Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2129
Copyright (C) HIX
2004-03-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: UJ TEMA (mind)  13 sor     (cikkei)
2 Re: Draga diesel (mind)  21 sor     (cikkei)
3 re: re: Re: Draga diesel (mind)  19 sor     (cikkei)
4 Draga diesel (mind)  19 sor     (cikkei)
5 szavazat, megeri (mind)  22 sor     (cikkei)
6 re: re: Kerdoiv... (mind)  6 sor     (cikkei)
7 Re: dugulas (mind)  15 sor     (cikkei)

+ - re: UJ TEMA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Suzuki GS500 (naked).
Sajnos komoly gond a ta'rolas, a varos masik vegebe kell elautoznom, ha
motorra akarok ulni. :(
(Valakinek esetleg otlete motortarolasra Erd kornyeken?)

Mindekeppen erdemes robogorol egy ilyen belepo kategoriaju nagymotorra ulni.
Szerintem kezdonek - en inkabb ujrakezdo vagyok, mert anno volt egy 251-es
MZ-m, csak elloptak - ennel nagyobb moci nem is kell.

Udv,
Gabor
+ - Re: Draga diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A dizel fenntartasa alapvetoen tenyleg nem sokkal dragabb, eltekintve attol,
hogy esetleg rovidebb a szervizciklus, picit tobb olaj megy egy hasonlo
teljesitmenyu dizelbe, mert picit nagyobb a motor....

Viszont ha nem uj autot nezunk, hanem mar nem garancialis, ismeretlen
eloeletu hasznaltat, akkor sokkal nagyobb koltsegek jelentkezhetnek, mint
egy benzinesnel: adagolo, turbo...

Persze lehet, hogy egy hiba elofordulasanak a valoszinusege pl. 10%, de ez
akkor is egy potencialis, akar tobb szazezres javitasi koltseget is
jelenthet, minden 10. autonal. Ezt pedig statisztikailag be kell szamitani.

Udv,
Gabor

P.S.:
Szavazas:
A fordulatszam novekedesevel novekvo es nem csokkeno teljesitmeny, min.
6500-7000-nel kezdodo piros tartomany.
+ - re: re: Re: Draga diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nagy erdeklodessel olvastam a diesel kontra 
benzin vitat. (Igen, van ilyen :-)) )
Csak annyi a hozzafuzesem, hogy ugye ugyanolyan
kornyezetvedelmi kategoriaba tartozo motorokrol
van szo? Hiszen egy Skoda 120L motor nem az a 
kategoria mint egy reszecskeszuros, katalizatoros
diesel motor. Forditva: egy golf I-es oskereplo
nem hasonlithato egy euro 4-es benzinmotorhoz.
Ha pedig egy kategoria, akkor nem lehet fekete pamacs,
hiszen a benzinesnel sincs, van viszont reszecskeszuro
meg minden. Igy viszont arban mar nem annyira versenykepes
a disesel, kesobb terul meg a kulonbseg, ha megterul 
egyaltalan. Sosem volt diesel autom, 50kkm szervizperiodusu
meg plane, de gondolom 2 Ignis kaphato az arabol.
2-3 MFt-bol meg el lehet menni par km-t.

Udv: Arpi
+ - Draga diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

En is sokat gondolkodtam melyik eri meg igazan. Sok olyan tipus van, amibe
szerelnek mindket fajta motort. Ezeknel lehet legjobban szamolni szerintem.
Legyen a ket uj kocsi kozott mondjuk 200 000 Ft arkulonbozet.A benzines
mondjuk 8l / 100 km -bol jon ki, a diesel  6l / 100 km fogyasztasu. Igy a
benzines durvan 19 Ft / km -el gurul, a diesel 13 Ft / km ( akcios
gazolajbol mondjuk 10 Ft / km)
A 200 000 arkulonbseget a 19 -13=6 Ft-al  szamolva  200000 : 6 =33 333 km
alatt tudja le ( akcios gazolajjal mondjuk 23 000 km ) Ez atlagosan szamolva
1 -2 ev alatt jelent megterulest.
300 000 Ft arkulonbsegnel ez mar 50 000 km -nel lesz nullszaldos. Ha valaki
evente megy tobbet, vagy tovabb hasznalja a dieseljet 1-2 evnel, az  mar
jovedelmezo lehet.
Tiszy! Ha tudsz monduk R Clio 1.5 diesel uj arat, ami melle egy R Clio uj
benzineset is irni amiben szinte csak a motor mas, legyszi tedd meg, aztan
szamolunk :-)

Dodo
+ - szavazat, megeri (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Olyant lehet, hogy 80% alacsony fordulat izombol, 20% meg a porgeteshez? Ha nem
, akkor tegyel a nyomatekoshoz, de csillaggal. :)

>>  .....akkor kimutatható, hogy a diesel autók fentartása évi több, mint
>>  50 ezer km megtétele után válik valójában kifizetodobbé (Ezt nem lege
>>  ndákból és anekdótákból gondoltam ki, iskolában ezt tanítják).
>-------
>Nem tudom milyen parameterek alapjan mondanak az iskolaban 50 ezeret, a 
>tapasztalataim szerint elegendo 20 ezer/ev Magyarorszagon. Persze a 
>motorokon kivul, azonos parameteru autok eseteben!

Szeretem azokat az iskolakat, ahol ilyen orok ervenyu evidenciakat oktatnak... 
:-) Mint korabban emlitettem, a VW Polo Classic es a VW Bora eseteben evi 40.00
0km es 4 ev hasznalat sem elegendo a dizel magasabb vetelaranak ledolgozasahoz.

Ja, The7up! Mi lenne, ha ekezet nelkul irnal? Ismet javaslom a hix netikettet..
.
Fogash

Regards
Istvan B
Ext. 87
+ - re: re: Kerdoiv... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az alacsony fordulaton magas nyomatek az en esetem is.

Udv.

Szabo Peter
Opel Vectra Caravan 2.0
+ - Re: dugulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

> Nem az AC ele, hanem az AC es a 
> karburator koze kellene tenni.

Nalam a Golf I-esben appen hogy az AC elott van a szuro... 
Oreg jargany, valamelyik korabbi tulaj nagy barkacs volt... 
Lehet, hogy nem is itt van eredetileg a szuro hanem az AC 
nyomooldalan?


-- 
Udvozlettel: Dorozsmai Karoly
  
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.fay

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS