Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1874
Copyright (C) HIX
2003-07-03
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Szerviz es etika (mind)  8 sor     (cikkei)
2 Re: vegyesen (mind)  20 sor     (cikkei)
3 Re: Alkohol (mind)  11 sor     (cikkei)
4 Re: aruhazak (mind)  11 sor     (cikkei)
5 Re:Seat valto (mind)  10 sor     (cikkei)
6 Sportmotor (mind)  9 sor     (cikkei)
7 Calibra 1.6 (mind)  13 sor     (cikkei)
8 Kamikaze rendorok :) (mind)  9 sor     (cikkei)
9 Road 81 (mind)  35 sor     (cikkei)
10 kicsit OFF (mind)  23 sor     (cikkei)
11 autobehozatal kulfoldrol (mind)  11 sor     (cikkei)
12 Re: uldozes, aruhaz-parkolo, robbans, pot-xenon (mind)  27 sor     (cikkei)
13 Re: reszecskeszuro (mind)  33 sor     (cikkei)
14 Re: romaniai ut (mind)  9 sor     (cikkei)
15 Gyujtas aramerosseg? (mind)  7 sor     (cikkei)
16 sebesseggel haladtak. A belso (mind)  116 sor     (cikkei)
17 Bevert uveg (mind)  19 sor     (cikkei)
18 tdcdpdtdi (mind)  12 sor     (cikkei)
19 Fw: korrekcio, Alfa -10, multiboltok (mind)  70 sor     (cikkei)
20 Re: sokminden... (mind)  179 sor     (cikkei)
21 Re: Fw: birsagolas parkoloban (OFF!!) (mind)  18 sor     (cikkei)
22 Punto facelift (mind)  54 sor     (cikkei)
23 Alkohol (mind)  5 sor     (cikkei)
24 Rendori ellenorzes? Helyeslem! (mind)  20 sor     (cikkei)
25 Rendori ellenorzes? Helyeslem! (mind)  25 sor     (cikkei)
26 tanacs kerese (mind)  6 sor     (cikkei)
27 Re: Elado Skoda (mind)  3 sor     (cikkei)
28 xenon izzo (mind)  10 sor     (cikkei)
29 E: BMW 328i (1999) (mind)  6 sor     (cikkei)
30 uzatank robanas (mind)  18 sor     (cikkei)
31 Re: fagydugo Ford diesel (mind)  16 sor     (cikkei)
32 Re[2]: Rendori ellenorzes, gyalogosok (mind)  17 sor     (cikkei)
33 Re[2]: Fw: birsagolas parkoloban (mind)  10 sor     (cikkei)
34 Re: reszecskeszuro (mind)  33 sor     (cikkei)

+ - Re: Szerviz es etika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> alkalmam volt egy neves szerviz/szalon ugyfelenek lenni. Dobbenten
> tapasztaltam, hogy az 1 oras munkaert 10 ezer forintot kellett fizetnem. Ez

Nekem tavaly a Gimanal 1500-ert csereltek szelvedot. Igaz, az csak 15 perc
volt, de harman csinaltak, uvegfal mogul nezhettem, es kaptam a napvedos
szelvedo arabol 1000Ft kedvezmenyt. Elmeny volt :)

Gumo
+ - Re: vegyesen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>A hetkoznapok mai Ford Crown Victoria-it eloszeretettel hasznaljak a
>>rendorsegnel, pont az elfogo kepesseguk miatt.
>Miert is? Mi az, hogy elfogo kepesseg? Az, hogy nagy nehez batar, es lelok
>kisebb kocsikat az utrol? Az egesz autos uldozes egy nagy cowboy balfaszsag!

  Az. Nem is csinaljak varosban. Eltem Baltimoreban 8 evet, uldozest
sokat lattam (egyik varos bunozesro tekinteteben), autosat sosem.
Van radio, van helikopter. Meg eszement gyorsan reagalnak a zsaruk.
Haz elott elutottek egy gyalogost. Kis tulzassal azt mondanam, hogy foldet
sem ert, mar ott volt az elso rendor. 2 percen belul meg 10 kocsi
allt az ablakom alatt, majd befutott a mento is :-(
  Nem kell hinni a medianak, mert az csinalja a hirt. Mi is jol neznenk
ki, ha Valo Vilag alapjan alkotnanak kepet rolunk.
  Crown Victoria egy jo auto alapvetoen. Strapabiro, eros, sok vas
van benne (igy nem csak toresteszten, hanem valos eletben is biztonsagos),
nagy, stb. Meg ha mar egyszer bevalt, megvan hozza a szakertelem, stb., 
akkor minek valtsanak. Megvannak a homogen flotta elonyei...
Fogyasztasa persze egben van, de kit erdekel.

Gyula
+ - Re: Alkohol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Most talaltam egy jobb tablazatot (szinten ADAC). E szerint 0.5 a
tipikus 'nyugaton', kiveve GB, IRL, Luxemburg, Svajc (ezek 0.8),
tovabba Norvegia, Lengyelorszag Svedorszag (0.2 -- gondolom ez a
'meresi hiba'). Keleten meg tipikus a 0.0 (Romania, Csehorszag, Szlovakia,
Magyarorszag). Bulgaria, Torokorszag is 0.5. Ismet veralkohol ezrelek.
  Ja, Franciak es irek nagyon kaszalnak erte. Raadasul a franciak
eloszeretettel utaznak kulfoldiekrre.

Gyula
+ - Re: aruhazak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Olcso arak nincsenek, csak olcso aruk. Amik egyben szarok is, de ez sem

  Van olcso ar is, nem csak aru. Diszkont raktararuhazak (amik meg nincsenek
Magyarorszagon) ugy 5-7% haszonnal dolgoznak, kozepes boltok 30% korul,
pici sufnik joval e felett. Tovabba egy nagy lanc olcsobban be tudja
szerezni a termeket a gyartotol (peldaul nincs nagyker :-)
  Az hogy szar amit arulnak, az a vevok hibaja. Aruhaz azt arul, amit
a vevok megvesznek. Kapitalizmus van. Ha Neked olyan dolog kell, ami
az emberek tobbsegenek annyiert nem kell, akkor megszivtad.

Gyula
+ - Re:Seat valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi !

Fogash: szivembol szoltal. Kb nekem is ez a velemenyem rola.... Csak sajna
kisebb anyagi gondok miatt meg kellett valnom a fel eves Primeramtol...
:-((((
Ja kiegeszitenem annyival, hogy a muszerfalrol fater 20 eves audija koszon
vissza... eskuszom a visszajelzokbol marad nekik raktaron es addig azt
hasznaljak meg el nem fogy :-(((

Summer
+ - Sportmotor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

>Dimitrij, a TL-R azert megis csak egy sportmotor :)

Ezt miert irtad? Amiert azt mondtam, hogy az RF900 jobban
gyorsul? Mikor is jossz haza? Kiprobalhatnank, talan addigra
ujra egyben lesz.

Dimitrij
+ - Calibra 1.6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

>Most mi volt 1.6-os? Mantabol volt, Calibrabol nem volt 1.6-os
>gyarilag. De szerintem az gyenge.

Calbirat lattam 1.6-os felirattal. Igaz, ha jol emlekszem az "i" nem
zold szinu volt, hanem ugyanolyan krom, mint a szamok. Gyarinak
tunt allapotat tekintve - biztosan kulfoldrol hoztak be. Gyonyoru
kek szine volt!
Mantabol tetszik a petrezselyemarus csapott hatu is? Es mi van a
Monza-val? Az nem jon be?

Dimitrij
+ - Kamikaze rendorok :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

filmgeek:
'Egy teherauto mogott kozlekedve szo szerint az utolso pillanatban 
vettem eszre egy ilyen szedelgot. Valaki figyeljen mar oda, mit 
csinalnak a rendunk orei !!! Ez mar nem csak on-, de kozveszelyes is ! '

Legközelebb : Duda, nagy gáz, és ablaktörlö :)))
Hadd hulljon a férgese! :))

G.
+ - Road 81 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> fogash wrote:
> 'Amugy notoriusan balesetveszelyesen allitanak meg mondvacsinalt
> sebessegkorlatozasok utan. Gyor-Szfehervar kozott a 81es uton hosszu
> 10km-eken 40-50kmh korlatozas van. Ez az ut karbantartasanak modja. Kicsit
> katyus, es van nehany nagy godor rajta (koztunk szolva egy hatar fos az
> egesz, de 40nel ugyanugy raz, mint 90nel). Menni vegulis lehet(ne), csak
> akkor kell lassitani, ha kamion jon szembe (nehez elferni mellette), de
> azt
> ugyis latni. A baratom jogsija is ezt fogja banni, Mezoors kivezetorol
> megmagyarazhatatlan 50es tablanal vettek le 82vel. :( '
> 
> A 81-esen kozlekedek en is minden nap, eleg sokszor.
> A 40-50 -es korlatozasok mar nincsenek, az csak addig volt mig katyuztak,
> de igy
> is van 1-2 60-70 km /h -s tabla pl. Sarkeresztes utan, egy nagy
> parkolonal, ott pl. mult heten
> is mertek.
> A Gyori szakaszok, meg szarabbak, korlatozasok miatt, mert ott kersztul
> megy az ut falvakon is.
> A Mezoorsi 50-es tablas szakasz tenyleg brutalis, kijossz a falubol ,es
> bevagnak egy 50-es tablat, egeszen
> a benzinkutig. Ott gyakran mernek, multkor 60-nal mentem es egy kamion
> szinte letolt az utrol.
> Engem egyebkent Per kiveztonel mertek be 76-al, 30e Ft-om banta, de jogsi
> bevonas nem volt.
> A legkritikusabb idopont a 81-esen Pentek delutan es Vasarnap este
> ,ugyanis Szerb-Torok, es
> egyebb nemzetisegu osztrak vendegmunkas barataink osztrak rendszammal,
> vadallat modjara
> ilyenkor tepnek, mint a meszes.
> 
> K.G.
>  
> 
>
+ - kicsit OFF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Solya wrote:
'Ha csak a lakossagnak lenne jo... Mennyi iparuzesi adot fizethet egy
ekkora aruhaz? Tuti tobbet, mint a kornyek osszes kisvallalkozoja
egyutt. Ebbol aztan a varos fejlodhet, karbantarthat, beruhazhat.'


Felteve ha nem kapott iparuzesi adomentesseget x evre, mert akkor 
nem fizet egy kanyi vasat sem :)
Egyebkent az ar mellett (bar azert ez a legfontosabb) sztem van meg
szempont, pl
lehet a sarki fuszerest ismerik ezer eve, es ha bemegy hozza Mari neni
kicsit elbeszelget vele, nemcsak odavagjak a hyper-szuper marketben 
a kicsit a valamivel olcsobb kolbaszt 
a pultra, hogy nesze.
Sot..ha belegondolsz, hogy az osszes hyper-szuper market 
kulfoldi tulajdonban van, ezaltal mennyi toke aramlik ki az orszagbol, 
akkor mar lehet, hogy annyira nem is uberfasza a szitu.

De ez mar nagyon OFF, inkabb hagyjuk.

G.

(Tenyleg. Miert nincsenek magyar hypermarketek??)
+ - autobehozatal kulfoldrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

Tud valaki egy oldalt, ahol kulfoldi autobehozatallal (EU tagallambol)
kapcsolatban lehet reszletes infokat megtudni?
Mindent erdekelne a temaval kapcsolatban A-tol Z-ig.

Egyebkent azt tudja valaki, hogy miert tekerik meg a km- orakat
behozatalkor elore (200E km fole)? 
Igy talan van ra valami (vam)kedvezmeny?

K.G.
+ - Re: uldozes, aruhaz-parkolo, robbans, pot-xenon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tuesday 01 July 2003 12:44, pink--iit.bme.hu wrote:
> Allitolag ennek az az oka, mert kozlekedesbiztonsagi emberek szerint az
> epitkezesek elterelik a vezeto figyelmet ("Nezze mama! Ott epul majd az
> uj lehajto!"). Nem tudom, de lehet benne valami. A baj csak az, hogy
> akinek ez eltereli a figyelmet, az eleve ne vezessen...

Ize, az a helyzet hogy az autovezetes a Ford T ota demokratizalodott, 
gyakorlatilag mindenki vezet. Szerintem nem az a megoldas hogy csak az 
autoversenyzo szintu emberkeket engedjuk autohoz, hanem hogy a szabalyokat 
a tobbseghez igazitjuk. Persze, igy a valoban jobbak hatranyba kerulnek, 
korlatozza oket. De hat nincs mindenre tokeletes megoldas. Meg amugy is 
*mindenki* jobb mint a tobbseg:-)

> :-(. Ott egy Audi robbat fel, de frankon. A kocsibol gyakorlatilag az
> : eleje
>
> maradt csak meg, egy terrorista merenyletben nem megy igy szet kocsi.
> Dobbenetes volt. Oriasi mak, hogy senki sem serult/halt meg.
> Allitolag ott gazos volt a kocsi, mar menet kozben ereztek a gazszagot,

A gazuzemu autok koztudottan robbanasveszelyesek egy, a tankra szerelt 
biztonsagi szelep nelkul. Itt sokaig ki voltak tiltva a parkolokbol, csak 
azutan engedtek vissza oket hogy mindegyikre kotelezoen raszereltettek ezt 
a szelepet.

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: reszecskeszuro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tuesday 01 July 2003 19:13, lukit--rozsomak.hu wrote:
> http://totalcar.hu/rhirek/?main:2003.07.01&137550
>
> Az  uj szu"ro"-valtozatot csak 240 ezer kilometerenkent kell cserelni,
> igy atlagos futasteljesitmeny mellett az auto teljes elettartama alatt
> kitart. 
[snip]
> ez azt jelenti, hogy ezeket az autokat 240Ekm-re tervezik ???

Bizony, bizony, olyasmire. Pontosabban a beepitett alkatreszek/reszegysegek 
meghibasodasi mutatoit (persze ez gyartotol valtozik) pl 60.000 es 300.000 
km-re allapitjak meg. Vagyis a gyarto azt koveteli a beszallitotol (meg a 
sajat mernokeitol) hogy pl 60.000km alatt maximum x% menjen tonkre, 300ekm 
alatt meg y%. Ilyen ertelemben valoban 300e korulre terveznek, es bar ez 
nem jelenti azt hogy 301nel az auto osszeesik, jelenleg semmi nem batoritja 
az alkatresztervezot/gyartot hogy ennel lenyegesen tartosabbat produkaljon 
(hiszen az tobbe kerul). A tendencia egyebkent felfele mutat (a 
kozhiedelemmel ellentetben:).

Ugyanakkor valoszinu hogy ebben a cikkben az elettartam szo nem a muszaki 
elettartamra, hanem a gazdasagira vonatkozik, marpedig valo igaz hogy az 
autok nagy tobbseget nem igazan hasznaljak 240e utan.

Vegezetul a hir persze az hogy sikerult megduplazni/triplazni a 
reszecskeszuro elettartamat. [Az eddigi generaciokkal ugyanis 80-100e 
km-nkent el kellett ballagni a szervizbe kimosni a cuccot (pontosabban 
kicserelni, mert peugeot mossa ki). es feltolteni regeneralo anyaggal. Ami 
400 euro korul kostal.] Viszont egyszeruen azt mondani hogy "megnoveltuk az 
elettartamot", az nem igazan hatasos, mig "az auto elettartama alatt 
kitart", ezt mar jobban megjegyzi az ember:-)

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: romaniai ut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tuesday 01 July 2003 22:33, Vad Asz wrote:
> A traffipaxot nem lehet tudni merre van, alltalaban jol elrejtik
> strategiai helyeken. 

Nem tudom mas megyeben hogy van, hargita megyeben kozli a helyi napilap hogy 
melyik utszakaszon fognak aznap merni.

-- 
Udv, Sandor
+ - Gyujtas aramerosseg? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Meg tudja valaki mondani, hany amper szaladgal egy 12 V-os
gyujtas primer koren? (12 A-nel kevesebb, vagy tobb?)

Koszonettel
s.
+ - sebesseggel haladtak. A belso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

savban elmentem mellettuk 60-al. A mogottem jovo 2 auto szinten. De a 4
kocsi a mi savunkban lefekezett, es a rendorautotol melysegben hatrebb
haladt tovabb 40-el.
A poen, hogy nem csak a BIT rendszam volt lathato, hanem  sofor a
butykostaxiban rikito zold mellenyben is.
Az eset szanalmas, a latvany rohejes volt.

Ugyanezt en is eljatszottam a korabbi munkahelyemen. Rendorautokat
javitottunk, elmentem egy pupos Nivaval alkatreszert. Tolem 3-4 m-el
lemaradva osontak 2 savban az autok. Meg csak kozel sem mertek jonni.
---
>Annyit hozzatennek, hogy nem csak a gyalogosokat, hanem a bicikliseket
>is ide sorolnam, mint notorius szabaly nem betartokat. 30 esetbol
>1× ha latok olyat, hogy a biciklis megall a pirosnal... !!!

A problema adott, megoldasra var. Nem ismerik a KRESZT. Nem tudjak hol
kotelesseguk elsobbseget adni, hol szabad kozlekekdniuk, es milyen eloirasok
vonatkoznak rajuk.
FELVILAGOSITAS, magyarul okitas es megelozes. Hosszu ido utan ismet
felteszem a kerdest.
A kozlekedesi, vagy barmely miniszterium, csinal-e mindenki altal konnyen
hozzaferheto, nap mint nap szembetuno promocios musorokat, rendezvenyeket
stb. Vagy mit gondolnak, majd a felcseperedo nemzedek autodidakta
megtanulja? Emlekszem, nekunk ovodaban, altalanos iskolaban, (kozepiskolaban
mar nem, mert akkor mar rencervaltas utan voltunk) volt lehetosegunk a
KRESZ-szel foglalkozni. Az ifjusagi lapok is foglalkoztak vele. Rengeteg
promocios kiadvany volt. Most szinte semmi, ami van az egyenerteku a 0-val.
---
>de azota a hideg inditaskor nagyon dadogos lett. Mintha nem menne egy
>henger,
>aztan felporog magasabb fordulatra es utanna vissza normalisra.
..
>az ilyen lekerdezesek soran? Minek a hibaja lehet ez a dadogossag?
>Ugy erzem szervizbe kell mennem.

Igen, valoszinuleg. Nezesd meg. A Bosch 4 polusu gyertya semmit sem jelent.
Lehet hogy a V-Power leszedte rola a kokszot, es most mas hoerteket mutat.
Vagy a befecskendezo csucsairol tunt el a korom, es tob uzemanyagot enged
hideginditaskor az egesterbe (nem nyeli el a koksz). Vagy az idokozben
lerakodott szennyezodeseket kioldotta az uzemanyagrendszerben, es most
minden maskepp viselkedik.

Szerintem az ilyen uzemanyag akkor jo igazan, ha kezdettol fogva hasznalod.
A kopott motorba is mindig surubb olaj kell. A nagyon kopottba meg ragacsos
motorolaj adalekok. A hasznalt uzemanyagrendszernek sem tesz kulonosebben
jot, ha ilyennel oblogeted szerintem.
---
>> mashogy forditom: ha a 14 eves fiam betori a kirakatuveget
>> focizas kozben, velem fizettetik ki, mert en vagyok a gondviselo
>
>Es a 14 eves fiadnak van jogsija? Mert 18 ev utan mar o felel az
ablakuvegert!
>Annak ellenere, hogy a te fiad.

Az auto viszont a Te tulajdonod, a Te nevedre van irva, Te rendelkezel vele.
Ne add oda maskor olyannak aki szabalytalankodik vele. A hatosag ezt csak
rajtad keresztul tudja szankcionalni. Veszelyes uzemben felelosseggel jar
valakit megbizni barmifele az uzemhez kapcsolodo feladattal. Persze
egyszerubb duhongeni, es menekulni minden felelosseg elol. Persze mas
kerdes, ha tenyleg nem igazsagos merteku a buntetes. De az elkovetes tenye
es ebbol kovetkezoen az erte jaro buntetes fennal es jogszeru.
---
>Utanna tanukkal igazolod, hogy a melletted elszaguldo GIK  csuszasa
>teremetett veszelyhelyzetet akartad kerulni, nehez gyerekkorod volt, nem
>sikerult este az asszonnyal, stb. stb. stb.

Sot, mindemellet megjelenik a jogi kepviselod is, ha szukseges akkor u.n.
hatosagi tanukra is szukseg lesz. Aztan a rendor ur bizonyitsa be. Kozben a
Jogi kepviselod feljegyzi a nevuket es az igazolvanyszamukat. Majd pedig
fontolora veszi, hogy eljarast indittasson-e a megfelelo helyen. Kozben
pedig felvilagositja oket a jogaikrol es a kotelessegukrol. Tudod inkabb az
ugyvedemnek fizetem ki azt a 10.000 forintot.
---
>mondom, hogy hetkoznapi eset, de ha valaki pl. belerohan egy
>tuzoltocsapba, el tudom kepzelni a robbanast.

Ebben az esetben a legkevesbe. De hisz csak bele kell gondolni logikusan. Az
egeshez oxigen kell, egheto anyag, es a megfelelo korulmenyek (homerseklet
pl.). Mindettol fuggetlenul semmi sincs kizarva.
---
>Az indokok, hogy sokszor indokolatlanul, szarul vannak kiteve a
>korlatozasok, hogy a rendorseg ellenorzesi es "buntetesi" gyakorlata
>olyan amilyen (kotozkodes, zsebre buntetes, sotetitett merdzsok
>eseten masfele nezes)

Ket kapura megy a jatek. de mindket csapat kispalyas es gyerekes. Olyan
erzetem van ettol az egesztol, mintha kisgyerekek lennenek a felnottek
boreben. Es a "csakazert is" (mert jobban tudom, mert akarom, mert
megengedem magamnak stb.) dackorszakukat elik. Jellemzo ez az elet szamos
teruleten az egesz tarsadalomra. Hala istennek ez kiegeszul azzal, hogy
senki sem ert a feladatahoz. Mert ez a ketto igy egyutt a legjobb.
---
>osztrak. A sajat es ismeroseim tapasztalatai NEM ezt
>mutatjak! Mindenesetre erdekesnek tunik, nem tudom,
>nem a MOL szponzoralta-e ezt a cikket,

Az ilyen cikkeket mindig szponzoralja valaki. Elinte ment a fikazas, mert
sajat zsebbol kellet kiadni az ujsagot, az emberek vevok a fikazasra. Aztan
utana azt irjuk amiert fizetnek. Igy ha csokken a megvasarolt peldanyszam
meg mindig nem buktunk semmit. Ezt ugy hivjak piacgazdasag.
---
>Tud-e valaki arrol valamit hogy az Euro-konformitas
>kereteben nalunk is engedelyezni fogjak a minimalis
>verezrelek szintu (0.0..) "ittassagot"?

Egyet biztosan tudok, ha ezt megengednek az autosoknak, ebben az amugy is
alkoholista orszagban, akkor annak csunya vege lenne.
---
>A kovetkezo kerdesem lenne: szerpentines, vagy eles kanyaros utakon mi
>okozhatja a kerekek nyikorgasat?

Futomuosszetartas (lengescsillapito, toronycsapagy, gombcsuklok, szilentek,
kerekcsapagy), vagy pl. rossz osszetetelu, netan eloregedett, gyenge
minosegu gumi, akar a teli-nyari vegyesuzemu gumi is.

Teeby
+ - Bevert uveg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia kg!

>Szerintetek mit tegyek? Reklamozzam oket...?
>udv mindenkinek.

Szerintem felesleges. Egy mosas min. 1500. Oradij afasan 4500. Rezsianyag
(ragaszto) + alkatresz. Ott is van a 10.000. Szerintem nem igazan
panaszkodhatsz. habar nem tudjuk milyen szerviz, milyen tipusu auto, milyen
arkategorias alkatresz volt.
A mosast viszont illett volna megkerdezniuk, hacsak nincs rogzitve, hogy
milyen esetekben vegzik kotelezoen.

Persze barati alapon is megcsinalhatja az ismeros. Jo munkat is vegezhet.
Vagy nem. Itt viszont szamlad van rola, ha szuikseges reklamalhatsz.
Szerintem ha a haver csinalja, neki ugyanugy ki kell fizetni az uveget,
ugyanugy ki kell fizetni a ragasztot, ugyanugy adni kellgratiszba valamit.
Kozel ugyanott vagy anyagilag, es meg erezd magad lekotelezve.

Teeby
+ - tdcdpdtdi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>hallottam,  hogy  ezeknek  van 1 membran, ami a nagy nyomasnal jatszik
>vmi  szerepet es 250Ekm-nel elfarad, ami par 100EFt-ba kerul. ebbol mi
>igaz?

Nem tok mindegy?
Ez most kerul par 100E forintba, nem pedig 250E km mulva. Ami kozepes
hasznalat mellett is 6 ev. Akkor meg mar ugyis engedelyezett az utangyartas
is. Gondolom en.

Teeby
+ - Fw: korrekcio, Alfa -10, multiboltok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

tegnap nagyon geppuskaujju voltam, amellett, hogy tele volt elutessel, irtam
1 szamarsagot is:
"Az ugyanennyi idos P911 5sec-en belul van 100on es 37meteren all meg..."
Termeszetesen az ugyanennyi LOEROS P911rol van szo.

Es ha mar a VW -10 pontjat osszeszedtem, megprobalok az Alfarol is
osszeszedni valamit:
- a csomagtarto kivulrol csak kulccsal nyithato, vagy az utasterbol gombbal.
Ez batyuzasnal macera lehet (a 156os taviranyitoja mar tartalmaz
csomagtartonyito gombot)
- a csomagtarto fedelen nincs ful, koszos lesz a kezed, amikor lecsukod
- a kulso tukrok kicsik, megszokast igenyelnek. Viszont motoros, tehat le
lehet forditani a jardaszegelyhez :)
- a hatso ules tamlaja nem dontheto, csak silec-alagut van benne
- az ablaktorlo elegge buvalb.szott konstrukcio. Uj koraban szepen torol, de
kesobb vagy csak gumit cserelsz (szar), vagy karral egyutt a gyarit, ami egy
vagyon
- NAGYON kicsi a hasmagassaga, surolja a magyar utakra valo alkalmassag
hatarat
- eleg nagy a fordulokore, szuk helyeken tolatni kell, ahol egy ugyanekkora
Merci (C-klasse) siman megfordul egybol
- a jobb oldali ablak nem "egygombos", azt vegig nyomni kell le-fel
- belulrol nincs zarogomb a kpi zar mukodtetesehez (megszokasbol bezarom
magam, foleg nagyvarosokban)
- nincs benne pohartarto :-)

Es akkor 9 elony:
A L F A     R O M E O
:-)))))))))

Mas:
> motorhaztetu
Mik nincsenek egy BMW-ben... Az Alfaban lovak vannak, nem tetvek    :-)

Multi-boltok (kicsit off)
>figyelembe  kell  azert  venni  a  kornyezeti  terhelest is. mig multi
>nelkul  mindenki  gyalog menne vasarolni a szomszedba, addig multikkal
>nagyon  sokan  autoval  mennek,  mert sosincs mellettunk (varosszelere
>epulnek ezek altalaban)

Magad sem mondon komolyan... Amig nem volt Gyorben Tesco (a varoson kivul,
autopalya mellett), addig az Intersparba jart mindenki, szinten autoval. A
varoson belul. A fogyasztoi szokasok es az altalanos jolet miatt az emberek
egyre nagyobb resze vegez "nagybevasarlast", vagyis az egesz havi cuccait
1-2 bevasarlas soran veszi meg. Ezt pedig cipelje haza gyalog az, akinek 6
anyja van.  A belvarosi boltok korul raadasul nincs (eleg) parkolo, igy
jardan, zoldteruleten, stb allnak az autok.

A korforgalom az onkormanyzat dontese, Gyorben lampa lett, en spec azt
jobban utalom, mint a veszpremi korforgalmat (eleg gyakran jarok arra is).
Amugy a debreceni, szegedi, esztergomi Tesco pl a varos kozepen, lakotelepek
kozott van, ide autoval menni meg rosszabb. Ja, es mindenhol van ingyenes
Tesco-busz, ha valaki kornyezetet akar vedeni, vagy nincs autoja. A tipikus
bolt, ahova az ember gyalog megy, az a "garazsbolt" a 10emeletes aljaban.
2-3szoros arakkal, chips-cola-sor kinalattal. Bevasarlasra alkalmatlan.

>Olcso arak nincsenek, csak olcso aruk. Amik egyben szarok is, de ez sem
>szempont...  De ez OFF, nem? ;]
De, kedvezo arak es olcso aruk, aminek a minosege altalaban az arral
aranyos. +/- elteres persze van. HOgy ne legyen OFF: autos napellenzo
(szelvedohoz valo ezust tukros, 2 tapadokoronggal) 269Ft, szerintem ennyiert
karton sem nagyon van mashol. Benzinkuton ugyanez 7-800Ft. A masik vege a
Michelin Enegy gumi (Tescoban Kormoran-Kleber-Michelin harmast tartanak
standard), viszont ezek kicsit dragabbak, mint gumisnal vasarolva...
Parkolotisztitas: uzletfilozofia, hogy mit takaritanak es mit nem. Engem
zavar, ha nem tudom eltolni a bevasarlokocsit a hoban/latyakban. Raadasul a
legtobb parkolo fakat, villanyoszlopokat, szegelyeket tartalmaz, ami a
nagyvonalu csuszkalast erosen megneheziti...

Fogash
+ - Re: sokminden... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szijjasztok!

> is folosleges lenne), de a rendorseg rossz hire a bunozesi 
> szintet eleg 
> alacsonyan tartja. Azert nem kell megallni minden integeto alaknak..

Ez vicc. A bunozes elegge magas... Mondjuk kerdes, hogy mihez viszonyitva. Es i
ntegeto alaknak EGYIKNEK SEM kell megallni... A kulfoldieket rendesen raboljak.
 Allitolag ugy szoktak, hogy megallnak mondjuk egy nemet rendszamu autoval es u
gy integetnek. Hogy benzin nelkul maradtak, vagy mert megbuntettek es nincs lej
-uk es megkernek, hogy valtsal nekik. Es a johiszemu kulfoldi azt hiszi, hogy a
 masik az szegeny bajba jutott nemet/francia/stb. Es hatha segithet rajta. Szov
al en soha nem allok meg senkinek ebbol kifolyolag. (Most biztos osszehuzod a s
zemoldokod, de ez van). Kivetelt kepez, ha ismeros a kornyek (Szekelyfold) es t
udom, hogy hol szoktak stoppolni. Itt meg szoktam allni felvenni embereket. 

> fizetni fogsz (viszont minden zsaru kenheto. 20 Eu-ert 
> kezitcsokolomot fog 
> koszonni) Masreszt sok kulfodit ismerek akik meg sem allnak a 

Mar 10-er is, ha "kisebb vetseget allapit meg".

> rendornek 
> Romaniaban. Ugysincs amit csinaljon. foleg az a gozsegi 
> szakaszvezeto aki csak 
> a zsbpenzet kiegesziteni allt ki a fout melle.

En azert nem vennek merget erre. Szerintem meg bosszubol is korozest allit ki. 
Es senki sem orul ha nehany orat a kovetkezo rendororson tolt el...

> A traffipaxot nem lehet tudni merre van, alltalaban jol 
> elrejtik strategiai 
> helyeken. De a traffipaxos zsaruk is lepenzelhetok. Ha 
> hajtasid megis elveszik,

Mult heten tortent:

Gyulafehervar. Lezeres radar. Zsaru megallit. Fenykep a kepernyon. Jogsit el ak
arja venni (jogosan). Penz kinalva (500.000 lej, kb 3500 Ft, 14 Euro). O felhab
orodottan: hogy képzelem? Megvesztegetni a rendort, stb. Penzt tovabb kinalva. 
Nagyobb felhaborodas, majd penz elfogadva, fenykep kepernyorol eltunik. Persze 
addig nem radaroztak tovabb, hogy ne kelljen elmenteni a kepet, hanem csak kepe
rnyon tartani.

Szoval...

> a hitelkartyad csak a kulfoldi bezinkutak, uzletek fogadjak 

Hitelkartyat majdnem mindenhol elfogadnak. Meg a kozepes nagysagu boltokban is.
 Olyan kutat meg nem lattam, hogy ne fogadtak volna el. Mondjuk nem is tankolta
m meg soha csak nevesebb kutaknal. (Petrom, Mol, Shell, Aral)

> Jo utat es elmenybeszamolo is johet,

Sot! Varjuk!

> felfestve, ezen nem kell meglepodni. Falukban napkozben kell 
> arra szamitani,
> hogy tehen lesz az uton, vagy tehen-lepeny-el lesz tele az ut :)))

Csak reggel es este.

> rabolnak ki. Nem azt mondom, hogy nem kell vigyazni, de azert ennyire
> elfajult dolgok nem tortennek. Az mas, hogy magyar orszagi 

Lasd fentebb

> hogy az illeto varosban/faluban lopnak/tornek-e autokat. 

Eddigi tapasztalataim szerint falun tarva - nyitva hagyhatod az autot. Varoson 
viszont semmikepp. Egyik varosban sem!

> mindent el lehet intezni. Kulfoldi allampolgarnak ha jol 
> tudom az utlevelet
> is
> elveszik nem csak a jogsijat ha valami olyasmit csinal, ily 

Ezt azert nem hiszem. Erre aztan vegkepp nincs joguk! Ha meg el akarja venni, a
kkor gyanus, hogy az mar a'lrendor!

> radarkeszulek, lezeres ha jol tudom, messszirol bemer es fenykepet is
> keszit.

Jol tudod.

> Ezert talan ezt nehezebb ott helyben elintezni 
> (ertsd:lepenzelni a zsarut).

Nem jol tudod.

> Szeretnek elbujni ezekkel az autokkal, de sokszor nyugodtan 
> kiallnak az
> utra,
> amikor masz eszrevetted ugyis tul keso. Szoktak villogni az autosak ha
> radart
> latnak.

Az esetek 90 %-ban. (Vagy inkabb 98?). Es olyat is lattam, hogy mindket iranyba
n radaroztak egyidoben! Egy faluba menet (Valahol Fogaras kornyeken) alitgattak
 a zsaruk. Bementem a faluba, hat latom, hogy radaroznak. (Persze minden iranyb
ol villogtak az autosok, mint a karacsonyfa). Aztan tovabb haladva, a falubol k
imenet is buntettek! Mert ugye a zember hajlamos azt hinni, hogy ha az egyik ir
anyba allitgattak, akkor a masik iranyba biztos nem. Es gyorsultak. Es megszivt
ak... Hehe...

> Huh ez jo kerdes. A magyar MOL kutaknal jo a benzin, mashol 
> is elfogadhato.

Vigyazat! Vannak MOL kutak es MOL licensz kutak! (Sepsiszentgyorgyon biztos!). 
Mas varosokbna nem tudom. Latszatra ugyanolyan mindketto, viszont egyiket a hel
ybeli Larapinta Kft. uzemelteti. Es nagyon rossz a benzin ott. A masik az _valo
di_ MOL kut. Es a benzin is jobb.

> > 3. Hitelkartyas vasarlasi lehetosegek, hol fogadjak el?
> 
> Nem tul sok helyen. Vannak varosok ahol sehol :)) 

Ez nem igaz! Mondj EGY varost!

> Benzinkutnal sem muxik
> ha jol emlekszem. De ez mind attol fugg, hogy milyen videkre 

Rosszul emlekszel. 4 eve nem fizetek keszpenzzel kutnal! Egyiknel sem!

> > 4. Mobiltelefon lefedettseg,szolgaltatok?
> 
> Lefedettseg? A vodafone-nak a connex-en keresztul van 

Mindegyik szolgaltatonak mindegyik szolgaltatoval van roaming szerzodese.

> > Ezen informaciokra vonatkozo angol, nemet, magyar nyelvu weboldalak.
> 
> passz.

Ment maganban

> A fenti sorokat vd _bankrablasos_ peldajara irtam, nem arra, hogy a
> gyerek vezette volna az autot. Arra, hogy igenis van olyan helyzet,

En meg arra, hogy rossz a pelda.

> ahol masok tetteiert, az en tulajdonommal elkovetett dolgokert
> felelosseggel tartozom...

Igaz. Ha a te is tudsz a dologrol. (Gondolom en).

> Gondoltam, hogy beleveszem ezt. :-) De az 50 helyett 80 eseten nem
> nagyon fogja valaki erre kenni a dolgot, kulonosen ha mar eltelt egy
> kis ido...:-)

Ez az ami biztos! ;)

> >> hozzatartozodat. Lattad, ismered is... de nem tudod bizonyitani,
> >> hogy o volt. Ilyenkor nem lehet jogos, hogy nem lehet ot
> > Tessek? Ha szemtanu vagy, az nem eleg bizonyitek? Miota?
> 
> ?? A szemtanu allit valamit, az elkoveto meg mast allit. (meg az
> altala hozott hamis tanuk :-( )    Ez nem bizonyitek meg.

Mondjuk ebben nem akarok vitat inditani, mert nem vagyok illetekes a dologban. 
En mindossze ugy gondoltam, hogy azert a szemtanu csak szamit, mert elvileg min
denkire ra lehet fogni, hogy hazudik. Mert akkor a szemtanu maris "szemhazug"..
. :). 

> Ha felvette egy biztonsagi kamera  akkor esetleg. Bar most a traffi
> kapcsan pont ezt vitatjak itt... :-))

Ennek a vegeredmenyere en is nagyon kivancsi vagyok...

> Nana', hogy arra panaszkodtak. Mert ugy erzik ez ad nekik jogalapot a
> szabalysertesre, de legalabbis a felelosseg elbliccelesere...

Ez igaz, de en biztos vagyok benne, hogy ezeket a tiltasokat Te is ertelmetlenn
ek latod, nem?

Udv, Istvan
 
Fulop Istvan
http://www.palffy.hu/vajk  ICQ UIN: 33449010
+ - Re: Fw: birsagolas parkoloban (OFF!!) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ko"va'ry Orsolya irta:
>Sok helyen mindent
>megtesz a helyi onkormanyzat, hogy a gonosz multi (aki tonkreteszi a
>varosi kiskereskedoket) eletet megnehezitse. 
>Ha csak a lakossagnak lenne jo... Mennyi iparuzesi adot fizethet egy
>ekkora aruhaz? Tuti tobbet, mint a kornyek osszes kisvallalkozoja
>egyutt. Ebbol aztan a varos fejlodhet, karbantarthat, beruhazhat.

El kell, hogy keseritselek: A "multik" (tisztelet a kivetelnek)
csak addig maradnak, amig mindenfele kedvezmenyeket kapnak (5 ev
iparuzesi ado kedvezmeny, ingyenes telekhasznalat, stb), utana
vagy kivonulnak, vagy nevet valtoztatnak (pl.: Michelfeit->KIKA).
A varosnak max. annyi a haszna, hogy nehany tucattal kevesebb
alacsony kepzettsegu munkanelkulije lesz.

Udv.:   Jozsi
+ - Punto facelift (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> A szoban forgo tipus egy Punto 1,3 multijet tdi volt!

Nem TDI, hanem JTD. 

> Ez jo pont, de a kocsi eleje teljes mertekben elvesztette
> sportos arculatat!

Paran megsiratjuk, de szvsz a tobbseg - foleg az olasz nok - inkabb a 
gombolyded formakat preferaljak. Meglatjuk, mit mutatnak majd a 
szamok, en nagyon remelem, hogy sikeres lesz.

> Szo mi szo, tenyleg nyomatekos, de ahhoz hogy ezt elocsalogassuk 
> belole, igencsak meg kell nyomni a gazpedalt, jo melyen mar erezni a 
> motor erejet.

Megkerdezted, melyik motor van benne? Igen. Akkor miert csodalkozol? 
Ez egy 1.3-as dizel!!!!!!! Ha tul gyenge, ott az 1.9 JTD. Esetleg mas 
apro turbodizelhez kepest lusta es hangos? 

> A kijelzon valami hasonlot szerettem volna latni, nem pedig a 6,8-at!

Az nem a pillanatnyi fogyasztas, hanem az utolso par km eredemenye. 
Egy tesztautoban. Az Alfa GTA a probakor utan 28 liter / 100 km-t 
mutatott, a Fabia 1.4 44 kW pedig 12,3 litert!!!!! Ha ebbol indulsz ki, 
nagy esellyel rossz benyomast kapsz...

> eltekeri! De ez igy balesetveszelyes! Nem tudom, (majd hozzaerto 
> Fiatosok megmondjak) hogy nagyobb sebessegnel kikapcsol-e, de ha 
> nem akkor nagyfoku felelotlenseg volt ilyen kapcsoloval ellatni! 

Ezen jot rohogtem ;)) Felelotlenseg? :))) Szerintem kiraly funkcio, bar a 
baratnom nem hasznalja, o is jobban szereti a visszajelzest. Es 
termeszetesen parkolasra van kitalalva, ahogy meglodul az auto, 
automatikusan kikapcsol.

> Az elso legzsak kikapcsolhato pl gyerekules miatt, ez jo is meg nem is.

paranoia rulez ;)))

> Vegulis a kis Punto nem rossz valasztas, ha a meghibasodasokon 
> (foleg az elektromos berendezesek kontakt hibai) javitottak, mert 
> vezethetosegben alig-alig marad csak el a legtobb vetelytarstol.

Ezekrol a meghibasodasokral meselhetnel nekem. Igaz, meg csak 3 
eves a Puntonk, de en meg ilyesmivel nem talalkoztam kopp kopp. 
Vezethetosegben miben is marad el es mitol?

A Yarist kiveve az osszes nagyobb konkurenciat vezettem es nem 
erzem, hogy elmaradna valamiben a kis Punto, ami ebben a 
kategoriaban a szivem csucske...

Cs.
+ - Alkohol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>0,8 ezrelek alatt szabalysertes, felette buncselekmeny.
Ismet egy elmes pelda Magyarorszagra. Az a jo, ha buncselekmeny,
mert akkor biro targyalja, es az atlag tarifa 17k (birosagon kis ugy).
Ha szabalysertesi eloado a rendorsegen, akkor 35k + jogsi, mert
ott ez a legnagyobb ugy.
+ - Rendori ellenorzes? Helyeslem! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Valoszinuleg nem vagyunk olyan szuper soforok  mint Te
Kosz jol esik a dicsereted. Kinyomtathatom, vagy copyrightos?

>Ismertem nehany ilyen "mindent tudo"  embert, tobbseguknek
>keresztje all az ut szelen.
Akkor azok nem is voltak annyira jo soforok. Esetleg En jobban
ismerem a hataraimat? En nem sajnalom a feket, ha messzirol
latok valakit benazni. Inkabb egy perccel tovabb tart az ut, de
ha gyanus van az ut szelen - nem csak traffipax fele, hanem egy
gyanusabb keresztezodes -, akkor szinten lassitok. Viszont ha holnap
kilepek a hazbol, es a fejemre esik valami ... A halal ellen nincs
100% -os ellenszer. Sot ... Most ne menjunk bele a kombinarotikaba,
de ha beulok az autoba, akkor X% (nagyon kicsi) esely. Ha
fokozom, akkor meg mindig X+Y%, de majdnem ugyanannyi.
Az elvezet viszont ... En nem sietsegbol megyek gyorsan.

>Velemenyem szerint az ongyilkolaszasnak ennel sokkal
>egyszerubb modjai is vannak!!!
Szerintem meg a legegyszerubb. Nem lennek olyan hulye, hogy pl.
leugorjak valahonnan, stb ... Ez viszont egy pillanat.
+ - Rendori ellenorzes? Helyeslem! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nem hiszek egyebkent abban, ha a rendorsegi ellenorzesi gyakorlat
>hirtelen megvaltozna
Ezt egy csapasra nem is lehet. Mondjuk par ev alatt.

>A szabaly azt mondja: 90. Valaki ezt _tudatosan_ megserti, majd
>ezutan letagadja, vagy mas modon kibujik a felelossege alol.
Polgari engedetlenseg :-). Ezt a felelosseg erzetet szivesen atvennem az
USA -bol. Ha hibaztal, akkor fizess. Viszont, ha X nagyfejunek nem
kell betartani a szabalyokat, akkor En sem tartom be. A fejetol buzlik a
hal.

>Miert csak 90? Merthogy a Te autoddal, Te, ott 160-al is biztonsagosan
>tudsz kozlekedni...
Ez az. De szerintem egyeni elbiralas nem valosithato meg. Mi alapjan
mondhatom En, hogy biztonsaggal megyek 160 -nal, mas meg ne
menjen annyival. Viszont En tenyleg veszelyesebb vagyok 90 -nel.
Azt hiszem parkolok, es meg kiszallok az autobol :-). Multkor mentem
egy Skodaval, de csak 90 korul, mert abban az autoban annyit ereztem
biztonsagosnak. Kozben mar nem tudtam mit csinalni, mert annyira
nem kotott le a vezetes. Ha gyorsan megyek, akkor viszont, sokkal
tobb mindenre figyelek. De ez En vagyok, mas meg nem.

>Vagyis eljutunk a mindenki annyival es ugy menjen, amennyit
>biztonsagosnak erez.... ergo toroljuk el a szabalyokat esethez...
Nekem tenyleg tetszik az olasz vezetesi stilus :-).
+ - tanacs kerese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kaptunk egy zsir uj crossmotort tartozas fejeben. Hol/hogyan tudnank
ertekesiteni gyorsan, termeszetesen mersekelt aron? Surgos lenne az
ugy, ezert maganba is szivesen latnan a kreativ otleteket. Amugy egy
KTM 250 cc-srol lenne szo.

PEter
+ - Re: Elado Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Megvan még a Skoda? Ha igen kérlek szóljál, köszönöm, Hajós Tamás

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 195.228.112.1)
+ - xenon izzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>
a BMW-hez kozel 70000Ft az eredeti "izzo". Illik parban cserelni, ha az
egyik kiegett, mert az ujnak teljesen mas a szine. Ha nem vilagit, nem 
biztos hogy az "izzo" a rossz, lehet hibas a gyujto is!!
<<<<<<<<<<

70EFt  1  db  izzo???  emberek,  ez  mas xenon-os kocsinal is kb ilyen
draga? (mert reszemrol ennyit a xenonrol akkor)

udv
+ - E: BMW 328i (1999) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eladó egy BMW 328i, 1999.06, Steptronic váltó, 92e km, feketemetál, dupla
digit. klima, vezetett szervízkönyv, DSC III, navigáció, el. ablak+tükör,
megkímélt, sérülésmentes, ülésfutés, 6 db-os CD-tár, esoszenzor, 16-os
felnik, xenon, alu betét, nagyszervíz után, összes gyári kulccsal. Japán
csere esetleg érdekel, hitel megoldható. Ára: 4,999,000 ft.
Tel: 06-30-616 24 32
+ - uzatank robanas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Par napja valami nemet helikoptermentos filmben egy kisrepulogepbol
> > _kifogyott_ az uzemanyag. Akkorat robbant mint egy benzinkut...
> > :-)))

----

>  Adok neked egy kiurult benzintankot, aztan hegesszel ra egy foltot.
>  De elobb en jo messzire elmegyek... > Udv joe

---------------------
Nyugodtan ott maradhatsz!!!! En mar hegesztettem nehany benzin tankot, 
egyik sem robbant fel!!! ( A lyukig vizbe voltak meritve! )

Valojaban persze az "ures" tank is kepes robbanni. Puffan egy jo nagyot, 
kikerekedik, (esetleg szet nyilik) aztan pattog nehanyat ossze-vissza. 
De a filmekben lathato haznyi tuzgolyonak nyoma sincs!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Udv,   Triznyak
+ - Re: fagydugo Ford diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  "A Ford 1.8 dieseljei kulturaltan futottak, de oriasi hibajuk, hogy -
>  korulbelul 4-5 eves korukra - a fagydugo kirohadt a motorbol es mire
>  a pilota eszrevette, mar meg is fozte a motort. Konstrukcios hibarol
>  van szo." - errol mit tudtok? elore is koszi: lukit

--------------
Volt dolgom nehany 1,8-as Ford diesellel de fagydugo kirohadassal ezek 
kozott nem talalkoztam, ennel idosebb darabok eseteben sem. ( BMW-re 
inkabb jellemzo, de joval idosebb korban) Szerintem csak akkor rohadhat 
ki ha sima vizet hasznalnak a hutesre, fagyallo nelkul!!! ( felismerheto 
a rozsdas hutofolyadekrol) Ilyen megkozelitesben barmelyik tipussal 
elofordulhat.
Ettol fuggetlenul azt javaslom, kerulje mindenki ezt a motort, egyeb 
hatranyai miatt!

Udv,  Triznyak
+ - Re[2]: Rendori ellenorzes, gyalogosok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #1872, :
 >Ausztriaban 80(?) euroba kerul a gyalogosnak, ha pirosban megy at egy
 >rendor szeme lattara.
 >Nalunk amig kutyaszarato nyugdijast se tudjak megbirsagolni ugy
 >hogy lehetoleg dogoljon bele, mer' pont a pirosban atcikazast buntetnek?

Buntetik azt is, kb 5-6eFt egy ilyen akcio, de nagyon ritkan latni ilyet.
Veszpremben 1 helyen szoktak figyelni pont ezert, de persze nem ugy, ahogy
ertelme lenne. Kanyarodik az ut, a belso ivre all a rendor. Oda, ahova a
gyalogos ugy megy at, hogy belatja az utat, esetleg siet a buszra. Az
ellenkezo oldalon ugyanennyi kapas lenne, es meg ertelme is lenne. De nem...

Egyebkent a gyalogosokat a legjobban megutalni biciklin lehet. Ugy eled lep,
mintha ott se lennel, aztan allj meg ahogy tudsz.
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.15beta10;]-
+ - Re[2]: Fw: birsagolas parkoloban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #1873, Ko"va'ry Orsolya >:
 >Ha csak a lakossagnak lenne jo... Mennyi iparuzesi adot fizethet egy
 >ekkora aruhaz?

Semennyit, mert [hogy egyaltalan idejojjenek, vagy seggnyalasbol] altalaban
adokedvezmenyt kapnak az elso 5 evre. Utana meg tovabballnak [lasd IBM] vagy
addigra mar mindegy. Bar neki elotte is mindegy lenne.
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.15beta10;]-
+ - Re: reszecskeszuro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Lukit kerdezte:
: ez azt jelenti, hogy ezeket az autokat 240Ekm-re tervezik ???

Nagyjabol. Egy autot 15...17 ev elettartamra terveznek, aztan ezt
beszorozhatod valami tipikus eves km-mennyiseggel. A dizel szemelyautoknak
azon tulajdonsaga, hogy 20 milliard km-t is bele lehet tenni, azonnal
megszunik, mihelyt valami nagynyomasu befecskendezo rendszer van a
motorhazteto alatt.

A masik, hogy az allandoan meleg/forro motorelektronika elobb-utobb
bemondja az unalmasat. Igy aztan, amig egy 50 eves VW bogarral semmi gond
nincsen es van hozza alkatresz, addig 50 ev mulva egy mai autoval
eselytelen vagy (a fe'lvezetok gyartastechnologiaja 20 generacioval tovabb
jar, az eredeti szoftver (ha egyaltalan megvan meg) kokorszaki
adathordozon van, amihez 50 ev mulva nincsen meghajto [lasd pl. ma a
8-collos floppykat], stb-stb). Ez mar ma is problemas, mert az auto
fejlesztese ugy nez ki, hogy fejlesztik kb. 4-5 evig. A masodik evben
eldol az elektronika gyartastechnologiaja, hogy az elektronika
fejlesztesere is maradjon 3 ev. Az auto gyartasciklusa 5-6 ev, es utana 10
ev alkatreszellatas (ami azt jelenti, hogy egy total elavult
gyartastechnologiaval kellene alkatreszt gyartani, amit senki nem fog
csinalni, igy elore legyartjak a cserealkatreszeket raktarra -- az
elektronika meg olyan, hogy akkor is degradalodik, ha raktaron all) es
utana pech. Bele kell torodni abba, hogy manapsag az auto egy ugyanolyan
hasznalati cikk, mint a papirzsebkendo, azaz egyreszt idonkent ujat kell
venni a regi helyett, masreszt pedig nem nagyon lehet hazilag szervizelni.


Udv,
marky

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS