Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1013
Copyright (C) HIX
2001-02-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Jo pont Frigyesnek... (mind)  6 sor     (cikkei)
2 Re: Hatso kodlampa (#1012) (mind)  9 sor     (cikkei)
3 Felnik, gumik (mind)  36 sor     (cikkei)
4 Muszerfal vilagito izzok + Hatso kodlampa (mind)  35 sor     (cikkei)
5 Majustol gyerekules... (mind)  66 sor     (cikkei)
6 locspocs (mind)  9 sor     (cikkei)
7 Baki (mind)  13 sor     (cikkei)
8 Meg mindig a sebessegekrol (mind)  36 sor     (cikkei)
9 Kotekedo Biztositas (mind)  28 sor     (cikkei)
10 Fogyasztascsokkento szuro (mind)  29 sor     (cikkei)
11 Szervizadatok (mind)  41 sor     (cikkei)
12 Fek (mind)  82 sor     (cikkei)
13 Re:gondolkodjunk, Maxseb (mind)  34 sor     (cikkei)
14 Re: gumikopas (mind)  19 sor     (cikkei)
15 Csoda? (mind)  10 sor     (cikkei)
16 ReReReRe: fordulatszam,fogyasztas (mind)  24 sor     (cikkei)
17 Re: nault Thalia sikerek (mind)  28 sor     (cikkei)
18 Renault Scenic 1.9D pluszok es minuszok (mind)  27 sor     (cikkei)
19 B9 > A0 ? (mind)  30 sor     (cikkei)
20 auto 600 ezerert (mind)  41 sor     (cikkei)
21 Ford felni (flex@mail.0660.hu) (mind)  21 sor     (cikkei)
22 RE: Som/6 (mind)  4 sor     (cikkei)
23 Ujabb rendoros sztori + Renault Clio 3.0 V6 (mind)  43 sor     (cikkei)
24 Re. Fogyicsoki - szurovel (mind)  31 sor     (cikkei)
25 No comment (mind)  23 sor     (cikkei)
26 Biztosito, egyeb (mind)  4 sor     (cikkei)
27 Bizti, egyeb (mind)  23 sor     (cikkei)
28 Ford Fiesta motorcsere (mind)  12 sor     (cikkei)
29 Suzuki (mind)  30 sor     (cikkei)

+ - Jo pont Frigyesnek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi ...

A Frigyesnek hala az Index forumon egy csomo jo pontot szerzett a lista.
Csak gratula es olvassatok el. (Auto-motor - Velemeny egy-ket szemetrol)

MiCKEY
+ - Re: Hatso kodlampa (#1012) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >Viszont veletlenul ismet arra jartam, amikor elindult a
> >ficko. Nem tudom, eszrevett-e, de kikapcsolta a lampat!
>
> Esetleg a bekotese olyan, hogy leallitas, ujrainditas utan csak akkor
> vilagit, ha ujra bekapcsolod.

Nem, mert egett, amikor elindult, es csak par masodperc mulva aludt el.

  Ed
+ - Felnik, gumik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

> Tavasszal szeretnem meglepni magamat es a Ford Focusomat egy alufelnivel,
> csavarhelyek szama es elrendezese jo, van
> olyan dolog ami esetleg kizarna egy nem kifejezetten Focus-hoz keszitett
> alufelni alkalmazasat? Egyaltalan kell ilyesmire figyelni, vagy az
> alufelnik a csavarok szaman kivul teljesen egyformak?

Nem feltétlenül! A felninek van egy ET értéke ez azt jelenti, hogy a felni
középvonalától hány mm-re van a felfekvo felület. Ennek értéke ad abszurdum
negatív is lehet ha a felület a középvonaltól a belso peremhez esik közelebb
(elég ritka). Tehát ezt is meg kell nézni mert ha nincs szerencséd a kerék
foleg elol beleérhet a kaszniba mivel ez a kerék kormányzott. Ha jóval
kissebb ez a szám a felni a sárvédo peremébe érhet bele, ha nagyobb a dob
belsejébe ha elfordítod a kormányt. (Ezen segíthet egy nyomtávszélesíto de
ez már a tuning világa)

> Kicsit mas: peres gumik vannak rajta, ezeknel mire kell vigyazni?
> Megvetelkor es hasznalatkor is erdekel.

A peresség azt jelenti hogy a gumi oldalmagassága hány százaléka a
futófelületnek tehát a ma használatos személyauto gumik szinte mind peresek
(pl. 145/80). Megvételkor arra kell vigyázni hogy a kerék átméroje
megegyezzen a gyári mérettel (különben csalni fog az óra, stb). Tehát ha
ugyan akkora a felni de a gumi szélesebb akkor peresebb gumi kell
(presebb=kisebb % Pl:175/60R13 Kb= 145/80R13). Az R13 a felni átméroje
Zoll-ban (1 Zoll=25.4 cm). A felnik méretét ugy szokták megadni hogy Pl:
5.5X13, az 5.5 a felni szélessége. Ebbol az is következik, hogy ha a
felninek nagyobb az átméroje a guminak peresebbnek kell lennie.
Használatnál arra kell vigyázni hogyha nagyon peres egy gumi akkor ugyebár
"nagyon közel van a felni a földhöz" ergo könnyen megsérülhet mondjuk egy
padkázásnál.

Ha túl részletes voltam bocs

Üdv Wolf
+ - Muszerfal vilagito izzok + Hatso kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> 7 eves lesz az astra, szep lassan punnyadnak el az izzok a
:> muszerfalban. Lehet ezt hazilagosan egyszeruen cserelni?

Mar jo par evvel ezelott is csodalkoztam, hogy miert nem 
LED-ekkel csinaljak az ilyeneket ? Az Omegaban nemelyik
visszajelzo olyan meleget csinalt, hogy szinte sutotte a kezem,
ha pl. a belso keringtetes gombjat kapcsoltam be es az ujjam
hozzaert a kivilagitott emlemahoz. A vilagitaskapcsoloban
pl. elolvadt egy fenyvezeto plexi a nagy melegtol...
A Leon-ban mindenhol LED van, olyan furcsa, hogy a 
kapcsolok sima hidegek... Remelem nem is fognak kiegni !

A LED raadasul sokkal kisebb helyet foglal el az egonel 
(mint egy kristalycukor darab), igy minden apro helyet
meg lehet vilagitani, nem kellenek idovel elkoszolodo 
fenyvezeto kutyuk, helybe lehet vinni a vilagossagot. 
Manapsag pedig mar feher fenyu LED is van...

*****************************

:> >Viszont veletlenul ismet arra jartam, amikor elindult a
:> >ficko. Nem tudom, eszrevett-e, de kikapcsolta a lampat!

:> Esetleg a bekotese olyan, hogy leallitas, ujrainditas utan csak akkor
:> vilagit, ha ujra bekapcsolod.

Vagy a legegyszerubb modon a VW stilusnal szokas, miszerint
a vilagitaskapcsolo 0-ba kapcsolasa mechanikusan visszahuzva
kikapcsolja a kodlampakat. Bekapcsolni ujra a gomb kihuzasaval
lehet. Igy nem marad rajta oktobertol marciusig...

Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut. '2001)
+ - Majustol gyerekules... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Most olvasom az MTI-ben...




                    KRESZ-módosítások - minisztériumi tájékoztató 

                        Budapest, 2001. február 7. (MTI) - A közúti 
közlekedés szabályait érintő változtatások többsége ez év
                    május 1-jén, míg a biztonsági gyermekülés kötelező 
használatára és a kerékpár-közlekedésre vonatkozó
                    szabályok 2002. január 1-jén lépnek hatályba. A 
módosításokat a közlekedés biztonságának javítása és a
                    forgalom zavartalanabbá tétele indokolta - közölte 
szerdai budapesti sajtótájékoztatóján Ruppert László
                    közlekedési helyettes államtitkár. 
                         
                                     A 2001. májusától érvényes 
szabálymódosítások a KRESZ 12 területét érintik. Ezek közül Ruppert
                                 László kiemelte: a gépjárművek május 
1-je után autópályán óránként 130 kilométeres, autóúton 110, míg
                                 lakott területen általános szabályként 
változatlanul maximum 50 kilométeres sebességgel haladhatnak.
                                 Ez utóbbi jelzőtáblával legfeljebb 
óránkénti 80 kilométerre növelhető. Más közutakon a jelenleg
                                 általánosan megengedett óránként 80 
kilométeres sebességhatár 90 kilométerre elemelkedik. Az
                                 autóbuszok pedig óránként legfeljebb 
100 kilométeres sebességgel haladhatnak az autópályákon. 
                                      Az autópálya-sebességhatárok 
emelését illeti, a helyettes államtitkár elmondta: a forgalomban részt
                                 vevő járművek korszerűsödése miatt a 
szélső sávban közlekedő személygépkocsik jellemző sebessége
                    100-110 kilométerre növekedett. Emiatt a belső 
sávokban előző autóknak legalább 130 kilométeres sebességre kell
                    gyorsulniuk, s ezt a szabálynak lehetővé kell 
tennie. 
                         A helyettes államtitkár szólt arról, hogy május 
elsejétől a személygépkocsik hátsó ülésén is kötelező lesz a biztonsági
                    öv használata. Ez alól azonban felmentést kapnak 
azok az autók, amelyek hátsó üléseibe gyárilag nem építettek be
                    övrögzítőket. Ezzel összefüggésben ismertette, hogy 
2002. január 1-jétől a 12 évnél fiatalabb és a 150 centiméternél
                    alacsonyabb gyermekek csak biztonsági gyermekülésben 
utazhatnak az autók hátsó ülésein, ha az ülésen gyári
                    kialakítású biztonsági öv bekötési pont van. 
                         Újdonság, hogy a taxiállomás jelzőtábla alatt 
kiegészítő táblákat helyeznek el, ezek a várakozóhelyet szabálytalanul
                    igénybe vevő járműveket figyelmezteti a kerékbilincs 
alkalmazásának lehetőségére. További változtatás a KRESZ-ben,
                    hogy a nemzetközi forgalomban részt vevő 
árufuvarozóknál kötelező a menetíró-készülék beszerelése a teherautóba,
                    használatának ellenőrzését is előírja a jogszabály. 
                         A KRESZ a közútkezelő társaságok döntésére 
bízza, hogy elhelyezzék a hóval befedett útszakaszon hólánc
                    használatát kötelezővé tevő útjelző táblákat. Ez 
10-15 ezer forintos hólánc megvételét jelenti a havas időszakokban
                    rendszeresen közlekedő autósoknak, akik száma a 
helyettes államtitkár becslése szerint 1,3 millióra tehető. +++ 

Csak arulja el valaki, hogy a "harom gyerekules", hogy fer el egy
autoban...

Peter.
+ - locspocs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

... hat a joedes<#&@&>#@&@>#&@>#&@<@>&@@>#&&@#@&>@&&
annak a locspocsi vizmanias vadbaromnak aki kitalalta, hogy 
ma reggel az Egeruton harom locsautonak ugy kell elzarnia a 
savot, hogy kb 4 millio auto torlodjon fel mogottuk. 
Mindenki nagyon bunkonak nezett mikor eloretolakodtam, de 
mikor kifekeztem a jobb szelsot es elengedtem a 
felgyulemlett 40 autot akkor jopar kosziszepen-t 
bezsebeltem.
VTI
+ - Baki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>De meg mennyire! Biztos mindekivel elofordult mar hogy
>rutinbol vmi marha nagy bakit csinalt. Ott is jottek mar ki
>elem "korlutekintoen" mikor eppen tomboltam, 
Ajjaj. Olaszoknal tevedtem el egyszer hajnali kettokor - de annyira, hogy
meg azt sem tudtam, melyik varosban vagyok. (Tobb telepules nott ossze es
nem voltak koztuk helysegnevtablak.) Amikor valami istenhatamogotti
kertvarosban mar a sokadik ipszilonfordulot csinaltam, az egyiknel hirtelen
mogottemtermett egy auto... fekcsikorgas, o anyazott, en a hosszu nap es
eltevedes miatt elkeseredve visszakiabaltam... gondolom az illeto az o
hixautojukon jokat elemezgethetett a kihalt kornyekek veszelyforrasai
temakorben.

pJ
+ - Meg mindig a sebessegekrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Laci!

>2.ben nyomom 3e ig (messze nem kihuzatas!) es mar 50-nel vagyok, itt
teszem
>3.ba es kesz.

De meg teheted 4-be is.
Pontosan errol szol a fama, a lenyeg, hogy terhelesen milyen
fordulaton dolgozik a motor. Amikor egyenletes sebessegel haladsz +- 5
km/h, akkor nem kell nyomatekos tartomanyt hasznalni.

De igazabol nem emlekszem az elejere, hol is van a max nxomatek es a
min fogyasztas a kocsidon?
Mert a ketto kozt batran autozhatsz barmilyen fokozatban. Teszem azt,
ha neked 2.000 f/min a min fogyasztas, akkor ott is hasznalhatod. Csak
a gyorsitas es mas erokifejtesek celjabol kell igenybevenned a
nyomatekos fordulatszamtartomanyt. Mikor egyenletesen haladsz
hasznalhatsz kisebb fordulatot is, ugyanis itt nincs szukseg
tobbletuzemanyagra, a motor el tudja egetni, amit kap. Igy a
kokszosodas sokkal kisebb merteku. A kokszosodas olyankor komolyodik,
mikor pl. allandoan 1.500-as fordulatrol szeretnenk padlogazzal
gyorsitani (egyes dizelek tudjak teljesiteni).

Tehat szerintem nem gond, ha mondjuk 4-ben 50-el mesz 2.000-es
fordulaton. Ha gyorsitani akarsz vagy elozni, akkor meg
visszakapcsolsz, es kihasznalod a nyomatekot.


Teeby
---------------------------------
|  |
---------------------------------
| ICQ:                        |
|        104846853      |
|        93821242        |
---------------------------------
+ - Kotekedo Biztositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kellemes Napot!

Tegnap csak ugy elgondolkoztam.
Apam a Hungarianal van B9-ben.
Favorit 1.3-ra fizet cca. 2.800 Ft-ot/n.ev.
En ugyanezt az argosznal B4-re (Trabant 600 ccm): 4.200 Ft.

Majd' az idegbaj kerulgetett.
De megnyugtatott a tudat, hogy meg en beszeltem ra dec. kozepen a
csapatvaltasra.
Ebben pedig nagy szerepe van a listanak. Ilyenkor jo erzes HA-snak
lenni.
Orom ilyen csapatba tartozni!

*****
- Jonapot kivanok kozuti ellenorzes! Odaadna a jogositvanyt,
keremszepen?
- Odaadnam, de mar maguknal van...
*****

Teeby
---------------------------------
|  |
---------------------------------
| ICQ:                        |
|        104846853      |
|        93821242        |
---------------------------------
+ - Fogyasztascsokkento szuro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy kerdes a temaval kapcsolatban.
Szabad megvaltoztatni a porlaszto hosszat?
Vagyis a kozbetet, amiben a halo van barhogyan barmilyen mertekben
beepitheto?
Lehetne akar egymatol adott tavolsagban tobb retegben is felepiteni?

Amugy kaphato nagyon finom bronz halo, csak nem tudom hol. :(((
Nekem van itthon de az is csak egy 30*30-as darab. Nem tudnam
megmondani milyen meretu.
Mamint a huzalvastagsag. Talan 0.2 mm. Nagyon suru, es nagyon massziv,
valamint jo hoallo.
Kituno lenne erre a celra.

2T motoron vajh szintugy mukodne? Nem okozna gondot a kicsapodo
motorolaj?
(habar majd a benzin leoldja /parasztosan :)))/)

Asszem a hetvegen apam Favoritja lesz a kiserlefi alany.

Teeby
---------------------------------
|  |
---------------------------------
| ICQ:                        |
|        104846853      |
|        93821242        |
---------------------------------
+ - Szervizadatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szep napot!

A szervizadatokhoz csak annyit:

A Land Rover tudomasom szerint terepjaro.
A tobbi markanal nem reszleteztek tipusonkent. De feltetelezem, hogy
van benne sima szgk., kisteher es sport auto, valamint terepjaro is.
Egy terepjarot tobbnyire gyakrabban kell szervizelni, szerintem
legalabbis, ha nem igy van akkor tevedtem.
De azert ott a gyakori zsirzasok es a karbantarto muveletek nagyon
fontosak. Tobbszori atvizsgalas stb.. Ergo tobbszor van szervizben
adott km-en, mint nagyapa kiskategorias csoszogoja. (mammuszauto)

Tovabba valoban logikus, hogy a bonyolultabb autok kozul tobbet es
gyakrabban hordanak szervizbe.
Aztan nem mindegy, hogy a gyar milyen szervizperiodusokat ir elo,
javasol.

Ebben a listaban a szervizelesrol, es nem a javitasrol volt szo. Mert
a ketto ugye nem ugyan az.
Szervizfeladat a takaritas, a felulvizsgalat, az ellenorzes,
karbantartas. Javitasi feladat a szereles, hibak helyreallitasa.

Ilyen elgondolasbol azert ugye nem mindegy, hogy a markak
altalanossagban ossze sem hasonlithatok egymassal.

Miert nem azonos kategoriakon beluli adott tipusokrol van szo?

Nagymamak kozt is van kulonbseg. (kivanatos 40-esek vs. tiszteltbeli
90-esek)

Summa summarum az ilyen listak semmire sem valok.

Teeby
---------------------------------
|  |
---------------------------------
| ICQ:                        |
|        104846853      |
|        93821242        |
---------------------------------
+ - Fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Nagyak, Autosok!
 irta:

>  A segitsegeteket szeretnem kerni egy - szamomra - roppant
>fontos ugyben.
> Ma delelott a NeroM5-ben fekbeteteket csereltek az Alfa-
>mon. 25ezer km van a gepben, el voltak kopva. (A lampicsku is
>fel-felvillant, meg ereztem is.) Csere utan viszont _alig_
>_fognak_a_fekek_!!! ..............................(sportos vezetes
>rulez), a vegere mar alig fognak a fekek, de gondoltam, nem
>problema annyira, biztos a fekolajjal van mar baj, meg hat
>a betetek is kopottak.

Amennyire en tudom, ha fekbetet csere van, akkor ez velejar. Egyparszaz
kilometerig, amig osszekopik az uj betet a fektarcsaval meg ilyen is marad,
addig fogd vissza magad kicsit.
A masik, amiert erzed, hogy gyengulnek a fekjeid sportos hasznalat soran, az
az, hogy koltsegtakarekossagi okokbol a gyartok nagyon szar, alulmeretezett,
es hasznalhatatlan fekeket raknak a szeriaban kijott autokra. Amik enyhe,
szabalyos varosi kozlekedesre ugyan tokeletesen alkalmasak, mert meg a
legszarabb fekek is nagy valoszinuseggel meg tudnak allni 40-50-rol akar 10x
is egymas utan. De a sportos vezetes, mint tudjuk nem ebben merul ki. Es
ebben sajnos a Porsche kivetelevel minden ismertebb auto benne van.
Legnagyobb sajnalatomra az M5-os is. A Hungaroringen fel kor alatt vege a
feknek, ha versenytempoban mesz vele. Mondjuk sportos vezeteshez meg ez is
boven jo. Meg az uj M5-re sem raktak eleg nagy feket, amire a vasarlok
nagyon panaszkodnak. Multkor azt olvastam, hogy a Porsche-nel nincs a
mernokoknek egyedul megkotve a keze fektervezes teren se (gondolom, azert
van meg egy ket mas tipus is, de ezt csak peldanak szanhattak). Mondjuk
annyi penzert... Tehat fekcseret ajanlok. Ha fent akarod tartani a
kozlekedesi szokasaidat, es nem akarsz allandoan 50-50%-os eletbenmaradasi
valoszinuseggel kuzdeni (vagy megbirsz allni vagy nem), akkor ajanlom a kov
2 oldal megtekinteset: www.movit.de es www.apracing.com. Na itt vannak marha
jo fekek. 600 ezer es 1 milka kozott mar kapni is jo feket (1 par elso).
Lehet, hogy megy olcsobban is, de nem hiszem. Felfele hatar a csillagos eg.
Erdemes elolvasni a movit tulajdonosanak irasat, mi a kulonbseg a Brembo,
Porsche, stb es egyeb fekek kozott. Nekem APRacing van fent, sajna az M5 fek
nem volt eleg jo. Ha 2-3 szor csinaltal egy veszfekezest 200 folottrol, mar
megrepedeztek a tarcsak. Bar en nem vezetek durvan, de azert jo a tudat,
hogy 200-250-rol akarmikor meg tudok allni, problema, es a fekhatas
gyengulese nelkul. Es ezt tobbszor is lehet egymas utan. Szoval a fent
emlitett fekekbol egy komplett elso hatso garniturat ossze lehet hozni ugy
masfel millio korul. Annak ismereteben, hogy ebbol a penzbol akar 15-20
Akadaly, Dinnyeslada (nem la'da, hanem lada), vagy 1 db par eves nyugati
auto kijon, nem ertem ezek tulajait (foleg az utolso kategoriara gondolok)
miert verik magukat a kocsijukra, mikor azok arabol egy normalis feket sem
lehet venni. De ez meg hagyjan, mert eleg sokat pl egy Aral kuton
kiszolgalni (ez most nem lenezes, csak tipikus eset), hogy a GTI II-s Golfot
meg tudjak venni, de miert kell neki nyomni, ha nincsenek meg hozza az
alapveto feltetelek, mint: gumi, futomu, fek. (Teljesitmeny sincs, csak
paran azt hiszik, hogy 100 LE felett mar ovek a vilag. Akadaly utan el tudom
kepzelni a hatast.) Szoval a sportos vezetesi stilust keretik abbahagyni, ha
a megfelelo jelen esetben kulon is megemlitett fekekkel, vagy mas alapveto
szerkezetekkel nem vagyunk felszerelve, mert aztan egyszer csak majd az en
kocsim hataban kotunk ki, amitol en nagyon ideges leszek.
Mondjuk mar volt ra pelda, egy Samara belemallt hatulrol, engem meg me'g
belelokott az elottem allo kocsiba is. Mikor en mar alltam es lattam, hogy
belem fog jonni, akkor felengedtem a feket, hogy ne a kocsim hatulj a fogja
fel az utkozesi energia egeszet, hanem oszoljon el elol es hatul. A
biztosito meg ugyis fizette volna. Kiszalltam, elobb elol, majd hatul neztem
meg, mi tortent. Hat elol semmi, hatul meg megkarcolodott a festek, plusz
kicsit elhajlott a muanyag also spoiler, aki egy ket mm-t most is csa'le'n
all. Szoval semmi gaz. Samaras pajtasunknak kicsit totalkaros lett a kocsija
eleje, mind2 lapma kaput, motorhazteto behorpadt, hutoracs konyec, sarvedo
torott. Szoval volt problemaja rendesen. Hat kellett neki Samarat venni.
Szoval keretik fek nelkul nem nyomni a gazt! mer' roppant veszelyes. Vannak
ott ugyanis olyanok is (igaz eleg kevesen), akik nem csak kepzelik, hogy jo
kocsijuk van, hanem a kocsi valoban fel is van keszitve a sportos
kozlekedesbol adodo igenybevetelre.

Ja meg egy tipp. Fekolaj csere versenyfekolajra, ezt lehet kapni, altalanos,
nekem asszem Castrol van benne, valamint fekcsocsere. Gumi fekcsovet
kicserelni fem boritasura (ami ugye nem merev). Fekcsere nelkul is sokat
javul a fek6as, mert nem forr fol az olaj olyan hamar es a cso is jobban
birja a nyomast. De ha a fektarcsak es a betetek elertek egy bizonyos
hofokot es nincs megfelelo hutes, illetve felulet a ho mihamarabbi
leadasara, akkor ez sem sokat segit. Csak a nagyobb fek a biztos.

Remelem valamit azert segitettem.

Udv,
Vaddiszno
+ - Re:gondolkodjunk, Maxseb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

vasgyuszi:
>...melyben kifejti, hogy 100kmh-3e-5.fokozat aztan 150kmh-4e-5.fokozat.
>Azaz egyazon sebessegi fokozatban qrvara egyenes
>aranyossagnak illenek lennie az auto sebessege es a fotengelyfordulat

Tenyleg hulyen nez ki ez igy egymas mellett. :-(
Nana', hogy egyenes az aranyossag!!
A peldabeli auto egy Astra 1.8 Caravan. 5.fokozatban az aranyossagi tenyezo
kb (mert ugye a szemre leolvasas az nem meres...) 35km/h 1000 fordulatra.
A kifogasolt irasban ott volt a ~ jel ami azt jelenti:  korulbelul.
Azt mondtam a tempom mondjuk 100 illetve 150. Ehhez, ha pontos(abb) akartam
volna lenni, irhattam volna: ~2850f/min es ~4280f/min. Kerekitettem...
Illusztralni kivantam, hogy varoson kivul nem jellemzo, hogy alacsony
ford-ban jarjak...

VTI:
>mennyit megy 1.2.3.4.5-ben es milyen (max) fordulat tartozik ezekhez?
>Mondjuk max fordulat = ahol kezdodik a  piros mezo, 

Nagyjabol, szemre neztem csak meg (hetvegen fogom jobban megnezni):
1-ben nem neztem.
2.-ban ~17km/h / 1000f/perc, 6500nal a piros mezo, itt ~110
3.-ban ~22	~143
4.-ben ~27	~175
5.-ben ~35	~227   ...lenne, de itt mar elvesz az ero, ugyhogy a
vege kb 200-205-nel van (ezt egyszer probaltam ki)

G.Laci


---
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - Re: gumikopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 wrote:
> Az elso kerekeken -mindketto :-( - levo gumik belso felulete jobban kopott, m
in
> t
> a kulso. Mi az oka?
> Persze tudom en, hogy a kerek nem all megfeleloen, de melyik resze a
> felfuggesztesnek lehet a ludas?
> Ja, Citroen GSA-rol van szo...

Ez inkabb a kerekek ossztartas szogenek az elallitottsaga, szerintem
igen nagy a szog! Ha az elso kerekek egyben huzok is akkor V-ben kell
alljanak, ha nem huzok akkor /\ alakban.

-- 
Minden jot, Fekete Zoltan

"A penz az utcan hever, de a mai vilagban veszelyes lehajolni."
+ - Csoda? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>??)... Szerintem egyszeruen az akksirol
>mukodtetett vizbonto keszulek volt, amivel durranogazt allitott elo,
>. Nem hiszem (ha tenyleg ez volt, es nem valami komoly dolog),
> hogy ez orult nagy talalmany lenne.

Egy liter viz felhasznalasaval megsporolt minimum
10 liter benzint. Tenyleg nem nagy dolog.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - ReReReRe: fordulatszam,fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi all!

>2.ben nyomom 3e ig (messze nem kihuzatas!) es mar 50-nel vagyok, itt teszem
>3.ba es kesz.

/ Mindegy, hogy ki irta, nem szemelyes problemam van :)) /


Csak azt az egyet mondjatok meg nekem, hogy melyikotok megy  _allandoan_  es
_huzamosan_  max. 50-el varosban?????

Szerintem (hacsak nem dugo van) az atlagos magyar autos kb. 55-60-al
"repeszt" varosban, marpedig ez 4. sebessegben, legalabbis nalam (1,3 Swift)
1800-2200 rpm, es szvsz a 2000, vagy valamivel afolotti fordulatszam
varosban "utazofordulatszamnak" megfelel.

Ne azt hangoztassuk, hogy mennyi a megengedett sebesseg, hanem hogy az atlag
autos, ha szabalytalanul is, de mennyire lepi ezt tul. Itt most nem arrol
van szo,
hogy 200-zal szaguldunk a koruton, hanem __felvesszuk a forgalom u:temet__,
ami a legritkabb esetben pont 50 km/h, es inkabb tobb mint kevesebb!

Udv
Balage
+ - Re: nault Thalia sikerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Tibor irta:
>A Renault Thalia hazai bemutatásának elso három hete alatt
>több mint ezer autót értékesítettek, és kiegészíto rendelést kellett
a
>gyárnak leadni a további teljesítések miatt.




Tenyleg nagyon fogy az auto. A szallitasi hatarido a szokasos 4 hetrol
8 hetre hosszabbodott, de mindegy, az emberek kivarjak.

Egyebkent gondolom, Ti is lattatok a konkurencia remult valaszat:
** VW Polo Classic Comfortline 430 000 Ft-tal olcsobban.
Kepzelhetitek, mit szol az a sok ugyfel, aki mostanaban vette at
ugyanezt az autot, 3,1 millio forintert.... :-D
** Daewoo ingyen klimat, legzsakot adogat... es meg sem kell a
kutyanak sem. Nem titok, januarban eladtak szazvalahany autot
ORSZAGOSAN.... ez viszont mar hibas pszichologia az emberek reszerol -
ez a marka nem _ezt_ erdemli... ...bar tudom, hogy a listan nehanyan
eleg keveset gondolnak a koreai konzervdobozokrol... :-)



udv, deejaytiszy
+ - Renault Scenic 1.9D pluszok es minuszok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


TB kerdezte:
>Fenti tipussal kapcsolatos tapasztalatokat gyujtok,
>vasarlas celjabol. Jelenleg ott tartok, hogy elolvastam
>egy csomo tesztet vele kapcsolatban es egyre jobban
>hezitalok. Szemelyes tapasztalataitokat oszzatok meg


+
+innovativ auto, ossze-vissza varialhato belso terrel
+nagy csomagter
+jo vezeto-pozicio (atlatsz csomo mindent)
+tisztesseges minoseg (illesztes, belso ter)
+eleg jo ertektartas (1997 ev autoja!)


-
-ezt a dizelmotort felejtsd el GYORSAN (meg az 1.4 75LE-s benzinest
is) A teljesitmenye kizarolag varosi-elovarosi furikazasra teszi
alkalmassa Foleg klimaval... (arra viszon jo!).
-igen valtozo felszereltseg (99/10-ig)
-megszokast igenylo kormanypozicio


udv, deejaytiszy
+ - B9 > A0 ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Condrix irta:
>Az XM-re kotott uj biztositaskor B9-rol A0-ra modositottak a
besorolast,
>mivelhogy akkor meg a nevemen volt a BX is, es ket kocsi tulajdonlasa
eseten
>automatikusan A0-ba kerul a kedves eltarto - mondotta a kedves holgy
a
>kedves telefonba. Eljen majus elseje!

Csak a spine elfelejtette mondani (nagyobb jutalek?), hogy ha azonos
neven van (volt) mind2 gep, akkor az 1. adasvetelijevel es bizt.
kotvenyevel (esetleg plusz Bonus-igazolassal) MINDEN GOND nelkul
atteszik a kovetkezo honaptol B9-be az ujat is...




>Meglepodve tapasztaltam, hogy Tiszi kollega "dizel"-t ir "diesel"
helyett
:-)))))))

ERRARE humanum est. A franciak ugyis "gyijezel"-nek mondjak...
rohejes... :-)



udv, deejaytiszy
+ - auto 600 ezerert (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Zsolt !

Ezert a penzert szinte majdnem mindegy hogy milyen tipust vesz
(gondolom vagy nyugati vagy tavolkeletire gondolt a haverod), egyedul
az auto allapota ill. eloelete szamit. Altalaban igaz az hogy
a kisebbol fiatalabbat kapsz ugyanazert a penzert, mindenesetre
egy oreg benzintemetorol (akarhogy is nez ki) mindenkeppen
lebeszelnelek. Esetleg kompromisszum lehet mondjuk egy 1600-os vagy
2000-es, ha jo nagy csomagtartoja van es gazos.Vagy a haverod
belerakatja ha meg futja neki. Szempont legyen meg a jo szerelhetoseg,
hozzaferhetoseg, alkatreszellatottsag, alkatreszarak.
Utangyartott alkatresz szinte minden europai autohoz ami nem megy
kuriozumszamba (pl Maserati, 1-2 fele Rover stb)elerheto,japan autohoz
elegge valtozo.Amit Europaban gyartanak (pl.egyes Nissan tipusok)
ahhoz konyebb, Mazdahoz, Subaruhoz kifejezetten nehezebb hozzajutni
s dragabb is joval.Oreg auton az extrak is gyorsabban tonkremennek
(pl turbo, legkondi kompresszor,kabrio teto stb.),szoval a jovobeli
koltsegeket tekintve az alaptipust celszerubb valasztani. Mondjuk
a kozponti zar es elektromos ablak azert jo ha van benne.
A benzines is olcsobb ugye, tehat a dizel kiesett.
Ha vonohorog van rajta, a hatso felfuggesztest, hidat nagyon meg kell
vizsgalni.Egy epitkezes nagyon meg tudja viselni !
Lehetoleg tores nelkulit kellene talalni, ami egy 10-14 eves koru
verdanal elegge nehez feladat.
Jo autovadaszatot !

Laci











(kiveve Mazda)
_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.
+ - Ford felni (flex@mail.0660.hu) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok,

A Focus-Escort felni temahoz:
A felnivel egyutt a rajta levo gumit is figyelembe
kell venni, hiaba jo a csavarok helye (alufelnihez
masfajta csavar is kell altalaban, nekem legalabbis
az van)ha az atmero es szelesseg mas.
Egyet mindenkeppen fel kellene tenni es megnezni,
teljesen kiforditva mindket iranyba a kormanyt,
szabadon elforog-e alatta es a feknyereg meg a csovek
sem surlodnak-e valahol. Ha elol jo, akkor valszeg.
hatul is jo lesz. Nagyon nem szabad kimillimeterezni
a sarhanyonal mert ha pl. mar negyen ulnek bent, lehet
hogy ra fog nyomodni a kaszni a kerekre amikor kanyarodsz.
Egyebkent a Focus-nal biztos nagyobb a hely mint az Escort-
nal, ugyhogy kulonosebb aggodnivalo szerintem nincs.
Udv

Lac
_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.
+ - RE: Som/6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado : "aldo_kukac_matavnet.hu [Hungary]
> Ma a Soma fele dompert szereltem, igy volt alkalmam megkerdezni...
Mi volt a beavatkozas targya? Csak nem kereket csereltel? ::::-)
--Udv: szm
+ - Ujabb rendoros sztori + Renault Clio 3.0 V6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

	  Ujabb tortenettel zaklatnam a nagyerdemut. Tegnap este a kor-
	uton mentem az Ulloitol a Lajha Bluza (sic) fele, es meg kel-
	lett allnom a Rakoczi ter elott kozvetlenul levo lampanal a bel-
	so savban. A kulsoben ott allt egy rendorauto. Ami (a lampa
	tovabbra is piros!) szep lassan elkezdett elore araszolni, amig
	meg nem allt a zebran. De csak egy pillanatra, mert utana gazt
	adott, es tovabbment a kovetkezo piros lampaig. Se szirena, se
	villogo. (Oke, a lampa nem elsosorban a keresztforgalmat vedi,
	hanem a gyalogosokat, igy nem volt kulonosebben veszelyes a
	manover, mivel mindez este fel tizkor tortent, de probaltam
	volna csak meg en... (Mondjuk eszembe nem jutna!))
	  Oke, mondom, akkor jatsszunk! Kivancsi voltam, ezek utan lesz-e
	pofaja megallitani. Mikor elmentem mellette, vissza ketto, nagy
	gaz, plusz meg szepen szabalytalanul a kulso savon pont a rendor
	elott ki is kerultem a belso savban araszolo kocsit. (Nem kell
	reakcio arra nezve, hogy most is direkt provokaltam a kozeget!
	_Most_ (es nem is!) valoban! Ez volt a cel!) (Egyebkent a koru-
	ton nem szoktam nagyon menni, mert 1. altalaban nagy a tomeg,
	2. barmikor barki elem ugorhat es 3. ugyis megfognak a lampak.
	Csak irom, mielott valaki ezert tamad meg.)
	  Vegeredmeny: _volt_pofaja_megallitani_! (Mellesleg biztosan
	latta, hogy en vagyok a leginkabb szemtanuja az o szabalytalan-
	saganak.) Persze csak megnezte a papirokat, megszondaztatott,
	aztan mentem isten hirevel...
	  Mas. Beneztem a www.renault.hu-ra, ott lattam, hogy marcius-
	tol rendelheto 3.0 V6-os Clio. A honlapon csak a felszereltsegi
	lista talalhato, meg hogy 230 lovas. Deejaytiszi (vagy nem tu-
	dom, pontosan hogy irod a neved, bocsika, ha rosszul betuztem!),
	irja mar rola valami "technische daten"-t, bitte!
	  Bar magam azt vallom, hogy a franciak inkabb parfumot gyartsa-
	nak, ne autot, egy ilyet meghajtanek szivesen! (Ez nem francia-
	auto-flame! Akkor lenne az, ha lebeszelni probalnam az embereket!
	Nem akarom, csak nekem nem kene francia.) Ket francia auto van,
	amit meghajtanek (sot, akar birtokolnek is): a fenti es a Peugeot
	406 Coupe. A legnagyobb bajuk, hogy irrealis az aruk: 10 millio-
	ert mindenkeppen BMW-t vennek! Mindkettoert a 7-7.2 millat tar-
	tanam realisnak.
	  Na, mindegy, szoval kuldjon mar adatokat a fenti geprol, aki
	tud, legyen szives! Udv mindenkinek:

							Nagyak
+ - Re. Fogyicsoki - szurovel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles
Nepmuveszet - ajandek

Sziasztok autosok.

>Ha valaki esetleg hardware-es tapasztalatokkal is rendelkezik, >neadjisten
>alkotni is tudna ilyet a 323-as 85-os mazdamba az ne kimeljen!

Akkor nem kimellek :-))) En ugyan nem csinalom hanem a szomszedom csinal
ilyen szuros megoldast.
Ami kell:
2 db karburator talp tomites, egy pontos rajz, hogy hol is helyezkedik el
valojaban a pillangoszelep, 1 vagy 2 azaz egy, vagy kettorku karburator
eseteben. Ugyanis pontosan a pillangoszelep ala kel esnie a szuronek, mert
akkor fejti ki a hatasat optimalisan. Az ara kb 5000 penz lesz ( listatarsi
ar ).

Udvozlettel: Frigyes

Ui: " Frigyes ahhol tud segit, mikozben tartja a markat :-))))) "

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - No comment (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Bocs, ha más esetleg megelozött volna.
Az Index fórumán olvastam, az egészet nem kopizom be, arról volt szó, hogy
egy lerobbant autós éjjel nemigen kapott segítséget (taxistól,
benzinkutastól..), mígnem a kollégájának beugrott a HIX autós listája: 

"Kollégám rajta van a HIX-Autós listán, ami nem nagyon tudtam mi. 1 telefon
(na jó, 3). Egy srác az !!!1. kerületből!!! közölte kb. fél 1-kor, indul!!!
Mondom,
       ilyen nincs! Ilyen ember is létezik??? 
       Megérkezett, kocsi húzgálás, semmi. Gyertyákat összebenzinezte,
szikra se. Megvettük a bikakábelt a kúton (majdnem nem adta el a köcsög, már
azt
       hittem leverem, dehát kellett a kábel). 
       A srác, aki lejött, Skodával volt. Kb. 10 percig töltöttük az aksit,
aztán gyertyatisztítás, hatalmas durranás és a kocsi beindult!!!! Szóval
innen is örök hála
       az emberkének! "

Azt hiszem mondanom sem kell, hogy a "srác" Frigyes volt...

Üdv, Gábor
+ - Biztosito, egyeb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1.  Suzuki fogyi ugyben:

Lehet hogy te nem tudod, de Antforce hires a digitalis pedalkezeleserol, legjob
b jellemzoje hogy nala kb 8ekm-et birt ki egy garnitura fekbetet...:)
+ - Bizti, egyeb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1.  Suzuki fogyi ugyben:

Lehet hogy te nem tudod, de Antforce hires a digitalis pedalkezeleserol, legjob
b
 jellemzoje hogy nala kb 8ekm-et birt ki egy garnitura fekbetet...:)

2. Hogy jartam! :( Csakazertis kimondom: Az OTP-Garancia-nal van a kotelezoje m
i
ndket automnak (az egyiket anyam hasznalja) es atutalassal probalom fizetni, sa
j
na 50 %-os sikerrel. Az anyam autojanak biztije megy is, de az enyemet tobbszor
i
 papirvaltas ellenere sem sikerul. Adtam mar tobbszor is meghatalmazast, mindig
azt mondtak, rendben van, es utana mindig kiderul, hogy nem vontak le, es nincs
is kotelezom. Ilyenkor befizetek 2-3 honapnyit elore/utolag, aztan varok, de se
hogy sem sikerul...:( Szerencsere eddig semmi gondom nem volt belole, de ha egy
szer emiatt buntetnek meg, megut a guta (utana meg az ugyvedek majd elvitazgatn
ak rajta...). Hat noooormalisak???? :(((

3. elmult a tel, lehetne egy jo kis tavaszi (tavaszeloi?) HAT-t tartani...:)


   Geza
+ - Ford Fiesta motorcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet!

Adott egy 1983-as 1.1-es Fiesta amire raferne egy motorcsere.
Kerdes, hogy belemegy e az azonos evjaratu (vagy kornyeki) 1.6-os XR2-es
benzines
motor (95 loeros, karbis). 
Tudtommal ugyanaz a ket karosszeria. De nem biztos.
Tud-e errol Valaki valamit bovebben???

Koszonom a segitseget:
Tamas

+ - Suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:31 AM 2/8/2001 +0100, you wrote:
>En csak sajnalni tom ezt a szegeny parat (Swift) mert bizony ezt azert nem
>erdemli meg csorikam! Nalam a joszag 6,2 liter korul ker/100, es a 8,7
>valami irtozatos adat. Jo esetben talan hidegen 5 perc menet 1 ora allas, 5

Haz az uj szelepfedeles tehat 98 koruli elotti, akkor azok ennyit esznek 
amit irtam.. Anno nezegettem, foglalkoztam vele, hordtam ide oda, mindig 
aszontak hogy be fog allni a fogyasztas.. igen, beallt, 8.5-8.7 fix-re itt 
budapesten.. ha azt mondom hogyha atmentem a hegyeken szlovakian keresztul 
2 szemely plusz csomagok meglehetosen dinamikusan es ott 6 liter alatt jart 
szvsz ez jo..
Elfogadom, hogy bajan mig elgurulsz valahova keveset eszik, ha videkre 
mentem nekem is keveset evett, de o a 60e km-jet 99%-ban 3-15km-es utakbol 
tette meg, azt is eleg sportosan, hat ennyi az annyi.. A takarekos 
suzukinal egy fiat punto rohogve kevesebbet eszik mint az 1.3-as swift, sok 
japan autoval az a baj hogy inditaskor egy halom benzint berant..
Ha alapjaraton hagytam a gepet pl 10 percre es nem allitottam le kevesebbet 
evett, de a halal fogja jaro motorral az utcan hagyni az autojat..

PS: De ugy adtam el a suzit hogy a vevo azota isald hogy ezt vette meg, 
ennyire meg nem latott swiftet menni, semmi hibaja nincs, mostmar 100 
felett jar a srac vele, es az en tempomat kapja tovabbra is, ha az ember 
nem okor, de neha megereszti neki az szvsz nem arthat neki, nem tudom 
elkepzelni hogy neha par percre az 5000-res fordulat arthat neki, foelg ha 
sajat szememmel lattal az opel omegat amia kerekedo havernal volt es futar 
autokent uzemelt nemetorszagban, 300e km felett meg a motor nem volt 
erintve.. Pedig azzal a nemet palyan mentek 260-at, es forgott a piros 
kornyeken nem keveset..

Ant

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS