Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 804
Copyright (C) HIX
2000-07-13
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: kipufogo (mind)  18 sor     (cikkei)
2 lampamoral (mind)  17 sor     (cikkei)
3 Autoatiras (mind)  20 sor     (cikkei)
4 Opel Astra izzocsere (mind)  11 sor     (cikkei)
5 RB 44-20 (mind)  21 sor     (cikkei)
6 bontok arzenalja (mind)  16 sor     (cikkei)
7 Renault 4WD - V6 (mind)  55 sor     (cikkei)
8 Re: Talalka + Terkep suxx + Konvoj (mind)  53 sor     (cikkei)
9 chip :-( + kulfoldon magyar rendszam (mind)  22 sor     (cikkei)
10 Kipufogo (mind)  30 sor     (cikkei)
11 vilagitas ugyan minek ???? (mind)  28 sor     (cikkei)
12 Gaz kerdes es benzineskanna (mind)  14 sor     (cikkei)
13 Ujra veletek vagyok! (mind)  42 sor     (cikkei)
14 Milyen kocsit lehet behozni? (mind)  11 sor     (cikkei)
15 Re: szabaly az szabaly - kulfoldi rendszamu auto vezete (mind)  64 sor     (cikkei)
16 w1.3szivato - magyar auto kulf. (mind)  65 sor     (cikkei)
17 AR 33 1,8 TD (mind)  30 sor     (cikkei)
18 muanyag lokharito javitas (mind)  11 sor     (cikkei)
19 Fw: ami a tolakodast illeti (mind)  21 sor     (cikkei)
20 jarmu mozog, vagy all ... (mind)  17 sor     (cikkei)
21 Szeles gumi (mind)  48 sor     (cikkei)
22 Talalkozorol kitiltva (mind)  10 sor     (cikkei)
23 Re: kulfoldi rendszammal mo-on (mind)  22 sor     (cikkei)
24 zorges alapjaraton (mind)  13 sor     (cikkei)
25 legzsak (mind)  25 sor     (cikkei)
26 slusszkulcs-kirantas (mind)  13 sor     (cikkei)
27 fekve rendor kiasasa (mind)  15 sor     (cikkei)
28 fogyasztas (mind)  9 sor     (cikkei)
29 gyerekelutes majnem (mind)  12 sor     (cikkei)
30 asonyom (mind)  15 sor     (cikkei)
31 uj feladat (mind)  14 sor     (cikkei)
32 uj cim (mind)  6 sor     (cikkei)
33 fordszammero, bankok (mind)  19 sor     (cikkei)
34 off.bankkartya (mind)  4 sor     (cikkei)
35 lemaradas (mind)  8 sor     (cikkei)
36 Swift 1.0 (mind)  11 sor     (cikkei)
37 kocsilopas (mind)  16 sor     (cikkei)
38 villantas, radar, benzin a kannaban (mind)  52 sor     (cikkei)
39 Trabant csorog - karburator? (mind)  50 sor     (cikkei)
40 ARAL (mind)  21 sor     (cikkei)
41 HIX autok (mind)  16 sor     (cikkei)

+ - Re: kipufogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> Tegnap kicsereltettem a kipufogomat (mindket dobot LADA 
> 1500) es lass csodat jobban megy a motor es joban gyorsul, 
> mint elotte. Ennyit jelentene egy jolmeretezett kipufogo ?

Allitolag es elmeletileg szamit. Nekem a pickup hatso dob nelkul 
ugyanolyan fogyasztassal / teljesitmennyel / hanggal ment, mint 
amikor meg lett csinalva.
Viszont 6 ev utan az astra hatso dobja is megadta magad, de 
szerintem annal erzodik (es a hangja is megjott kicsit)

Byez

Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - lampamoral (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Simon Templar - The Saint

Hi,

>sajnalatos tapasztalat, hogy jobbara az idosebb jarmuvek vezetoi
>felejtik el a feny hasznalatat.
>Amit arra tudok visszavezetni, hogy az uj autokban a kilometerora
>kornyeken levo LCD jelzot ilyenkor mar nem lehet latni, mig a nagy feher
>mutatokat a fekete feher szamlapon igen. (ez az en teoriam)

Ugyanezt tapasztalo en is, ami nagyon elszomorit. Az en automban
Wagon R+ a vilagitas kapcsolonal levo kis abrak alatt van egy halvanyan
vilagito lampa, (csak ott van ilyen tipusu) ami, ha borus az ido latom,
hogy atvilagit a lampa-icon alatt. Ez tuti bizonyiteka, hogy fel kellene
kapcsolni.

    ROB.
+ - Autoatiras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elmeselnem az autoatiras bonyodalmait...
Mult penteken megvettem az autot, eredetvizsgalati papir volt rola.
Be a rendorsegre, gyorsan kotottem kotelezo biztositast. Majd kb 30
perces varakozas utan a  papirokat elveszi. Ad csekket a kbcm*10Ft +
8000Ft illetekbelyeg (torzskonyv-forgalmi) +egy papirt amit
ki kell tolteni. 
Ad melle egy sorszamot, hogy a heten csutortokon menjek vissza
az osszes papirral, a befizetett csekkel stb.
Sot! Ujabban kell az onkormanyzatnal kiallitando szemelyiszamos lap is.
Tudjatok, amit elvileg tilos hasznalni a szemelyisegi jogokra hivatkozva.
Lenyeg: 1 ora mulva sorra kerulok, beveszik a papirokat, majd szolnak.
Ez kb masfel ora utan tortent...
Ha nem tudnam lelogni, akkor ez 2fel vagy egesz nap szabimba kerult 
volna. Mivel ok is csak munkaidoban vannak max 3ora/nap !!!!!

Bocs a fustolgesert...

F.Tibi
+ - Opel Astra izzocsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tud valamelyikotok tanacsot adni, hogy mikent tudok
izzot cserelni a kozepso konzolban. A kimult peldany a
fu:téskapcsolokat vilagitja meg. Kiegett meg a
belso keringtetes kapcsolo lampaja is.
Ha tudtok segiteni, kerlek  irjatok.
Koszi:
Horvath Laci
Pharmavit Rt. Veresegyhaz
0630 263 1094
+ - RB 44-20 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

nem ertem a rendorok, es a rendori vezetok hozzaallasat.
Milyen jogon papolnak nekunk a sok tizezres buntetesekrol, a jogositvanyelvetel
ekrol, amikor a rendorauto (persze megkulonbozteto jelzes nelku) kb. 90-100-al 
megeloz a Gyomroi uton (megengedett sebesseg 50 km/h), majd mikor pirosat kap a
 lampanal, a Sibrik keresztezodeseben, bevag a balra kanyarodo savba az ott all
o tobbi auto ele, at a zarovonalon...

Az Astraban ket piszokmeno fiatal, egyenruhas rendor, joizut rohogcselnek a leh
uzott ablaknal.

Nincs ennyi eszuk? 
Vagy megengedhetik maguknak ezt mindenfele retorziok nelkul? 
On fognak megbuntetni ha 55-el megyek lakott teruleten?
Ok varjak az allampogaroktol a jogkoveto magatartast?

Ez a magyar rendorseg egy nagy budos erkolcsi nulla.

Udv,
Tibor
+ - bontok arzenalja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mivel az utobbi idoben eleg sokan kerestetek autobontot,
igy en vallalkoztam arra, hogy a szaknevsorok, telefonkonyvek
kisokosok alapjan osszeirom a bontokat. Sikerult 73 cimet
osszeirnom excel formatumban. Ha valakinek van esetleg
bonto cime, ami bekerulhetne ebbe a listaba, az legyenszives
kuldje el nekem. Ha  a teljes lista elkeszult, jelezni fogom,
keresre barkinek elkuldom a listat. En fehervari vagyok,
de a cimek tobbsegukben Pestiek, de van jonehany az orszag
tobbi reszerol is.


                Jo utat!  Zsolt
                          AUDI 100
                       Ékezet jöhet!
+ - Renault 4WD - V6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho,

Van ilyen kivitel?
Mondjuk Megane-bol.
En ilyet nem talaltam az Eurotax katalogusban;
de mintha Espace-bol lenne.
--Udv: szm

	epp most jartam egy kereskedonel. Sajnos kiprobalni nem lehetett,
mert le volt zsirozva, de korbejartam: ez a Megane-bol szarmaztatott Scenic
egyteru, ami egy kisse luxus valtozatban 4WD-ban jelent meg. Csak beleultem
meg tekergettem amit csak lehetett rajta. Vegre ez kenyelmes. En eredetileg
Scenic-et akartam venni, mert  jobban kihasznalhato a tere, joval kevesbe
csokken a piaci erteke stb. de kenyelmetlen (a szamomra). Ez a 4WD-on
viszont elgondolkodtam ...
De az biztos, hogy stabilabb, csuszasra kevesbe hajlamos auto TOBBET
fogyaszt. Persze lehet 2WD fokozatba is kapcsolni es akkor HALIHO!
Annyival nez ki maskent, hogy korben kb. 50cm vonalban a kasztnin egy fekete
muanyag vedogumi van. Belul meg az osszes extra kenyelmes ulesekkel
parositva.

De, ha mar itt jarunk: megneztem az uj A2-est. Igen tompe orra van, a
vezetoules meg OK valahogy de a hatuljaba egy 2 eves gyereket felbehajtva
lehetne csak elevel banyomni. Az nagyon meredeken esik es szornyu erzes volt
latni. Megmondom oszinten nagyon kicsinek es szerencsetlennek tunt. Ez a
kupesitas mar az uj Astranal, Megane-nal stb is megvan de ez itt mar
kritikan aluli. De ez csak 1 dolog. Meg ezenkivul masik 6000 dolog minosit 1
autot, amirol nem tudok nyilatkozni, mert meg belesem ulhettem ...

Probaltam viszont egy vadiuj Puntot. Hat, ez viszont nagyon jo meglepetes
volt: minden kezreesett, kenyelmes, kellemes auto. Utana atultem a Megane-ba
de nagyon rossz erzes volt. Abba egyedul az volt a jo, hogy szelesebbek az
ulesei. Van a Puntonak egy erosebb motorja (80LE) es sprotos valtozata, ami
barojo lehet. Ennek a 60LE valtozatnak igazan csak az autopalyan es erosebb
kanyarban voltak problemai. 140-nel mar nem nagyon mertem vele menni, de nem
is nagyon akarodzott neki. Van rajta egy kapcsolo amivel be lehet allitani,
hogy hogy akarok vele hajtani es ahhoz igazitja a motor-fek stb
tulajdonsagait (sajnos ezt nem ertettem mik ezek pontosan). Az enyemen csak
CITY allasa volt a kapcsolonak. tenyleg minden extra megvan benne ami
altalaban kell, de luxus semmi. pl van benne derektamasz, el.ablak elol, kis
borad komputer meg az alapban is. Persze alapszinten, de szerintem nagyon
megeri a kis jargany. A fogyasztasa majd egy tank benzin utan 6.6 volt. Ket
baja van csak: a raktere kicsi (ha valaki elvetemult es ebbe lapatolna
valamit) amasik, hogy az erosebb 1.8 130LE motor meg a sportos valtozat ara
igen jelentosen draga (nekem) igy mar azt nem vennem meg. En maradok az 1-4
eves autoknal. Abbol a penzbol nagyobb meretut tudok venni, az osszes egyeb
hatranyaval egyutt. 

Mas:

megyek a Moszkva teren (azt hittem 1956 van) es latok egy vagy 20 meteres
V6-os bazieros dogot elottem. Olvasom: ve hat. Nagy motorja lehet, de aztan
rejottem, hogy ez csak a 6-os Villamospotlo ...

Bby
+ - Re: Talalka + Terkep suxx + Konvoj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!
AZ AUTO 0803-ban irta Major Frigyes >:
>
>              Major Frigyes
>Autoalkatresz - autofelszereles
>
>Sziasztok Autosok, szia Peter
>
>A mediaban a 2. napja szombatra orszagos esot josol :-((( Rossz ido eseten
>mi leszen :-( Elhalasztodik avagy van valami fedett hely Veresegyhazan.
>Peter varjuk epito valaszodat.
>
Bocs, de muszaj belekotnom:
Nem Veresegyha'za'n, hanem Veresegyha'zon.

A media huzzon a balfenekre a joslataival, jo ido lesz es kesz >:->>
Ha megsem, abban az esetben sajnos halasztanunk kell :-((((((

Terkep!
Eleg erdekes dolgok tortennek a terkepeimmel, de valoszinuleg
nem en vagyok a hibas, hanem valamelyik levelezoszerver.
Akinek nem tudtam terkepet kuldeni, annak leiras:
BP-FOT-CSOMAD felol erkezve el kell menni a lampas keresztezodesig,
ott jobbra fordulsz, majd elmesz a vasutatjaroig, es az atjaro elott
elkanyarodsz jobbra. Ezen az uton 800 meter utan lesz egy korforgalom,
ebbol egyenesen mesz tovabb (a bolt menetirany szerinti bal oldalan kell
elhaladni).
Mesz tovabb egyenesen, amig le nem ersz a tohoz (jobbkezre lesz)
atmesz a vasuti hid alatt, elkanyarodsz balra es mar szinte meg is erkeztel.
Ha nem vagyunk lent a parkositott resznel, akkor felhajtasz az elotted
tornyosulo dombra, es a dombteton az elso utcan be jobbra, es mar ott is vagy.
GODOLLO - SZADA felol ugyanez, azzal a kulonbseggel, hogy
hogy rogton az atjaro utan balra fordulsz.

Ha valami nem tiszta: +36-30-245-38-25 es utbaigazitalak.

Konvoj!
Csinaljatok egy konvojt, jo?
Mondjuk induljon 1/2 10-kor a Shell kut parkolojabol, igy kb 10-re ertek ide,
ha keves a hetvegi autos :-))

Mindenkit szeretettel varok!

Udv: Peter


Ui: az utobbi idoben sok eso esett, igy a szalonnasutes csak akkor megy ha
hoztok szaraz fat :-( Sorry

***************************************************
Chmelik Péter  
Tel +36-30-245-38-25 / ICQ 78130153
***************************************************
+ - chip :-( + kulfoldon magyar rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jo reg nem irtam, de azert legalabb olvasom a listat :-)

Volt szo a chip-tuningrol, nos, egy egeszen friss elmeny: elvittem az automat c
hip-tuningra, es sajnos az egesz vezerlo aramkor meghalt. Sem az eredeti gyari,
 sem a modositott chip-pel nem mukodik egyaltalan. Most a muhelyben tanakodnak,
 hogy mi legyen -- nagy valoszinuseggel kapok egy gyari uj komplett elektronika
t. Amig ez el nem dol, nem irom meg a ceg nevet, de a fejlemenyekrol beszamolok
.

Viszont emiatt nem tudok a sajat autommal menni a talalkozora (pedig meg nem is
 lattatok a RedNewl-t), igy a Skoda tabor helyett valoszinuleg a Renault-csapat
ot fogom erositeni... (Tiszy, jossz?)

Mas. Valaki kerdezte, kell-e engedely kulfoldon magyar rendszamu autot vezetni:
 a valasz termeszetesen "NEM", legalabbis ameddig Te magad legalisan tartozkods
z az adott orszagban (utlevel, vizum ervenyes, az orszagba belepestol nem telt 
el a maximalis ido - 30, 60 vagy 90 nap, az adott orszag torvenyeinek megfelelo
en). 

Udv
Stevie
Felicia 1.6
+ - Kipufogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Heloka!

>Tegnap kicsereltettem a kipufogomat (mindket dobot LADA
>1500) es lass csodat jobban megy a motor es joban gyorsul,
>mint elotte. Ennyit jelentene egy jolmeretezett kipufogo ?

Meg persze az ellenallasok nelkuli anyagcsere a motorban.
Az ilyenekrol, mindig az a tortenet jut az eszembe, mikor a testreszek
elhataroztak, hogy ki lesz a fonok.
Roviden a tortenet:
A kez azt mondta, legyek en, mert nelkulem a test tehetetlen.
A lab azt mondta, ha en nem viszlek oda semmire sem mesz.
A szem azt mondta, ha en nem latom meg, akkor cseszhetitek.
Az agy azt mondta, ha en nem adok utasitast, akkor egyikotok sem tesz
semmit.
A segg azt mondta, en vagyok a legfontosabb.
Erre mindegyikuk kinevette. A segg pedig megmakacsolta magat, es nem
engedett ki magabol semmit.
Nehany napon belul az agy belazasodott, a szem kiguvadt, a kezek es a
labak remegtek. Igy kozos elhatarozassal a segget valasztottak fonoknek.

Mi ebbol a tanulsag?
Jo anyagcsere nelkul nem mukodik jol semmi.

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - vilagitas ugyan minek ???? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

> Felado :  [Hungary]

>- Vilagitas:
>Ez ugy latom, hogy erdekes dolog. Soha nem tudtam elkepzelni, hogy mi a
>francnak kell napkozben vilagot kapcsolni. Most elkuldhettek ahova akartok,
>meg lehetek barmilyen bunko, de ha valaki nem kepes egy autot lampa nelkul
>eszrevenni haaat izeee. Van akinek vilagos nappal nem tunik fel, hogy egy
>nagy darab vas fele kozeledik? Csak egy pelda a millio kozul: napi szinten

Elmeselek 1 tortenetet.
Kb 6-7 eve, surgosen Almadiba kellett mennem Paparol. Mar 20 perce
ott kellett volna lennem mikor indultam.  Szoval huzos volt a tempo.
Gyonyoru verofenyes nyari delutan volt. A 8-ason kifogtam egy katonai
konvojt, legalabb 50 auto ballagot 50-el. Szep sorban ugy 5-8-asaval
kezdtem az elozgetest, mikor mar a sor 2-3at legyurtem, kikukantok,
latom sehol senki, huzok ki, es mit latok? Ket vilagito pottyot szembol
ugy 200m-re elottem. Abban a pillanatban (szinte reflexbol) vissza a sorba
 es nem sokon mulott a koppanas. (azota is latom magam elott azt a ket
fenylo foltot!) Na vajon mit lattam??? Egy gyonyoru ezustmetal buszt,
ami olyan tokeletesen alkalmazkodott az ut es persze a hatter szinehez, hogy
ha
nem vilagitanak a lampai, akkor most nem irok ide semmit, ez garantalt.
Hat ennyit a napkozbeni vilagitas fontossagarol.


    ROB.
+ - Gaz kerdes es benzineskanna (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

Lattam Kölnben egy benzinkuton arulnak "Erdgas"-t.
Ez vajon ugyanaz mint amit nalunk autogaz neven lehet kapni?
(0,99DEM/l szoval az ara nagyon szimpi... :) )

A benzineskannat meg nem javaslom senkinek... gondoljatok el,
milyen szepet bir robbanni 5l benzin, ami raadasul feleannyira sincs
megvedve mint a tank. Tessek csak idoben felkeresni a benzinkutat! :)
Attol az auto ugyanannyit fogyaszt, hogy elobb tankolsz... :)

Udv|MfG,

GABRIEL, Akos
+ - Ujra veletek vagyok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok autosok!

Na sajna veget ert a nyaralasunk, naddddon jol ereztuk magunkat! De a
rosszban a jo hir, hogy ujra itt vagyok! :-) Sajna meg nem birtam atragni
magam az elmult heti anyagokon, de idovel majd utolerem magam.:-)) Igy egy
kicsit le vagyok maradva a lista meneterol.

Szal ha netan erdekel valakit reszletesebben is beszamolhatok az Ausztriai
autos elmenyeimrol. Eloljaroban annyit elmondok, hogy bizony erdemes egy
picit hoszabb idot eltolteni az osztrak autosok kozott, mert bizony annak
ellenere hogy eleg jo menet-tempot diktalnak, nagyon biztonsagosan vezetnek.
Egy szoval lehetne jellemezni a stilusukat: ODAFIGYELNEK egymasra! (na ez
megiscsak ket szo volt. :-)) Ez a legfontosabb! Visszaterve magyarorszagra
bizony azt kell mondjam a magyar siralmasan vezet! :-( Egy pici odafigyeles
a masikra csodakat muvelhetne a vezetesi moralunkon. Utunk soran volt
mindenfele helyzet, autopalyatol kezdve a terkepen alig vagy sehogy sem
jelolt utakig, a sima egyenes uttol kezdve a kanyargos (amolyan
rendszamleolvasos kanyarig), bezarolag a 29%-os emelkedo/leejtoig ahol biza
igencsak esznel kell lenni, ha valaki ep borrel akar onnan hazajonni. Bizony
volt hogy izzottak a fekpofak egy ilyen leejton aminek a hossza nem par szaz
meter volt, hanem tizen kilometerek. Es termeszetesen a leejton nem a feket
nyomtuk, hanem motorfek dolgozott, node 20% felett mar keves az 1-esbe
rakott motorfek, amellett szinte vegig nyomni kellett a feket is. Max
sebesseg itt nem volt 20kmh. :-)

Osszegezve tobbeknek javasolnek egy kis idot eltolteni a magas alpokban
termeszetesen vegigvezetve.

No tessek, megiscsak beszamoltam a fontosabb dolgokrol. :-))

U.i.: Nem akarom a BMW-seket bantani, mert semmi bajom a BMW-kkel, de
egyszer biza egy kisvarosban kisebbfajta dugot okozott egy BMW, ami nem
akarta az igazsagot es le kellett tolni az utrol. Nem egy szakadt szaz eves
BMW volt, hanem egy uj, a nagyobbik fajtakbol. :-) (bocs)

Soma! Kudheted az anyagot, amit megbeszetunk. :-)) Koszi.

Na mara ennyi.

Udvozlettel, minden jot:
MyChroLesLie (ICQ: 76225193)
mailto:
+ - Milyen kocsit lehet behozni? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ujabb kerdes. Gondolom, mar 1000-szer volt a listan, de nem tudom hol lehet
megtalalni az archivumot.

A kerdesem az lenne, hogy az uj szabaly ertelmeben milyen kocsit lehet behozni,
(hasznaltat) honositas vegett. Allitolag van valamilyen lista ezekrol a kocsikr
ol
Elerheto-e ez valahol az interneten? Illetve, ha megvan valakinek vmilyen file-
ban
nagyon szivesen fogadnam. (gondolom nem vagyok egyedul.)

Amon Tamas
+ - Re: szabaly az szabaly - kulfoldi rendszamu auto vezete (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Udv,

>> > Felado :  [Switzerland]
>> > Temakor: kulfoldi rendszammal mo-on ( 26 sor )
>> [...]
>> > Az ketsegtelen, hogy barki -akar jogositvany nelkul is- beulhet egy
>> > kulfoldi rendszamu autoba mo-on es vezetheti azt. Az a kerdes,
>> > hogy ez szabalyos-e?
>>
>> Nem-nem... :) A kerdes az, hogy buntetik-e a valosagban. Szerintem
>> szabalytalan, de mar lefutott egyszer a tema Hix Auto-n, es ha jol
>> emlekszem, ugy vegzodott, hogy elviekben buntetik, a gyakorlatban nem.

> De igen - de igen ! Szoval a szokasjog jo dolog (lasd USA), de nem
> mo-on, ahol
> torvenyek es szabalyok alapjan kell viselkedni. Ha jogilag _nem
> megengedett_,
> hogy kulfoldi rendszamu autot vezess, akkor barmikor megallithatnak es
> megbuntethetnek, es sok kellemetlenseget okozhatnak. Nem hivatkozhatsz
> arra, hogy a gyakorlatban nem szoktak emiatt buntetni.

> Ha egy szabaly mar elavult, vagy rossz, akkor azt meg kell szuntetni, de
> amig
> ervenyben van addig vagy betartod, vagy szamitanod kell a retorziora.

> Irt valaki az autoutlevelrol. Lehet errol bovebben tudni ?

>> p.s.: az autoutlevelhez kell minimum kereseti igazolas, valamilyen
>> hivatalos, legalabb jopar honaprol, valamint a tartos kinttartozkodas
>> igazolasa sem art.

> Na ez az amivel bajom van altalaban, itt is a szokasjog es a
> torvenykezes keveredik.
> Mi az, hogy nem art? Vagy kell, vagy nem. Ugy gondolom van egy
> jogszabaly
> az autoutlevelrol, amiben pontosan meg van hatarozva ki es milyen
> feltetelek
> mellett jogosult ra. (Hogyan kaphatja meg stb.) Ha benne van, hogy kell
> kereseti
> igazolas akkor kell, ha nem akkor nem. Ezutan jon a kerdes mi az a
> kereseti
> igazolas? Milyen nyelven kell, ha kulfoldi a ceg, akkor eleg-e a
> munkaszerzodes,
> kell-e hivatalos forditas stb. stb.

> Szoval zavaros egy ugy ez.

> kgy

Mindenkinek koszonom a vallaszokat, ezek utan nem biztos, hogy mernek kulfoldi
rendszamu kocsit vezetni Mo.-n.

Ugy latom, hogy azonban ez, egy globalisabb problema. Ha valaki kint van 
kulfoldon, nem nagyon tudd tajekozodni, a hazai dolgokkal kapcsolatban,
plane nem hivatalosan.

Egyebkent  most jutott eszembe, hogy valamikor olvastam egy cikket errol a
dologrol, hogy melyik elonyosebb kulfoldi, vagy magyar rendszamu auto-autoval
jarni. Tehat megis lehet? Hol lehet errol a torveny?


Amon Tamas
+ - w1.3szivato - magyar auto kulf. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ide is irok a wartburgrol, nemcsak a maganba...orulok, hogy elojottek a
honecker csodak.
A.
Szoval szivato. En is kuzkodtem, tekergettem, de nem segitett. Amugy ugy
kell eltekerni azt a kis izet, amibe ket kicsi vizcso megy, hogy
felengedjuk a 3 csavart egy csavarhuzoval, es elforgatjuk, ha szemben
allunk vele, akkor delutan 3-rol 12-re, tehat "ellentetesen". Ekkor lazul.
Igazabol egyszer ra kell lepni a pedalra, es akkor kapcsol be, es ha megegy
fröccsot adunk, akkor ki is kapcsol. Errol sokmindent csak elviekben tudtam
en is, amig nem vettem itt egy bontoban egy rendes DDR-t. Az ugy is
mukodott, mint ahogy a "Gebrauchsanweisung"-ban le van irva. VISZONT a
fogyasztasa akkor sem ment le az autonak. A CO-n itt nem allithatnak
privat, ugyanis akkor a rendor buntet, ha megnezi. Igy a hasznalt karbin is
le volt meg plombazva. Tehat nem ez volt a gond... (Es azokon a gyartas
utan nem is kell allitani, nem ugy mint a magyar w1.3-on, amit minden
zoldkartyanal meghajtanak, mint Singer a varrogepet.) Itt jegyzem meg, hogy
a magyar wartburgokat valozsinuleg az itteni leselejtezes utan adtak el
Mayagrorszagra. Kar.
Amugy kesobb rajottem, hogy mi a baj a wartburgok otthoni
"tulfogyasztasanak". A hiba abban keresendo, hogy egy kis ido utan a
termosztat megadja magat, es jo szokas szerint M.o-on szep utanagyartott
rezeset raknak bele. Ennek ket baja van. 1: Megadja magat nagyon hamar, par
honapon belul, amihez az is hozzajarul, hogy irto mocskos a hutoviz a
rendzsreben. Ki cserelte mar le zaros hataridon belul???? valasz nagy
valoszinuseggel-senki:-) Masik, hogy a rezes szar igen silany minoseg,
tehat nem fog rednesen zarni. Amihez az is hozzajarul, hogy nem gumis a
szele, tehat meg ha akarna sem tudna jol mukodni. Kerem a megoldas: tessek
bele Bosch eredetit venni, ha lehet, ami ugyan draga, de megeri. Ha ugyanis
jol zar a termosztat, akkor nem fogja atnyomni a vizet a pumpa a hutobe, es
ez azzal jar, hogy a motor el is fogja tudni erni az uzemi homersekletet.
Jaj de erdekes;-))
En miutan kicsereltem a rezes magyar termosztatomat, egybol 10-rol lement a
fogyazstasom varosban (padlogazos varosi gyorsulasos vezetes mellett)
8.5-re. Valoszinu, hogy megeri a dragabb arat.
Errol ennyit. Amugy a szivato 65 fokon kapcsol ki. Nekem 500 meter utan
telen-nyaron az elso zold LED virul. Kar, hogy vettem egy masik
csodabogarat azota, es nem hasznalom ezt a szepseget, ami 3 evig evente
tobbszor az autopalyan hazavitt minket padlogazzal!!!:-(
B- magyar itt.
Nekem az emlitett wartburg 95 oszetol van itt kulfoldon, eloszor angliaban
egy evig, majd itt mar tobb eve. Eddig nem szoltak erte. Attol eltekintve,
hogy Ramsgate-ben a lelkemre kotottek, hogy restauraljam:-) Egyszer lettem
megalitva itt, de itt a DDR-ben le sem szarnak. A jogsira sem szolnak
semmit, habar mar becsereletm azota europaira. Viszont elvileg van egy
szabaly, miszerint a jogsit is, autot is vagy fel evig lehet egyhuzamban
hasznalni itt. Azutan a jogsit be kell csereleni, vagy at kell villamosra
szallni. Az autot meg elvileg ide kell adoztatni, ami szivatas direktbe,
automata nelkul. Ez a mahinazas hogyan megy, nem tudom, mivel amikor
megkerdeztem,hogy mit is csinaljak, leintettek a DDR-esek. Nyugaton biztos
a koromomre neztek volna, hogy mit is jarok itt egy rozsdas ohne-kat
szarral, aminek magyar a rendzsama. Amuyg a myagar jogsi mar nemzetkozinek
minosul...adtak tudtomra itt.
Szoval van _szokas_ es van _szabaly_. Itt a szokast tartjak be, tehat lehet
magyar rendzsamu autoval beliebig jarni, es senki le sem szarja. Az
ordnungsamt mar ketszer buntetett meg tilos parkolasert, de nem fizettem,
mert nem tudjak a lakhelyemet kikovetkeztetni az auto rednszamabol
(CWG-892). De nem baszogattak miatta.

ennyit mara innen.

udv

csaba
+ - AR 33 1,8 TD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csaakooo!

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Afa 33 1.8TD ( 22 sor )
> 
>Hello auto,
>
>Most iratkoztam fel a listara.
>Üdvözlök minden autos tarsamat :-)

En is udvozollek!
>Lenne is egy kerdesem, keresem !
>Alfa romeo 33 1.8 Turbo diesel
>hez keresnek kezikönyvet , villamos rendszerenek rajzat.
>Ha esetleg valaki tudna segiteni.....
>elore is köszi.

Nekem van 1 beszkennelt szervizkonyvem, csakhat nem TD hanem 1,7 16V Boxer. Nem
tom a vill. rendszerek mennyiben kulomboznek, meg nics szeles korben targyalva,
 ha erdekel kuldom.
Ja nemetul van, mindossze a fontosabb cimszavak beleirva magyarul.

Palika 

U.I. nezz korul a neten, biztosan talalsz.

U.I.2: tegnapp vacsora kozben lattam a TVben, hogy keresnek egy Vadbarmot piros
 Alfa Romeoval, aki fizetes nelkul szokott tavozni a benzinkuttol, legutoljara 
meg is olt valakit. Habar a leiras csaknem fedi az en verdam, nem en voltam!!! 
Ennyire levetemult meg en sem vagyok!
+ - muanyag lokharito javitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Torott, serult uvegszalas muanyagbol keszult lokharitot szeretnek javittatni
(Yugo Skala 55-osrol valo), lehetoleg olcson. Tud valaki cimet Budapesten,
ahol nem Volvo-arban csinaljak meg a potlast/hegesztest?
Minel tobb cim erdekelne, hogy legyen alternativa.

Koszi,
Zoli

== Nasfay Zoltan -- mailto:  -- visit www.KimWilde.com ==
+ - Fw: ami a tolakodast illeti (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Kerdem en: miert nem all mar a hidon abba a savba
> > amelyik jo neki? Miert kell foloslegesen

 Hali!

 En is szoktam tolakodni, DE a kovetkezo modszerrel.
 Ha legalabb ket autonyi hely tamad, akkor besorolok a tobbiek ele, ha nem
 akkor megyek jobbra a fehervarira.
 Mindket ut jo nekem. Egyebkent tenyleg rengeteg mazsi van a belso savban
 pont azert, mert mar tudja 500 m-el elobb hogy neki egyenesen kell
 tovabbmenni es parazik, hogy nem tud majd besorolni. Igy egeszen a masodik
 keresztezodesig 30-cal cammog a sor. Elvileg a hidrol jovo leagazas utan
mar
 50-el szabad menni. (szeremi, dombovari ut talalkozasa) Es azert fokozza ez
 a problemat mert ugye 2 savbol 1 lesz. Ha a ket forgalomnovelo tenyezot
 figyelembe veszed rajossz mekkora segitseg hogy par autos elhuz a sorbol.
Ha
 mindenki a belso savban menne mar a lagymanyosi hid elso leagazasatol allna
 a sor.

 SzaboZE
+ - jarmu mozog, vagy all ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Grimm irja...
> Tajekoztatast is adhat arrol ha vilagit a lampa, 
> hogy a jarmu mozog, vagy all :-)

Erre nem vennek mindig merget :-)))

Nemreg tortent egy videki kisvaros hataraban.
Rendor leallit. Lehuzodok, motort leallitom, a vilagitast
lekapcsolom parkolofenyre . (beidegzodott mosgassor)
A rend sasszemu ore elkerekedett szemmel becsodalkozik
az ablakon
- Maga egy feher hollo...
- ???
- Lekapcsolta a tompitottat. Jo utat, viszlat !
Fakepnel hagyott es mar masik autora vadaszott.
--
Meszaros Geza
+ - Szeles gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 irta:

>> >Haaat, mivel szeretnem ha kicsit szelesebb lenne a felulet,
>>
>> Ezaltal jobb lesz az utfekves, de a fogyasztas egy picit no.
>
>Az egyenesfutas, a kormanyzas precizitasa, a rugozas (a nagyobb
>rugozatlan tomeg miatt), es a gordulesi zaj meg rosszabb.

Hat ezzel sajnos nem erthetek egyet. En lecsereltem a kocsin a 235/45-17-es
gyari gumikat elol 225/40-18, hatul 245/40-18-ra, es mint elore szamitottam,
sokkal jobb lett az utfekvese. A kormanyzas precizitasa mit sem valtozott,
sot, ugy erzem egy kicsit az is hatarozottabba valt. Az egyenesfutassal
kapcsolatban, ha elviszed egy normalis futomubeallitasra (ahogy en is) akkor
nem lehet problema, ha van, akkor a kocsi szar. En mint mar emlitettem, akar
270-nel a kormanyt elengedve is siman egyenesfutok az autommal. Szoval nem
ertem miert lenne a szelesebb/nagyob gumi rosszabb. A rugozas kifejezetten
jobb lett, mert nem rugozik annyira. Utalom, ha ugy megy a kocsi, mint egy
hullamvasut. Meg akkor nem is lehet olyan jol kanyarodni vele. Szoval felek
olyan kocsit vezetni mondjuk 120 felett, amin .../40-17-nel
kisebb/keskenyebb  kerek van. En mar ehhez hozzaszoktam, fel sem tunik. Ha
megis feltunne, akkor meg atallitom a futomukemenyseget komfort fokozatra,
belulrol, egy kapcsolo atkapcsolasaval, es maris megoldodik minden ilyen
iranyu problema. Probaljatok ki, hogy kb. 160-nal elkezditek a kormanyt 3-5
cm-t jobbra-balra rangatni, gyors egymasutanban.Ha a kocsi elkezd hintazni,
akkor szepen le kell lassitani 80-ra, es sohasem gyorsitani a fole. Ha nem,
akkor megismetelni 200-nal. Ha meg itt sem szalltok el, akkor lehet menni
160-nal is akar. En kiprobaltam, 160-nal. Fel se tunt a kocsinak, hogy
rangatom a kormanyt. Csak ment kicsit jobbra-kicsit balra, mindenfele
bedoles nelkul. Es ezt tartom fantasztikusnak az M5 futomuveben, hogy
kanyarstabilitasa kivalo, megis rugozik kozben, sot, egy kapcsoloval
lagyabbra lehet allitani, ha kell. Egy szoval tokeletes. Jobbat meg nem
lattam utcai autonal. A Golfomnal ehhez kozeli, de ezt meg sem kozelito
utfekvest csak ugy tudtam elerni, hogy szetultettem, meg szetkemenyitettem a
felfuggesztest. De abbol majdnem kisetem ha kicsit rosszabb volt az ut. Az
M5-ben meg me'g sport fokozatban is siman ki lehet birni.

Szoval a kulcs az, hogy autot kell venni, nem ocskavasat, meg nyulketrecet,
es akkor nem kell csodalkozni, ugy is mondhatnam, hogy alapproblemava
zsugorodik az, hogy gyorsan tudjunk menni, be tudjuk venni a kanyart, meg
tudjunk allni.

Ezt a modszert melegen ajanlom mindenkinek.

Udv,
Vaddiszno
+ - Talalkozorol kitiltva (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Faji diszkriminaciot alkalmazok, es megtiltom a talalkozon valo
reszvetelt az eso szamara! Ha a szep szo nem hasznal, szamitok
Frigyes (mint esouzo szakfelelos) segitsegere is! :-)))

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re: kulfoldi rendszammal mo-on (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Ez ügyben néhány észrevételem lenne, mert igencsak érdekelt voltam ebben :

Szóval nem engedélyezett  M..O.-n külföldi rendszámú autót vezetni (csak) ma
gyar állampolgárnak kivétel, ha ott van az autóban egy külföldi.
Rendőrök jelentik a vámosoknak, azok meg lefoglalják a kocsit, valamint csem
pészetért eljárást indítanak.
Megoldás lehet a gépjármű útlevél, de  :

  -Évente újítandó,
  -Évfordulókor autó nem lehet az országban,
  -Max. 180 nap/év a benttartózkodás az országban,
  -Egyhuzamban max.60 nap,
  -Ha nem pecsételtetsz a határon és elkapnak, akkor csempészet,
  -Ha többet maradsz, akkor bevonják.

 Sajna így a félárú külföldi autó csak álom marad.....


Üdv,
   Gábor
+ - zorges alapjaraton (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>A kerdes, hogy mi gyanithato ebbol? Egesz biztos, hogy a kuplung a bunos,
>>vagy mondjuk lehet, hogy kette fog esni a sebvalto...?
>Kinyomocsapagy...
>En igy jarok mar egy jo ideje, osszel fogom megcsinaltatni ugy tunik..

NEM kinyomocsapagy! A kinyomocsapagy csak akkor mukodik, ha a kuplungot
betaposod, egyebkent kulso es belso gyuruje egyutt forog, tehat nem a
gorduloelemek futnak benne, igy zajt sem adhat. A nyelestengely csapagy
viszon epp ellentetesen mukodik, vagyis kinyomott kuplungnal all meg
(=hallgat el), amugy meg forog es zorog. Jarni nyugodtan lehet vele, amig
nem lesz hangosabb az alapjaratnal.
Fogash

+ - legzsak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>koccant az eleje, igy a visszapillanto is kicsit karcos, na
>meg a legzsak is eldurrant, mert pont a szenzornal erte az
>utes, viszont mar ki van kupa'lva.

Apro szepseghibaja a mesenek, hogy a szenzor nem a lokharitoba van epitve,
hanem a kocsiszekreny belsejebe. Ez lehet valahol a valtokar kornyeken,
csak kivulrol, esetleg a tuzfal tajekan, de mindenkeppen a gyurodo zonak
altal mar vedett helyen. A szenzor ugyanis egy lassulasmero, vagyis semmit
nem kell megnyomni rajta ahhoz, hogy jelet adjon. Elegseges, ha sikerul
2-3-4 g (~20-30m/s2) lassulast produkalni a kocsiszekreny ezen reszevel.
Tajekoztatasul: az F40es Ferrari szaraz aszfalton, bemelegitett gumikkal
kb. 13m/s2-et tud lassulni, a 911es Porschek tipustol fuggoen 11-12m/s2-re
kepesek. Egyszoval nincs olyan auto, ami ekkorat tudna fekezni. Ha viszont
csattansz, akkor a rugalmas, illetve programozottan gyurodo zonak elkezdik
felemeszteni a mozgasi energiat, es egy kevesse rugalmas akadalyon, vagy
szembejovo auton bizony osszejohet a szukseges lassulas. De ALAPELV (ha ugy
tetszik: okolszabaly), hogy a legzsak utkozesnel csak akkor nyilik ki, ha a
kaszni korulbelul akkorat gyurodik, hogy az elso kerek megszoruljon a
kerekjaratban.

Igy higgyen mindenki a "pont a szenzort utotte meg" kezdetu meseknek...

Okulast
Fogash

+ - slusszkulcs-kirantas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Egyszeruen egy gyors mozdulattal benyulsz, es kirantod a =
>slusszkulcsot...
> ....a Zsigulibol meg a regi Ladakbol, mert a gyujtaskapcsolo a
>kormanyoszlop BAL oldalan van, amit siman elersz akar az ablakon at
>is, de az osszes tobbi altalam ismert autonal meg a JOBB oldalon,
>ahova sajnos nem lehet csak ugy benyulni... :-)

Es tudjatok, vajon miert van a regebbi Fiatokban a bal oldalon a
gyujtaskapcsolo? Urban legend szerint azert, mert a maffia igy amikor
beugrik a kocsiba, ballal tekeri a kulcsot, jobbal meg mar rakja is a
sebesseget. Egy csomo idot meg lehet sporolni... :)
Fogash

+ - fekve rendor kiasasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Este felasta kereszben az utat 1 asonyom szelessegben es
>melysegben. Onnantol kezdve az mint fekvo rendor uzemelt
>elmondasa szerint nagyon hatasosan.
Az egy asonyomot betudom a tulzas, mint koltoi eszkoznek, de az ilyen
felasas tenyleg hatasos, egyet en is ismerek. Viszont ha en meg nagyobb
paraszt lennek, akkor satuval fekeznek elotte (a porban csak hadd csusszon
a kerek), utana meg jol kiporgo kerekekkel indulnek el, hadd elvezze a port
a kozutrongalo... Vagy csak az onkormanyzatot lehet feljelenteni, ha egy
godor hazavagta a kocsim futomuvet? A polgar meg ott veszi le az aknafedot,
ahol csak akarja? Hogy is van ez?
Mellesleg ha az uthibakat tabla jelzi, akkor az utfenntarto nem felelos. Az
igazi fekvorendort meg mindig jelzi tabla is (legalabbis en meg csak
ilyennel talalkoztam), vagyis nem varatlanul bukkan fel.
Fogash

+ - fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>  120km-t probalva tartani: 8 liter/100km  atlagfogyi
>>  140km-t probalva tartani: 9.4 liter/100km atlagfogyi
>Biztos..??  Nekem tul nagynak tunik a kulonbseg...
>Mi lehet az oka??
Mondjuk az, hogy a sebesseggel negyzetesen no mindenfele menetellenallas,
vagyis 20% sebesseg-tobblet 44% tobblet energiaba kerul. A Passat
bordcomputere is hasonlokat hoz, (7.4 ill. 9.3 l/100km)
Fogash

+ - gyerekelutes majnem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>epp sietos hangulatban voltam hat nyomtam rendesen
>persze zene nelkul nem lehet vezetni ezert csatornat kerestem
Ha annyira siecc, a  az a kurva radio. En ha felveszem a
fe'l-o:ngyilkos tempot, akkor van, hogy teljesen kikapcsolom. Kell a
motorhang az en fulemnek. Meg hogy halljam a szirenat, stb. Elmulasztom
valamelyik ostoba slager egysoros szovegenek 2 szavat? Inkabb, minthogy
felszemmel, felkezzel vezetve kelljen valasztanom a teherauto es a gyerek
kozul! Ha meg normalisan megyek, akkor szolhat a radio. De csak ugy, hogy
at tudjak felette beszelni. Nem feltetlenul goodyear Sanyirol szolva, de
remelem egyszer annak viszi majd a mento az anyjat, aki olyan hangosan
zenel a kocsijaban, hogy attol nem veszi eszre a szirenat...

+ - asonyom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

tisztelt varosi (Fovarosi!) autostarsaim. Az "asonyom", mint mertekegyseg
az "arasz"-hoz hasonloan egzakt hosszmertek. Az "1 asonyom melyseg"-en azt
ertjuk, amilyen melysegu arok keszul egyszeri asassal. Ez altalaban az aso
meretenek fele-ketharmada, vagyis 15-20cm. Az "1 asonyom szelesseg" az aso
fejenek szelessegevel egyezik, vagyis 20-25 cm, talajviszonyoktol kicsit
fuggoen. Namost, ha valaki kias egy korrekt, negyszogjel alaku arkot, ami
egy asonyom mely, es 2 szeles (ahogy azt egy listatarsunk irta), az csinal
egy 15cm mely es 40 cm szeles arkot, fuggoleges oldalfalakkal. Na, aki ezen
szemelyautoval akarmekkora sebesseggel atmegy, az vendegem egy sorre.
(Penti nem, mert a Partollal sikerulhet!). Mas kerdes, hogy aszfaltutba
hogy as az ember arkot, illetve mennyi vert kell kiizzadni egy utnak
hasznalt folddarabba torteno arokasashoz. Amin en atmentem, az kb egy 10cm
elhosszusagu egyenlo oldalu 3szog keresztmetszetu arok volt, megis eleg
szepen zokken meg gyalogos-sebesseggel haladva is.

+ - uj feladat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>csinalt meg ilyent a vilagon. Eddig mindenki az elektronika segitsegevel
es
>kozvetlen befecskendezessel oldotta meg. Nem lehetetlen az ugy, de
Megrazo hirem van. A Raba D10 is kozvetlen befecskendezeses, sot az Euro2
motorokon egy korlatozottan elektronikus adagolo is szerepel. Esetenkent.
Ja, es a Mercedes W124/250 D turbo cimu autoban 5hengeres soros adagolo
van, elektronikus vezerlessel (potmeteres gazpedal, elektronikus
elotoltes-, uresjarat- es max.ford. szabalyozas)
Az AVL-List-nek mar sikerult az elso D10 megalkotasanal (felhasznalva a
licenszado MAN D2156 motor blokkjat es forgattyus mechanizmusat) olyan
motort krealni, ami 360-380LE volt. Ebbol lett a max.300-320 lovas Raba D10
Euro1, mert csak a hengerfejet tudtak megvenni... Szoval a feladat nem
remenytelen. Irany Graz!

+ - uj cim (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Na errol a cimrol beszeltem az elobb.
>Innen fogok ezentul irni, mar amennyi idom engedi.

"d" mint "diesel"?	;-)

+ - fordszammero, bankok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mi az a mutatos fordulatszammero? Milyen van meg?
Mutatos=analog. Van meg digitalis, illetve LCD-kijelzos.

Bankkartya iden ev eleje ota a BEJELENTESTOL, es nem a letiltastol kezdve a
bankok viselik a kockazatot. Minden valamirevalo banknak van bankvonala,
ahol 0-24 ora kozott veszik az ilyen jellegu bejelenteseket (is). Pl.:
pentek 18orakor eszreveszed, hogy kartya huss. Telefon, 18:10kor felhivod a
bankot, es becsicserged, hogy mi tortent. A tenyleges letiltas valszeg csak
hetfon reggel tortenik meg, de a hetvegi szamlamozgasok mar a bankot
terhelik, nem a te szamladat. Szvsz nagyobb gond, hogy a legtobb embernek
meg otthon sincs felirva a kartyaja szama es a szamlaszama, igy viszont
idot veszit a beazonositasnal. Ti. a bank nem biztos, hogy nevrol
azonosit... Van azonban olyan bank is, aki a szamladon levo penzmozgas
fuggvenyeben automatikusan modositja a limitedet. Igy akinek a jellemzo
kifizetesei napi parezer Ft-on mozognak, annak leviszik a napi limitjet is,
aki meg jobban kolt, annak magasabbra hagyjak. Egyeni keresre persze ettol
el lehet terni.
Fogash

+ - off.bankkartya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ez igy ebben a formaban marhasag. A kartyan semmilyen formaban nincs
>rajta a PIN kod es semmi modon nem lehet a kartya adataibol azt
De, van aki rairja ALKOHOLOS FILCCEL....

+ - lemaradas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Megjottem a szabirol, mint a mellekelt abra mutatja, ujra mindenbe
belepofazom. Jelenleg a #791-ig olvastam az AUTO-kat, de a feldolgozas
folyamatos. Ha valaki veletlenul a velemenyemet kerne, kerem kuldje maganba
is, mert addig nem olvasom a frisseket, amig van lemaradas. Remelem 1 7en
belul utolerem magam.
Udv
Fogash

+ - Swift 1.0 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Temakor: suzuki swift 1.0 vegsebesseg ( 13 sor )
>Idopont: Wed Jun 21 18:33:38 EDT 2000 AUTO #782
>Nem talalom sehol a %subj% beli adatot. Mennyit lehet kihozni
>belole? A maga 2000 km-evel nem akarom meg meghajszolni,
>hogy majd kiderul :) Az biztos, hogy lattam 150 folot swiftet
>kozlekedni. De az ehetett 1.3-as is.

3 hengerrel TILOS 80nal tobbet menni. Megint ott tartunk, hogy valaki
30loerovel azt hiszi, az autopalya reme lehet. Felejtsd el!
Fogash

+ - kocsilopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A felboszult tulaj azonnal kiugrik es uldozobe veszi
>a gyereket. A tolvaj csak erre var, beul es elhajt.

A Passatban olyan rijaszto van, hogy pisztollyal sem tudjak tolem elvenni a
kocsit. Ha ugyanis egyszer leallitom, a kovetkezo gyujtas-raadaskor ujra
ker egy PIN-kodot. Ha nem utod be, vagy rosszul utod be (3 probalkozas
van), akkor is elindul, de 5sec utan veszvillogot kapcsol, 10 s utan pedig
leall es hujjogat. 
Ha jaro motor mellett kinyitod a vezeto ajtajat, becsukas utan ujra keri a
kodot, fuggetlenul attol, hogy jar-e a motor, vagy sem. Ha nem sikerul,
u.a., mint feljebb.
Lefulladas utan par masodperced van az ujrainditasra (vasuti atjarobol
kihajthatsz), de utana ujra leall.
Szvsz igy nem konnyu elvinni... 
Fogash

+ - villantas, radar, benzin a kannaban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A villantasok (kelet-)nemet jelentesei:
varosban/orszaguton 1-2 rovid: "gyere, elengedlek"
orszaguton 4-5 rovid: "allambacsi tartja a markat"
varosban/orszaguton 1-2 hosszu: "tavolsagi feny kikapcs"
autopalyan akarmilyen kombinacio: "takarodo"

Hivatalosan persze itt is "veszelyes esetre hivja fel a figyelmet".

###

sz.m. irta:
: Ezt en nem ertem; _szvsz_ a meres pontossaga tized km/h
: (ez igaz a radarra es a lezeres merore is).
: Pontatlansag abbol adodhat(na), ha a meres szoge "tul nagy",
: vagyis nagyon "ferden" mernek.

Tevedes. Az, hogy en 0,1 km/h-ra leolvasok egy muszert, nem jelenti azt,
hogy ilyen pontos is vagyok. Lasd a 30 DM-es digitalis multimetereket,
amik pl. azt irjak ki, hogy "4,997 V", aztan megnezed a leirast, es
kiderul, hogy "1% es 3 digit" a hibahatar. Nemet radarral nekem mar volt
esemenyem: 80 helyett kb. 95-tel mentem ora szerint, a fenykepen 92-t
mertek, 3 km/h hibahatart levontak, igy +9 km/h-val buntettek.

Egyebkent erdemes a nemet tv-t nezni, idonkent vannak benne ilyen tesztek,
hogy a to:mbha'z a lezer szerint mintegy 8 km/h-val mozog, stb. Par eve
valamelyik ADAC-magazinban volt nehany "lehetetlen sztarfoto", ha jol
emlekszem, utanfutos kamion vitte a palmat 276 km/h-val. :-)) A hidak
valahogy zavarjak a radart, igy hidak kornyeken azt hiszem, mar nem
mernek. Egyebkent is, a kocsiba epitett radarral egy csomo baj van. Igy
pl. a yardnak parhuzamosan kell leparkolnia az uttesttel (Egyszer lattam,
ahogy leallnak. A yard kiszallt, es collstokkal megmerte, hogy
parhuzamosan all-e?), stb. A lezer meg nem keszit fenykepet (me'g), igy le
kell inteni a delikvenst, a muszeren megmutatjak neki a sebesseget [nem a
magyar modszer, hogy megmerjuk az elsot, aztan leintjuk az egesz
kocsioszlopot, kozoljuk a vezetokkel, hogy 60 helyett 75-t mertunk, ha
elismeri, 1000 Ft helyszini birsag, ha nem, feljelentes], amig lerendezik,
a kocsioszlop kovetkezo 10..20 tagja lazan elhuz fenysebesseggel. Ugyhogy
itt az altalanos taktika az, hogy vagy mindent betartunk, vagy ha
valaki megeloz minket, akkor beallunk moge, akarmennyivel is menjen.

###

Benzin a kannaban: ezt kb. 1 eve megkerdeztem itt, akkor olyan valaszokat
kaptam, hogy muanyag kannaban az idok vegleteig lehet tarolni
(termeszetesen muanyag benzinkannarol van itt szo, az uditoitalok
flakonjait allitolag oldja a benzin), femkannaban pedig addig, amig le nem
oldja belul a festeket.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Trabant csorog - karburator? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

tavgyogyitashoz szeretnek segitseget kerni.
Tunetek:
A Trabi (2 utem, 601 '87) nagyobb fordulatszamnal csorog,
pl. 3-asben kb. 50 folott. Iszonyu gyenge lett, egyedul ulve
benne 70 a max. sebesseg.

Kortortenet:
Ekszijcsere volt, akkor kb. 2 km-t mentem ekszij nelkul,
baromi meleg lett a motor, de kicsit vartam es ugy tunt,
nincsen gond. Feszesseg szerintem rendben volt.
Nekivagtam egy balatoni utnak (kb. 190 km), 2 szemellyel,
2 biciklivel, cuccal. Max. 70-ig ment fel, lassan, es kis
gazadasnal is csorgott. Csereltem gyertyat, hiba maradt.
Ha probaltam tovabb nyomni, a motor felporgott, valami
beallt (leallt a motor egy pillanat alatt), es 2-3 mp mulva,
beteve 3-asba ujraindult. Nem akartam nagyon nyuzni,
igy 3-4 alkalom utan nem probalkoztam tovabb.

(Egy 190-es, piros Merci allt meg segiteni, de csak
altalanossagokat tudott mondani, es adott egy mobil
szamot, hogyha gond van csorrentsem meg. Azert rendes
dolognak tunt, meg ha ugy is latszott, hogy valamennyire
uzleti alapon gondolja, szimpatikus volt a hozzaallasa.)

A balatonon vizzsakot kipucoltam, ekszijon huztam egy
kicsit, nem tortent valtozas.

Itthon a hiba maradt, probaltam nagyobb oktanszamu
benzin (98) + olaj kevereket (ld. kezrateteles gyogyitas:-),
persze valtozas semmi. Kicsi allando zorgest is hallok, ami
4-esben nem jelentkezik.

Szetszedtem egy-ket dolgot: gyertya szep ozbarna-vilagosbarna
arnyalat, ha a keverek benzinszegeny, szerintem nem ilyennek
kellene lennie.
Karburator: szetszedtem, de nem tudtam, mit kellene nezni,
az uszohazban a szintet valamivel emeltem (konyv), persze
valtozas semmi. Fuvokakat csak az uszohazbol tudtam
szemlelni, semmi. A butyok (ami a kiegeszito fuvokat nyitja)
kb. 1/2-2/3 kozott pedalallasnal nyit, ami kb. jo.

Gyujtas elektronikus, sokak szerint ezt nem is erdemes nezni,
mert ez ugyis jo.

Mit csinaljak?

Koszonettel,
Nandi
+ - ARAL (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Tegnap volt egy kis problemam egy ARAL
kutnal, 2600-at szamlaztak valamire,
ami csak 1100 volt (ma visszamentem,
akkor tudtam meg a helyes arat).
Valahogyan biztos voltam benne, hogy
szandekos volt, de mara mar elbizony-
talanodtam, lehet, hogy egyszeru tevedes.
A kutasok hozzaallasa korrekt volt.
Rogton jott egy fonok
forma holgy, aki elnezest kert, es bar
biztositott, hogy csak tevedes volt,
de azert rogton utananezett, ki volt akkor
szolgalatban. Ugy tunt, hogy ennel az
ARAL-nal a trukkozes nagyon ritka dolog,
de ha elofordul is, nem lesz hosszu eletu
az illeto a cegnel. Szoval ajanlom:
ARAL Lagymanyosi pesti oldal.

Nandi
+ - HIX autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

3., egyben utolso level:

Lattam egy HIX AUTO matricat egy
zoldes auto hatso ablakan, pont
kozepen a Lagymanyosi hidon,
Pest fele. Rendesen cikazott a savok
kozott, viszont minden savvaltasnal
indexelt, ellentetben sok szaguldozoval,
igy igazi HIXAUTO-skent sietett :-).
Igyekeztem utana menni, de eselytelen
voltam a jelenleg kb. 10LE-s Trabimmal.
Szoval fogadd lelkes udvozlesemet,
villogas, szettart ujjak es kurt!!!
Ki volt?

Nandi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS