Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1812
Copyright (C) HIX
2003-05-02
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 bmw (mind)  25 sor     (cikkei)
2 Re: Veszvillogo/ iranyjelzo/fekbetet (mind)  76 sor     (cikkei)
3 Re: Hutomosas (mind)  22 sor     (cikkei)
4 Ujabb rekord :) (mind)  5 sor     (cikkei)
5 Re: eh! (mind)  16 sor     (cikkei)
6 Re: gyorsulas (mind)  13 sor     (cikkei)

+ - bmw (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jol olvasom a lenti hirdetesben, hogy 5 millioert hathengeres BMW-t arulnak ? :
-o
Vagy ez megint a szokasos csusztatas (arulunk ocsoert alapmodelt, de a hirdetes
ben inkabb azt irjuk le, hogy az otszorannyiba kerulo _auto_ az milyen szuper) 
?

########################################

Az igazi szenzáció azonban nem az autó külsejét és belsejét érintő változás, ha
nem az ár amennyiért az autót kínálják. Az elmúlt években elképzelhetetlen volt
, hogy új 
BMW-hez 5 millió forint alatt jusson az ember. Ezzel szemben az Új BMW 3-as Com
pact alapára most 4 990 000 forint és a Wallizing kedvező finanszírozási konstr
ukciójával már 998 000 Forint kezdőbefizetéssel elvihető. 

Az Új BMW 3-as Compact vásárlói is ugyanarra a megszokott BMW minőségre számíth
atnak, mint az összes többi modell vásárlói. A Compact 4 légzsákot kap szériába
n, van benne kipörgésgátló, elektromosan állítható tükrök, stb. Sőt ez év márci
usától ez a modell is, csakúgy, mint minden BMW, szériafelszereltségként megkap
ja a DSC menetstabilizátor rendszert. Egyszóval az Új BMW 3-as Compact minden k
ényelmi- és biztonsági funkciót tartalmaz, amit egy BMW-től elvárhatunk, hathen
geres benzin- vagy négyhengeres Common Rail dízelmotorjai pedig verhetetlenné t
eszik.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: forties.sophos.com)
+ - Re: Veszvillogo/ iranyjelzo/fekbetet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Vontatas: Miert nem lehet a gyujtast raadni?? Vontataskor az 
>>iranyjelzonek is mukodnie kell! Ezek szerint annak is kellene gyujtas 
>>nelkul mukodni? 
---
> Azert, mert mondjuk egy regi Skoda gyujtotrafoja nem biztos hogy
> orul neki... Azonkivul ha vontatnak akkor VESZVILLOGOT bekapcsolni, hogy a mo
go
> ttem jovo is lassa, hogy vonatnak. Sokkal inkabb fel
> tud keszulni, ha latja a veszvillogot. Mert ha indexelek, nem
> biztos hogy idoben eszreveszi. Ha veszvillogok sokkal jobban
> figyel, hogy merre fogok menni. Uis tortek meg mar ugy, hogy
> vontattak haza, apamat (o vontatott) beengedte egy Transit
> majd elindult moge :((((( en meg csak dudaltam es vegigneztem,
> ahogy osszetori a kocsi bal elejet :((( Es annak ellenere,
> hogy veszvillogtam, nem tunt fel neki. Kepzelem mi lett volna,
> ha nem is veszvillogok...
> 
> Chip
--------
Eloszo: Nem kivanlak kioktatni, letolni vagy hulyenek nezni, mindossze a 
tevedesekre szeretnem felhivni a figyelmedet!
Tehat: a Skoda es minden megszakitos gyujtasu auto trafoja leegne egy 
ilyen esetben. Aki ezt tudja az a megoldast is ismeri valoszinuleg. Az 
egyik vezeteket le kell huzni a traforol es a problema megszunt. 
(lehetoleg a trafo es az osztofej kozott levo vezeteket)Ebben teljesen 
igazad volt. (elektronikus gyujtas eseteben nincs jelentosege)
Vontataskor ELOIRAS hogy a feklampanak es az iranyjelzonek MUKODNIE 
KELL, azaz nem hasznalhatod a VESZVILLOGOT. (Ezt itt nehany hete mar 
kitargyaltuk) Ugyanezen okbol mozgo jarmuvon sem szabad hasznalni!
Ha veszvillogsz hiaba figyel a mogotted jovo nem fogja tudni hogy mit 
akarsz, plane nem hogy kanyarodni fogtok-e vagy sem.( mint ahogy a 
Tranzitnak is hiaba veszvillogtal) Az oldalrol jovo legtobbszor csak az 
egyikoldali iranyjelzot latja, vagyis nem tudja hogy a veszvillogo van 
bekapcsolva, es ilyenkor kanyarodasi szandekot feltetelez. En ugy 
gondolom hogy a KRESZ ez esetben a legnagyobb bitonsagra torekszik.
Tudom most tobben felhordulnek, hogy jobb a veszvillogot hasznalni, a 
teny akkor is az hogy a szabaly tiltja.
Nem art a hatso ablakba kitenni a haromszoget.
--
 > (most a VW-rrol beszelek, mert azt tudom konkretan) Van egy leiras, 
 >hogy adott km utan mit KELL kicserelni, akkor is ha jo, ha nem! Ez nem 
 >valaszthato, ha odaviszed a kocsit, legfeljebb, ha alairod, hogy 
minden >felelosseget atvallalsz. Ilyen 15000-kent az olaj, 30000-kent a 
 >fekbetet, 600000-kent a tarcsa, 90000-kent a vezermuszij pl. es ez 
 >MINDEN!!!! VW szervizre vonatkozik! (mind a 3-ra pesten)
----------
Az olajcsereben van igazsag, bar nem minden VW-ben 15000km a csere 
periodus. A tobbirol csak annyit tudok mondani hogy a VW, mint Gyar soha 
nem irt elo ilyeneket. Hogy a markaszervizek mivel probalkoznak arrol 
nem tudok mit mondani. A Vezermuszij csereperiodusat a VW soha nem adja 
meg!!! A gyari utasitas ugy szol, hogy 30000km-kent ellenorizni, ha 
szukseges cserelni. A 90000km egy "szokas" magyarorszagon. ( En is ekkor 
cserelem.) A fekjavitasra van egy eloiras, de ez minden szervizre 
vonatkozik. Hibas, nem biztonsagos fekkel nem szabad a jarmuvet kiadni. 
Ha a javitast megrendeli az Ugyfel, annak mertekebe nem szolhat bele. 
Ugytunik vannak szervizek ahol ezzel alaposan visszaelnek.
Ha nem kivanja megjavittatni akkor a szamlara ra kell vezetni, hogy a 
jarmu kozuti kozlekedesre alkalmatlan.
--
 >....Hatso feket 120000-nel (komplett fekszervisz, dob szabalyo- zas, 
 >stb.) javitottak,.....
----------
A hatsofek nagyaltalanossagban ket garnitura elsobetetet szokott 
kibirni. A 120000km nagyjabol megfelel a VW-k atlaganak. (ha nem volt 
mar korabban cserelve. de lehet hogy ezt is "elorehozta" a szerviz.)
Ha feltunoen sok elsobetet fogy a hatso pedig nem, akkor ott valami baj 
van. A hatsofek nem mukodik megfeleloen, ezert az elsok fekezik az autot 
es intenziven fogynak.Erre azonban a Szerviznek az elso fekhatasmeresnel
ra kellett volna jonnie!! (persze szamukra igy a jovedelmezobb) A hibat 
legtobbszor a hfek automata utanallitoja okozza.(VW-nel!) Hiaba aut. nem 
hajlando utanallni. Az olaj cserek alkalmaval manualisan ez potolhato.
Az viszont teny, hogy a Mszervizek ez elol elzarkoznak.(???) Azt mondtak 
hogy fizikai keptelenseg. Nekem eddig mindig sikerult.


UDV,  Triznyak
+ - Re: Hutomosas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szoval azt a hutomosast nagynyomasu mosoval keretik finoman csinalni. 
 >Hasznos, csak tenyleg ovatosan......Kiszereles, el egy benzinkuthoz, 
 >nagynyomasu hadd szoljon. Elso 2 perc szuper, hihetetlen 
retekmennyiseg >jott le rola. Utana egy fel mp. alatt kifujtam 6 
lamellasort. Ezek >legyezoszeruen voltak behajtogatva a fugoleges csovek 
koze. A huto >mondjuk 60 cm magas, megis egy lamellaoszlop vagy 3 meter 
lett. Nem >tudtam, hogy sirjak, vagy nevessek........
 >A lenyeg: stabilan allt a mutato utana nyaron is. Szoval azert fura, 
 >hogy egy markaszerviznek nem jutott eszebe egy ilyen alapveto dolog... 
 >Meg hogy nekem sem.
 >Udv, Biomernok
-------
Az elsovel En is hasonloan jartam, bar szet nem jott, csak elhajlottak a 
lamellak. Egy nap rament az egyengetesre. Azota csak olyan mosot 
hsznalok amelyiknek allithato a vizsugara. Teritett vizsugar es 
szigoruan merolegesen a huto feluletehez viszonyitva.
A "markaszerviznek" lehet hogy nem jutott eszebe, de a dolgozoi azok 
tudjak. Viszont jovedelmezobb a hutot cserelni, mint mosni.  (nem 
alacsony arres!) Ugy gondoljak hogy, "Egy BMW-s" ne kukacoskodjon par 
forinton.

Udv,  Triznyak
+ - Ujabb rekord :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> konyv szerint). Az elso garnitura betet 1200000 elott 200
> km-rel fogyott el (itt lett hangja), itt cserltek a tarcsat

Na ez mar valoban nem semmi... Es a motor hogy birta az egymillio
kilometert? :))
+ - Re: eh! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wed, 30 Apr 2003  wrote:

> >Kicsit paranoid vagy. Csak egy kerdes volt... Gondolkozz...
> >
> >c
>
> Ja, paranoid vagyok. Mondd hat el kedves c Te, hogy mit is ereztem en akkor,
> mert mar bizonytalan is vagyok.

Miert mondjam el? Honnan tudnam?

c

-- 
"Szeles a Chevy, mint egy kombajn
 Elvezd a cabriot, feel the sunshine"
+ - Re: gyorsulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wed, 30 Apr 2003, Szakacs-Vass Sandor wrote:

> Egy szemelyszallito repulo felszallaskori gyorsulasa 0.5G alatt van.
> (Calver 6.5-ot ir [gondolom az m/s2], tehat ~0.66G de az szerintem valami

nem, mint azt a levelben irtam az s. 0-100km/h-ra valo gyorsulasig eltelt
ido. A 767-esek picit jobbak.

c

-- 
"Szeles a Chevy, mint egy kombajn
 Elvezd a cabriot, feel the sunshine"

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS