Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2019
Copyright (C) HIX
2003-11-27
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Valasz: teligumival nagyobb fogyasztas?*** HIX AUTO *** (mind)  32 sor     (cikkei)
2 bonusz valtozas (mind)  12 sor     (cikkei)
3 angolok (mind)  8 sor     (cikkei)
4 re: Re: Itt a tel (mind)  11 sor     (cikkei)
5 baleseti statisztikak (mind)  49 sor     (cikkei)
6 re: Re: gyorshajtas (mind)  19 sor     (cikkei)
7 re: biztositas 2004 (mind)  10 sor     (cikkei)
8 re: teligumi masodik probalkozas (mind)  12 sor     (cikkei)
9 Dragasag (mind)  19 sor     (cikkei)
10 Kulfoldi statisztika (mind)  48 sor     (cikkei)
11 Fogyasztas teli gumival (mind)  16 sor     (cikkei)
12 Re: biztositas 2004 (#2018) (mind)  12 sor     (cikkei)
13 FW: Fiat (mind)  32 sor     (cikkei)
14 Gumi (most mar nyari) Gabornak Alfara (mind)  53 sor     (cikkei)
15 re: re: re: re: re: re: Kozlekedes magyarorszagon!!! Ez (mind)  10 sor     (cikkei)

+ - Valasz: teligumival nagyobb fogyasztas?*** HIX AUTO *** (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: teligumival nagyobb fogyasztas? ( 14 sor )
> Idopont: Tue Nov 25 06:53:22 CET 2003 AUTO #2018
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>>>>>>....
Van egy gyors kerdesem: Igaz az, hogy teligumival megno az auto
fogyasztasa? Valaki ezt mondta nekem, de en ezt egyaltalan nem tartom
logikusnak.
1. Telen amugy is megno a fogyasztasa a kocsinak
2. Elmeletileg a teligumi telen jobban tapad, tehat kevesbe kopik. Ha
rendesen fel van fujva, akkor szerintem nemhogy tobbet, hanem
kevesebbet kellene fogyasztania, mintha a nyari gumival lenne
szerelve a kocsi, nem?
....<<<<<<<<<<<<<<<<<

Tenyleg megno, es ha belegondolsz, logikus is. A teli gumi puhabb anyagbol
van, a hoban valo kapaszkodo kepesseg erdekeben jobban deformalodik, tehat
tobb munka megy el arra, hogy a gumit gyurod, mint a nyari eseteben. Ez az
egyik oldal. A masik nyilvan az, hogy ha havon mesz, es a telivel haladsz,
mig a nyarival egy helyben porogsz, akkor 100km-re nyilvan a teli fogyaszt
jobban :-)))

Egyebkent az okfejtes ott santit, hogy gordulesi ellenallas szempontjabol
messze a vasuti kerek/vasuti sin kapcsolat a leggazdasagosabb, mivel ott
egeszen minimalis (mikron nagysagrendu) a deformacio.

Vagyis ugy fogalmaznek, hogy addig a hatarig, amig a rendelkezesre allo
tapadas elegendo az ero atvitelere, a legkemenyebb anyagok a legjobbak
ebbol a szempontbol.

udv,
Akos
+ - bonusz valtozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A meglepetes akkor ert, amikor a levelben azt talaltam, hogy a a
>bonus/malus besorolashoz a 2002.07.01-2003.06.30 idoszakot
>valasztottak, igy 2004-ben meg mindig az A00 kategoriaban vagyok.
>Ez igy normalis?

Nem normalis, de ezt irja a torveny. Az altalad irt idoszakban kell
balestmentesnek lenni, es legalabb 9 honapnyi ervenyes biztositassal
kell rendelkezni. Nalad az utobbi nincs meg.
Szopas, de ne a biztositot szidd hanem a kedves kepviselo bacsikat.

Udv,
Zotya
+ - angolok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Miutan a Ford kereskedo (Oxford) ugy elcsodalkozott azon, hogy teli
>gumit keresek bementem egy nagyobb gumis/kipufogoshoz (ha jol lattam 4

Mar a masodik levelben csodalkozol, hogy az angolok nem hasznalnak
teli gumit. De hat konyorgom, ok a rossz oldalon vezetnek, megis mit
varsz toluk???  ;-)

M.
+ - re: Re: Itt a tel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Angliaban altalaban nincs ho es jeg telen, az eszaki, dombosabb
>reszek kivetelevel, ezert nem kell teli gumi. Ha viszont fel centi ho esik,
>akkor total kaosz van az utakon.  A brit baleseti statisztikak
>Europaban a legjobbak kozott vannak, sajnos nem emlekszem, hogy
>ezt hol olvastam.
>
>Mano
Ugyanez a helyzet Damaszkuszban, illetve annyi a kulonbseg hogy ho nelkul
van kaosz, ho eseten pedig minden leall. Statisztika meg nem letezik.

Udv joe
+ - baleseti statisztikak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Hajdu Csaba irta:
: Erdekes, hogy csak 20-30% marad az olyanokra, mint gyorshajtas,
: elsobbseg meg nem adasa, szabalytalan elozes, ittassag, elalvas,
: es ugy altalaban az egyszeru figyelmetlenseg, idojarasi helyzettol
: fuggetlen hibas helyzetfelismeres. Ezzel szemben a balesetek tobb,
: mint feleert a valamilyen okbol csuszos utat teszik felelosse, mas
: orszagok statisztikaiban erzesem szerint ez az arany kozel sincs
: ekkora.

Persze itt a szemelyi serulessel jaro balesetekrol volt csak szo. Emellett
evente kb. 450000 (!) baleset tortenik szemelyi serules nelkul. Elsobbseg
meg nem adasa varosban szokott tortenni, ergo a szemelyi serules ritka. A
szabalytalan elozes tapasztalataim szerint igen ritka Mo-hoz kepest. Ha
megy a teherauto 70-nel az orszaguton, akkor az egesz kocsisor birkakent
koveti. Tipikus varosi baleset, hogy keresztezodesnel a jobbra kanyarodo
megall, mert a gyalogosnak zold, aztan a masodik meg megtolja hatulrol.
Szintugy nepszokas volt itt Brandenburgban 5-6 eve telen 1 cm-es hoban, a
varosi forgalom dugojaban araszolva, nyari gumival 2 km/h-val belecsuszni
az elottunk haladoba, mert az megallt. Idokozben ez megszunt. Vagy azert,
mert az elmult evekben fokozatosan novekedett a teli gumik eladasa, vagy
azert mert a nyari gumisok rajottek, hogy hoban jobb a villamos. ;-)

: Hat akkor ne legy cinikus :) A szamokat elnezve a teli gumi
: mellett pl. akar a vadak elkeriteset is kotelezove lehetne tenni,
: vagy eppen a direkt esore fejlesztett gumikat, de minden ilyen
: intezkedes valamilyen kompromisszumot takar...

A vadakat itt elkeritik. Brandenburg tartomanyban az utobbi evekben
behuztak egy rakas keritest az autopalyak melle (+vadhid), orszagutakon
pedig korbetekertek a fakat alufolia csikkal. Delnemet teruleteken valami
farkas- es medveszagu purhabot nyomnak a fakra. Tovabba ugye kenyelmes a
teli gumi kotelezove tetelet szorgalmazni, mert igy is csokkennek a
balesetek, viszont az allamnak meg jovedelmet is hoz, szemben a
keritesallitas koltsegeivel. ;-)

A baleseti statisztikakbol kifolyolag talan a legertelmesebb lenne 130-ra
lekorlatozni errefele az autopalya-sebesseghatart, de ha ezzel
probalkoznak, akkor itt nepfolkeles van. ;-) Viszont elobb-utobb be
fogjak vezetni, hogy a szemelyautonak szamito kisfurgonokat lekorlatozzak
130-ra, mert ezek allitolag egy kiemelkedo csoport a baleseti
statisztikakban (megy 170-nel, megallni mar nem tud, a rakomanyt meg
csak bevagtak hatra rogzites nelkul).


Udv,
marky
+ - re: Re: gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A radioban halgattam az Autoklub jogaszat, aki elmondta, hogy van
egy  keskeny kiskapu. Egy precizen fogalmazott, bovitett mondat a
valaszlevelben,  ami  jogszabalyra  hivatkozva  mentesseget ker a
tanuvallomas  alol  az  uzembentarto  szamara. A napi gyakorlatra
hivatkozott,  hogy ebben az esetben automatikusan megszuntetik az
eljarast.  Minden  mas  valasz  rossz  valasz  es  szivas van. Az
Autoklub jogsegelyszolgalata talan segithet.

>csaladtag vezetett, akire nem koteles terhelo vallomast tenni
Na  itt  rontjak  el  sokan.  Aki  ugy  nyit,  hogy a fenti cimen
megtagadja  a  vallomast  tokon  rugjak.  Elotte  kerni  kell   a
tanuvallomas aloli mentesseget.

Ha  jol  tudom,  akkor  a  nemet  torvenyek ezen mar tulleptek es
ilyenkor   az   uzembentarton   is   elverhetik   a   port.  Most
mondhatjatok,  hogy  de itthon is megszivattak mar uzembentartot.
Igen - rossz volt a valaszlevele.
--
Meszaros Geza
+ - re: biztositas 2004 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A meglepetes akkor ert, amikor a levelben azt talaltam, hogy a a 
>bonus/malus besorolashoz a 2002.07.01-2003.06.30 idoszakot 
>valasztottak, igy 2004-ben meg mindig az A00 kategoriaban vagyok. 
>Ez igy normalis?


normalisnak nem normalis ;) de ezt csinaljak sajnos :( en is ezert maradok A0-b
an jovore is. erre csak 1 dolgot tudok mondani: KAPJAK BE!

udv
+ - re: teligumi masodik probalkozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Miutan a Ford kereskedo (Oxford) ugy elcsodalkozott azon, hogy teli gumit
keresek

Azért ne felejtsd, hogy a dél angliai részen viszonylag ritka a havazás, az
meg főleg, hogy több napig megmaradjon a hó, nyáron pedig nem sokat van
30-fok fölött a hőmérséklet.

Én biztos hogy ott 4 évszakosat vennék, az sokkal jobb hidegben, mint egy
nyári, nyáron meg nem kopik szét, mert nincs annyira meleg!


Tamás
+ - Dragasag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia FiaTom!

>Egyebkent nem ertem, hogy mire fel az a nagy rablas??? Nem eleg, hogy
>minimum feleannyit, vagy meg kevesebbet lehet keresni ugyanazzal a
munkaval,
>meg az arucikkek is joval dragabbak? Hozza kell tegyem, hogy most mar
a kaja

Ado es dijak.
Meg persze tegyuk, hozza, hogy a hazai ipar nem sok mindent gyart azok
kozul a fogyasztasi cikkek kozul, amiket a vasarlok szeles kore
megvesz.
Ha itthon is keszul, akkor az vamszabad teruleten, tehat nem a hazai
gazdasagban kerul eloallitasra.
Amint a kapun kihozzak rakerul sok-sok teher.

Ez legalabbis az en elkepzelesem.

Teeby
+ - Kulfoldi statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Erdekes, hogy csak 20-30% marad az olyanokra, mint gyorshajtas,
>elsobbseg meg nem adasa, szabalytalan elozes, ittassag, elalvas,
>es ugy altalaban az egyszeru figyelmetlenseg, idojarasi helyzettol
>fuggetlen hibas helyzetfelismeres. Ezzel szemben a balesetek tobb,
>mint feleert a valamilyen okbol csuszos utat teszik felelosse, mas

A csuszos utak nem felelosek semmiert. Inkabb az autosok, akik
mindennek nem megfeleloen kozlekednek.
Egy szep magyar szokapcsolattal elve: relativ gyorshajtas. Gondolom
en.

Viszont ami kimaradt a felsorolasbol, mindebbol mennyi a halalos
kimenetelu, vagy halalt okozo.

A teligumi kotelezove tetele egy elegge sziszifuszi dolog a szememben.
Mivel alapvetoen bizalmatlansagot kelt az emberekben a hatalmi
kenyszer. Es ez bizony meg kiadassal is jar = erosito hatas.
Tovabba kozgondolkodas: kifizetem az eves keresetem pl. 2-szereset az
autoert, ezzel ugy gondolom megvaltottam megvaltottam minden
privilegiumom az utakra. Ezt akarjak korlatozni a "teligumi uggyel".
Es akinek nem telik ra, a kenyszer hatasara sem valoszinu, hogy
maskent tesz.

Kitiltani pedig senkit sem lehet ilyen alapon.

Viszont!
Teli gumi hasznalati idoszakot meg lehetne allapitani.
Ekozben az autogyartok a gumigyartokkal egyetertesben kialakitananak
egy egyseges jelolest, ami alapjan akar mozgas kozbeni meressel
ellenorizni lehetne a gumiabroncs tipust (teli ill. nyari v. vegyes).
Majd ezt kovetoen koletozasokat bevezetni.
Pl. a teli gumi idoszakban a nyari gumit hasznalok max. sebessege az
adott utszakaszon X. Hatosag kivonul mer es ellenoriz. Ha kell,
szankcional.

Hogy erthetobb legyen, olyasmi dologra gondolok, mint a muszaki
vizsgat jelzo matrica. Hatosagi igazolas. Kintrol fenykepezheto,
kamerazhato. Osszhangban a gepjarmu kozlekedesben torteno
reszvetellel, viselkedessel.
Termeszetesen ezt az igazolast akarki nem adhatna ki, es akarki nem
szerezhetne be csak ugy. Aztan akinel ellenorzes soran kiderul, hogy
csalt, azt szigoruan buntetni.

Velemenyek?

Teeby
+ - Fogyasztas teli gumival (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, Almos!

>Van egy gyors kerdesem: Igaz az, hogy teligumival megno az auto 
>fogyasztasa? Valaki ezt mondta nekem, de en ezt egyaltalan nem tartom

>logikusnak.

Ez igy van! :-)
Felkapcsolt vilagitassal pedig jobban kopik a gumiabroncs.

Szerintem semmi koze a fogyasztasnak a gumitipushoz. Max. a merethez.
Kulonosebben azt sem ertem, hogy a Continental Eco jelolesu gmijai
miert csokkentik az emisszios ertekeket? Pedig ra is van irva (asszem
az, hogy a CO kibocsatast javitja).

Teeby
+ - Re: biztositas 2004 (#2018) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A meglepetes akkor ert, amikor a levelben azt talaltam, hogy a a
> bonus/malus besorolashoz a 2002.07.01-2003.06.30 idoszakot
> valasztottak, igy 2004-ben meg mindig az A00 kategoriaban vagyok.
> Ez igy normalis? Ilyen alapon valaszthatnak ugy is az idoszakot, hogy

Ez sajnos így működik.  Én még rosszabbul járok, mert tavaly júliusban
vettem autót, tehát csak 2005-ben lépek eggyel jobb kategóriába.

Hogy dr. Debreceni Lászlót idézzem: ,,hááát, elég köcsög dolog...''


Ed
+ - FW: Fiat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Eppen az a FIAT problemaja hogy nem kell a nepnek a szar!!
Na, itt egy remek alkalom egy ujabb nemet-olasz flame meginditasara.
Volt
neked Fiatod? Ultel valaha tartosan olasz kocsiban? Nalunk a csaladban
Fiat
127, 128, Regata, Tempra, meg az Alfa 155 szolgalt olaszkent, a tagabb
csaladban nem egy Tipo, Tempra, Uno, Bravo szolgal(t) a gazdaik
legnagyobb
megelegedesere.
Igaz, a szerelom elhajt, mert amennyi ido alatt nekem egy
vezermuszij-cseret
megcsinal, annyi ido alatt harom-negy Opelrol, VW-rol is leszorja a
szijat.
Innentol kezdve persze, hogy nem szereti az automat...
Miert is szar a Fiat? "Rozsdasodik" 1988(?) ota nem tema, mindegyik full
horganyzott. "Elektronika" 1995 ota Bosch Motronic, Bosch
vilagitas-rendszer. A Bravo/Bravaban (1.4-12V) van Marelli es Siemens
is, a
Siemens szokott tonkremenni. Viszont van bennuk jo sok extra (nagy
balek, aki tekeros ablakkal vesz olaszt), gyorsak, erosek, kenyelmesek.
Csak egy teljesen mas filozofia alapjan keszulnek, mint a mas orszagok
termekei.
A Panda mellett szolo par dolog: SZERIABAN 6 legzsak, 2 zonas
klimaberendezes, 1.3JTD Multijet dieselmotor, hogy csak a
legfontosabbakat
emlitsem. Egy P206 evolucioban feluton all a Moszkvics es az uj Panda
kozott, csak mivel egy "jujdecuki", sokat eladnak belole. Aki ult benne,
tudja, hogy semmivel nem jobb, nem korszerubb, nem puhabb a muanyaga,
mint a
masikake. Polo detto, csak ott meg tegy ra 1mFt-ot az arcedulara, hogy
ugyanazt kapd...
Fogash
+ - Gumi (most mar nyari) Gabornak Alfara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

akasztjak a hohert... napjaban min 10-en kernek arat tolem gumira 
(persze most mindenki telire), ugyhogy a HIXAuto olvasasa utan 1 
perccel mar teli gumira emlekeztem :-)

Szoval a H-s (210 kmh-s) kinalat NYARIBAN

Conti	ECOCONTACT CP 	 38 344    
Barum	BRAVURIS FR	 24 619    
Mich	Uj ENERGY 	 46 409    
Mich	PILOT EXALTO 	 46 446    
Mich	PILOT PRIMACY 	 46 440    
Kléb	DYNAXER DR 	 25 961    
Dunl	SPSport01	 34 000    
Dunl	SPSport2000E	 32 300    
Dunl	SPSport2000reinf.	 35 500    
GY	EAGNCT5	 38 910    

Ezek kozul a Conti, Mich Energy, Primacy es a  Goodyear alapvetoen 
kenyelemre hangolt abroncsok (kis futas-zaj, maximalis gordulesi 
komfort, hosszabb elettartam). A Bravuris, az Exalto a Kleber es a 
Dunlop soprtos mintazatu "fasza" abroncsok. Az Exalto tipikusan a kis 
sportautok abroncsa, erezhetoen nagyobb zajjal, mint a Primacy, 
viszont fantasztikus kanyarveteli tulajdonsagokkal. A zaj persze relativ, 
szerintem az Exalto meg mindig hallhatatlan mondjuk egy Barumhoz 
kepest.

V-s indexre meg a kovetkezo(in)k vannak:

Conti	ECOCONTACT CP 	 41 181    
Conti	PREMIUMCONTACT 	 41 305    
Semp	DIRECTION-SPORT FR	 32 851    
Uniroy	RALLYE 540	 36 441    
Barum	BRAVURIS 	 25 419    
Viking	PRO-TECH 500 	 27 135    
Mich	PILOT EXALTO 	 50 446    
Mich	PILOT PRIMACY 	 50 435    
Kléb	DYNAXER DR 	 28 086    
Dunl	SPSport01	 37 780    
Dunl	SPSport2000E	 35 880    
Dunl	SPSport9000	 39 670    
GY	EAGVENTU	 42 090    
GY	EAGNCT5	 41 210    
GY	EAGF1GSD2	 46 260    

Ezek kozul a Semperit, Barum, Exalto, Dynaxer, es az Eagle Ventura 
a "sportos" abroncs. Megjegyzendo a SP9000-es abroncs, ami a kinalat 
egyeduli ZR kategoriasa.

Meg egyszer szorri a teli listaert. :-)

djtiszy
+ - re: re: re: re: re: re: Kozlekedes magyarorszagon!!! Ez (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HI!


Én Szigetcsépről járok be a X.ker-be az Europark mellé, 42 km. Forgalomtól függ
ően 40-60 perc.
A kollégám Zuglóból a Telepes utcából jár, kb. 10 km, neki kb. 40 perc
Egy másik kollégám a XII.ker.-ből járt egy ideig, kb 50 perc.

Üdv: Batka Manó
aki ritkán ír, inkább olvas...

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS