Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 882
Copyright (C) HIX
2000-09-29
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Elado Trabi (mind)  24 sor     (cikkei)
2 Re: hatso fek (mind)  15 sor     (cikkei)
3 Bennfentes velemeny kozlekedesi stilusrol (mind)  77 sor     (cikkei)
4 Re: Hutoviz (mind)  29 sor     (cikkei)
5 atiras, design (mind)  15 sor     (cikkei)
6 hejesiras, Mazda (mind)  27 sor     (cikkei)
7 Kameraval legszennyezest (mind)  17 sor     (cikkei)
8 Kiigazitas; VTI; Corvette (mind)  40 sor     (cikkei)
9 Tunning, de hogyan ? (mind)  60 sor     (cikkei)
10 szuzi (mind)  38 sor     (cikkei)
11 RE: Ov, Skoda motor (mind)  35 sor     (cikkei)
12 Fekezes (mind)  49 sor     (cikkei)
13 Re: Nem volt gyenge (mind)  7 sor     (cikkei)
14 sokminden (mind)  151 sor     (cikkei)
15 Zoldzsuga, tankologia, zebra, ov (mind)  89 sor     (cikkei)
16 chiptuning es tarsai (mind)  16 sor     (cikkei)
17 huto-problema (mind)  25 sor     (cikkei)
18 Csesznek (mind)  7 sor     (cikkei)
19 RE: Rally HAT (mind)  14 sor     (cikkei)
20 RE: Rally HAT (mind)  7 sor     (cikkei)
21 Oplel tukor (mind)  14 sor     (cikkei)
22 Kuplung =?UNKNOWN?Q?haszn=E1lat?= (mind)  10 sor     (cikkei)
23 Mire is valo a tukor (mind)  36 sor     (cikkei)
24 Re: Rally HAT (mind)  15 sor     (cikkei)
25 Kepek (mind)  8 sor     (cikkei)
26 Trabi... (mind)  54 sor     (cikkei)
27 Rejtelyes nyitvatalalas (mind)  24 sor     (cikkei)
28 Kamionos boltok? (mind)  13 sor     (cikkei)
29 RE: Re. Hutoviz, kiegyenlito tartaly (mind)  15 sor     (cikkei)
30 Dunaferr6? (mind)  16 sor     (cikkei)

+ - Elado Trabi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Mivel a nagy honvedelemben elegge legatyasodtam, anyagi okok miatt
kenytelen vagyok megvalni Trabimtol. Amik eszembe jutnak:
- 1983-as evjarat, zoldkartya szept. kozepen lejart, vizsga 2001.
szept. 16-ig
- 12V-ra atepitve
- generalozott motor, ~3000 km van benne,
- ujonnan vett gumik, szinten ~3000 km van bennuk, CEAT 145 R13
- fekrendszer nagy resze egy eve kicserelve
- lakatos munkak nagy resze megcsinaltatva
- feltengelyek (leginkabb a jobb oldali) torka veres, cserelni kellene
o(ke)t
- korabbi beazas miatt (azota a res megtalalva es tomitve) a felso
'karpit' elol eleresztette a tetot
- homoksarga szinu

Ha valamire meg kivancsi valaki, irjon! Normalis arajanlat eseten
megnezheto, kiprobalhato, elviheto.

Ui.: Fenebe, de rosszul esik leirni!
--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - Re: hatso fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szabolcs irta:
>Nemreg kicsereltem a hatso fektarcsakat, es beteteket is,
>plusz felujittattam a fekmunkahengereket. Azota fekezeskor
>eroteljes bugo hang hallatszik hatulrol, miutan par kilometert
>gurulok es felmelegedik a tarcsa+betet. Mi lehet ennek oka?
>Tarcsa vadonat uj, es bar van jateka, az nem tobb max. fel
>millimeternel, szerintem ez keves hozza.
Ha a jatek azt jelenti, hogy ennyit ut tengelyiranyba, akkor az a fel
mm rengeteg, es ezert melegszik, plusz ezert van hangja is szerintem.

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - Bennfentes velemeny kozlekedesi stilusrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy masik autos listarol olloztam, szerintem nyugodtam berakhato, mert nincs
benne semmi szemelyes:
Az elejen par emberre utal, akik nem ertik, mert van pl. 50 korlatozas.

---------Idezet-----------------
Sokaig csak "hallgattam" ezt a vitat, mivel erintett
vagyok (az egyik elso munkahelyem a rendorseg volt, igaz informatikaban).
Ott meg kellett ismerkedni minden osztaly munkajaval, a
kozlekedesrendeszettel is. Mivel nekem is hasonlo gondolataim voltak elsore,
mint neked, sokat ertetlenkedtem, de amig ott voltam, nagyon sokat valtozott
a velemenyem. Nehany emleket es tapasztalatot megosztok veletek, de elore
figyelmeztetek mindenkit, hogy lehetseges, hogy nehany listatagot serteni
fog a velemenyem, akik fenyegetve erzik magukat, meg most hagyjak abba az
olvasast. :-)))

Jellegzetes kifogas: "En profi vagyok, en 120-nal is vezetek olyan
biztonsagosan, mint egy mazsola!" Nem igaz. A varosban _nem_ azert 50 a
hatar, mert vannak koztunk mazsolak is. Egyszeruen vettek egy atlagos
belathato, atlathato tavolsagot es osszemertek azt a fektavolsagot, ami
ehhez passzol. Elarulom, hogy ehhez azt is figyelembe veszik, aki "ejjel
nehogyma' 50-nel docogjek" modon vezet, tehat pontosan a nagyszajuak miatt
van kicsit alacsonyabbra veve, mert azt a gyakorlati tapasztalat, hogy az
ellenorzest nem eszlelo autok kb. 20%-kal gyorsabban hajtanak, mint a
megengedett. Tehat ha nem lenne mindenkinek az a hozzaallasa, hogy "EN
VAGYOK A KIRALY", akkor emelheto lenne a sebesseghatar. Vigasztaljon
mindenkit a tudat, hogy kulturaltabb orszagokban is igy van, de ott csak 5%
a varhato tullepes. (Erdekes, arrafele megis vannak alacsonyabb belteruleti
sebesseghatar is.)

Ehhez a reszhez tartozik meg az is, hogy a legtobb nagyszaju gyerek (persze
vannak kivetelek, talan itt a listan is) _nem_ tud vezetni. Be tud venni
csikorgo kerekekkel gyorsabban egy kanyart, mint az atlag, iszonyatosakat
tud fekezni, de veszelyhelyzetben lebenul. Ahol nem eleg egy oruletes meretu
fekezes, vege a dalnak. Sajnos, sok olyan esetet lattam hivatalbol, ahol az
"elismerten jol vezeto" emberke nem ismerte fel, hogy satufek helyett egy
kitero manover jobb lett volna. Tipikus baleseti helyzete ennek a csoportnak
az elozes kozben bekovetkezo balesetek.

Vannak persze emberek, akik tenyleg igen jol vezetnek es beveszik azt a
kanyart 100-zal es nem ijednek meg veszhelyzetben, atlatjak es kepesek
cselekedni. Csak _nem kepesek semmit tenni_. Ugyanis ok nagyon jol vezetnek,
a fizakai lehetosegek hataraihoz kozel viszik az autot es hiaba baromi jo
vezetok, a fizikai torvenyeket nem lephetik at. Tipikus baleseti helyzet a
kanyarban felbukkano, elore nem lathato akadalyoknal valo elszallas,
valamint rosszabb utviszonyoknal a rafutas, kanyarban torteno kisodrodas.


Tudomasul kell venni: a kozlekedes szabalyai ugy vannak kitalalva, hogy az
autok (es a vezetok) _ne a kepessegeik hataran_ haladjanak. Csak ekkor van
realis esely arra, hogy egy elore nem lathato helyzetben legyen eselyuk
valamit tenni. Aki ezt nem latja be, az sajnos ON- ES KOZVESZELYES!. Vajon
miert van az, hogy a legtobb profi auto- es motorversenyzo betartja a
szabalyokat? Mert ok ezt mar megtapasztaltak verseny kozben, hiszen ok
folyamatosan a vegletekig kihasznaljak a lehetosegeiket. Tudjak, hogy az ut
nem egy elkeritett versenypalya, ahova csak valogatott kepessegu autok es
emberek kerulhetnek be. Itt sajnos nem csak magukat veszelyeztetik az
emberek, hanem a vetlen kornyezetet is. Az autozas veszelyes uzem es aki ezt
nem fogja fel, minden alkalommal, mikor megkozeliti a sajat es a gepe
hatarait, artatlanok eletet veszelyezteti.


Lehet, hogy ez a levelem kicsit fellengzosre sikerult, de tul sok olyan
esetet lattam mar, mikor a nagyarcu profi felversenyzo osszeroppanva
kovalyog a baleset helyszinen, mikozben a rendorok fekete foliaval takarjak
le azt a szerencsetlent, aki eppen akkor jart ott, mikor nem kellett volna.
Ez is egy sajatos statisztika - a vetkes felnek sajnos nagyobb eselye van a
tulelesre.
Persze egy ilyen level nem fogja megvaltoztatni senkinek a hozzaallasat. En
rendorkent nem azt csinalnam, ami elo van irva - nemhogy elhajtanam az
embereket a baleset helyszinerol, hanem inkabb odahivnam oket. Nezzek meg,
mit tehet egy felelotlen, gondatlan ember. Talan ez tobbet erne, mint egy
ilyen hosszu level. Ott nehezebb azt mondani, hogy "dumalj csak, en igazi
profi vagyok, velem ez nem fordulhat elo".

Elnezest mindenkitol, aki sertonek erzi, de akinek nem inge ne vegye magara.
Akinek meg igen, azt ajanlom hogy surgosen (es onszantabol) vetkozzon!
---------Idezet vege-----------------
+ - Re: Hutoviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello !

Szerintem legalabb ket fele huto rendszer van:

1. zart
2. Nyitott

Ehhez kepest persze mind a ketto zart, de annak idejen ezt igy tanultuk.

Az alapveto kulonbseg a ket rendszer kozott, hogy az egyikben - a zart -
van egy kiegyenlito tartaly, a masikban nincs. Celja, hogy kevesebbszer
kelljen a hutofolyadekot ellenorizni, illetve utan tolteni.

A kiegyenlito tartalyos eseteben - van a motorterben egy muanyag tartaly
a hutohoz csatlakoztatva egy viszonylag vastag csovel - a kiegynlito
tartaly is zart, vagyis nyomas van benne. En egy Kadett D 16.Dieselbe
tobb vizet raktam, mint az eloirt - a tartaly oldalan van egy jelzes -
gyakorlatilag majdnem tele toltottem, es egy ut utan, teljesen
kovethetetlen modon, helyen eltunt a viz a kocsibol. Szerintem, nagyobb
lett a nyomas a rendszerben, es ahol tudott - vizpumpa tengely - el is
folyott. Nem latvanyosan, mert nem is lehetett latni, de elment a viz.
Miutan nem volt viz egy Opel szervizben feltoltottek, es megnyomtak a
rendszert - levegovel - de sehol nemlatszott a folyas. Meg 2 evig jartam
vele igy, es utana csereltem vizpumpat.

Most egy 123 200D kocsim van, ebben meg a nyitott rendszer van, de az
elmult egy evben nem kellett a hutofolyadekot utantolteni !

Udv : Jenő
+ - atiras, design (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jo estet...

Nem tudom, mashol van-e ilyen lehetoseg, de itt (Siofokon) van egy
nagy brokeriroda, es ha ott kotod meg a kotelezodet, fel nap alatt
ingyen (!) atiratjak az autot.

(Corvette)
> Ui.:Ja amugy a leggyonyorubben ivelt auto amit valaha is lattam. Fenebe
> a german dizajnnal...

Opel GT 1969-bol?

Udv:
-- 
Gabor - mailto: - http://www.quattro.hu
+ - hejesiras, Mazda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

1 db. offtopic hozzaszolast mely Frigyes mester helyesirasat hivatott
nemikeppen feltuningolni. :)))))
Frigyes ugyanis a jelek szerint nincs tul jo viszonyban az "ly" betuvel
vagy csak lustasagbol nem alkalmazza, ugymint:
- tartaj (helyesen tartaly)
- huvej (helyesen huvely)
- fotengej (helyesen fotengely)
- stb. (helyesen stb.) :)))))
Bar hajlok a feltetelezesre hogy egyszeruen csak elragadja a hev
mikozben
segiteni probal es nem figyel oda mert elofordult 1-2 helyen hogy jol
irta! :))))

Frigyes, meg ne sertodj!!! :)))

----------

Koszonom mindenkinek a Mazda 626-tal kapcsolatos tanacsokat.
Amit kineztem egy 90-es evjaratu 1.8-as 12 szelepes, serulesmentes,
(ami azert eleg ritka), benzig-gaz uzemu es mindossze 100.000 km. van
benne...szerintem
jo vetel lesz hacsak le nem csuszok rola...elobb ugyanis el kell adnom a
Scorpio-t!! :)))

Ropi
+ - Kameraval legszennyezest (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!


>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Re: kipufogomeres ( 34 sor )
>Idopont: Thu Sep 28 08:03:17 EDT 2000 AUTO #881
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>Szerintem a kamerazas csak kamu. Egyertelmuen az idosebb autokat allitjak
>le. Ne mondja mar nekem valaki, hogy kameraval lehet a legszennyezest merni
>mert leulok! :)

Senki nem mondott ilyet.Honnan vetted?

Sziasztok.
 Jo utat!
 Gabor
+ - Kiigazitas; VTI; Corvette (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haj Mindenkibe! :o)

________________________Kiigazitas________________________
Termeszetesen magamat, mert nem veszem a faradtsagot, hogy rendesen
vegig olvassam a levelem elkuldes elott! Szoval irtam a tegnapiban:
>>>>>
Aszittem, hogy csak en vagyok figyelmetlen hulye, de en is ezt tapasztal-
tam meg par eve a kispokomon a jelenseget!
>>>>>
Ezt jol megaszontam mi? Megiscsak megmaradtam figyelmetlen hulyenek.
Hmm. Ez van. :o)))
Azutan:
>>>>>
Az a baj, hogy nem figyeltem elegge sosem,
>>>>>
Most sem! Hamu a fejemre! (Csak ne a sajatom. :o))

__________________________VTI___________________________
Mivan EGON-eknal? Beakadt a tu? :o))
Bocsi, de kicsit ismeros volt a level tartalma. :o)

________________________Corvette__________________________
Teeßy irja:
>>>>>
Gyimi, amit lattal az valszeg egy Corvette Stingray volt.
Amit egeszen a hatvanas evek vegetol, a nyolvanasok elejeig gyartottak,
de a hetvenesek vegeig biztosan.
A legszebb amit valaha is csinaltak belole.
>>>>>
Koszonom a felhomalyositast, kozben Olds Mobil Balitol is kaptam infot meg
kepeket!
Hat elaleltam ez teny! :o)

Na megen befogom, a kormanyok es az olaj vilagpiaci ara legyen velunk,
Udv!

	     .    .
--------o0O---p---O0o--------
   Ai.: Peace :o) bye Gyimi
mailto:
+ - Tunning, de hogyan ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Autosok,

Leginkabb technikai szemszogbol erdekel a kovetkezo problema lehetseges megolda
sa:
hengerenkenti befecskendezeses motor tunningolasa kompresszorral.

A celom az hogy az 1.4i motort egy kompresszorral toltve az alacsonyabb fordula
tszamtartomanyban is magasabb 
nyomatekot erjek el. Szeretnek egy kicsit kevesebb valtassal kozlekedni ; -).

Elso probakent eltavolitottam a legszurot, aminek eredmenyekent:
 - a hajtott kerek allohelyzetbol masszivan kiporog, a motorhang brutalisan jo 
lesz. Lemertem a gyorsulast, egy 
emelkedon, es a kb 300m-es szakaszon 2 masodperc elonyt jelentett ! Gondolom eg
y jo, minosegi sportlegszuro 
is hasonlo eredmeny produkalna (bar a hang nem lenne ilyen jo). Termeszetesen c
sak a kiserlet erejeig 
kozlekedtem igy, utana visszaszereltem. Mennyire veszelyes ez ?

Ebbol a kiserletbol azt szurtem le hogy a motor tobb levegovel jobban megy (oko
s mi :) . . . Viszont celom kis 
fordulatszamon a nyomatek novelese, ezert a turbos megoldast nem eroltetnem, ma
r csak azert is mert 
villamos/mechanikus vegzettsegem miatt fogalmam sincs rola hogy hogyan kesziten
em el es epitenem be a turbot.

Amit tervezek az egy villamos hajtasu kompresszor (inkabb csak legszivattyu) am
i a motor fordulatszamatol 
fuggetlenul vezerelheto, igy a vezerlesi program fuggvenyeben alacsony fordulat
szamon addhat maximalis 
tobbletet a nyomatekhoz. A bemeno parameterek a vezerlesnel az aktualis fordula
tszam es a gazpedal allasa 
lennenek. Az aktualis fordulatszam adja az alapjelet, a gazpedal allasa pedig m
eg ratehet egy lapattal. Egy 
korabbi irasban volt rola szo hogy a szukseges legmennyiseg korantsem aranyos _
csak_ a fordulatszammal, de 
egy felso becsleshez jo. Evvel a vezerleslanccal a legtobblet biztosithato, a t
obbi pedig az injektor es a lambda 
szonda dolga (ha birja??).

Inenntol jonnek a dolgok, amit nem igazan tudok megbecsulni es gyartot sem igaz
an talaltam:
- milyen kivitelu 12- rol mukodo alacsonynyomasu (~1bar) legszivattyuk vannak
- mekkora a teljesitmeny kell a suriteshez es szallitashoz
- elbirja-e ezt a villamos rendszer (generator ~ 60A)?

A motorikus problemak amiket latok:
- esetleges ongyulladas vagy nem gyulladas (ritka keverek???)
- mekkora a lehetseges nymatektobblet (10% vagy 200%).

Hat ennyi lenne, ha nincs tul sok nyilvanvalo veszelye es lehetseges, akkor fel
tetlenul megepitem!

A levelemben a sajat okoskodasomat irom le, ami (valoszinuleg) tudomanyosan nem
 megalapozott. A tema nagyon 
erdekel ezert minden segito/ertekelo hozzaszolast varok !

Udvozlettel,

Tamas
+ - szuzi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Vaddiszno irta:

******************************
Szeretnem ha az osszes Buzuki
tulaj tudna mekkora eletveszelyes SZART vett. (Ha idaig nem 
tudta volna,
akkor most vegye tudomasul.) Es jobb ha ezzel tisztaban 
van, pl. sebesseg
megvalasztasanal, meg mikor velem emberkedik az autopalyan 
120-as
vegsebesseggel szaguldva (szinte repulve). En nem mennek 
csak 60-nal, vagy
lassabban. Szoval MI AUTONK, erre vagyunk kepesek, japan 
segedlettel
*****************************

Ezzel egyetertek, de nezzuk muszaki szempontbol es 
gazdasagibol:

Kis fogyasztas, olcso fenntartas
Ennek oka, hogy kicsi a futomu, motor... fajlagos 
terhelese, mert konnyu a joszag. Gondoljatok bele, hogy a 
ven 120-as Skodrim masfel mazsaval nehezebb es alig 
nagyobb. Na szoval szarbol nem lehet palacsintat csinalni, 
levegobol meg autot. Hiaba alkalmaznak kulonbozo 
profilokat, ha nincs meg az a vastagsag, ahol a dinamikus 
terhelesek nem farasztjak ki az anyagot. Itt jon kepbe a 
csavarodas, ami mint tudjuk elobb utobb mikrorepedeseket 
okoz, maj BANG. Szoval egy kispok sulyaval nem lehet 
nagyobb autot epiteni, csak ha femvazra valami muanyag 
fedot huzunk. Pontosabban lehet, de a biztonsagrol le kell, 
hogy mondjunk.

Bye

Fresi BaCSi
+ - RE: Ov, Skoda motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Skoda motor: szeretett 120-asom motorja az utolsokat rugja
>:-((. Az lenne a kerdesem egy motor beszerzese mennyire
>megterhelo manapsag? Vannak bontottra ajanlataim, de felek, hogy

Hiaba veszed meg a motort, a beszerelesnel lesz munkadij is
rendesen.
A Botos szerviznek 150 eFt-os ajanlata volt egy motorgeneralra,
az en kocsim eseteben, kiegeszitve azzal, hogy nem javasoljak
mert az egesz nem er annyit. :-((

>kidobott penz lenne. Vagy esetleg uj hengerfej?

A hengerfej csere nem oldja meg a szetkopott motor,
jo esetben "csak" elkopott lehuzogyuruk problemajat.
Viszont neha muszaj. A gyuruzes sem olcso mulatsag!

>Jelenseg: reggel harom hengerrel, darabosan ebredezik,
Ismeros. Szivatni kell amig be nem melegszik.
Ha melegen is kihagyni hallasz egy hengert, csinaltasd
meg, lehet csak gyertya ill. elosztokabel (750 Ft) problema.

>alacsony fordulaton rangat, alajarat egyenetlen, vizet eszi,
tul alacsony fordulaton minden motor rangat, a vizet eves
viszont aggalyos, feltetlen vidd el szervizbe! Mennyire
eszi? Lehet pl. repedt hengerfej miatt!
A makacs viz forras lehet a rossz vagy rosszul beallitott
termosztattol, vagy attol hogy levegos a rendszered, es
nincs kielegito hutes.

>termosztattal idonkent felforr, kiegy. tartalyben buborekok.
>Szerelo szerint hengerfej. Az sem kizart, hogy repedt.
Detto igy jartam. 
A hengerfej csere olyan 40 eFt-nal kezdodik :-(

udv: VAti
+ - Fekezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 9/28/2000 -0500, you wrote:
>belemegy, megis csak megszivja a jogilag (es adott esetben erkolcsileg
>is) artatlan fel, mert neki is maceraja lesz a biztositokkal,
>karosszeriasokkal, stb. Es ez meg a jobbik eset, mert a rosszabbikban

Ne haragudj, de nem artatlan a hatso ha belemegy valakibe.. Ez teljesen 
1ertelmu, en is tudom mikor 20 cm kovetesi tavolsagot tartok ha nem tudok 
megallni betetlapot fogok irni.
Egyszeruen ugy kell kozlekedni, hogy meg idoben meg tudjak allni a masik 
mogott ha veszhelyzet van.. Egyertelmu, ha belerongyol valakibe es a masik 
auto fogja meg az elottem levo autojat erre senki nem szamit, akkoris az 
utolso fogja megszivni az esetek nagy %-aban, de kis kockazattal minden 
jar. Mindenesetre vicces mikor az autopalyan 160-al megyek mogottem egy 
feher wv polo, elottem baleset megall a sor, en is fekezek, nekem nyugodt 
fekezes, a polo allo kerekekkel cikazik az uton, es latom hogy biza 
kozeledik hozzam inkabb leleptem a fekrol es probaltam minel kozelebb 
megallni az elottemlevohoz ne tegye tonkre az automat a csodanemet wvjevel, 
nos ilyenkor egyertelmuen a hatso a hibas, mert mas kovetesi tavolsagot 
tartunk egy normalis autonal, es mast egy kispolszkinal, ezeket is 
figyelembe kell venni nemcsak a sebesseget.. ha ezt nem tudja akkor igy jar..
Ugyanez vonatkozik varosban is, amikor a jaszberenyi uton eloszor jartam 
peres gumikkal meglattma a villamossint, fekbe belealltam, erre mogottem 
egy ford probalt fustolo gumikkal lassulni keves sikerrel, inkabb leleptem 
a fekrol es ugy mentem at a sineken, csengo hanggal viszonoztak a felnik 
ezt a kis koppanast, utana meg a fordos uvoltozott velem hogy miert fekezek 
ha latom hogy jon kozel mogottem valaki.. Erdekes meglatas, en inkabb ugy 
mondanam hogy megkoszonheti hogy nem jott belem mert figyeltem, hiszen 
szabalytalanul nem tartotta be a kovetesi tavolsagot, az hogy nem szamitott 
a fekezesre nem mentseg, hiszen a varatlan esetekre is fel kell keszulni, 
ha elmulatjuk az a mi bajunk..


mas valami a kispolszkirol jutott eszembe..
Az automert kispolszkival jarok a parkoloba, es van egy baja ami elvileg 
gyari, de engem idegesit, megpedig az ha eg a lampa es nyomom a feket akkor 
nem megy az index..
Ez elegge kellemetlen. Igy ment at minden muszaki vizsgan is, ott azt 
mondtka hogy ez igy jo, a szerelok is jonak titulaljak a 3 perc alatt 1x se 
villano indexet, az uton az autostarsaim mar kevesbe, utolso aldozatom egy 
ford escort volt, csak egy lokharito es sarvedo banta a nem mukodo 
indexet.. (a ford escort-on, a kispolszkin meg se latszik a csattanas)

A kerdesem.. ez tenyleg igy jo ? En tudom hogy ilyen a kispolak, es ha 
latok egyet az uton akkor ezt is figyelembe veszem elozesnel (ha fekez nem 
elozom meg mert lehet hogy indexel) de ugy tuni khogy a tobbi autos nem 
tudja, igazabol valami megoldast kellene kitalalni hogy hogyan lehetne ezt 
a problemat orvosolni.

Ant
+ - Re: Nem volt gyenge (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> elindult a kocsisor. Mikor eljottem azon gondolkodtam, hogy mivan akkor
> ha engem kap el hatulrol. Valoszinuleg a szekreny eltori a gerincem es
> betol a motorterbe. Szerencsere senkinek nem lett komolyabb baja mert a

Boldog szuletesnapot! :)

SzaboZE
+ - sokminden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!!

> Istenkem! Gyerekek!
> ...mely, oblos hangra lettem figyelmes. Felkaptam a fejem es vakito feny
> kapraztatott el. :o) Egy 50-es - 60-as evek beli Corvette tunt ki a
> kocsisorbol!   Anyukam!!!!
> Ez valami gyonyor! Persze tuzpiros, ha jol tudom ezt hivjak targa tetosnek,
> kromozott cuccokkal. Texas-i rendszam, ket fiatal srac, (ha jol lattam).
> Akkora az a pupos eleje, mint az elso szelvedotol egeszen a seggeig!
> Djonjoru volt!  Az volt az AUTO!
Valamelyik nap a Szt. Istvan krt kornyeken parkolt...  Tenyleg DJONJORU... 
 :-))   De ha en is azt lattam, akkor az inkabb 1970 koruli...

> Gyimi, amit lattal az valszeg egy Corvette Stingray volt.
> Ui.:Ja amugy a leggyonyorubben ivelt auto amit valaha is lattam. 
> Fenebe a german dizajnnal...
:-)))))))

> Egy 2,2es vtec Prelude es egy NSX altal nyujtott 2:14-es eredmeny utan 
> futottam egy 2:18as idot, melyre nem talaltam igazi kihivot a listan, noha 
> az Integraktol, VTi-ktol es a 318is-tol is vartam vmit.
Az igen!!!    Az NSX-hez viszonyitva plane nagyon siraly!!

> Egyebkent ha megfigyeltetek, a 15-os gumik ara ment szepen lefele... 
> szerintem azert mert egyre tobb autora ilyet tesznek szeriaban.
Igen. Azert tesznek egyre tobb kocsira ekkorat, mert a gyartok rajottek, 
hogy a nagyobb kerek nagyobb komfortot jelent (pl. az Astra mostani es 
elozo sorozata kozott eg-es-fold a kulonbseg gumimeretben)...

> ...Nem tudom elkepzelni, hogy egy 140 loeros 626-os 8.5 masodperc 
> alatt fent lenne szazon. Elsokerek-hajtassal meg kiloni sem tudhat jobban.
A fene tudja... 1985-os AutoCatalog (AM&S) szerint - ha jol emlekszem - 
a 136 loeros fronthajtasu Audi 90-es 8.6 mp alatt volt szazon, valszeg ez 
a gyari adat, aminel valamivel rosszabb a tenyleges...

> TV Shop - Motor Up nevu termeke.   Sot az uj termekuk: Prep Up.
> Az urge szavait idezem, aki bemutatta a termeket:
> "A surites soran sok sok korom es egestermek rakodik le a motorban. 
> Ami olajcserekor nem teljesen uritheto a motorbol. Ezert az olajcsere 
> elott ontsunk Prep Up-ot a karterbe. Ami kitisztitja az egesterbol a
> lerakodott szennyezodest. Igy tisztitja a motort, ami sokkal hoszabb
> elettartamu lesz."
"Ezenkivul, Kedves Vasarlonk, az olajcsere elott, ez nagggyon fontos, 
egy uj, ropogos 5000 forintost olloval vagjunk apro darabokra, keverjuk 
ossze es huzzuk le a WC-n.  Meg jobb hatast erhetunk el, hogyha az 
olajcsere utan azonnal a postahoz hajtunk, es 5000-est postan feladjuk 
a TV-Shop cimere... ... "

> Ami miatt az egeszet irtam az az, hogy leirjam, milyen 
> kovetkezmenyei lehetnek egy rovid ideju koncentracio-
> kihagyasnak (es akkor meg olcson megusztuk!), nem pedig 
> azert, hogy meddo vitat nyissak az autoban telefonalasrol. 
OK. En is csak ugyanazert irtam, nem cikizni akartalak, es 
nem is vitazni... 
Neha en is babralom a radiomagnot (az is eleg, nem is kell 
hozza mobil, v. hivas), tenyleg el tud terelodni az ember figyelme...

> Szoval: a kerdes, mit lehet tenni, ha fekezhetnekje van az embernek, de
> azt is latja/tudja/erzi, hogy nagyon jonnek mogotte? (Tul a
> nyelvmuvelesen, mert hat az ugye ilyenkor alap.) 
Fekezes elott belenezek a tukorbe, es ha cikis a dolog (marmint fekezni),
akkor egyszeruen tovabbmegyek, es muvelem a nyelvet...

> Es tegyuk fel, hogy nem egy csarda miatt kell fekezni (bocs!), hanem 
> mondjuk az uttestrol lelepo gyalogos miatt.
Ilyenkor mindent meg kell tenni (az autoban megiscsak jobban vedett az 
ember, mint a gyalogos), ha kell, fekezunk, mint az allat...

> Egy ismerosom most karambolozott Buzukival. Nekimentek egy fanak. ...
> Na most jon a poen: A bal elso helyen ulo enyhen tusulyos ffi sofor 
> BIZTONSAGI OVE KISZAKADT AZ OSZLOPBOL. (Nesze neked bizt 
> ov, mi...?) ... Amikor lenduletbol hatraesett,  KISZAKADT a szek
> a padlobol, es szekestol raesett a mogotte ulo labara, aki most egy fele
> evig allitolag nem tud majd jarni, ...A jobb elso ulesen ulo mama sulyatol 
> nem szakadt ki a bizt ov, de hatraesteben o alola is kiszakadt az ules. 
Ez nem semmi...  Nagyon gaz!!    Engem ez kicsit a Dacia-k minosegere 
emlekeztet...

> fos Nokia 8210-est. ...ez a hangtarcsazas szart sem er, mert eloszor is 
> meg kell nyomni jo hosszan egy gombot. Nokianal ennyivel mar fel lehet 
> hivni valakit (9 embert) memoriabol. Aztan kocsiban beuvoltod a nevet, 
> megvarod, mig a telefon kikeresi a megfelelo hangmintat, amit utana 
> visszamond, de ha ezt nem hallanad a zajtol, akkor lesheted, hogy
> azt hivja-e, eltalalta-e a kivant szemelyt. ...
Ez tenyleg ciki...  Mashol meg minek a hangtarcsazas?  Hogy ne 
kelljen ket gombot (esetleg negyet-otot) megnyomni?  Vagy azert, hogy 
latszodjon (hallatszon...), mennyire egyutt jarok a technikaval...?
Ciki...

> Szerintem mindenki el tudja donteni, ...hogy meddig bir az utra 
> koncentralni telefonnal a kezeben es ehhez kapcsolodo gondolatokkal az 
> agyaban. Szoval szerintem ezt a temat is le lehetne zarni gyorsan. Erre 
> is van szabaly, nem kell meggyozni senkit. Be kell tartani.
Igaz. Viszont ujabb tema kezdodik: Melyik szabalyt kell betartani 
(telefonalas), es melyiket nem (gyorshajtas...). Es kinek? Es melyiket 
erdemes...

> >Nos Krisztian, velem egy oznek volt baja, es akadt a lokharitom utjaba.
> Es megusztad egy lokharito repedessel?     Es az oz?
Tu:szo-repedessel...   :-)))))     (Noi tagoktol elnezest kerek a 
poenkodasert...)

> >Ugy nez ki, lecserelnem a Scorpio-t egy Mazda 626-ra.
> ...annyit valtozott az idok folyaman hogy 170-180 lett a vege, pedig ez 
> ment 200-at is fiatal koraban.
Biztos tul sokat probalgatta'k a veget...  Es megunta...  :-))))
(Az autokat nem a vegsebesseg tartos uzemere tervezik...)

> Amugy az M1-M7-en fekeztem mar nagyot az astraval ...
> Mondjuk a kovetesi tavolsag nem volt epp szabalyos, de
> haladt a sor rendesen. Aztan egyszercsak ok nelkul megallt 
> (az elagazasnal mar nem volt dugo, addig se baleset, se lezaras).
> ...Tanulsag : nem menetkozben beszeljuk meg, hogy milyen 
> zenet hallgatunk :)
Elnezest, de szerintem ebbol nem ez a tanulsag...   Hanem az, 
hogy autopalyan, nagy forgalomnal nemhogy a szabalyos kovetesi 
tavolsag nem eleg biztonsagos, hanem meg a joval nagyobb sem...
De sajnos kis hazankban az a mo'di, hogy   "nehogyma' az a masik 
besoroljon ele'm (azzal a !!) es hamarabb odaerjen 5 perccel..."
Ezert aztan eppen ellenkezoleg tortenik: minel nagyobb a forgalom, 
annal kisebbek a kovetesi tavolsagok az M7-esen Pest fele...  
Gyakran 3-4 meterre mennek egymastol, akar 70-80-as temponal is, 
hosszu sorban... Nonszensz!!   En ilyenkor szepen kimegyek a 
szelso savba, hogy legalabb egerutam legyen a leallosav fele, ha az 
okosok csattanak...(ha eppen nem jon ott is ezerrel valaki to:rteto:..)
A nyaron majd' minden hetvegen jottem ezen az utvonalon, es alig 
volt hetvege, amikor nem volt valami koccanas... Volt olyan, hogy
az M1-M7 csatlakozastol az aruhaz-sor vegeig harom kulon 
koccanas volt egyidoben...

> ...a Robert Karoly krt-on, ...A vidampark mellett megallok a sor 
> vegen. En voltam az utolso kocsi, ...
> Egyszercsak latom a kulso tukorben, hogy jon egy IFA a lejton. KB
> 70-nel. Es csak jon, csak jon, csak jon es ba*zik fekezni.
> Az utolso pillanatban kislisszoltam a villamos sinre, az IFA kb70-80-nal
> 5 cm-re mellettem beleallt az elottem levo Citroen Berlingo hatuljaba.
> DE fekezes vagy duda vagy barmi fele jelzes nelkul. Szegeny Citroennek
> lehajtotta a tetejet, kette torte a padlolemezt, es beletolta az elotte
> levo Opelbe az belement egy Mercibe az egy Saabba az egy Fiatba az egy
> Ladaba. Szerintem a lada azert nem ment bele az elotte alloba mert
> elindult a kocsisor. 
BAMMMEG...  Nem semmi...  A baromFekhiba v. hulyeseg volt?

> Mikor eljottem azon gondolkodtam, hogy mivan akkor
> ha engem kap el hatulrol. Valoszinuleg a szekreny eltori a gerincem es
> betol a motorterbe. 
Nagyon rutinos voltal!!!!    

Bocsi, hosszu voltam, udv

Andras
+ - Zoldzsuga, tankologia, zebra, ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Na, a mai nap se volt esemenytelen...

Mara voltam bejelentkezve zoldkartyara, de odaerve szomoruan
vettem tudomasul, hogy se az altalam keresendo szemely, se az
irnok neni nincs ott (ez utobbi keztores miatt), ugyhogy meg
tudnak csinalni a vizsgalatot, de kartyat csak hetfon tudnak adni.
Na, ez nekem nem igazan jo, tekintve hogy a hetvegen gurulok egy
par kilometert. Es biztos szetvag az ideg, ha epp most kap el a
yard es buntet meg alaposan.

Mellekesen jegyzem meg, hogy igen szukre volt szabva a
benzinkeretem, szoval kb. 1 liter volt a tankban, a muhely pedig
kb. 4 kilometerre a BP kuttol, amihez betegesen hu vagyok.

Mondtak egy masik helyszint, ami ugyan nem volt messze, de meg
tavolabb vitt kedvenc kutamtol, es annak eselyetol, hogy onerobol
eljutok odaig. Eme masik helyszin sem fogadott, szinten
irnokhianyra panaszkodva. Na, gondoltam, itt az ideje, hogy
tankoljunk, nem jo tulfesziteni a hurt :-)

Azt az 5-6 kilometert igen takarekosan tettem meg, rengeteg allo
motorral valo kigurulas jellemezte az akciot. Kozben anyu is
hivott telefonon, mondtam, hogy most vegkepp nem alkalmas... :-)
Ja, utam soran elhaladtam (hirtelen osszeszamolva) 4 kut mellett!
Nade kerem, a huseg, az huseg! :-)


A kutra is leallitott motorral gordultem be. A tankba belelogattam
a szintmero palcat, de bizony nem kellett utana letorolgetni :-)))
Mindossze a vegen latszott egy pici nedvesseg, de az oldalan
semmi.
Bele is neztem a tankba (nem, nem gyufaval vilagitottam! :-)), es
bizony igen uresen tatongott :-)))

5800 Ft volt a tele tank :-(

Na ezek utan megkerestem (volna) meg egy helyszint, de nem
talaltam. Vegul az Autoklubnal kotottem ki. Sikerrel jartam.

Igaz, itt is voltak problemak (szig. szam), de ez mellekes. A
lenyeg:
A ficko bedugta a szondat, motor alapjaraton, nezi a monitort,
aszongya:
- Ez katalizatoros?
Mondom:
- Nem. Miert? Olyan jo?
- Majdnem...

Hat en ezt egyfajta dicseretnek konyveltem el. Nem is ram, hanem
az automra illetve a szerelomre vonatkozoan. Es nagyon jol esett.

Na az mar kevesbe, amikor az irnok/penztaros neni elrebegte az
altala igenyelt 2050 Ft-os osszeget...

Viszont nincs meg vege a napnak!

A kovetkezo esetet ajanlom mindenki figyelmebe, de kulonosen
Homoki Nagy Foldim, Te figyelj, mint a Zebrak Orangyala!

Kecskemet, Petofi Sandor utca, 4 savos, nagy forgalmu ut,
szalaghaz kozepenel levo zebra. Semmi keresztezodes, csak egy
zebra at az uton. Haladok a kulso savban, jobb oldalrol egy neni
megkezdi az atkelest. Semmi problema, lassitok, elengedem. At is
er elottem boven, mar a belso sav kozepenel jar (olyan 5 meterre
lehettem a zebratol), amikor mellettem elzug egy Skoda. A nenit
balrol, a szembejovo belso savba atterve kerulte ki, de olyan 1
meteres oldaltavolsaggal. A hatamon felallt a szor,
meglepetesemben el is felejtettem megnezni a rendszamat, pedig
olyan szivesen kozzetennem!

Kesobb, meg messzirol lattam, amint egy busznak sem adja meg a
jogos elsobbseget, hanem bevag ele. Azt hiszem, ha mindezt egy jo
erzesu, agilis rendor latta volna, a sofor biztos nem ussza meg
szarazon! Zoli, egybol eszembe jutottal, olyan szivesen megneztem
volna, ahogy kiosztod a figurat! :-)

Ovvel kapcsolatban:
Hasznalom, bar meg marhara szokatlan, es neha el is felejtkezem
rola, de azert egyre tobbszor jut eszembe automatikusan.
A 2 km/h-s lassulast is kiprobaltam tobbszor, de semmi meglepot
nem tapasztaltam. Majd tesztelgetem meg a dolgokat.


Udv:
          ___/  Soma  \___/  OE4+HE114  \___
          Normál levelek: 
          Csatolt file-ok: 
+ - chiptuning es tarsai (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Walter irta:
: Ha egy motorbol ki lehet hozni 85 Le-t megfelelo emisszio es egyeb
: ertekek , illetve tartossag mellett, akkor miert fejlesztene egy gyarto
: 75 Le-re a motort, amivel hatrebb kerul a versenyben.

Mert pl. a nemet biztositoknal a tarifa 75 LE ill. 110 LE folott ugrik
egyet, vagy az allam eloirja, hogy motorkerekpart friss jogsival milyen
teljesitmenykategoriaig lehet vezetni (34 LE remlik). Aztan 2 ev probaido
utan tied a palya. Tehat esetleg erdemes a kulfoldon 120 lovaskent eladott
kocsit 110-re "visszabutitani". Ugyanilyen okokbol nincsen 1601 kobcentis
motor, csak 1598 kobcentis, stb.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - huto-problema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervuszok!
Mostanaban sokat olvasok a hutoproblemakrol, talan az enyemre
is tudjatok a megoldast. Egy Wartburg 353-asom van. A hutoviz 
homerseklete gyakran van a pirosban, ezert az autoszerelom mar 
mindent megprobalt (uj muszer, uj homero gomba, motor siklapolasa
 - lehet hogy nem ez a helyes kifejezes, de ezt kellett csinalni, 
mikor nem hittem a muszernek), de a jelenseg nem latszik megoldva 
lenni. (Elnezest, de a HIX TIPP-et is olvastam.) Most en talaltam 
egy tuneti kezelest: minden ut elott le kell csavarnom a hutoradiator
tetejen levo csavart (akar hideg a motor, akar meleg, ott mindig 
tulnyomast talalok!), es vizet/hutofolyadekot betolteni. A mennyiseg
nem is keves, olykor fel-egy liter. Ha ezt nem teszem, akkor a muszer
pirosba megy, ha ezt megteszem, feluton megall. Tulnyomasos lenne
a huto rendszere? Ma egy ujabb felfedezest tettem: a hutoradiatorbol a
hutofolyadek tartalyaba vezeto csovet levettem, es a csobe nem tudtam
belefujni a tartaly fele. (A hutoradiator fele at lehet fujni.) Szamomra 
ez ket dolgot jelent: vagy el van dugulva a hutofolyadek-tartaly fel vezeto
cso, vagy a tartalyban van egy szelep, amin keresztul csak szivni lehet 
a folyadekot - de ez elegge hihetetlen szamomra. Ha a cso el van 
dugulva, akkor a keletkezo gozok a radiator tetejen gyulnek ossze,
ezert romlik a hutohatas. (Elofordult, hogy a hutocsovet ledobta a
nyomas, es a forro viz bejott az utasterbe - kisse meglepo elmeny volt.)
Ja, a hutofolyadek tartalyban mindig van folyadek, oda hiaba toltok.
Van valami tippetek?
Attila
+ - Csesznek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>En Cseszneket ajanlanam. Ott lehet neki tolni a kanyarban.

Azert a 82-es eleg forgalmas, Cseszneknel meg torlodnak is a lassu dogok.
Szerintem keressetek elhagyatottabb utat.

Udv:
pJ
+ - RE: Rally HAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Amugy a bakonyban rengeteg hely van. Ha jol tudom
>Ajka kornyeken boseggel talalni ilyen helyeket.

Hat evig laktam az Ajka kornyeki hegyekben, tenyleg van nehany meredek ut,
csak az a baj, hogy amelyik meg elfogadhato minosegu, azon van forgalom is,
a banyak kornyeki forgalommentes utak viszont gyalazatos minoseguek.

Udv:
pJ

P.S.: Szerintem a legtechnikasabb palya a Szilvasvarad-Miskolc kozti resz,
de az termeszetvedelmi terulet, nagyon keskeny, ketiranyu uttal - nehez
megoldani a lezarast. Jo meg az Egerbakta-Kekesteto szakasz is, de az mar
megint forgalmas.
+ - RE: Rally HAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Van egy tuti tippem. En evente rovid ideig rendszeresen kozlekedem a Bukkben
Malyinka es Omassa kozott. Ez az ut minden kriteriumnak megfelel, forgalom
napi egy-ket auto, prima meredek szerpentinekkel - igaz, egy kicsit keskeny,
de biztositassal megoldhato.

Udv:
pJ
+ - Oplel tukor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kulso tukrot keresek Opel SR "D" Kadett-hez!  Olyan csepp
alaku, gombfejjel kell bepattintani a muanyag talpba. Jo
lenne a bontott is, csak mar lenne. :( Tkp. a talpa kellene csak.

PS: meg kellene az ocsemnek egy voodoo 1-es is.

Udv!
OliApa
lllllllllllllllllllllllllllllllllll

llllllllllllllllllllllllllllllllllI
06 20 92-69-959
+ - Kuplung =?UNKNOWN?Q?haszn=E1lat?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Érdekelne a nagyobb járművek kuplung használata lassításnál. Nincs üresben
gurulgatás nagy autókkal, még öt méter se ( vizsgabiztostól idézet ).  pl
előttem 100 méterre piros a lámpa, de nem lehet kinyomott kuplunggal csak
fékkel lassítani, hanem kapcsolgassak vissza addig, amíg a motor nem akar
teljesen ledögleni. Gyakorlati tanácsot szeretnék kérni töletek, hogy is van
ez a dolog ?

    Üdv.:HJ
+ - Mire is valo a tukor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Somogyi Istvan
> Temakor: Tukorbol tolatas, rallyHAT(?) ( 41 sor )
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hi,

>Nemregiben irtam par szot a tukorbol valo tolatasrol, es hogy
>irigylem azokat, akik tudnak igy manoverezni.
>
>Nos, az altalam nem igazan kedvelt csaladi autonk most kapott
>egy hatalmas piros pontot! Nem, nem verfoltra gondolok a Suzuki
>lokharitojan, hanem a tukreit dicserem! :-)

Tudod miert kell megtanulni tukorbol tolatni??
Mert az autod oldala nem sik, hanem domboru. Belurol nem 
lathatod hol tart az oldalanak a legkulso pontja, jo esetben 
csak erzed /meg hogy mikor koppant :-) /
A jo es jol beallitott tukrokbol viszont minden latszik.
Elmeselek egy tortenetet. 
Meg a 90-es evek elejen, mikor kijottek az elso hazai Astrak
egy Opel kereskedesben dolgoztam. Akkoriban este minden 
autot amit csak lehetett (ujakat elsosorban) teto ala kellett 
vinni. Erre lagalkalmasabb hely a szerviz volt. A minel 
hatekonyabb helykihasznalas miatt, mint a heringek ugy 
alltak az autok. Bepakolasnal latom am, hogy mindenki ugy 
tolat be, hat en is besegitek. De nem a tukrot hasznalva, 
hanem olyan trabantosan (hatrafordultan kitekeredve). 
Akkor meg trabim volt....
Nem mentem meg csak ugy 5 m-ert mikor az egyik szerelo
benyult az ablakon es ugy nyakon vagott, hogy csillagokat 
latta. Komolyan!!. Utana elmeselte miert is van 3 tukor az auton.
Akkoriba egy karcolas kijavitasa 2 havi fizetesem lett volna!
Azota meg nem jutott eszembe hatrafordulva tolatni, de oda is 
betolatok, ahova orral be se mernek menni.

    ROB
+ - Re: Rally HAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
AZ AUTO 0880-ban irta Soma:
>Es ha mar itt vagyok. A jovore (tavaszra vagy oszre)
>vonatkozoan lenne egy HAT javaslatom! Valahol a hegyekben
>(mondjuk a Dunantulon, hogy VD is reszt vehessen ;-)))), ahol
>jo szerpentines, de kis forgalmu ut van, szep nagy parkoloval
>ellatva, osszejohetnenk egy szombati napon, aztan kineznenk egy
>tuti utszakaszt, ahol rallyzhatnank. Persze a kanyarokban
>biztositva, mert ugye elso a biztonsag, senkinek sem erdeke
>osszetorni magat illetve masokat.
>Mit szoltok?

Hat irjatok fel a listara, megyek en is, ha lesz valami.
Mar latom lelki szemeim elott, Soma a Trabival,
ketkereken, egy hajtukanyarban. ;-))))))
+ - Kepek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A Fejes Tibi fele kepek nagyon jok !!!  Nincs tobb ??
A Csillag motorrol eszembe is jutott egy kerdes. Hogy oldjak meg
a hajtokarok cstlakozasat a fotengelyhez ??

Udv,
     Zotya
+ - Trabi... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Szoval en szemely szerint remekul megvagyok automatikus
:> visszateres nelkul is. Beidegzodott mozdulat ahogy a kanyar
:> utan visszaveszem az indexet.

Vegulis meg lehet szokni, az a rossz inkabb, hogy a nagy alapzaj
miatt nem hallani a kattogasat, a viszzajelzo lampa meg elegge
takarasban van a kormanytol... Ha az Omega-ban netan
valahogy kisivu kanyar utan nem vette vissza, akkor a csendben
elegge feltuno volt a kalimpalas, me'g CD zene mellett is...


:>>meg kell osztani a fek/gazfroccs modot a folyamatos uzemhez.
:> Ez viszont rendellenes. Valami nem stimmel!

Utana is nezunk majd apammal. Az eredeti tulaj nem nagyon
torodik vele... A multkor le akartam hajtani a napellenzot es
legalabb 5 eves por jott le rola... Apam majd' egy napig
takaritotta a jarganyt mire tiszta lett. Meg egy Trabi is
jobban nez ki tukortisztan, csillogo ablakokkal...
A ket honap alatt legalabb rendbehozzuk, ha mar ingyen
hasznalhatjuk a tankolason kivul...


:> Megtalaltad mar az olajnivo palcat?

Csak a digitalis benzinfolyadekszint erzekelo muszert leltem
meg. Olyan 0.70 DEM aru vonalzodarab lehet es valoban
nagyon konnyen le lehet olvasni...


:> Es a hutovizutantolto sapkat?

Nem kellett me'g, ugyanis nem szivarog a hutofolyadek... :-)


:> Esa "hutes/futes atkapcsolot"?  :-)))

Csodalkoztam, hogy nincs futoventillator kapcsolo... Van egy
nagy muanyag ventillator, de az meg a motorterben... :-)))

Mi lesz, ha jonnek az esos idok ? A menetszel ereje fuj be
elegendo levegot az ablakok paratlanitasahoz, vagy kell mindig
a klima ???  :-)


Szép napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/aas

UI: Belso HIX matrica nincs valakinek elfekvoben ? Van ket
kulsom, de az uj autora jobb szeretnem az Omega-hoz hasonloan
a bal felso sarokba belulrol felrakni. Akar cserelhetnenk, vagy
kifizetnem, stb...
+ - Rejtelyes nyitvatalalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

En is talaltam mar a kocsimat nehanyaszor
nyitva, egyszer meg a radiot is kibarmoltak
a muszerfalbol.
Amig nem volt riasztom, addig az uleshuzatok
ala ejszakara egy "tuparnat" raktam.
Egy vekony muanyaglap, amelyre 8-10 db
rajzszoget ragasztottam.
Nehany nap mulva az uleshuzat szet volt
szaggatva, az ajto meg nyitva (akkor meg
Skodri volt).
A Nissanban egy 20 masodperces keslelteto volt,
ami elinditotta a kurtot. Vagy haromszor
megszolalt. Veletlen bebillenes kizart,
mert a belso vilagitas inditotta.
A riaszto beszerelese ota egyszer szolalt
meg. A piti tolvajok ellen csak ez ved meg.
A "profi" tolvajok ellen legjobb vedelem,
hogy az ember nem hagy semmit a kocsiban,
illetve olyan auto, amely a feketepiacon
eladhatatlan.

Peter.
+ - Kamionos boltok? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Erdeklodnek, hata valakinek van infoja arrol,
hogy "kamionos boltok" merre vannak az orszagban?
Gondolok arra, hogy valami komolyabb hangu legkurtot
hatha talalok...
Mellesleg erdekelne az is, hogy ki es hol gyart
"dekoracios" rendszamtablakat...(Aluminiumbol nyomott
tablat).

Aki tud, kerem segitsen !

Peter.
+ - RE: Re. Hutoviz, kiegyenlito tartaly (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

azt hiszem mashogy kellett volna feltenni a kerdest:

az, hogy a tartalyon nincs max es mindig tultoltottem,
eredmenyezhette a hengerfej pakolasanak seruleset?
A kiegyenlito tartaly szelepe 98 kPa nyomas felett
nyit, de soha nem nyitott ki. Ez azt jelentheti, hogy 
rossz a szelep, vagy azt, hogy a hengerfej tomitese
mar elotte is serult volt es konnyebb utat talalt maganak
a hutoviz.

Koszi

Csaba
+ - Dunaferr6? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv latogato kedvu autosok!

   Erdeklodtem a Dunaferr6 kapcsan, milyen megoldasok vannak. Van PR
kozpont, korbevisznek gyorsan es kidobnak. :-( Amugy nehez sok embernek
bejutni. :-(
  Tavasszal lehetseges lenne nezelodes, DE munkanapon. Tudom nehany
embernek ez nem jo. :-(

  Az igazan erdekes dolgok: vascsapolas, kokszkitolas, konverter fuvatas
balesetveszelyesek, oda nem visznek csoportot. Eleg-e a paksihoz hasonlo
"tarlatvezetes", vagy komolyabbra is kivancsiak vagytok? Erdeklodok?

 Vannak am itt "autok", ugymint kitolokocsi, pajzskocsi... :-))
--
 Udv
  Levente

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS