Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX TIPP 2583
Copyright (C) HIX
1997-08-24
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Koszi a segitseget (D.A. es Fotomachine) (mind)  9 sor     (cikkei)
2 Veszelyes telefonbuhera (mind)  19 sor     (cikkei)
3 Re: uzemanyag-megtakaritas (mind)  34 sor     (cikkei)
4 Re: korai nyugdij (mind)  33 sor     (cikkei)
5 Re: Lakas New Yorkban (mind)  27 sor     (cikkei)
6 banki utalasok (mind)  7 sor     (cikkei)
7 Re: uzemanyag-megtakaritas (mind)  84 sor     (cikkei)
8 Re: Hatasos fegyver autolopasok ellen (mind)  43 sor     (cikkei)
9 Re: Borvirag (mind)  17 sor     (cikkei)
10 Re: telefonbesz. felvetele (mind)  20 sor     (cikkei)
11 csipovedo (mind)  37 sor     (cikkei)
12 tanc a hixen (mind)  16 sor     (cikkei)
13 Re: Takarekoskodas - autoval (mind)  28 sor     (cikkei)
14 ESS 1868 PNP (mind)  10 sor     (cikkei)
15 Konyveket keresek... (mind)  12 sor     (cikkei)
16 Re: Hatasos fegyver autolopasok ellen (mind)  14 sor     (cikkei)
17 mindenfele (mind)  46 sor     (cikkei)
18 A hetvenkedo katona (mind)  11 sor     (cikkei)
19 Nandor Jozsefnek (mind)  16 sor     (cikkei)
20 Csattanás (mind)  9 sor     (cikkei)
21 [HIRDETES] Kiado Garazst keresek (mind)  8 sor     (cikkei)

+ - Koszi a segitseget (D.A. es Fotomachine) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszi mindenkinek, aki segitett a Fotomasinam ertekbecsleseben
(az erdeklodoknek: kb. 60 eves gepert mintegy 3.000 HUF-t ajanlottak),
es a Douglas Adams konyv ugyben.
Bunny
-- 
Name: Szabo' Ka'roly               (Bunny) | ICQ UIN: 1880059
mailto:               | Country: Hungary   
http://w3.datanet.hu/~bunny                | Tel-home: 36-77-407-321
Address: H-6413 Kunfehe'rto', Ady E. u. 10.| Tel-mobil:36-30-634-941
+ - Veszelyes telefonbuhera (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

NEHOGY KIPROBALJATOK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

>Mas: Telefonrogzitesrol
>Veszel egy szabvanyos mono atjatszokabelt, vagy mikrofonkabelt,
>kiforrasztod az ereket a kabel nem magno feloli oldalarol (amit nem
>a line i-be dugsz a magnon)), egyik er a telefonkagylo foldjere
>(nulla szal) a masik a masik szalra raforrasztando, a masik veget
>bedugod a line in, vagy mic bemenetre a magnon, kesz.
>Minosege telefonvonalbeli.
>En nem vagyok elektromuszeresz, de ez muxik.

Neha. Leggyakrabban meg tonkreteszi a magnodat.
A telefonvonalon gyakran, pl. csengeteskor tobb, mint 100 Volt jo:n.
Kipobalhatod. Fogd meg a ket vezeteket, ha cseng a telefon. Jol megvag.
Egyebkent is nagy az egyenfesztartalma. Ez a legtobb magnot azonnal
hazavagja.

Udv,
Peter
+ - Re: uzemanyag-megtakaritas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hjozsi wrote:
<Hallatlan tovabbi megtakaritasok erhetok el, ha a kerekek nem a szabalyos
<nyomasra vannak felfujva, hanem sokkal kemenyebbre. Sajat automon 8-9
<l/100km-rol 6-7 l/100-ra sikerult csak ezzel (!) lecsokkenteni a
fogyasztast. A
<hatar: a gumira ra van irva. Mellekhatas persze van: tovabb tart a gumi,
meg
<jobban raz az auto szar uton.

Szia, sziasztok

Bocs, nem flame-nek szanom, de ez valotlansag, vagy valamit rosszul
szamoltal. Realisan 0.2-0.3 l/100 km varhato.
Az altalad leirtak azt jelentik, hogy a megtakaritott 2 liter/100 km benzin
energiatartalma a gumikon disszipalodik es futas kozben. Figyelembe veve a
gumik feluletet, azok hovezeto kepesseget es a levegohutest, a gumi ilyen
korulmenyek kozott KIGYULLAD.
A jelenseg egyebkent letezik - gumidefekt eseten, nagyobb teljesitmenyu
jarmunel. Magam is lattam mar LIAZ teherautot leegni azert, mert vezetoje
kesve eszlelte a gumidefektet.
De Te nem errol irsz, hanem az eloirt es a tulfujt allapot kozotti
gordulesi ellenallas kulonbsegerol.
Csak pontositaskeppen: az eloirt legnyomas altalaban 1.5 - 2.0 bar kozott
van. Ugyanakkor ritkan latni olyan gumit, ami 3.5 bar fole lenne fujhato.
Az altalad leirt mellekhatasokat kiegeszitenem:
1./ Jobban raz az auto, tehat erosebben veszi igenybe a futomuvet
2./ EROSEBB gumikopas, a kerulet kozepso savjaban (mivel csak az erintkezik
az uttal)
3./ Tulterheles a gumi szovetszerkezeteben, ami akar durrdefektet okozhat,
es ha ez kanyarban jon, akkor meghalsz.
Szoval, valami kevesbe eletveszelyes dolgot javasolj kovetesre, ha
kerhetlek.

Udv,  Jozsi
+ - Re: korai nyugdij (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

<Felado :  [Hungary]
<Temakor: 42-ben szuletettek nyugdijazasa. ( 10 sor )
<Idopont: Fri Aug 22 14:51:58 EDT 1997 TIPP #2581
<- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
<
<Sziasztok tippes olvasok !
<
<Erdeklodnenk hogy ki tud valamit,
<az 1942- ben szuletett ferfiak jovore
<torteno elo nyugdijaztatasarol ?
<Csak azert kerdezem mert 21. en reggel fel
<nyolckor a Napteveben mondtak rola valamit,
<de en sajnos nem hallottam.
<
<Gabor bacsi.


Szia, sziasztok

Legyegyszerubb, ha kivonatosan idezem a Nepszabadsag aug 22-i szamaban az
5. oladlon megjelent cikket:
   "...az 1942-ben szuletett ferfiak iden meg elmehettek 55 eves korukban
korengedmenyes nyugdijba, amennyiben...
Ez az atmeneti rendelkezes azomban jovore hatalyat veszti, igy a ma 55 eves
ferfiak kozul azok akik meg dolgoznak, legfeljebb 57 eves korukban
allapodhatnak meg munkaadojukkal korengedmenyes nyugdijba vonulasukrol.
Egy most keszulo kormanyrendelet ezert egy evvel meghosszabbitja ennek a
korosztalynak a korengedmenyes nyugdijazas lehetoseget, igy ok ... jovore
meg - 56 eves korukban - elhetnek a korengedmenyes nyugdij lehetosegevel.
A kesobb szuletett ferfiak szamara ez a lehetoseg legkorabban ... 57 eves
korukban adatik meg."

Udv,  Jozsi
+ - Re: Lakas New Yorkban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> 
> Stockholmi ismerosom - elegans negyvenes sved hvlgy - NY-ban szandekozik
> tolteni minimum egy evet, tovabbtanulas vegett. A festoiskola East 57
> utcaban van.
> Kedves tippelok! Tanacsokat szeretnek:
> 1. lakas-tipp (havi ber $1500-ig) lehetoleg az iskola kornyeken
Nem lesz konnyu, legalabb is elfogadhato szinten.
> 2. milyen kornyek veszelyes es milyen kornyek jo?
NYC-ben NINCS kornyek "balhe" nelkul
> 3. vendeglok, klubbok, szorakozasi lehetosegek
Emiatt ne aggodj...
> 4. lehet-e munkat kapni green-card nelkul?
Ha jo Isten is ugy akarja, de ne szamits ra.
> 5. minden egyeb info, ami N-Y-rol szol, de a fenti kategoriakba nem fer
> bele.
> 
> Szivesen veszem a valaszokat privat e-mailre is, bar sejtesem szerint
> eleg
> kozerdeku lehet az ilyen informacio. Sot az is lehet, hogy mar volt a
> TIPP-en. Ez
> esetben, ha valakinek meg van az(ok) a korabbi szam(ok) es hajlando
> elkuldeni,
> akkor azt elore is koszonom.
> 
> Jola Sigmond
> 
+ - banki utalasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>sem tudni, ennek mi az oka. Gondolom, a munkaltatoi jovedelematutala-
>sok maskeppen erkeznek, mint a simak, illetve ennek a szamlanak nem
>

aszittem a penznek nincs szaga...

andor
+ - Re: uzemanyag-megtakaritas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Berger Jozsi irta:

>Az altalad leirtak azt jelentik, hogy a megtakaritott 2 liter/100 km benzin
>energiatartalma a gumikon disszipalodik es futas kozben. Figyelembe veve a
>gumik feluletet, azok hovezeto kepesseget es a levegohutest, a gumi ilyen
>korulmenyek kozott KIGYULLAD.
Aha, ertem. Azaz ha egy auto 100 km-en mondjuk elfogyaszt 8 liter benzint, anna
k
energiatartalma eljut ugyebar (szerinted) a kerekekig, es ha minden jo, tobbsza
z
km-es sebesseggel szaguldozik, nemde? Nezd, en mar mertem, hogy egy kozepes 1
tonnas zsiguli teljesitmeny-szukseglete 70 km/o sebessegnel 6-8 kW kozott van.
Vagyis a felhasznalt energia 36 megaJ koruli 100 km-en, mig 8 liter benzinben
min. 250 MJ energia lakozik! Szoval nem vetted figyelembe az egesz rendszer
kerekekig terjedo hatasfokat.
De szamoljunk tovabb a fenti kb 15%-os hatasfokkal. Egy 100-zal meno autonal az
altalam mert 2 liter benzin (8000 kcal/l=33.6 MJ/l) eseten a kerekeken
eldisszipalodik (2*33.6MJ/3600sec/4kerek*0.15) darabonkent 700 W teljesitmeny,
es ez rogton megfelezodik az ut es a kerek kozott. Raadasul a felmelegedett
kerek aranylag hideg uttal erintkezik, ami kozvetlenul viszi a hot, nem kell
vastag gumiretegeket hovezetes szempontjabol figyelembe venni. Tehat szerintem
ettol meg messze nem gyullad ki a kerek. (Tudom, a szamitasokban boven van
pontatlansag, de amugy is csak korulbeluli eredmenyekre torekedtem. Az
eredmenyek kulonben sem szamitason, hanem meresen alapulnak. Lehet, hogy a 2
liter tulzas, de masfel mar semmikeppen - nalam.)

>Csak pontositaskeppen: az eloirt legnyomas altalaban 1.5 - 2.0 bar kozott
>van. Ugyanakkor ritkan latni olyan gumit, ami 3.5 bar fole lenne fujhato.
Pontosan. En is figyelmeztettem a hatarnyomasra.

>Az altalad leirt mellekhatasokat kiegeszitenem:
>1./ Jobban raz az auto, tehat erosebben veszi igenybe a futomuvet
Valoban, de normal utnal nem jelentkezik (macskakoves autopalya es fout nincs).
(A kerek nincs betonnal feltoltve, azert meg felfujt gumikerek marad).

>2./ EROSEBB gumikopas, a kerulet kozepso savjaban (mivel csak az erintkezik
>az uttal)
Nem, gyengebb gumikopas. Elvileg akkor kopna a legkevesbe, ha futas kozben
egyaltalan nem lapulna be (nyomas = vegtelen)
Diagonal guminal lehet, ogy kozepen kopna csak, de a radial gumi tehehordo
szalai hengerfeluletet alkotnak, es nem all elo, amit irtal. A tapasztalatommal
is ellentetes: a kerek teljes szelessegeben felfexik.
Ellenben lapos guminal a gumi oldala is beszall a teherhordasba radialisan, es
az ut lenyalja a mintazotot ketoldalt, amiert pont kanyarodaskor, ahol ennek ne
m
elhanyagolhato szerepe van, akkor lesz veszelyesebb a gumi.

>3./ Tulterheles a gumi szovetszerkezeteben, ami akar durrdefektet okozhat,
>es ha ez kanyarban jon, akkor meghalsz.
Tulterhelesrol egy arva szo nem eshet. Az akkor jonne letre, ha a gumira irt
megengedett nyomast tullepned, de megjegyzem, hogy ennel a megengedett nyomasna
l
is van meg biztonsagni tartalek. Tehat egy 3.5 bar-os gumi nem 3.6 barnal durra
n
szet!!, hanem legalabb a duplajanal, vagy meg annal sem. Es a megengedettnek a
tullepesere nem buzditottam senkit!
Odairtam, hogy >hatar: a gumira ra van irva.
Hozzateszem, hogy lattam mar kanyarodni olyan autot, aminek a kereke inkabb alu
l
volt fujva. Nos, borzalommal toltott el. Az elso kulso gumi szinte befordul az
auto ala, es egy piszok deformalt alakban kell felvennie a megnovekedett terhet
.
Ez szerintem sokkal veszelyesebb. A gumi rafordul a felnire, es az akar ki is
csinalhatja az oldalat pont akkor, amikor a legjobban szukseges, hogy ep
maradjon. 

Neked, mint szakembernek (gondolom) irom, hogy a gumira mas hatart is irnak, ne
m
csak nyomast. Nos, sullyal nem terheli tul a szemelyauto tulajdonos a gumijat,
mert arra a kasznija nemigen kepes.

>Szoval, valami kevesbe eletveszelyes dolgot javasolj kovetesre, ha
>kerhetlek.
Rendben. Uljetek a computer elott, es olvasgassatok a TIPP-et, de sugarzasvedet
t
uzemmodot hasznaljatok :-).

Arra nem reagaltal, hogy a kerekosszetartasrol es a fekszorulasrol irottakkal
kapcsolatban mi a velemenyed. Ezek kozul a fekszorulas az, amiert ki szokott
gyulladni a kerek leginkabb. Gyakorlatlan vezeto elfelejti kiengedni a
kezifeket, es kW/kerek nagysagrendu teljesitmeny disszipalodik el nem a gumi
feluleten, hanem a feken, es onnan tenyleg korulmenyesen jut ki a ho.

Udv: hjozsi
+ - Re: Hatasos fegyver autolopasok ellen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Fri, 22 Aug 1997 23:11:22 EST, HIX TIPP wrote:

>Felado :  [United States]

>Ma reggel a PBS nevu adoallomason hallgattam egy musort egy uj
>szerkezetrol, ami *50%-kal* csokkentette az autolopasok szamat
>Bostonban, ahol kiserletkeppen bevezettek.

Igen, igen valoszinuleg ismet egy magyar talalmannyal allunk szemben
ami masutt kivaloan mukodik csak eppen Magyarorszagon nem.
Ha az idoerzekem nem csal, kb. ket eve letezik Magyarorszagon ilyen
jellegu rendszer. Ugynevezett passziv jeladot szerelnek az autoba.
Ez azt jelenti, hogy a riaszto aktivalaskor sem ad ki jelet ( igy
a tolvaj szamara, nem derul ki, hogy egy beriasztott autoval
maszkal).
A rendorsegnel ill. hatarorsegnel van a riasztonak az
"olvasokeszuleke", ami ha x meteres kozelben beriasztott autot
erzekel akkor jelez.

>A hatas oriasi. Az autolopasok szama 50%-kal csokkent Bostonban.

A hatas nalunk is oriasi. Egy televizios stab, ingajaratban maszkalt
egy szandekosan aktivalt riasztoju kocsival egy olyan
hataratkelohelyen, ahol valoszinuleg eleg sok auto hagyja el
illegalisan az orszagot. Ugy emlekszem, a hiradasban arrol szamoltak
be, hogy mar a harmadik hataratlepesnel meg is kerdeztek toluk, hogy
nincs-e valami problema a riasztojukkal, mert jelez.

>Az ar kb $500(amire a biztosito arengedmenyt ad!) de a rendorsegi
>infrastruktura koltsegerol nem beszeltek. Gondolom, hogy amennyi draga

Sajnos az itteni arra nem emlekszem, de ugy remlik nem dragabb a
"vinnyogo" riasztoknal.
A biztositok ugy tudom nem adnak semmilyen koltsegteritest (ha megis
akkor ugyis felhaborodva fognak cafolni :-) ), legfeljebb eloirjak,
hogy a biztositasi szerzodes megkotesehez szukseges feltetel, hogy
az autoban legyen valamilyen szintu riaszto.

PS: Magyarorszagon az autolopasok _nem_csokkentek_ 50%-kal. :-((


           Erlich Janos
 (e-mail: )
+ - Re: Borvirag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Fri, 22 Aug 1997 23:11:22 EST, HIX TIPP wrote:

>Felado :  [Hungary]
>
>A borvirag nevu levelezolista egy technikai csod. Minden levelet kulon
>elkuld az elofizetoknek, kovetkezeskeppen akar 100 levelet is lehet kapni

Az hogy megkapod a teljes levelforgalmat, az nem hiba,
hanem tulajdonsag. :-)
A 'levelezo listak' es az 'ujsagok' nem szinonim fogalmak.
A nagyobb forgalmu listak tulajdonosai altalaban hajlanak arra,
hogy kiadjak a lista forgalmat digest formaban _is_. Probald
kieszkozolni, ha ez ott nincs bevezetve.
                                       

           Erlich Janos
 (e-mail: )
+ - Re: telefonbesz. felvetele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Fri, 22 Aug 1997 23:11:22 EST, HIX TIPP wrote:


>> Kinek van tippje arra, hogy technikailag hogyan lehet egy telefonbeszelgetes
t
>> jo minosegben rogziteni.
>>
>Nekunk egy regi fajta Panasonic uzenetrogzitonk volt, az fel tudta venni a
>beszelgetest. Lehet hogy nehany mostani uzenetrogzitoben is van ilyen
>funkcio. (Az egyetlen bibi az volt, hogy X masodpercenkent sipolt egyet,
>jelezve ezzel a felvetelt)

Nekem (szinten Panasonic) a kezelesi utmutatoban benne volt, hogy ha
"elveszik a jelzohang" akkor hogyan lehet azt visszaallitani.
A vezerloparancs ismereteben azt sem tul bonyolult kitalalni, hogyan
lehet azt kikapcsolni.
                                              

           Erlich Janos
 (e-mail: )
+ - csipovedo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A hires orvosi folyoirat a Lancet hasabjain adnak hirt annak az orvosi
kiserletnek eredmenyerol amit negy uppsalai korhazban vegeztek. Az ered-
meny lenyege az, hogy az idos, csontritkulasban szenvedo emberek comb-
nyaktoresenek veszelye jelentosen csokkentheto ha csipovedot hordanak
fehernemujuk alatt.

750 idos emberen vegeztek a kiserletet akik mind fenyegetett a comb-
nyaktores veszelye. Egy csoport kapott ilyen vedot, a tobbiek voltak a
kontroll. Hogy is nez ki egy ilyen vedo? Ha a kinyitott tenyeredet
oldalt a csipoizuletedre teszed akkor kb megvan a vedo alakja es nagy-
saga, anyaga szovettel boritott kemeny muanyag vaz, kb a focistak
sipcsontvedojehez hasonlit. Nem veletlen, hogy kitalaltak, a Jofa
nevu ceg otlete volt, az a Jofa aki a hokizok vedooltozetet kesziti.
Ehhez a csipot vedo kagylohoz hasonlo eszkoz mar regota resze a
hokipancelnak. Az oregek akik fehernemujuk alatt viseltek a forgovedot
egy harmaddal kevesebb combnyaktorest kaptak mind az ellenorzo csoport,
annak ellenere, hogy ok is ugyanolyan gyakran estek el mint a vedtelen
tarsaik.
Az ilyen toreseket eddig csupan csonterosito gyogyszerelessel kezeltek,
ez a vedoeszkos egyszeru, olcso kiegeszito eszkoz ami bizonyos esetkben
helyettesitheti a gyogyszert. Csak Uppsala megyeben evente 350-400 idos
(atlageletkor 81 ev) ember kap combnyaktorest, halalozasi arany kozottuk
20-30 % a balesetet koveto felevben. Egy beteg apolasi koltsegei az 
elso evben 130000 SEK.re rugnak, utaztatassal, otthoni segito szemely-
zettel, ertheto, hogy az egeszsegugy nagy remenyeket fuz a talalmany-
hoz.

Egy ujfajta jo szokas az ujsagban, hogy a cikk iroja az alairasa mellett
megadja email cimet es/vagy telefonjat is megadja, ez nagyon leegysze-
rusiti a kozonsegkapcsolatokat, es legkozelebb kozvetlenul azt az
ujsagirot lehet ellatni tippel akinek a profiljaba tartozik a tema amit
javasolni akarunk.
Egy erthetetlen lapsus reven Findler Miki helyett Fogarasi-t irtam a
tegnapi cikkemben, elnezest.
Legalabb harminc ev telt el azota amiota lehuliganoztak a becenevem
miatt! 51 eves vagyok :-))
Viking
+ - tanc a hixen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Igen, Jozsi befogadta tancos listankat a HIX-be, de erdekessegkepp 
elmondhatom, hogy mi megtartottuk, es front-endkent hasznaljuk a korabbi
listat ), de a levelek digestkent egyszer csomagolva is
megjonnek. Ebben az a vicc, hogy sokan ulnek gepkozelben egesz nap es
a "gyorslista" majdnem chat-szeru fecsegest tesz lehetove, de aztan az
egesz osszegyujtve mindenkinek kikezbesitodik. Van mar weblapunk is,
http://home3.swipnet.se/~w-38259/tanc.htm
Ha van tanc(nepitanc, rock, hastanc *akarmilyen* tanc irant erdeklodo
ismerosod, kerlek meselj neki rolunk.

Martha kerdese kapcsan elgondolkoztam a szinekrol a magyar kifejezesekben.
Elfeketedik a vilag a szeme elott,  jon a feketeleves, lila a meregtol,
kek- zoldre verik, belekekul az erolkodesbe. Erdekes, hogy svedben az
ember zold lesz az irigysegtol, nem sarga. Elpirul, elvorosodik a 
szegyentol. H belekekulsz akkor sem fog sikerulni.
Viking
+ - Re: Takarekoskodas - autoval (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ugy latszik, Hjozsi, a Te gondolataid ragadnak meg legjobban, mert
hatasukra elfog a grafomania.


> Mazsola benzin - gaz atteresi javaslatara jutott eszembe:
> Hallatlan tovabbi megtakaritasok erhetok el, ha a kerekek nem a szabalyos
> nyomasra vannak felfujva, hanem sokkal kemenyebbre. Sajat automon 8-9
> l/100km-rol 6-7 l/100-ra sikerult csak ezzel (!) lecsokkenteni a
fogyasztast. A
> hatar: a gumira ra van irva. Mellekhatas persze van: tovabb tart a gumi,
meg
> jobban raz az auto szar uton.

A dolog feltetlenul igaz, de a mellekhatasok fele nem.
A gumi kozepe ugyanis olyan mertekben elkezd kopni, hogy emiatt rovidul le
az elettartama. Igaz ogyan, hogy ezt a rendor nem nagyon latja, mert a
feluletes szemlelo szamara a szeleken negy futofelulet igen megteveszto. A
gumi is draga, nem csak a benzin.
A kopott gumi is meg a kemeny gumi is bizonytalanna teszi a kocsi
uttartasat. Ezzel pedig nem csak a sajat eletunket, epsegunket, anyagi
javainkat veszelyeztetjuk, hanem a tobbi kozlekedoet is. Legfeljebb akkor
lehet vele megprobalkozni, ha az auto allandoan lassan kozlekedik (pl.
telephelyen belul).


-- 
Laci

+ - ESS 1868 PNP (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Eladnam a fenti hangkartyat, ~3.900 Ft.

Professzor

Budapest
E-mail:


SMS: 
+ - Konyveket keresek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt TIPP-elok!


A kovetkezo keressel fordulok hozzatok. Keresek mindennemu 
beat-irodalmat, magyarul vagy angolul, reven ez az irodalom romaniaban 
csak hirbol ismeretes a konyvesboltokban. Aki segiteni tudna, kerem a 
sajat cimemre irjon. Nagyon szivesen veszek kezbol is konyveket. Elonyben 
lenne Kerouack "Uton"-ja. Elore is nagyon szepen koszonom.

Tisztelettel

Modi Istvan.
+ - Re: Hatasos fegyver autolopasok ellen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ma reggel a PBS nevu adoallomason hallgattam egy musort egy uj
>szerkezetrol, ami *50%-kal* csokkentette az autolopasok szamat
>Bostonban, ahol kiserletkeppen bevezettek.
>
>A "lowjack"-nek nevezett szerkezet egy kis elektronikus ado amit
>a kocsi motortereben rejtenek el valahol. Ha ellopjak az autot a
>rendorseg aktivizalni tudja az adot es ezutan mar egyszeru vevokkel be
>lehet merni.

Magyarorszagon KARC jeladonak hivjak. Nem igazan hatasos, foleg mert 
a megfelelo infrastruktura hianyzik a lopott, tehat "sugarzo" kocsik 
monitorozasara es fuloncsipesere.

Peter
+ - mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, udvozlok mindenkit,
remelem nem baj ha kettovel
ezelotti Tippre reagalok.

:-D-nek: volt egy ket elirasod, igy nem ertettem a nagyon pontos
mondanivalodat, de azert valoszinuleg
tudom mire gondoltal...
1. miert gondolod, hogy W.B. nem probal meg minel 
pontosabb informaciot keresni, en nem igazan hiszem, hogy jelentos hiba
lenne bennuk...
2. hogyhogy felreismerik az USA-t? ez mit jelent?
nem ertem... (talan, mert en is felreismerem...)
3. ja es kerlek, mi a Tippbe valo irasm ha egy tipp 
nem az?

Vikingnek: ne haragudj, de nem ertem miert vedekezel.
Foleg mas kritizalasaval. Ha valaki az anyakonyvi 
nevemen akar szolitani, kerdezzen meg, vagy nezze
meg a homepagemet. Felolem a Madonnat is szolithatod az igazi neven. Es ha
legalabb leirod a 
becenevem, kerlek ird jol. Egyebkent szerintem nem 
lenne jo itt is a tekintelyelvuseget tekinteni mindenek
felett.

Nandor Jozsefnek: Dontsd mar el, mit akarsz: komoly
tippeket, vagy egy kis humort is. Ugyanis Waginger ur
"bulvarlapmarhasag"ai (talan ha nem minositenel...) 
kis udito, de az idezet a vegen szerintem nagyon 
megfontolando gondolat. Felolem pedig irjuk a teljes
nevunket, ha ugy jobban tetszik. De miert nem jo, 
ahogy eddig volt 2680 Tippen keresztul?? 
Ha te ugy gondolod, hogy ha mindig mondasz 
valamit, akkor azzal fejezed be, hogy a buzi is
ember, hat tedd.

legkonyebben LAtillaval tudok egyet erteni

carpe diem 

Cha
********************************
 Champace
 E-mail: 
 UIN: 1304650
 Homepage: http://www.geocities.com/SouthBeach/Sands/2668
********************************
+ - A hetvenkedo katona (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Koszonet Nagy Akosnak, az onzetlen segitsegert, hogy a
targyban szereplo darab videofelvetelet a Tippben
megjelent keresem nyoman megszerezte, lemasolta,
s rendelkezesemre bocsatotta.
Koszonom.

Borbely Lajos ( Borla )


+ - Nandor Jozsefnek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Nandor Jozsef,
                      en lennek az Epiktetosz idezet elkovetoje. Bocsi, de 
eleg alacsony lehet az ingerkuszobje, ha alairasomat ragadta ki, mikor az 
utobbi egy-masfel honapban munkam es hardware problemak miatt csak egyszer 
vagy ketszer olvashatta alairasom.
   Mindenesetre orulok, hogy eszrevette az idezetet es remelem vegig is 
olvasta. Az idezettel, mas szavaival arra szerettem volna ramutatni, hogy 
mi, sulyosan serultek csak mozgasunkban vagyunk serultek, szellemben es 
akaratban nem.
   Remelve, hogy megertette az idezetet, en vettem uzenetet, udvozlettel,

                                             Poczik Gabor
                      Hello,
                             Gabor Poczik
                             Hungary
                             
+ - Csattanás (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy vegyulet osszetetele erdekelne. A suliban alkalmaztuk annakidejen. Ez
egy kikristalyosodott jodalapu vegyulet, amire ha ralepunk, vagy rautunk
akkor csattan. Nem tudom mar biztosan az osszetetelet, ezrt ha valaki
ismerne ezt kerem irja meg. Emilben is lehet.

Koszi
 Bandi
+ - [HIRDETES] Kiado Garazst keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv !

Kiado garazst keresek Budapesten a III.keruletben.
60 negyzetmeter koruli kellene,ha tud valaki ilyet akkor
telefonaljon a 06-30 623706-ra.  (A'kos)
Ne E-MAIL !!

Koszi     -Zoli-

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS