Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 185
Copyright (C) HIX
1998-10-28
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Ket kerdes (mind)  16 sor     (cikkei)
2 Re: tolvajijesztgeto, UV lampa (mind)  22 sor     (cikkei)
3 Re: *** HIX AUTO *** #184 (mind)  26 sor     (cikkei)
4 GAY-xxx (mind)  21 sor     (cikkei)
5 auto (mind)  5 sor     (cikkei)
6 Akuvit (mind)  11 sor     (cikkei)
7 VW LT (mind)  5 sor     (cikkei)
8 4-5 eves auto (mind)  17 sor     (cikkei)
9 Valasz antforce@cyberspace.mht.bme.hu-nak (mind)  60 sor     (cikkei)
10 Motortuning, vagyis inkabb teljesitmeny-visszaallitas (mind)  15 sor     (cikkei)
11 Meg mindig Premium lampa (mind)  10 sor     (cikkei)
12 Re: olajkavaras (mind)  50 sor     (cikkei)
13 re: civic jazz (mind)  34 sor     (cikkei)
14 Tatra (mind)  4 sor     (cikkei)
15 trabi-tuning (mind)  11 sor     (cikkei)
16 Meg egy lap (mind)  6 sor     (cikkei)
17 Re:Ritmot soha... (mind)  17 sor     (cikkei)
18 Re: *** HIX AUTO *** #184 (mind)  27 sor     (cikkei)

+ - Ket kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1. Par nappal ezelotti kerdesemre nem jott valasz, ezert megismetlem: 
van-e valakinek tapasztalata azzal kapcsolatban, hogy kell-e attol 
tartanom, hogy a gepi moso osszetori a Szatuna szeltereloimet?

2. Az elso szelvedo felso reszen sok auton latni azt a bizonyos 
szines csikot, amitol nem sut az ember szemebe a nap. Azt tudom, hogy 
lehet kapni felragaszthato, kulonbozo szinu csikokat erre a celra, 
de ez nekem nem igazan tetszik. A kerdes az, hogy hol es mennyiert 
lehetne olyat megcsinaltatni, hogy a 'csik' also szele fokozatosan 
halvanyuljon el? Sok olyan auton lattam, ahol biztosan nem gyari a 
dolog.

Varom a valaszokat a listan vagy maganban.

Koszi,
Viktor
+ - Re: tolvajijesztgeto, UV lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> Az ugye koztudott, hogy a mechanikus biztonsagi kacatok nem igazan
> 1000%osak, de azert erdekelne, ki mit ajanl tolvajijesztgetonek ?
> Lehetoleg ne 20000 ft-ost ...
Ugyan az arat nem tudom, mert a szarmazasi papirok erosen
felnyomhatjak az arat, de alkalomadtan esetleg ingyen is be lehet 
szerezni azt amit ajanlok.
Napi karbantartast igenyel !
A legnagyobb hidegben is mukodik, csak a nyari napsutesben,
melegben van vele gond. :-)
Bernathegyi a hatso ulesen.
Nyarra ajanlatos kicserelni csorgokigyora. :-)

> UV lampat raktak az auto elejere,
> es milyen hudejo volt, mert vilagitott tok messzirol a feher szin
Ha a rendszamhoz kozel rakod, akkor a szembol videozo
rendor kamerajat is megvakitja esetleg.
Hatranya, hogy az UV lampak uzemi feszultsege 100 V folott
van. Igy a kocsiba feszultseg konverter kellene. :-(

Udv. Tibi
+ - Re: *** HIX AUTO *** #184 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

S

> NO pont ezen a szervizteman ragotam a hetvegen, mert aktualis a 10K-s
> a berregon, szoval Suzuki-sok ! Ki hova hordja a lovat, es mi a velemeny?
> Ez most BP-en lenne erdekes. Erdemes mashol megvenni az alkatreszt, vagy
> nem (mert akkor genyoznak, stb), szoval tippek kellenenek szerviz ugyben !
De milyen alkatresz kell a 10000-es szervizre ?? :) marha errol volt 
szo, persze kicsit erdekesen fogalmaztal.. 
Igazabol csak motorolajat toltenek bele, na azon megtakarithacc 
2000 Ft-ot.. Igaz ha mar elmesz megvenni a benzined lesz 
mondjuk 600-700 Ft, szoval ha 1300-at nyersz rajta... nem eri 
meg.. A tobbi meg ugyis csak munkadij, ugy jon ki a 11e ft.. 
Sajna a szamlaim a konyvelomnel vannak, de kb ugy szolt hogy 
osszesen a munkaorak az kb 2 ora 40 perc volt a 10e-es 
szerviznel.. Erdekes hogy nem egesz 20 perc alatt letudtak.. Na 
mind1.. Kb olyabnok voltak a szamlan hogy 850 ft-ert m,egneztek 
hogy eg -e az elso lampam.. meg ilyesmi.. persze volt amit meg 
se neztek megis kerult nekem tobb mint egy ezresbe.. Nos, ez a 
Suzuki top-nal ilyen. .:) Tehat ha oda viszed erre szamitanod kell.. 
Mas cegnel meg tudja a fene, de vannak itt emberek majd leirjak a 
tapasztalatokat... 
Kulonben meg erdemes megnezetned a gyujtogyertyat, mert igaz 
papiron 20e-nel kell cserelni, de nekem meg sok sok 
ismerosomnek is megadta magat 10e km utan... 

AntForce
+ - GAY-xxx (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 [Austria] irta:
>
>Oke, de akkor hogyan itelitek meg a 999 db GAY-xxx rendszamot?
>
>En hideglelest kapok, valahanyszor meglatok egyet.
>Nem akarok vitat nyitni a melegek kontra hetero-k ugyeben, az

A vita-nem-nyitassal meg a hideglelessel egyetertek.

Nemi adalek: (MOKA-ba illo): 2 eve egy vadi uj berelt Daewoo Nexiaval jartam be
 
Europat (kb 7000 km) egy baratommal egyutt. Az indulas reggelen kaptuk meg az 
autot, ugyhogy a GAY-725 -os rendszammal nem tudtunk mit kezdeni. Szerintem 
utana egesz Europa rajtunk rohogott... :-)
Hal' Istennek, az auto nem rozsaszin volt. :-)))

Csakany

DeejayTiszy
+ - auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha valaki tudna nekem moder lengéscsilapítókról műszaki leírás kérem értesítsen
!

Előre is köszönöm.                                     Kardos Péter
   
+ - Akuvit (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ismeri valaki ezt az akkumulator-regeneralo adalekot? Azt irjak rola egy
regi hirdetesben, hogy "novekszik a hidegindito-kepesseg, csokken a belso
ellenallas, jobban tartja a kapacitast." Nem hangzik rosszul. Lehet ezt
valahol kapni? (A hirdetes korara utal, hogy "az MTA Kozponti Kemiai
Kutatointezet szabadalma alapjan gyartja a Lenin MGTSZ, Hatvan.")


 Ed

   A > cimem megszunt. Maganlevelet ugy irhatsz,
   ha felcsereled az >-ban a 'c' betut es a '3'-as szamot.
+ - VW LT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello
Mennyit er egy 89-es VW LT 28 diesel, zart, magasitott,
ha kopott a motorja, es lejart a vizsgaja?
Vajon megeri megcsinaltatni eladas elott?
Udv: Po:li
+ - 4-5 eves auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>  Milyen autot javasoltok 1.5 milkoig, max 4-5 eves korig.
>  5 embernek kell, hogy kenyelmes legyen (ebbol 3 gyerek), es ami
>  a legfontosabb, megbizhato auto legyen. Nem art, ha minel tobb
>  extraval rendelkezik.

Kis tullovessel 1.7-bol mar van Toyota Carina E 1.6 XLi
93/94-es. Baromi kenyelmes, negy es fel meteres hossz,
hatul is siman elferek a 195 centimmel, a csomagter
545 literes! Szegenykeverekes motor, takarekos, es
116 loeros. Megbizhatosag? Az ADAC 4-6 eves aoutokra 
vonatkozo hibastatisztikajanak bajnoka, nemcsak kategoriajanak
legmegbizhatobbja, hanem az osszesitett lista vezetoje is.
Nekem ugyan a ketliteres van, de tudok irni tapasztalatokat.

BGabor
+ - Valasz antforce@cyberspace.mht.bme.hu-nak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello AntForce

Ime a hianyolt adatok:

Debutalas Turin 1978, Genf 1980.
A te dizeled, 1982 Oktobertol kaphato.
Karosszeria:
5 szemelyes limuzin, 920Kg /DIN/, max. terh. 1320/1400Kg
Motor:
negyhengeres, soros, furatatmero 83x79.2mm, loketterfogat 1714cm3,
kompresszio 20.5:1, Telj. 42.5kW(58PS) 4500/min.-nel, Max.nyom. 103Nm
3000/min.-nel
Konstrukcio:
Elokamras dizel, Bosch VE adagolo, 5L olaj kell bele, Akkumlator 65Ah,
Hutovizmennyiseg 7.5L, motor tipusa 138A 5.000.
Valto:
negy ill. otgangos, 3.765 vagy 3.3680
Kerek:
155 SR 13 vagy 165/65 SR 14
Felni:
4.5J vagy 5.5J
Tulajdonsagok:
Max.seb. 145-147 km/h, 1000/min. 4.-ben 30.2km/h 5.-ben 32.4km/h,
"gyorsulas" 18.6-18.9sec 0-100km/h, 15.9kg/PS, fogyasztas
5.3-7.5-6.3 L/100km

Hat ennyi. Remelem segitettem vele. Egyebkent ha egy nem agyonharcolt,
mar 10 ifju titant tulelt autot szereztel, annyira nem is rossz a
Ritmo. Eszi a rozsda, de lehet bontozni, a motorhoz minden kaphato,
keveset eszik, ne menj vele tobbet 110km/h-nal, elmeletileg nem lehet
baja. Ha vennel egy 83-as VW Passatot, azzal legalabb ennyi bajod
lenne, de az ara a ketszerese lett volna. Egy 15 eves autonal mar
minden elofordul, barhol is keszult a vilagon.
Kicsit szkeptikusan bannak autos tarsaink az olasz autokkal
kapcsolatban. Tudod egy NEM korroziovedett auto rohadasi ideje persze
hogy gyorsabb egy tuzihorganyzott autoenal/pl. VW/. De ez az arban is
meglatszik. Nekem eddig egy ALFA90 2.4TD-m volt, most egy FIAT
Marea-m, mindkettoval meg voltam elegedve. Hala istennek nyugodt
ejszakaim voltak eddig, nem ugy mint a frissen-GOLFIVtulajdonos
baratomnak, aki tulvan a 200.000 FT-os szamlan
(riaszto-immobilizer-karc-kormanyzar-rejtettkapcsolo-sotetuveg),
es izgul, mert naponta 10 kapucnis csodalja meg a nemet kezmuvesipar
remeket. Egyebkent a sokat szidott olasz dizelmotorok altalaban Bosch
adagoloval, izzitogyertyakkal, nyomascsovekkel keszulnek. A regi autom
motorja 2.4TD VM-gyartmany, a befecskendezo rendszere a W124-es diesel
mercikben is hasznalatos volt (Bosch). Egyebkent ezzel a motorral
futott meg: Fiat Ducato, Alfa 155, Raiton Fissore Magnum /a Cherokee
fapados ehez kepest, egyebkent ez egy Ducato alvazra epitett oriasi
Fiat Uno, tele regi Alfa kapcsolokkal, muszerfallal stb./, Cherokee,
Gr. Cherokee, Land Rover (!!!), Opel Frontera /a 3.2TD mar Isuzu
motor/, Ford Granada, Peugeot 505 GTD, valamint olasz gyartmanyu hajok
is. Nagyon konnyu megsutni a motort 4000/min kornyeken, foleg a
bazinehez terepjarokban. En 60.000 km-t raktam bele, a vilagon semmi
baja nem volt. Igaz, hogy egyszer sem porgettem 3000 fole /Nem is
kellet, 1500-1800 kozott vigan elment vele az ember/.
Szoval sok sikert a Ritmohoz, feltetlenul nezz ala.


Best regards,
 Parobala                          mailto:
+ - Motortuning, vagyis inkabb teljesitmeny-visszaallitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Csak elriasztasul:
> Anno a Honda CB 750 negy kulonbozo verzioban volt kaphato:
> 27, 34, 50, 73 loero teljesitmennyel. A fojtott valtozatokbol
> "kivenni a dugot" ugy lehet, hogy az ember kicsereli a
> szivocsonkot+fo"fu'vo'ka'kat+fuvokatuket.

Ha a lefojtas utan nem csokken tul sokat a teljesitmeny, akkor a folytas
altalaban egyszeru, pl. szukitik a szivocsonkot, vagy a tolattyut nem
engedik maximalisan kinyitni, esetleg fuvokat is cserelnek. Ennek a
visszaallitasi kotsege < 10.000 Ft. Viszont ha a vezertengelyeket is
cserelni kell, neadjisten a gyujtaselektronikat is, annak nagysagrendje
20-50-100.000 Ft. Ez nem tul gyakori szerencsere. Pl. a regebbi ZZR
1100-asok 147 LE-rol 100ra egyszeruen a gaztolattyu "megakarszatasaval" es
a szivocsonk szukitesevel vannak folytva. Ennek visszaallitasa kb 2-3 ora
melo, es negy uj szivocsonk, ami bontoban 2-3-4e Ft.
+ - Meg mindig Premium lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Annyit dicsertetek az elmult hetekben a Philips Premium lampat,
hogy valahogy a kezembe kerult ;-) 2 db a Cora-ban.
Mar majdnem a kosaramban volt, amikor talaltam rajta egy apro
ontapados cimket, hogy "Atlagos elettartam 250 ora"

Ez eleg kevesnek tunik.
Az egok ott maradtak. 
Van valakinek MAR ilyen iranyu tapasztalata ?

Ga'cs Lajos
+ - Re: olajkavaras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIXeim!

Az alabbi kerdesre az en valaszom, amit megtalalsz a MOL ujsagban is.
Hozza kell tennem, hogy az allamvizsgan ezt a kerdest tette fel nekem a
melyen tisztelt elnok ur es nem egyezett a velemenyunk. (az igaz, hogy o
nem tribologus), ezen aztan elvitatkoztunk egy darabig, (ez nem
befolyasolta a jegyemet), de a lelkiismeretem miatt  utolag tobbszor
utananeztem a dolognak.


> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Olajok! ( 19 sor )
> Idopont: Tue Oct 27 15:00:50 EST 1998 AUTO #184
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> Hello!
>
> Tudnatok nekem segiteni??
> A kerdesem a kovetkezo lenne, lehet e az asvanyi olajat keverni a
> szintetikus olajjal.
> En ugy tudom, hogy nem, de most vittem a ceges autot 30.000 szervizre
> es
> szoba kerult a tema, mivel kerdeztem milyen olajat tettek bele.
> Marmint
> szintetikus vagy asvany
> alapu olajat. A fazon mondja, hogy shell hellix, majd megjegyzi
> mintegy
> mellekesen, hogy ugy
> is mindegy mivel lehet oket keverni. En eleg csunyan neztem ra, de
> annyiban
> maradt a dolog. :)
> Szoval lehet e oket, vagy nem. Ha nem, akkor miert nem?
> Koszi
>
> Ciao
>                         Balazs

Lehet keverni, csak arra kell figyelni, hogy a viszkozitasi osztalya es
a teljesitmenyszintje megeggyezzen.
A mai olajok, mar nem olyan kenyesek, mint 8-10 evvel ezelott, es az
olajgyartok is szinte ugyanazokat az adalekokat hasznaljak.


Udv,  Attila


> -----------------------------------------------------------------------------

        "Úton lenni a boldogság, megérkezni a halál"
> -----------------------------------------------------------------------------
+ - re: civic jazz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Civic jazz ( 12 sor )
> Idopont: Mon Oct 26 07:35:23 EST 1998 AUTO #183
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hi!

Honda Civic 1997-es:
Valaki tudja, hogy mi a kulonbseg a Civic 1.4i(75LE) es a 1.4si(90LE)
motorja
kozott? Szerelok azt modjak, hogy kb 1 oras operacioval at lehet
alakitani
90LE-re. (valamilyen lemezt kell kivenni). Van valakinek atalakitott
1.4i-je?
Garancia elveszik, ha igy atalakitjak? Elektronikat meg kell atszereles
utana piszkalni?

Sziasztok!

A kovetkezo a fentiekkel a helyzet.
Nemeto.-ban loero alapjan emelkedik a biztositas, ezert arra a piacra
keszultek ezek a Jazz fantazianevu autok.
A szivocsoben van egy un. szukito lemez ami kb. 20 perces munkaval
kiszerelheto. (ezt az egyik honda szervizes baratom mondta) Aki ilyen
autot vett toluk az rogton ki is szedette veluk, ugyhogy azt gondolom a
garancia nem vesz el ebben az esetben. De azert nem art megkerdezni
oket... Tehat ennyi a 2 motor (1.4i, 1.4iS)
kozott a kulonbseg.
Ha jol emlekszem tavaly vagy tavaly elott kapott a Honda Hungary 75 db
ilyen autot, pillanatok alatt el is kapkodtak oket, 1.9 mio Ft. volt az
ara.
Tobbek kozott en is lemaradtam rola...

Laci
+ - Tatra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Nem tudja valaki veletlenul, hol lehet informaciokat talalni a Tatra 
_szemely_autokrol? (Muszaki adatok, ar, kaphato-e Magyarorszagon, stb.)
+ - trabi-tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi!

ezt a helyet talaltam a neten:

http://www.belgonet.be/magyar/hack/trabant.html

*komplett* (!!) tuningleirasok trabihoz.
nem-trabisoknak (pl en) is erdekes vegigolvasni.
nem tud veletlen valaki hasonlo pedzset, zsiguli valtozatban?

z.
+ - Meg egy lap (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

meg egy lap... ...vagy ez mar volt?
esetleg innen a hixauto-rol szarmazik?
na mindegy, felfedeztem ujra :-)
vizbefecskendezes reszletes leirasa magyar nyelven:
http://www.nexus.hu/nandy/h2o.html
z.
+ - Re:Ritmot soha... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves AntForce !

Irod, hogy :
>hat, nehez erre valaszolni, mert felo hogy rosssz neven veszed de..

Termeszetesen nem veszem rossz neven, sot orulok a valaszodnak, de...

>a fiat ritmo, szerintuk az mar nem tartozik az auto
>kategoriaba, eladhatatlanok, es minden bajuk van.. :(  Nagyon nem
>ajanljak a ritmokat senkinek se, pedig az egyik autokereskedo fiat
>manias, de o is aszonta hogy ritmot azt soha..  En nem szeretem

meg koszonnem, ha kireszletezned ezeket a bajokat, mert tulajdonkeppen
ezekre lennek kivancsi!

Koszi !
            Csfe
+ - Re: *** HIX AUTO *** #184 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Austria]
> Temakor: Re: Kozerkolcs ( 12 sor )
> Idopont: Tue Oct 27 04:47:35 EST 1998 AUTO #184
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> Gacs Lajos irta a rendszamok kapcsan:
>> Felteve, ha ez nem utkozik a kozerkolcsbe. :-)

> Oke, de akkor hogyan itelitek meg a 999 db GAY-xxx rendszamot?

> En hideglelest kapok, valahanyszor meglatok egyet.

Node kollega! Talan meleg-lele'st!

bocs.Akos

       ˛¸________________________________________˛¸___˛¸
    ¸__/|___________________-ˇ-____-ˇ-________________|\__˛
    / _|//]|O||___/|__/|__/|__/|\__|\__|\__|\___||O|[\\|_ \
   ˛ '¸    | | ----o--------o- H -o--------o---- | |    ¸' ¸
   q   °˛  |_| -------°------- H -------°------- |_|  ˛°   P
   |        H  --------------- H ---------------  H        |
 |=|_r------H--------,___________________,--------H------v_|=|
   ·´ («»)d(«»)d(«»)   |___| L_________|   («»)d(«»)d(«») `·
˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘
------------------ mailto: ------------------
****************** http://www.nexus.hu/nohab *******************

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS