Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 562
Copyright (C) HIX
1999-11-12
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Ajandek Suzuki (mind)  9 sor     (cikkei)
2 Biciklistak (mind)  30 sor     (cikkei)
3 Re. Skodri onindito (mind)  44 sor     (cikkei)
4 Skoda Fabia (mind)  8 sor     (cikkei)
5 info (mind)  9 sor     (cikkei)
6 Jogtanacs gepkocsibehozatal, VAM, AFA stb. ugyben (mind)  55 sor     (cikkei)
7 Re: utolagos futes, Vezetes, teli autozas (mind)  40 sor     (cikkei)
8 Skoda onindito (mind)  43 sor     (cikkei)
9 Re: US - AUTO #561 (mind)  26 sor     (cikkei)
10 Skoda kopog (mind)  33 sor     (cikkei)
11 RE:Skoda kopog, Skodi onindito (mind)  20 sor     (cikkei)
12 RE:Toltes (Volt:Bikazas) (mind)  18 sor     (cikkei)
13 Udv, Autos tarsaim! :) (mind)  52 sor     (cikkei)
14 G-lader (mind)  39 sor     (cikkei)
15 Piaci ar (mind)  18 sor     (cikkei)
16 Skoda onindito (mind)  22 sor     (cikkei)
17 Parasodas (mind)  14 sor     (cikkei)
18 elozekenyseg + ez, az (mind)  31 sor     (cikkei)
19 HIX (mind)  23 sor     (cikkei)
20 Mar megint en (mind)  42 sor     (cikkei)
21 Benzinkutas, kipufogo (mind)  37 sor     (cikkei)
22 Re : US (mind)  12 sor     (cikkei)
23 Kezifekes parkolas videoja (mind)  8 sor     (cikkei)
24 Re: Fantom traffipax (mind)  16 sor     (cikkei)
25 Skoda-olompotlo, Skoda 100 -fekek, motor vs.busz es Avi (mind)  31 sor     (cikkei)
26 Jawa 350 gyujtas (mind)  10 sor     (cikkei)
27 Terkep (mind)  11 sor     (cikkei)
28 torzskony + cadillac (mind)  45 sor     (cikkei)
29 Re: :-))) (mind)  6 sor     (cikkei)
30 Re: Bikazas (mind)  19 sor     (cikkei)
31 bike (mind)  7 sor     (cikkei)
32 bike #2 (mind)  8 sor     (cikkei)
33 para (mind)  16 sor     (cikkei)
34 renault izzito el... (mind)  8 sor     (cikkei)
35 Elado teli gumi (mind)  9 sor     (cikkei)
36 Ga'zauto szerelo (mind)  6 sor     (cikkei)
37 Suzi bura (mind)  11 sor     (cikkei)
38 ezmegaz (mind)  33 sor     (cikkei)
39 Re:bicigli (mind)  50 sor     (cikkei)
40 valaki (mind)  24 sor     (cikkei)
41 Hasznos TIPP-ek (mind)  38 sor     (cikkei)
42 Kuzdelem a para ellen (mind)  19 sor     (cikkei)
43 Hideginditas (mind)  18 sor     (cikkei)
44 tankolas (mind)  23 sor     (cikkei)
45 nepiesen duda (mind)  20 sor     (cikkei)
46 Auto takaritas benzinkuton - porszivo (mind)  119 sor     (cikkei)
47 Atiras, kerekparosok (mind)  55 sor     (cikkei)
48 traffipax az M5 bevezeton (mind)  10 sor     (cikkei)
49 Autoutlevel, fek, benzintank (mind)  71 sor     (cikkei)
50 Toyota Corolla kipufogo (mind)  22 sor     (cikkei)
51 Allofutes (mind)  11 sor     (cikkei)
52 Opel felnik,disztarcsak + teli gumik (mind)  16 sor     (cikkei)
53 AW: *** HIX AUTO *** #561 (mind)  43 sor     (cikkei)
54 Barkas kalyha (mind)  11 sor     (cikkei)
55 Paramentesito (mind)  11 sor     (cikkei)
56 RE: Tankolas (mind)  9 sor     (cikkei)

+ - Ajandek Suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Most olvastam a M.. M.. szorolapjat.
Egy TV tipus elso tiz vasarloja uj Suzukit kap ajandekba.

Nem kell rohanni :) A TV 105cm-es plazma,
potom 3 millioert.
(Azert igy se rossz)

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Biciklistak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>tenni a bicajosoknak, hogy hol kellene megjavulniuk. Budapesten kb 10
>helyen van mackosajt az autosoknak a biciklisekkel szemben (lehet, hogy
>sokkal tobb, de bicajos palyafutasombol kb. ennyire emlekszem). Szoval
>soroljatok fel belole mondjuk harmat; mindegyikhez lelkiismeretvizsgalat.
>Volt-e mar arra alkalom, hogy a macisajtnal megnezted: jon-e bringas...?

1. XI. "Eger" utrol jobbra leteres Ormezo fele. Minden nap arra megyek.
Minden alkalommal alaposan korulnezek.
(Es lass csodat, jon is a biciklis. De nem am a bicikliuton, nem.
Az neki nem jo, mert uj, hibatlan, gyalogos sosem jar rajta, tul
biztonsagos. Neki 2 meterrel odebb a 70-80-al kozlekedo autok
kozott kell kacsaznia. Es ezt mar mas is tapasztalta ugyanitt)

2. Nem tudom az utca nevet ezert korbeirom. Az Arpad hid
budai felhajtojarol meg a hid elott leagazva. Itt mindig a
kerekparuton jonnek a biciklistak es csodalkoznak, hogy
megallok nekik.

>Meg aztan miert van az, hogy ausztriaban bicikliturazva a pancelozott
>autosok kb ugy kerulik ki a biciklistat, mintha kamiont eloznenek, itt
>meg az autosok sportot uznek abbol, hogy hany centit hagynak a tukor
>es a bicajos konyoke kozott.

Nyaron, amikor kirajzanak a bringasok Dobogoko fele. 3-4 is
egymas mellett imbolyog. Elfoglaljak az egesz savot.
Ha ezt megfelelo oldaltavval eloznem, akkor igenybe kellene
vennem a tuloldali arkot.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Re. Skodri onindito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Akos.

>Skoda (120) oninditos kerdessel zaklatnam a nagytudasu markatarsakat :),
> Raizgultam a kerdesre :-))

>1. Haverom gepeben az onindito releje nem huz meg (nem kattan a kulcs
elfordita
>sakor). A rele megkapja a 12V-ot (megmertuk), es aramot is vesz fel (a
lampak f
>enyen latszik).
>2. Onindito szetszed, osszerak, latszolag minden O.K., tores, deformacio
nincs
>4. 1-szer rendesen indul is, utana megint nem :(
>5. Onindito ujra kivesz, most mar latjuk a hiba okat: a rele vasmagja
(mozgo re
>sze) kiakadt a kozvetito villabol, nyilvan az egyetlen sikeres inditas
soran

>Volt mar ilyen esetetek? Mit lehet tenni vele, melyik alkatresz csereje
segithe
t?
Probald meg ismet szetszedni es a kozvetito villat valahogy rogziteni a
vasmaghoz, ha ez nem sikerulne venned kell egy relet ( csak azt a hengeres
szerkenytyut // behuzomagnes // ). Es lehetoleg Cseh gyartmanyut ugyanis
nemely utangyartott Bendix tekercselese nem olyan hosszu mint a gyarie.
Hamarabb leeghet. Nekem is volt problemam vele ugy 5 eve igaz indult a draga
csak nem akart leallni.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
Oktober 7. es December 7.- e kozott minden kipufogora 10% kedvezmeny
+ - Skoda Fabia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

az Auto2 -ben olvastam egy tesztet a Fabiarol, es dicsertek erosen. Tenyleg jol
 nez ki, es olyan dolgokat tud, amelyek eddig csak a nagyobb kocsikban voltak.
Ha valakinek van (lesz) tapasztalata a kocsirol, esetleg valaki tudja az arat, 
tegye kozkinccse.

Koli
+ - info (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Urak!

Még soha sem írtam nektek, de a segítségeteket akarom kérni.
Fehérvári vagyok, de nem tudom eladni a vasamat itt a környéken.
Szeretném, ha leírnátok nekem egy-két Budapesti autópiac
címét. Elore is köszi.


             
+ - Jogtanacs gepkocsibehozatal, VAM, AFA stb. ugyben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusz Lista!

Keszler Zsolt listatarsam erdeklodott, hogy hogy neznek ki a kulfoldon dolgozok
 gepkocsibehozatalanak feltetelei.

Az 1998 januar 1-en hatalyba lepett vamrendelkezes szerint

1.) minimum ketto ev plusz egy nap LEGALIS, munkavallalasi- es tartozkodasi eng
edelyjel rendelkezo 
kinntartozkodasra van szukseg, ebbe termeszetesen beleszamit a szabadsagokra ha
zajoves

2.) az igazi buktato ott van, hogy a behozaskor a gepkocsinak minimum 6 honapja
 a tulajdonodban kell lenni. Ezt a 
szabalyt adott esetben ki lehet jatszani egy legalabb 6 honappal korabbi fizete
ssel osszekotott megrendelessel, 
szamlaval, utolso pillanatos gepkocsi-atvetellel

3.) a gepkocsit VAM- es AFA-mentesen hozhatod be, meg kell azonban fizetni 10% 
fogyadot (nem AFA). Ez 
meguszhatatlan

4.) a gepkocsira vamolas idopontjatol kezdve 3 ev elidegenitesi es terhelesi ti
lalmat jegyeznek be a forgalmidba a 
VPOP javara

Ennyit a magyar oldalrol.

Az EU-oldalrol pont forditva van a gond, (nem veletlenul a magyar jogszabalyban
 a 6 honapos szabaly!). 
EU-orszagbol termeszetesen visszajar az ertektobbletado, amennyiben 
1.) magyar allampolgar vagy,
2.) megszunt az adott orszagban a lakcimbejelentesed, tartozkodasod
3.) gepkocsi megvasarlasatol fel even belul benyujtod az adovisszaigenylest.

Utobbi szabalyokat nemetorszagi tapasztalatbol irtam, s bar EU, azert a pontoss
ag kedveert Svedorszagban 
utana kellen kerdezni valami vamhivatal ugyfelszolgalatanal.

Es meg valami: ha ilyesmibe belevagsz, akkor ne felejtsd, hogy a magyarorszagi 
ugyintezes elofeltetele, hogy a 
kintletedrol szolo osszes papirral felvonulsz az ottani Magyar Nagykovetsegen, 
s igazolast kersz, hogy 
1.) mennyit voltal ott
2.) befejezodott a kintleted

Kedves Lista!

Egyeb jogi kerdesekben is szivesen segitek, keressetek meg nyugodtan.

Valaszokat most sem a felado cimre, hanem  kerek szepen!

Udv

A§tra 16V Karesz
+ - Re: utolagos futes, Vezetes, teli autozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:
>A Tescoban es mas helyeken is lehet kapni egy szivargyujtora rakahto
>hosugarzofeleseget. Errol van tapasztalata a nagyerdemunek?

Csak nem gondoltad komolyan hogy azzal a szerencsetlen,
telen az inditomotor mukodtetesere is alig alkalmas akkumulatorral 
akarsz futeni ? Inkabb vegyel egy nagykabatot, meg tobb liter 
forro teat.
Ha jol saccolok akkor az akksid, kb. 1/2 ora alatt kilehelne a lelket
szegeny.

+++
  irta:
>Van valaki a listan, aki vezette a kocsijat kodlampaval
>is es nelkule is? Megeri? Tenyleg jobb esoben/kodben?
>Irhatnatok, hogy keszultok fel a telre: alvazvedelem...

1. Kodben, akarmilyen lampad van, nem er semmit.
En mindig az elottem halado hatso lampajat szoktam figyelni.
2. Az alvazvedelem csak arra jo, hogy aki az autot alulrol
szokta nezegetni, meg legyen a latvannyal elegedve.
3. A lathato roszdafoltokat, valamint a felholyagosodott festek
lepiszkalasanak helyet javasolt valamifele festekes pemzlivel
bepacsmagolni.
4. Az uregvedelemmel erdemes foglalkozni, ha a jargany
nem tobb mint hat (6) eves, utana mar nem sokat er.

>Valamint a nagyszeru 12 pontos elmenybeszamolohoz:
- Valami kis tanyara kellene koltoznod, mivel ott hetente 
max. egy (1) db. auto elofordul (a tied).


Bye.
Laci.


_______________________________________________
Suzuki maillist  -  
http://geoff.rulez.org/mailman/listinfo/suzuki
_______________________________________________
+ - Skoda onindito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Skoda (120) oninditos kerdessel zaklatnam a nagytudasu markatarsakat :),
>a tortenet roviden a kovetkezo:
>
>1. Haverom gepeben az onindito releje nem huz meg (nem kattan a kulcs
>elforditasakor). A rele megkapja a 12V-ot (megmertuk), es aramot is
>vesz fel (a lampak fenyen latszik).
>2. Onindito szetszed, osszerak, latszolag minden O.K., tores, deformacio
>nincs 4. 1-szer rendesen indul is, utana megint nem :(
>5. Onindito ujra kivesz, most mar latjuk a hiba okat: a rele vasmagja
>(mozgo resze) kiakadt a kozvetito villabol, nyilvan az egyetlen sikeres
>inditas soran
>
>Volt mar ilyen esetetek? Mit lehet tenni vele, melyik alkatresz csereje
>segithet?

Hasonlo problemam akadt 105-os Skodaval: neha indult az indito motor, neha
nem. Szakember tanacsara bendixet is csereltem, a problema megmaradt. Amikor
jobban szetszedtem a motort, akkor vettem eszre, hogy az a kar, amit a
bendix magnese meghuz, es a masik vege ellentetes iranyba elmozdulva beloki
az indito motor fogaskereket a fogkoszoruba, szoval ez a kar a visszahuzo
rugoja hatasara mindig nekiutkozott az aluminium ontvenyhaznak, mivel
alapallapotban oda fekszik fel. Viszont az evszazadok soran a sok
nekiutodestol egy kis melyedest alakitott ki maganak, ami azt eredmenyezte,
hogy jobban kihuzta a vasmagot a bendix tekercsebol. Ez nem volt nagy
elteres, talan 1 mm, de eleg volt ahhoz, hogy a kulcs elforditasakor az
elektromagnes nem birta berantani a vasmagot, ezaltal nem ugrott elore az
indito motor fogaskereke, es az inditomotor sem kapott aramot emiatt.
   A hiba kikuszobolesehez a kar felso reszere heggesztessel felraktunk kb
1mm-nyi femet, megkoszorultuk es kesz is volt.

Mas
>Ez igy van . Es sajnos a korszaknyi kulonbseg meg mindig megvan.
>Mult heten hallottan, hogy az ugy Caddy SeVille-hez lehet rendelni
>egy olyan kutyut, ami az elotted levo ut hoterkepet kivetiti a
>szelvedore.Ezzel az ejszakai latotavolsag 30m-rol 200-ra no.....
Meg januarban olvastam valamelyik autos ujsagjukban, hogy nem is kell
megrendelni, valamelyik modellbe hamarosan mar eleve beepitik. Ugyan ott azt
irtak, hogy egy kis monitoron lathato az infrakep, de a tesztek alapjan
tenyleg jol kiveheto az ut szelen akar 200 m-re allo kocsi meg akkor is, ha
a szembe jovo jarmu eppen elvakitana.
Hiaba na, az oroszok mindent kitalalnak...;)

Udv joe
+ - Re: US - AUTO #561 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az 561-es szamban Balazs ) a Cadillac Seville-rol irta:

>Ja, es errol a Caddy-rol meg azt kell tudni, ez odaat egy meg ve-
>letlenul sem tartozik a felsokategoriaba. 

Ezzel az allitassal azert vitaba szallnek. Ha az arat nezzuk, a Cadillac
Seville STS itt Kanadaban extrak es ado nelkul 63.775 CAD, es ugyancsak
bongeszni kellene az arjegyzekeket, hogy dragabb amerikai szeriakocsit
talaljunk. Meretre valoban vannak nagyobbak, de ezek egy resze luxusban
es image-ben nem eri el a Cadillacot, es a legtobbjuk joval olcsobb is.
Ezen utobbiak csoportjanak a neve "full-size car", de a Cadillac egy
teljesen mas csoportba, a "luxury car" kategoriaba tartozik. Tehat ha
meretre nem is, de ar es felszereltseg szempontjabol a Seville a felso
kategoriaba sorolhato.


Udv.

Jozsi


Dr. Antal Jozsef
Calgary, Alberta, Canada

+ - Skoda kopog (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!


"A 7. tomitest mar magam raktam fel, igaz ez is elszallt.
8. alkalommal vettem 5000-ért egy használt hengerfejet,
2500-ért feljavitottak, felraktam, kesobb utanhuztam a
csavarokat, azota megy (kop-kop-kop)..."

Milyen a kopogas?
Az elatkozott skoda motorok mindig tudnak erdekes hangot adni.
Nem biztos, hogy a benzintol van.
Pl. eles magas kopogas melegedesre halkulo, az a dugattyucsapszeg is
lehet. Melyebb fordulaton tompulo, es eso fordulatnal erosodo hang lehet
a fotngelycsapagy.
Nagyon oda kell figyelni a hangokra, en egyszer ilyenbol eldurrantottam
egy motort.

Nem azert irtam, mert szerintem az, hanem legy ovatos. Minen skodas
figyeljen oda!
Foleg most telen sok mindent meg lehet hallani a motorbol, mikor mar
melegedo statuszban van.

Teeßy
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- skoda szelvedo
	- egyeb motoralkatreszek

 ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
 ¤                                         ¤
 ¤ Teeßy * mailto: ¤
 ¤                                         ¤
+ - RE:Skoda kopog, Skodi onindito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi All!

Padi!

Tudsz 98-asnal magasab oktanszamu benzint?
- A "kop-kop-kop" nem a motorra vonatkozott, hanem az asztalra... ;-)


Akos!

- Az inditomor forog? - Ha igen, akkor behuz a megneskapcsolo (rele)...
- Nem kopott a (kozvetito) villa, a villa csapszege,
  a vasmag csapja, vagy a csapok furatai ?
- A vasmagon a csapot tarto lemez nem lazult fel ?
- A bendix a tengelyen, és a vasmag a magneskacsoloban
  konnyen mozog?
- A villat nem forditva tettetek be?

Bye
T.Csaba
+ - RE:Toltes (Volt:Bikazas) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!



>Szeretnem megkerdezni *listan*, generator (nem 
>egyenaramu  dinamo!) eseten hogyan es mikor 
>tortenik a rendszerre kapcsolas?


A hogyannal nem vagyok tisztaban. De biztos hogy 
nincs mindig a rendszerre kapcsolva, errol tajekoztat 
a toltesellenorzo lampa. Mikor: A Skoda Favorit konyv
szerint 1500 (generator) fordulat alatt nincs toltes. Ez
a 2:1 atteletezes miatt 750 fotengely fordulatnak felel 
meg.

Udv
Balazs
+ - Udv, Autos tarsaim! :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

...
> Felado : Kaczmarek Edvard | Helyes cim: edk KUKAC c3.hu
> E-mail :  [International]
> Temakor: Lemaradt szabalyok (Volt: Re: Re .... (#555) ( 27 sor )
> Idopont: Mon Nov  8 08:39:47 EST 1999 AUTO #558

Az emlitett szabalyok miert lennenek lemaradva? A rendor figyelmeztetese
nelkul is ki kell cserelni az izzot, ha eszrevesszuk, hogy kiegett. A sok
marha persze nem teszi, es szaladgal a felszemu kocsijaval. A sarfogo gumi
igenis szukseges; szidom is a felmenoit annak, aki esoben nelkule megy
elottem. (Radasul azok az incifinci muanyagdarabok, amiket peldaul a
Corsakra raknak gyarilag, nem sokat ernek. A 15 fokos szabaly persze nem
teljesul.) Az pedig termeszetes, hogy egy gyar csak akkor vallal garanciat
a termekere, ha nem piszkalnak bele. Es ne mondd, hogy a technika
fejlodese teszi lehetetlenne, hogy ugy helyezzek el az alkatreszeket a
motorterben, hogy az izzocsere szetszedes nelkul megoldhato legyen. Ez
egyszeruen tervezesi hiba.

...

Koszonom szepen a vedo szavakat, ebben teljes mertekben egyetertunk...
Ha a Skodamnal ne volt gond ilyen dolgokat megcsinalni, nehogy mar
a "fejlett" technika ne legyen kepes ilyenekre... A VW-nel miert nincsenek
ilyen problemak? Miert kerul egy "fapados" VW ugyanannyiba, mint egy
"full extras" Mitsu? Mert megterveztek, s ez bizony penzbe kerul... :)))

Mas: A kerekparosokrol annyit, hogy legszivesebben felpofoznam oket,
mikor a pirosban kozlekednek, teljesen figyelmen kivul hagyva a lampat.
A kivilagitasrol ne is beszeljek. Egy megtortent eset: megyek este 9-kor
hazafele a 18. keruletben, es valamit latok szembe a sotetben.
Felkapcsolom a reflektort, megis megnezzem, ki az? 3 (harom!!!!)
biciklis egymas mellet tekert a savban... termeszetesen minden
vilagitas es prizma, stb. nelkul!!! legszivesebben az ilyet ugy
vagnam kepen, hogy leessen a biciklirol, es soha tobbet ne tudjon ra
feulni!!! Nem vigasztal, ha a sotetben elutok 1, vagy ebben az esetben
akar 2 biciklist, hogy nem en vagyok a hibas... ez az en lelkiismeretemet
nem nyugtatja meg, az inkabb, ha felkepelem, mert akkor nyugodtan
alszom... :)))

Roviden ennyi, legyetek jok, vezessetek ovatosan!

Chip

Szabó Krisztián
Vilati Signabau Huber forgalomtechnika Kft.
1103 Budapest, Gyömrői út 120.
+36 1 4313 997 saját fővonal
+36 1 4313 979
+36 1 4313 960 fax
+36 20 9778 430 mobil


+ - G-lader (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Azt azért ne felejtsük el, hogy a G-lader az nem turbó és ebból kifolyólag
nem vonatkozik rá amit GA'BRIEL, A'kos  írt.

Tehát az a büdös nagy helyzet, hogy ez mechanikus feltöltő tehát nem a
motorból távozó kipufogó gáz mozgatja a turbinát ami itt nincs is hanem egy
ékszíj akárcsak a vízpumpát, generátort.

Namármost ha a feltöltő rossz akkor két lépés létezik /SZVSZ/ egy ha csak
az olaj szivárog a tömítések vannak oda, ez könnyen ellenőrízhetó egy
nyomásméréssel /jó e a töltés vagy nem/ ilyenkor érdemes szétkapatni és
javítószettel felújítani a töltőt hangsúlyozom csak a tömítéseket a
feltöltő amúgy egy liter olajat kap három óra alatt tehát nem olyan nagy
mennyiség és azt is csak hűtés miatt aminek a nagy része lerakódik az
intercoolerban. A másik lépés amikor a töltő sír nyüszít vonyít vagy ahogy
tetszik ebben az esetben a legcélszerűbb utánnanézni, hogy itthon hozzá
lehet-e jutni német utángyártott komplett feltöltőnek /létezik csak nem
tudom pontosan a címét a cégnek, interneten is megtalálhatod gyártanak
minden VW-hez/ persze ez sem jön ki fél millió alatt.

A másik legegyszerűbb megoldás egy szép napos délelőtt néhány szerszám
kiséretében le kell kötni a feltöltőt a főtengelyről.

Ezután a gép úgy fog viselkedni mint egy erősen elhasznált egynyolcas a
kisebb kompressziónak köszönhetően.


Hangsúlyozom a G-lader nem felújítható ugyanis nincs mit rajta felújítani
ha elkopik akkor annyi.

Sajnálom, hogy ennyire elkeserítő lett de ez van.

Ez után óvakodjon mindenki a piros G betüktől amik után számok állnak 40,
60.



Na de akkor is csak a fauvé

Country
+ - Piaci ar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali, Autosok!

Adott 3 autocsoda:

1.) Renault Megane 1.4 (fekete) 1996-os (120.000 km-t futott)

2.) Renault Laguna 1.8 (zold) 1996-os (130.000 km-t futott /ABS,
inditasgatlo/)

3.) Opel Vectra CD 2.0 (padlizsan szinu :-) 1994-es (106.000 km-t futott)

Az erdekelne veluk kapcsolatban - bar eleg keves az info roluk - , hogy
korulbelul mennyit lehet az egyes autokert kapni ma a piacon?

Varom a tippeiteket. (Ha lehet, maganba is kernem)

Koszi
KXN
+ - Skoda onindito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi

>Skoda (120) oninditos kerdessel zaklatnam a nagytudasu markatarsakat :), a
tort
>enet roviden a kovetkezo:
>Volt mar ilyen esetetek? Mit lehet tenni vele, melyik alkatresz csereje
segithe
>t?
:-))))) A Skoda 120L nevu alkatresz cserejevel orvosolhato a problema.
Komolyan.: Nem lehet, hogy rosszul raktatatok ossze, es csak meg kellene
zsirozni aztat a magot?
Amikor en szetszedtem az enyemet (Skoda 120L) nem lattam olyan lehetoseget a
villanal, ami nagyon szar lehetne es kiakadhatna. Ellenben nehez volt
rendesen osszerakni.


Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - Parasodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi

>Esetleg mas modszerek, raolvasas, liturgia stb.?
:-)
Szerintem verd ki a szelvedot es vezess motoros szemuvegben, igy tudod
fuvatni a levegot es nem is lesz dog meleg meg para sem....


Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - elozekenyseg + ez, az (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 1. Megyek a kocsival, az en oldalamon a jardan gyalogosok az atkelonel.
> Messzirol lassitok. Mar mutogatom is hogy mehetnek (legyezek, mintha
> tele lenne a kocsi szunyoggal), erre mit csinalnak? Neznek ram bamban.

Csak es kizarolag a gepkocsi mozgasaval es helyezkedesevel kell mutatni
a szandekunkat. Jelen esetben azt, hogy mehetnek, HA AKARNAK.
A mutogatas, integetes es egyebb hasonlo dolog felszolitasnak, unszolasnak
tunik a masik szemeben es sok esetben ellenszegulest valt ki.
Nem biztos, hogy felmert minden korulmenyt a biztonsagos atkelesehez. 
Tudom, hogy nincs ket egyforma szituacio, de az esetek egy reszeben nem
"bamba", hanem a fenti reflexek mukodnek.
NEM SZABAD CSALOGATNI A GYALOGOST ! 
A jo donteset segiteni es nem cselekvesre unszolni.
Akinek van tapasztalata, az erzi, hogy hol az a pengevekony hatar a ketto kozot
t.

Annak idejen, amikor tanultam vezetni, az oktatom (aldja erte a jo Isten) 
valaszut  ele allitott.  Megkerdezte, hogy  csak jogositvany kell, vagy bele 
akarok kostolni melyebben a dolgokba.
Osztottam szoroztam es ugy dontottem, hogy a nala vett orak nem vesznek 
karba. 60-70 orat autoztunk (nem azert mert bena voltam)
Orok eletre bevesett egy csomo NAGY IGAZSAGOT. 
Hihetetlen tudasa, hatalmas nyugalma, humanuma sugarzott rola.
A mai napig beugrik egy-egy zuros szituacio utan - Hoppa ! Ilyet mutatott.
Ilyen helyzetbe belevitt, megmutatva, elmagyarazva a helyes megodast, 
viselkedest. Szerencses embernek erezhetem magam.

A fenti szemlelet is Tole szarmazik ez ezerszer visszaigazolt IGAZSAG 
szamomra.
--
Meszaros Geza
+ - HIX (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Csaba irta:
>>3. Ez az utca csak 50 meteres, a vegen kotelezo haladasi irany
>>jobbra. Legelol egy tatra all, mogotte dacia, mazda es en.
>>Kb. 7-8 perce varunk, a tatra nem tud terni, mert folyamatos a
>>forgalom, a buszsavba meg ugy latszik nem akarodzik lefordulnia.
>--
>Attila irta:
>En a nagyobb kocsikkal turelmesebb szoktam lenni. Nekik nem mindig
>eleg egy sav a kikanyarodashoz. Megaztan nem egy gyorsulasi bajnok a
>Tatra sem (:-).

Hello, hello!

Szerinted nem eleg turelem, hogy 7-8 percet vartam mogotte??? :))
Eppen csak egy picit nehezteltem, hisz a trolibusz savja eleg nagy,
hogy abba kimasszon, es eleg ures, hogy idovel atsoroljon, nem 
fog feltartani senkit. Ha nagyobb a forgalom akkor estig is varhattunk
volna, azon az uton soha nincs ures hullam, mert 5 sav torkollik
bele, ahonnan allandoan jonnek a kocsik.
Es meg egyszer: en turelmesen kivartam, a dacia hajtott ki, raadasul
tilos iranyba...

Csaba.
+ - Mar megint en (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello, 

>Elolvastam Gonci Csaba tegnap leirt kalvariajat es belegondoltam, hogy ez
>szinte nap mint nap elofordul velem is, csak mar megszoktam es eszembe sem
>jut. Egy ket hangosabb karomkodas magamban a kocsiban a durvabb
helyzetekben
>es kesz. 

Miert, en valami mast csinaltam? :)) bele is gondoltam, meg is szoktam, 
karomkodtam is, es kesz is...

>Megy a forgalom. De vezettel mar Olaszorszagban ? Ott is ugy jonnek
>ki szo nelkul eled, mint a parancsolat es siman csinalnak a ket savbol
>harmat, ha hagysz magad mellett helyet. Dehat sok auto, sok ember. 

Hatar --> Velence --> Bologna --> Roma --> Cisterna di Latina es vissza.
kozben leugrottunk megnezni az Etnat, tehat meg Cisterna --> Napoly
es vissza. Mar irtam az olasz vezetesrol, szerintem az olasz nem megy
at a piroson keresztezodesben, hanem korulnez, es ha maga all, akkor
megy at. Sok a koccanas ott is, de nem azert, mert a kispolak a buszakolbol
akar megelozni, es mikor latja, hogy nem megy, akkor belemjon.
A ket savbol 3-at csinalni meg soha nem okozott gondot, en is gyakran
csinalom, ha 1 sav megy elore es jobbra. Ha egyenesen megyek, a vonalra
allok, hogy mellettem le tudjon jobbra terni es ue elvarom masoktol is.
A masik dolog, hogy nem lehet osszehasonlitani a temperamentumos 
meditteran viselkedest a fogvicsorgato kelet-europai vezetessel. Ok azert
ilyenek, mert ilyen a veruk, rengeteg a kocsi, van penzuk uj kocsi(k)ra.
Mindezt Te (mi) is elmondhatod magadrol? 

>Akinek nem tetszik, mehet villamossal, busszal stb. 
Ezek szerint bele kell torodni, ugye? El kell futni. Aztan a sok marha 
marad csak az uton es egymast fogjak olni... Nem, en tul fiatal vagyok
a beletorodesre, en hiszem, hogy az embereknek megjon az eszuk :)))
Legalabb akkor, ha esik...

>Nekem pl. a sogornom videken lakik es rosszul van, ha a megyeszekhelyen 
>kell vezetni, pedig az meg nem is Budapest. Szokas kerdese minden, 
>de a csigaver a lenyeg, mert meg infarktust kap az ember fiatalon. :-))))
Azert annyira nem kritikus a dolog, en imadok vezetni, es a kiborulasom
a rossz napom es 14 ledolgozott munkaora miatt IS volt.

Udv:   Csaba
+ - Benzinkutas, kipufogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Folyt. kov.:

> A vegen a kutasnak 100 Ft borravalot adni.
nem, nem, nem, nem soha. Miert? 
ha lemossa a szelvedom, akkor kap 50-et,
ha a lampat, elso, hatso szelvedot, akkor 100-at.
De sokszor sokkallom. Javithatatlan vagyok.

>Nincs valami parataszito anyag? Valami szelvedotisztito
>folyadek, amivel ha jol letisztitom, kevesbe jon a para.
Van, millio fajta, a legolcsobb a Prolix paratlanito magyar 
gyartmanyu spray. Ha jol emlexem a Sparban vettem 
400 Ft koruli arban.

----------------

Csak szivok es szivok azzal a kipufogoval. 
Mi is a gond? A leomlocso vas, a Walker, Bosal, XY kozepso dob 
mind aluminimum vagy valamilyen puhabb otvozet. Az eredeti vege
vas volt, de elrohadt. Na most mit ezzel. A Fiat motorok kilengese
eleg nagy, a leomlocso surolodik a dobbal, 15-20ezer km utan 
kilyukad a dob. Most vegyek uj Fiat dobot, vegyek Walkert minden
20ezer utan vagy szabjam at a leomlocsovet? En a 3. esetet 
valasztottam. Megroviditettem a leomlocsovet, betoldottam nekem
megfelelo darabot, es a dob ill. a leomlocso koze beraktam egy
azbesztkarikat. Most tesztelek, eddig minden szuper. Ja, nem
elhanyagolhato, hogy kicsereltem a leomlocso alatti motortarto 
bakot, aminek koszonhetoen 1 centivel feljebb kerult a motor, es
nem razkodik annyira. Remelem ezzel vegkepp lezartam a kipufogos
fejezetet.

A kovetkezo fejezet mar bontakozik: a hatso lengescsillapitok az
utolsokat rugjak. Tapasztalat? Ar? Milyet erdemes? stb, stb...

A kocsi meg mindig a Fiat Tipo 1.6 SX.

Csaba
+ - Re : US (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Es mind ezt 1980-ban. Ha jol emlexem, akkortajt Eutopaban a felso-
>kozepkategorias autokban kezzel kellet letekerni az ablakot, ha me-
>legem volt, es eroteljesen lehelni az utasteret ha faztam...

Speciel a capa BMW a 70 -es evek vegen mar klimaval es elektromos
ablakemelovel rendelkezett. Ha jol tudom, az pont ehhez a kategoriahoz
tartozott. De a Mercedes is keszitett hasonlo autokat ebben az idoben. Ja,
es nem voltak akkora benzinfalok, mint a hasonlo amerikaiak ... Bar tudom,
az USA -ban ez nem volt szempont akkoriban! (Meg most sem nagyon.)

-----
Udv. : Zsozso
+ - Kezifekes parkolas videoja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

	  Egy kis segitseg a kerek forgasanak igazolasahoz. A kerek
	otkullos, de negy csavarral van felfogatva a felni. A ketke-
	dok kockazzak ki, es nezzek a csavarokat! A kerek forog!
	Udv:

						Nagyak
+ - Re: Fantom traffipax (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az auto, amibol a zsaruk figyeltek egy
> !!! narancssarga ezereves Skoda mikrobusz !!!
>volt. Tudjatok az nagyon-nagyon regi, amelyikben meg a
>regi Felicia 1200-es blokkja volt. En mar tobb eve nem is lattam
>olyat kozlekedni.

Kb. 2 honapja a Klub Radioban az egyik fo"rendortol kerek perec
megkerdeztek, letezik-e, hogy egy ilyen mikrobuszbol sebesseget
mernek (allitolag tobben is lattak, es betelefonaltak). Az illetekes
allitasa szerint a magyar rendorsegnek nincs ilyen merokocsija,
es soha nem is volt. Az a keres hangzott el, hogy ha ilyet latunk,
azonnal hivjuk a Klub Radio telefonszamat (315-1202), es adjuk 
meg a jarmu pontos helyet es adatait, hogy kivizsgalhassak az
ugyet.

Udv, Lazar Peter
+ - Skoda-olompotlo, Skoda 100 -fekek, motor vs.busz es Avi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!
Par honap kihagyas utan ujra olvasgatom az autohixcomot, es van amit 
nem ertek. Mi az a Mackosajt az autosoknak? Annyira argoban megy neha 
a szoveg, hogy egy magamfajta nempestinemmenodumas embernek 
erthetetlen. Probaltam asszocialni, de az se ment. Maximum a 
preselesig jutottam.
Mas. Tegnap olvastam, hogy valaki Skodat javitott, es az olompotlo 
nem mukodott hatekonyan. Szlovakiaban 1992/93 ota nem gyartanak 
olmozott benzint es kapni is csak az Avantinal lehet (kellemes 
tapasztalataimat az Avanti-benzinnel kesobb kozlom). Ami pedig 
forgalomban van benzin abba a Slovnaft altal gyartott Anabex 
kereskedelmi nevu lottyot ontogetik. Kulon is kaphato, nem tudom 
mennyiert es milyen aranyban kell adagolni, mert meg nem hasznaltam. 
Kulonben a Skoda 100-asra, amiben 120-as motor dobog azota 40-45 ezer 
kilometert futottunk, az utobbi 4 evben rendszeresen tulterhelve. A 
zoldkartyas vizsgalatnal nem kellett hozzanyulni a karburatorhoz, 
olyan jok voltak az eredmenyek. Igaz, nem is megy ugy, mintha 120-as 
lenne, de nyomatekosabb. Es beeri 9.5 literrel utanfutoval varosban.
Mas. Skoda 100 bal elso fek neha sipol. Felengedett pedallal is, 
indulaskor. Arra gyanakszom, a fekpofak lehetnek tonkre. Ha valakinek 
van eziranyu tapasztalata, ossza meg kerem... Lehet maganban is.
Mas. Olvasgatom en itt, hogyy gyakran felmerul a kerekparosok noi 
felmenoinek emlegetese. En a buszosokat meg az Avia-soforoket szoktam 
hasonlo modon emlegetni. Tortent egyszer, hogy motorral gurultam, 
Jawa Mustang, 50 ccm, max 65 km/h, mikor egy faluban a tavolsagi busz 
soforje megsimogatta a konyokomet, persze nem ugy, hogy kiszallt a 
buszbol, es megkert, hogy alljak meg, hanem 60-as temponal ugy, hogy 
en mar a padkan motoroztam, mert a tukorben lattam, hogy tolni fog. 
Egyebkent azon helyen a padka aszfaltozott es egy meter szeles, mint 
altalaban. Es 300 meter mulva megalloja volt a busznak...
Peter
+ - Jawa 350 gyujtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ave!
Van valakinek hasznalhato (esetleg bevalt) otlete, hogyan lehetne 
javitani a Jawa 350 gyujtasan(tranzisztorok, tirrisztor, stb)?
A masina 1959-es es hatvoltos halozata van.A gyujtas pedig a 
klasszikus kalapacsos, amit akku nelkul nem lehet meg betolni sem. 
Kapcsolasi rajz erdekelne, esetleg leiras vagy irodalom, ahol konkret 
megoldast talalok. 
Mas. Kaphato valahol mutatos ampermero, amely +/- 10 Ampert mer, a 
nulla kozepen van es birja a razkodast? Motorra kell, mert neha 
lemerul, neha meg megissza a vizet.
+ - Terkep (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Egy aktualis utazas kapcsan keresek autos terkepet, esetleg utvonaltervezo
programot, lehetoleg olyat, ami egesz Europat ismeri.

Probaltam keresni a neten, de vagy rosszul csinaltam, vagy tenyleg nem sok
lehet belole.

Legyszi segitsetek!

Szilard
+ - torzskony + cadillac (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csak par reagalas ket tegnapi velemenyhez:

1: Teeßy irja (kb)
> minek a torzskonyv es az eredetvizsgalat, semmire sem jo lopas az
egesz

A rendorseg szerint az idei evben 37%-al csokkent! az auto lopasok
szama.
Nem tudom ez a szam mennyire igaz, ha csak felig az mar megerte. Az
USA-ban pl. a torzskonyv igenis nagymertekben lehetetlenne teszi az auto

lopast, a lopott auto torzskonyv nelkul nem adhato ujra el, csak
alkatreszkent
hasznosithato. Amennyiben az eredetvizsgalatot tisztessegesen csinaljak
es
a torzskonyv jo minosegu, nem hamisithato, veheto uresen a rendoroktol
stb.
ez fog segiteni.
Torzskonyv ara: A 10000Ft 20%-a egy 50000Ft-os trabantnak, de
vigasztaljon, hogy csak 0.2%-a egy 5 millios autonak. 1-2 tankolas ara
megeri a biztonsagot.
Adatok ellenorzese: Az adatbevivo nenik bizony elirnak dolgokat, ezt a
sajat erdekedben kell ellenorizned. Vigasztaljon a tudat, hogy par
honapja egy jogositvany meghosszabbitasnal a nevembol kifelejtettek
egy betut az USA-ban Pennsylvaniaban, ami masnap ujabb 3 orai szivast
jelentett. Ott egyebkent a csinos szoke pipi helyett egy kb 250 kilos
fekete holgy dolgozott, aki adatbevitel kozben egy dietas reggeli
italt szivott.
Az auto lopas ellen igenis radikalisan lehet vedekezni adminisztrativ
eszkozokkel. (jobban minr a kormanyzarral)

2.
Valaki mas irta:
> Ja, es errol a Caddy-rol meg azt kell tudni, ez odaat egy meg ve-
> letlenul sem tartozik a felsokategoriaba.
Ki kell, hogy abranditsalak, a Cadillac az abszolut luxus kategoria.
Vasarlokore egy jol meghatarozhato reteg, a feher jol pozicionalt, felso

vezetok majdnem kizarolagos autoja. A yuppik jarnak europai luxus
autokkal, Lexus-al, de meg ma is bizonyos korokben nem illik, nem
amerikai autoba ulni. Szoval a Cadillac vasarlokore nem kicsi, es az
uj autok allitolag igen jok, habar mo-on nem tankolnam oket tul
szivesen.

kgy
+ - Re: :-))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Nagyon "joe" volt! :-))))))))))))


Viszlat:   D. Karoly
+ - Re: Bikazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

Az AUTO #560-as szamaban irta ():

> Azert maradnak meg a diodak, mert amikor a sajat autodat
> inditod
> meg nem termel aramot! A fordulat olyan kicsi hogy a
> generator meg
> nincs a rendszerre kapcsolva.

Szeretnem megkerdezni *listan*, generator (nem egyenaramu 
dinamo!) eseten hogyan es mikor tortenik a rendszerre 
kapcsolas?

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
+ - bike (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akos (Ahorvath@..) kosz a normal hangvetelu valaszt.
Tukeppen egyetertuk a kerekparos temaban...
ebben pedig tokeletesen igazad van:
"En mindig (autosnal is) sokkal inkabb elnezek egy atgondolt
(korultekinto) szabalysertest, mint egy ostobat."
udv
Zoli
+ - bike #2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akos, abban viszont nem ertunk egyet,hogy tilos jelzesen
athajtva, raadasul olyan iranyba, amerre zold jelzesnel sem
lehet, csak magat veszelyezteti (akar kerekparos akar autos!).
Ugyanis veszfekezesre kenyszeritheti a keresztiranyu forgalomban
haladokat, ami az ismert pesti (nagyvarosi) tempo es kovetesi
tavolsagok miatt 4-5 vagy meg tobb auto (motor!) karamboljat
eredmenyezheti.. ..a Pajtas pedig vidaman elHajt. :-)
z.
+ - para (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Krisztian

"Ti hogy kuzdotok a szelvedoparasodas ellen?
Jo, tudom, fuvassam a levegot a szelvedore, de en igy tiszta
szelvedot csak akkor kapok, ha dogmeleg lesz az autoban."

ezek szerint neked is ladad van, melynek tipushibaja a futescsap
tonkrementele, nem lehet elzarni a meleg vizet: csak meleg levegot
tudok fujatni. 
Ha nalad nem ez a helyzet, akkor az egyik bizgentyut a piros jelzes
iranyabol mozgasd a kek jelzes iranyaba, igy szabalyozva a levego
homersekletet, mely a forrotol a kinti homersekletig terjedhet.
Ez a kezeloszerv lehet tekerentyu, huzogatos, vagy tolattyus. :)))

bocs
z.
+ - renault izzito el... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok!!

senkinek nincs "ronoja"
tenyleg senki sem tud segiteni?! hat akkor mi lesz ezzel az
elektronikaval?? vegyen masikat 13000- ert?hat inkabb
kicserelem az osszes cuccost benne, akkor is max 1500 ft.

udv........attus
+ - Elado teli gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vredestein Snowtrack 175/70/R13, 4 db, januartol marciusig hasznaltam.
Iranyar 30 000 Ft
Budapestiek elonyben.


Attila
20-9462-773
vagy

+ - Ga'zauto szerelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Valakinek a multkorjaban adtam 2 topic cimet, es megbeszeltuk, hogy
kiprobalja, aztan megirja a tapasztalait. Legyszi jelentkezz, es ird
meg, hogy mi volt a helyzet.
Koszi es Udv!
Miki ba'
+ - Suzi bura (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Sziasztok! Ma lattam egy uj swiftet szintelen
>indexburakkal elol. Nem tudja valaki, hogy
>hol lehet ilyet beszerezni?

>Hat nem is tudom.... Suzuki markaszerviz? :-)

Szia, naluk mar probaltam, de gyarilag ilyen nem letezik! Nem az ujon van a
hangsuly hanem a szintelenen! :))) Az uj csak a bura formajat volt hivatott
erzekeltetni.

Szabo Zoltan, mailto:
+ - ezmegaz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!




> Volt nemet is dupla penzert, de azt csak a notorius nyomulos 105gls-t
> hajtoknak ajnljak :)
>

Most ez celzas volt? :o)


> Volt-e mar arra alkalom, hogy a macisajtnal megnezted: jon-e bringas...?
>

En megnezem.


> Nincs valami parataszito anyag? Valami szelvedotisztito
> folyadek, amivel ha jol letisztitom, kevesbe jon a para.
>

Fe'ltegla.  Habar utana kicsit hideg es szellos lesz a kocsi....   :o)


> Lehet, hogy a Skoda nem szereti az olommentes olompotlo-adalekolt
> benzint???
>

Nekem szereti, nincs vele semmi gondom, pedig kap rendesen...   :o)


Udv....Adam
+ - Re:bicigli (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
> > Akoska!
>
> > A jovoben legy szives tartozkodj hozzaszolasaidban a szemelyeskedestol.
>
> Igyexem, Sanka.
>
> > Mint irtam  a kresz lehetoseget ad dudaszo hasznalatara(nem kotelez!)
> > elozesi
> > szandek jelzesere. Eddig is, de ezutan is, lakott teruleten kivul-belul,
> > ha azt
> > latom, hogy a bringas elottem bizonytalanul halad, ugyanakkor forgalmi
> > okok mia
> > tt
> > nem tudom kelloen nagy ivben kikerulni,  akkor ra fogok dudalni, ha
> > tetszik, ha
> > nem.
>
> Ez igy normalisabb. Ha az eredeti hozzaszolasodban is ezt irtad volna, meg
> sem szolalok.
>
> > Ha te ugy gondolod, hogy ez nem helyes, akkor nyugodtan maradj mogotte
> > vagy val
> > lald
> > a kockazatat annak, hogy ovatlanul eled vag ugy, hogy mar nem tudsz az
> > elutese
> > ellen semmit sem tenni.
>
> Szo sincs rola, itt a hangsuly azon van, hogy "ha azt latom, hogy a bringas
> elottem bizonytalanul halad". De te azt sugalltad, hogy dudaljunk nekik
> mindig, merazjo.
>

En ahhoz a teveszmehez szoltam hozza, hogy a biciklisre nem szabad radudalni. N
em
sugalltam semmit, maximum felreertetted, mert az elozmenyeket nem olvasad.

>
> Ja, megegy (nem csak neked), biciKli a neve.
>

Itt tartunk?!  Hat akkor (de CSAK neked) igyexem helyett maskor igyeKSZem alako
t
hasznald!

>
> udv,Akos
>

udv, san
+ - valaki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Itt a valaki jelentkezik, akinek egy masik valaki kivancsian varja a valaszat. 
Elozmeny: „Valaki irta a multkor, hogy a MOL uj technologiat vezetett be es eze
rt kell a kormany segitsege, hogy hamarabb megteruljon. Irja mar le legyen sziv
es, hogy milyen technologia ez, hol vezettek be mert en is szeretnek tobbet meg
tudni rola. :-)
Kivancsian varom valaszat!”
Valasz: Szakmam folytan szinte napi kapcsolatban vagyok T. cegeddel. Eleg szomo
ru, hogy a MOL-nal dolgozol, es nem tudsz a 98-as benzin ket adotartalma miatti
 indokolasrol.:). Vagy bizonyos szintu vezetoitek ismet vetitenek? Ugyanis tobb
 „tovabbkepzesen” kulonfele szintu vezetoitek szajabol hangzott el, mint indok.

Tisztelettel: Kovacs (valaki) Attila

U.i.: az elendernel valami nagyon nem stimmel, igy kenytelen voltam errol a cim
rol irni. 



 Kovács Attila

___________________________________________________________________
[NEXUS - ingyenes email & honlap mindenkinek - http://www.nexus.hu]
+ - Hasznos TIPP-ek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1.AOF honlapon erdemesebb atnezni a kotelezo dijteteleket, jobb, mint a MABISZ-
e. Mint tudjatok nov.30-ig mondhatjatok fel!
Különben komoly meglepetesek ertek ket privat kocsimat, motoromat illetoen, aja
nlom mindenkinek a KOBE, s foleg az Argosz (hazhoz jonnek szerzodni!) tarifait!
OldBoy ajánlólistara javaslom az Argosz Biztosito-t Meszaros Agnes ugyintezojuk
kel egyetemben! 
Ha valaki lusta szaladgalni, s szeretne 5-30%-ot megtakaritani a telefonszama (
30) 9921121.

2. Futoventillator a Coraban olcsobb, mint a Tescoban (4000 vs. 2500Ft) 160W-os
, ez csak ablakmelegitesre, paratlanitasra jo szuken. Megemlitem ugyanugy vasar
napig akcios egy szereloneon is (1290 Ft) 12V, szivargyújtócsati+csipeszek is.

3. Kizartnak tartom, hogy a generator diodai a szabályos (lasd lenn) bikazastól
 taccsramennenek.
Diodak problemaja, hogy "60-70V felett kinyilnak mint a rozsa". Hirtelen levala
sztva a terhelest (akku) hajlamos tulgerjesztesre a generator allo(?)resze, emi
att több szaz voltot is elerheti a feszko egy pillanatra. Elsodleges jele (eloz
menye) ennek a szikrazas, nem szabad szikraztatni semmivel a polusokat (rossz a
kkukontakt is tud meglepeteseket csinalni!) Ezert ellenjavallt az akku levalasz
tasa jaro generator (dinamonak pl. nem faj!) mellett. DE ha beteszel 50-200 mik
ros kondit a + es a - kozze, akkor ez kiküszöbölhető (hasonlo megoldasokkal mot
orkerekparokon talalkozni), tehat az akksi akar kiveheto a kocsibol (azert nem 
tennem)!

Gyar nem veletlenul ajanlja kezelesi utmutatoban is a bikazas lehetoseget.
"A ket pozitiv sarok osszekotheto, az egyik negativ sarut pedig a masik jargany
 motorjaval szokas osszekotni (nem szabad(na) a sarura tenni!)
A donor gepkocsi motorjanak jaratasa ajanlatos - akar emelt fordulaton is - a d
onorakksi kimelese okan, s nem art 1-2 percig hagyni a feszkokiegyenlitest az a
kkuk kozott. Az inditokabel levetele a donormotor leallitas utan javasolt." Sze
rintem ennyi... Akik igy csinaltak soha nem szallt el semmijuk a generatorban!

SCs


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Kuzdelem a para ellen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ti hogy kuzdotok a szelvedoparasodas ellen?
     Jo, tudom, fuvassam a levegot a szelvedore, de en igy tiszta
     szelvedot csak akkor kapok, ha dogmeleg lesz az autoban.<
     
     Hello Krisztian, Hello AUTOsok
     
     Nekem szerencsere (?) lemegy a para az ablakrol mielott nagyon 
     bemelegedne. Ha nagyon gyors es drasztikus megoldas kell, akkor 
     egy kicsit kinyitom az ablakokat, igy valamennyire gyorsul a 
     paratlanodas es a hatso ablakok is gyorsabban tisztulnak.
     
     
     Egyebkent en is orulnek neki, ha valaki ajanlana valami jo 
     paramentesitot, mert barmivel tisztitom az ablakokat (kivulrol, 
     belulrol) mindig csikos lesz. Lehet, hogy ki kene probalni az 
     ujsagpapirt?:o)
     
     UDV
     Chucky
+ - Hideginditas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!
     
     Az utobbi honapokban beteritett a munka es nem tudtam olvasni az 
     AUTOt (meg most is ki kell nyomtatnom, es otthon tudom csak 
     elolvasni), de ujra itt vagyok! (Persze lehet, hogy fel sem tunt, 
     hogy nem voltam).
     
     A lenyeg: Hidegben (< 2C fok) inditaskor az Anyu versenyautojaban 
     (Golf GTI) az inditomotor egy pillanatra megtorpan, szinte 
     allasig lassul, mintha szorulna. Ezt egyszer teszi csak utana 
     porget rendesen. Erdekesseg, hogy alltalaban egy ilyen "torpanas" 
     utan szokott beroffenni. A gond az, hogy elofordul, hogy ha nem 
     ruffen be a torpanas utan, akkor jo ideig egyaltalan nem idul.
     
     Volna valakinek otlete, mi okozhatja ezt?
     
     UDV
     Chucky
+ - tankolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Lista!

	Kicsit tulbonyolitjuk ezt a tankolas dolgot.
	Odamegyek, megtankolok, fizetek kp-vel es
	senkinek nem adok borravalot. Ennyi az egesz.
	
	Kedden tortent. Megyek tankolni, omlik az eso.
	Helyszin: Obuda, Hotel Aquincum elotti MOL kut.
	Kiszallok, kutas gyerek kirohan, probalna lecsavarni
	a tanksapkat, de be van zarva. Kozlom vele:
	- Koszi, majd megtankolok magam.
	Nagy nehezen elengedi, majd odalep a vizesvodorhoz,
	kiveszi az ablaktisztitot es elkezdi lehuzni vele
	a vizes uvegeket. Ismetlem, az eso zuhog. En:
	- Ennek sok ertelmet latod??? Mire o:
	- Hat, mit csinaljak, amig tankolsz??? En:
	- Akkor csak csinald.
	Borravalot nem kapott, de mi ez, ha nem piocasag?
	Elhiszem, hogy penzt akar keresni, de ettol csak
	felmegy az emberben a pumpa. Pedig nem hiszem, hogy
	kicsinyes ember lennek, tejelek, ha oka van... :-)
	
	udv: zssanya
+ - nepiesen duda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Dudaszo elozesnel: '94-ben ez csak lakott teruleten kivul volt
> engedelyezve. Azota modosult a dolog?

Az idevonatkozo passzus:

ekezettel:
30. § Hangjelzést adni csak balesetveszély esetében, a baleset megelozése érdek
ében, 
valamint - lakott területen kívül - az elozési szándék jelzése céljából szabad.

ekezet nelkul:
30. pr. Hangjelzest adni csak balesetveszely eseteben, a baleset megelozese erd
ekeben, 
valamint - lakott teruleten kivul - az elozesi szandek jelzese celjabol szabad.

Egyebkent a "baleset megelozese erdekeben" iskolapeldaja a gumiszabalynak, ugya
nis 
arra huz(hat)od ra, amire akarod...

pezoli
+ - Auto takaritas benzinkuton - porszivo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mivel nemregiben beszeltunk az auto takaritasarol, ezert felfigyeltem egy
cikkre az Autopiac 1999/24. szamaban. A cikk cime "sokat szivtunk".
Szives engedelmetekkel Bihari Tamas ujsagiro cikket idezem, mivel nagyon
erdekes.

"    Bekoszontott az osz, es vele a sar, a hullo falevelek, a sokfele
piszok. Merget vehetunk ra, hogy elobb-utobb nem ferunk be toluk a kocsiba,
felteve, hogy olykor-olykor teszunk valamit ellene. A hazilagos kivitel, a
tizedik emeleti lakasbol hosszabbitoval megtoldott porszivo soha nem volt
igazan jo es hatekony megoldas. Ugy gondoltuk, ma mar teljesen mellozheto
is, mivel a benzinkutak "uzemi" porszivoval is el vannak latva. Meghozza
viszintes es fuggoleges nyilasu szivocsovel. Az elobbi nagy, sik feluletek -
padlo -, az utobbi szuk resek takaritasakor elonyosebb.

    Elso korben az M3-as fovarosi bevezeto szakaszan kalandoztunk. Portyank
elso allomasa a SHELL-kut volt. Messzirol orommel pillantottuk meg a
porszivo allvanyat, de lelkesedesunk hamar lelohadt. Uresen arvalkodott a
kutoszlopok mogott. Kiderult, a hasznos segedeszkoz nyaron elromlott, es
telire mar nem is valoszinu, hogy megjavitjak. Legalabbis ezt kozolte velunk
az egyik kutkezelo. Azert nem adtuk fel. Tettunk egy kanyart, es a Budapest
fele tarto kocsik koze soroltunk be. Az elobbi Shell-toltoallomas
testverehez gordultunk be. Mar szinte meg sem lepudtunk, hogy ott sem
jartunk szerencsevel. Meg most sem adtuk fol, irany a Kerepesi uti "kagylos"
kut. Szerencsevel jartunk, ket oszlop is volt, igaz csak az egyikhez fertunk
hozza, mert a masik bealloban egy auto parkolt. Felszaz forintert harom
percet igert a felirat, ebbol azonban alig ket es fel perc valt valora.
Amugy a szivoero kivalonak bizonyult.

    Kovetkezett az ARAL, szinten az M3-asnal. Kicsit furcsalltuk, hogy olyan
kulonos a porszivo gegecsovenek vege. Hianyzott az a lapos toldalek, ami a
szivast igen hatekonnya teszi. Mindegy, ez van, bedobtuk a huszast. Nem
tortent semmi. Akkor vettuk eszre a kis papirlapocskat, s rajta az uzenetet:
nem mukodik. Annyira nem mukodott, hogy a penzt sem adta vissza. Ez a teny
annyira kedvunket szegte, hogy tovabbaltunk es betertunk a Kerepesi uti
testverkuthoz. Itt ket allomast talaltunk es sikerrel is jartunk: kevesebb
mint ket percig mukodott a berendezes. Kicsit messze esett a
toltooszlopoktol, igy gyer a megvilagitasa, ezert este nehezkes ugykodni a
kocsi korul.

    Folytatva probautunkat egy AGIP-toltoallomasra vetodtunk, ahol vegre
minden rendben ment, bar a porszivo kicsit messze volt a shoptol: ha nincs
huszasunk, gyalogolhatunk vissza az uzletbe. Az Aralnal kicsit hosszabb
ideig es rendkivuli szivoerovel tavolithattuk el a kocsi padlojarol es
uleserol a szemetet. Gondot csupan a szivofej szerencsetlen kialakitasa
okozott, amely veszelyeztette uleskarpitunkat.

    Innen egyenesen a MOL Vagany utcai kutjahoz igyekeztunk. Osszesen harom
porszivo oszlop kozul valaszthattunk. Hamar kiderult, hogy ide bizony a
huszas keves, kenytelenek voltunk kilencven foritert zsetont vasarolni.
(Errol legalabb adnak afas szamlat.) Ezert ot percig meglehetosen gyenge
porszivasban volt reszunk. Mellesleg, ha a masik szerkezetnel is all valaki,
mar szukos a hely.

    A szemben levo IMO-moso harom oszloppal, hat porszivoval es tagas
hellyel vart. Egy huszasert majd' negy percig szivtunk, a felul nem
rogzitett, atlagosnal vastagabb gegecsovel. Az atmero miatt kisse gyengebb
szivoero azert meg megfelelt.

    A Keleti pu-nal, kifele a Kerepesi uton alltunk meg legkozelebb az
ESSO-nal. Itt a porszivoval egy oszlopra helyezett levegokompresszorral es
roppant eros szivohatassal talakoztunk. Sajnos ez is messze volt a
penztartol.

    Innen a Fogarasi ut - Gvadanyi ut keresztezodesebn letesitett TOTAL
toltoallomashoz hajtottunk. Egy kicsit korulmenyesen lehett csak
megkozeliteni a porszivoallvanyt, raadasul manoverezes kozben a kut mellett
halado kozutra is ki kellett fordulni, mert csak ugy erhettunk revbe, vagyis
a porszivohoz. Husz forintert ket percig, elfogadhato erosseggel bugathattuk
a szerkezetet. Ha suritett levegonel all egy kocsi, szinte semmi kilatas a
kozutra. Kihajtaskor ez eleg veszelyes, mi magunk is majdnem osszetortuk
tesztautonkat!

    Nem messze a Csomori uti OMV-kutnal ismeros latvany fogadott: a
porszivooszlop megvolt, csak a berendezes hianyzott mellole. Tovabballtunk a
ceg Reitter Ferenc utcai, majd az M3-asnal talalhato toltoallomasahoz, de
mindenhol ugyanazzal az eredmennyel, pontosabban eredmenytelenseggel
jartunk. - Jelenleg csak azoknal a toltoallomasainknal van porszivo, ahol
moso is varja ugyfeleinket - vilagositott ffol Vargana Majoros Agnes, az OMV
toltoallomas uzletag-vezetoje. - Koztudott, hogy korabban folvasaroltuk a BP
es a Q8 halozatat. Muszaki fejlesztesi terveink alapjan most dolgozunk az
egyseges szinvonalu halozat letrehozasan. Jovore mar mind a 113
toltoallomasunknal talalnak az autosok porszivot. Vegul a Megyeri es Vaci ut
sarkan talaltunk egy mukodo OMV-porszivot hosszu gegecsovel, de gyenge
szivohatassal.

    Utolso allomasunk ismet budai volt, a Bartok Bela uti JET-kut. A
porszivo kozel a shophoz, 20 forintert a felul rogzitett csovel eros
szivohatast produkalt. Az oldalan kis tablan egy felirat adta tudtul, hogy
naponta tisztitjak. Maga a toltoallomas is tista volt, latszott, nemregen
adhattak at.

    Osszesegeben tehat jok, de nem hibatlanok a budapesti benzinkuti
porszivok."

Eddig a cikk es ime, meg egy rovid osszehasonlito tablazat:

kut / hely / ar / ido / hossz / szivohatas (0-7)

AGIP / M3 bevezeto / 20 Ft / 2' 20" / 3,4m / 7 pont
ARAL / Veress Peter ut / 20 Ft / 1' 55" / 4,3m / 5 pont
ESSO / Kerepesi ut / 20 Ft / 2' / 4m / 7 pont
JET / Bartok Bela ut / 20 Ft / 2' 5" / 3.5m / 6 pont
MOL / Vagany u. / 90 Ft / 5' 20" / 2,5m / 6 pont
OMV / Kulso Vaci ut / 20 Ft / 3' 17" / 5m / 3 pont
SHELL / Veress Peter ut / 50 Ft / 2' 25" / 4,3m / 7 pont
TOTAL / Csomori ut / 20 Ft / 2' / 4,3m / 7 pont
IMO / Vagany u. / 20 Ft / 3' 55" / 4,45m / 5 pont

Udv:

Csaba

***        Balesetek, katasztrófák *** http://www.extra.hu/krimi
*** Számítástechnika! *** http://www.extra.hu/denver_2000
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress pénzt netezéssel!! Kattints ide:
***  http://forinternet.hypolit.net/cgi-bin/csatlakozas.cgi?101178
***  http://www.sokpenz.net/jelentkezes.cgi?840816
+ - Atiras, kerekparosok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csatlakozva Teeßy velemenyehez az atirasrol, szinten elmeselnem a sajat
tapasztalataimat.
Lakhelyemen, Acson (8500 lakosu nagykozseg) havonta 2x van ugyintezes.
Nosza, elkeredzkedni, be a Szerv Hivatalaba, papirokkal, jelentosebb
keszpenzzel. Negyedoras kesessel nyitott A Hivatal, ahol kozoltek, hogy itt
nincs ilyen jellegu kiszolgalas, faradjak be Komaromba. Kerdezem az okat,
valasz: "Itt nincs szamitogep."
Ujabb alkalom, feloraval az ugyintezes vege elott odaerkezem (nemi morgas
fonokeim reszerol). A Hivatalban A Holgy kozli, hogy ne is szamitsak arra,
hogy meg ma kesz lesz, amivel kesz, azt visszadja, es majd maskor
befejezzuk. Ha en nem erek ra, nem engednek el, sajnalja, majd vmelyik
csaladtagom. Azert ad ket csekket (19.610,- Ft), fizessem be addig is.
Postara el, csekk befizet, logo nyelvvel visszaloholok, s miutan kozos
ismerosok es lakhely felemlegetese utan egymasra talalunk, 5 (O:T) perc
alatt a papirok kitoltesre kerultek. Namost kerdem en: ezt nem lehetett
volna befejezni aznap?

Kerekpar.
En is nagyon szeretek kerekezni, de sajnos az utobbi idoben egyre kevesebb
idom es energiam van ra. Naszoval: fentebb emlitett lakhelyemen - a falu
nagy terulete miatt - a kerekpar csaladtag. Viszont nem az a:
- vilagitas
- egymas utani haladas
- idonkenti figyeles arra, hogy mas is kozlekedik
- gyerekkel valo kozlekedes - ovatosabban mint az atlag
Ha egymas mellett kerekezik harom kismama, elol-hatul gyerekkel, sotetben,
vilagitas, macskaszem nelkul, a sotet(!) foutcan, hiaba megyek 20-30
tempoval, akkor sem birok idoben megallni, pedig jok a fekeim, a gimuk,
szaraz az ut. Mar csak azert sem, mert remalmaimban azt latom, hogy elesik,
de elem-alam. Igazsag? Csak ellenem, mert en vagyok az "erosebb". Pedig a
fentebbi helyzet mindennapos. Amikor mukodik a cukorgyar - szeptember
kozepetol az ev vegeig - fokozottan rosszabbodik a helyzet, mert a
kerekparosok "megszaporodnak", es pupos fole rakott potos teherautok
szallitjak a cukorrepat, kozben felet elszorjak a 70-80 km/h tempoval vett
kanyarokban. A bringas _korulnezes_ _nelkul_ kihuz elem. Gyerekkel. Lampa
nelkul. 
Nem vagyok agressziv, pedig en betartom az ovatos kozlekedes szabalyait. 9
eve van jogsim, van benne kb. 400E km, betetlapot egyszer kellett adnom,
mikor bevagott elem ket "konyhaszekreny" egy Toyota Celicaval. En egy rakott
mikrobuszt vezettem, nyalkas uton, az Allatkerti koruton Bpesten. Eppen meg
tudtam allni ugy, hogy csak finoman belekoccantam a troli mogott besatuzo
Toyotaba, ezert megkoszonhetem, hogy nem vertek bele az aszfaltba.
Meg egyszer mondom: imadok bringazni, de nem veszelyeztetek senkit (kocsival
sem) de engem miert veszelyeztetnek mas felelotlen egyenek?

Maskor igyekszem rovidebb lenni, de ez a bringas vita mar kicsit sok.

   ___|___
 _/_______\_
 (Oo==o==oO)
 []=======[]    
  BenkoGTD

Elado a Trabantom: 601S, 1982 evjarat, muszaki meg egy evig, arban
megegyezunk! Mobil: 30/9104398
+ - traffipax az M5 bevezeton (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

>Legkozelebb egy T-Fordbol fognak merni, vagy mi ?

Remelem, de akkor en megyek fenykepezni oket :))

Udv: Balazs
 
    1980 Oldsmobile Cutlass Calais  5.0 V8 
     http://www.extra.hu/myolds
+ - Autoutlevel, fek, benzintank (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Eddig csak csendes olvaso voltam, de mostanra mar 3 tema is osszejott.

1.) A listan tudtam meg, hogy letezik olyan, hogy autoutlevel, pedig mar
tobbszor is voltam otthon kulfoldi rendszamu autoval, es a kutya se szolt.
Innen merult fel az elso kerdes, hogy ha kotelezo az ilyen kivaltasa es
hasznalata, marpedig tenyleg az, akkor a vamos, latva a magyar utlevelet es
az autot, miert nem kerdez legalabb ra, hogy az autoultlevel rendben van-e?
Na mindegy, legutoljara, mikor mentunk haza, keso este ertunk Hegyeshalomra,
a vamos szokasosan int, hogy menjek csak nyugodtan, erre eloadom, hogy
halottam errol az utlevelrol, tenyleg kell-e. Valasz : persze (de ugy nez
ram, mint egy bunozore), alljak felre, menjek a vamablakhoz. Ott 10 perc
varakozas, mert nincs senki, majd kapunk egy urlapot, ezer kerdessel, koztuk
a motorszam, de nem ertem, miert, a francia forgalmiban ez nincs benne, igy
keresgelem a motoron, de nem talalom, kerdezem a vamost, hogy hol lehet azt
megtalalni, a valasz: a motoron. Kosz. Vegul talaltam valami negyjegyu
szamot rajta, tuti, hogy nem a mototrszam, de mindegy, beirtam azt, senkit
nem erdekelt. Ujabb varakozas a vamosra. Felesegem mar holt ideges, hogy a
fenenek kell ezt csinalni, szivesebben lenne mar otthon, meg is kerdezi a
vamost, hogy biztosan ki kell ezt valtanunk, csak 2 hetre jovunk nyaralni.
Valasz: meg 10 percre is ki kell valtani! Az urlapon kerdes a vamertek,
beirtam 1MFt, ennyiert vettem 2 eve (91-es R19 TD), vamosunk kozli, hogy ez
ennel sokkal tobbet er, (majdnem felajanlottam neki megvetelre) de vegul ez
marad az urlapon. Ezutan kell fenymasolat a forgalmirol es a tartozkodasi
engedelyrol, szerencsere ezt helyben meg lehet csinalni, majd mindezekkel
atmenni egy  masik ablakhoz, ujabb varakozas, az adatokat villamsebeseggel
bepotyogik egy szamitogepbe vegul kitoltik (pontosabban kitoltetik velem) a
hires utlevelet is, ami csak az ev vegeig ervenyes, kiveve, ha az utolso
negyedevben adjak ki, akkor a kovetkezo evre is jo. Mi persze szeptember
22-n voltunk ott, megkerdeztem, nem lehetne-e ... NEM! OK. Ellenben kozlik,
hogyha veletlenul egyszer kifele menet elfelejtunk pecsetelni, sulyos 15000
Ft birsagot kapunk. Szoval az egesz procedura tok ures hataron 45 percbe es
egy duzzogo felesegbe kerult, csak hogy tudjatok, mire szamitsatok, ha
ilyenre vetemedtek Ti is. Ja, a kifele menet pedig ugy nez ki, hogy atmesz a
hataron, leparkolsz, visszasetalsz a vambodehoz, sorbanallsz, es vegul
beutik a kipecsetet, persze meg se nezik, tenyleg ott van-e az auto. Bocs,
hogy kicsit hosszura sikeredett.

2.) Fek : A fekem mostanaban olyan uzemmodban mukodik, hogyha enyhe
emelkedon allok meg, pl lampanal, akkor a fekpedalrol lelepve se gurul hatra
az auto, az elso fekpofak (vagy csak egy?) beragad egy kicsit. De amint
megmozditom egy kicsit a kocsit, utana mar vigan gurul. Szoval hot
kenyelmes, nem kell a feket nyomni, konnyu elindulni emelkedon. Tudom, hogy
ez nem normalis mukodes, megyek is vele a szerelohoz, de elgondolkodtam,
hogy az autogyarak tehetnenek tenyleg ilyen szerkenytyut a kocsikba, ami
meggatolja uresben a hatragurulast.

3.) Uzemanyagtartaly : Szinten ezen a hires hazauton ugy allt le a motor az
utolso nemet benzinkut elott uzemanyaghiany miatt, hogy meg epp begurultam a
kuthoz, fekeznem mar nem kellett. Mondhatjatok, hogy hulye vagyok, hogy igy
kicentizem, de nem, nem igy akartam, tudtam, hogy kb 52 liter fogyot el es a
tank 56 literes, tehat meg boven volt tartalek, es a benzinmutato se volt a
padlon. Es tenyleg, megpupozva is csak 53 litert tudtam beletolteni es
tenyleg uzemanyaghiany miatt allt le, mert legtelenitenem kellett (a nemetek
karorvendo tekintetei mellett). Es ugyanezt egyszer itt is eljatszotta
velem, annyi kulonbseggel, hogy 50 m-el a kut elott allt meg, es mivel a kut
emelkedon volt, igy eloszor kannaval kellett toltenem. Azota, ha kigyulad a
lampa, azonnal rohanok az elso kuthoz. Szoval szerintetek normalis ez, hogy
az utolso 3-4 liter nem jon ki a tartalybol? Arra gondoltam, hogy talan van
valami szuroszeruseg a kifolyonal, es annak az alja eltomodott, de a szerelo
szerint nincs ilyen, o nem tudott magyarazatot adni a jelensegre, es Ti?

Ez jo hosszura sikeredett, elnezest, ha unalmas volt.
Udv, jo hetveget:
    			Balazs
Balázs KÖVESI
FT-BD CNET DIH/DIPS 
2 Av. P. Marzin 22307 Lannion CEDEX France
Phone / FAX : +33 2 96 05 22 89 / +33 2 96 05 35 30
e_mail : 
+ - Toyota Corolla kipufogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali-hali autos-szakik!

"Oreg az auto, rohad a kipufogo" jeligere irok es keresek kipufogot
szeretett jarganyomhoz.
Tud-e valaki nekem tippet adni, hogy milyen fondorlatos modon szerezhetnek
be egy viszonylag jo allapotban levo (hasznalhato, nem tul draga) kipufogo
sort az alabbi parameterekkel biro gk.-hoz.

Toyota Corolla
1984-es evjarat
1.3 benzin motor

Barmilyen megoldas erdekel. Debrecen es kornyeke elonyben. Lehetoleg
arajanlattal.

Udv:

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
      *** IMIcro§oft ***
     
   Ékezet & HTML=OK!
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
+ - Allofutes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van nekem egy gazolajjal mukodo "kalyham", valamivel nagyobb
mint a barkasokban volt. Szerintem autobuszt futhettek vele regen,
mert 24 volttal mukodik, es iszonyuan okadja a meleg levegot.
En a 60 nm-es muhelyemet futottem vele, ingbe'-gatyaba' dolgoztunk:)
Ket allasa van, a kisebbik fokozaton ketyegett egesz nap, es "megzabalt"
5-6 l naftat. Ha valakit erdekel, eladom, trafo is van hozza, 220-rol
hasznaltam.

Imi
+ - Opel felnik,disztarcsak + teli gumik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Udv mindenkinek,
> 
> eladosorba kerult Pesten a kovetkezo porteka:
> 
> -5 db Barum (Continental licence) teli gumi  (ebbol 4db 3500 km-t futott
> 1db vadi uj)
>  Meret: 165/R13  (jo Opel Kadett,Astra,Corsa tipusokra)
>  -5 db eredeti Opel felni (acel)
> -4 db eredeti Opel disztarcsa
> 
> Ar ( es most figyeljetek), db-ja(felni,gumi,disztarcsa) 10.000 Ft. Tehat
> osszesen 50.000 Ft cakk und pakk!!! Erdeklodni emilen vagy a
> 06-309-24-25-36-on lehet.
> 
> Balu
>
+ - AW: *** HIX AUTO *** #561 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
	Zsoltnak: amig a ´zold konyv´ rendszere megvolt, ket ev folyamatos
munka utan lehetett; most ugy tudom, szinten 2 ev kell hozza, es az
onkormanyzatnal be kell jelentened hogy kulfoldon dolgozol (termeszetesen
hivatalos papirok meglete kovetelmeny). Az AFA-visszateritesre elvileg nem
vagy jogosult, mert hivatalos papirjaid vannak arrol, hogy itt dolgozol.
Viszont ezt a kereskedovel meg lehet elore beszelni, vagy masik szokas, hogy
hazastars nevere veszed a kocsit, csak ez meg egyeb (ld. kotozkodo vamosok
fejezet) problemakat okozhat. Ha nem Svedorszagban veszed a kocsit (ugy
latom, ott dolgozol), hanem pl. a nemeteknel, akkor - VSZ-  ez, a hivatalos
papirok meglete, nem lehet problema.    
> Felado :  [Sweden]
> Temakor: Vammentesseg autobehozatalhoz ( 16 sor )
> Meg tudna valaki mondani, mennyi ideig kell kulfoldon dolgozni ahhoz, hogy
> vamm
> entesen hozhassak be ott vasarolt uj autot? Ha lehet, ne azt
> valaszoljatok, hog
> y sokaig es nagyon kemenyen...:)
> Tovabba, ha valamelyik EU tagallamban vasarolom meg kedvencemet, vajon
> magyarke
> nt, azaz nem EU allam polgarakent jogosult vagyok-e az AFA (V.A.T.)
> visszaterit
> 
En is ugy tudom, hogy -No-ban- a motorosok eloremehetnek a piros lampanal;
mintha nem tul regi szabalymodositas lenne. Mindenesetre a gyakorlatban igy
van. Szerintem is jo lenne mar az itteni kozlekedesi moralt otthon
bevezetni... itt Frankfurt kornyeken meglehetosen nyugisan vezetnek. Egy-egy
muncheni rendszamu BMV, vagy honfitarsam :o))) szokott kicsit ugralni a
savok kozott, egyebkent ha nem vezetnek minden hetvegen otthon is,
meglehetosen ellustulnek :o))).
> Felado : Nemes Marcus
> E-mail :  [Germany]
> Emlekeim szerint tervbe akartak venni, hogy a piros lampanal a kulso sav
> jobb oldalan elmehessenek. Nem tudom, most hol all az ugy, talan a tobbi
> itt tartozkodo autostarsam tud nyilatkozni a dologrol. Ildiko? :)
> Udv,
> marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
> 
Udv
Ildiko

mfG:      Ildikó Záruba
START  AMADEUS  GmbH
+ - Barkas kalyha (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A Barkas kalyhaja benzines.
Nincs benne vedelem, igy az egofej akkor is nyomja befele a
banzint, ha a ventillator veletlenul megall. En egykor a ceges
autoval jartam igy, mikor a kalyha eregette a feher fustot.
Mikor megszagoltam, benzingoz. Szerintem piszok szerencse
hogy valamitol nem robbant be. Amugy jol karbantartva tenyleg
halas szerkezet.

Peter.
+ - Paramentesito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

En anno a katonasagnal szereztem egy zsirkreta szeru
anyagot, amivel a gazalarcok kemlelonyilasanak uveget
kantuk belulrol, igy nem parasodott.
A kocsi szelvedojen is halas volt.
Letezik egy MLM-es tapsolos halozatnak is ablaktisztitoja,
ami allitolag paralecsapodas-gatlot is tartalmaz, en elvbol
nem probaltam ki.

Peter.
+ - RE: Tankolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> A vegen a kutasnak 100 Ft borravalot adni

>Kulfoldon benzinkutnal sem jutna senkinek az eszebe ilyesmi.

Hmmm... ez egy amerikai szarmazasu rajz:
http://w3.swi.hu/jgambol/Idegen/Gy007/moyer3.html

Udv:
pJ

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS