Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 700
Copyright (C) HIX
2000-03-30
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 teccik - nem teccik (mind)  15 sor     (cikkei)
2 100,8 (mind)  46 sor     (cikkei)
3 Re: ac-pumpa (mind)  17 sor     (cikkei)
4 Mitsubishi - leallas (mind)  19 sor     (cikkei)
5 RE: Amit a gazos autokrol tudni kell (mind)  22 sor     (cikkei)
6 Mitsubishi hiba, uj listatag, meg eccer a buntetes (mind)  50 sor     (cikkei)
7 Re: Fogyi optimum, Fiat Bravo (mind)  25 sor     (cikkei)
8 Lat'tom figyeltek :-))) (mind)  11 sor     (cikkei)
9 off: pedagogus (mind)  24 sor     (cikkei)
10 Elado PIONEER autohangfal (mind)  5 sor     (cikkei)
11 Kezifek/sebesseg (mind)  25 sor     (cikkei)
12 tanarok (mind)  43 sor     (cikkei)
13 va: olasz auto (mind)  15 sor     (cikkei)
14 va: korrupcion (mind)  12 sor     (cikkei)
15 beepito keret (mind)  11 sor     (cikkei)
16 Re: Suzuki Dealer kerestetik (mind)  43 sor     (cikkei)
17 Re: Keleti jargyanyok (mind)  15 sor     (cikkei)
18 Autopalya matrica (mind)  11 sor     (cikkei)
19 Re: Rejtett kapcsolo (mind)  10 sor     (cikkei)
20 Re: gazolaj (mind)  6 sor     (cikkei)
21 Baseball uto (mind)  15 sor     (cikkei)
22 RE: egyediseg (mind)  8 sor     (cikkei)
23 Re: Benzin szeru valami (mind)  25 sor     (cikkei)
24 RE: Rele (mind)  21 sor     (cikkei)
25 infot ke'rne'k (mind)  9 sor     (cikkei)
26 lassulas (mind)  14 sor     (cikkei)
27 Autosok hozzaertese (mind)  34 sor     (cikkei)
28 franciak, hasznalt autok allapota (mind)  136 sor     (cikkei)
29 Pedagogusfizetes (mind)  7 sor     (cikkei)
30 re: benzin szeru valami (mind)  11 sor     (cikkei)
31 re: Mitsu leallas (mind)  11 sor     (cikkei)
32 Karosszerias + rendori kijelentkezes (mind)  14 sor     (cikkei)
33 Ablak foliazas (mind)  16 sor     (cikkei)
34 ablak (mind)  13 sor     (cikkei)
35 Lakatos (mind)  15 sor     (cikkei)
36 Suzuki 1.3 GLS eladó (mind)  9 sor     (cikkei)
37 remenytelen eset, o miert fizet tobbet ( kevesebbet)? (mind)  35 sor     (cikkei)
38 autopalya matrica (mind)  12 sor     (cikkei)
39 benzin szeru valami (mind)  7 sor     (cikkei)
40 japan/nemet/olasz/francia auto (mind)  48 sor     (cikkei)
41 ingyenes autopalya (mind)  16 sor     (cikkei)
42 Kezifek sebesseg.... (mind)  53 sor     (cikkei)
43 Demonstracio (mind)  13 sor     (cikkei)
44 Accord (mind)  5 sor     (cikkei)
45 koki; English Taxi (mind)  31 sor     (cikkei)
46 autpalya (mind)  17 sor     (cikkei)
47 pedagogus (mind)  25 sor     (cikkei)
48 Pedagogus off ez durva volt. (mind)  32 sor     (cikkei)
49 Kis kut, bosch-fuzet (mind)  15 sor     (cikkei)
50 NIVA (mind)  1 sor     (cikkei)
51 Re: Fizetes vs buntetes (mind)  30 sor     (cikkei)
52 slager-benzin (mind)  45 sor     (cikkei)
53 konvoj (mind)  17 sor     (cikkei)
54 flotta (mind)  19 sor     (cikkei)
55 Re: off: pedagogus (mind)  31 sor     (cikkei)
56 Re: rendszam (mind)  29 sor     (cikkei)
57 OFF (mind)  14 sor     (cikkei)
58 Kezifekkel idulas lejton (mind)  17 sor     (cikkei)
59 Re. Mitsu leallas (mind)  27 sor     (cikkei)
60 Re: taxisok (mind)  30 sor     (cikkei)

+ - teccik - nem teccik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>nem indul el automatikusan az ablaktorlolapat.
Engem viszont pont ez idegesít hogy automatice elindul a torles. 
Telen nagyon zavaro, hogy amikor sietek es az ablakmosoval akarom a 
jeget leszedni akkor azonnal indulnak vagy indulnanak a lapatok.
Arrol nem is beszelve, hogy raadasul rogton negyet torol pedig 
sokszor eleg lenne az egy vagy ketto es nem lenne maszat. Igy viszont 
annyi lottyot kell az ablakra nyomatni, hogy hetente kell 
utantolteni.

Szoval teccik nem teccik teljesen szubjektiv egy autonal, hogy 
milyenek a fizikai parameterei, mindenki maga tudja eldonteni, hogy 
melyik szimpatikus vagy melyik nem.

Udv,
Balazs
+ - 100,8 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok.

En az akcio elotti nap moziban voltam a baratnommel es hatarozottan 
szamoltam az olcso tankolasi lehetoseggel mert a benzinpenzt moziztuk 
el (fizetes elott). 

Szoval a film veget ert fel ejfel korul. Hazafele menet elugrottunk 
megnezni, hogy kik azok - ha egyaltalan vannak akik mar sorbaallnak. 
Legnagyobb meglepetesunkre a ktnal komoly sor allt es mi lettunk a 
35-40.-kek. Be voltunk rezelve egy kicsit mert a CEU kollegium 
melletti kis utca egyiranyu es szemben hajtottunk be a sorballashoz. 
De a yardok nem jottek es ugy ketto ora fele lezartak az ut elejet a 
kutas sracok.

A tarsasg nagyon vegyes volt. Az ezerves ladaktol a batar amcsi 
V8-asokon keresztul meg 500SLK is kepviseltette magat. 

A hajnalig terjedo idoszak igazi autos talalkozo fenyeben zajlott, 
kis szerelgetes, egy Chevy Camaro fustos gumis fordulokat mutatott be 
stb.

Mivel a sor elejen nem volt nagy mozgas ezert 3 korul ledoltunk 
aludni. Hala a kombinak volt eleg hely csak a hideggel nem 
szamoltunk. De volt aki igen es egy bacsikatol kaptunk pokrocot es 
termoszbol teat! Ezuton is koszonm neki megegyszer bar nem HIX tag. 
Apropo jarva a kocsisort egyetlen HIX matricas jargannyal sem 
talalkoztunk.

Masfel ora alvas utan motorzugasra ebredtunk. Az tortent, hogy az 
autok bealltak ket sorba a kutoszlopoknak megfeleloen. Pedig meg volt 
2 ora hatra. Visszaaludni mar nem tudtunk ezert, ahogy a tobbiek is 
eloszallingoztak a kocsikbol ujraindultak a beszlgetesek. Kozben 
bekereckedtunk a CEU koleszba folyo es egyeb ugyeket intezni, 
koszonet illeti a portasnenit aki nagyon keszseges volt, mert elvileg 
nem mehettunk volna be.

5:15-kor kezdett morajlani a sor, a percek egyre lassabban teltek. 
Mindenki bekapcsolta a radiot de a Slageren semmit sem mondtak be es 
nagyon gagyi zenet sugaroztak. Roviddel haromnegyed elott jott a 
Bumerang szignal es indult az akcio. Nagyon fegyelmezetten mindenki 
ment szepen elore Tv-sek, radiosok interjukat keszitettek es 
kozvetitettek. Mi 6:02-kor tavoztunk 47liter benzinnel tobbel 
es 473X,X Ft-al  szegenyebben. :-)))

Udv,
Balazs
+ - Re: ac-pumpa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> >De a kulonbozo
> >elmeletek helyett vehetnenk valami empirikus erteket. Nem tud valaki ilyent
> >megmerni?
> Egyszeru nyomasmero moszer, de ugy is meg lehet merni, hogy egy ismert
> keresztmetszetu csovegbol kifolyatod a nyomas alatti benzint es megmered a
> tomegaramot, vagyis, hogy hany ccm jottki egy masodperc alatt. Ebbol ki
> lehet szamolni, de a pontos kepletet ne kivanjatok tolem fejbol, mert ezt
> az aramlastechnika vizsgara sem tudtam.

Ez igy nem igaz. Ugyan elvileg terfogatarammeressel is meg lehet hatarozni a ny
omast, de nem
egyszeru, mert tudnod mennyire kell fojtanod. De had nem menjek bele a reszlete
kbe.

Udv, Laci
+ - Mitsubishi - leallas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi

>Egy eleg kulonos es bosszanto hiba jon elo az automon,
>raadasul csak idonkent: a motor egyszeruen menet kozben
>leall. (Idaig negyszer fordult elo, ebbol haromszor aranylag

Egy baratomnak volt hasonlo problemaja egy Toyota Celica-n.
Szetszedtek apro darabokra, de nem talaltak semmit.
A megoldas vegul az lett, hogy kicsereltek a computert.
Ettol teljesen megjavult.
  (Azota eladta, es vett egy Olds-ot.... Es orul neki :)) )


Udv: Balazs
 _ _
| | |  1980 Oldsmobile Cutlass Calais  5.0 V8 
| | |     
|/|\|    http://www.extra.hu/myolds 
|_|_|    Mailto:
+ - RE: Amit a gazos autokrol tudni kell (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi BZS

>Egyebkent fizikailag sehol nem akadalyozzak meg es mivel az automba rendesen
>van beszerelve (vagyis egyaltalan nem szivarog), _benzinre atkapcsolva_
>szivbaj nelkul lemegyek.

nem azert nem kene ott parkolni vele, ahol tilos, mert tabla tiltja, 
hanem azert, mert ott balesetveszelyes. Ezert jelzi tabla azt!
A szivargo gaz osszegyulhet az epulet aljaban, es elerheti azt a
kritikus suruseget, ahol a levegovel egyutt tokeletes robbano kevereket
alkot.Ezert veszelyes a fold szintjenel alacsonyabb helyen parkolni ilyen
palackokkal teli autoval.
En biztos nem orulnek neki, ha egyszer azert kell ujra restauralni a kocsimat,
mert egy Lpg-s kurva fasza csakonak talalta magat, hogy fittyethanyt a
no-lpg tablanak

Udv: Balazs
 _ _
| | |  1980 Oldsmobile Cutlass Calais  5.0 V8 
| | |     
|/|\|    http://www.extra.hu/myolds 
|_|_|    Mailto:
+ - Mitsubishi hiba, uj listatag, meg eccer a buntetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Egy eleg kulonos es bosszanto hiba jon elo az automon, 
>raadasul csak idonkent: a motor egyszeruen menet kozben 
>leall. (Idaig negyszer fordult elo, ebbol haromszor aranylag 

Hasonlo tunetekkel kinlodtam par heten at, viszont
nekem idovel 100-120-as sebessegnel is erezhetoen
kihagyott a motor, bar leallas nekes is csak alacsony
fordulaton fordult elo, ilyenkor 10-15 perc szunet, es mehettem
tovabb. A Fiat szerviz komplett gyujtast akart csereltetni,
azutan azt mondtak, hogy rosszul van bekotve a riaszto.
A valodi ok az volt, hogy a fordulatszam jeladoja zarlatos volt,
ha felforrosodott. Ezt kicserelve minden gond megoldodott.

----------

>Uj vagyok a listan, ugyhogy az irott-iratlan szabalyserteseimre
>figyelmeztessetek. Elore is koszonom.

pl. ha a cimedbol nem derul ki a neved, illik a "na udv" utan
odabiggyeszteni :)))

----------

>Nemetoban a _jovedelmed_biz_szazalekara_ buntetnek. 
>Tehat _nem_ auto tipustol fuggoen!!!

Ez mar picit jobb, de meg mindig vannak ketelyeim. Pelda az
eletbol:

A multkor irtam, hogy ejjel 2-kor elkaptak varosban 102 km/h.
A kollegamat szinten lakott teruleten 217 km/h.

A fizetesem 2,7-szerese az o fizetesenek, a kocsija 3 evvel
oregebb. Ezek szerint a tullepesert o fizet y ezer penzt,
mig en fizessek 2,7 * y penzt? Most ne legyen mervado,
a sebesseg, mondjuk, hogy o is 102-vel ment.

Ez tenyleg igazsagos mindenki szerint? 

Masik dolog: el nem tudom kepzelni, azt a szitut, amit egyik
tarsunk irt, hogy rettegve szeg szabalyt es kozben szamolja,
belefer-e a zsebpenzbe. A jo eg aldjon meg, akkor miert 
szeged meg a szabalyt? Hogy lehet uj gyorshajtani, hogy
kozben nyomas a gyomorban? Ezt sem ertem...

Talan hagyjuk az egeszet...
 
Csaba
+ - Re: Fogyi optimum, Fiat Bravo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halista!

Fogyi optimum:
>Hat en inkabb ugy fogalmaznek, hogy a nyomatekmaximum kozeleben a
>legjobb a fogyasztas.
Igen igy erthetobb! De van kivetel: a vtec-es Hondak. Mert ott a vtec valtas al
atti nyomatekmaximum kozeleben van ez a pont.
Ezt viszont csak nyomatekgorberol lehet meghatarozni, mert az nem a legnagyobb 
nyomatek helye:)
***************************************
Fiat Bravo:
-Bravosok!! Ha akartok csodat latni nezzetek el a www.tuningcenter.cjb.net olda
lra. Marcius honap autoja egy gyonyoru HGT. (Aprilis az enyem lesz ha minden ig
az:)
-Kivancsi lennek, hogy a listan levo Bravok mennyit kajolnak. A sogimnak volt e
gy 1,6os es 10-11 korul evett. Szerintem volt valami  baj azzal a kocsival mert
 kizart, hogy az normalis. Vagy az???
A sogimmal nincsen baj, nagyon jo laba van az autokhoz.
Udv!
VTI



____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Lat'tom figyeltek :-))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok, Fogash, Klem!

 Saab SVC: hat igy jarok, ha nem figyelek elegge.... A bekezdes cime:
Elbillentheto hengerfej, aztan kesobb szepen leirva es abraval mutatva,
a hengerfej+hengertomhoz kepest a forgattyus hajtomu van +-4 fokkal
billentve. Meg torpoltem is(majdnem gondolkoztam), ha billen a
hengerfej, akkor a tomites???
 EHD a kepekkel egyutt hetvegen erkezik.....
--
 Udv:
     Levente
+ - off: pedagogus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Nem akartam beleszolni, de...

>megint a sirankozas megy...hugy mennyit keresnek...
>sajnos azt kell mondjam, aranyosan sokat keresnek. mert
>_ugyan szamoljuk mar ossze hany orat dolgoznak egy evben..._

Szamoljunk: heti min. 20 ora tartasa. Erre fel kell keszulni, ami egy
rutinos tanarnal is minimum ennek meg a fele. Erre jonnek az egyeb
aprosagok, iskolaugyek... Igy kb. 40 or jon ossze egy hetre, ami kb.
atlagos. OK, hogy a nyar szabad, meg a teliszunet is, de ettol nem tud
mas munkat vegezni. A kollegak az otthoni korrepetalasbol elnek meg. Ez
azonban nem lehet cel. Fokent azert nem, mert jovore en se fogok
tanitani, mikor 3* annyit kapok mashol. Akkor majd tanitja a
begyepesedett kollega tovabb a papiralapu hattertarolokat es mas
baromsagot (gyorstalpalo atkepzes rulez) Ugy oszinten, en mar elore
feltem a gyermekeimet, hogy ennyire gyorsan hanyatlik a szinvonal. Ezt
tobbek kozott megfelelo korulmenyekkel es fizetesekkel lehetne
megforditani.

Bye

Fresi BaCSi
+ - Elado PIONEER autohangfal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado egy par PIONEER TS-G 1030 (50 W) 10 cm-es dupplakonuszos autohangfal.
Elso ajtoba kituno.
Ar: 4900,-
Erdeklodni: 06-30-924-2536-on lehet.
Balu
+ - Kezifek/sebesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

  Nekem az oktatom (anno, keleti kocsik -- mennyivel egyszerubb kis
Polszkival csinalni a rutint meg betartani a sebesseghatarokat :-)
azt mondta, hogy telen eszembe se jusson *sik uton* kezifeket behuzni
ha parkolok, mert komoly eselye van, hogy hajnalban a dobfekbe a
para lecsapodik es belefagy. Egyebkent is elofordulhat, hogy berohad,
mert a lecsapodas ugyanugy fennall, es lehet, hogy pont ez adja
meg az utolso lokest az amugy sem tul 'tiszta' dobfeknek. Nekunk csinalt
egyszer ilyet a Zsiga egyszer. Nyaron. Szerencsere hetvegen, ugyhogy
az extra ora (szerszamok elo, kerek le, dob le, dob vissza, kerek
vissza) nem volt problema, de egy fontos targyalas elott hofeher 
ingben nem biztos hogy orul neki az ember. Ha 'motorfekkel' parkolsz,
akkor ez nem kovetkezik be. Ismetlem, csak sik teruleten, egyebkent
elgurulhat a kocsi.
  Masik okra kesobb jottem ra (amerika). Ott a parkolasnal bevett
szokas, hogy egy kicsit lokdosik az elol es hatul allokat. Ez egyszerubb,
ha nincs behuzva a kezifek. Tudom, Magyarorszagon ez tilos, es beverik
az orrod, ha megprobalod. Amerikaban is biztos valtozik allamrol allamra.
Mindenesetre ahol eltem, ott az osszes elso rendszamtabla ossze
volt gyurve egy kicsit :-)
  Ettol persze lejton igenis huzzad be a kezifeket, kormanyt tekerd
felre, stb. Ahogy ezt vezetestechnikabol tanitjak.

Gyula
+ - tanarok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>hi all

>csak most kapcsolodtam be a pedagogus flameba. es rogton 
>fel is kaptam a
>fejem.
>megint a sirankozas megy...hugy mennyit keresnek...
>sajnos azt kell mondjam, aranyosan sokat keresnek. mert
>_ugyan szamoljuk mar ossze hany orat dolgoznak egy 
>evben..._
>azt hiszem ennyi munkaert  _kb._ ennyi penz jar. na 
>jo...annyi, mint a nem
>allami oktatasi intezmenyekben ugyanannyi munkaegysegre 
>vetitve.

OFF

Hello,

Te ennyire KORLATOLT vagy provokalni akarod a T. Tarsasagot?
A tanarnak egyreszt ott van a kotelezoen letanitott 
oraszama, felkeszulesi ido, fogadoorak, iskolan kivuli 
kotelessegei, tovabbkpezesi kotelezettseg (hetvegeken, esti 
orakban). Ezenkivul rengeteg hatrany. pl csak meghatarozott 
idoben veheti ki a szabadsagat stb. Ezt mind osszegezve 
boven ledolgozza a heti 40 orajat. En csak tudom a 
csaladban van nehany pedagogus. Lehet, hogy rossz peldakat 
tudok, de tobbuknek konyve jelent meg, konferencian adtak 
elo stb. Szoval lehet, hogy Ok tobbet dolgoznak az 
atlagnal, de nem hiszem. Egyszoval: PEDAGOGUSOK!!!!

ON

AUTO
Ha mar a Bosch szerepel a emailcimedben lehet, hogy Te is 
tudsz segiteni. vettem egy 50 cm-es Bosch Twin ablaktorlot 
a r19-esre. Ra van irva, hogy jo a renaulthoz. Az elozo 
alaktorlo is twin volt. Ezen az adapter nem kompatiblis a 
kocsival. Miert lett elvarialva? Ilyenkor vissza lehet 
cserelni a boltban? Valahol lehet kapni esetleg ablaktorlo 
adaptereket, mert azok meg mindenkeppen kellenenek.

udv 
Albert
+ - va: olasz auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koli irja...
>Elektromos problemabol csak egy van: ha jobbra indexelek es 
>nyomom a fekpedalt, akkor az index lassabban villog. Segitot 
>bevonva (aki hatul figyelt, amikor en nyomtam a fekpedalt) 
>kiderult, hogy az index halvanyabban vilagit, es ugyanabban 
>az utemb en a feklampa is elhalvanyul.

Ugy olvasom, hogy ez a problema me'g VAN.
A feklampa (index nelkul) rendesen mukodik ?
Szedd ki az index lampat es ugy nezd meg.
Valamelyik nem kap testet es a masikon keresztul zarodik
az aramkor. Ott keresd a kontakt hibat az izzok es a 
csatlakozok kornyeken.
--
Meszaros Geza
+ - va: korrupcion (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Hallottatok mar olyan esetrol, amikor egy kozlekedesi szabalysertes 
>eseten kifizetett "helyszini birsag" (kenopenz) elfogadasa utan a 
>rendor - igerete ellenere - megis feljelentette a delikvenst?

Lehet, hogy ez az egyetlen hatasos modja a kenopenz visszaszoritasanak.
Ha az ilyen eset mindennapossa valna, akkor mindenki meggondolna
hogy van-e ertelme *kenegetni* a rendort.
Nem akarok vitat nyitni, csak a gondolat kibuggyant az agyambol...
--
Meszaros Geza
ui: Konnyen beszelek. Egyszer buntetett meg rendor 1000 Ft-ra.
En autoval voltam, O" pedig (igazi)loval !!!  Mindez a varosligetben.
+ - beepito keret (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

AntForce irja... 

> A cimet nem irom mert az reklam lenne.. :)


*Mar hogy a pek nyilaba ne* lehetne leirni, hogy
ezt es ezt - ebben es ebben a boltban lattam.

Itt a listan nem utkoznek erdekek es ellenerdekek.
--
Meszaros Geza
+ - Re: Suzuki Dealer kerestetik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Udv!
>
>Szeretnek egy uj Suzukiba beruhazni, de nemileg visszariaszt, hogy minden
cegn
>el masfele
>konstrukcio van, es nem igazan latom, hogy hol eri meg most venni,
reszletre,
>hasznalt auto
>beszamitassal. Ha van valaki a vonalban, aki ilyesmivel foglalkozik, dobjon
me
>g egy levellel maganban
>Koszi
>
>Viktor


Haliho,
ez engem is erdekelne, bar ha valaki nemreg vett Suzukit, esetleg irhatna
rola,
hogy
- miert vannak ekkora arkulonbsegek a reszletfizetesnel? Van ahol csak 10 %
koruli kamatot irnak, van ahol 20%, es mindket esetnel a leirt havi
reszletek+
a kezdoreszletekbol kijon a kamat, tehat nem egyszeru atveres. Lehet olyan,
hogy nem minden fizetnivalot kozol a kereskedo, es pl. valami 4-5% pluszt
meg hozzad az elso reszlethez (hallottam ilyenrol, de elegge hihetetlenul
hangzott).
- Hogyan tudnak egy Trabit 200-ert beszamitani, ezt valaki kivulrol
tamogatja,
vagy egyszeruen +100-al tobbe kerul az auto, es trukk az egesz?
- Mennyit lehet kb. alkudni egy Suzi vetelekor, erdemes-e reszletfizetesnel
is megprobalni az alkut? Arra gondolok, hogy pl. a vetelar 1.800.000, egy
legyzsakot
meg ki lehet nyivakolni, vagy max. egy magnoval erdemes probalkozni
(ha tul sokkal kezdem, komolytalannak fog tartani, ezert erdeklodom).

Vegul egy utolso kerdes, tetszik valakinek a Suzuki Wagon? Valahogyan en
roppant csunyanak latom, es ennyi penzbol kijon egy Sedan, vagy egy Winter
ami lenyegesen jobb dontesnek tunik...
Mitol latom en szebbnek az Agila-t, ami elvben ugyanez?

Udv,
Nandi
+ - Re: Keleti jargyanyok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Simon Templar - The Saint" > wrote in message
news:...
> Haliho!
>
> >Viszont az nagyon gagyi, hogy a hatso ablak csak 2/3-ig megy
> >le...
>
> Ez nem gagyi, hanem biztonsagi eloiras.
> Ugyanis a legtobb autoban nem lehet leengedni teljesen a hatsoablakot.
A turot biztonsagi eloiras. A hatso kerek miatt akkora darab ki van vagva a
hatso ajto aljabol, hogy nem fer el az uveg az ajtoban. Ugy lehet lecsalni,
hogy hasznalnak a hatso ajton is olyan kis haromszoget, mint a regi kocsikon
az elso elefantful. De igy meg nem felel meg a mai izleseknek.
Hali
KI
+ - Autopalya matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Emlekeztek, mi volt kiirva hatalmas tablakon, amikor
> elkezdtek epiteni az autopalya hianyzo reszeit (pl Tatabanya
> utan) 'Az Onok penzebol, Onoknek epitjuk...'

Az Onok penzebol, Onoknek epitjuk ....., az Onok penzeert!  :-)))


Mit csinalhat az, aki csak alkalomszeruen menne a matricas palyan? Mondjuk
evente ketszer. Akkor az 2600 ruppo?

ba
+ - Re: Rejtett kapcsolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Igy ha a tolvaj beul, orul hogy nincs riaszto (vagy
>>hatastalanitotta), elinditja a kocsit, de mire sebessegbe teszi, leall.
>>Aztan megint elinditja, sebessegbe teszi, leall. Ekkor mergeben valamit
>>osszetor a kocsiba, karomkodit, de terv szerint otthagyja ezt a sz@rt.

Ha szerencsed van! Egyebkent: mobiltelefon a kozelben varakozo havernak - aki
eppen fedezte, vagy futas eseten elvitte volna - vontatokotel, garazs, szerelo,
aztan minden az eredeti terv szerint.

ba
+ - Re: gazolaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Ha pedig dieselt irtok, azt nagybetuvel kezdjetek, mert
>>szemelynev

Igen. Ahogyan a szekely kaposzta, meg a dobos torta! :-)))

ba
+ - Baseball uto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>A temaval kapcsolatban szeretnem megjegyezni.
>>METAXAs UVEG
>>Szep hosszu kezreall, konnyen lenditheto stb.
>>Kossuk ossze a kellemest a hasznossal.
>>Egyebkent eleg strapabiro, es nem tudni mire valo. :-)
>>Javaslom mindenkinek, nekem is van egy. :-)

Nekem is van egy hatasos! A jobb kezem. Es mindig keznel van!:-)
Egyebkent meg ha te utsz hamarabb az onbiraskodas, ha egy erre
rendszeresitett dologgal csinalod, akkor meg elore megfontolt szandek.
Ha o ut hamarabb, akkor azt meg ki kell birni, hogy kontrazni tudj!
Ezutan szabad a palya, ha van ra tanud. A legjobb ha nem adunk ra okot,
vagy ha nem eri meg neki belenk kotni. 190cm/95kg rulez!

ba
+ - RE: egyediseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mert pl. egy AX Citromot nehezebb lenne megszokni. Olyan kezeloszervei
>vannak mint egy urhajonak. Vagy nekem pl. szokatlan volt egy BX-ben a
>muszerfalon levo billenos indexkapcsolo.
Ez szvsz jogos kifogas, BX-nel 87-tol az index/lampa//ablaktorlo kapcsolok
"hagyomanyos" megoldasuak.
Nekem meg az volt furcsa, hogy a merciben (automata valto) labbal kell
tiporni a "kezifeket".
--Udv: szm
+ - Re: Benzin szeru valami (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>>Ha valaki jarkal Ausztriaban vagy nyugatabbra, akkor erdekes modon egy
>>ottani tankolastol az autoja uj sebessegrekordra kepes.
>Ez mar nekem is feltunt....

>Elorebocsatom, nem vagyok egyik kutnak sem kepviseloje,
>de nem lehet, hogy placebo-hatasrol van szo?
>Ha az ember hisz vmiben, hajlamos ugy is erezni.
>Azaz, hogy jobban megy, csondesebb, stb.
>Azt tudom, hogy rogton mondanatok egy paran, hogy
>lemertetek, 160 helyett 175-ot megy a gep, vagy
>meg tobbet. De en ilyet meg soha nem tapasztaltam.
>Svedorszagban elnek rokonaim, szoktak hazajarni egy-ket
>honapra nyaron. Tobbszor kerdeztem, es szoltam is, hogy figyeljek,
>hogyan valtozik/valtozik-e az autojuk viselkedese itthon.
>Nem vettek eszre semmit. (Megjegyzem, hogy az ideut
>Nemetorszagon keresztul vezet!)

_Hatarozottan_ tapasztaltam ilyen "megtaltosodast" egyszer (BX19TRD), miutan
megtankoltam OMV-nal Klagenfurtban. Nem placebo hatas volt.
Ha orakig gurulsz "egyenletes monoton autopalya uzemmodban", minden kis
valtozasra (auto hangja, ereje, stb) sokkal hamarabb reagalsz.
Mas kerdes, hogy vannak olyanok, akik azt sem veszik eszre, hogy kezifekkel
mennek.
--Udv: szm
+ - RE: Rele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>>TILOS volt barmi olyat beszerelni a kocsiba, ami a motor MUKODESET
>>blokkolta. Csak az INDITAST volt szabad gatolni. Az erveles az volt,
>>hogy ... nehany pont elozeskor romlott el es allitotta le a motort,
>Szerintetek egy jo solid state rele' normal korulmenyek kozott milyen
>esellyel tud elromlani, milyen elettartamra lehet szamitani...??
>(Komolyan kerdezem, nincs ilyen tapasztalatom)

A szilardtestrelek megbizhatosaga eleg magas, de elromlani barmikor
elromolhat (csak kicsi a valoszinusege). Ez igaz persze a gyujtas, ABS,
es a tobbi elektronikara is.
Autoba specialis alkatreszeket kell alkalmazni; ez kulon kategoria.
Szelsoseges hofoktartomany, vibracio, kosz, fokozott korrozio, stb.

Biztonsagtechnikalilag minden mukodest blokkolo eszkoz
_utolagos_, _nem gyari_ beszerelese rejt magaban kockazatot.
Ez lehet nem megfeleloen valasztott alkatresz, szerelesi,
vagy megoldas. Marginalisnak tuno aprosagok evekkel kesobb okoz(hat)nak hibat.
Biztonsagtechnikaban az elso szamu szakerto MURPHY:
"..ami elromolhat, az el is romlik".
--Udv: szm
+ - infot ke'rne'k (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

Erdekelne az Opel Elektromos autoja, amit mar utcai forgalomban is
lattam. Minden informaciot szivesen fogadok(teljesitmeny,motor adatai,
toltesi ido,sebesseg.... URL is johet). Kerem a segitokesz 
listatarsakat, hogy maganban is kuldjek el reszemre az infot.

Elore is koszonom a segitseget !
Szabolcs
+ - lassulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Almot lattam. Almomban lassulasi versenyt javasoltam a talalkozo idejere,
hogy valami olyant is osszehasonilthassunk, ami az autonkat nem erolteti
meg, az eletunket megmentheti, es felallit egyfajta sorrendet. Pl. hogy VD
M5-ose (ha megjelenik a szinen) valamiben megiscsak jobb Teeby trabijanal.
:)))) 
Mivel viszonylag csekely szamu visszhangot olvastam (nullahoz konvergal),
felmerul a kerdes: mindenki atsiklott felette, vagy annyira mellenyultam,
hogy meg valaszra sem meltattatok? Az utobbi fura lenne, mert a T. lista a
legidiotabb beszolasokra, felvetesekre is hetekig szokott reagalni. Vagy
senkit nem erdekel, hogy nez ki a gyakorlatban a kocsija sulyanak-gumi
szelessegenek-fexerkezet kialakitasanak eredoje a tobbihez viszonyitva?  
Fogash


+ - Autosok hozzaertese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az alabbi tortenetet a HIX MOKAn talaltam. Mivel autos temaju, ugy
gondolom, meger par sort a limitaltbol. Ha valaki unja, batran PgDn.

>>>>>>>>>
1999 nyar kozepe, szombatrol vasarnapra virrado ejjel 3.55 perc.
Legszebb almombol riasztott fel a telefonom csorgese, a ki tudja hanyadik,
szerencsere mobil, ugyhogy felalomban hang iranyaban elindulva, vegulis
megtalaltam a konyhaban. XY kellemes am rendkivul zaklatott,
ketsegbeesett, siros baritonja szol a hallgaton:
- Csak nem aludtal? Figyelj mar baj van a kocsival, nem tudnal idejonni?
- Nem, és nem is ertek a kocsikhoz. Hivd ki az elsosegelyt, garanciás auto,
meg csak harom napos a csodakocsi. Mi a baja?
- Hat ennek annyi, jottem nyugodtan es megallt, semmi, se elore, se hatra.
Meg csak harom napos nyugati, bar maradt volna az oreg varnyu.
XY utolso huszasat felhasznalva vegul kihivta a sarga angyalt, akikkel
nagy szerencseje volt, hogy komolyan vettek, mert a huszasbol csak ennyire
futotta:
- Ady 12, leállt a kocsi, nincs több pénzem, surgos.
Alig egy szuk oraval kesobb, mire ujra elaludtam volna, ismetelten csorog a
telefon, megint XY:
- Figyelj mar, NEM VOLT MEGTANKOLVA!!!!!???? /miért, a varnyú vizzel járt?/
Szoval a sarga angyal munkatarsai betoltak XY-t kocsistol a kb hatvan
meterrel tavolabbi benzinkuthoz, ahol egy benzinkutasorvos elsosegelyben
reszesitette a csodakocsit. A sargaangyal egy otosbe a tankolas egy masik
otosbe kerult.
>>>>>>>>
Na ENNYIT egyes autostarsaink szellemi szinvonalarol. Vagy most kezdjuk el
ragozni, hogy olyan auto nincs is, amiben nincs tankjelzo? Tudom, a
Trabiban nincs, de azt mar nem aruljak.
Ja, es lehet talalgatni, hogy japan vagy francia gyartmany/tipus volt-e?	:)
  (en sem tudom!)

Fogash

+ - franciak, hasznalt autok allapota (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Francia autok felmeres - eredmeny ( 59 sor )
>Idopont: Tue Mar 28 12:25:52 EST 2000 AUTO #698
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>Tisztelt autos tarsaim!
>Sajnos roviden nem megy, akit nem erdekel DgDw
>Kerdesemhez -miert is alakult ki az a velemeny, hogy a francia autok nem
>jok - 13 francia auto tulajdonos listatarsunk es 6 - kozvetlen
>tapasztalattal hosszabb ideig nem rendelkezo - autos tarsunk szolt
>hozza. Itt koszonom meg mindenki idot es faradsagot nem kimelo munkajat.
> (...)
>A kivulallok a kovetkezo hibakat emlitettek:
>-technikai megoldasaik korszerutlenek 1x

ja, a citroenhez is azert nem tud senki hozzanyulni Mo.on, mert elavultabb
a technikaja a Hofherr-traktorenal...

>-kenyelmetlenek 2x
Hat aki a fapadot szereti, es nem a hidropneumatikus rugozast...

>-XM computer gyakran meghibasodik 1x
az egyszer az mar gyakran?!

>-a hidraulika miatt (Citroen) szakszerviz-draga 1x
A VW-Audi szerviz meg csak ugy alapban (=indok nelkul) draga...

>-Toyota Celica utan Renault Meganba atulni veszelyes - nehezen
>megtalalhato francia auto 1x
Lehet, hogy WRC-be, vagy legalabb 16V-be kellett volna ulni. A Celicabol a
Corollaba atulni ugyanolyan veszelyes...

>-R19 kormany nem kozepen van az uleshez kepest 1x
Ezt volt aki cafolta. Mellesleg a "szivar" Audi 100-asban (C3-kaszni) total
oldalt van a kormany. Kb 5 cm-t. Az nem zavaro?

>-R19 gazpedalon lab nem tud megtamaszkodni, zsibbad, faj 1x
>-R19 imbolyog, mint allat 1x
Mondanam a Warjut, de az mas (ar)kategoria, ezert inkabb nem mondom. 

>-R19 100 fole nem ment megrakodva (1,9D) 1x
Mi volt benne? Betonkevero? Vagy szoke gazolaj? Egy parezer forintos
porlasztocsucs es adagolo-beallitas (ami minden dieselen KARBANTARTASI
feladat, ugyanugy mint az olajcsere, csak ritkabban) valszeg csodakat
tenne.

>-csunyak 1x
>-franciak 2x
>-ugy van osszehanyva 1x
Ezek meg aztan a legobjektivebb velemenyek, amit csak ki lehe fejteni.

>A tulajdonosok a kovetkezo hibakat emeltek ki:
>-zorog 2x
>-kifogasolhato kidolgozasi minoseg 1x
Ezek eleg objektivnek tunnek.

>-auto belseje apolatlansag erzetet kelti, idosebb autot sejtetve a valos
>koranal 1x
Nezd meg a cipodet, aztan nezd meg a munkatarsadet. Valamelyik biztos
apolatlanabb a masiknal. Mellesleg lattam en mar olyan Sierra 2.0i Ghiat,
amiben egy vendeglos a pluss karpitozason es a jo minosegu filces
csomagtarton MOSLEKOT hordott. 3 evvel fiatalabb volt az enyemnel, de
1az1ben lehetett volna ujrakarpitozni az egeszet. Na ennyit az apolatlansag
es a franciasag osszefuggeseirol...

>-Fuegohoz nagyon draga - csak eredeti alkatresz 1x
Egy csomo eleme megegyezik az R18eval. Amugy a kisszerias coupekhoz igen
ritkan van utannyomott elem, es ez igaz az Alfa GTV-re ugyanugy, mint a
Toyota Celicara, vagy a Mazda RX7re. Ja, a japanokhoz szinte semmi nincs
utangyartottban (Frigyes javits ki ha tevedek!), mig a legtobb franciara
azert ez nem igaz.

>-R5 nagyon nagy szervizigeny 2x (az egyik biztosan turbo, a masik is
>valoszinuleg, mert "nagyon ment")
Mer' a Golf GTI nem az, mi?!

>-R19 elektromos hibak 1x
>-BX elektromos hibak 1x
>-BX fotengely szimering tipushiba 2X
>-BX hatso lengokar csapagy 1x
>-GSA X3 bonyolult szerelni 1x
>-GSA X3 rozsdasodik 1x
Ezt megint az objektiv kategoriaba sorolnam. De a volt fonokom
nullkilometeres szolgalati A3as Audijaban az elso szervizig nem ment a
kilometerora, csak a szamlalo (elektronikus!), egy masikban pedig nem volt
reflektor, csak fenykurt. Nesze nemet minoseg akkor (98ban) 4,5 millioert.
:(
Ha jol emlexem a BX fotengelyszimmeringet valaki listatarsunk ugy csereli,
mint mas a gatyajat. Pedig egy jo szimering (pl.:Goetz) kibir vagy
100ekm-t, ha RENDESEN szerelik be. Erre ugyanis naaaagyon kenyes...

>-MEGANE 12 ezer km utan futomu allitas 1x
...kellene, ahogy irta a tulaj. Mert zorog a muszerfal... Ami eleg nagy
szakmai dilettanciara vall, ugyanis a zorges nem a futomu beallitasaval
fugg ossze, hanem a kaszni merevsegevel es az osszeszereles minosegevel. A
futomu-ellenorzes szukseges lenne, ha a kocsi: razna, menetben, vagy
fekezes kozben huzna valamerre, ha kopogo, zorgo, egyeb rendellenes
hangokat adna, kanyarodas kozben fura jelensegeket produkalna (szitalas,
kovalygas, stb.), vagy a gumikat szabalytalanul koptatna. AZ futomu-hiba
lenne, de a muszerfal. Mosolyogtato. :)

>Azert megis erdemesnek tartom megjegyezni, hogy a 13 hozzaszolo
>tulajdonos kozul 11 irta, hogy szerinte jo az auto, masnak is ajanlana,
>2 pedig mindenkit eltanacsolna attol, hogy francia vasba fektesse
>megtakaritott forintjait.
SZVSZ A LENYEG EBBEN A 4 SORBAN REJLIK!!!

>No, ennyi lenne reszemrol, aki birta szusszal koszonom figyelmet.
>Ssandor (aki nemelyik kijelenteshez szivesen hozzaszolt volna, de most a
>partatlan szerepet vallalta:)))).
Reszemrol meg kb ennyi, kosz, hogy elviseltetek a kommentarjaimat. Ssandor
helyett magamra vettem a kommentalast, anyazas johet akar maganba is. Nem
akartam partjat fogni egyik felnek sem, de szvsz a nem tulajok ugyanolyan
boduletes zoldsegeket hoztak fel hibakent, mint a tulajok egy resze. Mivel
mindkettobe "belekotottem", ugy erzem, nem fogtam partjat egyik felnek sem.
Ha megis, hat lelkem rajta. Bar a rettenetes tipusvalasztek miatt talan
celszerubb lenne minden egyes valtozatot (hasznalt autonal pedig minden
darabot) onmaga alapjan megitelni. Kb. 1 hete  lattam egy feher W123/200D
Mercit, kb 55-60 eves bacsi vezette. A kocsin latszott, hogy elso gazdi,
vegig garazsban tartott, szervizelt, apolt, keveset futott, serulesmentes
darab volt. 16+ eves kora ellenere allapotban felvette a versenyt a ma
gyartott darabokkal. Az ellenpelda az a VW Golf 1.4 (negyes), amiben 10
honapos kora ellenere 15ezer km volt, zugott, futyult, razott, a fekjei
csikorogtak es gyengek is voltak (bar nem is ment), osszefoglalva: total
szet volt kuldve. Hozza tartozik, hogy nemet berauto, de a kolcsonzo kiadta
14300km-nel, mikor 15000nel esedekes a szerviz. Marha jo volt ugy jarni
vele, hogy minden inditaskor kiirta: SERVICE JETZT!!! 
Szoval egy hasznalt peldany alapjan az egesz tipust megitelni kicsit
kockazatos, bar akinek nagyobb gyakorlata/tapasztalata van,ill gyakran es
sokfele autoban ul, az az esetleg jobban leelt kocsiban is lathatja, hogy
mi az, ami a koranak megfelelo hiba/hianyossag, es mi az, amit a
gondatlansag okozott.

Szoval: akinek tetszik, az batran vegyen franciat.
Fogash

+ - Pedagogusfizetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

5 sor erejeig erosen OFF topic leszek:
tegnap este egy magyartanar a 3millios kerdest bukta el (volt meg 2
segitsege), igy aztan "csak" 800 ezerrel gazdagabban tavozott. A
harommillioval (ado utan 3M!) hanyszorosara is novelhette volna evi netto
jovedelmet? Aztan most (maganban!) orakig lehetne magyarazni, hogy balek
volt-e, hogy nem tudott elni a lehetoseggel.

+ - re: benzin szeru valami (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Ha az ember hisz vmiben, hajlamos ugy is erezni.
> Azaz, hogy jobban megy, csondesebb, stb.
A holland ismerosunk Cadillacje meri az oktanszamot. Ha nincs meg a 98
"Check Engine" lampa kigyullad, es leall a motor.
Ezt mar tobbszor megszivta itt Magyarorszagon, de mashol meg sose.

______________________________________________________________
JOEY - az ingyenes levelezőpartner  mailto:
ICQ:47279634
+ - re: Mitsu leallas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Anno nekem is volt ilyen az Audival, annak az AC pumpa membranja
kezdett kiszakadni. Hol mukodott hol nem. Szerencsere hamar rajottek a
szerelok, es csak nehanyszor okozott kellemetlenseget. Legeloszor pl.
odarendeltem a sogorom hogy vontasson el, de mire odaert hazamentem
:))

______________________________________________________________
JOEY - az ingyenes levelezőpartner  mailto:
ICQ:47279634
+ - Karosszerias + rendori kijelentkezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Ket kerdesem lenne:

- tud-e valaki tisztesseges es jol dolgozo karosszeriast Bp-
en?
Ki szeretnek javittatni minden kis serulest az auton, 
szoval szoszmotolos munka lenne. Eszak-Pest elonyben.

- mit kell bejelenteni,csinalni rendorseg/egyebek fele, ha 
az ember vegleg ki akarja vinni az autot az orszagbol?

Koszi
Saca
+ - Ablak foliazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !


Szeretnem a jovendo beli autom ablakat foliazni, esztetikai es vedelmi celokbol
.
Igazabol nem teljesen feketere gondoltam, de viszonylag sotetre...

Mi a tapasztalatotok, a rendorok hogy viszonyulnak hozza, mennyi "baszogatasra"
 szamithatok toluk?

Illetve tudtok jol dolgozo, "olcso" foliast?


Koszi,

Andras
+ - ablak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Viszont az nagyon gagyi, hogy a hatso ablak csak 2/3-ig megy
>>le...
>
>Ez nem gagyi, hanem biztonsagi eloiras.
>Ugyanis a legtobb autoban nem lehet leengedni teljesen a hatsoablakot.
>Meg ha tekeros sem, ugyanis senki sem orulne, ha a 10 eves gyereke menet
>kozben leengedne aztan derekig kihajolna.

En prozaibb magyarazatrol hallottam: egyszeruen egyes tipusok hatso ajtaja a
kerekdob miatt csak akkora, hogy nem tudna az ablak teljes nagysagaban
lemenni...

Udv joe
+ - Lakatos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Valaki egyszer emlitett egy karosszeriast vagy fenyezot, ha jol emlekszem
>Pomazon aki szepen es jol dolgozik. Ha jol emlekszem egy oreg ember.

Vig Robert
Pomaz, Levendula u. 10.
20/9294-592

Olyan 30ev koruli, ha ugy vesszuk oreg :)
Csak lakatos, szepen dolgozik, nagyon keves
penzert. Nagyon karikasra torott autot szerintem
nem vallal.


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Suzuki 1.3 GLS eladó (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Eladosorba kerult egy 1998. augusztusi, Suzuki Swift 1.3 GLS (Goldfish).
Aranymetal, OZ-felnik, motoros ablak es tukor, immobilizer, centralzar,
egyedi pluss belso, kagyloulesek, kek muszerfal, kodlampak, Clarion magno,
GYARI KLIMA (9 honapos), elso tulajtol.
Iranyar: 1.750.000 Ft
Erdeklodes e-mail-ben v. telefonon: 06-209-615-768.

+ - remenytelen eset, o miert fizet tobbet ( kevesebbet)? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: Fizetes vs buntetes ( 14 sor )

> Ugy latszik remenytelen eset vagyok, meg mindig nem ertem, de koszi
> a valaszt. Ha gondolod maganban folytathatjuk.

Ugy gondolom, hogy a buntetesek kiszabasanal nem az a fontos, hogy
az allamnak bevetele legyen belole, hanem, hogy te ne kovesd el
azt a bunt.
Vagyis a visszatarto ero.
Feltetelezem, hogy abban egyetertunk, hogy ha neked tobb van valamibol,
mint masnak, akkor kevesbe visel meg teged, mint a masik embert, ha
elvesznek
belole egy mindkettotoknel ugyanakkora szamot.

Ugye?


Fontos meg, hogy az emberek igazsagosnak tartsak a dolgot.

Egyszeruen a _tarsadalom igazsagosabbnak tarja_, hogy akinek 
tobb penze van, az tobbet is fizessen. Ugyanez van az adonal, tb-nel,
stb-nel.

Ha neked egy millio forintod van a masik embernek 100 millio es
az allam azt mondja, hogy mindketten fizessetek be 10-10 milliot
ado cimen, akkor
gondolom, nem erzed tul igazsagosnak a dolgot?
Vagy igen?

Mert ha igen, akkor nincs ertelme beszelnem...

Eleg szajbaragos voltam ? :-)

raki
+ - autopalya matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : MyChroLesLie
> E-mail :  [Hungary]
> Temakor: Re: m1 matrica  ( 32 sor )

> Amugy a hetijegy 1300, a havi 2500 (asszem), es az eves 22000 Ft. A
> hetijegy tudomasom szerint 9 napra ervenyes, azaz ket hetvege van benne.

Ket hetvege is?
Ez mar jelent valamit. Hogy aki ezt kigondolta, az ertelmes volt.


raki
+ - benzin szeru valami (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha valaki nem hiszi el, hogy a benya nem 95-os vagy 98-as, 
akkor vetessen mintat a Fogyasztovedelmi Fofelugyeloseggel, 
es aztan mondja el az eredmenyt. 
Enelkul vadaskodni, en azt hallottam, en ugy ereztem, nincs
sok ertelme.

raki
+ - japan/nemet/olasz/francia auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En is beszamolok izgalmasabbnal izgalmasabb tapasztalataimrol
a toyota corollammal kapcsolatban, hogy lealazhassuk a tobbi
gyartot :-)

Mivel az autokhoz nem nagyon ertek ezert inkabb lamerkedeseim
tortenete lesz:

Na jo, elotte azert elmondom, hogy a kocsit 9 honapja vettem es
azota a leirtakon kivul gond nem volt vele (1 aksicsere volt).

tortenet 1.
Paran mar tudjak, hogy en Finnorszagban vagyok. ( Ugye Tibor? :-)
Mivel itt eleg hideg a tel, ezert beszereltunk egy motori lemitint
a kocsiba ( engine heater ) vagyis motormelegito. Ehhez sokmindent
kellett csinalni most az a lenyeges resze a dolognak, hogy a hutovizet 
leengedtem es raktam bele egy ujat ( asszem -40 fokig nyero vagyok :-)
Minden jol ment. A dolog sikerult. Masnap, amikor megyek a kocsival,
megallas utan megneztem, hogy mi a helyzet, csopog-e a viz? stb.
Ekkor vettem eszre, hogy a huto csove kurva meleg volt.
Huhh, mi a fene, biztos, hogy minden rendben?
Gondoltam megkerdezem egy ehhez erto haveromat.
Telefon nem leven nalunk, elmentem erte. Ekkor miutan az egyik kocsi
kikanyarodott elenk, furcsa gozfelhot lattam kitorni a motorhazbol.
Hahh, motor gyorsan leallit. Motorhazteto felnyit, mi a fene??? 
A huto csove kurva meleg, viszont az also tok hideg.
elfugult ez a tragacs, vagy mivan???
Aztan meg elevickeltunk a telefonert, majd felhivtam egy otthoni 
haveromat, aki vegul is megnyugtatott, hogy az auto mar csak egy
ilyen dolog, a huto csove az baromi meleg szokott lenni.
( aztan arra gondoltam, hogy a felcsapo gozfelho valami por lehetett)
A dolog azota is mukodik.

tortenet 2.
Miutan megvettuk a kocsit, felfigyeltem ra, hogy nincs benne hatul 
biztonsagi ov. A fene, gondoltam, nem baj, majd rakatunk bele.
Igy ment ez sokaig, mig egyszer egy tarsasagban kerdezgettem, hogy
hogy is kell az ilyet csinalni, hol lehet szerezni stb.
Mondtam, hogy milyen erdekes, hogy a szelso ovek megvannak, csak
nincs hova csatolni oket...
Ekkor megemlitette az egyik srac, hogy meg kellene probalni
lehajtani a hatso uleseket, hatha ott van mogotte.
Lehajtottam. Ott volt. Azota van hatul is biztonsagi ov :-)

Ebbol is latszik, hogy a toyota corolla a vilag legjobb autoja :-)

Van meg mas lamerkedesem is, de azokat majd legkozelebb.

raki
+ - ingyenes autopalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,Lista
"Emlekeztek mi volt az Orban kormany valasztasi igerete?
Kozpenzekbol fognak autopalyat epiteni, es ezek hasznalata
ingyenes lesz (meg azt is mondta, hogy a kapuk a futballpalyara 
valok).
No comment.

Koli"

Akkor az ugy is van. Kb. havonta (minden jelentos FMPP rendezveny kapcsan)hallo
m a radio-ban, hogy az X szamu valasztasi igeretbol mar X+sok megvalosult...

Piece:
nme1

"Know your enemy"
+ - Kezifek sebesseg.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Professzor Ur!

Tobbek kozt muszaki okokat sejtek a kezifek hasznalata es a sebessegben
hagyasos rogzites kozt.

Vegyuk vegig, hogyan mukodnek ezek a dolgok:
Sebessegben hagyas:
- egy zart lancon keresztul tortenik
- stabil szerkezeti elemeken keresztul
- motor - tengelykapcsolo - sebessegvalto - kerekek - ut
- sok problema nem merulhet fel, hacsak nem tul kicsi a kompresszio :-)
- vagy nagyon csuszik a kuplung

Kezifek behuzasa:
- eleg megbizhatatlan, egyszeru mechanikus kenyszer
- behuzol egy racsnis szerkezetet (kezifekkar)
- ahol egy primitiv rugos mechanika rogziti az elofeszitett erot
- (ne is mondjam, hogy ez idosebb jarmuveknel nagyobb ero hatasara   
hajlamos szetugrani)
- (vagy kopott fogazatnal, visszaenged az elofeszito erobol)
- tehat ilyeten modon elofeszitunk egy rugalmas femhuzalt
- statikai szempontbol ez eleg szilard, de mindemellett rugalmas is
- ebbol kovetkezoen az elofeszito ero nem mindig pontos
- utana ezzel az erovel elforditunk egy kart vagy fekkulcsot
- ami surlodo feluletek kolcsonhatasat hozza letre

A hibak ot kezdodhetnek, hogy a surlodo feluletek minosege folyamatosan
valtozik, akar a kornyezeti hatasok (homerseklet, paratartalom stb.)
fuggvenyeben. A masik kenyes pont, az hogy mekkora statikus terhelest
birnak ki az utolso szakaszon levo alkatreszek. Tovabba a jarmuvek
jelentos hanyadaban dobfek a rogzitofek, ami a haladassal ellentetes
iranyba (hatrafele, pl. emelkedon) kisebb hatasfokkal uzemel. Ez a
dobfek tulajdonsagaibol adodik.

A rogzitofekes parkolasnal fennalhat a tulterhelesbol kovetkezo
szerkezeti meghibasodasok kihatasa a jarmu mozgasallapotara. Mert eleg
kellemetlen, mikor egy hatso fek visszatart menet kozben (nem azert mert
befagyott), vagy ha fekezeskor elfelejt az utanallito allitani, mert
valami megszorult benne, es veszhelyzetben elhanyagolhato munkat vegez a
hatso fekunk.

Ha a hajtaslanccal vegzed a  jarmu rogziteset megallaskor, ott igazabol
nem lephet fel problema.

A fent leirtak jobbara idosebb autokra vonatkoznak.
De ajanlott a rogzitofeket, mint kiegeszito segitseget hasznalni a
kihajtas hasznalata melle.

Na ezek az en erveim es a velemenyem. Kivancsian varom masok
hozzaszolasait is.

Udv
Teeby
+ - Demonstracio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Ha minden aron tomeges megmozdulast kellene szervezni.
Akkor az en javaslatom az lenne, hogy rengeteg autos vonuljon a
parlament ele, a kornyekere...
Es minden feloraban 3 perces folyamatos dudaszo. Nem mintha ez
megzavarna a torvenyhozast a "munkajaban" de talan tobb ezer jarmubol
jovo kurthang eleg figyelemfelhivo lehet.
Utana pedig konvojban hatalmas transzparensekkel vegigvonulni a varoson
keresztul.

Udv
Teeby
+ - Accord (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek!

Koszonom az Accordos valaszokat!
Minden jot!
Nagy Tamas, Paks
+ - koki; English Taxi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haj!

______________________koki_________________________
Podmaniczky Andris:
>>>>>
>eszre) es fejbe koppintotta olyan jo kokiszeruen a mokust. ...
>...En azthittem kiesek a kocsibol a rohogestol.
Igy, csak elmeselve is K. jot rohogtem a dolgon... :-)  :-)  :-)  :-)  :-)
>>>>>
Orulok, hogy szereztem nehany kellemes percet! :o)

_____________________English Taxi____________________
Vomberg Istvan:
>>>>>
> Ennek következtében az átlagosnál jóval fejlettebb
> úgynevezett mentális térképük

Na ez a budapesti taxisokra nem igaz. A Nyugatibol a Keletibe kepesek
Pestlorincen keresztul vinni az utast.....
>>>>>
Dehogynem! Sot pontosan igaz, de  meg a londoniakat is lepipaljak!
Hat gondolod, hogy azert viszi a turismot Lorincen keresztul, mert nem
tudja az utvonalat!!!!
Szoval nem veletlen. :o)

Na mara ennyit, a kormanyok legyenek velunk, udv

	     .    .
--------o0O---p---O0o--------
   Ai.: Peace :o) bye Gyimi
mailto:
+ - autpalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koli:
>Emlekeztek mi volt az Orban kormany valasztasi igerete?
>Kozpenzekbol fognak autopalyat epiteni, es ezek hasznalata
>ingyenes lesz (meg azt is mondta, hogy a kapuk a futballpalyara
>valok).

Szerintem nem azt mondta, hogy ingyenes lesz, hanem azt,
hogy matricas (ami reszben megvalosult, igaz, az 5-re nem).
A kozpenzen valo epites meg mostanaban indul.
Szerintem egy ebkent igenis legyen valamekkora dij, mert
akkor a hazankon athalado vagy 10 millio kulfoldi auto
is hozzajarul valamennyire azoknak az utaknak a fenntartasahoz
amiket hasznalnak. Tekintve, hogy Magyarorszag milyen
atjarohaz, ez nagyon nem mindegy. (Egyebkent en is jarok
autpalyan es fizetem a dijat meg a matricat).

Udv: Afonya
+ - pedagogus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>megint a sirankozas megy...hugy mennyit keresnek...
>sajnos azt kell mondjam, aranyosan sokat keresnek. mert
>_ugyan szamoljuk mar ossze hany orat dolgoznak egy evben..._
>azt hiszem ennyi munkaert  _kb._ ennyi penz jar. na jo...annyi, mint a nem
>allami oktatasi intezmenyekben ugyanannyi munkaegysegre vetitve.
>Mit freundlichem Gru?, Best Regards, ?dv?zlettel
>   Sz?sz Attila  (RBHU/CBW)

Te jo Isten, nyugtass meg, hogy ezt nem komolyan irtad!
Probaltal mar eloadni, tanitani, akarcsak egyszer az
eletben? Ha igen, akkor rajottel, hogy SOKKAL farasztobb
mint egy akarmilyen hetkoznapi munka! 3-4 ora tanitas
ugy megviseli az embert mint mondjuk 12 ora vezetes.
Keves farasztobb szellemi munka letezik a vilagon a
tanitasnal. Ugyhogy nyugodt lehetsz, munkaterheles
tekinteteben a tanarok igencsak ott vannak az elen, es
akkor meg keszulni is kell az orara, meg dolgozatokat
javitani, ami szerinted nem munka? Monduk egy atlagos
idegen nyelvi dolgozat kijavitasa 10 perc, es iratsz
egy heten 3 osztalyban x 20 tanulo osztalyonkent =
60 db. Szamolj utana. En voltam tanar is es tobb mas
szakmaban is dolgoztam, de sehol nem faradtam el
annyira mint amikor tanitottam.

Udv: Afonya
+ - Pedagogus off ez durva volt. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"megint a sirankozas megy...hugy mennyit keresnek...
sajnos azt kell mondjam, aranyosan sokat keresnek. mert
_ugyan szamoljuk mar ossze hany orat dolgoznak egy evben..._
azt hiszem ennyi munkaert  _kb._ ennyi penz jar. na jo...annyi, mint a nem
allami oktatasi intezmenyekben ugyanannyi munkaegysegre vetitve."

Hali!

Hat ember egy kicsit elszallt veled a lo.
1. A pedagogus ugyanugy 40 oraban dolgozik mint Te. Ebbol 25-ot tolt az
iskolaban, 15-ot pedig keszul otthon! Ne haragudj de a baratnom tanar es
mindennap este 5-6-ig keszul a kovetkezo napra.
2. A Te gyerekeidet oktatja, akik jo esetben neveltek, rossz esetben
fokozott idegi megterhelest jelentenek! Tudod mit, tanitsd Te a gyerekeid...
3. Ahhoz kepest hogy diplomas emberek feleannyit sem kapnak a szakmajukban
mint mashol egy diplomaval. Es van koztuk 2-3 diplomas is!
Nem hiszem, hogy Te ott a boschnal nagyon megterhelobb munkat vegzel
fokozott idegi feszultsegben.
4. A tanartol elvarod hogy a maximumot hozza ki a gyerekedbol. A tobbi szulo
is...
5. Ennyi munkaert ennyi penz? Bocs, de akkor jopar ember aggodhat a
fizeteseert. Foleg a kepviselok....
6. Tanitas 25 ora, szuloi ertekezletek, tanari konferenciak, kotelezo
tovabbkepzesek, Szasz apukaval valo beszelgetes a gyerek tanulasi
zavarairol, osztalykirandulasok, hospitacios orak tartasa, unnepelyek
szombat-vasarnap, allando helyettesitesek, idegbeteg gyerekek helyrerakasa.
Mondd, ez nem eleg melo???
7. Mindezt ugy, hogy tudjak hogy ho elejen szart se kapnak erte.

SzaboZE

ui: Ha valamiben nem vagy otthon akkor legyszives ne szolj bele.
+ - Kis kut, bosch-fuzet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!!

>>> >jovo szerdan egy budapesti benzinkutnal 100,8 Ft
>Ime az en "elmenybeszamolom": ...
>Ennel kisebb kutat nem magyon lattam. Szerintem csak 1, vagy 2 
>helyen lehetett tankolni.
Rutinosan, szantszandekkal igy lett kitalalva...!!!

>A Bosch-nak vannak fuzetei az altalukgyartott befecskendezokrol. 
>... lehet, hogy abban is csak a rendszernyomas adatok vannak?!
Nem, benne van a tapnyomas is...

Udv

A.
+ - NIVA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

http://www.infopac.ru/~motorica
+ - Re: Fizetes vs buntetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

 wrote:

> >>nem ertem az osszefuggest a vagyoni helyzet es a kihagas kozott.
> Ugy latszik remenytelen eset vagyok, meg mindig nem ertem, de koszi
> a valaszt. Ha gondolod maganban folytathatjuk.

Nu akkor megprobalom en is elmagyarazni.

Szoval, ha 10eFt-ra megbuntetnek valakit az (a ket szelsoseges esetet nezve)
igy nez ki:
1. Jovedelme 40eFt /ho, Trabantot hajt
2. Jovedelme 500eFt /ho, taxizik vagy M5 BMW-t hajt.....:-)

A trabantost a 10eFt-os buntetes kemenyen erinti, hiszen 1 hetig nem tud
letfenntartani. Neki ez egy nagy buntetes.
A BMW-s rohog egyet es egy kicsivel kevesbe mamoros ejszakat csinal
szombaton. A taxis teker meg egyet a taxioran. Szoval nekik a 100e Ft-os
buntetes okoz kellemetlenseget, ami a trabantost bortonbe juttathatna, mert
nincs penze.

A __jovedelmekhez__ igazitjak a bunteteseket. Amit te _nem_ertesz_, illetve
ugy csinalsz, az az, hogy erre milyen jogon kovetkeztetnek az auto alapjan.

Hat olyan jogon, hogy nem azt nezik. Amikor kijon a buntetes papir, azon
megkerdezik a jovedelmedet. Oda persze azt irsz be amit akarsz, de egy M5
BMW eseten nehezen fogjak elhinni a havi 40e-es fizut. Es igazuk van.

Istvan
+ - slager-benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

orulok, hogy konszolidalodott a lista hangneme. Ime a kis szosszenetem:


Szoval a 100.8 Ft-os benzin: GRATULALOK, BIRKAK!

Ezek vagyunk mi!
Mivel a kornyeken lakom, ugy dontottem megnezem, mit muvelnek a majmok. Kabe
900-1100 meteres volt a TOMOTT sor, nem szamolva a betorkollo utcakbol nyomulok
at.
Eltes ferfiak es komolynak kinezo nok (nem olcso autokkal) alltak sorba, mint a
 birkak, a
Castrol kutnal. Eleg randa szegenysegi bizonyitvany. 2-4000 Ft megsporolasahoz 
autozni
1000 Ft koltseggel, es sorba allni 3-4 orat???!

Ez meg a 70-es evek hianygazdasaganak reflexe? ennyire seggfejek vagyunk?

Az elso fecskek ejfel korul alltak be a sorba. Amikor ott jartam (8h15) egy oly
an no
tankolt, aki 3 (!!!) orakor allt be a sorba!

Biztos emlekeztek, mi tortent a Budaorsi Ikea megnyitasakor: az emberek ossze-
verekedtek, hogy kie legyen a 900 Forintos takaro. PIRmitiv seggfejek.

Vagy: a 1997-es Cora megnyitasanal a la'da's muskatlit egymas kosarabol szedtek
ki az emberek (290 Ft!). 

Nem mondom, a 70-es evekben mas volt, akkor nemi sorbanallassal el lehetett ern
i
valamit (1 evvel korabban kapni Trabantot, vagy pult alol borkabatot). De ez ma
r
nem az az e'ra!! (A 80-as evek kozepen voltam Drezdaban 1 hetig. Hat azok a hul
yek
mindenert sorba alltak!! Meg rosszabb, mint itthon volt...)


Alkalmazott pszichologia RULEZ.

bocs a hosszert,  de nagyon elkeseritett ez a PIRmitivseg.



udv, deejaytiszy
+ - konvoj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Soma irta:
>>>
Csak ugy otletszinten vetem fel, hogy a Kecskemeti talalkahoz
hasonloan most is lehetne konvojt szervezni!
Kezdo idopontnak egyebkent 9 orat talaltunk ki.
>>>

Hajjaj!
Persze Soma nem volt ott a multkori konvojban. Az atlagsebesseg 50-55 kmh volt.
 Amennyi ido
alatt leertunk Kmetre, annyi ido alatt mar vissza is lehet erni Pestre. De nem 
vagyok ellene,
jo volt akkor talalkozni Veletek a benzinkutnal!

udv, deejaytiszy
+ - flotta (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Laci irta:
>>>
jelentos kedvezmenyt iger flottavasarlas eseten. Ha esetleg mas is tervez ilyet
hangoljuk ossze vasarlasainkat, igy mindannyian jol jarunk
>>>

Hogy minosulhet flottavasarlasnak, ha veszek 5 autot, amit 5 kulonbozo nevre sz
amlazok, es 5 kulonbozo nevre helyezek forgalomba? Persze az Opel dolga.

Nalunk (Renault) pl ugy is elerheto kedvezmeny, hogy igazolod, hogy rendelkezel
 5 (barmilyen)
autoval. Es nyilvan cegrol van szo, mert akinek 5 autoja van, az nem flottavasa
rlo, hanem
_GAZDAG_ vasarlo. :-))) (persze az is kap kedvezmenyt, csak masmilyet.)


udv, deejaytiszy
+ - Re: off: pedagogus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Attila!

>csak most kapcsolodtam be a pedagogus flameba. es rogton fel is kaptam a
>fejem.
>megint a sirankozas megy...hugy mennyit keresnek...
>sajnos azt kell mondjam, aranyosan sokat keresnek. mert
>ugyan szamoljuk mar ossze hany orat dolgoznak egy evben

    Azert azt ne felejtsd el, hogy a pedagogus munkaja nemcsak
az oratartasbol all, azokra az orakra fel is kell keszulni, a dolgozatokat
ki kell javitani, szuloi ertekezletet kell tartani es egyeb tanari
ertekezleteken kell reszt venni.
    En peldaul a mult honapban tartottam meg elso eloadasomat egy
foiskolan (3 ora), amire 2 napot keszultem. Tudom, hogy kezdo vagyok,
fog ez gyorsabban is menni, az ido multaval a tanarnak tapasztalata
lesz es ezert egyre kevesebb felkeszulesi idore lesz szuksege, de
azert valamennyi mindig lesz. Csak errol konnyu elfeledkezni, mert
kivulrol csak az latszik, hogy egy atlag tanar egy nap tart mondjuk
4-5 orat.

                            Udv:

                                                    Zsolt

*******************************************************************
Zsolt WIMMER  - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects   -    http://www.visionobjects.com
11, rue de la Fontaine Caron, 44300 NANTES, FRANCE
Tél.: (33 2) 51.85.20.80                Fax.: (33 2) 51.85.23.60
mailto:
*******************************************************************
+ - Re: rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>enne egy kerdesem:
>Tudja valaki esetleg, hogy ki kap
>ma Magyarorszagon C-A-val kezdodo
>rendszamot?

Kb. olyan kulfoldiek, akik tartosan Magyarorszagra jonnek pl. dolgozni, de
nem szerzik meg az allampolgarsagot sem es nem tudnak magyarul sem. Nekem
van par ismerosom, aki ilyen kocsival jar, az egyiket kerdeztem errol,
annyit mondott, hogy a rendor igy elore tudja, hogy vele nem fog tudni
magyarul tarsalogni.

>Ja es meg valami, tegnap lattam egy ilyet:
>feher alapon pirossal 2 betu 4 szam uj formatumu
>magyar rendszam H betuvel zaszloval
>ez mi???

Ez pedig valami diplomata autot jelol, bar nem tudom mitol kulonbozik a kek
alapon feher betustol.

Ha nagy hulyeseget irtam, akkor javitsatok ki.

Udv:
Csaba (Armando)

***        Balesetek, katasztrofak *** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress penzt netezessel!! Kattints ide:
*** http://www.sokpenz.net/jelentkezes.cgi?840816
+ - OFF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem autos tema jon (Pgdwn)!

Valaki kérdezte par honapja: Kecskemeten hogy lehet sztereoban fogni a tv
adast?
A Magyar 1 egyes musorait lehet a jelenlegi  UHF(csak) csatornakon - NICAM
rendszerben.
Tehat a kecskemeti sztereo(NICAM) TV keszulekesek  a Kiskoros Tv-adó
25-csatornajat probaljak ki, a szegediek pedig az ujszegedi 26-os csatornat.
http://www.prim.hu/monitor/cikk.prm?id=5388

Kerdesekkel forduljatok az  -hoz, mivel e temaban nem
en vagyok a szaki.

Udv.:Peter
+ - Kezifekkel idulas lejton (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok , szia Professzor.

>Vagy pl. engem teljesen benanak
>tartanak
>(ami lehet, hogy igy is van), mert en emelkedon
>mindig kezifekkel indulok el. Nekem ugyanis sokkal konnyeb a lampanal
>behuzni a feket, mintha vegig taposnam a labfeket + tuti, hogy nem
>gurulok hatra.
Ez teljesen megszokas dolga. Ugyanis amikor anno vezetni tanultam 1981 - ben
az oktatom azt mondta, hogy ha emelkedon be merem huzni a kezifeket, ugy
pofanvag, hogy kirepulok a kocsibol :-)))  Azota emelkedon valo indulaskor a
labfeket taposom, mikor indulni kell nem gurulok vissza.

 Udvozlettel: Frigyes
+ - Re. Mitsu leallas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok , szia Geza.

>Egy eleg kulonos es bosszanto hiba jon elo az automon,
>raadasul csak idonkent: a motor egyszeruen menet kozben
>leall.
>75 ezres-szervizen, a gyertyák is vadi ujak.

Gezam !!!! Az uzemanyagszurot mikor cserelted ?? Ugyanis ez a hibajelenseg a
benzin szuroben levo szmotyo elzarhatja a benzin utjat es a gepedet
leaalasra kenyszeiti. A szuro ajanlott csereje 10,000 Km - enkent.

 Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ; HIX autos matrica kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
KLOKKERHOLM karosszeriaelemek es javitoivek marc. 31. - eig 5% -os
kedvezmennyel kaphato.
+ - Re: taxisok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> > Menj el taxizni TE, nekem van rendes szakmam.
> Kosz, en is megelek.

Akkor meg talan nem kene ajanlgatni masoknak sem.:-)

> > Eddig arrol volt szo, hogy a taxisok nagyon komoly (magyar viszonylatban
> > ertendo) jovedelmeket tesznek ADOCSALASSAL zsebre. Ezzel van bajom. Ugyan
> ezen
>
> Orulok neki, hogy te kozalkalmazott vagy.

Egyreszt nem vagyok az.

> Lehet hogy kapsz egy fizetest a munkahelyeden, de mit tudod Te azt hogy
> mibol maradt annyi...

Hidd el, sokkal tobben tudjak az orszagban hogy mibol lesz a fizetes, mint te
gondolnad. Tovabba az alkalmazott tenyleg ne nyulkaljon a tulaj zsebeben......

Mindattol fuggetlenul ahogy nezem implicite egyetertesz az ado 90%-os
eltitkolasaval......
Mert nekem "mindossze" ezzel van bajom, meg a berhelt taxiorakkal meg a
kozlekedesi stilusukkal.


Istvan

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS