Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1572
Copyright (C) HIX
2002-08-31
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 elozgetes, Alfa 146, satobbi (mind)  194 sor     (cikkei)
2 HA-megkulonbozteto jelzes...:) (mind)  65 sor     (cikkei)
3 re:Suzyt kerulgetek (mind)  50 sor     (cikkei)
4 Re: Toyota bonto erdekelne (mind)  22 sor     (cikkei)
5 Re[3]: a motor elonyei (mind)  16 sor     (cikkei)
6 alfa (mind)  33 sor     (cikkei)
7 seat Bp-en (mind)  14 sor     (cikkei)
8 Dumping - vagy do:mping (mind)  101 sor     (cikkei)
9 Alfa + koreai junk-mailek (mind)  19 sor     (cikkei)
10 Re: 120L skoda biztonsagi ov hatra (mind)  18 sor     (cikkei)
11 Re: Elso rendszam (mind)  21 sor     (cikkei)
12 Re: Csaba esetei (mind)  11 sor     (cikkei)
13 Nemzetkozi jogsi (mind)  6 sor     (cikkei)
14 H betu (mind)  8 sor     (cikkei)
15 Re: mobil garazs (mind)  10 sor     (cikkei)
16 Punto GT TURBO (mind)  9 sor     (cikkei)
17 kihuzatas 2-esben; Corsa vs. Mini :-) (mind)  128 sor     (cikkei)
18 2-esben ki meddig huzatta mar (mind)  22 sor     (cikkei)
19 Mondeo vasarlas (mind)  66 sor     (cikkei)
20 Mokas felirat (mind)  32 sor     (cikkei)
21 Milyen autom van nekem??? (mind)  33 sor     (cikkei)
22 Zastava elado (mind)  21 sor     (cikkei)
23 Re: harag a suzukisokra :) (mind)  16 sor     (cikkei)
24 Uza. mero muszer baj (mind)  17 sor     (cikkei)
25 korozes (mind)  17 sor     (cikkei)
26 re:Re:FW:ki voltal (mind)  9 sor     (cikkei)
27 Re. 120L skoda biztonsagi ov hatra (mind)  32 sor     (cikkei)
28 balek vagyok? (mind)  38 sor     (cikkei)
29 Ford Mondeo 92-93 1.8 Clx/Glx (mind)  8 sor     (cikkei)
30 Re:Trafipax korozes (mind)  10 sor     (cikkei)
31 muszaki vizsga (mind)  34 sor     (cikkei)
32 Toyota bonto erdekes cime, Arpi (mind)  26 sor     (cikkei)
33 legyzsak (mind)  6 sor     (cikkei)
34 va: elozgetes, ragadas (mind)  23 sor     (cikkei)
35 va:Re: meg mindig motor (mind)  18 sor     (cikkei)
36 Re: max seb. 2-ben (mind)  5 sor     (cikkei)

+ - elozgetes, Alfa 146, satobbi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> Csabam, lattal mar zart furgont ? Kirakom azt a 
> napszitta, buval baszott  bal  kezemet az ablakon es 
> belekorozok a friss levegobe, ugy, hogy a mogottem levo 
> lassa :-)

Lattam, gyakran jarok egy dobozos Felicia Pickuppal. Mint
mar irtam, otletnek nem rossz, ha tudtam volna, hogy van 
ilyen korozes dolog... Ettol kezdve felesleges a vita, mit
hogyan...

Ahogy latom egyedul en  el a dolgot, a lista
minden tagja siman megoldotta volna.

> Talan mert nekunk mar benott a fejunk lagya?

Igen, biztosan ez lehet az oka. Semmi mas, csak ez. Talan 
azt is leirhatnal, Te mit csinalnad volna, mert siman
lehulyezni a masikat tul egyszeru...

<---------------------------->

> Ez egy jol megragadott pelda, mivel a Mazda6 
> alapfelszereltsegben tartalmazza a legkondit, elektromos 
> ablakot, tukrot, abs+ebd-t is...

A Mazda6 a legujabb auto, amirol tudok. Talan jobb volna
egyforma evjaratu autokat hasonlitani. Vagy nem? Az utobbi
evekben a legtobb marka legnagyobb asza a felszereltseg,
ezen belul is a biztonsagtechnika lett. Most mar benzines
motor eseten nagyon nehez valami ujjal elorukkolni, ezert
egy-egy formaterv es a felszereltseg tartja a frontot. 
Elvegre mar a Golfban is szeria az el. ablakemelo cccc :)))

<--->

Alfa 146 miniteszt Nagy Tamas tollabol:

> Egy 97-es sotet-metalzold peldanyrol van szo. 
Az meg a facelift elotti verzio, az enyem 2000 juniusaban
volt legyartva, de a kulonbseg minimalis.

> - magas ules/auto pozicio 
A legtobb tulaj ezt fajlalja, hosszu uton viszont egesz
jo, kenyelmes a beszallas. Ugyes kezzel es egy kis 
operacioval (a magassag allito eltavolitasa) majd 5 centivel
lejjebb lehet vinni. Ha kell a magassagallito, akkor csak a
tartobakok athegesztesevel viheto lejjebb az ules. De mint
mondom, megszokhato es idovel meg orulsz is neki.

> - a rovidebb ajtok miatt beszallasnal rendszeresen 
> levertem a B-szlopban a derekamat (most mar lefogytam 
> 125kg-ra :) , nem mintha ez segitett volna),

Az olaszok ritkan "nonek" 125 kilora :)) Kell egy 
kompromisszum, ahol ezuttal a megtermett soforok huztak a
rovidebbet. Probaltal mar GTV-be beulni? Inkabb ne probald
ki, vagy hivj tuzoltokat. Ezt nem erzem az auto hibajanak,
bar a Te szemeddal biztosan az :)

> - az iditas utani dizeleket megszegyenito kerreges (3-5 
> mp mulva vege),

Variator cserere erett a dragam. Aki ugyes, garanciaban
cserelteti, aki nem, azt lehuzzak 40-45e Ft-ra.

> - siraly nyomatekos indulaskor (a Coupe'-nak itt 
> problemai vannak, errol egy masik levelben...),

Pedig nem arrol hires, a multkor beirtam egy tablazatot,
valahol 120 Nm-nal kezd, 144-145 Nm vege (4500-nal).

> - erdekes a gyari kipu-rendszer hangja: ne oljetek meg: 
> Koppany-Lada jutott rola eszembe az elso hallasra, de 
> termeszetesen jobban odafigyelve (>4000rpm) hallatszik a 
> szep erces Alfa hang, csak bentrol, normal hasznalat 
> (max. 3500 rpm) mellett kisse prolinak tunhet.

Mivel ez a motor autopalyas temponal hajlamos 4500 korul 
porogni, egyszeruen nem lehetett sportosabbra csinalni.
Szerintem nagyon el van talalva, az egesz fordulatszam
tartomanyban ugy enekel, ahogy kell. Sot, talan egy picit
hangos is 4000 felett, de ez csak par 100 km utan tunik fel.
Talan az lehet a gond, hogy a Coupe-val hasonlitod. Ez nem
sportkocsi, hanem sportosabbra hangolt alsokozep "csaladi"
auto.

> - billeg a kasztni, mint allat, de vegulis biztonsagos, 
> csak megszokas kerdese, gondolom a puhabb rugozas miatt 
> (a Coupe'-hoz kepest elvezet volt vele Bp-n kozlekedni). 
> A most is rajtalevo teligumik miatt korlatozott a 
> kanyarsebesseg.

Sok mindent hallottam mar, de hogy billegne a kasztni??????
Akkor ez nem torott, de NAGYON torott volt. 22 honap es
39500 km alatt egyetlen egyszer tudtam kihozni a sodrabol,
hogy billenjen. Talan az lehet a baj, hogy a facelift elott
175/R14 gumikat raktak ra, amit kesobb 185/R14-re valtottak,
en meg 195/R15-re csereltem. Teli gumival jarsz? Erdekes
eletbiztositasod lehet :(((

> - konnyu kormanyszervo (talan a 175-os gumik miatt is)

Aha, mondom en, hogy 175-os van rajta. 

> Meg jo, hogy szovet a huzat, mert abba jol beletapad a 
> pamutruha.

Nalam 190-es kodszamu Grey Velvet ulesek vannak es 
maximalisan elegedett vagyok.

> En a Coupe' boruleseiben allandoan csuszkalok (annak is 
> szar az oldaltartasa, pedig ranezesre jonak tunik, de 

Is szar? Ezek szerint a 146-nak szar lenne az oldaltartasa?
Akkor itt ismet a 125 kiloval lesz gond, mert engem ugy 
korbeolel az ules, hogy a legdurvabb kanyarban sem kell
kapaszkodo utan kutatnom.

> - nagyobb, jobban kihasznalhato csomagter, de meg 
> magasabb atemelesi kuszob 

A kuszob magas, de nem is betonkeverot akartal vele vinni,
ugye? En mar vittem 120-as futotestet, mosogepet, 
gaztuzhelyet benne. Ket ember barmit beemel, az ulesek 
dontesevel siman befer 1x1x1 meteres kocka! A magas kuszob 
elonye foleg kirandulaskor jon elo: ami nem kell, megy 
alulra, a kell ut kozben, szilardan, 4 fal kozott all, nem 
billeg, ha kinyitod az ajtot, nem esik az oledbe. Az 
ujsagirok is ezt kritizaltak, mikor jottek a Stiloert, 
megallitottam a fickot es megkerdeztem, miert is baj a 
magas kuszob. Szerinte azert, mert magasra kell emelni a 
borondot. Hat igen, aki nem bir el egy 20 kilos borondot,
az szoljon az asszonynak vagy a gyereknek, vagy vegyen egy
hordozhato darut :) Szoval ezzel meg nem volt gondom, pedig
8 orszagot megjartunk egyutt. Itt egy kep a csomagterrol:
http://alfaromeo.dream.hu/cgo/1_boot.jpg

> - a kesztyutarto tenyleg az es csakis az (max. ket par 
> golf-kesztyu, vagy egy par belelt teli fer bele), vegulis 
> ez a neve, de ez a meret akkor is nevetseges,

Ez valoban igy van, nagyon kicsi. Foleg a Punto utan, ahol
vagy 20 CD-t hordoz az asszonypajtas. Nekem jo, ha 4 
befer :) Raadasul nincs is megvilagitva, bar a semmit 
folosleges megvilagitani ;))

> - altalanosan keves pakolo rekesz/felulet (telefon, 
> napszemuveg, brifko, garazskulcs, ...): az ajtoban meg a 
> valtokulisszan ket melyedes,

A Punto utan - hat igen :) Penztarca, papirok a 
terkepzsebbe, szemuveg, toll, utlevel a radio ala, telefon 
a valtokar koruli tepsibe, kulcsok a kezifek melletti 
rekeszbe, illatosito a valtokulissza vegebe es... es nincs 
tobb. Se pohartarto, sem egyeb rakodorekesz. Mondjuk 95-ben 
meg nem is volt nagyon divat...

> - az anyos elotti muszerfalkikepzes eleg pazarlo: van egy 
> jokora iv, amibe a hasam is siman belepasszolna. Oke, 
> noveli a tererzetet, de ezen kivul semmi masra sem jo. 

Szerencsere a mernokok jobban atgondoltak, mint Te. A tuzfal
elegge meredeken emelkedik, ezert tobb helyre van szukseg, 
hogy a labad ne nyomorogjon. Ez az elso ok. A masodik ok, 
hogy nem kell Fabia szeru bena lejtot szerkeszteni, hogy az 
asszony ne rakodjon az ablakba, aztan fekezeskor kiverje a 
fogat. A 3. - szerintem fo ok, hogy 3 nagyobbra nott 
szemely is kenyelmesen utazhat, hisz az anyosulesen levo 
elobbre jon az "obolbe", igy a mogotte ulo nagyobb labteret
kap. 

> Egy kerdes meg: 2. sebessegfokozatban ki hany km/h-ig 
> huzatott mar ki autot? 

Az 1.6-os Alfa 98-at megy. 3-ban kerek 140. A 250 lovas GTA 
is 99-101 kozott megy (valahol ennyit, valahol annyit 
mertek). 

> leesett/elloptak stb. az elso azonosítotablat :-)
> Szegeny  tulajok csak ekkor jonnek ra, hogy tkp. egy 
> rendszammal robogtak idaig? Vagy ... De tenyleg! Mar 

A 99% a trafipax miatt veszi le.

> a  hulyebbje  vegighuzza a kocsim oldalat (mert a profibb 
> ratamaszt labbal)

Ilyen emlekem nekem is van a hatso ajton, pedig MINDIG 
lehuzodok a motorosok elol, miattam meg SOHA motoros nem 
varakozott. 

Cs.
+ - HA-megkulonbozteto jelzes...:) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok HA-sok!

Az AUTO 1570-ban irta :
>Ki voltal? augusztus 28. 18:15 korul a 17.keruletben dudalok,
>villogok, integetek, de hiaba... Kis piros polo, kb 45-50 koruli
>novel, igencsak dinamikus kozlekedesi stilusban. :)) Meg nekem is
>igyekeznem kellett, pedig en sem kozlekedek oregurasan :))

majd MAcaSoft Vili folytatta:
*Mindig siman integettek, mikor egymast latjatok. Nem kene kitalalni valami
*egyezmenyes jelet?

Hat, ehhez lenne 1-2 ... 5 letem, hozzaszolasom :)


Nagyon ugy tunik, megint felbukkant Fu:lcsi tuzpiros Ferrarija, akarom
mondani, Polo-ja... :) Nana', h. a sofo:r nem értette a kalimpálást, hisz
o -az ex-tulaj Fulcsi elmondasa alapjan- nem HIX-es... :)) es dunsztosa
sincs semmifele matricarol, meg integetesrol...Ze', nem lehet, hogy inkább
megijedt az integetesedtol es ezert huuuuzott bele?... :)

Miccolnatok, ha mar ez az integetosdi nem muxik _1ertelmuen_, ha beepitenenk
kedvenc jarganyainkba _igazi_ megkulonbozteto jelzest? :))

Na jo, a piros, a kek meg a narancssarga le van stipistopizva, de ne
csuggedjunk, mert me'g valaszt6juk a...

Mondjuk, a feheret. Huuu, egy stroboszkop k...jol mutathatna...:)), vagy
ketto, mert parban jobban vakit...hol vagy,VD?...
"...vakiccs...hajcs...",...emlekeztek meg a regi szep idokre, oreg HA-sok?
:)

Vagy feketet?, a'a'a', nem jo, mert sotetben nem laccik tul jol... :)

Vagy inkabb zoldet? Tenyleg, miccolnatok a zoldhoz? Ha allandoan bekapcsolva
hagynank, mi lennenk az e'lo: "zold hullam"... :))


Huh, mar el is kepzeltem, milyen bitang jol mutathatnank egy HAT-os
konvojban...mindenkinek villogna a zoldje...hm... :)))

Miccoltok?
Va'rom tovabbi 5leteiteket a temaban...lehet, h. itt lenne az ideje rendezni
sorainkat..., HAT-ilag is... :)))


Na, tovabbi minden jót, es tudjatok: occsoo benzint es gazolajat, szeles
utakat,
es vak rendo:rt...(Pojak Csabi from BMFelso kivetel; neki maraggyon meg a
latasa, ha mar rendes fakaba't... :) )
Telleg nem tom, ki hasznalta itt a HA-n ezt eloszor, de koszonettel tartozom
neki erte... :) mármint, az elkoszonesert :)



Udvi:
	Penti,
	az o:ro:k_zo:ld
	vagy a patrolos?:))


U.i: Es 1ebkent is, mit adtak nekunk a romaiak?!... :)))


Bp, 2002.08.30.pé,13:31
+ - re:Suzyt kerulgetek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia druszam :-))

>Arpi druszam irta:
>>>
>Sokmindent mondhatsz a suzyra, de hogy ne menne az nem igaz.
>A forgalmat meg ro:no'val is fel lehet tartani :-))
>Egy arva szoval nem mondtam, hogy nem megy, sot, inkabb 
>remisztoen gyorsan megy!! Csakhogy tekintve, hogy eltuntek 
>Pestrol a Trabantok (naponta 50 km alatt atlag 2-3-mal 
>talalkozom), es a tobbi szoci csodabol is igen keves van, 
>kizarolag Suzukik tartanak fel az uton. Egy dolog miatt: a 
>nagy letszamuk miatt. Gondolkozz picit: nem azert tartanak 
>fel, mert nem megy, hanem a sok f@sz vezeto Suzukiba teszi 
>a segget.
Hat igen, neha engem is zavar a tobbi kozlekedo :-))
Sajnos sokan vagyunk az utakon, es mindtobb a f@sz, mar csak
az aranyokat nezve is. A regi csodak vezetoi suzit vesznek
mert olcso, gazdasagos valasztas. Szerintem nem is Pest a frekventalt
ebbol a szempontbol hanem a videk. Megjelentek a foldmuves trabit
potlo szuzukik, amikkel csak az a baj, hogy a gazdaja azt hiszi 
repulot vezet miutan _sokkal_ jobban megy mint az eredeti jarganya.
Ebbol, meg a keves (evi 5kkm) rutinbol adodnak a bajok, foleg
ha az ilyen bekeveredik egy nagyobb varosba. Meg a kirajcsavok
mentalitasabol. De errol nem az auto tehet. Probaltak csinalni egy 
olcso, elerheto megbizhato autot. Szerintem sikerult nekik.
Legzsak erdo, hol erdekli ez oket? (beleertve magamat is)
Veszfek rasegito: ez kedvenc vesszoparipam :-))
Ne egy computer dontse el, hogy mi a veszfekre erett szitu!
Majd en tudom! Rasegito van, nyomni tudom mi a baj
ezzel? ABS ok, bar ha ilyen-olyan amolyan uton nem ajanlott
akkor minek ? Szaraz aszfalton en is meg tudok allni.
Ezekre mondom en, hogy felesleges marketing felszereles.
Tudom, nekem estek emiatt, de a legtobb ilyen ketyere 
legfobb erenye a kikapcsolhatosag. Akkor meg miert 
fizessek sulyos szazezreket miatta? Nos ezert full fapad
amim van. Meg persze a keves penz miatt.

>Attol persze meg IMHO Te is vagysz arra, hogy adando 
>alkalommal valami kenyelmesebbe atuljel, gondolom... foleg, 
>ha a gyerekeid eletere is gondolsz a hatso ulesen.
Kenyelmesebbe igen, biztonsaghoz nagyot kene ugranom.
Talan egy Megan lenne a jobb megoldas. Lattam egy hiradoban
felfrontalis utkozes Opel kontra Megan. Mindket auto total,
a meganos  sajat laban teblabolt a romok kozott.
Ilyen szempontbol jo lenne a Fabia is.
Ha van ilyenbol 1.4M-ert 2 eves hasznalt, szoljatok :-))

>tiszy

Udv: Arpi
+ - Re: Toyota bonto erdekelne (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Toyota bonto cimek is erdekelnenek Pesten vagy a Dunan innen.

TOYOTA-bontó
Budapest, XIV.ker. Thököly utca 21.
(Figyelem! Nem a Thököly út!)
Telefon: 06-1-405-9444
Mobil: 06-30-942-5611

vagy
Gulyás Ferenc
06-20-332-2384
---

JAC (Japán Autó Centrum)
Japán és francia autók bontója (a francia nem tudom hogy került képbe, talán
mert jobb a forgalma :))
1101 Bp. Könyves Kálmán krt. 25 Tel.: Japán 236-1586 és Francia 06 20
264-864 (csak 6 számjegy volt feltüntetve a hírdetésen).

---

raki
+ - Re[3]: a motor elonyei (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem akartam beleszolni, de...

HIX AUTO #1570, :
>Jo lenne, ha a rendor is feljelentene az ilyen "eloremenoket", es 
>kemenyen megbirsagolnak. 

Ez mar tenyleg a szomszed tehene. Nem ke'ne... :|

>eleg hogy szabalytalankodsz, veszelyeztetsz masokat es magadat 

Az nem veszelyeztetes, hogy 5km/h-val megy, ahol amugy elfer.
En is megteszem. [Es nem allok meg a holtterben.]
Amugy minden masban egyetertek. A tema lezarasaban is. ;]
-- 
Udv,
		  Hunter			-[HE 1.15beta8;]-
+ - alfa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>Alapvetoen a 3.0-as V6-os motor tud ilyesmit produkalni, ez
>156-os es 166-osban mocorog. A 166 (9.5-os meret) Europaban
>(a kontinensen) "fillerekert" kaphato 2-3 evesen, a 156
>(9.3-as meret) kisebb, bar SW (=kombi) kivitelben jobban
>pakolhato.
Koszonom. Mondjuk nekem ugy tunt, hogy a 156 a 9-3 es a 9-5 kozott van
meretben, a 166 meg nagyobb a 9-5-nel.
(mondjuk 9-3-as saabot azet nem akartam, mert nem tetszik a formaja :-o 
)
akkor megnezek (kiprobalok egy 156-ost, az nekem is tetszett, csak az alfak
megbizhatosaga :-( (ne kezdjunk errol megint vitatkozni, en csak abbol
indulok ki, amiket kollegam mesel, aki kulonben gtv utan most spidert nyuz,
es a kovetkezo is alfa lesz neki :-o )

>Nem lehet nem belejuk szeretni elso latasra... :-)
Hat igen :-) Majd kiprobalok egyet, es beszamolok :-)
Bar a fene vigye el az utkarbantartokat, volt egy kellemes "autonyuzo" ut 
a
kozelben (azon probalgattam mindig, hogy mennyire zorognek a kocsik :-) 
),
erre most ujraaszfaltoztak :-(

A'kos



_____________________________________________________________
Ingyenes Email ---> http://Hungary.ORG

_____________________________________________________________
Promote your group and strengthen ties to your members with 
 by Everyone.net  http://www.everyone.net/?btn=tag
+ - seat Bp-en (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tegnap este lattam egy seat arosa(?) reklamot, es mintha Bp-en forgattak
volna (lanchid oroszlanja, meg a kek ikarusz tunt fel :-) ), nem latta meg
vki ?

A'kos



_____________________________________________________________
Ingyenes Email ---> http://Hungary.ORG

_____________________________________________________________
Promote your group and strengthen ties to your members with 
 by Everyone.net  http://www.everyone.net/?btn=tag
+ - Dumping - vagy do:mping (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

!Buenos Dias!

Na visszajottem Horvatorszagbol, meg leszigorlatoztam matekbol, es meg a HIX
AUTOT is be kellet potolnom...:o)
Most sokat fogok irni.

Horvatorszag:
Haaat... Maradok Italianal. Horvatorszag nem tetszett. Nem hullamzik a
tenger, es amolyan hulye-turista kiszipolyozas van. Arakat akkor fixalnak
amikor fizetsz, de ugyis fizetsz, mert vagy mar megetted, vagy nem akarsz
szarozni. Horvat cuccokat nem lehet kapni, csak tajvanit, meg lengyelt. A
legjobb a tengerparti butikban kaphato Costa Del Sol-os taska
volt...(Horvatorszagban, az Istrian!!!) :o) No comment. Ez az Isztrian volt,
allitolag delebbre jobb a helyzet.

Solya,
A Cateyenak van halogen, krypton, meg xenon lampaja is. A Halogen szerintem
eleg szakadek. Nagyon gyorsan leszivja az elemet, es bar tenyleg eros a
fenye (friss elemmel), nem az igazi: nem visz tul messzire. A kryptont nem
nagyon ismerem, de allitolag nagyon jo kompromisszum. A xenonert fel kell
aldozni a kulacstartot, ugyanis a gyujtotrafot ott lehet tarolni. En egy
duplalampasat probalgattam, ami nagyon kiraly. Nalam kolcson volt, nem
tervezek 80K HUF-t beruhazni kerekparlampara...:-O Mondjuk reflektorozo
kocsikkal szemben jol alkalmazhato. :o)

MGeza,
A sip kiraly dolog. A Janos hegyen en cicacsengot hasznalok (ezt szoktak
macskak nyakaba akasztani, egy rez gombben van egy golyo, es iszonyat hangot
ad, ha megrazod) -ez terepen kivalo. Amugy a sip a legjobb, termeszetesen a
kerekparozashoz szeria. (Rucanor jatekvezetoi sip).

Rendszam tabla.
Poen: sokaig azt hittem, hogy a frsz. rovidites a far-rendszam roviditese,
es csodalkoztam, hogy miert van a kocsikon elol is rendszam? :o) Amugy sok
helyen szokas konvojban menni autoval ugy, hogy az elso kocsin elol van egy
P-s rendzsam, aztan 5-6 kocsin semmi, az utolson meg hatul ugyanaz a P-s
rendszam.
Elofordult mar az is, hogy nem vettem eszre elsore a rendszamot elol, pl. az
Alfa Romeokon szokott oldalra szerelve lenni (156, 147).

WD40
Mindenhova! Erintkezok, bringalanc, valto, zar, csapok, ajto
felfuggesztesek, stb. Foleg a finomabb keneshez.

Bringa jobbrol.
Ha egy bringast elutnek ugy, hogy jobb oldalt volt, akkor megerdemli! En
nagyon sokat bringazok, es soha nem megyek kocsi melle jobbrol, ha a
legkisebb valoszinusege is van, hogy jobbra kanyarodik. Ha all a sor, az
mas. Bemegyek a sor ele, kilovok zoldnel, es ratapadok a jardaszegelyre,
hogy elferjenek mellettem. En az utnak a legszelen megyek mindig, igy siman
elfer mellettem egy IFA is, anelkul, hogy at kellene mennie a masik savba.
No persze az ut minosege eleg zavaro, dehat azert van elol-hatul 110mm-t
mozgo telom, hogy ne legyenek kenyelmi problemaim. Az aknafedeleket meg
atugrom. :o) Bunny-hopp rulez! ;o) Ha meg leszoritanak, akkor felugrok a
jardara, aztan padkazzon a barom.

A gyalogosok a bringauton tenyleg birkak, foleg, hogy nekik tenyleg mindegy
lenne az aszfalt minosege. Akinek elnezem, hogy bringauton kozlekednek,
amikor van gyalogos jarda is, azok a babakocsisok, meg a rokikocsisok.
Persze ez utobbiak cimborak. :o)
Amugy a lezengve kozlekedo gyalogosokra ra kell szolni szeliden, es azonnal
megternek (kiabalasra semmi ok). A sip meg akkor kell, ha siet az ember.
Figyelem! 1999-ben 17 halalos gazolas volt, ahol bringas utott el gyalogost.
:o(

Moped
Ma voltam korizni a varosban, es az Andrassy-n lattam egy endurot meg egy
mopedet, akik latszolag a maguk, es a jarokalok szorakoztatasara tobszor is
megtettek az Oktogon - Hosok tere szakaszt egykereken, a lampaknal meg elso
kereken gurulva fekezve. Tisztara, mint a Taxi elso jeleneteben! :o)

Terepjaro +No
Hihi. Az exem is pont ilyen. Abszolute nem tud vezetni, es Szuzuki Vitaraja
(cegauto) volt. Most a kolleganoje hajtja a kocsit, aki meg nala is
rosszabban vezet. :o(

CLajos
Megerositem, hogy semmi alapjuk nincs ra, hogy feljelenstenek, vagy
megbuntessenek, amiert egy holgy ult melletted az autodban. Megalltal
atoltozni.

Hetvegen unokabatyam Ford Mondeo Turnier-jet hajtottam. 2,0 Benzines
automata, manualis klimaval. Eleg erdekes volt, foleg a zold OVDR gombocska
a valtokaron :o) Amugy eleg lomhanak talaltam (a valtokar mellett a
kardanboxon van egy E/S [Economy / Sport] kapcsolo, ami E-ben volt vegig).
Nem akartam benzinkutat utanakotni. Azert lehetett vele menni szepen, es
elozeskor is hasznalt a "kickdown". A kocsi eleinte hangosnak tunt, de
megszoktam nagyon hamar. Erdekes volt, hogy nem volt nagyobb a hangja
160-nal, mint mondjuk 70-nel. A konyoklot ki lehet nytni, es hatrahajtani,
igy pohartarto lesz belole a hatul uloknek. alatta meg kazettakat lehet
tarolni. A sofonrek viszont nincs semmilyen pohartartoja, de meg egy akkora
rekesz sem, ahova a felliteres colat betehettem volna. :o(

Na ez inkabb lett bringas, mint autos. Bocsi.

Adios,
Chucky

Robitz Axel
Fordito
06/20.46.46.211
+ - Alfa + koreai junk-mailek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


1) termeszetesen tegnap 2.5-es V6-os motort ertettem az 
Alfakba, es nem 3.0-asat. Ez mar a Renault hatasa :-)


2) egy idore atallok a mapetso-s cimre, remenykedve abban, 
hogy a koreai junk-mailek egy ido utan feladjak, es hogy az 
uj HIXAutos felado-jelolesi rendszerben ez a cim mar nem 
fog bekerulni az adatbazisukba. A djtiszy-s cim hasznalatat 
felfuggesztettem. Tudja valaki, hogy ez hatasos-e?

Tehat leveleket ide irjatok, illetve a munkahelyi cimemre. 
Ott legalabb hatasosan mukodik a junk-szuro.


deejaytiszy
mapetso-kukac-freemail-pont-hu
+ - Re: 120L skoda biztonsagi ov hatra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1571-ban irta :
>Gyerekules beszerelese miatt erdekelne, hogy egy 12 eves a topicban emlitett
ja
>rganyba lehet-e hatra biztonsagi ovet rekni? Gyarilag ki van-e epitve a
helye, 
>ha igen hol, ha nem akkor hogy lehet berakni?
En Ford Escort-ba raktam be ket ovet, hasonlo lehet a Skodaban is /ha ott a
helyuk. Ha nincs, akkor csinalni kell/. Szoval a hatso ulesen a ket resz
kozott vannak lyukak, oda kell a befogatot berakni, az ovtartot a hatso es az
oldalso ablak kozotti helyehez fogatni, mig a veget a csomagtartoban az
oldallamezre fogatni. Mindegyik nalam mar kialakitott anyaval ellatott hely
volt. Ja, es a szelso oveknel meg egy merevitesi hely van, ez az oldalajto
mellett van. Az ovvel speci csavarokat is KELL adnia az eladonak, ha
hasznaltan veszed. Automata ov Gyorben ugy 3 eFt korul van, szamlat is adnak
:))

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: Csak AUTO
+ - Re: Elso rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1571-ban irta :
>  Ettol fuggetlenul: Kotelezo, hogy fent legyen? Ez USA-ban volt erdekes
>tema. Allamrol allamra valtozik. Van ahol nem is adnak elso rendszamot, 
>van ahol meg kotelezo elol is. Raadasul a ket vegletet kepviselo allam eleg
>messze van egymastol, igy fakabatok ritkan talalkoznak a masik kocsijaival.
>Akkor viszont lehet hosszan magyarazkodni.
En Tennessee-ben laktam, ott nem kellett elore rendszam. S mikor Chicagoban
megallitottak, elorement, fejehez kapott, mosolygott, majd hatra ment a
rendor.
Nem hulyek, tudjak, hol van fenn az elso, s hol nem. Nem kellett
magyarazkodnom.

>  Pasztorora: vszg. nem lesz semmi belole. Az (al?)zsaru vszg. arra
>utazik, hogy a kellemetlensegek miatt nem fogod *te* feljelenteni, igy
>szabadon garazdalkodhat. Sajnos. Mert nem ezert fizetjuk ot, hanem azert,
>hogy biztonsagosabba tegye a kozlekedest meg az utcakat...
Szerintem sem kell aggodni. Amig nem fizetett erte, addig nem buntetheto. Ez
masra is igaz.

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: Csak AUTO
+ - Re: Csaba esetei (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1571-ban irta :
>Most voltam haromszor a Balatonon, es ugy erzem kocsit kellene cserelni :-).
>Legalabb 20 -an megeloztek, es egy par auto nem is gond, de ezek
>kozott voltak gyengebb autok is. En kenyelmesen 160-170 korul mentem,
>erre a normal kategorias (direkt nem irok markakat, mert nem ez a lenyeg)
>autok mennek el mellettem. Nalam ez 5.250 fordulatot jelent a 7.000 -bol.
>Olyan 3/4 teljesitmeny. Nem sajnaljak az autot, akik padlogaz korul mennek?
Ceges autok, ez a modi azoknal. Nem az O penzuk banja.

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: Csak AUTO
+ - Nemzetkozi jogsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mindenkinek NAGYON koszonom a valaszokat a dusseldorfi ut ugyeben.
Egy kerdesem lenne meg: irtatok, hogy kell nemzetkozi jogsi. Nekem van
ervenyes magyar es amerikai jogositvanyom is. Mindenkepp kell ez a
nemzetkozi akkor is?

Minden jot, Vili
+ - H betu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy -szamomra- erdekes felvetes: vettem H betut a kocsira, s
felraktam. Mondom Hugomnak, hogy ez kell, ha kulfoldre megyek. Erre
megkerdezte, hogy de hiszen ott a rendszamban a H betu, plusz a zaszlo
is. Minek a kulon H betu?
Azt tudtam csak ra mondani, hogy a szabaly az szabaly. De
elgondolkodtatott... Szoval minek kell pluszban ra a matrica?

Minden jot, Vili
+ - Re: mobil garazs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 1570-ban irta :
>Lenne egy kerdesem: hol lehet ill erdemes mobil garazsat venni?

Eloszor is tegyel fel magadnak egy fontos kerdest: mindenkivel
joban vagyok az utcaban? A mi hazunk elott allt egy ilyen, melyen
az egyik "kedves" szomszed uszkve 15 alkalommal, kb. 30-40 helyen
hasogatta fol a ponyvat. Vegul a tulaj megunta a varrogatast, egy
ugy hagyta.

                 Solya
+ - Punto GT TURBO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok
Erdekelne nehany velemeny a Punto GT-rol,mert szeretnek venni egy ilyen
masinat.
Az autoban 120ezer km van 94.-es!
Sok ez km,vagy meg türheto?
Mondjuk motor+valto !

üdv:Krisztofóro
VW Passat
+ - kihuzatas 2-esben; Corsa vs. Mini :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Corsa B 1.4i (meg a 8-szelepes motor, 44kW, 6000 U/min-nel leszabalyoz)
1-esben 60 km/h, 2-esben 80, 3-asban 120.

###

Az elmult napokban volt szerencsem egyenkent 2-300 km erejeig vezetnem egy
2001-es Vectra 2,2 DTI-t (valami 88kW), egy 2001-es BMW Mini Coopert
(1,6i, 85kW) es egy 2002-es Corsa C 1,0 -t (12 szelep, 43kW). Az
osszehasonlitasi alap a sajat Corsa B-m (lasd fontebb).

Az autokat varosban+orszaguton vezettem, tehat semmi szaguldozas
vegsebesseggel. Gyorsulasnal egyedul a Vectraban van olyan erzesem, hogy
valami ellenallhatatlanul az ulesbe nyom, egeszen 5000 U/min-ig, ahol
leszabalyoz, mivel dizel. A Cooper a Vectra utan olyannak tunik, mint a
sajat Corsam, azzal a kulonbseggel, hogy a lampatol valo indulasnal ugy
otthagytam vele 4 suhancot a Passat TDI-jukkel, hogy majdnem sirva
fakadtak. :-) A Corsa C nevlegesen 1kW-tal kisebb teljesitmenyu az
enyemnel, de szubjektive azonos gyorsulashoz legalabb 1 fokozatot vissza
kell valtani. Kettot nem lehet, mert lekorlatoz 6700 U/min-nel. Ez az auto
tenyleg eletveszely. Varosban persze lehet vele uszni a forgalommal, de
orszaguton elozni izgalmas vallalkozas.

Belso ter: mivel itt mar hetek ota 30+ fok van, heveny
legkondi-hasznalatot produkaltam. Itt minden autonak van valami hulye
heppje. A Corsa C legkondija kikapcsol, ha a levegot az ablakra fujatom,
tehat ugy kell beallitani, hogy nagyreszt az ablakra, kicsit testre/labra
fujjon. A testre fujo fuvokaknal megsporoltak a levegoszabalyozot (a kulon
kereket, amivel a fujt levego mennyiseget vissza lehet venni), lezarni
csak a jobbra-balra allitas egyik vegallasaban lehet. A Mini legkondija
csak akkor jar, ha a belso ventillator legalabb 1-es fokozaton van, ekkor
ezerrel jon a levego a testre (hiaba allnak a fuvokak az ablak fele). A
fuvokaknal vissza lehet venni a levego mennyiseget, ez segit valamit, de
labra nekem tul sok levego jon. A Vectraban klimaautomatika van, ez
egeszen jo, automata allasban nem fuj testre es nincsen legorveny a
nyakamnal sem. Viszont valamilyen megfontolasbol, ha a belso levego kb. 50
fok, a kulso 30 es a legkondi >20 fokra van beallitva, nem kapcsolja be a
belso ventillatort nagyon. 19 fokra beallitva max.-ra kapcsol a belso
ventillator, amig valami normalis belso homersekletet el nem er, utana
visszaveszi. Corsa B: a hideg-meleg levegoszabalyozo tekerogombjat ki kell
huzni a legkondi bekapcsolasahoz, igy nincsenek ilyen meglepetesek, hogy
neha kikapcsol a la Corsa C vagy Mini. A Corsak kikapcsolt belso
ventillatornal a legkondi bekapcsolasakor automatikusan kapcsoljak az 1-es
ventillatorfokozatot.

Muszerfal: A Corsa B-e a legjobb. Kilometerora 5 km/h-kent skalazva,
fordulatszammero 250 U/min-enkent, vizhomero 2,5 fokonkent, benzinora 5
literenkent. Egyetlen nagy hatranya van, hogy a tavolsagi fenyszoro
visszajelzoje tul magasan van (2 masik visszajelzovel), igy a kedvenc
ulespoziciomban a kormany pont kitakarja (este sem latszik). Corsa C-nel a
visszajelzo lampak elhelyezesevel nincsen gond, de a km-ora 10 km/h-nkent,
a fordulatszammero meg 1000 U/min-enkent van skalazva. Vectranal es
Mininel szinten ez van. Emellett a Corsa B-nel van a mutatoknak a
legnagyobb hasznos szo:gtartomanyuk, itt lehet a legpontosabban leolvasni
mindent. A Mini es a Corsa C benzinoraja 1/4-ekre van skalazva, a Vectrae
15 v. 20 literenkent (nem emlexem pontosan).

A fordulatszammero 1000-res skalazasa a Mininel a legidegesitobb, mert itt
a km-ora a muszerfal kellos kozepen van, raadasul nincsen a vezeto
iranyaba megdontve, 100 km/h-ig viszonylag rosszul olvashato emiatt le (es
allandoan jobbra le kell nezni, nem lehet az utat figyelni), tehat az
ember inkabb vezetne fordulatszam alapjan, mert a Mini fordulatszammeroje
Porsche-modra a kormanytengely folott van.

A Corsa C es a Mini tovabbi idegesito dolga, hogy a jobb kulso tukrot nem
tudom beallitani az ulespoziciomhoz (elolrol a 3.-4. retesz), a kocsi
fara nem latszik a tukorben, vagy hajolgatok, vagy kibirom, hogy kb. fel
meter szelesen nem latok a kocsi moge.

A Minihez egyebkent el kell olvasni a hasznalati utasitast, de RTFM utan
sem okosabb az ember. Pl. nem sikerult megtalalnom a tavolsagi fenyszoro
kapcsolojat. Opelnel az indexkapcsolo vezeto fele meghuzva fenykurt,
muszerfal fele lenyomva tavolsagi. Mininel meghuzva fenykurt, lenyomni nem
lehet. A kezikonyv baromira nem ir semmit a temahoz, azon kivul, hogy
"fenykurt/tavolsagi fenyszoro kapcsolo". Tovabbi kiserletezes utan
rajovok, hogy a fenykurtnek meghuzva eleg ero"s nyomopontja van, amin a
batorsagomat osszeszedve tulhuzva tavolsagit kapcsol. Az egyeb biszbaszok
kapcsoloi a kozepkonzolon repulogepcockpit-stilusuak (meg mindig a Minirol
van szo). 1 cm hosszu kar, amit le-fol lehet dontogetni. Az egyes
kapcsolok kozott felkor alaku 3-4 mm atmeroju kengyel van, ami
megakadalyozza, hogy egyszerre tobb kapcsolot buzeraljon az ember (ez kell
is, mert eleg filigranok a kapcsolok). Az egyik ilyennel ki/be lehet
kapcsolni az ESP-t. A kezikonyv szerint "lokje meg a kapcsolot". Nade
lefele kapcsol ki vagy be? Ezzel szemben a kezikonyvbol megtudhatom, hogy
ha akkumulatorsavat ittam (!), akkor haladektalanul forduljak orvoshoz.
Szintugy, ha szetszedem a muszerfalat, akkor a visszajelzok LED-jeibe ne
nezzek orak hosszan, mert irritalhatja a retinamat. Tovabba az abrak csak
tajekoztato jelleguek, nem olyan pontosak, hogy netalan a valosagtol
kicsit eltero abraknak jogi konzekvenciajuk lenne. Imadom, amikor jogaszok
irnak muszaki cikkhez hasznalati utasitast... Ugyanigy kis kiserletezesbe
telik, amig kideritem, hogy hogyan lehet az eloredontott ulestamlat
visszadonteni (hatul ulni nem egy kejmamor, meg kell kerni az elol uloket,
hogy toljak kicsit elore az uleseiket, ekkor viszont a hatul uloknek elore
kell adni az elso oveket, mert az elso ulesrol ilyenkor csak kigyoember
eri el). A kezikonyv szerint nyomjam hatra az ulestamlat es kesz. A
gyakorlat szerint fol kell huzni a hattamla beallito karat.

A hasznalhatatlan kezikonyvtol eltekintve a Mini tenyleg klassz auto, a
kapcsolokat hamar megszoktam, szintugy a szamomra tul mely ulespoziciot (a
motorhaztetobol az egvilagon semmi nem latszik) es a kis csomagtartot is
ki lehet birni (2 sporttaska es 2 kis hatizsak belefer). Ami holt
idegesito, az a km-ora elhelyezese es a tul kicsi szelvedo. A
keresztezodesnel a stop-csik elott 6-8 meterrel meg kell allni, hogy
lassam a lampat. A gyakorlatban ez nem megy, mert egy csomo
keresztezodesnel itt erzekelo van a stop-csik elott 2 meterrel, amivel a
lampaciklust szabalyozzak. Ilyenkor ra kell hajolni a muszerfalra, vagy az
esetleges tetoablakon kinezni. :-) Egyebkent megy mint a golyo.

A Vectra semmi kulonos, csak meg kellett szoknom a hatrafele
beparkolashoz, hogy ahol az en Corsam vegzodik, ott kezdodik a Vectra
csomagtartoja. ;-) A Corsa C egy hatalmas visszalepes a B varianshoz
kepest: nem szabalyozhato levegofuvoka, nem beallithato jobboldali
tukor, egy rakas muanyag az ajtokaprit helyett, egyeb o'ccso'sa'gok (pl. a
tompitott forgokapcsoloja ketszer olyan hangosan zorog, mint a Corsa
B-ben, az indexrele is olyan hangos, mintha 30 eves lenne -- persze ez
lehet feature is a nagyothalloknak). A 43 ill 44kW-os motorokhoz is
nyugodtan lehet klimat rendelni, a kozvelemeny nem igaz, miszerint
"elozesnel ki kell kapcsolni a legkondit". Szubjektive egyik Corsaban sem
valtozik a menetteljesitmeny bekapcsolt klimanal. Objektive az 1,0-as
ecotech motort 400 kg-os kocsiba kellene szerelni, a regi 1,4-essel 5.
sebessegben gond nelkul lehet kozlekedni teligumival, 3 szemellyel es 3
sileccel a teton bekapcsolt legkondival hegynek folfele 140-nel az osztrak
autopalyakon. 130-nal egyedul, nyari gumival es kikapcsolt klimaval is
visszaesik a fordulat, vissza kell valtani 4-esbe.

Udv,
marky
+ - 2-esben ki meddig huzatta mar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Teeby irta:

->Egy kerdes meg: 2. sebessegfokozatban ki hany km/h-ig huzatott mar ki
-
-VW Golf  1.6 GTI '78, K-Jetronic. 120 ora szerint.
-Skoda 120 L (GLS hengerfejjel) 60, ora szerint.
-Skoda Favorit 136 L, nem emlekszem sajnos, azota meg mar nem mutat rendesen
-az ora. De ora szerint olyan 80 korul.
-Fiat Ritmo 105 TC 130 ora szerint.

Sajat autoid voltak? A 120-130 mar eleg hangos lehetett :-) Sajat autot mar
sajnaltam
volna, bar asszem a 2 lityis Ascona-t en kb. 100-ig mertem csak huzatni,
ugyanis nem
volt benne fordulatszammero es (tapasztalatbol) nem szeretik a mocik ha az
RPM mutatoja
a piros mezoben sokaig legeleszik :-)
Mondjuk, ha nem a Tied volt az adott kocsi, hanem pl. ippen a bontoba vitted
akkor meg:
mi van, CSAK ennyit birtak ? :-))))))))))

Udv! GERI
+ - Mondeo vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

This is a multi-part message in MIME format.

--Boundary_(ID_aDjjyl0V2Lu0t0rvLqgmhA)
Content-type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-transfer-encoding: 7BIT

>> (Ford Mondeo 92-93-94 1.8 Clx/Glx benzines) Mostanaban szeretn
>> ek venni egy ilyet. :-) Ami erdekelne: Mire figyeljek kulonosen a vasarlasko
r?

Hat a mar emlitett "vak svajci hazaspare volt, csak moziba mentek vele" tipusu 
duma
gyanus... :-)))) En egyszer vettem kocsit, azzal hogy oreg papae volt, csak a s
zomszed faluba
jart a templomba, telen elo sem vette, stb. Aztan amikor a szerelo gyuruzte, mo
ndta, hogy nem
ennyi van benne. Utanaszamoltam, hat, tenyleg ha csak a templomba jart volna a 
papi, akkor
is tobbnek kellett volna benne lenni km teljesitmenyre mint amit az ora mutatot
t... :-o

Szoval hihetobb ha az atlagnal tobb van benne, de ez nem csak a Mondeora igaz :
-))
Minden jot es ha vettel Mondeo-t, ird meg, 2-esben mennyit megy vagy meddig
volt szived nyomni neki :-))))))))))))))))))))))! 

GERI

--Boundary_(ID_aDjjyl0V2Lu0t0rvLqgmhA)
Content-type: text/html; charset=iso-8859-2
Content-transfer-encoding: 7BIT

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2715.400" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV>>> (Ford Mondeo 92-93-94 1.8 Clx/Glx benzines) Mostanaban 
szeretn<BR>>> ek venni egy ilyet. :-) Ami erdekelne: Mire figyeljek 
kulonosen a vasarlaskor?</DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Hat a mar emlitett "vak svajci hazaspare volt, csa
k 
moziba mentek vele" tipusu duma</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>gyanus... :-)))) En egyszer vettem kocsit, azzal 
hogy oreg papae volt, csak a szomszed faluba</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>jart a templomba, telen elo sem vette, stb. Aztan 
amikor a szerelo gyuruzte, mondta, hogy nem</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>ennyi van benne. Utanaszamoltam, hat, tenyleg ha 
csak a templomba jart volna a papi, akkor</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>is tobbnek kellett volna benne lenni km 
teljesitmenyre mint amit az ora mutatott... :-o</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Szoval hihetobb ha az atlagnal tobb van benne, de 
ez nem csak a Mondeora igaz :-))</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Minden jot es ha vettel Mondeo-t, ird meg, 2-esben
 
mennyit megy vagy meddig</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>volt szived nyomni neki :-))))))))))))))))))))))! 
</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>GERI</FONT></DIV></BODY></HTML>

--Boundary_(ID_aDjjyl0V2Lu0t0rvLqgmhA)--
+ - Mokas felirat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HELLO kedves (es kedvetlen) autostarsak!

Most jo kedvem van (ma egy halam sem doglott meg :-) )
Tehat eszembe jutott egy jo kis kerdes, amire itt a listan
kernem a valaszokat:

Ki milyen jopofa esetleg elevenbe talalo feliratot latott mar autokon:
Olyanokra gondolok, ami mellbevag vagy megmosolyogtat.

En ilyenek lattam, ami mellbevagott vagy megmosolyogtatott:

1) FIAT PANDA (eleg szutyi allapotban) hatuljan pici matrica:
      SPONZORED BY ...DADDY

2) VW BOGAR (szep kulso allapot, kb. 1974-es) oldaluveg:
     REGI DE KI VAN FIZETVE
     (Na, ez eddig a kedvencem :-))

3) Auto tipusara nem emlexem, hatuljan kis felirat:
     LEHET HOGY AZ ON AUTOJA EROSEBB, DE MOST
     AKKOR IS EN VAGYOK ELOL...
    (Ja, valami Corsa-kategoria volt...)

4) SEL 600 - AMG
    (Markat nem irok, ez a felirat mar "gyarilag" mellbevago :-)))
     ugyanis egy Suzuki Swift 1.0 mellett allo auton lattam.... )

Irjatok meg hasonlokat, 
kicsit dobjuk fel a "Suzy-Clio-motorosok" listat mert azokat mar
Page Down-olom... (illetve az eger gorgojet "masszirozom" lefele...)

Udv, lyukas gumit ne hasznaljatok :-)  GERI
+ - Milyen autom van nekem??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet!
A heten bekerult a koztudatba a www.ekormanyzat.hu cimu weboldal.
Regisztracio utan nehany ismeros kocsijara rakerestem, majd vettem a
batorsagot, es beirtam a Sierram rendszamat a keresobe. Bar ne tettem
volna.

A NET-en szereplo adatgbazisban a okvetkezo meglepetest ert:
Az autom tipusa: Sierra GL 1,6.
A forgalmi szerint az auto hengerurtartalma: 1954 cm3

Mivel forgalmi szerinti kereses is lehetseges, ezert beirtam a forg.
eng. szamat, amire az volt a valasz, hogy ilyen szamu engedelyt nem
adtak ki. Ezt meg meg tudom magyarazni azzal, hogy a szam masodik
karaktere - szerintem - nem egyertelmu (lehet romai I-es vagy nagy "i"
betu is), de az elso problemara nem talalok magyarazatot.

Ki hibazott, hol es mikor? A kereskedo, ahol vettem? Esetleg a regi
tulaj, aki oda bevitte a kocsit ertekesitesre? (ezt nem hiszem) Lehet,
hogy en vagyok a hunyo? Kihez lehet fordulni ilyen esetben?

Ja, termeszetesen az autot 2000-eskent vettem.

Kit jelentsek fel, es milyen indokkal? Vagy jobb, ha behuzom
fulem-farkam?

Van valami otletetek?

Üdvözlettel:
   Ipike
(alias Tamás)

---
http://www.mailbox.hu - Mert levelezni kell...
+ - Zastava elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A csaladban eladosorba kerult egy Zastava:
1986-os, 
hivatalos gazzal, 
friss muszakival es zoldkartyaval,
eredetvizsgaval, vonohoroggal,
Mazda ulesekkel, 
radiosmagnoval + 4 hangszoroval.
Szine: kekesszurke.
Ar: 280.000 Ft.

Erd: 30-51-51-334
Az auto Kiskoroson van.

Udv !

 Puruczki Tamas

       (Baja)
  Johet ekezet
+ - Re: harag a suzukisokra :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thu, 29 Aug 2002  wr=
ote:

> Ha n=E9zem az integr=E1t 3 =E9ves kor=E1ig 2-3 h=F3napot j=E1rtma k=
ispolszkival mert
> szerv=EDzben volt =E9s kinntr=F5l j=F6ttek az alkatr=E9szek, nagyj=
=E1b=F3l 800e ft
> meghib=E1sod=E1st tudhat mag=E1=E9nak az els=F5 60e kmen..

Ez volt az amelyikkel egy bukkanonak mentel 200-zal es mikor foldet f=
ogott
leszakadt a motor? ;-) Ez nem normalis uzem ;-))) sportos autot sport=
osan
vezetve osszehasonlitani egy suzukival? ;-)

c
+ - Uza. mero muszer baj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv nektek!

Ha nem haragszotok kerdeznek par dolgot regi 13 eves Toyotammal kapcsolatban. (
Habar most csak egy jut eszembe...)
Rossz szegenynek az uzemanyagszint-kijelzoje. Ossze-vissza mutatja a dolgokat, 
egyszer azt mutatja, felig van, 10 perc mulva azt, hogy negyedig. A szerelo mar
 parszor hozzafogott "finombeallitani", de semmit sem er, azt mondja, elozoleg 
mar hozza lett piszkalva. Azt mondja, hogy valami bimetal vagy mi mar meg lett 
forrasztva, es hogy sose lesz jo.
Szerintetek erdemes az egeszet kicserelni egy bontott muszerfalra? Mi van, ha a
bban meg mas lesz rossz? (Pl. nem jol mer a km ora?) Vagy abbol ki lehet venni 
konkretan csak azt a muszert, es ki lehet cserelni a rosszal?

Udv:
Géza

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 213.163.8.17)
+ - korozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Egyebkent ez a korozes uj dolog, most hallom eloszor...
>Ot-hat eve lattam eloszor. Azota egyre gyakrabban.

Jo tiz eve csak ezt hasznalom.
Lite'ren trafipaxoltak es persze folyamatosan villogtattam a szembejovoknek.
Csakhogy a falu utan is parkolt egy rendorauto es kikapott a forgalombol,
hogy aszondja mi baja a lampamnak. Mondtam, hogy semmi, csak beleakadt az
ujjam a kapcsoloba. De szerinte az egyik ego halvanyabb, mint a masik (igaza
volt, egy osoreg szakadt Ladanal ez nekem fel sem tunt), most azonnal
csereljem ki az egot, mert igy nem engedhet vissza a forgalomba. Mondanom
sem kell, nyaralni mentunk, a csomagtartoba vazelines cipokanallal
nyomorgattuk be otthon a cuccokat.
Nna, azota inkabb korozgetek. A frissito testmozgas ellen semmi kifogasuk
nem lehet.

Udv,
pJ
+ - re:Re:FW:ki voltal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mindig siman integettek, mikor egymast latjatok. Nem kene kitalalni valami
>egyezmenyes jelet?

A regi HIXAUTO-sok talan meg emlekeznek ra, hogy volt(van) egyseges jel.
Ez a nyitott tenyes szettart ot ujjal - mar akinek megvan mind az ot  :-)  - va
lo integetes, ami pl. hatulrol ugy nez ki, mintha verofenyes nyaron valaki a be
parasodott ablakot torulgetne.

Cocas
+ - Re. 120L skoda biztonsagi ov hatra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok autosok, szia Slow.

>Gyerekules beszerelese miatt erdekelne, hogy egy 12 eves a topicban
>emlitett ja
>rganyba lehet-e hatra biztonsagi ovet rekni?

Termeszetesen lehet hatra harom pontos biztonsagi ovet berakni. Higgy az
oreg Skodasnak :-)
Bekotesi helyek:
Elso uleslap felbillentesevel a hatso ajto ive elott es a ket ules kozotti
reszen, mig felul leveszed a takaro burkolatot ( ahhol az oldal
szellozonyilas van ) , ott a felso bekotesi hely. Az ara kb. 7000 penz korul
mozog. Nem automata ov. Apropo !!! Skodalistara nem akarsz feliratkozni :-)
? Jol erezned magad korunkben.
SO"T
Skodabaratok
O"rult
Tarsasagaban talalnad magadat rogton ;-)

Udvozlettel: Frigyes

      A . MajorKa Bt.
Budapest. 1014. Uri u. 24.
T: 214-3950 ; M: 0620-9446-107
      Skoda 120 L

HiX matrica , elso ajto  legterelo, Brisk tunning gyertya,
hatso ablak futoszaljavito, Militec kaphato., E - gyujti elektronikus
gyujtas megszakitos autokba.
+ - balek vagyok? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt HA!

Kapu Jozsef vagyok, egy Toyota Carina II 2.0D 
tulajdonosa, lelkes olvasotok. A kovetkezo eset tortent 
meg velem, szeretnem velemenyeteket kerni. 3 hete, 
Balatonrol hazafele Tihany és Fured kozott hirtelen 
megallt a kocsisor, es egy Tico hatulrol belemcsuszott. 
Elso ranezesre nem volt nagy a karom, kis karcolas a 
lokhariton, az alatta levo lemezen kisebb horpadasok, a 
festek lepattogzott, a Tico annal rosszabbul nezett ki. A 
Tico 4 nyugdijas kinezetu utasa kiszallt, a vezeto nagyon 
keszseges volt, meg meg is sajnaltam Oket. A sofor 
otezer forinttal el akarta intezni a dolgot, raadasul csk 4 
volt nala. En keveseltem, de nem akartam lehuzni az 
Oreget, ezert abban egyeztunk meg, hogy megnezetem 
az autoszerelommel, ha tenyleg ilyen kicsi a kar (5-10 
eHUF), akkor lerendezzuk keszpenzzel, ha nagyobb, 
akkor ad betetlapot. Megadta nevet, cimet, 
telefonszamat, valamint iratam egy papirt, hogy mi 
tortent, es hogy a felelosseget elismeri, ezt alairta.
Aztan a karosszerias felvilagositott. A lemez 
kikalapalasa, festese, ennek csak a munkadija mar tobb. 
Ehhez le kell venni a lokharitot, amin elso ranezesre 
nekem csak ket karcolas latszodott, de kiderult, hogy 
van benne befele egy iv, ami valoszinuleg a homlokfalat is 
megnyomta. Ha nem lehet visszarakni, muanyagoshoz 
kell vinni, vagy meg tudja csinalni, vagy nem. Ezen kivul 
a vonohorgom is elferdult egy kicsit (de jo, hogy van!), 
amire azt mondta, ezt nem javitjak, ezt cserelni kell. Igy 
mar kicsit huzosabb osszeg. Felhivtam az Oreget, hogy 
adjon inkabb betetlapot, de szinte vegig sem hallgatott, 
hogy mindent a nyakaba akarok varrni, miert nem hivtam 
rendort, vagy ad 5 ezer forintot, vagy pereljem be. Na 
ennyit az en es az O hozzaallasarol. Kerdesem 
hozzatok, mit tegyek, mit tehetek?

Köszönettel:
Jokka
+ - Ford Mondeo 92-93 1.8 Clx/Glx (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello !

En inkabb 2.0-t vennek. Biztositasban, fogyasztasban ugyan ott van, es
jobban megy.
Ekkora karosszeriahoz jobban illik a 2000-es motor. A vetelarban sincs tul
nagy kulonbseg.

Zotya
+ - Re:Trafipax korozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egyebkent ez a korozes uj dolog,
>most hallom eloszor... Ez valami nemzetkozi jelzes?

Igen regi dolg, onnan ered, hogy nagyon regen a trafipax meg parabola
antennaval mukodott, allvanyon allt egy harminc centis kor alaku parabola
antenna. (tokre meglepodtem, amikor vagy ot eve meg lattam ilyen Korzikan).

A korozes ezt hivatott szimbolizalni.

Szabolcs
+ - muszaki vizsga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

A haverom most vitte muszakira a Regata-jat, vagyis nem o, hanem a szerelo.
A muszakirol  az autot a kovetkezo okok miatt:

fékek kozotti eltérés tobb volt mint 2 százalék
az elso szélvédo nem volt teljesen ép (TELJESEN)
hátul  nem volt biztonsági ov.

Na az elsore azt mondom oke, persze ez fontos, lényeges.

A harmadik nekem eléggé érdekes. Az auto előtte az enyém volt, 98-ban 
vettük, azóta többször volt vizsgán, és egyszer sem szoltak a biztonsági 
övért. Az auto olaszbol valo, 94-ben hoztak be. Én ugy tudom az olaszoknál 
nem kötelező a hátso öv, ezért nincs bene. A viszgabiztos azt modta, hogy 
92 óta csak olyan autot lehet behozni amiben van hátso öv.

Na  a második hiba a leg érdekeseb. Azt mondta a faszi hogy csak teljesen 
ép szélvédőt fogadnak el. Sehol se lehet
hiba, látótér, nem látótér teljesen mindegy. Ezen van, volt hiba amit az 
üveges ki is javitott, de azt se fogadták el.
Akkor mi a szarnak van az üveg javito?
Az én automon is van szélvédő hiba. Akkor ne is javitasam, kezdjek gyűjteni 
uj szélvédőre. FIAT Marea-ra nem kis pénz lehet gondolom.
Már megint az autosokkal csesznek ki.
Ti mit tudtok errol?

(Fék javitás utan + 5000 láthatatlan jövedelem után nem látta a szélvédő 
hibákat)
(igy már értem, hogy futja a vizsgabiztosnak uj passat tdi-re)

Na kidühöngtem magam

Vecsernyés Endre
+ - Toyota bonto erdekes cime, Arpi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hella Kocsisok.
****
Amit csak korul irni tudok: XVI Thokoly utca(?). Kifele a varosbol a
Csomori uton, atjossz a Gvadanyi feluljaron, a masodik utcan
balra. Van direkt kanyarodosav, egyik busz is ezen jar. Itt az egyik
(3.-4. ?) utcan balra. Szerintem az utca elejen kint van a tabla.
****
Ezzel vigyazzatok, ket ilyen hely is van a kornyeken:
1.Thokoly utbol Csomori ut lesz, majd a korvasutsori feluljaro utan
Dregelyvar u,.ahol lejove es 2x balra utan Thokoly utca. (XIV-XV
kerulethatar)
2.Fogarasi utbol a korvasutsori feluljaro utan Csomori ut (egy masik!)
lesz, ahol lejove es 2x balra utan megintcsak Thokoly utca.!! (XIV-XVI
kerulethatar)
Ugy jottem ra, hogy eloszor sikerult a Toyota-bontot megtalalni, de
masodszorra meg nem, es rohadtul nem ertettem a dolgot.  Igy jar aki
feluletesen emlekezik.
:-))) Erdemes a BP-terkepen megnezni.
Es mivel ez evekkel ezelott volt, mostanra mar meg nem mondom melyik
helyen van tenylegesen a bonto. :-/

Mike, Te ilyen gazember vagy?Pedig ki nem neztem volna, mikor arrafele
dolgoztam. :-)))
Johet meg tobb ilyen, a hujekbol sosem eleg. :-)
Udv
KZG
+ - legyzsak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sokmindent irtatok a legzsakrol, de egy valamire nem emlekszem, hogy
szerepelt volna, vagy ez gyartospecifikus lenne? Arrol van szo, hogy XM-nel
gyujtas levetelekor a legzsak elektronikaja kikapcsol.

Udv joe
XM 2.1TD
+ - va: elozgetes, ragadas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Viszont azt nem lattam leirva sehol a leveledben, hogy
>> nem volt kutya.

> Belathato 300 meteres egyenes szakaszrol volt szo.
Napokban  tortent. Ket falu kozott egy kutya hosszaban poroszkal.
Messzirol lattam, kenyelmesen lassitottam. Duda, villogas - szart
ram,   csak   bandukolt  lassan  kozelitve  az  ut  jobb  szelet.
Gondoltam,  hogy  lassan gurulva megvarom mig elhuz az arokba. De
nem volt egyertelmu, hogy mit akar.
Hatulrol kozeledett nagy sebesseggel egy kocsi.
Ti mit tettetek volna ?
Behuzodtam   kozepre,   veszvillogot  bekapcsoltam  es  mint  Lee
tabornoktol  lattam  ,  amikor  megallitotta  a  lovas  csapatot,
kiraktam  a  kezemet es nyitott tenyerrel, feszessen zart ujakkal
megaljt parancsoltam.
Beallt  mogem,  de nagyon nem ertette, hogy miert nem mehet, hisz
az  ut  belathato  volt  jo  hosszan.  Azutan  lehiggadt,  miutan
meglatta  a  kutyat,  aki  iranytvaltva,  mar-mar  a jobb arokbol
atrohant a bal oldalra es elhuzott vegre a banatos ligetbe.

Szoval, ez a _belathato ut_ ketes, ha van elottem egy masik auto.
--
Meszaros Geza
+ - va:Re: meg mindig motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusz Gabor !
> Ha  hiszed  ha  nem,  pl  motoron  kb. pont harmad, negyedevel
> jarulok hozza a globalis felmelegedeshez, mint autoban...
Te mondod ezt nekem ? Annak aki figyelmeztetett, hogy kifelejtetted.

> Ha  igaz lenne amit irsz, azert ennyi autoban eltoltott ido alatt
> csak tapasztaltam volna valamifelel motoros atrocitast en is.
Elarulom  Neked  a  megfejtest. De szerintem Te is tudod. Maskent
bujkal  a  motoros egy szep Alfa mellett, mint egy lepukkadt zart
furgon eseten.

> Ezzel  szemben meg soha egyetlen motoros sem veszelyeztetett -
> esetleg az automat minimalisan
Mi az, hogy _esetleg az automat_? Nana, hogy az automat, hisz nem
siraly,  hogy  a homlokomra szarjon. Ha felreertetted a tukreimet
es az indexburamat, azok nem rajtam vannak, hanem a kocsimon.
--
Meszaros Geza
+ - Re: max seb. 2-ben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egy kerdes meg: 2. sebessegfokozatban ki hany km/h-ig huzatott mar ki
>autot? (Ez nem a diesel-tulajdonosoknak szol :-) Bocs...)
Astra 1.6i 8V (C16NE) ~96.  De leszabályzott. :-(

Gábor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS