Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1365
Copyright (C) HIX
2002-02-02
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re:kotelezo (mind)  16 sor     (cikkei)
2 Re: D-N (mind)  17 sor     (cikkei)
3 RE: Napfenyteto (mind)  38 sor     (cikkei)
4 Olcso Suzuki (mind)  35 sor     (cikkei)
5 Re: suzuki tores (mind)  19 sor     (cikkei)
6 va: szervizeles, alkatreszbeszerzes - segitseg ! (mind)  32 sor     (cikkei)
7 Uno gondok 2 (mind)  68 sor     (cikkei)
8 Re: XM vs M5 (mind)  18 sor     (cikkei)
9 Re[2]: kasztni? (mind)  17 sor     (cikkei)
10 Re: kocsi kulfoldrol (mind)  25 sor     (cikkei)
11 VW Polo (mind)  10 sor     (cikkei)
12 Motorcsere,motorszam. (mind)  26 sor     (cikkei)
13 6 (mind)  8 sor     (cikkei)
14 XM Hydroactive I, Part2 (mind)  122 sor     (cikkei)
15 Autoalkatresz behozatalanak terhei, surgos ! (mind)  12 sor     (cikkei)
16 Renault 100000, II (+uj celautok), fizetes/autokategori (mind)  63 sor     (cikkei)
17 Re: *** HIX AUTO *** #1356 (mind)  8 sor     (cikkei)
18 Re: *** HIX AUTO *** #1357 (mind)  9 sor     (cikkei)
19 kasztni, ragasztas, Typ43 (mind)  31 sor     (cikkei)
20 suzuki tores (mind)  7 sor     (cikkei)
21 vw golf I (mind)  13 sor     (cikkei)
22 Re: guminyomas (mind)  20 sor     (cikkei)
23 uj Thalia (mind)  40 sor     (cikkei)
24 Re: Re. Segitseg oreg auto tulajdonosainak (mind)  167 sor     (cikkei)
25 Re. szervizeles, alkatreszbeszerzes - segitseg ! (mind)  36 sor     (cikkei)
26 Re: XM vs M5 (mind)  20 sor     (cikkei)
27 re: Karamboloztam (mind)  27 sor     (cikkei)

+ - re:kotelezo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenki!
Eloszor is:
a besorolas Bp-i, 35 even aluli, tehat nem a vezetett km/ev alapjan tortenik.
Ez pedig egyertelmu megkulonboztetes kor es lakhely szerint. A legtobb
biztositotarsasag (egy kivetelt ismerek) ezt az atlagar plusz jopar %-kal
"jutalmazza".
Masdszor:
erdemes volt a levelemet elkuldenem a listara (a gondolat mar regota megvan),
mert mas reakciokra szamitottam, de legalabb gyujtottem egy kis tapasztalatot:-
)

Udv:
-- 
            Farkas Előd
       mail: 
!!  új tel.szám: 06-70-242-5891 !!
+ - Re: D-N (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Egy vezetestechnikai kerdesem lenne. Automata valtos 
:> autoban melyik a jobb strategia lampanal: kivenni N-be es 
:> varni, vagy nyugodtan lehet D-ben hagyni es fekkel fogni 
:> az autot? Pontosabban, nyilvan az utobbi jobban terheli a
:> valtot, de mennyire jobban? 

Ha 3-4 mp-nel tovabb kell allni, akkor ki szoktam rakni N-be,
mert nem szeretem a mogottem levo ember szemet kisutni
a folyamatosan vilagito feklampaval. (Ez a Leon-nal amugy 
is meglehetosen eros fenyu)
En erre is szoktam ugyelni.


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - RE: Napfenyteto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> a kerdesem a $SUBJECT-belivel kapcsolatban. 
:> Mi a szerkezetbeli kulonbseg a gyarilag szerelt, 
:> es az utolag beszerelt napfenytetok kozott? foleg az
:> erdekelne, hogy a gyarilag szereltekben megerositik-e 
:> a tetoszerkezetet, vagy ott is csak siman kivagjak, 
:> beillesztik az ablakot?

Ha gyari tetoablakot kersz, akkor azt a mar a megrendeleskor
kozolni kell, mert a gyarban olyan tetolemezt hasznalnak.
Nekem a korabbi autoim mind gyari tetoablakosak voltak
es mindegyiken megtalalhato volt belul a teton egy fem-zseb 
szeru dolog, amibe nyitaskor a teto belecsuszik. Olyan, 
mintha egy acel tepsit elulrol felponthegesztettek volna a
tetore. Hozzajon meg a mozgato mechanizmus kerete is
(motor, spiralmozgatok, reteszek, stb..), szoval nekem
stabilabbnak tunik, mint a tetoablak nelkuli kivitel.
A belso tetoboritas is kicsit domborubb a kellekek miatt.
Ezt - gondolom - vagy nem is igen lehetne utolag beszerelni,
vagy nagy tetobontassal jarna.

Ennel a fajta ablaknal hozzajon meg a vizelvezetes is,
aminek a csovei az A oszlopban mennek le. Ezt mar 
vegkepp maceras lenne hazilag kivitelezni.

Az utolag bevagott tetoablaknal gondolom a fenti merevitesek 
nemigen keszulnek el, raadasul a zome csak kibillentheto
kivitelu. Ambar a gyari ablakot is legtobbszor csak
kibillentve hasznalom.

A teto eltolas akkor nagyon jo, amikor egy egesz napos
tuzo napos varakozas utan minden ablak le, plusz tetoablak 
eltol es nagyon hamar kimegy a meleg...


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - Olcso Suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!

Tiszy ollozott cikke szamomra tobb tanulsaggal is szolgalt. Az egyik,
hogy a Suzuki nem tobb, es nem is akar tobbnek latszani, mint ami.  Egy
olcso, atlagigenyt kielegito, ezert sokaknak megfelelo auto. Ezt az ara
es a kinalt hitelkonstrukciok is tamogatjak. Az olcsosagrol viszont
eszembe jutott a tavalyi BP-i autoszalonon tapasztalt csalodas.
Erdeklodve neztem a Crew Cab kinalatot (azt hiszem ez a platos,
negyszemelyes fan-teherautok neve). Mazda B2500, Ford Ranger, na es a
Tata. Ez utobbi volt szamomra a nagy pofaraeses. Kivulrol ugyan
igyekeztek, nemi latszata is volt az igyekezetnek, de belul! Az, hogy a
kapcsolok nagyresze vakdugo volt, hat mar az olyan Dacia feelinget
sugallt. De az egesz kialakitas es anyagminoseg a kinai piac
selejtturkalo reszleget idezte, ugyanis igenytelen sorjas froccsontott
anyagaban szurke ocskasaghalmaz az egesz belso. De mindezek ellenere meg
azt is mondhatnank, ok, keves penzert ez jar. DE 7(hetes) MFt!!! Mi ez,
ha nem atb@..s! A Ford 2.5 TD motorral 5-6 MFt kozott volt. Nem artana
"ujrapozicionalni" ezt a markat, ahogy a Kia Rio is megtette, mert
senkinek nem kellett 3 MFt folotti aron. Szoval ezek fenyeben szerintem
a Suzi jol pozicionalt, jol csinalja azt, amit csinal, hiszen a piac a
legjobb merce. Felreertes ne essek, nincs, nem volt es elorelathatolag
nem is lesz Suzukim, ennek ellenere ertekelem egy marka sikeret a maga
kategoriajaban.

Udv nektek

Hook

Ui:Frigyes, a gyertyak szuperek, a szubjektiv dolgokat nem reszletezem,
az objektivre me'g nincs adatom. Hosszabb hasznalat utan talan mar lesz,
majd megosztom veletek.


---
http://www.mailbox.hu - Mert levelezni kell...
+ - Re: suzuki tores (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> "Gyugyo, szerinted az auto melyik reszenek kellett volna elnyelni
> azt a hatalmas energiat, amely 140-nel keletkezett?"
> Nem 140-rol 0 volt hanem a motorfek hatasara bekovetkezo lassulas okozta
> sebessegkulonbseg. Ez szvsz nem lehetett tobb 20-30km/h-nal.

Ok, ha mar itt tartunk belekotok abba is, hogy az uton
mi partnerek vagyunk, nem ellensegek es az en szememben
a legnagyobb mocsoksag, mikor valaki gyorsabb tempo utan
nem tudatja a mogotte levovel, hogy lassit.

Nem voltal hibas, o volt a hunyo, de kis segitokeszseggel
megakadalyozhattal volna egy balesetet. 

Na mindegy...

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - va: szervizeles, alkatreszbeszerzes - segitseg ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> adott a 3,09 eves ford escortom, amit hamarosan be
> kene vinnem szervizbe (eleri a 90e km-t).

Eloszor is el kell donteni, hogy erdemes, vagy sem vezetni
a szervizkonyvet. Lehet, hogy ez furcsan hangzik, de ezer
erv szol mellette es ellene is.
A szomoru tapasztalat, hogy a szerelo(k) szemre vegignezik
a kocsit, megrangatjak a futomuvet, viszont a 90 ezres szemle
ket meter hosszu szamlajan felsorolt ellenorzeseket, csereket nem
vegzik el. Kerdes, hogy a kocsi eladasakor a vezetett szervizkony
hoz-e annyit a konyhara, mint a joszandekkal kifizetett, de el nem
vegzett munkak osszege.
A Motorcraft (Ford beszallito) alkatreszek a markaszervizben
2-3 szor annyiba kerulnek, mint a Bardi alkatresz kereskedesnel
a HQ (Quinton Hazell - Anglia) termekek.

I t t    j o n    F r i g y e s       a k i   m e g
a  Bardi   a r a b o l    i s    e n g e d.

Az en 15 eves Escortom beszarik a gyonyortol, ha HQ alkatreszt
kap, viszont egy 3 eves kocsi lehet, hogy huzni fogja a szajat :-)

> arra gondoltam, hogy elviszem a sarki autoszerelohoz atnezni, vele
> megcsinaltatok mindent, aztan viszem a markaszervizbe a pecsetert.
> mukodik ez?
Az olajszokitestol az emberevesig minden mukodik, de ez mar a dolognak
a nem szimpatikus oldala. Kimegyek a piacra, keresek egy szimpi
kocsit, a gazdija buszken lobogtatja a szervizkonyvet.
Mos legyek boldog. Hat, nem vagyok. Mert tudom, hogy az esetek jo
reszeben mit takar.
--
Meszaros Geza
+ - Uno gondok 2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

This is a multi-part message in MIME format.

--Boundary_(ID_rpDSf5eh4ZbFDrleAQxgow)
Content-type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-transfer-encoding: 7BIT

Eloszor is bocsanatot szeretnek kerni mindenkitol, amiert az elozo levelemet ek
ezetesen kuldtem el. Sajna csak a masnapi megjelenes elolvasasa utan vettem esz
re, a Hix-es visszaigazolast is figyelmen kivul hagytam. Ime most magyarul: 
Baldauf Ottonak hivnak, Szombathelyen lakom, kb 2 eve vagyok hallgatag olvasoja
  a levlistanak. Mar sok hasznos otletet, tanacsot kaptam ezen a listan. 
Van egy Fiat Unonk es a kovetkezo hibak megoldasara kernem a tanacsaitokat:
1) Reggeli inditas utan kb 3-4 percig jaratnom kell, ha ezt nem teszem akkor az
onnal leall. Mintha ilyenkor nem kapna eleg benzint. Nem tudom az injektoros ti
pusokban van-e automata szivato, vagy valami hoerzekelo ami ezt vezerli. Tavaly
 osszel volt injektorcseren (nem emiatt), de a hiba ezutan is megmaradt.
2)A hutoviztartalyba motorolaj szivarog kb 3 honapja, ennek szerintetek mi lehe
t az oka? En hengerfejre, v hengerfejtomitesre gyanakszom. Az olajfogyas szeren
csere nem jelentos, de tudom kevesebbnek kellene lennie.
3)Ez elsosorban  Unosokhoz szol: Milyen hangszorokat tehetek be hatulra a gyari
lag elokeszitett helyre. Foleg a most kaphato tipusok erdekelnenek.
Szoval ezekre a kerdeseimre varom hasznos tanacsaitokat,otleteiteket. Koszonett
el  Oszi. 

--Boundary_(ID_rpDSf5eh4ZbFDrleAQxgow)
Content-type: text/html; charset=iso-8859-2
Content-transfer-encoding: 7BIT

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2600.0" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Eloszor is bocsanatot szeretnek kerni mindenkitol,
 
amiert az elozo levelemet ekezetesen kuldtem el. Sajna csak a masnapi megjelene
s 
elolvasasa utan vettem eszre, a Hix-es visszaigazolast is figyelmen kivul 
hagytam. Ime most magyarul: </FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Baldauf Ottonak hivnak, Szombathelyen lakom, kb 2 
eve vagyok hallgatag olvasoja  a levlistanak. Mar sok hasznos otletet, 
tanacsot kaptam ezen a listan. </FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Van egy Fiat Unonk es a kovetkezo hibak megoldasar
a 
kernem a tanacsaitokat:</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>1) Reggeli inditas utan kb 3-4 percig jaratnom 
kell, ha ezt nem teszem akkor azonnal leall. Mintha ilyenkor nem kapna eleg 
benzint. Nem tudom az injektoros tipusokban van-e automata szivato, vagy valami
 
hoerzekelo ami ezt vezerli. Tavaly osszel volt injektorcseren (nem emiatt), de 
a 
hiba ezutan is megmaradt.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>2)A hutoviztartalyba motorolaj szivarog kb 3 
honapja, ennek szerintetek mi lehet az oka? En hengerfejre, v hengerfejtomitesr
e 
gyanakszom. Az olajfogyas szerencsere nem jelentos, de tudom kevesebbnek kellen
e 
lennie.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>3)Ez elsosorban  Unosokhoz szol: Milyen 
hangszorokat tehetek be hatulra a gyarilag elokeszitett helyre. Foleg a most 
kaphato tipusok erdekelnenek.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Szoval ezekre a kerdeseimre varom hasznos 
tanacsaitokat,otleteiteket. Koszonettel  
Oszi. </FONT></DIV></BODY></HTML>

--Boundary_(ID_rpDSf5eh4ZbFDrleAQxgow)--
+ - Re: XM vs M5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Rosszul fogalmaztam, nem ujsagiroi tulzas, hanem tulzott ujsagiroi
lelkesedes. Igy talan pontosabb. Viszont jo szuk palya lehetett, ha az M5 a
ketszer akkora teljesitmenyet nem tudta kihasznalni.

Udv
Fogash
----- Original Message -----
From: >
> Ebben nincs ujsagiroi tulzas! Egy ugyanolyan listarol szarmazik, mint a HA
es
> nem ujsagiro irta...
> Egyebkent mik lennenek azok a tulzasok? (Nem provokative, csak erdekel)



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - Re[2]: kasztni? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

A AUTO 1363-ban irta :

>Tudtommal a kasztnicsere megszunt, motorcsere eredetvizsgalat utan
lehetseges. 
>Bar jan. 1-tol valtoztak a motorszamra vonatkozo szabalyok, nem tudom
ez a cser
>enel mennyit szamit.

Vegyunk peldanak egy 100-as Skodat. A szeriaszam ott van hatul a huto
felett. En ugyesen ezt kivagom, a kellemetlensegek elkerulese vegett
nem pont a szam korul es beheggesztem az uj kasztniba. Festes utan ki
veszi eszre es mivel??? 

--
Minden jot, Fekete Zoltan             mailto:
+ - Re: kocsi kulfoldrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

A AUTO 1363-ban irta :

>Ma Mo-ra az Euro2 zaj es karosanyag-emissziot teljesito autok
hozhatoak be.
>Ezek listaja tipusonkent, motorkoddal van a listan feltuntetve, eleg
>konkret. Mas kerdes, hogy a konkret vamolasi eljarasrol,
dijtetelekrol a
>VPOP nem kepes egy rohadt oldalt osszetakolni. Eljen a Hivatal!
>Az E2-nek megfelelo autok nagyjabol a (hengerenkenti)
befecskendezeses es
>lambda-szondaval szabalyozott, "haromutas" katalizatoros autokat
erintik.
>Ilyen Alfa 33 esetleg az 1.7ie lehet, de az sem biztos, hogy tudja a
>hatarertekeket.

Hoppa!!! Ebben az egyben Romania megelozte Magyarorszagot :) Ide
ugyanis jan 1-tol csak Euro 3-as szintet teljesito autok hozhatok be.
Persze az egesz azert van, hogy a Dacia meg megmaradjon meg a Renault
al tudja adni a Dacia utodjat ami lehet ebben az evben kijon a piacra.
Egyszeruen : k***a anyjuk!

--
Minden jot, Fekete Zoltan             mailto:
+ - VW Polo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Tudnatok valami negativ dolgokat irni egy 70-es evekbeli VW Polorol
aminek 900 ccm motorja volt? Van egy munkatarsam, annyit dicsekszik a
kocsijaval, hogy mar az idegeimet felorolte. Oda akarok dorgolni az
orra ala. Nagyobb legendakat mesel a kocsijarol mint a Lehel kurtje
vagy Botond buzoganya.

--
Minden jot, Fekete Zoltan             mailto:
+ - Motorcsere,motorszam. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok HIX AUTO-sok!
Par honapja vagyok listatag,de inkabb csak rendszeres
olvaso,mint hozzaszolo,mivel nem vagyok autoszerelo es
emiatt nem annyira vagom a dolgokat,tehat ebbol a listabol
tanulok!
Jelenleg en is auto nelkul vagyok,mert blokk repedeses a
kicsike(nem miattam)vagyis motorcserere fog sor kerulni es
engem is erdekelne,hogyis mukodik ez jan.1-tol.
Nem 1 komoly geprol van szo cak egy golf 1-es 1.6 GTI.
Namarmost beszeltem a kozlekedesi felugyelettel ahol azt
mondtak,hogy amennyiben tipus azonos es azonos
motorkodu motor kerul bele akkor nem kell elvinni
muszakira,csak eredet vizsgara,majd a kovetkezo
muszakinal atirjak a motorszamot a forgalmiban.
Most akkor ugyanugy EG-s motorkodu motort,vagy 1.6 GTI
motort kell bele vennem.Vagy minden 1.6 GTI motor EG-s?
Elore is koszonom a hozzaszolasokat,ide a listara.Tanuljunk
egyutt!

Udvozlettel:

              ***************               ******************
                 [________ Csomee® __________]
                                     *******
                                +36309129236
                     [______________________]
+ - 6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Frigyes:
>>Te kis szex - men :-) Az excentrikus mozgas sokkal kellemesebb elmenyt is
ad a holgynek, mint az alternalo fel - le kefelo mozgas :-) Koszi a tanacsot
megfogadom :-) Wankel szex rulez :-)))))))))<<

Ne feledkezz meg a tomitesrol sem! Me'zet ajanlok :-)))

Udv joe
+ - XM Hydroactive I, Part2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A felfuggesztes/rugozas mukodese. Nyers forditas, kicsit kacifantos neha
mert siettem -itt latszik, hogy muszaki nyelvben mennyivel tokeletesebb az
angol:(
Az ECU egy kis szamitogep,(meretre mint az ABS computere), figyeli a
szenzoroktol beerkezo jeleket. A programja kulonbozo korulmenyek
meghatarozasait tartalmazza (bejovo jelek allapota es a belso idozitok),
ezek alapjan vezerli az elektromagneses szelepeket es kapcsolja a rugozast
kemeny vagy puha modba. Minden fo erzekelohoz tartozik egy szabaly: amikor a
bejovo jel eler egy meghatarozott szintet, a rugozas kemenyre kapcsol, es a
szamitogep elindit egy visszaszamlalast. Hogy a rugozas visszaterhessen puha
modba, ez alatt az ido alatt a bejovo jel nem erheti el a kemeny modba
kapcsolashoz szukseges szintet. Ha ez bekovetkezik, a rugozas kemeny marad,
es a visszaszamlalas ujra indul. Negy dolog biralja felul a normal mukodest:
1. az ECU puha modban tartja a rugozast, ha raadjuk vagy levesszuk a
gyujtast. Ez igy marad: vagy 30 masodpercig, vagy ha a kocsi eleri a 30km/h
sebesseget.
2. ha a szamitogep barmilyen problemat tapasztal az ontesztben, vagy
barmelyik bejovo vagy kimeno egysegben (belertve ellentmondo adatokat, mint
pl. nincs karosszeria mozgas, de a kocsi sebessege 30km/h folott van), a
rugozas kemenyre kapcsol, es addig igy marad, amig le nem vesszuk a
gyujtast, vagy 30km/h ala lassitunk es valamelyik ajtot kinyitjuk. Bar az
ECU lefuttat egy tesztet a gyujtas raadasakor, nehany szenzort nem lehet
tesztelni ez ido alatt, csak menet kozben.
3. barmikor, amikor a rugozas tobb mint 1 percig kemeny modban van, a
szamitogep atkapcsol puha modba egy pillanatra, hogy kiegyenlitse a nyomast
a szelso es a kozepso gombokben. Ha a korulmenyek megkivanjak meg a kemeny
modot, a rugozas 0.005 masodpercen belul visszakapcsol kemeny modba, es a
visszaszamlalas ujra kezdodik.
4. 30km/h alatt kinyitva barmely ajtot vagy a csomagtartot minden mas
szabaly felulbiralodik es puha modba kerul a rendszer nyomaskiegyenlites
celjabol.
   Mint mar emlitettuk a szenzoroknal, a kormanykerek szenzortol jovo jelbol
ket erteket kapunk: a kormanykerek elforditasi sebesseget es az elforditas
szoget. Ezekkel az ertekekkel kulonbozokeppen banik az ECU azert, hogy
kiszamithassa a jarmu oldal gyorsulasat (a jarmu sebessegebol es a
kormanykerek elforditasanak szogebol), valamint a pillanatnyi valtozas
sebesseget ebben a gyorsulasban (a jarmu sebessegebol es a kormanykerek
elforditasanak sebessegebol). Ilyen modon memoriat lehet megtakaritani,
mivel maskulonben harom parametert kellene figyelnie (jarmu sebesseget,
kormanykerek allasszoget es a kormanykerek elforditasanak sebesseget) A
kormanykerek szenzor tehat gyakorlatilag a pillanatnyi karosszeria
billenesrol kuld informaciot a szamitogepnek. Ez a billenes hatarozottan
lecsokken kemeny modban, ebbol adodoan a program azt felugyeli, hogy a
lehetseges karosszeria billenes a minimalis legyen kanyarodaskor, ugyanakkor
a rugozas puha maradjon, hogy elnyelje a doccenoket, amikor kanyarodas
kozben nincs karosszeria billenes (pl. alacsonyabb sebessegtartomanyban) Az
alabbi ket tablazat mutatja a kormany elforditasi szog es a kormany
elforditasanak sebessege eseten fennallo ertekeket, amelyek a jarmu
pillanatnyi sebessege alapjan kemeny modba kapcsoljak a rugozast (30km/h
alatt mindig puha a rugozas). Az ECU akkor kapcsol vissza puha modba, ha a
tablazatban szereplo hatarertekek ala mennek az ertekek es ott maradnak:
a)legalabb 1 masodpercig, ha a kemeny modba a kormany allasszoge miatt
kapcsolt, b) legalabb 2 masodpercig, ha a kormany elforditasanak sebessege
miatt kapcsolt:
---
Jarmu seb.(km/h)  31-40 41-60 61-80 81-100 101-120 121-140 141>
Kormany allasa(fok) 130   100   52    40      18      15    8
---
Jarmu sebessege (km/h) 31-60 61-100 101-120 121>
Kormany elforditas      196   167     139    128
sebessege (fok/s)
---
   A karosszeria mozgas amplitudojat es sebesseget a karosszeria mozgast
erzekelo szenzortol erkezo jelekbol hatarozza meg a szamitogep, es a ket
erteket kulonbozokeppen hasznalja fel. A karosszeria elmozdulasanak
sebessege ketfele korrekciot aktival:
1) Korrekcio defekt eseten: ha a karosszeria elmozdulasanak sebessege
meghaladja a 300mm/s erteket, a rugozas kemenyre kapcsol, es minden
hatarerteket 60mm-re allitja. Ennel a korrekcional a visszaszamlalas 0.4
masodpercig tart.
2) Korrekcio tulzott karosszeria mozgas eseten: ha a karosszeria elmozdulasa
3 masodpercen belul tobb mint 3-szor meghaladja a 60mm-t, a rugozas kemenyre
kapcsol, es minden hatarerteket 60mm-re allit.
Ezek a korrekciok egeszen addig ervenyben maradnak, amig egy vagy tobb pont
teljesul az alabbiakbol:
-karosszeria mozgas amplitudoja a modositott hatarertekek alatt marad a
korrekcio visszaszamlalasanak vegeig
-a rugozas kivalaszto kapcsolot Sport modba allitjuk
-a kocsit 159km/h fole gyorsitjuk
-a kormanykerek elforditasanak szoge meghaladja a hatarerteket (a kocsi
sebessegetol fuggoen)
Barmelyik fenti korulmeny teljesulesekor a rugozas visszater normal modba,
es a hatarertekek az alabbi tablazat szerint allnak be. Barmelyik hatarertek
atlepesekor a rugozas kemenyre kapcsol, es az ECU ellenorzi minden 0.8
masodpercben, hogy fenn allnak-e meg a kemeny modot kivalto korulmenyek. Ha
igen, a rugozas kemeny modban marad.
Rugozas le > 13 impulzus, visszaszamlalas 1 masodperc
Rugozas fel > 9 impulzus, visszaszamlalas 1 masodperc
A rugozas valtasanak sebessege 30-50ms es a kilenges > 3 impulzus,
visszaszamlalas 1 masodperc
   A gazpedal szenzortol erkezo jelet a sebesseg szenzortol erkezo jellel
osszevetve arra hasznalja az ECU, hogy elore meghatarozza a gyorsitas ill.
fekezes eredmenyekent fellepo, a kocsira hato dinamikus eroket. A szenzor
altal kuldott jel alapjan a szamitogep a karosszeria elso felfuggesztesnel
torteno felemelkedeset(gyorsitas eseten) ill. lesullyedeset(fekezes eseten)
hivatott ellensulyozni. Mindketto hatarozottan csokkentheto ha a rugozast
kemenyre kapcsoljuk. Az ECU ot kulonallo reszre osztja a gazpedal
poziciojat: a teljes pedal ut 0, 30, 40, 50 es 60 szazaleka. A szamitogep
meri az eltelt idot, amig a pedal mozog a kulonbozo reszek kozott. Ha ez az
ido meghaladja az alabbi ket tablazatban szereplo idot, a rugozas kemenyre
kapcsol:
Gazpedal lenyomas seb. a reszek kozott(msec) <100  101-150
Kemeny mod idozitoje (sec)                    1      2
----
Gazpedal felengedes seb. (msec) <100  101-200
Kemeny mod idozitoje (sec)       1       2
---
Ha a jarmu gyorsulasa, vagy negativ gyorsulasa (fekezes) eleri a 0.3g-t (kb.
3m/s a negyzeten) mikozben a pillanatnyi sebesseg 30km/h folott van, a
rugozas kemenyre kapcsol es 1.2 masodperces visszaszamlalas kezdodik.
   A feknyomas szenzor erzekeli az elso fekek nyomasat, es ha az meghaladja
a 35bar-t, valamint a sebesseg 30km/h folott van, a rugozas kemenyre
kapcsol, igy megakadalyozza a karosszeria bolintasat. A rendszer addig marad
kemeny modban, amig barmelyik a ket ertek kozul nem megy a limit ala (a
visszaszamlalas 1 mp).
Van meg par dolog, de ennyi asszem eleg, hogy megriasszon mindenkit :-)

Udv joe

XM 2.1TD
http://condrix.freeweb.hu
ICQ:1530399
+ - Autoalkatresz behozatalanak terhei, surgos ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztalt Autosok,

Kerem hogy aki tud erdemben nyilatkozni, az irja meg, hogy egy Amerikabol
rendelt, Kb $1000 erteku autoalkatresz terhei hogy alakulnak, mire beerkezik
hozzam? Az alkatreszt a cegem rendeli, es fizeti ki banki atutalassal.
Mekkora lesz a vam, fogyasztasiado, AFA es ezek osszege ?

A valaszokat legyszi maganban is kuldjetek,

elore is koszonettel,

Tamas
+ - Renault 100000, II (+uj celautok), fizetes/autokategori (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sikerult ebbe a levelbe tobb temat is beleirnom, remelem van benne olyan is
ami mindenki szamara elgondolkodtato lehet.

-----
. 1 .
-----

Mi is tortent a 100000 Km alatt,
gondoltam, irok egy kicsit a koltsegekrol, es az ertekvesztesrol is.
Mivel 2.5 ev alatt a fenti km mennyiseg soknak szamit, ezert az auto eladasi
ara is jelentosen lecsokken. Kereskedesbe 1.65M ert szamitanak be. Ez tehat
azt jelenti, hogy figyelembeveve a vasarlasi erteket, illetve a lizingdijat
is:
1.12M kp + 2M hitel, a vegere (2.3) = 3.42M
az auto erteke ezidoalatt 1.77M Ft-t csokkent, azaz havi 59EFt volt csupan
az ertekvesztese !!!!
Ez most visszagondolva elegge soknak tunik..
Most eppen a cseren gondolkodok, de valahogy nincs kedvem megint ennyi penzt
kiadni, hogy megvehessek egy hasonlo komfortfokozatu uj kocsit. Persze
feltetlenul vannak elonyei egy uj kocsinak, mint pl. a garancialis ido, meg
assistance meg mifene. Ja es a legfontosabb, hogy nyugodtan rabizhatja megat
az ember az autora, es nem kell amiatt izgulni, hogy most mi is romlik el.
De meger-e ez havi 60 Eft-t? A most, uj autoban gondolkodoknak ajanlom
figyelmebe a fenti osszget, mivel lehet hogy ez az en esetemben kicsit
magas, de kb a felevel szamolni kell !
Most vegigolvasva nem helyesen szamolom az ertekvesztest, inkabb havi
koltsegnek kellene hivni. Lenyeg az, hogy ennyit kellett autora koltenem,
azon felul, amit beletankoltam es javitasoknal rakoltotem.
Ez mind sok-sok, kezdek rajonni hogy az auto egy nagyon jelentos kiadas ha
az ember nem munkara hasznalja !
El kell donteni hogy megeri-e, es ha igen akkor mennyi is jut ra. Ezt pedig
erdemes elore megtenni...

Mondjuk a fenti 1.65M re becsult ertek elegge lelombozott, pedig csutortokon
ugy indultam el, hogy ma autot veszek, de nem tettem ..

-----
. 2 .
-----

Amit konkretean megneztem az uj autok kozul:
- Megane 1.6 16v Alize, 3.239Mft (ismeros, de erosebb, ujabb + klima)
- Peugeot 307, Presence 3.540Mft (szep)
- Opel Astra G, 1.4 Club, sok sok engedmennyel is 3.39Mft, nem is tetszik
belulrol, meg meg igy is draga.

-----
. 3 .
-----

Erdekelne a Ti, Listasok velemenye, hogy ki mekkora fizuval/vagyonnal merne
bevallani egy mondjuk 3 - 6 -9 millas autot, illetve annak fentartasat? A
valaszokat lehetne maganban is, ha valaki tul szemelyesnek tartja a temat.


Azert vezetni megis csak elmeny !

Tamas


---
   Renault Megane 1.4    Mitsubishi 3000GT VR4
---
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1356 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Sorban (szigoruan a futomuvet ertekelve, szubjektiven): ZX- a Golf labdaba
> sem rughat mellette.

Ezt meg hol olvastad? En eleg sokat vezettem 1.4-es Citroen ZX-et es
szerintem egy szar a futomuve. Tipikus Citroen, kenyelmes, de billeg es
sir rajta a gumi. Meg a Favoritomnak sem sokkal rosszabb az uttartasa.

Zoli
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1357 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Csak egy pelda, ami a teoriad rogton felboritja - 600-as
> Wankel motor. Ez akkor csak a Smart 600-as motorjaval
> hasonlithato ossze?

Bocsi, de a 600-as Wankel motor hivatalosan 1200 ccm.

Zoli
+ - kasztni, ragasztas, Typ43 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sokcsokit.

Eloszor is Palinak koszonet a valaszert kasztnicsere ugyben.

Masodszor en is nagyon kedvelem a homokos beszamolokat. Nem a melegek
elmenybeszamoloit, hanem a sivatagiakat.

Aztan Szabolcs kerdezte, mivel ragasszon. Nekem a ketoldalas ragaszto
tokeletesen bejottek, de _csak_ a Wurth markaju. Hogy ilyet honnan
lehet szerezni... A Budakeszi es Budaors kozotti uton van valami
fohadiszallasuk, elofordulhat, hogy ott van kisker is. En anno VW
alkatreszboltban vettem, talan meg maradt is valamennyi. Ha nem kapsz
es megtalalom, abbol esetleg tudok felajanlani.

Fogash valaszolt Typ43 hozzaszolasomra: egyreszt biztos en vagyok a
hulye, de teljesen meg sem ertettem, amit irsz. Masreszt biztos az is,
hogy Typ43-at keresek, bar az is lehet, hogy C2-t. Azt viszont merem
allitani, hogy a Typ43 pontosabb meghatarozas, mint a C2. Ugyanis a Te
logikad szerint C2-nek nevezik a 1978-80-ban gyarott A100-as
kasztnijat is es az 1981-82-ben gyarottet is. Azonban a ketto kozul
csak az utobbi az igazi 43-as; nehany apro modositas volt a ketto
kozott (elso/hatso lampa teljesen mas, hutoracs) es ebben az idoben
allt at az Audi a hosszu alvazszamra (WAUZZZ43xxxxxxxxxxx; itt a 43).
Szinten a Te logikad szerint viszont C1-nek nevezik az 1968 es 1978
kozott gyartott, _negy_ teljesen kulonbozo karosszeriat! Ugyhogy
lehet, hogy a 43=C2, de nem minden C2=43. (Forras: Audi
Typen Kompass) Ha esetleg kerdesed volna, szivesen.... :-)


scsLLAT
*** IVICZ Laszlo        http://www.extra.hu/aczil
+ - suzuki tores (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Gyugyo, szerinted az auto melyik reszenek kellett volna elnyelni
azt a hatalmas energiat, amely 140-nel keletkezett?"

Nem 140-rol 0 volt hanem a motorfek hatasara bekovetkezo lassulas okozta
sebessegkulonbseg. Ez szvsz nem lehetett tobb 20-30km/h-nal.

SzaboZE
+ - vw golf I (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Linkajanlo : 

http://www.vw.co.za/models/citi/index.php
Afaval egyutt 1.4M alatt van. +vam + szallitas
Mennyire johet vajon ki?

ADios
TLantos
Lantos, Tibor |  
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re: guminyomas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az elv viszonylag egyszeru. A felnire rogzitenek egy nyomasszenzort es egy
kis elektronikat, ami radiofrekvencian (USA: 315 MHz, EU: 433 vagy 868
MHz) 1-2 percenkent sugarozza a mert erteket, ill. gyors nyomasesesnel
azonnal [drotot kivezetni ugye maceras ;-) ]. A kocsiban valahol van egy
(esetleg mind a 4 kereknel 1-1) vevo, ami veszi es foldolgozza a jelet.

A dolognak tobb technikai nehezseg szab hatart: 1) a'ramfelvetel [elemet
cserelni ugyebar csak ugy lehet, hogy a szervizben leszedik a gumit a
felnirol] 2) a gumiban uralkodo tartosan magas homerseklet hosszabb utnal
3) a centrifugalis erobol adodo (nagysagrendileg) 1000g gyorsulas + razos
uton a lokesek, amiket az ado gyakorlatilag csillapitatlanul kap meg 4) a
felni + alvaz elektromagneses arnyekolo hatasa 5) az allando tulnyomas.

Ezek miatt a modulok kb. fe'lo:klo:mnyi gumimasszaba vannak beontve, amik
viszont eleg nehezek, tehat rendesen kell oket a felnihez rogziteni.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - uj Thalia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv a Listanak!

Lattam ma képeket az uj Thaliarol! Egesz pofas! Az
eleje 100% macisajt lampas Clio, a hatulja maradt a
regi. Annyi ujdonsag van hatul, hogy korben vastag
koccanasvedo csik van, ami dob a latvanyon is egy
kicsit. 

A belseje nem tul sokat valtozott. Ket szinu lett a
muanyag, asszem az also fele (kesztyutarto vonalatol
lefele) vajszinu, mint az uj Clioban. A legertelmesebb
valtozas belul, hogy az ablakemelo gombok vegre az
ajtora kerultek.

A motorvalasztek: a regiek mellett( 1.4 75LE & 98LE)
lesz a kissebik dizel (asszem 1.5-os) es lesz 1.6 16V
110LE-s benzines is. Nem tudom ilyen magas kocsiba ezt
hogy lehet majd kihasznalni... talan trailer
vontatashoz, vagy kamion menteshez... :)))

A felszereltsegi szintek: 4 szint lesz, tobbe-kevesbe
hasonlo tudassal mint az eddigiek, csak az eddigi RT,
RN, stb elnevezesek az uj Clio hangzatos -es nehezen
megjegyezheto...- neveire valtoznak.

A fotokat is megszerzem hamarosan, hetfo korul mar el
tudom kuldeni annak, aki megdob egy maillel.

Udv,
Peter
Thalia RT


=====
Ne igyal, amikor vezetsz! Meg nekimesz valaminek és kilottyen a pia!

__________________________________________________
Do You Yahoo!?
Great stuff seeking new owners in Yahoo! Auctions! 
http://auctions.yahoo.com
+ - Re: Re. Segitseg oreg auto tulajdonosainak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

--=_IS_MIME_Boundary
Content-Type: text/plain; charset=us-ascii
Content-Transfer-Encoding: 7bit

--- Skontrolovane antivirovym programom Trend InterScan VirusWall ---

email-body was scanned and no virus found
---

--=_IS_MIME_Boundary
Content-type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-transfer-encoding: quoted-printable

                                                                       =
                      =20
                    Major Frigyes                                      =
                      =20
                    <majorfrigyes@a        Komu:   =
.sk                   =20
                    xelero.hu>             Kopie:  HIX auto =
u>                    =20
                                           P=F8edm=ECt:     Re. Segitse=
g oreg auto               =20
                    31.01.2002             tulajdonosainak             =
                      =20
                    19:33                                              =
                      =20
                                                                       =
                      =20
                                                                       =
                      =20










Udv itt a listan erezd magad jol minalunk ;-)

Koszonom szepen.


A weblapon lathato motor nekem oly ismeros :-)
Nos kedves Zsolt ! Itt a listan alltalaban minden autostarsam rendben
tartja
autojat es vigyaz az indito rendszerre is. Nem minden oreg auto indul
nehezen :-) Enyem sem - 15 fokban eleg 5 sec es indul 17 eves Skoda kor=
a
ellenere :-)

Gratulalok a kocsidhoz. A mi 20 eves ladank is igy gyujtott minusz 20-b=
an
is, mikor kijottem a futetlen garazsbol. Miutan viszont 30 percet allta=
m a
templom elott hat... gyalog kelett hazamenni.
Ez a keszulek amatoroknek keszult, nem profiknak, es az elobbiekbol van=
 a
tobb. Foleg, ha a varosi emberekre gondolok garazs nelkul.



Kerdeseim ?
1, Csak inditasnal lesz aktiv a keszulek ?

   Igen, mivel a szerepe egyenlore annyi, hogy a hideginditast segitse =
elo.


2, Miert nem aktiv menet kozben az erosebb szikrakepzodes kepzesehez ?

   Menet kozben nem egyenletes a szikrakepzodes???  Ne ertsetek felre  =
- en
egy amator autos vagyok, a talalmany nem az enyem en csak a gyarto es
forgalmazo resszel torod/nek/ok mivel tokem az nekem van. A feltalalona=
k a
toke hianyzik, ezert keresett meg.


Emlekeim szerint regebben mar volt hasonlo ilyen keszulek: Tirisztoros =
majd
a Tranzisztoros gyujtas. A weblapon sajnos semmifele utalas nincs, hogy=
 mit
is tartalmaz a doboz belso resze. Csak az indito aramot jelzi. Tobb inf=
ot
sajnos nem ad :-( Sem, hogy a keszulek milyen inpulzust ad le inditas s=
oran
a konnyeb uzembehelyezesnek. Sajnos az egesz weblap eleg alltalanosan v=
an
leirva.

Altalanosan van leirva, mert atlagembereknek keszult az oldal nem musza=
ki
zseniknek mint Ti vagytok. Mindenesetre ezeket az informaciokat megprob=
alom
megszerezni, es megosztani Veletek.


Ez van a lapodon !

>U:zembiztos u:zemeltete'st egy a ge'pkocsi elektromos rendszere'hez
>kapcsolo'do' kis elektromos szerkezet teszi leheto"ve'.

Peldaul ? Valami pontos adat info itt nagyon hianyzik. Bemeno A , kimen=
o A
?
Valamivel alatamasztani, hogy ez a kutyu mennyivel segiti a hidegindita=
st !
Mennyi a kimeno inditasi kapocsfeszultseg stb. Na gyon szegenyes szvsz =
a
weblapod muszaki infoja. Nem akarlak bantani teged, nem ez a feladatom.=

Csak
nagyon alltalanos es keves info van errol a szerkezetrol :-( Lehet, hog=
y ez
a keszulek szuper, csak a korites egy kicsit sovany ( keves ). En mint =
auto
alkatreszekkel fogalkozo ember az infok elolvasasa utan, ugy erzem, hog=
y
nem
forgalmaznam ezt a keszuleket ! Ugyanis feluletes informaciokat olvasta=
m a
bemutato lapon. Pedig az nagyon jol meg van szerkesztve csinalva.


A valaszt lasd feljebb. Koszonom az epito kritikat, megszerzem az adato=
kat
es felteszem a lapra is. Egy OFF-topic  /a hangeffektus a nyitolapon
mukodott?/




Apropo Zsolt :-) ? Nem ismered veletlenul Saghy Felix - et ott
Dunaszerdahelyen ? O az ottani Winghlings ( vagy miaturo ) :-) club eln=
oke
:-) ?

Nem, en eredetileg Peredrol vagyok, Szerdahely nagy varos csak par embe=
rt
ismerek.


Ha netan megsertettelek volna irasommal bocsanatot kerek, de az en
szubjektiv velemenyemet szerettem volna megirni.

Nem vagyok sertodos, elsodleges celom mint azt mar irtam megtudni, hogy=

egyaltalan erdemes -e ebbe a dologba penzt fektetni. Mivel gondolom, ho=
gy
itt valaszt kapok a kerdesemre, azert irtam Nektek. Kerlek tovabbra is
kerdezzetek minel tobbet, es irjatok meg az esetleges negativ /pozitiv/=

velemenyeteket a keszulekkel kapcsolatban.



Szep napot,
               Baranyai Zsolt  /ysolti/

=


--=_IS_MIME_Boundary--
+ - Re. szervizeles, alkatreszbeszerzes - segitseg ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz -  Autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Robi.

>Adott a 3,09 eves ford escortom, elozo tulaj lelkismeretesen vitte a
>kocsit markaszervizbe, ugy
>gondolom, erdemes folytatnom a sort.
>kerdesem: hogyan erdemes lefolytatni az egeszet?

>arra gondoltam, hogy elviszem a sarki autoszerelohoz atnezni, vele
>megcsinaltatok mindent, aztan viszem a markaszervizbe a pecsetert.
>mukodik ez?

Ha folytatni szeretned a szervizkonyves tevekenyseget, nem szabad elvinned a
sarki autoszerelohoz :-) Csak a szakszervizbe ! Ugyanis igy elveszited a
szervizkonyv alltal nyujtott garanciakat. Latom, hogy te minosegellenorzo
cegnel dolgozol " TUV ". Igy legalabb van fogalmad a minosegi eloirasokhoz,
utasitasokhoz. Igy is jarj el ! Vezermuszijj cserejekor illendo a vezeto
gorgok csereje is ! Javallom neked, hogy egyeztess a markaszervizzel, hogy
ott szeretnel lenni a kocsi mellett mit is tevekenykednek az autoddal valo
kapcsolatban. Elotte megkerdezheted, hogy milyen olajat hasznalnak. Motor,
valto, fekolaj cserejekor. Ha netan ez nem felelne meg neked, akkor
lehetoseg van , hogy re vedd meg az olajat. De mindenkeppen figyelembe kell
venni a szervizkonyv alapjan levo olaj API besorolasat.

Udv: Frigyes

A - MajorKa Bt.
Bp. 1014. Uri u . 24.
Tel: 214-39-50  ; 06-20-9446-107
        Skoda 120 L

HIX autosmatrica , hatso ablak futoszaljavito, elso ajto legterelo kaphato,
Millitec listatagoknak 10% kedvezmeny, BARDI autotol vett alkatreszek utan
10% kedvezmeny listatarsaimnak
+ - Re: XM vs M5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash,

Ebben nincs ujsagiroi tulzas! Egy ugyanolyan listarol szarmazik, mint a HA es
nem ujsagiro irta...
Egyebkent mik lennenek azok a tulzasok? (Nem provokative, csak erdekel)

Udv,

Attila

> =======================================================
> Felado :  [International]
> Temakor: XM vs M5 ( 15 sor )
> Idopont: Thu Jan 31 18:13:27 CET 2002 AUTO #1364
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>Namost, akkor megvalosithato a kenyelem/uttartas egyutt vagy sem?
Az ujsagiroi tulzasokat leszamitva is minimum elgondolkodtato a dolog. VD!
Ne vedd magadra, az M5 hangja sokkal szebb! Es jobban is megy!
Udv
Fogash
+ - re: Karamboloztam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

*busztok,
Hasonlo szitum a kovetkezo:

Karolina ut. Piros lampanal allok, nem akkor fekeztem, eltelt mar vagy 1 perc
Egyszer csak fekcsikorgas, csattanas, majd ujabb csattanas, ekkor ereztem a
lokest. Karomkodva kiszallok, latom, hogy egy balfasz teherautos (nem tudom
milyen tipus, de olyan 5 t koruli lehetett) elbambult belement egy Suzukiba es
nekilokte az en automnak. Hatramegyek. 
A Suzuki hatulja lebombazva, csomagtarto, lokharito osszetorve, elso lokharito
, motorhazteto behorpadva. Nezem az autom. Nem akartam hinni a szememnek.
Nem talaltam meg hogy hol jott belem. Szegeny Suzukis nenit sajnaltam,
nehany napos volt a kocsi, teljesen kivolt.
Nezegettem meg egy darabig a lokharitom, ahol az utkozest sejtettem, aztan
eljottem. Kesobb a lemosott lokhariton megtalaltam egy -nem tulzok- 1-2 mm
hosszu karcolast a fenyezesen, ennyi. Valoszinuleg az is a szerencsem volt,
hogy nem alltam a feken.
Tanulsagot mindenki vonnya le maganak.

Fer
320i oo

Ps: Ja, ez meg a Saab volt

>Ha valaki tudja hogy milyen anyagbol csinaljak a Suzuki karosszeriajat az mond
j
>a
>mar el nekem mert nekem jott egy es teljesen lebontotta az elejet.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS