Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 663
Copyright (C) HIX
2000-02-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 VW led visszajelzes (mind)  26 sor     (cikkei)
2 trabant kipufogo (mind)  16 sor     (cikkei)
3 Volvo klub (mind)  9 sor     (cikkei)
4 immobilizerek (mind)  11 sor     (cikkei)
5 Melyiket vennetek? Fiesta, Felicia, Swift (mind)  25 sor     (cikkei)
6 Vegyesen (mind)  55 sor     (cikkei)
7 RE: Kolcsonadasi szerzodes (mind)  19 sor     (cikkei)
8 ESE-037/matrica (mind)  14 sor     (cikkei)
9 gumicsik, avagy vezeto megrazasa delej altal. (mind)  28 sor     (cikkei)
10 -OH (mind)  19 sor     (cikkei)
11 Re: Fresi bacsi szerelese (mind)  19 sor     (cikkei)
12 lesiras, nemetek (mind)  30 sor     (cikkei)
13 rendori ellenorzes (mind)  12 sor     (cikkei)
14 szelvedojavitas (mind)  8 sor     (cikkei)
15 va: igazoltatas (mind)  13 sor     (cikkei)
16 va: trafipax jezese, kedvelt helyek (mind)  15 sor     (cikkei)
17 gumicsik (mind)  13 sor     (cikkei)
18 sztatikus toltodes es gumicsik... (mind)  5 sor     (cikkei)
19 a szesz sokkal tovabb hat (mind)  9 sor     (cikkei)
20 Piros lampa, legszuro (mind)  38 sor     (cikkei)
21 fogyasztasmeres, Skoda futomu, szlovakai autoskultura (mind)  25 sor     (cikkei)
22 rendszam (mind)  12 sor     (cikkei)
23 re:VW led visszajelzes (mind)  9 sor     (cikkei)
24 talalkozo (mind)  35 sor     (cikkei)
25 Alkatreszek (mind)  36 sor     (cikkei)
26 Re. POST, ittas vezetes (mind)  20 sor     (cikkei)
27 Talalkozo pontositast kerek (mind)  13 sor     (cikkei)
28 Tojasossag :-) (mind)  14 sor     (cikkei)
29 twingot keresek (mind)  8 sor     (cikkei)
30 radar (mind)  27 sor     (cikkei)
31 eredetvizsgalat dija (mind)  17 sor     (cikkei)
32 16V (mind)  48 sor     (cikkei)
33 alkohol (mind)  22 sor     (cikkei)
34 Szelephimba kerdes (mind)  14 sor     (cikkei)
35 Gomolygas a motorbol (mind)  30 sor     (cikkei)
36 VW tipushiba, riaszto, vizsga (mind)  66 sor     (cikkei)
37 Rossz akkumulator elhelyezese (mind)  20 sor     (cikkei)
38 Re: trafipax jezese, kedvelt helyek (mind)  30 sor     (cikkei)
39 Re: Mentoauto: benzin <-> diesel (mind)  9 sor     (cikkei)
40 Gyerekules (mind)  24 sor     (cikkei)
41 Re: Elektromos szelepmozgatas, VTEC, 2,5V6 (mind)  66 sor     (cikkei)
42 torvenyek (mind)  14 sor     (cikkei)
43 RADAR (mind)  25 sor     (cikkei)
44 ujabb keres (mind)  27 sor     (cikkei)
45 Auto 658. sz. (mind)  12 sor     (cikkei)
46 Igazoltatas (mind)  13 sor     (cikkei)
47 Fenykepeznek (mind)  15 sor     (cikkei)
48 Elado Golf (mind)  10 sor     (cikkei)
49 Re:Alkohol (mind)  22 sor     (cikkei)
50 Gyori esettanulmany (mind)  22 sor     (cikkei)
51 Alkohol valasz (mind)  10 sor     (cikkei)
52 Suzuki service (mind)  9 sor     (cikkei)
53 Sztatikus toltodes (mind)  19 sor     (cikkei)

+ - VW led visszajelzes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Problemam a kovetkezo : Adva van egy VW  Scirocco II-es aminek 
a muszere hasonlit a II-es Golfera.
A vizhofokmero muszerben a skala kozeptajan van egy piros LED.
Ami eddig ugy mukodott, hogy gyujtas rakapcs.kor villogott es 
motor beindulaskor elaludt. Most meg nem akar neha elaludni! 


Nekem Golf -om van es nekem is volt ilyen bajom.
Elvittem 1.szamu szerelohoz.Szetkapta  a muszerfalat, majd 2 ora mulva
mulva 
megallapitotta, hogy szar benne az a haromlabu kis triak vagy
hogyhivjak, ami a hofokvisszajelzot,
es az uzemanyagszint visszajelzot vezerli.Kicserelte.Utanna ugyanugy
villogott.Megvonta a vallat majd 
azt mondta 'akkor nemtom, talan hozd vissza egy het mulva' (akkora
gondolom mar biztos eszebe jutott volna valami...)
Inkabb fogtam magam es elvittem 2.szamu szerelohoz.
5 perc alatt szetkapta az egeszet, rakott bele egy masik gyari
hofokvisszajelzot es voala, mukodott faszan.
No villogas.
Nalam legalabbis igy volt.
Udv.

K.G.

.
+ - trabant kipufogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Listatarsak!

Ugy emlekszem, hogy multkorjaban volt szo a listan
egy bizonyos Trabant kipufogo dobrol, amit Magyarorszagon
gyart valaki, es kicsit megnoveli a teljesitmenyt. Sajna mar
nem emlekszem, de volt meg egy jo tulajdonsaga (x).

Szoval, ha valaki lenne olyan kedves, es ha tud rola
bovebbet, akkor kuldje el nekem maganba, mert
szeretnek egy ilyet beszerezni magancelra.

Segitsegeteket elore is koszonom, valasz mindket cimre
johet. Pincemely tisztelettel:
                                            zssanya

 - 
+ - Volvo klub (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!
Szervezni szeretnenk egy Volvo klubot. Ha valakit 
erdekelne, akkor irjon a  cimre vagy 
nezzen el a http://kettesvolvo.ini.hu cimre. Az elso kisebb 
osszejovetel most hetvegen lenne. szombaton de. 10 orakor a 
Kerepesi uti McDonalds parkoloban (ahol az amerikai 
autotalalkozo is szokott lenni). Jo lenne, ha minel tobben 
lennenk.
Autos udvozlettel:		Adam
+ - immobilizerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A kulonbseg a gyari es a nem gyari immobilizerek kozott az, hogy a 
gyariak mindig ugyanugy vannak bekotve, a nem-gyarinal pedig van egy 
csomo variacios lehetoseg. Ennek megfeleloen a gyari gyakorlatilag 
semmit nem er. Aki az adott autotipusra specializalodott, annak 
nem okoz gondot. Lasd Zak listatarsunkat, akinek a Bravajat ugy 
elvittek mint a sicc, immobilizerestol :-( 

Egyebkent most olvastam, hogy 1999-ben Budapesten 28%-kal csokkent az 
autolopasok szama (orszagosan 26%-os csokkenes az atlag). Hm.

Stevie
+ - Melyiket vennetek? Fiesta, Felicia, Swift (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

A velemenyetekre lennek kivancsi.
Adott a fenti 3 auto Ford Fiesta, Skoda Felicia, Suzuki Swift. Ha a Suziki
Swiftet nem ugy hivjak mar, akkor bocs, annak a helyettesitojerol van szo.
Adott tovabba egy kb. 2.3-2.4 millios penztarca.
Minden tipusnak van olyan valtozata (motor, stb...), ami mondjuk 2 millioba
kerul, plusz kb. 200-250 ezerert bele lehet szereltetni legzsakot es ABS-t.
Tehat elegge osszehasonlithatoak, ennek mar utanajartunk.

A kerdes az lenne, hogy tapasztalatok illetve nagyobb tajekozottsag alapjan,
Ti melyik kocsit vennetek meg?
Van-e jelentos kulonbseg megbizhatosagban, szerviz ellatottsagban, stb.?
Egyszoval olyan dolgokban, amik nem a gepkonyvben leirt adatok, mert olvasni
tud mindenki 

Uj autokrol van szo, illetve Magyarorszag a helyszin, csak hogy ne legyen
kerdeses az email cimemet olvasva.

Kivancsian varom a velemenyeteket, javaslatotokat. Kulon megkoszonom, ha
magancimre is elkulditek.

Udvozlettel,

Nemes Attila
+ - Vegyesen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Eloszor is szretnem Ed-nak megkoszonni, hogy kijavitott.
Javaslom, mielott vitak indulnanak hasonlo temaban, a jogszabalyok
elenorzeset.
Nekem ugyanis csak emlektoredekeim voltak a tanulmanyaimbol, ugyanis nem
volt kotelezo tananyag. nem felrevezetni akartam senkit. Irtam is, hogy
nem emlekszem tisztan es nem biztos, hogy igy van. De inkab innen
kozelitek, mint egy tezisnek nyilvanitott velemennyel magamra haragitsak
akarkit is. Es ezt ajanlom figyelmebe mindenkinek.
Tehat ha ilyenrol van szo, eloszor vizsgalat, hogy helyes-e jogilag.
Utana Pedig mindenki mondja el a velemenyet. Szerintem ez egy tiszta
eskorekt ut, az ilyen kerdesek megbeszelesere.

Na jo befogom.

A kovetkezo! ATTENTION!
FIGYELEM, ha valki jar mostanaban a FOTEX boltokban, annak ajanlom
figyelmebe, hogy a HUNGAROTON kiadott egy 50 darabos komolyzenei
valogtas-osszeallitast, ami egyenkent megvasarolhato.
Jo minosegu, nagyon jo oszealitasok vannak.
A Gyori Fotexben darabja 499 HUF. Nem tudom mashol mennyi.
Ja ez csak CD-n jelent meg.
Aki szereti a komolyzenet annak ajanlom figyelmebe, szerintem alkalmi
vetel.
Vegre rajotte a magyar kiadonk is, hogy adni kellene a kulturara.

Megint mas.
Sajnos a talalkozo elmarad!
Persze csak a reszemrol, :-). A tobbieknek lesz. :-)
Ne szamitsatok ram, ugyanis hamarosan telefonszamla, sulyado, meg
hasonlok erkeznek. Es en csak foiskolas vagyok. Veges anyagi kerettel.
Hat ez van, majd a legkozelebbi... talan...

Csaba!
A feher Mondeo nem egy kombi volt? Egy fiatal gyerekkel?
Mert tudom, hogy ki az. Es el fogom toretni a kezet, ha meglatom
megegyszer az utcankban. Majerul kanyarodott a multkor, majdnem elutott
egy biciklis not. Utana persze visszavett. Csak a gond az, hogy ott ahol
jott ezerrel a kanyarban egy iskola van. Es ez olyan 4 fele volt mikor
engedik ki a kiskolkoket. Akkor jon haza a 9 eves hugom is. Ez
onbiraskodas lenne vagy onvedelem?!

Ismetelten mas.
>Tudja valaki, miert nem diesel motorosak a mentoautok ?
>Pedig jo sokat mennek...
Na ja, csak van amikor gyorsitani kell, es azert nincs bennuk 3000-es
TDI motor. No meg telen is indulnia kell neki, hiszen az egeszsegugynek
nincs penze generalozasra, a betegek meg varnak...
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - RE: Kolcsonadasi szerzodes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Soma !

>A gepjarmu kolcsonadasi szerzodesnek van-e valami
>formanyomtatvanya, vagy eleg egy kezzel irt papir?
Eleg, de ket tanu is legyen, vagy valami hivatalos pecset,
pl. jegyzo !

>Apam (azonos nevvel, de mas cimmel) kocsijat hasznalnam
>egy darabig, es muszakira is en vinnem.
En a batyam autojat hordom muszakira evek ota, tapasztalat:
_Muszakira biztos, hogy kell_, méghozzá eredeti, 3 honapnal
nem regebbi (fenymasolat nem eleg nekik). El is veszik, meg
is tartjak !

Egyebkent belfoldi forgalomban eddig nem kertek, viszont ha
kulfoldre mennel -ugy tudom- feltetlenul kell.

Udv.
T.Csaba
+ - ESE-037/matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia lista

sajna, ahogy mar megirtam par szammal korabban rajtamaradt idohiany miatt az
eladott Skodamon a matrica.:-(
Addig mig az enyem volt, sosem talalkoztam listatarssal.:-((
Telleg mi ujsag most matrica ugyben? 


Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - gumicsik, avagy vezeto megrazasa delej altal. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia lista,

olvastam, hogy sok autostarsat megcsap a delej kiszallaskor.
A gumicsikot en is kiprobaltam a skodrin, de pontos valaszt adni nem tudok,
hogy miert nem razott aztan, ugyanis tobb parameter is valtozhatott eccerre.
Logikailag telleg nem javit a helyzeten.
Mindegy...a tuti tippet korabbi munkahelyemen tanultam, ahol evente majdnem
100000km-t autoztunk. Ott minden hasznosat megtanul az ember. Pl. autopajan
melegben teljesen lehuzott ablakkal(kikonyokoles) akarunk autozni, akkor nem
kell mast tenni, mint a mogottunk levo ablakot ca. 5-10cm-re szinten
lehuzzuk es mar mehet is. Teszteltem, 160km/h-val...mar a zaj miatt huztam
fel.
Szoval vissza a delejhez...annyira ecceru, hogy csak na. 
mielott kirakod a labadat a kocsibol, megfogod az egyik kezeddel a kasztnit,
pl. ajtokeretet es fogva tartod a kiszallas muveletenek befejezeseig. ekkor
a foldeles pillanataban mar kozvetlen kapcsolatban leszel, es nem kepzodik
szikra, mialtal kigyulladhatnal, vagy gombvillamjelensegeket produkalnal. az
potencial igy is kiegyenlitodik, de nincs csucshatas/szikra.
Egy hatrany a feledekenyseg, es akkor bbbaaaannng@&#>...elektrosokk...
Varom a tapasztalatokat.


Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - -OH (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali

Hadd fejtsem ki en is a velemenyet az ivaszatrol meg az autokazasrol. En
csak azert nem iszok, sokat, ha autokazok mert ha megallitanak a rendorok
akkor elveszik a jogositvanyomat. Ha mar valaki tok reszeg es ugy vezet,
annak vegyek el a jogositvanyat, torje ossze magat, teljesen jogos de annak
mar jogositvanyt sem kellett volna adni valoszinuleg annyira marha
felelotlen (itt most persze eltekintettem attol, hogy mi van ha masokat tor
ossze). 
Ha en egy-ket sort lenyomok es utanna 3-4 oraval mar nyugodtam mehetek
barhova es nem kell feljek senkitol de meg akkor is jobban figyelek mint
atlagban. Akkor sem megyek 50-el mert eleve gyanus, en a rendorok helyeben
aki szombat este 50-el megy azt elvinnem vervetelre.
Azt a maszlagot miszerint hogy leromlanak a reflexek 1 italtol ecceruen nem
veszem be. Akkor mar ha az ember meg van fazva allandoan tusszognie kell
sokkal balesetveszelyesebb, be is kellene tiltani a nathasan vezetest :)

Udv
B.
+ - Re: Fresi bacsi szerelese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!



> Hengerfej tomites csere 3.5 ora olajcsere+ minden egyebbel egyutt.
> Holnap meg tartobak, karpitozas, hang beloves es fekszerviz kovetkezik
> :)
> 27-re elkeszul a verda, legalabbis remelem.
> >>>
> Fresi BaCSi  Te sosem leszel kesz! :o) :o(
> A 2000-es evben meg nem nagyon volt olyan het, amikor ne lett volna egy
> Skoda-szet-ossze tartalmu leveled.
>

Persze...  mert nem ert hozza, allandoan szetszedi es elrontja....  Igy
aztan meg mindig lehet szerelni....    :o)


Udv...Adam
+ - lesiras, nemetek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Zoli irta:
<Egyebkent ildiko.zaruba par szammal ezelott irta, hogy itthon volt Pesten
es lelepett a zebrara, mikor meglatta, hogy egy stuttgari rendszamu
terepjaro jott. O meg ugy gondolta, hogy atengedi. Nem igy tortent! Erre
nekem 3 elmeletem van:

1. Jozsi bacsi kolcson kapta a szomszedjatol a kocsit.
2. Pesti suhancok eppen akkor loptak el.
3. Magyar vendegmunkas hazajott Nemetbol, es kielvezte, hogy itt nem olyan
sziogoruak a rendorok, illetve a Kresz.>>

Van egy masik lehetoseg is. Nevezetesen az, hogy kulfoldon a nemetek nem
ugy vezetnek mint otthon. Sokat jarok a nyugati hatar kozeleben, es tapasztalom
,
hogy az otthon mintaszeruen viselkedo osztrakokbol hogy bujik ki a bunko
Zigeunerlandban. Pl. az az osztrak, aki otthon a vilagert sem allna ra fure, ha
te raallsz az overe akkor kihivja a csendort, szoval az az osztrak
Magyarorszagon
gond nelkul raall akarki fuvere. Meg sorolhatnam. A nemetek (osztrakok)
otthon kulturaltabbak mint idegenben, bar ez sok mas nemzetre is vonatkozik,
tapasztalatom szerint sokszor a magyarokra is.

A buntetesek lesirasarol. Nalunk par honapja volt egy nagyszabasu
radarozas. Senkinek a bunteteset nem engedtek el, ezzel szemben a helyi
lapban kis szines osszeallitast kozoltek a kulonfele lesirasokbol.
Persze ott is a fosas-hugyozas vezette a listat. A legjobb az a level
volt, amelynek az iroja arra hivatkozott, hogy sokaig Wartburgot
vezetett, es a jobb autohoz meg nem szokott hozza...

Udv: Afonya
+ - rendori ellenorzes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

AntForce irta:
>Szerintem az auto markaja, es evjarata igencsak befolyasolja a
>rend oreit az ellenorzesben.. :)

Ez bizonyos. En az egyik elso Renault Kangoo tulajdonos
voltam Magyarorszagon. Lepten-nyomon igazoltatott a
rendor, es kulon elkerte azt a kis papirt, amelyben
sajat magamat felhatalmazom a ceges autom vezetesere.
Mostmar eleg sok Kangoo fut, azota nem erdeklem
a zsernyakokat.

Udv: Afonya
+ - szelvedojavitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Autosok!

A szelvedomon van egy kis repedés (kb. 4 mm). Tudnatok 
ajanlani egy megbizhato mesterembert, aki megjavitana? (Ha 
netalan tan zugloi az illeto, az meg jobb!)
Kosz!

mez
+ - va: igazoltatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csendi irja...
>Kilenc eve elek Nemetorszagban, eddig 3-szor allitott meg rendor... 
>A polgaroknak nincs olyan erzesuk, hogy allandoan ellenorzik...
>Nekem volt egyszer 1,67. Ezert 1400DM  buntetest es 14 havi
>jogositvanyelvonast kaptam.

9ev - 3ellenorzes - 1hatalmas szivas.
Mit mondjak ? Keves munkaval, eleg hatekonyak. :-)
Ez is egy modszer. Elengedni a gyeplot, majd egy ido utan barkit 
meg lehet csipni. :-) Az *allando ellenorzes hianya* nincs 
kapcsolatban az 1,67-el ? Valoszinu, hogy igen.
--
Meszaros Geza
+ - va: trafipax jezese, kedvelt helyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Sok penzt, idegeskedest, gondot meg lehet takaritani a 
>tisztelt autostarsaknak, vagy pont valamelyik HIX 
>olvasonak marad meg a penze. A radioban is megkoszonik 
>az infot. 

A publikalt helyeknek forgalom lassito, mig a nem publikaltaknak 
*amokfuto megfogo - kaszirozo* szerepe van.
Inkabb ezt kellene minden normalis embernek tiszteletben tartania.

>Autosok tartsunk ossze !!
Jo, persze. Csak nem esz nelkul.
*Sok penzt, idegeskedest, gondot meg lehet takaritani* akkor is,
ha az amokfutot kivonjak a forgalombol.
--
Meszaros Geza
+ - gumicsik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ket fele gumi csik letezik.
Az egyikben egy rez drot van belesutve, mig a masik anyagaban vezet.
Az elsonel akkor er a rez a foldhoz, amikor kedve van.
(-: pocsolyaba kell parkolni :-)
Az anyagaban vezeto gumicsikot KELL MEGVENNI.

Honnan lehet tudni ?
Latni a rezdrotot a gumi vegen cca 1mm-es.
A masikra meg ra van irva, hogy vezet a gumi.
Persze mindenfele idegen nyelven. 
Hottentottaul, meg tejbegruzul.
--
Meszaros Geza
+ - sztatikus toltodes es gumicsik... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Toredelmesen bevallom, hogy Szommer Ákos  keresztkerdesekkel
a sarokba szoritott.
Mind a negy labamat az egnek emelve - megadom magam.
--
Meszaros Geza ;-|
+ - a szesz sokkal tovabb hat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok! Vigyazat, ha a szesz mar le is bomlott, pontosabban mar nem mutatha
to ki a verben, a hatasa meg egy-ket-harom muszaknyi idoben hulyiti az embert, 
ugyanis az agyban bekavar bizonyos receptorok és ingeruletatvivok mukodesebe. S
tevie dokinenije talan pontosan el tudja mondani. De magatol is tudhatja, aki a
laposan megfigyeli magat. Egy ismerosomtol majd' 20 ora elteltevel kerdezte meg
 az oktato, hogy ugye ivott elozo este, mert ugy vezet. Pedig az illeto becsule
ttel kialudta a barati korben fogyasztott borocskat. 
Az ember ilyenkor mar tenyleg nem spicces, hanem konnyelmu, felszines, idetlen 
dontesekre hajlamos - a legjobb meggyozodessel.
+ - Piros lampa, legszuro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello

>>Mondeo halad kb. 30-al...
>>lehagyom a Mondeot es visszamegyek ele...
>>Kb. 5-6 mp utan megalltam a pirosnal...
>>Utoler a Mondeo, villogtat a reflektorral
>>mi kinja lehetett...
>Tobbfele ember van. Az egyik kigurul a piros lampaig
>es ha ismeri a palyat, akkor lenduletbol kapja a zoldet.
>Van egy masik tipus, aki megelozi az elobbit odatep a 
>lampahoz, allora fekez, majd ugy indul zoldre, hogy a 
>mogotte erkezo azert nullara fekezzen. GRrrrrrrr !.....
>Lehet, hogy a mondeos - valami okbol - egy kalap ala 
>vett Teged is az ilyen fazonokkal. :-)

En is erre gondoltam, de kb. 1-1.5 percet volt piros,
tehat sehogy sem jott volna neki ki. Es nem is volt
olyan eset, amikor bevagok valaki ele es satuzok,
kb. 10 mp telt el, mire mogem ert.

-------------

Biztosan emlekeztek, hogy vettem egy rakas penzert
Jamex sportlegszurot, ami 800-1000 km utan szetesett.
Nagy nehezen elismertek a reklamaciom, de a penzt
nem adtak vissza, hanem kaptam uj szurot. Mivel
mar fel eve a szekrenyben all, tegnap kigondoltam,
hogy kicserelem. Az elozokbol okulva abban a cegben
csereltettem ki, ahol vettem. A fo reklamfogasuk, hogy
ha olajat, szurot vesz valaki naluk, akkor ingyen kicserelik.
40 masodperc alatt kicserelik, akarok indulni, jon a csavo,
hogy varjon a szamla! Mutatom, hogy itt vettem a szurot,
nekem ingyen van... Azt mondja tevedes, mert azt fel eve
vettem es akkor csereltek volna ingyen. Nezem a szamlat:
800 Ft!!!!!!!!!! Ha oraberre atszamitom, 72ezer Ft/ora.
Nem semmi...

Csaba
+ - fogyasztasmeres, Skoda futomu, szlovakai autoskultura (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

Nehany apro kerdesem lenne a hozzaertekhoz.

Ugy egy honapja tema volt a fogyasztasmeres. Arrol viszont nem esett
szo, hogy letezik-e utolag, tetszoleges tipusba beepitheto fogyimero,
ecometer, vagy minek hijjak. Szoval a kerdesem, hogy van-e ilyen? Ha
pedig van, csak analog letezik, vagy digitalis is, olyan, amelyik hasonlo
a modern autok fedelzeti computerehez?

Skoda futomu: a farmotoros Skodaknal a 125/130/135/136-os tipusokban
mar ferde lengokaros (semi-trailing arm-os) futomu volt. At lehet-e alakitani
egy szeria 120-as (szelesebb nyomtavu) futomuvet ilyenre? Ugy tudom,
a valtohoz csatlakozik a lengokar. Meg van ez a csatlakozasi pont a
'83 utani 120-asokon? Es ha megvan, lehet ilyen lengokart szerezni?

Csabanak (cgonci@...): eszmeletlen, milyen sztorikat meselsz... Szlovakiaban
minden masodik autos hulye? Komolyan mondom, ennyi minden meg a
balkani-magyar autos kulturaban sem tortenik az emberrel egesz eleteben,
mint veled 1 ev alatt... 

Udv,
Zoli

[ Nasfay Zoltan - E-mail:  - www.kimwilde.com ]
+ - rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Elviszed a regi, serult rendszamot es
>egy-ket nap alatt legyartjak az ujat.
>3000Ft alatt meguszod a dolgot.
Mi tart ebben 1-2 napig? Itt ha az autodat atiratod es nincs rendszama (vagy
mas korzeti), ott helyben az orrod elott megcsinaljak. Az egesz nem tart tovabb
5 percnel.
  --
csendi


http://www.csendes.de  Kistanyank
<<Windows? Nein danke!>>
+ - re:VW led visszajelzes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nekem volt egy Passatom azon ugyanez volt a gond. Egy darabig engem is
idegesitett aztan azt mondtam, hogy ennyi legyen a legnagyobb baja. De aztan
volt meg tobb is, ugyhogy eladtam. Soha tobbet VW.

 -- csendi


http://www.csendes.de  Kistanyank
<<Windows? Nein danke!>>
+ - talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Listatarsak!

	Egeszen tanacstalan vagyok, nem tudom, mi
	legyen a hetvegi talalkozot illetoen.
	Kb.10-en jeleztek reszveteli szandekukat,
	ki 26-ara, ki 27-ere. 

	Szoval, ha vasarnap lesz, akkor a szombatiak
	haragszanak meg, ha szombaton, akkor a vasarnapiak.

	Viszont a masik kerdes, hogy erdemes-e 10-en
	osszegyulnunk? Mert hat azert, akarhogy is
	szamolom, legalabb 200 aktiv tagunk van.
	Miert eme erdektelenseg???

	Lovasz Adam tanacsolt egy okos helyet, nekem
	megfelelne egeszen, de gondolva a nem budapesti
	versenyzokre, megis szavazasra bocsatanam a dolgot.

	Tehat tesztkerdeseim:

	1., Megfelel-e talalka helyszinnek a Budapest, XI.,
	Fehervari ut 87. szam alatt talalhato parkolo?

	2., Legyen-e talalkozo febr. 27-en vasarnap?
	
	Annyit meg hozzatennek, hogyha esik, vagy siman sz@r
	ido van, akkor elhalasztjuk. Ez vasarnap reggel
	derul ki.

	Valaszokat akar maganba, akar listara varom csutortokig,
	az eredmenyhirdetes a penteki Listara megy.
	Egy kis aktivitast kerek! Koszonom :-)

	Udvozlettel: zssanya
+ - Alkatreszek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

>:  wrote irta.
>Ti mind szakemberek vagytok es sokan kozuletek pestiek.
>A helyzet az, hogy vasaroltam egy öt eves Opel Astrat (TD) es kellene hozza
>nehany alkatresz, lehetoleg bontobol.
Nos bontot nem ismerek, de talan utangyartott alkatreszekben tudok neked
valamit segiteni.
> ------------------------------------------------
  wrote irta.
>Temakor: Wartburg alkatresz kellene
>A Wartburgomhoz,kellene egy fek-kiegyenlito,
>vagy valami ilyesmi nevu alkatresz. Aki tud ilyet szoljon!
Vedd ugy, hogy szoltam :-))) De elotte kellene egy kicsit pontositanod.
Ugyanis 3 fele alkatresz letezik mint fek kiegyenlito.
1, Fekeloszto gumi cso.
2, Tartaly ( ami a fofekhengeren van racsavarva ). A regi Ladaval megegyezik
a meret.
3, Fekeroszabalyozo
Nos ? Melyik kellene neked ?


Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak -10% kedvezmennyel kaphato
+ - Re. POST, ittas vezetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

>From: 
>Newsgroups: hun.lists.hix.auto
>Subject: Hot pics of Anna Kournikova
Szerintem e kedves holgy elirta a subject  -et, ugyanis ez lenne a helyes
kifejezes :-)))
Hot pics@ Anna Kournikova.  :-))))  Anna Kurni - kova forro pecsaval :-))))
Viszont ugy tudom, hogy a hix Magyar levelezo lista es a hozzaszolasok is
magyar nyelven tortenik.
-------------------------------------
Ittas vezetes:
Az en esetemben meg sosem fordult elo, hogy barmilyen alkoholos folyadekot
fogysszak vezetes elott - kozben. Nekem szvsz tobbet er a jogsi, mint egy
pohar ital.

Udvozlettel: Frigyes
+ - Talalkozo pontositast kerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

Steve irta a #659. autoban.
>Az Adam altal ajanlott Fehervari uti helyszin azert is jo, mert
>szemben az RTL Klub szekhaza, egy utcaval
Azert azt szeretnem kerdezni toletek, hogy hol es mikor lesz a hetvegen a
talalkozo, hogy en is el tudjak jonni. A jolinformalt autostarsaim valaszat
varom, mert hetvege ugyancsak itt van.

 Udvozlettel: Frigyes
+ - Tojasossag :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv minden Autozonak !

Gandalf irta :

>Az Ovality (Tojasossag?) mindenhol 0% volt, itt elvileg 90% felett van
a
>bukas.

Szerintem ez a nap mondasa !!!

Egyebkent a magyar megfelelojet is imadom. Ezt ugy mondja mindenki, hogy
ovalitas. De hogy a turoba lehet egy tarcsafek ovalis :-)))

Kadlec Istvan
+ - twingot keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha valakinek a fennt említett autómobile a tulajdonában van
vagy tud olyan személyről akinek van és szeretne megválni
tőle, küldjön emilt.

Köszönettel:
    ÖccsE


+ - radar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

M1-en kifele Bp-rol az M0 becsatlakozasanal forgalommal szemben allo (vagy
meno, mert mar ilyen is volt!) homokszinu Lada 2105

M1 Tatabanya Shell benzikutnal levo hidrol 3labu lezerrel az egyenesben
mindket iranyban, vagy a T.banya ovaros kijaronal levo hidrol Bp fele.
esetleg feher Astra

M1-M7 osszevezetesenel a Gyor felol jovoket a 100-as korlatozas kezdetenel
homokszinu Lada 2105

Gyorben a 14sz. fout varosbol kivezeto szakaszan zold Felicia
10es ut atvezetoje Becs fele iranyban a MOL-OMV benzinkut-paros utan (a
feluljarora fel), a masik iranyban ugyanott, de a feluljarorol lefele bordo

Enesen (Gyor-Csorna kozott 85os fout) ahogy beersz a faluba bordo Favorit a
Csorna fele menoket (a hazakhoz bejaro ut van a fouttal parhuzamosan, onnet
mernek "fel".

81es uton Kisber-Mor kozott piros Favorit (esetleg Kisberre befutora Gyor
felol).

hirtelen ennyi jut eszembe, ahol rendszeresek a fotosok. Akit esetleg
erdekel, van egy fenykepem a kovetendo magatartasrol. Akinek kell, irjon
maganba.

Fogash

+ - eredetvizsgalat dija (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mint azt a gyakorlat mutatja, ez is alku targya, akar csak az atiras dija.
Hivatalosan ugyan a vizsgalatot az eladonak kell elkovetnie, az atiras
pedig az uj tulaj dolga, de a vetelarban mindkettot lehet ervenyesiteni.

Stevie irja:
>>>>>>
Banoczi Zoltan irta, hogy a Favoritok motorjat (peldaul) 7500-ig lehet
porgetni. 
Persze. Allohelyzetben ;-) 
>>>>>>>>>>

Vagy akar 1-2-3. fokozatban. Ha jol be van love, az "ezerotos" is forog
hetezer folott... Persze nem a leghosszabb fokozatban.

Fogash


+ - 16V (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>>>>>
 wrote:

>> > A'csi! Nem azt irtam hogy 1000-es fordulaton jarjon. Egy 16 szelepes
>> > motort gond nelkul ki lehet porgetni 7000-ig, es egy-egy komolyabb
>> Nem a szelepektol fugg a porgetes merteke szerintem.. ;)
>
>De szoros az osszefugges egy-ket masik parameter miatt.
>1. A 16 szelepesek altalaban DOHC motorok, amiket eleve jobban ki lehet
>porgetni mint a tobbit, mert itt a legkisebbek a mozgatott tomegek.

Az alternalo tomegek meg nagyobbak is, mint a 2 szelepesnel. A fotengely,
hajtokarok es dugok ugyanakkorak, viszont a 4 kicsi szelep+ kiegyenlitoi+
esetleg himbak (mert single OHC 16V is letezik) tuti nehezebb, mint a 2
szelep. Szoval ezzel azert nem ertek 1et.

>2. A nagy teljesitmeny az nagy fordulatbol vagy nagy kobcentibol jon. 4
>hengerben nincs nagy kobcenti, marad a fordulat.

Alaposan leegyszerusited, de teny, hogy a fordulatszam es a leadott
teljesitmeny (varazslos szivorendszerek nelkul) kozel linearis a
fordulatszammal. Tehat a kicsi motort tenyleg porgetni kell, hogy legyen
valami...	:(

>3. A 16 szelepesek aramlastani okok miatt magasabb fordulaton muzsikalnak
>jol. Ugyan lehetne alacsony fordulatra is hangolni oket, de akkor nem
lenne
>teljesitmeny a magasabb fordulatokon, eleg lenne egy 8 szelepes motor is.

2 szelepest is lehet fordulatra hangolni, csak egy kicsit nehezebben. A
hengerenkenti 4 szelep a gyorsabb toltescseret szolgalja, vagyis a kip.
gazok gyorsabban tudnak el, a benz+lev kev pedig jobban jon befele. Mivel
jobb a henger toltesi foka, no az egesi kozepnyomas -> no a nyomatek =
azonos fordulaton nagyobb a teljesitmeny. 
Ugyanezt a hatast feltoltessel is el lehet erni (alacsony nyomasu turbo,
kompresszor, G-Lader, Roots-fuvo, stb.), akkor meg porgetni sem kell...
A hetkoznapi hasznalatban ugyis a 2000-4000 tartomanyt hasznalod, tehat
semmi ertelme 7300ra tenni az elegendo szamu menest. ( :-))))))  -> VTi)

Amugy (pl) az IVECO 10 literes (igen, 10ezer cm3) es nagyobb motorjai soros
6 hengeres elrendezesben hengerenkent 4 szelepesek, megsem forognak tobbet
3000-nel.

Asszem igy 1 kicsit komplexebb lett a 16V kep, nem akartam sokat okoskodni.

Fogash


+ - alkohol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ne engedjenek meg akarmilyen keveset sem! Szvsz meg annyi hatasa sem lenne,
mint a sebessegkorlatozasnak. Aki az 50 helyett 60nal megy, az bevallalja a
41%-kal (igen negyvenegy szazalekkal, vagyis csaknem masfelszer) hosszabb
fekutat. Azon pedig sok "labda utan jon a gyerek" konfiguracio elfer...	:(

Szoval az ivasnal sincs maskent. Bevallom, 1-2 sor utan esetleg en is
hazamegyek (varoson belul), de ha igy alakul, akkor nem keverem, nincs
tomeny (hosszunak sem!), es baromi ovatosan, minden egyeb szabalyt betartva
megyek haza. Lehetoleg nem 100 savos foutakon.

Namost ha ezt legalizalnak, ember nem lenne, aki csak annyit inna, amit a
trv. enged(ne). A baj utan meg mar hiaba szamit sulyosbito korulmenynek az
ittassag, attol meg senki nem tamadt fel... Ha valaki sajat magat tori,
lelke rajta, de a gond az, hogy alt. mas is van az uton/utcan/egyeb
kozteruleten. Hiaba buntetik meg utana (akar peldasan is, bar sajna nem ez
a jellemzo, lasd CS.E.), attol meg nem all vissza az eredeti allapot. Az en
eletemmel, vagyonommal (ami nem tul nagy, de az enyem) senki ne
hazardirozzon!

Fogash


+ - Szelephimba kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Citroen DS motorfelujitas egy kis reszleteben szeretnem a hozzaertok
tanacsat kerni.
Sikerult szereznem vadi uj szelephimba tengelyeket, de a himbak perselyei is
elegge kopottak, ezeket viszont nem lehet kapni.
Lehetseges-e, illetve erdemes-e ilyen szelephimba perselyeket gyartatni?
Es ha igen, de csak a tengely atmerojet ismerjuk, akkor mi legyen a persely
merete? Es egy harmadik kerdes: hogyan lehet a szelepemelo tokekrol
eldonteni, hogy cserelendoek, vagy maradhatnak?
Koszi minden valaszt.
Udv

B.Laci
+ - Gomolygas a motorbol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok,

csak egy rovid kis tortenet :

Vasarnap mentem deli joszomszedunkhoz tankolni. Nem tul lassan. A hataron
elottem 10 auto.
Pofogunk szep csendben. Mikor ugy 5. voltam, eszreveszem, halvanyan
bodorodik valami
a  motorhazteto alol. Nem nagyon, eppen csak.
Gyors pillantas a muszerekre : Viz 90 fok, olajnyomas OK. Mast nem lehet
ellenorizni. Talan az elottem levo fustjet keveri a szel, remenykedek.
De nem !
Most mar a harmadik vagyok, ugy gondolom, nem ilyenkor kell kipattanni, es
idegesen nyitogatni
a motorhazat, amikor mar figyel a financ.
At a sorompon, megallok, nyitom, nem latok semmit. Viz nem forr, van is,
motor ketyeg.
Megyek tovabb. Masik hatar. Megallok. Bodorodik, gomolyog. ?????????,
Mindegy, auto megy, hat rajta.
Hazaerek, nezem alaposan : Az olajnivopalcam olyan, hogy jon ki belole egy
jelado zsinorja.
E mellett a zsinor mellett jott ki a kartergaz. Hogy lehet ezt tomiteni ?
Egy kis darabon laposra kalapaltam
a palcat. Profi, finom, erzo megoldas.

Az az erdekes, nehany nappal ezelott gondolkodtam azon, miert nincs a
REGATAn kartergaz
el-vissza-oda-valahova vezetes. Megerezte, megmutatta ?

Sziasztok : Attila
+ - VW tipushiba, riaszto, vizsga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Problemam a kovetkezo : Adva van egy VW  Scirocco II-es aminek
>a muszere hasonlit a II-es Golfera.
>A vizhofokmero muszerben a skala kozeptajan van egy piros LED.
>Ami eddig ugy mukodott, hogy gyujtas rakapcs.kor villogott es
>motor beindulaskor elaludt. Most meg nem akar neha elaludni!
>Higgyetek el eleg idegesito a muszerfalban a piros villogas !

Azt biztosan tudom, hogy VW tipushibarol van szo.
Egyaltalan nem X-akta, mondhatni termeszetes
jelenseg.
A muszerfalban valamilyen kontakthiba okozza.
Allitolag elegge munkas a javitasa es nem hoz
tartos eredmenyt.
Erdemes egy-ket autovillamossagist megkerdezni.
Biztosan talasz olyat aki mar javitott ilyet es
kapasbol ravagja az arat.

--------------------------------------
>ha valaki elmagyarazna, hogy mi a kulombseg egy gyari
>gyujtasgatlos riaszto es egy immobilizer (ez egyaltalan mi?)
>kozott. Tovabba, ha be van epitve az eggyik, akkor minek kell a
>masik is, mint azt tobb ceg hirdeti?

A riaszto altalaban egy ponton blokkolja a motort.
Ez az egy pont az inditomotor (javasolt), igy az
auto betolhato.
A riasztok tapelvetel hatasara nem feltetlenul
blokkolnak.
A riaszto riaszt is.
A gyari riaszto nem riaszto.
Az immobiliser (hivatalos neven inditasgatlo)
altalaban 3 pontot blokkol.
Az immobiliser a gyujtas levetele utan magatol beelesedik.
Az immobiliser tapelvetel eseten feltetlenul blokkol.
Az immobiliser nema.
Az utolag beszerelt vagyonvedelmi eszkoz
(lehet riaszto is) hatasosabb, mint a gyari megoldas.
---------------------------------------

>>>>
>Apam (azonos nevvel, de mas cimmel) kocsijat hasznalnam egy
>darabig, es muszakira is en vinnem.
>>>>
>Na akkor nem kell! Csaladon belul nem _kell_ kolcsonadasit irni es passz.

A vizsgara kell egy meghatalmazas, ha nem a
tulaj viszi az autot!
---------------------------------------
>* Lengescsillapito
>
>Bal elso 29Mm
>Jobb elso 39 Mm
>
>Imbalance (Kiegyensulyazatlansag) 12%
Erdekesen szamolnak Irorszagban.
Azert a 30%-on tenyleg belul van.

Egyebkent a Mozaik utcaban szinte
szorol-szora ugyanigy nez ki a vizsga, csak
nem adjak ki az adatokat.

A disztarcsakat velem is levetettek de minek?


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Rossz akkumulator elhelyezese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Még mindig nem tudom hol lehetne leadni,mert korabbi levelem re
egyetlen egy valasz nem erkezett.Se maganba se listara. :(

 Most azt kerdezem ti mitcsinaltok az elhasznalodott rossz
akkumulatorral?

Nagyon remelem nem a kukaba rakjatok en sem szeretnem,de nincs kedvem
a pincebe kerulgetni evekig. :(
Tehat ha valaki tudja hol lehet, akar terites mentesen leadni irja meg
nekem vagy a listara.
Elore is koszonom.

Sziasztok.

Jo utat!
Gabor

E-mail: 
+ - Re: trafipax jezese, kedvelt helyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali, a Klub radio pontosan ilyen celokkal alakult. FM 95.3. Nekik
folyamatosan (szerintem a legtobb) infot szolgaltatjak maguk az autosok. Es
azonnal beolvassak az elso adando alkalommal! Rendori jelenlet, trafipax,
merre van dugo, baleset, nem mukodo lampa, mindmind nagyon hasznos info.
Autoban nalam csak ez szol. A zene nem egy nagy kaland amit adnak, de az
infok sokkal tobbet ernek ennel. Raadasul hasznos jo tanacsok hangzanak el
tobb musorban. Pl ugyveddel beszelgetnek az autos jogairol, fogyasztovedelmi
musor van, betelefonalhatsz es megkerdezhetsz a temaval kapcsolatban barmit.
Kifejezetten autos radio. (Az autoklub radioja)

SzaboZE

> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
> Udv Listatarsak!
>
> A trafipaxrol jut eszembe a mediat vsz. fel kell
>  hasznalnia lopakodo autok es haromlabu (nem zongora)
> aszfalt speed- kukkerek felderiteseben.
>  En rendszeres halgatoja vagyok aRadio 1-nek, es nem egyszer
> betelefonaltam a 06-1-333-5321 vagy ....322-es forrodrot szamon.
> Sok penzt, idegeskedest, gondot meg lehet takaritani a tisztelt
> autostarsaknak, vagy pont valamelyik HIX olvasonak marad meg a
> penze. Ha igy gondolkodik mas is akkor ez kolcsonos. A radioban
> is megkoszonik az infot. Autosok tartsunk ossze !!
>
> szevasztok
>
> Szabolcs
>
+ - Re: Mentoauto: benzin <-> diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Tudja valaki, miert nem diesel motorosak a mentoautok ?
> Pedig jo sokat mennek...

Hat nem lattad a MOL olajreklamjat? Tudod, kismama rosszul van, Kerem
siessenek, jobban huz stb...

:))))

SzaboZE
+ - Gyerekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Ha jol emlekszem, mar volt szo a listan, hogy hamarosan kotelezo
lesz a gyerekules az autoban, ha gyereket viszek benne.

Sajnos mar elfelejtettem, hogy mikortol.
Ez lenne az egyik kerdes.

A masik, hogy mi a pontos szovege a szabalynak ?
Ugyanis az en fiam 9 es fel eves. Ugy emlekszem, hogy
12 eves kor alatt lenne kotelezo. Emiatt korulneztem, hogy milyen
gyerekulesek kaphatok. 36 kg felett hasznalhato gyerekules nem
kaphato ott, ahol en neztem.

Az en fiam 32 kg jelenleg es egyaltalan nem kover. Normalis alaku.
A gyerekulesrol hallani sem akar. Igy megmondtam neki,
hogy vagy felszed 4 kg-ot, hogy ne ferjen be az ulesbe, vagy
kenytelen lesz beleulni.  Eddig ugyan nem nagyon akart meg
potvacsorat, de van meg ideje.

Szerintetek lesz a rendornel merleg, hogy az en fiam 36,5 kg es
igy nem hasznalhato szamara a gyerekules ? :-)

Udv. Tibi
+ - Re: Elektromos szelepmozgatas, VTEC, 2,5V6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

Kicsit bovebben reflektalnek:

>> Egyebkent komoly fejlesztesi stadiumban van az elektromosan mozgatott
>> szelepes motor. Ez minden ilyen problemat ki fog kuszobolni, es meg a
>> VTEC is csak muzeumi erdekesseg lesz.
>Hmm... Biztos jol hangzik,bar en a vtec-el kapcsolatban nem tul
Szerintem is jot fognak kuncogni az unokaink a VTEC-en, hogy milyen primitiv. D
e visszaterve eppen ezert lesz neked is baromi jo, ha majd elektromosan lesz ve
zerelve a szelepmozgatas. Igy menet kozben, minden tartomanyban, akar kis fordu
laton is nagyobb teljesitmenyu (nyomateku)lesz a motor es kisebb fogyasztasu, h
a ugy akarod. A VTEC csak egy mechanikus vezmutengely csere, amit egy bizonyos 
fordulatszamon vegez el a mechanika.

>Szep es jo hogy a nagy fordulatbol hozzak ki a nagy teljesitmenyt,
Nana'... en ugy emlexem, hogy fordulat*nyomatek=teljesitmeny. A nagy fordulat m
iatt nagyobb a max teljesitmeny. Ettol meg nem lesz raketa az 1,6-os VTI Civic 
minden korulmeny kozott, de 5500 folott viszont az lesz. Es aki addig forgatja,
 az megkapja amit akar. Aki nem addig, az meg takarekosan autozik (tehat o is m
egkapja:). Mert azt azert ne feledjuk, hogy az elso kiserletek a takarekossag i
ranyaban mutattak a VTEC fejlesztesekor.( VTEC-E, VEI, LSI motorok)

>Azt meglattam az uj vti prelude leirasat, mert egy ismerosom azt
>akar venni, hat elfogott az iszonyat hogy 5300-nal van max
>nyomatek.
Ettol meg nem kell iszonyodnod. Azert van ott, mert ott valt a VTEC. Ertelemsze
ru hogy egy "vezermutengely-csere" nyomatekot ad. Azonban ez korantsem azt jele
nti, hogy mashol gyengebb az auto. VTEC-valtas alatti fordszamon ugyanolyan ero
s mint tobbi es valtas utan meg erosebb egy picivel, ha szabad altalanossagban 
beszelni.

>Valahogy mindig jobban erzem magam az alfa 155 2.5 v6-ban,
Ugyan ki ne erezne jol magat egy 900 kobcentivel nagyobb, 66Nm-rel (ez 35%)nagy
obb nyomateku es 6 loerovel tobbet nyujto autoban???
Inkabb leirom az adatokat a 93-as autokatalogus alapjan igy rovidebb lesz. Sajn
a Prelude-bol meg csak a 2.3 nem VTEC-es volt akkor:

Alfa 155 2,5 V6   Civic VTI (4ajtos)   Prelude 2,3i (nem VTEC)

2492ccm             1595ccm                2259ccm
166Le/5800rpm       160Le/7600rpm          160Le/5800rpm
216Nm/4500rpm       150Nm/7000rpm          209Nm/4500rpm
215Km/h             215Km/h                217Km/h
8,4sec 100Km/h-ra   7,8sec 100Km/h-ra      7,7sec 100-ra
9,7L/100Km          7,6L/100Km             8,8L/100Km

Erdekes lett volna meg melle rakni a VTEC Prelude adatait, de sajna azt a katal
ogust epp nem talalom. Ha gondoljatok szivesen melleirom, ha megtalaltam, bar u
gy mar nem lesz annyira korrekt a hasonlitas, mert azt hivatalosan 93 kozepen a
dtak ki, ezeket pedig elobb.
Azt meg hozzatennem, hogy a 2,3 Prelude-t nem talaltak eleg jonak, igy nem is f
utott csak 2 evig a motorpalettan.
Aki uj Prelude-ot akar venni, az meg ne egy VTI Civic-ben teszteljen. A Prelude
 egeszen mas kategoria, mar csak a hatso kerek kormanyzas es a joval kenyelmese
bb futomu miatt is.
Bocsi, hogy irto hosszu lettem, de vegre valamihez hozza tudtam szolni:)), még 
ha nem is irtam mindent tokeletesen (majd kijavitotok). 
Udv!
VTI




____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - torvenyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Egyebkent az EU-csatlakozasunk egyik feltetele a 0%-os
>>alkohol torveny.
>
>Hat ez eleg szomoru lenne !! Mert ott egy csomo helyen (Franciao,
>Olaszo, stb.) kb. ugyanaz a torveny mint nalunk. Tele van a tokom az
>olyan dolgokkal, hogy nekunk szigorubb szabalyokat irnak elo, mint
>amiket Ok alkalmaznak.

Hogy is van ez? Ha egy csomo helyen ugyazazok a torvenyek vonatkoznak rad,
mint itt, akkor itt ugyanazok a szabalyok miert szigorubbak? Fugg a
foldrajzi helyzettol a szabaly ertelmezese?

udv: yerico Pécsről
(Pápai Tamás)
+ - RADAR (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akkor azon radarok, amelyekkel eddig surubben talalkoztam.

6-os ut, Pecsrol nezve.
-Pecs-Hird, 100 m-es lakott terulet, raadasul volgyben. Parszor mertek mar
ott.
-Bonyhadi emelkedo, Szekszard feloli oldalon, rendszeresen mernek.
-Szekszardnal a negysavos resz, allandoan mernek szinte.
-Paks elott es utan 5 km-es korzetben barhol merhetnek a dragak.
-Dunafoldvar es Dunaujvaros kozott kisapostagi leagazas. Ahanyszor meg
mentem arra, mindig ott allt egy rendorauto.
44-es foutvonal.
-Kecskemetet elkerulo utvonal, 3-as kmtabla. At ut enyhen kanyarodik, egy
fasor moge allnak be a rendorok, es allvanyos lezerrel mernek. Szembol csak
kb 50 m tavolsagbol lathato nyaron.
-Cserkeszolo belterulet, hosszu falu, rendszeresen mernek a "szolgaloink "
(es vedoink).
-Kunszentmarton es Cserkeszolo kozott vasuti atjaro (40km/h). Itt is
rendszeresek a rendorautok.
Kunszentmarton belterulete, 45-os foutvonal. A varos egesz teruleten szokas
merni, tobb km tavolsag belathato az egyenes ut miatt. A telepules hatarat
jelzo tablak veszelyesek. (Mivel ide valosi vagyok, lattam mar a helyi
lapban egy Porschet 190-el lefotozva :))

udv: yerico Pécsről
(Pápai Tamás)
+ - ujabb keres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem talalom a HIX Auto web oldalt vagy csak ennyire hulye vagyok, de ez nem
lehet, tehat valmi gubanc van. 

Nem akarom ocskarolnai magam, de ezek a dolgok nem akarnak menni nekem.
Mindent elvesztek. Szoval, ha valaki lenne oly batyam es elkuldene, hogy
hol talalom, akkor halas lennek.

Inkabb maganba, mertz szerintem eleg faradt a lista az en hulyesegeim
nelkul is.

Na mindenjot. 

Ja, haladok a szakdolgozatommal, mar 27 oldal kesz ven belole, ugyhogy majd
kuldok belole izelitot, ha van ra igeny. na nem az egeszet csak
szemelvenyeket amik erdekesek lehetnek. Mondtam mnar a temajat, ha nem
akkor elektromechanikus fekrendszerek. Ez most tok uj es meg sehol nem
szeriaerett, igy erdekes lehet.

 
Udv,

W a l t e r
mailto:
Telefon:+36-30-99-05-837
(Klem Krisztian)
+ - Auto 658. sz. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Ugy tunik, tobbek nem kaptak meg a 658. szamot.
Kaptam ket tippet is, hianyok potlasara, az elsot
kiprobaltam, bejott.
1. belepni www.hu.hix.com/hix/friss/friss.2.html -re
es ott az utobbi egy het anyaga megtalalhato
2.  -ra ures emil, amiben a subject
// es semmi mas, erre jon egy valasz, mit hogyan
talaltok meg.

Udv Mindenkinek -Dani-
+ - Igazoltatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

AntForce irta:

>Szerintem az auto markaja, es evjarata igencsak befolyasolja a
>rend oreit az ellenorzesben.. :)

Maximalisan igaznak erzem! Amig 2140-es Moszkvicsom volt,
legalabb negyvenszer igazoltattak, utana Samara meg tizszer,
azota Astra, ezzel alig leginkabb bunti gyorshajtasert:).Ja, az
ido sem mindegy, nagyjabol ugyanannyi jutott mindre.

Udv Mindenkinek: -Dani-
+ - Fenykepeznek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Szabolcs irt a radio 1-rol, trafi-info forrodrot, en a
klubradiot szoktam ezugyben hallgatni, kb felorankent
mondjak, amit tudnak.Tel: 3151202, baleseteket is le
lehet adni.
  Erd es kornyeken GMC 201 frsz. piros Astra classic
neha fotoz.Sima rendor -Astra meg menetbol is.(nem
tul reg ennek fizettem.)Kedvelt helyuk  Erden a ket MOL
kut kozott, 6-os ut elkerulo also kanyarja, de lattam mar
a volt Baumax  ill. a Skoda kereskedon tul Tarnok fele
a regi 70-esen is okt tobbszor.Budafokon befele ahol a
ket irany kulonvalik a mentoallomas utan szeretnek allni.
  Az utobbiakat Mindenki figyelmebe ajanlom, kulonos
tekintettel druszamra. Udv: -Dani-
+ - Elado Golf (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

  Aposom szeretne eladni az autojat, ami egy
'87-es, 1.6 GTD Golf II,3 ajtos, metal, olyan
5,5 l koruli ogyasztassal, kivul-belul megkimelt,
ir.ar: 760 eFt. T.:20/9341019 ezt a sogorom
veszi fel, mondjuk nyilvan tobbet tud a vasrol.
Ha tudtok esetleg erdeklodot, ne kimeljetek!

Kosz, Udv Mindenkinek -Dani-
+ - Re:Alkohol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok! Szia Stevie!

Bocs kicsit lemaradtam. Szoval:

>Armando irta tegnap: "Bevallom toredelmesen, neha en is
>vezetek nemi sor elfogyasztasa utan, persze nem nagy
>tavokat, es ilyenkor sokkal nyugodtabban, ovatosabban
>vezetek. Tudom, hogy nem szabalyos."
>
>Ez a tema is buvopatakkent kerul elo idorol-idore a
>listankon. Kedves Armando, egy uveg sor utan is, amirol azt
>is hiheted, hogy meg sem erzed, jelentosen romlanak a
>reflexeid.

Allitottam szerinted, hogy nem igy van?

Udv:
Csaba (Armando)

***        Balesetek, katasztrofak *** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress penzt netezessel!! Kattints ide:
*** http://www.sokpenz.net/jelentkezes.cgi?840816
+ - Gyori esettanulmany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

:
>> vezet fel a hidra, majd ki a varosbol. A bal savban egy
>> feher Mondeo halad kb. 30-al. Mellettem egy kispolak 
>> lassan lemarad, elotte meg ket kocsi. Savot valtok, be
>> a polak ele, lehagyom a Mondeot es visszamegyek ele.
>> Egesz ido alatt nem mentem gyorsabban, mint 55 km/h.
>> Kb. 5-6 mp utan megalltam a pirosnal. Utoler a Mondeo,
>> villogtat a reflektorral, mint a vad, es ugy rammaszik, hogy
>> egy picit koccan. Mivel esett, nem szalltam ki, de jo 
>> sokaig gondolkodtam, mi kinja lehetett.....

Es rajottel a vegen ? En mar igen !
Szerintem o mar 75-80 m-rol is kepes volt eszlelni egy piros
lampat. Valoszinuleg a 'kispolak' is latta es nem azert
maradt le mert nem tud 30-cal menni.

Altalanos megjegyzes:
Ha valaki nem ugy vezet egy adott szituacioban, mint ezt
elvrnank, akkor az vagy egy huJe allat, vagy oka van ra.
Erdemes eloszor mindig a masodikat feltetelezni.

Gacs Lajos
+ - Alkohol valasz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

:
>> megkerdeztek hogy mit mernek ra feltenni, hogy nem fogasztottam 
>> alkoholt, mondttam hogy barmit, mert jopar eve annak hogy 
>> utoljara ilyen neduhoz volt 'szerencsem' igy mondtak hogy 
>> indulhatok tovabb.. 

Hibas valasz ! A helyes - es elvart - valasz: 5000 forintot.
Aztan, ha megsem ittal ok jonnek 5000-rel, :-)

Gacs Lajos
+ - Suzuki service (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Tudna valaki kuldeni egy olyan listat, ami azt tartalmazza, hogy a Suzuki 
a szervizek alkalmaval melyik kilometerallasnal milyen muveleteket vegez 
el a gepkocsikon?

Lehet maganba is!

Koszi: ba
+ - Sztatikus toltodes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csak mert sokadjara is szo esik az autoban torteno 
feltoltodesrol:

Oka az ujabb autokban alkalmazott muszal ulesboritas. 
Eloszeretettel hasznal muszalat a Renault, a Peugeot es a 
VW csoport is, mert az anyag sokkal lassabban oregszik, nem 
fakul, es konnyu tisztitani. Minthogy muszalbol van, 
elektromos szempontbol szigetel (vagyis az utas 
feltoltodik). Ez ellen nem ved a villamharito, mely a 
kocsiszekrenyt foldeli !

Megoldas a borrel bevont utaskabin, a plusz (pamut) 
uleshuzat, illetve a ragaszkodas a termeszetes anyagbol 
keszult ulesbevonohoz. Nehany automarka (pelda a Daewoo, 
BMW) csal: nem (kizarolag) valodi bort ad az autókhoz 
(muveszi neven leatherette), melyek aztan hiven muanyag 
voltukhoz, rendesen fel is toltenek; hogy aztan a kocsi 
becsukasakor kisulhessen a kezed (ismert meg "szikrazik a 
kezem" felkialtassal is).

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS