Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 866
Copyright (C) HIX
2000-09-13
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 design (mind)  14 sor     (cikkei)
2 Horvatorszag (mind)  67 sor     (cikkei)
3 mit vegyek 5 millaert? (mind)  42 sor     (cikkei)
4 nemet design (mind)  35 sor     (cikkei)
5 elorelepes (mind)  22 sor     (cikkei)
6 story (mind)  20 sor     (cikkei)
7 Elado Wartburg (mind)  8 sor     (cikkei)
8 Tipushibak (mind)  20 sor     (cikkei)
9 Vectra vs Astra (mind)  18 sor     (cikkei)
10 toatolampa kapcsolo (mind)  13 sor     (cikkei)
11 Wartburg 1.3 cuccok arai erdekelnenek (mind)  23 sor     (cikkei)
12 kipuff, kavics, olaj-viz, omega, gyep, kirrraly (mind)  61 sor     (cikkei)
13 Volkswagen Jetta GTX 16V (mind)  11 sor     (cikkei)
14 Amerikai autok (mind)  53 sor     (cikkei)
15 meg mindig torott Primera (mind)  31 sor     (cikkei)
16 Hol vannak a "kikuldott" riporterek??? (mind)  24 sor     (cikkei)
17 re :tipushiba (mind)  13 sor     (cikkei)
18 Kerdes hegyek (mind)  24 sor     (cikkei)
19 Re: Parkolo orak Dunaujvarosban (#864) (mind)  10 sor     (cikkei)
20 egysmas.. *** #865 (mind)  38 sor     (cikkei)
21 ablaktorlo (mind)  10 sor     (cikkei)
22 re:alapjarat (mind)  31 sor     (cikkei)
23 Fiat Uno 1.3 D (mind)  13 sor     (cikkei)
24 offtopic - leiratkozas (mind)  11 sor     (cikkei)
25 Utoljara - Breko KONVOJ_ (mind)  56 sor     (cikkei)
26 hiba (mind)  13 sor     (cikkei)
27 uj diesel kisauto (mind)  53 sor     (cikkei)
28 bonus elvesztes / auto eladas (mind)  20 sor     (cikkei)
29 Udv, (mind)  74 sor     (cikkei)

+ - design (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ez igaz! A nemetek nullak a design szinten. Ezert is olyan legendasak
> az amerikai kocsik. Ott van design. Sot ez a retro mania is jonak
> igerkezik. Meg egy pick-up-ot is jobban meg tudnak rajzolni mint a
> nemetek egy luxuskocsit!
Ez azert egy kicsit eros volt. Neked lehet, hogy nem tetszik, de
Amerikaban is, ha valaki villogni akar, nemet autot vesz.
Ez persze nem jelenti azt, hogy nem szepek az amerikai autok. Sot,
nekem nagyon tetszenek (azert a Mercimet egyikert sem adnam)

csendi
___________________________________

http://www.csendes.de    Kistanyank
http://www.altgerber.de  die Firma
+ - Horvatorszag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

SAStok AUTO-sok!!!!
Stilusosan: Dobre gyeny! {;-)))))

Nem regen jottem haza egy Horvatorszagi nyaralasbol. Ezuton szeretnem
veletek megosztani benyomásaimat autos es nem autos szemszogbol.
Egy masfel eves Ford Transittal mentunk 8-an, ebbol egy 3 eves gyerkoc.
A hegyeket igy megpakolva mar nem mindig birta a szegeny auto. Neha
rohogtunk a tablan, hogy 40, mivel mi a 30-at is alig tudtuk elerni.
(Ja, a bratyo elottunk egy hettel jott haza, o egy BEJARATOS TRABIVAL
volt, meg a baratnojevel. Le a kalappal elotte. Nem a baratno, hanem a
Trabi miatt {;-))))) )
Az utjaik egyebkent nem tul rosszak, en sokkal rosszabbra szamitottam.
Viszont a vezetesi stilusuk, haaaaaat enyhen szolva barmok. Engem sirba
kergettek ezzel a "itt tegnap se jott senki" vezetesi stilussal. Olyan
helyeken eloztek, ahol en ki sem mertem nezni.
Letenyenel leptuk altal a hatart (oda es vissza is). Nem sokat
szorakoztak velunk, de ugy is mondhatnam, hogy le se 
<mailto:>  minket. Onnan irany az autopalya. Bazi dragak az
autopalyaik (nekunk).:-(((( Es, erre nagyon kell vigyazni, sehol rajtuk
egy benzinkut, vagy parkolo..., nincs kiepitve meg rendesen. Ezert a
vegen mar marhara izgultam, hogy a kovetkezo kutig eldocogjon a verda
(Sikerult!!)
A kero egyebkent olcso, es nem vettem eszre, hogy rosszabb lenne a
mienknel (gazolaj). Van sok uj, jo allapotu nyugati gep, de a legtobb a
szakadt Renault 4-es bol van.
Az utak jol ki vannak tablazva, tanulhatnank toluk.:-((((
Bazi sok rendor van, de minket egyszer sem meszeltek le.
Elso benyomasok az orszagrol:
Az emberek, akik a turizmusbol elnek, bunkok. Hmmm nem tudom szepiteni,
ez van. Rendes falusiakkal egyszer talalkoztunk, mikor elkavartunk egy
kicsit, mert nem volt jo a terkep. Na azok, meglepo modon (par szaz
lelket szamlalo falu, az orszag kozepen a Plitvicai Nemzeti Park-tol nem
messze) nemet, angol es horvat keverek nyelven el tudtak magyarazni,
hogy merre mennyunk. (Mikor megfordultunk, a kapuban allva a kanyarig
integettek {:-o)
Rohadt sok a szemet az egesz orszagban. Kulonben nagyon szep lenne, de
igy...
Eltoltottunk 3 napot Rab szigeten Rab varosban a Rab Camping-ben. Hmmm,
olyan mint mas camping-ek, a mosdok/wc-k tisztak, eleg van beloluk arra
a sok emberre, melegviz van, szoval kellemes. Az egyetlen negativum az
volt, hogy nem volt gyep, hanem a koves porban kellett a satrakat
felverni (sikerult egy-ket kampo alaku colopot alkotni), valamint, mivel
nem vittunk campingszekeket, mindenfelet ki kellett talalni az ucsorges
biztositasara.
A 4. napot mar egy Zadartol delre fekvo kis faluban toltottuk egy pici,
nemet tulajdonu campingben. Errol ugyan azt lehet elmondani, mint a
rabirol. Egy dolog kivetelevel, egy napot vegig hanyta a fel tarsasag,
(neeem nem a piatol, a sort nagyon elszamoltuk, ugyhogy mar Rab-on
elfogyott {:-((((((((() mivel volt valami virus a vizben (tudooom,
kellett nekunk vizet inni) errol persze a tulaj nem tehet. Azert
szolhatott volna.
Az orszagnak nagyon sok nevezetessege van, amit erdemes megnezni. Az
elso amit emlitenek, az a Krka Nemzeti Park. (ezt hanytuk tele, mivel
akkor jott rank, mikor mar ott voltunk) Djonjoruuuuuuu
Azutan a nemjuteszembehogyishivjak szigetcsoport, oda nem tudtunk menni,
mert tul draga volt a hajo, de kepeket lattam rola. Na az se lehet
semmi.
Vegul a Plitvicei Nemzeti Park. Nem mondok rola sokat, csak, hogy víz
hegyek, medve hegyek, erintetlen termeszet hegyek, el kell menni
megnezni.
Na jol van ennyit mara Horvatorszagro, gondolom eleg volt (belolem is).

Ha valakinek kerdese van szoljon, ha tudok valaszolok.

Tsa
Mikulx
U.i.: Gojko Mitics filmek rulezzzzz
+ - mit vegyek 5 millaert? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az Octavia ellen szol az ominozus olajtekno-ugy es a szerintem
 > nagy kaszni (mar az 1.6-hoz kepest). Ronda az ablakemelo
 > kapcsoloja es az 5M-ben meg nincs benne az elektromos
 > ablakemelo...
 > HATUL DOBFEK !!! Hmmm... Viszont nagy ter odabenn...

Most eppen egy 1.6os SLX kombival jarok. Az SLX a Laurin&Klement alatti
legmagasabb felszereltseget testesiti meg. Ebben van: ABS, 2 lufi, 4 motoros
ablak, kp zar, szervokormany, magassagallitos ulesek, kormany fel-le, ki-be,
elso hatso kartamasz, 8hangszoros radioelokeszites, alufelnik, hovedo
uvegek, motoros es futheto szinkrontukrok. A klima lehet, hogy felaras, de
az enyemben az is van.

Az olajtekno nem a legalacsonyabb pont, en ugyan a Boraval jartam sokat
(azonos feneklemez ugyanezzel a motorral), de annak mindig kb a kezifekkar
alatti resze akadt meg valahol... Az olajtekno alu-ontveny, viszonylag sokat
kibir. Normalis helyeken egyaltalan nem akad el, en s csak hulye helyeken
(foldut, tul magas kapulab, stb) akadtam meg.

Az egyhatos 101LE es 145 Nm. Ezzel 12 sec alatt gyorsul 100ra,es a gyari
vegsebessege 187kmh. Az enyem ora szerint 195ot megy /V-Powerrel!!!  :)))/.
A gyakorlatban (ertelmesen) ugy hasznalhato, hogy utazol vele 150et, innet
meg ertelmezheto gyorsitasra kepes, ha estleg radvillognak, vagy
kekeckednek. Amugy lehet ezzel a motorral 190nel is utazni, arra is volt
pelda.

Az arakkal nem vagyok tisztaban, de az SLX eleg gazdag, es azt szerintem mar
megmutatjak 5Mert. Viszont en tuti 1.9TDi-t vennek, vagy 20V turbot. Az
erosebb valtozatokon hatul is tarcsafek van, de a dobbal sincs gond. Jol
adagolhato, a menetteljesitmenyekhez es a kategoriahoz kepest tok jo fek van
rajta. Figyelni kell a tukrot :))

Az 5ajtos csomagtartojaba 8 lada sor fer, a kalaptarto a helyen... no
comment. Hatul viszont keves a hely a labadnak. Amugy nem rossz auto, de a
3eves Omega jobb valasztas lehet. Viszont: az egyik lako a hazban most vesz
egy Renault Megane Scenic-ket, ami a tokmindegyhogyhivjak TDi motorjaval,
boron kivul full extraval (4lufi, digit klima, ABS, ...) allitolag 5.3ban
all meg neki. (Deejaytszi! Igaz lehet?)

Szoval nem konnyu dontes.
Udv

+ - nemet design (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Magyarul megmondva kb. olyan 1-2 evvel ezelotti japan design szaga van.
>Ez igaz! A nemetek nullak a design szinten. Ezert is olyan legendasak
>az amerikai kocsik. Ott van design. Sot ez a retro mania is jonak
>igerkezik. Meg egy pick-up-ot is jobban meg tudnak rajzolni mint a
>nemetek egy luxuskocsit!

Nem akarom kulonosen vedelmembe venni a nemet autokat, de az Audi es a
Mercedes formatervezo studioi kb 15 eve a Los Angeles nevezetu kaliforniai
porfeszekben vannak. A Seatok (az is nemet auto!) delen rajzolodnak, az uj
toledo megint Giurgiaro (Pininfarina?).

Bar a vilag legszebb autoja az Alfa Romeo 156. Aztan a 166. Aztan
kulloghatnak a tobbiek.

Ettol fuggetlenul szvsz a japanoknak nincs semmi erzekuk a designhoz. Errol
mar egyszer lement a flame, de az europai es az amerikai kocsikon is vegig
lehet kovetni az alapgondolat fejlodeset, fel lehet ismerni, milyen tipus
all elotted. Gondolj akarmelyik Peugeot-ra, mindegyik "osszehuzza a
szemoldoket", vagy a BMW-vesekre, vagy akar allits egymas melle egy Alfa
Giuliettat, egy 155-ost meg egy 156-ost. Sot! Ikarus 55 (igen, a Faros) ->
256 -> 395. Nezd meg oket elorol, tok jol fel lehet ismerni az azonos
vonasokat.

Ellenpeldanak ott a Toyota Celica. Ahany, annyi fele. Volt szogletes, volt
gombolyu, a mostani meg egy az egyben a Peugeot 406 Coupe replikajanak
tunik. Vagy a Mazda 323. Fel sem lehet ismerni. A Toyota Corolla detto
ugyanigy. Szoval szvsz a japanok kitalalnak valamit, aztan ha sz@r, akkor a
kovetkezo modellevben csinalnak egy masik sz@rt. Vagy jot, tok mindegy, de
az elozore tuti nem hasonlit.

Szoval a nemet design-t nem nullara ertekelnem. Foleg nem a japannal
szemben. Vagy a design azt jelenti, hogy minden agymenest bele lehet vinni a
formatervezesbe? Volt egy auto Magazinom, abban foglalkoztak a
formavilaggal, ha megtalalom, majd irok rola.

+ - elorelepes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

>T-Fordhoz kepest muszakilag kb akkora elorelepes, mint az XT
>szamitokepekrol a AT286-ra, a Mercedes ugyanezen a skalan szerintem
>valahol a Pentium II kornyeken jar.

Akkor miert nem lett a Mercedesz a szazad autoja?
A haromkereku mar a T modell elott letezett (amit ne felejtsunk el,
hogy egy honfitarsunk tervezett), igy nem ervelhetsz azzal, hogy a
Mercedes kevesbe ismert marka. Egy a baj a Mercivel: draga mint a
mereg, aztan meg a design is olyan fapados, foleg az a csunya nagy racs
a ket lampa kozott!
Mig a Ford mindig szeret ujat alkotni, nem csak valtoztani a regin.
Lasd a Ka, Focus. Ja ne feledjuk a Mercedes is probalt :) jobb ha nem
is tette volna. En nem adnek 40k markat egy A-Class-ert, foleg miutan
lattam milyen szepen egyensulyozott 2 kereken egy darabig, aztan ugy
dontott, hogy megis latnom kell az aljat.

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - story (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

Van nekem is ilyen csomagtarto megnezos storym!
Egy Volgaval utaztam (nem en voltam a vezeto). A stoppnal elenkbe
huzott egy Dacia aki eltevesztette a savot, a batyo persze nem kimelve a
Volgat belement. A Daci hatulja olyan lett mint a harmonika :) 
A Volganak kicsit behorgadt a sarvedoje es betorott a bal lampa, ezen
kivul semmi baj. Hazaerve megkottuk a behorgadt reszt egy lanccal a
villanyoszlophoz, ketszer hatra a kocsival, igy ez visszaallt a
helyere, kicsereltuk a lampat, egy kis helyi festes es mar nyoma sem
volt a karambolnak. Most is spekulalalok abban hogy vegyek egy Volgat,
tegyek bele Diesel motort, szeles felniket, fessek tuzet az elejere.
Nem nezne ki rosszul. Az a kar, hogy mar jo allapotban ritkan lehet
latni ebbol az autobol. Ha jol tudom akkor a Merci mintajara volt
tervezve! Meg azok a kanape stilusu szekek benne nagyon dogosek!

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - Elado Wartburg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado 1, azaz egy db 4 utemu Wartburg.
90-es evjarat. 100e km, kivalo motor,
kisebb esztetikai hibakkal, de
karambol mentesen, 320-ert.

Erdeklodni:
  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Tipushibak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Renault 19
>     vilagitaskapcsolo elromlik (tavfeny, fenykurt nem mukodik)
Ide huzhatsz meg ket pipat. (Igaz az egyik R9 volt)
De ilyen kapcsolo van a Clioban is. (Csodalkoznek,
ha a Meganban lecsereltek volna.)
Amikor eloszor szetszedtem csak neztem:
hogyan fogom ezt a rengeteg alkatreszt
ujra bepaszirozni a helyere?
Most mar fel ora alatt megcsinalom
ki/beszerelessel egyutt.

Masik veszelye a Renault kombinalt
vilagitaskapcsolo karjanak, hogy
amikor a felesegem atul az Opelbe,
rendszeresen lenduletes csavarassal akarja
letorni az indexkart :)


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Vectra vs Astra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Erosebb-e annyival az 1.6-os Vectra az 1,4-es Astranal,
>>mint amennyivel nehezebb? (Csak a villamos
>>elozes miatt kerdezem.)
 >Az 1.6os Vectra 100LE,az 1.4es Astra 82LE, azaz 22%kal erosebb.Sulyban meg
No-no.
Altalaban kozponti befecskendezesesek.
1.4-60LE,103Nm, 1,6-75LE,125Nm
Van egyaltalan 8 szelepes hengerenkenti befecsk. Vectra A (1.6si)?

Szoval 20%-al nagyobb nyomatek, 20%-al
nagyobb tomeggel. Nem lehet igazan
meggyozo a kulonbseg a ketto kozott.

En inkabb a tapasztalatra lennek kivancsi nem a szamokra.


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - toatolampa kapcsolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok !

LADA 1500  negylampas gepkocsim tolatolampaja nem vilagit. Az izzo jo, valoszin
u a kapcsolo hibas (iden 
tavasszal volt javitva a valto). 
Az a kerdesem, hogy az a bizonyos kapcsolo (vagy a saru csatlakozas) a valto me
ly reszen talalhato, illetve 
hozza lehet-e ferni a valto levetele nelkul. A tippeket szaktanácsokat elore is
 koszonom.

Balesetmentes kozlekedest kivanok mindenkinek,   

Udvozlettel: Havel Jozsef
+ - Wartburg 1.3 cuccok arai erdekelnenek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Wartburg 1.3-hoz kellene nekem info, hogy komplett feltengely mennyibe
kerulne ujonnan es mennyiert lehetne felujittatni. Annyira elteroek a
szervizektol kapott infok, hogy egyszeruen keptelen vagyok hinni
barmelyiknek.

Eddig egyszer ujitattam fel, kb. 9000 volt csuklonkent (4x), de igazabol
szart sem er az egesz, allandoan vittem vissza garanciaban, hogy szar,
alandoan megcsinaltattak, es egy picivel kevesbe szart kaptam vissza.

Most van egy ajanlatom, ami szerint az uj feltengely kb. 15.000 (ez gondolom
csak kulso csuklo), a felujitas 9.000 csuklonkent, es egy masik ajanlat,
miszerint a belso csuklot nem szoktak ennel a tipusnal felujitani, ujonnan
20.000, a kulso csuklo 30.000 ill. a felujitas 15.000 (utobbi a Botos
autoszerviz ajanlata a Pacsirtamezo utcabol).

Nincs valaki nalam (sokkal) jobban kepben az arakat es a
feltengely-felujitok megbizhatosagat illetoen?

koszi elore is a reakciokat (maganban is johetne egy masolat, sot),

udv, Akos
+ - kipuff, kavics, olaj-viz, omega, gyep, kirrraly (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!!

> Temakor: kipufogo befogasa ( 5 sor )
> igen, ha befogjak, egy ido utan a kipufogogazok nem tudnak a hengerbol
> kijonni, es lefullad. Mas kerdes, hogy kb 10 percig tart, mire a
> kipufogorendszer annyira feltelik, ...
Marmint kb. 10 mp-ig...  :-)))   A 10 perc inkabb a ke'me'ny nagysagrendje...

> Ilyenkor erdemes az egyik kezedet a szelvedon tartani, azt mondjak, ha
> ott a kezed akkor a felpattano ko nem tudja betorni a szelvedot. Valami
> rezges elvezeto a kezed gondolom.
> Itt most nem kilos korol van szo, hanem arrol a kavicsrol amivel az
Tenyleg...?

> Temakor: viz meg olaj ( 22 sor )
> >kovetkezo olajcsereig? Apropo olaj... A becsorgo viz mennyire
> >teszi tonkre az olajat?
> Az en ajanlatom az, hogy allitsd le mig meg nem javitod! Nem biztos
> hogy a tomites a ludas. Lehet a hengerfej gorbult el, vagy repedt meg
En se jarnek vele... Csokkent a kenes minosege, es kesobb esetleg 
nem csak a hengerfej gondjat kell megoldani, hanem a fotengely- ill. a 
hajtokarcsapagyakat is lehet, hogy cserelni kell...

> A vizes olajnak altalaban sarga szina szokott lenni!
A vizes olaj altalaban habot kepez, jol lathato a szelepfedelben ill. az 
olajbeonto nyilasnal, a kupakon...

> Omega CD Reflection, 1997 vege: vagy 14 honapja vettem
> hasznaltan, gyari "alapfelszereltseggel" ...
> IMADOM ! Eletem legjobb autos vetele volt. Ha csak
> belegondolok, hogy az araert akkor legfeljebb egy Megane-t
> vagy egy Golfot kaptam volna, elfog a rohogogorcs...
Haat igen...  :-)))))))

> Igen sokan javasoltak egy hasznalt Omegat, de most mindenkeppen
> egy uj auto szerettem volna venni, ami a kesobbi Chrysler 300M
> mellett megfelel majd kisautonak...
Ja!  Azt eddig nem mondtad, hogy kisautot keresel...  :-))))))))

> Csak az a szep zold gyep (nyomatek) fog hianyozni... :-)
> Oh, de igaz a mondas, hogy nyomatekot csak
> nyomatekkal lehet potolni... :-(
Majd a 300M....  :-))

> >A lassu korozes utan kb, a 3. korben elokerult
> >as morcos parkoloor, es lesett befele az ablakon, ...
> >Es mikor harmadszor talalkoztunk, kejes vigyorral,
> >... es a ficko majdnem szetrobbant mergeben.
> Gratulalok, nagggyon kirrraly voltal, legyel buszke
> magadra. 
Miert...?  Nem volt kedve feleslegesen fizetni meg szaz ft-ot 
sem... egy alapvetoen nem kozcelokat szolgalo konstrukcioba...
(Ha megeri neki a korozes faradsagat, miert ne tegye...?)
Igen, lehet "elegtetel" az ilyesmi, persze kisstilu, de eshet jol...
Mondjuk azert, hogy most a T. K. testulet nem tolt ki az autossal... 
 :-)))
A nagystilu megoldassal tobbet art, mint hasznal...

Udvozlettel

Andras
+ - Volkswagen Jetta GTX 16V (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello, autosok !

	Egy par hete sikerult megvasarolnom eletem elso autojat, egy '88-as
Volkswagen Jetta GTX-et. Sajnos nemetul egy kukkot sem tudok, ezert
erdekelne egy magyar (esetleg angol) nyelvu hasznalati es esetleg javitasi
kezikonyv elektronikus formaban. Van egy kis problemam is vele, hideg
motorral nagyon nehezen indul. Tanacsokat, illetve kezikonyve(ke)t a
 cimre kerem.

	Elore is koszoni egy zoldfulu autos,
		Marton.
+ - Amerikai autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az utobbi napokban sokat lehet olvasni az olaj csererol
es a  japan es amerikai autok osszehasonlitasarol.
   En is hozza szeretnek szolni ehhez :

1. Olajcsere,sajnos en is azt tapasztaltam,hogy  erdemes vigyazni,hogy hova 
mesz olajcserere,ha nem tudod megcsinalni egyedul otthon.En most nem a 
minosegrol beszelek,hanem az arrol. Pl. Sarvaron,mielott kiersz a varosbol 
Sopron fele,van egy Shell 
benzin kut (ha jol emlekszem),mindjart mellette egy autos ceg. Oda mentem 
egyszer
olajat cserelni . A kocsimon USA rendszam tabla van.   9800 Ft.-ot 
fizettem,pedig a szurot mindig en viszem.Azota talaltam egy helyet,ahol 
1000-er megcsinaljak,de en viszem az olajat is.
2. Olajminoseg,ez itt nem okoz problemat nalunk (USA).Nagyon kevesen 
vannak,akik torodnek azzal,hogy milyen olajat kap a  motor. Nem reg minden 
motor 10W30-as olajjal ment,de az utolso par evben a Ford es a GMC attert az 
5W30-as olajra.Nem szamit hogy melyik olaj cegnek  az olaja.
3. Altalaban az USA autok olcsobbak,mint a kulfoldiek,Japan-Nemet - Sved stb.
Ebbol kifolyolag a minoseguk is gyengebb.Ez inkabb az elso 2-3 ev  utan 
mutatkozik :
Pl. a kilincs letorik (vacak plasztikbol van),a kezifek kabelja 
berozsdasodik(nincs behuzva gumi kabellal),a vizpumpa csopog,a generator 
csapagy besul,.a Chevy 4 hengerese tuti,
hogy 60 ezer  utan hengerfej problemaval jon elo,amig egy Honda vagy Toyota 
elkotyog
150 ezerig ,vagy sose all elo ez a problema. A FORD automata valtoja biztos 
hogytonkre megy,mire a fel  eletet leeli,mert a legvacakabb aluminiumbol 
csinaljak a hydraulikus 
szelepeket es kis dugattyukat,amik a valtoban vannak.
Az egyik tarsunk kerdezte nem reg,hogy mi lehet az ovevel, a 89-es Chevy 
Celebrity 2.8,
ugyan ez a problema,eloszor csak magas fordulatszamon valt,egyesbol masodikba,
majd lassan az tortenik,hogy nem megy hatra fele,es egyik reggelen,mikor 
hideg az olaj,
nem fog menni sehova.
4.Az nem igaz,hogy az amerikai auto ipar elvan maradva a komputer es az 
electronica teren.Ha valaki bele ul egy Cadillacbe vagy egy 
Lincolnba,hihetetlen dolgokat mutat a muszerfal.
5.Itt termeszetesen elonybe vannak az utomata kocsik,de minden gyar csinal 
valtosat is.
Egy nagy zome a fiataloknak itt se akarautomatat,hanem erezni akarja hogy 
"hogy huz a motor",tehat o akar valtani.De mivel itt a kocsi eletszukseglet 
(a koznepre gondolok),
ha falun vagy kulvarosba lakik valaki,a vonat es a busz kozlekedes majdnem a 
0-val egyenlo,igy az anyuka a gyerekekkel,a ferj a munkahellyel,a nagypapa az 
unokakkal
kenytelen autoba ulni es menni iskolaba,bevasalni,sport helyekre vagy 
templomba.
 Es ez az oriasi tomeg aki megkoveteli az automata valtot es a legkondit az 
autojaban.

  Udv.
 Joska
+ - meg mindig torott Primera (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A multkori nagyobb kocc utan baratnom lassan de biztosan gyogyulgat,
ugyhogy tegnap mar volt kedvem az autoval is foglalkozni. Hajjajj.
Eladni mar eddig is probaltam, roncs formajaban, de az az erzesem, nem
lesz belole semmi. Fillereket igernek erte, annyiert meg egyszeruen nem
adom, hozzam nott mar nagyon... Lebontottam a torott dolgokat az
elejerol, igy latszik, mi serult es mi nem. Ami jo hir, a motor
gyonyoruen muzsikal, valto, kuplung mukodik, futomuvek egyben vannak, a
bolcso es a lengokarok nem torzultak. Mar mentem is vele 5 metert
elore-hatra :)
A tapasztalatotokra lennek kivancsi, lehet-e a kovetkezo (nekem
kritikusnak tuno) hibakat 100%-osan javitani, vagy tenyleg kenytelen
leszek apropenzre valtani a gepet.

-bal oldali rugotorony hatrament kb. 3-4 cm-t, itt szakadt is egy kis
reszen a lemez
-bal oldali B oszlopba benyomodott valamennyit a felso zsaner, igy az
egesz oszlop megrovidult kb. 5-6 mm-t, ennyivel lehuzta a tetot. eles
tores nincs a lemezeken sehol
-kuszob a B oszlopnal bement 1 cm-t, nem tort meg, ivesen meghajlott
-motorblokkbol (acel) kitort 2 menetes bigyusz, valamint 3 db ugyanilyen
a valto alu hazabol. (a motortarto bakok voltak ezekre felcsavarozva)

Ha elviszem egy szakihoz, vagy ne adj Isten markaszervizbe, ugyis azt
mondjak, hogy persze, minden hibatlan lesz, nyugodjak meg, aztan esetleg
visszakapok egy felrehuzo, minden godornel nyiszorgo, autonak alig
nevezheto valamit.... szoval gyakorlati tapasztalatokra van nagyon nagy
szuksegem. Elore is koszi mindent!

Laci
+ - Hol vannak a "kikuldott" riporterek??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>  Szoval, kulfoldi HIX-autosok legyetek szivesek nehany soros
>beszamolokat kuldeni, lakohelyeteken milyen a hangulat, van-e meg
>benzin?

    Franciaorszagban mar van benzin a mult heti blokad utan.
Ha lehet, meg dragabb, mint a blokad elott :-( Csak a dizelt
tudom fejbol: augusztus elejen meg tankoltam 5 FF-ert (200 Ft),
a blokad elotti vasarnap (10 nappal ezelott) 5.70-ert (228 Ft),
most pedig minimum 5.90-be kerul a gazolaj (236 Ft). Ezek az
altalam ismert legalacsonyabb arak, ahogy arrol mar korabban
is irtam, itt akar +1 FF-os elterest is lehet tapasztalni a kutak kozott.

Udv:
Zsolt

*******************************************************************
Zsolt WIMMER  - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects   -    http://www.visionobjects.com
11, rue de la Fontaine Caron, 44300 NANTES, FRANCE
Tél.: (33 2) 51.85.20.80                Fax.: (33 2) 51.85.23.60
mailto:
*******************************************************************
+ - re :tipushiba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Irta valaki, hogy az Astra A-ban hamar tonkremegy az akku. Hat 
ha jol sejtem, nekunk ilyen tipusu van (94-es :) es most halt meg 
az akku tobb mint 6 ev utan. Amugy 36Ah-s akku volt benne, amin 
meglepodtem kicsit. Nem kicsi ez?

ADios

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Kerdes hegyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

nem kell megijedni, csak nehany kerdes :

Automata valtos autosok, lakokocsit lehet vontatni ilyen autoval ? Mit ir errol
a user's manual ?
Esetleg tapasztalat ?

Daewoo tulajdonosok, fedjetek fel magatokat, tapasztalatokat kerek Nexiarol,
Lanosrol
es Nubirarol.
Kerem szepen, olyanok irjanak, akik sajat vagy legfeljebb second hand
informaciokkal
birnak ezekrol az autokrol.
Eddig ket emberrel beszeltem, akinek van ilyen kocsija (nexia), mindketto
elegedett vele.
Olyantol, akinek nincs, rosszat hallottam....

Masik jeloltem hasznalt auto vasarlas elott a Ford Mondeo. A kerdes ugyanez,
mint a Daewoo kapcsan.

Koszi elore is ,

sziasztok : Attila
+ - Re: Parkolo orak Dunaujvarosban (#864) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> kiszallo utasnak csak nehany perces dolga van, a
> parkoloban lepesben korozni kell. Alapjaraton 1-es

Vagy akar leallni, es uldogelni benn. Ugyanis 5 pecig, ha a vezeto a
kocsinal tartozkodik, az csak megallas es nem varakozas.

  Ed

 Szemelyes valaszt a fenti cimre kuldj, ne oda, ahonnan ezt irtam.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!    [Monty Python]
+ - egysmas.. *** #865 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
Balazs irasara: most epp nem ´feszitek´ a Mitsubishimmel, miota kipattant a
botrany (tobb ezer elhallgatott panasz es hiba van a szamlajukon). Tegnap
reggel az ARD-n arrol volt szo, hogy a Daimler-Benz megveszi a
Mitsubishit.... :o((. Nekem egyebkent ez a harmadik Mitsum es aranylag
elegedett vagyok vele.
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: nemet precizitas & astra ( 15 sor )
> >
> > Kicsit csalodott vagyok. Hol van a nemet precizitas
> > elrejtve?
> Nemreg hallottam egy olyat, hogy valami nemet autos ujsagban irtak, hogy a
> nemet autogyarak beszelnek a precizitasrol, es a megbizhatosagrol, a
> japanok
> pedig szallitjak azt.
> Nemetauto-fanoktol bocs, de tenyleg igy hallottam a dolgot.
> Bye: Balazs
> 
Mint ´kikuldott´ riporter jelentem: Frankfurt kornyeken nincs semmi zur, a
Franciaorszaggal hataros telepulesek benzinkutjainal viszont oras sorok
alakultak ki. A nemet kozlekedesiek egyezkednek a benzinarrol a
kamionosokkal, felo hogy a jelenleg csokkeno munkanelkuliseget kedvezotlenul
befolyasolja ha sok fuvarost el kell bocsatani.
>     Hol vannak a "kikuldott" riporterek???
>  Ezt azert kerdezem, mert lassan bontakozik a III.olajvalsag, helyszinre
> "kikuldott" riportereinktol varnek rovid beszamolokat, naluk hogyan
> alakul a helyzet, milyen a hangulat.
>   Szoval, kulfoldi HIX-autosok legyetek szivesek nehany soros
> beszamolokat kuldeni, lakohelyeteken milyen a hangulat, van-e meg
> benzin?
>  Udv
>   Levente
Kedves Misi (Nagy), orulok, hogy itt is olvastalak...
Udv
Ildiko (ja, az en kocsim _vezetoi_ napellenzojebe belul be van epitve egy
kozmetikai tukor is....   ;o)))))  ´keszultek´ a noi vezetokre....mar csak a
beepitett fakanal es vasalo hianyzik belole, hogy nonek erezzuk magunkat :o)
)
+ - ablaktorlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>csak a gyari ablaktorlo ugral, az is csak az alig vizes uvegen, a BOSCH
ablaktorlo hibatlan (nem a BOSCH-nak dolgozom!)

Nekem a regi nem ugralt, az uj BOSCH igen, de csak ha hideg. Melegiteni kell
a szelvedofutessel. Ja, es csak a vezetooldali. Megcsereltem, de megint csak
a vezetofeloli ugral. Erosebb lehet ennek a karnak a rugoja?

Péter
+ - re:alapjarat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Sajnos tipusspecifikus dolgokat nem tudok a Sierrarol, de altalaban ismerek
nehany megoldast, ami elterjedt.

Manapsag egyre tobb benzinmotornal hajtjak meg a fojtoszelepet
elektromotorral. Ez egy nagy felbontasu leptetomotor, amely a teljes
fordulatot akar 10 000 lepesre is fel tudja osztani, tehat eleg finoman
kepes mukodni. De ez a motor nem csak alapjaratnal mukodik, hanem az egesz
tartomanyban ez mozgatja a fojtoszelepet. Ami erzesem szerint a Sierraban
van az csak a megkerulo vezetek szelepe. 
Vegyuk eloszor, hogy minek kell megkerulo vezetek es miert nem eleg
egyszeruen picit kinyitni a fojtoszelepet, ha szukseg van ra. Ket dolog, az
egyik, hogy a keverotorok, vagy befecskendezos autoknal a legtorok tul nagy
atmaroju es a motor alapjaraton nagyon keveset sziv. tehat egyreszt a
fojtoszelep iszonyu nagy vesztesegekkel mukodne, masreszt a naghy csoben a
legaram rettentoen lelassulna, igy a karbis motorokban nem lenne ami a
benzint szivja, befecskendezosoknel, meg iszonyu orvenylesek rontanak az
egyebkent sem tul jo hatasfokot. A masik, hogy a fojtoszelep icipici
megnyitasaval kicsi res keletkezik, ahol a levegonek at kene haladni, de
miutan a res kicsi a levego sebessge nagyon megno, akar hangsebesseg fole,
ami nem megengedheto a karos nyomaslengesek es a kavitocio miatt. Tehat
sokkal egyszerubb egy megkerulo vezeteket alkalmazni. 
Egyebkent is az alapjarat a legnagyobb szivas az egyesz uzemi tartomanyban,
mert a motor sehogy se akar rendesen mukodni, semmilyen ertek nem akar
megfeleloen beallni, raadasul a nagy diesel motorokra alkalmazott standard
teszben az alapjarati emisszio egy nagyon sarkalatos pont. Szoval van is
vele szivas rendesen.

udvicsek,
Walter
+ - Fiat Uno 1.3 D (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello
Tekintettel az olajvalsagra, a sebesseghatarokra, es
traffipaxokra, downgradeltem a 2000-es Mazda helyett, 
egy 1.3 Diesel Uno-ra. Amikor beinditom a motort, es
hideg meg, eleg szertelenul jar. Ha felporgetem kicsit,
akkor innentol kezdve ilyen kifujas-szeru hangot kezd 
adni. Olyan hang, mintha benzinmotorbol kicsavarnek egy 
gyertyat es igy inditanam be. Eleg hosszu a periodusideje,
igy gondolom csak az egyik henger lehet a forrasa.
A hang folyamatosan csendesedik, ahogy melegszik a motor, 
aztan megszunik. Ugy hallom, mintha a szivocsobol jonne a 
hang (?). Mi lehet ez?
Udv: Po:li
+ - offtopic - leiratkozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elnezest az offtopic-ert, de mashogy nem tudom elerni az erintett szemelyt!

Kedves ismeretlen, aki leiratkozni probalsz a listarol, a  c
immel!
A  az _en_ mail-cimem, ami viszont biztosan nincs feliratva 
a HIX-AUTO listara. Igy nem csoda, hogy ezzel a cimmel nem is tudsz leiratkozni
 rola! Sajnos valami nekem ismeretlen okbol a levelezoprogramodban az en cimem 
hasznalod feladokent, kerlek, nezd at a beallitasaidat!

Koszonettel
Lengyel Istvan
+ - Utoljara - Breko KONVOJ_ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

Utoljara  jelentkezem :-8(  Persze a talival kapcsolatban :-)
Kozeledik a nagy nap szeptember 14. - e. Csigakonvoj szep szamban alakul.
Eloljaroban kedves listatarsaim a jo idot mar megrendeltem :-))) Remelem be
is lesz tartva, es nem o tart be nekunk :-))) Reggel egy kis kodot josolok,
de mire leerunk az ido napsutesbe megy at. Viszont delutan egy kis
felhosodest josolok.
. Mivel Paks - ra 9,15 ig ott kellene lennunk akkor a javallatom az
lenne, hogy a konvoj talalkozoja a Volner fele hejszinen azaz a Budafoki
ut - Hegermalom u sarkan levo benzinkut parkolojaban lenne. A parkoloba a
Hengermalom utcarol lehet behajtani. Egy ta'mpont meg aki nem ismerne a
helyszint: benzinkut mellet van egy Mc Donalds. Ha a Budafokin mesz kifele a
jobb oldalon.Reggel 1/2 7 es
7 ora kozotti idopntban. Pontban 7 orakor indulas a Budafokin ek alakzatban
:-))) Akik eddig jeleztek hogy tagjai lesznek a csiga konvojnak?;-)

Szabo Krisztian  Skoda
Szabo Janos     Skoda
Volek eszter     
Balogh Zoltan   Renault 9
Chmelik Peter  
Fejes Tibor San
Toth Tibor     
Soma aki Dunafoldvaron csatlakozik hozzank egy amcsi etelbartol.
Figyelhetjuk a kitett jarganyt mert megallunk persze eretted :-))
Pasztor Daniel Suzuki
Lantos Tibor Suzuki + Skoda
Marci - Merci
Es vegul : Szerenytelensegem
Es termeszetesen a va'gy es az auto villanyosa Aldo

Tehat ket nap van hatra. Egyebkent gondolkodtam, hogy szomoru esemenyem
miatt nem jovok.Lemondas gondolataval gondolkodtam. De ugy gondolom, hogy
inkabb jovok :-8( Azert sem fogjatok nelkulem megtartani a talit :-8( De
sokkal szomorubb leszek.

Egyebkent mint mindig most is hozok egy -ket dolgot. Espedig.
Millitec , AmorAll coocpit tisztito, fekete muanyag lokharito tisztito,
hatso ablak futoszal javito, ablaktorlo gumilapat, zsirok, Levente ( aldo )
muszerevel.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - hiba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Opel Corsa (1.0, 12V) az alapjárati rendszer 20000km-ként tönkre megy
(feltehetően a csatlakozó hibája miatt), a katalizátor tartó bak
elkorrodál kb 40000km-nél.

Seat Ibiza 1.0 a befecskendező elektronikával egybeépített immobiliser
elromlik 31000km-nél, első kerékcsapágy gyakori cseréje.

Fiat Punto 1.0 hűtőventillátor motor elromlik, a futómű összeségében
gyenge 80000km-nél már szinte az összes alkatrészét ki kellett cserélni.

Renault Twingo a gyári első fék gyenge minőségű érdemes a 60 ezres
szervíznél Brembo tárcsára és Textar fékbetétre cserélni a jelentős
fékhatás különbség miatt.
+ - uj diesel kisauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Sziasztok,

novemberben allunk autocsere elott, es a paromnak a mostaninal kisebb es
takarekosabb kocsit fogunk venni (jelenleg Golf IV, 1.6).
Egy kis osszefoglalot keszitettem, melyek is a szambaveheto autok.
Fontos az ar, es a felszereltseg is, valamint a kis uzemeltetesi koltsegek
(foleg a fogyasztas). Ja, es hogy ne hagyjon le az asszony (nekem Fiat Brava
1.6 SX) :-).
Sajnos a dizel kocsikra altalaban 2 honapot kell varni, es a probaut is
nehezen kivitelezheto, mert megrendelesre jonnek a kocsik (azonnal el is
viszik azokat a vevok), a kereskedok nem tartanak bemutatoautot ezekbol.

Peugeot 206 Hdi
Csak Premium felszereltseggel arusitjak (nekem nem kell konnyufem felni, meg
elektromos tukor), 3.2 M Ft-ert. 
A motor kituno, nagyon megy, de draga.

Renault Clio II RN 1.9 dTi
A Renault 2.8 MFt, es minden fontos dolog benne van (szervokormany, 2
legzsak, tavir. kp-i zar, elektr. elso ablak, kodlampa). Turbodiesel motor,
200 nm-es nyomatekkal, 80 loerovel, es 4,2 literes varoson kivul
fogyasztassal. 

A VW Polo 1.4 PD TDI fapadosan 3.3 MFt (ennyi penzert tekeros ablak van
benne:-(), valahogyan felszerelve (comfortline), mar 3.6 M Ft. 
Kicsi fogyasztas, de draga.

A Fabia Comfortline 1.9 PD TDI motorral 3.85 MFt. 
Megdragabb, de 1.9-es motor.

Citroen Saxo 1.5D SX.
Az egyik eselyes Clional minden mereteben kb. 5 cm-rel rovidebb, a
felszereltsege ugyanolyan gazdag. 1.5-os szivodizel motor, 98 Nm, 58 LE,
2.520 eFt, -ez a legolcsobb. A motorja nem egy uj konstrukcio, de orok
eletu, es 3.6 a fogyasztasa varoson kivul.

Opel Corsa
Nem teccik a formaja, es most fog kijonni az uj, - varhato a regi nagyobb
ertekcsokkenese.
Corsa City X 1.7D 5a. 2,734 M Ft. 68 LE. A Cityben nincs utaslegzsak, kp-i
zar, szervokormany stb. Ha felszerelnenk ugy mint a Saxot es a Cliot 3.1-3.2
M Ft lenne. 

Maradt a Clio es a Saxo.
Ma megyek egy Citroen kereskedesbe, holnap pedig Tiszay Arpihoz, Renaultot
nezni (Baumgartner).
Ha esetleg valakinek hasonlo autovasarlasi szandeka van, irjon egy emilt,
tovabbi kedvezmenyek eleresenek remenyeben.

Udv,
Tibor
+ - bonus elvesztes / auto eladas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

A kotelezo biztositasnal ugye szamit az ember bonusz-a. Most tudtam meg,
hogy roppant konnyu elveszteni. Csak autot kell cserelni, oly modon, hogy
elobb vesz az ember, es aztan adja el a regit. Mivel a masodik auto-ra
kotott biztositas bonusz nelkul indul, es a regi auto eladasakor sem
valtozik meg. Ha elobb eladok es utana veszek, akkor hajlandok a bonuszt
atvinni az uj autora kotott biztositasra.

Persze mit varhat az ember egy biztositotol? :-(((

Ezen informaciokat a Generali biztositotol kaptam. Ha nem igazak, vagy mas
biztosito maskepp all hozza, szoljatok mar. Koszi.

Mivel IX.12-en vettem egy ujabb autot, a fentiek miatt surgosen
(tegnapelott) eladnam 1981-es Ford Fiestamat 195 eFt iranyaron.
Feher, jo allapotban, 2002 majusig vizsgaztatva, most volt olajcsere, uj
gyertyakkal, egeszen jol megy.

Graff Zotyo'
+ - Udv, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Fogash irta ( 9 sor )
[...]
> Van egy biztosan toresmentes Asconam, beallitott futomuvel, es megis sir a
> lassu kanyarban. (ha olyan az ut anyaga) Az nem lehet, hogy egy bizonyos szog
> felett mar gyarilag nem fut(hat)nak egyutt? Fugghet a gumitol is?

Szerintem a gumi a bunos. Valoszinuleg eloregedett mar az anyaga (ami persze
meg nem feltetlenul jelenti azt, hogy le kell cserelni). Ugy harom eve nekem
is szinte minden kanyarban csikorgott a Skodam (forro aszfalton kulonosen),
pedig kozeleben nem volt a csuszashatarnak. Aztan lecsereltem a gumikat ujra,
utana kidobott farral is inkabb csak surrogott-ropogott az aszfalton.

> Felado :  [Romania]
> Temakor: Kipufogocso betapasztas? ( 12 sor )
[...]
> Nasfay Zoltan irta
> >Kozben a maradek viz felforrt, a hengerfejtomites pedig ategett.
> >Nagyon orultem a dupla sikernek. Utolag aztan rajottem, hogy egy cseppet
> >okosabb lett volna, ha betapasztom a .
> Technikai zoldfulusegem miatt nem ertem mit ertel volna el vele. Talan
> lefullasztja a motrot?

Igen. Nem ismered azt a gyerekcsinyt, amikor krumplit dugnak az auto
kipufogocsovebe, amitol az nem indul be? Ha a motor nem tudja kipufogni
a gazt, az lefogja a mozgo alkatreszeit, es rovid agonia utan lefullad.
Ha nem fulladna le, nem is kellene kipufogo. Reszletesebben lasd a nalam
tajekozottabbak technikai magyarazatat. :)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: alapjarati szervomotor, injektor-karbi, Saab 9-5, Omega ( 85 sor )
[...]
> Mas:   A napokban volt szerencsem egy probakort menni egy 2.0-as,
> ecoturbos, automata, de sportfutomuves Saab 9-5-tel... [...]
> De egy hasznalt de jo allapotu 8-eves 5-os BMW-ert (ami meg erosebb is
> lehet), tehat gyakorlatilag azonos hasznalati! ertekert csak kb. harom
> milliot kell fizetni...

Yikez! Ezt nem mondod komolyan... az egyik vadiuj, a masik meg nyolceves.
Hogy lenne mar azonos hasznalati erteku? A konstrukcio szinvonala az egy
mas kerdes. Uj autot en sem vennek, de ez az osszehasonlitas _nagyon_ fals.
Egy 6-7 eves, szinten harommillios 9000-est hasonlits inkabb ahhoz a
BMW-hez, annak mar van ertelme.

> > Melyik 4M Ft koruli auto tudna nekem >legjobban< potolni a
> > mostani Omegat (meret, kenyelem, felszereles)?
> Szerintem a fentiek kozul egyik se... Nem lesz olyan kenyelmes,
> mint egy Omega... Ezek a kompakt- ill. a kozepkategoria.
[...]
> Hehe, szerintem egyik sem. Amiket itt nezegettel, azok
> also kozep, legjobb indulattal kozepkategorias gepek.
> Az Omega meg erosen felso-kozep kategoria.
> Helykinalat szempontjabol pl. folotte van a felso-kozepnek.

Ez mind szep es jo, de az eredeti kerdes az volt: ha nem is eri
el, de melyik kozeliti meg _leginkabb_ az Omegat?

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: re: hengerfej es betegsegei ( 25 sor )
[...]
> De azota a motor jobban melegszik mint azelott. Szombaton
> utana toltottem a hutoviznek, mert a minimum alatt volt. De delutan
> mar megint csinalta. Mi a franc lehet vele? Otletek? Nem hianyzik meg
> egy nagyobb kiadas...

Akkor egy metert se tovabb. Hengerfejtomites (!esetleg! hengerfej) -> kuka.
Biztos, mint a halal. Az is, hogy addig is baromi rosszat tesz a
csapagyaknak a vizes kenes. Rohanas a szervizbe, kozben imak mormolasa, hogy
csak a tomitest kell cserelni. Es lehetoleg tolva az autot. :(

Udv,
Zoli
	== Nasfay Zoltan -- mailto:  ==
== www.kimwilde.com -- www.relax.hu -- w3.swi.hu/saab900hu/ ==

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS