Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1067
Copyright (C) HIX
2001-04-05
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Buntetes (mind)  11 sor     (cikkei)
2 Fogyasztas.. :) (mind)  30 sor     (cikkei)
3 Cegauto... (mind)  37 sor     (cikkei)
4 Kicsit durva! (mind)  11 sor     (cikkei)
5 M5 (mind)  9 sor     (cikkei)
6 Fogashtol de ide ne irjatok (mind)  103 sor     (cikkei)
7 buszsav (mind)  7 sor     (cikkei)
8 va: Buszsav (mind)  15 sor     (cikkei)
9 va: Kicsit durva + Olaj + mindenfele (mind)  12 sor     (cikkei)
10 Mar megint Leganza (mind)  16 sor     (cikkei)
11 Casco (mind)  27 sor     (cikkei)
12 japan jobb mint nemet + rozsda garancia (mind)  30 sor     (cikkei)
13 Olaj (mind)  16 sor     (cikkei)
14 Udvozlet Orestisnek (mind)  7 sor     (cikkei)
15 RE RE embert okolok (mind)  10 sor     (cikkei)
16 Re: autofeltores (mind)  17 sor     (cikkei)
17 vegyes (mind)  73 sor     (cikkei)
18 Re: kutya es futas (mind)  26 sor     (cikkei)
19 Re.: D. Nubira (mind)  33 sor     (cikkei)
20 meg mindig olaj (mind)  21 sor     (cikkei)
21 Re: fogyasztas 10 liter alatt (mind)  33 sor     (cikkei)
22 Re: auto vallalkozasba (mind)  52 sor     (cikkei)
23 elektronika elettartama (mind)  22 sor     (cikkei)
24 Autobehozatal (mind)  11 sor     (cikkei)
25 RE RE embert okolok (mind)  23 sor     (cikkei)
26 re : rongalas (mind)  18 sor     (cikkei)
27 gokart (mind)  11 sor     (cikkei)
28 R/C autos bajnoksag (mind)  18 sor     (cikkei)
29 Lemaradt az "a" betu (mind)  1 sor     (cikkei)
30 Re: buszsav (mind)  51 sor     (cikkei)
31 re:fogyasztas-alomhatar (mind)  11 sor     (cikkei)
32 Gorogorszag - Kisse OFF (mind)  24 sor     (cikkei)
33 Antipacifizmus (mind)  16 sor     (cikkei)
34 Szerviz kerestetik (mind)  10 sor     (cikkei)
35 Re. Vectra ajto (mind)  24 sor     (cikkei)

+ - Buntetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> tegnap elozni tilos tablanal megeloztem egy 40-nel szaguldo
> killerZsigulit!!! Jo latasi viszonyok, 400m egyenes. Az egyenes
> vegen integet a fakabat (hogy rohadjon meg!)

Szerintem az ilyen eset benne van a pakliban! Orulj, hogy lealkudtad
5000-re es ne idegesitsd magad rajta, mert csak magaddal cseszel ki. En is
szoktam hasonlokat elkovetni, de abban a tudatban, hogy bele van tervezve a
dologba mondjuk ketevente egy bukta. (Hajj, regi szep 2000 Ft-os idok! :-)
)

Krisz
+ - Fogyasztas.. :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:31 AM 4/4/2001 +0000, you wrote:
>En is nyomom
>a gazt ha arrol van szo, de ha nincs ertelme (latom
>hogy ugyi pirosra erek oda, stb.) akkor nem.
>Szoval, lehet hogy csak a Te stilusod eseten (nem
>elitelni akarlak, felre ne erts!) alomhatar a 8 lityi,
>nem?!

Igaz veletlen kerult bele a levelem, errol mar nem akartam vitatkozni.. 
Probaltma en mar nagypapasan is jarni de nekem ennyi az annyi.. Igaz 
suzukival 5-5.5 literrel atszeltem szlovakiat es a kornyeket, pedig toltam 
neki tisztessegesen, de varosban 8 liter alatt, na az lehetetlen..
Amin kimentem egy tank benzinbol haromszor budaorsre es a kornyekre, 
(30-40km nem varos) maris 7.6 liter korul alakult az eredmeny, vagy ha 
hetvegen autoztam is 8 ala kerultem, de varopban napkozben hogy nem hagyom 
el a p tablat, es nem megyek ki huvosvolgybe vagy ilyen tavoli helyekre az 
eredmeny autotol fuggetlenul (csak benzines, mertdiesellel 6 litert 
nyomtam)8 liter felett volt mindig, egesz 16 literig.. (ebben az ertekben a 
kispolszki is benne volt, de 1000 km alatt elegetek egy kuplungtarcsat es 
az osszes fekbetetet igy annak a fogyasztasa nem mervado)
Most baratnom jart parszor a kocsimmal mellyel en 12-13 litert etettem meg 
nagy hidegben, neki 11.8 liter jott ki most eredmenykent, nagyon ovatos 
nyugodt vezetessel (igy legqalabb mas torte ossze a kocsit, minek is 
vigyazni ra)  tehat max 10% pluszt elkonyvelhetunk a nehez labamnak.
Suzukinal is nagyjabol fel liter volt a kulombseg ha nyomtam vagy ha nem 
nyomtam, a vr6 golfnal ha leszakadt a kipuff akkor pont 1500 rpmnel 
lehetett elviselni a hangjat igy a 14+ literbol egybol 7-8 liter lett, de 
meg is elozott minden kispolszki.. :)

Ant
+ - Cegauto... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:31 AM 4/4/2001 +0000, you wrote:
>Ezek az infok Magyarorszagra vonatkoznak? A paromnak es nekem van
>egy kozos BT-nk, s az O Wagon R+-a cegauto, a BT a tulajdonos. A
>kotelezoje Bonus 4, a cascoja olcsobb mint valaha (nehany hete

Jaja, de en csak 1 biztositost kerdeztem meg, es foelg a teherauto 
erdekelt, ugyanis egy l200 pickup volt a kiszemelt alany. :))

Mindenesetre cegautot jo arban eladni tobb szerencse kell mint sajat neven 
levot..
En a suzukimat elegge aron felul adtam el nagyon gyorsan, pedig 
teherautonak volt hasznalva, de szepen osszeraktuk kipucoltattuk azt 
mehetett eladasra..  Nem hiszem, hogy megerte volna cegautonak venni, 
1.6mert vettem ujonnan  1.3m felett adtam el, 300e ft ertekvesztest tudtam 
volna elszamolni, amit azon nyerek azt buktam volna az eladasnal mar csak 
akkor ha foglalkozni kell vele ui. en adtam volna 1.1-ert is, mert nem volt 
kedvem az eladassal foglalkozni.
Menetlevelet meg nem irtam volna, soot kulfoldre menet kerhetik a hataron a 
hiteles forditasat annak hogy aki vezeti az autot az vezetheti az autot.. 
Ez is penzbe es legfokeppen idobe kerul elinteztetni, en meg ha menni 
akartam valahova inkabb csak a fiokbol kivettem a papirjaimat, addig 
baratnom becsomagolt es indultunk.  nem erek ra egy halom nyelvre 
forditgatni. Bar szerintem sehol sem kertek volna, de ha megis akkor 
visszafordulok ?
Egyszeruen a sajat autom, en akarok vele menni oda ahova akarok, nem akarok 
engedelyt irni magamnak hogy hasznalhassam a kocsimat, nem akarok fuzetet 
vezetni hogy merre jartam aznap, mert naponta 100 helyre megyek.. ha nem 
irom akkor a rendorrel veszekedhetek, egyszeruen ez se hianyzik.. Ez a 
legfontosabb, amiert nem eri meg szorakozni az uggyel.
Mast meg nagyon elszamolni.. a benzint lehet, csak irni kell hogy mennyit 
mentunk, az autora eso koltsegek 60-80%-a elszamolhato ugyancsak, ehhez nem 
kell a ceg nevere irni az autot..
Szoval mindenesetre nekem nem erte meg, es eszembe nem jutna cegnevre 
iratni autot, pedig volt kilatasban de akarhogy is szamoltam nem erte meg. 
Teherautonal tenyleg megeri, de szemelyautonal.......

Ant
+ - Kicsit durva! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Vaddiszno es mindenki!

Koszonom a hozzaszolasokat a teherautos
elmenyemhez. Meg csak annyit mondanek,
hogy a teherauto nem elozott senkit, mert 
eleg sokaig kovettem es megvartam az 
abszolut tiszta elozesi helyzetet. Na de
mindegy ez mar a multe. Az azert bizos hogy
legközelebb megallok es beszelgetek a soforrel.
 Meg egyszer kösz mindenkinek.
Péter!
+ - M5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia VD, szia HA!
Azt irod, 5-ben 272-t megy az M5. Ha jol emlexem,
a tied gyari, nem tuningolt peldany, annak nem 250
a vegsebessege? (Vagy ez az "M" szeriara nem vonatkozik?)

Piece:
nme

"Know your enemy"
+ - Fogashtol de ide ne irjatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

kicsit akadozik a mailem, de par hozzaszolas omlesztve:

ford-seb

>Te ne kavarj :-)
>>"Ne kavarj, ne kavarj, erted mit irtam, a motor fordulatszama esik lefele
>>mikozben az auto gyorsul,"
>Adott, fix attetelu sebessegfokozatban levo autonal nehezen tudom
>elkepzelni - a kiporgo kerekek esetet kiveve - hogy a fordulatszam
>csokkenesevel nojon a sebesseg. A gyorsulas pedig ezt jelenti.
>Ezt azert kifejthetned alaposabban :-)

Ti ne kavarjatok! :)
Kiindulo helyzet: motor egyesben uveghangig kiporgetve, kuplung, berantod
masodikba, aztan kuplung fel, vele egyidoben nagy gazt adsz.
1. Skoda S100-ban ulsz. A motor fordulatszama bamulatos gyorsasaggal esik
vissza a masodikban a sebesseghez tartozo fordulatszamra, majd innet kezd
ujra felmaszni.
2. Dodge Viperben ulsz. A motor fordulatszama marad uvegen, a kerekek
veszik fel a nagyobb fokozatban a motor fordulatszamanak megfelelo
fordulatot, azaz fekete csikot radirozol mindaddig, amig a kocsi sebessege
nem eri el a tulporgo kerek keruleti sebesseget.
3. Minden koztes allapot. Kicsit nyikkan, aztan a fordulat visszacsuszik, a
kocsi meg gyorsul immaron a motor fordulatszamanak emelkedesevel.

Ha jol ertettem az eredeti (Ant-fele) leirast, az erosodes ott
jelentkezett, hogy a Skoda-hoz hasonlo koztes allapotbol eltolodott a Viper
iranyaba, de meg a koztes allapotban. Azaz: valtas utan jol hallhatoan
gumicsikorgas van egy darabig, mikozben a fordulatszam a csekely merteku
teljesitmeny-felesleg miatt csuszik vissza a kerekek fordulatszamahoz
(Skoda-eset), de a kocsi kozben gyorsul, hiszen a kerekek tobbet porognek
mint amennyivel a kocsi halad (Viper-eset).

Vilagos?

elettartam

>Ekes pelda erre a Renault sajtolt motorblokk, es hengerfej egyuttese. Ez
>utobbi 90, a teherauto kormany+muszerfal 10%-ban okolhato abban az
egyebkent
>igen elhanyagolhato korulmenyben, hogy a budos eletben soha nem veszek

Ezzel mire gondolsz pontosan? Mi az a "sajtolt motorblokk, es hengerfej" ?


olajok

>>A Baumgartnernel 3 fajta olaj kaphato, MOL + Mobil+ Elf. Midegyik full
szintetikus.
>>MOL   - 10W40 - 2999 Ft (brutto)
>>Mobil -  5w50 - 3389
>>ELF   -  5w40 - 3199
>
>Tegnap vegeztem egy kis piacfelmerest 10W-40-es turbodiesel motorolaj
ugyben
>(Renault Clio II. 1.9 dTi)
>
>Shell Helix diesel plusz 10W-40 felszintetikus 2362,5 Ft/liter +300 Smart
pont
>Shell Helix ultra 5W-40 szintetikus 3712,5 Ft/liter +300 Smartpont
>OMV Eco synt 10W-40 szintetikus 2190 Ft / liter
>Total Quartz diesel 10W-40 szintetikus 2493 Ft / liter
>Toltal Quartz diesel 5W-40 szintetikus 3505 Ft / liter
>MOL Mol dinamic 10W-40 reszszintetetikus 2440 Ft / liter
>Mol transit 10W-40 reszszintetetikus 2439 / liter
>
>Ugy tunik OMV eco synt a nyero.

Esetleg:
Texaco Havoline Formula 3 10W-40 1500 Ft/ liter (resz-szintetikus)
Texaco Havoline Formula 3 15W-40 1300 Ft/ liter (asvanyolaj)
Fina nemtudommi 5W-40 2500 Ft/ liter (resz-szintetikus)



Focus RS cikkem a www.auto5.hu oldalon







_______________________________________________________________________________

Ce message électronique et tous les fichiers attachés qu'il contient sont
confidentiels et destinés exclusivement ŕ l'usage de la personne ŕ laquelle
ils sont adressés. Si vous avez reçu ce message par erreur, merci de le
retourner ŕ son émetteur. Les idées et opinions présentées dans ce message
sont celles de son auteur, et ne représentent pas nécessairement celles du
Groupe DANONE ou d'une quelconque de ses filiales. La publication, l'usage, la
distribution, l'impression ou la copie non autorisée de ce message et des
attachements qu'il contient sont strictement interdits.

This e-mail and any files transmitted with it are confidential and intended
solely for the use of the individual to whom it is addressed. If you have
received this email in error please send it back to the person that sent it to
you. Any views or opinions presented are solely those of its author and do not
necessarily represent those of DANONE Group or any of its subsidiary
companies. Unauthorized publication, use, dissemination, forwarding, printing
or copying of this email and its associated attachments is strictly prohibited.

_______________________________________________________________________________
+ - buszsav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A BKV es a Rendorseg (vegre) elhatarozta, hogy letisztitja a Budapest
>teruleten levo huszonegynehany km hosszu buszsavokat azoktol az
> autosoktol, akik azt jogosulatlanul hasznaljak.

Melysegesen egyetertek!

raki
+ - va: Buszsav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Azonban vannak helyek (pl.a Budaorsi ut) ahol a buszsavot mint 
> negyedik sav hasznaljak az autos kollegak (bevallom, itt en is) es 
> meg ekkor is all mind a negy sav.
Ez a par szaz meteres buszsav csak azert van, hogy a Pestre erkezo
busz legalabb azt a ket megallojat meg tudja kozeliteni es le tudja
rakni utasainak egy reszet. Sokan megpattannak es az Etelerol 
mennek tovabb.
Ott az a tisztesseges viselkedes, hogy nem akadalyozzuk ebben.

> Meg lehetne ezt oldani pl. a buszmegallo valamilyen modon torteno 
> kibovitesevel, eltolasaval, illetve az ut kiszelesitevel olymodon, hogy 
> eleve 4+1 sav legyen befele, 
Nem igazan van ott arra hely - sajnos.
--
Meszaros Geza
+ - va: Kicsit durva + Olaj + mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasz Vaddiszno !

>Kilonem a bal elso kereket Akkor arcara fagyna a mosoly.
Az tuti ! El nem hinne, hogy ezert kepes voltal atloni a szelvedodet, 
vagy az utas oldali ajtodat. Ezt az ertetlen tekintetet latnad az arcan
mikozben a kormanyozhatatlan teherautoval ledaralna az utrol.

> 5. 272
> Persze ezek csak kb. adatok. Nem birtam annyira pontosan leolvasni.
Nem baj. Ennel a sebessegnel mar mindegy, hogy 271, vagy 273.
--
Meszaros Geza :-)
+ - Mar megint Leganza (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves awender!
>Vezetett mar vki Daewoo Leganza-t? Mi a velemeny rola esetleg?

En meg nem vezettem, de azt nem kivanom senkinek. Hunyadit vezettem, az =
remalom. Szerintem tegyel le a koreai autokrol. Ha kozolned mennyit szansz
kocsira, meg hogy kb. mit varnal el az autotol, mire hasznalnad, biztos
tudnank neked valami jot ajanlani a listarol. Csak konyorgom koreait ne! Meg
en japant se vennek a helyedben, de ez mar csak szemelyes tanacs, nem
kotelezo megfogadni. Amugy en melegen ajanlom a BMW-t. Ha van az ismeretsegi
korodben esetleg, akkor vitesd mar el magad 1 probakorre, es meglatod, utana
mar nem lesz problema a dontes, vagy a kulonbseg tisztazasa egy koreai meg
egy europai kocsi kozott. Ha mas nincs, akar en is viszlek egy kort, alkalom
adtan. Csak most nem tudok elado M5-ost epp. De majd megoldjuk valahogy.

Csakany,
Vaddiszno
+ - Casco (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Fecsuka!
>>.. Cascot is fizetek, havi 40e
>> ft-ot, azert, ha osszetorom az automat valaki megfizesse a kart..

>Legyszives, aruld el, hogy milyen autod van, mert ez egy kicsit soknak
tunik
>nekem.Minekunk egy 2,5 TDi Citroen Jumperunk van, amire a kotelezo+casco
havi 20e.
>Ahogy igy szamolgatok, legalabb 10 millas autod van, ebben az eseten fogadd
>gratulaciomat!!

Nem azert mondom, de az en automra, mikor megvettem, akartam kotni Cascot
(en naiv). Ki is jott a biztositos, es egy het mulva kozoltek, hogy kb. havi
80 ezer lenne a Casco, de nem vallaljak be. Hat akkor rohadjanak meg. Pedig
az autom nem er 10 millat. Szoval elmennek ezek a picsaba. Meg ahhoz, hogy
az onresz mellett megerje (nem tekintve itt az esetleges lopaskart), evi
8-900 ezer forintnal nagyobb kart kene csinalnom a kocsimban. Foleg az en
hibambol ugye, hogy a Cascom fizessen, ne a masik kotelezoje. Ez pedig
nonszensz. De amikor a TDI Golfomra kotottem, mert mentunk kulfodre, es ugy
gondoltam, majd 1 honapig fizetem, utana pedig lemondom (igy is lett), arra
is 20 ezer korul volt a Casco, pedig nem is pesti kocsi volt, csak egy
snassz Golf. Szoval ezek jodolgukban mar nem tudjak mit csinaljanak, meg
mennyi penzt kerjenek el. Nem azert, de havi 80 ezerert mar nem igaz, hogy
nem talalok valakit, aki ejjel-nappal a hatso ulesen ul, es orzi a kocsit.

Udv,
Vaddiszno
+ - japan jobb mint nemet + rozsda garancia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves VTI+awender!
Az atrozsdasodas elleni garancia nem azert fontos, mert hogy Mercinket pl.
29 ev mulva is reklamalhatunk, ha elojon egy negyzetcentimeter rozsda, es
most ugyanmar csereljek ki a kocsit, hanem latjuk, hogy a ceg ugy gondolja,
gyart olyan minosegu autot, illetve karosszaeriat, ami szamitasai szerint 30
evig ellenall a rozsdanak. Lehet ebbol is kovetkeztetni a kocsi es a gyar
minosegere. Bar szerintem is 10 evnel hosszabb idot hulyeseg beirni.
Azonkivul, ha markaszervizben csinaltatod meg a torest, akkor ugyanugy el,
ill. folytatodik a garancia. Errol mindig eszembe jut, amit egyszer talan
mar le is irtam regebben a listan, hogy ismerosom - aki torott autok
megjavittatasaval es eladasaval uzletelt -, szoval az o udvaran talaltam 2
torott motorhaztetot, kb. egy idoben beerkezett torott es karosszerias
munkara varo autorol lettek leszedve. Az egyik Honda Civic, a masik 80-as
Audi, mar a gombolyu. Szoval epp elmult a tel es epp olvadt el a ho. Meg
felig ho lepte a 2 motorhaztetot, amik egymas mellett fekudtek a fuvon.
Szoval az Audie szep femszinu volt ott ahol megtort es lejott a festek, a
Hondae meg mero rozsda. De ugy isteigazabol allt rajta a rozsda. Szoval
nekem ez az elmenyem mai napig meg6arozo, azota sem jutott eszembe egyszer
sem biliacelbol keszult japan autot venni.
Amugy ha mar garancia ugrasnal tartunk, az A8-as Audit, mivel ugye
aluminiumotvozetbol van, csak kulon szerszammal lehet javitani, amivel soha
nem nyulhatnanak fembol keszult autohoz, tehat a szervizekben elvileg kulon
reszlegnek kellene lennie az A8-asok reszere, es az aluminium autok
javitasahoz kulon keszitett szerszamok szinet az Audi zolddel jeloli.
Mondjuk reg jartam Audi szervizben, de en ott ugyan nem lattam zold
szerszamot. Amugy ha nem ilyennel nyulnak az Audihoz, akkor maris ugrott a
garancia. Nesze neked aluminium.

Na udv,
Vaddiszno
+ - Olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Gyugyo,
>Csak annyiban szeretnek hozzaszolni a fent nevezett temakhoz, hogy
Magyarorszag
>ra benzint es nyers koolajat csak a MOL RT szallit...

Szerintem meg az OMV es a Avanti kulfoldrol hozza a benzint, valamint a V
Power 99+ is Ausztriabol jon, nem a MOL-tol. Azonkivul azt sem tudom
elkepzelni, hogy az osszes olajtarsasag kulon Mo-ra telepitett volna egy
olajgyarto uzemet. Pl. Castrol, Valvoline, Texaco, meg sorolhatnam meg az
olajgyartokat, amelyek nem mind benzinarusitok is egyben. Szoval meg a
Shellnel hagyjan, de hogy a Castrol olaj nem Mol olajbol keszul, az tuti. De
szerintem a tobbi sem itthon gyartatja az olajat kulon kis hazank reszere.
Ha valaki esetleg mashogy tudja, kerem javitson ki.

Udv,
Vaddiszno
+ - Udvozlet Orestisnek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Legy udvozolve koztunk kedves Ori!

A SAAB ugyeben sajnos nem tudok segiteni, de az utielmenyekre kivancsi
vagyok.

	Udv!
		Takacs Laszlo
+ - RE RE embert okolok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ha mar a kozlekedesi moralnal tartunk. Nem tudom mikor es nem tudom hol
hallottam, hogy angliaban vegeztek valami felmerest a vezetesi stilusrol es
a szexualis szokasokrol. Az eredmeny valami olyasmi volt, hogy az adott
uriemberek pont ugy bannak a partnerukkel, ahogyan resztvesznek a
kozlekedesben...es ugyebar mindenki harmonikus parkapcsolatra vagyik?

	Udv!
		Takacs Laszlo
+ - Re: autofeltores (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Csaba:
>Mindenki papol, hogy ilyen meg olyan vilag van, de a radiot az autoban
>hagyja... 
Igaz, hogy botorsag barmit is lathato helyen hagyni.
Viszont radio eseten: Van egyaltalan meg ilyen kivehetos (fiokos) radio?
(Kulonben is eleg nyugos volt ki-be rangatni, cipelni...)
Ha meg csak elolapot veszel le, az mit er ebbol a szempontbol?
En is azt hittem, hogy az elolap es a radio ossze van kodolva, de mar nem 
hiszem...

G.Laci


---
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

ford-seb

>Te ne kavarj :-)
>>"Ne kavarj, ne kavarj, erted mit irtam, a motor fordulatszama esik lefele
>>mikozben az auto gyorsul,"
>Adott, fix attetelu sebessegfokozatban levo autonal nehezen tudom
>elkepzelni - a kiporgo kerekek esetet kiveve - hogy a fordulatszam
>csokkenesevel nojon a sebesseg. A gyorsulas pedig ezt jelenti.
>Ezt azert kifejthetned alaposabban :-)

Ti ne kavarjatok! :)
Kiindulo helyzet: motor egyesben uveghangig kiporgetve, kuplung, berantod
masodikba, aztan kuplung fel, vele egyidoben nagy gazt adsz.
1. Skoda S100-ban ulsz. A motor fordulatszama bamulatos gyorsasaggal esik
vissza a masodikban a sebesseghez tartozo fordulatszamra, majd innet kezd
ujra felmaszni.
2. Dodge Viperben ulsz. A motor fordulatszama marad uvegen, a kerekek
veszik fel a nagyobb fokozatban a motor fordulatszamanak megfelelo
fordulatot, azaz fekete csikot radirozol mindaddig, amig a kocsi sebessege
nem eri el a tulporgo kerek keruleti sebesseget.
3. Minden koztes allapot. Kicsit nyikkan, aztan a fordulat visszacsuszik, a
kocsi meg gyorsul immaron a motor fordulatszamanak emelkedesevel.

Ha jol ertettem az eredeti (Ant-fele) leirast, az erosodes ott
jelentkezett, hogy a Skoda-hoz hasonlo koztes allapotbol eltolodott a Viper
iranyaba, de meg a koztes allapotban. Azaz: valtas utan jol hallhatoan
gumicsikorgas van egy darabig, mikozben a fordulatszam a csekely merteku
teljesitmeny-felesleg miatt csuszik vissza a kerekek fordulatszamahoz
(Skoda-eset), de a kocsi kozben gyorsul, hiszen a kerekek tobbet porognek
mint amennyivel a kocsi halad (Viper-eset).

Vilagos?

elettartam	

>Ekes pelda erre a Renault sajtolt motorblokk, es hengerfej egyuttese. Ez
>utobbi 90, a teherauto kormany+muszerfal 10%-ban okolhato abban az
egyebkent
>igen elhanyagolhato korulmenyben, hogy a budos eletben soha nem veszek

Ezzel mire gondolsz pontosan? Mi az a "sajtolt motorblokk, es hengerfej" ?


olajok

>>A Baumgartnernel 3 fajta olaj kaphato, MOL + Mobil+ Elf. Midegyik full
szintetikus.
>>MOL   - 10W40 - 2999 Ft (brutto)
>>Mobil -  5w50 - 3389
>>ELF   -  5w40 - 3199
>
>Tegnap vegeztem egy kis piacfelmerest 10W-40-es turbodiesel motorolaj
ugyben
>(Renault Clio II. 1.9 dTi)
>
>Shell Helix diesel plusz 10W-40 felszintetikus 2362,5 Ft/liter +300 Smart
pont
>Shell Helix ultra 5W-40 szintetikus 3712,5 Ft/liter +300 Smartpont
>OMV Eco synt 10W-40 szintetikus 2190 Ft / liter
>Total Quartz diesel 10W-40 szintetikus 2493 Ft / liter
>Toltal Quartz diesel 5W-40 szintetikus 3505 Ft / liter
>MOL Mol dinamic 10W-40 reszszintetetikus 2440 Ft / liter
>Mol transit 10W-40 reszszintetetikus 2439 / liter
>
>Ugy tunik OMV eco synt a nyero.

Esetleg:
Texaco Havoline Formula 3 10W-40 1500 Ft/ liter (resz-szintetikus)
Texaco Havoline Formula 3 15W-40 1300 Ft/ liter (asvanyolaj)
Fina nemtudommi 5W-40 2500 Ft/ liter (resz-szintetikus)

Udv
Fogash
+ - Re: kutya es futas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

A tipprol jott ez a kerdes, mivel autos problema bemasolom ide is, a
valaszokat ne az en cimemre kuldjetek, hanem a  -re.

 wrote:
> Kedves Hix-elok!
> 
> Levelemet mar elkuldtem a HIX-Allat-ra is, de onnan sajnos nem kaptam
> valaszt, hatha, itt akad segitseg.
> Az alabbi kerdesben varnam valaszotokat(kozvetlen e-mail-ben): hol lehet,
> ha lehet egyaltalan, olyan sipot kapni, amivel futas kozben tavol lehet
> tartani az uldozni keszulo kutyakat? (Sok felenk a kobor eb.) Hallottam
> vmit arrol, h a kutyak bizonyos (szamunkra nem hallhato) hangokat nagyon
> nem kedvelnek (ultrahang?) es ezekkel tavol lehet oket tartani. Lattam
> olyan szerkentyut, ami kibocsat ilyen hangot, de nagy volt, nehez es
> elemmel mukodott (azaz nem igazan alkalmas futashoz). Allitolag van olyan
> (egyszeru) sip is, amivel a kivant hatas elerheto. Valoban van ilyen? Ha
> igen, merre keressem? Speci futoboltban v inkabb vmi kutyakikepzo
> szakuzletben, "allat-felszereles" boltban? Koszonom a segitseget! P

-- 
Minden jot, Fekete Zoltan

Tetszik a segged. Hordhatom kalapnak?
--pickup-howto
+ - Re.: D. Nubira (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A Nubiras cikkhez szolnek hozza, a csaladban van egy 2 eves Nubira kombi ( 1.6i
, 106 LE ), 75e km-mel. En is eleg sokat vezettem. Ami igaz az igaz, a futomu, 
es a minoseg hagy kivannivalot maga utan, de ezt is meg lehet szokni. Mindenese
tre aki D.-t akar venni jol jarja korul es alkudjon ezerrel.  Miutan megvettuk 
 egy hosszab ideig alltunk vele garazsban betegseg miatt: allasaban megrepedt a
 szelvedo,de tisztessegesen ( 2e km utan, semmi kov. eroszak), 5e km-nel beallt
 az ablakemelo motor, 6500-nal a ventilator. A burkolatok ekozben szep csendben
 meglazultak, lepattogtak.  20e-nel megadtamagat a gombcsuklo.

A fenti problemakat szo nelkul es ingyen kicsereltek, meg szerencse hogy 3 ev g
ari van ra, hogy utana mi lesz nem tudom. A  magneskapcsolo mostanaban neha szt
rajkol, es megint megrepedt a szelvedo. A fogyasztasa ( 25 % palya, fout, 75% B
p.):  10-12 liter, de amikor hoszabb ideig csak orszaguton mentunk, akkor is 8 
korul evett, ami szerintem kicsit sok egy 1.6-os autotol, pld egy Opellel ( Ast
ra 1.6i , 75 LE varos 8-9 l ) osszevetve.
Szoval aki Daewoo-t vesz ( auto, video,stb. ), annak egy kalappal !!!

Ui.: Persze kivetelek mindig vannak



--

Diese E-Mail enthält vertrauliche und/oder rechtlich geschützte Informationen. 
Wenn Sie nicht der richtige Adressat sind oder diese E-Mail irrtümlich erhalten
 haben, informieren Sie bitte sofort den Absender und vernichten Sie diese Mail
. Das unerlaubte Kopieren sowie die unbefugte Weitergabe dieser Mail ist nicht 
gestattet.

This e-mail may contain confidential and/or privileged information. If you are 
not the intended recipient (or have received this e-mail in error) please notif
y the sender immediately and destroy this e-mail. Any unauthorised copying, dis
closure or distribution of the material in this e-mail is strictly forbidden.
+ - meg mindig olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

hat megint olvastam sok okos dolgot az olajokrol. :-)
Mit kell neznem meg az olajon azon kivul hogy 10W-40-es, es hogy turbodizel
kocsihoz jo?
Rendben, gagyit ugysem veszek, de ha neve van az olajnak, akkor meg a plusz
bennuk?

Vaddiszno ezt irja:
>szerintem sincs kulonbseg a nagy olajgyartok azonos minosegu 
>olajai kozott (OMV, ARAL, SHELL, stb.)

Az olajat teljesen normal hasznalatra vennem, foleg hosszabb utakra (Bp-Vazs
megye), a kocsi nincs szetporgetve, mar csak azert sem, mert 2500-as
fordulatnal megy 110-zel.

Tegnap jutanyos aron lattam Esso felszintetikus olajat a fenti
tulajdonsagokkal.

Udv,
Tibor
+ - Re: fogyasztas 10 liter alatt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> > ennyit csak a suzukim fogyasztott, mas autoval nem talalkoztam ami
> benzines
> > es a varosban 10 liter alatt evett volna. Kulonben km-ben szamoltam,
> > budapesten tankoltunk,  bp  - hegyeshalom - gyor es itt kifogyott a
> > benzin.. Varosban a 8 liter szvsz alomhatar csupan, en a suzukival
> > legtobbszor  8.6 litert etettem meg.
>

Akkor mondom a ceges autoinkat, amik 99%-ban varosban kozlekednek:

 Ford Escort 1.4 '98 - atlagosan 8,2 liter
Toyota Corolla 1.4 '00 - atlagosan 7,8 liter
Ford Focus 1.6 '00 - atlagosan 8,9 liter

 Most jojjon a poen: az osszes autonk kombi, cegauto, tehat nyomjak a
szemet.

 Van meg Fiesta Courier 1.3, ezek olyan 8 korul esznek, van 2.3 Mondeo, na
az
megeszi a 12-14-et.
A 85-os 1.5-os Mazdam atlagosan 8-9 litert eszik, nyaron bemegy a 8 ala,
telen felmehet 10 -ig.

 Velemenyem szerint 1.6 literes benzines motor alatt minden benne van a
10-ben es nem kinlodas a 8 liter.
Az 1.0 alatt mar 7 liter ala is be lehet menni.

 Szerintem a velemenyed egyik meghatarozo alapja a sportos labad. Lehet hogy
a Suzukiddal mas 7,5-8 literrel vigan eljarna.

 SzaboZE
+ - Re: auto vallalkozasba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Balazs irta:
>>>
Ugy tudom 20%-os linearis kulccsal amortizalhato, plusz
elszamolhato a teljes lizing koltseg, illetve ha reszletre
vasarolt, akkor az osszes kamat ill. banki koltseg.

Varjal! vagy-vagy.
IMHO VAGY ertekcsokkenest szamolsz el, vagy lizing (hitel)
torlesztoreszleteket. A ketto egyutt nagyon gazdasagos megoldas
lenne... :-) Elszamolnad ui. az auto ertekenek 1,3-1,8-szorosat...

Mas kerdes a tartos berlet.
Ott berleti dij az egesz auto, es a szolgaltatas AFAjat
visszaigenyled. Viszont identol bekemenyitettek a mocskok, es
predefinialt minimalerteken lehet kiszedni 1-2-3-4 ev utan az autot a
vallalkozasbol. Cegautok (sok kilometert futottak, leharcoltak) CSAK
BUKOval szedhetok ki, mert nem ertekesithetoek az eloirt erteken. (Pl
2 millios Opel Astra Classicot minimum 1,4-ert lehet kiszedni 2
evesen. Viszont 100-120 ekm-rel senkinek nem kell ilyen fostalicska
ennyiert.)


Egyebkent: erdemes a JO, cegre vett AUTO melle venni egy AKADALYt ((C)
VD). Ugyanis az APEH fele igy igazolhato, hogy CSAK ceges celokra
hasznaltatik JO AUTO, hiszen van egy masik auto is. Es igy nem kell
havi 6000 Ft-ot fizetni cegauto-illetekkent. Valamint elszamolhato
100%-ban a JO AUTO javitasi koltsegei, nem csak 60-80%-ban. Az
arokparton allo auto eves koltsege pedig minimalis. (kabe 20 kFt/ev).
Nem beszelve arrol, ha amugy is van masik auto a csaladban, mert akkor
0 kFt a plusz koltseg...



>>>
Eladaskor figyelni kell a maradvanyerteket es egyeb adotechnika
szir-szart, ezt egy konyvelo jobban tudja.

Allitolag (urban legend?) identol az amortizacional csak az EUROTAX
ertekkulonbozet amortizalhato. Tehat nem lehet a zsir uj bringat
leirni 5 ev alatt, hiszen ekkorra meg mindig van 30-60% erteke az uj
arhoz viszonyitva.

Nincs valakinel karnyujtasnyira adoszakerto? (Anyos, feleseg, CompLex
jogtar?)



udv, deejaytiszy
(PS: a szamokat fejbol irtam - hehe, szabadsagon vagyok! :-)
+ - elektronika elettartama (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szommer Akos irta:
: Pontositok: Ugy velem a tervezesnel szempont az, hogy
: a keszulekek 99,9..%-a teljesitse a 17 evet. Es nem az, hogy
: 99,9% biztonsaggal 17 eves koraban menjen tonkre.

Egyetertunk.

: >ami ezen elettartam folott (pl. 17 ev) meg
: >mukodik, szerencse dolga.
: Ez a 2. valtozatra emlekeztet es tovabbra
: is fenntartom, hogy igy egy aramkor nem tervezheto.

Elismerem, de en nem szeretnek a kocsik azon 0,1%-anak valamelyikeben
ulni, amelyikben 17 eves korara elromlott az airbag-elektronika. Ez
szerintem orosz rulett. Szamomra nem mindegy, hogy a legzsak 1e-9
valoszinuseggel nem nyilik ki egy 2 eves autoban, vagy 1e-3
valoszinuseggel egy 17 evesben [az adat hasrautesek].

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Autobehozatal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Kulfoldrol szeretnek autot behozni, hol tudom meg hogy milyen
koltsegekkel kell szamolnom a vetelaron felul. Vagy ha valaki itt a
listan foglalkozott mar ilyennel, irja meg hogy mi ennek a menete.
A segitsegeteket elore is koszonom, balesetmentes kozlekedest kivanok
mindenkinek.

Udv:
      Janos

+ - RE RE embert okolok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kb. egy oraval ezelott volt egy szamomra megdobbento elmenyem. Az Ulloin
jottem kifele, amikor a Korut utan savot akartam valtani. Kozepso tukor, bal
tukor, index, gyerunk, erre hatalmas dudaszo - a holtterben volt egy Suzuki,
akinek igy fekeznie kellett. Egett az orcam rendesen, hogy pont most nem
fordultam hatra, abban a pillanatban a forgalom miatt inteni sem tudtam,
kesobb viszont azert, mert leblokkoltam az illeto reakciojatol. Majd kiesett
a kocsijabol, annyira nekiallt gesztikulalni, majd vadul cikazni kezdett az
autok es savok kozott, gondolom, hogy utolerjen es a pofamba orditsa a
velemenyet. Szerencsere ugy alakult, hogy a forgalom elsodorta mellolem, nem
tudom, mit kezdtem volna egy duhongo emberrel.
A felreertesek elkerulese vegett, tenyleg szegyellem magam, azert, amit
figyelmetlensegbol csinaltam, a duda/villogas/okolrazas jogos, viszont nem
tudom felfogni azt a mentalitast, amikor a sertett ezekutan veszelyes
szituaciok sorat alakitja ki (szandekosan veszelyeztetve a mellette/mogotte
haladokat), pusztan azert, hogy elegtetelt szerezzen maganak.

Udv:
pJ

>Azt hiszem itthon alapveto emberi magatartasi
>problemak vannak, de mivel az autozas sok
>embernel stresszt valt ki ezert ott hatvanyozottaban
>jonnek elo problemak
+ - re : rongalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Manapsag az emberek szarnak mindenre. Ram nemregiben ejjel 
jott ram a kerekcserelhetnek (rohadt szogek az uton), igy aztan 
megalltam egy parkoloban, felemeltem, es elkezdtem bebralni 
lefele a kereket. Viszont az auto csukva volt, a radio sem ment, 
ergo ugy nezett ki, mintha epp egy kerekre lenne szuksegem. 
Egyszercsak arra lettem figyelmes, hogy valaki par centire 
elgyalogol a hatam mogott. Oda se szol, le se szarik.
Most ezek utan akkor szedink szet az autot, amikor akarjak. Igaz, 
a kerekkulcs nagyo ut.

ADios

Lantos, Tibor                           
 | http://www.lantos.net    
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - gokart (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Paran jeleztetek, hogy tetszene egy kis kozos gokart. Ahol en voltam a
mogyorodi Hungarokart palya. Este 10-ig vannak nyitva, a palya fedett, a
gokartok jol mennek.
Egy futam 1400 Ft, max. 5 kocsi lehet a palyan. A futam vegen kinyomtatva
megkapod a legjobb koridodet, az atlag idot, es a megtett koroket. Lehetne
pl. egy F1-hez hasonlo menet : mindenki menne egy futamban, es a legjobb 5
korido futna egy dontot.
Mehetnenk valamelyik vasarnap delutan. Csaladtagok is johetnek, mert van
nezoter, bufe, meg a csarnok korul sok hely a szabadban.
Varom a javaslatokat a datumra es a jelentkezoket !
Sziasztok : Laci
+ - R/C autos bajnoksag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok !

>Hétvégén Pécsen kerül megrendezésre az R/C autós
>bajnokság első futama. Aki még nem hallott volna az autósport
>ezen ágáról, annak elmondanám hogy a leggyorsabb kategóriában
>1.8s alatt vannak 100 on az autók. Harminc perces a döntő
>és 5 percenként tankolás a boxban. Fordulatszám 40.000 ........

Meseljen mar valaki errol az utosportrol ....


  Zoltán Páleník
  SWH Siemens Business Services, s.r.o.
  Bárdosova 2, P.O.BOX 93, 
>   837 93 Bratislava 37
  Phone: +421-7-5968-4779
  Mobile: +421-905-904966
  E-mail: 
+ - Lemaradt az "a" betu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

autosportrol ;-)
+ - Re: buszsav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>2. Azonban vannak helyek (pl.a Budaorsi ut) ahol a buszsavot mint negyedik
>sav hasznaljak az autos kollegak (bevallom, itt en is) es meg ekkor is
all...

Eddig en is...

>Gondoljunk bele milyen lenne 1 sav a BAH-csomopont fele a Budaorsi utrol?!

Na ezt nem ertem! Honnan lenne egy sav es miert? Az M1/M7 bevezetonel van
3+1 buszsav a Sasadi uttol a Dayka Gabor utcaig, utanna a BAH-csomopont fele
2+0, majd a feluljaro, ami utan 2+1. Tehat mitol lenne 1 sav ott??

>Felvethetjuk ugyan hogy ha "letakaritjak" a zsaruk a
>buszsavot, akkor legalabb a buszok tudnak menni, de ez megdol, amint
>belegondolunk, hogy a buszsav egy ido utan megszunik (az egyenesen meno
>buszok igy megeloztek legalabb 5 autot...), illetve a buszjaratok 80%-nak
at
>kell sorolniuk a buszsavbol szamitott 2. savba (ami kemeny melo tudvan,
hogy
>minden sav all...).

A buszsavok nyilvan azokon a szakaszokon vannak, ahol (pontosan a dugo
miatt) fontos lenne, hogy a menetrendszeruen kozlekedo buszok gyorsabban
tudjanak haladni. A "7"-es buszok atlagosan a muszak vegere egy kanyarral
kevesebbet tudnak megtenni, mint kellene.

>Meg ott van a 7-es fout, amin en is jarok tobb ezer sorstarsammal egyutt.
Ez
>a fout reggelente arra van itelve, hogy alljon, mert amikor beer az M7-be,
>akkor kb. 50m-es hely van, hogy atsoroljunk a buszsavva valas elott

Igy igaz, sajnos nagyon el van szurva...

>Arrol nem is beszelve, hogy a buszsoforok nem torodnek az autosok lelki
vilagaval ilyenkor...kicsapjak az
>indexet, es jonnek, ha van mellettuk valaki, ha nem. Egyszer tortent velem,
>hogy az elottem levo kocsit ugy lenyomta egy busz, hogy felig a fuvon volt
>kenytelen egy manovert vegrehajtani a baleset elkerulesehez.

Sajnos ez elofordul, de az igazsaghoz az is hozzatartozik, hogy ha ott jossz
a "7"-es utrol, akkor van egy elsobbsegadas kotelezo tablad!!

>Kivancsi lennek a velemenyetekre...

Reszemrol... :-)

Udv:
Csaba
http://www.extra.hu/krimi
+ - re:fogyasztas-alomhatar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Csak hogy legyen tobb adat:

A Felicia 1.3 LXi-m teli fogyasztasa nejem altal vezetve nagyon sok nagyon
rovid uton (2-3 km-ek kisvarosban), szinte mindig hidegen indulva (sajna
ez van) ~8.5 l/100km.
Ezt en egy kicsit kevesebbel is tudtam volna.   :-)


Cocas
+ - Gorogorszag - Kisse OFF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

Elnezest a kisse offtopic temaert, de nem tudom, hol probalkozhatnek nagyobb si
kerrel. 
Azzal a nagy keressel fordulnek hozzatok, hogy akinek vannak viszonylag friss (
2000) 
elmenyei, tapasztalatai, ismeretei a gorogorszagi kempingezesrol, az legyen szi
ves 
megosztani azokat velem.  Felvetodott a gondolat, hogy jo lenne csaladostul (5 
fo) kimenni 
e szep orszagba, csak eppen sejtelmem sincs a dolog anyagi vonzatarol. Nagyon j
o volna, 
ha tudnatok segiteni, pl. mennyi a benzin, mennyibe kerulnek a kompjegyek, ha a
 szigeteket 
is meg szeretnem nezni, mennyiert lehet kempingezni (satorral), mennyibe kerul 
a kaja, es 
effelek. Ha ugy gondoljatok, hogy a tema senki mast nem erdekel, akkor örömmel 
fogadom
a maganba kuldott leveleket is. Esetleg ha tudtok jo Internet cimeket a temaban
, az is 
segitene Elore is kosz!

Apafej

+ - Antipacifizmus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> meglehetosen szelsoseges nezeteket vallok a bunozokkel 
> kapcsolatban. En az ilyet agyonvernem a tett helyszinen
> Hat nekem senki ne torje fel a kocsimat, az ilyen szemeteket 
> lojek a Dunaba!

Mi a helyzet a birsagolo szervekkel, a kerekbilincselo, 
lopoautot uzemelteto intezmenyekkel, es alkalmazottaikkal?
Ok adott esetben tobb kart okoznak mint egy piti autofeltoro, 
es gyakrabban teszik. Egy autofeltorot esetleg a letfenntartas 
visz ra a tettere. Az intezmenyes kartevok veszelyesebbek
szerintem. 
Amikor lelopnak valamit az automrol, egy darabig majd szet durranok 
a duhtol, de emiatt meg sosem fordult elo, hogy nem tudok aludni, 
mert az jar a fejemben, hogy az a rendor feljelentett-e, mit fogok 
mondani a "targyalason" vagy utoler-e az a parkolocedula.
Udv: Po:li
+ - Szerviz kerestetik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nagyon kene a segitsegetek! Tegnap ota valami csunyan csorog az automban,
es a motor sem huz rendesen. Szerelot keresek a Pesten, a 13. keruletben, a
Lehel terhez kozel. Olyat, aki rendesen meg tudna csinalni, es egyben a
nemsokara
lejaro zold kartyat is elkeszitene. A gep egy 1980-as, benzines Ford
Fiesta.

Koszonom: Csaba
+ - Re. Vectra ajto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Gabor.

>A
>gyari ajto az 153.000 Ft, utangyartottra nem tudott egy autos >bolt sem
>arat mondani.1991-es a gep.

Azert nem tudott arat mondani a kollega, mert nincs utangyartott ajto a
Vectrahoz. En is megneztem a katalogusokban , CD, konyv. Nem jelzi az ajtot.
Csak ujonan lehet kapni.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS