Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 435
Copyright (C) HIX
1999-07-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: csokoltatom a kamionosokat.... (mind)  7 sor     (cikkei)
2 elmelet VS gyakorlat (mind)  25 sor     (cikkei)
3 Adasveteli szerzodes (mind)  33 sor     (cikkei)
4 mindenfele RE. (mind)  51 sor     (cikkei)
5 morog a cuccos (mind)  7 sor     (cikkei)
6 Eredetvizsgalat gepkocsieladasnal (mind)  12 sor     (cikkei)
7 Elado Citroen GSA Club (mind)  3 sor     (cikkei)
8 Ajanlo Lista (mind)  39 sor     (cikkei)
9 AW: *** matrica rend *** #434 (mind)  12 sor     (cikkei)
10 tobbfele- a kimaradt szambol :-) (mind)  97 sor     (cikkei)
11 va: csokoltatom a kamionosokat.... (mind)  51 sor     (cikkei)
12 Hat rendben (kozerdeku) (mind)  67 sor     (cikkei)
13 Kostenlos - Internet Datenbank =?UNKNOWN?Q?f=FCr_Auto=B (mind)  5 sor     (cikkei)
14 Milyen legyen a matrica (mind)  22 sor     (cikkei)
15 Hogy kell Hutovizet leengedni (FIAT UNO 1.3D)? (mind)  12 sor     (cikkei)
16 M7 (mind)  49 sor     (cikkei)
17 matrica emil (mind)  10 sor     (cikkei)
18 Lada (mind)  14 sor     (cikkei)
19 Kozlekedes Egyiptomban (mind)  58 sor     (cikkei)
20 Re: Olajcsere + adalek - Militec- 1:1 (mind)  78 sor     (cikkei)
21 Re: Olajcsere + adalek -Militec-1, ajanlo lista (mind)  50 sor     (cikkei)
22 Matrica (mind)  79 sor     (cikkei)

+ - Re: csokoltatom a kamionosokat.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi All!

Hmmm......ezt nem allhatom szo nelkul...... A kisteherautos (cegautos) sofor
a leheto legbunkobb allatfaj a kozutakon. Nemeleg, hogy emberkedik a lomha
szaraval, meg neki all feljebb, ha rendre utasitjak.....Nem tudom, de valami
inteligenciatesztet kellene irati azokkal akik ilyen kategoriaju autora
szeretnenenek jogositvanyt szerezni.......
+ - elmelet VS gyakorlat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Listatagok, kedves FX
 
Nagyon  egyetertek azzal amit az altudomanyrol irtal.  Mar  akartam en is
irni, hogy rengeteg dolog van az autozasban (is) amit nem lehet/nem erdemes
szamitasok utjan modellezni. Sokan sokszor hajlamosak belemeni mindenfele
bonyolult szamitasba es teljesen teves eredmenyeket le vonni belole. Majdnem
megpusztultam a nevetestol meg egy-ket honapja, amikor valaki kiszamolta a
kocsi tomegebol es meg egy-ket adatbol hogy mekkoranak kell lennie a
fekdobok atmerojenek de ez csak a legdurvabb eset volt. 
Nem hiszem, hogy az autogyarak igy terveznek az autoikat. Persze aki meg nem
latott eleteben egy szetszedett motort, sebessegvaltot es sok jol eladhato
autosujsagot olvas (amelyeknek legtobb esetben csak a marketing erteke
jelentos, muszakilag kvazi semmit sem ernek), esetleg tul sokat jart fizika
eloadasra könnyen beeshet ebbe a hibaba. A mernoki munka nagyobbik reszet a
szamitgatasokon tul a kiserletezes teszi ki, az itt meg reszelunk rajta egy
kicsit hatha attol jobban megy a jellemzo. 
En a kocsim tuningolasa elott beszelgettem olyan emberekkel akik gepeszetet
tanitanak az egyetemen es olyanokkal akik gepmuhelyben dolgoznak, es
gondolom nem ketseges ki tudott ertekelheto tanacsokta adni. 
Szumma szummarum nem akarok senkit sem megserteni de azert nem szabad atesni
a lo tulso oldalara.
 
Udv
Kreiter Balazs
S110R Coupe
+ - Adasveteli szerzodes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Csatlakozom az elottem szolohoz, jol jonne egy korrekt adasveteli 
szerzodes-minta, akar az AUTO-n, akar 
maganban.

Hali!

Padi


> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Adas-veteli szerzodes ( 21 sor )
> Idopont: Wed Jul  7 11:14:25 EDT 1999 AUTO #434
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tisztelt lista-tagok!

Jelen pillanatban ugy nez ki, hogy egy hasznalt auto vasarlasara adom a
fejem. Nem nekem, mert igazi autora nincs penzem, hanem a baratnom kap 1
kispolskit. Kerlek titeket, hogy kuldjetek el nekem egy jogilag korrekt
adas-veteli szerzodest. Esetleges jogi buktatokra kiemelten odafigyelve.
Mostanaban volt szo a listan arrol, hogy az X evnel idosebb kocsik
vasarlasakor nem tulajdonjogot, hanem csak "uzemeltetoi jogot" szerzunk.
Vagy valami hasonlo. Nem vagyok jogasz.
A gepjarmu torzskonyvrol is olvasnek par hasznos gondolatot.
Kinek kell? Miert? Ki szerzi be? (elado vagy a vevo) Ha lehet maganba is, es
a listara is. (Biztos mast is erdekel)
Tudom, hogy leragott csont, es mar volt a listan (az elso szamtol olvasom),
de nem tartok fent archivumot. :(
Ha sikerul az uzlet akkor en is vennek 1 HiX Auto matricat!
Koszi:
Chris
+ - mindenfele RE. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok!

--karbi vs turbo:

Bernoulli apanktol fuggetlenul:

> A lenyeg, hogy az uszohaz ne legyen kissebb nyomasu.

Masik reaxio:

> a karburator egesze nyomas alatt van

jol ereztem en, hogy valami itt nem stimmel !

--vizbefecskendezes

tobbszor atragott tema.
az index.hu/forum, torzsasztal, BMW E30 topikban teljes leiras
van rola, csak azert nem kopizom, mert sorlimites es ekezetes.
Erdiek Celicajaban (GT Four 7ST 205 1994) is van:
http://www.erdirallye.hu/versenyautonk/celica_gtfour.htm

--matrica

> Maradt meg a Zold "I" betu kerdese...

szavazatom: NE legyen zold. 
indoklas: felsegjelzesnek ott a rendszamon a H es a zaszlo,
meg a H matrica is, akinek van. (tenyleg, kotelezo?) 
A Hixauto matrica egy Hixauto matrica legyen, ne Magyar-matrica.

> FONTOS: milyen alapon legyen ez az egesz

szavazat: feher alap.

> amekkorat o mond akkora lesz a matrica jo?

tudom hogy az "o" az Balint es nem en :-), de:
szerintem pici legyen, kb 8x5. egy "rally.hu" matrica mar van
fent, a H-betu is kell, azt hiszem, igy mar karacsonyfak
leszunk..

--FX kolega!

> emlexik valaki a nyolcvanas evek ezust nyilara? 
> es a Kincses-fele palyaautora?
> mindketto zsiguli volt es igen jol mukodtek

a Fekete Kalman-konyveket olyan szivesen kolcson-olvasnam... :)

z.
+ - morog a cuccos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

A nagy eso segitsegevel sikeralt megtalalnom egy jofajta godrot. Ayota
ha eroteljesebbet fekezek felrehuy es baloldalt morog valami az 1200s
zsigaban. Mielott szetszednem kerdem: szerintetek mi lehet?

Fresi BaCSi
+ - Eredetvizsgalat gepkocsieladasnal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Index hirlevel:

  Eredetvizsgálat gépkocsieladásnál 
  július 7. 19:40
  (teletext) Július 12-étôl minden gépjármu tulajdonváltását meg kell
  elôznie egy ún. eredetvizsgálatnak. A vizsgálat ára a gépjármu
  fajtájától függôen 3 ezertôl 32 ezer forintig terjed. A jövô héttôl öt
  cég háromszáz helyen fogadja az autókat az országban

 -=-=-=-=
-= Üdv:D =
 -=-=-=-=
+ - Elado Citroen GSA Club (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado Citroen GSA kombi 1300 cm3 / 1982 /. Vizsga: 1999.08.19. Iranyar: 60 
eFt.
Mukodokepes!
+ - Ajanlo Lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Zoli !

Olvasom az AUTO #432-ben irt soraidat.
A Becsi uti benzinkutat, ezekutan azt
hiszem, alapos okkal nem ajanlod.

Koszonom, amit az ajanlo/nem ajanlo
levelekrol irtal. Szeretnelek Teged es
minden erdeklodot tajekoztatni, hogy 
ezeket a leveleket orzom es kivansagra
teljes egeszeben megkuldom. Eddig meg
nem fordult elo, hogy _nem ajanlast_
kellett volna kuldenem, de ilyen esetben
keres nelkul is kuldom a Nem Ajanlo
levelet.
Igy azutan, aki igenyt tart ra, minden
esetben megtudhatja, ki, mikor, miert
ajanja, vagy nem ajanlja az adott ceget,
cimet.
Orommel varom Toled es mindenkitol a 
tovabbi tapasztalatokat, ajanlasokat es
eltanacsolasokat. A szamokrol idonkent
azert szamolok be, merta Lista vezeteset
vallalt kotelezettsegnek tekintem, amivel
Ti, lista-tagok biztatok meg. Az ilyenrol
pedig illik nehe szamot adni es jelezni,
hogy van es mukodik.

Elnezest, ha hosszukas voltam.

udvozlettel

oldboy

Az ajanlo/nem ajanlo listarol: szerintem erdemes lenne az osszes
nem-ajanlashoz rovid kommentart fuzni, hogy mi az, ami miatt
kerulni kell oket... esetleg az ajanlasokhoz is, hogy mi az, amit
csak ok tudtak megcsinalni... igy legalabb az is nyilvan lenne tartva,
hogy hanyan ajanlottak/nem ajanlottak. Ez is fontos lehet!
+ - AW: *** matrica rend *** #434 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
kerekszepen en is 2 db Redei-fele matricat.
(fiaimnak uzenet: csak magamnak rendeltem).
Kösz
Ildiko 
(ugyis mint harapos mama  :o(=) )
 
mfG:      Ildikó Záruba
START  AMADEUS  GmbH
Informationstechnologie Bereich Systemtechnik I_SD
Tel: 00/49/69/7588-2664  Fax: -2309 
E-Mail: 
+ - tobbfele- a kimaradt szambol :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

---------------------- Weitergeleitet von Istvan Lengyel/H_BP/ARAL AG am
99.07.08 09:24 ---------------------------



Tobb levelbol ollozva

> A motor kimosasara nagyon jo lehet egy egyszeru olaj is: ...

>> Bocs de mielott barki _"kimosna"_ mindenfele "speci" szerekkel a motort,
>> elotte nagyon erdemes elgondolkodni azon, hogy ezek a szerek olyan
>> anyagot tartalmaznak amik higitjak az olajat!

>Mivel en hosszu tavon szeretem hasznalni az automat, 10e helyett
>5e kilometernekent cserelem az olajat, bizva abban, hogy ezaltal
>az elettartamat hosszabitom meg. Az utobbi idoben elkezdtem azon
>gondolkodni, hogy talan meg jobb erdemenyt ernek el, ha ki is
>mosnam... akkor ezek szerint ez tilos? Hogy lehet akkor kivarazsolni
>a motorbol a lerakodast?

Nos, megkerdeztem az egyik kenoolajos kollegat. Alapesetben arra erdemes
figyelni, hogy a 'sima' asvanyolaj eseten bizony van uledekkepzodes, mig a
szintetikus olajak /vagy legalabbis egy reszuk/ tartalmaz kifejezetten
uledekkepzodest gatlo, illetve azt oldo adalekot. Pont mostanaban volt egy
ezzel kapcsolatos reklamacio, mert a kedves ugyfel eddig asvanyolajat
hasznalt, de most szintetikust tett be, es megdobbenve tapasztalta, hogy
elfogy az auto, nem kap uzemanyagot. Persze, mert a tronic kioldotta az
uledeket, ami aztan a /ha jol mondom:/ szelepszarszuronel dugulast okozott.
A helyes eljaras tehat szerinte: szintetikus olajnal _semmi_ !,
asvanyolajnal a csere elott a regi olajba a kutaknal kaphato adalekot
betenni /javasolta a FLUSH feliratut/, es ezzel atjaratni a motort, a
motorolaj teljes felmelegedeseig! /Mert ugye a viszkozitas erosen fugg a
homerseklettol/. Ezek utan johet az olajcsere, a regi igy kihozza a trutyit
magaval, de mindenkeppen ajanlott ilyenkor nem csak az olajszurot cserelni,
hanem az esetleg erintett tobbi szurot-szelepet is megnezni.

>Es egy masik, ehhez kapcsolodo kerdes: erdemes-e egy egyebkent
kifogastalan motorba valamilyen jo minosegu adalekot tolteni, ami
jobban vedi a mozgo alkatreszeket?

Nalunk /marmint az Aralnal/ tudtommal barmifele adalek hasznalata az
egyebkent letezo minoseggarancia elvesztesevel jar.

>ARAL kutnal lattam valami olyan szerkezetet ami kiszippantja az olajat a
beomlonyilason keresztul. Hasznalt valaki mar ilyet? Tenyleg kiszippant
mindent?  Olajcsere elott allok es eppen azon torom a fejemet hogy egy
ilyen
keszulekkel rantom ki a faradt olajat belole a maceras leeresztes helyett.
Ha valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban az irjon!

Tapasztalat nincs, de a sracok allitasa szerint nem hagy bent tobbet, mint
a leeresztes, aggalyos csak az uledek lehet, de lasd a fentieket :-))

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Matrica ( 41 sor )

Egyre en is beneveznek :-))

> Temakor: Pofatlanok a palyan ( 15 sor )
>"... Az ilyen szemetektol vennem el tiz evre a jogsit.
Meg nem lenne rossz a kocsijukat ilyen apro kis kockava
konvertalni a presben, mint az amerikai filmekben...
Ket helyen lattam, hogy a rendor igazoltat egyet. Keves! Mi a
velemenyetek?"

A jogsi elvetele oke, de az autot hiaba zuznad be, altalaban nem az 'atlag'
kategoria csinalja. Vagy a nagyon olcso autok, vagy /nagyon nagy szamban!/
a 'nekem semmi nem draga' tipusu emberek...
A rendori tevekenyseg fokozasa jo, ha tenyleg kovetkezetes. Ha viszont csak
minden 14. auto veszik ki-le, akkor csak gerjesztik....

>az utasterben a szekek alatt all a viz! Hogy kerulhetett oda?!

Nincs véletlen tetöablak?

> Felado :  [International]
> Temakor: RE: *** HIX AUTO *** #431 ( 31 sor )
>...Na. Varom az anyazo leveleket, 1-2 listatag abban ugyis nagyon otthon
van.

ROTFL! Nagyon jó írás, a jelenséggel egyébként egyetértek... :-)
Sajnos nagyon 'magyar mentalitas' :-(

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Erdekes hirdetes ( 11 sor )
"Keresem a GNA... rendszamu 1.2-es fekete Corsa vezetojet, aki szombaton
 ...

Ugye, hogy ugye? :-))) Mintha epp errol szolt volna a polemia mintegy 2-3
hete :-))


Elnezest a hosszu digest jellegert :-))


Istvan, aki holnap megy a jogsijaert :-))
/ui: ez volt kedden, azota a kezemben van :-)/
+ - va: csokoltatom a kamionosokat.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Krisztian irja...
> Akkor már mögöttem jött, és próbált volna engem is letolni.
> Hangsúlyozom itt már 90 fölött autóztam a 60-as tábla ellenére.

Aki tol, az nem ert a kozlekedeshez es egyebb problemai is vannak.
A sajat haladasat gatolja, sot veszelyezteti.
Helyette kell megoldanod a problemajat.

Ne autozz 90-el ott ahol 60-al szabad.
Aki nem akarja, hogy toljak, az rakja ki az indexet jobbra.
A legtobben ott fognak hagyni. Ha tovabb tol, akkor pedig enyhe
jobbra huzodas. Ha ez sem eleg, akkor nagyon finoman gazelvetel.
Ezeket a lepeseket a legelejen kell megtenned. Nezni az arcat, felvenni vele
a kontaktust. Ha mar uralja a szituaciot, akkor megette a fene az egeszet.

Gyorsulni egy marhasag. Aki tol, az 10-20 km/oras toblettel nem fog
megelegedni. 90 es meg 10-20 az mar sok. Megelozni pedeig nehezebben tud.
Azert meg nem vertek meg senkit, mert a 60-as tablanal 60-al ment.
Be sem all moged, hanem elsopor melletted.
Maximum vicsorog - na bumm. Hamarabb es kisebb sebessegnel oldodik
fel a problemas helyzet.

> És végül a harmadik Az M1-en 130-as tempóval emelked?n felfelé
> el?ztem végig egy olyan sort, amiben volt két kamion egy túristabusz,
> meg egy kisbusz. Már megel?ztem a túristabuszt,meg az egyik kamiont
> félig, amikor a másik kamion minden irányjelzés nékül kijött elém 90 - 
el...

Emelkedon, egy ilyen vegyes konvojban mindig van aki megunja a tobbieket
es sokszor erejen felul, esz nelkul, valami akcioba kezd.
Nem tudsz rajta valtoztatni. Amit tehetsz, idejeben felmered a "mar ismeros"
szituaciot es kimaradsz a dologbol. A lappango veszely (dynomen) egyik
tipikus peldaja. Lehet, hogy legkozelebb a 90-et valasztod mogottuk az
emelkedon es nem a 130-at mellettuk. Az elso esetben meguszod, mig a
masodikban van nemi eselyed, hogy szorult helyzetbe kerulsz.

Arra nem kell sok energiat pazarolni, hogy masok mekkora marhak az uton.
Ezek kesz tenyek. Arra viszont erdemes szot es idot szanni, hogy hogyan lehet
egy helyzetben elore megerezni a veszelyt es meg a kialakulasa elott baj 
nelkul
kilepni belole.
Nagyon jo pelda (a szakirodalomban) erre a kovetkezo:
A jardan ket kisiskolas vihancol, lokdosodik hazafele. Jobblab gazrol le,
fekkeszenlet, majd megint minden megy tovabb a maga kerekvagasaban.
Nem tortent semmi, nem volt veszhelyzet. Valami megis volt a levegoben...
Hanyan vezetnek igy ?

Holnap ugyanezt a konvojt, ugyanigy elozned le ?
--
Meszaros Geza
ui: ma mind olyanok halnak meg, akik eddig meg soha.
+ - Hat rendben (kozerdeku) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek!

Megkaptam a kulonbozo becsmerlo leveleket.
Sajnos, oszinten be kell vallanom, en sem tudok mindent.
De amit tudok azt altalaban a legjobb kepessegeim szerint hasznalom fel.
Szoval, sajnos ez van.

Csak sokszor az a borzaszto, hogy olyan emberek is irnak kritikat, akik
csak olvassak a listat es azt is ritkan teszik.
Persze kivulrol mindig konnyu okosnak lenni.

En is tudok a Kincses fele Ladakrol, sot meg ismerem is az egyik
szerelot aki kozremukodott.
Ugyanis Gyorben ez nem nagy tema, de minden valamire valo autos tud
rola. Es azt is tudom, hogy mit kinlodtak vele.
Persze akkor meg kis szaros voltam, es mentsegemre legyen, ez nincs a
tankonyvekben.

De mindegy, ha valaki jobban tudja akkor csinalja.
En ugy vettem eszre, volt akit erdekeltek a temak, de a nagyokosok
mindent mindig jobban tudnak, csak soha nem aruljak el a tudasukat
masoknak. Talan feltik?

Es a jo magyar szokas, hogy nem hozzaszolunk es kiegeszitunk, hanem
nekimegyunk a masiknak (valamilyen modon) es-vagy alateszunk.
Es persze ettol bizonyara elorebb vagyunk. Mert most mar mindenki tudja
pontosan, milyen is a karburatoros turbo. Szivott meg nyomott. Es vege.
Ez talan valakinek eleg is. Pl. engem is erdekelne kis magyarazattal a
dolog. Mondjuk, hogyan helyezed nyomas ala az uszohazat? Meg hogyan
szabalyozod a toltonyomast, hogy ne rontsa a karburator kalibraciojat.
Szoval ha valamit elleneztek akkor azt tenyekkel cafoljatok meg.
Szerintem.

Ugyhogy vegul is annyit akartam mondani, hogy meguntam. 
Csak pl.:"mert akik osszeraktak nem konyvekbol biflaznak-meegha igy
lenne, gyakorlati tudas hijjan hanem hisznek es tudnak.....nem ugy mint
egyesek". Buszke lehetsz a tudasodra. Hasznald egeszseggel.
Talan e sorok iroja tud nekunk pontos leirast es magyarazatot adni.
Vagy tapasztalatbol es gyakorlati tudasbol beszel, vagy a Kincses
teammel keszitett riportjat adja kozre.
Szoval ezutan, majd a Kincses es hasonlo emberek elmondjak amikre
kivancsiak vagytok. Olyan pontossaggal, ahogy egyesek hallani akarjak.

Tehat ezennel a nagyokos "tegyunk ala egymasnak" levelek hatasara ugy
dontottem, hogy nem irok tobbet. 
Majd az okosok reszletes felvilagositast adnak, ha megkerdezitek toluk
mi hogyan mukodik.
Aztan majd en is lesben allok, es figyelek minden reszletet, aztan
tamadok. :) Nagyon jo modszer, segit masokon.
Mert kb. az ilyen emberek huztak a skodasok idegeit is. :p

Meg egy idezet a vegere.
Mivel onalloan gondolkodo lenyek vagyunk, egy kis ismerettel
kialakithatunk velemenyt dolgokrol (nem tenyekrol van szo). Lehet sajat
elkepzelesunk, ettol vagyunk gondolkodo lenyek, nem attol, hogy sablonra
viselkedunk.
"nekem ne gyere kulonfele kifogasokkal hogy igy gondoltam meg ugy"

Csao! Rolo le.
-- 
    
     ____               ____
     >>>> Simon Tëmplar <<<<
     <<<<   The $äint   >>>>        
 ×××××××××××××××××××××××××××××××         
 × mailto: ×
 ×××××××××××××××××××××××××××××××
+ - Kostenlos - Internet Datenbank =?UNKNOWN?Q?f=FCr_Auto=B (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

www.carsandmore

 ...finden und inserieren Sie hier Ihr Fahrzeug!

Kostenlos - aber sicher nicht umsonst für Sie!
+ - Milyen legyen a matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Feri.

Tegnap egy trafikban neztem 1 normal H jelu matricat es mellette volt 1
nagyobb " H - as ut europaba " Ez utobbi 1,5 X nagyobb volt mint a normal H
jelu. A feher alapon a belurol tapadora szavaznek legszivesebben. A HIX
fekete, mig az i - n levo pont piros lenne. Azert jo , ha lenne valamivel
nagyobb meretu a matrica, mert jobban lathato es nem masznak a seggembe,
hogy mi az a HIX. Es a listatarsam sem tol ki a szelso savbol 8:-8

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.


Julius3. - aig 10% os kipufogo akcio.
Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
HIX matrica kaphato lesz
+ - Hogy kell Hutovizet leengedni (FIAT UNO 1.3D)? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Hát senki nem akar segiteni ! Meg senki nem valaszolt.....

Szeretnem lecserelni a FIAT UNO 1.3D-men a hutovizet es 
atmosni a hutorendszert, mert szerintem eleg piszkos de az a baj, 
hogy nem tudom hol kell leereszteni a hutovizet a motorbol es a 
hutobol is. Nem talalok semmi leeresztocsavart. Aki tudja letszi 
segitsen.
     Elore is koszi a segitseget

UDV.: SZ.P
+ - M7 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX gyengelkedett, gondolom Ti is eszrevettetek, hogy nem ment at 
egy csomo level, ugyhogy En ujrakuldom:

> Tagnap jottunk vissza a Balatonrol. M7: dugo a Velencei-totol Erdig. Ez
> meg nem meglepo (ekkor kellett volna athuzni a 70-esre, legkozelebb azt

En is akkor autoztam vissza, elarulom a 7-es ut is tokig tele volt. En 
a vegen atmenten a 6-osra arra a maradek par km-re, mert katasztrofalis
volt a kozlekedes, az kongott az uressegtol, szerintem minimum 1/2 orat 
nyertem. Ja ez mar ejfelkorul volt, nem tudom Te mikor voltal. Azt nem
tudom a sor vege mikorra ert haza ? Mert gondolom Ok is azert indultak el
vasarnap, mert hetfon melozniuk kellett, es 1-kor fekudtem le :-(

> teszem); viszont azoknak a nagy szama igen, akik semmibe veve a szabalyt
> es a tisztesseget, a leallosavon eloztek a sort. Volt koztuk Trabanttol

A mi kornyekunk lelkes dudaszoval es mutogatassal honoralta, en meg azon
filoztam csinalok kis fiola-bombakat, megtoltom kromofaggal, es legkozelebb
az ilyenek motorhaztetejere dobom. 1-200e ft-ert mar gondolom ujrafestik
a paraszt BMW-jet >:->>>>>>> Csak attol felek, hogy visszafroccsen, ugyhogy
sajna kihagyom. Jacsiszegen is filoztam, de az durva. Mellesleg az a
betonozott volga nem akar vasarnapokon erre jarni ? >:-> egy kis kormany-
mozdulat jobbra, es mar meg is oldodott a leallosavon szaguldozas, a
sok roncstol nem lehetne, a forgalmat meg nem zavarna :-) Azthiszem mar irtam
par szammal ezelott, hogy mennyire sajnalom, hogy nem vagyok alruhas 
rendor. Ilyenkor csak klatty, gyorsitott ugyintezes, kedd reggel 
mar a postajaban a feljelentes 20 ev jogsi elvetellel, fellebbezes elore
is elutasitva....
Ja, tettem is egy fogadalmat: SOHA TOBBET BALATON->PEST VASARNAP DU. !!!!!
Inkabb szabit veszek ki hetfore, vagy pentekre es szombat este jovok vissza.

Elgondolkoztatok mar azon, hogy mivel az M7-es is fizetos lesz (mar csinaljak
az atterelo helyeket), mennyire ossze fog omlani a ny-mo. -> pest kozlekedes 
?
Ha egy nyari csucsot nem tud elnyelni az M7-es 2 savja, plusz a 7-es ut,
akkor mi lesz itt, ha mindenki a 7-esen fog kozlekedni ? Szerintem az autos
tarsadalomnak el kene gondolkozni egy taxis blokad jellegu megmozdulason,
mert amit az allam velunk muvel, az mar tulmegy minden hataron. Ott nyul
le, ahol tud, lasd benzin, mindenfele biztositasok, adok, utdijjak, stb.
Es mindezert lof***t kapunk, ha bajod van old meg.
En mindenesetre gondolkodas nelkul reszvennek egy jo kis autos tuntetesen
a parlament elott, esetleg 2-3 napra blokkolni pest forgalmat ....
-- 
Udv:
Bunny

mailto: * ICQ:1880059
http://w3.datanet.hu/~bunny    SMS mailto:
* SMS-nel:Subj-be irj max. 80 kar, no ekezet *  Ékezetet látok ! *
+ - matrica emil (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kerdes: Az  emilcim se legyen rajta ? Nekem mindegy, 
csak gondoltam hatha valakit erdekel a dolog, meglatja a parkolo
auton a matricat, es mar 1 emberrel tobben is vagyunk.
Ja, a zold-nemzold kerdeshez jo lenne tudni, hogy mekkora 
tulkoltseget jelentene, nem ? Mert ha pl. 10 forint, akkor az
nem egy nagy ar, es megiscsak a hivatalos HIX felirat piros-
feher-zold, vagy mi.
-- 
Udv:
Bunny
+ - Lada (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

a tavalyi Nitrai autoszalonon lattam az egesz 
Lada kinalatot, szerintem az egesz katasztrofa
a ko:bo:n. Az ajtok ugy csapodnak, mint az 
apam ´78-as Zsigajan, a kapcsolok mind 
ugyanazok, a design egy karambolozott 
Fiat Regatara hasonlit. Optikai tuning elemek
(a Nivan is!!!) ocska muanyagbol vannak,
elso ranezesre egy kisebb szel is leszedi
oket. Izlesek es pofonok mint tudjuk kulonbo-
zoek, de ez _szerintem_ egy nagy NULLA.

Csaba
+ - Kozlekedes Egyiptomban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

ket het Egyiptomban meggyozott arrol,
hogy a mi kozlekedesunk igenis szuper.
Bar en nem vezettem, de kis hijan
2000 km-t tettem meg a buszsofor hata
mogott ulve. Par jellemzo dolog:

- varosban index nincs, a sivatagban 
viszont minden apro kanyarban indexelnek
- varosban ejjel nincs bekapcsolt tompitott
lampa, csak kicsi diszfenyek, vagy a
parkololampa. 
- 2 savban 3-4 auto megy, 3 savban 5.
- nem ismerik a jobbkez szabalyt, a
balra kanyarodo szabalyt, ignoraljak
a villanyrendort. A keresztezodesbe
erve az megy at elsokent, aki 
elsokent dudal. Az utcakon nem lehet
kibirni az allando dudalast.
- Hurghada belvarosaban a busz
120as atlagot ment, minden 4,3 
masodpercben dudalt, 9 piroson 
ment at, 3x volt zold.
- Ha elozni mentunk, villantas, duda
es ment - attol fuggetlenul, hogy jott-e
valami szemben, vagy sem
- a gyalogosnak meg annyi eselye
sincs, mint egy sundisznonak.
Ha a gyalogos ralep az uttestre,
minden autos ralep a gazra, na meg
a dudara. Ha valami megis megall
(a vezetonk a kezet feltartva kiallt ele),
bekapcsolja a veszjelzot, mert senki
nem ertene, miert allt meg. 
- az autok kozott rengeteg a szamar
es a lovasfogat
- sok auto es autobusz nyitott 
motorhazzal jar
- a benzin literje kb. 60-62 Ft

Rengeteg a Toyota, Mitsubishi, japan
kocsik, amerikai hatalmas kocsik,
Kairoban sok a Felicia, Lada, Polski
Fiat, lattam Wartburgot is :-)
Az autok 85%-a horpadt, utodott.
Rengeteg a 7 szemelyes van, melyek
mint taxik mukodnek, es oda mennek,
ahova mutatja az utas, nem oda, 
ahova az ut vezet. Az egyik kollegam
meglatott valamilyen uzletet harom
savval arrebb, eleg volt a kezet kinyuj-
tani es a ficko dudalva atrepult keresztbe a 
3 savon. Ilyet meg nem lattam !!!!

Most "roviden" ennyi...

	Csaba
+ - Re: Olajcsere + adalek - Militec- 1:1 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

Mindenekelott koszonom a kimerito valaszt.

> A mosas valoban nem praktikus,. 
> Az iszap, ha lerakodott jo helyen van ott, nem fog magatol leoldodni. 
> Egyebkent is csak olyan helyen tud lerakodni, ahol nincs nagy nyomas. 
> 5 e km olajcsere amerikai stilus, elvileg nem art, de szerintem sokat nem
> is hasznal. 

Hat azert... en azt olvastam mar tobb helyen is, hogy egy varosban inten-
ziven hasznalt autonal mar 6.000 km utan elhasznalodhat az olaj.
En pedig szinte kizarolag varosban hasznalom az autot.
Ugyhogy inkabb megis kicserelem otezrenkent, ha mindig friss olaj
van benne, akkor en biztos vagyok benne, hogy kevesbe is kopik.
Az olajiszap viszont mindenkeppen zavar. Szerintem mar eleve azert
rakodik le, mert tul hosszu a 10e kilometeres csereperiodus. Olyankor
mar annyi koromszemcse (vagy rosszabb esetben femforgacs) lehet
benne, hogy az olaj mar nem tudja "lebegtetni", tehat lerakodik. De
mindegy, errol vegulis felesleges vitatkozni, ha maskepp latjuk, a lenyeg,
hogy en mindenkeppen meg szeretnek szabadulni az iszaptol, es
eddig meg nem hallottam olyan modszert, amivel mindenki egyetertett
volna.

[...]
> En fentiek alapjan es az anyag dokumentaltsaga alapjan a Militecet
> tobbszorosen is valasztottam. Nagyon jo anyagnak tartom. Persze ez csak egy
> velemeny. 
> Nem kell mindenkepp megfogadni. De 6250Ft  nem tul sok penz annak aki
> autozni tud meg. Ennel tobbet is koltenek gagyi dolgokra. 

Persze hogy nem, a koltsegek nem erdekelnek, csak szelsoseges esetben.
Kosz a tippet, eleg jonak tunik, csak hat az a problemam vele, hogy 
- gondolom - regi, nem ujszeru autokba toltottetek. Kerdes, hogy
mit muvel egy kifogastalan allapotu motorral? (Hosszu tavon persze...)

Egy regi HIX-Autoban olvastam a kovetkezoket:

>Mas,
>A Metabondrol van nemi "tapasztalatom":
>Volt egy 6 eves W124-es 200-as Mercedesem, melybe a vetel utan beleontottem
>a fenti csodaszert.
>A hatas a kovetkezo volt:
>Szinte azonnal erezhetoen finomabban jart a motor, DE kb. 1500km-utan az
>olajat elkeztde zabalni,0,5 l/100 km - irany a szerelo, mellyel a motor
>teljes szetszedese utan megallapitottuk, hogy az auto frissen volt
>generalozva ( honolas, gyuru cs., fotengely koszorules, csapagysor cs. ) es
>a henger falan tisztan lehetett latni a gepi megmunkalas nyomait, ( a
>"beontres" elott kb.  5.000 km-t mentem )mig a gyuruk szinte teljesen
>elkoptak. A Metabond teljesen felkemenyitette a henger falat es ahelyett,
>hogy bekopott volna, az teljesen elkoptatta a gyuruket. (A fotengelyen
>szinten semmifele kopas nyoma nem mutatkozott.) A javitas utan kb 200 km-el
>eltorott a vezermutengely is, a csapagyazas alatt. (szerencsere egyeb kart
>nem okozva)
>Ezek utan tobb szakinal erdeklodtem es arra a tapasztalatokra jutottam,
hogy
>jo a Metabond DE CSAK gyari, bejaratott, jo allapotu motorba ontve ! - de
>abba minek?

> >Van valakinek valami tapasztalata a Finis (?) nevu adalekkal kapcsolatban?
> Nekem nincs...azaz van....azaz nem tapasztaltam semmit, amikor beleraktam a
> 10 eves Skoda120-ba.
> DE vannak remhirek, hogy megnovelheti a kompressziot, es az ocska
> (keleti)kocsik hengerfejtomitese eztet nem birhassa es kimegyen. (Az elozo
> sajat kocsim egy Skoda 105-os volt, amibe is beletettem ez adalekot. Kesobb
> az M7-esen mint utobb kiderult, biz'a kiment a hengerfej. (Sose nem
> hajtottam 95-nel tobbet a Skodaval). Kozvetlen osszefuggest NEM sikerult
> talalni az adalek es e kozott.

Errol mi a velemenyed?
Engem elegge aggaszt... igazabol megint nem tudom, hogy most
akkor van-e jo adalek egy jo motorhoz, vagy csak oreg gepekbe
erdemes tolteni.

Szia,
Zoli

Nasfay Zoltan >
+ - Re: Olajcsere + adalek -Militec-1, ajanlo lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

[...]
> >hogy en mindenkeppen meg szeretnek szabadulni az iszaptol, es
> >eddig meg nem hallottam olyan modszert, amivel mindenki egyetertett
> >volna.
> Ez a te jogod, egyre figyelj, hogy a motorolajanak teljesitmenyszintje jo
> legyen nem csak a viszkozitas. 

Ez termeszetes, sot, az eloirasosnal magasabb teljesitmenyszintut 
szoktam hasznalni, bizva abban, hogy ez csak hasznalhat a motornak.
(Amikor regebben a Skoda 120-asomban csereltem olajat, abba is
Castrol GTX-et toltottem, ha jol emlekszem.)

> >Kosz a tippet, eleg jonak tunik, csak hat az a problemam vele, hogy 
> >- gondolom - regi, nem ujszeru autokba toltottetek. Kerdes, hogy
> >mit muvel egy kifogastalan allapotu motorral? (Hosszu tavon persze...)
> En 2000 (elso olajcsere utani)  kilometeres autoba is ontottem most mar tul
> van 8 (22.000km) honapon semmi problema vele. 
> Minel ujabb a kocsi annal jobb, mert nem fog elkopni. Az teny hogy Ladaban
> lett kiprobalva, en se biztam benne eloszor, de mar hasznalja Peugeot,
> Seat, Fiat ezek mind ujak par ezer km-el. Senkinek semmi problemaja. 
[...]
> Szia, en mar kb 30 embernek javasoltam a Militec-et egy sem banta meg a
> kocsikban tobb mint 1 millio km van osszesen. 
> Persze megertem azt is aki hezital, elegge elcsesztek ezek a kamu dolgok a
> renomet. 
> Engem a General Motors papir gyozott meg, Ok nem szoktak hulyeseget
> berendelni 2 evre elore. 

No, ez viszont mar nagyon biztatoan hangzik! Meggyozo!
Most mar csak attol felek, hogy esetleg az az auto nem szereti, amibe
en akarom majdan tolteni. Regi tipusu Saab 900-asrol van szo.
Remelem, kedvelni fogja, de ha a listan esetleg ismeri valaki kozelebbrol
ezt a tipust, akkor jo lenne, ha tudna tanacsot adni!

Az ajanlo-nem ajanlo listaval kapcsolatban: ma kaptam Oldboy-tol
egy roppant udvarias levelet. A lenyeg az, hogy jo volna, ha mindenki
aki ajanl vagy epp' nem ajanl egy ceget, reszletesen leirna, hogy miert
teszi. (Meg akkor is, ha a nevet nem akarja hozza adni.) Ez mar csak
azert is fontos, mert lehet, hogy egy muhely kitunoen generalozott
egy BMW-t, ugyanakkor modszeresen kikeszitett egy Mercedes-t. 
Tehat jo volna tudni, kinek milyen esetben valt vagy nem valt be.
Magyarul: minden ajanlashoz egy kis (minel reszletesebb) sztorit
kene fuzni, ami aztan szukseg eseten hozzaferheto Oldboy-nal.

Udv,
Zoli

Nasfay Zoltan >
+ - Matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ime a legujabb lista (julius 8. 12 ora korul...):
Az aljan meg van fontos !!!!!!
Antal Attila                          1
Arvai Gabor                        1
Baksa Zsolt                        1
Balogh II Zoltan                  1
Balogh Tamas                   1
Balogh Zoltan                     1
Bankal Gabor                    1
Banoczi Zoltan                   2
Bardosi Szilard                  1
Barna Istvan                       4
Bence                                 1
Benko Gabor                     3
Bielik Attila                         1
Bihary Gabor                      3
Bodosi Balazs                    1
Bodrogkozy Gabor            1
Bottka Zsolt                        2
Budavari Karoly                 2
Bunny                                  1
Csizmadia "MFK" Geza   2
DJ T                                    1
Dunai Rezso                      2
Farkas Balazs                    2
Fejes Tibor                         1
Frescho                               1
Gacs Lajos                         2
Greczi Laszlo                     1
Grosz Peter                        2
Gyimesi Gabor                   2
Houdek Zoltan                    1
Kocsis Laszlo                     3
Kokai Andras                     2
Kolmann Tibor                   1
Koltai Peter                        1
Kovacs F Peter                  3
Kovesdan Gyula                 1
Kucson Gabor                    5
Lazar Peter                        2
Lovasz Adam                     2
Lukacs Peter                      1
Medgyesi Tibor                  2
Molnar Csaba                    1
MyChroLesLie                   1
Nagy Tamas                       1
Padisak Gabor                  1
Penti                                    1
Pojak Csaba                      1
Pongracz Gabor                 3
Redei Balint
Robitz Axel                          2
Sagi Krisztian                     1
San                                      1
Simon Templar                   1
Somogyi Istvan                   3
Subi                                     1
Szabo Attila                        2
Szasz Attila                         3
Tilhof Tamas                       1
Turi Viktoria                        1
Vecsernyes Endre             1
Vogel Gabor                       1

Az egyik fontos dolog: Bunny vetette fel hogy:  se legyen rajta?
(lista bovites, nepszerusites)

A masik: a szavazas allasa a fent emlitett idopontig:
fekete  v.   zold                             feher     v.    atlatszo
     "I" betu                                                hatter
    3              2                                    7                 0

egyenlore ennyi
udv.:

Feri


AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS