Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1354
Copyright (C) HIX
2002-01-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Xenon szintszabalyozas (mind)  4 sor     (cikkei)
2 Re: fenyszoromoso (mind)  12 sor     (cikkei)
3 torzskonyv (mind)  29 sor     (cikkei)
4 karorom (mind)  18 sor     (cikkei)
5 Suzuki (mind)  24 sor     (cikkei)
6 bi-lux (mind)  12 sor     (cikkei)
7 HNBA felezofokozata, riaszto (mind)  26 sor     (cikkei)
8 Re: Xenon (mind)  29 sor     (cikkei)
9 Re: tores (mind)  16 sor     (cikkei)
10 Re: samara gondok (mind)  33 sor     (cikkei)
11 fotengely-koszorules (mind)  23 sor     (cikkei)
12 Golf III futomu (mind)  30 sor     (cikkei)
13 Cegek Mo.-on. (mind)  13 sor     (cikkei)
14 Fenyszoromoso (mind)  10 sor     (cikkei)
15 Xenon (mind)  31 sor     (cikkei)
16 legszebb hang (mind)  20 sor     (cikkei)
17 kodlampa (mind)  36 sor     (cikkei)
18 SI mertekegysegek + KRESZ + kerdes (mind)  39 sor     (cikkei)
19 7000 (mind)  7 sor     (cikkei)
20 Ujra ITThon! (mind)  11 sor     (cikkei)
21 Magyar autoipar (mind)  7 sor     (cikkei)
22 Hang (mind)  71 sor     (cikkei)
23 Re: XENON (mind)  10 sor     (cikkei)
24 Genf + Pozsony (mind)  19 sor     (cikkei)
25 fenyszoromoso, magyar autoipar (mind)  30 sor     (cikkei)
26 Re: eredetisegvizsgalat (mind)  19 sor     (cikkei)
27 Telekocsi Szombathelyre (mind)  9 sor     (cikkei)
28 suzuki vs lada (mind)  14 sor     (cikkei)
29 Lambo + Bp utado (mind)  32 sor     (cikkei)
30 aksi, riaszto,fekero vizsgalat (mind)  30 sor     (cikkei)
31 Szesztok Autosok! (mind)  11 sor     (cikkei)
32 0. tipusu talalkozas :) (mind)  8 sor     (cikkei)
33 Eredetvizsgalati idotartam (mind)  27 sor     (cikkei)
34 USA passat (mind)  9 sor     (cikkei)
35 Valasz: fenyszoromoso*** HIX AUTO *** #1353 (mind)  25 sor     (cikkei)

+ - Xenon szintszabalyozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Erdekes lehet ez az automata szintszabalyozas, akkor pl egy eros
emelkedon a megvilagitott uthossz cca. 1,5m? Tud errol valaki
kozelebbit?
Udv. Szantoi
+ - Re: fenyszoromoso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Elgondolkodtam itt a xenon kapcsan, hogy ahhoz kotelezo a
> fenyszoromoso. Jo, de milyen? Olyan, ami csak spriccel, vagy egy mini
> "ablaktorlo" mint regen a volvokon is volt? Mert en ez utobbit
> valahogy hatasosabbnak erzem. Raadasul en a magam reszerol egy evben

Hali!

Egyszer valahol olvastam errol egy tesztet, es kb ugyanazt tudja mindketto.
A spriccelos joval nagyobb nyomassal dolgozik, mint ami a szelvedore kopkod,
es igy onmagaban is jol pucol. Mint a gozborotva.

Szabolcs
+ - torzskonyv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Igazan nem panaszkodaskeppen irok, de egyszeruen
nem latom, hogy mi ertelme van pl. a torzskonyvnek. En
valasztottam 2 honappal ezelott azt az autot amit vettem
mert nagyon megtetszett es nem volt tobb akkor ra:

Opel Kadett GTE - 18 eves ! (350.000 Ft)

1. Eredetisegvizsgalat: 20.500 Ft
2. Atiras: 18.000 Ft
3. Torzskonyv, forgalmi: 8000 Ft
4. Eves sulyado: 8000 Ft
5. Eves biztositas: 61.000 Ft (es ez csak videk)

Es akkor meg nem mentem vele 1 km-t sem !!!
Biztos, hogy jo igy ez a rendszer ? Bar valaki mar irta, hogy
az auto az luxus cikk !!! De ennyire ?

Tenyleg nem panaszkodni akartam, hiszen mindenkinek ott a
valasztas: nem kell autot venni es kesz.

A legjobbakat !

A lista szuper, rengeteg hasznos dolgot tanultam toletek !!!

Udv.:

Istvan
+ - karorom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Temakor: km/s ( 13 sor )
> Idopont: Fri Jan 18 22:13:34 CET 2002 AUTO #1351
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> Hali!
> 108 = 180? Ennyire talan meg az M5 km orajan sem suru az 
> osztas.:))))

Latod, latod, legszebb orom a karorom, erre Te leirod,
hogy km/s :)))) 

Ajjjaaj.

VD meg gallon/gallonban meri a fogyit. Kemeny 7vege lehetett...

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

a Suzukisok vedoapja beszedet tartott vedence mellett, ami rendben is van,
de egy mondat boki a szemem:

> azert valljuk be hogy egy Ladat ( uj tipusut ) akarmikor lealaz....

Mi az, hogy lealaz? Crash tesztben? Gyorsulasban? Vegsebessegben?
Fogyasztasban?
Arban? Designban?

A hozzaszolas kvalitasabol kiindulva ugy gondolom, hogy a gyorsulasrol van
szo.
Nos, az uj tipusu Lada (110 16V)
gyorsulasa 12 mp
vegsebessege 185 km/h
fogyasztasa 7,2 atlag
ara 1,8 millio

Ha e 4 adat kozul csak 2-ben is jobb a Suzuki, terdre borulok es bocsanatot
kerek.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - bi-lux (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Frigyes,sziasztok autosok!

bi= ketttő
lux= a fényerő mértékegysége
A szoosszetetel tehat kisse szabadon forditva azt jelenti, hogy ket
fenyerejü. Lehet  helyzetjelzo-feklampa, vagy tompitott-reflektor
kombinacio.

üdv Lesli
/Szinten jo pap, szinten oreg motoros: uaz 469b,uaz 452b, Zil 130,Kamaz
nemtommi,Lada Niva,Ifa billencs,
Latvia,orrmotoros Ikarus!,+ Noe barkaja.(:-))
+ - HNBA felezofokozata, riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mivel a niva allando
4x4, nem tudom mire velni a ket kis kart. Egyik a tengelyek kozti diff.zar,
de mi a masik? Terepvalto?

*Felezofokozat. (Mar a regiekben az volt, csak nem szabtak at azt is?:-)

>Mindenesetre 2,4 mio Ft-ert szerintem nem egy
rossz vetel.


*Mas: Nem ertettem VD egy het alatt - riaszto miatt - lemerulo akksijat.
Igy hetvegen kimertem a riasztomat. 
Olcso, gagyi, singapori gyartmany, kora kozelebb a 10-hez, mint 5-hoz.
A ujabb, komolyabb, gyári gondolom igenyesebb elektronikaju, ennel is kisebb
aramfelvetelu.
Aramfelvetele 10mA alatt van (ebbol taplal 1+1 LED-et es egy ultrahang
tapot). Riasztas eseten aramfelvetele alig haladja meg a 2 Ampert (szirenaz,
pager tapja megy, helyzetjelzore kotott relet villogtat).

Alulmeretezett 44 Ah akksim full toltottseggel indulva 20 oran at
szirenezhat,  - akku onkisulesevel nem szamolva -  4400 oran at figyelhet...
Utobbi 183 nap = 26 het = szinte pontban fel ev.
Elszamoltam valamit?;-)
Ugye nem...

Kerenyi Peter
+ - Re: Xenon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszi Szabolcs az erdekes leirast a Xenon lampakrol.

> Xenon fenyszorohoz kotelezo a folyamatos szintallitas, amely a menet
kozbeni
> szintvaltozasokhoz is utaninagazitja a lampat, es kotelezo a
fenyszoromoso,
> mert a lampara tapadt kosz igen erosen szorja a fenyt.

Amerika azert nehany dologban el van maradva Europahoz kepest, itt nem
kotelezo a Xenon lampakhoz a magassagallitas es a fenyszoromoso, az en 1
eves automon sincsenek ilyesmik. Nem hiszem, hogy opciokent megvettem volna
a Xenon cuccot, de az alapfelszerelesben benne volt, igy nap mint nap
hasznalom, siraly. Meg lehet figyelni, ahogy begyujtas utan par masodperc
alatt valtozik a feny szine, rozsaszines arnyalattal indul, utana kekesre
valt. Abbol is gondoltam, hogy bonyolult lehet ez a szerkezet, hogy az
eBay-en vettem egy szervizkonyvet, ahol a 130 oldalbol 6-ot szantak a Xenon
lampakra. Az Acura HID (High Intensity Discharge) lampaknak hivja oket.

A szervizkonyv szerint a begyujtas 3 fazisbol all, az elso 25 ms alatt 0-rol
400V-ra megy fel a leszultseg (DC), a kovetkezo 50 ms alatt egy
nagyfeszultsegu (max. 30kV) pulzus elinditja a Xenon emissziot, ekkor a
lampatestben a  szobahomersekleten folyekony higany elparolog es ez is
emisszioba kezd, vegul a fem halogenid (?) emisszioja adja a stabil fenyt.
Ez 85V-os 400Hz-es tapfeszultsegen tortenik.

Az en kocsimban csak a tompitott feny HID, a reflektor hagyomanyos. Lehet,
hogy csak a Xenon reflektorhoz kell Europaban kotelezoen magassagallitas?

Udv: Doneko
+ - Re: tores (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusz Geza,

>Megnyomott hatso sarvedo es megtor hatso ajto.
...
>A kocsit a kareset elott 400EFt-ra, a
>kareset utan 140EFt-ra ertekelik. 

No, itt van a simli. Kovacs Janosnak az utcarol nem fogjak ezt a kart igy
ertekelni. Marpedig ha nem nyilik ennyire szet az ollo, akkor jobban jar a
gyors szervizessel. Ha annak meg ilyen jok a kapcsolatai, akkor nyilvan
kihasznalja - de nem a te penzedet veszi el, hanem a biztositoet. Az mas
kerdes, hogy  vegso soron az is a te penzed, de ezt hagyjuk, mert messzire
vezet.

Udv:
pJ
+ - Re: samara gondok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A Samaram mostanaban nm akar rendesen huzni. Olyan, mintha a fele ero
elment
>volna belole. A maximalis sebessege 100 km/h korul alakult, a Mecsekben
egy

hason-lo elmenyem nekem is volt, igaz nem samaraval, hanem a szamomra
vadiuj egyebkent 3 eves ford escortommal. leirom, hatha segit:

a jelenseg hasonlo, nem volt hajlando 100-110-nel tobbet menni (1600 ccm,
16v), az m1-esen bealltam az ifak koze a kapaszkodosavba.
aztan feltunt, hogy elegge rovid a gazpedal utja, es hosszu a holtjatek
(pontosabban: lotyogott)
irany a szerviz (marka~), bemegyek, mondom mivan, oltonyos kollega ki a
kocsihoz a latyakon at, megnezi, mongya eltort a gazpedaltarto bak, meg
kell hegeszteni (eddig 5 perc).
erre en vissza a szervizbe, munkafelvevot megkeres, problemat felvazol,
munkafelvevo akar adni idopont (1 het), mondom keso, erre o mongya marpedig
azonnal nem megy. erre en sirva fakad ("megyek videkre, mar ott kene
lennem, felek, hogy leesik a pedal a helyerol" - egyebkent valoban igy
volt), munkafelvevo megsajnal, aszongya hol a kulcs. auto be, 30-40 perc
mulva auto ki (csak tinilany magazinok voltak a varoban :-(( ), 1 ora
munkadij kifizet, - kesz
azota megy, mint a gojo.

egyebkent a par napja szidott auto-fort-nal voltam.

udv

robi

u.i.: mellesleg azota letettem a 2400 ft-os xenon megvasarlasarol (mea
culpa, de nem ertettem hozza - eddig, hala Nektek, bar annyira kivancsi
vagyok, lehet, hogy raaldozok ennyit csak a proba kedveert. kituggya ....
+ - fotengely-koszorules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Sracok, latott mar valaki fotengely-koszorulest? Vagy fotengely
>koszorut? Milyen az? Hogy nez ki? Amikor a hajtokar csapagyakat
>csiszoljak, azt hogyan kozpontositjak? Hogyan kompenzaljak a csiszolo
>kopasat koszoruleskor, hogy 1/100 mm-en belul maradjanak?

Palastkoszoru, vagyis a 2 csucs koze fogott fotengely forgastengelyevel
parhuzamos tengelyu a koszorukorong, aminek a palastja koptatja a
fotengely-csapot. A hajtokarcsap koszorulesekor a fotengely-befogo csucsot
excenteresre allitjak (lokethossz/2) , igy forgatva epp a hajtokarcsapagy
forgastengelye korul forog. Az elotolas gepi (milyen melyen "harapjon" a
koszoruko, es a ko kopasa kisebb, mint a fotengelycsape. Hagyomanyos gepen
folyamatosan merni kell, NC, CNC gepen pedig meri sajat maganak, igy kelloen
pontos lesz az eredmeny.

Udv,
Fogash




_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - Golf III futomu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A Golf III-nak remek futomuve van, ma se
>nagyon gyartanak ennel jobb rugozas/uttartas aranyu felfuggesztest

A karacsonyi termesben talaltam a fenti idezetet, hozza kapcsolodoan kerdes
(nem flame!): mi az a "rugozas/uttartas arany"? Valami allatira szubjektiv
modon meg tudnam kozeliteni, de ezt kezzel foghatova tenni nem kis batorsag
lenne.
Kicsit provokativ vagyok persze, mert sejtem, hogy a kenyelem vs.
menetbiztonsag van a dolog mogott, de a Golf III azert messze van az
istenseg-kategoriatol. Egy elol McPherson, hatul meg fuggetlen
keresztlengokaros (?) futomu nem egy nagy csoda, meg jol hangolva sem. Nem
akarom lehuzni a Golfot (tenyleg nem), de egy minden szempontbol atlagos
autot ne kezdjunk mar el megint isteniteni. Egy jo sportos futomu pl a
155-os Alfa Romeo. Ugyanez mas (puhabb, magasabb) hangolassal a Fiat Tempra,
ami teljesen kenyelmes auto. Beallitas kerdese az egesz. Ugyanigy a
Golf-IIInal is melyik a jo futomu? Az 1.3 kozp injektoros, vagy a VR6? Mert
az elso nem uttarto, a masodik meg nem kenyelmes. Talan VD autojaban
talalkozik a ket feltetel, de 2m tengelytavval nem lehet csodat muvelni,
valahol kompromisszumos az ugy. Meg a negyesben is, pedig az tenyleg egy
eleg klassz (=kenyelmes) futomu. Ja, es a buta alulkormanyzottsagot keretik
nem osszekeverni a jo uttartassal. (Lasd Audi TT).

Udv
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - Cegek Mo.-on. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HI!
______________________________________________________________
A multkori listabol kimaradt a VAW-Aluminiumtechnika Kft,( Gyorben), akik
BMW, Audi, Cosworth hengerfejeket es blokkokat ontenek.
Fogash
______________________________________________________________

 Azt az infot kaptam, hogy Oroszlanyban is epult egy fém ontode.
Kipufogo csonkokat, konyokoket keszitenek ott.
Tobb tipushoz is, Ford, Fiat, VW stb.
Sajna a ceg nevet nem tudom.

Simon Jani
+ - Fenyszoromoso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

„Szoval ezt a raspriccelos megoldast komolyan gondoltak, 
hogy hatasos?
Vagy valakinek van tapasztalata rola?”

Szerintem torlo nelkul nem sokat er. Illetve a raszaradt 
regebbi dolgokat nem szedi le, a friss, nem odaepult 
piszkot igen.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Xenon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Utanaerdeklodtem a Xenon kerdesnek 1 kicsit. A Breitreifen 
telleg 120 de plusz 30 ezer a munkadij (ahogy allitolag ez 
szokott lenni a jellemzo). De nem vegeznek valami minosegi 
munkat. Ahogy hallom Audi TT foncsort (meg mast is) 
probalnak fabrikalni a kocsik lampajaba, a kulonbsegeket 
meg xiloplaszttal probaljak betomkodni (a ketto kozotti 
szintkulonbseget lejtos osvennyel hidaljak at). Allitolag 
olyan is van, aki az egot is odaxiloplasztozza. (Szep, 
mondhatom).  
Beszeltem ma a BMW-s haverommal Pesten. Azt mondta, hogy 
most raallt o is Xenon beszerelesre. Nala 100 ezer a szett 
(2 ego, 2 trafo, 2 gyujto vagy mi, 2 nagyfesz kabel) plusz 
30 ezer a szereles kabe. Azt mondta, hogy o gyartat kul. 
autotipusokhoz foncsort, es azt rakja bele az eredeti 
helyere. Ha BMW-rol van szo, akkor konnyebb helyzetben van, 
mert azokat jobban ismeri, mint a tobbi autotipust. 
Gondolom ugy mukszik a dolog, hogy ha valakinek kell, akkor 
telefonal, ha kell felmegy, megfigyelik a lampat (a szerelo 
altal ismert tipusok eseten gondolom ez a fazis kimarad, 
mert ott le tudja gyartani a foncsort az auto megtekintese 
nelkul is) aztan egy masik alkalommal beepites par ora 
alatt. Megrendeles eloleg elleneben.
Ha valakit erdekel a tema, irjon maganban es megadom a 
szamat.

Udv,
Vaddiszno

u.i: magassagallitasrol, meg fenyszoromosorol meg nem 
tudok...
+ - legszebb hang (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Balazs!
Tudod nem kell japannak lenni ahhoz, hogy porgetni kelljen. 
Meg attol, hogy a motor 7000-tud, meg nem kell porgetni. Az 
enyem 3.8-as motor 7 ezret porog, es akkora nyomatek van 
benne, amirol egy amicar csak almodhat, ugy 5-6 ezer 
kobcentivel, meg az 5000 cc-s 150 LE-s motorjaikkal nehogy 
mar azt mondd, hogy csinal valamit. Lejton felfele mar 
problemas lehet az elindulas. Amugy egy motor soha nem ad 
olyan hangot 4-5 ezernel, mint 7-8-nal, foleg ha van benne 
power is, meg loketterfogat is. 
Ez az amerikai autosok nagy tevhiedelme, hogy ha valami tud 
porogni, akkor annak kell is porognie, hogy menjen. Hat en 
akkor is legyorsulok akarmilyen uakkora kobcentis amicart, 
ha csak 3-4 ezerig (vagy mennyit tudnak ezek a 
teherautomotorok?) porgetem az M5-ost.
Nem szidom az ami autokat, csak tudjak mar hol a helyuk. Ok 
is csinalnak jo motorokat, meg jo autokat is, csak attol 
meg, hogy amerikai, nem feltetlenul jo, es abu hasszan....
Udv,
Vaddiszno
+ - kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:
>En speciel azt szoktam ilyenkor (Xenon lampa rulez) hogy 
>marha jol kinezoen siman felkapcsolom a fenyszorot, 
>lehetoleg max feltekerve a szintet. Hatulrol se rossz,de 
>szembol az igazi.Addig le se kapcsolom,mig a piros 
>lampanal sikerul tisztazni,hogy mer vilagit olyan erosen a 
>lampam. 10-bol 6 eset ertetlen no, aki a hatsoablak futest 
>akarta bekapcsolni,es en vagyok az a szerencses,aki 
>esetleg  honapok mulva felvilagositotta,hogy nem a 
>futoszal rossz, hanem anyuci egyszeru. A tobbi eset sima 
>vaddiszno,akik belulrol szeretnek,hogy vilagosabb legyen a 
>fejukben,de ehelyett csak a kodlampat kapcsolgatjak.

Nem mondom zavar a fenyszoro, de annyira azert nem. Sokat 
megyek este, es nagyon sokszor a szembejovok felkapcsolva 
hagyjak a reflektorjukat. Szarok ra, addig az 1 masodpercig 
kibirom. De ha valaki direkt felrakja nekem, akkor en is 
ravillantok egy kicsit, amitol remelem megvakul, mert nekem 
nem buzuki lampaim vannak elol. Amugy meg nyugodtan rakd 
fel a reflektort, az az 1 vagy fel masodperc, amig 
elmegyunk egymas mellett nem fog maradando karosodast 
okozni nalam. Arrol meg hogy kinek mi van a fejeben inkabb 
ne beszeljunk es aki azt hiszi, hogy egy 
kodlampakapcsoloval vilagossagot lehet gyujtani, az 
teljesen egyszeru (bar nalad lehet, hogy igy mukodik, csak 
akkor otthon mindig sotet van).

De ezt mostmar szerintem fejezzuk be, mert attol hogy 
mindenkit leprimitivezel, csak magadrol allitassz 
(allitottal) ki szegenysegi bizonyitvanyt, es ugysem 
valtoztat a helyzeten, hogy en (es valszeg masok is) akkor 
hasznalom a kodlamopat, mikor en jonak latom, es nem akkor 
amikor te mondod.

Udv,
Vaddiszno
+ - SI mertekegysegek + KRESZ + kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:
>Kerdezem en, akkor mivel mered a gepjarmuved 
>teljesitmenyet, mert hogy sem a w, sem a Le nem SI 
>mertekegyseg ezek szerint. Ti a W az ugynevezett 
>szarmaztatott SI mertekegyseg kategoriaba esik. Ezek 
>szerint mondhatnad azt a W helyett, hogy
>m2*kg/s3. Biztos, hogy ezt akarod hasznalni?

A cikk csak arrol szolt, hogyha nem irjak oda, akkor mit 
kell erteni rajta. Ha azt irjak, hogy gepjarmu 
teljesitmenye: 50, akkor te mit ertesz rajta, honnan 
veszed, hogy mit kell erteni rajta? Senki nem mondta, hogy 
km/h nem hasznalhato, csak azt hogy ha nincs mogotte 
mertekegyseg, akkor (mivel m/s van az SI ben szabvanyositva 
allitolag) akkor hivatalosan azt kell erteni mogotte. Amugy 
most hetvegen figyeltem es van olyan tabla, ahol feher 
alapon piros korben 60 (csak siman) es van 60 km. Tehat 
minek irtak oda a km-t a tablara, ha egyertelmu? Szoval 
ahol nincs, ott valami barom lefelejtette szerintem.

>A 30-as tablanal meg szerintem csak akkor mehetsz 180-nal, 
>ha az autod azon resze, amelyik meg atlog a korlatozott 
>reszbe, meg nem megy tobbel, mint 30 km/h. Szoval az eleje 
>mehet akar fenysebesseggel is, ha a vege csak 30-cal
>megy. Ha meg tudod csinalni, hat hajra. Nekem a kocsim 
>feneke korlatozza ezt a manovert.

A 30 m/s az 108 kmh, veletlenul elirtam, de attol meg nem 
kell felremagyarazni. Kulonben meg szamold ki! (a fene sem 
gondolta, hogy erre ilyen nehez rajonni: 3.6 a valtoszam)
Tehat a fenti ertelmezese, hogy 30-as mertekegysegjelzes 
nelkuli tablan m/s-t ertunk, ami 108 kmh, es kessz. Semmi 
fenyseb-rol nem volt itt szo. Bonyolult, mi?
En nem akarok ezen vitatkozni, mert nem en talaltam ki, 
csak varom a hozzaszolasokat, aztan meglatjuk mi jon ki 
belole, de a baromsagokkal kimeljuk egymast legyszi.

Udv,
Vaddiszno
+ - 7000 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Ant!
>persze, igaz nem sokaig, és nem is valami biztato,  de 
>VAN :))

Na ja, de mivel porgeted fel addig? Mert ezek maguktol az 
istennek nem mennek fel. Szerintem 7000-nel mar a szeteses 
vagy besules az aktualis tevekenyseguk:))
+ - Ujra ITThon! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!                      Motto: "Jo mulattsag, ferfimunka volt!"


  Ma vegre befejeztem a vizsgaidoszakot es masfel honap kihagyas utan
ujra hozzaferek a Listahoz. HIANYOZTATOK!	
  Ha igaz, mar csak a villanyos johet kozbe es jogasz leszek... Ha
valakinek barmilyen jogi termeszetu problemaja van, batran forduljon
hozzam, szivesen adok tzanacsot (persze csak ha tudok).

Banoczi Zoltan
Skoda Favorit Lx
+ - Magyar autoipar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

11. Autoliv (Sopronkövesd), biztonsági övek, felszerelések (Audi, BMW, VW,
nem is hinné az ember)

A székesfehérvári visteonnál toyota és ford elektromos autoalkatrészek
készülnek. Sőt ha azt nézzük a GE Tungsram is izzógyártásával bejátszik.

SzaboZE
+ - Hang (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ihajja!

Farkas Bali:
>>>>>>
>Ez azert van, mert meg nem hallottad Balazs Oldsmobiljat
Köszi, ez igazán jólesett!!! :))
>>>>>>
Nagyon szivesen, de ezek csak a puszta tenyek! ;o)


Gergo:
>>>>>>
Hallottam mar egypar V8-ast, de ez hidd el hogy semmihez nem volt
hasonlithato. Lehet, hogy nem eleget?? :) Biztos!
>>>>>>
Nos, talan igy van! Termeszetesen nem vonom ketsegbe az allitasod,
csak egy tipp volt, hogy ha szereted ezeket a mennyei hangokat, akkor
mit erdemes meg meghallgatnod! A kovetkezo talin tan lesz ra lehetoseged!
Ez persze Balazstol is fugg, de szerintem nincs lehetetlen! :o)
A Volvo pedig egyenesen elkepeszto, ahogy nyomjak neki! Azt pedig tuti
megnezheted egy Volvo talin! Arrol tobb infot az index autos topicjainak
Volvo topicjabol szerezhetsz!

>>>>>>
Ha valaki, akkor en megertem, hogy miert van oda VD az autojaert es
hogy miert ajnarozza annyira. 
>>>>>>
Hidd el, itt sokan megertik! En meg plane! Amugy is szeretem a BMW-ket,
de miota volt szerencsem egy M5-hoz amiben volt egy kis chiptuning is nos
azota tudom mit jelent az a kozel 400 loero es az az erzes, amit az nyujtani
kepes! En is voltam olyan allat, hogy mentem vele 270-et, amit elotte csak
a motorommal voltam kepes menni, igy nagyon jol tudom, hogy milyen is
az amikor az ember egy ilyen autot vezet! :o)

>>>>>>
Aki egyszer kozeli kapcsolatba kerul egy ILYENNEL
es nem nagypapatempoban mennek vele az biztos nem felejti el egyhamar.
>>>>>>
Nos asszem sikerult erzekeltetnem, hogy milyen emlekeim vannak rola!!! :o)

>>>>>>
Mondjuk 3-ba 6e fordulat az mar autopajara valo az igaz.
>>>>>>
Hmm...Ha mar itt tartunk. Az M5-os autopalyan az iment emlitett M5-el 
mentem, amikor kijottek elem 170-nel. Visszalassitottam 150-re, addig lement
a delikvens, majd 3-ba visszarakva sima gazadassal az auto megporgette egy 
pillanatra a 285-os kerekeket! Mondjam, hogy meglepodtem, vagy elhiszed?
:o)))


VD
>>>>>>
Miert, azoknak van valami hangjuk 7000-nel? :-)))
>>>>>>
Ejj VD, ejj! :o) Ne mond, hogy nem erint erzekenyen egy 4-5000-ig porgo
V8!!!! Azt nem nagyon hiszem el!!


Akos:
>>>>>>
Na es a V16-os :-)) ??
Na en azt nem tudom elfelejteni soha!
>>>>>>
Sajnos ahhoz meg nem volt szerencsem. :o(

No a kormanyok legyenek velunk! Udv!

 ************************
*      A.i.: Peace bye Gyimi       *
*  mailto:  *
 ************************
+ - Re: XENON (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Szagerto Autosok!
En is sokat kupalodtam a lampa-vitan, de meg nem erzem magamat eleg okosnak.
Csak piszkalja a csoromet a Tescoban, Metroban kaphato 2000 koruli, szepen
csomagolt XENON felirfatu, H-4 izzo. (BILUX!!!). Az van rairva, hogy 3x.-os
fenykibocsajtasa van. Biztosan tudja valaki, hogy semmi koze a Xenon-hoz?
Mekkora a fenye? Meg tudja merni valaki a fenykibocsajtasat egy ilyen
egonek? Lampaban vagy kopaszon? Tudja valaki a szinhomersekletet? Igen
szegenyes info van rajta...Hasznal valaki közuletek ilyet?
Ne kimeljetek maganba sem, ha valami hasznosat tudtok..
Tibor.
+ - Genf + Pozsony (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Csaba irta:
> meghoditasara (kabe 10 ember, 2-3 auto). Marcius 14-17

Ez azt jelenti, hogy most lesz 1 eve, hogy meglatogattal?
Hihetetlen, hogy repul az ido...
...
De a velencei karnevalt nem hagyom ki, februar 2-an 
wroooomm :)


Biza, mar egy eve volt a Hotel Nyivi Bencevel. Szerintem 
ezt iden is megjatsszuk majd, ha kiszepul az ido.
Velencere meg irigy vagyok am!! :) Majd tessek meselni!!


udv, djtiszy
+ - fenyszoromoso, magyar autoipar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Lantos Tibor irta:"Elgondolkodtam itt a xenon kapcsan, hogy ahhoz kotelezo a
fenyszoromoso. Jo, de milyen? Olyan, ami csak spriccel, vagy egy mini
"ablaktorlo" mint regen a volvokon is volt? Mert en ez utobbit
valahogy hatasosabbnak erzem."

Az ujabb fenyszoromosok, az ablakmosokkal egyutt mar nem a szimpla
spriccolok, hanem a kezimosoknal is hasznalatos nagynyomasu tisztitogepekhez
hasonlatosak. 8-10 bar viznyomassal. Aranyos lehet szerintem. Bar a napon
odaegett bogarmaradekokat az is csak sokadszorra viszi le. Hiaba no, van
amit korommel lell levakarni...

Magyar autoipar gyujtemenyhez:
Satoraljaujhely: alu ontvenyek, motortarto bakok, hengerfejek, biztonsagi ov
mechanizmusok, ajtopantok.

Ozd: szervo motorok, lepteto motorok, kapcsolok, relek, s ha minden igaz
lesz egy ajtozar csarnok is.

Hatvan: vezerloegysegek, minden ami bosch.

A Lear mar volt, de Gyongyoson Szolnokon, kabelkorbacsokat csinalnak.

Oroszlany: kipufogocsonkok, turbohazak.

No ennyi igy hirtelen.

Udv!
    Takacs Laszlo
+ - Re: eredetisegvizsgalat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Tanulsag: ha autot veszel, az eladoval kozosen csinaltasd meg az 
>> >>eredetiseg vizsgalatot.

>Miert, valaki ezt nem igy csinalja??? Eleg baj. Pont az ilyen esetekre
>talaltak ki az eredetvizsgalatot. A lopott autot eleve ne lehessen >eladni. 
>Inkabb arra ugyeljetek, hogy a vizsgalat dijat ne ti bukjatok >el. Nalam 
>mar bukott le egy E36-os BMW, en lettem volna a vevo...

Egyszeruen es naivan felvetodott bennem, hogy esetleg az is hamisithato. Az 
meg, hogy ki fizeti a dijat, uzleti kerdes es a kocsi vetelarara folyo 
alkudozasba bele kell kalkulalni.

Udv:
Bence


_________________________________________________________________
Join the world’s largest e-mail service with MSN Hotmail. 
http://www.hotmail.com
+ - Telekocsi Szombathelyre (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

28-an, hetfon reggel 7-kor indulok Bp-rol  
Szombathelyre, este jovok. (Idopontot nem tudok, 
attol fugg, mikor vegzek. A tervek szerint este 6 
es 9 kozott ez barmikor lehet.) Az auto ures, 
ami harom helyet jelent, ha erdekel valakit 
keressen meg!

30-393-0865
Dani
+ - suzuki vs lada (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello auto,

> azert valljuk be hogy egy Ladat ( uj tipusut ) akarmikor lealaz....

Ezt mikor almodtad? Mielőtt iylet leirsz, illendo volna legalabb
alapveto tajekozodast vegezni a 2 tipus adatai kozott, es akkor
rajonnel, hogy ki es mit alaz le az uton. Persze lehet az is, hogy az
50 HP Suzuki mindenben jobb, mint a 93 HP Lada110. Szerinted
legalabbis. Mert amugy a 8 szelepes Lada110 is barmikor korbeautozik
az 1.3 Suzukin. Nem papiron, hanem az uton.

-- 
Best regards,
 hufnagel                          mailto:
+ - Lambo + Bp utado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

!Buenos Dias!

Nem tuntem el, csak leptem nehanyat tavaly ota. Ugy dontottem nem dolgozom
tobbet. :o)

" Pedig biztos befert volna a Lamboba az uj W12-es, vagy a V8 turbodizel is,
meg valami Golf alvaz, es a VW mar meglevo 4matic hajtasa. "

:o)))))))))) Ez nagyon jo! Lamborghini TD :o)))
A kovetkezo ujitasok ezek lesznek:
Ferrari Testarossa 1.4 i
Dodge Viper 1.6 GTI
Porsche 958 1.1 CLX

"Amugy most olvastam, hogy megjelent a Lambo Murcielago, amit mint tudjatok
megvett a VW (marmint a Lambo ceget). A kocsiban nincs 1 deka VW-Audi
alkatrsz sem, minden maradt a regi."
Meg jo hogy! Mar csak az kene, hogy a Lamborghini nepauto legyen! :-O
Pedig ezek a germanok mindenre kepesek, es nem biztos, hogy a kovetkezot nem
rontjak el... :o(

Egyebkent a murcielago spanyolul deneve'rt jelent.
Privat velemeny: A Countach az igazi Lamborghini. Na jo! A Diablo meg johet.
:o)

Utado Bp-en:

Nem veletlenul kerulom el azt a varost nagy ivben... Oreg vagyok bohocnak.
:o)

Adios,
Chucky
+ - aksi, riaszto,fekero vizsgalat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

VD irta par napja:
> hagyom ennyi idore a kocsit magara, de a kisebb aksin mar 
1
> het is erzodott, hogy alig akart indulni. Ez meg sokkal
> jobban birja. is, mert az a suly is sokat szamit. Egy 
normal riasztot egy
> 55 Ah-s aksi szerintem nem bir el 3-7 napig sem. Akkor
> amelle meg be kell tenni egy bebikazo kezikeszuleket is:).

Nekem a Szuziban (asszem) 35Ah-s aksi van, ami meg nincs 
egy eves, de most pont allt 9 napig az auto, elesitett 
riasztoval (Laserline valahanyas) es megis elsore indult.
Ennek a riasztonak van vmi sajat akkuja is (vagy az csak a 
vinnyogohoz van?). Igaz, meg a nyaron a rajtahagyott 
vilagitastol lemerult akksitol behulyult a riaszto is.

Nemregiben csinaltattam lengescsillapito+fek vizsgalatot, 
es ugyan megfelelonek titulaltak, de a kapott, szamitogep 
altal keszitett elemzesbol tul sokra nem tudok 
kovetkeztetni. Tudja valaki, hogy pl. lengescsillapitonal a 
mert "elteres" 2 oldal kozott, ill a csillapitas (%) mennyi 
lehet min/max (vagyis mikor illik cserelni) ?

Fek vizsgalatnal szinten van jobb/bal oldal kozti elteres 
(%) ill fekero ingadozas (%) oldalankent. Kivancsi lennek, 
hogy mindezen ertekek meddig jok/megfeleloek/cserere erett?

Udv, Zsolti
+ - Szesztok Autosok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A kov. kerdesem lenne: mit gondoltok az un. bemutato-autokrol? Van egy
ajanlatom: Fabia 1,4 Comfort, 3 honapos, 5.800 km, 250.000,-rel az uj
ara alatt. Hallottam ezt-azt, hogy allitolag ezek az autok sokkal
ramatyabb allapotban vannak, mivel a "tesztelok" szethajtjak oket. Igaz
ez? Mit tanacsoltok? Erdemes-e foglalkozni ilyennel?

Koszonettel:
H.B.

> --------------------------------------------------
http://www.mailbox.hu - Mert levelezni kell...
+ - 0. tipusu talalkozas :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihó!

  Renault Thalia HTM-683(?), Pécs, 2002. január 21. 11:45! :))))))
-- 
Frank O'Yanco -=- Mobil +36203494743 +36303687792 -=- ICQ: 49179141
Age of The Penguin -=- SuSE Linux 7.3 -=- http://andromeda.rgstudio.hu
SuSE Magyar levelező lista: https://lists.sch.bme.hu/wws/info/susemagyar
Key fingerprint = E99D 1A55 0DF2 3AAC 2A15  FD55 0D71 B88D 35E5 C50D
+ - Eredetvizsgalati idotartam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz -  Autofelszereles

Sziasztok autosok.

>Azert, mert nincs benne olyan allitas, ami orokervenyu lehetne.
>Meg az sem tuti, hogy egy het utan azt az autot veszed, amirol
>a papir szol. Vevokent - meg a 60 nap is sok.
>Mit szolnal Rihonya Jolanhoz, aki buszken lobogtatja az 5 eves
>AIDS tesztjet ?

Gezam :-) ?
Ez problema ? Ilyenkor ket eset lehetseges.
1, Francia nyelvtanfolyam . Lo" sziiiiiisz, lo" bizooooooooooony :-).
2, Slic gumi RS felhuzasa a farokfutomure oszt hajra :-) Mar meg is van
oldva Jolika regi tesztje :-) Johet ezutan az Obi Van Kenobi :-)

Frigyes

A - MajorKa Bt.
Bp. 1014. Uri u . 24.
Tel: 214-39-50  ; 06-20-9446-107
        Skoda 120 L

HIX autosmatrica , hatso ablak futoszaljavito, elso ajto legterelo kaphato,
Millitec listatagoknak 10% kedvezmeny, BARDI autotol vett alkatreszek utan
10% kedvezmeny listatarsaimnak
+ - USA passat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Miles = merfold
> MFA = Az enyemen ketto ilyen volt, kulonbozo adatok memoriahelyeul
szolgalt.
> (MFA1,MFA2). Nullazni a bajuszkapcsolon levo gombbal lehetett. 
> A tobbi passz...

MFA = multi function analyzer 
MPH=miles per hour
MPG=miles per gallon
+ - Valasz: fenyszoromoso*** HIX AUTO *** #1353 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

<<<<<<<<<<<<<<<
> Felado : Lantos Tibor
> E-mail :  [Non-Profit Organization]
> Temakor: fenyszoromoso ( 18 sor )
> Idopont: Sun Jan 20 11:03:15 CET 2002 AUTO #1353
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Elgondolkodtam itt a xenon kapcsan, hogy ahhoz kotelezo a
fenyszoromoso. Jo, de milyen? Olyan, ami csak spriccel, vagy egy mini
"ablaktorlo" mint regen a volvokon is volt? Mert en ez utobbit
valahogy hatasosabbnak erzem. Raadasul en a magam reszerol egy evben
max egy tartaly ablakmosot fogyasztok, mert jol atlatok a szmotyin --
> ritkabban torlok --> ritkabban mosok. Igy aztan faszan rasul a
lampara (amin mondjuk nincs is moso, de ha lenne is, az eredmeny ua)
a kosz, ugy kell levakarni rola.
Szoval ezt a raspriccelos megoldast komolyan gondoltak, hogy hatasos?
Vagy valakinek van tapasztalata rola?
<<<<<<<<<<<<<<<<

Valamit er. A lenyeg az, hogy ne hagyd rásülni a szutykot, mert akkor soha nem
jon le vele. Ezert nagyon nagy dzsuvaban nappal is erdemes neha mosni, raadasul
az izzo 55 W-ja elegge hamar megszartitja a mocskos vizet, es csak a mocsok
marad, akkor mar nehez leszedni. De jobb, mint nelkule.

Akos

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS