Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1913
Copyright (C) HIX
2003-08-12
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 fek (mind)  48 sor     (cikkei)
2 Parkolas megint (mind)  48 sor     (cikkei)
3 sulyeloszlas (mind)  18 sor     (cikkei)
4 autok tomege (mind)  24 sor     (cikkei)
5 tomeg es fogyasztas (mind)  86 sor     (cikkei)
6 Fw: altalam vezetett autok (mind)  50 sor     (cikkei)
7 re: cigany OFF (mind)  8 sor     (cikkei)
8 re: Vasuti atjaro biztositasa hangjelzessel (mind)  5 sor     (cikkei)
9 uj auto szuztelenitese (mind)  54 sor     (cikkei)
10 re: A hajduhadhazi baleset (mind)  10 sor     (cikkei)
11 re: re: Kornyezeti zaj (mind)  23 sor     (cikkei)
12 probavezetes. (mind)  73 sor     (cikkei)
13 fek kerdes (mind)  16 sor     (cikkei)
14 Re: kalapozas (mind)  12 sor     (cikkei)
15 rendor biztonsagi ov (mind)  9 sor     (cikkei)
16 re: kalapozas (mind)  44 sor     (cikkei)
17 ABS (mind)  60 sor     (cikkei)
18 hajtasok (mind)  15 sor     (cikkei)
19 fizeto parkolast senkinek (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Attila,
>>De en nem nagyon szoktam fekezni, 
>>eleg ritka a veszfek is, inkabb kigurulom a lassabban autozokat, 
>>vagy elozok. Nem fekezunk senki kedveert! :-))))))
>>Volt olyan, hogy majd 100 km autopalya alatt talan 1-2x kellett csak 
>>a fekre lepnem. 

>Akkor meg minek kell milliokat kolteni a fekre???

Azert mert ha egyszer megis kell, akkor ott legyen. Mit gondolsz, minek 
jarok 340 meg 220 LE-s autoval? Mert minden egyes masodpercben 
kihasznalom, es szuksegem van az erore? Nem, csak ha eloznom kell, 
vagy veszhelyzet van, akkor ott legyen. Pont ebbol a mentalitasbol, 
amit a kerdesed tukroz gondoltam, hogy te siman elhasznalod a gumit 
100 ezerig, mert van meg rajta minta, az mindegy hogy mar nem tapad 
semmit, de jo az, minek lecserelni. 
Sajnos sok ilyen van, es akinek nem inge az…

Pl. 7vegen talalkoztam 1 sraccal, most vett egy hasznalt gyorsasagi 
motort. Nekem is van, es tudom mirol beszelek. Nezegetem: szep, de 
mondom neki, csereld le a gumikat, de az elsot azonnal, mert mar szar. 
A', o neki ez meg tokeletesen jo. Teny: 20-25 ezer Ft/db. Ennyit nem er 
az elete, ami esetleg egy kis tapadasi tobbleten mulik, vizes aszfaltrol 
nem is beszelve. Szoval vannak ilyenek...

>Megnyugodgatsz, eros fekezeskor a BMW is orrnehezze valik!
Na igen, csak kepzeld el, hogy egy alapbol 70-30% os vagy 80-20-as 
eloszlasu, meg egy 50-50%-os mennyire lesz orrnehez fekezeskor? 
Nekem volt Golf III TDI-m, ami kanyarban fekezesre rendszeresen 
dobalta a hatuljat, volt hogy keresztbe is alltam vele, pedig csk 20-30-
cal vettem egy 90 fokos kanyart jo eros fekkel. Mit csinalhat nagyobb 
igenybevetelnel? Kosz de en ebbol nem kerek. Szoval a ket 
orrnehezseg kozott eleg nagy a kulonbseg, mert az a 20-30% 
szerintem megmarad, ami alapbol is van tengelyterhelesi eloszlasok 
kozott. Megjegyzem, a Porsche emiatt lassul a legjobban, mert az meg 
alapbol 30-70 es 40-60 kozott mozog, igy fekezesnel kozel idealis a 
sulyeloszlasa, megfigyelheto, hogy hatul majdnem akkora fek (ha nem 
ugyanakkora) van rajta, mint elol. De az E36M3-as par centivel all csak 
meg hosszabban, mint a 911-es Porsche 100-rol. Viszont ha kanyarban 
elveszed a gazt, az M3-as nem all egybol keresztbe:-)

Udv,
vd



udv,
Attila
+ - Parkolas megint (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Most olvastam index.hu-n:
"A helyiek sem parkolhatnának ingyen a fővárosban?
Az ősztöl bevezetendő új parkolási koncepció egyik változata szerint a 
jövőben "kvázi-közmúszolgáltatássá" változtatnák a parkolást, azaz 
felszámolnák az ingyenes parkolást a helyeik számára. 
Felszámolnák Budapesten az ingyenes lakossági parkolást, legalábbis 
a most elkészült új parkolási koncepció szerint, adta hírül az Info rádió. 
Az ingyenes parkolás megszüntetésére azért lenne szükség, mert a 
lakosok már most is majdnem teljesen elfoglalják a belvárosi fizetős 
parkolókat, a gépkocsiállomány pedig tovább növekszik, indokolta a 
Főmterv vezetője, Molnár László a tervezetet a rádiónak. Szerinte a 
parkolás olyan "kvázi-közműszolgáltatás", mint például kábeltévé, 
ezért teljes mértékben fizetőssé tehető. 
A Főpolgármeteri Hivatal szóvivője, Czuk Dóra az Indexnek azt mondta, 
ez még csak tervezet, döntés augusztusban várható. Az ősszel életbe 
lépő projekt célja egységessé tenni a fővárosi parkolási rendszert."

Ebbol is tokre az derul ki szamomra, hogy csak miattunk vezettek be a 
parkolasi dijat, csak a mi erdekeinket szolgalja, es egyaltalan nem a 
lehuzas es a minel tobb profit beharacsolasa a cel. Valoban! Fizessunk 
ha parkolunk!
Ha ez nem jon be, jon a levegoado. En megmondtam, bar paran eleg 
szkeptikusan fogadtak, es meg finoman fogalmaztam. De majd ok 
fognak a legjobban meglepodni…
Kulonben is a sok rohadt szemet lakos, akik ott laknak ahol nekik 
(marmint a zonkormanyzatnak) fizeto parkoloik vannak, es elfoglaljak 
majdnem az osszes helyet! Mit kepzelnek, hogy ott laknak? Parkolni 
akarnak? Az nem esik le az onkormanyzatnak, hogy a sok lakostol 
kapjak a fizetesuket, nem oket kene anyazni es megfingatni, hogy 
rohadjanak meg. Keruletben lakni lehet, de parkolni menj anyadba… 
azt nem! 
Sajat lakasom utan is kivethetnenek valami adot, mert ugyan 
megvettem, de a keruletben van, tehat lakni azt nem kotelezo 
engedelyezni benne, tehat kulon penz a lakas megvasarlasa, es utana 
meg kulon fizethessek, hogy lakhassak benne. Ez igy lenne fair. Majd 
ezt beterjesztem a levegoadoval egyutt. Lehet hogy kapok jutalmat.
Ford Fairlane jut eszembe, amikor rajottek hogy Julien Grendell, a 
lemezkiado, hamisitja a CD-ket, hogy ne kelljen az eloadoknak 
reszesedest (jogdijat) fizetnie, az mondjak neki, hogy „rohadt 
popsztarok, mit nem kell fizetni azoknak akik termelik a profitot, mi?”
Ez mar enyhen szolva is pofatlansag!

Ja es varom az indoklasokat az erre hivatott szemelyektol, hogy ez 
valojaban miert is torvenyes es JOGOS es miert kell mindenkepp 
elfogadnunk es alavetnunk magunkat a szabalynak.

Udv,
vd
+ - sulyeloszlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Joe,
>Mi adja hatul azt az 50%-ot? Csak nem zsak cement mint a Skodaknal 
>az elso 50%-ot? ;-)

Nehez elkepzelni, mi? :-)))) Pedig az osszes BMW 50-50%-os 
sulyeloszlassal rendelkezik. Az egesz azzal kezdodik, hogy a motor 
nem az elso tengely elott van, hanem mogotte es belog a szelvedo 
uveg ala rendesen. Pl. egy soros 6 hengeres motorbol 1-2 henger nem 
is latszik, mert mar annyira be van tolva hatrafele. Aztan pl aksit sem 
elore rakjak, valtomu nem a motor elott  vagy mellett van, hanem a ket 
vezeto ules kozott-elott. Differencialmu+kardan is hatul van. 
Vezetoules pont a 2 tengely kozott van feluton. Kerekeket minél jobban 
az auto sarkai fele toljak. Ezek mind olyan dolgok, amik nagyban 
megnovelik a vezethetoseget, a stabilitast, es a vezetes elmenyet, de 
egy csomo autogyarto azt sem tudja mik ezek. Par szaz kilo 
helyezgetese eleg jelentosen tudja modositani ezt az aranyt.
Udv,
vd
+ - autok tomege (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Triznyak,
Pl Audi TT-nel azert kellett utolag ezt a csucstechnikai fejlesztest 
felhasznalni (marminthogy sulyokat raktak bele utolag), mert az auto 
felszallt. Nagyeszu tervezok megfeledkeztek, hogy terhelni kene a 
hatso tengelyt is, mert kulonben nagy sebessegnel mar elereszti a 
talajt. Namost erre a problemara kitalaltak, hogy 1 pocsomnyi hatso 
szarnnyal meg valami ceneteszsak bepakolasaval (mint a regi Zsigulis 
idokben telen) ezt megakadalyozzak. Csak ez elsokereekhajtasos vagy 
4x4 es megis kell bele a cementeszsak (kepletesen), meg azota eltelt 
vagy 30 ev, meg allitolag ez csucstechnika, meg elsokerekhajtasos is 
(vagy 4x4), meg nem csak telen, hanem egesz evben hordani kell. 
Szoval igy fejlodik a tudomany, meg az autoepites. Multkor leveleztem 
egy gyerekkel akinek TT je van es ezen kicsit fel volt haborodva, mert 
hogy neki 160-nal ha autopalya enyhe kanyarban satufekez, akkor 
csak kicsit kezd el kacsazni az auto hata. Es hogy ez szerinte milyen 
nagy fejlodes, merthogy eddig meg felszallt. Es hogy a suly, a 
menetstabilizalo rsz (ja mert ezt is raktak bele), meg a szarny milyen jo 
hatast ert el stabilitasilag. Mondtam neki, hogy M3asom, ami 15 eves, 
no suly, no ESP szarny az eredetileg lett ra tervezve meg nem csinal 
ilyet, csak megall mint covek. A titok nyitja 50-50% tengelyenkenti 
sulyeloszlas. Nem egy nagy ordongoseg, megis autok eleg alacsony %-
a tudja csak. 
Udv,
vd
+ - tomeg es fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

Feladó: 
: Nemreg az 1.4 Kadettet egy 1.8 Focusra csereltem. A Kadett extrem alacsony 
fogy
: asztasa utan biztam a vezetesi stilusomban, hogy tudom hozni a Focus 
katalogus 
: fogyijat. Sajnos nem. Az Opelhez kepest 30-40%-al fogyaszt többet a Foka 
hasonl
: o korulmenyek kozott. Igazabol nem is ez a merce, hanem a legutobbi horvat 
nyar
: alas, ahol bekes tempoban szinkronban mentem egy 1.6-os Xsaraval es bizony 
10% 
: kulonbseg megvolt. Ez, illetve kisebb motoros Focusok fogyija alapjan a 
lokette
: rfogat es fogyasztas kozott eros egyenes aranyossag tapasztalhato.

Eloszor is erdemes lenne kiszamolnod, hogy a Focus hany %-kal sulyosabb a
Kadettnel. Ezt mar eleve hozzaadhatod a fogyasztashoz. Masreszt messze nem 
ugyanarrol a tipusrol van szo, termeszetes, hogy a kulonbozo gyartok kulonbozo 
motorkonstrukcioi kozott vannak kisebb kulonbsegek.

A SAABom pl. a teljesitmenyehez kepest sztem extrem keveset eszik (kevesebbet,
mint a vele osszevetheto kortarsai), de ennek ellenere:

UGYANUGY, AHOGY A BIZTONSAG, A FOGYASZTAS IS ELSOSORBAN A JARMU SULYATOL FUGG.

Ez egy okolszabaly, ez a nullpont, innen lehet kiindulni. Nem vitatkozni kell,
meg a kiveteleket, szelsoseges peldakat emlegetni, hanem felfogni. (Ezt nem
neked mondom, hanem a kotekedo kedvu kisdobos pajtasoknak.)

A meglepodeshez a legegyszerubb, ha az ember eloveszi az autojanak a gyari
konyvecskejet, amiben reszletesen le vannak irva a fogyasztasadatok. (Ha valaki
megirja, hogy DE a dizel kevesebbet eszik, mint a gyengebb benzines, komolyan
fontolora veszem, hogy leszopom magam.)

Amikor E32-es BMW-t akartam venni, 730/735i-ben gondolkodtam es meg veletlenul 
sem 750i-ben. Ugyan mar regota tisztaban voltam azzal, hogy a suly a lenyeg,
a +200 kilo mellett megis viszolyogtam a ketszer annyi hengertol (6 helyett 12)
,
mert ugye "Az azert mar megiscsak joval tobbet eszik, nem?" Utolag belatom,
butasag volt, a 7-est VETEK nem ezzel a motorral venni, mivelhogy meg a V12-vel
sem sportkocsi, akkor mit ossze lehet gorcsolni egy 200 LE koruli motorral.

Most tehat tokveletlenul egy 750i-vel jarok, es a kovetkezok allnak a 
kezikonyveben (automata valtos, katalizatoros modellvaltozatokrol van szo):

modell          730i            735i            750i
motormeret      3 literes       3,5 literes     5 literes
hengerszam      6hengeres       6hengeres       V12
teljesitmeny    188 LE          211 LE          300 LE
suly            1600 kg         1630 kg         1800 kg
fogyasztas:
90 km/h         7,9 liter       8,1 liter       8,8 liter
120 km/h        9,8 liter       10,2 liter      10,9 liter
varos           17,3 liter      17,9 liter      19,8 liter

Nekem ebbol leginkabb az jon le, hogy a 300 loeros es 12 hengeres, 
selymes finomsaggal jaro 750-es 10-15%-kal eszik tobbet, mint a nala
sokkal erotlenebb (188 LE-s) 730i. Persze, tobb gyertya kell bele, meg
olajbol is 3 literrel tobbet kell belelotykolni 12 ezerenkent, de ugy 
erzem, ezzel egyutt sem erdemes osszetornie magat az embernek, hogy a 
szarabb motorral vegye meg a kivalasztott autot, foleg, ha az a 
hasznaltpiacon majdnem ugyanannyiba kerul. Ez effajta "sporolas" engem 
nem sporolasra,  hanem valami nagyon, ostoba izzadtsagszagu kompromisszumra
emlekeztet. (Ja, izgulni nem kell, okolszabalykent mas tipusokra is igaz
mindez.)

Feladó: =?iso-8859-2?Q?Horv=E1th_Tibor?=
: Inkabb a motor karekterisztikaja szamit.
: A nyomatek es teljesitmenydiagramokbol kiolvashato adatok sokmindent
: elarulnak.
: Tartalekok, kihasznaltsag, dinamizmus.
: Ebben pedig az elso meghatarozo tenyezo a loket/furat arany, a kovetkezo
: pedig az uzemanyag egesterbe juttatasa, majd pedig az eges lefolyasa.
: (szerintem ezek az elsorendu dolgok, a tobbi kb. ennek a maximalis
: kiszolgalasaval kapcsolatos)
: Mert az egesterben keletkezik az a hoenergia, ami mozgasi energiava alakitva
: hajtoerot kepez.

Meg az eszed tokja, az. Miert van nekem mindig olyan erzesem, hogy mikozben
ezt a sok okossagot leirod, fogggalmad sincs a valosagrol?
Nem artana gyakorlati tapasztalatokat is gyujteni, amit a konyvekbol 
bemagoltal, az sokszor  sem er.

Z.
+ - Fw: altalam vezetett autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

----- Original Message -----
From: "Buruzs István" >
To: >
Sent: Monday, August 11, 2003 9:49 AM
Subject: altalam vezetett autok


Nagyjabol ABC-sorrendben
Alfa Romeo 145boxer, 146boxer, 155, 156-1.6i, 2.4JTD, 164, Spider
AUDI 80, 100(kocka), 100(szivar), A4, A6.
AUSTIN Metro,
BARKAS B1000,
BMW 1802, 524td (capa),
CITROEN BX 1.4i, 1.9TD,
DACIA 1300, 1310, 1410TLX,
DAF (kisbusz, nemtom a szamat)
FIAT Uno55, Ritmo60, 105TC, Regata, Tipo, Tempra1.6i,2.0i, Ducato,
FORD Fiesta 1.1i, 1.8D, Escort 1.6, XR3, (redonylampas) Escort 1.6i, 1.8TD
(gombolyu), Sierra 1.6, 2.0, Capri, Escape 3.0, Focus 1.6i, Mondeo 1.8TD,
GAZ 462 (ez a "raj-Gaz" szama?),
HONDA Civic,
KAMAZ (billencs).
LADA 1200, 1300, 1500, 2015, 2107, Samara 1300, Niva,
LANCIA Delta, Dedra,
MERCEDES E270CDI
MG F roadster,
MOSZKVICS 4121
NYSA,
OPEL Kadett1.3SR (D) 1.6i (E), Corsa, Ascona 1.3, Astra (F, G), Omega 2.0i,
Senator 3.0i,
PEUGEOT 205, 305, 405, 504
POLSKI FIAT 125, 126,
RENAULT 11, 14, 18, 19, Twingo,
SEAT Leon, Toledo,
SKODA 105, 120, Fabia, Octavia, Superb,
SUBARU Impreza WRX STi 320,
TATA Indica 1.4D,
TOYOTA Hiace,
TRABANT 601, 1.1,
UAZ469,
VOLKSWAGEN Polo, Golf I-II-IV, Vento, Bora, Passat ('85, '92), Transporter
T3, LT35,
VOLVO 260D, 740i, 344,
WARTBURG 353W, 1.3,
Zaporozsec 968M, Tavrija,
ZUK

Ez 107 kulonbozo tipus, ha jol szamoltam ossze. A tobbsegbol
termeszetesen csak par kilometeres probaut jutott, de volt, amelyikket tobb
tizezer km-t toltottem egyutt.
+ - re: cigany OFF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>ha valaki mutat nekem egy embert az orszagban, akinek a felmenoi
>kozott  bizonyitottan  csak  magyarok  voltak,  lesz*pom       a
>Baross-szobrot...
Csak  vigyazz,  mert  leteznek  hitelesen  magyar csaladfak. Ezek
persze szeliden halgatnak a lovaszfiukrol, a nagytoku muezzinrol,
meg a janicsarokrol stb. :-)
--
Meszaros Geza
+ - re: Vasuti atjaro biztositasa hangjelzessel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Egyszeru kolomp, ami kolompol ha tilos az atjaro jelzese.
Meg meg valamilyen jelzest, ami jelzi, hogy most kolompolnia
kellene az ellopott kolompnak.
--
Meszaros Geza
+ - uj auto szuztelenitese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vettem egy 3 ajtos, 1.2-es C-Corsat. Mit mondjak, nagyon tetszik.
Konnyu  kocsi, 75 loero es jol meretezett attetelek - megy mint a
golyo.  Telitankoltam  es  mentem  vele mar 620 km-t, amikor azon
kezdtem  gondolkodni,  hogy  tankolni  kellene.  De  a mutato meg
negyed tankot mutatott. En biza tankolok. Nem ment bele tobb mint
32  liter.
Az  elmult hetekben raktam bele kozel 3000 km-t, de azota is csak
ilyen  kis  etvagyu.  Igaz,  szinte  csak  orszaguton hasznaltam.
Zomeben  2500-as fordulaton, 5.-ben 80-90 kornyeken. Neha 3.-ban,
vagy 4.-ben 4-5000-ig huzatva.
A szuztelenites:
51-es  ut  Taksony  mellett.  Valamit kovaszolnak az ut szelen es
kiraktak  a  60-as tablat (is). Villognak szembe - trafi. Beallok
60-ra  es  mellet  dullesztve  autozok  el a feher Astra mellett.
Elottem,  mogottem  senki.  Egy  kilometer  mulva  kiintenek  egy
obolbe.  Teljesen  normalis es halkszavu rendor (rackevei) keri a
papirokat.
Mindent  rendben  talal,  majd  szeliden  erdeklodik, hogy milyen
tablat  lattam es mennyivel mentem. Mosolyogva kozlom, hogy 60-as
tablat lattam es azota 59-el jovok. Kozli, hogy az 59, az 62-volt
a  meres szerint, es ez meg bele is ferne, csak hat a valosag ugy
nez  ki,  hogy  60-as  tabla, 40-es tabla, majd az Astra. Jo szaz
meteres tavolsagokban egymastol, jol lathatoan.
-  A  kurva  eletbe  !  -szalad  ki  a szamon- a 40-es tablat nem
lattam.
-  Ugye-ugye  !  Villognak,  villognak, meg mutogatnak es a 60-as
tabla utan mar mindenki csak a meroautot keresi.
- Ugy, ahogy mondja. Tenyleg ez tortent.
- Tessek jobban figyelni!  Itt az elkovetkezo idokben domperek es
munkagepek  fognak keresztul-kasul jarni az uton. Higgye el, hogy
csucsidoben,  egymas  seggebe  tapadva  meg a 40-is sok lesz. Mar
latom elore, hogy itt fogunk tuloraban is helyszinelni.

En   egyutterzoen   helyeslek.   Latva,  hogy  nem  megatalkodott
gonosztevovel  van  dolga  -  meggyoz,  hogy  3000  Ft,  mint  "a
kozlekedesi  szabalyok  kisebb  foku megsertese" oktato jelleggel
pont  eleg  lesz  nekem.  Meg  elpoenkodunk azon, hogy bevasarlas
mellett a postara is igyekeztem feladni a tucatnyi csekkemet.
-  Egyel  tobb,  vagy  kevesebb, mar mindegy - es tovabbi jo utat
kivan.
Meg  megvakarom  a  bozotbol  melleszegodott  kobor  macskakolyok
buksijat es beidegzodve - tovabbi jo munkat kivanok neki.

Utana  elgondolkodtam,  hogy  mi  lehet  az  a  "jo  munka", amit
kivantam. 32 fok melegben nyeli a homokot, a tokerol is folyik az
izzadsag,  a nyitott csomagtartoban egy forraspont kozeleben levo
asvanyviz  kornyadozik.  Talan  az  lehet  a "jo munka", hogy tud
szelektalni  es  valoszinu,  hogy  csak  azt  szivatja,  aki arra
szuletett, hogy szivassak.
A  3 rugot meg tanulopenznek konyvelem el, mert a torveny szerint
a  megengedett  sebesseg  tobb  mint  50%-os  tullepese nem eppen
ennyibe kerul.
--
Meszaros Geza
+ - re: A hajduhadhazi baleset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Biztosan  hallottatok a hajduhadhazi, vasuti atjaroban tortent
>balesetet.  A sofor azt nyilatkozta tobbek kozt, hogy mikozben 40
>km/h  sebesseggel  haladt  a vasuti atjaroban, a szemebe sutott a
>nap es ezert nem latta a piros jelzest.
En meg ugy olvastam (!) hogy a fenti nyilatkozatot a helyszinelok
adtam az egyik tulelo utas szajaba, ugyanis a vezeto meghalt.
Ma  mar  ugyanazt az esemenyt hatfelekeppen kapjuk vissza a media
kulonbozo anyagaibol. Igy nehez egy eset tanulsagat levonni. :-(
--
Meszaros Geza
+ - re: re: Kornyezeti zaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A lenyeg, utolag a szgk. lett elmeszelve, pedig en egyertelmuen
> azt mondtam, hogy a mento jott vagy 70-nel a piroson at.
Sziasztok,  kicsit le vagyok maradva, mert reszletekben ugyan, de
jo par hete nyaralok.
Ezt  soha nem ertettem es nem is fogom. A megkulonbozteto jelzest
hasznalo  autonak  elsobbsege van, de csak akkor hasznalhatja ki,
ha  meg is kapja. Errol meg kell gyozodnie. A pirosba labujhegyen
kellene  bemennie.  Ha  latja, hogy mindenki megallt, lehuzodott,
felmaszott  a  haz  falara stb,  akkor  gurulhatna  at szabadon.
A mentosoforok tudjak a legjobban, hogy a megkulonbozteto jelzes
nem csinal automatikusan szabad utat, azzal csak kerni lehet.

Szirenaval,  villogoval  70-el bemenni a pirosba bun, bun es bun.
Fuggetlenul   attol,   hogy   kivel  csattant.  A  suket  es  vak
nagypapival, aki 20-al cammogott, vagy egy 80-al atrobogo TUC-TUC
autoval.

>  Vajon  jogos-e  az, hogy a BIT-... rendszamu civil Golf 80-nal
> donget vegig a varoson olyan muszaki allapotban
Jo reszuket mar el is adtak, csak visszael a gazdaja a kozismert
rendszammal.
--
Meszaros Geza
+ - probavezetes. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ket hete volt alkalmam kiprobalni egy citroen plurielt.
itt angliaban ket model van forgalomban, 1.4-es motorral kezi valtoses
1.6-al (semi)automata.
En az 1.6-ost probaltam. (az 1.4-eshez nem lehet extrakent sem venni
olyan dolgokat, mit tarcsafek hatulra)
A valto hasznalhato automatakent, illetve valthato a valtobottal, vagy
a kormany mellett levo karokkal.
Maga a belso igazan nem nyugozott le, nem ereztem azt, hogy "ez az
auto kell nekem" :-(
Tetszik a teto ahogy lenyilik, csak utana ki kell szalni, es a
csomagtartoba beforgatni a hatso ablakkal egyutt az osszehajtogatott
tetot.
Ami jobban zavart, hogy a tetosineket a kocsin hagyva nem igazan
kabrio (talan annyira mint az osszes ablak es a tetoablak kinyitva egy
masik autonal :-) ), azokat leveve, meg nem lehet a kocsiba elhelyezni
oket, nelkuluk meg nem nyilik a teto, tehat eso eseten csak oruli
lehet annak, hogy vizalloak az ulesek :-).
A fordulatszammero eleg otletes (a muszerek felett mozgott egy
mutato), viszont a sebvalto tetu lassu (gyorsitani akartam,
visszavaltottam, nyomtam neki egy koveret, es a valto kb egy masodperc
mulva reagalt is.
folyamatos gyorsitasnal felvaltva erezhetoen megtorppan a kocsi,
mielott ujra nekiiramodna. Kanyarban egesz jol viselkedett, de a valo
nagyon nem nyerte meg a tetszesemet.

Most a hetvegen meg elmentem kiprobalni egy masik autot.
Ja igen, Londonban kovalyogva lattam egy uj emeletes buszt (a rendszam
alapjan leghamarabb ez ev marciusaban lett uzembe allitva), es nagyon
megfogott, hogy az osszes hatso lampaja egyseges szurke volt, majd
fekezeskor ill. indexnel lattam, hogy LED-ek vilagitanak benne.

Szoval az auto: www.paralelldesigns.co.uk cimen lehet rola olvasni :-)
Hat, azt hiszem meggyozo volt a demo, hogy ilyen KELL nekem :-)
Sajnos biztositas miatt nem vezethettem, de azt hiszem jobb is, a
hatarait igy jobban tudtam ertekelni (bar egyszer sem sikerult addig
elvinni a kocsit a sofornek, bar neha halalfelelmem volt, amikor meg
mindig nyomta neki, amikor en mer reg fekeztem volna :-) )
Az autorol csak annyit, hogy amiben ultem abban 400 lovacska tombolt
egy v8-as tuningolt rover motorban, es az alig tobb mint egy tonnas
autot 4 mp alatt repiti 100km/h-ra. ilyen gyorsulast repuloben sem
ereztem meg, a fejem nem tudtam megtartani egy-egy kovernel :-).
Kanyarban meg mintha sinen ment volna :-)
Raadasul megoldhato az almom, hogy kozepen legyen a kormany es ket
oldalon meg ulhetnek a csajok, a valto meg hogy ne zavarjon a
beszallasnal soros a kormanyrol valtva.
A srac eloszor azt mondta, hogy nem igazan jo otlet, mert a kasztni
merevsege banna, de aztan gondolkodott egy kicsit, es ugy dontott,
hogy megis megoldhato, sot azt is ajanlotta, hogy megcsianlja a vazat,
es ha nem tetszik, akkor nem kell kifizetnem (na ezt hivom en
ugyfelszolgalatnak :-) )
Ugy nez ki, akkor hogy meglesz az almom :-)
Eloszor ugy tervezem, hogy minimalis konfig-al indulok (egy 200 LE-os
3.9-es motort tud adni 500 fonttert, mig a V12-es BMW a maga majd 500
LE-vel 7-8000 font)
Persze vannak dolgok amin nem akarok sporolni, pl. nem az alaparu
fektarcsak lesznek rajta, hanem a hatalmas szelloztetett brembo (nem
zavar ha kezdetben nem megy igazan, de megallni meg akarok tudni),
igaz az 2000 font felar.
Apropo, mennyiert csinal meg egy jo fenyezo Mo-on egy teljes kasztnit
? (itt a srac kb 4500 fontra saccolta, ami tobb mint masfel millio
forint, de hozzatette, hogy ok Londonban vannak, ami dragabb, ha tudok
olcsobb helyet, akkor csinaltassam meg ott, sot akar az uvegszalat
olyan szinben szinezi amilyenre akarom, es uzembe allithatom fenyezes
nelkul is, aztan Mo-on labon elvezetve lefenyeztethetem, a forgalmiban
ugyis csak az lesz benne, hogy mondjuk sarga, az hogy az
muanyag-sarga, vagy fenyezett, az nem erdekel senkit :-))
Szoval visszaterve, azt a hangot ahogy a V8-as szolt, nem is ertem
hogy minek rakott abba a kocsiba radiot :-).
Persza a muhelyben beinditott egy V12-est is, az meg aztan meg inkabb
enekelt :-) Nem sufnituning-repedtkipufogo hang :-)
Na ennyit mara, huzok haza :-)

A'kos
+ - fek kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

No, most hogy agyontargyaltuk a kulonfele fekeket, lenne egy kerdesem az
okosokhoz. 
Ugye az volt a konkluzio, hogy minden auto fekjei kepesek a kerekeket
allora fekezni. Akkor viszont mi ertelme van a draga, 6 dugattyus Brembo
es egyeb szuper fekeknek? 
Tovabba miert van akkor kulonbseg a kulonbozo autok fekutja kozott, ha
mindegyik kepes allora fekezni a kerekeket? 
Nem, nem vitatkozni akarok, csak erdekel a dolog. 
Udv,
G. 


__________________________________
Do you Yahoo!?
Yahoo! SiteBuilder - Free, easy-to-use web site design software
http://sitebuilder.yahoo.com
+ - Re: kalapozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Sunday 10 August 2003 13:43, Triznyak< wrote:
> Tobbszor elprobaltuk, vezetoket egymassal valtva, mindig az ABS nelkuli
> allt meg hamarabb, ha nem fekeztek allora a kereket. Ugyanaz az auto
> kikapcsolt ABS-szel is hamarabb allt meg, mint amikor mukodott az ABS.
> Az autok egyforma Ford Mondeok voltak egyforma gumikkal. Az autok es a
> gumik kevesebb mint 2000km-t futottak.

Csak kivancsisagbol: ebben az autoban volt veszfek-rasegites? Ha nem, 
probaltatok olyannal amiben van?

-- 
Udv, Sandor
+ - rendor biztonsagi ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> En is lattam ilyet. Ebed utan beszalltak a kocsiba,
>> bekotottek magukat, es csak utana indultak.

>A, ez hulyeseg, csak urban legend, en nem hiszem el.

Ha' mondom! Sajat pilaccsal lattam! :)))

Udv,
Zotya
+ - re: kalapozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Hehe, ez nekem nem eleg a kalapvasarlashoz: majd ha
>> latom!
>> Udv joe
>---------------
>Hitetlen gyaur!!!! :-P
Ateista :))

>Hehe, en mar lattam!!! Beee!
>Tobbszor elprobaltuk, vezetoket egymassal valtva, mindig az ABS nelkuli
>allt meg hamarabb, ha nem fekeztek allora a kereket. Ugyanaz az auto
>kikapcsolt ABS-szel is hamarabb allt meg, mint amikor mukodott az ABS.
>Az autok egyforma Ford Mondeok voltak egyforma gumikkal. Az autok es a
>gumik kevesebb mint 2000km-t futottak.
>
>Udv,  Triznyak
Na, itt van a kutya elasva :) Mondeo a Mondeoval osszemerve nem er :)))
Mondeo az XM-mel osszemerve, az igen. (Amugy hiszek en neked, csak szeretek
szarakodni, mas szoval: hiszem ha latom :D)
Tegnap fogtam magam, kimentem es 100-nal beleleptem a fekbe amikor nem latta
senki. Nem volt se guminyom se nyikkanas. Szerintem nem nyomtam meg eleg
hirtelen a feket, na meg eljatszottam a reakcio idovel is, de a lenyeg: 37m
40cm-re alltam meg ami azert eleg hosszu...
--------
Volt ma nalam egy ismeros aki vagy egy eve kuzd egy 2.1-es TD Xantiaval,
vegre kiderult mi a baj. Az autot 4 evesen vette de nagyon elhanyagolt
allapotban. Elkezdte rendberakni de a motor csak betegeskedett, a
szimptomak: minden hengerben 32bar volt a nyomas, kiveve a 2-est, ott csak
26. Hidegen (telen) is siman indult, de egyenetlen volt a motor jarasa es
gazolajszagot lehetett erezni amig be nem melegedett. Megneztek, kicsereltek
mindent: az elektromos adagolot, az osszes szenzort, szamitogepet minden
szart az utobbi 8 honapban, mignem ma kiderult a turpissag: a 2 henger
hajtokarja S-be meg van hajolva, igy a dugo felso holtpontja 0.5cm-rel
alacsonyabban van mint a tobbi, normalis dugattyue. (Szaki  szerint latszik
hogy ott szelepet csereltek, valoszinuleg elcsesztek a vezerlest egy
pillanatra, vagy viz/gazolaj kerulhetett a hengerbe es a hajtokar meghajolt
amikor elindult...)
Es a srac igy hajtott bele 40000km-t :)
--------
Hetvegen 3 napos Citroen tali Agardon. (DS-ek, Kacsak, CX-ek, BX-ek, XM-ek,
es puccos gepek, meg aki jon) Masodik napon erkezoknek 9-10 ora kozott
gyulekezo a szekesfehervari Tesco parkoloban.

Udv joe
XM 2.1TD
+ - ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Az ABS jonehany eloirasnak es feltetelnek kell megfeleljen, ezek
> > nagyresze elsobbseget elvez a fekut hosszaval szemben!!!!
> > (stabilitas, iranyithatosag, perdito nyomatek, futomu lengesek
> > stb.)

>  Igazad van, az ABS-nek sok eloirasnak kell megfelelnie, de ezek
>  kozott sem a stabilitas, sem a perditonyomatek, sem a futomulengesek
>  nem szerepelnek, ezek kozvetve befolyasoljak azt, ami viszont
>  kovetelmeny, az elerheto lassulasok bzonyos szituaciokban, es az
>  iranytartas. HAÁSZ Attila
-----------------
Ujbol ideznek magyarazas helyett, a Bosch ceg ABS-szel foglalkozo 
kiadvanyabol!
"Az ABS-szel szembeni kovetelmenyek.
-a fekezes szabalyozasanak mindenfele utviszonyok kozott lehetove kell 
tennie a _STABILITAST_ es a kormanyozhatosagot;
-az ABS hasznalja ki optimalisan a kerekek fekezhetoseget az adott 
utfeluleten, de a _MENETSTABILITASNAK_ es a kormanyozhatosagnak elonyt 
kell elveznie a fekut rovidsegevel szemben.
-a szabalyozasnak gyakorlatilag kesedelem nelkul kell alkalmazkodnia az 
utfelulet tapadokepessegenek megvaltozasahoz. Szaraz es jeges uttest 
valtakozasakor a kerekek _BLOKKOLASA_ olyan rovid ideju legyen, hogy ne 
befolyasolja az auto_ STABILITASAT_, illetve kormanyozhatosagat
-eltero tapadasu utfeluleten ( jobb kerek jegen, bal kerek szaraz 
aszfalton) valo fekezesnel az elkerulhetetlenul keletkezo 
_PERDITONYOMATEK_ csak olyan lassan novekedhet, hogy atlagos vezeto is 
konnyen korrigalhassa ellenkormanyzassal.
- kanyarban a jarmunek a fekezes kozben _STABILNAK_ es kormanyozhatonak 
kell maradnia
-hullamos uttesten is kovetelmeny tetszolegesen eros fekezesnel a 
_MENETSTBILITAS_, a kormanyozhatosag es az optimalis lefekezettseg
-a periodikus fekezesek miatti jarmu _BELENGESEKET_ el kell kerulnie"

" ABS szabalyzaskor kiegeszito _PERDITONYOMATEK_ kesleltetesre is 
szukseg van, kulonosen akkor, amikor egyenlotlen tapadasi tenyezoju 
uton, panikszeruen fekezunk. A rendszer keslelteti a fekezonyomas 
novekedeset annak a kereknek a fekmunkahengereben, amely a nagyobb 
tapadasi tenyezoju utfeluleten gordul."
Robert Bosch GmbH

Ez az aprocska ceg bizonyara nem kompetens a kolegaddal szemben, hiszen 
O"k csak kitalaltak, megalkottak, mai napig fejlesztik es gyartjak az 
ABS rendszereket.
Valoszinuleg megtevesztesbol beszelnek ennyit stabilitasrol, 
perditonyomatekrol, belengesrol! En bolond, bedoltem nekik, de hala 
Neked mostmar tisztan latok!
Megyek es visszakerem a tandijjat!! :-(

Udv,  Triznyak

Ui:
>  Egyik oldalon beton, masik oldalon jeg, satufekezeskor normalis
>  kormanymozdulatokkal egyenesben tarthato az ABS-es kocsi.
>  Kovetelmeny.
---------
Nagy dolog a kovetkezetesseg!!!!!
 Tehat a stabilitas nem eloiras, mindossze csak kovetelmeny. ( persze 
tudom en, a ketto nem ugyanaz, legalabbis "bizonyos szempontbol")

ABS kifujt!!!!! Matol azt sem tudom, hogy miaz! :-P
+ - hajtasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  A kerdes az volt hogy a kereszt motoros autoknal miert nem a motor
>  ele teszik a kihajto tengelyeket. Valaki a feltengely csuklok korlatozott
>fordulasi szoget hozta fel ervnek, de ez szamomra nem eleg meggyozo,
>ugyanis szerintem letenek olyan csuklok amik nagyobb szogben el
>tudnak fordulni (kardankereszt?).
>G.
------------
Szerintem meg nem leteznek! (legalabbis autoban nincs) A pillanatnyilag 
alkalmazott  csukloknal egyszerubb, megbizhatobb, tartosabb es a celnak 
megfelelobb nincs! ( a francia autokban eloszeretettel alkalmazott 
formedvenyre ez nem vonatkozik!)
A kardankereszt kb. 1harmadnyi szogkiteresre kepes mint a Rezepa fele 
csuklo. Raadasul ketto kell belole a szoghiba kiegyenlites miatt!

Udv,   Triznyak
+ - fizeto parkolast senkinek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>akikkel eddig kicse_tek es nem parkolhattak a munkahelyuk
>kornyeken, most valahogy nem ereznek egyutt a fizeto ovezetek 
>lakosaival, hanem egyenesen elegtetelt ereznek, 

Jo magyar hozzaallas... dogoljon meg a szomszed tehene is. Kiraly.

>Ezt az egesz fizeto parkolas dolgot csirajaban kellett volna elfojtani.

Ez igaz.
-- 
Udv,
    Hunter

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS