Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 380
Copyright (C) HIX
1999-05-11
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Merci motor 130 C-on (mind)  25 sor     (cikkei)
2 Szlovakia (mind)  8 sor     (cikkei)
3 Re: Radardetektor (mind)  7 sor     (cikkei)
4 Draga jo kapitalistak (mind)  30 sor     (cikkei)
5 Kenwood, RDS (mind)  50 sor     (cikkei)
6 RDS valaszok (mind)  10 sor     (cikkei)
7 Tankolas (mind)  18 sor     (cikkei)
8 Suzuki utalat (mind)  48 sor     (cikkei)
9 VW Polo kipufogo-rendszer (mind)  8 sor     (cikkei)
10 uvegmuves (mind)  16 sor     (cikkei)
11 turbo-s cikk (mind)  19 sor     (cikkei)
12 olajcsere bejaratas utan (mind)  13 sor     (cikkei)
13 punto (mind)  6 sor     (cikkei)
14 Lada karbi (mind)  20 sor     (cikkei)
15 futomu ujra. (mind)  42 sor     (cikkei)
16 Szia Frigyes! (mind)  5 sor     (cikkei)
17 Kiigazitas, kerdes, trabi porlaszto, bejaratas (mind)  29 sor     (cikkei)
18 torott lampa, borkormany vedelem (mind)  13 sor     (cikkei)
19 viz a dizelbe (mind)  12 sor     (cikkei)
20 LADA+befecskendezo rendszer (mind)  23 sor     (cikkei)
21 Re: W 1.3 vizpumpa helyesbites (mind)  22 sor     (cikkei)
22 elado Opel Ascona kormanymu (mind)  11 sor     (cikkei)
23 Talan Shell kut, talan nem... (mind)  49 sor     (cikkei)
24 Skoda tuning (mind)  110 sor     (cikkei)
25 radardetektor a kesztyutartoban (mind)  7 sor     (cikkei)
26 Egy kis futomu bibi... (mind)  10 sor     (cikkei)
27 Hayso ablak futoszalak (mind)  16 sor     (cikkei)
28 Re. Csorges (mind)  18 sor     (cikkei)
29 3 X re. Zasztava adalek (mind)  26 sor     (cikkei)
30 Lada tuning - feltoltes (mind)  15 sor     (cikkei)
31 Hogyan lehetne megrendelni? (mind)  7 sor     (cikkei)
32 Forma 1 - Monte Carlo (mind)  18 sor     (cikkei)
33 Re: BMW bonto (mind)  14 sor     (cikkei)
34 Kereklopas ellen (mind)  22 sor     (cikkei)
35 AUCHAN olaj, vizbefecskendezes (mind)  34 sor     (cikkei)

+ - Re: Merci motor 130 C-on (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Felado :  [Hungary]
>>Temakor: Re: Merci motor 130 C-on. ( 30 sor )
>>Idopont: Thu May  6 06:48:40 EDT 1999 AUTO #375
>>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>Szoval belsoegesu motorokban az elego uzemanyag energiajanak igen nagy
>>resze (~20-25%) a hutobe megy el, ami ugy nem jo (futjuk vele az
>>utcakat). Ez azert veszteseg mert az uzemanyag elegese soran keletkezo
>>hot nem a jarmu hajtasara hasznaljuk fel, hanem elvezetjuk a levegobe.
>>Csa
>>Name:Juhasz Miklos (Mike)
>>E-mail: 
>>Phone: (+36) 30/97-91-793
>

Lehet, hogy a hutobe 20-25 % megy, de ez nem minden!
Az autokban hasznalt robbano motorjaink hatasfoka nem eri el a 40%-ot.
Vagyis a gordulesi-, surlodasi-, es legellenallas lekuzdesere, a tomeg
gyorsitasara, stb. ezt a 40%-ot hasznaljuk, a masik 60-nal a kornyezetet
futjuk.
Hogy ez mennyi?
Varosi forgalomban, atlagosan kb. 15 kW-ot (20 LE) veszunk igenybe. Napi 1
ora a munkahelyre, 1 ora vissza, az osszesen 30 kWh ( ez a 40%). Amivel a
kornyezetet futjuk az 45 kWh. Ez telen egy 40 m2-es garzon-lakas teljes napi
futoteljesitmenye !!! Jo mi?
Udv : Szu
+ - Szlovakia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello
A hetvegen utazom Budapestrol Szlovakian at Krakkoba.
Azt szeretnem kerdezni, hogy Szlovakiaban gyakran lehet
talalkozni traffipax-al?
A szlovak autopalya matrica csak autopalyara kell, vagy
autoutra is?
Lengyelorszagban is van valamilyen matricas jatek?
Udv: Po:li
+ - Re: Radardetektor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az utobbi nehany szamban volt szo a radardetektorrol. Eddig ilyenrol
csak a Need4Speed-bol hallottam. Baromira felkeltette az erdeklodesemet!
Hogy mukodik? Tenyleg mukodik? Hol lehet beszerezni? Kb. mibe kerul?

elore is koszi, udv: Gyozo  (a notorius gyorshajto:))
+ - Draga jo kapitalistak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autosok!

Jot mulattam azon, hogy a draga jo Suzuki szeretne olcso
autot adni a magyarnak, csak a csuuunya allam bacsi nem
engedi.

Nos sem az allam nem csunya, sem a Suzuki nem jo. Csupancsak
mindketto az erdekeit kepviseli. A sztori egyik felet leirtatok,
csak sajnos a masik fele nelkul nem ertelmezheto.

Szoval a Suzi annak idejen olyan szerzodest kotott allam bacsival,
hogy az elso n evben a gyar veszteseget az allam automatikusan
kipotolja. Hogy ezt miert kellett igy csinalni, nem tudom, feltehetoen
kulonben nem jottek volna ide. Szoval innentol kezdve a Suzuki
eminens erdeke az volt, hogy a kocsi minel olcsobb legyen
- hadd vigyek - aztan majd az allam a mi adonkbol megfinanszirozza a
mi autonkat. Amikor nem engedtek 500 Eft-ert adni az autot, akkor
sulyos milliardokat sporoltak meg az adofizetoknek (nem tudom, hogy
ez melyik kormany volt, de mindegy is). Mas kerdes, hogy a
Suzuki igy is jelentos penzeket kihuzott a zsebunkbol, ugyhogy a
vegen a szamviteli torvenyt kellett megvaltoztatni (keszletertek-kulonbozet
mnde eredmenynovelo tenyezo bevezetese). Szoval ne iteljunk
elso hallasra...

Azt egyebkent nem hinnem, hogy az allamnak erdeke a magas
benzinfogyasztas. Iagz, hogy ezzel egy csomo adobevetelhez jut,
masreszt viszont romlik az orszag kereskedelmi merlege, ami
viszont nemkivanatos.

Udv: Afonya
+ - Kenwood, RDS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello AUTOsok!

> Mas.Tudna nekem valaki felvilagositast adni arrol ki forgalmaz nalunk
> M.o.-n Kenwood auttohifiket es van- e esetleg honlapjuk?Konkretan agy
Auto HiFi studio.  http://www.autohifi.hu  Mar regota csak szerkesztes
alatt, de cimek, telefonszamok vannak rajta.  Tobb infot nem talaltam
rola, annak ellenere, hogy Magyarorszagon szerelik ossze.  Egyebkent
tenyleg jok!

RDS:
  Tobb szolgaltatasa is van, sajnos nagyon lassu a bevezetese nalunk.  A
negy nagy adonk meg nem mindenhol sugarozza, pedig mar tobb, mint egy
egy eve probaljak bevezetni.
  PI: (Program Information) az ado azonositoja, ezzel azonositja a
kulonbozo frekin mukodo azonos adokat.
  PS: (Program Service): az ado nevet kiirja
  AF: (Alternate Frequency): az adast sugarzo mas adora atkapcsol, ha
keves a terero.
  PTY: (Program Type): az adas tipusat lehet kivalasztani (Pop, Rock,
Jazz, Hírek, stb.) eleg keves ado adja
  CT: (Clock Time): pontos ido az adotol (sok helyen igen pontatlan,
pontatlanabb, mint az ado pontos ido jelzese).
  RADIOTEXT: szoveges informaciok megjelenitesere (pl: idojaras,
telefonszam, stb...).  Sok helyen az ado nevet hasznaljak sajnos erre.
  TP: (Traffic Programme): kozlekedesi informaciokat sugarzo ado.
  TA: (Traffic Announcement): most vannak az elozon eppen kozlekedesi
hirek.  Kepes atkapcsolni magnorol is.
  EON: (Enhanced to Other Networks): RDS kiterjesztese mas adokra is,
pl.: Bartokot hallgatva a Petofin levo kozlekedesi hirekre is at kepes
kapcsolni.
  REG: (Regional), korzeti radioadas, ha az orszagos adon helyi musor
megy, akkor nem kapcsol at masik frekvenciara.
Kb. ennyi fejbol, remelem nem kevertem ossze semmit.  Azert is irtam le
ezeket, mert nehanyan csodalkoznak, hogy ez, meg az nem megy, pedig
RDS-es a radiojuk.  A PI, PS, AF az alap, amit mindegyiknek illene
tudni.

>Kishazankban a dolog ugy muxik, hogy adonev+adokovetes megy, aztan itt
kb.
>ki is merult a dolog. Ennyit a magyar adokrol :-( En megbantam, hogy
kiadtam
>10e penzt pluszba az RDS-ert.
En nem bantam meg, igaz nem is aldoztam ra plusz penzt.  Az AF szerintem
nagyon jo dolog, bar nem akkor, ha az Alfoldon jarsz.  Ott, ha messze
vagy az adotol, akkor kapcsolsz egyszer.  A hegyek kozott viszont nagyon
hasznos.  Amire figyelni kell, hogy a masik frekvenciara valo
atkapcsolas az atlag radioknal (meg egy kozepes Blaupunkt is) par tized
masodpercet vesz igenybe, es ez eleg feltuno.  Ne lepodj meg.

Borbely Gabor
+ - RDS valaszok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Probaltam egy magyar nyelvre szabadon leforditott
osszefoglalot kuldeni az RDS mukodeserol, de a
munkahelyi szerverunk erdekes modon leszurte a
leveleim.

Akit erdekel a 26k -s angol nyelvu file, elkuldom.

Peter.
+ - Tankolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Sokan irtatok itt, hogy hogyan kell ellenorizni a kutasokat, stb.
Szerintem a legegyszerubb megoldas, hogy magatok tankoltok. A benzinkutasok
ugyanis nem szakemberek, egy perc kikepzes sincs naluk (mire kell vigyazni,
tuz- v. balesetvedelmi oktatas sincs). A tankolaskor szinte mindig
lecsopogtetik, vegiglocsoljak az autot, es utana meg jattot is elvarnak. En
egyszer szoltam a kutasnak, hogy torolje mar le, amit racsopogtetett; de meg
el tudtam rohanni...
Szoval, en mindig magam tankolok, es lehetoseg szerint kerek osszegre, mert
ha pl. 15-20 Ft hianyzik, a penztaros kiscsaj siman lenyeli. 

Kovacs Norbert
Information Systems
Nestle Hungaria Kft.
Phone: +36 1 2241 252
Fax    : +36 1 2241 270
e-mail : 
+ - Suzuki utalat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Olvasgatom ezt a levlistat, es sok hasznos tanacsot, leirast, stb. lehet
olvasni,
sok autotipust is meg lehet ismerni. 
Ezert lenne egy kerdesem: miert szidja mindenki a Suzukit, mint az allat?
Tenyleg ez az egyetlen autotipus a vilagban, ami rossz lenne?
Szerintem nem errol van szo.
Egyszeruen Magyarorszagon ez igy alakult ki. A nemet autok az "istenek",
arrol jot, vagy semmit. Akinek Golfja, BMW-je van, az meno csavo. Az Opel a
2. legjobb a vilagon. Aztan vannak a mas markak, sot mas Japan markak is.
Egyikkel sincs semmi baj.
Tehat szerintem a problema lenyege: a Suzukit Magyarorszagon gyartjak, tehat
szar. (Az Opelt is itt gyartjak, de az nemet auto, tehat jo.)

Multkor feliratkoztam egy motoroslistara, es ott a kovetkezo a szabaly:
semmilyen markat nem becsmerlunk, nem szidunk.
Ugyanis nagyon rossz erzes az embernek, amikor dolgozik egy autoert esetleg
tobb evet, nagyon orul neki, es mindenhol azt hallja, hogy szidjak. 
Nezzetek meg egy osztrak vagy magyar autoklub listat, hogy milyen gyartmanyu
autokhoz szallnak ki a legtobbet: az opel az elso 3 kozott van. A legutolsok
a japan autok.
Multkor vki azt irta, hogy a Suzuki szar, mert hogy nem feher az indexe,
harom ev garancia van ra, stb. Ez egy olyan dolog, hogy ha nekem pl. az Opel
nem tetszik, ugyan ilyen problemakat szinten el tudok mondani.

Es egy-ket erdekesseg a vegen: 

Annak idejen, mikor a rendorsegi Ladakat Golfokra csereltek, a Golfok
atlagban egy literrel tobbet fogyasztottak.
Aztan: majdnem mindegyik auton par 10 ezer km. utan menetrendszeruen
vizpumpat kell cserelni.
Stb...
Ebbol is lathatjatok, hogy aki szereti a Golfot, ezekre azt mondja, kis
semmisegek. Aki viszont szidni akarja...
Szoval, egy szo mint szaz: miert becsmerelni mas tulajdonat? A tulajdonosnak
altalaban ez rosszul esik!
(Nekem egy Citroen XM-em van, aminek a gyari konyve 0,5 l/ 1000 km
olajfogyasztast ir.). Egyebkent csak zarojelben: az akinel foleg megragadott
az iras, annak idejen felajanlotta nekem, hogy segit javitani az automat,
ingyen es bermentve, ugyhogy nem ra haragszom. 

Kovacs Norbert
Information Systems
Nestle Hungaria Kft.
Phone: +36 1 2241 252
Fax    : +36 1 2241 270
e-mail : 
+ - VW Polo kipufogo-rendszer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nemreg vettem egy '84-es VW Polot (Polo 2). Egy gondja van. 
Harom dob helyett csak egy szerencsetlen van neki es iszonyu hangja 
van ami mar kezd idegesiteni. Ha valaki tud olyan helyet Gyor 
kornyeken (vagy akar messzebb is), ahol hozza tudok jutni hasznaltan 
egy ilyen kipufogohoz (lehetoleg olcson), az szoljon. Elore is kosz.
(sajat cimre)
+ - uvegmuves (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Meg valami, HA JOL EMLEKSZEM, akkor a Nepszinhaz utca jobb oldalan
> felfele haladva, valahol az utca elso harmadaban lattam egy maszek
> uvegmivest, aki gyart savfokolot.

Stimmel, tegnap meg ott volt :-) (Az uvegmuves... Hogy 
savfokoloja van-e, nem tudom...)


--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
+ - turbo-s cikk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusz!


> Az a turbos cikk felkeltette az erdeklodesemet, ha lehetne valaki
> kuldje el nekem maganban.

Ha van WEB eleresed, tegnap ota a 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/turbo.html
cimen olvashatod. Ha nincs, irj, elkuldom...


--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay

P.S.: Jol latom: Zwickau? A Trabikat csinaltak ott? Trabi rulez, 
olyan volt az elso verdam... :-)))
+ - olajcsere bejaratas utan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Ket napja kerdeztem, hogy javasoltok e olajcseret uj autonal az auto bejaratasa
 utan 5000-nel. Annak ellenere, hogy a forgalmazo csak 15000-nel ajanlja.

5 valasz erkezett. Koszonom oket.

Osszefoglalva a valaszok:
2 _feltetlenul csereljem le!_
2 javasolja a cseret
1 bizzam a szervizre

Istvan
+ - punto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

  Kaphato valahol fiat punto javitasrol konyv?

Best regards,
             birof
+ - Lada karbi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok HIX-AUTO-zok!
1 szem problema elott topogok, melyre a mai napig nem kapok magyarazatot. Kerle
k segitsetek:
1600-as Lada motor ketyeg edesapam ALEKO-jaba.
Ez meg nem lenne problema, de 3600/min és felette kezd a 2-es torok igazabol do
lgozni (akkor kap a motor egy lorugast). Probaltuk a vakumos nyitot ide-oda all
itani, de semmi extra. Probaljatok tippeket adni, hogy hogyan lehetne mar 2500-
nal szora birni a 2-es torkot, mert a nyomatekra ott is szukseg lenne.
Koszi elore is mindenkinek
Sziasztok 
Attila von Horvath
www.nexus.hu/pitecus
www.extra.hu/pitecus





___________________________________________________________________
[NEXUS - ingyenes email & honlap mindenkinek - http://www.nexus.hu]
+ - futomu ujra. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

mindenki epulesere szeretnek nehany tevhitet eloszlatni a
sportfutomuvekkel kapcsolatban. Sokan sokfele (gyakran azonos,
igy hitelesnek tuno) dolgot reklamoznak, nekem ma reggel negyed 
tizkor lett vilagos ez a tema.

elmentem a Fay ko:z-ben (bejarat a Fay u. felol) levo rugo-
szakszervizbe, es beszeltem a sraccal a zsiguli futomuvenek
a sportositasarol. a kovetkezoket tudtam meg, a skac 
kb. 30 eves, a muhelyt meg a nagyapja alapitotta ugyanott.

1. rugot felujitani NEM lehet. illetve lehet, de az kontarmunka,
es kb 3-4 honap mulva ki lehet dobni. felujitani anyagszerkezeti
okok miatt nem lehet. nem lehet ujraedzeni, igy kikemenyiteni SEM
lehet: nem ismerjuk az eredeti anyagot, igy azt sem tudhatja az
illeto rugokovacs, hogy hany fokra hevitse, milyen olajjal hutse le.
ez utan a barbarsag utan vagy rideg lesz, vagy puha, stb. A rugo-
kovacs azert rugokovacs, mert sajat (ismert!) anyagbol UJ rugokat
KESZIT.

2. mas kocsi rugojat betenni szinten szakszerutlenseg. volga vagy
zsuk rugot (maradva a zsigulinal) elore rakni csak akkor lehet, ha
a torony meg van erositve, kulonben egyszeruen leszakitja a tornyot.
szokas ladaba a nagypolski elso rugojat rakni hatra, van aki eskuszik
ra, de: a nagyobb menetszam azt jelenti, hogy a rugo GYENGEBB. (puhabb).

3. a teleszkopot a rugohoz kell allitani, kulonben az eros rugo tul
nagy erovel tepi a telot, igy az tonkremegy. a teleszkopot azt lehet
felujitani, lehet kemenyiteni. (mar amelyiket..)

4. a teleszkopok konnyen benyomhatok, nehezen szethuzhatok. ennek
hatasa: a kocsi bolint, es a VISSZAuton kapja a csillapitast, tehat
egy gyari, de kemenyitett telo ugyanugy bolint fekezeskor, mint a nem
kemenyitett. a kulonbseg: amikor rugo visszahuzza a kocsit a nyugalmi
helyzetbe, akkor a kasztni nem leng tobbet. ha azt akarjuk, hogy
a kocsi ne is bolintson (ez mar sportosan nagyon-kemeny), akkor
oda-vissza csillapito (sport)lengescsillapitora van szukseg.
csak-vissza csillapitobol nem lehet oda-vissza csillapitot barkacsolni.

na, ezekkel az ismeretekkel lettem gazdagabb a mai napon.
z.
+ - Szia Frigyes! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Azt irod, hogy a Skoda 120L-ben kb. 105km/o-nal nyit a 2. 
torok. Akkor az en Skodrimmal baj van, mert nekem kb. 90-95 
kozott megy vegbe ez a kellemes folyamat. Ez csak allitas 
kerdese, vagy minden Skoda mas?
Kosz, Aladar
+ - Kiigazitas, kerdes, trabi porlaszto, bejaratas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Valaki valamit felreertett. En azt kerdeztem, hogy valaki valamilyen
befecskendezot raberhelt=e mar egy zsigara. Nekem azert kellene, mert
8.6 ala az istennek nem megy a fogyasztas varosban, pedig mar szinte en
tolom. Egy 10%-os javulas meg raferne. Fokent azet, mert akkor
dinamikusabb mozgolodas fennforgasakor sem akadna ki a fogyasztasmero
(csak 11 l-ig kalibralt :-).

Kivancsi lennek arra is, hogy hogyan lehet egy jo oreg 25 feletti autot
beszermanyolni. Sajnos eddig senki sem irt konkretumot, csak a van ra
megoldas... jott.

Trabant porlaszto egy kicsit erzeketlenebb, mivel a fuvokanak az
atmeroje nagyobb,mint a negyutemu cuccosokon. Ez a belekevert olaj miatt
valamint a vizszintes aramlas miatt szukseges.

Bejaratasrol csak annyit, hogy en cserelnek, mivel modern technologia
ide vagy oda, de artani nem art, de hasznal. Regi skodri es zsiga eseten
az elso 1500 km utan ajanlottak. Elso 500km-nel a vegsebesseg 2/3-a, a
folott 3/4 volt a maximum. A padlogazt ha lehet keruljuk. Referencia:
lada kezikonyv, skoda szervizkonyv. Egyebbirant inkabb 8000km-nel
cserelek 10000 helyett, mint majd motorgeneralra fizessek, na meg igy jo
az olcsobb olaj is. Egy tipp: osz vegefele csereljetek, meghalalja!

Fresi BaCSi

u.i.: Lattatok mar gyertzat aminek a kozepso vezeto szala kijott a
porcelnbol? Magneti Marelli do: beszt
+ - torott lampa, borkormany vedelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Segitsegeteket szeretnem kerni. Nemreg valami, valahol betorte az Alfam
jobb oldali kodlampajat. A (marka)szervizben azt mondtak, hogy csak
komplett lampat lehet kapni. (Ez eleg huzos arban vagyon.) Jo volna
meguszni a teljes cseret, hisz csak az uveg torott el. Tudnatok ajanlani
cimet, ahol vagnanak bele uveget?

Mas. Mit ajanlotok borkormany vedelmere? Mar valami apoloszerrel be
kellene kennem, de nem tudom mivel merjem. Nem akarom, hogy csuszos
legyen.

Koszi, sziasztok, Laci
+ - viz a dizelbe (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Berlinben hasznalnak olyan varosi buszokat, amiknek a dizelolajaba
beleadjak a vizet kolloid formajaban (talan par %??). Ezutan valami olyan
lötyö alakul ki, aminek az egese soran tobb energia kepzodik (jobban eleg,
kevesebb a nem tokeletes eges soran keletkezo gaz a kipufogban, amit a
gyalogos sziv be, stb.). A viz termeszetes nem eg tovabb :-), csak a dizel
olaj nagyobb hatasfokkal valo elegeset segiti elo (fizika).

Udv

Csaba
+ - LADA+befecskendezo rendszer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Szoval nagyon feszegetitek itt ezt az "injektoros" kerdest
LADA-hoz.Roviden LETEZIK!
En mar sajat szememmel is lattam, igaz eddig meg csak Samaraban.Ha jol
emlekszem mar teszteltek az AUTO-MOTORBAN otthon.En is abban olvastam
rola, itt a nemeteknel meg mar lattam is.Valamilyen amerikai gyartmanyu,
hengerenkenti befecskendezo rendszer van beleteve.Az iras szerint nagyon
kedvezo hatassal van a motor viselkedesere (mintha kicsereltek volna
irjak).Akit erdekel es van archimuva a fennt nevezett ujsagbol
utananezhetne (esetleg konyvtarat tudnek javasolni) nekem most erre
nincs lehetosegem.

Ez az elso valtozat.A masodik pedig a baratom 1200 S tipusu gepe, amibe
o egy (nem vagyok benne biztos hogy az alabb nevezett tipuse) VW Polo
kozponti befecskazo rendszeret plantalta.Megprobalok majd valamit
bovebben is megtudni a dologrol, de azt nem igerhetem hogy a
kozeljovoben menni fog.

Addig is tovabbi jo autozast.(A turbos cikket meg mindig szivesen
vennem)

sicc
+ - Re: W 1.3 vizpumpa helyesbites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Sziasztok
>
>  irta:
>
> >Milyen autod is van? Tudtommal a W1.3-ban EKszij hajtja a vizpumpat. Ha
> nalad n
> >em igy van, bocs.
>
> Egy kis modositas nem art, nehogy tevuton jarjatok (aki nem inge nem
> veszi magara) de a fennt nevezett tipuson nem az ekszij, hanem a
> vezermuszij hajtja a vizpumpat, es a vizpumpaval feszitem meg a
> szijat.Ez minden negyutemu Wartburgban igy kell hogy legyen, mert
> masmilyennel meg nem talalkoztam.

A vezermuszij feszesseget biztos hogy nem te allitod, ergo nem az hajtja a
vizpumpat. Egyebkent en meg nem lattam auton vezermuszijat burkolat nelkul.
Ha tevedek javitsatok ki.

Balage
)
+ - elado Opel Ascona kormanymu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Eladnam a subjectbeli hardware-t 10 kFt-os iranyaron.
Bp. es kornyeke, de el is kuldhetem utanvettel.

Semmi baja, csak vegre szereztem egy szervosat.
De barmi mas megoldas is erdekel, pl. elcserelnem
valami masra, stb.

Udv:
BigWhite
+ - Talan Shell kut, talan nem... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok,

Csatlakozva az elnyuhetetlen temahoz elmeselem a TEGNAPI(!) esetemet.
Bocs, ha tul hosszu.

Trabi 601, Shell kutnal reggel a felig tele tankot feltankoltam
keverekkel(?). Szokasomhoz hiven megkapta a maga kis plusz olajat is +
Energy Release-t,
mert ez kijar. Meleg is volt kint, igy lehuztam az ablakot, 70-80, mint
a "raketa" mentem dolgozni. Semmi kulonleges motorhang, mert ugye az
ablakon at jobban hallani a motort. Hazafele egy poccre indul, ablak
lehuzva, a tankolastol szamitott
cirka 40 km utan jott az elso furcsasag a motorhangban, eltompult, majd
elmult. Gondoltam meg kene nezni a megszakitohezagot.
Trabi meg mindig vigan ment 70-80-at, ha eloztem meg gond nelkulment
90-95-ot is. Mindenfele szaraz, kenetlen hang nelkul.
Kesobb jott egy emelkedo, ahol teljesen leallt. Nem volt meg motorszag
sem, de az onindito nem tudta megmoccantani a motort. Azt ugye erzi az
ember, ha egy motor melegszik, gyengul, motorszaga van. Itt ilyen nem
volt.
Tiz perc utan ismet beindult, de iszonyatos csorgo, zorgo, zakatolo
hanggal, es kizarolag egyesben. Aztan ketto, harom, zakat, ketto... Meg
2 km-t kellett megtenni vele, mire hazaertem, de hazavitt.
Most a haz elott all beallt motorral. Mire hazaertem dolt belole a fust,
de vilagoskek, olyan olaj szinu. Ez elott semmi baja sem volt.
Termeszetesen a reggeli sietseg miatt nincs blokkom. A Shell kutasok es
a kut karbantartoja szerint lehetetlen toluk olaj nelkuli kevereket
tankolni abbol a kutbol, mivel a tanker mar megkeverve hozza. Allitolag
a foldalatti tartalyban sem egy tanker tartalma van. En viszont tutira
tudom, hogy honnan tankoltam. Raadasul, ha minden igaz az egy oszlopon
levo szemben levo kutakbol mindig azonos tipusu uzemanyag jon. Az sem
fordulhat elo, hogy atallitottak, mivel az teljes kut szetszerelessel
jar a csovezes miatt.

HAT AKKOR HOGY IS VAN EZ?

A dologhoz hozzatartozik, hogy kb. 3 eve vettem, a motorhang es az egyeb
jellemzok alapjan elhidtem, hogy 37000 km van a motorban.
Kaphatott talan egy reszleges, gondatlan felujitast, amit elhallgattak
elolem?
Ennek az mond ellent, hogy egy par szar kilometeres csorgesen kivul
(fotengely szimering elforog) semmi negativ hang nem volt. Ment, mint a
raketa.

Az autoszerelo szerint toljam el a bontoba es hagyjam ott. Azert nem
ilyen egyszeru a megoldas.

Udv.:
        KT
+ - Skoda tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T listatagok

Mivel latom, hogy a skoda eleg sok embert lazba hoz elküldom azt az irasomat
amit a hompedzsemre csinaltam de vegul is nem raktam fel sehova sem. Az
egesz arrol szol, hogy miket alakitottam at az S110R Coupemon amikor
megvettem. Nem tul bonyolult atalakitasok de azert hatha erdekel valakit es
van turelme vegigolvasni

...Mint mar emlitettem volt egy majdnem komplett motorom amikor megvetem a
coupet. Nem is gondolkoztam sokat, kicsereltem az eredeti 1107ccm-es (72/68
furat/loketu 9.5:1 suritesi viszonyu 52 LE (DIN) 4650/min-nel) motort egy
S120L-bol bontott 1174ccm-es (72/72 furat/loket 8.5:1 suritesi viszonyu 52
LE (DIN) 5000/min-nel) motora, ami elso ranezesre nem is tunik egy jo
cserenek. Ezeket a gyari ertekeket noveli az a tuning amit beleepitettem a
motorba. A szerelest ugy kezdtem, hogy vettem Csehorszagban egy S120LS
hüvely-dugo garniturat. Mar ezzel a kis atalakitasal, hogy a dugattyuk nem
sik fenekuek hanem doboruak nyertem nehany loerot. A fotengelyt elvittem egy
gepmuhelybe ahol felujitottak es adtak uj csapagyakat is hozza. 

1.Hengerfej tuning 

A hengerfejet is elvittem felujittatni ahol a szelepeket es üleseket
ujracsiszoltak, feldorzsoltek,valmint atalakitattatam LS kivitelure mert a
domboru duguk nem fertek volna el es nem lehetett volna fogatni a motort. A
kompresszionoveles erdekenen az egeszbol leesztergaltattam 2.5mm-t.
Allitolag 3.5mm a maximum amit le lehet anelkül, hogy a legjobb minosegu
benzin mellett se menjen at a motor ongyulladasba, szoval egy kicsit ovatos
voltam minthogy egy oriasit szivjak. 

2.Vezemu tuning 

Termeszetesen uj vezermulancot alkalmaztam a regi megnyult helyett es a Gaal
tuning cegnel vettem egy vezermutengelyt. Azt mondta a szaki aki csinalta,
hogy a gyari tengelyeket koszorülik at egy sablon szerint, ott is kellett
haggyam az eredeti tengelyemet. Azt, hogy ez a tengely hany foknal nyitja es
zarja a szelepeket nem tudta megmondani, valamikor levettek a mintat egy
cseh versenyautorol es a szerint gyartjak a tengelyeket. A szelephezagot
sokak tanacsara az eredeti ertekek helyett (0.15 szivoszelepnel es 0.2
kipuogoszelepnel) mindenhol bo 0.2-re allitottam. 

3.Karburator tuning 

A 110R Coupen eredetileg egy JIKOV 32 DDSR-3159 ketfokozatu karburator van.
Ez mar nem volt rajta akkor sem amikor megvettem az autot, hanem az S100-nak
vagy S110-nek az egytorku porlasztoja volt a motoron. Hogy pontosan melyik
azt nem tudom mert az elott elsüllyesztettem valahova mielott megneztem
volna. Sikerült hosszas utanajaras utan szerezzek egy JIKOV 32 SEDR
karburatort amit eredetileg az S130-okon volt fellelheto. Termeszetesen ez
is esoaramu, vakumos rendszeru es külon dusitofuvokaval felszerelt az elso
torokban (econostat). 

4.Legszuro tuning 

A legszurohazat felbevagtam, most kilatszik a papir legszurobetet. Egy
picivel jobban megy tole az auto, de a legjobban az tetszik benne, hogy
lehet hallani a karburator sziszegeset, ahogy szivja a levegot, mar jo
messzirol. Telen persze majd az eredetit fogom visszarakni mert ez biztosan
befagyna. Kaphatok mindenfele tuning legszurobetetek horribilis osszegekert,
de en nem vettem mert nem hiszek bennük. 

5.Gyujtas tuning 

Az elektromechanikus gyujtast reszben elektronikussa alakitottam at. A
megszakast egy optocsatoloval vezerelt elektronika biztositja, ez altal a
gyujtas mindig ugyanazon a fokon kovetkezik be. Igy nem kell szamitani a
megszakito pontatlansagaval, es nem kell megszakitohezagot sem allitani. A
szen gyujtaskabeleket kicsereltem kis ellenallasu rez kabelekre. Az
elogyutast a gyari 3°-7° helyett 18°-ra allitottam. Igy a motor sokkal
"rugalmasabban" reagal a fordulatszam valtozasra es a modositott
szelepvezerles is megkoveteli a nagyobb elogyujtast. A tuning gyertyakrol is
az a velemenyem mint a legszurorol ezert nem vettem bele. Egyedül Brisk
Premium Racingot tennek bele ha tudnek valahonnan szerezni. 

6.Hutes tuning? 

A hutest ennel a tipusnal ererdeileg ugy oldotak meg, hogy a gepkocsi
hatuljaban levo huto mogotti ventillatort egy a motor fotengelyerol
kozvetlenül ekszijjal hajtott ventillator porgette. En egy villamos
ventillatort szereltem be a huto moge, amit a muszerfalon levo kapcsoloval
tudok kapcsolgatni. Velemenyem szerint ez kisebb terhelest jelent a motornak
mint a mechanikus atetel. Nem tudom, hogy nyaron elegseges lesz-e ez a
megoldas es nem melegedik-e tul a motor. A hutest ezen felül a gyarilag
beepitett olajhuto fokozza. 

Ezekkel a megoldasokkal az autom sokkal jobb menettulajdonsagokat produkal
mint az eredeti motorral. Azt, hogy hany loerot es milyen fordulatszamon ad
le a motor, mekkora suritesi viszony mellett meg nem tudom, de tervezem,
hogy elviszem az autoklubba megmeretni. 

Mit csinalnek maskepp, mivel lehetne meg jobb? 

Amint keszen lett az autom egybol elkezdtem gondolkozni rajta, hogy mit
csinaltam volna maskepp. Rakhattam volna 1.2-es motort helyett 1.3-asat.
Erdeklodtem amikor elkezdtem a szerelest a favoit motorok utan, de mindenhol
csillagaszati osszegeket mondtak. Annyiert adtak volna egy hasznalt motort
mint amennyiert az egesz autot vettem eredetileg, ezert tettem le rola. 

Ki lehetne cserelni az auto elso es hatso futomuvet is szeles nyomtavura.
Nyomtav elol 1280mm-rol 1390mm-re, hatul 1250mm-rol 1350mm-re novekedne,
ezzel javitva a menettulajdonsagon. Jelenleg nem tervezek ilyen jellegu
atalakitasokat, mert hasznalni szeretnem az automat de egyszer talan. 

Udv

Balazs

Ui: Azota miota irtam hutest mar visszaalakitottam eredetire, mert 80
folotti temponal mar 

egyfolytaban forrt a vizem.,
+ - radardetektor a kesztyutartoban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Apropo: nincs valakinek elado radardetektora? Olyan kene,
> amelyik a lezert is erzekeli elorol-hatulrol. (Nekem is
> ilyen _volt_.) :-) Udv, es jo szaguldozast kivan:

Olyat kellene venned, ami meg a gyalogos rendort is detektalja :-)
--
Meszaros Geza
+ - Egy kis futomu bibi... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello mindenki ...

Van egy Toyota Tercel 4WD -m es amikor egy nagyobbat fekezek vagy folduton
hepe-hupa akkor a bal elejen koppan valami. Elvileg a lengescsillapito 1
honapja lett ujitva meg futomu-beallitas meg minden. Valakinek van valami
otlete ? Vagy tudtok egy jo embert aki megnezne es megbizhato ?
Annyira nem veszes a dolog csak zavar, vegul is rendes uton kb naponta 1-2
kattanas, de amikor folduton megyek akkor mar jobban csinalja...

ByE : MiCKEY
+ - Hayso ablak futoszalak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt AUTOsok!

Kocsim hatso ablakanak futoszalaibol a fele nem mukodik, igy esos idoben
igen zavaro a para. Kozelebbrol megtekintve latni lehet rajtuk a
szakadasokat, amelyek nagysaga kb. 0,5 mm. Mivel egy oreg japan autorol
van szo (SUBARU E10) az uveget kicsereltetni egy vagyonba kerul (akinek
ilyen autoja van az tudja, hogy minden alkatresz aranyarban van ehhez a
tipushoz). Van valakinek otlete hogyan lehetne javitani, esetleg tudtok
olyan mestert aki ilyenekkel foglalkozik. Valakitol hallottam, hogy
allitolag lehet kapni olyan ceruzat aminek a hegye tomoritett fempor, igy
vegig huzva a szakadason ismet mukodni fog a szal, csak utana nem nagyon
lehet torolni az ablakot belulrol, mert lejon a fempor.

Tisztelettel:

Czigany Tibor
+ - Re. Csorges (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Szia Csaba.
Sziasztok autosok.
>Nem vagyok listatag,  Ez oreg hiba :-D
>Mitol lehet hogy "becso:ro:g a motor" idonkent. Nem folyamatosan,csak
>hirtelen gazadasnal (Skoda Favorit).
A 95 oktanos olommentes az eloirt. Valoszinu az alapelogyujtasod nagyobb es
a hirtelen terhelesnel megcsorren.
>Kernek minden valaszolot, hogy a sajat cimemre. Azertse 8:-)){

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.


+ - 3 X re. Zasztava adalek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Szia Danidek
Sziasztok autosok.
>Vannak uzemanyag adalekok amik segitenek az auto kopottsagan, mert
>valamilyen feluletet hoznak letre a hengerben.
Bocs ez igy nem eppen igaz. Az uemanyag adalekok a karos lerekodasokat es a
tokeletesebb egesi folyamatot biztositja. Espedig, meggatolja a
koromlerakodast, karburator es injektor tisztito, szeleptisztito szerepe
van.
Az auto kopottsagan inkabb az olajadalekok segitenek, mert az olajban levo
adalekanyag jut el olyan helyekre ahol a motorkopasok lehetsegesek. Pl:
Slick 50 ; Metabond ; STP stb.
>egyenletesen
>kopott a henger azaz van ahol nincs megkopva akkor ott megszorulhat -
>szerintem.
Szerintem eppen nem, mert ott rakodik az adalek ahol a kisseb kopasok
vannak, tehat kiegyenlitodik es a nem kopott reszekre nem epul ra az adalek.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.


+ - Lada tuning - feltoltes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az alabbiak a "hallottam rola" kategoriaba tartoznak, igy olvassatok.

Volt evfolyamtarsam utazott Angliaba egy "turbo" Ladaval (Zsigaval?). A f=
eltoltest egy Roots-fuvo biztositotta, ami =

eredetileg egy kombajn vezetofulkeje szamara bizots=EDtotta a pormentesse=
get (tulnyomast). A vezeto foleg =

emelkedokon kapcsolta be, es erezhetoen jobban huzott a kocsi.

Igy volt, mese volt, tan igaz se volt. A technikai reszleteket nem ismere=
m.


Padi
+ - Hogyan lehetne megrendelni? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Segitsetek nekem abban, hogyan lehet megrendelni a hix.autot.
Szeretnem offline-ban is olvasni.


Elore is koszonom a valaszokat!
+ - Forma 1 - Monte Carlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem minden AUTOstarsnak!

Ket kerdesem volna:
1. Jart-e valaki Monacoban az ottani Forma-1 versenyen? Tenyleg nem kell
belepot fizetni? Allitolag ui, mivel varosi verseny, nem fizetos. Ha valaki
tud rola biztos infot, kerem, segitsen ki egy gyors emaillel, ui. csutortok
delutan indulnank.....
2. Van-e valakinek a tulajdonaban/ismeretsegi koreben Nissan 100NX? Lenne
1-2 kerdesem hozza: A kovetkezot csinalja: Ha gurul az auto, akkor megemeli
a computer az alapjarati fordulatszamot (uzemmeleg motornal 1200-1500-ra,
hidegen akar 2000 fole is). Amint megall az auto, 2-3 masodperc mulva
visszaall alapjartira (850-900 / 1500-1600). Normalis ez? ABS, szervokormany
_van_ benne, emiatt kellene? (A helyi NISSAN-osok nem igazan tudtak/akartak
errol nyilatkozni.)

Segitsegeteket elore is koszonom!

    Geza
+ - Re: BMW bonto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerintem vegyel egy Expresszt, abban van nehany bonto hirdetes, de
jobban jarsz ha keresel valakit akinek van egy bontasra szant roncsa es
kiarulja a dolgokat belole. A bontok nagyon-nagyon dragak.
A szentendrei uton nekem egy ajtohatarolot 4ezerert akart a csoka adni
('84 E30-ba), de inkabb hozattam Tatabanya kornyekerol 500 ft-ert.
Nehany telefonszamom azert van:

   410-6658  (? ker.)
   261-7658  (10.ker.)
   400-2805  (16.ker.)

     BZS

ui: a tied mennyit fogyaszt varosban nyugodt vezetesnel?
+ - Kereklopas ellen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Kereklopas ellen nehany otlet:
Nekem egy szerszamkeszito ismerosom gyartott otszogletu kerekanyakat.
Kerekenkent ketto belso (imbusz) kulcsnyilasu, ketto kulso kulcsnyilasu.
Mikor a gumis meglatta, es nem tudta ratenni a hatszogletu kulcsot,
kiverte a viz. De ott volt nalam a hozza valo kulcs is, amit mar a
csavarhuzo
gep 27 -es fejebe bele tudott dugni.

Persze nem mindenkinek adatik meg, hogy ilyet gyartatni tudjon.
A legegyszerubb ha egy lengosulyos erintkezo (vagy Higanykapcsolo),
ami a kocsi megmozditasara, vagy megbillentesere megszolaltatja a
kurtot. Nalam ez bevalt. Igaz hogy keleti autokrol (foleg Ladakrol) egy
szukebb etnikai csoport szokott kereket lopni, de ezek leginkabb
pancserek. Ezek ellen a specialis kerekanya (Lehetoleg ket fajta
kerekeknkent) elegendo vedelem. Mindezekkel egyutt ha a kerekanya
geppel jol ra van tepve, akkor a tolvajok megdolgozhatnak erte. Es a
kocsit biztos hogy megmozgatjak. Igy a riaszto, meg ha a legpromitivebb
is, megszolalhat.

Peter.
+ - AUCHAN olaj, vizbefecskendezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. listatagok!

Nemregiben szoba kerult az AUCHAN benzinje Franciaorszagban. Van valakinek tapa
sztalata az aruhazban kaphato olajrol? Kevesebb, mint fele a SHELL olajnak (ill
. standard asvanyolaj araert félszintetikust vehete es ha elegedetlen a vevo a 
vetelar ketszeresset fizetik vissza.
1. Milyen a minosege?
2. Garanciajuk mit er?

Esos idoben lehet kevesebbet fogyaszt a motor; de a kocsi kevesbe, mert a nedve
s uton komoly hidrodimanikusan tapadasa + sleepje is van a gumiknak.
Vizbefecskendezes egesterbe: jelentos termikus hatasfok emeles eheto el vele, s
ot a hutes termikus energiavesztesege is atalakithato hasznos munkava (vizgoz e
xpanzioja), ha belulrol hutunk viz befecskendezesevel. 
Kiserletek kronologiai szakaszai:
1. viz-benzin-(habosito)adalek emulzioja karburatorba
2. üzemanyagszemcseket vizburokkal veszik korbe spec. eljarassal
3. viz befecskendezese injectorral (MPI), üzemanyag szivocsobol (karbi vagy SPI
) jon
4. hengerenkent ket fúvoka DMPI - termeszetesen mas utemben vezerelve.

Tapasztalat: 5-25% energiamegtakaritas, DE motor nehany szaz uzemora utan korro
ziotol total KO. Kovetkeztetes: szukseges lenne korrozionak magas hofokon is el
lenallo szerkezeti anyagokbol motort epiteni (pl. titanelemek mellett keramiamo
tort). Ehhez nem sikerult - koolajmultik lobbyja reven (kulonben evtizedek ota 
tele a pancelszekrenyuk ennel sokkalta jobb otletekkel:-((( - partnert talalni.
Hotan tanarom benne volt egy ilyen kutatoteamben anno, de lusta vagyok tobbet i
rni elmenyeirol.

Csabi


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS