Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 488
Copyright (C) HIX
1999-08-30
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Matrica (mind)  7 sor     (cikkei)
2 Re: Benzinkut masik arca (mind)  5 sor     (cikkei)
3 Re: cicamicak + szervokormany (mind)  1 sor     (cikkei)
4 Re: kodlampa birsag (mind)  3 sor     (cikkei)
5 Re: militec (mind)  4 sor     (cikkei)
6 Re: japan autok nevei (mind)  1 sor     (cikkei)
7 Elso, hatso futomu (mind)  19 sor     (cikkei)
8 re: nemzetkozi jogsi (mind)  33 sor     (cikkei)
9 matrica IFA-ra (mind)  4 sor     (cikkei)
10 Re. Apjarat (mind)  27 sor     (cikkei)
11 Re: Flobert /OFFTOPIC/ (mind)  41 sor     (cikkei)
12 E: SIMSON S51B (mind)  7 sor     (cikkei)
13 Autokkal, autozassal kapcsolatos film+zenek (mind)  17 sor     (cikkei)
14 Opel problema+mas (mind)  30 sor     (cikkei)
15 Ollozas (mind)  21 sor     (cikkei)
16 Ajanlas (mind)  14 sor     (cikkei)
17 Re: Tobbfele tobbeknek (mind)  15 sor     (cikkei)
18 gyorshajtas - alkohol (mind)  33 sor     (cikkei)
19 Re: Elozes ( moral ?! ) (mind)  5 sor     (cikkei)
20 Toronycsapágy (mind)  30 sor     (cikkei)
21 =?UNKNOWN?Q?Elad=F3_g=E1zos?= Audi (mind)  10 sor     (cikkei)
22 Corsa info (mind)  5 sor     (cikkei)
23 Talalkozo helyere javaslat (mind)  27 sor     (cikkei)
24 uveg tores, de miert ? (mind)  29 sor     (cikkei)
25 SOS: Trabi Fekdob (mind)  14 sor     (cikkei)
26 fesszabalyzo (mind)  36 sor     (cikkei)
27 RE: Ittas vezetes (mind)  37 sor     (cikkei)
28 Karbi? (mind)  8 sor     (cikkei)
29 Re: 3-4 mp ( 24 sor ) AUTO #484 (mind)  20 sor     (cikkei)
30 Re: tuning, Type R ( 53 sor ) AUTO #484 (mind)  33 sor     (cikkei)
31 Re: Sportos auto ( 41 sor ) AUTO #484 (mind)  49 sor     (cikkei)
32 Elmaradt szamok (mind)  8 sor     (cikkei)
33 fek - fogas (mind)  19 sor     (cikkei)
34 Elado Digit belteri (mind)  6 sor     (cikkei)
35 Utaljuk kozosen az autotolvajokat! (mind)  22 sor     (cikkei)
36 Retteges?? (mind)  18 sor     (cikkei)
37 Koszonet, VTEC (mind)  20 sor     (cikkei)
38 Nissan Terrano II 2.7 TDi teszt (mind)  23 sor     (cikkei)
39 Re: VTEC miota van (mind)  27 sor     (cikkei)
40 Olcson jo autot (mind)  11 sor     (cikkei)
41 picistati (mind)  11 sor     (cikkei)
42 Ajanlo/Nemajanlo Lista (mind)  53 sor     (cikkei)
43 MulTilock (mind)  39 sor     (cikkei)
44 Spoiler, bontok, egyebek... (mind)  36 sor     (cikkei)
45 >>elfelejtette beallitani a fenyszorojat rendesen, de a (mind)  21 sor     (cikkei)
46 Traffipax (mind)  19 sor     (cikkei)
47 statisztika (mind)  45 sor     (cikkei)
48 autopalyadij (mind)  7 sor     (cikkei)
49 bankkartya (mind)  8 sor     (cikkei)
50 Autok nevei (mind)  39 sor     (cikkei)
51 Oktalan karokozas (mind)  36 sor     (cikkei)
52 fek (mind)  47 sor     (cikkei)
53 ablak + rozsda (mind)  16 sor     (cikkei)
54 sor + vezetes (mind)  15 sor     (cikkei)
55 felni (mind)  19 sor     (cikkei)
56 Benzinkut ezmegaz (mind)  53 sor     (cikkei)

+ - Re: Matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >Szoval en azt szeretnem, hogy csak azok rakjak
> >ki a kocsijukra a matricat, akik az AUTO listat
> >jaratjak.
>
> 100 szazalekban tamogatom!

En is! Nem veletlenul Hix AUTO szerepel a matrican...
+ - Re: Benzinkut masik arca (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nekem is volt hasonlo esetem. Megoldottam...

Szoval bementem shellhez tankolni. 4590 ft-ert. Bementem, 5-osbol
visszaadott a maca 400ft-ot. Legkozelebb 4010 ft-ert tankoltam es marhara
sajnaltam, hogy csak 4000 van nalam... Dehat a kut nem allt meg 4000-en...
+ - Re: cicamicak + szervokormany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A cicamicak Roxy radio matricat osztogatnak.
+ - Re: kodlampa birsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Igen, de engem mikor megallitott a rendor csak figyelmeztetett, hogy a
kodlampa zavaro es elengedett. Sokkal szimpatikusabb viselkedes. Raadasul
tenyleg csak ugyfelejtettem.
+ - Re: militec (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sracok mar masodszor olvasom, hogy valaki viszonylag uj autoba teszi az
adalekot. Szerintem egy ujszeru auton termeszetes, hogy nem fog semmi
tapasztalhatot okozni. Gondolom regebbi jarganyokhoz talaltak ki, amiknek
mar tenyleg kopott a motorja...
+ - Re: japan autok nevei (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A mazda is macda, megsem hasznalja senki ezt a kiejtest. Meg reklamban sem!
+ - Elso, hatso futomu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tegnapelott Teeby irt nehany modszert a feltengelyek vizsgalatarol.Ez nagyon
teccett.

Lenne egy atfogo futomuves kerdesem.
Tudna-e valaki - esetleg Te, Teeby - nehany lepesben leirni,
hogy milyen modon lehet egy hatsokerekes (pl. regebbi BMW)
elso es hatso futomuvet megvizsgalni.

Egy picit raz az auto es 100 felett a kormany is.

A kerek-centirozas es fektarcsa-szabalyozas ha nem jon be,
milyen gond lehet me'g?

Tudom ennek egy resze nemreg teriteken volt, de altalaban
elsokerekhajtasu autokkal kapcsolatban.

Koszi a segitseget.

        BZS
+ - re: nemzetkozi jogsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>3 eve mielott az USA-ba utaztam egy honapra en is megcsinaltattam
>a nemzetkozi jogsit, nem tudom, hogy most is ugyanolyan-e,
>de akkor kaptam egy szurke papir konyvecsket, aminek a boritojan
>es az elso oldalakon csak magyarul(!) van szoveg. Idegen nyelven
>csak a sokadik belso oldalakon a szemelyi adatok (nev, szul, hely, stb.)
>megnevezese, ill. a jarmu kategoriak leirasa van (angolul pl. az utolso
>elotti oldalon),
>de az hogy ez egy jogositvany az pl. nincs benne sehol idegen nyelven,
>a fenykepem az utolso kihajthato oldal belso reszen van 2 db
>sima tuzokapoccsal odatuzve. (nem en csinaltam, de ugy nez ki mintha)
>Belul sima feher papir, egy szin feketevel nyomva. semmi vizjel,
>grafika, mint egy olcso szorolap... egy fenymasoloval szebbet csinalok.
>Hat mit mondjak, nem voltam nyugodt.
>

Nemregiben az USA-ban kellett kivaltsam a nemzetkozi jogsit, hogy Japanban
es Thaifoldon vezethessek: ott nem fogadjak el az amerikai jogositvanyt.
Kepzeljetek: az USA-ban kibocsajtott hivatalos nemzetkozi jogsi pont ugy
nez ki, mint a Magyar, amit meg 1987-ben valtottam volt ki, mikor az USA-ba
keszultem. Nemzetkozi szabvany!
(mellesleg az USA-ban annak alapjan -KRESZ vizsga utan- szo nelkul
kiallitottak nekem a georgiai jogositvanyt...)

Egyebkent egyetertek veled, ugy nez ki, ahogy leirtad, nevetseges... 

udv

tamas

kerdesem is lenne: ki tartozik "hivatalosan" ehhez a listahoz? Aki neha
olvassa (mint en) aki mindennap olvassa, aki neha ir (mint en) aki
mindennap ir...?
Matrica ugyben kerdezem.
+ - matrica IFA-ra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hol lehet venni Hix.auto matricat?  Kellene ketto, egy az IFA hatuljara, 
egy meg elore, hogy tolataskor is lathato legyen. 

Gabor
+ - Re. Apjarat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziazstok autosok.
Szia Yahni.

>A metabond az olaj parametereit valtoztatja. A Militec a fem feluletet. Mas
>elven mukodnek.
Rosszul tudod ugyanis a Meta.... is a fem feluletet valtoztatja.

>Mondjuk nem ertem Figyes Skodajan mire kellett egy hetig varni.
Azert, metrt kivancsi voltam, hogy milyen mertekben emelkedik az alapjarat.
A visszavetel utan ismet emelkedett egy picit. Most a kocsit sokkal
erosebbnek erzem, bar a hutovizem melegszik egy picit azota 80 -90 fok
kozott van. Ez vajh mitol lehet?? Az adalek hatasa??

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica elfogyott.
Utanrendelheto   cimen
Beru Ultra X 4 pousu gyertya kaphato
+ - Re: Flobert /OFFTOPIC/ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Off-topic /  ( 72 sor )
> Idopont: Sat Aug 28 07:26:24 EDT 1999 AUTO #486
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> 
> >Bocs, hogy kozbeszolok, de eleg regota van fegyvertartasi 
> > engedelyem,
> >jo nehany fegyvert kiprobaltam (koztuk a Flobert kategoriaju
> >"fegyvereket" is), es ezt nem hagyhatom szo nelkul;
> >ha a lovedek nyomot sem hagy a dzsekin, akkor hogy lenne halalos ?
> >Gyakorlatilag annyira karcolja meg (kozelrol!) a borodet, mint egy
> >macska.
> >Egyebkent: lottel mar Floberttel ?
> >Nem veletlenuk kaphatoak mindenfele engedely nelkul; az a 7.5 
> > Joule,
> >amivel kilovik a lovedeket, kb a "jatek" kategoriaba sorolja oket.
> >
> 
> Sz<=val nekem megint az a problemam, hogy a nagyokosok megint 
> kijelentenek valamit amirol fogalmuk sincs.

Inkabb az a problema, hogy kevered a szezont a fazonnal.. ;-)

> Az en sracom majdnem belehalt 93-ban egy legpuskalovesbe amit a T.
> vallakozo T.  valamelyik fattya okozott.

LEGPUSKA !!!!!!!
Az nem Flobert !!
Egyebkent sajnalom a balesetet, ami tortent.

> A fegyverszakerto adott (jo penzert?) egy jelentest, hogy az adott 
> fegyver nem okozhat ilyen?? serulest mivel az energia kisebb mint 
> 7.5J.

A fegyver"szakerto"-k jo penzert barmirol adnak "szak" velemenyt.
Ld. pl., hogy Keseru ur (magyar Flobert-fegyver gyaros) jo penzert 
betiltatta a tobbi, Magyarorszagon forgalmazott (nemet, cseh) 
gyartmanyt, hogy csak az o" spiaterontvenyeit lehessen venni..

Udv; Imre
+ - E: SIMSON S51B (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado SIMSON S51B motorkerekpar.
1982-es gyartmanyu, ezalatt 13000km-t futott. 
Ez a nem enduro tipus, szine piros. 
Iranyar: 30000HUF, _kis_ alku lehetseges. 
Megtekintheto: XV. ker. (Bosnyak tertol 5-10 perc)
Erdeklodni:
Erde'lyi Ga'bor (20) 334-9368, vagy email.
+ - Autokkal, autozassal kapcsolatos film+zenek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Lehet hogy reklam izu, de talan van akit erdekel.
Szal' most jelent meg a Folional (www.folio.hu),
de gondolom mashol is:

Rallye mania '99 - Miskolc - Fehervar - Kisber
          VHS - ar:   1690 Ft
-----------------------------
Filmzene:
Taxi
          CD - ar:   4260 Ft
          MC - ar:   1850 Ft
-----------------------------
Convoy-Good Old Melodies
          MC - ar:   1200 Ft
Gondolom az "idosebbek" meg emlekeznek a filmre.

Udv-->Rudi
+ - Opel problema+mas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Szakerto Urak!

	Az a nagy helyzet, hogy vasaroltam Militec-et.
	Olajcsere utan betoltottem az uzemmeleg motorba.
	Elso tapasztalatkent lehalkult a motor, hogy szinte
	csak a vezermutengely (?) ketyegeset hallottam.
	Meg nem tankoltam azota, de mintha kevesebbet is fogyasztana.
	Ez meg nem biztos, lehet, hogy csak bebeszelem magamnak.
	Szoval, ugy latszik be fog valni a dolog. Vasarlaskor
	megkerdeztem az elado sracot, hogy biciklilancra is jo-e
	az anyag, azt hittem ki fog nevetni, de mondta, ha fel
	tudom melegiteni 50 C fokra (ott epul be a fembe), akkor
	tokeletesen megfelel. Tovabbi pozitiv tapasztalatokrol
	beszamolok.

	Es a problemam a kovetkezo. Szeretnek az auto valtojaba
	is tenni Militec-et, de nem vagyok biztos a betolto nyilasban
	es nem talalom az olajleeresztot. A kerdeses tipus egy'88-as
	Opel Ascona 2.0i. Mar a Vectra motoros modell.
	Ehhez varnam a hozza ertok tanacsat, mit is lehet itt kezdeni.

	Matricam van, kiraaaly, ha lattok egy majdnemfekete Asconat, aminek
	hosszu a feneke, az en lennek vala.

	Frigyestol vettem at, es elbeszelgettunk az elet folyasarol.
	Felotlott a lehetoseg, hogy tenyleg meg kene rendezni azt a
	franya HIX-Autos talalkozot. Legyen? Ne legyen? Kinek, mikor,
	hol lenne jo???

	Tovabbra is pincemely tisztelettel: zssanya
+ - Ollozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helo Lista!

A kovetkezoket a mai napilapbol olloztam.
Szerintem mindenkit erint.

 ...Pentek este 10 oratol az M1-es autopalyan bevezetett 1700 forintos
nyari tarifa helyett 700 forintot kell fizetniuk az autosoknak. A
helyiek pedig tovabbi jelentos kedvezmenyeket kapnak....

 ...Ezzel egyutt jovore varhatoan fizetnunk kell az egesz palyaert a
fovarosig. A Km dij viszont csokkenhet.
Jovore ugyanis az M3-on alkalmazotttarifakat, havi 2.200, ill. evi
20.000 Ft-ot kell fizetnunk a matricakert...

Hat ennyi.
Nem tudom feletek mennyi jutott el ebbol a hirbol.

Amit meg tudni kell!
A 700 Ft-os szakasz 43 Km.

Teeby
+ - Ajanlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szerepelt itt a listan korabban a Six Ball nevu futomuvekkel foglalkozo
ceg; az ajanlast en is megerositenem. A multkor elegge berezelve vittem
hozzajuk az ijeszto hangu jobb elso kerekemet (pontosabban az egesz
kocsit, nem csak a kereket :-) ), a srac megnyugtatott, hogy nem olyan
komoly a dolog, meghuzta a meghuznivalo csavarokat, penzt nem kert es
nem is fogadott el.

Krisz
> ------------------------------------------------------------------
VUCSICS, Krisztian      
                        FRA LIC A3.0.10 
                        Tel.: (+49-69-696)97031
+ - Re: Tobbfele tobbeknek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Persze, azutan jol elkalapaltam mindegyiket....:o)
Szep is lett volna...  viszont azt hiszem meglepetest okoztam
nekik, mert egy hatarozott kormanymozdulattal besegitettem
oket az arokba.  Jol esett, nem mondom, de aggaszto, mert
ez egyaltalan nem megoldas.

Udv. Norbi


 -tol kerdezem:
/>Mellemvag egy auto, feher 1500 zsiga, benne zsufolodik ot etnikum
/>(bocs, tisztelet a kivetelnek). Majd heves kalimpalassal, ordibalassal
/>jelzik, hogy alljak meg.
/
/Es megalltal?
+ - gyorshajtas - alkohol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha mar tema, en is belevauvauzok:
Ma magyarorszagon egyre inkabb terjednek a modernebb autocskak, amelyek
technikai parametereiket tekintve felulmuljak az 5-10 evvel ezelotti
autoparkot (ertsd akkor trabant, most suzuki). A kresz sebesseg resze
viszont nem mozdul. 10 eve egy trabi 80-rol megalt x m alatt, most egy
ujabb auto 100-rol is hamarabb all meg. Mindenki megy, mint a vaklo, 
mikozben nem a forgalmat figyeli, hanem az ut szelet - van-e rendor-,
mindezt szinesiti a 20-30km/h -s tablak indokolatlan kihelyezese.
Szereny nyomott velemenyem szerint egy ertelmesen megallapitott sebesseg
limit +okosan megvalasztott tablakkal sokkal balesetmentesebben lehetne
kozlekedni. Szamszerint szerintem lakott teruleten 50, de ahol lehet
felhozni 60-70-re hadd menjen a sor, kozuton 100, autouton 120, autopalya
meg ami belefer (foleg most, hogy mar fizetosek is :-))
Kb. 1 honapja voltam angliaba busszal, atmentunk egesz NY-eu-n, es bizony
sokkal logikusabb ott minden. Ha egy sebessegkorlatozo tabla volt kirakva
akkor ott tenyleg csak annyival volt szabad menni, es amint lehetett
visszavontak - nalunk egy utepeites utan honapokkal ott figyel a 30-as
tabla a vadiuj tukorsima nyilegyenes uton - namost aki ezt betartja ....
Es az ilyenek miatt az ember immunissa valik a sebessegkorlatozo tablara,
aztan ahol tenyleg jogos lenne - mar kesz is a baleset.
En speciel nem megyen normal uton 100-110-nel gyorsabban, ez szerintem
kezelheto sebesseg, az autonak is jobb, mint 80-nal szenvedni es igy
lehet haladni is. 
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Alkohol:
Barmennyire is emberfuggo az alkohol befolyasolja az ember reflexeit,
koncentralo kepesseget. En pl. CSAK a 2500 fos falumban vetemedek arra,
hogy _1_(!) so:r utan autoba uljek (pl. egy toparti sorozes utan hazafele
a faluba a kihalt uton) , es akkor is megfontoltan poroszkalok,
kozuton meg sem fordul a fejemben, hogy ittassan vezessek.
-- 
Udv:
Bunny
+ - Re: Elozes ( moral ?! ) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Szoval utkeresztezodesben eloztel ... !
Foutvonalon szabalyos! Mellekuton (jobb kezes) nem.

+ - Toronycsapágy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Teeby!

At 20:34 -0500 99/08/29, HIX AUTO wrote:
>Igen, de attol meg lehet jo a lengescsillapito.
>Es a toronycsapagytol nem raz a kormany lassitaskor.
>
>Csa
>Teeby

Ne haragudj, de ebben tevedtel.
Nekem is razott a kormany lassitaskor 7 esztendos Jetta II-n. Elöször 
en is, a szerelo is a fekre gondolt. Miutan felszabalyoztattam az 
elso fektarcsakat, uj beteteket tettem a kopottak helyere csalodottan 
tapasztaltam, hogy a razkodas tovabbra is valtozatlanul fennall. Par 
nap mulva tovabb nyomoztam a dolgot,  a nemreg feltett gumikat 
akartam ellenoriztetni a gumisnal, hatha elrepült egy suly és azok 
okozzak a gondot. Amint megmozgatta a szaki az egyik elso kereket 
megkerdezte, hogy nem raz-e az eleje, meg a kormany ha lassitok. 
Kerdezetem, hogy mibol jott ra: Haat, mondta, a toronycsapagy odavan 
mar. No ekkor en is megmozgattam az felemelt kocsin a kereket es 
bizony csunya hangok jottek a toronybol.
A happy end rogton eljott, amint ket uj toronycsapagy kerult a rosszak 
helyere.
Udvozlettel
Barnabas


BARNABAS JENES Ph.D. senior scientist	H-2101 Godollo, P.O.Box 411, Hungary
Agricultural Biotechnology Center	Ph: +36-28-430-600, Fax: +36-28+430-482
Monocot Cell Biology Group		E-mail: 
+ - =?UNKNOWN?Q?Elad=F3_g=E1zos?= Audi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdv!

Vegye meg valaki a benzin-gázos Audimat!
Jól jár vele. Komolyan. Kicsit sajnálom is, de nekem túl nagy:
Audi 80 GLS 1,6 benzin-gáz (LPG), 1979-es, nem garázsos, de jól van tartva.
Egy év műszaki, és most hoztam el a szerelőtől, semmi gond vele (féltengely
gumiharangot cseréltünk.) 1000km-es 1dl olajat fogyaszt. És katalizátoros.
275,000,-Ft. Megéri...

A.
+ - Corsa info (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hy All !
Kerlek benneteket ,hogy ha van informaciotok ,vagy netan konyvetek
Opel Corsarol ne kimeljetek !
Opel Corsa 1.2 Benzines ('89 ev - vegi)
     Fec0 !
+ - Talalkozo helyere javaslat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> Ha valaki ismer olyan nagy kiterjedesu mezot, egyeb nyilt terepet,
ahol
> - kenyelmesen elfer tobb tucat auto a gazdaval es vendegeivel egyutt,
> - van lehetoseg piknikre, szalonnasutesre,
> - az orszag barmely tajarol konnyen megkozelitheto,
> kerem, ne habozzon!

En ismerek ilyet.
Ide talan, ha raerek, meg el is mennek.
A falu neve Ba'ta.
Ott is a focipalya. A tenyleges palya mellett meg 4x akkora sik terep.
Mindenhol fu".

Korben mindenhol erdo.
Eddig az elonyok, jojjenek a hatranyok:
A Duna magas vizallasnal elonti. Ez evente 2x meg is tortenik.
Rengeteg szunyog.
A listan levok legtobbjenek messze van. ( Szekszard es
Mohacs kozott az 56-os uttol 5 km-re.)
Az odavezeto utolso 50 m ut foldes, atobbi aszfalt.
De ezt az utolso 50 m-t lehet, hogy feljartak a
tsz es a helyi gazdak traktorjai.
WC a bokrok kozott.

Udv. Tibi
+ - uveg tores, de miert ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>kinezek az ablakon, mit latok, jobb hatso uveg betorve...
>De mi a halal nathas  kell ok nelkul celtalanul kart okozni
>Veletek tortent mar ilyen?
>Lehet tudni, hogy miert csinalnak ilyet az emberek?

Egy (erintolegesen) autos tortenet (nekem, minden napra jut ilyen) 

Egy reggel 6-ig nyitvatarto muintezmeny felett lakom.
Napokkal ezelott, ejjel 2-ora tajban egy ifju, horogve kerdezi az ajto
elott strazsalo kidoboembert, hogy mutasson neki egy olyan
kocsit, ami nem a vendegeke, mert most  a szelvedojet.
" Ez kie ? " uvolti. " Es ez ? " igy megy sorra.
Kozben lokdosi es rugdossa a kocsikat.
A hustorony a kocsimtol 2 kocsira megfogta es gyengeden csomot
kotott a fiura. Csendben leultette a kapualjba, ahol osszepisilte es
osszehanyta magat. Utana a kidobofiu es a drogarus megbeszeltek, 
hogy ezzel vigyazni kell, mert ez nagyon hulye...
A hajnalig tarto eloadas tovabbi felvonasainak nincs autos vonzata.
"Add meg a penzem"
"Ez az en csajom"
"Mit mondtal az anyamra?"

A drog es az alkohol felszabaditja az indulatokat.
Van aki (szerencsetlen modon) olyan kornyezetbol szarmazik,
ahol meg ezekre sincs szukseg, mert az indulat nem rejtett, 
hanem a nap minden perceben a felszinen van es majd mindennek 
a mozgatoja.
--
Meszaros Geza
+ - SOS: Trabi Fekdob (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv a Guruknak!

Feladvany a kovetkezo:

Nem tudom lecibalni a 82-es Trabim fekdobjait.
Fekpofakat kene cserelni.

Van valakinek 5lete hazi kivitelezesre, vagy fekdoblehuzo
kolcsonbe, vagy, ha olcso megvennem.
A problema az, hogy 3 eve biztosan (,de 7-8-ra saccolom)
nem volt lecibalva.

Koszi
 Tibor
+ - fesszabalyzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> >Az a gondom vel,hogy alapjaraton idonkent nem tolt,fordulaton
> >pedig pulzal a feszultseg 12-15 V kozott.

> Tudtommal azert van a fesszabalyzo, hogy 14 V-nal megszunik a
> generatorgerjesztes, igy nem tolt, megelozi a tultoltest.
> Ha meg nem jo a fesszabalyzo, akkor nincs toltes sem.
> Ha nem jol tudom javitsatok ki.

Regen voltak olyan tisztan mechanikus szabalyzok, ahol a gerjesztes harom 
fokozatban volt szabalyozva ketto erintkezoparral, aminek a kozepso 
erinkezoje volt egy mozgo rele-fegyverzeten. Ha ez az also erintkezovel 
zarodott, a gerjesztes teljes volt. A fordulat emelkedesevel nyitott, ezzel 
megszakadt a gerjesztoaram, de igy leesett (kicsit!) a generator 
kapocsfesziltseg is, azaz azonnal zart is a kerdeses erintkezopar. Az 
eredmeny, hogy ha a kerdeses fordulat allandosul, az erintkezopar surun ki-be
 
kapcsolt, ez a generator gerjesztotekercse induktivitasa miatt egy 
csokkentett 
gerjesztest eredmenyezett... Ha a fordulat tovabb emelkedett, a felso 
erintkezopar zart, rovidrezarva a gerjesztotekercset. Namarmost, szerintem 
elkepzelheto egyfelol a hibas beszabalyozottsag, azaz  nem 14, hanem 15-17 
V feszultseg (esetleg magasabb) lett beallitva, ami art az akksinak. Masfelol
 
meg lehet, a mozgo erintkezot tarto rugo hibaja is, hogy a fentebb vazolt 
leszabalyzas elegtelensege miatt magas a generator feszultsege... Szoval IMO 
attol, hogy _van_ toltes, meg nem biztos, hogy a fesszabalyzo jo... (Ha 
nincs, 
akkor sem :-)))

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

+ - RE: Ittas vezetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Teeby!
Eleg sok itten az E-cim?

Na mindegy....
Rejagalnek az irasodra, ha megengeditek. 
	>A sebesseg novekedesevel csokken a relativ reakciokeszseg.
	>Valamint a latoter szelessege is jelentosen.
*** Ratapintottal igy igaz egyet is ertek.
	>Es 150 km utan ilyen viszonyok kozott probalj meg mindenre
odafigyelni
	>ami korulotted van.
*** Ki mondta, hogy en a Skodrimmal 150-el kozlekedek??????? Ne altalanosits
kerlek. En csak a magam neveben beszelek. En a tempomat mindig az adott
korulmenyekhez es a kocsi kepessegeihez igazitom. Igy megyek en autopalyan
130-al, orszaguton 100-al, varosban 60-al. AHOL LEHET! Ez kulonboztet meg az
ittas vezetotol, aki az alkohol hatasara es nem a sajatjara cselekszik. Es
asszem itt a lenyeg en menet kozben kepes vagyok racionalisan alkalmazkodni.
Az ittas nem!

	>Egy biztos, en egy sor utan is vezetek, te meg gyorsan hajtasz.
	>Ugyan olyan szabalysertok vagyunk.
*** Hat ezaz, hugy nem ugyanolyanok! Pont a szabalyozasbol adodoan!! Mivel a
gyorshajtasra mas tolerancia vonatkozik...
	>Inkabb huzzuk meg magunkat mielott lebukunk. :-)
***jesz
	>De azt a hozzaallast sem lehet elfogadni, hogy a gazpedal a
	>tovignyomasra valo. Aki nem birja megallni, annak irany a
jatekterem.
	>Sot ott tobb sor utan is lehet vezetni.
*** Latod ebben teljesen egyetertunk. Nalam egy sullyal esik latba a
varosban 120-al tepo suhanc, meg aki ittasan vezet.
	>Mindketto egy kategoria egyebkent. Tudtommal, szabalysertes. Es
	>nagyjabol a buntetesek is ugyanazok.
*** Az lehet. De a moralis megitelese az mas, es ezen nehez vitatkozni. 

Udv
Atis
+ - Karbi? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Lista!


Tudtok Kobanyahoz nem tul messze, megbizhato (Skoda)-karburatoros szerelot?
Aki bele is teszi, amit megvettem hozza?
Es a kozeleben futomuvest? Ugy latom, mintha az egyik kerekem hatul jobban
terpesztene:-(
Koszi.
+ - Re: 3-4 mp ( 24 sor ) AUTO #484 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thu, 26 Aug 1999, Simon Templar - The Säint wrote:

> Kedves Tarsak!
> 
> Ugye azert abban egyetertetek, hogy a 0-100 gyorsulasnal az egy
> masodperc 3 es 4 kozott olyan, mint 1 es 2 ora kozt az az ora.
> Hat nem teljesen mindegy szerintem. Probaljunk meg pontosabbak es
> targyilagosabbak lenni.
> Mert ha ossze szeretnenk hasonlitani, akkor nem mondhatjuk azt, hogy 3-4
> sec.

Ugy 6 mp-egy gyorsulasra kepes, vagy jobb  kocsiknal igazabol nem sok
ertelme van a 0-100 -as erteknek, mert sokkal jobban fugg a vezetotol,
mint a geptol. Itt jon be igazabol a 1/4 merfold, kb 400 meter.

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - Re: tuning, Type R ( 53 sor ) AUTO #484 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

On Thu, 26 Aug 1999  wrote:

> Lajbi:
> Ha jol sejtem abban 405osben valami 2lityis turbos oramu ketyeg ugyi? Irnal
> rola reszletesen?

Semmi kulonos, tobb szaz darabot gyartottak belole ,hog ymeglegyen a
francia turaauto bajnoksag homologizacioja ;-)
Eleg csemege a motor. 2l-es turbo, a turbo raomlo lapatjainak szoge
allithato, a koztes huto (intercooler) leveg-viz tipusu. Mivel azonban a
motor hutovize ugye kb 90 fokos ,ez nem jo levegot huteni. Ezert van egy
masodik hutokor (a radiator is osztott), ebben a termosztat ugy 40 fok
korul tartja a vizhofokot. Ez huto a suritett levegot, meg a turbo hazat.

> Erdekes lenne egy parbaj a turbos CRX-el, amit odakint lattam es 220lovas.

Lenyomja ;-) A 405 alig nehezebb, es 1-2-ban "csak" 280Le, de utanna (max
40mp hosszan megno).
 
> Integra ugyben-ha mar igy felhoztad- nem hiszem hoyg ellenfel lenne annak a
> turbos 405osnek. Azert a turbo az turbo!

Viszont a 405-os 4x4-es, igaz, az R meg speerdifis. Egyebkent nem a 0-100
gyorsulas erdekel, hanem avezethetoseg. Arrol meg sajnos nem tudok
nyilatkozni az R eseten :(

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - Re: Sportos auto ( 41 sor ) AUTO #484 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thu, 26 Aug 1999  wrote:

> Akkor egy kis adathalmaz
> 
> BMW M3                   3201ccm, 321 Le, 350 Nm nyomatek, 6s gyorsulas
> Sajat tomeg 1190 Kg  3.707Kg/LE
> Peugeot 405 MI16   1998ccm, 152 Le, 166 Nm nyomatek, 9.8s gyorsulas   Sajat
> tomeg 1070 Kg  6.4Kg/Le
> Peugeot 405 TI16    1998ccm, 196 Le, 288 Nm nyomatek, 7.1s gyorsulas   
Sajat
> tomeg 1070 Kg  5.45Kg/Le
> 
> A vegsebessegeknel mar kijon a nagyobb motor elonye: 250/215/238 Km/h

Ok, a mondas igaz: kobcentit csak meg tobb kobcentivel lehet potolni.
 
> Hat szereny velemenyem szerint nem a BMW etette meg a kozonseget, hanem
> inkabb a Peugeot, aki a 405MI16-ot sportos autokent akarja eladni. Akarhogy
> is, a nagyobb motor meg mindig sokkal tobbet jelent, mint egy kicsi, de

A peugeout nem igazan reklamozta sem az mi, sem a ti-t, azok (Szerintem) a
francia turaauto bajnoksag mindenkori szabalyai szerint, a szukseges
minimalis mennyisegben (evi 200 v. 500) keszultek. Innen jon a motor 2l-es
"korlatja". Ezen kivul pl az Mi16 sokkal inkabb jo csaladi auto, mint
gondona az, aki nem probalta. Teljes erteku 405-os kaszni, nem
kenyelmes rugozas, de azert az atlagnal hatarozottan jobban megy.
Az Mi -t mindenkeppen a "normal" BMW-kell kellene hasonlitani, nem az M
szeriaval.

> A tomeg beeteteserol meg annyit, hogy ami igaz, azt nyugodtan lehet szeles
> korben terjeszteni (sportos BMW, jo minosegu VW).

Persze, igazad van. Nem akarok flame-et, sot, ebbe a vitaba nem megyek
bele, de nekem _soha_ nem lesz Merci,  BMW, Audi, VW, Opel (ez nem
veletlen sorrend) autom, mert a piacon irrealisak az arai a
muszaki tartalomhoz kepest.
Muszakilag van valami bennuk, (kiveve az opel), de epp csak
osszemerhetok a Honda, Volvo, Saab, Alfa autokkal, arban pedig elszaladt
veluk a lo.

Masreszt itt ne csak az uj autokat nezzed, hanem azt is, hogy Kovacs II
Jozsef a 1X eves golf GTI-vel meg Opel Manta-val hiszi azt, hogy
sportautoja van.

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - Elmaradt szamok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autos testvereim !

Valamilyen okbol kifolyolag nem kaptam  meg a lista #484 es #485
szamait. Ha valaki elkuldene ,megkoszonnem!

                                        Balazs  "Savage Steed"

Ui.: Korlatozott peldanyszamra ugyeljetek !
+ - fek - fogas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A matrica nagyon szepen virit az ablakomon, remelem eszre is
lehet venni majd. Sajnos csak alulra fert fel, mert nem akartam
a futoszalra ragasztani -hatha nem csipnek egymast...

Tele van a hocipom az utfelbontasokkal...
A 7. keruletben telefont, vagy kabel TV kabelt fektetnek.
Nem foglalkoznak, azzal hogy ott allnak az autok, az enyemet is
az utolso pillanatban vittem el. Mar majdnem alatta asatak.
Ocsemnek meghuztak az oldalat, de nem lehet kire raverni. :-((

Es egy kerdes:
Mi a fenetol foghat a jobb elso fekem??? (alaphelyzetben is)
Mar kicsereltem az egesz feknyerget (fekhengert), betetet stb.
Veletlenul vettem csak eszre, egyszer megfogtam a kereket...

F.Tibi
UI: A talakozorol lekesek... Nem lesz kesz a karosszeriazas es a vizsga :-(((
+ - Elado Digit belteri (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Bocsi, de offtopic tema jon: Van egy elado digitalis belterim. Strong
SRT-4300-as, original csomagolasban, vadi ujonnan. Infok az emilembe
kerhetok.
Udv:     MyChroLesLie mailto:
+ - Utaljuk kozosen az autotolvajokat! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet!

Eloszor is bemutatkozas: Bekei Balazs vagyok, es kb. 30 szam (nem 30.) ota
olvaslak Benneteket. Egy Bogaram van.

Olvastam a kozelmultban jonehany az autotolvajokkal kapcsolatos
hozzaszolast. Sajnos a jelenlegi jogi helyzet nem teszi lehetove azt, hogy
"segitsuk" a rendorseg munkajat, es magunk fogjuk meg a tolvajt. Erre egy
pelda, amit ujsagban olvastam.

Ket (utolag gyanusitott statuszba kerult) srac meglatott egy kreol
kisebbsegit, amint eppen autojukat probalja megsetaltatni. Kedvesen
odamentek, bedobtak a csomagtartoba, es bevittek a rendorsegre, azzal hogy
hoztak egy autotolvajt. Eljaras indult ellenuk emberrablas buntette miatt.
Ennyit errol. Ugy latszik ott helyben el kellett volna engedniuk, aztan
megtenni "ismeretlen" tettes ellen a feljelentest. Nekem csak sirhatnekom
van az ilyen eseten...

Bekei Balazs -----------------------------
mailto: ---------
rovidesen ujra: mailto:
ICQ UIN: 45480307 ------------------------
+ - Retteges?? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali mindenki!

 wrote:

"szerintem a vezetes elegge rokonertelmu fogalom a permanens rettegessel...
:-((( Allando eletveszely..."

Hat, izlesek es pofonok...Szerintem aki vezetes kozben retteg, az jobban
teszi, ha nem ul autoba, mert ezzel nemcsak a sajat eletet teszi kockara,
hanem a bennuloket, ill. az osszes tobbi korulotte kozlekedo emberet. Ha
valaki eleve retteg,akkor az egy esetleges stresszhelyzetben borzalmas
dolgokat tud muvelni. Ha felsz, ne ulj autoba, de ettol meg masnak okozhat
oromot a vezetes (engem kifejezetten pihentet, es nagyon-nagyon elvezem).
Uff, en beszeltem.

Udv:

Zolee
+ - Koszonet, VTEC (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Koszonom hoyg felhomalyositott celtia kollega a gyorsulas mikentjerol. Tudom 
nehezen esett le, de legalabb leesett:) szoval koszi!

Szinten koszonom Fx-nek a Vtec leirast. Megint okosabb lettem. Orulok hogy 
segitokeszen elmagyaraztatok a dolgokat, es nem kuldtetek el a ... a 
tudatlansagom miatt.
Asszem Ettol duzzad a lista, nem az anyazastol!

Ugyanezen temaban kaptam egy doksit, de az tobb gyarto megoldasait taglalja, 
sajnos kepek nelkul. Ezutobbit skysky@-nak koszonom. Ha minden igaz kozze 
teszi. Szerintem nagyon erdekes.

Udvozlet!
VTI


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Nissan Terrano II 2.7 TDi teszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Megint En!

A Hetvegen volt alkalmam a fenti jarmuvet egy rovidebb tesztut erejeig 
szekirozni. Km csak nehany volt benne, most vette az Autoklub. Meg soha nem 
vezettem TDi motoros verdat, mindig csak utaskent ultem benne. Vezetve nem 
annyira meghokkento mar viselkedese es a nyomateka. Ezutobbi, viszont 
ketsegtelenul felelmetes. Huzni ugy huz, mint a Hondam3500 folott. Leirni nem
 nagyon tudnam, ki kell probalni:)!
Leginkabb a choppereimen ereztem hasonlot: rovid fokozatok (max 4XXX RPM), 
felelmetes nyomatek, nagy rugalmassag, es mindez egy 1,8 tonnas 
dobozban1,5meter magsrol szemlelve a hangyanak tuno autosokat:)
Van egy feelingje az biztos. Lehet hogy nehany bevagos auton keresztul mennek
 vele:))
Szoval ha oreg leszek, meg lesz lakokocsim vagy Jachtom, biztos ilyet veszek.
 Miert? Mert Ugyanolyan Extrem takarekos a nyomatekahoz kepest, mint a 
mostani verdam a Loerohoz kepest.
Persze ha Jachtra telik...:)
Udvozlet autostarsaim!
VTI


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Re: VTEC miota van (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az elso Vtec auto amirol en tudok egy 89-es NSX. Abban a modelben a 3.2 es 
motorban mar az muzsikalt(270Le), ha minden igaz(azota sem valtoztattak). De 
90-ben megjelent a CRX-ekben is. Igaz az az 1.6os motor meg "csak" 150Le-s 
volt. Ezzel parhuzamosan a 3 ajtos Civicbe is szereltek ezt a motort. Ebbol 
nagyon keves futkosik kishazankban. 92-tol aztan megindult a domping es mar 4
 ajtos Civic-be is raktak. Ezek mar 1.6 160 lovasak voltak, es igy tovabb.
Azt azert sose ertettem, hogy nagyobb loketterfogatnal miert nem olyan nagy a
 kbcm/loero arany? Pl:
NSX:            3200/270
Accord Type R:  2200/212
Integra Type R: 1800/195
Civic Type R:   1600/185
S2000:          2000/240 
REmelem az uj V8-as NSX mar hasonlit majd az S2000 aranyaihoz. Allitolag ket 
S2000 hengerfejjel lesz 8 hengeres. Tud errol valaki valamit?
Zolinak:
A te szempontodbol "igazi" autonak a Hondak kozul csak az S2000, az 
Integra2000 es az NSX minosul. Illetve a Legendekrol nem tudok.
Udv!
VTI
u.i: Legyen 25-en a talalkozo bitteeeeeeeeee! Akkor biztos jovok, de 18-an 
Hondas van.

____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Olcson jo autot (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

A jovo honapban szeretnek autot venni kb. 100000-200000Ft-ert.
Milyen autot erdemes venni ebben az arketegoriaban?

M.A.



> ---------------------------------------------------------------------
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - picistati (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom a megkuldott statisztikai adatokat,
most eppen:


  

kedves lista-tarsainknak.

udvozlettel

oldboy
+ - Ajanlo/Nemajanlo Lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

Alabb jelentkezem az Ajanlo/Nemajanlo Lista
jelenlegi darabszamaival. Orulnek, ha tovabb
bovulhetne ez a Jegyzek az altalatok kuldendo
ujabb Ajanlasokkal/Nem-ajanlasokkal. Ami 
eddig beerkezett, azok feldolgozasa most
naprakesz.



Itt az Ajanlo Lista file tartalmi
darabszamait tuntetem fel, idonkent
-----------------------------------
                 nem     utolso
     ajanlott  ajanlott  bejegyzes
----------------------------------
automata:  2            99.08.26
benzkut:   2  ebbol -1  99.08.26
bolt:      7            99.08.29
bonto:     3            99.08.29
diesel:    1            99.08.26
eredetv:   1  ebbol -1  99.08.29
futomu:    1            99.08.29
gumis:     3            99.08.26
hasznaut:  1  ebbol -1  99.08.26
karbur:    2            99.08.26
kardan:    2            99.08.29
kipufogo:  1            99.08.29
lakatos:   6  ebbol -2  99.08.29
lgcsill:   1            99.08.29
riaszto:   1            99.08.26
rugos:     1            99.08.29
szerelo:  13  ebbol -4  99.08.29
uvegjav:   1            99.08.26
villamos : 3            99.08.26
vizpumpa:  2            99.08.26
z-kartya:  1            99.08.29
----------------------------------
Ossz:     55  ebbol -9  99.08.29

A (-) elojelek a Nemajanlott cimek darabszamat
jelentik. A Lista rendelkezesetekre all,
aki igenyt tart cimekre, kerem, forduljon
hozzam.
 Egy tomoritett lista keszul. Tervezem, hogy
a HIX AUTO lista tagjainak, valamilyen formaban
eljuttatom. Idopontot es modot most meg nem
tudok megjelolni.

udvozlettel

oldboy
+ - MulTilock (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Most jottem meg szabirol, kisse kesve reagalok:

>Temakor: MULTI-T LOCK ( 8 sor )
>Idopont: Fri Aug 27 02:40:25 EDT 1999 AUTO #485
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>Hi,
>
>Van tapasztalata ezzel a szerkezettel valakinek?
>Erdemes ilyet venni?
>Van ennel jobb is?

Izraeli gyartmanyu sebvaltozar, specialis zarral.
Fele aron hasonlo termekek kaphatok, olcsobb
zarszerkezettel, de a lenyeg a bilincs reszen van.
A Mabisz zarszakertoje szerint az eredeti is ket
perc alatt atvaghato.....
Meg mindig jobb, mint az 1-2000 Ft-os kormanyzarak.
Ezeket hamarabb szereli le a tolvaj, mint ahogy
egy M3-as BMW elerne a 100-at. (3-4s)
Es ez nem vicc! Elobb kinyitjak, mint a tulaj kulccsal.
Teljesen ertelmetlen, kenyelmetlen, balta es
esernyoalaku .

A MulTlock is rendkivul csunya. Egy rusnya nagy lakat.
Nincs meglepetes ereje, kivulrol mar latja a tolvaj,
hogy mire szamithat, nem is sokat er.
Ha mar sebvaltozar, akkor a Titan-Dipol nekem
szimpatikusabb (hirdetest az autos ujsagokban keresni)
Lenyegesen esztetikusabb es tovabb ellenall.

Kormanyzarak kozul a nemtudomanevet tipusu
az egesz kormanyt betakaro leginkabb egy kanarisarga
UFO-ra emlekezteto, igen draga (~25eFt) nyujt
eleg jo vedelmet. A "szakemberek" is tobb, mint 5
percet elpepecselnek a leszerelesevel.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Spoiler, bontok, egyebek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Tudom, hogy nem ide tartozik, de keresek AUDI 
90-hez elso spoilert, aki tud olyan bontot ahol 
van ilyesmi, kerem dobjon meg egy e-maillel 
please!
Ausztriai AUDI-bontok cimei is erdekelnenek, 
sajnos amiket a HIX-AUTO #484 ben irt 
  azok sajna nem 
jottek be, mert nem bontanak AUDI-t.

Segitsegeteket elore is koszonom:		Marczi


Teeby-nek:

>gyartas soran szabalyozzak vagy nem? Mivel 
esztergalassal keszul.
>>Es ha szbalyozatlan lenne, akkor mar elropulne 
az esztergapadrol is.
>Mert azert ott is forog percenkent 1500-at.
Ha 1500-at porogne, akkor 1000-1500 m/perc 
vagosebesseg jonne ki, ami egy kicsit durva 
esztergalasra!
En szabalyoztam mar  fektarcsat, es a ford. szam. 
kb. 30 1/min volt. (jo kis nyugdijas melo):-)))))



Oldboynak picistatihoz:	
Miota van jogsid?" - 1989
Mennyit vezetsz egy evben?" - Auto:  3000-4000 
km, motor: 4000-5000 km
Miota vagy listatag?" - kb. 98 februar ota.

Udv. mindenkinek, es jo autozast:		Marczi
+ - >>elfelejtette beallitani a fenyszorojat rendesen, de a (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>annyira, mint egy #@%#@%$#@$ ember direktbe felkapcsolt kodfenylampaja.
>Itt valamit nem ertek. Tudtommal a kodlampaban pont az a plane, hogy az
>utat
>vilagitja lehetoleg minel laposabban, es nem folfele ahol a kod
>visszaverne.
>Javitsatok ki, ha rosszul tudnam.

Csakhogy kis hazank utjain igen szepen tukrozodik az utfeluletrol vissza a
feny. Gondolom, nem is kell ecsetelnem esos idoben ennek a kovetkezmenyeit.
Sokkal jobb, mint a felkapcsolt reflektor.
Tegnap probalgattam a kodfenyszorot, mennyire vilagit jobban. Szegeny
szembejovok nezhettek neha, mi a fenet villogok. Mivel az indok az volt,
hogy igy jobban latszanak a kivilagitatlan gyalogosok meg biciklisek,
belatom, tenyleg jobban megvilagitja az utat. Mind a teljes 3(!!!) metert.
Sokat lehet vele nyerni.....

Pentek ota fent van a matrica, kosz Feco! Lehet nezegetni egy vajszinu
Samarat. A matrica a jobb hatso also sarokban talalhato. Rendszam ARC-646.

udv: yerico from Pécs
(Pápai Tamás)
+ - Traffipax (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mostanaban surun talalkozom allvanyos lezerrel a Kecskemetet elkerulo
szakaszon. Nevezetesen ez a bekescsabai oldalon van, a 44-es fouton. Ha mesz
Bekescsaba felol, akkor van egy feluljaro, kb 1 km-rel a lampak utan a rend
derek orei azutan allomasoznak. Behuzodnak egy erdosavba, es a fak mogul
mernek. Latni csak akkor lehet oket, ha kozvetlenul mellettuk jarsz. Kint
alltak penteken este es vasarnap delutan is, mar nem eloszor.
Cserkeszolo is egy veszelyes videk a 44-es menten. Bent a faluban ketnaponta
alldogal egy FGA(??) rendszamu zold Skoda Felicia... Masik kedvenc helye a
Cserkeszolo es Kunszentmarton kozotti vasuti atjaro.
Penteken mentem a 6-on Pecstol Dunafoldvarig. Ezalatt a kovetkezo helyeken
ellenoriztek:
Bonyhad utan (itt mindig van pentekenkent), Paks elott es utan. Pakson is
mertek mostanaban eleg surun. Tapasztalatom szerint a legkedveltebb
traffipaxos nap a pentek. Szoval csak ovatosan. Eddig meg mindig jelentek a
szembejovok fenykurttel, de ki tudja...
udv: yerico from Pécs
(Pápai Tamás)
+ - statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nev               : Rakonczai Zoltan
Eletkor           : 25
Vegzettseg        : villamosmernok
Foglalk           : programozo
Jogsi             : B C 
Evi km            : mostvettemautotezertnemtudom
                    eddig kb 5000
Sajat autok       : toyota corolla 1.3xli 1993
Vezettem meg      : mazda 323f, skoda, avia
Amit szeretek     : a sok hasznos info.
                    lehetne meg tobb utleiras, elmenybeszamolo
                    kulfoldi orszagokrol.
                    lehetne egy help is, melyet valaki frissitene,
                    melyben par jogszabaly emberi nyelvre leforditva
                    lenne vagy hasznos infok gyujtemenye. pl:  
                    mi az a sulyado?
                    mit kell tenni, ha:
                     atiratod az autot,
                     karambolozol,
                     meghuzod valakinek az autojat,
                     stb...
                    mennyire buntethet a rendor, ha pl:
                     nincs elakadasjelzo 3szog,
                     nem mukodik a feklampa,
                     stb...
                    mit jelent, ha pl:
                     folyik az olaj,
                     kopog a kerek kanyarban,
                     kopog a kerek egyenesben,
                     futomubeallitas,
                     stb...
                    technikai infok. pl:
                     mi az az injektor?
                     mi az a katalizator?
                     minimum mekkora sebessegnel
                     erdemes folyamatosan 5. sebessegben
                     menni?
                     stb...
Amit nem szeretek : egyelore olyan itt nem sok volt. pl:
                    anyazas, spam.




raki
+ - autopalyadij (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tudja valaki, hogy a jovo ev elejetol az M1-es Budapest-Gyor szakasz
>dijszabasa hogy fog alakulni? :-((

Tudtommal ugyanaz a matrica lesz ervenyes, mint az M3 autopalyan.

Udv:
Csaba
+ - bankkartya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A banknal meg van egy hiteles alairasmintad.
>Namost, ha reklamalsz, akkor osszehasonlitjak (irasszakertovel), hogy
>egyezik-e.

Marmint melyik banknal?? Az OTP-nel tutui nincs ilyen.

Udv:
Csaba
+ - Autok nevei (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tulajdonkeppen egyetertek, de te akkor a Nissant is nyiszan-nak ejted?
>> Szoval a Mitsubishi az nem micsubicsi, hanem micubisi. A Daihatsu az nem
>> da'jha'csu, hanem da'jha'cu. Az ismerosoket mar nagyjabol at tudtam
nevelni,
>> de meg markakereskedo is kepes rosszul ejteni.

Az Autopiac 1999/17. szamaban a 16. oldalon van egy tablazat az autonevek
kiejteserol. Ime nehany pelda, ami nehol igen mulatsagos:

Aston Martin - Estn Matin
Bentley Hunaudieres - Bentli U:nogye'r
Chevrolet - Sevrole'
Citroe:n - Szitroan
Daewoo - De'ju'
Daihatsu - Dajhatszu:
Hyundai - Junda'j
Jaguar - Dzsegjuo:r
Mazda - Macda
Mercedes - Mersze'desz
Mitsubishi - Micu:bisi
Nissan - Nisszan
Rover - Rouva'
Subaru - Szu:baru:
Suzuki - Szu:dzu:ki

Ezek jo peldak arra, hogy nekunk nem feltetlenul ugy kell kiejtenunk a
nevet, ahogy azt mondjuk a japanok teszik.

!!!A fenti peldak, mint emlitettem nem sajat kepzeloerom szulemenyei, ezert
keretik mendennemu tiltakozas irantam valo kifejezesenek a mellozeset. (De
szep lett ez a mondat! :)) !!!

Udv:
Csaba

***          Balesetek, katasztrófák *** http://www.extra.hu/krimi
***
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress pénzt netezéssel!! Kattints ide: ***
***    http://forinternet.hypolit.net/cgi-bin/csatlakozas.cgi?101178    ***
+ - Oktalan karokozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szoval a semmiert rohangaltam egy uveg utan. Mert ha tudom, hogy valamit
>elvisznek, akkor azt is tudom, hogy megerte-e nekik vagy nem.
>Es akkor nyugodtabb vagyok. Mert tudom, hogy szukseguk volt ra hogy
>bezuzzak az uveget. De igy?
>Veletek tortent mar ilyen?
>Lehet tudni, hogy miert csinalnak ilyet az emberek?

A Suzukimat erdekes modon tortek fel iden februarban. Hatso ajto kis ablakat
betortek. Ezutan ott benyulva letekerte az ablakot es bemaszott. Az elso
ules tamlajat hatradontve jutott elore, majd ellopta a magnom elolapjat!!!
Ekozben uvoltott a riszto! Felmerulo kerdesek:

*Miert a hatso es a kis ablakot torte be? (Lehetseges valasz: Olyan rendes,
hogy nem akar nagy kart okozni. Ugyanis azon az ejjelen amirol en tudok a
kornyken meg negy Suzukit tortek fel ugyanigy, amiben egyikben sem volt
riaszto. Volt amibol semmit nem vitt el, volt amiben szaz ezer feletti a
kar.)
* Miert tekeri le az ablakot es maszik be rajta, ha egyszer mar ki is
nyithatna az ajtot. Raadasul barmelyiket.
(Riaszto mar az ablak toresnel megszolal, tehat ez nem ok.)
* Miert viszi el az elolapot? Miert nem az egesz magnot?

A lehetsegas valaszok: Mert egy nagy f@*z!
Raadasul okozott karok: ablak + munkadij ~8000.-
Elolap ~7500.- (bar a mai napig nem tudtam hozzajutni.

A Cascom onresze: 20000.- Tehat ok sem fizetnek. Lehetne egyebkent valamit
tenni ellenuk? Ugyanis ok mondtak, hogy a magnot nem fizetik ki, mert lehet
elolapot rendelni hoozza. (Clarion 46.000-re biztositva). Elolap azota sem
jott meg, tehat elvileg nem tudom hasznalni a magnot. Azert csak elvileg,
mert csak egy szal gyufa kell es hasznalhato. (Ennyit az elolap vedelmerol).
De azt is meg tudom csinalni mar, hogyha lesz elolap, akkor se szoljon.
Valamit csak meg tudok bulizni a disznokkal.

Ennyi:
CSaba
+ - fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >ugy tudom, az utangyartott fektarcsaval legeloszor
> >el szokas menni es felszabalyoztatni, majd UTANA berakni.
> 
> Miert?

tapasztalat. valaki (talan epp a hixauto-n irta) vett
2 ilyen tarcsat, berakta, es szitalt neki a kormany,
fekezeskor. maga sem hitte hogy hasznalhat, de a szerelo
tanacsara: fektarcsa ki, szabalyoztatas, be, es: a jelenseg
megszunt. (elotte az osszes lehetseges ok ellenorizve volt.)

> Nem inkabb a hasznaltra gondoltal?

nem.

> Egyebkent nem vettetek eszre hogy csak utangyartottat lehet kapni?
> Ez egy nagyon hulye magyar fogalom.

de letezo fogalom, es mindannyian tudjuk, hogy mirol beszel a 
masik. van, mittomen, "opel" fektarcsa hatszazmillio forintert
grammonkent, es van "magyar" fektarcsa, ami nem *ugyanolyan*,
csak *utangyartott*. maga a szoosszetetel szerencsetlen, de 
mindketten tudjuk, hogy mire gondoltam. tehat "szo"-kent 
hasznalhato.

----PIA

ittas vezetesrol csak annyit, ez eppolyan, mint az ov.
van, aki azert koti be / nem iszik, mert tudja hogy
mi a haszna es a kara, van aki pedig a "rendor miatt".
ez utobbiak szamoljak a veralkoholszintet meg a perceket.
aztan esetleg majd kesobb az eveket szamolhatjak.

en meg masnap is - ha olyannak erzem magam - nem szivesen
vezetek, es ha nagyon muszaj, akkor csak 40-50nnel,
szep ovatosan, es nem erdekel hogy ki villog vagy mutogat.
pedig akkor a szonda mar biztos nem mutat ki semmit.

----Madisonnak:

>Meg annyit, hogy a Hondanak a Prelude korantsem a csucsmodellje. Bar, 
>a neve alapjan mondva "elojateknak" nem rossz. Kivanok mindenkinek 
>ilyen elojatekot... ;-)

koszi a reszletes leirast, komolyan. :)

zoli
+ - ablak + rozsda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

van nemi kis problemam az ablakkal, illetve azzal a tomitessel
ami megakadalyozza, hogy a viz az uveg mellett becsopogjon
az ajto belsejebe, vagy ez teljesen normalis?? mert a hangszoroim
mindig elaznak ha mosom a kocsit, vagy esik az eso, de ahogy
figyeltem csak a bal oldali ilyen
szoval lehet ezzel valamit csinalni?

a masik problemam a rozsda
a ket elso ajtom sarka igen erosen rozsdasodik, mondhatni rohad
mennyire tartos az, ha egy karosszeria lakatos kiheggeszti es utana
lefujjak? mert valaki azt mondta, hogy inkabb csereljem ki, mivel fel ev
utan ugyis ujra rozsdas lesz, igaz ez?

joly
+ - sor + vezetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mostanaban sok szo esik a listan az egy-ket sor utani vezetes
moralis es jogi megiteleserol. Magyarorszagon 0% a megengedett
mertek, de tudomasom szerint ez nem mindenhol igy van.
Most akkor pl. a nemeteknel maskeppen hat a reakcio idore
az alkohol ? :-)
Tevedesek elkerulese vegett nem az ittas vezetoket akarom
vedeni, csak felmerult bennem a kerdes hogy mitol mas az 
orszagonkenti szabalyozas ebben a temaban.
Udv:
Csaba from Balatonma'riafu:rdo''-also'

E-mail:   [ Ezt hasznalom ]
            [SMS max.72 kar. a subjectbe ]

Telefon : 30 9695286
+ - felni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet a ListaTagoknak !

Megismetlem levelemet, mivel sajnos nem erte el kivant hatasat.
Van 4db BMW 5-7 sorozatra valo alufelnim. 5 furatos, furat tavolsagot
nem tudom, de biztos hogy BMW-re valoak, mivel gyari darabok. 15''x225-os
gumik vannak rajta, a gumik allapota eleg gyatra. Nem a legujabb dizajn,
ezert az ara is 20EFt, amennyiben erdekel valakit. 
Erdekelne lemezfelni ugyanebben a meretben csak nem 225-os
profil szelesseggel, mivel teli guminak kellene. Ezekre a szeles alufelnikre
megse akarok teli tappancsokat tenni, a kocsin meg amugy is alu van.
Ra'adasul van 2db Nissan-ra valo 14''x 175-os lemezfelnim jelkepes
osszegert.
Elerhetosegeim:
Csaba from Balatonma'riafu:rdo''-also'

E-mail:   [ Ezt hasznalom ]
            [SMS max.72 kar. a subjectbe ]

Telefon : 30 9695286
+ - Benzinkut ezmegaz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, apa1!

Eleg indulatosra sikeredett apa1 irasa a benzinkutakrol. Elerkezettnek
latom az idot, hogy megosszam Veletek nezeteimet, szokasaimat,
tapasztalataimat. Igyekszem tomor lenni. 

>viszont ha kerek osszegert akarsz tankolni, de egy forinttal tulugrik a
>szamlalo, azt konyortelenul bevasaljak. meg akkor is, ha egy ujabb ezrest

Meg sosem fordult elo, hogy a 4001 Ft-os szamlaloallasnal kertek volna az
egy forintot. Igaz, 3999 Ft-nal is kapasbol 4000-et ker. Hiszen
nyilvanvalo, hogy kerek 4000-ert akartam tankolni, az az egy forint pedig
senkit nem vag foldhoz.

>en is meg szoktam varni, hogy kicsengesse az egesz osszeget. ilyenkor
>legtobbszor a szajuk is beno, es elmentedben visszakoszonni mar nem
>tudnak, sot pofakat vagnak

Velem egyszer fordult elo, hogy baratsagtalan volt a leanyzo, lehet, hogy
kozrejatszott az is, hogy nem volt nalam kp, es a kartyamon sem volt
elegendo osszeg. Ettol az egytol eltekintve mindig baratsagosak velem.
Lehet, hogy ugyanaz a titok, mint a rendorok eseteben? Az en hozzaallasom?
Pedig en is ki szoktam varni az aprot, amikor nem sikerul kerekre tankolni.

A blokkokat mindig megorzom, ez alapjan vezetem a tankolasi-fogyasztasi
nyilvantartasomat. Egyszer egy lany ahelyett, hogy ideadta volna, kapasbol
nyomta a kukaba. En meglepodtem, es udvariasan (!) jeleztem, hogy arra
nekem szuksegem lett volna. O erre elnezest kert, es nyomtatott egy
masikat. Es mindketten pozitiv erzessel masztunk ki ebbol a szitubol.

A kulonfele benzinkutakrol szolo vitakhoz azert nem tudok hozzaszolni, mert
amiota kocsim van, mindig (kivetel nelkul!) ugyanannal a kutnal tankolok.
Sot, ha tehetem, mindig ugyanannal (6-os) a kutfejnel. De ez mar csak
affele babona. Igy is elofordulhat(na), hogy rossz anyagot tankolok, de
legalabb rogton tudom, hova kell menni! Meg aztan az sem mellekes, hogy a
visszatero kuncsaftot megismerik, es ez elonyos. Csak az a baj, hogy eleg
surun cserelodik a szemelyzet. Vajon miért?

Amikor beallok a kuthoz, es van szabad kutas, mar ott is terem, hogy nyissa
a motorhaztetot. En kiszolok, hogy "koszi, majd en csinalom!", o azt
mondja, "OK", es elmegy. En pedig szepen nyugodtan kotyvasztgatok
(95+olaj).

Regebben elofordult, hogy egy ho't dzsuva biciklivel odaallitottam a gepi
mosohoz, es megkerdeztem a fazont, hogy hogy lehetne ezt tisztaba tenni?
Erre o fogta a biciklit, bevitte, gozborotvaval nekiesett, ugy ragyogott
utana, mint a Salamon to:ke! Es nem kert erte semmit...

No, ennyi jutott eszembe, biztonsagos tankolast mindenkinek!

                       Soma
          
                 Jöhet ékezet!

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS