Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 873
Copyright (C) HIX
2000-09-20
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Milyen gumit? (mind)  20 sor     (cikkei)
2 biztonsagi ov. (mind)  15 sor     (cikkei)
3 ASR es ESP (mind)  10 sor     (cikkei)
4 Alljunk meg es varakozzunk! (mind)  30 sor     (cikkei)
5 ov (mind)  20 sor     (cikkei)
6 tankolas (mind)  25 sor     (cikkei)
7 biodiesel (mind)  8 sor     (cikkei)
8 bizt. ov (mind)  80 sor     (cikkei)
9 kipufogo befogas (mind)  15 sor     (cikkei)
10 Barkas motor (mind)  8 sor     (cikkei)
11 Re: biztonsagi ov (mind)  26 sor     (cikkei)
12 hany % koti be magat. (mind)  19 sor     (cikkei)
13 Re: Re: Biztonsagi ov.*** HIX AUTO *** #872 (mind)  22 sor     (cikkei)
14 Re: biztonsagi ov*** HIX AUTO *** #872 (mind)  19 sor     (cikkei)
15 Bizt ov es sebesseg (mind)  21 sor     (cikkei)
16 Walternak, nemet rendorok (mind)  49 sor     (cikkei)
17 Celica vs kokurrens (mind)  22 sor     (cikkei)
18 Honda talalkozo (mind)  11 sor     (cikkei)
19 Mc Pherson (mind)  7 sor     (cikkei)
20 Re:biztonsagi ov, P206 (mind)  10 sor     (cikkei)
21 Audi 100 TD ELADO (mind)  6 sor     (cikkei)
22 Re: KRESZ (mind)  45 sor     (cikkei)
23 Hejjesiras (mind)  4 sor     (cikkei)
24 Re: Biztonsagi ov. (#872) (mind)  17 sor     (cikkei)
25 Re: Biztonsagi ov. (#872) (mind)  20 sor     (cikkei)
26 AW: *** HIX AUTO *** #872 (mind)  22 sor     (cikkei)
27 Zoldkartya tippek (mind)  32 sor     (cikkei)
28 re: vezernuszij, ujabb elmeny (kevesbe szakmai) (mind)  54 sor     (cikkei)
29 OV (mind)  20 sor     (cikkei)
30 felni (mind)  8 sor     (cikkei)
31 HIX-AUTO talalkozo kepei Paksrol... (mind)  22 sor     (cikkei)
32 tanacsadas (mind)  13 sor     (cikkei)
33 Mozdony6 (mind)  26 sor     (cikkei)
34 mix (mind)  88 sor     (cikkei)
35 torestesztek (mind)  24 sor     (cikkei)
36 biztonsagi ovrol es a legzsakrol... (mind)  83 sor     (cikkei)
37 Bukosisak OFF (mind)  23 sor     (cikkei)
38 Bizt. ov (mind)  10 sor     (cikkei)
39 Re: Paks/2 GM (mind)  35 sor     (cikkei)
40 Mozdony6, vasarnap (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - Milyen gumit? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

Kene vennem negy uj gumit. Opel Corsara lesz, 145R13-as kell.
Nade milyet vegyek? Annyival jobb-e a dragabb?

KORMORAN (lengyel, de Michelin erdekeltseg)     6- 7 eFt
BARUM    (cseh, Continental erdekeltseg(?) )    7- 8 eFt
TOYO                                            9-10 eFt
KLEBER                                         10-11 eFt
MICHELIN                                       13-14 eFt
Mas otlet?

Az arakat a http://www.gumidiszkont.com-rol neztem ki, de a gumisok
is nagyjabol ilyeneket mondtak.

Van valakinek tapasztalata, hogy szelesebb gumival mennyivel fogyaszt
tobbet a kocsi? Mert elvileg 165/70-es gumit is rakhatnek a kocsira.

Koszi
Graff Zotyo'
+ - biztonsagi ov. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Beulsz valaki melle, ov nelkul. 30-35
> km/h -nal nem szol elore, csak hirtelen padlofek. 

A fenti javaslat a kimeletes bemutatas kategoriajaba 
tartozik Kerem szepen, ez nem lassulas. Ez lofing.

A probat, ha elrettentonek kivanjuk prezentalni, akkor 
2 (ketto) kilometer per oras gurulasnal kell blokkolni.
Ez mar lassulas a javabol. Ilyen meghokkento, minden
elozmeny nelkuli, felkeszuletlenul erkezo lassulast 
semmilyen hosszu tavu fekezes nem kepes produkalni.
Felhivom azonban a figyelmet, hogy ilyenkor el lehet 
repeszteni a koponyat es a szelvedot is.
--
Meszaros Geza
+ - ASR es ESP (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Erdeklodnek, hogy kinek van a kocsijaban ASR (kiporgesgatlo) es ESP
(Elektronikus Stabilitasi Program), illetve ha nincs is, de tud e rola
valamit?
Erdeklodnek, hogy mikor, hogyan, milyen jelenseggel kiserve mukodnek?

Udv:

Bela
+ - Alljunk meg es varakozzunk! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

	Kisse meglepve olvastam a megallassal es varakozassal kapcsolatos problemakat.
Igaz, szerintem a magyar nyelben nem egyertelmu a ketto kozti kulonbseg, de a K
RESZ-
ben ettol fuggetlenul azza tettek. En annak idejen ugy tanultam meg, hogy ugyeb
ar a 
duplan athuzott (X) a szigorubb, a szimplan (/) az enyhebb. Namost, ha nagyon a
karom,
akkor az X inkabb M-re, a / pedig V-re hasonlit. Igy jon ki, hogy a csak az uta
s
eppen kiszall a kocsibol aztan mar robogok is tovabb az a MEGALLAS, hameg a koc
sibol
en is kiszallok, ott is hagyom, az a VARAKOZAS. 

	Igy az a max 5 perc, amig a rakodas folyamatos, es a vezeto a kocsijanal marad
 
az a MEGALLAS.

	A dolog szerintem elmondva tul bonyolult, de a tablara nezve nekem egyertelmu,
 
hogy mit nem szabad. Habar meg nem mondanam, hogy most varakoztam, vagy megallt
am...


Udv,

Sok oltso bendzint,

Aron
+ - ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

>Nem szeretnek flame-t szitani a $subj.-al,
>de valahol az emberi jogaimba valo beavatkozasnak 
>erzem a kotelezove tetelet.

Szerintem is varosban teljesen folosleges dolog bekotni, persze ha nem
akarod a torvenyt megserteni akkor kotelezo.
Ha betartod a varosi sebessegkorlatozasokat (nalunkfele 50 km/h nehol
40 km/h) nem sok bajod lesz egy kis koccanasnal ha nincsen oved.
Persze mindig van egy-ket orult az utakon, ezzel is szamolnod kell, de
ha minden 10 percben meg kell alljal akkor nem eri meg.
Regi kocsi rulez mert ott nincs visszahuzo es csak ugy atteheted az
ovet a oledbe es kesz.
Varoson kivul kell!

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - tankolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nem megakadalyozni kell, hanem a kamera+magno felvetele alapjan
>a kocsit es a tolvajt feljelenteni...  Egyebkent pedig csak egy plusz 
>munkaerore lenne szukseg, aki csak a tankolokat figyelne'...

Minek ujabb munkaero ha a kamerarol szalagra veszik?
Hogy lopja a napot o is?
Egy ismeros meselte, hogy Amerikaban jart, ott latta mikor jott az ipse
kicserelni az uton levo lampaban a kiegett egot. Egyedul volt,
leparkolta a kocsit, beult a kosarba es kicserelte az egot. Nem harman
mint errefele: egy sofor + 2 villanyszerelo.
8-14 ora kozott nem nagyon latni embert az utakon mivel mindenkinek
van foglalkozasa.
Mikor az ismeros latogatott el Brassoba latvan a Kapu utcan olyan
Vaci utcanak kepzeljetek el azt hitte, hogy valamilyen tuntetes van
azert jar errefele ennyi ember.
Most mikor az onkiszolgalas annyira divatos lett a kutaknal a kutasok
is csak a tokuket vakarjak egesz nap. Azt egyik sem nezi meg, hogy a
kompresszor tomlojerol mar ket hete elloptak a csatlakoztatot.

Bocs az off topic-ert.

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - biodiesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Es magyarorszagon hol szerezheto be? Mennyiert?

Ezt majd masok, sajnos nem vagyok (meg) magyar allampolgar :(

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - bizt. ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Na latjatok errol van szo. Erveket olvastam,
szamitasokat lattam errol a temarol, es nem az volt a valasz
,hogy "mert ez a szabaly". Megtudtam olyan dolgokat amirol eddig
fogalmam sem volt: ha balesetet okozok, es a masik fel meghal 
ov nelkul, kiderul valaha, hogy meguszta volna ovvel? Es legzsakkal?
Az en felelossegem, hogy nincs legzsakja? Szoval erdekes dolog ez.
Naivitasomat e teren mentse az hogy majd 20 eve vezetek, ezalatt egyszer 
karcoltam meg egy autot parkoloban, mert direkt mogem allt, en meg
megprobaltam
kiallni. Igazan nem szoktam demonstracios cellal nagyokat fekezni,
kanyarodni.
Ezt meghagyom a szakembereknek. En csak hasznalom az autot. Remeltem,
hogy 
eszerveket kapok toletek, es ebben nem is csalodtam. :-)
Ketten is irtatok a TB. penztar kozos volta miatti kotelezo hasznalatot.
Nos havonta egyszer a haztartasokat is vegig kene nezni, hogy a letra
fokok jok e
a villany szabalyosan van e szerelve, mert ezt is kozos penzbol
fizetjuk. :-)
Jo, biztosan az auto veszelyesebb uzem, nem lattam errol statisztikat.
Valaki irta: ez egy ov parti lista. Nana', ezert tettem itt fel a
kerdest.
Igazabol a kotelezove tetel ami csipi a szemem na. Ha megallit a rendor 
mibe kerulne _csak szolnia_, hogy bizonyara elfelejtettem bekapcsolni.
De ketfele van, az egyiket nem erdekli a masik meg buntet erte. :-((
Az ovben egyebkent nem a 2mp-es mozdulat zavar, hanem valosaggal
beleszorit
az ulesbe. Nem automata amim van, igy feszes kell legyen, hogy erjen
valamit,
igy meg nincs mocorgas. Ot ora igy, amig Debrecenbe erek eleg kinos.
Lazan meg nem er semmit. Errol mi a velemeny?
Nem automata ovnel hol a kompromisszum? Egyebkent ma elneztem a
szembejovoket 
ovileg. Nagyon ritka volt aki hasznalta. Nem lehetne ezeket az embereket
(velem egyutt
,bar Ti mar megtettetek :-)) ) meggyozni a hasznossagarol? Persze
buntetni egyszerubb.
Ahogy nekem nincs fogalmam ezekrol a dolgokrol, ugy nekik sincs.
Igen, annak nincs hirerteke, hogy Kovacs Janos koccant es meguszta az ov
miatt.
Annak persze van, hogy astra kontra kamion frontalisan. Minden volt,
lufi, ov,
megsem ert semmit. Extrem eset, persze a balesetek zome nem ilyen.
Volt egy level ami a piroson athaladast, a gyorshajtast enyhebben itelte
meg mint 
az ovet. Ezzel melysegesen nem ertek egyet. Az ovvel magamat
veszelyeztetem, a piroson
athaladassal, a gyorshajtassal artatlanok eletet. Bocs, megint csak
valakire hivatkozom:
a felsorolt feltetelek amik jogsihoz kellenek, nem igazan korlatozo
tenyezok. Mindegyik 
valahol az autos tarsakat vedi tolem. (latas, ittas vezetes, stb.) Az ov
viszont maganugy.
Hittem eddig :-(( 
 
Vezetoi palyafutasom soran 2x buntettek meg: 1x gyorshajtas (hm) 72 60
helyett,
1x meg ov miatt :-)). Pedig evi 50 60 ezer km.-t megyek.
Befejezem mert meg tullepem  sorlimitet. Koszonom a valaszokat, valoban
meggyozoek vagytok
foleg Walter aki raadasul szakmabeli elegge :-)).

Fogash: ritkan autozom a koruton, videken elek
	a markajelzesek jobb ha nem latszanak
	menetkozben nem csinalunk ilyesmit :-))


Szommera: ne tiltsak, es ne kotelezzenek ra, ha megis akkor
indokoljanak.
	  az 50-et milyen szepen meg tudtak indokolni. (fektav, egyebek)
	  tokeletesen egyetertek vele.

Koszi megegyszer, ha van meg mondanivalotok, ne folytsatok magatokba.

Udv: Arpi


-- > Suse Linux 6.2 Netscape Mailer < --
+ - kipufogo befogas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Rovid fejszamolast vegeztem a fenti temaban ma hazafele Keszthelyrol.
Az en Skodam 1200-as, hengerenkent 300 ccm. Ket henger pufog ki
per fordulat. Az 600 ccm kb. 800-as alajarat mellett az 480 liter/perc
gaz. Masodpercenkent 8l. A dob nem hiszem, hogy 10l-nel tobb lenne. 
Kerdes, hogy a kipufogorendszerben mekkora kell legyen a nyomas 
ahoz, hogy a motor lealljon? En max 10mp-et adok neki.
Velemeny?

Udv: Arpi

PS: a krumplis trukkot kiprobalta valaki?

-- > Suse Linux 6.2 Netscape Mailer < --
+ - Barkas motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Barkasomba tonkre ment a motor, a blokkot el lehet dobni.
 Legyetek szivesek ajanlani Budapesten, vagy Csongrad megyeben  olyan
kereskedot ,vagy muhelyt, ahol hozzajuthatok egy felujitott fuzott motorhoz.

Pitex

+ - Re: biztonsagi ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Temakor: biztonsagi ov ( 48 sor )

> >Kivancsi lennek a T. listalakok velemenyere. Azzal
> >szerintem senki jogait nem csorbitom, hogy nem hasznalom.
>
> Na ja ! A baj csak az, hogy amit befizetsz TB-t, az nem
> egyeni szamlara kerul, hanem a nagy kalapba. Azaz ugyan
> oda, ahova az altalam, meg mindenki mas altal befizetett
> love. Igy ha teged azert kell gyogykezelni mert nem voltal
> bekotve, akkor az a kozos penzbol megy. Igy az allam
> nyilvan probalja csokkenteni az ilyen eseteket. (Plusz

Tevedes! Ha nem hasznalja a biztonsagi ovet, akkor igen 
kicsi az eselye a tulelesre, ergo a kezelese is olcson megvan,
sot a befizetett penze is megmarad masnak.
Tehat tobb penz marad a TB-nel neked is meg nekem is.
"En meg azt mondom senki se kosse be magat, es hamar 
megoldodik a TB hianya." 
Az idezojeles mondat epp akkora marhasag, mint nem 
hasznalni az ovet!!
Aki ezek utan is ugy gondolja, hogy hulyeseg bekotnie 
magat azt csak sajnalni tudom, de komolyan. :-(

    ROB.
+ - hany % koti be magat. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Sajnalatos, hogy Arpi baratunk (  ) velemenye egyezik az
>autosok nagy reszevel. Mo-n csak minden 6-ik autos koti be magat. Ez azt
>jelenti, hogy alig 17%-uk. Ez a szam a nyugati orszagokban 70-90 %. Nem

Ezt a 17%-ot honnan veszed?
En valamelyik idei Autoseletbol 46%-ra emlekszem. Az se tul sok a kivanatos
100%-hoz kepest de annyire talan nem rossz a helyzet mint irod.

udv: VAti

p.s.
Biztonsagi ov be nem kotes allitolagos "joga": engem total nem erdekel
ki hogyan akarja kinyirni magat, felteve ha 1/ nem az en adombol teszi,
2/ nem enelolem vagy a csaladom elol foglalja kritikus helyzetben a
mentoauto-korhaziagy kapacitast, 3/nem nekem kell bortonbe menni, mert
a hulyeje szetkente az agyat a szelvedon.
De mivel ezek fonnallnak, baromira zavar ez a nembekotosdi mentalitas
es szerintem buntetni kene 100000 forintra eloszorre, jogsi helyszini
elvetellel masodszorra.
+ - Re: Re: Biztonsagi ov.*** HIX AUTO *** #872 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: Biztonsagi ov.  ( 83 sor )
> Idopont: Tue Sep 19 18:03:51 EDT 2000 AUTO #872
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
> Allitolag, ha 2 auto
> : 30km/h. sebesseggel frontalisan utkozik, mar nem igen
> : szall ki belole senki, ov ide vagy oda.
> Azert itt nagyon kivancsi lennek a forrasra... Az EURON-CAP
> tesztek 64km/h-as sebesseggel torteno utkozest szamolnak,
> ami pont 32 km/h frontalisnak felel meg. Ennel a sebessegnel
> meg egy Matiz eredmenyei is egeszen jok, nem is beszelve

Nem! Egy 64 km/oraval torteno betontombos toresteszt egy 64 km/oraval
torteno frontalis utkozesnek felel meg, ha kb. egyenlo tomeguek az utkozo
autok! Ez csont nelkul fizika, tessek utanaszamolni! Akkor felelne meg 32
km/orasnak, ha  egy elenyeszoen kis tomegu autot utkoztetnenk 32 km/oraval
egy vegtelen nagy tomegu 32 km/oraval szemben halado jarmuvel es az
elenyeszoen kis tomegunek a szemszogebol neznenk. De ekkor a vegtelen nagy
tomeguben semmit sem erzekelnel az utkozesbol.

udv,Akos
+ - Re: biztonsagi ov*** HIX AUTO *** #872 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: Biztonsagi ov. ( 11 sor )
> Idopont: Tue Sep 19 03:03:58 EDT 2000 AUTO #872
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> ...Ugyan igy a bukosisak a kismotorra. (De legalabb elfogadnak a bicora
> hasznalt sisakot!)
...

Van egy kepem, egy bukosisak nelkul esett motorosrol keszult, marmint az
arcarol (a srac eletben van). Ha azt a kepet meglatod, meg tolni is csak
bukosisakban tolod majd a motorod.

A kep igen tanulsagos, barkinek elkuldom (vagy pentekig, vagy okt. 3. utan),
de ne etkezes elott vagy utan nezze meg. _Tenyleg_ rettenetes latvany.

Orulnek, ha valaki kozszemlere tenne a neten.

udv,Akos
+ - Bizt ov es sebesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

csak emlekeztetni szeretnem a kedves kozonseget kollegam tavaszi
balesetere (Megane 50 km/h kontra BMW 735 75 km/h frontalisan az
Erzsebet hidon). A sebessegek mar a rendorsegi vizsgalat eredmenyei.

A kepek itt vannak es magukert beszelnek (talan van meg ujonc,
aki nem latta):

www.nexus.hu/djtiszy/Denes1.jpg
www.nexus.hu/djtiszy/Denes2.jpg
www.nexus.hu/djtiszy/Denes3.jpg


Lehet gondolkozni, hogy hogyan lehetett volna bekotes nelkul
eletben maradni (es minden SERULES NELKUL!!)

En sem kotom be az ovet varosban, csak varoson kivul. De ez kicsit elgondolkozt
atott.

udv, deejaytiszy
+ - Walternak, nemet rendorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Walter, irod:
: En 9 eve vezetek sokszor dolgoztam soforkent is a foiskola mellett es
: vezettem mar vagy 600-700 ezer km-t es buszken mondom, hogy meg csak meg
: sem karcoltam autot ez ido alatt. (kiveve a ketkerekre allitott
: kispolskit)

Nem rosszmajusagbol, de a "Punto az arokban" milyen kategoria alatt fut?
;-)))

###

Horvath Akos kerdezett:
: A rendorok hol vannak? Mert, hogy vagy 10.000km-t autozatam iden
: Nemetorszagban, es csak egyszer lattam rendort, amikor kb 40fok volt,
: a kamionparkolo _ures_, csak ott volt egy kis arnyek, mikor odaalltam,
: hogy vegre ne forraljon  a nap, gyorsan elzavart, mondvan hogy ide nem
: lehet szemelyautoval beallni. :((
: Vegre talalt egy kulfoldit akit szabadon rendezhetett!
: A gyorshajtokat nem vegzalta.
 
Nemet autopalyan en viszonylag ritkan/keveset kozlekedem, de akarhol
megyek, orankent 1-2 jarorkocsit latok [jo ez itt a nagyon kelet, ahol a
lengyel hatar kozelsege miatt naponta majdnem ugyanannyi
hataror-jarorkocsit is latok].

A gyorshajtokat csak muszerrel lehet idegesiteni [az osztrak
nepszokasokkal ellentetben], a Frankfurt/Oder-Berlin ill. a Berlin-Drezda
autopalyakon szinte mindig van radar (es majdnem mindig ugyanazon a
helyen, mivel leallosavban a yard sem allhat meg, tehat kell keresni egy
olyan helyet, ahol az autopalya mellett beallhat a vetesbe; a
fenykepezogep is a szalagkorlaton tul van /3 savos autopalyaknal letezik
meg a kozepso bozotba rakott kamera esete is/). Ugy ket honapja
kiautokaztam az Expora Hannoverbe (350 km autopalya), akkor radar valoban
nem volt, viszont Hannover kornyeken kezdtek surusodni a rendorkocsik --
igaz ok csak a forgalomiranyitassal torodtek. Nemet autopalyakon kulonben
is nehez radarozni, a fenti 350 km-es utbol talan 50 km-en van
sebessegkorlatozas, Berlin-Hannover 250 km hosszan 2x3 sav, aztan hadd
gorbuljon a lemez a gazpedal alatt. :-) Ugyhogy itt a (nyugati)
autopalyarendorseg korzetenkent 1-2 civil videokameras kocsival figyeli az
izgagakat, jobbrol elozoket, a normal jarorozes mellett, errol talan
Ildiko vagy Csendi tudna tobbet meselni mint nyugaton lakok, en csak a
tv-bol ismerem a dorgest. Persze Corsaval kulonben is nehez vaganykodni a
3-savos autopalya belso savjaban, mert pillanatok alatt felvezetokocsi
leszek. ;-)

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Celica vs kokurrens (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, Ant!

>>  Tomoren ennyi. Akinek van ra 7390000 Ft-ja, kirandulo, vagy 2-ik
>>autokent nagyon jo valasztas, es meg a fogyasztasa is kivalo.
>Mig figyelembe nem vesszuk a konkurrencia
>autojat........................... kevesebbert tobbet jobbat.
Tudom mit mondasz. Egyszer en is megkerdeztem egy autosujsagot, hogy miert neve
zik a legjobb tomeg/teljesitmeny aranyu autonak az uj Celicat a sajat kategoria
jaban, mikor ugyanebben a kategoriaban van ugyanekkora motorral es kasznival  o
lyan kupe ami  10Nm-el, 43Le vel erosebb es 8,7-nel 2mp-el hamarabb van szazon.
 Azt irtak vissza az ujsagban, hogy az altalam emlitett auto -es amire Te is go
ndolsz - nem az a kategoria, mert polgari kategorian kivuli utcai versenyautona
k minosul, tulajdonkeppen vetelytars nelkul.
Egyebkent az uj  Celicat Ausztraliaban mas elektronikaval ~180Le-sen adjak. Ame
rikai honlapok szerint, jol megy de a futomu mar nem eleg ehhez a teljesitmenyh
ez.
VTI



____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Honda talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szoval a hetvegen lesz az osszeroffenes Gyorott es kornyeken. Ha erdekelne vala
kit a Honda-sokadalom az megtekintheti a gyulekezon a kemenymagot a Raba Stadio
n parkolojaban Penteken 17 es 17:30 kozott. A program eleg jo lesz: masnap Becs
be megyunk az `M.S.C CRX in Wien` talalkozojara, Vasarnap pedig a Rabaringen te
sztelodnek majd az autok es a pilotak.
Udv!
VTI


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Mc Pherson (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sokat hallani ezt az elnevezest, de engem egesz konkretan erdekelne, mely felfu
ggeszteseket hivjuk igy. Aki biztos tudja avasson be lecci.
Koszi!
VTI

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Re:biztonsagi ov, P206 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

Azert az ovre irt hozzaszolasok mennyisege es
minosege lattan megint buszke lettem a kis
HIX AUTO matricara a Trabi hatuljan.
Egyebkent talalt mar valaki a neten P206
torestesztet? Nekem nem sikerult.

Udv,
Nandi
+ - Audi 100 TD ELADO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Audi 100 2000cm3 Turbo diesel elado. Full extras. Digit klima , 4 elektromos
ablak , central+riaszto, alufelni, motoros ules, ulesfutes, fakormany,
kodlampa, fordulatszammero, kompjuter, fenyszoro moso, 4 teli gumi felnivel,
Hibatlan karosszeria es belsoresz, nagyon jo muszaki allapot.

Erdeklodni: 06-20-9886683   Henzsely Andras
+ - Re: KRESZ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Itt

http://193.6.238.67/rendorseg/kozlekedes/fuggelek_1.htm#kozuti_jarmuvekkel )
, az 1. szamu fuggelekben vannak a fogalmak :
d) Megállás: járművel a be- és a kiszálláshoz, vagy a folyamatos fel- és
lerakáshoz szükséges ideig, illetőleg - ha a vezető a járműnél marad - egyéb
okból legfeljebb 5 percig történő egy helyben tartózkodás.

e) Várakozás: járművel a megállásnál hosszabb ideig történő egyhelyben
tartózkodás.

KI


> az alábbiakat írta a következő üzenetben:
news:...
>
> > =======================================================
> > Felado :  [Hungary]
> > Temakor: KRESZ ( 6 sor )
> > Idopont: Mon Sep 18 01:13:23 EDT 2000 AUTO #871
> > - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> >Ed irta az:  "Vagy akar
> >leallni, es uldogelni benn. Ugyanis 5 pecig, ha a vezeto a
> >kocsinal tartozkodik, az csak megallas es nem varakozas."
>
> >A KRESZ szerint az 5 perces "megallas", mikor a vezeto a
> >gjmu-ben tartozkodik, minosul VARAKOZasnak!
>
> Ez hol van a KRESZ-ben?
>
> A varakozassal a 40§ a megallassal a 41§ foglalkozik, de az
> 5 percet nem talaltam benne.
> http://www.b-m.hu/rendorseg/kozlekedes/kresz_IV_a_1_a.htm#Varakozas
> cimen olvastam. Olvasatomban a varakozast
> tekinti hosszabb idejunek.
>
>
> Udv:
> Horvath Akos
>
>
>
+ - Hejjesiras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

fan (angol) = rajongo
fun (angol) = vidamsag

  Ed
+ - Re: Biztonsagi ov. (#872) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> En varoson kivul mindig hasznalom az ovet, mert ugy gondolom, hogy jo. De

Jobb lenne, ha varoson belul is hasznalnad. Eppen varosi sebessegeknel ved
a leginkabb.

> epp most egtek benn egy kocsiban harman, a negyedik kirepult a kocsibol es
> eletben maradt. Hat nem tudom. Persze ha biztosra akarok menni, otthon

Augusztus vegen a Kerepesi - Hungaria sarkan oldalrol utkozott egy auto
egy masikba. A sofor be volt kotve, konnyebben serult, az utas nem,
kirepult es meghalt.


  Ed

 Szemelyes valaszt a fenti cimre kuldj, ne oda, ahonnan ezt irtam.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!    [Monty Python]
+ - Re: Biztonsagi ov. (#872) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> : Allitolag, ha 2 auto
> : 30km/h. sebesseggel frontalisan utkozik, mar nem igen
> : szall ki belole senki, ov ide vagy oda.
> Azert itt nagyon kivancsi lennek a forrasra... Az EURON-CAP
> tesztek 64km/h-as sebesseggel torteno utkozest szamolnak,
> ami pont 32 km/h frontalisnak felel meg. Ennel a sebessegnel

Ha az NCAP-ban falnak mennek igy, akkor az 64 km/h frontalisnak felel meg.
(Azonos tomegu jarmuveknel). Mar lezajlott errol egy vita. Roviden: ha v
sebesseggel falnak mesz, akkor az autod gyurodesenek kell felemesztenie
m*v^2/2 mozgasi energiat. Ha ugyanezekkel a sebessegekkel ket auto
frontalisan utkozik, akkor mindket auto gyurodesenek a sajat mozgasi
energiajat kell felemeszteni, ami ugyanennyi. Tehat v sebesseggel falnak
== ket egyforma auto, mindketto v sebesseggel, egymasnak. QED.


  Ed

 Szemelyes valaszt a fenti cimre kuldj, ne oda, ahonnan ezt irtam.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!    [Monty Python]
+ - AW: *** HIX AUTO *** #872 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
> udv: Horvath Akos
> Aki azert szeret Nemetorszagban nyaralni.
	irja: 
> A rendorok hol vannak? Mert, hogy vagy 10.000km-t autozatam iden 
> Nemetorszagban, es csak egyszer lattam rendort, amikor kb 40fok volt,
> a kamionparkolo _ures_, csak ott volt egy kis arnyek, mikor odaalltam,
> hogy
> vegre ne forraljon  a nap, gyorsan elzavart, mondvan hogy ide nem lehet 
> szemelyautoval beallni. :((
> Vegre talalt egy kulfoldit akit szabadon rendezhetett!
> A gyorshajtokat nem vegzalta.
> 
Pont ez a kivalo trukkjuk: nem latni oket, megis ha baj van, szinte azonnal
ott vannak ;o). VSZ nem a kulfoldiseged miatt zavart el, szeretik betartatni
a szabalyokat, mert altalaban okuk van nekijuk : mint pl. a biztonsagi
ovnek... ;o). A gyorshajtokat nemigen bantjak, amig balesetet nem okoznak,
bar sok helyen van beepitett trafipax, es eleg borsos az ar. Amint baleset
tortenik, a kedves gyorshajto a penztarcajan is megerzi a sebesseget...meg
ha maga ´artatlan´ volt is az esetnel.
udv
Ildiko
+ - Zoldkartya tippek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Lista!

Penteken szeretnem elvinni a 2T Trabimat egy zoldkartya
meresre, viszont csutortokon (vagyis ma) este tudok
csak vele foglalkozni. Ezert kernem, ha valaki gyorsan
tud valaszolni, az kuldje el maganba. Elore is koszonom.
Szoval par napja visszadobtak a Trabit, igy most mindenkepp
at szeretnem juttatni a meresen, pedig a motor (a dugattyukat
nemreg tisztogattam le+tomitescsere) erosnek es
egeszsegesnek tunik (csorges megszunt). Amikre gondoltam:
- benzinszint csokkentese a karburatorban (ez emelve volt,
gondolom ez okozhat rossz ertekeket)
- gyertyacsere (szerintem ez altudomany, ha a gyertya egyebkent
jo, de biztos, ami biztos, raszanom a penzt)
- uj levegoszuro (ez meg vegkepp altudomany, de ez
sem tul draga)

Viszont:
- alapjaratot ugye csokkenteni kell, hogy a CO ertek lejjebb
menjen?
- ha nem teszek olajat es a meresre olaj nelkuli benzinnel
megyek, akkor csokkennek a kipufogott CO-k, vagy ennek
nincsen akkora jelentosege?
- meleg motor vagy hideg motor CO-ja alacsonyabb?
- ha az elso dob lukas valahol, akkor az okoz eszlelheto
valtozast a CO-ban?
- esetleg egyeb tippek, hogy biztosan atmenjek?

Koszonom a valaszokat,

Udv,
Nandi
+ - re: vezernuszij, ujabb elmeny (kevesbe szakmai) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: vezermuszij csere ( 11 sor )
> Idopont: Tue Sep 19 04:03:29 EDT 2000 AUTO #872
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hello!

Lenne egy kerdesem: most 5 es fel eves az Astrank, 26e km-t 
futott. Kell-e mar cserelni a vezermuszijat? Ha igen, akkor 
csak eredetit vegyunk, vagy jo az utangyartott is? Hol 
lehet ilyet jo aron kapni? A cserehez mindenkeppen 
markaszervizbe kellene vinni az autot, vagy jo-e egy jol 
felszerelt hozzaerto szakember??
Koszi elore is a valaszokat, udv:

gun
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
En szemely szerint kicsereltetnem, mert 5 ev alatt eloregedhet a gumi, megha
nem is mentek vele sokat. Szerinmtem egy kis beruhazas meger annyit, hogy ne
szakadjon el, mert az csunya karokat fog okozni a motorban.

Semmikepp ne vegyel eredeti Opelt, mert az kurv@ draga, ha elmesz egy ezzel
foglalkozo szakboltba (Arany oldalakban talalsz ilyent), es ott kersz egy jo
minosegut, akkor kb a felebe fog kerulni es a minoseg ugyanolyan.

Erre hadd mondjak egy peldat. 5 ev utan a Punto termosztatja azt mondta,
hogy neki most eleg volt a melobol es tobbet nem nyitott ki csak egy kicsit.
Hat mit lehetett tenni felhivtam a markaszervizet es megkerdeztem a dolgot.
Azt mondtak, hogy termeszetesen van es 10597 Ft az ara, plusz kb 8-10 ezer a
beszereles. Na mondom b...meg.
Elmentem a bardihoz es ott 3250 Ft-ert kaptam meg azt a gyartmanyt, ami a
Fiat ceg beszallitoja, tehat ugyanaz mint az eredeti Fiat csak nincs benne a
Fiat jel. Hazamentem es cca. haromnegyed ora alatt kicsereltem es mar kesz
is volt.

Ennek ellenere csak megbizhato szerelore bizd a vezermuszij cseret, mert
esetleg, ha elbasszak, akkor gaz van.

Azt a mindenit, most libegett be az irodaba egy akkora csocsu csaj, hogy
beszarok. Az egesz irodaban mindenkinel megemelkedett az asztal egy kicsit
es mindenki hirtelen elkezedett feszengeni. Nem csak a csocse nagy, hanem
csinos is. A francba, es akkor csodalkoznak, hogy nem vagyok kepes
kiszamolni semmit rendesen. Hat mindenesetre szivesen elvegeznek egy-ket
komolyabb surlodas vizsgalatott a labai kozott, mikozben kezzel vegzett
meressorozat alalpjan probalnam meghatarozni a mellei urtartalmat. Most meg
kavet hoz be meg ki, es elejtett valamit, ugyhogy lehajolt. Az annnnyat, hat
azt hiszem mehetunk mindannyian gatyat mosni. Na igy dolgozzon az ember.
Milyen kar hogy ez kis kedves nem minden nap jar be ide.

udvicsek,
Walter
+ - OV (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

En hasznalom az ovet. Mindig. Mondjuk en 
a varosban is, nappal is hasznalom a tompitottat
1992 ota. 
Az ov "csak" egyszer mentett meg :)
Kicsusztam a jeges uton, szembejovo elkapta a pordulo auto 
bal hatuljat, majd kicsusztam az ut szelere, fel a padkan.
gyalogos szerencsere nem volt, mert nem volt jarda.
Az ov beszoritott az ulesbe es igy "csak" annyit ereztem utana,
mintha atgyalogoltak volna  a mellkasomon,  de 
egyebkent nem volt bajom.
Az ov also csatlakozojanak a burkolata azota is torott.


(Ha valaki tud skoda favorithoz elso biztonsagi ov 
csatlakozo burkolatot az kerem irjon)

Udv:
Horvath Akos
+ - felni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ki tudna valami elfogadhato aru felnit Opel Asconahoz ?
Negy darabra lenne szuksegem. Ha lehet maganba is irjatok, mert nem tudlak
benneteket minden nap olvasni.

Udv:
Refi J  

****************************
+ - HIX-AUTO talalkozo kepei Paksrol... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

Feltettem a fenykepeket (52db) ide:

www.tvrt.hu/Auto.htm 


Sajnos a sok-sok piros sapkarol nem keszult kep,
pedig Levente nagyon dogosen nezett ki... :-)

Esztere'krol keszult egy kep, amin egy nagy foto
elott alldogalva pont ugy neznek, ki, mint akik
a vezerloteremben eloben vannak odabennt...
(Dscn0732.jpg)

Ha valaki netan kerne valamelyik kepbol, akkor
rendes felbontasban es minosegben is el tudom
kuldeni Mail-ben... (1 kep ~ 600-700 KByte)


Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/aas
+ - tanacsadas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Fogash !

>szerdatol kov.keddig szabin vagyok, mer MEGNOSULOK... addig a tanacsadas
>szunetel, utana (rM?LM) jovok. Udv

Hogyha kicsit elobb szolsz, en meg tudtam volna adni hazassagi tanacsokat !
Remelem azt azert tudod a naszejszakan mit kell csinalni !  :)))))

GRATULALOK !


Udv,
     Zotya
+ - Mozdony6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

Aldo irta.
>Vasarnap 10orakor a XIV.Tatai ut 95 alatti mozdony-muzeumban >talalka
>lesz.
>Soma tavolmarad(oszol), Frigyes mester 50%-ban jon. :-), >Koltai Peti
>jon, mas semmit nem jelzett. :-(.
En mint vonatkerekpumpalo kijelentem, hogy 80% - osan fogok eljonni a
vasparipa muzeumba :-) Jo lenne egy kis erdeklodes, felujitottregi gozosok,
csaladostol jove gyermekekenek nagy elmennyel. Aldo mint kalauz lesz resen a
likasztojaval :-)) Az otlet szuloatyja eljon? Oldboy a labda most nalad :-8(

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - mix (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdv. az autosoknak !

Na a mai esten sikerult ledolgozni egy hetes lemaradasomat. Ebbol kifolyolag
rogvest agymenesem tamadt, mibol kifolyolag az ezeddig felfele ivelo autos
forumunk szinvonalat rogvest derivalgatni kezdem:

- Astra akksi:
Tenyleg szar. Nalam is csak 5 evet birt. Nem hiaba...szemet vilagot elunk.

-Graff Zotyo', biztosito:
>Csak autot kell cserelni, oly modon, hogy
>elobb vesz az ember, es aztan adja el a regit. Mivel a masodik auto-ra
>kotott biztositas bonusz nelkul indul, es a regi auto eladasakor sem
>valtozik meg. Ha elobb eladok es utana veszek, akkor hajlandok a bonuszt
>atvinni az uj autora kotott biztositasra.
Uj auto vasarlasakor a regit 3 honapon belul el kell adni, kulonben a regin
esetleg meglevo bonus A0-ra modosul. Ezt a Providencia szagembere dunnyogte
a fulembe. Abban az esetben, ha a regi eladasaval a fent emlitett idon belul
vegzel akkor a regi bonusat orokli az uj szerzemeny. En emiatt siettem a
regi vas eladasaval, de az avatatlan fulek miatt itt nem sugom meg hogyan.

-izzo kieges:
Szoba jott, hogy az Astraknak milyen surun kell izzot cserelniuk. Haaat?
Nekem nem tunt fel. VISZONT !!! Az egy erdekes dolog, hogy a Xenon
fenyszorot nagyobb elettartamura varjak a mezei izzonal. Igy van. Na most en
az utobbi idoben egy rahedli felszemu Xenonos E osztalyu Mercivel
talalkoztam. Ebbol az origobol kozelitve meg inkabb elegedett vagyok az
Astraval. Felolem naponta eghet ki rajta barmelyik izzo, talan meg futja ra
:) Visszaterve a Mercire ezen nem csodalkozom, mivel motor es eroatvitel
robosztussagat tekintve No1 volt mindig, de amint aramot kell vezetniuk
mindjart leegetik magukat.

- Ikormos es a Jaguar:
Igazad van, a Jaguar tenyleg a BMW elotti idokben gyartotta a legstilusosabb
autoit. Szerencsere ez a helyzet ma is fenn áll.

- gun1, Astra vezermuszij:
>Lenne egy kerdesem: most 5 es fel eves az Astrank, 26e km-t
>futott. Kell-e mar cserelni a vezermuszijat?
60 ezres szerviznel kell cserelni. En gyarit tetettem bele. Nem irtad a
motor tipusat, de a 16 szelepeseknel csereltess feszitogorgot is, bar a
korabol itelve a tied 8 szelepes lehet ( vagy nem:) ).

- iztonsagi ov:
Ezen meg vitatkozunk ???
lakovich tollabol:
>Nem ismeros, de megdobbentett, egy csodaszep magyar
>modell halt meg a nyaron. Amit lattam, az alapjan az auto
>eleje ep maradt, a kerekek meg szepen latszottak, az utaster
>teljesen ep volt. Akivel utkozott, utana meg veszekedett a kozon-
>seggel, bizonygatta, hogy a lany volt a hibas, ami nem volt igaz,
>tehat elve maradt (frontalis utkozes volt). A lany persze nem
>volt bekotve.
Nekem nagyon kedves ismerosom volt :((((((((((((((((((((
Sajnos ugy nez ki tenyleg az ovnel volt a bibi :(((((((((((((((((
Nalam mindig bekototte magat ( es nem a vezetesi stilusom miatt )
:(((((((((((((((((
Ezek utan kivancsi meg valaki a velemenyemre ????????????? :((((((((((((

Konyorgom mutassa mar meg valaki, hogy a kva eletbe lehet a 2-es elkerulore
forditva felmenni. Aki meggyoz itt igerem rogton kap 20000.- forintot !!!
Vagy megfordul az allatja, mert akkor az ilyen barom jo hogy nem ul lora,
mivel az eszetol vezerelve a lo farkat rangatna gyeplo helyett azzal a
hombar agyaval.
Havonta jon szembe egy-egy ilyen barom ! Megfogadtam, ha egyszer a forgalom
zavarasa nelkul meg tudok fogni egy ilyet, itt eskuszom, hogy neki annyi,
meg egy bambi. A fent emlitett esetet is rajta verem le ! A het vegen egy
ekkora hordereju allatot az mentett meg a biztos halaltol, hogy nem en
vezettem, igy nem tudtam megallni neki. Ket napig csititottak. Azota minden
nap DIREKT arra jarok, csak ugy vadaszgatas cimszoval.
Nem tunik fel egyik baromnak sem, hogy a 2*2 savon forditva megy ? Az ilyen
bujjon vissza az edes anyukajanak annak a gumicsocsu rollerbajnoknak a
szoknyaja ala. Ilyenkor sajnalom, hogy az ilyen nem lakik olyan messze
Bp-tol, mint amilyen hulye, mert ezek legalabb repulovel jarnanak a Polus
Centerbe.
Kerdem en ?! Ezek utan mit varunk az M0-tol ??? Ott is az ut a hibas mi??
Ja. Nem az emberek, nem. Az ut. Hat ez fasza. Szerintem a magyar ember van
olyan okor, hogy ha mindenki sajat nyomvalyuban autozna akkor is napi
szintan produkalnak a frontalis karambolokat.
bmwm5 alias Vaddiszno:
Most jott el a pillanat, hogy megertettelek, es 98%-ban igazat adok neked.
Ez komoly. Te legalabb tudod mit csinalsz, mig a masiknak fingja nincs az
egesz kozlekedesrol, bar a megengedett sebesseget nem lepi tul.

Elnezest a vegere sikeredett indulatokert, de ki kellett adni.

Köszönettel:
Marci
+ - torestesztek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>Azert itt nagyon kivancsi lennek a forrasra... Az EURON-CAP
>tesztek 64km/h-as sebesseggel torteno utkozest szamolnak,
>ami pont 32 km/h frontalisnak felel meg.
>Ennel a sebessegnel
>meg egy Matiz eredmenyei is egeszen jok, nem is beszelve
>valamivel nagyobb tarsairol.

Nehany pontositas:
- az utkozeseket Euro Ncap vegzi, sebesseg 64 km/ora, vezeto es utasoldali
babu, hatul gyerekulesben gyekbabuk ulnek,
- nem frontalis, hanem 40%-os atfedeses utkozeseket vegeznek, egy
deformalodo tombnek utkozik az auto,
- oldalutkozes: 50 km/oras sebesseggel deformalodo testet tolnak az autoba,
a vezetobab mogott ket gyerekbab ul gyerekulesben,
- tobbek kozott 5 kisauto torestesztje is megtalalhato a www.auto2.hu -n.
A Matizrol ezt irjak: Az utkozes ugy hatott, mintha az arcodba leptek volna.
A karosszeria 47-cm-t zsugorodott, az A oszlop felnyomta a tetot, amely
felgyurodott.... a fejterhelesek a masodik legrosszabb erteket mutattak, ...
a vezetot langvagoval kellett kivagni...

Udv,
Tibor
+ - biztonsagi ovrol es a legzsakrol... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
szo volt a biztonsagi ovrol es a legzsakrol...
Ollozas a www.auto2.hu -rol.

10 életmentő másodperc 
Minden hét végén két óriás-repülőgép balesete egy éven át - túlélők nélkül?
Szerencsére elképzelhetetlen, pedig csak Európában évente ennyien halnak meg
az országúton. 
Minden súlyos repülőgépbaleset sokáig beszédtéma, kiváltja együttérzésünket
és aggodalmunkat. Közlekedési balesetben annyian halnak meg hetente, mintha
két gép is lezuhant volna, mégsem beszélünk róla eleget, és főleg alig
teszünk valamit a helyzet javításáért. Pedig az évi 45 ezer halott nagy
része élhetne, ha igen egyszerű szabályokat betartana. Például 7500-an
élhetnének közülük, ha becsatolták volna a biztonsági övüket.
A most következő tanácsok végiggondolása indulás előtt csak 10 másodpercnyi
időbe telik.

1.
A kisgyerek legbiztonságosabb helye a hátsó ülésre helyezett gyerekülésben
van.
Rögzítés nélkül ne utazzon gyerek az autóban. 
A megfelelő eszközt a súly és a testmagasság határozza meg. 
Az első ülésre csak kikapcsolt légzsák esetén vagy légzsák nélküli 
autóban kerülhet gyerekülés (Volvo gyári felvétel)
- Egy négyéves kisgyerek 50 km/órás ütközésnél 400 kilós súlynak megfelelő
lendülettel csapódik előre, ha nincs megfelelően rögzítve.
- Ha légzsák van az utasülés előtt, semmiképpen ne tegyen menetiránynak
háttal szerelt gyerekülést.
- Csak a gyerek súlyának és magasságának megfelelő ülést, ülésmagasítót
vásároljon.
- Csak olyan helyen vásároljon gyerekülést, ahol a beszerelést, a
mozgásmentes rögzítést saját autójában ki tudja próbálni. A gyerekülések
50-70 százaléka nincs elmozdulásmentesen rögzítve.
- Egy esetleges balesetet követően az autó valamennyi éppen használt
biztonsági övéhez hasonlóan a gyerekülést is ki kell cserélni, ha ült benne
kisgyerek.

2.
Minden autóban ülőnek be kell csatolnia a biztonsági övét, a jelenleg létező
legfontosabb védelmi eszközt.
 Légzsákos autóban halálos baleset okozhat a biztonsági öv mellőzése, a test
a 300 km/órás sebességgel robbanó légzsák útjába kerülhet. A két védelmi
eszköz csak együtt véd (Opel gyári felvétel) 
- A légzsák nem helyettesítiti a biztonsági övet.
- A magyar előírásoktól eltérően városban is csatolja be a hátsó biztonsági
övet. Egy felnőtt, 30 km/órás ütközésnél 3,5 tonnás erőt képviselő
lendülettel csapódik előre.
- Ha éppen nincs gyerekülés az autóban, a 3 év feletti gyerekek számára jobb
a felnőtt biztonsági öv használata, mintha egyáltalán nem lennének védve.
- A terhes nők is csatolják be magukat oly módon, hogy az övet a hasuk alatt
és felett vezessék el.
- A biztonsági öv medence része minél lejjebb legyen, a felső része a vállat
középen keresztezze, és onnan lapos szögben húzódjon a rögzítési pont felé.

3.
Valamennyi tárgyat, csomagot a csomagtartóba vagy az oldalzsebbe kell tenni,
a kalaptartón, ülésen maradtak halálos sérülést okozhatnak.
- Pontosan működő biztonsági öv-légzsák védelem esetén is történhet halálos
baleset. 50 km/órás ütközésnél egy 5 kilós aktatáska 45 kilós súlyként repül
előre, egy térkép hasonlóan válhat halálos rakétává.
- Az utastérben hagyott tárgyak nemcsak ütközésnél életveszélyesek, hanem
vészfékezés alatt is.
- A súlyos tárgyakat a csomagtartóba legalulra és közvetlenül a hátsó
üléstámla mögé kell tenni. Ha az ülésen nem ül senki, a biztonsági övet
akkor is be kell kapcsolni az utastér védelme miatt.
- A lehajtható háttámla rögzítését elindulás előtt ellenőrizni kell.

4.
A hátsó ütközéseket követő nyaki sérülések miatt a fejtámla magasságát úgy
kell beállítani, hogy felső széle egy magasságban legyen az ülésben ülő
fejtetővonalával.
 Helyes beállításkor a fejtámla teteje a fejtető magasságával kerüljön egy
vonalba, az ideális fejtámla az üléssel egybeépített, ezért merev (Volvo
gyári felvétel) 
- Ha nincs annyi fejtámla az autóban, ahányan utaznak majd benne, vagy nem
állíthatóak be megfelelő magasságba, vagy beállítva mozognak, ne vegye meg
az autót.
- A háttámlát minél függőlegesebbre kell állítani.
- A fej és a fejtámla közötti rés ne legyen több 4-5 centinél.
A legbiztonságosabb a nem állítható, merev, de kellő magasságú fejtámla.

Udv,
Tibor
+ - Bukosisak OFF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

OFF
>valakiket a vedofelszereles hasznalatara. Gyalog futas kozben is eshstek
>akkorat, hogy kijukasztja egy ko a fejem, hordjanak a gyalogosok is
>bukosisakot!

A angol "hole" szo magyar verzioja arrol hires 15 millio magyar koreben,
hogy egyetlen a sok szo kozul, mely "j"-vel kezdodik, de "ly"-al irodik...
remelem eleg bonyolult voltam :)
ON

valahol valamilyen statisztikak bebizonyitottak, mi jo, mi rossz. Mikor
motoroztam, soha nem viseltem bukosisakot, mert a baratom fejreallt
egy kis Jawa-val es a feje sisakostul leszakadt. Ha nincs sisakja, meg
el... Aztan egyszer veletlenul rajtam volt a sisak es a kanyarban egy
nemet juhasz (kutya) elem ugrott. A kis koveken elcsusztam es 
beszalltam a bokorba. Akkor a sisak minimum a szemem mentette 
meg, ugyhogy...
Nem a BLIKK tipusu ujsagok szenzacios hirei alapjan kell donteni,
hanem pl. a rendorsegi statisztikak szerint.

Csaba
+ - Bizt. ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> muszerfalat. (Sogornommel kiprobaltam, mert o sem akarta bekotni
> sose...) Aztan ugyanez ovvel: semmi nem tortenik. Vagy probalj huzosan
> kanyarodni, anelkul, hogy az ov megtartana az ulesben.=20

En azert gyakran nem probalgatnam, allitolag :)))) nagyobb megterheles
utan illene az ovet cserelni...

Cs.
+ - Re: Paks/2 GM (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Varga Attila irta, 2000. 09. 20, 17:47:01 +0200-kor kelt leveleben:

 
> Meg fogtok lepodni, az ELMU, EMASZ, FOTAV, a foldhivatalok, az EPT, a
> MATAV stb... stb... cegek informatikai rendszerei is mind WinNT
> alatt futnak. Onnan tudom, hogy mi irjuk oket. :)

Informatikai rendszerkent egye fene...

> Igaz, ezek nem real-time folyamatiranyitok.

Amirol en irtam az az.

> <flame>
> az NT instabilitasanak hiret leginkabb az admin jogu 1.0-s userek
> terjesztik.
> </flame>

Hmmmm... Nalunk nincsenek admin jogu userek, egy darab sem. Aki admin,
az ert is a dologhoz valamennyire, megis meg vagyunk gyozodve rola,
hogy az NT nem tartozik a stabil oprendszerek koze. Nekem az stabil,
amit magarahagyhatok hetekre ugy, hogy kozben az adott gepen 20-50
szerverszolgaltats mukodik, megallas nelkul. Ilyet tud az OS/2, a Linux
a Novell Netware, az OS/390, AIX, kulonfele Unixok, SUN, stb. Az NT ha
kettonel tob szolgaltatast kell adnia, komoly gondban van. Ennek nem az
az oka, hogy nem ertunk hozza, mert a M$ is itt gyakorolja a szakmat
folyamatosan, es ok sem jutnak tobbre...

Hozza tennem: real-time folyamatiranyitasra a felsorolt rendszerek
_egyiket sem_ hasznalnam...

-- 
Udv				SaGa
  SANDOR Gabor > a magyar TeamOS/2 tagja
gpg key fingerprint = 6D88 35BB 4607 F533 7419  210A 27F9 7270 0410 A7FA
+ - Mozdony6, vasarnap (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv vonatoskedvu HIX-autosok!

  Vasarnap 10orakor a XIV.Tati ut 95 alatti mozdony-muzeumban talalka
lesz.
Soma tavolmarad(oszol), Frigyes mester 50%-ban jon. :-), Koltai Peti
jon, mas semmit nem jelzett. :-(.
  Jelentkezes nincs, viszont, ha tobben jonnenk ossze, akkor a
felvonulasi terrol "konvoj" mehetne. :-)))
--
 Udv
  Levente

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS