Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 650
Copyright (C) HIX
2000-02-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 lampasokrol... (mind)  38 sor     (cikkei)
2 Rendori jelenlet, VW bonto (mind)  33 sor     (cikkei)
3 va: M1/M7 80 km/h (mind)  22 sor     (cikkei)
4 Ford Piramis (mind)  5 sor     (cikkei)
5 Zar, szemuveg, osztrak sarga angyal (mind)  36 sor     (cikkei)
6 Re: Fustolgo Skoda (mind)  12 sor     (cikkei)
7 Re:Audi TT utoljara (mind)  28 sor     (cikkei)
8 Re: 100k bunti (mind)  16 sor     (cikkei)
9 szamara (mind)  8 sor     (cikkei)
10 Skoda gazbowden (mind)  11 sor     (cikkei)
11 Kodlampa (mind)  10 sor     (cikkei)
12 Astra (mind)  17 sor     (cikkei)
13 mazda mx-5 Miata , keresek (mind)  13 sor     (cikkei)
14 Re: hatso kodlampa (mind)  8 sor     (cikkei)
15 Kultura, buvarkerdes (mind)  30 sor     (cikkei)
16 Torott kez (mind)  10 sor     (cikkei)
17 Re: 4wd kombi auto ( 11 sor ) (mind)  27 sor     (cikkei)
18 Re: toresteszt + biztosito (mind)  20 sor     (cikkei)
19 100K,,, Korrekt ? (mind)  21 sor     (cikkei)
20 Foglalkozzunk autokkal! (mind)  39 sor     (cikkei)
21 Gallytoro (mind)  12 sor     (cikkei)
22 Golf GTD rangat (mind)  30 sor     (cikkei)
23 ideje hozzaszolnom (mind)  7 sor     (cikkei)
24 Meg egyszer hatso kodlampa (mind)  14 sor     (cikkei)
25 Hasznalt auto kereso - http://www.hasznaltauto.hu/ (mind)  14 sor     (cikkei)
26 RE: Polaroid (mind)  4 sor     (cikkei)
27 4kerekes auto (mind)  14 sor     (cikkei)
28 Ford zar utoljara... (mind)  29 sor     (cikkei)
29 RE:Ajtok es zarak (mind)  3 sor     (cikkei)
30 Re: hatso kodlampa (mind)  15 sor     (cikkei)
31 angol izzot a coraban (mind)  5 sor     (cikkei)
32 Re: Kultura, lampaszinkron, stb. (#645) (mind)  13 sor     (cikkei)
33 Re: szemely vagy kisteherauto, vam (#647) (mind)  6 sor     (cikkei)
34 Re: kodlampa / napszemuveg (#649) (mind)  16 sor     (cikkei)
35 Re: autopalyadij (#649) (mind)  6 sor     (cikkei)
36 Re: itt az oz, hol az oz; koszonet (#644) (mind)  25 sor     (cikkei)
37 Vicces kep (mind)  3 sor     (cikkei)
38 nemetek meg egyebek (mind)  27 sor     (cikkei)
39 Arengedmeny (mind)  26 sor     (cikkei)
40 Uj autok a'r-alku ismet (mind)  26 sor     (cikkei)
41 Re: *** HIX AUTO *** #647 (mind)  21 sor     (cikkei)
42 Re: Autopalyamatrica (mind)  16 sor     (cikkei)
43 Re: KONI (mind)  8 sor     (cikkei)
44 Gaz tankolas (mind)  10 sor     (cikkei)
45 Kodlampa (mind)  31 sor     (cikkei)
46 diesel dilemma (mind)  23 sor     (cikkei)
47 ford zarak, diesel inditas (mind)  49 sor     (cikkei)
48 TT meg egyszer (mind)  89 sor     (cikkei)
49 Segélykérés (mind)  9 sor     (cikkei)

+ - lampasokrol... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv a Lampahasznalonak!

>a kodfenyekrol.... Az elso nem vakithat, mert
>annak ugy kell beallitva legyen, hogy lefele ill. elore vilagitson.
 Vizszintesen maga ele kell vilagitson...

>Es valaki azt irta, hogy azert vakit az elso, mert szetszorja a fenyt...
>EZ TEVEDES!a kodlampa pontosan egy csovaban vilagit.(a kod szorja szet a fenyt
!)

  Ember a kodlapma egy vizszintes savban, kb.180fokban szorja szet maga
ele a fenyozonet. Ezert VAKIT!
  Amit te mondassz az nem kodlampa, hanem kiegeszito fenyszoro....

- szimmetrikus fenyszoro (USA, volt SzU)
 A tompitott egoszal egy lappal el van takarva, hogy a tukornek csak
a felso reszere vilagitson, ahonnan a fenysugarak az auto ele
vilagitanak.

- aszimmetrikus fenyszoro (Europa)
  Az ut szelenek jobb megvilagitasa miatt a takaro lap 15fokkal meg van
torve, hogy az ut jobb szelet hosszabban vilagitsak meg, mint a
szimmetrikus fenyszoro....

- sealed beam fenyszoro (USA)
 A ket egovel rendelkezik, azonban a tompitott nincs takarva, a vakitas
elkerulesere az ego a fokuszpontbol oldalra kerul. Altalaban nem
cserelheto egoju, zart szerkezet a tukor es a ket ego egyben... 

 Annak megallapitasar, hogy a fenyszor milyen tipusu ajanlom a
papirlappal letakarast. Fogunk egy papirlapot, a bekapcsolt fenyszoro
ele tetsszuk es az atvilagitott kepbol lathato, hogy:
- milyen rendszeru a fenyszoro
- jol van-e benne az ego (tompitottnal a takarolemez altal hatarolt sik
vizszinte, ill. 15fokkal hajlik lefele)
--
 Udv:
     Levente
+ - Rendori jelenlet, VW bonto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok,

tegnap volt szerencsem megjarni a Pecs-Bp-Pecs utat a 6-os uton. Reg tettem
ilyet,
es mostanaban nem is fogom ujra elkovetni. Az uton 5 helyen vettem eszre
rendori
ellenorzest, ebbol 3 helyen mertek sebesseget is. Sot, ebbol ketto
egymastol 1 km-re
volt. Ez mar szivatas....De nem ertem oket, ilyen forgalmas uton nagy
valoszinuseggel
jeleznek az autosok egymasnak. Igaz, az egyik radar elott csak egy valaki
"szolt".
Lehet, hogy meg itt is aratnak ?
Hogy szaradna le a tobbi keze, aki ruhell villantani egyet...
Altalaban Siofok fele jarok, ott szinte soha nincs rendor.

Viszont valamivel Dunafoldvar utan Bp fele lattam egy VW bontot. Ugy
emlekszem, lista-
tarsunk keresett ilyet. Keson ugrott be, hogy megkerdezzem mondjuk a
telefonjukat,
de ha meg mindig kell, szerintem tegye fel a kerdest, es ha valaki arra
jar, biztos megall
megkerdezni a szamot.

Meg egy aprosag : Hallgatom Bp-en a Klub radiot, csorgok befele az Ulloin.
Van azon egy
feluljaro, epp annak a tetejen jarok, amikor mondja a radio, hogy annak a
feluljaronak a labanal
merik a befele jovoket.... Jokor szolsz, mondom a szerkezetnek.

Erdemes mar levenni a teli gumikat ?

Sziasztok : Attila
+ - va: M1/M7 80 km/h (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az M1/M7 80 km/h-ja mindenkire ervenyes 
> "kornyezetvedelem 22-06h"

Ezen a szakaszon ejjel nagyon sok kobor allat
csatangol keresztbe. Sokkal tobb, mint az elotte
es mogotte levo kilometereken.
Az egyik oldalon a repter, mig a masikon, tavolabb
lakohazak. Az ut kozeleben nincs lakoepulet.

Aki teheti, koltozzon ki oda egy par ejszakara
es tanulmanyozza annak a rovid szakasznak az eletet.
Vannak akik megtettek es komoly kovetkezteteseket
vontak le a tapasztalataikbol. Persze, ezt tanultak
ez a szakmajuk es ezert fizetik oket. :-)

Tompitott fenyszoroval, 80 km/h felett csak meghalni
lehet. Gondoltatok mar arra, hogy a biztonsagos
autozashoz 120-al milyen brutalis vilagitasra van 
szukseg ? Amit hasznalni nem minden korulmenyek 
kozott lehet. Figyelemmel a tobbi autora.
--
Meszaros Geza
+ - Ford Piramis (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Felhivtam a napokban valami miatt telefonon oket.
Egy nagyon erdekes monologgal nyitnak.
Fordosok ! Erdemes odacsorogni es meghalgatni :-(
--
Meszaros Geza
+ - Zar, szemuveg, osztrak sarga angyal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>A marka vedelmeben es a zarak vedelmeben.
>A mechanikus zarakat osszel, tavasszal tele kell nyomni
>zsirral. A kulcs elnyomja mindenhova es egy het alatt
>kiszedi a felesleget. (addig letorlom mielott zsebrevagom)
>Ez resze a karbantartasnak - le van irva !

Geza, mi az a mechanikus zar? Tudniillik elhataroztam,
hogy telenyomom zsirral, de azutan gondolkodtam, hogy
ugye a zsiron megtapad majd a sok kosz, por es telerakodik.
Akkor most hogy van ez? Zsirozni, vagy nem zsirozni ez
itt a kerdes.

-------------

>Csak javasolni tudnam azoknak, akinknek erzekenyebb az
>atlagnal a szemuk, hogy egy igazan jo szemuvegre /
>napszemuvegre ruhazzanak be.

Ha felveszem a napszemuveget, nem latom a muszerfalat.
Vagyis a falat igen, de a szamokat nem... Digital rulez...

--------------

3 kolleganom elment sizni Ausztriaba, a sztrada kozepen 
kifogyott nekik a benzin. Hivtak a sarga angyalt, jott is eleg
gyorsan, hozott 5 liter benzint es elmondta, hol a kovetkezo
kut. A csajok sikongtak az oromtol, kozos fotokat csinaltak,
aztan jott a meglepetes: amirol azt hittek, hogy ajandek, 
azert kiszamlaztak 1200!!!!! osztrak silinget. Nem semmi...

Mara ennyi voltam


Cs.
+ - Re: Fustolgo Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>80 km-en elfogyasztott 1,5 l hutovizet.
>Nem is lenne rossz csak kozben a benzin is fogyott...

Ha van egy kis batorsagod, vagy ertesz hozza, akko meg tudod csinalni
egy delutan alatt :-) Ne jarj igy, mert tonkrevagod a fekvo es hajtokar
csapgyokat...

Bye

Fresi BaCSi
+ - Re:Audi TT utoljara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Egy fuggetlen minositointezet komlex, osszehasonlito, muszaki
vizsgalatai szeri
>nt a Gyorott gyartott Audi TT-modellek atlagon feluli
menettulajdonsagokkal ren
>delkeznek,

Atlagon feluli gyorsulas, vegsebesseg, de nem atlagon feluli a
kanyarstabilitas. Ezert kinalnak ESP-t

>Franz-Josef Pfangen, az Audi Ag igazgatotanacsanak elnoke ismertette a
TUV >Sudd
>eutschland fuggetlen minosito intezet szakertoi jelenteset, miszerint a
TT - be
>leertve a korabban gyartott ESP nelkuli autokat is - a legmodernebb
technikat k
>epviseli.

Az, hogy modern technikat alkalmaz nem jelenti azt, hogy biztonsagos es
stabil a kanyarvetele. Amugy mennyire fuggetlen az az intezet?

Bye

Fresi BaCSi

u.i.: Olvassunk a sorok kozott is. Pl: Ez a diak mindent tud! (De nem
biztos, hogy erti is. )
+ - Re: 100k bunti (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>ost komolyan...100 ezer forint???? Konyorgom!!!! Mi van ha megyek az 50

>ezres Trabimmal/ladammal/akarmimmel

>de ha TE kicsit is tulleped a limitet akkor ott repul a 100 rugesz.

Nem, mert figyelembe veszik a tullepes merteket, az anagi helyzeted es
hogy visszaeso vagy-e. Ha mar 4. alkalommal mesz 75-el az 50-es
szakaszon, akkor nem is kell neked auto, add el, hogy fizesd ki a
buntit. Jogsid sem lesz mar akkor.

Bye

Fresi BaCSi
+ - szamara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"A szamarak kilometeroraja nagyon sokat csal."

	Mondjak is nagy sebessegnel hogy
	iia''''  iia'''' :)))))

	bocs:)

	Z
+ - Skoda gazbowden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok! 

A tegnapi autoban volt szo a Skoda gazbowdenjerol.
Ezzel kapcsolatban irok, mert az enyem elszakadt.
Van valami, amire nagyon ugyeljek, amikor cserelem?
Azert remelem, nem lesz tul bonyolult. Ha van valaki,
aki hasonlo cipoben jart, es sikerult hazilag kicserelni,
akkor legyen szives megosztani a tapasztalatat velem.

Koszonom:
Dobosi Daniel
+ - Kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedvencem meg 1992-93 kornyekerol (Zsiguli-korszak):

Az egyik haverom a 2101 elejere tett ket hatalmas mozdonylampat, 100 w-os
izzokkal, es bekotottte a tavolsagihoz. Ritkan hasznalta, de indokolt
esetben mindig. Kodlampasok, tavolsagisok nem sokat szorakoztak vele, sot
egyszer meg egy kamion is "ijedten" vette vissza a reflektorat a ket
fenycsova felvillanasa lattan!!! A Hortobagyon lemertuk: 1000 m-ig is
lehetett vele sasolni!!!!  :))))

    Geza
+ - Astra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

  irta:


- a kocsi megfelelo vezetestechnikaval nagyon stabil.

:(((( Ez az ember meg nem ult stabil autoban..... A Nissan 100 NX (de ide
mondhatnank rengeteg _stabil_ autot) utan az Astraval es a Suzukival majdnem
felborultam.... A Fiat Seicentorol ne is beszeljunk.....  Ezek az atlag
csaladi/bevasarlo autok mindenek, csak nem stabilak. Kellemes puha rugozasuk
van, de amint egy komolyabb kanyarba be kellene haladni... Hat rendesen kell
elotte lassitani. Ebbol a szempontbol az Astra nalam a Seicento utan az
ezustermes negativ!!!!!!

Mindenesetre kivanom, hogy hasznald balesetmentesen sokaig az Astrad, de
vigyazz, ha egy stabil autobol ulsz vissza!!!!

    Geza
+ - mazda mx-5 Miata , keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek! 

Szeretnek venni egy Mazda mx-5-ot . Nincs valakinel egy felesleges ? :-))
Jo kocsi ez egyaltalan ?

koszi ! 

ps. leveleket lecci maganba is 



________________________________________________
  Mi az Ön mailbox címe?  -  http://mailbox.hu
+ - Re: hatso kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>    Igazabol annyira az ellenkezo velemenyen vagyok, hogy olyan kocsit, amin
>1 db tolatolampa es 1 db hatso kodlampa van, nem is vennek. Igazan rohejes
>ebbol a szempontbol, hogy neves gyartok igen nagyra tartott (kategoriajukban
>olcsobb modeljein) 1-1 db van.

Ja. A 7es BMWt el is adtam emiatt a blamazs miatt.

andi
+ - Kultura, buvarkerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tegnap bemereszkedtem a belvarosba.
Gusztustalan. Kulonosen igy feltuno, ha
az ember ritkan jar arra.
Atvedlettem puhatestuve is. Sikeresen
kerulgettem a  es elveztem
a paratlan ajert.
Ropke fel ora alatt 3 alkalommal probaltak
kedves autostarsaim a zebran elutni.
(Mindharom esetben zold lampanal keltem at)

De nem csak negativ elmenyem volt.
Egy vegelathatalan kocsisorbol
megallt egy valaki, hogy atkelhessek.
Kesobb pedig annyira elozekenyen engedett
besorolni egy auto, hogy meg ki sem
tettem az iranyjelzot amikor o mar lassitott,
mert latta, hogy elfogy a savom.
Jol meg is neztem magamnak ezeket.
Mind a ketton nemet rendszam volt!

> ----------------------------------------------------

Rengeteg auto hatuljan latok konnyubuvarokat
abrazolo matricat. (kulfoldieken is)
Ez mit jelent? Nem hiszem, hogy ennyire nepszeru
a sportag. (A halacskat tudom)

udv,
  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Torott kez (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok! 

Sikerult eltornom ket ujjamat, azota konyekig begipszelt jobb kezzel
jarok (es autozom). Kerdesem: mennyire legalis ez? (Remlik valami a
KRESZ-konyvbol, a biztonsagos vezeteshez szukseges fizikai-szellemi
allapotrol.) Jart igy mas is? Mit mondjak a rendornek, ha belefutok egy
kozuti ellenorzesbe? Egyaltalan mire szamithatok ebben az esetben?

Udv
Andras
+ - Re: 4wd kombi auto ( 11 sor ) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi !

Regebben letezett tobbek kozott : Honda Civic Shuttle 4WD

VTI-nek ajanlva sok szeretettel ;>

HNR

Civic LSi '94

> wrote in message news:...
> Haliho!
>
> >negykerek meghajtasu kombi személyautora. Nem terepjaro
> Ilyenbol van boven a piacon, ha jol tudom az Audi es most mar a Skoda
Octavia i
> s kaphato kombi 4wd-ben. Ezek melle meg egy jo kis tdi motor es kesz is,
csak g
> yozd megfizetni. De a Subarunal is van biztos ilyen.
> Udv!
> VTI
>
>
>
> ____________________________________________________________
> EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
>
+ - Re: toresteszt + biztosito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok Listatagok!

>>Szerintetek az en biztositasi dijam fog emiatt novekedni?

Kedves Attila!
Röviden: Szerintem fog!

Hasonloan jartam, egy kis kulonbseggel. 4-es fout, varoson belul. Az 
elottem halado Lada egyszer csak elkezdett lassitani, semmi jelzes. Kb 
30-al ment mar, amikor balrol szabalyosan elkezdtem elozni. Mikor melle 
ertem balra bevagott elem. A jarganyom jobb es bal eleje, az ovenek az 
egesz bal oldala serult. Rogton volt tanum, hogy nem iranyjelzett. 
Elismerte, megegyeztunk, cimcsere, adatfelirasok, stb. Egy-ket honap, es 
70-30%-os felelosseg lett belole. (70 az ove :-))
A te esetedben szerintem (illetve a KRESZ szerint) nem lett volna szabad 
elmenned mellette jobbrol. Tudtommal, nehany egyeb mellett, csak a balra 
szabalyosan bekanyarodo autot lehet jobbrol elozni. Ez meg nem az volt. 
Szoval orulj, hogy nem lett nagyobb kar.

Udv: ba
+ - 100K,,, Korrekt ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 75-el megyek egy este hazafele? Fizessek 100 ezret?? Rohej! Szerintem
> ez az egesz dolog baromsag! Tovabbra sem fogjak megvagni azokat akik
> gengszter kocsikban szaguldoznak, de ha TE kicsit is tulleped a
> limitet akkor ott repul a 100 rugesz.
Igen, jol latod a helyzetet.. 
A 'gengszter' megy haza 130-al a varosban mert epp olyan kedve 
van, megborit egy gyalogost, telefonal kettot el van intezve az ugy.. 
te mesz haza 80-al a trabantoddal, figyelmesen korultekintoen 
vezetsz, megallit a rendor, fizetsz 100e ft-ot. vagy neagggyisten a 
gyerek beteg korhazba kell vinni es te viszed mert gyorsabb mint a 
mento.. Akkoris fizetsz.. 
Szerintem ez igy korrekt.. nem ? 

AntForce

PS.: Szoval undorito ez a 100K-s baromsag.. 

... Azt hogy ne fizess isoznyu nagy buntetest a mindenkori helyes 
sebesseg betartasaval erheto el... A helyes sebesseg 
kiszamitasanal a tablak altal jelzett sebesseg + a jo kapcsolatokat 
kell figyelembe venni.. a tobbi nem szamit.
+ - Foglalkozzunk autokkal! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

>>>
Nezd, hacsak 50e ft-ot keres azon az auton mar megeri eladni..
Mert mire az alku jon mar foglalkozott a vevovel, a kocsival 30
perces munkaja se lesz.. 
>>>

Draga AntForce!
Adtal mar el autot? :-))  Ez nem szupermarket!

Biztosito - hitelintezet - importor - rendorseg - vevo. Fantasztikus otosfogat.
 :-(

11 ev atlagabol mondhatom, hogy egyetlen egy autora csak az adminisztracio az 
uzletkotonek kabe 20-50 ora. Plusz vagyunk mi a Baumgartnernel meg 30-an, akik 
az o munkajukat segitjuk, hogy minel kevesebbet kelljen nekik intezni. (En pl. 
a logisztikan)

Persze nem kell sirniuk, mert nem keresnek rosszul (melyik ugynok keres rosszul
?), 
de rohadek egy munka. Ami felvidithatja, az az ugyfelekkel valo veszodes!
(Human relacio...:-)

Pedig nyugodtan allithatom, hogy nalunk aztan tenyleg optimalis a helyzet. Mi t
udunk
magunk vizsgaztatni, hasznalt auto utan kulonbozeti afat fizetunk, kozvetlen
kapcsolat a Becsi raktarral, stb, stb.

Mivel imadom az autokat, a veluk valo foglalkozast is nagyon jonak tartom. Es e
z
persze barmilyen markanal ugyanilyen lenne (kiveve Lada meg Suzuki, mert
azokban nem hiszek).

Bocs a nagyon szubjektiv hangvetelert, remelem, senkit nem untattam. Vegul is
ugy gondolom, az _elv_-tarsaimhoz :-) beszelek :-)


deejaytiszy
+ - Gallytoro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Padi irta:
>>>
Ha tenyleg kell, azt hiszem, van muanyag is.
>>>

Olyannyira, hogy Nemetorszagban es Hollandiaban szigoru tilos autot fem gallyto
rovel forgalomba hozni. Cimboram vette kint a Pajerojat, es iszonyu mokas, ahog
y a kengururacsot lehet nyomkodni.... :-)

udv, deejaytiszy
+ - Golf GTD rangat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello mindenkinek!

A kocsim (Golf II 1.6GTD turbodizel) par napja ugy rangat, mintha nem kapna
eleg uzemanyagot. Arra gondoltam, hogy lyukas az uzemanyagcso a tank és az
adagolo kozott, alamasztam, sehol nincs olajfolt, a kocsi alatt sem. Az
uzemanyagszurot (eloszurom - az az atlatszos - nincs) kiszedtem, leengedtem,
nem volt benne semmi kosz vagy viz (meg csak kb. 3000 km-t mentem ezzel a
szurovel, tehat meg nem is felidos). Ezzel a tanknyi uzemanyaggal lefutottam
430 km-t, akkor jelentkezett a problema eloszor. Inditasnal nincs problemam,
alapjaraton szepen megy, ha viszont elkezdi a rangatast, akkor le is lassul,
az alapjarati fordulatszam is leesik 600 korulire aztan le is all. Kb. tiz
percet pihizunk, ujrainditom es megy mint a golyo.
Most kifogy az uzemanyag, ujra tankolom, remelem megszunik a rangatas (ez
volt az egyik tippem, hogy rossz az uzemanyag). Lehetseges-e, hogy megrepedt
az egyik (vagy masik) henger fala, onnet viz megy bele, ezert nem megy
rendesen a motor, de ennek az is ellentmond, hogy akkor allandoan csinalna,
nem csak neha-neha. A masik okom, hogy hengerfej-repedesre gyanakszom, hogy
ezer km-kent mintha "meginna" par korty hutovizet. Az olaj nem
iszapos-saras, a hutoviz is tiszta, tehat a ket dolog egymasnak ellentmond. 
Kerek mindenkit, segitsetek! Csutortokon meg kellene tennem egy 350 km-es
kort, de ha nem tudok elmenni, nagyon fajni fog a buksim. Leveleket maganba
is CC pls, mert nem olvasom most a listat. Elore is koszonom.

Udv midenkinek, jo utat, keves katyut!

   ___|___
 _/_______\_
 (Oo==o==oO)
 []=======[]    
  BenkoGTD
+ - ideje hozzaszolnom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az autokereskedoknek sohasem az autoeladasbol van a hasznuk. A penzt abbol
termelik ki, hogy a szerviz jo draga, a gyari alkatreszen keresnek kb
100%-ot, meg tul is szamlaznak. A kuncsaft meg oda viszi szervizeltetni,
ahol sok kedvezmenyt kapott, hiszen azok "olyan olcsok".

udv: yerico Pécsről
(Pápai Tamás)
+ - Meg egyszer hatso kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok Autostarsak!

    Bela irta:. Igazi kodben a ket
hatso kodlampa nem zavaro, hanem nagy segitseg. Egyetlen kodlampa az aztan
zavaro, mert azt hiheted, hogy motorkerekpar megy elotted.

   Ebben nem ertunk egyet, engem zavar,DE!:
"Ha jol tudom, annak aszimmetrikusnak illik lenni"-ezt en irtam, egy
kerdesem van, aki tudja, legyen oly jo, ossza meg velem is, mit ir
errol a most ervenyben levo KRESZ? Oszinten szolva tizennegy eve
vizsgaztam, azota akar modosithattak is.Akkor bal oldalra volt eloirva,
hogy szabad, de nem volt kotelezo.Most mi van?

Udv Mindenkinek       -Dani-
+ - Hasznalt auto kereso - http://www.hasznaltauto.hu/ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szeretném felhívni az érdeklődők figyelmét új szolgáltatásunkra a
http://www.hasznaltauto.hu/ internet címen.

Ezen az oldalon mindenki megtalálhatja a számára legmegfelelőbb
járművet, ill. egyszerűen tudja eladni saját autóját az Interneten
keresztül, akár fényképpel, teljesen ingyen!!!

Várom a véleményeket, érdeklődéseket, hozzászólásokat, hirdetéseket,
egyszóval mindent.

Ciao és sikeres keresgélést kívánok:
L.A.
+ - RE: Polaroid (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mi is arulunk Polaroid napszemuvegeket, tenyleg jo benne vezetni.
Ezennel felajanlok 10% kedvezmenyt minden HIX autosnak a
vetelarbol. Akit erdekel, a reszleteket maganban. Erden vagyunk.
Udv : Laci
+ - 4kerekes auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Szukségem lenne (na jo, nem nekem, hanem a cégnek) egy
> negykerek meghajtasu kombi személyautora. Nem terepjaro
> lenne az idealis. Eves futasteljesitmenye ugy 60 ekm,
> szoval uj auto kellene. Tudtok ilyen tipust ajanlani, vagy
> ne is keressek ilyet?
En sajnos csak a regebbi VW syncrokat ismerem valamennyire, de
azokat en messzirol kerulnem... Eleg sok problema van nemelyikkel.
Nem tudom az ujak mennyivel jobbak. Erdemes lenne utananezni.

Sok sikert!

Kotai 16V Peter

VW Scirocco 16V
+ - Ford zar utoljara... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>En is Ford-os vagyok, es ugy erzem,
>hozza kell szolnom a zarak kerdesehez.
Hja, a szemelyes tapasztalatok.

>Szoval a korabbi ('87-es) Escortomnak
>kopottak voltak a zarjai, meg kellett
>tanulni nyitni-zarni oket. Azt hiszem,
>ez termeszetes oreg autoknal.
A VW-nel is tud kopni a muanyag, ami a zarszerkezetet nyomkodja.
De_nem_a_zar!

>Egyebkent nem vagyok elajulva a sajat
>Ford-omtol, de attol meg szeretem.
Itt lathattuk a jo hozzaallast! Minden autonak vannak hatranyai...
Ki is lehet javitani, vagy meg lehet tanulni egyuttelni veluk.
Az en automat szeptemberben vettem, es tobb olyan problema volt,
amire szamitottam, es elo is jott... :-( Ez van. Megis szeretem.


Egyebkent_mindenkinek_koszonom a velemenyet, hozzaszolasat.
Ahogy a maganleveleimet neztem, lassan osszejon egy VW-klub... :-)))

Jo utat!

Kotai 16V Peter

VW Scirocco 16V
+ - RE:Ajtok es zarak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Masodik nekifutas - a TV elott. Otlet: miben kulonbozik
Nalatok is igy lekoti a tvmusor az embert? :)
KI
+ - Re: hatso kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>     Igazabol annyira az ellenkezo velemenyen vagyok, hogy 
> olyan kocsit, amin
> 1 db tolatolampa es 1 db hatso kodlampa van, nem is vennek. 
> Igazan rohejes ebbol a szempontbol, hogy neves gyartok igen nagyra tartott

> (kategoriajukban olcsobb modeljein) 1-1 db van.

Hat en meg forditva vagyok ezzel.
Nem engednek forgalomba hozni 2 hatso kodlampaval autot!
Lehet hogy csak azert, mert tul sokszor felejtik bekapcsolva, de a feklampat
igy nagyon kitakarja, alig lehet eszrevenni!
Keves dologra vagyok allergias az utakon, de a hatso kodlampara nagyon(foleg
a duplara,varosban)!
Szerintetek?
Hali: KI
+ - angol izzot a coraban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> En vettem valami angol izzot a coraban, es nekem bejott..

Gondolom, Ring. De melyik? Xenon vagy Blue?

  Ed
+ - Re: Kultura, lampaszinkron, stb. (#645) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> megallas nelkul lehet menni a Keleti PU - Rakoczi ut - ErzsebetHid -
> AttilaUt - Szilagyi Erzsebet fasor - Janos korhaz utvonalon... Vegig zold
> volt!!!  Egy bibi van csak a dologgal:  pontosan 60-nal kell menni!!!
> Ha betartod az otvenet, majd az osszes lampanal meg kell allni!!!
>   Ez hogy lehet?? Utoljara a 60km-es korszakban csinaltak
> lampaszinkront?  (Az nagyon regen volt!)  Ez is a szakembereken mulik?

Ugyanigy van, ha az ember az M1/M7-rol jon a Petofi hid fele. A Budaorsi
utrol valo lekanyarodas utani elso lampatol (amihez en mellesleg az
esetek nagy reszeben pirosra erkezem...) a Boraros terig, vagy meg tovabb
lehet jutni, hatvannal.

  Ed
+ - Re: szemely vagy kisteherauto, vam (#647) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> meg meg is tudom vele oldani, kibirja a magyar utakat (a bp-i utak
> tettek tonkre a mostani 2 eves automat is).

Nem lehet, hogy szerepet jatszott benne a vezetesi stilusod is? 

  Ed
+ - Re: kodlampa / napszemuveg (#649) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> kapcsolgatom a kodlampakat. Valaki azt mondta, hogy a
> kodlampak fenye polarizalt, mivel az izzo ele sokszorta
> hajtogatott lemezt tesznek es az igy kimeno fenysugar
> kevesbe verodik vissza a kodrol. Ezzel a napszamuveggel
> megneztem, de sajnos az enyem nem polarizal. Erdekes
> viszont, hogy a szelvedom igen. Ennek mi ertelme?

A szelvedon atnezve polarizalt a feny? Mert ha kivulrol nezted a
visszatukrozodo napfenyt, akkor ertheto, hiszen minden vizszintes
feluletrol visszaverodo feny polarizalt lesz. A kodfenyszoro meg csupan
vizszintesen szethuzott fenykevet sugaroz, ami fuggolegesen azonban csak a
lampa optikai tengelyevel parhuzamos sugarakbol all. Ezert nem is ertem,
hogy a jol beallitott, a szabvanynak megfeleloen sugarzo kodfenyszo hogy
zavarhatja a szembejovot...

  Ed
+ - Re: autopalyadij (#649) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Es visszafele? Ugy ertem, ha a nullasrol megyek az M1-esen a varos fele?

M0-n az M1 keresztezodese elott csak a gyori iranyhoz van kiteve a
matrica-tabla, Buda fele nem.

  Ed
+ - Re: itt az oz, hol az oz; koszonet (#644) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Szoval nem azt akartam irni, hogy jobb 120-al beleszaguldani egy ozbe,
> de azzal, hogy lassan mesz, meg nem biztos hogy el tudod kerulni. (de
> nagyobb az eselyed az eletben maradasra)

Nem csak ozbe, facanba is bele lehet halni. Lattam mult szombaton. A
71-esen Fured es Tihany kozott allt az amugy kis forgalom (szerencsere ezt
a szakaszt ki lehet kerulni Aszofonel elkanyarodva), mert egy Mercedes
sportkupe (a Kompressor felirat latszott) balesetet szenvedett. Csak az
altalam latottakbol gondolom az alabbiakat. 

Az auto keresztben allt az uton, a hatulja gyakorlatilag eltunt, a hatso
tengely is beljebb nyomodott. Hatul henger alaku volt a benyomodas.
Elorebb csak a bal elso oszlop volt megroggyanva az ep szelvedo bal felso
sarkahoz kozel. A roncsbol facantollak alltak ki. Gondolom, elcsapta a
madarat, es panikba esve befekezett, megpordult es a hataval csapodott a
fanak. Egy szemely meghalt, ott volt letakarva a kocsi mellett. Azt nem
tudom, hogy a hatso ulesen utazott-e (akkor nem csoda), vagy elol. De a
kabin eleje nem volt komolyan serulve, igy ez utobbi esetben nem ertem,
hogy miert nem elte tul. Hiszen hatrafele ved az ules meg a fejtamla. Mit
gondoltok?

  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Vicces kep (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

http://www.c3.hu/~edk/kerekbilincs.jpg

  Ed
+ - nemetek meg egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
megjegyzem a nemet vezetok Mo-on temahoz, hogy a nyari turistaktol
eltekintve rengeteg magyar vezet nemet rendszamu kocsit Mo-on, kulonosen a
karacsonyi idoben (tobbek kozott en is). A ket orszag kozlekedesrendeszete
kozott meg nincs egyuttmukodes, igy ´szabad a vasar´ alapon is vezetnek
egyesek, mondvan, hogy csak helyszini birsagolastol kell felniuk. Itt No-ban
pl. szent a zebra. Budapesten megyek at par hete a zebran, latom, fordul be
egy stuttgarti jeep, na, nyugodtan megyek tovabb... gondolhatjatok, kinek
kellett befekeznie... ezert itt (No.) egy igazi nemet gyalogos bekuldi a
kocsi rendszamat a rendorsegre, es ott bizony komolyan is veszik a dolgot.
Mas: a tippben morcogtam a multkor, de Veletek is megosztom a 60-asok klubja
besorolasomat:
En ugy tapasztalom, hogy Mo-on letezik egy, az altalam 60-asok klubjanak
nevezett tarsasag. Ok azok, akik mindenutt 60-al mennek: legyen az a
belvaros (30 korzet), avagy a ferihegyi gyorsforgalmi (80-as..).... Lehet,
hogy ´ezt tudjak´... ;o))). Egyebkent megfigyeleseim szerint a klubtagsag
markafuggetlen, mert trabisok eppugy tartoznak bele, mint mercisek... Pl. a
ferihegyi elejen van egy feluljaro, ahol kifele menet van egy 50-es tabla,
az elott annak, aki tartja a korlatozasokat, nem tanacsos egy (80 nal 60-al
battyogo) klubtagot megelozni, mert a klubtag azutan akar a zarovonalon is
(es akar az elete aran is) megelozi, mivel o ugye ´60-as´, majd a 80-as
´megengedo´ tablat elhagyva is vezet megintcsak a klubjanak megfelelo
60-al....... 
Udv
Ildiko
Ui: ferjet szabad a talalkozora vinni ? ;o))  (ne ijedjetek meg, ugysem
tudok elmenni)
+ - Arengedmeny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Megprobalok rovid lenni. Osszel vettunk uj autot, es ebbol kifolyolag eleg
sok markat, nehol tobb kereskedest is megneztunk. Az egyik legfontosabb
szempont az volt, hogy a harom gyerek (ketto meg gyerekulessel) kenyelmesen
elferjen hatul. Meg persze a penz, es a hitellehetoseg is szamitott.
Mindenutt megprobaltunk erdeklodni a lehetseges arengedmenyrol.

Szoval amire emlekszem:

Honda Civic - semmi
Daewoo Nubira II - radiomagno + metalfeny
Nissan Almera - semmi
Fiat Marea - metalfeny
Ford Focus kombi - 105e Ft (es ezt a kereskedo magatol ajanlotta fel).
uj Renault Scenic (vegul is ez lett) - fe'laron adtak hozza egy gyari
tetocsomagtartot (35e Ft "kedvezmeny")

Erdekes, mert a Scenic nagyon kapos, es arra egyik helyen sem akartak
engedni, mig a Ford Focusnal (amely a jelek szerint szinten kapos, hiszen
negy honapot kellett volna varni ra...) egesz konnyen ment volna a dolog.

Egyebkent maximalisan meg vagyunk elegedve a Scenic-kel, jo auto. (Igaz,
Teeby?) Van itt valaki masnak is?

Udv: Soskuthy Gyorgy
+ - Uj autok a'r-alku ismet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autostarsak.

Koszonom a kozvetlen es kozvetett valaszokat a markakereskedesben
vasarolando uj auto alkulehetosegevel kapcsolatban. 
Velemenyek szerint 5-10 % alku lehetoseg van tipustol es kereskedotol
fuggoen de a 10% kicsit nekem tulzonak tunik.
En szemely szerint a Peugeot 306D fele hajlok, ahogy figyeltem a
bekerdezett kereskedoknel forintra ugyanannyiba kerul. Mennyi lehet vajon
specifikusan a Peugeot-nal az arres, mert ennek ismereteben lehet igazan
tudni, hogy meddig feszitheto a hur. Az tenyleg nem tunik nagy pukinak,
hogy ajandekba nyomnak egy 20-30 rongyot ero zenet, amit ok 60-ra
tartanak.
Ha mondjuk az altalam kifigyelt modell 3,3-3,4 milkoba kerül es sikerul
egy 250 eFT-ot levenni az arbol az nem rossz!
Velemenyetek szerint erdemes az uzletkotot megkornyekezni a foniciaiak
talalmanyaval a nagyobb engedmeny remenyeben ?

Ha valakinek van meg -esetleg markaspecifikus- tapasztalata kerem ossza
meg velem!

Mellesleg eladosorba kerul 86-os 2.0i Ford Scorpiom, ha valakit erdekel
Budapest kornyeken.

Koszi a turelmet!

VigJano
+ - Re: *** HIX AUTO *** #647 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

>>> Ui.: a nyari talalkozora megyek, ha addig nem jon ram
>>  >tehervonat:-))) Asszonyt lehet vinni?
>>Remelem nem!
HA> Az asszony tilalmaban, vagy a tehervonat
HA> keseseben remenykedsz? :-)
na, ez nem mindegy...;)))

- - - - - - - - -
HA> vettem egy hasznalt Fordot, amiben benne volt a fent nevezett szerkezet. Ki
HA> kellett vennem az akkumulatort, ami utan a magno kodot kert. Az elozo tulaj
HA> azt mondja, neki sohasem csinalt ilyet, segiteni nem tud. Van valakinek
HA> valami otlete, hogy melyik szervizben lehetne megjavittatni vagy kodot
HA> szerezni hozza?
kerdezd meg a Phillips Magyarorszagot. Biztos tudnak segiteni.

-- 
Peter Attila
Debrecen
Škoda Felicia Color Line 1.3
+ - Re: Autopalyamatrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Az a helyzet, hogy sem az M1, M3-on, sem az M5-on nem kell fizetni
>az M0 korgyuruig. Az az utolso csompont, ahol meg buntetlenul
>lehajthattok. Termeszetesen az M0 sem fizetos.

Ez igy van, de egy kis kiegeszites az M3-al kapcsolatban; az M3-on nem kell
fizetni a Mogyorodi leagazasig, azaz a Shell kut utan (kifele menet) van a
lejarat Fot/Vac (no meg a Cora) fele, ES ezutan tovabbmenve van az elso
leagazas a Hungaroring (Mogyorod) fele. Itt meg buntetlenul lehet le ill.
felhajtani az M3-ra. Ezt jo tudni, mert Godollo fele ez a legrovidebb ut,
ha nem akarsz fizetni.
Minden jot, udvozlettel:     MyChroLesLie (MCLL)
mailto:
HiX-Auto homepage:: http://auto.hix.com (official HiX-Auto site)
Ekezet & HTML-ready!
+ - Re: KONI (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Van egy egyszeru kerdesem: a KONI sport gatloja (amelyik

Termeszetesen az autos muszaki terminologia nem, csak a szleng ismer
"gatlot", ("sibeda"-kategoria) ennek ui. "lengescsillapito" a neve...
bocssss.

Udv:  Zak

+ - Gaz tankolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elnezest, ha mar felmerult a kerdes, de regen olvastam az AUTOt.

Hol lehet a Dunantulon, legalisan kutnal gazt tankolni?
Pl: 
Tolna 6-os ut 95Ft az elagazoban, az ARAL kut utan
Solt 52-es ut 96Ft a varos Kecskemet feloli vegen a kutnal 
Per 81-es ut 105Ft a falu vegen, Gyor fele, a kuton 

Sokat autozom hosszabb tavra, ezert jo lenne meg egypar cim, ahol 
utkozben lehet tankolni, kulonosseb keresgeles nelkul.
+ - Kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egy kerdes a bekapcsolt kodfenyszoro vilagitast ellenzoknek: hogyan zavarhat b
a
>rkit is ez a feny ? A kocsiszekreny aljatol lefele vilagit (ellentetben a kozv
e
>lekedessel, gyakorlatilag NEM LEHET rosszul -vakitoan- beallitani). Az, hogy a
>rendorok vadasznak a kodfenylampat is felkapcsolo autosokra, csak azt igazolja
,
> hogy konnyu predat keresnek (kodfeny ritkan van alapfelszereltsegben -->>ergo
>a vezeto "tele van dohannyal"), nem azt, hogy puszta hasznalataval barkit is v
e
>szelyeztetnel.
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 208.15.239.140)

Kedves webes bekuldes !

Nem ertek egyet veled. Sajat tapasztalatom az, hogy a kodlampat indokolatlanul
hasznalok legalabb felenek IGENIS VAKIT a lampajuk. Persze ha jol lenne
beallitva
akkor nem igy lenne (ebben egyet ertunk).
Vedd figyelembe azt is, hogy a "tukorsima" magyar utakon az auto nem mindig
vizszintes, igy a jol beallitott, de osszessegeben nagyobb fenyerovel
rendelkezo auto lampai jobban vakitanak. A jol beallitott kodlampat viszont
nincs
ertelme bekapcsolni feleslegesen, mert nem latsz vele jobban ha nincs kod.
Vegul lehet hogy nehany szaballyal nem ertesz egyet (en sem minddel), de ettol
fuggetlenul neked, es mindenkinek be kell tartani oket.

Üdv,
Zotya

ui:Lehet hogy ez a tema kozben mar lefutott, de van nehany szam lemaradasom.
+ - diesel dilemma (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

> Nemreg vettem egy 16 eves Audi 80-as 1,6-os dizel szornyeteget,
> aki telen kicsit makacskodott. Volt tobb szerelonel is (valtocsere,
> generatorjavitas),
> meg volt szerencsem Sarga Angyalhoz is, es motorinditasi technikamra
eltero
> tanacsokat kaptam.

Az elozo mercim egy 21 eves 200D volt. Melegben poccre indult, de ahogy
lehult a levego, nagyon megszenvedtem az inditassal. A legjobban akkor
indult be ha eloszor gaz nelkul izzitottam 10-15 mp-ig, utani 10-15 mp
varakozas, majd megint 10-15 mp izzitas, apro gaz es inditas. Ha beindult,
es nincs a kocsiban "dizel szivato", akkor bizony adagolni kell neki a gazt.
Igaz, hogy a dizelekben nincs szivato, viszont az ujabb kocsikban van egy
ketyere, ami a gazkarra telepedik ra, es hidegben osszehuzodik, ergo tobb
gazt ad. A motor melegedesevel pedig visszaengedi a gazkart.



Üdvözlettel,

  Marsó Gyula
+ - ford zarak, diesel inditas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>zar rulez). De az egyik eredeti kulcs
>nem nyitja a tanksapkamat!

Az lehet az un. szervizkulcs, aminek csak a vezeto ajtajat szabad nyitnia,
ezen felul kizarolag a gyujtaskapcsoloba passzolhat. A csomagtartot, a
tanksapkat es az (esetleg zarhato) dontheto hatso ulestamla zarjat ez nem
nyitja. Igy elvileg nem kell a csomagtartot kiuriteni, ha valamit feltesz a
szereloktol... Uj autokhoz elvileg 2 teljes es egy szerviz-kulcs jar.

Amugy az en fordom (sierra) eredeti kulcsa (amiben pici lampa is van), a
vezeto oldali ajtot csak zarni kepes, nyitni nem. A gy.k., a csom. es a
jobb ajto viszont tetszik neki. S kulcs szemmel lathatoan kopott, inkabb
hengeresre hasonlit, mint soxo:g alapu hasabra. 89 ota volt ideje kopni. :(
Viszont a potkulccsal tuti, igy azt hordom.

Taki, a Scorpiod 4, vagy 5 ajtos? Es hol allomasozol? A bizt. ugynokok u.i.
tudtommal rel. helyhez kotottek. Ha tehat bp.i vagy akkor furan mutatna egy
Alcsutdobozon (  :))))) kotott szerzodes...

Valaki vitazott velem az "Osztyapenko"-Kodaly korond tavolsag idejen. Ujabb
adatok: feb.8-an 7.37-8.06, azaz 29 perc parkolo kereses nelkul.(Erzsebet
hidon)
feb.9-en 7.43-8.11, azaz 28 perc parkolo kereses nelkul.(Lanchidon)
Mindket eset a forgalom ritmusanak megfelelo tempoval, de a lehetosegek
(nem buszsav) kihasznalasaval. (nincs is...) Mi a leggyorsabb szerinted?

En a dieseleket ugy inditom, hogy:
1. izzitas, mig a lampa elalszik.
2. gyujtas le
3. if elso izzitas volt, goto 1.
4. kuplung padloig benyom
5. valto uresbe
6. padlogazzal inditas
7. amint elindult (meg fel sem porgott, de mar tudni, hogy menni fog) gaz
elenged, hogy hidegen ne kelljen nekie felporogni.
8. rovid ketyerges (10-20sec)
9. indulunk

a "hengerfejes lesz" ugy tunik alt. ervenyu mumussa kezd valni a listan.
Nem minden hiba ott kezdodik, es nem kell mindenert levenni a hengerfejet.
Korszerubb autoknal (kb 1990 utan) minden hengerfej-levetel utan el kellene
dobni a csavarokat is, mert mar megnyultak (folyashatarig vannak huzva,
akinek ez mond valamit...). Vallja be, aki az osszes hengerfejcsavart
kidobta egy ilyen muvelet utan. Tobb kart okozhatsz, mintha megkeresned a
hibat, ami alt. valami banalitas.

A hengerfej, ill. a tomites hibainak jeleit lasd holnap.

Fogash
+ - TT meg egyszer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>17. 1. 2000: Peter Hommel (60), ehemaliger DDR-Rallyefahrer,
>Chef des Eisenacher VW/Audi-Autohauses Göthling, macht mit
>einem TT eine Probefahrt. Nach sieben Kilometern prallt er gegen
>einen Baum und stirbt

Aki esetleg nem tudna nemetul:
"januar 17-en P.H. (HATVAN EVES!!!!) egykori NDK raliversenyzo (a
leggyorsabb autoja a 3 karburatoros 2 utemu
Wartburg volt 80LE-vel)probautra ment egy TT-vel. Het (7) km utan nekiment
egy fanak es eletet vesztette."

Szoval ha a hirekben csak a "raliversenyzo" szo marad meg, akkor nem
feltetlenul Tommi Makkinenre kell
gondolni.... Amugy a sportfutomuvek onmagukban is megernek egy miset.
Alapeset: a palya-autokon (marpedig
az aszfalt ugyi ehhez all a legkozelebb) a 2 elso kerek klasszul dol
osszefele.Ez marha jol nez ki (hasznos is, mert
kanyarban a kocsi "ratamaszkodik a kulso kerekre, nem akarja a gumit
leforditani a felnirol), de ahhoz hogy
a kocsi negativ kerekdolessel (mert ezt igy hivjak, a + amikor kifele dol a
 kerek teteje) se egye a gumit, negativra allitjak
a kerekosszetartast is. Ennek eredmenye "csupan" annyi, hogy nem erezni a
kormany kozepallasat es a kormany
nem fordul vissza egyenesbe, sot, egyfolytaban el akar fordulni valamerre.
Ez ugyan kivulrol nem latszik, de az ilyen
futomuvel baromi nehez egyenesen menni is, nemhogy jol kanyarodni.
Hogy egy futomu sportos is legyen, meg minden huje boldoguljon is vele, az
azert nem olyan egyszeru feladat. Amugy a
TT-futomu osszehasonlito teszt szvsz elegge negativ hangvetelu az audival
szemben. Nehany eve meg a BMW-t szapul-
ta mindenki, merthogy a hatsokerek-hajtas miatt a kocsi tulkormanyzott es
veszelyes. Most meg kihoztak, hogy mennyivel
jobb a TT-nel.

A media es a manipulalatlan igazsag ..............hm........

Amugy kozerthetoen, hogy mi is a gond: a kocsi kanyarban nagy sebesseg
mellett torteno terhelesvaltasra
(haladasbol hirtelen gazelvetel, esetleg fekezes) tulreagal, azaz a hatulja
 bizonytalanna valik, kitor, megpordul,
nekimegy mindennek, ami ott van, stb. A nagy sebesseget itt 200 kmh
korul/felett emlegetik az ujsagok.
Egyszeru analogia. Jeges uton (jol letaposott ho, onos eso, ami jol
csuszik. friss ho nem jo) hatsokerekhajtasu
autoval (LADA idealis) 2. fokozatban menj 40-50 kmh sebesseggel egy
tetszoleges iven. Ami meg nem a hatar, de
azert eszrevenni, hogy kanyarodsz. Hirtelen ugorj le a gazrol. (Ha 1-ben
csinalod 40-nel, azzal meg nagyobb sebesseget
szimulalsz.) A kocsi hatulja hirtelen elindul a kanyar kulso ive fele. Ha
ellenkormanyzol es ujra gazt adsz, abbol
erocsusztatas lesz (keresztben sodrodva kanyarodsz), tul sok gaz adasara
viszont megpordulsz. Ha viszont meg
kell allnod, akkor ciki van. Fekezesre ugyanis fixen megpordules a valasz.
Ha szerencses vagy, nem mesz neki
semminek, ha nincs szerencsed, akkor mechanikus szinkeveres, beleolvadas a
ta'jba, stb.
A TT ugyanezt teszi, csak 200nal kevesebb idod van korrigalni. Azert kell
az 1-2 fokozat, hogy erzekeld, 200-nal kb.
mekkora motorfek-hatassal kell szamolni a feltoltott (=nagyobb motorfek),
5000 rpm folott porgo motornal. Mivel a kanyar-
ban fekezes alt. amugy is krizis helyzet (elotted egy stau, kamion, stb)
99%, hogy a vege csattan.
Magyarorszagon ezt ugy mondjak hivatalosan, hogy nem az ut- es latasi
viszonyoknak (es a kepessegeknek, a szerz.
megj.) megfelelo sebesseg-megvalasztas. Magyarul: aki huje, hajjon meg! DE
MIERT OL MEG MASOKAT IS????

Velhetoen ujra tuzet gyujtottam...
Ne kimeljetek
Fogash

ui:
>Bocs fiuk, de a hatso kodlampat kodben kell hasznalni. Igazi kodben a ket
>hatso kodlampa nem zavaro, hanem nagy segitseg. Egyetlen kodlampa az aztan
>zavaro, mert azt hiheted, hogy motorkerekpar megy elotted. En a Suzuki
A Kresz eloirasa szerint a (hatso) kodzarofenynek asszimmetrikusnak (vagyis

egyoldalinak!) KELL lennie. Fenyereje X (nagyjabol megegyezik a
feklampaeval).
Eppen ezert nem lehet ketto, mert akkor mi kulonbozteti meg a feklampatol?
Egyebkent jo latasi viszonyok mellett mindenhol, lakott teruleten belul
pedig
MINDIG tilos a hasznalata. Nekem az elso egyebkent nem faj, a hatso viszont

baromira idegesit. Ha engem valaki kodben utoler, azonnal kikapcsolom, ha
megelozok
valakit kodben (ilyen is van :)), akkor kikapcsolom, mig le nem marad. Nem
igy
kellene?
+ - Segélykérés (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdvözlök minden olvasót és egyúton segitséget is kérek!

Ha valaki tud beszerezni Mercedes-Benz W 126-os kapcsolási rajzot illetve szere
lési könyvet, az kérem jelentkezzen a  e-mail cimen.

Köszönöm: BG

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS