Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 40
Copyright (C) HIX
1998-05-26
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 180 fokos fordulo, korrupt rendorok (mind)  30 sor     (cikkei)
2 Lokharito kromozas-nikkelezes: van megoldas ! (mind)  14 sor     (cikkei)
3 Kerdes: Hutoszekreny, autovillamossag (mind)  12 sor     (cikkei)
4 Re: Karc jelado (mind)  7 sor     (cikkei)
5 Re: owner-auto lampakerdes (mind)  29 sor     (cikkei)
6 Re: tolatasbol fordulo (mind)  24 sor     (cikkei)
7 re:mig-meg-nem-all-az-auto-ne-rakd-1-be (mind)  78 sor     (cikkei)
8 izzo es muszerfal (mind)  25 sor     (cikkei)
9 Reagalasok (mind)  61 sor     (cikkei)
10 erdekesseg (mind)  20 sor     (cikkei)
11 Kezifek, 1. sebesseg (mind)  9 sor     (cikkei)
12 Swift, teherauto (mind)  38 sor     (cikkei)
13 3szog (mind)  6 sor     (cikkei)
14 kenheto rendor (mind)  17 sor     (cikkei)
15 Hozzaszolas es kerdesek (mind)  52 sor     (cikkei)
16 Sebesseghatarok... (mind)  26 sor     (cikkei)
17 1-es, valtok (mind)  55 sor     (cikkei)
18 Mindenfele (mind)  42 sor     (cikkei)
19 Bogaras lista... (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - 180 fokos fordulo, korrupt rendorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Tapasztalatbol mondom, hogy a tolatasbol 180 fokos fordulot,
a kaszkadorok leginkabb automata valtos kocsikkal "vegzik".
Nekem az automataval sikerult. (igaz nem tesz jot a valtonak...)
Nem mertem aszfalton probalni, maradt a murvaval felszort
parkolo. No persze a mutatvanyra a kornyeken lako osszes
oregasszony emlekezett, mert egy honappal kesobb is
mutogattak ram a pletykapadrol.

A korrupt rendorokrol az a velemenyem, hogy a tisztitoszerek
helyett inkabb bontott so:ro:s uvegeket kostoltak volna meg.
Aki latta a Dumb es Dumber c. filmet, tudja mire gondolok.
Nekem belekotottek a rendorok abba, hogy miert van ket felig
toltott benzines kanna a csomagtartoban. Nem erdekelte a
nagyokosokat, hogy a mentolada, horgony, evezok is bent
voltak a kocsiban, es az osszecsomagolt horgaszbotok es
a halszagu vodor onmagaert beszelt.

Nekem az tette be a kaput, mikor egy rendor + tulipancsosz
(kozterulet-felugyelo), azert akartak megbuntetni, mert folyt
a Skoda elejebol a motorolaj. Mindenkeppen be akarta a
ket okos bizonyitani, hogy az en kocsimbol folyt az olaj a
dunaujvarosi varoshaza elotti parkolo aszfaltjara. Friss olaj
volt az igaz. Mikor engedtem, annyit mondtam csupan, hogy
keressek meg a motor aljan az olajcseppeket, es ha megvan
akkor fizetek. A kozteruletes leterdelt a kocsi ele, es behajolt
a potkerek ala nezelodni...... NO COMMENT.....

Peter.
+ - Lokharito kromozas-nikkelezes: van megoldas ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok HIX-elok !

Korabban feltettem a kerdest, a kromozas-nikkelezes miatt.
Ugy tunik van szakmuhely Pest megyeben.
Ma hivott fel a muhely tullajdonosa, mert attetelesen megkapta
az uzenetem.

A muhely cime: Gyomro, Vadvirag ut 16.
Maglod felol ki van tablazva. Telefonszamuk: 29/ 331-099,
30/ 607-009. (Szabo BT)

A nagymeretu lokharitok galvanizalasara kaptam ajanlatot.

Peter.
+ - Kerdes: Hutoszekreny, autovillamossag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv minden autosnak!

Ket kerdesem lenne:
1. Lehet-e - es ha igen hol - kismeretu, autoba szerelheto 
   hutoszekrenyt kapni? /Ar?/ (Budapesten vagy kornyeken)

2. (Teljesen laikus kerdese) Van-e olyan hely az autoban, ahol
   az osszes izzo (elso es hatso lampa) vezeteke konnyen
   hozzaferheto? /Az auto egy 'szivar' Audi/

Elore is koszi,
Jako Attila
+ - Re: Karc jelado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Karc-4800 Clearance Kft. Bp.XIII. Kucsma u.26. 267-1911
Karc Auto Register Club  Bp.IV.Szabadkai u.29. 189-0896

Gabor

+ - Re: owner-auto lampakerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mivel az  autos lista olvasoi olvassak a HIX AUTO-t is
es az elte servere volt olyan szives visszadobni azzal a levelemet,
hogy nem vagyok member, kenytelen vagyok itt valaszolni.

(ez egybol kerdes is a lista moderatorahoz: MIERT?
    >>> Cannot post to list auto as you are not a member of that list.)





>lampakerdes:

>nem tudjatok, hogy a tungsram mintabolton kivul hol lehet kapni 100/90 W-os
>H4 -es izzokat? (nem irtam el, komolyan 100/90) Az enyemek kezdenek kiegni,

> Vagy esetleg mit tudtok a philips AllWeather, vagy AllSeason izzokrol?


Nekem regebben 100/80-as izzoim voltak, azutan lecsereltem Philips-re,
aminek a teljesitmenye kisebb es ugyanolyan jol vilagit, mint a
100/80-as vilagitott.

Egyebkent a Homasita-nal vettem. Bp. XI. Andor u. / Fehervari ut sarok.


Gabor
+ - Re: tolatasbol fordulo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>A masik ilyen "tolatasbol fordulunk" tipusu megoldashoz tobb hely es
>rutin szuksegeltetik. Ilyenkor felgyorsitunk hatramenetben, (jol
>felgyorsitunk), es alarantjuk a kormanyt. Mikor az eredeti haladasi
>iranyhoz kepest mar jol (40-45°-ban) elfordult a kocsi, akkor satu fek.
>Ez blokkolja a(z elso) kerekeket, es a kocsi eleje megkeruli a hatuljat.
>(mint eloremenetben a kezifekes fordulas) Mikozben a kocsi orra csuszik,
>visszatekerjuk a kormanyt, es kapcsoljuk az eloremenethez valo (1-2)
>sebesseget, aztan az eredetihez kepest 135° korul gaz, es mar megyunk
>is.


Azert en ezzel vigyaznek, mert az egyik baratom fejjel lefele fejezte be a
gyakorlatot. Az ilyen manoverben nagyon konnyen borul a kocsi! Bar ez
ketsegteleneul eleg latvanyos borulas:-).
udv,
				
     __  		  **
  __/_|\_Klem Krisztian ** 
 |__|_|__|  **   **   ***
_(_)__(_)_*************	
mailto:
Telefon:06-30-905-837
+ - re:mig-meg-nem-all-az-auto-ne-rakd-1-be (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A subject beli felszolitas mara mar egy kicsit elavult. Ha megengedutek
nemi magyarazattal szolgalnek. 
A egyes regi autokon azert nem szabad bekapcsolni 1-be menet kozben, mert
nincs az egyes szinkronizalva. Ez azt jelenti, hogy kinyomod a kuplungot,
tehat megszunik a kapcsolat a motor es a valto kozott. A kerekek es a valto
kozott viszont nem szunik meg. Tehat a kerek hajtja a valto egyik
tengelyet,de a masikat semmi nem hajtja, tehat akar meg is allhat. (a
valosagban a belso surlodasok miatt sohasem all meg) Tehat a ket tengely
nem forog egyenlo fordulattal vagy ha maskepp mondjuk nem forog
szinkronban. Ha nincs szinkronizalo szerkezet, es beteszed sebessegbe,akkor
a ket fogaskereket akarsz egymasba nyomni, tehat a forgo tengely
fogaskereke, nemi reccsenessel, fogja felporgetni az allo, vagy lassubbat. 
Ezt a modernebb autokban (es nagyon sok regi kocsiban is) megoldottak.
Beepitettek egy ugynevezett szinkronizalo szerkezetet, ami pont az emlitett
probvlemat oldja meg. Az egyes sebessegekben mar nem fogaskerekeket tolnak
egymasba, hanem kis kormoket es a fogaskerekek  allando kapcsolatban
vannak. Ez abbol adodik, hogy mar nem egyenes fogazasu fogaskerekek vannak
a valtokban, hanme ferde illetve ivelt fogazasuak, amit viszont
tengelyiranyu mozgassal nem lehet egymasba tolni. 
De ezek a kormok is tudnanak recsegni. Ezert mikor elkezded tolni
sebessegbe akkor elobb ket nagyon kis lejtesu kupot tolsz egymasba, ami
eleri a surlodas reven, hogy a ket tengely azonos fordulattal forogjon. Ha
ez meg van akkor a szinkronban forgo kormok mar siman es foleg reccsenes
nelkul osszekapcsolodnak.
Ez a folyamat minden fokozat kapcsolasakor mukodik. Csak felfele
kapcsolaskor nem gyorsitani hanem lassitani kell a masik tengelyt. Szoval
minden valtaskor szinkronba kell hoznia ket tengely forgasat.

Tehat ha nem szinkronizalt egyesu kocsiba berakja az ember egyesbe gurlo
kocsinal, akkor elobb utobb eltorik a fogaskerek. 
A szinkronizalt egyesu kocsiban foleg kis sebessegnel minden gond nelkul be
lehet rakni egyesbe es semmi baja nem lesz. Nagy sebessegnel is be lehet
rakni egyesbe de akkor nyilvan a szinkronizalo kupoknak nagy terhekelst
kell elviselnijuk, hiszen nyagy sebessegnel a ket tengely forgasa kozti
kulonbseg is nagy. Tehat ha ez gyakori  akkor a szinkrongyuruk ido elotti
elkopasara lehet szamitani.

A nagyon regi autok legtobbjeben egyik fokozat sem volt szinkronizalva es
igy a felkapcsolas is "kivaros" volt, a visszakapcsolas, pedig csak dupla
kuplunggal ment. A teherautokban is azert kapcsolnak vissza dupla
kuplunggal, mert kimelik a szinkront. Ott a nagy tomegu tengelyeknek nagy a
tehetetlensege tehat a szinkron nagyon igenybe lenne veve.
Tok buli ilyen kocsit vezetni. En vezettem mar eleg sokat, mert regi
autokkal(foleg Fiat)foglalkozom. Egyszer volt egy regi kis Fiat
500-asom(azt hiszem '59-'61). Egyik fokozat sincs benne  szinkronizalva.
Hat nem semmi amig megszokja az ember de utana igazi elemeny. Igaz, inkabb
nosztalgia elmeny.

Dupla kuplung: gaz le - kuplung ki - valto nulla - kuplung fel - gazfroccs
- kuplung ki- valtosebessegbe - kuplung fel
Ezzel elerik, hogy visszakapcsolaskor a valto fotengelye magasabb
fordulaton forogjon es igy konnyebben kapcsolodi. A masik ok az, hogy igy a
motor is egy friss, nagy toltethez jut es kinyomja a fustot a
kipurendszerbol es igy jobban veszi a fordulatot.

Erdekesseg, hogy a komoly rally autokban nem hasznalnak szinkronizalo
szerkezetet. Ennek ket fo oka van :egyreszt, mert igy a valto sokkal
konnyebb es ez a nehany tiz dekas suly is sokat szamit. Masreszt az allando
magas fordulaton valo jaratas es a gyors kapcsolasok miatt nincs ideje a
valto tengelyenek lelassulni igy nincs szukseg szinkronizalasra. Egyebkent
is ilyen gyors atkapcsolasnal a szinkronszerkezet kb. 3 masodperc alatt
"ropogosra" sulne es semmit nem hasznalna.
A szikron szerkezetnek nagy a helyigenye is. Egy normal valtohazba 6-7
sebesseges valtokat keszitenek  a szikron kihagyasaval.Mert igy elfer.

Na ennyit mara. Ha valami nem vilagos szivesen kiegeszitem. 

Kellemes kapcsolgatast!!!(akar egyesbe is)
udv,
				
     __  		  **
  __/_|\_Klem Krisztian ** 
 |__|_|__|  **   **   ***
_(_)__(_)_*************	
mailto:
Telefon:06-30-905-837
+ - izzo es muszerfal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fenyszoro-izzo ugyben:

Ha a fenyszorod es a helyzetjelzod egy buraban van,
akkor a helyzetjelzo kis izzocskajat ki kell szedni,
es tetszoleges (mondjuk nem piros) szeszes filccel
beszinezni. ettol olyan szinezete lesz a fenyednek,
mintha az altalad emlitett izzo(ka)t hasznalnad. :)

a trabisok egesz biztosan ezt csinaljak, mert ha
olyan izzojuk lenne, azzal megketszereznek a kocsi
arat. (jol tudom, hogy ezek az izzok tobbtizezer forint/db?)

----

Muszerfal ugyben:

csak nagyon ovatosan csinald, mert ezek altalaban
olyan muanyag kis bepattinthato vackokkal vannak 
rogzitve, amit ha egyszer eltorsz, akkor aztan gondolkozhatsz,
hogy hogyan potold. 
Muszerfalra es muszerek tisztitasara/javitasara szakosodott
muhely: Bp 1072 Nagydiofa u 9.

udv
zoli
+ - Reagalasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Menet kozben elso fokozat.

En is szoktam hasznalni.
Gondolom szinkronizalt (Kadett),
de ennek ellenere gyakran nehez
betolni, akad. Ha ilyenkor ketszer
kuplongolok (uresben is felengedem),
akkor megy mint a vaj.
Egyebkent ugy tudom ez a helyes.
Nem olyan reg meg futkaroztak autok,
amelyekben semelyik fokozat sem volt
szinkron, ezeknel is igy kellett csinalni.
Sot, a forma-1-es autok kezi valtoi
sem voltak szinkronizaltak, mert allitolag
igy sokkal gyorsabban lehet valtani, es
erositi a labizmokat :)
A szinkronizalasnak az a lenyege, hogy a
valtas kozben egymas fele kozeledo fogaskerekek
mielott fixen osszeakadnanak, eloszor egy
dorzskapcsolat hatasara azonos fordulatszamra
kerulnek, igy talakozaskor nem recsegnek.
Ezt a dorzskapcsolatot kupos szinkrongyuruk
hozzak letre.
Azt viszont nem tudom, hogy ha nem recseg a valto
csak egyszeruen nem veszi be, akkor mi van?

Gyorshajtas:
>lakott teruleten  50 km/h helyett  75 km/h,
>orszaguton        80 km/h helyett 105 km/h,
>autopalyan       120 km/h helyett 150 km/h
>
>felett veszik el a jogositvanyt.

Tuti, hogy nem ilyen egyszeru.
Csaladom egy tagjat, egy-ket honapja fenykepeztek
le a Hotel Aquincum elott (itt is figyelni kell) 90-el
50 helyett. A fentiek alapjan jogsi elvetel, esetleg
kotel altali jart volna erte. Csak csekket kapott
18KFt-rol, igaz figyelembe vettek hosszu buntetlen
vezetoi eloeletet. Tehat van merlegelesi lehetoseg.

Mitsubishi:
>Masik kerdesem-keresem? Keresek 1994-es Mitsubishi Colthoz kezelesi
>utmutatot (a gyari leirast), valamint megbizhato Mitsubishi szervizt.
>A segitseget elore is koszonom.
>T. Bence
En ket profi Mitsu szervizt ismerek.
Lacko Kft Ujpesten
(A tulaj jo ismerosom. Karosszeriaban elmondasa szerint
az orszagban egyedulallo minoseget tud. A javitott autora
is vallalja a 8 vagy 9 ev atrozsdasodas elleni garanciat.
Eleg regota foglalkoznak motor es egyeb javitassal is)
Duna Interservice III. ker Zay utca.
(Uzleti partnerunk. Nem tudom hogy dolgoznak, de a 
muhelyuk profi)
Mindket helyen az arak is profik (gondolom).
Persze a japan auto javitasa dragabb.

************************************
 Akos   
************************************
+ - erdekesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok

Nezzetek meg ezt!
www.motec.com/software.htm

Par napja tettek csak ki, innen letoltheto egy motordiagnosztizalo progi
demoja. Amiket az a progi  tud...... Mar megertem, hogy miert olyan sok a
fizetesuk azoknak, akik csak ezzel foglalkoznak. Ennek a nem demo
valtozataval maris lehet hazilag chiptuningolni, leszabalyzasi
fordulatszamot, automata valto valtasi pontokat stb. allitani.



Csao
RB 

************************************************
*            mailto:                *
*       URL : http://www.irisz.hu/~rb          *
************************************************
+ - Kezifek, 1. sebesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Autosok !

A menet kozbeni 1. sebesseg kapcsolas tilalma ugy tunik mar a multe.
A kezifek helyett sebessegben hagyast en azert nem szeretem, mert 
nalunk a parkolo ahhoz eppen eleg lejtos, hogy az oninditozashoz
benyomott kuplung miatt az auto gurulni kezd, igy ha a parkolas
alatt nem is, a beinditashoz be kell huzni a kezifeket.

Bessenyei Zsolt
+ - Swift, teherauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A kisteherautokra vigyazzatok, nagyon mennek,
>egyszer 160-ig gyorsult mogottem egy
>az M7-esen, es csak utana maradt le.

Mentem parszor koltozkodeskor egy teherszallitasra hasznalt Renault
Espace-sszal. Ez egy 2-es (vagy 2.2-es?) benzines volt, es sok
autost meg tudtam lepni vele. Amikor a Kapy uton felfele allva
hagytam az egesz felfele araszolo sort es utolertek a piros
lampanal, kaptam par kivancsi pillantast. Autopalyan nem erezni
benne a sebesseget, szelzaj kicsi, gumizaj nulla, ugy el van
szigetelve a magasabb epites miatt. Az automatika (=utitars :-)
szabalyozott le amikor feltunt neki, hogy minden autot leelozunk
(ekkor is nulla zaj mellett csak halkan szolt a
magno). Raadasul magasabban ulve a forgalom is kivaloan
attekintheto. Azota a kedvenc autom.

>kerdeznek: amikor meg vezetni tanultam, azt mondtak, csak allo
>helyzetben szabad az 1. sebesseget hasznalni. Azota mar tapasztaltam,
>hogy eleg kis sebessegre lassulva is erdemesebb az 1-est hasznalni.

Budan tobbszor talalkoztam olyan emelkedovel, hogy egyesben kellett
felmennem rajta (Swift). Sima gazfroccsel menet kozben szoktam
visszakapcsolni, reccsenes nelkul beveszi.

>	Mult heten felesegem autojat lecsereltuk egy 1 eves Suzira.
>Irjatok meg legyszi' hogyan kell az 1.3 L -es motort vezetni. Felesegem 
>hozzaszokott az en TD-s Ventomhoz, es hiaba mondom neki, hogy ezt 
>a motort porgetni kell. Milyen fordulatszam mellett valtotok fel a 
>legtakarekosabb haladas elresehez? 
>	A csomagtartoban hova lehet igenyesen elhelyezni a haromszoget?

Hogy hogyan kell, azt nem tudom. En varosban sik terepen 1800-2500
kozotti fordulatszamon vezetek, nagyon szepen megy, kicsit lusta,
de ez eleg (nem szoktam agresszivoskodni, bevagni, legyorsulni).
Emelkedon nem engedem 2000 ala, meredek emelkedon inkabb kettesben
szoktam felmenni 4000-4500-ig porgetve, akkor boven eleg az ereje.

BGabor
+ - 3szog (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kifelejtettem a haromszoget. En az eredeti haromszoget
elraktam a pincebe jo melyre, es vettem egyet muanyagbol
parszaz forintert. Ez osszecsukva akkora, hogy siman elfer
a potkerek mellett a csomagtarto borito alatt.

BGabor
+ - kenheto rendor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ismet megkerdezem, szerintetek minden rendor megkenheto? (Eddig egy
>nemleges valaszt kaptam.)

Akkor legyen me'g egy nem valasz. Egy hetig rokonaimnal
hagytuk a kocsit es vesztartalekkent betettem a forgalmiba
10000 Ft-ot, ami szep csendesen benne is felejtodott. Amikor
aztan ejjel egy-ket ora tajt enyhe gyorshajtasba estem es
megfogtak, a rendor azzal kezdte, hogy "akkor ezt most
visszaadom". Meg szerencse, mert eszem agaban se volt
ennyi penzt szanni ra :)
Akarhogy is, neptelen ejszaka kellos kozepen, a tarsa az ut
masik oldalan...minden lehetosege meglett volna, hogy egy
kis keresetkiegeszitessel eljen, de nem tette.

Tisztelettel

Csussz
+ - Hozzaszolas es kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi autosok!

Kezdjuk a hozzaszolasokkal:

- En csak telen nem huzom be a kezifeket.

- Az automata valtonak csak addig voltam eskudt ellensege,
amig ki nem probaltam. Ennek ellenere most sem vennek
automata kocsit.

- Menet kozben en is berakom 1-esbe a '86-os 1.6D Asconat.
Az UAZ-t viszont hiaba probaltam, mivel nem szinkronizalt
a fokozat csak gazfroccsel sikerulhetett volna.

- A kenheto rendorokrol: en azok koze tartozom, akik
azt mondjak, bar egy se lenne kenheto, de ne ott
vadasznanak az emberre, ahol tenyleg ertelmetlen a
sebessegkorlatozas, hanem ott, ahol balesetveszelyes
a sebessegtullepes. (A korrupcio minden formajatol
hanyingerem van.)

- Valaki irta, hogy a kozlekedesi lampak az egy
hengerrel meno Trabanthoz vannak szinkronizalva.
Szerintem inkabb a buszokhoz, teherautokhoz illetve
peldaul a Nagykoruton a 4-6-os villamoshoz.

- Fogash, folytasd a sorozatot! Kerdezted mirol irjal.
Szivesen olvasnak az automata valto lelkivilagarol.


Kerdesek:

Van valakinek tapasztalata az alabbi tipusok valamelyikerol?

Alfa Romeo 155
Fiat Coupe
Fiat barchetta
Honda Prelude (az elozo generacio)
Mazda MX-5 (Miata) (a regi, bukolampas valtozat)
Opel Calibra
Renault Coupe (egyes orszagokban Coach neven fut)
Toyota Celica (a jelenlegi, kereklampas valtozat)
Toyota MR-2 (a jelenlegi szeria)
VW Corrado

Nem autosujsagok tesztjei erdekelnek, azokat mar
olvastam annak idejen, hanem sajat vezetesi, uzemeltetesi
tapasztalatok.

Koszi a valaszokat.

     Hammer of ExSch
+ - Sebesseghatarok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi !

> lakott teruleten  50 km/h helyett  75 km/h,
> orszaguton        80 km/h helyett 105 km/h,
> autopalyan       120 km/h helyett 150 km/h

Nyaron volt szerencsem a 4-es foutrol az M5-osre vezeto elegge
kihalt uton belefutnom egy Audiba, ahol kozoltek, hogy 118 km/h !
En ugyan a km oram szerint 125-tel mentem, de nyilvan nem 
ohajtottam ezt raeroszakolni a rendorre. 
Erre kaptam 2000 Ft helyszini birsagot teljesen szabalyosan.
(Kaptam loverseny tikettet...  :-)

(Egyebkent olyan nehez 80-at tartani, amikor az Omega a 120-as
sebesseget szereti legjobban...)

Autopalyan szoktak merni ? Talakozott mar valaki ilyennel ?

Bye: Antal Attila
http://www.externet.hu/AAS 


Elnezest, de volna meg egy keresem ujra:

A MATAV ugyetlen benazasa miatt nem kaptam meg egy napig a leveleimet.
Megtenne valaki, hogy a #35 szamot elkuldenene a cimemre ?
+ - 1-es, valtok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Latom sokfele velemeny megjelent a menet kozbeni egyessel kapcsolatban,
es elojott a szinkronizaltsag.
A valtokban (szgk) regebben csak 2-tol felfele, de a sebessegfokozatokat
osszeszinkronizaltak. Tudni kell, hogy a mai valtokban az eloremeneti
fogaskerekek allandoan kapcsolatban allnak egymassal, egyidoben minden
fokozatnal. Amikor sebessegbe rakjuk az autot, csak az addig szabadon
forgo  fogaskereket reteszeljuk a tengelyre. A reteszeles kormos
kapcsolodassal jon letre, onmagaban egy kicsit rosszabb, mintha a
fogaskerekeket akarnank toligalni. Viszont van az osszezarando elemek
kozott egy kupos feluletu bronzgyuru, ami a szinkrongyuru.
Sebessegvaltaskor ezt a szinkrongyurut toljuk neki a fogaskerekkel
egyutt forgo belso kupnak, es amikor a surlodas azonos fordulatszamra
fekezte az osszekapcsolando elemeket, akkor nyomja be egy rugo a zaro
kormoket. A szinkronizalas minel hamarabb jon letre, annal gyorsabban
valthatunk. Emiatt a korszerubb valtoknal a szinkrongyuruket
megduplazzak, sot van ahol az 1-es 3 kupparral szinkronizal. Ezek a
valtok zokszo nelkul elviselik az egyest akar 30km/h sebessegnel is.

A versenyautok teljesen mas korbe tartoznak. A hosszabb vegattetel miatt
minden fokozat tovabb er, tehat az egyes fokozatokhoz tartozo sebessegek
nem a civil modon alakulnak. A polgari autozasban 1=50-60, 2=80-90,
3=130-150, 4=180-190, 5= x, mig egy versenyautoban (a vegattetel es a
magasabb motorford.szam miatt) 1=90-100, 2=140-150 stb. A masik fontos
kulonbseg, hogy a versenyautokban gazfroccsel szokas valtani.
Elmeletileg: az elso kuplunggal kiveszi az ember uresbe, kuplung
felenged, gazt ad, a motor (es vele egyutt a valto fotengelye) felporog
a kapcsolasihoz kozel allo fordulatszamra, kuplung es mar be is lehet
tenni sebessegbe. Egy feltetel van, tudni kell azt a fordulatszamot,
amelyiken a sebessegbe rakas utan a motor porogni fog. Ezt nemi
gyakorlattal meg lehet saccolni. A szinkronizalatlan teherautokban van
is erre ido, a versenyautok azonban maskepp mukodnek. Gazelvetelkor a
hajtasbol motorfek lesz, kozben (a terhelesvaltaskor) egy pillanatra
teher nelkul maradnak a fogaskerekek. Ezt a pillanatot eltalalva kuplung
nelkul ki lehet venni uresbe, majd gazfroccs es 1 kuplunggal bele a
kovetkezobe. Amit a huje Palik meg a David Sandor osszemagyaraznak a
kupl. szamarol a F-1 kozvetitesen, az egy , ma' elnezest.
Meg jobb a szekvencialis valto, ahol a valtokart csal elore-hatra lehet
mozgatni. Eloretolva visszakapcsol, hatrahuzva felkapcsol. (Kivetel
Nannini 155-os Alfaja, ahol ket kar volt, mert huzni nem tud a
visszavarrt kezevel, csak tolni.) A valtokar itt egy elektrohidraulikus
rendszert mukodtet, az kapcsolja a sebessegfokozatokat. Regi dragsteres
technikat atveve, a felkapcsolasokhoz el lehet felekteni a kuplungot. A
valtokar megmozdulasara ugyanis a szamitogep egy pillanatra (kb.: 0,1
sec) elveszi a gyujtast, majd visszaadja. A ket terhelesvaltas elegendo
ahhoz, hogy a hidraulika bevagja a kovetkezo fokozatot. Gyakorlat:
csusztatott kuplunggal (akar 60ig is, mert 4000/perc ala nem eshet a
ford.) elindul, majd padloig nyomott gazpedal mellett a max. fordulat
eleresekor rant egyet a valtokaron a pilota. Igy a vegsebessegig fel
lehet zongorazni a gepet gazelvetel nelkul. Visszafele 1 kuplunggal
ugyanez. A gazfroccsre azert va szukseg, mert visszafele a max fordulat
kornyekere (fole) ugrik a motor egy ropke pillanatra, es ezt meg a
hidraulika is csak avalto karosodasa reven tudna adni.

Remelem valtougyileg is kitisztult egy kicsit a kep bennetek.
Fogash
+ - Mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Menet kozben 1-es:
Kisebb nagyobb sebessegnel a szemelyautok tobbsege beveszi az egyest.
(szinkron valto) Ha nem akarja venni, akkor ket eset ehetseges. Elso hogy
rakod kettesbe, es szepen nyugodtan kigyorsitasz. Masik lehetoseg a
gazfroccsos visszakapcsolas, amit felig-meddig leirt valaki az elozo
szamban. Szoval ezt a kovetkezo keppen kell csinalni:
- kiveszed uresbe
- kiengeded a kuplungot (inyenceknek tengelykapcsolo :)))
- a kivant fordulattol fuggo mertekben illetve ideig lenyomod majd
elengeded a gazpedalt (gazfroccs)
- ujra benyomod a kuplungot
- kisebb sebessegfokozatba kapcsolsz
- kiengeded a kuplungot
- taposod a gazt
A fenti muvelet lehetoleg minel rovidebb ideig tartson !!!  (Szerintem a 1
sec az mar hosszu) A gazfroccsos visszakapcsolas nem egyszeru dolog, ne
keseredj el ha elsore nem sikerul jol, pl jo nagyot rant a kocsi. Gyakorlat
teszi az embert. Sajnos sok hivatasos sofor sem tudja (!!), pedig
teherautokon elofordulnak meg asszinkron valtok, ahol illene hasznalni.
Ha dinamikusan akarsz elozni, (esetleg hegynek) akkor hasznos megtanulni.
Ugy lehet visszkapcsolni, hogy amikor az alacsonyabb sebessegfokozatban
kiengeded a kuplungot, akkor nem fejeled le a szelvedot. :)   (Kimeled a
kuplungot, es a szinkrongyuruket a valtoban)

Kezifek:
Szinte soha nem huzom be, ha lejton kell megallni akkor inkabbnekiforditom
az elso kereket a padkanak es mindig egyesben hagyom, ez biztositja a
legnagyobb motorfeket. (A hatramenet sem rossz.) Ahogy azt mar irtatok, a
kezifeknek van egy olyan rossz tulajdonsaga hogy telen be szokott fagyni.

Rendorok:
Szerintem nem mindegyiket lehet megkenni, de a tobbseguket igen. Ha
ilyesmire akartok vetemedni :) , akkor igyekezzetek felre hivni oket, hogy
csak egy hallja a megbeszelest. Elofordulhat, hogy tul sokan vannak egy
kupacban (3-4) es mondjuk az egyik nem "megbizhato", akkor emiatt esetleg
ugrik az uzlet.

Szerintem elvehetik a jogsit a helyszinen, ha nagyon kivancsiak vagytok,
megkerdezem.


Bocs ha hosszu voltam:  Zotya
+ - Bogaras lista... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A bogaras lista a http://www.onelist.com-on van a CarClubs 
cimszo alatt. Ha barmilyen kerdesetek van ezzel kapcsolatban irjatok!

Az agama hullos lista is indult, bar eleg gyer a forgalma... Gyertek 
mar :))))
> ----------------------------------------------  
Sza'ntai Ja'nos  Bp.     nick: chameleon 
mailto:  ICQ UIN: 5529522  
----  Az elso magyar kameleon oldalak! ----
http://www.geocities.com/RainForest/Vines/1222/

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS