| 
		| 1. | autopalya (mind) | 8 sor |  (cikkei) |  
		| 2. | vita + kerdes Triznyakhoz + mindenkihez (mind) | 34 sor |  (cikkei) |  
		| 3. | re: #3198-wikipedia (mind) | 36 sor |  (cikkei) |  
		| 4. | re: re: re: Autopalya definicio (mind) | 18 sor |  (cikkei) |  
		| 5. | papirjaguar (mind) | 86 sor |  (cikkei) |  | 
 |  
		| + - | autopalya (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
Sokkal okosabb nem lettem tole, de letezik egy ilyen rendelet is:
83/2004. (VI. 4.) GKM rendelet a közúti jelzőtáblák megtervezésének,
alkalmazásának és elhelyezésének követelményeiről
http://sebessegmeres.info/docs/jogszabalyok/gkm83-2004.htm
--
Meszaros Geza
 |  
		| + - | vita + kerdes Triznyakhoz + mindenkihez (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
Sziasztok!
Na acsibacsi. Nem Triznyak huzta le a vitat 5 eves ovodasok szintjere. 
Itt 
Jani bacsi osztja az eszt, de rendesen am! Biztos volt par motivacios treningen 
odaat. De nem baj, mert jo olvasni, engem szorakoztat, oszinten mondom, 
nincs 
szalka a szivemben.
Korkerdes mindenkihez, aki ertonek vallja magat:
En azt gondoltam regen, hogy a merevtengelynek SEMMI elonye nincs a fuggetlen 
kerekfelfuggeszteshez kepest. Ellenben van hatranya jocskan ami a komfortot 
illeti. Ehhez kepest egy SAAB-szerelo elmagyarazta, hogy hoban stabilabb. 
Ez 
lehetseges volna? Az is furcsa kicsit, hogy mind a SAAB, mind a Volvo nagyon 
hosszu ideig ragaszkodott a merevtengelyhez, amikor mas gyartok mar REG 
csak 
fuggetlenfelfuggesztest alkalmaztak (meg a Skoda is :-P), es jobbara csak 
a 
hathengeres exportkivitelekben fordultak elo fuggetlen kerekfelfuggesztesek. 
Alapvetoen a kilencvenes evek elso feleig merevtengely kerult az osszes 
SAAB 
900-ba, Volvo 740-be, Volvo 240-be, tehat a sved tomegmodellekbe. Miert?
Kerdes Triznyakhoz: bocs, hogy ilyet kerdezek nyilvanosan, mintegy kenyszeritve
, de meg tudod nekem mondani, hogy a VW Ventonal a futomuben van kulonbseg 
az 
1.8i, 2.0i (115 LE) es a 2.8i VR6 (174 LE) kozott? Felepitesre es komfortra 
is 
gondolok. Ha 2.0i helyett VR6-ot veszek, akkor az feszesebb, kenyelmetlenebb?
Ha ezt mas is vagja, szivesen veszem a valaszt barkitol. Koszi.
Z.
 |  
		| + - | re: #3198-wikipedia (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
> Janibacsi figyelmebe ajanlom de masoknak sem art tudni rola, hogy
> nem art ovatosnak lenni a wiki-vel. Tenyleg nagyon hasznos es szuper,
> viszont a feltett informaciokat kozzetetel elott hivatalosan nem
ellenorzik.
Kedves "jbor". A 'wikipedia' adatait mindenki a vilagon "ellenorzi".
Tehat, nem csak "egy okos" alliatasait olvasod ottan. Javaslom probald
ki azt.
Minden hivatalos jelenteseket ellenorizzel, az infok eredetet, mint a
kozlok hattereit.
 S azert inkabb  a 'wiki'-t ,s nem a sok 'blog'-okat, reklamokat veszem
szamban az info-kert.
De ha tudsz jobbat,kerlek kozold !
> Kedves Jani bacsi es Triznyak, kerlek ne bantsatok egymast!
Ez egy jozan megfigyeles es keresed.
Azert hangsulyozom mindeg soraimban,hogy csak a cikkek alanyan
reagaljunk, s ne az irojat iteljuk. Sajnos,gyakran az nem igy tortent.
Meg a gyakran es  ismetelten kert datok, cafolasok alapja maig is ritkan
tortent.Amit ismetelten es mindeg kertem a szemlyelleni ragalmazasok,
gunyolasok ,kulombozo jelzok helyett. Egy esetben meg a szuloanyjat is
belekeverete Triznyak. Meg amikor azt meg a "q"-val irta , de
elkepzelhetem ,hogy valojaban kinek a szuloanyjat velte.
> Valoszinuleg tulreagaltatok, szemelyes sertesnek vettetek a masik
> valamely mondatat, amit talan nem is annak szant, csak a nyelvbeli
> elteresek es nehezsegek miatt felreertettetek. Mostanra mar
> rendesen adtatok, kaptatok is igazi szemelyes serteseket, ugyhogy
> en nem foglalkoznek
Remelve, senki nem foglalkozna szemlyes sertelmek osztogatasaval, sem
meg a mas rovatokon irt sorok hazugallitasaval sem.
Mindanyian koszonhetjuk meglatasodat.
 |  
		| + - | re: re: re: Autopalya definicio (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
Hollosi "HIX" Jozsi a HIX AUTO #3199-ben írta:
HJ> A felhajto nem torkollik bele a gyorsitosavba, hanem ott folytatodik.
A KRESZ-nek az úttal kapcsolatos fogalmak definíciói között nem
találom a "folytatódik" kifejezést. (Ellentétben az "egymásba
torkollással" ami az "útkereszteződés" definíciójában szerepel.)
HJ> Az autopalyara valoban ut vezet, de nem keresztezodes, hanem
HJ> atminosites formajaban: ahol kiteszik a tablat, onnantol autopalya.
A KRESZ az "átminősítést" sem definiálja. Egyébiránt én sem azt
állítottam, hogy kereszteződés, hanem azt hogy a jogszabály ide
vonatkozó definíciója szerint _útkereszteződésnek minősül_.
Korompai László
 |  
		| + - | papirjaguar (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
'Hófika: még jó, hogy nem tél volt járatlan és takarítatlan úttal....'
Papírjaguár
100% re-public & re-cycled
Történet a XXI. századból....
Az állítólagos több ezer éves kínai találmányt - a papírt - jó pár
éve tökéletesítették olyan formában, hogy speciális vegyületből
állítottak elő olyan rétegű és bevonatú papírt amiből egy origami
madarat hajtogattak, majd azt betették pár percre a mikrohullámú
sütőbe és a kész termék egy porcelán origami madár lett.
Meleg nyári nap volt, felhő csak elvétve az égbolton, tökéletes idő
és hőmérséklet a gumik tapadásához, másrészről felkészülve egy kis
sikamláshoz. Autópályán élvezve a hosszú, egyenes szakaszt tekintetem
a sebességmérő és a végeláthatatlan útsáv között vándorolt. A X-Type
úgy 180km/h -nál járhatott amikor a barátnőm elkezdett mellettem a
mitfahrer ülésben vetkőzni. Nem szerettük az automatikát, elektronikát
minden ami csak lehetett manuális, humán kézi kezelésű volt a kocsiban.
Nem volt klíma és az ablakok is a tekerős módszerrel működtek.. Semmi
későbbi extrának nem volt előre elkészített pótlyuk, minden jól nézett
ki. Kelet felé haladtunk, nagyon arra felé járhattunk, mert a középső
elválasztó sáv korlátain és bokrain kívül egy útpadka szerű kősor volt
idáig kirakva, ami mostanára eltünt. A bokrok is ágasabbak lettek néhol
benyúltak egészen az útsávba és a gaz, fűcsomok is lenőttek indaszerűen
az útpadkára egészen eltakarva azt. Nagyon nagy volt a hőség, de a
megfelelő nyitottságú ablakok mellett tökéletes langyos-hűvös-meleg
volt a kocsiban. A száraz hőségben egészen kiszáradt a szám és
elkezdtem kicsit verejtékezni. Miközben a barátnőm melltartóra vetkőzve
és nyári nadrágján a slicc lehúzva egészen, hogy kilátszódjon a bugyija
mintázata. Felém hajolva megkereste nadrágomon a sliccgombot, sikeres
bontás után a zippzárt lehúzva és alsóneműmet félrehúzva elővette a
nemi szervemet. Sok időn keresztül tekintetem valahol a motorház és az
ablaktörlőlapát közé állt be. Sikeresen elérte a kellő merevségi
állapotot de nedvet nem tudott kicsalni belőle, keze le-fel
mozdulataival és szájának nyálával próbálta fenntartani az élvezeti
állapotot. Belefáradhatott a sikertelennek látszó végkifejlet
elmaradásába, mert abbahagyta a szájával való ingerlést, de kezében még
benne voltak a mozdulatok. Egyszer csak talán véletlen egybeesés történt
mikor a hosszú, egyenes, messzi aszfalt útszakaszon a forróság délibábot
produkált, az út fejjel lefele is látszódott, de eközben akkorát rántott
lefele a kiszáradt végű nemi szervemen, hogy hirtelen felkiálltás
helyett elrántottam a kormányt és az egyenesnek látszó füves részű
útpadkának kormányoztam a kocsit. Nagy fékezés után a bal első kerékkel
felszaladva az elválasztó részbe a kocsi egynegyede kb. ott volt
fennakadva. Előttünk, utánnunk senki. Az elválasztó túloldalán levő
szembejövő sávokból sikerült megállítani egy Trabantost, akivel
felmértük a helyzetet:
'Én': - Szerencsére egyben vagyunk, de a bal első alufelni széttörött.
'Trabantos': - Széttörött!? Áhh, látom már újraöntött Lada felni, az
               nem deformálódik, az tényleg tényleg törik. No, dehát
               merre indult a párocska kirándulni? Arrafelé egy az
               egyben reformálunk minden nyugatabbra nem bevált dolgot.
               Azt kívánom, hogyha ki akarják törölni legyen mindig
               valamivel, de ne az enyémmel!
A Trabantos - szinte verhetetlen - gyorsulást bemutatva továbbhajtott..
De itthagyta nekünk 'emlékbe' diagonál pótkerekét, amivel mint
szervizkerék el tudtunk jutni egy szerelőhelyiségig és 99%-osra pofozni
az autót.
(-:
Ott is kaptunk tanácsot miután elmeséltük a történetünket, azóta mindig
vannak plusz szerszámok az autóban. Bár a kocsi büszkeségét, a
motorháztető elején levő státuszszimbólumot nem érte kár, később az
úticél végén egy autósboltban souvenir-ként vettünk egy cserélhető
orrdíszt ami egy összekulcsolt kezű lányt és fiút ábrázolt kezükben egy
sarló és kalapáccsal. Hazaérve ismét átvizsgáltattuk az autót és a
műhelyes ember észrevette és megszólta a nem kocsitartozék szerszámokat.
'Szervizes': - "Emberek, kié ez a szerszám? Úgy 60 éve senki nem
               jelentkezett érte!"
O-:
Ismét lelassult az élet és a barátnőmmel újra össze akartuk hozni a
dolgot még a kilenc hónap próbaideje előtt. Felhőmentes idő volt, lágy,
langyos, hűvöskés szellők mellett csillagos égbolt és a szobában nyitott
ablak és éjszakai világítás közepette ismét egy jól megtermett, úgy vagy
22cm-es férfi nemi szerv egészséggel megduzzadt makkjának előbújtatására
került sor. Az szinte nem is zavarta, hogy a múltkori esetkor a szárazon
összetapadt makk és a bőrke lehúzásakor egy nagymagyarország alakú rész
felszakadt a makkom bal oldalának külsejéről és szinte vérvörösen izzva,
jól láthatóan elkülönült a többi résztől, az egésztől.
Egy jól sikerült éjszaka után nehéz idők következtek. A rokkant jelzéses
megkülönböztetés helyett inkább egy segédeszköz beruházásába fogtunk,
ismét vettünk egy új orrdíszt a kocsira egy előre néző hátulról nézve
jobb fentről bal lentig sastollal átdöfött verebet. De lehet, hogy csak
egy galambtoll volt. Kirándulásként most a magas hegyekbe indultunk
ahonnan a kilátás a párját ritkítja, soha szebbet jövőre s.....
"Aszt Jónapot!"
 |  |