Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2562
Copyright (C) HIX
2005-06-05
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Tovabbra is Renault (mind)  54 sor     (cikkei)
2 re: Re: re: re: renaultt (mind)  8 sor     (cikkei)
3 pakisztan, megint 1 (mind)  71 sor     (cikkei)
4 re: Re: sebessegvalto (mind)  38 sor     (cikkei)

+ - Tovabbra is Renault (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Gondolom ennyi hozzaszolas utan sem keso me'g
elmondani a sajat tapasztalataimat. 

5 eve vettem az elso Cliom, egy evesen, egy 1.2-es
motorral. 20000km-t tettem bele, mindenfele gond
nelkul, nagyon szerettem.

Aztan vettem egy Thaliat, erosebb (75LE) motorral,
jobb felszereltseggel. Bemutato auto volt, 3500km-el
es nehany osszeszerelesi trehanysag okozta dologgal,
amit az elso par hetben garanciaban megcsinaltak. Ajto
beallitas nem volt tokeletes; a fordulatszamlalot
mukodteto vakumcso nem volt a helyere tolva, ezert
hajszalnyi ciccego: hangja volt, szoval komoly dolgok.
Valszeg sok embernek fel sem tuntek volna. Ja, az
index relet csereltek ki me'g a 2. heten. Aztan
csaladi okokbol ugy 20-25000 problema mentes km utan
eladtam. Sosem allt olyan kozel hozzam, mint a Clio,
de ez teljesen szubjektiv, muszakilag, megbizhatosagat
tekintve O is rendben volt.

Es itt van most nekem az en kis Dragam, aki szinten
Clio-nak szuletett es egy 82LE-s dizel sziv dobog
benne. Mar 12e km-t futott amikor hozzam kerult
decemberben, amit azota majd' meg is duplaztam. 20e
km-nel kapott uj olajat es szurot; mas karbantartasra,
javitasra nem volt szukseg. Egyetlen felrohato dolga,
h. telen, ha nem belso keringetesen van a szellozes,
akkor az anyosulesen utazo labara jon valahonnet a
hideg. Megcsinalnak ezt is garanciaba, de nem akarom
ezert megbontatni a muszerfalat, hogy aztan meg
nyiszorogjon majd szegenyekem. 
Lenyeg a lenyeg, h. Ot is nagggyon szeretem!:) Nem
tudom mikor kerulok oda legkozelebb, h. autovasarlas,
de valoszinuleg nem a statisztikak eredmenyei lesznek
a dontoek...

Elektronikus gondokat hirbol sem ismerem.

A szerviztapasztalataim a kaposvari kepviseletre
korlatozodnak, attol fuggoen, h. kivel beszelek
atlagos hozzaallastol a dilettans, ugyfellerazosig
szokott valtozni. Ez meg markafuggetlen jelenseg.
Viszont tobb ismerostol is a nagyatadi renaultosokrol
pozitiv velemenyeket hallottam!

Sok sikert a valasztashoz!
Udv, 
Peter
Clio dCi

Ne igyál, amikor vezetsz! Még nekimész valaminek és kilöttyen a pia! :)
+ - re: Re: re: re: renaultt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>...meg kell nezni, melyek allnak a megbizhatosagi
>listak elen, es olyat venni.

Es van is olyan, aki igy vesz autot :))))
De ezt mar kitargyaltuk....

Udv joe
XM 2.1TD
+ - pakisztan, megint 1 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Pakisztan... a fovarosi repuloter olyan, mint nalunk egy palyaudvar,
valamelyik mellekvonalon... Haloinges, muanyag papucsos hivatalnokok,
rendorok, katonak. Internetezhetnenk amig a vizumunkat ellenorzik, ha be
lenne kotve a vonal, igy csak a sotet monitorokat bamuljuk, hajnali
haromkor...
A varos csodaszep, legalabb is annak, aki szereti a foldszintes, villa szeru
epuleteket a sok fat es zold fuvet maga korul. Az utcak kihaltak es
nedvesek, a monszun a veget jarja, de azert meg egy utolsot belerugott az
elektromos halozatba, igy gyertyafeny, es narancsle fogad a vendeghazban...
Masnap irany az eszaknyugati hatarvidek, a kinai tabor. Ket bazinagy Land
Cruiserbe pakolunk, az egyikben meg ujauto szag, alig van belehajtva 1000
km, legujabb model... Jobbkormany, balra tarts, jah kerem, ez itt Britannia
resze volt hajdanan, danan... Kapkodom a fejem az istentelenul giccsesre
kikepezett teherauto monstrumok lattan, kesobb megtudom, hogyan is megy ez.
Vegy egy Bedfordot, vagd le az oldalajtokat es passzits oda szepen faragott
faajtokat, kis ablakkal. Mindenhova aggass lelogo lancokat, rojtokat,
pitykes lemezeket, ha mar nem fer sehova, irany a felsobb dimenziok:
antennakat ahova csak lehet... Meg tukroket... Arra a helyre pedig ahova sem
lelogo, sem folallo dolog nem fer, festess izleses tajkepeket, vagy csak
szineket, esetleg feliratokat... Torokorszagban nagyon megy pl. az "Allah
Korosun" matrica, ami annyit tesz kb., hogy az ur (aldassek a neve) megved
majd a karamboltol...
Itt is hasonlo a helyzet, de nagy a forgalom es azt hiszem az ur (aldassek a
neve) kirakta a "fuck off" tablat a veranda ajtora, aztan meg elugrott a
Bahamakra, ami nem is lett volna baj, de a jelek szerint elfelejtette ezt
kozolni valasztott nepevel... Ahogy szamolom, olyan 5 kilometerenkent
talalkozunk osszepreselt roncsokkal, legtobb mellett meg ott a rendor is,
esetleg meg ki sem ert. Vagy 80 kilometert teszunk meg az autopalyan, aztan
joval Peshawar elott lefordulunk egy foutra, de a roncsok nem szunnek meg
kovetni bennunket...
Lassan eltunnek a falvak a szunni nem akaro porfelhokben, az ut egy nyom
szelessegure zsugorodik, es mar csak a hegyek neznek le rank egyre
komorabban, ahogy esteledik. Kopar, szurkes-voroses sziklak, keves
novenyzet, a vizatfolyasokon nincs hid, a meder lett kibetonozva, pipecul
(ertsd: bazinagy katyuk, jobbra-balra leternieletveszelyes). Igaz, hogy 
nedves
idoben varni kell amig a viz elvonul, ha nem akarjuk hogy elsodorjon az
aradat, de ideje mindenkinek van, hid javitasra meg nincs szukseg -
praktikus... Le-lehuzodunk az egyre ritkabban foltuno utott kopott pickupok
elol, megallunk ha birkacsorda vonul at elottunk, kerulgetjuk a szakadozott,
folpuposodott aszfalton a katyukat, majdnem eszunkbe jut Demszky...
A nap megegyszer jol megnez maganak bennunket, aztan lebukik a csipkes
szirtek moge, par pillanat mulva balra az uttol feltunnek a tabor fenyei.
Begordulunk a vigyazzban allo orok kozott -ez tetszik, hiaba na, csak
kibujik belolem a katona-, mar varnak bennunket, cipelik a csomagokat,
megkapom a lakokocsim, elheverek.... Rossz(?) szokasom, hogy legyen az
motel, sator vagy szalloda, azonnal az agyat veszem szemugyre eloszor, mert
legfontosabb szempont, hogy eleg kemeny-e, elvegre o lesz halotarsam hosszu
hetekig... Aztan innen, hanyatt fekve folmerem a terepet, hova fer a laptop,
van-e eleg konnektor, hogyan csatlakozunk a NET-re... Szerencsere a kinaiak
annyira majmoljak a nyugatot, hogy 7/24-ben loghatok a halon ISDN
sebesseggel, ami ugye megszokott a muholdas kapcsolatoknal. Mert itt az van,
ketmeteres parabola antennak egy kupacban: egy a telefonnak, egy az
internetnek, meg jo par a TV csatornaknak. Sajat aramfejleszto, sutode,
etkezo (helyi szakacs), tusolo, budi, javito muhelyek, viz, olaj,
uzemanyag... Mi kell meg?
A kinaiak partyt rendeznek a tiszteletunkre, kint megteritve hosszu sorban
az asztalok, roskadasig rakva kajaval, huhuuuu meg wauuu. Ott latom kedvenc
allatom is, koszonok neki: Haliho sultbarany:)
Kulon asztalon sokfele spiritusz, vodka, mifene, ami nagy szo, hiszen ebben
az orszagban so:r vasarlasahoz is miniszteri engedely kell. A kinaiak 
erdekes
angolt beszelnek sanghaji tajszolassal, de par whisky/jeg utan nem szamit.
Koccintunk a hagyomanyos kinai-magyar baratsagra, aztan bedunyha!
folyt. kov.

Udv joe
XM 2.1TD

Ui: nehany regi (es ujabb) kep:
http://condrix.fw.hu
+ - re: Re: sebessegvalto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Na, sebessegvalto ugyben:
Kuplung kiemel, pl allo helyben kinyomva sebessegbe rakva
inditozas, stb oke. Sajnos mult vasarnap a kezembe maradt
a sebessegvalto (!) amikor 1-be akartam tenni, pedig akkor
nem is szorult... Mondjuk aznap mentem vele tobb mint 100
km-t, szerencsere a haz elott megalltam, onnet elindulva torott
el a sebessegvalto kar, de annyira alacsonyan, hogy a
 gumiharangot (vagy mit) ami az utasterben a kardanboxba
 meno valtokart takarja el, szoval azt leszedve is csak egy
ici-pici csonk maradt kiallva. tehat auto nem megy sehova. 
Ma lett kicserelve a valtokar, meg az alja amin valami pocok
van. A szerelo aszonta, hogy rendben kiemel a kuplung (persze
nala nem recsegett...), de abban maradtunk, hogy nemsoka'
ahogy lesz idonk lecsereli a sebvaltoban az olajat meg valami
olajat ami osszefugg a kuplunggal, mer' inkabb akkor jonnek
elo a gondok, ha mar megyek kicsit a kocsival, hogy lehet valami
felmelegedett olajtol (nemtom, ennyire reszletekbe menoleg
nem ertek hozza). A lenyeg, hogy most mintha konnyebb lenne
valtani (kopp-kopp), csak ott ne hagyjon az ut szelen torott
sebvaltokarral megin'.... Szerintetek illetve feletek bontoban
milyen arakon mennek a jo allapotu 4-es illetve 5-os LADA
valtok? Az 1200-be belemegy a kocka LADA 5-os valtoja,
igaz?

Majd meglatjuk, azt mondta a szerelo olcsobb es egyszerubb
bontobol az egesz valtot, mint cserelni a szinkrongyuruket.
De ezeket csak akkor, ha olajcserek utan is szarakodna.

Na, egyenlore itt tartok, majd vasarnap megyek vele tobbet,
akkor meglatjuk...

Koszi a segito hozzaszolasokat!

Udv!

GERI

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS