Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2787
Copyright (C) HIX
2006-02-03
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: akadalyoztatas (mind)  55 sor     (cikkei)
2 Re: benzintank szellozo nyilas (mind)  14 sor     (cikkei)
3 re: agresszio (mind)  6 sor     (cikkei)
4 re: Gyorshajtas (mind)  17 sor     (cikkei)
5 re: karosszeriacsere Mo-n (mind)  2 sor     (cikkei)
6 Re: Gyorshajtas (mind)  27 sor     (cikkei)
7 Re: gyorshajtas balesettel (mind)  25 sor     (cikkei)
8 Re: jobbra tartas gyorshajtassal egyebekkel (mind)  129 sor     (cikkei)
9 re: karosszeriacsere Mo-n (mind)  8 sor     (cikkei)
10 Csak nehany aprosag... (mind)  107 sor     (cikkei)
11 Re: jobbrol elozes (mind)  76 sor     (cikkei)
12 Egy mondat a belso" sa'vro'l (mind)  14 sor     (cikkei)
13 Re. karosszeriacsere Mo-n (mind)  37 sor     (cikkei)

+ - re: akadalyoztatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>> te vagy a hatso kocsiban...! Akkor mit varnal el

Horvath Akos irta:

>Az egvilagon semmit. (...) amikor en jovok hatulrol (...)
>eszembe sem jut, hogy barki barhova huzodjon le elolem.
>(...) ha van hely, akkor megyek arra, amerre van; ha nincs,
>akkor varok addig, amig lesz.

Nem hiszem, hogy barki ketsegbe vonna, hogy ez o.k.
A legtobben magunkbol indulunk ki (ez nem baj) de sokan
azt is elvarjak, hogy masok is aszerint viselkedjenek. (Ezert
van pl. hogy H.Cs. eszre se veszi, hogy sertoek a
hozzaszolasai. Szvsz Nagyak is ezert kerul gyakrabban
konfliktisba a listan.) Ez az elvaras szerintem altalaban hiba,
mert a sajat hozzaallasunk szubjektiv es senkire sincsenek
rairva az elvei, plane egy forgalmi helyzetben nem tudod
megmondani, hogy a masik auto volanja mogott ulo hogyan
viselkedik. (Attol hogy itt irogatunk, ugye, a vilagban nem
valtozik meg egykettore semmi.)

Irod:
>Nem tartom magamat akkora urnak az orszaguton, hogy
(kiindulas sajat magadbol)
>amiatt  spricceljen mindenki elolem, hogy en a kenyem-kedvem
>szerint szaguldozhassak - es eppen ezert mast sem.
(elvaras)
Ha erted, akkor azt is tudod, hogy hol ebben a hiba. :-) ***

Azt hittem, azon vitazunk, hogy egy adott helyzetben ilyen
sokfele lehetseges hozzaallas kozul melyik lehet az, amelyik
a legbisztonsagosabb es/vagy (?) a leginkabb fair. Tobb
jo megoldas is letezhet!! (Persze az enyem a legjobb! :-) )

Mindamellett ez csak elmelet, legfeljebb szemleletmod.
Konkret szutacioban eppugy jo(vagy rossz) lehet a hatul
maradas, jobbrol elebe kerules vagy a masik oldalrol
nezve a belul maradas vagy lehuzodas.

En mondjuk a gyorsabb kocsival biztos jeleznek elobb
az elottem levonek. Ha lemegy, jo, de ha marad, akkor
legalabb nem ijed meg es tudja, hogyha jobbrol jovok.

De "varietas delectat" es az elet igy szep csak figyeljetek
jol vezetes kozben, hogy sokaig elvezhessuk!
Tudom, idealista vagyok. :-)

Udvozlettel Jozsi

(*** Arra gondoltam, hogy nem tudhatod, hogy a masik
miert szaguldozik, lehet hogy jo oka van ra, ha nincs is
megkulonbozteto jelzese. Az onjelolt sumajerektol :-) meg
jobb tavolabb.)
+ - Re: benzintank szellozo nyilas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Meszaros Geza kerdezte:

: Kerdeznem a hozzaertoket, hogy a 2003-as Corsa Comboban hol van a
: benzintank szellozo nyilasa?

Ha jol emlexem, a '95-os Corsamban a jobb elso kereknel van az aktiv
sze'n szu"ro" (kornyezetvedelmi okokbol mar nincsen sima szellozonyilas),
ami ily celt szolgal.


Udv,
marky
+ - re: agresszio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az a helyzet, hogy ez az illeto tul jol keveri a szalamit, es tul
>konnyen manipulalja a joerzesu ember hangulatat.
Es erre mi a megoldas? Hagyom a fenebe, igaza van mindenben, es kesz.
Ha senkivel nem tud beszelni, akkor vagy megvaltozik, vagy megunja.
Egy kis segitseg, mert ugy latszik kevesen jatszanak online jatekokat:
LOL = Laugh Out Loudly = Hangosan felrohogni
+ - re: Gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A gyorshajtas - mint mar
>en is tobbszor irtam - az esetek tulnyomo tobbsegeben
>attol valik azza, hogy annak definialjuk.
Vigyazz, mert egyeseknel kihuzod ezzel a gyufat :-). En mar 1 honapja
ezt probalom megertetni. Az 50 -et valaki kitalalta, de ha 40 -el lehetne 
menni, akkor mindjart tobb gyorshajto lesz. Ha azt betartjak, akkor johet
a 30. Van egy allitolag eszszeru hatar, ami 50-90-130. Mondjuk igy van.
De ahogy van relativ gyorshajtas, ugy felfele is lehessen modositani.
De legyen kovetkezmenye. Ha valaki gyorsabban megy, es tortenik
valami, akkor automatikusan O is hibas. Ez igy korrekt lenne. Nem
hiszem el, hogy egy x kockazat, y kockazat, x tudas, y tudas,
x utviszony, y utviszonyt le lehet vezetni egyetlen szamra. Miert lenne
azonos a kockazat nyari napon, tok egyenes, forgalommentes uton es
teli utviszonyoknal, kozepes forgalomnal? Es elvileg mind a kettonel
90 -nel szabalyos vagyok. Na most vagy nyaron keves, vagy telen sok.
Persze szemelyre szabottan nem lehet beirni a jogositvanyba: Kovacs
Geza nyaron 93 km/h -val mehet.
+ - re: karosszeriacsere Mo-n (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az eljaras: Kicsereled, atutteted a regi szamot :-).
Vagy 4 eve megszunt a karosszeriacsere lehetosege.
+ - Re: Gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Jol van, sikerult erzelmi kitoreseket produkalni. Rovid reakciok:

Marky:
> de akkor is szeretnem tudni, hogy mi a jogszeru megoldas.

  Ezt addig nem fogod megtudni, amig nem lesz egy per, ahol radasul
a biro explicit kimondja, hogy ez mostantol igy van (az agolszasz
precedens alapu jog analogja). Vagy esetleg a jogalkoto a
fejere csap, es rendbeteszi a hibas jogi szovegeket. Aki itt
akarja eldonteni a vitat, annak ajanlom figyelmebe a nemreg lezajlott
van-e keresztezodes az autopalyan vitat, ami szinten nem vezetett
sehova. A jogi szoveg hibas, innentol kezdve barmit ki lehet hozni
belole. Ha nem lenne hibas, akkor nem lenne ez a vita belole.

Almos:
> Mint írtad nem nagyon közlekedsz nagyvárosban. 

  Nem, ezt nem irtam. Olvassad el megegyszer, mit irtam. Amugy
meg kifejtve: szerintem (peldaul) sokkal nagyobb problema ma
Magyarorszagon az, hogy a zebra mint olyan, az tul bonyolult
az autosok 99.99%-nak. A maradek 0.01% kulfoldi turista :-(
Mert esetleg gyerek azt hiszi, hogy elsobbsege van es elindul. Ami
megis nagyobb problema, mint az '5 perccel kesobb erek oda'.

Gyula
+ - Re: gyorshajtas balesettel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Megallapitottak, hogy az isemrosom nem vehette
>idoben eszre a gyorshajto autot, nem vetkes.
>Persze itt nem arrol volt szo, hogy 50 helyett
>70-el jott, hanem kb 150-el.

Na igen, ez elég nagy különbség, egyértelmű a helyzet. Viszont nagyságrend
ekkel gyakoribb a 70-es eset, amit elég nehéz utólag bizonyítani. Talán a teher
autókhoz hasonló tachográfos megoldás lenne jó, bár tuti hogy arra is vannak sz
akosodott szakik, akik megbuherálják az adatokat. Meg ugye kishazánkban korrupc
ióval bármi elintézhető... :-(

Mindazonáltal továbbra is amondó vagyok, hogy ha valaki megszegi a szabályokat,
 akkor vállalja az ezzel járó rizikót, és az esetleges következményeket.

Talán félreérthető kicsit, nem azt mondom, hogy ha valaki kikanyarodik egy
 70-nel jövő elé, akkor automatikusan ez utóbbi a hibás. Arra gondolok, ho
gy ha valaki 70-nel megy 50 helyett, akkor legyen tudatában annak, hogy mennyiv
el nagyobb a rizikója, és készüljön fel arra, hogy mások arra számítanak hogy &
#337; 50-nel jön/megy.

Üdv: Soma

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: davidi.otpbank.hu)
+ - Re: jobbra tartas gyorshajtassal egyebekkel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem is gondoltam volna hogy ekkora vihart
kavarok ezzel a jobbra tartásos kérdésemmel.
Mindenesetre az tisztán látszik, mennyire
nem egyértelmű a szabályozás, hiszen sokan
sokféleképpen értelmezzük ugyanazokat a betűket.
És persze minden attól is függ, hogy ki van
elöl és ki hátul.

A múltkor azt igértem, ha tehetem, ezután
lehúzódok. Na, megtörtént a szitu. Belsőben
mentem szokás szerint kicsit a megengedettnél
gyorsabban. Elég szellős forgalom, vagyis
mondhatjuk hogy a külső üres volt. Megérkezett
a gyorsabb autó, és egy pillanatra beállt a
seggembe (magas laszti Frigyesnek ;-)).
Na mondom most leszek jó fiú, kimegyek. Index,
kezdtem volna áthúzódni, mikor látom a tükörben
hogy kivágódik jobbra és eltűz.

Most akkor mi van? Mondhatjuk azt is, hogy
miért vártam annyit a kihúzódással, észre
kellett volna vennem hogy utol fog érni.
De mondhatjuk azt is, hogy miért nem ment át
korábban a külsőbe, akkor elmehetett volna
mellettem anélkül hogy most lenne miről beszélnünk.

Melyik a veszélyesebb? Az hogy kimegy, elmegy
de közben figyeli hogy nem-e balfék vagyok,
aztán szevasz, vagy pedig az hogy beáll a seggembe
aztán pont egyszerre váltunk sávot és a
nemfigyelésem vagy egyéb ok miatt összemegyünk?


>A multkor is jottem be a csajommal az M5
>bevezeto szakaszan, es ott, ahol mar
>elmeletileg csak 50-nel lehetne menni,
>egeszen a korutig _mindenki_ folyamatos
>110-zel haladt.
[...]
>Most akkor 45-bol 45 egy nemnormalis gyorshajto
>allat volt, vagy a jogszabaly a rossz?!

Így, hogy mindenki nagyjából egyforma sebességgel
haladt, sokkal kisebb volt a kockázat, mintha
akadt volna egy-két emberke, aki ragaszkodik az
50-hez. Vagy legalábbis a lassabb tempóhoz. Ekkor
ugyanis előzések, sávváltások, anyázások sora
született volna a szituból. Nyilván a jogszabály
erre az esetre van felkészítve, hiszen nem
várhatjuk el az emberektől hogy mindenki egyforma
sebességgel haladjon. Még ha azt is mondja az
oktató, hogy vegyük fel a forgalom ritmusát.

Na ez is egy érdekes dolog. Vegyem fel a forgalom
ritmusát. OK, de mi van ha épp akkor tévedek a
fenti útszakaszra a tanulókocsival, amikor épp
mindenki 110-zel megy? Vagy legyen csak 70,
tökmindegy, 52-vel is megvágnak a vizsgán.


>Szeretem az "en is gyorsabban megyek, miert menne
>o meg gyorsabban" tipusu beszolasokat is.

Ilyesmire nem emlékszem. Olyanra viszont igen, hogy "én is gyorsabban megyek, m
iért várja el tőlem hogy én törjem magam azon hogy ő még gyorsabban m
ehessen". Ha ugyanis a külső sáv szabad, akkor megvan a lehetősége ar
ra, hogy menjen.
A fenti idézet akkor lenne helytálló, ha arról lenne szó, hogy ötvenes táblánál
 71,3-mal kezdem el előzni a külsőben 71,2-vel haladó autót, mögöttem
 meg ott tobzódnak azok akik 80-nal akarnának menni.


>Errol az a mondas jut eszembe, miszerint "erkolcstelennek
>azt az erkolcsot nevezzuk, amelyik nem egyezik a mienkkel".
>Az alszentseg tipuspeldaja! :-(

Nem igazán értek egyet ebben a szituációban,
bár maga a mondás kétségkívül szellemes.

>Borzasztoan sajnalatosnak tartom, hogy amig a
>torveny az utolso filleremet is vedi,

???

Túlontúl optimista, esetleg tapasztalatlan vagy.
Saját káromon tanultam meg, hogy a törvény nem ér
semmit, ha a "rosszfiú"-nak van némi vér a pucájában.
Tartozott nekem valaki egy összeggel, és hiába volt
ügyvédem, meg jogerős fizetési meghagyásom, tehetetlen
voltam. Nincs ugyanis a nevén semmi, nem tudnak
lefoglalni semmit. Két lehetőségem volt.
Vagy verőlegényeket fogadok, és akkor én üthetem meg
a bokám (!), vagy várok és bízok. 2 évembe telt, mire
sikerült eredményt elérnem. Csak egy részét kaptam
vissza a pénzemnek, de így is örülhetek...
Másik példa: rajtakapok valakit hogy feltöri a
kocsimat/házamat. Nyakonvágom úgy, hogy belegebed.
Feljelent, és én leszek a bűnös, ő meg a szegény
áldozat. És röhög a markába.


>a javaimat vedi, az a szivfajadlmam, hogy emellett
>az idomet nem!) 

Bizonyos mértékig egyetértek. De.
Sajnos az idő egy nehezen megfogható fogalom. Például összetörik a kocsima
t. A biztosító fizeti a kárt. De nem fizeti meg az időkiesést, az idegessé
get, az utánajárást, a mittoménmégmiket. Egyszerűen nem lehet számszer$
9;síteni. Kinek mennyit ér az ideje?
Egyébként nem csodálkoznék, ha amcsiban (a korlátlan hülyeség országában) el
37;fordulna olyan eset, hogy pl. valaki azért perelne be valakit, mert az nem h
úzódott le előle, ezért nem ért oda időben egy tárgyalásra és elúszot
t az üzlet.

Remélem azért a két példában szereplő időveszteség érzékelhető. 
Utánajárás kontra pár perc késés.

És ha már fentebb a beszólások tipusáról esett szó. Az is vicces, hogy "Szarok 
a szabályokra - elvégre a gyorshajtás csak egy jogi definíció -, de sújtson le 
a törvény arra a gonosztevőre, aki miatt 2 perccel később érek oda!"

A két hozzáállás (menjen el jobbról - menjen előlem) közül vajon melyik az
 egoistább?

Üdv: Soma

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: davidi.otpbank.hu)
+ - re: karosszeriacsere Mo-n (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  A kovetkezo eljárás menete, módja érdekelne Magyarországon :
>  alvázcsere, vagy nevezzem karosszériacserének.

Magyarorszagon tiltott a karosszeriacsere.

Udv,  Triznyak
+ - Csak nehany aprosag... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Amugy pedig valoban eleg atlatszo dolog a szemelyes 
> talalkozo nagy ivben valo elkerulese. Ezek, na meg a 
> korabbi szep huzasok utan nem is csodalom, ha H.Cs. nem 
> szeretne talalkozni a HA tagjaival [sem]... Ennyit 
> akartam, nem gerjesztem tovabb a hangulatot, visszavagasok 
> nem erdekelnek. Es sorry az offtopicert.

No igen, emelekeim szerint ez a szerencsetlen Hunter alnevu 
volt az, akinek pl. sikerult telefonon megtalalnia. Akkor 
meg valami polgari nevet is ki tudott nyogni, eloszor csak 
magazodott, aztan atment hisztibe, majd lecsapta a kagylot.

Egy telefont sem kepes normalisan lebonyolitani, neve nincs, 
de a szemelyes talalkozason problemazik. Es persze elnezest 
is ker, mert olyan dobbenetesen jolnevelt. Elokerul a 
semmibol, mert csak veletlenul olvasott bele [termeszetesen, 
haha], ir egy tisztan szemelyeskedo hozzaszolast. Kivancsi 
vagyok ezt hanyan fogjak szovatenni... Rajtam kivul senki? 
Eltalaltam? :))

Van, akinek az okoz kielegulest, ha rug meg egyet abba, akit 
eppen masok is rugdalnak, es en komolyan nem sajnalom tole 
ezt az elmenyt, foleg, ha mas nem jut neki...

> En inkabb ugy mondanam, altalaban szepen elvitatkoztok 
> egymas mellett, az eredeti temabol egy-egy reszkerdesre 
> (de nem ugyanarra) koncentralva. Ez nem gond, de nem vezet 
> sehova. Meg akkor sem, ha az adott reszkerdesben Neked van 
> igazad.

Persze, hogy nem vezet sehova... Meg kell jegyeznem, hogy az 
sem, ha uj emberek szallnak be eppen akkor, amikor amugy 
mar vege lenne a dolognak, de ez szinte mindig igy szokott 
lenni, semmi uj nincs a nap alatt...

>> Es akkor miert nem az eredeti kerdeshez szoltal hozza?
>
> Mert az tul osszetett. A reszkerdesrol megirtam a velemenyemet, ami a
> Tieddel megegyezik, tehat a sebesseg novekedesevel a kockazat is no.

De pont ez az, hogy nem idoben irtad meg, hanem amikor mar 
elfajult a dolog... Kaptal reakciot is (rad volt ideje, ugye 
milyen kedves), de ahogy elnezem, arra mar nem reagaltal.

> Viszont szerintem nem a gyorshajtas a balesetek egyetlen 
> oka, igaz, a kimenetelt sokszor sulyosbitja, es neha 
> valoban oki szerepet is jatszik.

Es mondtam en mast? Azt is irtam, hogy neha en is megteszem, 
annak tudataban, hogy ezzel fokozott kockazatot vallalok. 
Erre mi volt a valasz? Hogy nekem szabad gyorshajtani masnak 
nem...

Most nem egy degeneralt hulye az, aki ezt igy erti? Kozben 
persze reklamalt is, hogy en veszem mindennek a lehetseges 
rosszabbik ertelmezeset...

Es igen, ilyen esetekben at szoktam menni durvaba, nem 
mezes-mazas koritessel irom meg a velemenyemet. Ez van, 
sajnalom. Lehet kritizalni, vagy direkt rajatszani erre a 
tulajdonsagomra, kinek mi okoz nagyobb elvezetet :))

> Csakhogy az eredeti topic nem Ohm torvenye volt. Azt ragadtad ki
> belole. Ha jol emlexem, bar regen volt.

Persze, hogy azt ragadtam ki, hiszen ez az, amiben 
okvetlenul egyet kene tudnunk erteni, hiszen nem szubjektiv 
dolog. De tobbeknek ez sem sikerult, pedig egy 
villamosmernok mereseket is vegzett, es teljesen higgadtan 
probalta magyarazni a dolgokat, tehat meg az en szornyu 
stilusomra sem lehetett hivatkozni.

De az sem segitett, az egyszeru hetkoznapi fafejuseg sajnos 
nem konnyen gyogyithato betegseg.

>>  es  olyasmit probalt a szamba adni, amit egyaltalan nem mondtam,
>> akkor valoban atmentem durvaba.
>
> Ez az, amiben nem ertek egyet. Ugy irod ezt, mintha termeszetes
> lenne, hogy ha nem tudsz valakit meggyozni, akkor joggal
> sertegetheted.

Oriasi tevedes. Minden tovabbi nelkul le tudok zarni egy 
vitat ugy, hogy oke, nem ertunk egyet. De amint irtam, itt a 
gond az volt, hogy a vita ekkenti lezarasa helyett olyasmit 
probaltak a szamba adni, amit egyaltalan nem mondtam.

Amugy most eppen te beszelsz el gyonyoruen, mintha erteni 
sem akarnad, amit mondok.

> Nem igazan. Talan elnezik nekem, bar lehet, hogy jogosan 
> ram szol valaki, fejezzem be. Tenyleg offtopic a nagy 
> resze.

Termeszetesen elnezik/zuk... Itt tobbnyire csak nekem nem 
szokas elnezni dolgokat, de ez szerencsere kulonosebben nem 
zavar, hiszen csak a globalisan pozitiv hatast nezem: aki 
itt ereszti ki a folos gozt (adott esetben akar rajtam is), 
az talan kevesbe lesz agressziv a kozlekedesben, nem veri el 
az asszonyt, stb.

A talalkozasmaniasoknak pedig uzenem, hogy ha ennyira nem 
birjak nelkulem, idopontegyeztetes utan Budapesten gond 
nelkul talalkozhatunk. Az talan megbocsajtato, ha annyira 
nem izgatnak, hogy az orszag masik vegere is elzarandokoljak 
a nevtelen, de bizonyara gyonyoruseges orcaik 
megtekintesere...
+ - Re: jobbrol elozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdvözletem!

Nemes Marcus  a HIX AUTO #2786-ban írta:

HA> Mivel az autosok viszont nem munkaidoben levo rendorok/birok, ezert
HA> nincsen joguk eldonteni, hogy a masik szabalytalankodott-e vagy sem.

    Éppen ezért nincs joga a gyorshajtónak sem ahhoz, hogy - ab ovo -
    szabálysértőnek tartsa a belső sávban közlekedőt. Ahhoz meg pláne
    nem, hogy egy vitatható helyzetet (legalább is nekünk néhány napja
    sikerült vitatkozni róla :) vitathatatlanul balesetveszélyes és
    szabálytalan eszközökkel próbáljon megszüntetni.

HA> Nem jelenti ki. A "folyamatosan halado" nem azt jelenti, hogy konstans
HA> sebesseggel kozlekednek. Ekkor ugyanis dugoban nem lehetne elmenni jobbrol

    A "folyamatosan haladó" azt jelenti, hogy a vizsgált szakaszon a
    sebessége mindvégig 0-nál nagyobb. (Ez egyébként egyezik a
    hétköznapi szóhasználattal. Sajnos sokszor elhangzik, hogy
    egy útszakaszon valamilyen akadály miatt nem lehet folyamatosan
    haladni.)

HA> mellette, mert nem halad folyamatosan, hanem all.

    Tegyünk különbséget a "lehet" és a "szabad" között.

HA> Szoval akkor megis csak van olyan eset, amikor max. sebesseggel haladva
HA> akadalyozok valakit, anelkul, hogy a mogottem jovo szabalysertest kovetne
HA> el? Ez ugyebar a logika szabalyai szerint az eredeti allitasod cafolatat
HA> jelenti.

    Ez csak annak lenne cáfolata, hogy az eredeti állításom általános
    érvényű, én azonban ezt nem állítottam. Vannak jogszabályban jól
    definiált kivétlek, ezek közé tartozik a megkülönböztető jelzéseit
    használó mentőautó. (De a gyorshajtó nem!)

HA> Tenyleg nem szul jogosultsagot, de itt arrol van szo, hogy az eleve
HA> meglevo tobbi jogosultsagat viszont tovabbra sem veszti el (lasd Triznyak

    A jogosultságot a jogszabály a gyorsabb haladáshoz köti. A
    megengedett sebességnél gyorsabban haladni viszont (a kedvedért: a
    megkülönböztetett járművek kivételével:) csak szabálysértés
    elkövetésével lehetséges. Tehát nem elveszít, hanem (a szabályok
    betartásával) meg sem szerez egy jogosultságot. (Ákos nagyon
    találóan fogalmazta meg azt a példát, hogy az egyirányú utcából a
    forgalommal szemben kihajtó autós sem hivatkozhat a "jobbkéz
    szabályra". A különbség csupán annyi, hogy az egyirányú utcában a
    forgalommal szemben haladás - a jogszabályban felsorolt
    kivételektől eltekintve - tilos, a sebesség további növelése
    viszont csak a megengedett legnagyobb sebesség elérése után válik
    szabálytalanná.)

HA> peldajat a fouton gyorshajtonak megadando elsobbsegrol). Zarjuk le azzal,
HA> hogy ez a te maganvelemenyed, nekem van a dologrol egy masik
HA> maganvelemenyem, es nem sikerult egymast meggyoznunk. Ha nekem nincsen

    Ezzel teljesen egyetértek ;-)

HA> igazam, az meg a jobbik eset, mert en tovabbra is ki fogok huzodni
HA> gyorsabb jarmuvek elol, jobbrol sosem fogok elozni es csak kocsoioszlopok
HA> eseteben elhaladni mellette jobbrol. Ez mindenkeppen szabalyos es
HA> nekem lelki nyugalmat ad. :-)

    Tégy úgy, de - ha éppen nem megkülönböztetett járművet vezetsz -,
    akkor ne villogd le az útról azt, aki a belső sávban a megengedett
    legnagyobb sebességgel halad. Ha van hely, nyugodtan elhaladhatsz
    mellette jobbról. Amennyiben esetleg úgy érzed, hogy ezt a
    manővert jogszabály nem teszi lehetővé, akkor gondolj arra, hogy
    az autós önmagában nem akadályoz, hanem csak együttesen azzal a
    jogszabállyal, ami szerinted megtiltja a jobbról történő
    elhaladást.


-- 
Üdvözlettel,
 Korompai László
+ - Egy mondat a belso" sa'vro'l (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdvözletem!

Lakott területen, párhuzamos közlekedésre alkalmas úton, a belső
sávban a megengedett legnagyobb sebességgel közlekedő
személygépkocsinak azért kötelező a belső sávban szelíden gyorshajtó
jármű elől késedelem nélkül a szélső sávba húzódni, mert ha ezt nem
teszi meg, ez esetben passzív agresszivitásával jogszabályba ütköző
módon, súlyosan korlátozza a gyorshajtónak a gyorshajtáshoz fűződő,
már ősidők óta törvények tucatjaiban biztosított és mindenek felett
álló, megkérdőjelezhetetlen jogát :-)

-- 
Üdvözlettel,
 Korompai László
+ - Re. karosszeriacsere Mo-n (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

>A kovetkezo eljárás menete, módja érdekelne
Magyarországon :
>alvázcsere, vagy nevezzem karosszériacserének. Mi
az eljárás menete, a
>sorrend?

:-(((((((
Sajnos semmi mert jogilag tilos :-( Bar ha ugyes
vagy akkor lehetseges, igaz feketen.

1990 elott a karosszeria csere komletten
termeszetes es jogilag megengedett volt. Mint
minosegellenor dolgoztam kihelyezve az Autokernel.
Ott Trabant, Wartburg, Skoda 100 as kasznik
voltak.

Most bejott a fogyasztoi tarsadalaom. Kilukadt
dobd ki el ervenyesul :-(( Ezt en sem tudom
elviselni :-(

Udv: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
 M: 06-20-9446107
        S 120 L
frigyesmajor kukac szexelero ponty hu
Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, BRISK tunning gyertya, E -
gyújti kaphato.
  http://frigyes.fw.hu    http://amajorka.srv.hu

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS