Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 320
Copyright (C) HIX
1999-03-12
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Sziasztok! (mind)  11 sor     (cikkei)
2 minoseg (mind)  45 sor     (cikkei)
3 Koszonet es kerdes, Skoda alkatresz (mind)  31 sor     (cikkei)
4 Vectra (mind)  29 sor     (cikkei)
5 Robogora vamok! (mind)  12 sor     (cikkei)
6 gyujtaskabel ellenallas (mind)  19 sor     (cikkei)
7 Diesel le'gtelenite's (mind)  64 sor     (cikkei)
8 Elado hasznalt autok (mind)  25 sor     (cikkei)
9 AUDI 100-ast vennek (mind)  15 sor     (cikkei)
10 Re:Rover-fogyasztas (mind)  12 sor     (cikkei)
11 Re: kinek az igaza??? (mind)  15 sor     (cikkei)
12 "sot ismerek konkret peldat arra, hogy Audi-gyar beszal (mind)  29 sor     (cikkei)
13 Fiat uno (mind)  9 sor     (cikkei)
14 Re: Fiat Brava a megbizhatosagi lista elen ( 12 sor ) A (mind)  24 sor     (cikkei)
15 Re: Fiat Brava a megbizhatosagi lista elen ( 29 sor ) A (mind)  19 sor     (cikkei)
16 Re: gyujtaskabel ellenallas ( 23 sor ) AUTO #318 (mind)  40 sor     (cikkei)

+ - Sziasztok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha valakinek van tapasztalata egy 4-5 eves Toyota Corollaval kapcsolatban
legyen szives informaljon. A masik: van valakinek informacioja arrol, hogy
mennyit fogyaszthat egy 88-as evjaratu automata valtos BMW 735i, ugyanis a
fenti autok valamelyikere cserelem az enyemet
Elore is koszonom.
Peter Szigligeti M.D.
Department of Physiology
University Medical School of Debrecen
H-4012 Debrecen, P.O. Box 22, Hungary
Phone:(36)-52-416-634  Fax:(36)-52-432-289
E-mail: 
+ - minoseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok:


Utoljara a minoseg vitahoz:

Ma a nagy alkatreszgyarto cegek tobb autogyarnak szallitanak be
egyidejuleg,
 igy minimalis minosegi kulonbsegek  vannak.
Ugyanolyan digomanias vagyok, mint oromomre meg nehanyan itt a listan, 
de szerintem a legjobb minoseget a japan gyartok allitjak elo. 
Erdekesseg: XY beszallito cegnel dolgozo kozeli es szavahiheto ismeros 
( nem emlitem sem a ceg nevet, sem a termek jelleget ) mondta, 
hogy az altaluk teljesen azonos minosegben eloallitott alkatreszt 
Esztergomban nem tartottak eleg jonak, am Gyornek azota is szallitanak. 
Ezzel nem azt akartam mondani, hogy a Suzuki jobb az Audinal, csak
elgondolkodtatott.

Mas:
Auto Bild teszt - kozepkategoria cca 98. augusztus. 
Ot resztvevo: Audi A4 1.6, Nissan Primera 1.6, Opel Vectra 1.6 16V, 
Renault Laguna 1.6 16V, Volvo S40 1.6.
Vegeredmeny: 1. Laguna, 2. Audi (cca 2 pont hatrany), 3. Opel (cca 2pont
hatrany),
 4. Nissan ( cca 5 pont hatrany ), 5. Volvo ( cca 5pont hatrany ),
mindig az elotte levohoz merve.
Mar ez is enyhen meglepett, de az arak meg inkabb.
 A legolcsobb Renault es a legdragabb Audi kozott cca 7000 DM
arkulonbseg volt, 
de pl. az A4 es a Vectra kozott is csak 2-3000. 
A pontos adatokra nem emlekszem, ha erdekel valakit megirom.
Tanulsag szamomra: 1. a Renault Laguna tenyleg jo, mert a nemet
teszteloket
 iranta valo elfogultsaggal nehez lenne vadolni.
2. Mi indokolja itthon az A4-es a tesztbeli CD felszereltsegu Vectra 1.6
tobb mint egymillios,
 ill a Laguna es Primera A4-hez mert ketmillios arkulonbseget. Szerintem
es a teszt alapjan semmi.
Meg egy dolog ami megmaradt bennem: az Opel Ecotec sokkal rugalmasabb 
volt minden mas motornal ( csak a Renault kozelitette meg), a Volvonal
csaknem tiz! masodperccel
 hamarabb gyorsult 60-100-ra IV-ben es 80-120-ra otodikben.

Elnezest, ha hosszu voltam

Janika
+ - Koszonet es kerdes, Skoda alkatresz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Koszonom mindenkinek a gyujtokabel fajlagos ellenallasaval kapcsolatos
kerdesemet. Sajnos eleg regen tanultam es azota sem volt ra szuksegem.
Kulon koszonom Krisztikenek aki elsoeves a villanykaron.
A neki irt koszono level visszapattan. :-(

A valaszok utan uj kerdes illetve inkabb velemeny nyilvanitas.
A gyujtokabelnek, ha normalis anyagbol van es szokasos hosszusagu
( 1 m-nel rovidebb) akkor az ellenallasa 1 Ohm- nal kisebb.
Vagyis a csokkentett ellenallasu gyujtokabel csak un. optikai tuning.
Azt hiszi a fazon, hogy attol jobban megy.
Ugyanis a kabel ellenallasa elhanyagolhato (ahogy gondoltam is) a
gyujtoaramkor, a zavarvedo ellenallas es az iv ellenallasahoz es a
csatlakozok atmeneti ellenallasahoz kepest.
( Impedanciat illett volna irnom ? Talan nem, mert most csak az ohm-os
osszetevorol beszeltunk. )
Jol gondolom ?

Skoda alkatresz:
Fonokom keres 1985-os kiadasu Skoda 120L autoba
motorblokkot.
Menet kozben tortent vele valami.
( Kikonyokolt valamelyik hajtokar ? Mindegy. :-( )
Mivel allitolag azon van a motorszam is, igy hivatalosan, szamlaval
szeretne megvenni. Tudtok bonto cimet ?
Szekszardon elunk, de Budapest is elerheto.

Elore is koszonom !

Udv. Tibi
+ - Vectra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok,


kis szerencsevel hozzajutottam olcson egy Opel Vectra 1.8i (90 LE)
1991-es autohoz. Tetszik, ahogy megy, de van egy-ket eszrevetelem.
Ezelott egy 1.6 VW Passattal jartam, 1986-os.(70 LE)

- A Vectra ketsegtelen jobban megy mint a Passat, a loerokulonbseg
miatt. Annyira azonban megsem. Kisebb lenne aranyaiban a nyomatek? Eleve
lustacska auto lenne?
- A valtokar iszonyatosan rezonal, ezert egesz uton egyik kezem a
kormanyon, masik a valton. Volt nemreg szo, hogy a Kadett valtoban
valami muanyag szeret elkopni. Igaz lenne ez a Vectrara is?
- A vezetooldali ablaktorlo nem torol vegig, fuggoleges helyzet elott
megall. Ez csak az ablaktorlokar atugrasa a racsnis tengelyen, vagy
valami finomabb?
- ABS van az autoban. Meg sosem vezettem ABS-es autot. Az elozo gazdaja
szerint neha, hirtelen fekezesnel _mintha elmenne a fekero_. Szerviz
szerint a fofekhenger OK. Jellemzo ez az ABS-re?
- Mennyire lopjak ezt az autot? (Bar, ha 8 ev alatt nem loptak el...)
Riaszto van benne.
- Van az elektromos ablakemelo kapcsoloi (kozepen) mogott egy kis gomb.
Ez mire valo?
- Mire kell meg ugyelni? Tippek, trukkok.

Ha meg nem sertek senkit, valaszokat ide is kernek:
mailto:

Udv:	Viktor
+ - Robogora vamok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Auto-sokk!

Egy baratom kerdeset tolmacsolom feletek:

>Nezegettem robogo hirdeteseket, eleg olcsok Nemetorszagban. 
>Lehet, hogy vennek egyet magamnak, csak azt nem tudom, hogy 
>milyen vamszabalyok vannak erre vonatkozoan.

KOSZI a valaszert:

vagy a baratom cime: 
DE johet ide a listara is MINDIG olvasom!
+ - gyujtaskabel ellenallas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tibi kerdezte:
: > hogy 80 Ohm*m az ellenallasa, ami az en gyari 1400 Ohm*m-hez kepest
: > tenyleg nagyon keves.
: Magyarazza meg nekem valaki, hogy mit jelent ez az ellenallas vagy
: micsoda
: ! Villamosmernok vagyok, ugyhogy ismerem a szakszavakat.

Ez a vezetek fajlagos ellenallasa akar lenni. "Rendes" helyen Ohm*mm2/m a
mertekegysege, de "elvetemult" alakok kepesek a mm2/m -t egyszerusiteni,
igy jon ki az Ohm*m. 1 Ohm*m tehat egy 1 meter hosszu, 1 m2
keresztmetszetu vezetek ellenallasat 1 Ohmosra csinalja. Ennek fenyeben a
80 ill. az 1400 nekem inkabb ruhaszaritokotelnek tunik, mintsem kabelnek
[a re'z valahol 10^-8..10^-9 Ohm*m nagyasgrend kornyeken tanyazik,
fejbol nem tudom pontosan]. :-)

Udv,
marky
+ - Diesel le'gtelenite's (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 

Nagyon koszonom a ta'rgybeli korrekt infot!

Nagyon tudsz! Kivancsi lennek mivel foglalkozol, mert anno ge'pe'szvonalon tana
'raimto'l sem kaptam ilyenkor szakszeru"bb va'laszt!
Azt hiszem - ha ba'rmi hasonlo ke'rde'sem lenne - maganlevelben megkeresne'lek.

Olommentes benzin kerdes: Va'rtam, hogy valaki korrektan hozza'szol, de mielott
 lecsengene a vita irok. Teny az olom nem a termeszetbe valo. De biztosra vesze
m az aromas szenhidrogenek amit a katalizator nelkuli autok kipufognak - legala
bb annyira mergezo - az sem!.
Nem tartom jo otletnek, hogy a lenyegesen magasabb onkoltsegu, agyonkrakkolt 98
-ast adalekoljak. (Teli leallas soran ezek a krakklancok egyesulhetnek, evek al
att akar 70-76 nyersbenzinig sot neha a petroleumig)

Ismereteim szerint az igazan elvalaszto vonal nem is a kene's, hanem a szelepfe
'szkek edzettse'ge (altalaban cementaltsaga). (LADA cemnetalt, FIAT 125, 126, S
koda nincs edzve!)
A finomkrakkolt (olommmentes) benzin a kopogast ugyan csokkenti (ROZ megvan), d
e az egest maskent moderalja, mint az olomtetraetiles adalek. 
Nagyobb tranziens tehelesek erik az egesteret, ez persze fokent a (edzett) szel
eptanyerokat erolteti, ami elsosorban a le nem edzett szelepfeszket koptatja am
it az olom jotekony puha parnaja sem ved meg (emiatt lathatjuk - pl LADA - a sz
elepvezerlesi szogek korrekciojat az olommentes face liftingelesnel), de nem te
sz jot az egester mas elemeinek sem. Szent velemenyem, hogy ez a masodik fo csa
pas a KGST-beli autokra a lakott teruleten bevezetett 50-es korlatozast kovetoe
n. Olomadelek nelkul ugyanis a motorok elettartama jelentosen lecsokken. 
Nem tartom jo megoldanak az adalekolast, ugyanis minden tulajdonsagat az olomte
traetilnek keptelen hozni. Ruszkik evekig kiserleteztek pl. vaskarbonillal, mir
e kiderult, hogy erosen korrodalja a motort. Sokat jartam UNI-s (kaliumbazisu (
?)adalek)lottyel Szlovakiaban - lassan 5 eve nincs olmozott benzinjuk - kocsi 2
x olyan nehezen indult, tobbet zabalt, gyengebben ment, miutan elkopott az olom
 a szelepfeszkekrol csilingelt a szelep (ra'ada'sul ez a koszos adalek (az AVAN
TI-s PowerSlide leirasnal jottem ra')) feloldja a mar szelepfeszekre lerakodott
 olmot (is). Tehat azzal kevergetni nem ko'ser. Azota inkabb adalekolas nelkuli
 olommentessel jartam (126p), persze minden masodik, (max) harmadik tankolas ol
mozott volt. 

Ugyan Pesten nem megolda's, de minden harmadik Mo-i lakos (szloven, horvat, sze
rb, roman, ukran) hatarszelen lakik oket csak biztatni tudom arra, hogy ismerje
k meg szep o'hazankat, az utazas pedig a lenyegesen alacsonyabb (olmozott) benz
inaraknak koszonhetoen ugyis ingyen van! Minden harmadik tankolas amugy is jo a
lkalom egy csaladi kirandulasra.

Ami igaza'n jo megoldas lehet itt Pesten - az eppen az LPG. Ugyan az olom valob
an nem keni a szelepek kornyeket, de a tranziens terheles (tobb hidrogen a szen
lancban -> lagyabb eges, 100 koruli oktanszam, kisebb CH kibocsatas; kulfoldon 
- lasd www.Autoklub.hu - palackbol atfejtett gaz koruli arak (pl. HR80, CZ80, P
L60, NL80, I100 Ft/l stb.)). Max. 20%-kal fogyaszt tobbet gazbol a kocsi, mint 
benzinbol.
Gazhoz egy adalek: RO-ban Csao idejen sokan jartak gazzal teljesen legalisan, f
eleakkora gazarakon, s mindig volt gaz - akkor is mikor haromnapos kilometeres 
sorok alltak. Ennek ellenere eleg kevesen alakitottak at a kocsiikat, mert a mo
tor lenyegesen hamarabb - pl. DACIA 50-100 ekm - tonkrement. Nem csak a szelepe
k, a huvely is. Erre sok oka lehetett: pl vizes gaz, de a fo oka szerintem a bo
rzalmas minosegu roman motorolaj volt - ami minima'lisan sem kente nem csak a s
zelepeket, de normalisan meg a hengerfalat sem - olomhiany. (A hengerfalkenest 
azota ujabb olajadalekokkal mar megoldotta'k, am a szelepeket meg mindig nem si
kerult) 


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Elado hasznalt autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Ha mar igy belejottem, irok egy par elado autot.

VW Golf II, 1985-os evjarat, 1.8 benzines, 3 ajtos.
Rozsdamentes karosszeriaval, gyonyoru gyari(!!!!) feher karpittal.
Jo gumikkal, napfenytetovel, friss vizsgaval (I.27.).
A motorja nagyon jo, a futomuve tokeletes.
Iranyar: 549.000.- Ft

Lada 1200 S, 1985-os evjarat. Jo karosszeriaval, nagyon jo motorral.
4 vadonatuj gumival, napfenytetovel, uleshuzattal.
Vizsga 99.06-ig.
Iranyar: 169.000.- Ft

Opel Astra 1.7 DTL, (kisturbos), 1994.XII. havi, bordo, otajtos.
137000km-rel, legzsakkal.
Nagyon jo allapotban, hibatlan karosszeriaval.
Iranyar: 1.590.000.- Ft

Ha erdekel valakit valamelyik, az azonnal irjon.


Best regards,
 Nagy                          mailto:
+ - AUDI 100-ast vennek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem vagyok egy suru hozzaszolo, de azert neha...  ;-)

Szoval:
AUDI 100-ast vennek, csak dizel es 1984 es 87 kozotti erdekel.
Nagyon jo lenne ha klimas lenne, mas extra nem elony.
Csak kifogastalan motorral es valtoval rendelkezot szeretnek.
Ha valaki tud ilyenrol a kozeleben az mail-jen legyen szives az
cimre.

Elore is koszi.

Best regards,
 Nagy                          mailto:
+ - Re:Rover-fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HELLO

>nem tudja valamelyikotok, hogy egy 4-5 eves 1.4-es beznines Rovernek
>mennyi lehet a fogyasztasa? Sajnos tipust nem mondtak csak ugy ajanlottak

A gyari adatok 6.8-7.1 l/100km-re.Nagyon sok fugg a motor optimalis
beallitasatol.
Udvozlet:
DEME-AUTO/keszpenzes gepkocsiatvetel/
1037.Bp.Becsi 240
Tel:06-309-9597-347

+ - Re: kinek az igaza??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A KRESZ szerint egyiranyu utcaban csak a jobb oldalon lehet
     parkolni, tovabba ami a KRESZ szerint tilos, azt nem erositik 
     meg tablaval. 

Hello
En is szeretnek megfejteni egy hasonlo jelenseget.
A Hatar uti metro megallo kozeleben, van egy nagy ures 
terulet, nagyresze aszfaltozva van, kisebb resze fold. Minden 
oldalrol autout hatarolja. Ezen szoktak parkolni, akik metroval 
mennek tovabb. Kozben ilyen "kozterulet felugyelok" bunteto
cedulakat helyeznek el az autokon. Milyen alapon? 
Ha epp arra jarok, mindig "be" szoktam nekik "mutatni", de megis :)
Gondoltam, hogy bekeszitek az ules melle nehany tojast is, de 
rosszul celzok... 
Udv: Po:li
+ - "sot ismerek konkret peldat arra, hogy Audi-gyar beszal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

a minosegi kontrollon - ach, akkor ez mehet az olaszoknak, azoknak jolesz."
Eleg szomoru, hogy ezt az olaszok belerakjak az autojukba.:) Egy ujabb adalek, 
miert nem veszek tobbet olasz autot.:)

"Rozsdasodik, meg zorog meg minden, de azert olyan technikai megoldasok vannak 
benne, ami egy
korabeli nemetben sem - pl. tessek megnezni Ritmo 135TC elso futomuvet kivulrol
, nem fogtok benne fektarcsat latni. Nem a konnyen koszolodo kerekben van, nove
lve a rugozatlan tomeget, hanem a feltengely masik vegen, ahogy egy rendes spor
tautonal lennie kell" 
Valoban, a korabeli nemetben azert nem volt mar, mert tovabb fejlesztettek, es 
az olaszok nem tudtak meg lekoppintani. Amugy 135 TC egy nagyon jo auto volt, a
mig ment, tele digos megoldassal. Egyet elfelejtettel, itt most "utcai" alap au
to(k)rol volt szo. Mert akkor emlitsuk meg a VW Sciroccot, ami mint muszaki, mi
nt feeling oldalrol nezve is olyan megoldasokat tartalmazott, melyek az olasz k
ocsikba joval kesobb kerultek bele. A VW Corradot mar nem is emlitem.
Meg annyit a temahoz, valoban van 20 eves Fiat az utakon. Nem azt mondtam, hogy
 nincs, hanem azt, meg kell nezni az azonos kategoriaban es evjaratban a Fiatok
 es VW-k kozotti kulonbseget, szerviz es alkatresz igenyt. Tobbek kozott ez is 
magyarazat arra, miert nem tudja tartani az arat a Fiat.:))

Na, reszemrol is lezarva a vita tema, es tenyleg koszi a tovabbi infokat a Fiat
okrol.


 Kovács Attila

___________________________________________________________________
[NEXUS - ingyenes email & honlap mindenkinek - http://www.nexus.hu]
+ - Fiat uno (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeretnék segitséget kérni az allábi témába
Van egy FIAT Uno 1,4 td 86-os kiadásu kocsim az elsö problémám az
olajnyomással van, inditásnál, akár hidegen akár melegen nem mindig alszik
el rögtön a lámpa, van amikor pörgetni kell a motort hogy elaludjon van
amikor már inditozás közben elalszik, a hiba rendszertelenül jelentkezik.
Ajánlották hogy cseréljem ki az olajszüröt szelepesre de nem vált be. A
másik problémám a fordulatszámmérövel van, kevesebbet mutat a kelleténél.
A válaszokat elöreis köszönöm

+ - Re: Fiat Brava a megbizhatosagi lista elen ( 12 sor ) A (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

On Sun, 7 Mar 1999  wrote:

> A legfrissebb Auto-Motorban azt olvastam, hogy a Dekra
> szerint a 3 evesnel fiatalabb autok koreben a Fiat Bravo/Brava
> paros a legmegbizhatobb, vagyis ez igenyelte a legkevesebb
> rendkivuli szervizelest a kotelezo szervizeken tul.
> 
> Ez azt jelenti, hogy vege a megbizhatatlan elektromos
> rendszerek korszakanak, vagy ilyen fiatalon eddig sem volt
> baj a Fiatokkal ?

4 eves cinquecentot nyuzok. Vannak elektromos gondok (belso vilagitas
kapcsolo, hatso ablakmoso, neha gyutjas kihagyas), de soha nem hagyott az
uton.
Rugnek is nagyot bele, ha egy fiatal auto ilyent csinalna.
 

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - Re: Fiat Brava a megbizhatosagi lista elen ( 29 sor ) A (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

On Mon, 8 Mar 1999  wrote:

> tokeletes Golf IV-nel, de ezert meg tenyleg nem megy kulon szervizbe
> az ember. Ha meg betartod a kotelezo szervizperiodusokot, es
> tisztessegesn atnezik, akkor tenyleg nem lehet gond.

most, hogy gondolkozom...
A Passat/audi80 tarsasagnal volt szokas az alapjarat szabalyozo IC
elszallasa. A szervizek ezt ECU cserevel orvosoltak, az IC maga nehezen
beszerezhto ,de kb 2000 Ft-os alkatresz.
Ilyen tipushibat meg csak Bosch elektronikanal lattam...

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - Re: gyujtaskabel ellenallas ( 23 sor ) AUTO #318 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

On Wed, 10 Mar 1999, Varga Tibor wrote:

> 
> A tegnapi szamban volt:
> > Engem most csak ez csokkentett ellenallasu kabel erdekelne. Azt
> mondjak,
> > hogy 80 Ohm*m az ellenallasa,
> > ami az en gyari 1400 Ohm*m-hez kepest tenyleg nagyon keves.
> 
> Magyarazza meg nekem valaki, hogy mit jelent ez az ellenallas vagy
> micsoda !
> Villamosmernok vagyok, ugyhogy ismerem a szakszavakat.

szerintem vezetokepessegre gondolt, azaz hogy 1m kabelnek mekkora az
ellenallasa.
 
> En eddig ketfele gyujtokabelt lattam. Az egyikben  valami fekete vezeto
> anyag volt. A masikban meg vorosrez. Ennek az ellenallasa biztosan 1 Ohm

A regi megszakitos gyujtasoknal tenyleg a minel kisebb ellenallasra kell
torekedni. A joval nagyobb primer aramot hasznalo elektronikus
gyujtasoknal (ahol nincs megszakito ,a primer tekercs ellenallasa pedig
kisebb, mint 1 Ohm), ott nem erdemes elterni a gyaritol!

Az egesz gyujtorendszer, a primer es szekunder kor is, hangolt rezgokor.
Ha itt ellenallast, kapacitast, idnuktivitast valtoztatsz, nehez
megmondani a hatasat.

A megvaltozott rendszer befolyasolja az gyertyaelektrodan keletkezo iv
idotartamat, de a meghajto tranzisztor vedelmet ellato zener dioda meretet
is. Megfelele muszeretezettseg es ellenorzes nelkul nem javasolt a
gyaritol elterni.

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS