Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 414
Copyright (C) HIX
1999-06-15
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: *** HIX AUTO *** #413 (mind)  11 sor     (cikkei)
2 Matrica (mind)  24 sor     (cikkei)
3 Re. Citroen rangat + egyeb (mind)  38 sor     (cikkei)
4 Segitseget kerek.... (mind)  14 sor     (cikkei)
5 elado VW Passat kombi (mind)  7 sor     (cikkei)
6 lassu vezetes (mind)  38 sor     (cikkei)
7 nem szeretnek megint haboruskodast-(suzuki) (mind)  13 sor     (cikkei)
8 autoval kulfoldre (mind)  6 sor     (cikkei)
9 W1.3 rangatas (mind)  13 sor     (cikkei)
10 Moszkvics alkatresz. (mind)  10 sor     (cikkei)
11 autopalya, elozes, bika a fekbe (mind)  35 sor     (cikkei)
12 Fekfolyadek ellenorzes; Skoda karbi (mind)  22 sor     (cikkei)
13 Re: kerdes (mind)  16 sor     (cikkei)
14 Automata (mind)  11 sor     (cikkei)
15 kerekpartarto (mind)  16 sor     (cikkei)
16 DT125 alkatresz kell (mind)  6 sor     (cikkei)
17 kerekpartarto (mind)  22 sor     (cikkei)
18 Hatso ablak futoszal javitas... (mind)  26 sor     (cikkei)
19 autopalya-nepneveles (mind)  12 sor     (cikkei)
20 KRESZ autopalya (mind)  134 sor     (cikkei)
21 Elmelkedesek... (mind)  47 sor     (cikkei)
22 Skodasok tabora (mind)  26 sor     (cikkei)
23 Re: Fekfolyadek es RE: story (mind)  13 sor     (cikkei)
24 Zarszerkezetet keresek (mind)  14 sor     (cikkei)
25 w1.3 beazas (mind)  25 sor     (cikkei)
26 Nektek mennyit eszik? (mind)  14 sor     (cikkei)
27 Elado R/C buggy (mind)  15 sor     (cikkei)
28 Re: *** HIX AUTO *** #413 (mind)  27 sor     (cikkei)
29 Sierra (mind)  28 sor     (cikkei)
30 Wartburg 1.3 gondok (mind)  72 sor     (cikkei)
31 Aksi (mind)  27 sor     (cikkei)
32 kopott vezérmutengely (mind)  10 sor     (cikkei)
33 Mercedes 123 (mind)  7 sor     (cikkei)
34 Re: HIX matrica (mind)  14 sor     (cikkei)
35 melynyomo (mind)  6 sor     (cikkei)
36 Re: autopalya (mind)  29 sor     (cikkei)
37 Wartburg 1.3 (mind)  26 sor     (cikkei)
38 Ford Escort (mind)  6 sor     (cikkei)
39 Ki Mit Tud? (mind)  42 sor     (cikkei)
40 subscribe (mind)  1 sor     (cikkei)
41 Kerdes... (mind)  18 sor     (cikkei)
42 Balra tarts? (mind)  24 sor     (cikkei)

+ - Re: *** HIX AUTO *** #413 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >"(Suzuki 160-nal belsoben :-)))"
> Na igen. Múltkor láttam ilyent, enyhe emelkedő és már nem is 160.... A
> suzukis csak egyenes uton es lejtőn bírt 160 körüli tempót. Én meg
> mindig előzhettem meg mikor lassult, utánna meg ő előzött engem. Lehet
> Te voltál. Elég idegesítő volt.
Igy van tokre idegesito hogy az erdi emelkedon csak olyan 145-150 
kozott megy fel.. Dehat..  
Azert 160-nal nem ajanloma suzukit senkinek, valaki kohog egyet 
elszall az auto olyan az uttartasta..

AntForce
+ - Matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

  wrote irta.
>Gyartsa le valaki mar azt a HIX AUTO emblemat !
>Frigyes meg vallalkozhatna ra, hogy nemi haszonert cserebe
>arulja az uzleteben. :-)
>Legalabb kenytelen lennek meglatogatni. :-)
Vallalom , sot hajlando vagyok a matricat haszon nelkul csak a listatagonak
onkoltsegi aron adni. Akkor szamla nincs. Ugye nincs kozottetek APEH, vagy
adoellenor?? Mert akkor bukok a matricaval, mint Rottembiller :-))){
Tibi meglatogathatsz barmikor szivesen latlak :-)) Es termeszetesen az
autostarsaimra is vonatkozik a talalkozas orome.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.


Julius3. - aig 10% os kipufogo akcio.
Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
+ - Re. Citroen rangat + egyeb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

>:   wrote irta.
>Kisertetiesen hasonloak a tunetek az en Citroenemnel is, viszont ez
>injektoros.  Nalam szinte csak nagy melegben, magas
>motorhomersekletnel jelentkezik ez a problema. Tavasszal a kocsi
>aljan futo fem benzincsovet kellett kicserelni, mert valahol el volt
>repedve, azota csinalja ezt a rangatast.
>A csere soran elvileg kerulhet szennyezodes az injektorba ugye?
>Esetleg okozhatja a legtelenites elmulasztasa, vagy idovel magatol is
>legtelenitodik a rendszer?
Tobb dolgot javasolnek neked. Eloszor nezd at a benzinvezeteket a tanktol az
injektorokig. Mert szrintem a Citrom valahol levegot kap. A mult heten en is
igy jartam, hogy a gumi benzincso kilukadt. Ugyan a benzin nem folyt, de a
lukon a levegot szivta rendesen. Vegyel injektortisztitot probald ki azzal
is. Tudtommal onlegtelenito a rendszered. Veletlenul mast nem babrakoltak
el??
>:   wrote irta.
>Ugynez ki, hogy a munkam miatt vennem kell egy autot, amiben csak az
 > eletemet fogom elautozni. Ezert lenne ket kerdesem olyanokhoz akik
  >nagyon sokat mennek varosban es videken egyarant:
A diesel tipusokat javasolnam neked. Golf D ; Ford ; Opel
  wrote
>Szerintetek mikor nem erdemes mar a karbiban fuvokakeszletet cserelni?
 Ha mar nem akarod hasznalni a gepet. Ha S 120 asod van veletlen de van 1
komplett fuvoka keszletem :-))

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.


Julius3. - aig 10% os kipufogo akcio.
Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
+ - Segitseget kerek.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
A nevem Tibor.
Van egy 1986 os VOLVO 360 GL tipusu injektoros 2000-es katalizatoros
jarganyom.
Sajnos nem sikerul beszerezni hozza semmijen
leirast,gepkonyvet,elektromos
kapcsolasi rajzot.
Amenniben tudod hol lehet ijet beszerezni esetleg van ijened kerlek
jelezd
egy levelben es esetleg megbeszeljuk a reszleteket.
Koszi a segitseget.
Tibor.

E-mail 
+ - elado VW Passat kombi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok,
eladnam 1986-os VW Passat kombimat. 1,6 benyo, kp.zar, riaszto,
vonohorog, nincs lestrapalva, szep allapotban van. Osszesen 190e km van
benne, aki ismeri, tudja, hogy ennel nem sok. Katalizatoros. Ha kell,
adok vele egyutt vagy kulon is 4 db 15" alufelnit, 4×100-as osztassal,
195/55 gumikkal. Az arak: 550e, 50e (a kocsival egyutt 580e) Erdeklodj:
06.20.977.63.64 Viktor
+ - lassu vezetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egyetertek Zaruba Karcsival, szerintem is veszelyes dolog a lassusag.
1., Felidegesiti a tobbi resztvevot, mindenki agresszivabb lesz.
2., Telen, havas uton, nem akkor kell hirtelen fekezned 40-rol pl.
amikor elotted Kalap Kazmer 20-szal totyorog? Teljesen biztonsagosan
vezethetnek 40-nel, ha nem kellene felnem az ilyenektol.
3., Elol potos IFA vagy Ven Lady 45-tel orszaguton, tuti, hogy nem o fog
osszetorni, hanem a 15 km-es kocsisorbol aki elozni probal. Mert a tobbi
persze egymastol 2 m-re lemaradva felveszi a tempot. Aki nem akar
elozni, biztositson annyi helyet, hogy beferjenek azok, akik esetleg nem
a napot akarjak lopni a kocsijukban! Ezen kivul, nem kellene 130-cal
elozgetnem az orszaguton. Komolyan mondom, vagy 60-nal vagy 130-cal kell
haladnod a magyar utakon. Ha beallna mondjuk a forgalom olyan 85-90-re,
komolyan felvennem a ritmust. Hidd el, nem azokra haragszom, akik
szabalytiszteletbol mennek 80-nal, hanem akik  a tobbiekre es
50-60-nal docognek. A legjobb, amikor 2,4 Micsibuzi Lo'ha'gato' Turbo'-i
auto moge kell beallnom 60-nal, amikor meg eloznek, persze hogy eszebe
jut a parasztnak, hogy megy a kocsija jobban is.

Ezen kivul legrosszabb a hatarozatlansag. Valtsak savot, indexeljek,
gyorsitsak, lassitsak? Nem azert veszelyes a tanulovezeto, mert nem tud
fekezni, kanyarodni, stb, hanem mert _meg_ nem rutinbol csinalja,
hatarozatlan. Te pedig talald ki, mit akar szegeny...

Ha valaki tudja miert: eddig a kocsim egyenletesen huzott alulrol egesz
a tetejeig. Egy ideje van egy fordulatszam (kb. 2500-2800 lehet) ami
alatt nem huz, majd ott megjon az ereje. Injektoros, L-szonda, ilyenek.
Kicsit ugy erzem, mintha fulladozna alatta. Most mi van?

Ja, a GL felszereltseg nalam: el. ablak, kp. zar, szervokormany, ABS,
allithato vezetoules-magassag, osztva dontheto hatso ules, 6 hsz.
radio-elokeszites, elso-hatso kodlampa (bocs, kodfenyszoro es
kodzarofeny), zold hovedo uvegezes, buko-nyilo tetoablak,
lampamagassag-allitas. Valoszeruleg a riaszto is gyari, mert olyan
gagyi. Meg van meg lekerekitett kormany, belulrol nyithato ajtok,
oda-vissza jaro ablaktorlo, leveheto tanksapka, elektromos belso
vilagitas... :-).

Viktor (Vectra A 1.8i)
+ - nem szeretnek megint haboruskodast-(suzuki) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Autosok figyelem !

Tenyleg nem szeretnem ha a targyban szereplo cselekvessorozat ismet elindulna ,
 de az Auto Magazin juliusi szamat olvasva megutotte a szemem a Suzuki szervize
kkel kapcsolatos inkognito teszt.Tudom ajanlani mindannyiunk szamara tanulsagke
nt.Ebben a cikkben nem magarol az autorol van szo , hanem a mogotte allo szervi
zhalozat minosegerol tesz tanubizonysagot.
Most mielott az ellentabor osszedorzsolne a kezet nekik is jeleznem , hogy "nal
uk" sem stimmel minden , latvan a panaszokat a lapunkaban.

HIX -esek Egyesüljetek ( de ne ugy ! )

SAMY
+ - autoval kulfoldre (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

azt tudja valaki, hogy sajat autoval a megvetel utan mennyi
idovel lehet kulfoldre menni?
pl ma megveszem, akkor mi a legelso nap, amikor kimehetek vele
kulfoldre? kell meg valamire varni, vagy eleg egy szerzodes?

raki
+ - W1.3 rangatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,
A Wartburg rangatasnal leirt tunetekhez hasonlokat produkalt a Szamaram,
amikor a karburatorrol a muszerfalon levo atfolyasmero muszerhez vezeto
vakumcso megrepedezett.
Csere utan a problema megszunt.

Utolag szeretnem megkoszoni a csorgo szamarara erkezo valaszokat. Koszi.

A HIX auto matrica jo lenne, szerintem valakinek Corelben meg kellene
csinalni, azt lehetne mailban terjeszteni, es akkor mar csak ki kell vagatni
foliavagoval. Par szazasert biztos, hogy megcsinaljak.

Udv, Joe
+ - Moszkvics alkatresz. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok!
Nemregiben szert tettem egy Moszkvics 2140-es kocsira.Kerdesem a kovetkezo:
Letezik meg olyan bolt ahol ehez a tipushoz tartanak meg alk.reszt?Aki tud
ilyet irja meg maganba legyenszives.Tudja -e valaki,hogy milyen olajszurot
kell bele rakni (mivel kompatibilis)?Szivesen varom olyan autosok leveleit
akiknek van tapasztalatuk evvel a markaval kapcsolatban.Es ha valaki tud
olyan szerelorol aki javit meg ilyen csodat,nagyon megkoszonnem ha
megirna,bar egyelore nincs ra szukseg de jo ha van.Segitsegeteket elore is
koszonom!
Zsolt,Bp.
+ - autopalya, elozes, bika a fekbe (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Eloszor ugy terveztem nem szolok bele a dolgokba, de amikor meglattam azt a
nehany levelet miszerint vannak akik belebikaznak a
 fekbe ha toljak oket az autopalyan, ekkor kicsit elszallt az agyam.
Kedveseim!Belegondoltatok mar abba hogy milyen erzes ha a ti kis
huncutsagotoknak kovetkezteben kb 150-170el beledszallnak mert te ugy
gondoltad hogy
"most en 120-al megyek, legyen ez masnak is jo, ha meg nem jo akkor majd jol
megszivja...." es az utkozes miatt mind a ketten atrepultok a szembejovo
savba es ott esetleg kamionos talalkozo van?
Nem?
Pedig akkor ezen most jo lenne elgondolkodni.
En az ilyeneket nevezem marhaknak , mert ok igenis veszelyesek a tobbiekre
nezve, mig azok akik gyorsan de biztosan kozlekednek azok nem.

Igen, en is gyorsan megyek a palyan, utazosebessegem altalaban 180 koruli,
de en is figyelem a tukrot, es ha valami gyorsabban jon
 mint ahogy en megyek akkor igenis lehuzodok.Nem szegyen az, mindenki meg
tudja tenni.

Velem egyszer ezt megcsinaltak (marmint a fekezest) es nem mentem neki a
masiknak de ha lampa lett volna akkor tuti kiszallitom es eltorom a ficko
labat.
Kivetel ha 100kilos az urge :)

Meg egyszer: ne nyomkodjatok a feket, ha mar ugyis azon van a labatok inkabb
huzodjatok le a p****ba..vagyis a jobboldali savba.
Irigysegbol nem engeded el??? Nem? Akkor szimplan idiota vagy? 

Hogy ilyen emberek vannak......

Kovacs Gyorgy
aki mogotted jon 180-al, de nem dudal meg villog de azert lemehetsz elole ha
van helyed....
+ - Fekfolyadek ellenorzes; Skoda karbi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Meg lehet-e allapitani a fekfolyadekrol 
>egyszeruen, hogy hasznalhato-e Vagy mar 
>cserelnem kell ?

Az Autoklub muszaki allomasain megmerik, 
par perc alatt megvan.


>Skodaval kapcsolatban lenne egy par.
>Szerintetek mikor nem erdemes mar a 
>karbiban fuvokakeszletet cserelni?

Idovel a pillangoszelep tengelye mellett 
kikopik a haz, es falsot sziv a karbi. 
(Jelenseg: alapjaratot nem lehet rendesen 
beallitani.) Ekkor mar nincs mit tenni, 
karbi csere. :(

Udv: Akos (S120L)

> ----------------------------------------------------------------
Get your free email from AltaVista at http://altavista.iname.com
+ - Re: kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Most én tudom rosszul a kreszt vagy ha egy gyalogos át akar menni a
>zebán az feltétlenül át kell enegedni nem?
>Akkor meg miért néztek hülyének?
>Szasztok
>Krisztiánrdes
>

Kedves Krisztian!

A KRESZ szerint a gyalogosnak attol a pillanattol val elsobbsege, hogy
letette a labat a zebrara. Az elet azonban mas, az eletben az erosebb kutya
b***ik.

Udv
Andras
Toyota Corolla
+ - Automata (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Azzal a kerdessel fordulnek hozzatok, (mivel latom, hogy profik is vannak
kozottunk), hogy van-e valakinek olyan ismerose, aki jartas automata
valtokban. Nincs problemam a szerkezettel, de nekem gyarilag nincs SPORT
kapcsolom. Az az erzesem, hogy ennek a beszerelese nem lehet nagyon
bonyolult dolog.
Segitsegeteket elore is koszonom.

Udv

Andras
Toyota Corolla
+ - kerekpartarto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

ezt a kereszttartot adtak hozza, vagy barkácsolni kell?

Tegnapelott applikaltam fel probabol ket - egyszerubb - bicajtartot a
tetore, mivel hetvegen utazunk. Eddig nem volt ilyenem, es ugy veltem,
hogy ha felrakok minden tartozekot, akkor annak birnia kell a tempot.
(Na jo, 140-et csak kamionsor elozesekor.) Most akkor mire szamithatok?

Udv:
PJ.

x.krisz ro'tta:
Még nagy sebességnél is (140 km/h) Persze kell hozzá egy
masszív kereszttartó is, mert a szél azért dolgozik a bringákon, de
eddig semmi gondunk nem volt velük.
+ - DT125 alkatresz kell (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Yamaha DT 125 R-hez  (1994 )  keresek muszerfalat,  hatso lampat ill.
iranyjelzoket

Udv: Alajos
+ - kerekpartarto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

ezt a kereszttartot adtak hozza, vagy barkácsolni kell?

Tegnapelott applikaltam fel probabol ket - egyszerubb - bicajtartot a
tetore, mivel hetvegen utazunk. Eddig nem volt ilyenem, es ugy veltem,
hogy ha felrakok minden tartozekot, akkor annak birnia kell a tempot.
(Na jo, 140-et csak kamionsor elozesekor.) Most akkor mire szamithatok?
Meg egyaltalan, minden tapasztalat erdekel: szelere erdemes szerelni,
vagy kozepre, erdemes-e elforditani a kormanyt, vagy hagyni kell, mert
ugy szoritja le a bicajt a szel, stb...

Udv:
PJ.

Ui.:
Elnezest, ha ketszer lesz, de elsore ugy tunik,hogy nem ment el.

x.krisz ro'tta:
Még nagy sebességnél is (140 km/h) Persze kell hozzá egy
masszív kereszttartó is, mert a szél azért dolgozik a bringákon, de
eddig semmi gondunk nem volt velük.
+ - Hatso ablak futoszal javitas... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

Tegnap delutan vegre raszantam magam a hatso ablakfutes
javitasara, szerencsere csak ket szal volt szakadt kozeptajon. 
(Frigyes kuldott utanvettel ehhez valo festeket. )
Sima festeknek latszo dolog, aminek radasul a szine is megegyezik 
az eredetivel. Az elozoleg szepen kipucolt uvegre kell felragasztani 
egy tixo-szeru csikot jobbrol-balrol a tetthelyre, (hogy mindent 
megse pingaljunk mar ossze) es mar lehet is festegetni kozotte...
Nalam olyan 0.5..1 mm-es szakadas lehetett, ket retegben 
festettem, persze kozte szaradasi idokkel. 

Utana persze proba. Szerencsere, ha a klima sokat megy es
leallitas elott 1-2 perccel nem kapcsolom ki, akkor nem tudja
hutofelulet kiadni magabol a hideget, remek paras ablakot
lehet csinalni a kovetkezo inditaskor. Raadasul zivatar is volt,
tehat remekul latszott, hogy az eddig sztrajkolo csikok is aktivak
lettek. WOW !!!


Szoval ajanlom mindenkinek !


Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/AAS
(OMEGA 2.3TDi)
+ - autopalya-nepneveles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: En a Sierras helyeben neha raalltam volna a fekre, padloig, s ha
: nekemjossz te fizecc, mert a kovetesi tavolsag almas volt....
: Mwegcsinaltam mar...

Mielott ezt a bunkosagot nagyban alkalmazni kezditek: a germanoknal azert
sem erdemes, mivel "indokolatlan veszhelyzet okozasa" (valami hasonlo
jogi neve van) miatt a ka'r egy reszet (mondjuk a harmadat) radverik.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - KRESZ autopalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akkor ujra itt az idezet, amelybol szamomra vilagosan kiderul, hogy az
autopalyan is ervenyes a parhuzamos kozlekedes szabalya. A hely, ahonnan
letoltottem, a Belugyminiszterium site-ja, amely elmeletileg az ervenyes
KRESZt tartalmazza:
http://www.b-m.hu/rendvedelem/rendorseg/kozlekedes/
kresz_IV_a_1_a.htm#Kozlekedes_autopalyan_es_autouton

Hosszu lesz, de a vita lezarasahoz erdemes elolvasni

Haladás az úton

25. § (1) Járművel a forgalmi, az időjárási és látási viszonyoknak, továbbá
az útviszonyoknak (az út vonalvezetésének, az útburkolat minőségének és
állapotának)
megfelelően kell közlekedni; figyelemmel kell lenni a jármű sajátosságaira,
az utasokra és a rakományra.

(2) Járművel az úttesten - az előzés és a kikerülés esetét kivéve - annak
menetirány szerinti jobb oldalán, az út - és forgalmi viszonyok szerint
lehetséges mértékben
jobbra tartva kell közlekedni. Lassú járművel, kerékpárral, állati erővel
vont járművel, kézikocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan
haladó járművel szorosan
az úttest jobb szélén kell haladni. Párhuzamos közlekedésnél a jobbra
tartásra a külön szabályok (36. §) az irányadóak.

(5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a
forgalmat akadályozza.

(3) Az előzést - a (4) és az (5) bekezdésben említett esetet kivéve - balról
kell végrehajtani.

36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy
több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4)
bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban
kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra
bekanyarodás, illetőleg
megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot,
a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a
párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.

(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos
irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a kü
lső forgalmi
sávba vissza kell térni. Ha azonban személygépkocsival, motorkerékpárral
vagy - lakott területen belül - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal
a vezető több
járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban, feltéve, hogy
ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha
pedig a
forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a
belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.

(3) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos
irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van, a (2) bekezdésben
foglalt
rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a
második forgalmi sávban - a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések
megtartásával -
bármely járművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi
sávokra - a balra bekanyarodás esetét kivéve - ráhajtani csak
személygépkocsival
szabad.

(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten,
amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső
forgalmi
sávban (sávokban) személygépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is
szabad haladni, feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó
járművek
közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6)
bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról
el szabad
haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében -
kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés
résztvevőit zavarni tilos.

(5) Ha a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokban összefüggő
járműoszlopok alakultak ki, forgalmi sávot változtatni csak abban az esetben
szabad, ha a vezető
bekanyarodásra vagy megállásra kíván felkészülni.

(6) A párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten tilos

     a) járművel az úttest felezővonalát - a balra bekanyarodás, illetőleg a
megfordulás esetét kivéve - átlépni;

     b) két járműnek - az egy nyomon haladó jármű melletti elhaladást
kivéve - ugyanabban a forgalmi sávban egymás mellett haladni;

     c) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt
gyalogosátkelőhely előtt másik jármű mellett elhaladni.

(7) Ahol valamelyik forgalmi sáv megszűnik, annak a járműnek van elsőbbsége,
amelyik terelővonal átlépése nélkül haladhat tovább. Ha a forgalmi sávok
útburkolati
jellel jelölve nincsenek, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik
irányváltoztatás nélkül tud továbbhaladni; ha pedig mindkét jármű csak
irányváltoztatással tud
továbbhaladni, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik addig a jobbra eső
forgalmi sávban haladt.

(8) Autóbusz-forgalmi sávban csak a menetrend szerint közlekedő autóbusz és
trolibusz, valamint az autóbusz és trolibuszforgalom zavarása nélkül a
személytaxi
közlekedhet. Más jármű erre a forgalmi sávra, a sáv keresztezését és
bekanyarodásra felkészülést kivéve, nem hajthat rá. Ahol autóbusz-forgalmi
sáv van, a
menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz - a kikerülés esetét
kivéve - csak ebben a forgalmi sávban haladhat.

(9) Ahol kapaszkodósáv van, a kapaszkodósávon kell haladniuk azoknak a
járműveknek, amelyek a jelzőtáblán [17. § (1) bek. h) pont] megjelölt -
ennek
hiányában lakott területen kívül 70 km/óra, lakott területen 40 km/óra -
sebességnél lassabban haladnak.



Közlekedés autópályán és autóúton

37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra
szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel,
illetőleg gépjárműből és
pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton
legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű
közlekedése
tilos.

(2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi
sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell
alkalmazni.

yerico
+ - Elmelkedesek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Mindenki!

Azert irok, mert nem birom megallni, hogy a duhomet magamban tartsam. Kb.
egy oraja Kecskemeten, ahol lakom megyek a Trabikammal egy ket savos uton a
kulso savban. Mellettem "fej-fej" mellett Golf I.-es. Gondolt egyett a
golfos es savot valtott. Nem is lett volna baj, ha indexel es nem mellette
vagyok. Eppen eso utan voltunk. Akkorat kellett fekeznem, hogy a kocsi -szo
szerint - mar kezdett keresztbe allni /max 40-ennel mentem!/. A ket kocsi
kozott volt kb. 10 cm. Lehet, hogy kevesebb. erre elkezdtem dudalni, mire a
fickonak kezdett feljebb allni. Gyorsan el is tunt, meg sem allt egy
pillanatra sem. Az az igazsag, hogy egy pillanatig ugy gondoltam, hogy
jobban is teszi. mert meg veletlenul utana megyek es megkerdem tole, hogy
tudja-e hogy mi az az uveglap az ajton, amibe ha belenez latja magat? de
aztan gyorsan sikerult lehiggadnom! Lenne is egy kerdesem: fel lehet-e
szerintetek az ilyet jelenteni "kozuti kozlekedes veszelyeztetese" cimen?
Ez foleg jogi  kerdes lenne. 
Mas.  wrote: 

>Sziasztok autósok!

>MA reggel egy érdekes eset elszenvdője voltam. Budán lakom az egyik
>nagyforgalmú bevezető út mellet. Mentem volna át a buszmegállóba. A
>kifelé vezető sávban senik se jött, így hát a ZEBRÁN bementem az út
>feléig, és vártam, hogy ki áll meg átnegedni. Háááát senki sem akart.
>Sőőőt még hülyének is nézetek, hogy mit csinálok itt a zebrán az út
>közepén. Aztán valaki megállt...
>Most én tudom rosszul a kreszt vagy ha egy gyalogos át akar menni a
>zebán az feltétlenül át kell enegedni nem?
>Akkor meg miért néztek hülyének?
>Szasztok
>Krisztiánrdes
  
Nem tudod rosszul. Csak sajnos Mo-on ez a divat. Sokak szerint elso az
AUTOS /bocs, hogy kiabaltam, de ki kellett emelnem/ es utana johet barmi
mas. Par hettel ezelott irtam, hogy Daniaban milyen a kozlekedes. Tudjatok,
lehetne mit tanulni!!! Egy picit, ha jobban odafigyelnenk egymasra
/gyalogos, biciklis, stb/ es nem csak az anyazas menne, akkor mar megerte.
Beleertve a jobbrol elozest is autopalyan! Legalabb mi Hix Autosok
probaljuk meg! /Ezt nem ugy ertettem, hogy mindannyian kulturalatlanul
kozlekedunk! Nem akarok altalanositani! Csak sajnos apamnak igaza volt,
amikor tanultam vezetni es ezt mondta nekem: "Ugy ulj be a kocsiba, hogy te
vagy egyedul a normalis. Rajtad kivul mindenki hulye!"/
Elnezest, hogy hosszura sikeredtem, de ki kellett "duhongenem" magam.
Remelem ezzel nem inditok ujabb felesleges vitakat a listan! De KULTURALT
modon szivesen elbeszelgetek errol barkivel!!!

Zoli /egy autos, aki probal Europai modon kozlekedni Magyarorszagon/
+ - Skodasok tabora (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem tartozom a regi Skodasok koze, mivel meg csak bo egy eve van egy
Feliciam. Nem eszik sokat, altalaban 7 liter alatt egy kicsivel, de eleg
sportosan jarok vele (azert az meg nem ralli a fouton), viszont a
tapasztalataim szerint elozeskor jobban "ugrik" mint az 1.4-es Astra.
Korabban meg olyan autos ujsag-tesztet lattam, ami szerint jobb a
torestesztje, mint a golf III-asnak, az escortnak, es az astranak. Ez
volt vegul is a donto tenyezo, amiert a skoda mellett dontottem. Nem
bantam meg es csak ajanlani tudom mindenkinek.

Nos ennyit a mennybemenetelhez.
Most pedig lenne egy keresem, ha valakinek van Skoda Feliciaja, ami
KANARI SARGA, akkor az legyen olyan jo es jelentkezzen, ossze akarom
hozni a magyarorszagi csapatot (kb.: 10 ilyen van az orszagban gyari
eladasbol).
Szoval segitseget kerek, hogy egy jo buli osszejojjon.

Egyebkent tudjatok, hogy 2000 utan ismet megvaltozik a Skoda Felicia
arca?
Tud valaki rola kepet, mas infot szerezni?

Koszonet, es udv mindenkinek

Sowesz
Boldog KanariSarga-Felicia Tulajdonos
+ - Re: Fekfolyadek es RE: story (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Varga Tibor wrote:

> Meg lehet-e allapitani a fekfolyadekrol egyszeruen, hogy
> hasznalhato-e Vagy mar cserelnem kell ?
> Nincs kedven felforralni, hanem valami olyasmire gondolok,
> mint a hutofolyadek vizsgalata. Ahhoz csak 1 csepp anyag kell.

Van ra muszeres meres, de nem tudom hogy hol csinalnak ilyent. Egyebkent ket
evente celszeru cserelni a fekolajat. Akkor nem lehet bajod vele.

Istvan
+ - Zarszerkezetet keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet az autos szekcionak !
Bar tudom hogy itt a BMW markat csak elrentettesnek szoktak
emlegetni, es nem volt Skodam,  megis hozzatok fordulok. :-)
Szuksegem lenne egy kesztyutarto zarszerkezetre, mert a regiben
eltort egy fem kallantyu. Tudomasom szerint ez BMW betegseg, 
de ez legyen a legnagyobb baja.
Szoval nem tudtok valami jo kis bontot vagy egyebb forrast eme
alkatreszre ?
Egy 89-es 524td-be kellene.
Koszonettel:Csaba from Balatonma'riafu:rdo"-also'

> E-mail :   [ ezt hasznalom ]
                [ sms, max. 72 kar. a subjectbe]
Telefon: 30 9695286
+ - w1.3 beazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Vladnak

A csomagtered a hatso ablak rossz szigetelese miatt azik be. A
legegyszerubben ugy lehet megcsinalni, hogy vesz az ember egy szilikon
pisztolyt, meg tubust, es elkezdi szepen tomiteni. Kell hozza egy vekony,
lehetoleg eros (nem fem!) muanyag csavarhuzoszeru szerszam. Azert nem fem,
mert ezzel osszekarcolsz mindent. Most szepen felemeled az uveg
gumiszigeteleset, es benyomod ala a nem tul sok szilikont. Ezt az emelest a
tubus hegyes vegevel (amibol az anyag jon) is meg lehet csinalni. Lehetoleg
ha visszaengeded a szigetelest, akkor ne csorogjon mindenfele a szilikon.
Tehat nem kell sok. Ezt meg lehet csinalni kivulrol is, meg belulrol is.
Tehat ugy ertem, hogy az auton kivul, de a gumicsik femmel, es uveggel
erintkezo oldalan is. Erdemes a regi mar megkovesedett szigeteloanyagot egy
kicsit eltavolitani. 
Megoldas ketto, elviszed szerelohoz, es uveg ki, uveg be, tisztitas, es
szilikonos tomites. Dragabb.

Nekem is ez volt a baja (tobbek kozott), megoldottam (ezt is), mar nem azik
be.

Udv

Csaba
+ - Nektek mennyit eszik? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helo!

Erdekelnenek tapasztalatok hogy mennyit fogyaszt egy 324TD-s BMW (88-89 koruli)
,
illetve egyeb - kb. 10 eves - diesel autok. Nem fogyasztasi rekordok erdekelnek
,
hanem realis, tobbnyire varosi ertekek.
Hirdetesekben hihetetlen ertekeket latok neha, es nem tudom mennyi az
igazsagtartalma ezeknek. (nehany emberke sajat allitasa szerint mar birtokolja 
az
autogyartok altal ugy ahitott 3 lityis autot :))
Elore is koszi az infokat.

          BZS
+ - Elado R/C buggy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A kocsi 4  kerek meghajtasu, 3 differencialmuvel,
3.5ccm es motorja van, es 70-80 km/h a vegsebessege.
Termeszetesen, ezt a sebesseget rosszminosegu folduton
is siman eliri, amit a fuggetlen kerekfelfuggesztesnek,
es az olajtoltesu lengescsillapitoinak koszonhet.
(fantasztikus latvany amikor felmeter magasra
felnyomjak a homokot a kiporgo kerekek.)

A kocsi egyebkent nem jatekauto, hanem egy
1/8 (50x30x20) as meretaranyu versenygep, ami eleg jol
birja a gyurodest.

Udv: Ifj Rozgonyi Andras 3-559-754
+ - Re: *** HIX AUTO *** #413 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> > >mikor beesett mogem egy 2.3D Sierra e veszettul villogott. A kulsoben
> > >kamionok lb 80-nal. A finom fekezes 120-ig nem gyozta meg, igy satu
> > >kovetkezett. kb 10 centi volt a ket auto kozott, mikor vissza ketto
> > >padlogaz. Utanna elengedtem es 145-tel toltam vegig Szekesfehervartol
> > >Pestig.
>
> En a Sierras helyeben neha raalltam volna a fekre, padloig, s ha
> nekemjossz te fizecc, mert a kovetesi tavolsag almas volt....
> Mwegcsinaltam mar...

Na ja, csak en betartom a kovetesi tavolsagot. Ha en tolni akarok valakit, akko
r
csak refi, index es kurt johet szamitasba. Nem esem bele abba a csapdaba, amit
elotte en is megjatszottam :)
Nem tudom, hogy miert bantjatok a kalapos vezetoket! Nem lett a Ladamnak ujabb
baja,csak a visszpillantomon csinalt meg nehany karcolast. Ez ma del korul tort
ent,
ugyanis egy peldany a Fradi palya mellett ugy dontott, hogy o a belsobol egyene
sen
megy tovabb. Sikerult is neki, bar a mellettem ulo elvtars nagyon anyazott, ped
ig
az karos az egeszsegre. Nalatok elofordult mar, hogy az utas majdnem megveri a
masik autost? Ez jopbb mint a pitbull :)))))

Frescho
+ - Sierra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

A segitsegetek szeretnem kerni.
Helyzet a kovetkezo: Adott egy Sierra 2.0i gepkocsi ('87-es), meg az o
rangatasa. Erdekesen adja elo magat mert csak neha csinalja, olyankor
rangat, barmilyen fordulatszamon megyek vele (tartosan). Ha padlot taposok
neki, megy mint a veszett (lehet, hogy csak ki van ra ehezve :) ). A
legfurcsabb az egeszben hogy teljesen veletlenszeruen jon elo ez a problema,
egyebkent teljesen normalis. Ha tud valaki hasznos otlettel szolgalni, vagy
tudja hol van olyan Ford szerviz, ahol rendesen megcsinalnak (nem azzal
kezdve, hogy ki kell cserelni a komplett injektort) kerem irja meg.

Mas. Lenne egy sztorim meg tavaly nyarrol.
Augusztusban tortent a negynapos City Rallye elott. Mivel addig kb 6-700
km-t autoztam a Trabantommal (a Sierra a csalade) gondoltam fejlesztem magam
egy kicsit, nehogy szegyent valljak az ugyessegiken, es kimentem otthon
(Ozd) a tanpalyara gyakorolni. Persze nem az elindulast es a padka melle
parkolast gyakoroltam. Szoval kapubeallo kb. 40-es kezdosebessegel, szlalom
kicsit csuszkalva, stb. Hozza kell tennem a palya teljesen ures volt, sehol
egy auto, vagy akar biciklis. Erre megjelent a Kozeg, kozolte hogy ha ot
percen belul nem tunok el onnan megbuntet.
Kerdes hozzatok: Lett volna ra joga?
illetve: Hola banatba' gyakoroljak ha a tanpalyan nem lehet?

Bocs, ha hosszu voltam
  Hofi

U.i.: A talakozot en is tamogatom. A gokartpalyat is. :-)
+ - Wartburg 1.3 gondok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Probaltam rovidre fogni magam, hat igy sikerult, ugyhogy
bocs a tobbiektol.
Szoval segitsegek kerek azon kedves autostarsaimtol, akik erdekeltek w1.3-ban,
mivel fel eve vasarolt varnyummal idovel felhalmozodtak a problemak. Amator
vagyok, de igyekszem ertelmesen felvazolni oket.

1. A legaktualisabb:
- Kezdettol problemas a fenyszoro(tavfeny): tartos utazas, razkodas alatt
hirtelen kialszik, teljes sotetseg, kikapcs-visszakapcs., megint minden rendben
ujra kialszik -> ciklusba estunk. 
- Ennek folytatasakent egeszen komplexen jelentkeztek villamossagi bajok.
Megvalosulasa:
        ha nincs vilagitas bekapcsolva, index OK
        helyzetjelzo: OK
erdekessegek most jonnek:
        tompitott bekapcs: semmi nem eg
        helyzetjelzo vagy tompitott bekapcs ES index: dupla frekvencian villog
elol a helyzetjelzo(ilyenkor egy kinai lampasorral feldiszitett karacsonyfahoz
hasonlit leginkabb)
        tompitottra fenyszorot kapcsolok: ket index folyamatosan eg elol,
vilagitas nem 
Valahogy igy emlekszem, talan a felvazolt korisme alapjan ki tudjatok
kombinalni, hol lehet a baj. Miert fonodik ossze az index a vilagitassal
(koboraramok)? Lehet, hogy a kormanykapcsolo hibas(fenyszoro) mar regota es o
kavar be? Szoval van valami otlet? 
Szerelohoz nem akarok menni addig, mig veletek nem konzultaltam ;-)  nehany
rossz emlek utan inkabb csak a konkret teendokkel fordulnek hozza.
Egyebkent nagyon mokas latvany lenne az auto produkcioja, ha nem gondolnek arra
,
hogy kozlekednem is kene vele.

2. 
> Temakor: w1.3- fullad ( 13 sor )
> megcsinaltatni. Nekem pl az volt vele a baj, hogy nem nagyon ment, meg
> kellett padlozni, majd hirtelen elkezdett gyorsulni. Siman nem volt
> hajlando menni, csak gyorsulni, vagy lassulni. A szijrol mar irtam, hogy
Nekem ket hete tartos egyenletes sebessegnel fordulat szepen lassan visszaesett
,
de a gyorsitas ment. Szerelokereses, kozben mar gyorsitani sem lehetett,
kengurubenzin rangatott, majd elmult es nem jott elo azota (kb. 500km). Mi volt
,
koszos benzin (nem a szokasos benzinkutnal tankoltam)? (Egyebkent azota volt eg
y
hatso kipufogodob csere.)

3.
> Temakor: azik a warnyu feneke ( 8 sor )
> A nagy budos helyzet az, hogy beazik az 1.3-as wartburgom
> csomagtere. Tudtok valami helyet ahol lehet venni ra masik gumi
Nekem eso utan a kesztyutartomban es a kardandobozban(Ladanal igy neveztuk)
szokott allni a viz + az ajtonal is befolyik, nedves a karpit. Hogy-e adnak az
ajtora gumiszalagot, erdemes egyaltalan vacakolni vele? Elol beazassal mi a
teendo?

4. Na meg egy: Szerinteteka feltengelyek hanykilometer utan kophatnak el ugy,
hogy megerjen a cserere? Van tapasztalat?
5. Eredetileg milyen gumikopenyekkel szallitottak az uj wareszokat
NDK-bol(1989.)?
6. A napfenyteto lehet-e gyari vagy az elozo tulaj rakatta be?
Igy hirtelen tobb kerdesem nincs ;-)

Egyebkent jo lenne a verda, meg igy is elegedett vegyok vele. Csak az elektromo
s
problemak szomoritanak el.

Bocs a levelhosszert, de soka gyultek a bosszusagok.
Varom otleteiteket.

Udv.
Deer
+ - Aksi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

Ket es feleves Peiron aksi lassan megerett a cserere... Sikerult 
total lemeritenem :-) amire a kis draga a toltes (off line) soran 
8A-es indito toltoarammal reagalt, de alig ket ora alatt 2-3A-ra 
leesett, es erosen elkedett pezsegni... Szoval ha jol emlexem, 
a tankonyvek valahogy igy diagnosztizaljak a szulfatosodast... 
:-(

Az uj aksirol: 55Ah-s kellene (VW Golf I), de eleg mellbevagoak 
az arak :-( (Vagy csak en vagyok elmaradva :-(() BOSCH aksi 
16-20 kHUF, valami noname joszag 11 kHUF... Ja, es 
gondozasmentes, a BOSCH SILVER annyira, hogy meg 
cellakivezetoket sem tartalmaz... Hat a desztvizet ibjekcios 
tuvel adjam majd hozza? :-((

Amiert irok: a) erdemes-e noname aksival sporolni? b) Tenyleg 
ilyen marha dragak? :-(

TIA


--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
+ - kopott vezérmutengely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tamas Janos kerdezte, hogy mirol lehet megismerni a kopott
vezermutengelyt.
Ez attol fugg, hogy  kipufogo, vagy  szivo butyok van megkopva. Ha
szivo, akkor valoszinuleg foleg magasabb fordulaton csokkeno
teljesitmeny, es egyenetlen jaras. Ha kipufogo, akkor magasabb
fordulaton a gazok egy resze nem jut ki a kipufogocsobe, es a
szivoszelep kovetkezo nyitasakor visszapofazik a karbiba. Eredmeny magas
fordulaton bogo hang, motor elerotlenedese, korom a karburator torokban.

Szanto Istvan
+ - Mercedes 123 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata a fenti autoval? Leginkabb a 240D erdekelne,
nagyjaboli ar, fogyasztas, fenntartasi koltsegek.

Tibi
icq: 37929652
+ - Re: HIX matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!



> A HIX AUTO matricat nem tartanam hulyesegnek, legalabb lehet, hogy
> megismernenk egymast. Lehet, hogy el tudnam intezni nagyobb tetelben
> is, csak a szetosztassal lenne gond. Azt ne varja senki, hogy 600 fele levelb
en
> elkuldjem. Ha van valakinek valami otlete, szivesen veszem!
>
Ha lenne egy HIX AUTO talakozo, akkor szet lehetne oszani a
matricakat... ket legy egy csapasra.. :o)

Udv..........Adam
+ - melynyomo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van valakinek valamilyen tapasztalata a Dragster melynomokrol? Az ara
eleg jo, amerikai (szeretem oket), ugyhogy elso ranezesre...

Udv.....Adam
+ - Re: autopalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> ADAM!!
>
> Pliiiiz, ha idezel, akkor azt tedd teljesen!!!!!
> Olyasvalamit irtam, ami arrol szolt, hogy ott van a leallosav,de ha nem jon b
e,
>
> akkor meg mindig nekiallhatsz villogni, dudalni (akar fekezni is) stb....
>
De konyorgom, ne is gondoljunk mar arra, hogy a lealosavban elozzunk...
azert ez durva...

> Egyebkent, ha "pont akkor" talalja ki, hogy megis lehuzodik, akkor Te siman
> (irany- es sebessegkorrekcio nelkul) beleronygyolsz???? Ez azert egy kicsit
> meleg lenne...
>
En ezt egy szoval nem mondtam...   de van, amikor mar egyszeruen nem
tudsz mit tenni...

> Ez a "pont akkor" meg kulonben is kicsit keplekeny.... Ez ugyanolyan, mint a
> "mi van akkor, ha" vagy "hogy dontottem volna, ha" kezdetu, filozofalgatas.
> Ha kijon, akkor kijon. Meg kell oldani.
>
Az egesz elet ilyen ha-kbol all...  hogy mi lett volna ha...  de ez az
amin nem kene vitaznunk, mert baromira nem tartozik bele a HIX AUTO-ba.
Van, amit mar nem lehet megoldani, akarmilyen is legyen a vezeto... es
egy eletunk van, vigyazzunk mar ra....


Na kukucs..........Adam
+ - Wartburg 1.3 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A wartburgodnal valoszinuleg a karburator a bunos. En nem tudtam mit tenni
>vele, fogtam es kicsereltem. Bar lehet, hogy nagyon egyszeru lett volna
>megcsinaltatni. Nekem pl az volt vele a baj, hogy nem nagyon ment, meg
>kellett padlozni, majd hirtelen elkezdett gyorsulni. Siman nem volt
>hajlando menni, csak gyorsulni, vagy lassulni.

En ilyet a szamaramnal tapasztaltam es ott egyszeruen a fofuvoka perforalt
szoknyaja esett le es elzarta a benzin utjat. Padlogazzal gyorsult, mert a
masodik torkon keresztul kapott anyagot.
Itt viszont, ha jol ertelmeztem a kerdest, nem ez a problema. Sokan irtatok,
hogy alacsony a karburatorban a benzin szint, nos ez viszont allando
"gyengeseget" okoz es nem jon rendbe 10 km utan.
Nekem volt zastavaval egy pont ilyen jellegu hibam, az AC-pumpa egyik
visszacsapo szelepe okozta. Valamennyire visszazart ezert "oreges"
vezetesnel nem volt gond, viszont folyamatos gyorsitasnal ill. nagy temponal
nem volt kepes a karburatorba potolni az elhasznalt benzint es igy mar
valoban alacsony lett a szint, es az auto lassult, majd visszaveve a gazt
egy par kilometer utan ujra feltelt a karburator es tokeletesen ment. A hiba
ugy derult ki, hogy lehuztuk a karburator bemeno csovet es az AC-pumpat
mukodtetve(ha nincs kar oninditoval) epphogy csak cseppeket szallitott.
Ha megsem errol lenne szo, akkor is remelem valakinek segitettek
tapasztalataim.

udv.

Istvan
+ - Ford Escort (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Mi a velemenyetek a 91-es vagy 92-es 1.8-as dizel Ford Escortokrol?
Mennyire strapabirok, erdemes-e foglalkozni veluk (vasarolni)?

Elore is kosz.
+ - Ki Mit Tud? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A kozeli jovoben egy uj autot kell vennem. Nehany markarol szeretnek
kerdezni, de nem szeretnem, ha ennek urugyen szeret/nem szeret vita
alakulna ki a forumon. Ezert aki nem akar konfrontalodni, de segitene
nekem, irjon a cimemre, legyen szives. Persze ha a lista birja, oda
is mehet, ott is megtalalom.

Termeszetesen jo es rossz is erdekel. A markak/tipusok:

Nissan Almera
Seat Cordoba
Suzuki Swift Sedan
Ford Focus
Ford Escort
Opel Astra (uj & classic)
Skoda Felicia
Citroen Xsara
Renault Megane (foleg a regebbi, de meg ujan kaphato  valtozatok)
Honda Civic

Egyeb tippek is erdekelnek 3 millio alatt a 4-5 ajtos kategoriakban

A fobb szempontok:

ar/ertek
ertektartas (ha majd eladom, mennyit vesztek)
utasbiztonsag (legzsak, ABS, gyurodesi zona, stb.)
garancia/meghibasodasi hajlam (assistance, tipikus hibak)
kenyelem 
megbizhatosag
mennyire lopjak a fajtat (pl. Vw-t, BMW-t ne is ajanljatok, azert se, mert amug
y is dragak)

Ami biztos:

nagyreszt varosi kocsinak kell, de gyakran hetvegi videki utakra is,
gyerekekkel, csomagokkal

a felesegem is vezetne (most meg kezdo), tehat a kezeles kenyelme/egyszerusege
is szempont


Koszonet minden valaszert!
+ - subscribe (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

subscribe
+ - Kerdes... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mostanában hallottam, hogy bejön egy új rendelet hamarosan aminek
következtében nehezebb lesz levizsgáztatni a régebbi típusú
autókat.(10-15év körülieket)...vagyis sokkal szigorúbb követelmények
lesznek a vizsgáztató helyeken. Tud valaki erről valami részletesebbet?
Pl.: Mikortól lép életbe? Stb.

Előre is köszönöm a segítséget!

Lacek

ui: Ha lehet akkor a magánba is küldjétek a válaszokat, ne csak a
listára mert nem vagyok tag. Köszi!

--
Lacek's Bikini Magazin
http://bikini.swi.hu
+ - Balra tarts? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Erdekes.....  Az egyik szabalyserto autos  (150-260- nal akar menni
> a magyar autopalyan) elvarja, hogy a masik szabalyserto autos
>(a belso savban felejti magat 120-140-el abbam a tudatban, hogy
>-szabalyosan- nem erheti utol mas), elosegitse, elsobbseget adjon
>az o szabalysertesenek....    (!!??)

Senki nem hivatkozhat mas szabalysertesere, ha szabalytalankodik.
Ez mindenutt igy van , de kulonosen a kozlekedesben.
Vagy neked az ovoneni megengedte, hogy osszefirkald a falat, ha a
a Kovacs Rezsoke csunyan beszelt?

>Szoval 120 folott mar feltartasrol sem lehet beszelni, de azert a bunkoja
>terrorkodik. Ez egyebkent ervenyes a frissen kinyalt oltonyos
>menedzser-patkanyokra is, akik hasonloan kozlekednek.

Aki ult mar 180-al halado autoban autopalyan, annak biztosan tudja
mekkorat kell fekezni es mit lehet atelni, ha kivag ele 120-al egy
figyelmetelen autos. Ha a satufek kikenyszeritese nem feltartas,
akkor mi az?


*************************************
     Ákos   
*************************************

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS