Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2067
Copyright (C) HIX
2004-01-16
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 bikazas, kabelek terhelhetosege (mind)  35 sor     (cikkei)
2 Aksi (mind)  7 sor     (cikkei)
3 FORD (mind)  8 sor     (cikkei)
4 re: gumi meret (mind)  10 sor     (cikkei)
5 Re: olajnyomas (mind)  10 sor     (cikkei)
6 Re:Bikazas (mind)  39 sor     (cikkei)
7 re: FW: he? (mind)  18 sor     (cikkei)
8 majdnem off (mind)  5 sor     (cikkei)
9 re: FW: he? (mind)  12 sor     (cikkei)
10 re: bikazas, japan auto (mind)  15 sor     (cikkei)
11 25 sor valamirol (mind)  16 sor     (cikkei)
12 Valasz Csabanak (mind)  67 sor     (cikkei)
13 Valasz Markynak (mind)  91 sor     (cikkei)
14 Valasz Hajdu Csabanak (mind)  99 sor     (cikkei)
15 bikazas (mind)  31 sor     (cikkei)
16 Re: Megbizhato szerelo Trabihoz? (mind)  10 sor     (cikkei)
17 Rally kozvetites (mind)  12 sor     (cikkei)
18 FW: mai vegyes (mind)  83 sor     (cikkei)
19 FW: HCS (mind)  52 sor     (cikkei)
20 csomagratoba gumitalca (mind)  10 sor     (cikkei)
21 Kinek is lapos a fold? (mind)  120 sor     (cikkei)
22 Re: *** HIX AUTO *** #2066 (mind)  10 sor     (cikkei)
23 RE 64 kB (mind)  8 sor     (cikkei)
24 Re. Megbizhato szerelo Trabihoz? (mind)  27 sor     (cikkei)
25 Valasz: Forma-1*** HIX AUTO *** #2066 (mind)  12 sor     (cikkei)
26 gumi (mind)  16 sor     (cikkei)
27 Olajnyomas+egyebb (mind)  24 sor     (cikkei)
28 bikazas kovetkezmenyenek atharitasa (mind)  25 sor     (cikkei)
29 kozlekedesi moral (mind)  17 sor     (cikkei)
30 Re: Megbizhato szerelo Trabihoz? (mind)  8 sor     (cikkei)

+ - bikazas, kabelek terhelhetosege (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Geza irta:
: Gyanitom,  hogy tobben a fesz. szabalyzot valahova a generator es
: az  akksi  koze, a tolto agba kepzelik el. Tegye fel a kezet, aki
: igy hiszi !

Tudtommal 2 szabalyozas van. Az egyik a klasszikus, ami a generator
gerjeszteset szabalyozza. Ekkor van luktetes aksi nelkul (lasd 0,87-szeres
amplitudo). A modernebb emellett meg feszultsegszabalyozast is vegez
(szinuszok csucsait levagja).

###

Kabelek terhelhetosege: nagyfesz villanylaborban kuzdottunk
tranziensekkel: egy 50kV-os vezeteket szakitottunk meg (ez ugy nez ki,
hogy egy kb. 1 m hosszu femrudat a kozepenel elforgatunk, tehat 2 iv
keletkezik). A forgatast suritett levego vegzi (a gyakorlatban 100 bar,
nalunk a kiserletben 10 bar). Egy 1:100-as trafo utan a szkopra kotottuk a
jelet egy hagyomanyos kabellel (kb. 5 m hosszu, 1 mm^2 keresztmetszet).
Erdekes volt, ahogy a szkop kepe "imbolygott" (meg a megszakitas elott),
majd kb. 20 masodperc utan eros amperszag keletkezett. Ugrottunk a
veszkapcsolohoz. Utolag kiderult egy elkotes, az erpart forditva kotottuk
be, a jelet sikerult rakotni a szkop foldjere. A kabelt nezegetve 1-2
helyen latszott, hogy megolvadt rajta a muanyag szigeteles, egyebkent jol
birta az 500V lefoldelesebol eredo sok ampert.

Maskor egy mezei banandugos laborkabellel (2m hosszu, uszkve 4 mm^2)
jarattuk egy szinkrongenerator gerjeszteset, 30A folyt at rajta (ez volt a
nevleges terhelhetosege is). A kabel kezmeleg volt es gond nelkul kibirta
a kb. 30 perces igenybevetelt.


Udv,
marky
+ - Aksi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Azt hiszem a jelen temahoz kapcsolodik a kovetkezo kerdesem. Mekkora aramot
vehet fel maximum egy jo aksi, ha azt halozati toltovel szeretnem tolteni?
Hogyan donthetem el egy aksirol, hogy az meg jo és toltheto, vagy
"szemétre" valo?
Valaszotokat elore is koszonom.
Udv. Nekri!
+ - FORD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mit tudtok az új Ford autókról ?
Érdemes velük foglalkozni ?
Megéri ?
Milyen az ár teljesítmény aránya 
a többiekhez képest ?
Kinek van Ford ja ?
Szerviz sok vagy kevés ?
Ha tudtok válaszoljatok
+ - re: gumi meret (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia !

Nekem is 7" szeles felnim van 195/50-es gumival, szoval jo lesz ra !

A legjobbakat !

Istvan

Nincs valakinek szuksege 14"-os kicsit kopott Opel alufelnikre gumival
egyutt (18000 Ft) ?
+ - Re: olajnyomas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

az egorol: elvileg azonnal kigyullad, ha elmegy az olajnyomas. Gyakorlatilag ez
 csak abban az esetben van igy, ha nincs tele olajsaros szmotyivel! Egyebkent m
eg lehet hallani ha kimarad az olajnyomas, legalabb ket-haromszor olyan zajos l
esz a motor, csorog-zorog-kopog, szivszorito. Nekem egyszer volt olajnyomas pro
blemam, ugy kb. 3-4e-s fordulatnal aludt csak ki a lampa. Vontatni nem volt ked
vem, a motor meg mar ugysem volt szazas, ugyhogy hazakinoztam a kocsit, de egy 
szivattyujavitas ota kifogastalanul mukodik. (Fiat 850)
G.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 141.68-182-adsl-pool.axelero.hu)
+ - Re:Bikazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Lam, lam... mar megint "keshegyre meno" vita...

Valahogy nekem ugy tunik, mindig ugy kezdodik, hogy valaki olyan
megallapitast tesz, amiben ott van masok (vagy autojuk)
lekicsinylese. 
Ilyen lehet amikor azokrol az ostobakrol (szo"keno") beszel valaki,
akik "nem tudnak tolatni es orral allnak be" :-) , vagy azokrol akik
nem tudnak helyesen bikazni, mert nem olvassak el a konyvet, vagy
akar az "az igazi autoknak OLASZ neve van" tipusu beszolasokrol,
vagy az "akadalyok" szidasarol, vagy akar az "aki nem gyorsult 4s
alatt szazra az fogja be a szajat" tipusu kijelentesekrol...
Sokszor ez csak poen, de egy levelen nem mindig megy ez at...

Fogash:
> De azon kivul, hogy dobaloztok itt Ohm, Kirchoff es indukcios
> torvenyekkel, senki nem irta le, hogy miert NEM keletkezhet olyan
> karosodas, amit Triznyak tapasztalt

Miert a tagadast kellene bizonyitani, miert nem az allitast?

> egyedul a kabel levetelekor megszakado aram miatt, a
> generatorban ( a bikazott autoeban)osszeomlo magnesmezo 
> miatt a generator alloreszeben indukalodott 
> feszultsegrol van szo!!!

En is csak azt nem ertem, amit Csaba es Marky kerdez (de en is
leirom):
Ha az onindito arama szakad meg (mondjuk a kabellevetel utani elso
inditasnal, amikor az akku meg mindig gyengelkedik) vagy amikor
a konyvek (nem mind) ajanlasa szerinti bekapcsolt nagyfogyasztokat
lekapcsolom, akkor miert is mas a helyzet?
Az aramot ugyanugy megszakitom, a mezo meg ugyanugy osszeomlik...

A jaro motornal torteno akkucseretol viszont tenyleg felall a szor a 
hatamon...

G.Laci
+ - re: FW: he? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nekem midnig azt vertek a fejembe: igaz ugyan, hogy menet kozben a
>generator latja el aramal a rendszert, de legalabb egy doglott aksinak
>kell az aramkorben lennie.
Atvertek. Csak a saruk miatt kell. Hogy ne erjenek semmihez.

>Mellesleg hogy oldod meg, hogy amig birkozol az aksi ki-beemelesevel,
>a kabelsaru ne testeljen le sehol?
Nem altalanos, hogy egyedul vagy ket kocsival. A tobbit a kepzeletedre
bizom. De segitek. Atcserel, indit, saru levesz, tart, player2 akkut cserel,
saru vissza. Ennyi Ratkai (C64 -es kalandjatekiro) stilusban.

>En meg 7000ert vettem "ilyesmit".
Azert, mert nem erdekel, nem ertek hozza. Azert irtam fel a listara.
hogy ha erdekel valakit, akkor adok egy telefonszamot, es megbeszelik.
Ha jo a kocsi, jo az ar, akkor tole szerzed be. Ennyi. Semmi hatso
szandek. Mert mar megint elojon, hogy a masikrol rossz indulatot
feltetelez valaki. A leveledbol itelve rossz napod volt. Ne rajtunk toltsd
ki.
+ - majdnem off (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mindenkinek, akit illet: 
Ne verekedj disznoval pocegodorben, mert te is szaros leszel, de a 
diszno meg elvezi is.

Dani
+ - re: FW: he? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>DE EN NEM AZERT!!! Nekem egyfolytaban faj

Csak húztalak egy kicsit :)))

Ami engem illet megelégeltem a remek germán minőséget, nekem a kocsi arra
kell hogy menjek vele, ha áll a szervízben az csak ráfizetés minden
szempontból.

Vezetési élményben az Alfa, és a BMW vezet -nálam legalábbis, viszont
szervíz és egyéb költségek miatt mgbízhatóbb típus után nyúltam.

Tamás
+ - re: bikazas, japan auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Akkor en mindig kisebbseg maradok, mert az igazi autoknak OLASZ
>neve van :) Igaz, meg csak a 4. olaszt nyuzom, de egyelore mas nem
>kell.

>Fogash meg szerintem kenyszerbol ul japan autoban, nem azert, mert
>fenemod tetszene neki...


Őt egy kicsit húztam ezzel, csak úgy látom a :)))) -lemaradt mögüle

Az Alfával egy élmény autózni, csak a remek olasz minőség ne lenne:(

Tamás

UI.: kicsit bővebben Fogash-nak írt válaszomban!
+ - 25 sor valamirol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Fogash!

>>En is akartam hodolni ...
>Teeby! Megint 25 sor a semmirol. Ha csak annyit irsz, hogy :
>"gratulalok az uj szerzemenyhez, kristalyert keress a neten"
>ugyanezt mondtad volna. Viszket a billentyuzet, hogy ilyen sokat kell
>nyomkodni? :-)

Rendben!
Ertem.
Majd irok.
Kevesebbet.
Lenyegre torekedve.
Csak nehogy beszelgetes legyen. (huuu ez hosszu lett)

Teeby
+ - Valasz Csabanak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Csaba!

>A kabelek nevleges terhelhetoseget nem csak a melegedes alapjan
>adjak meg, hanem attol is fugg, hogy mekkora a megengedheto
>feszultsegeses egy adott hosszon.

Es attol is milyen anyagbol keszul. Es hogy egyhuzalos, sodrott vagy
mas kialakitasu-e.

>Tehat egyaltalan nem biztos az,
>hogy akar tizszeres tulterheles eseten is annyira melegedne, ami
>mar karositja, foleg rovid ido alatt.

Igazat adok.

>> Vagy mi is a normalis?
>
>Sajat akkurol egy normalis motor legfeljebb 2-3 s inditozas utan
>elindul. Ez bikazva sem lehet lenyegesen tobb, vagy akkor ott az
>akku lemerulese mellett egyeb hiba is van.

Az egyeb hiabat nagyon jol feltetelezed.
De egy ilyen egyeb hiba sem zarja ki a hosszabb inditozas
szuksegesseget. Es az azzal elerheto inditast. Majd pedig az egyeb
problema megszuneset.
Egyeb problema lehet pl. dizelmotoros szemelygepkocsi kiurult tankja,
manualis uzemu tapszivattyu nelkul.
Pl. egy idosebb nem gyari allapotu dizel auto. Mondjuk "eggyesgolf".
Tulaj felonti uzemanyaggal az akksija gyengecske, mert mondjuk mar
szar az onindito is es megszlopalja. Aztan addig addig kell inditozni,
míg csak fel nem veszi az uzemanyagot. De kozben sajat akku lemerul.
Ilyenkor kell folytatni mondjuk egy bikazassal rasegitve. Mert ki a
rosseb cserelgeti az akkumulatorokat. Ilyenkor pl. 2 masodperces
pihenovel 8 masodpercenkent 3 inditas szerintem nem egeszsegtelen.
Majd turelmesen akkukimelo szunet utan ismetelve ugyanez. Amig el nem
indul.

Mert a bikazas nem csak az uj es megsem tokeletes, telen elektromos
gondba kerult autok kivaltsaga.
Es az egyeb hiba nem azt jelenti, hogy akkor el sem indithato es
hagyni kell a budos p***aba az egeszet.
De meg csak a katalizator sem feltetlenul telik meg uzemanyaggal.
Viszont a szar kabel elfolyik mint a lepisalt hoember.

Es ez csak egy olyan tapasztalt eset a sok kozul, amikor a bikazast
nem egy kituno muszaki allapotu, legyengult akkumulatoru, szinte uj
autonal kell alkalmazni.

>> sem fogom olyan allapoba hozni, hogy bikazni kelljen.
>
>Az ilyen helyzetet az ember nem szandekosan szokta eloidezni...

Termeszetesen nem. De abban remelem igazat adsz nekem, hogy keves
szamu az az eset ami nem gondatlansagbol szarmazik.
Ugyanis azt is irja a korabban gyakran emlegetett kezelesi konyv, hogy
a 4 hetet meghalado allas az akkumulator toltettsegenek rovasara megy.
Es ezt megelozendo ir megfelelo intezkedeseket is.
Tehat nem szandekos csak gondtatlan. De gondossaggal ez megelozheto
nagyon nagy tobbsegben.

Nalunk a 60 napon tul tarolt autokon kotelezo lekotni a negativ
akkusarut. A 120 nap tarolas utan kotelezo akkucsere. Termeszetesen
nem kidobjuk a regit, hanem megy toltesre, igy az auto barmikor
mozdithato.


Teeby
+ - Valasz Markynak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Helyes. A Trabi elektronikus gyujtasu volt. Ez most "elektronizalt
>  auto" vagy nem?
-----
Nem. Legalabbis a vita szempontjabol nem. Az elektronikus gyujtasok 
elviselik ezeket a csucsokat. A mukodeshez szukseges kondenzatorok 
megvedik a tranzisztorokat.
---

>  Tokeletesen egyetertunk. Ha azonban a bikazo auto motorja is jar
>  (legy szives, ennel a peldanal maradni), akkor ezt javareszt a sajat
>  generatorarol fogja folvenni es nem a bikazott kocsi generatorarol
>  (Kirchhoff I.). Ergo az inditokabelen nem fog nagy aram atfolyni.
--------
Igen, igazad van! Ha azokat a  felteteleket kizarjuk amik a karosodashoz 
vezethetnek, akkor nem lesz karosodas.
En abbol indultam ki amit tapasztaltam. Az autosok tobbsegenek fogalma 
sincs arrol, hogy jarjon-e a motor, vagy sem, hogy azonnal leveheti-e a 
kabelt, vagy sem, hogy porogjon-e a motor, vagy sem, hogy bekapcsoljon-e 
fogyasztokat. Sokaknak meg arrol sincs fogalma, hogy az akku pozitiv  
polusat a masik akku melyik polusara kosse!!!! ( negativ polus ertelem 
szeruen ua.)
---
>  ...elismerem, hogy ha csak aksirol bikazol es nem varod meg, amig a
>  bikazott kocsi generatora foltolti, es kozben leveszed az
>  inditokabelt, akkor 40..70A-os aramkort szakitasz meg. Itt viszont
>  nem latok minosegbeli kulonbseget az inditomotor 140A-os aramanak
>  megszakitasahoz kepest, hacsak azt nem, hogy valoszinuleg hosszabb
>  ideig van iv.
-------
Ha nem ertem felre, akkor azt kerdezed, hogy miert nem okoz kart az 
inditomotor leallitasa. Az inditoban fizikai adottsagai miatt, megha 
nagy aram szakad is meg, nem indukalodik akkora feszultseg, mint a 
generatorban a kisebb aram megszakadasakor. ( A generator ugye arra 
keszult, hogy minel hatekonyabban hasznalja fel az indukciot.) Raadasul 
az indito allo es forgoresze soros kotesu, a magneskapcsolo tekercsei is 
sorba vanak veluk kotve a kikapcsolas utan, es a tekercssor mindket vege 
testen van. Ilymodon csak a magneskapcsolo erinkezoin fellepo iv okozhat 
problemat, de azt az akku eltunteti.
---
> > Nem jatszik szerepet a kabel ellenallasa, es a vegpontok kozotti
> > feszultseg kulonbseg!!
>  Mivel a generator+feszultsegszabalyozo egy feszultsegforras es nem
>  aramforras, ezen kijelentesed eppenseggel Ohm torvenyet cafolja.
--------
Nem jatszik szerepet a karos feszultsegcsucsok kialakulasaban. Errol 
szolt a mondat az erdeti kornyezetben.
Mit jelent az, hogy nem aramforras??? Minek termelne feszultseget aram 
nelkul???
---
>  Azt meg majd egy autoszerelo megmondja, hogy a
>  feszultsegszabalyozoban 3 vagy 6 dioda van (3 fazis * 1 vagy 2
>  felhullam). Szerintem 6 dioda van benne.
-------
Kezdem azt latni, hogy nem erted a generator es a fesz. szab. kapcsolatat.
A szabalyozoban 1dioda, +1 zener van, de egyiksem azert amire te gondolsz.
A 6db nagy dioda az egyeniranyito, ezek a fazistekercsek egyik vegein 
vannak parosaval, ezek valasztjak el a tekercsektol az akkut. ( es 
egyeniranyitanak)
A 3db kisebb dioda  szinten a fazistekercsek vegere van kotve, a masik 
veguk kozositve a szabalyozo tapja.
---
>  Igy az egyeniranyitott feszultseg egy kicsit hullamos feszultseg lesz
>  (a legkisebb feszultseg az amplitudo*sin(60fok)=0,87*amplitudo
>  lesz).
------
Annyira kicsit, hogy gyakorlatilag elhanyagolhato. Az autokban 
haromfazisu szinkron generator van, kormos forgoresszel. A forgoreszen 
oldalankent 6-6 korom, ami fordulatonkent 12 polusvaltas x 3fazis = 36 
felhullam. Ez gyakorlatilag allando feszultsegnek tekintheto.
---

>  Mivel a feszultsegszabalyozon is esik valamennyi feszultseg, a
>  generator nem 14,4V amplitudoju szinuszt general, hanem legalabb
>  3..4V-tal nagyobbat (ezzel megoldodik a 0,87-szerezesi problema is).
>  A feszultsegszabalyozo meg levagja a szinuszok "csucsat", igy
>  minimalis hullamossagu egyenfeszultseg jon ki belole az akkumulator
>  simito hatasa nelkul is.
-------
Nem, ez nem igy mukodik! A szabalyozo nem vagja le a szinusz hullamok 
tetejet, hanem a forgoreszben folyo gerjesztoaramot szabalyozza, 
olymodon hogy az egyeniranyito utan ne emelkedjen a feszultseg 14,2Volt 
fole.
A 14,4V az elmeleti feszultseg, ez az akku cellankenti 2,4V-os 
feszultseget jelenti, aminel a lemezeken intenziv gazfejlodes lep fel,  
karositva a pozitiv lemezeket. Igy gyakorlatilag  2,36V  fole nem szabad 
tolteni a cellakat. Ezert 14,2V a maximum.


Udv,  Triznyak
+ - Valasz Hajdu Csabanak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

> Egyebkent arrol szo sincs, hogy a teljes 
> inditoaramnak a bikakabelen kene atmenni. Ha nem 
> hibas, akkor a bikazott kocsi akkuja nagyon rovid 
> ido alatt magahoz ter annyira, hogy mar reszt vesz 
> az inditasban; a kabel csak segit.
-------
Ha a legidealisabb esetet vesszuk figyelembe akkor ez
termeszetesen igaz.
De mi a helyzet a reggel 8-tol delutan 5-ig bekapcsolt
tompitottal aldogalo auto eseten? Mennyi az a rovid ido
konkretan? Ez igy csak 0 informacio tartalomu predikalas!
---
>> Igy mukodik a villanykorte izzo is? Vagy tevedek?
> Igy mukodik, persze, csak ott lenyegesen kisebb 
> atmerokrol van szo.
------
Es az aramerosseg is toredeke.
---
> Szoval csak ezen mulik? Akkor kedves Triznyak, legy
>  szives reagalj a korabbi kijelenteseidre adott 
> valaszaimra.
------
Valoszinuleg nem tunt fel Neked, de a tobbsegere
valaszoltam, nemelyikre tobbszor is. Amelyiket
kihagytam, az meg a valaszra sem volt melto.
---

> Vagy ha ez tul megterhelo lenne, akkor csak erre az
> egy kerdesre: Az eddig elhangzottak alapjan
> sikerult belatnod, hogy autorol bikazva, ket jaro
> motor mellett a bikakabelen nem folyik lenyeges
> aram, ezert a kabel kulonosebb kockazat nelkul
> leszedheto  
------
Idezd be azt amikor ennek az ellenkezojet allitottam!
Az is elkerulte a figyelmedet ( mint minden ami nem a
Te igazadat tamasztja ala), amit mar tobb izben irtam,
(Neked is!) hogy nem ez az egyetlen bikazasi mod,
valamint az hogy sokan nem tudjak ezt!!!!!!!!!!!
---
> Nocsak, nocsak! Es mi van akkor, amikor inditasz, de
> az akku mar csak eppen hogy meg tudja forgatni a 
> startert? Ez pont az a szituacio, ami bikazas utan 
> all elo! Raadasul az akkuk eletenek vege fele ez 
> minden autoban szuksegszeruen elofordul!
------
Hat ez az amirol az elobb beszeltem. Ez egy
megvalaszolhatatlan badarsag.
---
> Talan lassan sikerul majd azt is belatnod, hogy az 
> elektronikus eszkozok vedelme nem csak a "jo" akkura
> van bizva, hanem van ott mas is...
------
Igen van, de van bele nem szamolt szelsoseg is, es
mindenre kepes felhasznalok is.
---
>> Nem jatszik szerepet a kabel ellenallasa, es a 
>> vegpontok kozotti feszultseg kulonbseg!!

> azert megis vegyunk egy konkret peldat, ha 
> megengeded, kedves Triznyak! Legyen nulla a 
> feszultsegkulonbseg es akarhany Ohm az 
> osszeallenallas. Ekkor is 40-70 A fog folyni?
------
Jaj de ravasz! Rendkivul gusztustalan reszedrol, hogy
ennyire hulyenek nezel. Mikor mondtam, hogy a
feszultseg kulonbseg 0?? A -vitaban- nincs szerepe a
kulonbsegnek. Egyebkent a 100mV-os kulonbsegnek sincs
szamottevo szerepe, ennel joval nagyobb kulonbsegek vannak.
---

> A fenti egetvero hulyeseg leirasa utan ez igazan 
> melto zarszo volt...
-----
Hogy a Te szinteden valaszoljak: Ez igazi bunkosag volt!!
---
Tudod mit. Legyen Neked igazad!!
En vagyok a hulye, a paraszt, ( nem foldmuves
ertelemben) a kotekedo balf*sz, a dilettans
melldongeto, a sunyi remhir terjeszto. (ide mielott
kinyomtatod meg nyugodtan irjal be nehany pejorativ
kifejezest)
Termeszetesen mindez Veled ellentetben!!!

    Ja! Es az en kuva anyamat!

Es ha nem veszed zokon, gyavan, meghunyaszkodva
"kimenekulok" a vitabol, mindent elsopro erveid elott
meghajolva, ugyanis mostanra az en tokom is tele van az
egesszel!!
Persze ez Teged ne zavarjon, predikalj csak nyugodtan
tovabb.

Udv Triznyak    ( a meghunyaszkodott)

Ui: A tobbiektol elnezest kerek, ha a fenti hangnem
zavaro, vagy banto lenne szamotokra!
+ - bikazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Elmeleti sikrol tegyuk at a dolgot a gyakorlatra .  A vitat csak ugy
lehetne eldonteni, ha bikazas soran merne valaki a kabelen folyo aramok
iranyat es nagysagat. Amikor nulla lenne nyugodtan levehetne a kabelt, de
addig veszelyes . Jelenlegi autokban sok elektronika van , aminek  -- azt
hiszem ebben mindenki egyetert - kritikus pontja a felvezetok
zarofeszultsege . A bikazas aramutjahoz legkozelebb eso eszkoz veszelyben
van.A kerdezok ertekeket varnak  ( ido , aram, fesz. ) amik csak az adott
szituban lennenek ervenyesek .Probaljuk a napi valosag felol megkozeliteni a
dolgot , mikor az ut szelen  egy szal pendelyben kell az autonkat eletre
kelteni.  A motorfordulatot min. 3000 -en tartanam, hogy a fordulatbol vegye
az erot ne a gerjesztoarambol. Gyakorlatbol talan mindenki tudja , ha erosen
tolt egy generator, jellegzetes suvito hangja van. Ha mar jar mindket motor
ezt a hangot kell figyelni. Ha a bikazo auto generatora "elcsendesedik" az
azt jelenti a bikakabelen se tolt orult erovel. Igy azt is joggal
feltetelezhetjuk  -- mivel a sajat akkuja kozelebb van -- hogy a mar a sajat
akksija sem szivja.  Ebbol a hangbol az is kovetkezik, hogy a masik auto
generatora is feleledt, tudja tolteni a sajat akkujat nem szorul segitsegre.
Hogy ez mennyi ido az adott tipusoktol fugg.  Ezt az idot mindig ki kell
varni , ennel elobb soha nem szabad levenni a kabelt.Mikor mar csendes a
generator en meg a levetellel varnek ugy 5 percet.
Ezutan figyelem a bikazott motor homersekletet. Az akku csak az uzemmeleg
motort tudja  a legkevesebb energiaval eletre kelteni. Legalabb 60°C el kell
erni, kozben figyelem a "suviteset" a generatornak. Ha a 60°C elott
elcsendesedik nem olyan rossz az akksi, ha elobb meleg a motor mint  a
generator csendes , akkor inkabb nem kellene leallitani - az akku eleg
gyenge - .  Esely ilyen esetben is van , hogy egy fel ora mulva onalloan is
kepes lesz elinditani.

Dodo
+ - Re: Megbizhato szerelo Trabihoz? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 2066-ban irta :
>Elnezest, hogy autos listan keresek ilyet,  de  Trabicsekhez kellene
> megbizhato szerelo Budapesten.
>


II. Hidegkuti ut 100 valamennyi a paros oldalon (talan 122, nem
emlekszem pontosan) Hivatkozz a Barna noverere.

                 Solya
+ - Rally kozvetites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 2066-ban irta Triznyak >:
>Rengeteg kamera, felszereles, ember. ezek koltsege pedig nem
>fedezheto az adott musor reklam beveteleibol.

Van egy tarsasag, a nevukre sajnos nem emlekszem, minden egyes
futamrol 3 oras kazettat keszitenek. A legtobb vagas unalmas, foltunik
az auto, elmegy a kamera elott, es eltunik a kanyarban. De rengeteg
poziciobol keszitenek felvetelt. Ha nekik megeri belso terjesztesu
kazettaba penzt olni, akkor profi teves szinten is megoldhato lenne.
Elszant ember kene hozza megerto szerkesztokkel.

                 Solya
+ - FW: mai vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Bekapcsolva felejtek valamit (...) uj tipusok egyre inkabb figyelnek
erre, 
>lekapcsolnak. Szerintem kell, hogy legyen egy beidegzett check-list,
hogy
>mit csinalok leallaskor, igy dolgok nem maradnak bekapcsolva.

Az olaszok idotlen idok ota (1980 ota biztosan) gyujtas nelkul meg a
radiot sem hajlandoak megszolaltatni. Ami _veletlenul_ egve maradhat, az
egyedul a belso vilagitas, ha rossza allasba kapcsolod. A kevesbe
celszeru gyartoknal esetleg valami sipolo jelez (japanok, Opel)
bekapcsolt fogyasztora, de ha zajos kornyezetben szallsz ki, esetleg nem
hallod. A VW csoport csak leveszi a tompitottat helyzetjelzore, de
minden mas maradhat. Ujabban (Golf IV/Bora ota) van zummer is.
Az olaszban zavaro, hogy radio sincs, de meg mindig jobb igy, mint a
kulcs nelkul is mukodo radio. Egy fejforgatos (autoreverse) magnoval
addig jar, mig az aksi birja...  Az idealis az lenne, ha a kulcs ures
allasaban (meg nincs gyujtas, de mar nincs kormanyzar) szolna, maskor
nem. 

>bar szerintem egy csontra
>lemerult akkut jobb, ha korrekt tolton toltunk ilyenkor vissza
Szerintem meg a legjobb tolto a generator a fesszabalyzoval, de ez csak
az en _hitem_, objektiven nem tudom ervelni.

>evente hanyszor jon elo a bikazas, ugy, hogy nem valami mas
>problema miatt kell, amit lusta megjavittatni.
Ez egy baromi jo kerdes! Minden gunyolodas nelkul. 14 ev alatt egy
automat sem kellett egyszer sem megbikazni. Hogy lehet ez?

>Ezt valaki elmagyarazna? Ami a bajom, hogy fogalmam sincs, hogyan is
>allitanak le egy (benzines/dizel) autot. Tenyleg nem tudom mi tortenik
>ilyenkor. Milyen tranziensek tortennek, stb. EGyaltalan mit kapcsolok
>le, amikor leallitom a kocsit?
Benzines autoban elektronika nelkuli, megszakitos gyujtas eseten a
gyujtas kisfeszultsegu oldalat kapcsolod ki. Elektronikus gyujtasnal a
vezerlo elektronika tapfeszultseget kapcsolod ki, ez nem ad parancsot a
gyujtasra, megall. Dieselnel az uzemanyag befecskendezeset szunteted meg
egy alaphelyzetben zart elektromagneses szelep lekapcsolasaval. 
A tranzienseket nem tudom, mechanikus az agyam.

>Viszont attol, hogy a toltoaram luktet, az akku kapocsfeszultsege
> - akarcsak egy kondenzatore - nem fog luktetni
Letezik olyan aramkor, aminek az egyik feleben valtozik a feszultseg, a
masik fele meg konstans? Ez most komoly kerdes, mert en mindig ugy
gondoltam, hogy az aramkor attol KOR, hogy mindenhol ugyanaz van benne.
Aztan lehet, hogy ez hulyeseg...

>Sajat akkurol egy normalis motor legfeljebb 2-3 s inditozas utan
>elindul. Ez bikazva sem lehet lenyegesen tobb, vagy akkor ott az
>akku lemerulese mellett egyeb hiba is van.
Ezt mintha hetekkel ezelott is irta volna valaki. Haladunk...   :-(

>Ha egyik pillanatrol a masikra gyulladt ki a
>lampa, akkor vagy eltorott az olajnyomas szabalyzo rugoja, vagy az
>olajszivattyu meghajtasa.
Az olajszivattyu meghajtasa igaz, de az olajnyomas-szabalyzo csak felso
korlatot allit. Also hatarertek nincs, az olajnyomas a szivattyu
karakterisztikajanak megfeleloen emelkedik a fordulatszammal (mert a
csapagy-illesztesek resei allando aramlasi ellenallast jelentenek). Ha a
nyomas tul magas lenne, az tulzottan feszitene a NEM ilyen iranyu
igenybevetelre meretezett alkatreszeket, ezert van egy egyszeru
mechanikus nyomashatarolo szelep, ami 4-4,5 bar nyomasnal kinyit.
Fizikailag ez egy golyos szelep, a golyo olaj altal nyomott felulete egy
icipici (3-4 mm atmeroju) kor. A 4 bar ellennyomashoz a 12 mm2 feluleten
kerek 5N ellenerő kell. Egy ekkora igénybevételnek kitett rugó
eltörésének valószinűsége nagggyon csekély. 
Az valószinübb, hogy valami kosz, amit az olajszűrő  nem kapott el
bekerül az olajpumpába, vagy becsipi a szelep és emiatt marad nyitva. 

>Olajnyomas nelkul azonnal leallitani!
Igy van, NINCS turelmi ido, vagy "csak meg a szereloig elmegyek vele".
Ezt ugyan heteken keresztul veseztuk valami decemberi tevemusor kapcsan,
de egy ujszulottnek minden uj.

>Helyes. A Trabi elektronikus gyujtasu volt. Ez most "elektronizalt
auto"
>vagy nem?
En "elektronizalt"-nak a Motronic, PGM-FI, vagy hasonlo kutyukkel, tehat
integralt gyujtas-befecskendezes vezerlo elektronikaval
(motor-management rendszerrel( szerelt autokat neveznem. Egy megszakito
nelkuli gyujtas nekem meg nem elektronizalt auto.

Fogash
+ - FW: HCS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ha mar erdemi hozzaszolasra keptelen vagy,
...
>Tehat legfobb es legtevedhetetlenebb szakertonk ugy velte,
...
>valahol sikerult osszeszedned egy mernoki diplomat, 
...
>a vitabol azota elegansan kimenekult szakemberunk 
...
>hogy meg a leghulyebb is ertse
...
>ilyen primitiv kocsmai beszolasoknak nem lenne helye
...
>ujabb es ujabb bargyusagokkal jonnek elo 
...
>Hurra mar akadnak ervek is!
...
>Bizonyara tudsz mutatni harom olyan embert is, aki dohanyzik,
>ugye? Remelem, ebbol meg nem kovetkeztetsz arra, hogy a dohanyzas
>szukseges okossag!
...
>Lasd kedvenc szerzod kesobb idezendo hivatkozasat is
...
>a kabelek szerencsere nem olvassak egyes szerzok muveit
>a HIX auton 
...
>Remelem, mar felvetted a kapcsolatot az illetekesekkel a 
>tankonyvek surgos atiratasa celjabol...
...
>A fenti egetvero hulyeseg leirasa utan ez igazan melto zarszo
>volt... Remelem, az idomitas arra is kiterjedt, hogy hatalmas
>zuhanasod utan ne taposson el a lo...

KEDVES HAJDU CSABA!
A fenti idezetek az utobbi ket hozzaszolasodbol szarmaznak (#2065-2066),
a tobbit lusta voltam visszakeresni. Gusztustalan, lealacsonyito ahogy a
listan kozzeteszed gondolataidat, foleg a TE alabbi mondatod fenyeben:

"Ha szerinted rosszul gondolom, mondd el nyugodtan, de ne gunyos
megjegyzesek es felremagyarazasok utjan, hanem mondjuk ugy, ahogy egy
mernok beszel muszaki
kerdesekrol."

Szallj egy kicsit magadba, es akarmit is akarsz a tovabbiakban irni, EN
szeretnem, ha csiszolnal a stilusodon. Javaslom tanulmanyozasra a HIX
Etikettet is. Bar ez egy moderalatlan lista, meg sajto- es
szolasszabadsag is van, bizonyos etikai normak szerint ez nem azt
jelenti, hogy minden megengedett. Talan nem vagyok egyedul a
velemenyemmel: Kezdelek megunni. Tudom, PgDwn. Csak ennyit akartam
mondani neked. Ahogy egy felnott ember beszel egy masikhoz.

Köszönöm
Fogash
+ - csomagratoba gumitalca (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

udv,

itt a tel, a sielesek ideje. szeretnem valahogy tisztan tartani a
csomagtartomat, igy gumitalcat szeretnek a pozso406-osomba. gyari
katalogusban nincs, de utangyartott allitolag igen. hol tudnek ennek
utanajarni? egy p kereskedessel es egy alkatreszbolttal mar beszeltem,
nem sok jo.

thx
homer
+ - Kinek is lapos a fold? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > legfeljebb  egyesek  keptelenek  elismerni  azt  a  nyilvanvalo
> > tenyt, hogy ebben a szituacioban valoban nincs mitol tartani.
> Ujra lapos a fold.

Talan varjuk meg a dolog veget, meg fogom merni, amint igertem...

Addig viszont abban talan meg kene allapodnunk, hogy ha ket ismert
feszultsegu pontot osszekotunk, akkor ott tetszoleges pillanatban
az Ohm torveny alapjan ki lehet szamolni az aramot.

> Gyanitom,  hogy tobben a fesz. szabalyzot valahova a generator es
> az  akksi  koze, a tolto agba kepzelik el. Tegye fel a kezet, aki
> igy hiszi !

Bizonyara vannak ilyenek, de a helyedben nem csak ezen lennek
fennakadva, hanem pl. azon, hogy egyesek az Ohm torvennyel
sincsenek tisztaban... Persze ha ok egyebkent ugyanazt mondjak,
mint te, akkor ez bocsanatos bun?

Egyebkent a fesz. szabalyzo a generator gerjeszteset valtoztatja,
remelem kielegito volt a valaszom :)

> A 20 evbol durvan 10-et vehetunk az elektonikas
> korszakhoz, tehat kb. 15 bikazasrol lehet szo.

Elismerem, hogy melledumalasban verhetetlen vagy... A hanyszor
bikaztam cimu kerdes nem az elektronikaval kapcsolatban merult
fel, hanem azzal, hogy az olcso kabel hasznalhatatlan, elolvad,
stb. Miutan tobb ennek ellentmondo hir is elokerult, most
nekiallsz masrol hablatyolni.

> Mostmar ertem! Csak Te lehetsz genyo, a tobbiek pedig
> kerjenek engedelyt.

Ha esetleg visszanezned, en feltettem egy kerdest, a gunyolodas
pedig toled indult.

> A "kimenekules" mindossze arrol szol, hogy Te nem fogsz
> engedni az igazadbol, en meg meg vagyok gyozodve az
> enyemrol. Miutan semmi remeny sem mutatkozott az
> allaspontok valtozasara, nem lattam ertelmet tovabb
> "vitatkozni", mert elore lathato volt az ide vezeto ut,
> ami nem mas mind ovodas gyerekek civodasa. Sajnalom
> hogy ezt nem ertetted meg.

Az igazambol barmikor engedek, legfeljebb a tenyekbol nem. Vegyuk
pl. a starter esetet, ott is csak kerdeztem. Ezutan jottel
vesszoparipaval, nyitott es zart aramkorokkel, kelloen gunyos
koritesbe csomagolva. Aztan valamilyen csoda folytan megis
belattad, hogy nincs igazad, de erre nem azt irtad, hogy pardon,
nem jot mondtam, hanem valami egyeb szovegbe elbujtatva
megemlitetted, hogy ize... Ezek utan a fenti eszmefuttatasod
enyhen hiteltelen, hogy finoman fejezzem ki magam.

> Akkor most kerek Toled magyarazatot! Tegnap a szemkozti
> mosoban megbikaztak egy Citroen Xsarat,( masik autorol)
> amin azota nincs alapjarat. Lepteto motor jo, vezerlo
> nem ad negyszogjelet a leptetore. Elotte jo volt,
> motort nem mostak. ( karpit tisztitas volt) A magatol
> romlott el valasz NEM ERVENYES! Ha most azzal jossz,
> hogy ezt direkt Neked talaltam ki, akkor nagyon csunyat
> fogok irni.

Ez bennem fel sem merult, de az, hogy mar elore ezzel haritasz,
biztos jelent valamit...

> Varom a mindenre kiterjedo es szakszeru magyarazatot.

Azt varhatod, hiszen meg a meghibasodott auto tipusat sem
emlited... De ha elkuldod az elektronika rajzat, szivesen
elmondom, hogy annak alapjan mi az, ami tortenhetett, es mi az,
ami nem.

> > Ha a mindenaron csak az igazukat keresok kepesek
> > lennenek legalabb erre rabolintani, akkor vege is
> > lenne a vitanak. De nem; jobb esetben elhallgatnak,
> > rosszabb esetben ujabb es ujabb bargyusagokkal
> > jonnek elo a munder vedelmeben, es pusztan szemelyes
> > antipatia alapjan piszkalodnak. Hajdu Csaba

Igazan kedves vagy, hogy csak ugy odairtad a nevem, remelem, mas
atalakitast nem vegeztel... Miutan te meg a sajat nevedet sem
mered vallalni, nem tudom, honnan veszed a batorsagot, hogy
masoket odaird egy idezet vegere...

Ha annak latod szukseget, hogy egy idezet szerzojet megjelold,
arra van szamos megoldas, de nem ez!

> Ha valaki ilyen "flottas" kornyezetben naponta bikaz, akkor esetleg
> tobbszor latja a hatasokat, variaciokat, mint te, aki eletedben
> 20-30-szor bikaztal, sajat bevallasod szerint elekltronika-mentes
> autokat.

Akkor legy szives idezd, hogy ezt ugyan hol vallottam be...
Mellesleg ujra megemlitem, hogy a bikaztam-e valaha cimu mesenek
semmi koze az elektronikahoz, ugyanis itt az volt a kerdes, hogy
mukodhet-e egyaltalan az olcso, kis keresztmetszetu bikakabel.
Termeszetesen egyikotokben sincs annyi gerinc, hogy leirjatok,
hogy hat ize, azert neha valoban jo lehet, hanem jon a valtas az
elektronikara... Meg kell mondanom, hogy ennyire gatlastalanul
inkorrekt vitapartnerekkel regen volt dolgom...

> csontot. Es ha jol olvasom a termest, a szemelyeskedest sem Triznyak
> kezdte, meg nem is en. Hiaba birod. Az e-mail nagy elonye, hogy akarmit

Rosszul olvasod. De ha igy gondolod, idezd nyugodtan, hogy mit es
hol kezdtem en. Ami pedig teged illet, megjelentel a semmibol, es
egybol szemelyeskedve kezdted. Kozben irtal hulyeseget is, amire
felhivtuk a figyelmedet, de errol melyen hallgatsz; jossz helyette
azzal, hogy ki kezdte, es hogy kiket nem erdekel a tema.

> megoldodik a 0,87-szerezesi problema is). A feszultsegszabalyozo meg
> levagja a szinuszok "csucsat", igy minimalis hullamossagu egyenfeszultseg
> jon ki belole az akkumulator simito hatasa nelkul is.

A szabalyzo nem igy mukodik, a csucsokat az akku vagja le.

Persze olyan bodult nagy csucsokra nem kell gondolni, haromfazisu
ketutas egyeniranyito kimeneten ugy saccra 15% korul lehet a
hullamossag.
+ - Re: *** HIX AUTO *** #2066 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

>Orommel latom, hogy hizik a HIXAuto! Talan elerjuk a fenykor 100-130
>kB-s digestjeit is... :-)
>
>djtiszy
Meg lesz bikazva rendesen a HIXAuto is! :)))

Udv.
Molnar
+ - RE 64 kB (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Na, hallod... ha ennyien bikázzák a HIX autót, előbb-utóbb csak beindul. ;-) 

pJ 

>Orommel latom, hogy hizik a HIXAuto! Talan elerjuk a fenykor 100-130 
>kB-s digestjeit is... :-) 
>
>djtiszy
+ - Re. Megbizhato szerelo Trabihoz? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

>Elnezest, hogy autos listan keresek ilyet,  de
Trabicsekhez kellene
> megbizhato szerelo Budapesten.

Peter !

Irjal nekem maganban es a pontos mail cimedet !
Leveledet atteszem a Trabant listara ! Ok tudnak
neked bizton segiteni.

Udv: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
 M: 06-20-9446107
        S 120 L

Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, Militec, BRISK tunning
gyertya, kaphato.
http://kep.tar.hu/budaivar,  http://frigyes.fw.hu
+ - Valasz: Forma-1*** HIX AUTO *** #2066 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: Forma-1 ( 9 sor )
> Idopont: Wed Jan 14 11:24:28 CET 2004 AUTO #2066
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>>...
Rendben, vigye csak el B.E. Formula-1-et Europabol. A nagyobb csapatok mar
ugyis tervezik, hogy uj szeriat inditanak, marpedig egy BMW, Renault,
Ferrari, Mercedes nelkuli F-1 esetleg nem hozna meg azt a nezoszamot,
...<<<<<<<<<<<<<
Mar honapok ota nem tervezik, mert gyakorlatilag osszertek az allaspontok
B.E.-vel.
Akos
+ - gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ugy nez ki hogy tavasszal uj garnitura nyari gumit kell vennem, es azok
majd
>egy Borbet konnyufem felnire kerulnek. A merete (vagy mi) 7Jx15H2 es
>jelenleg 205/60-asok vannak rajta, de lehet hogy csak 195-os lesz az uj
>szerzemeny. Az a kerdes hogy a 195-os nem tul keskeny-e erre a felnire?

Joe!

Nekem is 7x15-oson van a 195-os gumi. A 195/55R15-ot (ez van nekem)
5,5-7-es felnire javasoljak. Viszont 15-os átmeroju felnibol nem nagyon
lehet 7-esnel keskenyebbet venni. (a felni meretek coll-ban ertendok)
Ezt sasold meg: http://www.gumibolt.hu/valto.htm
Egyebkent miert nem veszel 205-ost? Az XM-re az valo ! :)))

Üdv,
Zotya
+ - Olajnyomas+egyebb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HA,

Koszonom hasznos informaciotokat, kezdem erteni a dolgot. Tehat ha jol 
ertem(amit eddig nem tudtam) a fotengely lyukas! ennek a vegebe belemegy 
az olaj 3-4 bar nyomason, ennek megszuneset latja a piros lampa. s ha 
nem megy bele nagy nyomason, kis lyukakon nem tudja bepreselni a csapagy 
ala ... ettol az szarazon megy s oda a zsebpenzem :) Helyesen 
ertelmeztem a dolgokat?

mas:
Gyuru vasarlasakor 2 valasztasi lehetosegem lett:
nemet(nem tudom milyen marka pontosan) a 4 dugattyura kb 70Eur
ugyanez, magyarorszagi gyartasban kb 30 Eur lenne.
meg lehet erre kapni (RO) valami torok gyuruket de az elvbol torolve 
lett a listarol.
Szerelo szerint a magyar se nagy valami kar a penzert. Most, aki ismeri: 
  Tenyleg ennyire tragya minoseg lenne a magyar is? nem jon hogy 
elhiggyem. Akarhogy, nemetet rendeltem bele, mivel csak ezzel ad 
garanciat a munkahoz a szerelo. Szerinte a magyar es torok kozt nincs 
oriasi kulombseg. Ez igaz lenne?

Kellemes autozast
Udv
Zoli
+ - bikazas kovetkezmenyenek atharitasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

Bikazasos temaban annyi minden elhangzott mar, de nezzuk a gyakorlati oldalt:
Mezei juzer elolvassa az auto kezelesi konyvet (jelen esetben Xsara 1999
evjarat). Ebben az all, hogy osszekotjuk az autot a pot akksival (vagy egy masi
k
autoval) a mar ezerszer leirt modon. Ezutan beinditjuk az autot es...
Es a felcsatlakozashoz kepest forditott sorrendben levesszuk a kabeleket.
Se nagyfogyaszto bekapcsolasa, se az, hogy varjunk egy kicsit; csak az, hogy
vegyuk le a kabeleket forditott sorrendben.

Ha most barmi baj tortenik a kocsikkal, akkor ki a felelos; merthogy a mezei
juzer a gepkonyvben leirtak szerint jart el...
At lehet haritani az esetleges meghibasodast a nem megfelelo leiras miatt? (lsd
macskat nem szaritunk mikrohullamu sutoben).
Ha a hazai jogrend erre nem is ad lehetoseget, akkor USA-beli olvasoink esetleg
beszamolhatnak az ottani latvanyos perekrol. Vagy ha ott nincs ilyen, akkor az
azert van, mert ott leirjak a _tokeletes_ modszert bikazaskor. Akkor ezt
hallhatnank egy Cadillac gepkonyvebol... ;-)

Meg valami: ezek utan, ha valaki megker egy parkoloban, hogy ugyanmar bikazzuk
mar be az autojat, mert egve felejtette a vilagitast, ki valalkozna ra?


Attila
+ - kozlekedesi moral (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

Mostanaban atengedem a gyalogost a zebran.
Regebben is megtettem, de most ha latom az atkelesre valo rautalo magatartast
megallok.
Amikor visszajottem Nemetorszagi kalandozasaimbol, akkor is megtettem (ugy ot
eve), de autostarsaim leszokattak rola, annyi hajmereszto helyzetet tapasztalta
m
(pl zebra elott allo auto melletti lassitas nelkuli elszaguldas).
Mostanaban megint alkalmazom es most mintha nem lenne annyira rossza helyzet,
mint akkor.

Velemeny kerese a kovetkezo: ki miert _nem_ all meg (persze meglehet itt
mindenki megall a zebranal elozekenyen)?
Nem akarok flemvart, csak maganugyileg...

Attila
+ - Re: Megbizhato szerelo Trabihoz? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> az alábbiakat írta a következo
üzenetben news:...
>
> Elnezest, hogy autos listan keresek ilyet,  de  Trabicsekhez kellene
>  megbizhato szerelo Budapesten.
>
Medeggyesi Péter
Bp. Kossuth tér

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS