Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 836
Copyright (C) HIX
2000-08-14
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Olcso benzin, egyebek (mind)  48 sor     (cikkei)
2 Karc jelado (mind)  22 sor     (cikkei)
3 SMART pontok (mind)  9 sor     (cikkei)
4 foliazas (mind)  10 sor     (cikkei)
5 autoklub kontra Mozaik utca (mind)  52 sor     (cikkei)
6 zarlat (mind)  16 sor     (cikkei)
7 Utvonal kerdes (mind)  27 sor     (cikkei)
8 Re: ADAC statisztika (mind)  16 sor     (cikkei)
9 Vizmotor es talaloskerdes (mind)  40 sor     (cikkei)
10 motorolaj, oktanszam (mind)  8 sor     (cikkei)
11 VW kek muszerfal (mind)  20 sor     (cikkei)
12 miskolci etterem (mind)  7 sor     (cikkei)
13 ujra itt (mind)  6 sor     (cikkei)
14 Re: suzuki (mind)  9 sor     (cikkei)
15 vezermuszij csere utan +10 LE (mind)  56 sor     (cikkei)
16 P206 (mind)  118 sor     (cikkei)
17 BMW 750h (mind)  18 sor     (cikkei)
18 BMW Hydrogen Power (mind)  47 sor     (cikkei)
19 sportosan vezetni (mind)  8 sor     (cikkei)
20 Nem indul a verda... (mind)  18 sor     (cikkei)
21 repuloter (mind)  18 sor     (cikkei)
22 eromulatogatas (mind)  15 sor     (cikkei)
23 Keres ( off topic ) (mind)  20 sor     (cikkei)
24 Keres ( off topic ) (mind)  14 sor     (cikkei)
25 Tatra V8 (mind)  11 sor     (cikkei)
26 Re: BMW 750h (mind)  10 sor     (cikkei)
27 Re: Tofas (mind)  6 sor     (cikkei)
28 Re: Olcso benzin (mind)  20 sor     (cikkei)
29 HiX-Autos CHAT!!! (mind)  45 sor     (cikkei)
30 Zankai meeting (mind)  12 sor     (cikkei)
31 Vizes auto (mind)  14 sor     (cikkei)
32 Re: ADAC statisztika (mind)  71 sor     (cikkei)
33 Xantia (mind)  49 sor     (cikkei)
34 V-Power (mind)  21 sor     (cikkei)
35 HA (mind)  27 sor     (cikkei)
36 RE: kirandulas (mind)  27 sor     (cikkei)
37 Re: csapagy + felniforgatas (mind)  32 sor     (cikkei)
38 BMW 750h (mind)  28 sor     (cikkei)
39 szotar (mind)  7 sor     (cikkei)
40 gazos kocsi (mind)  12 sor     (cikkei)
41 Ausztria (mind)  14 sor     (cikkei)
42 katt-katt (mind)  10 sor     (cikkei)
43 D63, D47 (mind)  15 sor     (cikkei)
44 vizes auto (mind)  33 sor     (cikkei)
45 F50 tuning (mind)  22 sor     (cikkei)
46 gyuruzes (mind)  11 sor     (cikkei)
47 Szerelo iszonyuan szivat (mind)  41 sor     (cikkei)
48 A kornyek legjobb fenyezoje (mind)  17 sor     (cikkei)

+ - Olcso benzin, egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ket hetig pihiztem, most probalom behozni a lemaradast.
------------------------------
Benzin:
>en mar 1 eve a torokbalinti Cora-hoz jarok tankolni. Mindig
>kevesen vannak, nincs majomkodo benzinkutas, nincs
>borravalo es a benzuin legutobb: 237.5 Ft /l 95-os.
Csak vegig fogni kell a pisztolyt, nem lehet
kiakasztani a ravaszt.

A 6-os bevezeto szakaszan  eros arharc alakult ki a JET es
Esso kozott. Eddig tartottak a 233,9 Ft-ot, de tudtommal
a JET-nel hetvegen 5 Ft a kedvezmeny. Erre az
Esso levitte fixen 229,9-re. Es a kozeli OMV is
hetvegen 233,9-ert adja a 95-ost. En az Esso-nal
szoktam tankolni. A minoseg jo (A multkor probaltam
az OMV-t, inkabb rosszabb volt), nem akartak atvagni,
de zavar, hogy kb. minden masodik alkalommal
"elromlik" a bankkartya terminaljuk es csak kp-t
akarnak elfogadni.
> -------------------------------------------
Olvasgattam az Auto2 augusztusi szamat.
Meglepett az ADAC megbizhatosagi tesztje.
(4-6 eves autok meghibasodasai, csak darabszam)
 Renault minden kategoriaban kimagasloan a
legmegbizhatatlanabbnak bizonyult.
A statisztika szerint a Meganokkal tobb
a gond, mint a 19-esekkel volt.

OK. Hazugsag az egesz, de hatha valaki nem olvasta.
> --------------------------------------------
Ugyanitt: julius ota az EU szabalyozassal
osszhangban nem kotelezo a hatso sarfogo gumi.
> --------------------------------------------
>Mint mondtam az _uj_ suzukikkal van a problema, eddig senkinek nem volt
>vele baja...nekunk se az elsovel.
>Megegyszer leirom, hogy 98 ota festik massal a kis 'rizsestalakat', ha
>ket eve volt Suzukid, az meg a regi festekkel keszult...azert nem volt
>vele bajod.
Nem a kornyezetvedelem lehet a dolog mogott?
Ujabban magara valamit ado autogyar vizbazisu
festekkel dolgozik. Mr. Suzuki talan nem a legjobb
ilyen festeket valasztotta.


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Karc jelado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!

   Kerdesem a kovetkezo:  Van-e valakinek tapasztalata Karc jeladoval
kapcsolatban.  Ez egy olyan szerkezet, amely be van epitve az autoba, es a
kulcstartora tett aktiv jelado hatastalanitja.  Amennyiben nem
hatastalanitja, akkor folyamatosan jeleket ad az antennajan keresztul, es
azt ezt vevo rendornel, hatarornel levo berendezes visszasugaroz ez masik
jelet, ami blokkolja a motort.  Terveztek meg benzinkutaknal is felszerelni
a berendezeseket.  Eddig az elmelet.  Azert csak elmelet, mert miutan
megvettem az automat kozel fel evig ugy kozlekedtem vele szerte az
orszagban, hogy a jelado folyamatosan sugarzott jeleket, lopast szimulalva,
mivel ki volt merulve a kulcstartos egysegben az elem.  Semmi baj, mondtak,
hogy nem tul suru a halozat, csak a hatarallomasokon van ellenorzes.  Az is
valami.  Elem csere, utana jo lett.  Egy darabig.  De par hete sikeresen
mukodo jeladoval leptem at a Magyar-Horvat hatart Barcsnal oda es vissza is,
es senki meg csak nem is szolt.  Szoval aki ismeri a keszuleket adhatna
tippet, hogy hogyan tudom kiiktatni, mert zavarja a magnot.  Tanacs, akinek
ilyen van, es fizeti az eves tagdijat, az kerdezze meg oket a kovetkezo
reszelt befizetese elott.  Pedig az alapotlet jo lenne. :-)


Borbely Gabor
+ - SMART pontok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

en mikor elgazositottam az automat es mar nem tankoltam
benyat, az addig osszegyult SMART pontoknak egy nagyszeru
felhasznalasat eszeltem ki. A jelszo:GRILLCSIRKE!:))
Az a 6-700 pont semmi normalis ajandekra nem volt
eleg, de legalabb nehanyszor jol megvacsoraztunk belole.:)

Ropi
+ - foliazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hasznal valaki karosszeria foliat???
Motorhazteto elelre, kuszob, ajto keret esetleg fenyszoro ????
Konyebben takarithato es nem serul a festes.

Esetleg cimet is tudtok????


F.Tibi
+ - autoklub kontra Mozaik utca (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]

>> Ne haragudj, de abszolute marhaság, amit írtál, hogy a mozaikban a
>> legolcsóbb a vizsgáztatás.
>> Én autóklubtag vagyok és 4-5000 Ft. -ból megvolt a vizsgáztatás
>> (nem elhanyagolandó az sem, hogy zöldkártya + muszaki vizsga kb 1 órán
belül
>> megvolt).
>Ne haragudj, de vagy abszolut marhasag amit irsz, vagy nem ugyanannak az
>Autklubbnak vagyunk a tagjai. Felhivtam oket, hogy elvinnem vizsgaztatni
>az autot, ugy inditott, hogy min. 1 honap mulvara tud csak idopontot adni,
>ja es mivel Autoklub tag vagyok CSAK 12e Ft, zoldkartya minden nelkul,
>CSAK A VIZSGA. Ugy dontottem, hogy jobban jarok ha a Mozaikban megnezik
>rendesen az autot, es ha nem jo megmondjak mit csinaltassak meg, es meg
>mindig olcsobban kijottem. Ja, es oda 1 heten belul siman be lehet jutni.

En is autoklubtag vagyok, es a Berda Jozsef utcaban vizsgaztattam a kocsit.
Az a 12e Ft szolo vizsgadij eleg erdekes.
Van az elovizsga (allapotfelmeres) ami nekem ugy 3 rongy volt (nem
emlekeszem pontosan) amin ha megfelelt volna a kocsi, +5 ezerert rendes
vizsganak szamit.
De mivel elhasalt, meg kellett javittatni es vissza (en ott javittattam
eloszor) Ujabb 7 rongy normal vizsgadij elleneben megvolt a zoldkartya
es az ervenyes vizsga is. Szerintem a zoldkartyas foszer jattot vart, 
de nem adtam.

Itt az ujpesti autoklubnal mindig kaptam idopontot 1-2 napon belulre,
sose kellett 10-20 percnel tobbet varnom, es a vizsga is megvolt 
egy oran belul.

>> Egyébként mindenki retteg a mozaiktól,
>> aminek vmi alapja azért csak van!!! (Bár én nem tudok róla véleményt
>> mondani)
>Persze, az az alapja, hogy nem engednek at minden autot, hanem megszurik
>az alkalmatlanokat. Erdekes modon az en autoimat meg soha nem vagtak meg
>(kop-kop), mivel azert fel voltak keszitve a vizsgara.

Fel evvel kesobb a Botoshoz vittem el a kocsit mas okbol kifolyolag, 
ott total ki volt akadva a munkafelvevo csaj, hogy vajon mennyi
jattot adtam, en korrupt diszno, hogy atengedjek ezt a roncskocsit
a vizsgan?!? Es hogy nem hajlando elhinni, hogy nem "csokos" vizsga
volt, mert ez a kocsi onaluk soha a budos eletben nem vizsgazott volna
le annyi hibaja van. Megha az arat rakoltom 2x, akkor is talalnak rajta
hibat amivel megvagjak. Szoval nem esett jol...
Akkor inkabb az autoklub. Mert igy legalabb van kocsim, amugy nincs
kocsim. (egyelore!)
Az emisszios ertekek meg kurvara nem erdekelnek, amig a BKV-buszoknak,
dizel teherautoknak szabad akkora fustot eregetve kozlekedniuk amekkorat
eregetnek. Amig ez legalis, addig senki nem cseszegesse az en kocsimat.
Ami raadasul nem is fustol.

udv: VAti
+ - zarlat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van egy problemam, az elkoveto egy Skoda 105.
Hibajelenseg: nem mukodik a futo ventillator a legnagyobb fordulaton.
Amikor szetszedtem a muszerfalat, azt vettem eszre, hogy a vezetek
a csatlakozonal el van egve, es kontakthibas lett. Megmozgattam, akkor
mukodott, de nagyon forrosodott a vezetek, ezert inkabb nem hasznalom.
Tehat a hiba csak a legnagyobb fordulaton jon elo, a legalacsonyabban
nem.
Szerintetek is zarlatos lehet valahol a vezetek? Ha igen, akkor miert
nem eg ki egyszeruen az egyik bizti?
Volt mar valakinek ilyen gondja?

-- 
Best regards,
 Daniel                          mailto:
+ - Utvonal kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

A hetvegen lesz egy kis turam Kecskemet - Solt - Szekesfehervar -
Siofok - Solt utvonalon, a Trabi tabor jovoltabol.

Ket kerdesem van. Az egyik:

Dunafoldvarrol Szekesfehervarra melyik ut a praktikusabb 80-90
km/h sebesseggel haladva?
1. A 6-oson Dunaujvarosig, aztan a 62-esen fel Fehervarnak, vagy
2. A 61-esen Ceceig, aztan a 63-ason Fehervarig?

Elsodleges szempont: minel jobb minosegu ut, lehetoleg keves
faluval.


Masik kerdes:
Fehervarrol Siofokra hol erdemes menni? A 70-esen, vagy az
M7-esen? Gondoljatok arra, hogy az en tempommal a kulso savba
szorulok, es hogy az ut minosege fontos szempont!

Tippjeiteket elore is koszonom, ha lehet maganba is kuldjetek!

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re: ADAC statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nasfay Zoltan irta:

: Reszletesen megindokoltam. Elfogadod? :)

El. Az ADAC statisztikak vedelmeben annyit meg, hogy az 1997-1999
majusi magazinokban megjelent kiszallasi statisztikak [a regebbieket mar
kidobtam] melle meg odairtak a listaban szereplo kocsik leggyakoribb
hibait es azt is, hogy a gyar mely idoponttol valtoztatott az alkatreszen
(ha valtoztatott). Ez a tobboldalas informacio gondolom a magyar
ujsagokban nem jelenik meg. :( [az idei statisztikaban mar csak az
"osztalyelsok" hibait soroltak fel] 

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Vizmotor es talaloskerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> AZ AUTO 0834-ban irta :
> >Hatasfok: 40% korul, kompresszio 15-21 korul!!! A nagy 5let abban
> >van, hogy kompresszio utem alatt a suritesbol szarmazo nagy hot a viz
> >disszociacioja nyeli el (=> nincs kopogas a nagy kompresszio ellenere),
> >majd az eges alatt a hidrogen es oxigen vizze alakul vissza, javitva a
> >hatasfokot.
> 2 keredes:
> 1. Mivel bontottak fel a vizet hidrogenre es oxigenre?
> 2. Hogyan oldottak + azt, hogy a hidrogen ill. az oxigen a nekik egyszerubb
> eleges helyett ujra egyesuljenek

Valaszaim, bar nem tolem kerdezted...:-)
1. Valoszinuleg kis mennyisegben a viz bomlik az uzemanyagkeverek-robbanas
homersekleten. Szerintem elenyeszo mennyisegben.
2. A kerdes helyben tartalmazza a valaszt. Nincs mit megoldani. A hidrogen
egyesuleset oxigennel ugy hivjak hogy eges. Sot, szinte barminek az egyesuleset
az oxigennel ugy hivjak hogy eges....;-)

Talalos kerdes: egy olyan folyamatot ismerunk ami eges, (segitsegul ket gazrol
van szo), kek langot is ad, es tiszta __oxigen__ keletkezik egestermek
gyanant!!!! Na mi ez a ket gaz??????

> Az Automaniaban benne volt, folyekony hidrogent tankolnak a kocsiba,(minusz
> rettentosok fokon :-) a H hidegen tartasat egy ketretegu aceltartaly
> szolgalja amlyenek a ket resze koze 70 reteg aluminium-foliat raktak,
> hoszigeteles celjabol, a kocsin ket kulonbozo adagolorendszer van
> (benya - hidrogen) es egy tank hidrogennel kb 400 kilometert tud megtenni a
> kocsi.

Egyszer lefutottunk egy kort, hogy milyen nehezsegek vannak a folyekony
hidrogen tarolasaval. Ezeket egyhamar nem fogjak megoldani. Szerintem soha.....
Viszont a tuzeloanyag cellak igeretesek, mert a hidrogent valamilyen modon (pl.
feluletileg) kotott allapotban tartjak, ami feleslegesse teszi a minusz 270
fokot, a 70 baros kulonleges aceltartalyt es a tobbi hobelevancot.

Istvan
+ - motorolaj, oktanszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

1. Egy Ford Aerostar-om van es bizonytalan vagyok benne, hogy milyen
olajat tegyek bele. Egyik szerelo draga szintetikus olajat tanacsolt,
masik szerint jok a sima olajak is. A kezikonyv nem nyilatkozik rola,
csak a viszkozitasrol.

2. Mi tortenik, ha 98-as benzin helyett 95-ossel jarok ?
+ - VW kek muszerfal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>> Errol beszeltem. Ez a mai autokkal is u.igy van. A fauve  a
>> dizajnos, amde zavaro kek muszerfalat, es az osszeszereles minoseget. Ezt

>Az uj T4-ben is kek a muszerfal. Szerintem baromi jol nez ki, es 
>egyaltalan nem zavaro. Jol lathato, jol mutat rajta a piros mutato :0

Lassan mar 30e km van a baratnom Golfjaban, es amellett hogy design-es, 
egyatalan nem zavarja a szememet, - es minden IV-es Golfban allithato a megvila
gitas 
erossege, - nekem spec. sokkal jobban teccik a kek feny, amint a Bravamban a zo
ld.

Ne kezdjuk el megint egymas autoinak szidasat, - akinek a VW teccik vegyen azt,
 
akinek a japan, az meg vegyen Hondat meg Toyotat.

Udv,
Tibor
+ - miskolci etterem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia !

Bent a foutcan, a villanyrendor es a centrum kozotti reszen van egy ir
kocsma. nagyon jo kajajuk van, es normalis aron. Parkolni meg megallhatsz a
megdumalsz parkolojaban, mert onnan sincs tul messze.

Slow
+ - ujra itt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Jelentem, megjelentem! Vegre sikerult internethez jutnunk,
ugyhogy nemsokara farasztalak titeket.....

Udv. Nivas Norbi     http://www.extra.hu/bazis-trade
+ - Re: suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mintha olvastam volna, hogy kornyezetvedelmi okokbol attertek ( nem csak a
Mi autonknal) a nitro alapu festekekrol valami vizbazisu (eleg hihetetlenul
hangzott) festekekre.
KI
> wrote in message news:...
>
> Mint mondtam az _uj_ suzukikkal van a problema, eddig senkinek nem volt
> vele baja...nekunk se az elsovel.
> Megegyszer leirom, hogy 98 ota festik massal a kis 'rizsestalakat', ha
+ - vezermuszij csere utan +10 LE (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Roviden a tenyek:
Hatso fekpofak csereje es a fekdob felszabalyozasa miatt a megszokott
szerelohoz vittem az Escortomat. 
(1,4-es, karburatoros, CVH motor 74 LE, 1987-es) 
Ha mar ott van es a vezermuszijban is van 55E kilometer (2 ev) cserelje 
ki azt is. Reggel vittem, delre kesz volt a kocsi. Szokasahoz hiven mindenre 
vetett egy pillantast, de semmihez nem kellett hozzanyulnia.

200 - 300 loeros autok tulajdonosainak szanakozo mosolyat meg tudom erteni 
a  kovetkezo sorok olvasasakor :-)

Az auto megtaltosodott. Olyan az erzesem, mintha visszatert volna regi ereje. 
Valahol ereztem en a kocsi fokozatos lustulasat (nem a fekek ragadtak), de 
betudtam oreg koranak. 13 eves es tul van a 200E kilometeren. 
A hetvegen tobb szaz kilometer alatt bebizonyosodott, hogy nem kepzelodom.
Valoban erosebb, jobban ugrik - mint fiatalabb koraban. Elveztem ajandek 
dinamizmusat. 2700 as fordulat felett, amikor nyit a masodik torok, mintha 
seggbe lottek volna. Harmadikban huz ugy, mint eddig masodikban.
Visszafogom magam es megnezem majd a fogyasztasat is,
ami az utobbi evben nem nyerte meg tetszesemet. (8-10 L / 100km)

A lecserelt szij a kezemben van. A fogakon egyenletes elhasznalodas. 
Semmi durva, kiugro serules. 
Ma visszatertem es elmeseltem tapasztalatomat a szerelonek. .
Ez  a motor - szerinte - nagyon baratsagosan banik a vezermuszijjal.
Nem nezte meg lazasagat leszedes elott es a jelolesek egybeeseset sem 
ellenorizte. Szerinte - ideje volt a cserenek. A szij kulso feluleten millio ap
ro 
repedes. Megneztem nagyito alatt es valoban csak ekkor dobbentem meg. 

Amit latok es gondolok:
A feszitogorgo, a vizpumpa es az olajszivattyu is a szij felmeno agan van.
A lemeno (huzo) agon a vezermutengely es a fotengely kozott senki 
nincs - igy termeszetes. A feszitogorgo gyengebb, vagy erosebb feszitese
(esszeru hatarok kozott) nem okozhat nyulast a fogasszijon.

Nincs mas esszeru magyarazatom, mint az, hogy fokozatosan megnyult
a szij a hasznalat alatt es ekkor a vezermutengely kesni kezd a fotengelyhez
kepest. Ez lehet 1;2;3; stb mm is. Nem kell egy egesz fog elteresben keresni
a hibat.
Az elozo vezermuszij cserenel semmi erdemleges valtozast nem tapasztaltam,
de ez a mostani frenetikus. Azt hiszem, hogy van meg koztetek olyan akinek
a +10 LE frenetikusnak tunik :-))
Tanulsag is van: Szerelo elott meg kellett volna neznem a jeloleseket.
Lehet hogy mar el voltak csuszva egymastol ? Konnyebb lenne most a valasz.

Ne hagyjatok hulyen meghalni. Most feltalaltam a spanyol viaszt, mikozben ezt 
mar mindenki tudta, vagy mashol van a megoldas kulcsa ?
--
Meszaros Geza
ui: Egy keres - nehanyotokhoz !
Ha ideztek a listara (nem csak az en levelembol) sokszor egy-ket mondat is eleg
es mindenkinek beugrik az eredeti felvetes. Az okosan takarekos idezet - szemet
, 
lelket gyonyorkodteto. Igenyes olvasora vall. 
Mas persze, ha mondatonkent szalltok vitaba valakivel, ott szukseg lehet ra.
+ - P206 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hajts!

 irasara reflektalnek nehany szereny gondolattal:
>>Biztonsagerzeke viszont egy deka sincs. Az egyik, hogy nincs utkozozona,
>>mert a labad szinte a lokharito mogott van,
>Ugyan mar, baratom. Ezt hol olvastad? A Kacsa magazin marciusi
>mellekleteben? Akkor a Matiz-tulajok eleve halalra vannak itelve?
>En 50 es 90 Km/h kozott szoktam varosban utazni. Te -kisse mosolyogva
>irom ezt a sort- 160 -nal. A kovetkeztetest vond le magad...

Hat azert nekem valami feltunt. Nincs is motorhazteto. Nem ertem hogy lehet
embereket meggyozni, hogy az elottuk levo 10 cm mindent felfog. Meg hogy ott
van az utkozozona. Hat be se ferne, meg ha lenne is benne.

>Nagyon szepen hangzik, hogy 6 legzsak es energiaelnyelo zona.
>Tudod, egy bizonyos sebesseg felett _minden_ auto (igen, a tied is...)
>ugy fog osszegyurodni egy esetleges utkozes/borulas alkalmaval, mint a
>papir.

Bocs, az enyemben nincs legzsak. Elvbol, mert eletveszelyes, es szart sem
er, valamint hamis bioztonsagerzetet ad. En tudom, hogy nem szabad
karamboloznom, de nem is fogok. Na ezt kohogd ki. Azert  autok kozott is van
kulonbseg. Az egyik sokkal papirabb, mint a masik.

>Mellesleg szivesen elkuldom a Peugeot altal kiadott, a 206-ost
>bemutato kiadvanyt.A biztonsagi berendezeseirol es a torestesztekrol
>is irnak. Tudod, en megprobalok _hivatalos forrasbol_ tajekozodni egy
>temarol, s csak azutan alkotok velemenyt. Te ezzel szemben - nekem ugy
>tunik- csupan a szajrol-szajra hagyomanyt probalod eletben tartani. NO
>COMMENT.

Hat ha te elhiszed azokat a toresteszteket... En egyetertek Churchillel, aki
azt mondta, hogy "Csak azt a statisztikat hiszem el, amit sajat kezuleg
hamisitottam meg...". Hat en igy vagyok ezekkel a torestesztekkel. A
P206-osnak nincs utkozozonaja, es kesz. Ha karambolozol, meghalsz. Egyenes
kovetkezmeny. Errol ennyit. De nagyon szep, tenyleg. Nekem ez sajnos keves.

>>a P206-os ajtajat a lopo sajat szerszamaival hamarabb nyitja ki, mint a
>>tulaj a sajat kulcsaval.
>Ne haragudj, de ez egyszeruen ostobasag. Ha egy autot el akarnak
>lopni, azt _el is fogjak_ lopni. Egy kerdes: ha Te autotolvaj lennel,
>melyik autoert kockaztatnad a bortont? Egy 2,6 millio forintos
>206-osert, vagy egy 8+++ millio forintos M5-os BMW-ert? Na ennyit a
>'biztonsagerzekrol'.

Azt viszik el, amelyiket 10-30 mp alatt el tudjak. Mivel a BMW-t ennyi ido
alatt meg a trailerre sem rakjak fel, ugy kenytelenek lesznek a P206-ot
ellopni. Es mivel rovidebb ido alatt egyszeruen elviszik, sokkal kisebb
kockazatot vallalnak, mint ha elpocsolnek 10 percig a kocsi mellett. Erdekes
nezopont nemde? De ha egy tolvaj 30 mp alatt nem viszi el a kocsit, akkor
ott hagyja. Kiveve az amatorje, de azoktol en nem felek. Multkor irta
valaki, hogy amig naszuton voltak, valaki meglovasitotta a felesege
Suzukijat. Hat eszmefuttatasod szerint ez megmagyarazhatatlan, hiszen volt
ott mas ertekesebb auto is a kornyeken valoszinuleg, tehat eme cselekedet
meg sem tortenhetett volna. Tudom, hogy Suzukit alig lopnak, szinte semmit,
de ez ot rohadtul nem vigasztalja. Azonban az is biztos, hogy a nagyobb
erteku autokat szivesebben probalnak vagy probalnanak ellopni. De azokba mar
olyan rendszereket epitenek, amelyek egyre kevesbe teszik lehetove a
tolvajnak, hogy ellopja az autot. Tehat elobb utobb elkezdik lopni az
olcsobb arfekvesu, de meg konnyen lophato kocsikat, sok kicsi sokra megy
alapon. Es hangsulyozom, elso szempont es ellenfel az ido, nem az ertek.
Sokkal kisebb kockazatot vallal (a te meglatasoddal ellentetben), ha kisebb
erteku kocsit lovasit meg, de gyorsan, mintha nagyot, de lassan. Pl. keves
olyan 2 millios kocsi van, amelyikbe 3-400 ezer Ft erteku muholdas riasztot
epitenek, ugye. A BMW a nagyobb erteku kocsijaiba ezt mar alapbol
beleszerelteti peldaul. Ha nem is gatol teljesen, azert valamit segit. De
az, hogy beleszerelnek egy snassz 20 ezer Ft-os riasztot, szerintem senkit
nem gatol meg abban, hogy a kocsit elvigye.
Most aztan lehet vitatkozni. Nincs itt professzionalis autotolvaj? Asszem
itt csak o tehetne igazsagot.

>>A szeperzekkel maseban lehet gyonyorkodni, miutan a
>>tiedet jol elvittek.
>Azt kivanod, hogy elvigyek? -kerdezhetne egy piszologus.
>En nem vagyok az, ogy csak nehany jotanacsot szeretnek adni:

Isten ments! En minden autotolvajt kinyirnek legszivesebben, es soha nem
kivannam senkinek, hogy ellopjak a kocsijat. Nekem mar tunt el autom,
motorom, szar erzes. A rendorseg meg tehetetlen.

>1. NEM A BMW a vilag legjobb, leggyorsabb, legszebb....stb. autoja.
>   Meg akkor sem, ha Te igy gondolod.

Hat sajnos pedig az. Es ezt nem csak en gondolom igy.

>2. Azzal, hogy a hozzaszolasaidban folyamatosan lenezed a tobbi autot
>es autost.....

Nem nezem le, csak probalom mar evek ota megerteni, hogy lehet olyan lassu
temponal, amivel ok mennek, annyira attol rettegni, hogy allandoan
meghalnak, meg osszeutkoznek. Egyik sem bizik magaban meg a kocsijaban egy
cseppet sem. Mind egybol megijed, ha valaki varosban 52 kmh val megelozi, es
elore kosszonnek a traffipaxos rendornek, mikozben megkerdezik, hogy na ugye
ma sikerult lefotozni az osszes rohadt gyorshajtot ugye?
Szoval ilyen vezetes mellett nem csodalom, hogy meg nem ertesem esetleg
lenezesnek tunhet, de nem az, csak meg nem ertes.  Az auto nem teszi az
embert, csak (nem hamis) biztonsagerzetet ad, es nem rettegek attol
allandoan, hogy 52-nel felborulok, meg jajistenemmostmilesz, hanem van idom
figyelni az utat, nem vonja el semmi a figyelmemet, mert tudom, a kocsim
nagyon sokat kibir. Igy a kocsi hozzasegiti az embert sok dologhoz, pl. ne
legyen idegbeteg, ne legyen halalfelelme. Legyen onbecsulese, onbizalma,
buszke is lehet valaki az autojara, szeretheti is azt, es azt hiszem ezek
nagyon fontos tenyezok az eletben.

>3. leszallhatnal mar arrol a fene magas lorol.

Szerintem kozulunk en ulok a legalacsonyabb "lovon". En nem mondom, hogy
fenemod betartom az osszes szabalyt es mindet kivulrol fujom, pedig nincs
olyan, aki mindent mindig betart. Nem biraskodom masok felett, ha azok
gyorsan mennek, hagyom, hadd csinaljak azt, amit akarnak, ameddig engem nem
akadalyoznak. Nem probalok kenyszerites eszkozevel megnevelni masokat, a
namostmegtanulodhabeledogunkis viselkedessel. Autozni es autozni hagyni!
Ezen el kene gondolkozni egy kicsit, es azon is, hogy nem mindenki egyforman
tud vezetni, vannak jobb autok is, amik tobbre kepesek, es igy a koztuk levo
sebessegkulonbsegek a kozlekedesben bizonyos fokig elnezhetok.

Tovabbi jo autozast mindenkinek, mar aki mer...
Vaddiszno
+ - BMW 750h (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!
 irta:
>Most mar csak imadkozom, hogy VD tenyleg ne olegyen kozgazdasz, mert
>bujdokolhatom :)))
>Egy kis raadads meg miskolci is vagyok, jelentem az elet dogunalom,
>nyugdijasok patkanyt esznek, a kocsikat lopkodjak, ugy ahogy van egy lepra
>kornyek. Mindenki ovok hogy betegye a labat a kornyekre meg elkap valamit.

Tudod miert van a patkanynak negy laba? Hogy hamarabb erje el a kukat, mint
a nyugdijas. De ezek szerint nalatok mar a nyugdijasok is nagyon gyorsak
lehetnek. Szar lehet Miskolcon elni... Csak nem az ottani kihelyezett
szakkoron szereztel kozgazdasz diplomat? Gonduuhassa...

Amugy meg mi koze a diplomamnak ahhoz, hogy kimasoltam egy cikket a Sport
Autobol. Aki ezt nem erti es a kettot osszefuggesbe hozza, az HULYE IDIOTA
BAROM. Mar bocsanat, de ez a fajta sotetseg mar felhaborito.
Bujdokolj el! Van ra okod!
Vaddiszno
+ - BMW Hydrogen Power (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv az osszes szkeptikusnak!
 irta:
>Ezt komolyan gondolod Vaddiszno? Azert kerdem, mert igy egy kisse az
>iskolazottsagodat kerdojeezed meg. Ugye a Hidrogen es Oxigen
>egyesulesebol lesz viz. A 750h nem vizet tankol, hanem hidrogent, amit
>othon nem igazan tudsz eloallitani. Ugye elvileg ugy mukodne az eljaras,
>hogy vizbontas, majd csepfolyositas. Azonban hogy hozol letre ekkora
>nyomast? Ha vicc volt akkor bocsi, de akkor hasznalj valami celzo jelet.

Kezemben tartom a Sport Auto Magazin aktualis szamat. IX. evfolyam, 2000/8
Augusztus. 398 Ft.
6. oldal, idezem a bevezetot    :
A BMW tajan nem meglepo, hogy a jovobe vezeto utat ujabbnal ujabb
fejlesztesu jarmuvekkel kovezik ki. AZ ELSO SZERIABAN GYARTOTT VIZUZEMU
SZEMELYAUTO JOVORE MAR MEGVASAROLHATO.
Ezutan jon az a leiras, amit szinte szorol szora bemasoltam a multkor.

Nagyon rutinos modon itt mindenki egybol elkezdett engem anyazni, ki
erosebben, ki finomabban. Volt aki megkerdojelezte, hogy letezik-e ez az
ujsag (magasfoku intelligenciara vall), volt aki a vegzettsegemet
kerdojelezte meg (ez meg magasabbra), bar nem ertem ennek mi koze van ahhoz,
hogy valaki IDE'Z egy cikket egy ujsagbol. Szoval ehhez gratulalok. Szep
volt fiuk! De hat ez jellemzo. Mivel a forrast mar akkor is megjeloltem (ezt
egy ember kivetelevel senki sem vette ezt eszre erdekes modon), hanem valami
kitalacionak minositettek. Hat kerdem en, a masolashoz kell-e jobban
diploma, vagy ahhoz hogy egybol anyazni kezdjunk a vakvilagba ugy, hogy azt
sem tudjuk kit anyazunk, meg miert, es honnan is jott az iras, meg mi is van
leirva az ujsagban. Sajnos nem kitalacio, de hat senki sem vette a
faradtsagot megnezni, hogy mi is van az ujsagban.
Ha valamivel nem ertunk egyet, akkor kifejthetjuk allaspontunkat, mondvan,
hogy ez hulyeseg, vagy ilyet nem birunk a szegenyes fantaziankkal es
tudasunkkal elkepzelni, de azt kijelenteni, hogy ilyen nincs, az egy kicsit
tulzas. Mert mi van, ha megis van? Az egyszeri paraszt jut eszenbe errol,
aki mikor _meglatta az elefantot_, kijelentette: "Ilyen allat marpedig
NINCS." Szoval kozlom a gyengebbek kedveert, en a cikk megalkotasaban
semmifele modon nem vettem reszt, csak annak letezeset eme forum ele tartam,
es lam mi lett belole. Ugy latszik sokan csak indulataik levezetesere
hasznaljak a Hix Auto listat. De inkabb itt, mint az uton! Szoval megegyszer
gratulalok, es kerem a tovabbi anyazasokat a kovetkezo cimre kuldeni, de
elobb az ujsagot (nagyon bolcsen) elolvasni keretik.
Szoval ahova a tovabbi anyazasokat lehet kuldeni, mert latom az van boven:
Sport Auto 1553 Bp. 134 Pf. 48., e-mail: . A cikk
szerzoje K. Zs., szerintem Kertesz Zsolt lapigazgato.

Udv minden fookosnak! Ez most jol megmondtatok! Csak igy tovabb!
Hajts,
Vaddiszno
+ - sportosan vezetni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helo...
Csaba, Dani, ez mind hagyjan! Trabantot is lehet sportosan vezetni... A
multkor a trabis haverom melle beall egy golf, es kihivoan nyomogatja a gazt
a piros lampanal.. Erre haverom jo nagy gazzal megcsikorgatta a gumikat,
majd nyomott egy satufeket, mire a golfos -  a meg piros lampa ellenere -
kilott..
Ez sem egy rossz poen, csak nem art elotte korbenezni: Nem csak az
"ellenfel" tori ossze magat, hanem az is aki a keresztezodesben jon..
+ - Nem indul a verda... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helo mindenki...
Tapasztalatotokra es tanacsotokra tennek szert ezennel, a helyzet a
kovetkezo:

Renault 21, kabe 10 eves... Neha indul, neha nem... Utobbi esetben kabe csak
egy kattanas hallatszik (behuz gondolom az oninditomotorban a bendix) es
semmi tobb. A problema elegge valtozo korulmenyek kozott fel szokott lepni,
hidegen is, melegen is, neha csak rovid idore, neha az istenert sem indul.
Van amikor forog kettot harmat az onindito, es utana all le, de az esetek
tobbsegeben csak a kattanas van. Probaltuk kocogtatni kalapaccsal, nem sokat
ert az sem, probalt a kabeleket rancigalni, stb. stb.
Lehetseges hogy ezt az akku csinalja? (Nekem volt mar hasonlo tapasztalatom
egyszer - egyik pillanatrol a masikra meghalt az akku...)
Ha az oninditoban van a gond, mi lehet az? Ugye az a "kattanas" nem csak a
fogaskereket huzza be, hanem elvileg az egyben kapcsolja is az oninditonak a
feszt, ugye?

Elore is koszi...
+ - repuloter (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

> Tudja valaki, hol vannak Budapesten ill. a kornyeken hasznalaton kivuli
>repuloterek?
>
> Ha en ki szeretnek berelni egy ilyen volt repuloteret - ami most
>hasznalaton kivul van, uresen all - egy autos talalkozo celjara egy, esetleg
>fel napra, akkor vajon kihez kell fordulnom?
>
> Minden tippet szivesen fogadok!
>
>DM

En az onkormanyzattal probalkoznek. Ha nem az ovek, valoszinuleg meg tudjak
mondani
ki a tulaj.

Zotya
+ - eromulatogatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi !

Javaslom szept 27-et. (mindenkeppen pentek legyen !)
Egyben jelentkezni is szeretnek, remelem nem kestem el.
Mindossze 1 hetet toltottem e-mail -tol tavol.

Szabo Zoltan , AB-II. 009632 , 1972.04.05


Zotya

ui: Koszonet a szervezoknek, de azert egy kicsit szuk
volt ez a hatarido. Pont a szabadsagolasi idoszakban ...

ui2: Tamas ! Kérek toled egy visszajelzest. Koszi !
+ - Keres ( off topic ) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

Sikeresen feltelepitettem az uj IE Outlok 5 os veziot aminek kovetkezteben
az osszes levelem semmive valt. Ezert kerlek benneteket , aki az elmult het
folyaman irt nekem, az kulje el ismet becses levelet :-((((

Koszonettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Keres ( off topic ) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

Tegnap sikerult feltelepitenem az Otlook 5 os verziot es ezzel minden
levelem odalett :-((( Ezert kerlek azon listatarsaimat akik mult het
folyaman valami keressel birtak felem, hogy ismet kuldjek el leveluket, hogy
tudjak valaszolni.

Koszonettel: Frigyes

Skoda 120 L
 
+ - Tatra V8 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

en minden hetvegen talalkozom a Leghuteses V8-as Tatra diesel motorral, a
ket hatalmas kocsoggel egyutt. Ez a legerosebb csorloaggregat a
repterunkon.:-))

> Üdvözlettel, Mit freundlichem Gruß, Best Regards, 
>    Szász Attila  (RBHU/CBW)
> 
> 
>
+ - Re: BMW 750h (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> egybol veszek egy water powered M5-ost, es ki se szallokk belole, hanem
> korbeutazom a vilagot, INGYEN!

Hm. Aki alacsony fogyasztasu, gozmozdony-nyomateku, eros, nagy
high-tech turbodizel 7-est vagy S-Klasset vasarol, az egy baromallat,
aki meg iszonyu draga, kis hatotavolsagu, enyhen veszelyes
hidrogenmeghajtasut, az rulez ezerrel...? Erdekes.

Udv:  Zak

+ - Re: Tofas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> gyartmany, allitolag Fiat liszensz.
>Nem csak allitolag. Kedvencem a Tofas Tipo, ki tudja miert :))))
...es nem csak hogy licenc, hanem real Fiat-gyartosoron keszul... :-)

Udv:  Zak

+ - Re: Olcso benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On 13 Aug 2000 00:59:58 GMT,  wrote:

>A tobbihez viszonyitva ez is realis ar, de.. En
>mar jo ideje a Kerepesi
>uton levo Castrol kutnal tankolok ahol a 95-os
>234,5 HUF (mai adat) . Az

Ne haragudjatok, komolyan nem ertem. Nem mindegy, hogy 235 vagy 237
forint egy liter? Egy tankolasnal (mondjuk 40 liter) lehet sporolni 80
(nyolcvan) forintot, ami kevesebb, mint fel liter ara. Ez a fel liter
siman elcsorog egy kozonseges Hungaria vagy Thokoly-dugoban, vagy
annyi ido alatt, amig az olcsobb benzinkut fele kerulunk, vagy egy jol
megtaposott, kihuzatott piroslampas gyorsulasnal, vagy gondolkodas
nelkul kifizetjuk, amikor a mekkdonciben kiskrumpli helyett megiscsak
nagykrumlit veszunk. Ha lenne alternativa, hogy 240 forint vagy
mondjuk 190 forint literje, akkor azt mondom, okejj, de igy szerintem
ez nem mas, mint onamitas...

Udv:  Zak

+ - HiX-Autos CHAT!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Na ha minden igaz, akkor mar igenybe veheto egy kis meglepetes. :-)
A Hix-Autos tarsulatnak csinaltam egy sajat privat Chat vonalat.
1. Tessek ellatogatni a http://hixauto.mainchat.de cimre, es bejelentkezni.
Egy bibi van csak. A rendszer nyelve sajna nemet. A belepes ecceru.
Eloszor is mindenkinek sajat maganak kell regisztralnia magat. Ha bemesz a
megadott cimre, az udvozlooldalon a "Belepes a rendszerbe" szoveg mellett []
jelek kozott ott a "Regisztralas". Ebbe menj be.

2. regisztralas:
1.ablak: megadod a neved (senki mas nem latja csak a rendszer)
2.ablak: egy becenevet adj meg (ez lesz a neved a chaten)
3.ablak: a belepojelszavad ird be (ezzel tudsz majd belepni a rendszerbe
kesobb)
4.ablak: ugyanazt a jelszot megegyszer (ellenorzes)
5.ablak: egy emilcim amit senki se lat (csak a rendszer)
6.ablak: a nyilvanos emilcimed (ezt mindenki latni fogja aki belep)
7.ablak: es ha van akkor a homepedzsed cimet ird be. (nem fontos)
Ha megvagy nyomsz egy "Fertig"-et. :-)

3. ha minden oke volt, akkor a kovetkezo oldalon csak meg kell nyomjad a
"Weiter zum Chat" gombot es maris bennt vagy a szobaban. :-)

Hasznalata:
Válassz magadnak egy szimpatikus szint amivel irogatni fogsz. A szoveget a
bal also csikba ird be, majd a "go" gombbal megy ki a duma. Jobb felul latod
azok nevet akik epp a szobaban vannak. Veluk tarsaloghatsz. Ha raklikkelsz a
nevek kozul valamelyikre, akkor megtudhatod a nyilvanos infoit, vagy ha az
ablak also reszebe szoveget irsz, azt csakis es kizarolag O fogja tudni
elolvasni. Privat szovegeles.

[HILFE] [RAUMLISTE] [USERLISTE] [EINSTELLUNGEN] [LOG]   [ENDE]
segitseg      Szobalista            Taglista        Beallitasaid (egyeni)
lognaplo  kilepes a szobabol

Remelem mindent leirtam. Probaljatok ki. A szoba ejjel nappal uzemel,
barmikor latogathato. Erdemes kialakitani valami idopontot, hogy minnel
tobben legyunk ott. A javaslatom: Este 10 ora legyen egy talalka idopont. En
holnap (16-an) 22:00-kor itt leszek (ha minden igaz).:-)

Sok sikert,
Udvozlettel, minden jot:
MyChroLesLie (ICQ: 76225193)
mailto:
+ - Zankai meeting (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Nem tud valaki valamit az oszi Zankai autostalalkozorol?
Ha jol emlekszem mindenfele automarka es autosklub kepviselteti
magat. Mikor lesz iden? 

Udv: Balazs
 _ _
| | |  1980 Oldsmobile Cutlass Calais  5.0 V8 
| | |     
|/|\|    http://www.extra.hu/myolds 
|_|_|    Mailto:
+ - Vizes auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

... es nem arra gondolok, hogy esett az eso :-)

VD-t gyalazzatok, pedig o nem luke (lu:ke). A stilusa az mas kerdes, en speciel
elvezem stilusos es humoros irasait. Mas kerdes, hogy annak orulnek-e, ha az
uton talalkoznek vele erdekesebb forgalmi szituaciokban...
Szoval a vizes auto. En is olvastam valamit, hogy a vizet nagyfeszultseg es
valamilyen aluminiumvegyulet segitsegevel bontjak H - O -ra, es a dolog mukodik
,
es tenyleg a BMW  (is?) folytat vele kiserleteket. Gond persze ezer, foleg az
eloallt H tarolasaval van, ugy remlik.

Tervezzetek a talalkozot szeptember vegere, vegre egyszer tan en is eljutok :-)

Sziasztok : Attila
+ - Re: ADAC statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

> Felado : Nemes Marcus
> E-mail :  [Germany]
> Temakor: ADAC statisztika ( 33 sor )
[...]
> : Az ADAC statisztikaira ez fokozottan igaz. En az ADAC-tol mar annyi
> : hulyeseget olvastam, hogy minden uj koholmanyukat fenntartassal fogadom.
[...]
> aranya], akkor igenis erdekes a statisztika. Az 1999-es statisztikajukrol
> (2000 maj.-ban jelent meg) elismerem, hogy hasznalhatatlan, a regebbiekben
> legalabb hibajelensegre lebontott szamokat kozoltek, ami alapjan magamnak
> eldonthettem, hogy mit hogyan sulyozok.
>
> Viszont arra kivancsi lennek, hogy milyen ADAC-cikkek esnek Nalad a
> "koholmany" ill. "hulyeseg" kategoriaba es miert, mert nekem az utobbi 5-6
> evben nem tunt fel, hogy boduletes baromsagot irtak volna a
> klubmagazinjukban.

Nem allitasz konnyu feladat ele, mert nehez benyomasokrol beszelni, amikor
a hulyesegeket olvassa az ember. Azt nem mondom, hogy boduletes baromsagokat
irnak, csak hogy az eszreveteleik es kulonosen a statisztikaik jo resze
hasznalhatatlan. A klubmagazinukat nem ismerem (tekintve, hogy nem Nemet-
orszagban elek), de a hasznaltauto-katalogusukat igen. Eme fuzetecsket
olvasgatva gyakran azt veszem eszre, hogy mar megint felhuztam magam.
Nagyon idegesito peldaul, az autok 95%-anak a futomuverol ezt irja: "A
rugozas es a lengescsillapitas kiegyensulyozottan osszehangolt. Kanyarban
az auto jol uralhato, a terhelesvaltasi reakciok csekelyek." A maradek
5% az buszlimuzin, '60-as evekbol szarmazo konstrukcio (pl. Renault 4),
vagy hasonloan kulonleges darab... mintha a hetvenes evek normai szerint
ertekelnek a felfuggeszteseket. Nevetseges. Persze a Skodanal azert odairjak,
hogy "lagyan reagalo rugozas, viszont nagy utenegyenetlensegeknel erosen
hintazik", de hogy a Vectra kirazza a tomeseimet rossz uton, az
nem szamit, mert az "feszes, megis kenyelmes rugozas". Az eszed tokja,
az. Ugyanilyen elkeserito a szempontok sulyozasa. A Saab 900-asnal peldaul
jatszi konnyedseggel soroljak egy sulycsoportba a "biztos egyenesfutast",

mint pozitiv, es a "tul puha hatso ulestamlat", mint negativ tulajdonsagot.
Ehhez azert mar kell nemi batorsag. Fontos jellemzok felett 1-2 szoval,
sot neha szo nelkul atsiklanak, az aprosagokon viszont imadjak ragni a
szart. Ilyen peldaul, hogy szinte minden autonal teljes komolysaggal
kifogasoljak, hogy a sebessegmeron nincsenek feltuntetve a javasolt
kapcsolasi pontok... hogy nincs megvilagitva kesztyutarto... meg hasonlo
kaliberu dolgokat. Eszmeletlen. A targyi tevedesekrol nem is szolva.
Az altalam jol ismert autok ertekeleset olvasgatva sokszor felmerul bennem,
hogy ultek az autoban egyaltalan? Vagy legalabbis ertenek ahhoz, amirol
irkalnak itt ossze-vissza, latszolag teljesen agyatlan modon?
Azert azt hozzateszem, hogy termeszetesen nem teljesen haszontalan a
dolog, sokminden kiderul az ADAC-tesztekbol is, csak tudni kell, hogy
mit hogyan kell ertelmezni, elhinni vagy elfelejteni. Csak hogyha mondjuk
kinyitok egy angol ujsagot (Autotest, What Car?, stb.), meglepo modon
nincs ilyesmire szukseg. Amit leirnak, az ugy van, legfeljebb a szubjektiv
szempontok befolyasoljak valamilyen szinten.

A statisztikaikkal pedig az a baj, amit te is leirtal. Kenjek a hajukra
a kiszallasi listajukat, ha egyszeruen keptelen sulyozni es kategorizalni
a hibakat. Igy aztan mehet a kukaba az egesz. Olvastam mar olyan ADAC
statisztikat is, ami mindezt a gyalazatot meg tovabb fokozta azzal, hogy
a tipuselofordulas gyakorisagat tokeletesen figyelmen kivul hagyva allitott
sorrendet a modellek kozott... ha a Tavrija szerepelt volna a listaban,
akkor tuti elokelo helyezest ert volna el, pusztan azert, mert Nemetorszagban
lehet ugy 2 darab belole, es akarmilyen sz*r, ez a ketto nem tudna annyi
hibat produkalni, hogy ne tunjon ki a Merdzsok kozul. :)

Reszletesen megindokoltam. Elfogadod? :)

Udv,
Zoli

	== Nasfay Zoltan -- mailto:  ==
== www.kimwilde.com -- www.relax.hu -- w3.swi.hu/saab900hu/ ==
+ - Xantia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

a kocsim meg mindig szervizben, igy a hetvegen stoppoltam.

Ezuttal egy Citroen Xantia 2.0 HDi vett fel, a sofor egy fanatikus
autorajongo, igy nem unatkoztam.

A kocsi belsejebe ulve szamomra elegge riaszto a tarka csikos
ules, nem ertem mi ez az uj trend - minden kocsiban tarka
csikos ulesek vannak. Katasztrofa. Az ergonomia viszont kivalo,
ahogy megfigyeltem, minden szepen kezre all, az ulesek nagyon
kenyelmesek es remekul allithatoak.
Mivel ez volt az elso talalkozasom kozvetlen befecskendezesu
dizel motorral, leginkabb az erdekelt.
A 2 literes vizzel hutott turboval felszerelt motor 110 loeros,
amit 4000-es fordulaton ad le. A maximalis nyomateka 250 Nm,
ami 1750-es fordulaton mar rendelkezesre all...
A nyomatek gorbeje eleg lapos, amit a turbokompresszor
valtoztathato szogu lapatkainak koszonhetoen ertek el (a ficko
szerint :))) Elotte is Citroenje volt, 2.1 TD, de a sofor szerint
ossze sem lehet a kettot hasonlitani, pl. 1500-as fordulaton 
1/3-al nagyobb az uj motor nyomateka. Nem is beszelve a
motorzajrol, finomabb jarasrol.
Bar a nyomatek tenyleg nagyszeru dolog, gyorsulas es dinamika
szempontjabol nem egy versenyauto a Xantia. Akit akartunk
megeloztunk, de 0-120 km/h gyorsulasa szerintem rettenetes
volt, nekem ugy tunt a Tipom jobban gyorsul. Kikerestem a
gyari adatok szerint 17,5 masodperc, 100-en pedig 12,5 alatt
van. A vegsebesseg 191 km/h, mi 160-al mentunk, a kocsinak
meg sem kottyant - kb. 3000-et forgott. A ficko szerint o picit
mas adatokat mert, 100-ra 11,6 alatt gyorsult es a 190-tol
nem megy tobbet csak lejton lefele. Ami viszont csodalatos,
hogy 80-90 km/h kozott jarva - varoson kivul - allitolag 4 liter
ala tudja szoritani a fogyasztast. A mi elegge vad temponkban
a fogyasztas at-atlepte a 6 litert... A gyari adat 5,5 l/100 km.
A kocsi eleg szepen fel volt szerelve, szinre fujt tukrok, utkozok,
(szurke metal), alufelnik (nem kerdeztem gyari volt-e), kodlampak,
elol-hatulk tarcsafekek, ABS, 2 airbag. 
A kocsi csodalatosan ult az uton, a kanyarokat eleg nagy 
sebesseggel is gond nelkul szedte.
A kocsi hatranya talan az ara lehet, ami a katalogus szerint
tobb, mint 4,5 millio.

Sajnos csak 70 km-en at elvezhettem a kocsit, es raadasul
csak az anyosulesbol, de nagyon szimpatikusnak talaltam.

Hazafele egy Golf IV 1.4 vitt, folyt. kov.

Csaba
+ - V-Power (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Komolyra forditva a szot. En is probalgattam egy ideig a V-Power
> csodabenzint. Tobb ezer kilometert futottam vele az alabbi tipusokkal:
> Austin Montego, Ford Escort, Opel Astra, es (a hecc kedveert) Yamaha Jog
> Next Zone. A tesztidoszak alatt a vart eredmenyt tapasztaltam, azaz nem
> tortent az eg adta vilagon semmi kulonos !

Egy idoben eleg nagy vita volt a listan a V-Power 95 nevezetu
csodabenzinrol.
Mostanaban egyre kevesebbet irtok rola, pedig nagyon erdekelne, hogyan
viselkednek az oreg kocsik V-powerrel. Szlovakiaban 2. honapja kaphato,
es mar kezdodik a NAGY NEPBUTITAS, jo lenne tudni, hol az igazsag
(na jo odaat...)
Sok ujsagban el tudom kepzelni, hogy a cikket ok diktaltak, es elegge
marketing ize is van, de most egy cseh, profiknak szolo szakmagazint lapozva
majdnem elestem - egy oreg Kadettet teszteltek es 5000 km utan ujra
lefotoztak a szelepeket - mintha ujak lettek volna. A cikknek nem volt
marketing ize, es ha valoban igy van, szvsz megeri kiprobalni.

Csaba
+ - HA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HIX-autosok!

- Automania
 Szombati ismetleskor volt benne 1 BMW750h, amit tankolas kozben
mutattak. Robot nyitja ki a tanksapkat, majd tolti meg HIDROGENnel.
 Eszembe jutott, megkerdezem a Linde-t, mennyiert meri a palackos H2-t.

- Vizbefecsi
 Beszelgetve Szilarddal(mini6) emlitette a ralley autokat, ahol
teljesitmenynovelesre hasznaljak a vizbefecskendezest. 
50% benzin, 50%viz, ala VD.

- Paks6
 kerdezzuk meg Markyt, Sanyit, nekik mikor jo? hatha lenne kedvuk
eljonni...
 Addig is Soma erdeklodhet a solti radioadolatogatasra. :-)))

- zoldkartya
 Fiatmania(Uno75SX, Tipo1.4MJ), szabalyozott katalizatoros jarganyok. CO
5,6-6,5 a csovegen merve. Biztos, hogy jo az hogy 3 evig nem kell
vizsgalat?
  Amugy a nemet rendor, ha ranez a motorra es __nem latja__ az allito
csavarokon a szines zarokupakot, buntethet, mivel a ZK utan eltekertek a
beallitasat az autonak.(igaz ez Marky?)
--
 Udv
  Levente
+ - RE: kirandulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Forgalom szinte semmi. Csend es nyugalom. 
>Rallys hajlamu egyeneknek kifejezetten 
>ajanlott .... :-)))
Vigyazz, en mar fogtam itt ki IFA-t. Az valami borzalom, 20 km-en keresztul
totyogtam utana. Elozni eletveszelyes. (Pedig akkor 1500-as Ladaval voltam,
egyedul... megsem.)

>A varfal alatt kozvetlenul van egy
>ingyenes nagy parkolo
Lehet, hogy csak szerencsed volt. En julius vegen voltam otthon, akkor azt
mondta az oregem, hogy ne alljak oda, mert parkolooras.
Viszont a minaretnel a korhaz mellett tenyleg ingyenes a parkolas es eleg
nagy a parkolo, a var sincs messze.
Meg egy tipp: a szekesegyhaz mogott van egy eldugott parkolo, csak egri
tosgyokerek ismerik (azaz rendszerint van hely) es ingyenes.

>Innet mentunk tovabb 
>Eger - Recsk -Lilafured -Omassa -Diosgyor -Miskolc.
>Ez az ut is csak kanyarokbol all. Kreta es Korfu 
>elbujhat mellette
Khmm... itt valamit elirtal, vagy baromi nagyot kerultetek. Recsk ugyanis a
Matraban van, a tobbi meg Bukk, Bukk-fennsik.
Az ut egyebkent felelmetes, egyszer apammal megszamoltuk,
haromszaznegyvenvalamennyi komolyabb kanyar cca. 40 kilometeren.

Udv:
pJ
+ - Re: csapagy + felniforgatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)




----------
> Von: aldo >
> Betreff: csapagy + felniforgatas
> Datum: 2000. augusztus 4. 19:26
>
> >  Es melyik csapaggyal essen egybe? Rengeteg auto fut ma is (pl.
> >Lada), amiben ket kupgorgos csapagy van egymassal szembeforditva. 
> >Egymastol jo messze. Itt hol van az altalad keresett kozepsik?
> 
>  Kirajzolva a csapagyakat, a ket csapagy ferde hatasvonala metszi a
> szimmetriatengelyt, ott van a terhelesi pont. Ha megnezed a felnit, kb
> ide fog a kerek futofeluletenek kozepe esni(tamadaspont). OK?!
> 
>  Amennyiben valaki kiforditja a felnit, az addig nem terhelt
> tengelycsonk plusz terhelesnek lesz kiteve, hisz fellep egy elore nem
> tervezett hajlitonyomatek, ami __nagyon__ megnoveli a csapagyak es a
> futomu alkatreszek terheleset. 
>  Udv
>   Levente

Megno az egyik csapagy terhelese, csokken a masike. A tengelycsonk ezt a
tobblet hajlito nyomatekot Kerekenkent durvan (statikusan) 3kN x 20mm=60Nm
tobblet-nyomatek ebred. Ezzel azert egy darabig lehet egyuttelni, viszont a
megvaltozott kormanygeometria, egyenesfutasi es ivmeneti tulajdonsagok
AZONNAL potencialis balesetveszely forrasava valnak. Szoval komplex, de
mindenkepp veszelyes. 

Udv
Fogash
+ - BMW 750h (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha mar ennyire bele birtatok kotni VD-ba, hogy az a bomos _hidrogennel_
megy es nem vizzel, akkor halkan megsugom, hogy 
1. a cseppfolyos hidrogen, mint uzemanyag a _hagyomanyos_ otto-motorokban
sztemrebbenes nelkul hasznalhato. Ehhez a motoron magan nem kell szerkezeti
atalakitast vegezni
2. az uzemanyag-ellato rendszert viszont erosen fel kell kesziteni a
magasabb nyomasra, alacsonyabb homersekletre es a robbanasveszelyre
(H2+levego=durranogaz)
3. H2 uzemu autot a BMW (es masok is) mar kb 10 evvel ezelott is csinaltak
4. Mivel az _idezett_ leirasban szerepel a 140 literes viztartaly, valszeg
nem VD elmeszulemenye, hanem a muncheni mernokok talalmanya az, hogy az
ominozus darabba megiscsak vizet (na jo, esetleg deszt. vizet) kell
tankolni. Meg Calgont...:)
5. Mivel a 750h vegyes uzemu, nem kizart, hogy indulaskor benzines, es a
benzinmotor altal termelt energia egy reszet hasznaljak vizbontasra is.
Mivel az egesz szerkezet energiamerlege pozitiv (hiszen tudunk vele autot
hajtani, nem is akarhogy), siman elkepzelheto, hogy a folyamat meginditasa
utan a vizbontashoz szukseges energiat is megtermeli maganak. 
6. leteznek un. uzemanyagcellas prototipusok (mindenfele EU, USA, J
gyartoktol), amelyek szinten vizet bontanak a mukodeshez. 

Szoval nem kell VD-t leugatni azert, mert talalt valamit, amit megosztott
veletek. De ez is egy tipikus magyar mentalitas: "Aaaaaaaa, tul szep, hogy
igaz legyen. Biztos hazudik, vagy huje es nem ert hozza..." :(

Mellesleg a BMW-nek van egy 518g jelu valtozata is, ami szeriaban, gyarilag
benzin/foldgaz-uzemre van belove. Nem kell bele utolag buhera gaz-szett. 

+ - szotar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

POCSOLYA  (nem pocsoja)

PORSCHE (nem Porshe, Porche, stb)

SUZUKI (nem Susuki... a ti autotok:(   )


+ - gazos kocsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

kitcat irta:
>A gazauto egy kulon tudomany, neha engem is meglepnek a
>dolgai... Telen az az egy gond van, hogy addig benzinnel
>kell jarnod, mig el nem kezd melegedni a hutoviz. Utana
>atkapcs es go.

Kb 2 honapja irtam (ideztem) be a Feuling Advanced Technologies nevu
amerikai ceg ujitasait, velemenyet a gazos kozlekedessel kapcsolatban.
Tudom, hogy Mo-on azt hirdetik, benzinnel indulj, es gazzal jarj, de ott
meg pont az ellenkezoje volt, egesz meggyozo adatokkal.
www.feuling.com

+ - Ausztria (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Par dolgot en sem tudok, de amirol meg vagyok gyozodve:
orszaguton mindig is 100 volt a megengedett, a 90 Szlovakiae...

A tompitott nem kotelezo (megeloztuk az EU-t!), ennek ellenere egyre tobben
hajlamosak felkapcsolni.

A varakozasi/megallasi tilalom jelzese SOKKAL egyertelmubb, mint nalunk az
50m, vagy kiegeszito nyilak erre-arra tablakkal.

A falu-elott-70-utana-70vege kerdesre a Gendamerie feherre festett
(altalaban Opel Omega kombi a forgalomra merolegesen, kezi
radarpisztollyal) autojaban ulo kedves uriember 500ATS helyszini atnyujtasa
elleneben keszseggel valaszol. :(

+ - katt-katt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>ha szepen 30-35 km/h gurul a kocsi es a kormanyt jobbra tekerve
>katt - katt - katt hallatszik egyenlo idokozokben, akkor mi ment
>tonkre?

1/2 tengelycsuklo :( A benne levo elmozdulo elemek eletuk nagy reszet az
egyenes-kozeli helyzetben toltik, igy ott jobban megkopik. A kormanyt
eltekerve a gorduloelem fordulatonkent oda-vissza atmegy ezen a "godron"
ezt hallod. Csere. Lehet kapni csak csuklot is, nem muszaj az egeszet
megvenni (ld.: Dacia)

+ - D63, D47 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Teeby baratunk kicsit mellenyult ezzel a D63-mal. Szerintem dieselmozdonyra
asszocialt volna (a 2 femrud a 2 sin), de a szamok a V43 es a V63 lennenek.
Dieselben a MAV inkabb az M61, M62 stb. tipusokat favorizalja, bar a
vasutasok majd biztos kijavitanak. (Mifelenk mar villamositottak, igy a V43
a leggyengebb)

Amugy le kell hutselek, a Ganz mozdonyba valo motorja (ott all a SZIF
laborjaban fekpadon) kb 2x2x6 meter befoglalo meretekkel rendelkezik, V16
TDI (turbos is, meg kozvetlen befecskendezesu is), megis csak 1000
(egyezer) loero... Ami nem falrengeto, bar nyomatekban tenyleg ott van. 

Amugy a Tatra t613 tenyleg meglehetosen egyedi darab minden szempontbol.
Csak a leghutesnek (ami sokkal uzembiztosabb es igenytelenebb a
vizhutesnel) ne lenne az a huje vijjogo hangja. Elnyomja a V8-at.

+ - vizes auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Udv HIX-autosok!
>>VD>annyi vizet iszik, mint benzint eszik
>>Ma "gondolkodtam"(neha en is nagyzolok) es eszembe jutott a Csonka
>>fele vizbefecskendezeses motor. Ez benzinnel es vizzel megy, a kettot
>>specialis karburator adagolja a szivocsobe.
>Pontositanek:
>_Banki Donat_, fele vizbefecskendezeses 2utemu motor volt, anno.
>SzVSz, _csak_ benzinnel ment, a vizet csak hutesre hasznaltak, ill
>hasznaljak mai is.

Pontositanek. A vizet a benzinbe keverve kb 40 tf%-aranyig keverve a motor
fobb uzemelesi parameterei nem valtoznak. A trutymobol ugyanazt a
terfogat-mennyiseget fogyasztja a gepkocsi (aminek ugye csak 2/3-a a
250Ft-os benzin), mikozben teljesitmenye, nyomateka nem valtozik
szamottevoen (kicsit+), karosanyag-kibocsatasa pedig csokken. A lotty az
eredeti uzemanyagrendszerrel mukodik, tehat _semmilyen_ atalakitast nem
igenyel. A gondot az okozza, hogy egyreszt a viz a benzinnel nem akar
keveredni, emulziokepzo segedanyagok szuksegesek, masfelol az igy kepzett
emulzionak illene legalabb 50-60 napig emulzio-formaban (kivalasok,
kicsapodasok nelkul) maradnia. Egy magyar urgenek ez mar osszejott
(tavalyelott), azota a sajat Mazda 626 2.0i kocsijaban jar vele, es persze
kilincsel. :( Az emulziokepzokkel egyutt is kb 20-25%kal lenne olcsobb a
jelenleginel.

>A vizbefecskaendezes lenyege annyi, hogy a vizet az uzemanyag elott kuldik
>be a hengerbe, igy az lehul,
>-> nincs ido elotti ongyulladas, ahogy azt irtad.

Az emulzios megoldasnal viszont a benzin elegesekor keletkezo magas nyomas
es homerseklet hatasara a viz parolog vizgozze, huti az egesteret, majd
bomlik H2 + O2re. Ezutan begyullad a H2, es az O2vel oxidacio (eges)
formajaban egyesul ujra.

+ - F50 tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egy angol uriember vett egy Ferrari F50-est, es majdnem padlot
>fogott, mikor a 3,8 sec gyorsulasu kocsitjat a szomszed 911 GT2-je
>elhagyta. Ugy megduhodott, hogy a kocsit azonnal atszallittatta
>Munchenbe es a Koeger cegre bizta, amely sportkocsik (nem Tigra :|||)
>tuningjaval foglalkozik. A ceg csak bolintott, es a 12 hengerre ranyomott
>egy icipici biturbot

Az a Koeger nem Koenig veletlenul? Ok ugyanis mar regota nyomulnak, foleg a
kisebb (F355, stb) Ferrarik, valamint Porschek es nagy BMW-k reszelesevel.
Munchenben...
Az F50 nem 10hengeres? Mindenhol azt irtak, gyakorlatilag egy F1-es auto
utcaiasitott valtozata...
1 biturbot nem lehet felrakni, mert a biturbo iker-turbot jelent, vagyis a
V-motor mindket hengersora kap 1-1 darabot...
A vilag leggyorsabb utcai autoja cimert sokan versenyeznek, de tudtommal
rendszammal meg mindig a Callaway Sledgehammer nevu tuning Corvette-je a
csucstarto a maga bemert 410kmh-javal (880LE). Ezt nem szarnyaljak tul a
nemet tuningcegek kerek 735kW (gyk 1kLE) teljesitmenyu agyremei sem...
Amugy valszeg mindennel van gyorsabb, erosebb, nyomatekosabb, jobban
gyorsulo stb auto. Sot az ominozus F50-et is lehetne tovabb fesziteni, mert
pl. nitro meg tuti nincs benne.

+ - gyuruzes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>az egeszben csak az a problema, hogy eledas elott nagyon rossz
>motornal lehet csinalni egy gyuru es olajcseret.
>Igy 500-1000km-re jonak tunk....

Jo minosegu gyurugarniturat (Kolbenschmidt, Goetz) beepitve jellemzoen kb
50ekm-rel lehet megnyujtani a motor eletet. Az 500km-es megoldas a 300Ft-ba
kerulo Finish nevu motorolaj adalek, ami mezhez hasonloan erosen viszkozus
es megnoveli a motorolaj viszkozitasat. Igy az erosen zajcsillapito hatasu,
sot rovid idore az olajfogyasztast is megfogja vakamennyire.


+ - Szerelo iszonyuan szivat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Listatagok!

Meglehetosen porul jartam (vagyis eppen jarok) egy karosszeria lakatossal,
es tanacsot szeretnek kerni toletek, mert meg nem tudom, mit tegyek, illetve
mit tehetek jogszeruen.
Vegul is nagyon egyszeru az eset, van egy 21 eves Citroen Kacsa-m, megerett
egy alapos lakatolasra/fenyezesre, es egy olyan lakatoshoz vittem, aki maga
is kacsatulaj, lattam mar munkajat, megbizhatonak tunt. 3-4 hetes
hataridovel vallalta a munkat, ebben mar a fenyezes is benne volt. A srac
otthon dolgozik, szamla nelkul persze, es az egesz szobeli megallapodas
volt. Most a 9. hetnel tartunk, es az auto meg nem jutott a fenyezo
kozelebe, de valoszinuleg mar szet van teljesen szedve, tehat nem tudom
elhozni sem. A lakatos folyamatosan hazudozik (telefonon tartjuk a
kapcsolatot, mert videken van, a reszletek nem olyan erdekesek, de sajna
100%-osan lehet tudni, hogy ossze vissza hazudozik), es semmilyen konkret
magyarazatot nem ad a hatalmas keslekesesre, es a jelenlegi igeret szerint
kb. a 11. heten lesz kesz az auto, tehat kb 7 hetes kesessel. Ez az egyetlen
autonk, es napi hasznalatban szokott lenni, tehat ez az egesz hatalmas
kenyelmetlenseget okoz, tovabba tonkre tette a nyarunkat, mert nem tudtunk
hetvegeken kirandulgatni, nem beszelve jonehany kenyszeru taxizasrol (kb
15000-20000 Ft). Es mar csak egyetlen dolog: ha nem kapom meg az autot
augusztus vegeig, akkor karbavesz a honapokkal ezelott lefoglalt es
kifizetett (100.000.- Ft) szallas Olaszorszagban, ahova egy egyhetes autos
nyaralast tervezunk.
A lakatosmunka az elozetes becsles szerint kb 100.000.- Ft lenne, ebbol mar
kapott 30000 eloleget a legelejen.
Ezek utan kerdezem, hogy
1. Ti mit tennetek (amig nem kapom vissza az autot, nem igazan merek
fenyegetozni, mert ez szerintem akar a munka minosegenek rovasara mehetne).
2. Nalam van a forgalmi. Ha a megrendelo es a munkavegzo utolag az arban nem
tud megegyezni, akkor a lakatosnak vajon joga van-e visszatartani az
automat, vagy en mint tulaj minden korulmenyek kozott elhozhatom tole?
3. Valami olyasmit tervezek, hogy a kesoi atadast kotberrel kompenzalnam, de
nem tudom, mi alapjan lehetne mondjuk a napi kotber erteket megallapitani.
En minimum napi 1000.- Ft-ra gondoltam, mondjuk egy 6-7 hetes kesesnel az is
eleg tetemes osszegre jonne ki.
Bocs a hosszu iromanyert, legyszi akinek van errol az egeszrol gondolata,
esetleg tapasztalata, szoljon hozza.
Elore is koszi

B.Laci
+ - A kornyek legjobb fenyezoje (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem vart fordulat, Zoli baratomat azzal a "jelzovel" illettem, hogy a
kornyek legszebben, de leglassabban dolgozo fenyezoje.
Nekiallt a kocsimnak. A lassusagot mar cafolom, de a minoseget nem!
Igy ha Kisapostag kornyeken Barkinek is autokozmetikara, kisebb-nagyobb
fenyezesi hibak kijavitasara van szuksege, nyugodtan tudom a muhelyt
ajanlani! Alapos, es preciz munka!
Egyebkent a Cadillac-et lattam. Szebb lett mint a gyari fenyezes!
Aztan aki osszerakta (Nem a Zoliek), kitett magaert rendesen, mert elegge
szet lett bombazva az auto, de a szetszerelest-osszeszerelest a korabbi
(garancialis) fenyezok vegeztek.

Kisapostag, autokozmetika (ajanlo listara!).

Peter.
-

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS