Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1111
Copyright (C) HIX
2001-05-19
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 nemet - cegalapitas - stb. (mind)  14 sor     (cikkei)
2 modor de hol?? (mind)  43 sor     (cikkei)
3 OPEL bonto (mind)  6 sor     (cikkei)
4 Nevtelenul... (mind)  16 sor     (cikkei)
5 Vezetes kulfoldon (mind)  8 sor     (cikkei)
6 Golf OFF (mind)  13 sor     (cikkei)
7 Gumi.. (mind)  12 sor     (cikkei)
8 Masok cseszegetese. (mind)  16 sor     (cikkei)
9 pordules, ABS (mind)  30 sor     (cikkei)
10 pordules II (mind)  24 sor     (cikkei)
11 Sebessegkorlatozas (mind)  6 sor     (cikkei)
12 va: Centirozas kerdese (mind)  9 sor     (cikkei)
13 va: Mustang (mind)  19 sor     (cikkei)
14 cegalapitas (mind)  17 sor     (cikkei)
15 skoda-moka (mind)  51 sor     (cikkei)
16 bogarak (mind)  9 sor     (cikkei)
17 re: saab 900 (mind)  56 sor     (cikkei)
18 alufelni fenyezese, kocsifestes, mosas (mind)  28 sor     (cikkei)
19 info (mind)  57 sor     (cikkei)
20 RE: felelem, korforgalom (mind)  39 sor     (cikkei)
21 kerekbilincs (mind)  14 sor     (cikkei)
22 Va: korforgalom (mind)  39 sor     (cikkei)
23 Uj Clio rendelhetosege (mind)  15 sor     (cikkei)
24 Autobehozatal (mind)  35 sor     (cikkei)
25 flame (mind)  29 sor     (cikkei)
26 re: usa eladasok (mind)  23 sor     (cikkei)
27 RE:sebesseghatar emeles (mind)  13 sor     (cikkei)
28 Twingo es Wagon R+ (mind)  9 sor     (cikkei)
29 re : alufelni - elmelkedtem (mind)  17 sor     (cikkei)
30 Fabia tukre (mind)  13 sor     (cikkei)
31 Auto utlevel (mind)  24 sor     (cikkei)
32 Automosas tudomanyosan (mind)  18 sor     (cikkei)
33 gerbeaud1@hotmail.com kerdesere: (mind)  26 sor     (cikkei)

+ - nemet - cegalapitas - stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

üdv

az nagyon nehez, hogy ceget alapitson valaki.
1. ha meg esetleg a helyi torvenyeknek megfeleloen torvenyesen itt 
tartozkodott 5 vagy 6 evig, hogy megkaphassa az Arbeitsberechtigungjat, 
akkor sem lehet selbständig dolgoznia.
Tehat pl. taxiznia sem lehet.
2. ceget max akkor alapithat, ha vagy valami engedelyt szerez erre. 
Gondolom, hogy Aufenthaltsberechtigunggal mar ki lehet jarni, vagy b.) 
utlevelet szerez (8 ev mai torvenyek szerint).

....

csaba
+ - modor de hol?? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves es kedvetlen mindenki!

Bocs hogy nem jelentkeztem de reggel 8tol hajnali 2ig dolgoztam es nem
volt idom olvasgatni.
Sajnalattal vettem eszre hogy par emberke iszonyu modon elbunkult.
Annyit hozzafuznek hogy szvsz ez a sudrisag teljesen fuggetlen a
tulajdonban levo auto tipusatol, senkit sem kene lenezni , megbantani
mert olyan autoja van amilyen (tipusra gondoltam nem allapotra) teljesen
az illeto maganugye. Nem ertem hogy nehany emberkenek mert egyenes
aranyban no az arca a motorbol kihozhato loerokkel???
Nem reg sikerult kicserelni az VW golf 1esben a motort (most 75 lo
helyett 110et teljesit (GTI)) megsem raktam fel sok colos, mm alacsony
gumikat kunnyufemfelnikkel, nem furtam ki a kipufogot, hogy legyen
hangja (Sot megkapta az erdeti GTI aus puffot), es nem tolok senkit se
elore se le az utrol (es hatul is meghagytam az LD feliratot), senkivel
nem versenyzek. Minek semmi ertelme, pedig szeretem a loeroket ha
mondjuk elozeskor marha voltam nem mindegy hogy mi es milyen gyorsan hoz
ki a pacbol.
Egy hozzafuzni valom van (hozzateszem ne ismerem a 3as es 4es golfokat),
az biztos hogy fapados es kemeny a rugozasa, DE en ezt szeretem (valaki
az ellenkezojet, ezert vagyunk kulonbozoek, de aki tolem kulonbozo azt
nem nezem hulyenek). Viszont amikor kiszedtuk a regi motort (szinten 1.6
csak karburatoros volt) 200e km utan nem volt valla a hengereknek (nem
kellett furni a motort). A dugok meg a gyuruk megkoptak de a henger nem.
(Tudom tudom van olyan tutiszuper auto aminek 1milla utan sincs valla
persze ez xy tulajdonaban van mert ove a csucsszuper :))) Szoval elozo
levelekben olvastam hogy a vw motorok u.akkora ccm-bol kisebb
loeroszamot hoznak ki. Hat igen de nem tudom hogy mondjuk egy 1.2-es 80
loeros motor ennyi km utan is mukodik e meg. Lehet hogy igen lehet hogy
nem. Persze elismerem hogy aki mondjuk 5 evente lecsereli a verdat annak
ez nem szempont.
Ettol a VW verzi Suzi kifakadasoktol pedig bocsanat, de felfordult a
gyomrom. Ha azert veszel autot hogy elvigyen ahova akarod (es nem
gyorsulasi versenyekre jarsz vele) akkor igenis a Suzi az jo auto
(vannak jobbak vannak rosszabbak es mindenki azt veszi amelyik teccik),
semmi bajom veluk.

Na bocs hogy kisse hosszu lett

Shake

"Gyulolom a szelsoseges, eroszakos megoldasokat es a szelsoseges
eroszakos embereket, folkene mindegyiket akasztani" :))))
+ - OPEL bonto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok

Keresek ERD kornyeken OPEL bontot.
A valaszokat maganba varom.
Elore is koszi
Udv.: Rolly Attila
+ - Nevtelenul... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ez ugyes volt! Nevtelenul es meggondolatlanul faszsagokat irni... Legalabb busz
ke vagy ra?

>Felado :  [Hungary]
>
>Szervusz kedves ismeretlen!
>Nem vagy egy kicsit elsz?llva magadt?l meg a pap?rv?kony 23,50 Ft-os
buzukidt?l, amire legjobb esetben is 3 kil?t >fizett?l be a t?bbit meg
?leted v?g?ig ny?g?d havi r?szletekben? Nem tudom te hogy vagy vele, de el?g
szar lehet >minden reggel kis?rt szemekkel ?rkezni a munkahelyre. Egysz?val
igaz?n b?szke lehetsz....vett?l egy j? szar ?s >?rt?ktelen t?megaut?t.
>:-DDDDDDDDD
>?dv: egy II-es golfos
>Ui.: a legyorsul?sr?l----> tal?lkozunk a ringen .

Szilárd, akinek skodaja van, de nem jar a szaja feleslegesen.
+ - Vezetes kulfoldon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fiatalok!

Kulfoldon, kulfoldi rendszamu berauto vezetesehez kell rendelkeznem nemzetkozi 
jogsival?
Eddig nem volt, nem is kertek, de mintegy 4500 km utan belemhasitott a kerdes!
Mi a megoldas?

Szilárd
+ - Golf OFF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 írta :

"Egyebkent miert van szuksege ennek a listanak arra, hogy ilyen hangnemu
levelek napvilagot lassanak a segitsegevel? Szerintem mindent meg lehet
fogalmazni finoman, de lenyegretoroen is, akkor miert kell masokat fikazni,
meg ? Ettol all fel, vagy nagyobb lesz tole? (nyulik:))"

Namármost az egészet pont egy ilyen hozzászólás indította el, egy nem
Golfos részérol, de ot részetekrol nem érte ilyen kritika!!!
A másik dolog, az én válaszom normális hangnemu volt, de azt még
csak reagálásra sem méltatta senki, ez mutatja kinek mire van szüksége!

Fraky
+ - Gumi.. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:31 AM 5/18/2001 +0000, you wrote:
>Hozzateszem, hogy az auto (Astra) kormanya erosen beremeg 120-130
>kozott (alatta-folotte nem). Ez lehet akar kiegyensulyozatlansag
>miatt is, nem?
Ez amiatt van 99%. A futmounek se tesz jot, igaz kimondottan nem is art.. 
De.. Ha a mammut fele jarsz erdemes lemenni a lovohaz utcai parkoloban, ott 
van egy gumis.. ok csinaltak meg az alufelnimet, az elso szerelo aki nem 
emelt arat az autom erteke miatt.. Kedvesek, segitokeszek, ertenek hozza. 
De a centirozast barmely gumis megcsinlja. ez csak egy reklam volt nekik 
mert tenyleg elegedett voltam veluk..

Ant
+ - Masok cseszegetese. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A Luigi a SWIFT-el, aki most szomoru!
>Egyebkent miert van szuksege ennek a listanak arra, hogy ilyen hangnemu
>levelek napvilagot lassanak a segitsegevel? Szerintem mindent meg lehet
>fogalmazni finoman, de lenyegretoroen is, akkor miert kell masokat fikazni,
>meg ? Ettol all fel, vagy nagyobb lesz tole? (nyulik:))

Nezd, vannak ilyen emberek, de lemorzsolodnak. O ugy erzi, hogy sokkal tobb 
nalad azert mert van egy autoja amiben mar ezren kefeltek, gyomorrontaskor 
lehanytak az elso ulest, o ebben az autoban ulve erzi jol magat, es 
megmondja most a frankot neked. De nem kell fogallakozni, itt a HA-n sok 
kulombozo fajta auto van mas mas ertekkategoriakkal, senki nem kot bele mas 
kocsjaba, hanem inkabb segitunk egymason ha tudunk, es megbeszelunk dolgokat.
Ugy erzem nem kell ezzel foglalkoznod, nekem is volt swiftem es buszken 
allithatom hogy idaig eletem legjobb autovasarlasa volt mikor megvettem...

Ant
+ - pordules, ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello, szia ToBa,

>> raleptem picit a fekre, minek kovetkezteben
>> 540 fokot pordultem (egy teljes + egy fel fordulat...) 
> Szia Csaba, fel kerekkel mentel jegre es nem volt ABS?
> Ezt probaltam en is, de csak akkor mukodik, ha vegig nyomod a feket.

Az egesz ut jegpalya volt (a kanyar elott nem volt gond, mert fakkal
vedett szakasz volt es megmaradt a ho) A kanyar utan viszont tukor
az egesz ut. Fekezni nem mertem, ezert elengedtem a gazt, igy sikerult
lelassulnom kb. 60-ra, mikor farral elem tolatott a kapualjbol a Skodri.
Satuztam, utana mar csak a kormannyal jatszottam, hogy ne 
ropuljek valamelyik parkolo autonak, vagy kapunak. 
Arra mar nem emlekszem, hogy fekeztem-e kozben... 
Igen, a Tipoban nem volt ABS.

Apropo ABS. Nem tudom, ki hogyan van vele, de szaraz idoben ki
nem allhatom az ABS-t. Nyalkas uton, jegen szuper, de szarazon
az agyamra megy. Pelda a mai esetem. Reggel mindig roviditek,
egy olyan uton megyek, ahol 1 auto fer csak el. A sebessegem 
60 km/h volt, mikor eszrevettem, hogy szembol all egy Honda,
es telefonal, nem vett eszre, jon jon. Ilyenkor egy kapualjba
szoktunk beallni, hogy elmehessen a masik. Odaleptem picit,
hogy elerjem a kapualjat, mert maskepp fogunk egymassal 
szemben allni, mint a 2 birka. Kapualj eler, fek tovig nyom. Mivel
az aut tele van godrokkel + regi sinpar is fut, az ABS bekapcsolt
es alig tudtam megallni. ABS nelkul ez nem lett volna gond...

Cs.
AR 146
+ - pordules II (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>> Amikor a tukorsima jegen 60 km/h-s sebesseggel kitolatott elem
>> egy 120-as Skoda es raleptem picit a fekre, minek kovetkezteben
>> 540 fokot pordultem ..., akkor sem feltem,
> Bocs, tukorjegen nem sok picit a 60...?   
> Szoval en azert megijedtem volna kisse... Sajat magamtol...
> (Vagy a Skoda tolatott 60-nal...? ;-)) 
> Elkepzelem: Elszabadult Skoda 60-nal tolat, jegen...!!   ;-)) )
> Amugy mi lett a skodrival...?

Az elozo hozzaszolasban mar megirtam, de meg egyszer:
a tukorjeg hirtelen bukkant elo, 70-75-el mehettem, mikor
atvaltott a ho jegre. Fekezni hulyeseg lett volna, ezert ugy
lassitottam, hogy eleresztettem a gazpedalt.
Gondolod, hogy volt idom ket fordulat kozott azt bamulni,
hogy mit csinal a Skoda?
Egyebkent ami nagyon megmaradt bennem, az a nezokozonseg
reakcioja volt, taps helyett felemeltek a kezuket a fejukhez,
a mutatoujjukkal a halantekukra mutattak es forgattak a
csuklojukat. Nem ertem :)))

Cs.
AR 146
+ - Sebessegkorlatozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mibol gondolod, hogy a sebessegkorlatozas csak 20-ankent csokkenhet?

  Ed

 Szemelyes valaszt a fenti cimre kuldj, ne oda, ahonnan ezt irtam.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!    [Monty Python]
+ - va: Centirozas kerdese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 3 eves (gyari) gumik acelfelnin, 35.000 km-t futottak, gumisnal 
> sosem jartam, tehat centirozas/ellenorzes ezido alatt nem volt. 
Nalam egy gumi cirka ket-harom evet bir ki. Ez ugy 50-55 ezer km.
A felenel megcsereltetem azonos oldalon az elsot a hatsoval es 
centiroztatom a kerekeket. Par ezer forint az egesz.
A "Becsigumihoz" viszem mindig.  Az obudai temeto kozelebe van
a Becsi uton. (nem eppem a Moriczzsiga kornyeke)
--
Meszaros Geza
+ - va: Mustang (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Sir a lelkem gyerekek. Zokog. Ford Mustang V8, 
> 1970-es, 950eFt. Es mire felhivtam elkelt:(((((

Osztozunk mely fajdalmadban.
Suhac voltam meg, amikor megjelentek az elso Caprik es
Mustangog itt Pesten. 
Soha nem lenne idom, energiam es foleg penzem ugy tartani, 
ahogy megerdemelne. Egy ilyen kocsit - csak ugy - a pesti 
ejszakaba parkolni az utcan. Keptelen lennek megtenni ilyen 
szornyuseget. Marad egy orok, soha nem mulo szerelem. 
Egy olyan eleterzes alma, amit a vilag masik felen megelt
az ifjusag egy resze.
Na, Isten aldjon benneteket ! Megyek horgaszni.
Legkozelebb hetfon talalkozunk.
--
Meszaros Geza
ui: Hmmm... Ilyen fika levelet, amit secret001 megeresztett reg 
olvastam. Ugy erzem, hogy ennyi reagalas kotelezoen elvarhato 
mindenkitol, akinek szemet szurt levele. Tobb szot nem erdemel.
+ - cegalapitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Szerintem erre mar a nemetek is rajottek, mert a frissen kapott
> munkavallalasi
>>papiromon szerepel az is, hogy ceget nem alapithatok!
> 
> viccelsz, ugye?
> 
> Nemeto.-nak csak bevetele van a dologbol.
> Otthon faj a vam- es afa-kieses...
Sajnos pedig igaz. Az en tartozkodasi engedelyemben is benne volt,
hogy onallo tevekenyseget nem folytathatok.
(Aztan amikor ceget alapitottam, atjavitottak:o)

csendi
___________________________________

http://www.csendes.de    Kistanyank
http://www.altgerber.de  die Firma
+ - skoda-moka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ezt a Mokan olvastam:

Skoda

  Kicsit komikus, de már majdnem-autó. 
  A Skodának minden elemében ott van ez a fáradt, szomorkás deru. A 
  farmotor tréfája, a könnyu orr, játékosan dobálódik az enyhe szélben, a 
  vízforralásra hajlamos hutorendszer (goz csap ki a motoháztetobol, fölforrt 
  a víz - alapveto burleszkelem), és a legnagyobb vicc a motor, pontosabban 
  a motorteljesítmény, hogy, kérem, gyönge, mint a cikóriakávé a Stari 
  Smokovec-i szakszervezeti motelban. 
  Skodás mögé nem állnak a pirosnál, mert biztos, hogy beragad. A skodás 
  mellett nem bogeti a motorját a legsötétebb füstüveges ezeröcsi sem, 
  fölösleges. A skodást még megalázni, ledöngetni sem érdemes. 

  A skodás nincs benne a játékban. Nem ér a neve. Még a Clark Ádám 
  téren is beengedik néha: Gyere már, hülye Mazsola! 

  A skodás nem megszállottja a sebességnek, vagy ha mégis, az súlyos 
  kudarcélményeket, sot önértékelési problémákat okozhat. 
  A skodás nem az aszfalt ördöge. 

  Mégis, a megfeleloen magas szinten uzött skodázás bámulatos 
  képességeket fejleszt a skodásban. A skodásnak érzékenységre, 
  intuícióra van szüksége. Nem tud sebességbol, erobol megoldásokat 
  találni, máshogyan kell próbálkoznia. A skodásnak például meg kell 
  tanulnia gyorsulás nélkül elozni. A jövobe kell látnia. (Vajon mikor lesz 
  ötperces szünet a szembeforgalomban, amikor neki lehet indulni?) Az 
  ellenfél energiáit kell használnia  és saját belso erejét (csi). Autós kung-f
u 
  és ai-kido. 

  A hideg motorral, télen induló skodás tud egyszerre fékezni és gázt adni, 
   keze lába jár, hogy nehogy lefulladjon. 
  A skodás így is lefullad, a keresztezodés közepén, mert a Skoda 
  gázfröccsre fullad, de a skodás megoldja (vagy elpusztul). (A skodás, ha 
  más autóba ül, leégeti a kuplungot.) 
  A skodás hoálló, nyáron is max. futéssel jár, hogy föl ne forrjon a 
  hutovíz.(Legszebb a macskás-kutyás skodás esete, aki tövig fölhúzott 
  ablakkal - állatkák nehogy kiugorjanak -, csontra tekert futéssel nyomat 
  déli negyven fokban a Balatonra.) A skodás egyik szeme mindig a 
  vízhofokméron. A skodás szorgalmas, öntevékeny: kiönti a lökhárítót 
  betonnal, hogy nehezebb legyen a kocsi eleje. Ezzel a tolólappal aztán 
  rettenetes pusztításokat végez. 


csendi
___________________________________

http://www.csendes.de    Kistanyank
http://www.altgerber.de  die Firma
+ - bogarak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

mostanaban olyan jol gyulik a retek a kocsimon. Az egy dolog, hogy mire
leerek Pestrol Gyorbe este, sotetedes korul, 1cmvastag lesz a bogarreteg a
kocsin, de hogy jon ez le? A gepi moso eloaztatassal (en) + aktiv hab +
mosas sem vitte le meg a nagyjat se...

Az viszont szep volt, amikor minden elutott CSEREBOGAR utan tortoltem
kettot SZARAZON az ablaktorlovel. A cserebogibol kb tenyernyi turha lesz,
marha jol nez ki. Mar ha birja az ember a szadizmust ilyen enyhe formaban.

+ - re: saab 900 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Segitseget kernek toletek. Ugy nez ki, hogy megveszek egy
>2 es fel eves SAAB 900 autot. Szuksegem lenne a velemenyetekre.
>Mi az amit nagyon jonak talaltok benne es mi az ami nem tetszik
>(bar en nagyon elfogult vagyok ebben a kerdesben es szerintem
>nincs benne olyan ami nem jo :)) )
Eddig jo, en is igy kezdenem. Bar az "igazi rajongo", (ma'r ha van ilyen)
azzal kezdi, hogy megnez vagy 700db-ot, aztan mar meg is van a hibalista...
En ugy tuti nem vennek, hogy megnezek egyet, aztan minden osszehasonlito
elemzes nelkul meg is veszem. Ez egyenlo a latatlanban vasarlassal.
Talan meg emlekeznek paran, hogy 155os Alfat keresek. Ebbol sem rohangal
sokkal tobb Mo-on, mint Saab 900-bol. Raadasul mivel ALFA, nagy az eselye,
hogy nem nagypapi jart vele horgaszni, azaz sokkal tobb a leharcolt db.
Eddig kb 10-15-ot neztem meg szemelyesen,
es masik 30 gazdajaval beszeltem telefonon. Igy mar eleg jo kepem van az
artrendrol, latom mi a hibalehetoseg, mikor volt modellfrissites, mi
alapfelszereltseg, mi a 155-ben is extranak szamito cucc, stb.

Ha lehet egy javaslatom, nezz meg par masikat, menj be a Saab
Magyarorszaghoz, nezz meg egy ujat (hiszen ez meg futo tipus, nem ugy, mint
az enyem), kerj hasznalt arajanlatot a kinezett 2,5 evesre, olvasd a
hirdeteseket, probalj meg masikakat is, aztan ha meg mindig tetszik
(ismerve a reszleteit is, nem csak az egyedi formajat) akkor kezdj el
alkudni a kinezett darabra. Igy legalabb lesz keped, hogy milyen egy jo, es
milyen egy leharcolt Saab 900

>Szeretnem tudni a muszaki adatait is, mennyi a fogyasztasa varosban=20
>es hosszutavon, valamint milyen fordulatszamon, sebessegen optimalis
>a fogyasztasa, stb.=20
Mar elnezest, de elmesz te a jo budos pi...ba! Meg akarsz venni egy 5-8
millios (csak becsles) autot, aztan azon szarozol, hogy 8,2 vagy 8,4 liter
a fogyasztasa 100km-en? Es melyiknek? A 2.0 szivonak? Az Eco-turbonak? A
Viggen-nek? Kezi valtoval? Automataval?

Szep dolog az autok iranti rajongas, de sajnos a hozzad hasonlo hozza nem
ertok (es ez itt NEM ellened szol) van az, hogy Mo.-on a legkurvajobb auto
a buzuki, meg a kettesgolf, meg a cseppkadett... Nagy csodak nincsenek a
vilagban, a gyarilag megadott fogyasztas-ertekek egeszen kis szorast
mutatnak a hasonlo teljesitmenyu modelleknel, barmelyik markat is nezed.
Erre +/- 1 liter a te cipodben van, tehat nem fog se tobbet, se kevesebbet
enni, mint egy C-Klasse, vagy egy A4-es Audi, vagy egy S40-as Volvo,
Peugeot 406, Alfa 156, stb.
Amiben mas, az alapvetoen a dizajn (meg egy kis biztonsag), erre alapozva
azonban nehez azt mondani, hogy valami vilagcsodaja lenne a tobbivel
szemben.A fogyasztas a leheto legostobabb parameter, amivel egy autot le
lehet irni. Lehet a forma, a hang, a gyorsulas, a vegsebesseg, a
kanyarveteli tulajdonsagok, a kifinomult muszaki megoldasok, a
menetfeeling, az illat, a tobbiek pillantasai, de a fogyasztas nem
parameter. Tobbmillios autonal csak marketingduma a fogyasztas, nem erv.

Udv

Fogash


ui: mostanaban nem olvasom rendszeresen a hixet, ha valaszolsz, legyszi
maganba is.
+ - alufelni fenyezese, kocsifestes, mosas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az alufelniket vagy szintelen fedolakkal, vagy ezusttel szoktak
konzervalni. Maga az aluminium egyebkent a krommal egyezo fenyessegure
polirozhato (az USAban nagy divat is), ilyenkor egy fedolakkal tartosithato
az allapota.

A kocsik fenyezese mas tema:
a valamire valo festekek kemenyedese nem ugy mukodik, mint a neolux, ahol a
higito elparolgasaval alakult ki a kemenyseg 2-3 honap alatt. Manapsag egy
rendes festek egy alapbol es egy edzobol all. Az alap onmagaban vegtelen
ideig folyekony, nem szilardul. Az edzot hozzakeverve viszont vegyi
folyamatok indulnak be, aminek eredmenyekent felhordas utan 3-4 oraval
tapinthato szaraz, lehet visszaszerelni a tukrot, lampakat, lokharitot,
stb. Az ilyenek teljes kikemenyedese sem tobb 24 oranal. Ezt ved7i meg egy
fedolakk, ami szintelen.

A gepi mosok sokfelek. Vannak sz@r gepi mosok, ahol kemeny muanyag szalak
legvege van rojtositva. Ezek olcsok, raadasul keves vizzel jaratjak oket, a
homokszemcsek igy jol karcolnak. Vannak jobb mosok puhaszoru kefevel + bo
vizzel, ilyenbe jarok en is. A metalbordo (pedig az sotet szin!) Fiatom sem
karcosodik tole, a feher Boran meg amugy sem nagyon latszana... Az eddigi
legjobb amit lattam: A mosokefe szalai Vileda-bol vannak. Ehhez Gozborotvas
elomosas, aktivhabos eloaztatas, fomosas bo vizzel, gyakorlatilag a kezi
mosassal egyenerteku. Tobb kart lehet okozni, ha kezi mosoban ritkan
valtja/mossa a szivacsot.

Udv
Fogash

+ - info (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Forwardolok egy levelet a bogaras listarol hatha erdekel valakit!

Ezt olvassátok el és akinek van kedve, jöjjön el!

Ezennel meghívunk a Magyarországi Márkaklubok Első Hagyományteremtő
Találkozójára, amit 2001.05.19.-én tartunk a budaörsi TESCO parkolójában. A
programot a mellékelt beharangozó szórólap is tartalmazza.

09.00 gyülekező
11.00 felvonulás
12.00
 versenyautók kiállítása
 Ingyenes CO mérés
 HIFI bemutató
 Leg versenyek: ( legszebb, legeredetibb, legtávolabbról érkezett,
legsportosabb, legszebb hangzású Hi-Fi stb. )
 KRESZ verseny
időtartó szlalom
 gyertyacsere, kerékcsere versenyek
A program keretében lehetőség nyílik klubotok bemutatására. Kérjük
gondoskodjatok helyszíni tagfelvételi lehetőségről. A klubok saját
vetélkedőt is szervezhetnek.

09.00 - Sörsátor folyamatosan a rendezvény alatt
13.00 - 20.00 Koncertek, közben:
15.00 - Guinness Kísérlet ( Nick Árpád erőművész )
20.00 - tól utcabál

Kérjük, hogy klubtagjaitokat informáljátok a rendezvényről és gyertek el
minél többen!

Üdvözlettel: a szervezők:
02 BMW Club Magyarország
Alfa Romeo Club Magyarország
Capri Club Magyarország
Magyar Opel Manta Club
Magyarországi Bogarasok Klubja
Trabant Wartburg Klub

Info:  ; 
Tel.: 30/9311-877 ; 20/386-19-80
Fax: (1) - 294-06-71

Részvételi díj: 999ft/autó, amely tartalmazza az összes programon,
felvonuláson és versenyen való részvételt. Tervezzük, hogy a jövő évi
rendezvényt költségeit teljes egészében szponzori forrásokból fogjuk
megoldani, ezért nagyon fontos, hogy az idei Márkatalálkozó jól sikerüljön,
és referenciaként szolgálhasson a következőkhöz. Minden márkabarát
támogatását ezúton ismét megköszönjük.

Találkozunk a bulin!  

-- 
Minden jot,
Fekete Zoltan               mailto:
+ - RE: felelem, korforgalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Amikor a tukorsima jegen 60 km/h-s sebesseggel kitolatott elem
>> egy 120-as Skoda es raleptem picit a fekre, minek kovetkezteben
>> 540 fokot pordultem ..., akkor sem feltem,
>Bocs, tukorjegen nem sok picit a 60...?
>Szoval en azert megijedtem volna kisse... Sajat magamtol...

egyetertek, kozveszelyes alak aki tukorjegen 60-al elvezkedik
akarmilyen autoja meg ABS-e van. (Gonczi, bocs)

>Nem szeretem ezeket a "korforgalomnak" nevezett,
>nevetsegesen kicsi aszfaltkarikakakat...

Szerintem nagyon jo talalmany, es remelem egyre tobb lesz.
....
>Pl. egy olyan helyen, ahol korabban csak balra kanyarodtam,
>ott most eloszor jobbra kell fordulni majdnem 90 fokot, majd
>balra majd haromszor 90-et, megkerulve a kozepet, es utana
>meg jobbra 90-et...

Tobbek kozt ezert jo, mert konnyebb vezetni, biztonsagosabb,
es az alsobbrendu utakrol jovoknek, vagy kevesbe agressziv
vezetoknek is eselyt ad.
Egyreszt lefekezi a keresztforgalmat, ezaltal biztonsagosabb.
Masreszt sokszor konnyebb kisivben jobbra behajtani a 
korforgalomba, mint balra kikanyarodni amikor keresztbe 
mindket iranybol jonnek mint az allat es eszuk agaba sincs beengedni.

Bar meg kellene fontolni hova erdemes rakni es hol akkora a forgalom
hogy jobb lenne kilampazni a keresztezodest. Pl. Clark Adam-ter.

>Mindezt azok miatt a vadmarhak miatt, akik miatt a sima
>keresztezodes tablaval mar nem eleg biztonsagos...   :-(((

Mar onmagaban ez is eleg elony.

>Van meg mas haszna is...?
ld. fent.

udv: VAti
+ - kerekbilincs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> kerekbilincs_es_lopasvedelem
> Van ilyen. Ha erdekel, szivesen megmutatom neked
> valamelyik este hogy milyen, es fel is probalhatod :)
> Ket eve fejlesztettuk ki kozosen egy gepkocsi kiegeszitokkel 
> foglalkozo gyarto ceggel kozosen
> Mindenesetre van belole par elso szerias darab nalam meg...
> Ha erdekel, mailezz... az arat kitalaljuk :)
EuG! Mit lehet tudni rola?

Udv

Andras
+ - Va: korforgalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

> >Nem szeretem ezeket a "korforgalomnak" nevezett,
> Tobbek kozt ezert jo, mert konnyebb vezetni, biztonsagosabb,
> es az alsobbrendu utakrol jovoknek, vagy kevesbe agressziv
> vezetoknek is eselyt ad.
Igen, ezt en is irtam.

> Egyreszt lefekezi a keresztforgalmat, ezaltal biztonsagosabb.
> ...sokszor konnyebb kisivben jobbra behajtani a 
> korforgalomba, mint balra kikanyarodni 
Ezt is ...szamomra ez az egyetlen egyertelmu elonye.

> amikor keresztbe mindket iranybol jonnek mint az allat es eszuk 
> agaba sincs beengedni.
> Bar meg kellene fontolni hova erdemes rakni es hol akkora a forgalom
> hogy jobb lenne kilampazni a keresztezodest. Pl. Clark Adam-ter.
Es itt jonnek a bajaim vele. Bizonyos forgalomsuruseg folott (plane, 
ahol mar az is felmerul, hatha jobb a lampa), azaz kvazi az araszolasnal, 
ott autostarsaink nem kis resze nem var a haromszognel, hanem csuszik 
be a keresztezodesbe, akar tolakszik is. Ilyenkor mar szinte nincs is 
elonye a hagyomanyos keresztezodeshez kepest.
Ahol viszont a korforgalom sem telitett, ott a hagyomanyos keresztezodes
se olyan veszelyes...  Persze marhak mindenhol vannak...

> >nevetsegesen kicsi aszfaltkarikakakat...
Ezt nem reszleteztem me'g, de a korforgalmak minden elonyet nagyban 
csokkenti szamomra, hogy tulsagosan kicsire csinaljak oket, kicsi a kor 
atmeroje... Nem tudom, miert sporolnak ezen.
Ha nagyobb lenne, akkor szvsz nem dugulna be olyan hamar.

Es oda is epitenek, ahova tok folosleges. Jo pelda a foti Cora-hoz vezeto
ut, ahol meg a hasznalaton kivuli szervizuthoz is korforgalmat csinaltak...
(normalisan csak egy T-utcsatlakozas lenne, nulla bekotout-forgalommal)
Minek?

Udv

A.
+ - Uj Clio rendelhetosege (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Biomernok kerdezte:
>>>
>"Mostantol szeriaban (100e Ft aremelkedessel) ABS + 2 oldallegzsak+
>veszfekrasegito elektronika. (+kulso-belso face-lift...)"
>
Ez a mostantol mit jelent? Mikor lesz tenylegesen megveheto?


Hivatalos bemutato: junius 9. De mar rendelheto, ha jok az infoim.
Keress meg maganban!


deejaytiszy
+ - Autobehozatal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

This is a multipart message in MIME format.
--=_alternative 00290DD541256A50_=
Content-Type: text/plain; charset="us-ascii"

Sziasztok Autosok!

A SAAB kerdesek utan ismet nyaggatnalak Titeket egy kerdessel. Ki mit tud
arrol, hogy ha kulfoldon vasarolok autot akkor otthon mit kell fizetni ha
hazaviszem. 2 evig kulfoldon fogok tartozkodni es a munkamhoz venni kell
egy kocsit, ami ha mar megveszek utanna nem akarom eladni. Ha jol tudom
ebben az esetben vammentesen lehet bevinni az orszagba a kocsit. De ezen
kivul van meg valami amit fizetni kell? (Mondjuk ado+ termeszetesen
atiratas). Ha valaki tud segitsen! :-)
Leveleket maganban is varom: 

Koszi, Gabor
--=_alternative 00290DD541256A50_=
Content-Type: text/html; charset="us-ascii"




<br><font size=2 face="Courier New">Sziasztok Autosok!<br>
<br>
A SAAB kerdesek utan ismet nyaggatnalak Titeket egy kerdessel. Ki mit tud<br>
arrol, hogy ha kulfoldon vasarolok autot akkor otthon mit kell fizetni ha<br>
hazaviszem. 2 evig kulfoldon fogok tartozkodni es a munkamhoz venni kell<br>
egy kocsit, ami ha mar megveszek utanna nem akarom eladni. Ha jol tudom<br>
ebben az esetben vammentesen lehet bevinni az orszagba a kocsit. De ezen<br>
kivul van meg valami amit fizetni kell? (Mondjuk ado+ termeszetesen<br>
atiratas). Ha valaki tud segitsen! :-)<br>
Leveleket maganban is varom: <br>
<br>
Koszi, Gabor</font>
--=_alternative 00290DD541256A50_=--
+ - flame (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,


Az elmult 2-3 szamban valahogy elszabadultak az indulatok...

Luigi, igazad van abban, hogy ez teged bant, es megertem az indulataidat, de
a te leveled sem megoldas...

Az aggresszivabb hangu hozzaszolasokra eleg lenne csak annyi nyugodt valasz,
hogy "Mi autosok nem vagyunk egyformak: valaki sebessegorult, valaki
technologia-rajongo, valaki a kenyelmet szereti, valaki pedig a gazdasagos
tipusokat szereti.

1. Tartsuk tiszteletben a masik eltero velemenyet es kocsikhoz valo
hozzaallasat is,
2. Ne "fikazzuk" a masik olcsobb/kisebb/regebbi/lassabb/stb. kocsijat,
valaki kisebbet, valaki nagyobbat engedhet meg maganak,
3. szakadjunk el a sablonoktol/sztereotipiaktol/eloiteletektol ("gagyi
suzuki-s", "bunko bmw-s", stb.), az hogy valaki bunko vagy sem, nem a
markatol fugg, hanem a vezetotol
4. illetve altalaban ne flame-ljunk, arra vannak mas forumok... csak olyat
irjunk le masoknak, amit ha valaki mas irna a mi kocsinkra, vagy rank mond,
az nem lenne banto szamunkra.

Tovabbi kellemes autozast! ;)


EuGenio
-Citroen Xsara 1.4-
+ - re: usa eladasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Doneko,


Na igen, USA-ban kicsit masok a dimenziok :)

Ami kishazankban mar csaladi auto (lasd Suzuki Swift legujabb oriasplakatos
reklamja), az az USA-ban valoszinuleg a munkanelkuliek "kiugrom a
hypermarketbe" autoja :)) (bocs a tulzasert, nem akartam egy suzuki tulajt
se megbantani)

Ez valoszinuleg igaz a hazai also-kozepkategoriara is, melybol en egy Xsara
boldog tulaja vagyok, a tengerentulon - ha forgalmaznak egyaltalan - akkor
se lenne a kiskategorianal nagyobb.

Bar ez feltehetoen nem csak a jovedelmi kulonbsegek miatt van igy, hanem a
tavolsagok miatt is. Ami itthon nagyobb belfoldi tavolsagok megtetelere is
kenyelmes, az az usaban a szomszed allamba eljutashoz is kenyelmetlen
kiskocsi lehet...

Azert ne logassuk a fejunket, fo hogy mi szeretjuk, amivel mi jarunk... :)


EuG
+ - RE:sebesseghatar emeles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Annyi biztos, hogy ha most megfog a rendor mondjuk az M7-en a 100-as
> tabla utan 115-tel, egy budos buznyakot nem fogok fizetni. Majd ha kint
> lesz a tabla! Ugyanis a 100-as, mint elso korlatozo tabla nem 
> lehet ervenyes
> a KRESZ szerint, hiszen a sebessegkorlatozasok ugye csak 20-asaval csok-
> kenhetnek!
> 
> Szerintetek?

Ebben biztos vagy Gabor?


EuG
+ - Twingo es Wagon R+ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
En ugy velem, kulonbseget kell tenni a ket 4uleses kozott. A
Wagon R+ azoknak nyerobb, akik rendszeresen szallitanak
utasokat a hatso uleseken, s igy kihasznaljak a hatso
ajtokat is. A Twingot inkabb a magamfajtaknak ajanlom (csak
sofor vagy max 1 utas es csomagok). De meg mindig nem banom,
hogy a Swiftem lecsereltem a Twingora :-))
Udv, Bazsi.

+ - re : alufelni - elmelkedtem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Egy haverom mondta, hogy vegyek a kocsira alufelnit (nekik az 
van) mert sokkal jobban nez ki, mint a disztarcsa.
Ugyan eszem agaban sincs, csak eszembejutott : 
Anno a skoda lemezfelnijet 2 alkalommal kellett gumishoz vinni, 
hogy ugyanman fogjon egy k nagy kalapcsot, es egyengesse ki 
azt a csunya horpadast belole, mert ereszt.
Alufelnivel ilyenkor mi van> Lehet kidobni?

ADios
TLantos

Lantos, Tibor                           
 | http://www.lantos.net    
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Fabia tukre (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Ma a budaorsi Metro parkolojaban amig vasaroltam,
valaki behajtotta a Fabia mindket tukret. Semmi egyeb
nem volt lathato, es mivel en irtam par napja itt a behajtott
tukorrel kozlekedo madarrol, eszembe jutott, hatha valaki
a listarol ily modon akart idvezelni:) Ha barkinek ismeros 
a szitu, en is koszontom, legkozelebb esetleg tegyen
egy cetlit is az ablaktorlo ala:)

Legyen Milka, de mazsolas-mogyoros!

Udv Mindenkinek: -Dani-
+ - Auto utlevel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Laszlo Csendes kerdesere:

>> ugyintezes Nemeto.-ban var rad. Plusz: Ha a vamkommando
>> megallit (ez Pesten gyakran megesik kulfoldi 
>> rendszammal), ellenorizni akarjak majd, valtottal-e auto 
>> utlevelet a
> Mi ez az auto utlevel? En tobb mint 10 eve jarok 
> Magyarorszagra nemet rendszamu autoval, de meg sohasem 
> kertek. A deli hataron mindig elkerik a kocsi 
> forgalmijat, egyebet nem.Tehat sotetitsen mar fel
> valaki lecci.

Szia ! Ha jol ertem, Te nemet allampolgarkent jossz Mo-ra. 
Ha igy van, rad a megkotes nem vonatkozik. Ha azonban 
magyar allampolgarkent jossz ide kfi frsz-mal, a hataron 
elkerik a kulfoldi munkavallalasi engedelyedet, a 
tulajdonos irasos engedelyet, es be kell mondanod a 
magyarorszagi tartozkodasi cimedet is. Ezutan kapsz egy 
okiratot arrol, hogy a kocsit Magyarorszagon legalisan 
hasznalod -- ezt nevezik auto utlevelnek, es a zoldvillogos 
vamos banda ezt kerheti toled barmikor. Hangsulyozom, csak 
ha magyar allampolgar vagy (es nincs masik 
allampolgarsagod !). Mas ugy, de tetszik az emilcimed - 
veletlen vagy tenyleg sajat URL ?
+ - Automosas tudomanyosan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 emlitette a cimet:

http://ottoolah.tripod.com/Acura/Autoapolas.htm

Kotelezo olvasmany ! Allati, hogy az emberi hulyeseg 
micsoda mertekeket olthet. Azzal egyetertek, hogy a kezi 
mosas mintegy ezerszer jobb a fenyezesnek, mint a gepi (bar 
oszinten, bizonyos kor utan barmilyen autonak ez mar szinte 
mindegy); de hadd idezzek egy mondatnyit a kollegatol:

"Eredetileg azt gondoltam, hogy az elmebetegség egy igen 
ritka változatával állok szemben, de amikor az interneten 
rákerestem a “car detailing" (autóápolás) kulcsszavakra, a 
133 ezer találat azt bizonyította, hogy ez a kór széles 
körben elterjedt. "

Olvassatok el, nagyon jo iras, az utolso resz fotoi pedig 
tudomanyos alapossaggal dolgozzak fel a temat...
+ - gerbeaud1@hotmail.com kerdesere: (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>(...) Ha a vamkommando megallit (ez Pesten gyakran 
>> megesik kulfoldi rendszammal), ellenorizni akarjak majd, 
>> valtottal-e auto utlevelet a hataron. Ha nem, magyar 
>> allampolgarkent devizabuncselekmenyt kovettel el,
>> a kocsit lefoglalhatjak...
>
>Unokatestveremtol a napokban foglalta le az osztrak frsz-u 
>ceges autojat, es inditottak ellene eljarast, pedig volt 
>papirja arrol, hogy hasznalhatja, de miutan meg nem 
>erkezett meg a munkavallaloija, ezert meg az osztrak ceg
>100%-os magyarorszagi leanyvallalatanal van szerzodeses 
>viszonyban.
>Mindenesetre kivancsi leszek, mit lesz ebben az esetben a 
>vegkifejlet; lehet, hogy ez is csak azon mulik, hogy eleg 
>jo-e a ceg ugyvedje?

Van teljesen legalis megoldas. Bizonyitani kell a 
helyzetet, a jarmuvet a tulajdonos visszakapja. A sofort 
penzbirsagra fogjak buntetni, amit jobb nem vitatni, mert 
ha a vam bekemenyit az a cegnek jelent majd problemat. A 
hataron valo ujra belepteteskor legalissa kell tenni a Mo-i 
hasznalatot, es kesz. A torvenyek nem tudasa nem mentesit, 
de nem jelent orokos eltiltast sem (ebben az esetben). 
Amugy van Budaorson egy ficko, aki ilyen ugyeket (is) intez 
(szamlaval, korrektul, legalisan  es gyorsan) - Paksy 
Sandornak hivjak, ha kell meg tudom adni a telefonszamat.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS