Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 213
Copyright (C) HIX
1998-11-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Skoda 120 fogy. (mind)  15 sor     (cikkei)
2 benzin es fogysztas (mind)  18 sor     (cikkei)
3 olajcsere (mind)  5 sor     (cikkei)
4 Re: ev vegi autoeladas (mind)  18 sor     (cikkei)
5 gazdasagossag, izzok kapcsoloba (mind)  19 sor     (cikkei)
6 opel, fogyasztasmeres meg mas... (mind)  26 sor     (cikkei)
7 riaszto (mind)  8 sor     (cikkei)
8 Reggeli inditas (mind)  17 sor     (cikkei)
9 Re: sebessegmeres (mind)  49 sor     (cikkei)
10 Tuningok (mind)  10 sor     (cikkei)
11 Auto-Torino (mind)  12 sor     (cikkei)
12 Re: Inditozas hidegben (mind)  15 sor     (cikkei)
13 Hatso kodlampa + fenyszoro (mind)  27 sor     (cikkei)
14 Honda Civic gepkonyv (mind)  9 sor     (cikkei)
15 Indexeles kozbeni halvanyulas es km-ora csalas (mind)  38 sor     (cikkei)
16 Re: riaszto (#212) (mind)  15 sor     (cikkei)
17 Sebessegmerok, teli inditas (mind)  12 sor     (cikkei)
18 Re: Veszvillogo magatol? (#212) (mind)  12 sor     (cikkei)
19 Kapcsolovilagito (mind)  14 sor     (cikkei)
20 kenestechnologia (mind)  7 sor     (cikkei)
21 Kiegeszito fenyek (mind)  16 sor     (cikkei)
22 Max. teljesitmeny, fenyezes, stb. (mind)  76 sor     (cikkei)
23 Mit hol lehet beszerezni (mind)  36 sor     (cikkei)
24 Koszonet... (mind)  21 sor     (cikkei)
25 Re: Alfa, csintalan gyermek, premium, stb (mind)  61 sor     (cikkei)
26 ABS, terep, kodlampa (mind)  39 sor     (cikkei)
27 Re: Auto-gas (mind)  15 sor     (cikkei)

+ - Skoda 120 fogy. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
1987-es evjaratu, 75 ezer kil. allasu fenti kocsim van. Tobb mint egy
honapig
a sogor hasznalta(eladta a Trabit, es mig vett egy uj Suzuki-t addig
nala volt).
A gond az hogy eddig a fogy. 8.6 korul volt a varosban, felment 13!!!!
fole.
Mi tortenhetett? Eleg agresszivan vezet, pl.  10 m  tavolsag
megtetelehez is tokig
nyomja a gaz, utana meg fekezni kell!! Kopik a gumi,a fekpofa.
Eddig 2x mentem 100 km kontrolkent, es mindig 13 folott volt a
fogyasztas,
raadasul mindig OMV-nel tankoltam.Lehet-e hazilag valamit csinalni,vagy
vihatem a szervizbe?
Micu
+ - benzin es fogysztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Magyarorszagon a kulonbozo benzinkutaknal kaphato benzinek azonosak (mind
magyar), csak az adalekokban ternek el. Az adalekoknak nincs hatasa az
oktanszamra (hanem a lerakodasok- es a koromkepzodes csokkentesere stb.),
igy a fogasztasra sem.
A kutfejeket az OMH hitelesiti, tehat a terfogatmeresben sem lehet elteres.
Persze a meroorakat el lehet babralni, az uzemanyagot pedig lehet olcsobbal
 higitani, vagy vizezni, de ez nem lehet jellemzo egy egesz halozatra.
En fogyasztasbeli kulonbseget soha nem tapasztaltam, pedig 24 eve
autozok-motorozok.
Mindazonaltal tudom, hogy pl. a MOL ebesi telepere kiepitett vezetek van
Szazhalombattarol, amit ugy hasznalnak, hogy eloszor atnyomjak a
legrosszabb minosegu uzemanyagot egy tartalyba, majd az eggyel jobb
minosegut egy masik tartalyba, de ugyanebbe kerul a csovezetekben maradt
rosszabb minosegu is, es igy tovabb. Ezekbol a tartalyokbol hordjak szet
tartalykocsival a kutakhoz.
Ennek ellenere MOL-benzint tankolok es meg vagyok elegedve.
	Cs.
+ - olajcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csak egy erdekesseg:
A '70-es evekben letezett egy nagyon draga, Van Veen nevu holland
motorkerekpar kettarcsas Vankel motorral, amiben valoban nem kellett
motorolajat cserelni (legfeljebb utantolteni).
	Cs.
+ - Re: ev vegi autoeladas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Velemenyeket,tapasztalatokat,otleteket szeretnek kerni toletek,hogyan
>   lehet  ilyenkor ev vegen autot eladni.Hol erdemes hirdetni,esetleg
>   kereskedesbe hova erdemes elvinni egy Golf GTI-t? Koszi! J.J.

Hella

Az a tapasztalatom, hogy expressz hirdetessel lehet leggyorsabban 
eladni az autot. Erdemes hetfon es szerdan megjelentetni, legalabb 
negyszer. Mindenkeppen irjal arat, evjaratot, sorold fel az extrakat, 
a kocsi szinet, esetleg a km ora allasat. Mielott kitalalod, hogy 
mennyit kersz az autoert, tajekozodj a hirdetesekbol. Ne kerj se tul 
sokat, se tul keveset es ne zarkozz el az alkutol.
Az autopiacokon nagyon keves uzletet kotnek osszel, ha ki akarod 
megis probalni, akkor a budaorsit javaslom inkabb.
A kereskedesek 4-5% reszesedest kernek, altalaban bizomanyba veszik 
be az autodat. Nem egy gyors dolog.

BoP
+ - gazdasagossag, izzok kapcsoloba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy altalam ismert Lada 2105 -15 fok alatt min. 10 perc uresjaratot
igenyel, mert kulonben vizszintes uton akarmekkora gazt is adok azonnal
lefullad, mihelyt el akarok vele indulni. A gazdasagossag mellett jogi
oldala is van a dolognak (legalabbis Nemeto-ban): ha jol tudom, 20 DM-ert
kaparhatod jaro motornal a szelvedorol a jeget. ;)

: Nem tudja valaki, hogy Opel Omeg\141hoz a kapcsol\163kba lev\166 kis
: megvil\141g \155t\163 l\141mp\141kat hol lehet beszerezni ? Eddig
: r\151gi kapcsol\163kb\163l oper\141l tam ki...

Keretik ekezet nelkul irni. Egyebkent izzot csak kapcsolostul lehet venni,
ha peched van, az egesz autot szet kell szedned, hogy kicserelhesd (pl. a
legujabb-1. Astranal az utasteri levegokeringetes kapcsolojat). "Wir haben
verstanden." (mi megertettuk, amit az autosok akarnak) Lehet kacagni...

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - opel, fogyasztasmeres meg mas... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nemreg vettem egy Opel D Kadettet (kocka) 1.2l benzines, s mivel az elozo tulaj
nem sokat ertett a kocsikhoz (pl.: az aksi tetejen lukakat furt, es ugy toltott
e fel
desztvizzel, majd faragott gumidugokkal zarta le a lukakat) at szeretnem
alaposan nezni a kocsit, kideriteni mit kovetett meg el...
Ehez keresek egy service konyvet, melyben alapos leirast talalok a D-Kadettrol
vasrol es elektronikarol.
Az is jo, hogyha tudtok egy konyvesboltot, ahol tuti kaphato. Pecsi vagyok, de
gondolom pl. Pesti konyvesbolt utanvettel is kepes kuldeni.

Ha van jo tippetek mit erdemes atalakittatni a kocsin, szivesen varom 
tanacsaitokat, maganban is: (mailto:)

Ujabban tapasztalom, ha a hatso ablakfutest bekapcsolom, gyengen elkezd 
vilagitani a toltesvisszajelzo, viszont csak ennel a fogyasztonal. Tehat ha a
reflektort kapcsolom csak be - ami szinten nagy fogyaszto - akkor nem vilagit.
Mi a banat baja lehet?

Fogyasztasmerovel kapcsolatban, tegnap lattam egy kompett berendezest a 
BauMax -nal, kb.: 6000,- HUF ert.

Udv.: Pongi (Pecs)


+ - riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Van nekem egy II.-es Golfom, 3 ajtos.
Szeretnek bele egy olyan taviranyitasos riasztot (ugrokodos, belso
tervedelem nem kell) ami mukodtetne a kozponti zarat is. De sajnos meg
nincs benne kozponti zar, igy azt is szereltetnek bele.
Kinek van 5lete, hol lehetne ezt megcsinaltatni? (Vas megye, vagy Bp.
lenne a tuti), es kb. mennyibe kerul?

Koli
+ - Reggeli inditas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Auto-sokkk!

 kerdezte:

>  1. Reggel -10 fok beulok az autoba inditok es mar megyek is;
> 2. Reggel -10 fok beulok az autoba inditok alapjaraton jaratom
>  kb 5 percig (addig le lehet takaritani az autot) es ezutan
>megyek vele.

En megfejelnem azzal a kerdest, hogy melyik nem art jobban az 
autonak? Az, hogy reggel inditas utan jaratom alapjaraton a 
gepet, neha gazfroccsel segitek neki.... Vagy az hogy inditas utan 
rogton elindulok, es egy kicsit magasabb fordulatszam tartomanyban 
autozom, amig felmelegszik a motor?
Koszi a valaszokert:

B.
+ - Re: sebessegmeres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >A kilometerorak ugye legtobbszor nem 0rol indulnak, hanem 10-rol vagy
> >20rol. Ez egy permanens hiba, nagysaga legyen mondjuk 10. Aztan ott a
> >muszer hibaja, mondjuk legyen 200 km/h-s vegkiteresre vonatkoztatva 5%. Ez
> >ujabb +10 km/h Es ott a vezeto tipikus "felfele kerekitesi" hibaja is;)
> >Tehat lazan csal folfele az ora 20 km/h-t vegsebesseg kozeleben;-) Ezt
> >tapasztaltam is amikor bemertek egyszer 210zel;) (Ora szerint majdnem
> >240et mentem;)
> 
> Szo sincs hibarol, egyszeruen pontosan mar merhetetlen ilyen kis sebesseg oly
an
> 
> bumfordi spirallal. Ezenkivul ahogy emlitettem, a tachometer csalasa _szandek
os

Lattal mar bicikli kilometer-orat? Marmint spiralosat. Ott 0rol indul, es
meri a 10 km/h alatti sebessegeket. Egyebkent ezt egy szakkonyvben
olvastam (marmint azt, hogy szandekosan "csalnak" +10, +20 km/h-t. Ezzel
_garantaljak_ azt, hogy az ora biztosan tobbet mutat a tenyleges erteknel.
A muszer hibaja elojel nelkuli, tehat ott nincs garantalva ez.

> Egy peldaval hadd illusztraljam, lehet kalkulalgatni:
> orszaguton 80 helyett 104 (az ugye 30%) felett mar nem uszom meg ket ezresbol
> a szurkekabatosokat. De miutan az ora csal 5-10%-ot (az e'rte'k tipusonkent
> valtozo), ezert ora szerint repeszthetek 109-115 kmh-vel.

+10% mar gyorshajtasnak minosul. Ha nem hiszed probald ki. 56 km/h-ra
minden szivbaj nelkul megvagnak 2e Ft-ra.

> Bonyolitom tovabb: tetelezzuk fel, hogy elhagyatottabb helyen autozom, ahol a
> rendoroknek feltehetoleg meg nincs lezeres muszeruk. A radarok allo helyzetbe
n
> 5%-os, menet kozben autobol 10%-os hibahatarra vannak allitva. Ez ujabb +5-6

En nem tudom milyen radarrol beszelsz, de a radarokat hitelesitik. Es epp
azert van kitalalva ez a +10%, hogy a hiteles meres folfele engedjen
elterest. Tul sok lenne a jobol, ha meg a megengedett elteres es a
szandekos "felrekalibralast" is megengednek;)

> kmh-t enged meg nekem. Tehat 80 helyett majdnem 120, es meguszom max.

110 km/h-nal elveszik a helyszinen a jogsid. Olvass utana. Lakott
teruleten 50 helyett 75nel, autopalyan pedig 120 helyett 150nel. Ez alatt
azt ertem, hogy a _helyszinen_ elveszik.

Autopalyan pl egyszer egy havert 136 km/hval mertek be, 1000Ft-ot
fizetett.

Blazee
(amator notorius gyorshajto)
+ - Tuningok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziatok!

Erdekelne LADA SKODA TRABANT ,barmely tipusanak tuning leirasa akar
Email formaban akar ha oldalt tudtok irni.Leginkabb SKODA erdekelne de a
tobbi is nagyon erdekel. Legyszi kuldjetek cimeket egyebeket.

							Elore Koszonom!

										ARI Balazs
									
+ - Auto-Torino (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A Fiat 500    94-5-6-7 evjaratu---->750-950.000FT
Punto 94-95-96-97      ------>800-1.200.000FT
Alfa 145-6          96-97------>1.500.000-1.700.000FT&
Brava-Bravo   96-97 -----> 1.450.000-1.750.000FT
......
Keresek erdembeli kereskedoket is

Gabor

Gazda Gabor
Torino

+ - Re: Inditozas hidegben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Meg valami a teli inditozashoz. Annak idejen, amikor Daciam
volt, allando hibaforras volt a gyari rossz feszultsegszabalyozo.
Ezert nekilattam, es csinaltam egy elektronikusat (rengeteg kap-
csolas van pl. a Radiotechnika evkonyvekben). Nem is ez a lenyeg,
hanem: ha mar dolgozom, gondoltam, beteszek plusz egy tranzisztort.
Ennek pedig az volt a szerepe, hogy inditozaskor lekapcsolja az
egesz fesz.szabalyozot, azaz a generator nem kap gerjesztest.
A hatasa: 1. Nem fogyaszt a generator gerjesztese tobbletaramot;
2. Mechanikusan sem terheli az amugy is nehezen dolgozo inditomo-
tort (gerjesztes nelkul a generator tengelye szabadon forog).
Ezt csak mint erdekesseget meseltem el; a mai korszeru autokban,
ahol a fesz.szab. "amugy is" elektronikus, ez mar nagy valoszinu-
seggel gyarilag benne van.

Udv: Karoly
+ - Hatso kodlampa + fenyszoro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Autoalkatresz- Autofelszereles
   Sziasztok.
Ehhez a temahoz en is hozzaszolnak. Nekem is Skodam van es a hatso kodlampa
az alabbiak szerint mulkodik. Tompitott fenynel a hatso kodzaro lampa
bekapcsolhato.
Ha hosszufenyre valtok akkor a hatso kodzaro automatikusan lekapcsol. Sot a
gyari
kapcsolasi rajz is ezt a tenyt rogziti. Valoszinuleg az elotted halado Skoda
vezetoje a
lampat atkototte es ezert vilagitott tavolsagi fenynel is.  A KRESSZ viszont
eloirja , hogy a hatso kodzaro lampat akkor szabad felkapcsolni ha a latasi
viszonyok ezt lehetove teszik. Pl : 100 m alatti latotavolsag / osszel kod,
tavaszzal es kora osszel ,
avaregetes, vagy surubb fust miatt.
Kedves HIX Autosok
Nekem is lenne egy kerdesem ?
Mostansag egyre jobban terjed az a szokas hogy savvaltaskor, kanyarodaskor
es mindenfele iranyvaltoztataskor az iranyjezot elfelejtik mulkodtetni.
Mi lehet az oka ? Vagy gondoljak, hogy elobb tonkremegy az iranyjelzo a "
draga autojan " ? En ezt a magatartast eddig csak a dragabb nyugati autoknal
tapasztaltam.
Varom edekes valaszotokat.
Sziasztok.
Frigyes



+ - Honda Civic gepkonyv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
     
     Aki rendelkezik 1988 kornyeken gyartott haromajtos Honda Civiccel, és 
     esetleg gepkonyve is lenne hozza vagy barmilyen muszaki leiras legyszi 
     dobjon meg egy maillel.
     
     Koszi és Udv,
     
     Gabor
+ - Indexeles kozbeni halvanyulas es km-ora csalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

>  A Skodanal valosznuleg gyenge az
> aksi/generator. Keleti autoknal idonkent latni, amikor indexelnek, a
> hatso helyzetjelzo midig akkor sotetul el egy kicsit, ha az index eppen
> vilagit.
Ez a jelenseg nem a gyenge akkumulator/generator miatt van,
mert akkor masnap el sem indulna.
A jelenseg oka, hogy mindket izzo egyetlen vezetekkel testelodik.
Ez a testelo vezetek nem erintkezik elegge jol, vagy esetleg ki van
toredezve es oxidalt. Vagyis a testeles ellenallasa nott meg.
Igy amikor nagyobb teljesitmenyt kellene atvinnie, nagyobb feszultseg
is esik rajta. Ez a feszultseg pedig levonodik az izzora jutobol.

>A kilometerorak ugye legtobbszor nem 0rol indulnak, hanem 10-rol vagy
>20rol. Ez egy permanens hiba, nagysaga legyen mondjuk 10.
Ez nem permanens hiba, hanem a lagyvasas muszer hibaja es csak
a skala legaljan jelentkezik.
>  Aztan ott a
>muszer hibaja, mondjuk legyen 200 km/h-s vegkiteresre vonatkoztatva 5%.
Ez igaz.
>  Ez ujabb +10 km/h Es ott a vezeto tipikus "felfele kerekitesi" hibaja
is;)
Igen. Ennel az un. parallaxis ( leolvasasi ) hibara vagy a vezeto
tudatalatti csusztatasara gondoltal ? 
A parallaxis hiba is lehet 5 km/h.
Ez az ora szamlapjatol es a mutato vastagsagatol es az ora
elhelyezesetol is fugg. Trabantnal kisebb lehet, mint mondjuk
az 1500-as Polski-nal.

>Tehat lazan csal folfele az ora 20 km/h-t vegsebesseg kozeleben;-)
Nem az ora csal ennyit, hanem a hibak osszege lehet ennyi.

Egyebkent en a multkor mertem a km oramat. Az ora altal mutatott ut
es az ut mellett levo tablak szinkronban voltak. 
A sebessegmeresre mar nem emlekszem.

Udv. Tibi
+ - Re: riaszto (#212) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az UJNAK es most feltalatnak tekintett radiotelfonos riasztoval
> feszerelt kocsit is el lehehet lopni.
> Ugyhogy ne fuzzon senki hozza nagy remenyeket, de JOBB mint a tobbi
> az biztos.

Es mit szoltok ahhoz a riasztohoz, amelyikre felelossegbiztositast kotott
a ceg? Ha annak ellenere ellopjak, fizetnek (legalabbis a reklambol erre
lehet kovetkeztetni). Az biztos, hogy resz-cascot kell kotni mellette a
kocsira.


 Ed

   A > cimem megszunt. Maganlevelet ugy irhatsz,
   ha felcsereled az >-ban a 'c' betut es a '3'-as szamot.
+ - Sebessegmerok, teli inditas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Azert vannak pontosan mero kilometerorak is! A D-Kadettemben stopperral
kimertem, es 1% koruli hibat kaptam.

Mas: nem tudom, volt-e mar szo rola, de hidegben erdemes eloszor csak
egy-ket pillanatig inditozni (ez "magahoz teriti" az aksit), majd nehany
masodperc varakozas utan beinditani a motort.


 Ed

   A > cimem megszunt. Maganlevelet ugy irhatsz,
   ha felcsereled az >-ban a 'c' betut es a '3'-as szamot.
+ - Re: Veszvillogo magatol? (#212) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Szerintem a riaszto rosszul van bekotve.
> A tied szerintem ugyanezt csinalta, csak jaro motornal. A veszvillogo is
> azert ment, es a benzinszivattyut is ez allitotta le.

Ez nem lehet megoldas, mert sem riaszto, sem villamos tapszivattyu nincs
az autoban...


 Ed

   A > cimem megszunt. Maganlevelet ugy irhatsz,
   ha felcsereled az >-ban a 'c' betut es a '3'-as szamot.
+ - Kapcsolovilagito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Nem tudja valaki, hogy Opel Omegához a kapcsolókba levö kis megvilágító
> lámpákat hol lehet beszerezni ? Eddig régi kapcsolókból operáltam ki...
> Ami pici rizsszem izzókat eddig találtam, mind nagyok voltak. Próbálkoztam

En az autoradioba kijelzomegvilagitonak a Nagyenyed utcaban vettem
rizsszemmizzokat. Talan erdemes ott megprobalni. Ha felfele mesz, akkor a
bal oldalon van a bolt; majdnem addig a keresztutcaig kell elmenni, ahova
a villamos befordul.


 Ed

   A > cimem megszunt. Maganlevelet ugy irhatsz,
   ha felcsereled az >-ban a 'c' betut es a '3'-as szamot.
+ - kenestechnologia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi !

Keresem azt a kenestechnologiaval foglalkozo mernok urat, aki
a listan regebben hozzaszolt a targyi temahoz !

Koszi !
		VZs.
+ - Kiegeszito fenyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Itt nincs. Hatso kodlampa tompitottal v. fenyszoroval egyutt
eghet,
>illetve ha be van kapcsolva az elulso kodlampa. ...
>markaszerviz villamossagi embere azt mondta, hogy tavolsagival
nem lehet
>elulso kodfenyszorot hasznalni, a villamos kapcsolasi rajzbol
meg kiderul,
>hogy lehet. Osszatok be magatoknak! :-)

Kotekedem egy kicsit.  Nekem kozlekedesi rendor mondta azt (es
annakidejen utana is kerdeztem), hogy BARMIFELE kiegeszito feny
CSAK TOMPITOTT fenyszoro mellett hasznalhato, es KODLAMPA pedig
max. 30KM/ora sebessegig...  Ha valakinek van esetleg KRESZ
konyve, megnezhetne. ;-)

BR, WW
+ - Max. teljesitmeny, fenyezes, stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>gyari meresi eredmenyeket... Masreszt meg ha menne is, akkor 
tuti nem
>lenne hosszu eletu a maximalis teljesitmeny kihajszolasa miatt.

Ide lenne egy csendes hozzaszolasom:
Egy rokonom No-ban dolgozik, az autoja mar "testreszeve" valt. 
Mikor megkapta az elso ceges Escortjat egy 1.4i motorral, csak 
padlogazzal jart vele. Ez folyamatos autopalyas 160-170-et jelent. 
Ugy 150ekm korul mehetett vele, ekkor a motor minden merheto 
parametere tokeletes volt, es jo fogyasztas olajfogyasztas nelkul. 
Ezutan kapott egy 2.0i Sierrat, 3 ev alatt 230ekm-et tett bele, de itt 
a padlogaz mar 180-200-as tempot jelentett. Mikor ennek lejart a 
lizingje, hazahozta es eladta, persze az uj tulaj ma is ugy tudja, 
hogy csak 130ekm volt benne. ;-)  Az uj tulajjal azota is tartja a 
kapcsolatot, ma mar boven 300ekm felett van a gepben, es aldja a 
nevet, hogy milyen jo autot vett. Fogyasztas nagyon jo, megy mint 
az allat, olajfogyasztas normalis, tokeletes allapotban van az auto. 
Ezutan iden tavaszig egy 2.0 Mondeoja volt, 3 ev alatt 240ekm tett 
bele, azota egy kollegaja hasznalja, meg mindig OK. a motor, 
pedig az igenybevetel nem valtozott. Persze hozza tartozik, hogy 
minden auto idoben megkapta a gyarilag eloirt szervizt. A harom 
auto egyikenel sem fordult elo egymas utan jelentkezo 
mghibasodas, a szervizek alkalmaval altalaban szinte csak az 
eloirt dolgokat csereltek, a motor lelkivilagaba melyebben sosem 
kellett beavatkozni. (A Sierraban volt  kb60ekm-nel egy garancialis 
gyujtomodulcsere) Azota is dermeszto szintidoket fut Munchentol 
Bp-ig, de meg egyetlen motort sem sikerult meggyilkolnia, pedig 
igyekszik.  :-)  (Most meglatjuk mit bir a Mondeo V6-osa :-)))   )    
Ezekbol azert en arra kovetkeztetek, hogy van egy kis tartalek 
ezekben a motorokban folyamatos padlogaznal is.

Mas
>Hogyan lehet hazilag egy kb 10x4 cm-es ajton levo horpadast
>kiegyenliteni? Mivel a festes-fenyezes nem serult, ezert nem 
szeretnem,
>ha eppen a muvelet okozna abban kart

Nem vagyok egy vegyeszmernok, aki festekekkel foglalkozik, ezt 
elore megmondom :-)), de szerintem: lehet, hogy a nem latszik, de 
a fenyezes feluleten biztos keletkezett egy csomo apro repedes a 
lemez megnyulasa miatt. Ha te ezt most visszanyomod az eredeti 
allapotba, a festekreteget tovabb tornaztatod a karosszerian. Ez 
tuti tagitani fogja a repedest a festeken. Ez alapjan ugye azt 
mondanam, hogy fenyeztesd ujra, de ez hulyeseg. Meg kell 
probalni visszanyomni igy ahogy van, es ha evek mulva elkezdene 
feldobni a festeket, meg mindig lefenyeztetheted. 
>hajszaritoval fel kell melegiteni a horpadast es kornyeket 
(alaposan),
>majd szarazjeggel kell lehuteni. Az ekkor, a lemezben fellepo
>feszultseg visszaugrasztja a horpadast.
Ha a lemezben ilyen feszultsegek ebrednek, az biztos kihat a 
feluletere is. Kerdes, hogy kibirja-e ezt a festes. Azonnal szerintem 
nem fog latszani, de a mattulas sebesen fog menni utanna. Csak 
van a listan egy vegyesz is! :-)))

Vezetesi stilus/fogyasztas:
En az 1.8-as GTE Opelemmel tudtam menni varosban 8 liter alatt 
is, es 16 liter felett is... :-))

>Furcsa dolgot tapasztaltam egy reggeli hideginditaskor. Eleg 
nehezen
>indult be a motor (a szivato kihuzasa mellett gazt is kellett adni -
>karburatoros), es hosszu masodpercekig kellett oninditozni. 
Amikor
>beindult, nem aludt el az olajnyomas-visszajelzo lampa, 
gazfroccsok
>hatasara sem. Megneztem az olajszintet, rendben. Ujra 
probaltam inditozni,
>rogton elaludt a pilacs. Mi lehetett ez?

Szerintem le lehetett dermedve az olaj, es szegeny szivattyu me'g 
nem birt olajnyomast gyartani. De, ha 5-6mp-ig jart a motor, es a 
lampa nem aludt el, akkor talan lehet, hogy erdemes lenne 
korulnezni a motorban.

LLaci
+ - Mit hol lehet beszerezni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nem tudja valaki, hogy Opel Omegához a kapcsolókba levö kis
megvilágító
>lámpákat hol lehet beszerezni ? Eddig régi kapcsolókból operáltam
ki...
Ha az autosboltokban 20Ft-ert kaphato 12V/1,2W-os izzo nagy
(a Kadettben ilyenek vannak), akkor kulonbozo elektronikai
uzletekben lehet probalkozni. Pl. Conrad-shop, vagy vele
pont szemben egy kis alkatreszbolt, esetleg Mikrovill.
Van egy Distrelec nevu csomagkuldo ceg is. Ezeknek a katalogusaban
mindenfele meretben es feszultsegre van izzo. Ha megadod a meretet,
kikeresem a katalogusbol es segitek megrendelni.

>Kerdesem a nagyerdemuhoz: Van egy GLS Suzukim, amiben ugye szeria
>az immobilizer. Namost -tekintettel a magyar kozonyre, ami mondjuk
>ertheto is a sok ordito riaszto miatt - nem szeretnek rasztot venni,
>viszont szeretnem, ha a kozponti zar taviranyitora nyilna. Az uj
>limitaltban is igy mukodott, "taviranyitott kozpontizar". Tud valaki
>valami ertelmes, olcso megoldast ?
>Bunny
Ha meg nincs kozpontizar az autoban, akkor javaslatom taviranyitos 
kozpontizar (20eFt+beszereles), ha van kozpontizar, akkor csak
vezerelni kell (ugrokodos ado 3500/db, vevo kb. 6500). Ez utobbi
beepitese lenyegesen egyszerubb (fixkodos ellenjavalt).
En egyebkent javaslom a riaszto beepiteset (30e beszerelve). A gyari 
vedelmi eszkozok az uniformizaltsag miatt nem sokat ernek.
Az onreklam elkerulese miatt a cimet magan emailben kerjetek.

Ha mar Suzuki,
Ovatossagra intek mindenkit, aki a Lovohaz utcai szervizbe jar.
Eddig ket emberrel talalkoztam, akinek roviddel a szerviz utan 
velhetoen masolt kulccsal vittek el a kis suzijat.
(pl ilyenek miatt jo ha van utolag beepitett riaszto)

**********************************
    Akos   
**********************************
+ - Koszonet... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom mindenkinek, aki szemelyes emailben ajanlott Lada szervizt.
Egy kis magyarazat: Azert kerestem markaszervizt, mert nem mindegy, hogy a
motorgeneral utan meg annyi ideig tudom hasznalni a blokkot, mint eddig,
vagy csak 50-100 ezer km-ig. Tapasztaltam, hogy az ar-szolgaltatas kozott
igenis van osszefugges, persze azonos markak eseten. Markatarsaim
tapasztalataira tamaszkodva jonehany olcsobb helyen pl. a koszoruleseket
kicsit nagyobb lazasaggal kezeltek, vagy meg sem nezik a vizpumpat, a
szelepvezerles vasait, ne adj isten az olajpumpahoz hozza sem nyulnak. Volt
naluk ra precedens, hogy ez utobbiban valami tengely vagy mifene mondta fel
400 km-nel, utana teljesen beallt az uj henger. (Mintha ugyanez lett volna a
baja egy masik Ladanak a napokban itt a listan!) Lenyeg a lenyeg: Jelen
pillanatban mindezek ellenere nem markaszervizben van az auto, de igy is 100
ezerre (brutto) a jelenlegi alkatreszarak mellett nyugodtan szamithatok.
(Csak a furas es a dugattyuk 30 korul van.)
Meg egyszer koszi!
Istvan
***************************************************************
*  vagy  *
  * Madártávlat és Túzok újságok madarászoknak: *
     *                http://www.c3.hu/~madartav                *
***************************************************************
+ - Re: Alfa, csintalan gyermek, premium, stb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Volt egy kerdes az Alfa-s tapasztalatokrol. Egy 5 honapos 145, 1.6 TS-em
van, most nem egeszen 10000 km-el. (Ez nem 4 ajtos, mint a 146, hanem 2,
egyebkent ugyanaz.)
Olajcsererol:
Tenyleg 20.000 km-enkent kell vinni. De atvetelkor azt ajanlottak, hogy
5.000 km-nel ugyan nem kotelezo, de azert nem art egy olajcsere. (Egy
kollegam elottem egy fel evvel vett egy Citroen Xsara-t, neki ugyanezt
mondtak.) Szerintem megeri elvinni. Ugyan az olajcsere 14.000.-Ft-ba
kerult.
Fogyasztas:
Pest mellett lakom, ezert a varosi fogyasztasnal minden bejovetelnel van
egy 10 km-es autopalya szakasz, igy amit en varosi fogyasztasnak mondok,
az valamivel kedvezobb, mint aki tenyleg csak a varosban jar. Mostanaban
tehat ilyen korulmenyek kozott a fogyasztasom 8.5. Ez eleg konstansnak
tunik, attol fuggetlenul hogy mennyi benne a varos, vagy az autopalyan
milyen gyorsan megyek. (Nyaron 7.8-8 l volt)
A kocsival eddig semmi bajom nem volt (meg szep is lenne ilyen koru
kocsinal) - valaki panaszkodott a Fiat Brava-jara, en semmi rosszat nem
mondhatok az enyemre.
A kocsi egyebkent olyan, mint amilyennek irjak (a markakereskedok), jo
erzes vezetni. Dobbenet, de 5-osben meg 40 alatt is megy (valtozo
szivoszelep vezerles), de igazabol 5000 felett huz. Az attetelei eleg
porgosek, 120 km/h-nal 4000-t forog 5-osben. Ha az ember porgeti, nagyon
szep hangja van.

Csintalan gyermek:
Eddig majd minden evben nyaron hosszabb utra mentunk. Termeszetesen az
elso nap utaztunk egyfolytaban sokat. A gyerekekkel (foleg a kicsivel)
az elso nap mindig baj volt. (Sok siras) De aztan belejottek es kesob
nem volt semmi, megszoktak az utazast.

Premium izzo:
A nagy megelegedettsegetek miatt vettem 2-t. Ugyan az Alfaba nem H4
kell, hanem H1, de ez is volt a Cora-ban. Mikor beraktam az egyiket
(szurkulet, feher fal elott, bejelolt pozicio) szinte nem lattam
kulonbseget a regi (ami szinten Philips izzo volt) es az uj kozott.
Egyebkent a 30% fenyero novekedes - mivel a szubjektis erzekelesi skala
hatvanyfuggveny - alig eszreveheto. Szerintem amitt lattok az fokeppen a
regi, mar besotetult izzo es az uj kozotti lenyeges fenyero kulonbseg.

Gyorsito fuvoka:
A mukodeset mar leirta valaki, ezt nem szeretnem megismetelni. Viszont
apam regi Dacia-jaban lattam mennyit fecskendez be. Nem keveset, intha
egy injekcios fecskenovel fujna be nehany mililitert. Ha sokszor nyomtok
hirtelen nagy gazt, ez szerintem nem 0.01 l fogyasztas tobbletet, hanem
liter nagysagrendu fogyasztas emelkedest jelent. De a gyorsito fuvoka a
jobb porlasztoknal csak akkor mukodik, ha hirtelen gazt nyomtok.
Balesetbiztonsag miatt nem celszeru kiszerelni, mert ha kell a nagy
gyorsulas, es nincs gyorsito fuvoka, ad abszurdum le is fulladhat a
kocsi. Inkabb esszel kell vezetni.

Hideginditas:
Az elozo kocsimnal (R5, 1.4 kat) es a mostaninal is azt irtak, hogy
beindulas utan jobb mindjart, kis terhelessel bemelegiteni a motort. Az
Alfa leirasaban az is szerepel, hogy 60 fokos hutoviz-homerseklet alatt
ne adjunk nagy gazt.

Hirtelen ennyi jutott az eszembe a felvetett dolgokrol.

Udv, sziasztok.
+ - ABS, terep, kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>- Mire kell ugyelni ABS-sel felszerelt auto kovetesekor?
>- ??
>- Nagyobb kovetesi tavolsagot kell tartani! Ha valami miatt hirtelen fekezni k
e
>ll, az ABS-es auto meg tud allni, de ha az azt koveto jarmu kereke megcsuszik,
 
>az ohatatlanul belemegy az ABS-esbe.

Sajat tapasztalat: megyek 70-nel a Kacsoh Pongrac uti feluljaron
felfele a belso savban omlo esoben. A felso pontjan tuljutva
egyszercsak latom, hogy a lefele meno oldalon all a sor.
Padlofek, ABS kattog, megallok kenyelmesen az elottem
allo mogott. Visszapillantoba benezek, mogottem terepjaro
mar nem tud megallni, de az utolso pillanatban szerencsemre
kivagodik a jarmuforgalomtol elzart villamossinekre, es
a kocsim orraval egy vonalban all meg.

>Nekem biztos nem lesz penzem Pajerora. Azert is kerdeznem, mit ajanlanatok
>nekem. Tehat rossz, katyus ut, emelkedokkel, de csak par 100 meter. Ettol
>eltekintve nem lesz szuksegem terepjarasra, az a par 100 meter viszont
>mindennap feladat lesz. Mi tehat a megoldas?

Talan erdemes megfontolni egy szintszabalyzos Citroent. Nekem ugyan
soha nem volt, de sokat lattam mar 'labujjhegyen' allni, es ilyenkor
eleg kellemes hasmagassaga lesz, katyus uton biztos jol elvergodik.
Aztan rendes uton mar le lehet ultetni. A masik a mar emlitett
Subaru, ezek legalabb osszkerekhajtasuak.

>En a hatso kodlampaert egyebkent olni tudnek. Mindig beallok mogejuk, es
>felkapcsolom a reflektort (kiveve persze, ha nagy kod van, de ez nem tul
>gyakori azert).

En az indokolt esetektol eltekintve akkor kapcsolom fel, ha mogottem jon
valaki szuksegtelenul felkapcsolt elso kodlmpakkal menozve (nem is
szoktak szeretni).

BGabor, Bp.
+ - Re: Auto-gas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

> 3.Hol lehet utana nezni hog y hol kik es smint szabvanyositottak az eddigi
> tartalyokat. Es ha szabvanyositani kivanyjuk az europaban mar szabvanyos
> torusz tartalyt kihez lehetne fordulni?

Mi ez a torusz tartaly?
Be lehet szerelni a hagyomanyos helyett?
Milyen plusz szerelvenyek szuksegesek meg hozza?
Nekem egy holland gaz-szett van a BX-emben, de gondolgodom, hogy 
kidobom az egeszet mert sok helyet foglal a tartaly, keves PB-kut van 
a varosban, nem ertenek hozza a szerelok, es nem sokat nyerek vele 
evi 10-15 ezer km futasteljesitmeny mellett.

Zsolt

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS