Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2194
Copyright (C) HIX
2004-05-26
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Hix Auto (mind)  33 sor     (cikkei)
2 Kerekpar-auto (mind)  17 sor     (cikkei)
3 re: Valasz: Re: Melyiket vegye? - szubjektiv *** HIX AU (mind)  19 sor     (cikkei)
4 nema'/2 (mind)  12 sor     (cikkei)
5 Re: nema' (mind)  16 sor     (cikkei)
6 Gepjarmu vasarlas (mind)  24 sor     (cikkei)
7 Ezt most miert kell? (mind)  26 sor     (cikkei)
8 Renault Megane Km Spuri?! (mind)  4 sor     (cikkei)
9 re: Re: Philips radio cd-valto gond (mind)  31 sor     (cikkei)
10 re: Gyari vasarlas (mind)  9 sor     (cikkei)
11 re: Astra vagy Mondeo (mind)  9 sor     (cikkei)
12 Re: autos kozlekedes Magyarorszagon 2004 (mind)  18 sor     (cikkei)
13 Re: kerekparut vs. jarda (mind)  37 sor     (cikkei)
14 Re[5]: gyermekek az utcan (mind)  14 sor     (cikkei)
15 Re: *** HIX AUTO *** #2192 (mind)  61 sor     (cikkei)
16 Re: *** HIX AUTO *** #2193 (mind)  45 sor     (cikkei)
17 Re: Re:Gazauto tapasztalatok? (mind)  15 sor     (cikkei)
18 Re: Gyari vasarlas (mind)  14 sor     (cikkei)
19 Re: Valasz: Re: Melyiket vegye? - szubjektiv (mind)  38 sor     (cikkei)
20 Re: Astra vagy Mondeo (mind)  22 sor     (cikkei)
21 opel 1.9 diesel (mind)  28 sor     (cikkei)
22 lada csere (mind)  14 sor     (cikkei)
23 Megint mercedeseket osztogatnak? (mind)  82 sor     (cikkei)
24 Gazolas + Netrisk (mind)  26 sor     (cikkei)
25 RE: *** nema' *** #2193 (mind)  37 sor     (cikkei)

+ - Re: Hix Auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Off topic: 
Mivel nem szeretnek a lista "hazisarkanya" lenni, az 
ajanlat, amelyet D.J. Tiszy-nek tettem, termeszetesen 
valamennyiotoknek szol. Tehat, lehet tegezni batran. 
Meg valami: utolag visszaolvasva sajnos tiszteletlen 
magatartast tanusitottam Sandor irant, nem mentseg az, 
hogy nem jutott eszembe a neve, vissza kellett volna 
keresnem a Neten. A lustasag altalaban kontraproduktiv 
mert most kulon kerhetek tole elnezest. Meg is teszem: 
Elnezest kerek, kedves Sandor! ( Ami pedig azt illeti, 
hogy "Francianak" neveztem, ott az allampolgarsagara, 
es nem a szarmazasara utaltam. Ahogy pl. a Csabat is 
magyarnak tekintjuk, a szlovak citizenship ellenere.) 
On topic: 
Triznyak: koszonjuk a segitseget, nem is jott keson, 
mert csak ma megy vele szervizbe. Majd megprobalja a 
kitamasztasos megoldast. Megint tanultunk valamit, a 
tetot be lehet csukni kezzel, az oldalablaknal pedig 
az "igy jartal" klasszikus esete forog fenn... :-)) 
Autovasarlas a gyarbol: Az Info Radio is azt mondta, 
hogy egyelore csak gondolkodik ezen nehany gyarto, a 
Hyundai viszont allitolag mar evek ota csinalja ezt, 
Koreaban. A dolgozoi kedvezmenyrol en is hallottam, 
mikor a Mercedes kihozta az SLK-t, azzal a dolgozok 
megutottek a fonyeremenyt, mert a szallitasi ideje majdnem egy ev volt, igy bar
ki boldogan megvette az autojukat jokora felarral, cserebe az azonnali es garan
talt hozzajutasert. Ez a hir nem errol szolt, hanem a teljesen alapfelszerelesu
, a gyartosorrol kikerulo modellekrol. A markakereskedo meg igy is versenykepes
 marad, mert a gyar nem foglalkozik a beszamitassal sem, so"t valoszinuleg hite
lt sem ad, csak kp.-ert. Azert ez leszukitene a vasarloi kort! 
Dorka

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-68-178.dial.freestart.hu)
+ - Kerekpar-auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv.

Ma delben epp akkor ertem a Nagymezo_bajcsy-Podmaniczky sarokhoz
(Bp, a Nyugatinal), amikor egy, a keresztezodesben szabalytalanul
balra kanyarodo kisfurgon ledontott egy biciklisfutart.
Lehet, hogy a Hajtas-Pajtas is szabalytalankodott, de itt rend-
szeresen kanyarodnak a Podma-ra a tilos jelzes ellenere az
autosok, nagyivben , hogy a trolit es a mogottuk jovoket a keresztezode
sben megallasra kenyszeritik. A mai barom raadasul
mindezt a kb. 10 meterre levo rendorok szeme lattara produkalta,
szerencse, hogy a HPajtas csak zuzodasokat szenvedett (a bicikli nem uszta meg 
ilyen konnyen).
--
Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - re: Valasz: Re: Melyiket vegye? - szubjektiv *** HIX AU (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Akos!

">>>>>>>>>>>>>>>...
 Superb? A letezo legnagyobb kompromisszum. Autonak nem auto...
  ...<<<<<<<<<<<<<<<

 O:o:o: ize, ez utobbi nalad mit jelent? Szerintem "kisse" szubjektiv.
Nekem
 a _felsoroltak_ kozul szinte biztosan az kellene."

Szerintem ebben a kategoriaban pl. a csatolt lengokaros hatso futomu
tobb, mint ciki...
De ez csak egy a sok kozul.

Mondjuk olcso.
Mint a Deawoo Leganza.

Udv,
Gabor
+ - nema'/2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ugyan mar! Salzburg-Munchen kozott meg leallosav sincsen, megis
> sebessegkorlatozas NELKUL lehet rajta annyival menni, amit birsz. 

  Ugyan mar! Eloszor is vegig kint vant a 110-es *ajanlott* sebesseg
(egyebkent 130 az ajanlott), ami azt jelenti, hogy ha baleset van
es gyorsabban mentel, mint 110, akkor te *is* hibas leszel (azt vizsgaljak,
hogy mi lett volna, ha csak 110-zel mesz). Masreszt tele van elektromos
tablakkal, amik szinte mindig lekorlatoznak (rendszeresen jarok arra).
Ja, es Salzburg-Rosenheim, nem Salzburg-Munchen az inkriminalt szakasz.
Rosenheim-Munchen mar meg van epitve...

Gyula
+ - Re: nema' (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> (akkor is ha 130cal, 150nel, 180-nal villogtatva jovok), addig ig
> enis ott fogok mogotte menni 60 centire, tenyerelve a dudan, mig el
> nem takarodik. 

  Ez Nemetorszagban helybol tobb honapos jogsi vesztes (sebesseget [km/h-ban]
elosztjak tizzel, ha ennyi meternel kozelebb kovetsz valakit, az helybol
jogsi bevonas). Megjegyzem, jogosan (szerintem). Ja, es nekem azt
tanitottak ilyen szitura, hogy ovatosan le kell lassitani es az elozendo
kocsi *moge* visszamenni es elengedni az elmebeteget. Ekkora kovetesi
tavolsagnal ha barmi tortenik baleset van, ezert az egyetlen jo
strategia csokkenteni a sebesseget. De ovatosan, mert 60 cm nem eleg
semmire sem 130-nal (0.02 masodperc)...

Gyula
+ - Gepjarmu vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ennek is eljott az ideje.

Amit keresek:
VW Golf II 1.6 D, TD, GTD
400 max 450.000
Ennyiert azert eleg elfogadhato allapotut szeretnek. Min. 1 ev
muszakival.
Km nem szamit, lehetoleg max az elso javitomereten legyen tul.
Szin nem szamit, a legjobb egy 3 ajtos lenne.
Az sem baj ha van tetoablak, meg elektromos ablakemelo, netan
szervokormany. Persze tudomasom szerint az csak az utolso szeriaba
kerult.
Remelem nem tulzottan nagyok az igenyeim.
Havonta kethavonta lenne vele egy kb. 7-800 km-es karika, amit olcson
szeretnek meguszni.

De ha ebben a tipusban van mas alternativa, pl. 6 literes fogyasztasu
1.8 GTI... :-)))

Ha tudtok valamit ne kimeljetek.

teeby
+ - Ezt most miert kell? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Csaba!

A kartyas vasarlas elonyeirol volt szo, nem belekepzelt fikciokrol.

>Ha erdekesnek talalod, hogy pl. marciusban igy volt, az arra utal,
>hogy elkepzelhetonek tartod, hogy mondjuk februarban vagy majusban
>esetleg maskepp lenne,

Amit erdekesnek talaltam az a kedvezo arfolyam, semmi mas (mert
korabban nem voltam tisztaban ezzel a deviza temaval). De ez azt
hiszem egyertelmu volt. Hiszen a kartyahasznalat elonyeirol
beszeltunk.

>Egyebkent vannak helyek, ahol valtanak aprot is (igaz rossz
>arfolyamon), de azert csak kartyaval eleg nehez elni, pl.
>nyilvanos veceben nem lattam meg, hogy elfogadnak :) Az Euroval
>sokat egyszerusodott a helyzet, ha marad 20-30 Eurom, azt nem
>rohanok bevaltani. Ettol fuggetlenul a kartya felsorolt elonyei
>megvannak, de hosszabb uton biztos kell valamennyi keszpenz is.

Nem olyan nehez _csak_ kartyaval elni. Vagyis inkabb ugy fejeznem ki,
hogy tobbsegeben kartyaval. Mert azert csak kartyaval senki sem el.
Hosszabb utra termeszetesen kell kp is. De amerre en jarok ezekben az
esetekben ott meg a wc sem fizetos.

teeby
+ - Renault Megane Km Spuri?! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha valaki tudna esetleg megoldást, hogy hogyan lehetne a 2003-as modell kilómét
er számlálóját előrébb tekerni, annak minden ötletét szivesen venném!!!

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 10.164-182-adsl-pool.axelero.hu)
+ - re: Re: Philips radio cd-valto gond (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

Vazze, Tiszy ecsem!

>  Ja, hogy kismuhely volt? Akkor is vissza kell vinni oda, ahol
>  . Gondolom, autoszerelo a mestersege az illetonek, ugyhogy
>  ha ki tudott cserelni egy katalizatort, akkor ezt is meg tudja
>  oldani. IMO ne vidd mashova, nem azok kefeltek el (ott meg raadasul
>  meg biztosan fizetned is kell erte.) Katalizator: nyilvan
>  univerzalis, ilyen-olyan szukitokkel. djtiszy
--------
Mibol gondolog, hogy ? Hegesztes eseten ( ivhegesztes) en is 
learamtalanitom az autot, illetve regebben igy csinaltam, amig nem volt 
olyan kutyunk amit az akkura kell tenni ilyenkor. Ha aramtalanitani 
kell, megkerdezem tudja-e a kodot, ha nem, es nem akarja az 
aramtalanitast akkor az O sara, ha valami baja lesz a kocsinak. Raadasul 
miert kellene nekem tudni azt, hogy a csomagtartoban van egy CD tar. ( 
nem szoktam turkalni a csomagtartokban)
---

>  Katalizator: nyilvan univerzalis, ilyen-olyan szukitokkel.
>djtiszy
------
Nyilvan, mivel a tulajdonosok altalaban koltseg erzekenyek, es nem 
szeretnek harom-negyszer annyit fizetni valamiert, ha nem muszaj. Mi is 
szivesen felraknank a gyarit, talan tobbet is keresnenk vele, de 
kutyanak sem kell. Nem hiszem, hogy szukitokre lenne szukseg, 5mm-es 
lepcsokben aruljak ezeket a katalizatorokat. Ha nincs ugyanolyan, akkor 
a nagyobbat vesszuk, ahhoz meg "tagito" kell :-P :-P

Udv,  Triznyak
+ - re: Gyari vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Apropo valaki tudja ki gyartja az Opelnek az 1.9-es dizeleket?
>  Motorkod Z19DT es Z19DTH
-----
FIAT
Rovidesen a SAAB is beepiti ezeket

Udv,  Triznyak
+ - re: Astra vagy Mondeo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Ket tipus kozott vacillalok: Opel Astra Caravan 1,7(T)D vagy Ford
>  Mondeo 1,8TD kombi.
-------
Az Opelbol inkabb az Isuzu motorost. A Ford 1,8-as dieseljet szerintem 
ne. ( ezt mar itt tobbszor leirtam)

Udv,  Triznyak
+ - Re: autos kozlekedes Magyarorszagon 2004 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Nem a BMW miatt, de eszembe jutott nekem is valami tegnaprol. [Front van,
vagy mi a turo?] Veszprem, Haszkovo utca felkoriv alaku szakasza, hetfo
delutan 3 ora. Aki ismeri a helyet, tudja, hogy egy iskola es egy ovoda is
van kozvetlenul az ut mellett. Ezen a szakaszon 40-es korlatozas, a szakasz
kozepen egy gyalogatkelo, ketoldalt buszmegallo. [Mellesleg itt soxor mernek
is, de most nem lenyeg.] Szoval jovok fentrol, sebessegem 50km/h, mogottem
egy igen lapos verda, lattam is amikor mogem kanyarodott, hogy eleg ideges,
amiert egy szar atlagauto moge szorult. Ezert hat hol mashol, mint 2m-rel
mogottem halad, biztos gondolja majd "tol". Jon a 40-es tabla, amugy sem
sietek, de a gyerekek miatt itt szinte mindig betartom. Kozben mar nem latom
a lampait a tukorbol. Na, lesz ami lesz, en most lassitok.
Szepen lefekeztem 40-ig, es lass csodat: lemaradt vagy 15 meterrel, es
tartotta a sebesseget. Megvilagosodott neki? Nemtom...
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.2beta1;]-
+ - Re: kerekparut vs. jarda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #2193, Nemes Marcus >:
 >> >Jardan azert ugy erzem, nekem van elsobbsegem :-).
 >>: Ez teljesen igaz, csak mint emlitettem, a kerekparut nem jarda.
 >A dolog szepseghibaja, hogy a Nemetorszagban a legtobb helyen egy szeles
 >jarda van, aminek az uttest feloli resze piros, ez a kerekparut (ki is van
 >tablazva, hogy megosztott kerekparut + jarda -- amikor a kek kor tablan
 >a kerekpar es a gyalogos kozott fuggoleges vonal van). Azaz, ha
 >gyalogoskent atmesz a zebran, akkor at kell kelned a kerekparuton is.

De ezzel mi a gond? Ha a kerekparos a kerekparuton halad, akkor szabalyos,
es a gyalogos tekintse ugyanugy, mint az uton kozlekedo autokat. Azaz esszel
at lehet menni elotte is, valoszinuleg akkor atenged, kikerul, segit.
De nem lehet begyalogolni ele, mint a vakeger. Sebesseghatar 40, azaz jo
nagyot tud utni. Pesten sok helyen [pl. Hosok tere kornyeke] az 5-6m szeles
jarda kozepen kanyarog a bicikliut, es csak vonalakkal van elvalasztva a
jardatol. Talan en vagyok az egyetlen ember, aki korulnez, mielott atlepi a
vonalat.
Lasd Fortress: sarga vonal atlepese fajdalom, piros vonal atlepese halal...

 >:  >Magyarországon a járdán kerékpározni tilos. Németországban teljesen
 >:  >szabályosnak számít.
 >Lehet, hogy annak szamit, de nem az.

Ezt nem ertem.

 >Jardan alapvetoen tilos biciklizni Nemetorszagban (kivetel a 8 (?) ev
 >alatti gyerek, ha nincsen kerekparut). [...]

Hat, ezek alapjan mar nem tudom, hogy mi is a problema. 6 eves jardan
biciklizo sracok tartjak rettegesben a 4 eves korosztalyt? Erre a helyzetre
azt hiszem, nincs mas megoldas, csak a neveles. Ha kell, a hanyag szulok 
megnevelese. De talan magatol is megoldodik a dolog. Emlekszem, nalunk is
tortentek kisebb balesetek az utcaban, amikor valaki sirva rohant haza.
Aztan megse dolt ossze a vilag...
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.2beta1;]-
+ - Re[5]: gyermekek az utcan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #2193, :
 >>a biciklis
 >>kolykoket kell[ene] megnevelni, hogy ez ne igy legyen.
 >1. Az auto, aki elgazolta Gabort (feltesomat),

Jaj, remelem, nem ertettel felre, mas temara reagalva irtam ezt.
Egy pillanatig nem gondoltam, hogy o lett volna hibas.

 >Remelem a lelkiismerete uldozi majd a sirig.

Ugy legyen.
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.2beta1;]-
+ - Re: *** HIX AUTO *** #2192 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

> Tipikusan a gyerek olyan, hogy akar jol megtanulja, tudja, de a jatek
> heveben, a hirtelen dontesi helyzetben nagyon konnyen rosszul dont,
> vagy megfeledkezik az ovatossagrol... (Nem hiaba nem O tartozik
> felelosseggel tetteiert). A gyereket sem lehet ketrecben nevelni.
> Egyaltalan nem kotelezo, hogy kocsik kozt jatszon. Eleg ha a
> jatszoterrol kigurul a labda, vagy a tuloldalon meglatja az
> ismeroset, vagy a buszt amire fel akar szallni,...stb.
> Te belehalnal, ha inkabb a biztonsagra torekedve vezetnel?
 

Szerintem elbeszeltek egymas mellett. Mivel en is hasonlo velemenyt
kepviseltem, kifejtenem, mire gondoltam pontosan.
Nemtorodomseg, es tragediahoz vezethet, ha valaki nem figyel autozas
kozben. Mindenre. A gyerekekre, es a kigurulo labdara is. Figyelni
kell. A masik oldalrol: ugyanolyan nemtorodomseg hagyni a gyereket
veszelyes helyen jatszani. Nevelni kell, akar naponta tobbszor is el
kell neki mondani mit csinaljon, mit ne csinaljon. Ettol meg nem
biztos, hogy a pillanat heveben nem szalad ki, es akkor elvarom az
autosoktol, hogy vigyazzanak.
Elozo peldamhoz visszaterve: a lakasban van fi-rele. Minden honapban
leellenorzom, mukodik-e. De azert nem hagynam a gyereknek, hogy a
hajszaritoval jatsszon a kadban.


>  > Oke, en sem azt allitom, hogy a 20-as tablanal igaza
>  > van annak, aki 170-nel megy. DE! Tovabbra sem fogom
>  > tudni elfogadni, hogy ha pl. 45-tel mesz, "kiugrik" eled
>  > valaki, azert meg a Te jogsid vegyek el!

> DE A TE JOGSIDAT VEGYEK EL. Ez bizony emberoles. Nem hiaba volt az a
> 20-as tabla. A 45 mar 125%-os sebessegtullepes.

A sebessegtullepessel igazad van. Az emberolessel nincs.
Egyebkent sokkal tobb balesetet fognak a gyorshajtasra, mint
amennyinel valojaban kulcsszerepet jatszik. A hulyeseg sokkal inkabb.
Nem vagyok megveszekedett gyorshajto, de azert nem mindig tartom be,
bizonyos helyeken (mersekelten) tul szoktam lepni a megengedett
sebesseget. Miota is? 24 eve vezetek evi 50-70 ezer km-t, es meg soha
meg sem karcoltam senkit. Egyetlen balesetem egy oz volt, ami kb 70
km/h -nal OLDALROL ugrott a kocsinak. Egyik ismerosom minden szabalyt
betart abszolut merev modon, meg 51 -el sem megy ott, ahol 50. Megis
negyszer volt komolyabb balesete 5 ev alatt. Nem o volt a hibas ugyan,
de mindet siman elkerulhette volna, ha nem olyan fafeju. Moralizalni
persze o is tud. Vezetni nem. En elvennem a jogsijat, mert alkalmatlan
a helyzet felmeresere es a rugalmas alkalmazkodasra.
Egy pelda: legutobb a szirenazo mentot ugy engedtem el, hogy kemenyen
a gazra leptem, elhuztam elole (tullepve a megengedett sebesseget
:-)), a kovetkezo buszmegallonal felrealltam. IGY lassitas nelkul
tudott elhaladni. Ha ott fekezek es probalom elengedni (lehuzodni nem
lehetett, szemben tomott sor allt, ami csak lassan tud mozdulni),
akkor hosszu idore feltartottam volna, mert hiaba engednem el, ha nem
TUD elmenni. A sofor egyebkent megismert, par nap mulva azt mondta,
frankon csinaltam, igy kellene mindenkinek. Igaz, ultem mellette
eleget, eveken at :-). 

Tibor


Tibor
+ - Re: *** HIX AUTO *** #2193 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

> Nekem autos kozlekedesben masik szivfajdalmam, hogy varosban savvaltasnal
> nem eppen elozekenyek az emberek. Hu de finom voltam! Sot, foleg videken
> elegge agressziven vedik a poziciojukat, es semmikeppen nem akarnak
> beengedni. Szerencsere Bp-n ez mar az utobbi idoben maskepp megy. Itt
> altalaban 5-10 mp-en belul be tudok sorolni, mig pl. Debrecenben az autom
> meretenek ellenere is legalabb 15 mp kell neki.

Erdekes, nekem ezzel meg nem volt gondom. Debrecenben lakom, es nem
tapasztaltam, amit leirsz. Legalabbis nem ez a jellemzo. Ami elofordul
megis: pl. 3 sav, a szelso elmegy majd jobbra, tabla jelzi idoben. A
ket kozepso savban savonkent 20-30 kocsi. Valaki vegigvagtat ezerrel a
jobbra kanyarodo savon, es be akar ugrani a kozepsobe. Az ilyeneket
tenyleg nehezen engedik be. En mondjuk be szoktam, oruljon.
Legkozelebb is igy tesz, mert "no lam, megiscsak szemesnek all a
vilag". Meg azt sem mondom, hogy nem csinaltam mar hasonlot. De ha nem
akartak beengedni, tudomasul vettem, hogy ez most nem jott be,
megalltam (egyszer ugyis megfogja a lampa a sort), nem probaltam
eroszakosan magamat es masokat veszelyeztetve bevagni.
Nem lehet, hogy nagyon el vagy telve az "autod meretetol", es elvarod,
hogy barhol, barmikor beengedjenek?

> Meg akkor is veszettul
> mutogatnak es veszekednek, ha eppenseggel nem is kellett neki fekeznie, mert
> kenyelmesen beferek ele (1 m elottem, 1 m utanam) :(((

Vaz, ez neked kenyelmes beferes? Szerintem meg olyan kategoriaju
veszelyeztetes, amiert 50 ezer Ft, es 3 honap jogsielvetel jarna.

>  Nem ertem oket. Ha
> tudom, hogy 1 km mulva le kell kanyarodnom jobbra, es a belso savbol
> elkezdek kikereckedni, jo ha a keresztezodesig sikerul szabalyos 50-es
> temponal vegrehajtanom a savvaltast ?! :(((

Jartam ugy, hogy elbambultam, es keson kezdtem kisorolni. Indexeltem,
lassitottam, sokan elhuztak, de azutan jott egy joszandeku autosTARS,
aki villantott, hogy beenged. Megkoszontem neki.

>  Ezek utan ne csodalkozzanak, ha
> felkapom a vizet es eroszakosabban nyomulok a "kisautommal" :(

Itt lehet a kutya elasva...

Tibor
+ - Re: Re:Gazauto tapasztalatok? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

Hasonlo dontesre szanom el magam.
Egy '92-es 1.8-as A Vectrat gazositanek el.
A kerdes, hogy Lovato vagy BRC gazrendszer keruljon-e bele?

No persze mindenki a sajat lovat dicseri.
Neked mi van benne?
Mennyit mentel es mik a legujabb tapasztalatok?

Hozzaszolasokat legyszi maganban (is).
Koszi,
Tibor

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 195.228.162.12)
+ - Re: Gyari vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Teeby,
>>>
Egy Astra G 1.4 Njoy gyari szamlaerteke 6.800 euro +-5%. Plusz a
koltsegek. Ennek ugye kint fizeted az afajat, es itthon
regisztracio+uzembehelyezes.

...a vilag nem ilyen egyszeru. A szamlaertek KIZAROLAG adminisztrativ
celokat szolgal. Ugy hivjak, hogy vagy adomegtakaritas, vagy
profit-kimenekites. Szolhatna a szamla 100 EUR-rol is, ha nem lenne tul
feltuno.

djtiszy
+ - Re: Valasz: Re: Melyiket vegye? - szubjektiv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Akossal irtuk
>>Superb? A letezo legnagyobb kompromisszum. Autonak nem auto...
 >O:o:o: ize, ez utobbi nalad mit jelent? Szerintem "kisse" szubjektiv.
Nekem
>a _felsoroltak_ kozul szinte biztosan az kellene.


Tenyleg szubjektiv (mondjuk azert irtam oda) De hadd tamaszkodjak
tapasztalataimra:
aki (magyar maganember) 7-11 MILLIO forintot szan uj autora, az elkovetkezo
10 evben NEM SKODAT fog venni. Ezek az emberek pont annyian vannak (kabe 1
fo/ev :-), mint ahanyan Renault Vel Satist vesznek ujonan 9-14 millio
forintert. A ceges vasarlok itt nem szamitanak.

Ezert mertem irni, hogy autonak nem auto. A Kalos sem az, a Thalia sem
tulzottan. Beismerik a vevok is (!!! - melyinterjuk eredemenyere
tamaszkodom. Idezek: "fos, de erre volt penzunk".) Nyilvan ez sem
reprezentativ, de tobben vannak, mint a Superbre raizgulo 40 eves
csaladapak!

Oszinten: Te vennel 8 millioert egy Skodat? Egy kozepvezeto 2 teljes evi
fizeteseert? (Akinek mar van cegautoja) (Ha vennel, tudok segiteni
kereskedes kivalasztasaban.)

udv,
djtiszy

PS:
Csak osszehasonlitaskeppen: ennyi penzert (8 mio) gyakorlatilag barmilyen
(akar V6-os) Mondeot, Lagunat, Accordot vagy 156-ost meg lehet venni, de
fussa :-) meg egy jobb A4-esre es egy meg jobb Passatra, S60-ra  is. Ja, ha
osszehuzom a nadragszijat, megvan az X-Type is (8-9 mio).

Skoda kontra S60? alom-alom, edes alom... (legfeljebb az uj Octavia enyhe
masolata az S40-nek)
+ - Re: Astra vagy Mondeo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


latom, beindult az autovasarlasi laz...

Robi:
>>>
A jooreg 20 eves Ladamat tervezem lecserelni egy kicsit fiatalabb, 7-8 eves
vasra. Ket tipus kozott vacillalok: Opel Astra Caravan 1,7(T)D vagy
Ford Mondeo 1,8TD kombi.


Hat a kulonbseg egy egesz kategoria...
szivodizel Astrarol lebeszelnelek. Ha kombi, akkor plane lehet, hogy
pakoltak, es kitoltak a lelket, hogy menjen az a kb 65 LE. A Mondeo TD-jet a
francia autosujsagok utaltak mindig is, mas infom nincs. Viszont odakat zeng
mindenki az Isuzu TD-rol az Astraban.

Egyeb: Alkatresz mind2hoz van dogivel, Mondeo nem tucatauto (ha nem
sotetkek), raadasul jobban lehuzodnak eloled, mint az ugynok-Astra elol.

djtiszy
+ - opel 1.9 diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Apropo valaki tudja ki gyartja az Opelnek az 1.9-es
>dizeleket? Motorkod Z19DT es Z19DTH.

Totalcar szerint:
Az Opel most jutott el oda, hogy saját típusaiban is bemutassa a Fiat
erőteljes 1,9 literes dízelmotorjának két változatát. Az 1.9 CDTI fedőnevű
egység 120 és 150 lóerős kivitelben kerül a Vectra és Signum modellekbe.
Mindkét motor közös nyomócsöves befecskendezésű és változó geometriájú
turbófeltöltővel rendelkezik, de a gyengébbik hengerenként kétszelepes, míg
az erősebb hengereit egyenként négy szelep lélegezteti. A 120 lóerős
változat legnagyobb forgatónyomatéka 280 Nm, a 150 lóerősé pedig 315 Nm, a
csúcsérték mindkét motor esetében 2000-es és 2750-es percenkénti
főtengely-fordulatszám között áll rendelkezésre. Természetesen mind a két
motor teljesíti az EU4 károsanyag-kibocsátási szabvány feltételeit, ami
elsősorban az Opelnél újnak számító részecskeszűrő-technológia
alkalmazásának köszönhető. A Vectra a 120 lóerős 1.9 CDTI motorral és a
hozzá tartozó hatsebességes kézi váltóval 11,5 másodperc alatt gyorsulhat
100 km/h-ra, legnagyobb sebessége 200 km/h, átlagfogyasztása vegyes
ciklusban 5,7 liter 100 km-en. A 16 szelepes változat gyorsulási ideje 0-ról
100 km/h sebességre 9,8 másodperc, csúcssebessége 217 km/h, fogyasztása 100
km-en 5,8 liter gázolaj. Az egyelőre nem világos, hogy az új dízelmotorok
leválják-e az eddig használt 2 és 2,2 literes DTI motorokat, és ha igen,
erre a lépésre mikor kerül sor.

Ez a JTD motorcsalad mar ugrik a Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Suzuki, Opel,
Saab tipusokba. Ha igy folytatodik, a diesel Subaru is Fiat motorral fog
menni :-) Csokoltatom a www.a5.hu "szagertojet" 
Fogash
+ - lada csere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A jooreg 20 eves Ladamat tervezem lecserelni egy kicsit fiatalabb, 7-8 eves
vasra. Ket tipus kozott vacillalok: Opel Astra Caravan 1,7(T)D vagy
Ford Mondeo 1,8TD kombi. A dontest megkonnyitendo, kivancsi lennek a
velemenyeitekre, tapasztalataitokra (megbizhatosag, szervizigeny es
koltseg stb.) Tulajdonkeppen minden erdekel a ket autoval kapcsolatban.
>>>>>>>>>>

Nem ugyanaz a sulycsoport! A Mondeo az Opel Vectraval van partiban, ha arban os
szemerhetoek, en bizony a Fordra mennek, gondolkodas nelkul. Fenntartas szempon
tbol nagyon hasonloak, a mindketto megbizhato igaslo, de a Ford nagysagrenddel 
tagasabb, kenyelmesebb, es mindemellett meltanytalanul alulertekelt a hasznalt-
piacon, vagyis ugyanannyi penzert nem egy kiterdesedett ex-ceges Opelt, hanem e
gy fiatalabb, kevesebbet futott Fordot kaphatsz.
Fogash
+ - Megint mercedeseket osztogatnak? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Meg valami: az Info Radioban hallottam penteken azt,
> hogy nemelyik autogyarto most azt tervezi, hogy a
> gyar kozvetlenul is elad autot annak, aki eljonne
> erte, es nem akar egyedi extrakat, hanem barmelyik
> jo neki a futoszalagrol. Ez a radio szerint kb. 15%

A hir majdnem igaz. Per pillanat az ujauto-ertekesites ugy nez ki, hogy a gyar 
legyartja az autot, az orszagonkent egyetlen un. generalimportor (Pl. Porsche H
ungaria, vagy Fiat Magyarorszag) vasarolja meg a gyartotol az autot, o gondosko
dik az importrol, kozterhekrol, stb. A gyar itt keres az autojan egy arrest. A 
generalimportor eladja az autot a markakereskedoknek, amelyek lehetnek sajat tu
lajdonuak (pl: Porsche Pest, Fiat SPQR), vagy fuggetlen tulajdonuak (Leier Auto
haz M.ovar, Fiat Riegler Gyor). Ez az atadas a masodik arres. A kereskedotol le
het megvenni az autot maganszemelykent. Itt van a harmadik arres, aminek a rova
sara elhet alkudozni uj auto vasarlasa eseten.
Per pillanat (illetve eddig) a gyar kikothette, hogy o bizony csak generalimpor
tornek ad el autot, massal nem all szoba. Ez a verseny korlatozasa, az EU-nak s
zurta a szemet, valtoztatni kellett rajta. Ha a valtozo szabalyok utan odamesz,
 akkor a gyar ugyanolyan feltetelekkel koteles neked is autot adni, mint a Fiat
 Mo-nak. Mivel gyar, egy auto miatt nem all szoba veled, mint ahogy a sorgyarba
n sem vehetsz 2 uveg sort. Ha viszont rendelsz 500db kek Puntot, megkapod, es a
rulhatod "Tesco Gazdasagos Fiat Punto" cimkevel, a neked tetszo aron. Itt ugye 
egy arrest kinyirtunk (a generalimportoret) az auto olcsobb lehet. Ezt Fr.-o ba
n valamelyik hipermarket-lanc el is jatszotta mar egyszer valami Daewookkal, va
gy Hyundai-okkal. 
Per pillanat a gyar kikotheti, hogy az o autoit bizony nem arulhatjak egyutt ma
ssal. Eddig ezert nem lattal szalont, ahol egy Punto egy Opel Corsa es egy VW P
olo tarsasagaban vigyorgott a kirakatban. Ez megint csak a verseny korlatozasa,
 Mintha a kozertben csak Soproni Aszok sort lehetne tartani. Ha en ugy gondolom
, hogy csak kisautokat akarok arulni, de tobb markabol ezutan megtehetem. Ugyan
ugy, ahogy ABC-kent is tarthatok 3-4 fele sort. 
A sor es az auto kozotti legfobb kulonbseg: a sor nem garancialis, nem jar ra j
otallas, szavatossag. Az autora igen. A gyartonak barki szamara hozzaferhetove 
kell tennie a javitashoz szukseges informaciokat, celszerszamokat. Eddig mondha
tta, hogy te SPQR, vagy Riegler megkapod, ill. a nalad eladott es szervizelt au
tokra ervenyes a garancia. Minden mas kizarva. 
Ezen tul Kedves Dorka is odamehet Torinoba utlegelni a gyarkaput, hogy neki biz
ony kell az Albea teljes szerviz-dokumentacioja es celszerszamai, mert o Albea-
markaszervizt akar nyitni. A gyar nem tagadhatja meg. 

A fentiektol elvileg elesedik a verseny, kihullanak a gyenge szolgaltatok, olcs
obb lesz az auto, stb. A gyakorlatban viszont a gyar meg mindig mondhatja (kisk
apuk!), hogy o csak azzal all szoba, aki pl. evi 5000db autot elvisz tole. Ezt 
igen sokan nem tudjak megugrani, a generalimportorok viszont igen, tehat legali
san is kozel lehet maradni a jelenlegi helyzethez. A szervizinfo+szerszam-csoma
gra mondhat a gyar kigazdalkodhatatlanul magas arat, igy hiaba elado, senki nem
 fogja megvenni. Ha viszont "szabad akaratodbol" vallalod, hogy nem kevered a F
iatot a VW-nel, akkor "kedvezmenyesen" adjak a szerszamokat, es maris ott tartu
nk, hogy versenykepes(ebb) aron csak azok kapnak szerviz-cuccot, akik nem kever
ik a markakat. 
Alternativa lehet, ha garancia nelkul veszel autot, ami statisztikailag ugyan t
obbnyire biztonsagos, de ha pont te vagy az egy az 50ezerbol, csekely vigasz, h
ogy a tobbieknek _valoban_ olcsobb volt megvenni a Tescoban, mint az SPQR-nel..
.

Szoval jo duma, meg par kereskedesnek nehez napjai lesznek, de nem hiszem, hogy
 marol holnapra az amerikai szintre esik az autok ara...

Aztan volt meg egy korlatozas (VW), mert a nemetek "olaszba" jartak Golfot venn
i. A ceg kitalalta, hogy minden orszagban csak az ottani allampolgarok vehetnek
 autot, erre az EU valami horribilis osszegre buntette oket. Ha az ember bonges
z autos ujsagokat, csodalkozva latja, hogy az ott megadott (pl nemet) autoarak 
rendre a magyar alatt vannak. A kozterhek viszont ugy vannak belove, hogy mire 
hazaer a kocsi, dragabb legyen, mintha itthon vetted volna meg. A KSH meg fenne
n hirdeti, hogy nalunk a kocsi 15%kal az EU atlag alatt van, az elelmiszer 55-6
0%-a az unios atlagnak, stb. Kozben Ausztriaba jarunk lassan kenyerert-tejert i
s...

Ja, meg valami: mindenfele tevhittel ellentetben a gyartok (foleg a kisautosok)
 eleg komoly mennyisegben gyartanak "default" autokat, ahol gyari dizajnerek ot
letei alapjan osszevalasztott kulso-belso szin-kombinaciokkal keszul az auto, a
mibe felszereltsegi csomagok (VW:basic-comfortline-highline, Opel: LX-CD-CDX, s
tb.) kerulnek, es a te autod nem feltetlenul neked keszul, csak egy idopontot k
apsz rendeleskor, amikor a te kombinaciod eppen gyartasba van tervezve. Aztan e
setleg egy utomunka allomason (vagy leginkabb a markakereskedonel, atadas elott
) beszerelik az extrakent kialkudott feher muszor kormanyvedot, vagy gumiszonye
get, es viheted. Ez a modszer megy pl a Suzukinal. Komolyabbak viszont valoban 
rendelesre dolgoznak, igy ket lehetoseged van: vagy elhozod a szalonbol a 90%ba
n megfelelo felszereltsegu autot azonnal, vagy varsz 2 honapot a 100%osra, amit
 valoban neked gyartanak le...

Fogash
+ - Gazolas + Netrisk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 1. Az auto, aki elgazolta Gabort (feltesomat), elozes
> kozben tette, amig o szabalyosan akart atmenni az uton
> (egy auto lelassitott es atengedte, a mogotte jovo
> gazolta el, aki az "udvariast" ki akarta kerulni)
> 2. Ez a tag tortenetesen epp a kosdi polgarmester fia,
> a rendorsegen mar most elsimitottak az ugyet!!!!

Tudom, hogy halatlan dolog ebbe beleszolni, de ha nem
gyalogatkelonel lassit egy auto, annak az elozese milyen tilalom
ala esik, illetve milyen alapon lehetne a gazolot felelossegre
vonni?

Sajnos attol, hogy valaki atenged, meg nem valik szabalyossa az
atkeles: pl. egy ketsavos uton is hiaba enged el az egyik savon
valaki, ha a masikon mennek tovabb.

> Remelem a lelkiismerete uldozi majd a sirig.

Nyilvan, de en az atengedo ember helyeben sem ereznem jol magam...

> >  En egy "Netrisk" nevu cegrol hallottam, azok nem jok?
> ------
> Nem! (szerintem) Inkabb a Biztositas.hu ( www.biztositas.hu)

Csaladdal, ismerosokkel egyutt eddig osszesen 6 biztositast
kotottunk naluk, es nem volt semmi problema.
+ - RE: *** nema' *** #2193 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

* Je, egy radikalis a tuloldalrol.

meg egy radikalis a tuloldalrol... :-))

* Es amig EGY belenezes NELKUL
* kijonnek elem nyolcvannal,
* szazzal (akkor is ha 130cal, 150nel, 180-nal
* villogtatva jovok), addig ig enis ott fogok
* mogotte menni 60 centire, tenyerelve a
* dudan, mig el nem takarodik.

nem szoktam nyolcvannal kimenni a belso savba, de ha 130cal, 150nel,
180-nal  villogtatva 60 cm-re ramallsz,
biztos, hogy nem engedlek el es mindent megteszek, hogy mogottem usson
meg a guta...
(kivetel, ha mercivel, vagy bmw-vel vagy, mert elni azert szeretek...)
mar tobbszor eljatszottam a gondolattal, hogy megallok az ilyen izgaga
fazonok elott, es kedvesen megkerdezem, mi a gondjuk...

btw: ismeritek a vonatkozo viccet?
Halala utan egy ferfi a Mennyorszag kapujaban talalja magat. Szent
Peter fogadja:
- Fiam, ugy latom, te nem voltal tul jo eletedben. Tudsz mondani
valami jo cselekedetet, ami indokoltta tenne, hogy beengedjunk?
- Igen. Egyszer egy motoros tarsulat molesztalni kezdett egy csapat
apacat. En odamentem a fonokukhoz, aki egy nagydarab, szoros  ficko
volt, tetovalasokkal a karjan, karikaval az orraban, megfogtam a
karikajat, magamhoz huztam a fejet es azt mondtam neki: "Most szepen
bocsanatot  kersz a holgyektol!"
Szent Peter elkezdi lapozgatni a konyvet:
- Akarhogyan is nezem, itt semmi ilyet nem talalok. Mikor tortent ez
az eset?
- Ugy ket perce...

:-))))
udv
L::

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS