Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1269
Copyright (C) HIX
2001-10-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: hihetetlen (mind)  10 sor     (cikkei)
2 Azok a KRESZ buzi bunkok (mind)  42 sor     (cikkei)
3 va:tolerancia, szabalyok, jobbkez [nem flame!] (mind)  11 sor     (cikkei)
4 nem nez semerre nem lassit (mind)  24 sor     (cikkei)
5 Koszonet mindenkinek, aki velemenyenek bizonyos foku eg (mind)  67 sor     (cikkei)
6 gyorshajtok (mind)  17 sor     (cikkei)
7 Passat helykinalata (mind)  16 sor     (cikkei)
8 Mondeo (mind)  21 sor     (cikkei)
9 szelepallitas (mind)  13 sor     (cikkei)
10 aranyos (mind)  9 sor     (cikkei)
11 Nem ertem 1+2 (mind)  22 sor     (cikkei)
12 Vegyes (mind)  59 sor     (cikkei)
13 Renault dizel (mind)  19 sor     (cikkei)
14 KRESZ, jobbkezes utcak, duda (mind)  102 sor     (cikkei)
15 gyorsabb kocsi mogotted (mind)  28 sor     (cikkei)
16 Olaj (mind)  21 sor     (cikkei)
17 Kgy - forgalomszabalyozas (mind)  18 sor     (cikkei)
18 gyorshajtas (mind)  27 sor     (cikkei)
19 Re: MrGrey (mind)  30 sor     (cikkei)
20 Opel vectra szetszedes (mind)  10 sor     (cikkei)
21 auto-uleshozat hol? (mind)  11 sor     (cikkei)
22 Re: lampabekotesi turpissagok (mind)  5 sor     (cikkei)
23 400000 km (mind)  16 sor     (cikkei)
24 Fordulatszammero van (mind)  4 sor     (cikkei)
25 Ford tortenelem (mind)  36 sor     (cikkei)

+ - Re: hihetetlen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Én is hihetetlen vagyok? 
    
   Te else tudod kébzelni hogy milyen vagyok!!

Ha el tudod kébzelni akor írjál nekem!

                                    2001.10.24
                                      szerda

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: d-dial150.uti.hu)
+ - Azok a KRESZ buzi bunkok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szandekosan nem cimzem szemelynek a kovetkezoket.
Nem csak annak szol, aki ezt nehany szammal ezelott leirta,
sajnos sokan vannak.

"Montamneki finoman
szepen mosolyogva hogy ez egy
 szabad orszag es en akkor nyomom
a dudat amikor akarom."

Ha ezt lakott teruleten kivul, a puszta kozepen muveled,
ahol senki mas nem hallja, csak te, am legyen. Nyomd a dudat.
Bizots elvezetes.
De hazak kozott, ahol emberek elnek, pihennenek,
ott zajongsz - gondolkodj el egy kicsit,
hogyan is kell minositeni?

"DE pusztan a Kreszre
hagyatkozva vezetni eleg durva lenne.
Az a halalom mikor elottem megy valaki es
 megprobalja velem is betartatni..."

Erre meg biztos van orvosi szakszo is.
Marmint a te idegallapotodra.
Miert is kellene barkinek szabalyellenesen,
anyagi javait (penzet), szabadsagat, sajat es masok eletet
kockaztatnia, csak mert te maskepp gondolod a kozlekedes adott
helyzeteben a megfelelo eljarast?

No ezekrol eszembe jutott:
Forgalmas uton forgalmas jarda, lampa nelkul. Gyalogosok at,
megallok a belso savban. Nehany 8-9 ev koruli kis csavo meg
tokol, hogy menjenek-e, de lathatolag szeretnenek atjutni.
Allva maradok, hadd menjenek. A sracok mar kezdenek lelepni.
A kulso savban elzug mellettem egy postas furgon. Nem lepesben.
Vernyomasom 300, utanmegyek, melleallok, ablak le,
orditok mint az allat, hogy a gyerekeket miert akarta megolni.
Az meg ordit vissza, hogy milyen gyerekeket?

OK, bunko modon en is a KRESZ-t akartam betartattatni valakivel.
Erted mar?

Attila
+ - va:tolerancia, szabalyok, jobbkez [nem flame!] (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> De mit tegyek, ha a mogottem jovo nem tud a lesipuskasokrol,
> ugy gondolkodik, mint a fenti iras elkovetoje, es pluszba mogottem 
> jon fel meterrel? Hiaba villogok a feklampaval, nem marad le. 

A  belso visszapillanto tukor elott a levegobe rajzolsz  jobb mutato ujjal
3 kort.  Ha teherauto jon mogotted, akkor letekert ablakon kidugott 
balkezzel. Ha trefas kedved van, akkor elozekenyen lehuzodsz es 
hagyod a vesztebe rohanni.
En ezt szoktam tenni a Budan a Frankel Leoban a 30-as tablanal.
--
Meszaros Geza
+ - nem nez semerre nem lassit (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Erre  a kocsog taxis letekeri az ablakot es elkezd orditani 
> meg kurva anyazni.
Bizony, bizony. 
Meg kell beszelni azt a meg nem adott _jobbkezet_

> Erre elkezdi nekem nyomni a sodert hogy mi a faszt dudalok
Tenyleg, az adott szituacioban miert dudaltal ?
Nem tudod, hogy igy tovabb tart az egesz moka.

> Nem szoltam semmit mert olyan ideges lettem mint az allat.
Na de miert ? Amiota vilag a vilag - az ember igy van "bekotve".
Ha valaki mar a sokadik jobbkezes keresztezodesen megy at,
mint a vak lo es majdnem csattan, akkor azt el kell kuldeni a 
malac  bojtnak. 
En - kiveszem sebessegbol, kezifek, hatradolok, ragyujtok es 
helyesloen bologatok. 
A vak lo tanul valamit, a taxis meg kiereszti a gozt. 
Egy perc az egesz. Ennyit ajandekba kapnak tolem. :-)

Ha Te mellekszereplokent itt morogsz, akkor miert nem uvoltozhet 
ott a taxis, akit a jo szerencse ovott meg a csattol.
--
Meszaros Geza
ui: a kocsog taxist a kocsogok tettek kocsogge...
+ - Koszonet mindenkinek, aki velemenyenek bizonyos foku eg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

illetve nyugalomra intett a kirohanasom utan.

Aki ugy gondolja, hogy valtozott a stilusom, annak par gondolat:
- tovabbra sem fikazok ok nelkul tipusokat. Ha egy tipusrol, megoldasrol,
stb. negativan/ elmarasztaloan nyilatkozom, annak oka van, amit kozze is
teszek. Lasd legutobb Gonci Csabi felnis irasanak kiegesziteset.
- Ok nelkul soha nem mondtam egyetlen tipusra sem, hogy sz@r. Olyant
tobbszor is kijelentettem, hogy marketing-lufi, hogy felfujtak valamit. Az
Alfaval azert peldalozom annyit, mert tipikusan az a ceg, aki elenjaro
muszaki megoldasokat _talal ki_ es alkalmaz 91 eve, csak esetleg nem veri
nagy dobra. A tomeg meg szidja az Ismeretlen Olasz Szemetet, es dicsoiti az
agyonreklamozott tucatarut. Nem a VW nem tetszik. A VW-hez kapcsolodo
velelmezett ertekek dicsoitese nem tetszik. Ezert allok ki mindig az Alfa
mellett, ezert hangoztatom, hogy sok tekintetben merce, nem pedig leirasra
itelt roncs.
- Az Alfas elcelodest ertekelem (pl.: a piros szin 73 arnyalata fejbol,
autok kategoriaba sorolasa az alfasoknak megkuldott listaval, stb.), a
viccelodesen soha nem sertodtem meg.
- Ugy hiszem, hogy szakmai ismereteim (ha lassan is) de fejlodnek, ha
valaki ilyen iranyu kerdest tesz fel, tovabbra is igyekszem ra legjobb
tudasom szerint valaszolni. Lasd legutobb "milyen Passatot vegyek"
temakorben
- A kozlekedesi moralrol szolo hozzaszolasok azota surusodtek, miota tobbet
vagyok uton. (igen, ez osszefugg a munkahely-valtassal). Sajnalom, ez
valamennyire vermerseklet kerdese. Csak tudjatok nehez ugy nyugodtnak
maradni, hogy egy nyamvadt 130km-es autopalyan szinte minden nap 2-3
alkalommal akarja kinyirni az embert a szabalyokat maximalisan betarto
vezeto, aki "csak" a tukorbe felejtett el belenezni, mielott 125tel halado
kozlekedotarsat 130cal elozni kezdte. (A kello korultekintes elmulasztasa
is a KRESZ szabalyainak megsertese!) Es ez fuggetlenul elojon akar 140-nel,
akar 180-nal megyek.
- Az Alfa a sajat autom, a ceges Seat az, amelyik neha nagyobb rohanasra
kenyszerul, mivel munkaugyben vannak hataridoim, privatban viszont az orom
miatt autozok. Ha raerek, elvezem az Alfa hangjat (minden sebessegnel es
fordulaton), ha viszont valahova sietnem kell (keretik nem elmelyedni a
"korabban kell indulni" kezdetu tortenetben!), akkor nem erek ra
"elvezkedni", nyomom neki. Ekozben viszont maximalisan figyelek a
kornyezetemre es mivel ilyenkor kulonosen fontos az odaeres, igyexem a
minimalis mertekben veszelyeztetni magamat es masokat is. Ezert gyakran
elofordul, hogy elozeshez fekezek, hogy ne ilyesszem meg azt, akit elozni
ohajtok... A teljes kornyezet folyamatos figyelese miatt viszont kevesebb
veszelyt jelentek, mint az a kamionos aki a tulsulyos, instabil,
fekezhetetlen kamionjaval 70nel ballag, kialvatlanul, 30. oraja vezetve.
- Szakmailag soha nem kioktatni akartam senkit. Legalabbis elso korben nem.
Ha jol emlekszem, nem kezdodott ugy levelem, hogy "te hulye, meg ezt sem
tudod?". A sok (esetleg altudomanyos) okoskodasra reagalva aztan mar en is
utottem meg mas hangnemet, de soha nem ugy kezdtem. Igen, a multkor irtam
egyet, amiben a nem indulo autok tulajdonosainak cimezve volt par
melyenszanto gondolat, de ott volt a vegen, hogy akinek nem inge, ne vegye
magara. Ennek ellenere szinte csak olyan reakciokkal talalkoztam, ami a
megbizhatoan indulo autok tulajaitol jott. Most erre mit mondjak?

Szoval a lenyeg: valoszinu tovabbra sem fog bennem maradni, ha valaki
akarva/akaratlanul ki akar nyuvasztani a kozlekedesi stilusaval. Valoszinu,
tovabbra sem fog bennem maradni, ha szakmailag nem ertek egyet valakivel.
Tovabbra sem fog bennem maradni, ha szubjektive tetszik, vagy epp nem
tetszik egy auto. Tovabbra sem fog bennem maradni, ha egy autos kerdesre
ugy erzem, tudom a valaszt.


AR 155 2.0TS16V Super

PS: Ahogy masok, ugy en is odairom a szignoba a kocsimat. Ha valakinek nem
tetszik, nyugodtan ugorja at. A "Super" pedig egy felszereltsegi szint
(volt) a 155 es a 164-es Alfanal, kb ugy, mint a mashol a
CL-GL-GT-LS-LX-GLX esatobbi. Mara ez helyett lett a Distinctive, a
Progression & co.
+ - gyorshajtok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Lehet, hogy en latom rosszul, de ez kivetel nelkul a gyorshajtasra
>hajlamos listatarsak visszatero temaja.

Nem is tagadom, hogy az 50-90-130-at nem nekem talaltak ki. De:
- ha csak egy sav van, nem orjongok, hogy miert nem megy, az a jarmu
kepessegei miatt lehetetlen. Amint tudom, megelozom. Ezzel nincs is gond.
- ha tobb sav van es megis akadalyoz, akkor a torpeagyu bolhapecer a hunyo,
es ez idegesit. Nekem viszonylag gyors autom van, de ha nalam valaki jobban
siet, elengedem. Probalom tudni, hol a helyem a rangletran.Mindenkinel van
gyorsabb auto, es majd mindenki tud is gyorsabb lenni a masiknal. Felolem
siethet valaki ezres Puntoval is, ha raerek elengedem. De hogy egy lampanal
a legujabb nyugati csoda se tudjon legyorsulni egy potos ifat, attol megy
az agyvizem a pirosba... Tudom, ezt a listat csak tolerans, lehuzodo,
masokra figyelo emberek irjak-olvassak. Vegyetek ugy, hogy nem is nektek
szol, csak nem akarok egy ret kozepen allva errol orditozni a teheneknek.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - Passat helykinalata (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A helykinalat hatul viszont tokeletes, fogalmam sincs Fogash, hogy honnan
veszed azt, >hogy "katasztrofa"? Talan harman ultetek benne hatul? Mihez
hasonlitva rosszabb a >helykinalata?

Negyen utaztunk vele es a felesegem ult mellettem. A szelesseggel nincs
gond, de szerintem hatul meg ebben is kicsi a labter (foleg a kocsi teljes
meretehez viszonyitott rovid tengelytav miatt), illetve az ulolap es a
hattamla szerintem egymashoz nagyon meredeken all. Egy ekkora autohoz
kepest egy ora autopalya utan mar nem tudtam hogyan feszkelodni, hogy a
derekam jol erezze magat. (pedig nem vagyok sem derekfajos, sem oreg.) Az
osszehasonlitas alapja itt anyam Ford Sierraja volt, amiben vigan lehet
hatul tancolni, akkor is ha a vezetoules hozzam van allitva. (kulmeretre a
ket kocsi hasonlo). Szerintem sokat jelentene, ha a csomagtarto rovasara
kapna a hatso ulessor meg 5-6 cm helyet...

AR 155 2.0TS16V Super
+ - Mondeo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>kialitason megsassintottam. meglepoen tagas volt hatul is, olyan passatos
>feeling. miert mondod azt hogy jobb? sajnos nem ismerem a fordot (a tobbit
>sem:))

Azert mondom, hogy jobb, mert az osszes ujsag osszehasonlito tesztjeben
maga ala gyurte a Mercedes C osztalyt, az Audi A4et es a meretben hozza
illo egyeb vetelytarsakat is. Szerintem az elozo Mondeo is egy jo kiforrott
auto volt, csak a nemet (es ebbol eredoen a magyar) piac sem honoralja a
Fordot. En meg Ford-tulajt nem hallottam szidni az autojat, sot idegenektol
sem hallottam. Karesz biztos megerosit majd, de ami racionalisan nezve
donto lehet: az ar/ertek arany messze jobb a VW-nel, a minosege pedig nem
fenyevekre van attol (ha valakinek a VW minoseg a standard). Szoval a
"sokkal jobb" onnet jon, hogy a Ford csinalt egy autot, aminek a formaja
1:1ben Passat + new edge lampak, a belsejet megcsinalta VW anyagokbol,
ettol mindenki isteniti a minoseget (ami szvsz elotte is jo volt) es meg
olcsobban is adja, mint a Volfsburgiak. Hat ezert jobb.

Az Octavia valszeg "Laurin&Klement" valtozat volt, abban tenyleg
minden-minden van...

AR 155 2.0TS16V Super
+ - szelepallitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szeretnem megtudni toletek, egy soros nyegyhengeres motornak mi a
>szelepallitasi sorrendje? Gyujtasi sorrend 1-3-4-2

1-4 es 2-3 henger egyutt van FHP-n. Amikor az 1. hengeren szelepvaltas van,
akkor van a 4ben mindket szelep zarva, ilyenkor tudod ott allitani a
hezagot. A szelepek osszenyitasa miatt egyidejuleg nem tudod az elso es a
negyedik henger szelepjeit egyszerre allitani.
Az allitasi sorrend tehat 1-3-4-2, es az elso hengert akkor allitod, amikor
a fotengely es a vezermutengely is jelen van. Ha a szelepvaltast valamiert
nem latod, vedd le az elosztofedelet. Amelyik kanocra mutat a rotor, abban
a hengerben van gyujtas, ott van zarva mindket szelep.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - aranyos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>a mostani Octaviaban egy kicsivel tobb hely van, mint az elozoben
A facelift soran kapott uj muszerfalat, uj elso-hatso lokharitokat,
lampakat, de a meretei nem valtoztak. Maradt a tengelytav, maradtak az
ulesek, tehat a hely novekedese hmm erosen szubjektiv, mondhatni
erzekcsalodas (vagy a marketing) aldozata lettel. Annak a platformnak
minden autojaval (Golf, Bora, Leon, Toledo, Octavia) az a baj, hogy a rovid
tengelytav miatt hatul csak gyerekulesnek van hely benne.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - Nem ertem 1+2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem ertem 1. (Trabant): Hogy a feneben tortenhet az, hogy naponta tobbszor 
is beakadok undorito Trabantok, Wartburgok moge amelyek okadjak a nagy budos 
feher fustot en meg kapom a tudobajt toluk? Nem arrol van szo mar vagy 10 
eve, hogy zold kartya meg sulyos birsag meg ilyen aztan total nem 
lehetseges? Hogy vehet reszt meg mindig egy feher felhot okado ketutemu a 
forgalomban? Ennel latvanyosabb szabalyszegss aztan nincs, ezeket 200 m-rol 
lathatna egy rendor. Total blama, a kulfoldi ismeroseim evtizedekig meselik, 
ilyen mar reg sehol sincs.

Nem ertem 2. (rendszamtabla): Hogyan lehetseges hogy mindenfele E-vel meg 
D-vel kezdodo rendszamtablaval lathato egy csomo egy-ket eves auto? Ezek a 
modellek meg ki sem jottek, amikor az E meg a D sor volt ugy 1992 korul. 
Ezek egyertelmuen nem fizetett rendszamtablak, csak a szokasos zagyva 3 betu 
3 szam.

Szoval most eppen ezeket nem ertem.

Peter
AR 145 1.4 TS

_________________________________________________________________
Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com/intl.asp
+ - Vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,



forro (motorolajos - es kicsit utolagos) udvozlet a Parizsi 
Equip'Auto kiallitasrol. Ez a beszallitoi szegmens vasara, 
merete a BNV "A" pavilonja, HETSZER (!). Gyakorlatilag 
megemeszthetetlen, csak celiranyosan lehet latogatni.

A francia konstruktorok standja jol sikerult, persze ez 
vevocsalogato is volt. Buszken jartuk korbe a Renault-
standot, dizajnos is volt, meg sok ertekes informacioval is 
szolgalt.

Akik kinnt voltak a BNV-n, milyennek talaltak a Renault 
Standot? & az egesz kiallitast?




> Es ilyen szempontbol a haromajtos Suzuki, Corsa, stb is 
> teherauto, nemhogy a Transit, Ducato es tsai. Szoval
> huzzon kifele...

Nem minosul annak 2500 kg ossz-sulyig semmilyen kistgk. A 
Ducato es tarsai viszont mar igen. (varosban 50kmh, stbstb)




Radius Peter irta:
>>>
Nem vagyok uj tag, de eddig meg csak passziv olvasoja 
voltam a hixautonak. Most megprobalok epito jellegu 
levelekkel hozzaszolni a temahoz. Hasznaltautokereskedo 
vagyok, es naponta talalkozom azzal a tevhittel, hogy egy 
auto motorja mennyit bir ki.


Na, hallali, vegre meg egy szakmabeli, aki nem az 
iroasztaltol osztja az eszt, hanem neha kinyit 1-1 
gephaztetot is... Udv!!




Marky irta:
>>>
Eppugy, ahogy a BKV utazasi felteteleiben sincs benne, hogy
idoseknek at kell adni a helyet, megis folall az ember.


Ezert meg jar egy pont.



folyamatosan dolgozom a lemaradason, addig is UDV

deejaytiszy
+ - Renault dizel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Homer + KTibor irta:
>>3. vectra 2.0 tdi (ha jol tom 2.0-s, vagy 1.9-es?)
>>4. c5 hdi
>>5. volvo s40 1.9d
>
>Javaslom kiprobalni ill. a listaba felvenni a Renault uj 
>1.9 dCi 120 lovas motorjat.


Tibi!
belevette o! ugyanis a S40/V40 Volvoban Renault-dizel van 
(D jelzessel dCi [105LE], ill D+ jelzessel a valtozo 
geometrias Commonrail_injektoros-turbos verzio 115 LE-vel)


deejaytiszy
+ - KRESZ, jobbkezes utcak, duda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

	  Ismet nehany ertekes(? - ;-)) gondolat tolem a Subject-
	ben megjelolt temakkal kapcsolatban.
	  KRESZ. Az alabbi peldat szerintem mar elkuldtem egyszer
	(regen) a HIX-AUTO-ra, de szerintem itt az ideje felfris-
	siteni. Edesapamnak volt egy jo masodpilota baratja, O me-
	selte (meg regebben, nem tudom persze, ez most is igy van-e),
	hogy a repulotereken ha az alkalmazottak sztrajkolni akar-
	tak, egyszeruen annyit csinaltak, hogy beturol-beture be-
	tartottak az _osszes_ szabalyt. Na ettol meg is benult az
	elet az adott repuloteren... A KRESZ is valami hasonlo sza-
	balygyujtemeny. Vannak kotelezo ervenyu, mindenkor betar-
	tando szabalyok, es van egy par, amit igen erosen az adott
	szituaciora kellene vonatkoztatni. Mondok is egy peldat.
	1998-ban melougyben mentem Bekescsabara. A 44-es(?) uton
	(Kecskemet felol ha megy az ember Bekescsabara, az a 44-
	es?) van egy vasuti atkelohely, de pusztan egy iparvagany.
	(Tudom, ezt is megirtam egyebkent mar egyszer.) Maga a sin
	eleg jol korul van aszfaltozva, gyorsan at lehet rajta szag-
	gatni, raadasul a sinpar egy szurke vaskapuval _lezart_ i-
	partelepre vezet be. Tehat tisztan es vilagosan latszik
	mar messzirol, hogy vonat onnan/oda nem jon/megy. En "at-
	szaguldottam" a vasuti atjaron 83-mal, holott csak 40-nel
	lehetett volna. Persze a rend eber orei mindjart le is kap-
	csoltak, es lett is belole feljelentes. (Mivelhogy tobb,
	mint 100%-kal gyorsabban mentem a megengedettnel.) Szoval
	egy rakas penzt a rendorsegnek fizettem be, plusz (es ez
	zavart jobban) ket evig "priuszos" voltam. Namarmost itt
	jon a gondolatmenet. A szabalyokat azert hozzak, mert a
	_legtobb_helyen_, _altalaban_ ugy jo/biztonsagos, ha a-
	szerint kozlekedik az emberfia. Termeszetes, hogy nem le-
	het ugy meghozni egy szabalyt, hogy az ember felsorolja
	melle az osszes kivetelt. (Pl.: lakott teruleten kivul va-
	suti atjaron athaladva a megengedett legnagyobb sebesseg
	40 km orankent, kivetel: 44-es ut mittudomenhany km-nel az
	iparvagany, y ut x km-enel, z ut w km-enel stb.) Mert ilyet
	nem lehet csinalni. Viszont akkor mi a francert mennek ki
	oda merni? Ha valaki erre azt meri mondani, hogy marpedig
	nekem igenis ott 40-nel kellett volna mennem, mert az a
	szabaly, es a szabalyokat be kell tartani, mert a szabalyo-
	kat okos emberek tapasztalatai alapjan keszitettek, es ku-
	lonben is, a szabaly az szabaly, annak a kovetkezo autos
	talin tobol leharapom a labat! :-) Reszemrol pedig ennyit
	a KRESZ betu szerinti ertelmezeserol, akinek nem tetszik,
	keressen fel, es kovezzen meg!
	  Jobbkezes utcak. A halalom. Gyulolom oket. Aki azzal er-
	vel, hogy ha nem jobbkezes lenne az utca, akkor az alaren-
	delt uton lelassulna a forgalom, annak uzenem, hogy igy
	meg minden iranybol lelassul. Ahelyett, hogy lenne ket ki-
	tuntetett irany (mindegy, melyik ketto), ahol haladhatna a
	forgalom, igy akarmerrol is erkezik az ember, szinte meg
	kell allni, hogy szet lehessen nezni. Es ez csak az egyik
	hulyeseg. A masik, hogy sok helyen nincs kitablazva, hogy
	az utcak egyenranguak (azaz jobbkezesek), es az ember, ha
	nem ismeros a kornyeken, minden utcanal meg kell, hogy all-
	jon, hogy megnezze, lat-e tablat, ami hatulrol ismeros,
	miszerint elsobbsege van-e vagy nincs. Gratulalok... En ket-
	szer is szivtam mar meg jobbkezes utcat. Az egyik az V. ke-
	rulet volt. Mar nagyon mexoktam, hogy jobbkezesek az utcak,
	mikor kikanyarodtam egy balrol erkezo Merci taxi ele. Ram-
	villantott - ekkor lattam, hogy az pont nem jobbkezes ut-
	ca volt... Remek! Tudom, en vagyok a hulye, de hat pont az
	egesz rendszerrol beszelek. A masik: a III. keruletben tor-
	tent, itt a dolog ellenkezoje volt. Egy icipici utrol er-
	keztem egy joval szelesebbhez, es megalltam, mert jottek
	balrol. O is megallt, es igy vartunk vagy ket masodpercet,
	mire leesett, hogy a keresztezodes jobbkezes... Ha rajtam
	mulna, kiirtanam az osszes jobbkezes utcat.
	  A harmadik temakor a duda. Egyszer jartam ugy, hogy mentem
	a koruton a Blahanal, es a Nepszinhaz utcanal nekem _reg_
	zoldem volt, a gyalogosoknak _reg_ piros, mikor ket nagy-
	seggu idosodo parasztasszony atszaladt elottem. Nem vesz-
	fekeznem kellett, de azert elegge erosen nyomhattam a pedalt
	a baleset elkerulese erdekeben. Mindemellett rajuk mertem
	dudalni! Erre az egyik beorditott a nyitott ablakon: "Hogy
	nyomorodj meg!" Erre olyan ideges lettem, hogy legszive-
	sebben tettlegessegre vetemedtem volna, de hat csak nem ad-
	ja jol ki magat... :-/ De _eeen_ nyomorodjak meg?! Ezen ugy
	felhaborodtam, hogy eldontottem: veszek egy baszom hangos
	dudat, es az ilyenekre raengedem, hadd szoljon!
	  Bonusz temakorkent jutott eszembe a fenti, V. keruletbeli
	tortenetemrol egy kerdes. Milyen paragrafusra hivatkozva bun-
	tetnek a nem fizetesert az V. keruletben? (Meg akarhol, ahol
	fizetni kellene a parkolasert.) A jobb-a-bekesseg jegyeben
	ugyan mindig veszek jegyet, de kivancsi vagyok a velemenyek-
	re. Tudniillik nagyon sok helyen az utcak elejen _nincs_
	kint a fizetoparkolo tabla, olyan KRESZ szabaly, paragrafus
	pediglen _nincs_, hogy Magyarorszagon, Budapesten, a csatolt
	mellekletben feltuntetett helyeken a parkolas fizetos. (Es
	persze csatolnanak hozza egy utcajegyzeket. Rohognom kell,
	mikor a KRESZ elmeleti vizsgajan ebbol fognak kerdezni. "On
	a VII. kerulet Kertesz utcaban szeretne parkolni. Fizetopar-
	kolo tabla nincs kint, koteles-e jegyet venni az automatanal?
	A. igen, B. nem." Hat kozrohej...) Tudtommal ugyanis olyan
	szabaly sincs, hogy parkolas eseten korul kell nezni, es ha x
	meteren belul fizetoautomatat talalok, akkor annak "szolgal-
	tatasat" igenybe is vagyok koteles venni.
	  Na "ennyit mara a technika es tudomany erdekessegeirol, viv-
	manyairol, viszont latasra a jovo heten"! Udv mindenkinek:

							Nagyak
+ - gyorsabb kocsi mogotted (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> > meterrel? Hiaba villogok a feklampaval, nem marad le. De ha
> valamiert bele
> > kell lepnem a fekbe, akkor bizony nekemjon.
> > Kerdezem a nalam tapasztaltabb autosokat, ilyenkor mi a teendo?
> Nem akarok
> > bunkozni vele, csak azt akarom, hogy maradjon le.
>
> Szerintem ilyenkor nincs teendo. Ha beled jon, beled jon. Esetleg aprobb
> fekezesekkel, meg lehuzodozassal el lehet engedni, majd frankot rohogni
> rajta, hogy levillantjak a fotosok. Nyugtatja az idegeket :-)

Hmm, van valami abban amit mondtok.

De azert nem mind bunko aki radmaszik... lehet hogy csak siet, es nem
feltetlenul kocsog, aki beall eled... egy sajat pelda:
Kb egy eve tortent, hogy kanyarodtam az Ulloi utra a Hungaria korutrol, es
hat kisse gyorsabban a megengedettnel, mert kesesben voltam. Egyszer csak
becammog elem egy nagy mercis taxi a kulso savba a feluljarorol kb. 50-nel,
alig birtam ennyire belassulni. Eloznem a kozepso savban, erre oda is bejon
elem. Mentunk igy vagy 100 metert, elozesi lehetoseg nincs, nagy a forgalom,
engem mar majd megut a guta. Akkor latom, hogy a yardok allnak az ut szelen
es mernek. --> a taxis csak rendes akart lenni azzal, hogy feltart, hogy ne
fotozzanak le...

EuG
Xsara 1.4
+ - Olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hello Mindenkinek,
> 
> Sok szo esik az olajokrol, es sokan irjak, hogy MOL-t ne. Miert ?
> Motorfelujitas elott kicsit ette az olajat, utantoltesre azt hasznaltuk
> amit az Auchan-ban lehet kapni ( nevet nem tudom, vmi sajat markas, nem
> draga), semmi problema nem volt vele. Motorfelujitas utan Shellt tettek a
> Marutiba, majd utana MOL-t rakattam bele ( Maximol SE 15W-40), nem volt
> semmi kulonbseg a ketto kozott. Nyaron BP (ez is 15W-40) olajat kaptam,
> ezt raktam bele, ez egy rakas sz@r (nezebben indul, vhogy sokkal
> nagyobbnak erzem a motorfeket, es rosszabbnak a gyorsulast), en nem hittem
> el, hogy az olajok kozott ekkora kulonbseg lehet. Egyaltalan lehet ez az
> olaj miatt ? A szerelo szerint semmi baja a kocsinak, de ha en erzem, hogy
> nem olyan. Azt hiszem maradok a MOL-nal, vagy kiprobalom az ARAL-t. Egyebb
> velemeny vagy tapasztalat ?
> 
> Udv
> 
> 
> 
> 
>
+ - Kgy - forgalomszabalyozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

!Buenos Dias!

Kgy irta:
"Tegyuk fel, hogy ..."

Le a kalappal!
Nem csak a kozlekedeshez ertesz, de nagy gondolkodo is vagy!

A jobbkezes utczak egyebkent abbol a szempontbol is hasznosnak mondhatoak,
hogy nem engedik lankadni a figyelmet. Egy foutvonalnak kinevezett kisebb
utczaban, a vedett utvonal nyujtotta biztonsag csaloka lehet.
Azt hiszem erdemes mindig elovigyazatosan vezetni, es -meg ha nekunk is van
elsobbsegunk- feltetelezni, hogy nem mindenki figyelmes.

Egyebkent, mi az a berkenye? :o)

Adios,
Chucky
+ - gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

nagy hirtelen most olvastam vegig 8 napi termest. Nos maximalisan egyetertek
Fogash-sal. Jelentos kulonbseget latok a gyorshajtas es a relativ
gyorshajtas kozott. Erosen nem ugyanaz, amikor a 4 tarcsafekes ABS-es
Xantiaval megyek 160-at, es a jelentosen gyengebb, kisebb autok probalnak
presztizsbol megelozni. Direkt nem irtam markat, pedig a Suzukisokra
gondoltam. De hasonlo a helyzet a kisteherautok vezetoivel is. Ennel pedig
lenyegesen veszelyesebbnek tartom a maniakus szabalybetartokat, akik majd
engem megnevelnek. Beall a belso savba Siofoknal, mert az visz fol az
Arpad-hidra. :-)))
Szegeny annyira hulye, hogy fol se fogja mekkora veszelyben van, ha eppen
nem 160-al, hanem mondjuk 200-al jon Zoldseges Zoli, es eppen nem az utra
nez, mert telefonal, vagy barmi egyebet csinal. Hasonloan utalom a
rutintalanokat akik meg a napsutesben is hatso kodlampaval jarnak, de esoben
feltetlenul. Rutintalansagabol adodoan nem reagal a villogasra, nem tudja mi
a baj, de nem is tudja, hol lehet kikapcsolni.


Soma:
a Kacsamban a normal kurton kivul csak egy haromkurtos, de egyszolamu
kompresszoros legkurt van. Adnal iranymutatast a fejlodesre? Nagyon hangosat
szeretnek...
:-))))

Sziasztok,
Metya
+ - Re: MrGrey (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Ime megegy uriember aki keresi a kakan a csomot. En nem azt irtam
hogy nem kell betartani a Kreszt, en azt irtam, hogy utalom mikor
valaki megprobalja velem betartatni. Most tegye mindenki a szivere a
kezet es mondja azt hogy az erdi emelkedon nem kivanta a francba azt
az autot aki 117-tel erolkodott felfele a belsosavban es mikor
utolertem elkezdett integetni hogy elozzem meg jobbrol.

A jobb kezes utcarol amirol irtam nem jelzi az egvilagon semmi, hogy
az jobbkezes. Utana lehet jarni XIV. kerulet Bolgarkertesz utca. De
rengeteg ilyen van Pesten is es Budan is.

A dudat az automon kb felevente egyszer hasznalom, most csak azert
nyomtam meg mert 1. siettem haza, 2. szerintem meg mindig ott
allnank, 3. utalom ha feltartja valaki a forgalmat mert o okos.

Bocs ha valakinek nem teszik a velemenyem, de ez nem fog valtozni.

Nekem az a velemenyem hogy mindenki ugy kozlekedjen ahogy tud es ne
mondja meg a masiknak hogy hogyan kell. En ugy erzem, hogy az alatt
a 8 ev alatt amiota vezetek megtanultam egyutt elni a forgalommal
(ezt bizonyitja a levezetett kb 250.000 km )es engem ne tanitson
senki vezetni folegne orditva, mert esetleg kiszallok es kinevezem
magam az egyen plasztikai sebeszenek es atrendezem az arcat ha
ideges leszek.

A leirtakkal ellentetben magyon keves olyan helyzet van amikor
elfogy a beketuresem, alaphelyzetben fat lehet vagni a hatamon. :
))))))
+ - Opel vectra szetszedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Vagy egy majd 10 eves opel vectram. Es szet kene szednem a muszerfalat, 
mert ki kell szedni belole az orat meg a kis izzokbol parat kicserelni.

Csinalt mar valaki ilyet?
Elarulnatok a titkat?

Koszonom
Laca
+ - auto-uleshozat hol? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

tud ajanlani valaki olyan helyet, ahol nagy nagy valoszinuseggel talalok C
Berlingo autoba uleshuzatot?

Valaszt legyszi maganban is.

Koszike:


Oliver
+ - Re: lampabekotesi turpissagok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem tudtatok konkret lampat. Itt van egy ilyen:

Budapest, Dozsa Gy utrol kifele, jobbra a Va'ga'ny utca fele.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: proxy.elender.hu)
+ - 400000 km (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Most szakmai kerdes.
Tervbe kerult egy sokat (400eKm-t) futott, de egyebkent (nekem) fiatal
(1996) auto megvasarlasa.
Konkretan vagy egy Passat 1.9 , vagy egy Omega 2.5. Mindegyik diesel.
Mi a legroszabb, amire szamithatok? Mi az, ami a km-tol kopik?
Egy komplett motorfelujitas (dugo-gyuru-huvely, fotengelykoszorules,
csapagysor, szelepek, osszes tomites) szerintem megall 200eFt-ba.
Fektarcsak, lengescsillapitok,feltengelyek stb. stb. mar kisebb km-nel is
csereerettek, valoszinuleg tobbszor is voltak cserelve, igy nem szamitanak.
Automata valtos, klimas mindegyik. Ezeknek az elettartama (valto, difi)
lehet km fuggo, de nem tudom mennyi. Mi okozhat meg nagyobb kiadast? Persze
minden, ami forog. Generator, vizpumpa, kerekcsapacsak. Ja.
Kormanyszerkezet?? Huto- futorendszer? Mi jut meg eszetekbe?
Koszi
KI
+ - Fordulatszammero van (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Analog (mutatos) fordulatszammerot ajanlok. 0-6000 1/perc tartomanyban
mukodo, regi NDK-s, lapos hazban.

Peter
+ - Ford tortenelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Engedve a kozvelemeny nyomasanak (a kozvelemeny jelen esetben
) folytatom a T-Model erdekessegeit.

A vezeto labainal 3 pedal van, eppugy, mint egy modern autoban, a
funkciok azonban meroben masok. A jobb oldali pedal a fek, ami a
kardantengelyre hat. A kozepso a hatrameneti kapcsolo, a bal oldali
pedig a valtopedal. A valtopedal teljesen benyomva az elso fokozatot
kapcsolja, felallasban uresbe kerul a valto (nincs semmilyen stabilizalt
helyzet, csak gyakorlassal szokhato meg a kivant pedalmagassag),
teljesen felengedve kapcsolja a masodik fokozatot. A kezifekkar egyben a
kuplungot is mukodteti. A kart felig behuzva a kuplung kiemel, ha
teljesen behuzzuk, bontott allapot mellett a hatso kerekre hato kezifek
rogziti az autot.  Indulashoz tehat a kezifekkart elobb felallasba kell
tenni, (kuplunk ki), majd a valtopedal lenyomasa utan (I.fokozat) a kart
lassan kiengedni (kuplung fel), az auto elindul. Kettesbe valtashoz a
kuplung-kezifekkart felig behuzni (kuplung ki), az eddig nyomvatartott
valtopedalt teljesen felengedni (II.fokozat), majd a kuplungkart
kiengedni. Tolatashoz a hatrameneti pedalt kell lenyomni, mikozben a
valtopedalt felallasban tartani, majd a kuplung-kezifekkart lassan
kiengedni. Ehhez minket labra es az egyik kezre is szukseg van, a
szabadon maradt kezzel lehet a kormanyt es a kormanyon levo ket
bajuszkapcsolot (a gaz es az elogyujtasszabalyzo) kezelni.

Haaat, nem semmi. Meg kellett dolgozni a "Badog Boskevel". A cikk
szerint a hatalmas nepszeruseg soran nem keves noi vezeto is meglepo
biztonsaggal kezelte a technikat. Ezt olvasva mosolyoghatnekom tamad a
sok balf%^&sz szakujsagiro fontoskodo megjegyzesein, ahol hozzaertest
imitalva kritizaljak egyes autok belso elrendezeset a "nem szerencses",
"nem tul kellemes" es egyeb objektiv szakmai jelzokkel indokolva azt.

Udv

Hook

---
http://www.mailbox.hu - Mert levelezni kell...

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS