Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1364
Copyright (C) HIX
2002-02-01
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 ragaszto? (mind)  10 sor     (cikkei)
2 szlovakiazas (mind)  72 sor     (cikkei)
3 suzuki tores (mind)  21 sor     (cikkei)
4 kicsit mar off (mind)  25 sor     (cikkei)
5 anya? (mind)  22 sor     (cikkei)
6 szervizeles, alkatreszbeszerzes - segitseg ! (mind)  33 sor     (cikkei)
7 XM vs M5 (mind)  15 sor     (cikkei)
8 Type43 kaszni (mind)  21 sor     (cikkei)
9 Motorszam.... (mind)  14 sor     (cikkei)
10 XM Hydroactive I, Part1 (mind)  64 sor     (cikkei)
11 kotelezo (mind)  9 sor     (cikkei)
12 re : DN (mind)  16 sor     (cikkei)
13 Oszinten a Suzukirol (mind)  97 sor     (cikkei)
14 Re: C-motor (mind)  26 sor     (cikkei)
15 Craft (mind)  17 sor     (cikkei)
16 Autó Motor (mind)  7 sor     (cikkei)
17 Re. Uno gondok (mind)  17 sor     (cikkei)
18 Re. Bolygomu :-)) (mind)  19 sor     (cikkei)
19 Re. Segitseg oreg auto tulajdonosainak (mind)  66 sor     (cikkei)
20 Vezess hu - bol olloztam (mind)  57 sor     (cikkei)
21 Re: Karamboloztam (mind)  11 sor     (cikkei)
22 napfenyteto (mind)  7 sor     (cikkei)
23 guminyomas (mind)  7 sor     (cikkei)

+ - ragaszto? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Mivel ragasztanatok gumi oldalcsikot, feliratokat stb. autora? Az idok
folyaman lehullottak, es visszaraknam. Olyan ragaszto kellene, amely stabil,
nyaron nem olvad le (ketoldalas ragszalag nem ilyen, azt mar probaltam), es
nem rantja le a fenyezest.

Koszi,

    Szabolcs
+ - szlovakiazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszones!

Szlovakiat hatarszelen megjaras, kovetkezo felismeresek megjoves.

1. Sturovoban is lenni GlobTel!!! :)))))

2. Varosban 52-vel dongeto teherauto is zebranal megallas, gyalogosok
elengedes. Hitetlenkedes, ottani mentalitas dicseres.

3. Szlovakok vizet irigyles. Elso benzinkutnal megallas, kulcskeres,
kutas alig leplezett karorommel kozles: mosdo nem mukodes, husz
kilometeres korzetben masik mosdo nem leves. Megkoszones es ugy teves,
mintha elhives. Varosban megallas, egy boltban csapviz keres, pultos
lany szigoru arccal viz leves letagadas. Meg mindig nem elkeseredes.
Varost alaposan bejaras, kozhasznalatu kut sehol nem leles. Most
hirtelen ideges leves, mergesen lefekezes, jarokelok megkerdezes.
Kissrac dobbent arccal elhatralas, fejet tagadolag megrazas, majd
elrohanas, erre meglepett ertetlenkedes. Kovetkezo no nem idevalosi
leves, de nagyon furcsan visszanezes. Csunya altalanositas, levett minta
alapjan osszes szlovak labilis elmeallapotu pszichopatanak veles. Vegre
egy jarokelo kut megmutatas, ami az auto mellett 2 meterre leves.
Oszinte halalkodas, sajat esz aldas, onnon korultekintesert gratulalas,
teli vigyorral kuthoz lepes. Kar kutrol leveve es ennek kovetkezteben
teljes idegbaj leves. Uresen maradt lyukba remenyvesztetten golyostoll
bedugas, meghuzni probalas, toll a varakozasoknak megfeleloen ripityomra
tores. Megmaradt egyetlen golyostoll nem felaldozas. Foldon alkalmas
femdarabok utan kutatas, nagy meglepetesre talalas. Femdarab szazszor
erosebbnek talaltatas, megsem mukodes. Izes karomkodas, csapkodas. Kis
szunet utan kiabalas hallas: "fiatalember, adok en maganak vizet!". Egy
boltbol szemtanu holgy szeles vigyorral kijoves, uvegpalack elkeres,
tiszta vizzel tele visszaadas. Ossznepi orom leves. Autoba visszaules,
kupak izgatottan lecsavaras, viz ihatatlanul hidegnek talaltatas.
Kuzdelem feladas, palack napsutotte kalaptartora hajitas, erezheto
eredmeny felora mulva sem leves.

4. Szlovak fiatal lanyok altal mindenhol elkepeszto mertekben megnezes,
jelenseg nem ertes, turistanak latszasnak elkonyveles, neha mar-mar
zavarba joves, de azert joleses, Sturovot pedig parkeresok varosanak
veles. Autot mindenki alaposan megnezes, feltehetes Saabot itten soha
nem latas, nem ismeres.

5. Szlovak hatarorok magyarokat nem szeretes. Befele utlevel elkeres,
magik hova menes, mit csinalas megkerdezes, majd lebuktato
arckifejezessel hatso ulessorban digit fenykepezogepre mutatas: naaaaaaa
az ottan mi leves? Fenykepezogep, valaszolas. "DIGITALIS?" orditva
visszakerdezes. Ujbol valaszolas, hataror beken nem hagyas, megapixelek
szama, tulajdonviszonyok, eladasi ertek duhodten rakerdezes, felmillas
ceges gep elkeres, alaposan osszefogdosas, emiatt kicsit izgulas, majd
visszaadas. Vegezetul csomagtarto kinyitas, a semmit alaposan atkutatas,
potkerekkeszlet megtekintes. Intes,. tovabbmehetes. Hazafele: jofejnek
lenni akaras, szlovak hatarornek mosolygva es szlovakul koszones, dobri
deny. Offiszer arca elborulas, kemenyen magyarul koszones, "jo napot"-ot
erosen megnyomas. Kegyvesztes. Provokativ mozdulatokkal forgalmi,
utlevel alaposan megnezes, alairas szamonkeres, majd onnon
nagyszerusegenek tudataban aranytalan lecseszes. Picit idegesedes, de
udvarias maradas, igazat adas, elkoszones, tovabbmenes. Magyar hataror
ellenseges mentalitast atveves, talalomra kivalasztott szpringfildes
zacsko elkeres, tapetadiszito csikok, praktikerszamla, Submarine
buvarmagazin es Magyarorszag terkep megtekintes.

6. Hazafele vezetest szokatlanmod elvezes, Saabot nagyon kenyelmesenek
talalas, radiot full hangerovel bomboltetes, enekelgetes. Kotschi
annyira
jol menes, hogy rugalmassagmeres, 60-100 harmadik fokozotban 4 masodperc
leves. Meglepodes, majd elegedettsegi hullam elontes, tovabbhajozas.

Elkoszones.
Zoli

ui.: :)))))

 - Relax! Magazin - http://www.relax.hu
+ - suzuki tores (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> vonohorgon levo kupak torott csak ossze. A Suzuki szerintem total 
> karos lett, mert a balsarvedo ra hajlott a gumira felniig, 
> homlokfal belealt a hutobe es meg a motort is megutotte 
> Mindket fenyszoro, motorter teto, lokharito tort igy elso

Gyugyo, szerinted az auto melyik reszenek kellett volna elnyelni
azt a hatalmas energiat, amely 140-nel keletkezett?
Ha a kabin egeszben maradt es az utas tulelte, raadasul pofazni
is volt energiaja, akkor egesz korrekul mukodtek az utkozesi
zonak es jonak mondhato a "teszt".
A felhasznaltok anyagok merevsege mar mas dolog, ha az ember
tuleli, akkor rogton morogni kezd totalkarokrol meg vagottszemu
plehsporolos csingcsongokrol. 

Egy koltoi kerdes: ha Te hajtottal volna bele a Suzukiba, 
szerinted mas lett volna a szituacio?

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - kicsit mar off (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> megerteni,hogy az ember X Ft-ot hajlando/kepes/akar kifizetni egy
> autoert,  mert  erre  van  keret,  es  nem  X+5-t???  

Ilyen szituacioban nem ajanlom az auto megvetelet. Ha uj auto
eseteben 5-6000 Ft erzekenyen erint, akkor meg nincs itt az ido
az auto megvasarlasara.

Az autot ugyanis nem eleg megvenni, de fenn is kell tartani.
A szervizeles, teli gumi, ilyen-olyan illetek, matrica, benzin... inkabb nem
sorolom.
Varjatok meg egy picit vagy nezzetek korul a hasznaltak kozott.

Ket kollegamnak is ezt javasoltam, mindketten vettek 24-30 honapos Feliciat 
keves km-el 1 millio korul es mindketten elegedettek.

Nekem peldaul az tortent, hogy jan. 1-tol az allam bevezetett valami ujfajta
adot
es a torlesztoreszletek hirtelen 2000-el nagyobbak lettek. Az ilyesmit meg
kell
tudni emeszteni :(((

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - anya? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Vettem negy uj kereket es a szervizben azt mondtak hogy ilyenkor
> az anyakat is erdemes kicserelni. Ezt azert nem ertem mert eddig 

Ha kerek = felni es anya = csavar, akkor talan tudok segiteni.

A kulonbozo felnik, foleg a konnyufem felnik eltero parametereibol adodoan
elofordulhat,
hogy tul rovid, vagy tul hosszu a csavar. Ezert az osszes altalam ismert
felnihez adnak
csavarkeszletet is. Nem utolso szempont az esztetika is, a konnyufem felnik
mellett
eleg gagyin nezne ki a regi csavarkeszlet.

Peldak:
Az acelfelni biztonsagi csavarja mindossze 1 menetnyit csavarhato be kf
felni eseten.
A kf felni csavarja acelfelni eseten beleer a dobfekbe.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - szervizeles, alkatreszbeszerzes - segitseg ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

t. tapasztaltak !

segitseget illetve jotanacsot kernek.

adott a 3,09 eves ford escortom, amit hamarosan be kene vinnem szervizbe
(eleri a 90e km-t).
ilyesmiben nekem meg nem volt reszem (most vettem, elotte nem volt autom).
mivel az elozo tulaj lelkismeretesen vitte a kocsit markaszervizbe, ugy
gondolom, erdemes folytatnom a sort.
amde termeszetesen a leheto legolcsobban szeretnem meguszni.
annyi biztos, hogy cserelni kell fekbeteteket fektarcsaval egyutt meg a
vezermuszijat (ezt az auto megvasarlasa elott markaszervizben elvegzett
atvizsgalas alkalmaval emlitettek).

kerdesem: hogyan erdemes lefolytatni az egeszet?

arra gondoltam, hogy elviszem a sarki autoszerelohoz atnezni, vele
megcsinaltatok mindent, aztan viszem a markaszervizbe a pecsetert.
mukodik ez?
az biztos nem megy, hogy a markaszervizben megmongyak mit kell csinalni, en
azt mondom kosz es megyek mashova, majd vissza pecsetert. annak sem orulnek
szerintem, ha megmongyak mi a teendo, en aszondom pillanat elszaladok
olcsobb alkatreszert a sarki kozertbe.

tehat, mit tanacsoltok?

elore is koszonok minden segitseget.

udv
robi

u.i.: van valakinek tapasztalata a tatai ford markaszervizzel? (ugy tudom
tatabanyarol koltoztek at)
+ - XM vs M5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Bocs, hogy angolul megy be, de nincs idom leforditani pontosan. A lenyeg
az,
>hogy az XM gyorsabban volt vezetheto a BMW M5-nel (ugyanaz a sofor!)
>kanyarokban. Egyenesekben, persze az M5-nek van elonye...
>Namost, akkor megvalosithato a kenyelem/uttartas egyutt vagy sem?
Az ujsagiroi tulzasokat leszamitva is minimum elgondolkodtato a dolog. VD!
Ne vedd magadra, az M5 hangja sokkal szebb! Es jobban is megy!
Udv
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - Type43 kaszni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A multkor kerdezte valaki, hogy Audi Type 43 kaszni van-e valakinel, ezert
ket dolog:
1.) nekem nincs
2.) pontatlannak tunik a meghatarozas. Az Audinal (sot az egesz konszernnel)
ABCD-feneklemezek leteztek mar a "platform"-strategia elott is. Ebben a
sorban a ma gyarott A6-os jelenti a C5-ot, az elod Audi100/Audi A6 jelenti a
C4-et, a "szivar" (1984tol) a C3-at, az ez elotti a C2-t es az elso Audi 100
volt a C1 (ami inkabb egy nagy passatar hasonlit a ferde 5ajtos formajaval).
Tippem szerint te C2 kasznit keresel.
Hogy teljesebb legyen a kep: A=A3, B=A4, D=logikai bakugras! A VW Phaeton
azert volt sokaig VW D1, mert a D-meretu fenekre epult. Az A8cal nem rokon,
vasbol van!

Udv
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - Motorszam.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Mindenkinek!

>Hogy megy mostanaban a kasztni/motorcsere legalisan, hivatalosan?

Tudtommal a kasztnicsere megszunt, motorcsere eredetvizsgalat utan
lehetseges.
Bar jan. 1-tol valtoztak a motorszamra vonatkozo szabalyok, nem tudom ez a
cser
enel mennyit szamit.

Ha valaki tudna errol bovebbet,es hivatalosabbat, talan
sokakat erdekelne...

Cso: Jani
+ - XM Hydroactive I, Part1 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Talaltam anyagot az XM rugozasarol, akar erdekes is lehet (legalabb is
nekem), de szaraz, igy PageDown annak, akit untat. A sorlimit miatt a
kovetkezo reszben lesz a lenyeg, vagyis hogyan dolgozik egyutt a szamitogep
a hidraulika rendszerrel. De ahhoz jo tudni ezt a par dolgot...
A felfuggeszto rendszer szamitogepe (ECU) szenzoroktol kapott jelek es a
tarolt program alapjan dinamikusan mukodteti az elektromagneses szelepeket.
11 kulonbozo forrasbol kapja a jeleket, ezek kozul az elso az Auto/Sport
kapcsolo, ami lehetove teszi a puha vagy kemeny modok kozotti valtast. A
masodik jelforras a jarmu sebesseget mero erzekelo. Ez egy induktiv magneses
jelgenerator, a sebessegmero(km ora) bowdenjere van szerelve es 4 jelet
general egy fordulat alatt, ami kb. 5 impulzust jelent meterenkent.Az ECU
meg tudja hatarozni a gyorsulas merteket az egy masodperc alatt torteno
sebesseg valtozasabol. A kovetkezo bemeno jel a kormanykerek allasat es
elforditasanak sebesseget mero erzekelotol jon, amely egy optoelektronikus
egyseg. tartalmaz ket infravoros adot, ezek sugarat szakitja meg egy forgo
lemez, amelyen korkorosen 28 lyuk van. Az ECU erzekeli a negyszogjel
valtozasat mindket infraerzekelonel, igy negyszeresere noveli a szenzor
erzekenyseget, vagyis a kormanykerek elforditasakor minden 3.124 foknal egy
jel-e'l valtozast kuld az ECU fele. Az elforditas iranyat az e'lvaltozasok
sorrendjebol hatarozza meg. Hogy a jellel dolgozhasson, a szamitogepnek
pontosan tudnia kell, hogy mikor all "egyenesben" a kormany. Mivel nincsen
fix nulla pozicio (nincs ertelme: kopasok az alkatreszeknel, pontatlan
beallitas, stb.), a szamitogep heurisztikus keresest hasznal a kozepallas
megtalalasahoz:
Eloszor is elfogadja a poziciot kozepallasnak, ha a kocsi sebessege 30km/h
folott van es a kormanykerek nem mozdul legalabb 90 masodpercig (a hibahatar
max. 4 impulzus). Masodszor, ismerjuk a maximalis impulzusok szamat a
kozepponttol jobbra ill. balra (jobb-bal max. kiteres szoge osztva
kettovel), igy ha a kormanykerek tobbet fordul ennel (az elobbi max. 4
impulzus hibahatarral), akkor ez tisztan jelzi a kozep helyzet
pontatlansagat, es ezesetben a beallitast kiigazitja a maradek
felhasznalasaval. A kormanykerek forgasi sebesseget az impulzus e'lek
beerkezese kozott eltelt idobol szamitja ki.Egy hasonlo erzekelo jelzi a
karosszeria mozgasat: ket infravoros sugar valamint egy korong 45
rovatkaval, es az ECU az elozoek szerint negyszerezi a jelet. (Tul hosszu
intervallumok a jelek kozott kezi magassagallitast jelentenek az ECU
szamara, igy nem veszi figyelembe oket.) A szenzor az elso stabilizator
rudhoz kapcsolodik, jobbra a magassag szabalyzo mellett. Az elhelyezes
lehetove teszi, hogy erzekelje a karosszeria sullyedeset ill. emelkedeset,
valamint a billegeset. Azonban mivel az erzekelo nem a kocsi
hossztengelyeben van elhelyezve, a keresztiranyu erzekenysege csak harmada a
hossziranyu erzekenysegenek. A szenzor minden iranyban kepes jelezni az
elmozdulas amplitudojat es sebesseget a kormanykerek szenzorhoz hasonlo
elven.
A gazpedal helyzetet jelzo erzekelo a pedal mellett talalhato, gyakorlatilag
egy potmeter integralt ellenallasokkal. A potmeter karjanak teljes
elmozdulasat az ECU analog-digital atalakitoja 256 lepesre osztja. Az 5V-os
feszultseget szinten az ECU szolgaltatja. A feknyomas erzekelo egy egyszeru
nyomaskapcsolo, es akkor kapcsol, ha a fekkorben a nyomas meghaladja a
35bar-t. Az ajto es csomagtarto szenzorok a kovetkeznek. Az ajto kapcsolok
kabelei parhuzamosan futnak egy kozos pontig (es keresztulmennek a belso
vilagitas "halvanyito" aramkoren es az idoziton) A csomagter nyitasat jelzo
kapcsolo elkulonul a felfuggesztes aramkorebe kotott kapcsolotol. Az utolso
jelzes az ECU fele a gyujtaskapcsolotol jon, amely egy bekapcsolasi jelet
kuld a gyujtas raadasakor, kivaltva ezzel egy belso reset-et, es elinditja a
szamitogep ondiagnosztikajat. Emellett a gyujtas raadasa-levetele olyan
belso esemenyeket indit el, amelyek garantaljak a tokeletes
nyomaskiegyenlitest a kozepso es a szelso gombok kozott.

Udv joe
XM 2.1TD

http://condrix.freeweb.hu
ICQ: 1530399
+ - kotelezo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Nem kor alapjan, hanem vezetett evek alapjan kulonboztetnek
meg. Vagyis 60 evesen jogsit szerzo ember biztositasa egyenlo a
17 eves jogsit szerzo ember biztositasi dijaval."

Szia, ez Nemetorszagban lehet hogy igy van, de itt nem erdekel senkit a
jogsi. 9 eves jogsival ugyanabba a kategoriaba kerulok ahova a 26 eves
kezdo... Nalunk bizony a kort nezik.

SzaboZE
+ - re : DN (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Amikor automatat vezettem, mindig kiraktam N-be pirosnal (ha legalabb 
fel percet kellett varni). Az ok igen egyszeru : utalom, ha elzsibbad 
a labam :) Meg utana lehet a ballal fek, jobbal gaz, manovert 
vegrehajtani indulasnal (a feket hasznalva kuplungnak). Igy nem olyan 
darabos, mint jobb labbal fekrol le, gazra ra :)

Ettol fuggetlenul maradok a mezei valtonak, jobban kedvelem. Az 
automatatol unatkozom.

ADios
TLantos
Lantos, Tibor |  
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Oszinten a Suzukirol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Na, itten vagyon egy ekezetes cikk a mai AutoCity.hu-rol
(egyebkent jo az oldal, ajanlom mindenkinek)

deejaytiszy


**********************

** Őszintén a Suzukiról **


Divattá vált, hogy látszat-libabőrösek leszünk a Suzuki név 
hallatán. Fintorogva nézzük, ahogy kispolgári tulajdonosaik 
feltuszkolják az akciós Gorenje hűtőszekrényt a 
tetőcsomagtartóra, és piros (esetleg kék, zöld vagy sárga) 
járgányukon kigördülnek a hipermarket parkolójából.


A magyar Suzuki a 21. századi kispolgári életforma 
letéteményese. Ez a megállapítás nem pejoratív tartalmú, 
hanem egy társadalmi jelenség megfogalmazása. Nem 
véletlenül terjedt el a Suzuki hazánkban, hiszen az átlagos 
igényeket tökéletes kielégíti, el lehet menni vele 
bevásárolni, meglátogatni a nagymamát, elvinni a gyerekeket 
a suliba, és nyaralni Horvátországba. Mi kéne több? 

Technikailag a Suzuki tényleg mindennel rendelkezik, amit 
egy átlagpolgár a "négy kerék program" keretein belül 
elképzel: alacsony fogyasztás, praktikus belső tér, csendes 
üzemmód, elektronikus vezérlés (elektromos indításgátló, 
üzemanyagellátás-szabályzó, a berendezéseket 
figyelő "fedélzeti számítógép"). Tény, hogy mind a Swift, 
mind a Wagon R+ a választékból a legmeggyőzőbb ár-érték 
arányt produkálják. Az is egyértelmű, hogy a 2 millió 
Forint alatti kategóriában a Swift az egyetlen jó 
képességekkel rendelkező családi autónak használható kocsi.

Mégis, akkor mi autóbarátok miért borzongunk meg a Suzukik 
láttán? Először is, mert a külső kiképzés hát, 
hogyismondjam nem igazán szemrevaló. Nyoma sincs az 
igényességnek, a jó minőségű (de legalábbis annak tűnő) 
alapanyagoknak. Hasonló a helyzet a belsőségekkel is: 
műanyag műanyag hátán, az embernek az az érzése, hogy a 
hozzávalókat a százforintos boltban szerezték be. Persze a 
márka rajongótábora mindezt sznobizmusnak érzi, ám a 
hátterében a japán vállalat tudatos koncepciója áll: 
praktikum, jó ár-érték arány mindenekfelett. Olcsó, kompakt 
autókat a magyar háztartásokba! 
Úgy tűnik ez a stratégia sikeres, hiszen a tavalyi évben 28 
ezer Suzuki talált gazdára Magyarországon, többségében a 
családias Swift, ám egyre nő a fiatalosabb formatervezésű 
Wagon R+ kereslete is. 


Suzuki pro és kontra

Pro: A fő erény a praktikum, amely a modellek többségében a 
nagyméretű, variálható csomagtérben mutatkozik meg, de itt 
kell megemlíteni a jól áttekinthető karosszériát és a nagy 
lábteret is. A takarékos motor, a jó gyorsulás nagy előnyei 
minden Suzukinak, míg a stabil futómű biztonságérzetet 
sugall.

Kontra: Az olcsó kivitel következtében egyes alkatrészek 
kopása, tönkremenetele gyakran fordul elő a Suzuki 
modellekben. A kipufogódob hamar kilyukad, a futómű 
rozsdásodik, az első kerekek útfogása nem megfelelő, ami a 
gumik és a féktengelycsuklók gyorsabb kopásához vezet. 
Az oly gyakran dicsért belső tér igazából csak az első 
benyomás, hiszen a Swifteknél hátul többnyire keskeny, ergo 
kényelmetlen az ülőtér, ráadásul az utastérbe folyamatosan 
behallatszik a futómű zaja. A csomagtér előnyei is csak a 
szedánoknál (és a Wagon R+-nál) észlelhetőek, hiszen a 
ferde hátú karosszériát éppen a kis csomagtér jellemzi. A 
stabilitás is csak első pillantásra igaz, hiszen erős 
fékezéskor igencsak meginog a kocsi.


Az utolsó szó jogán

Nem kívánunk pálcát törni sem a Suzuki mellett sem ellene. 
Kétségtelenül szembe kell néznünk, az olcsó kompakt 
kialakítású autók jelenségével, s bizonyos, hogy az 
autógyártás a jövőben kénytelen lesz elmozdulni ebbe az 
irányba, még akkor is, ha ez a csúcstechnika kiiktatásával 
és olcsó anyagok felhasználásával jár majd. A társadalomnak 
igenis szüksége van Suzukikra, éppúgy mint luxusautókra, s 
az is biztos, hogy aki új autót szeretne vásárolni, azzal a 
szilárd elhatározással, hogy 4-5 év múlva úgyis lecseréli 
majd, akkor keresve sem talál jobbat a Suzuki modelleknél, 
amelyeknek értékcsökkenése ennyi idő alatt nem jelentős, 
viszont könnyedén becserélhetőek. Hogy mire? Természetesen 
egy újabb Suzukira!

********************************
+ - Re: C-motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,



Fogash irta:
>>>
A felsorolas engem is meglepett, foleg a Fuego/R18/Traffic 
emlitese, mert a kisautokban 1,0-1,4 literes blokkal nagyon 
szar lehet egy "sportos" Fuegot, vagy egy Transit meretu 
mikrobuszt mozgatni.


A Fuegonal egy dolog a sportossag. A 2 literes 
duplakarbistol eltekintve inkabb csak a kulseje volt 
sportos -  kis motoroknak hamar kitolta mindenki a lelket. 
Asszem a R5 GTTurbo motorja is belekerult, bar ebben nem 
vagyok biztos, hogy szeriaban, lehet, hogy HOMEtunning, de 
hallottam rola.

Persze azt se felejtsuk el, hogy regen egy R18-asnak kabe 
akkora sulya volt, mint ma egy Clionak. 60-70 LE pedig azt 
is elmozgatja, megha nem is csinal raketat belole.



udv, deejay
+ - Craft (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

!Buenos Dias!


">ha odaleptel erezted a craftot
Kraft, nem craft. A Kraft=ero nemetul, angolul u.ez a force. Az angol craft
ugyesseget, jartassagot, ill fonevkent szakmat jelent. :)"

Teljesen igaz! Egyébként a Taxiban a german banda egyik tagja hasznalja ezt
a szot. :o)
De ezek a fritzek meg helyesirni sem tudnak. :o)))

"Remelem vegre megint 4 kereken tudok 2 helyett kozleketni."

Szerelj fel tamasztokerekeket, akkor 4 lesz...:o)

Adios,
Chucky
+ - Autó Motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eladó!!!!

1957-től 1997-ig hiánytalanul az autó motor újság. Bekötve, kedvező á
ron.
Tel:70/233-5997

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: gateway.jabil.com)
+ - Re. Uno gondok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz -  Autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Krix - Krax Otto :-)

>Sziasztok!Baldauf Ott=F3nak h=EDvnak,Szombathelyen lakom,kb. 2 >=E9ve =
>vagyok olvas=F3ja a levelez=F5 list=E1nak.Van egy Fiat =
>Unonk,k=F6vetkez=F5 probl=E9m=E1im vannak vele:reggeli >ind=EDt=E1skor =

Irgum  - burgum :-) Ket eve vagy a listan :-o) Nem tudod, hogy HTML es
ekezet nuku val kell ide irni ;-) ? Most nem segitek neked !

Frigyes

        Skoda 120 L

HIX autosmatrica ,
+ - Re. Bolygomu :-)) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz -  Autofelszereles

Sziasztok autosok.

 Fogash autos - szexualpszihologus irta :-)

>Wankel-motor viszont bolygodugattyus, vagyis a nagyjabol >haromszog alaku
>"dugattyu" nem alternalo (kefelo) mozgast vegez egy hengerben, >hanem egy
>nagyjabol nyolcas (8) alaku kamraban vegez excentrikus "bolygo" >mozgast.

Te kis szex - men :-) Az excentrikus mozgas sokkal kellemesebb elmenyt is ad
a holgynek, mint az alternalo fel - le kefelo mozgas :-) Koszi a tanacsot
megfogadom :-) Wankel szex rulez :-)))))))))

Udv: Frigyes

        Skoda 120 L

+ - Re. Segitseg oreg auto tulajdonosainak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz -  Autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Zsolt.

>Nemreg iratkoztam fel a listara.

Udv itt a listan erezd magad jol minalunk ;-)

>Egy most keszulo piackutatashoz szeretnem segitsegeteket kerni. . >Egy
magyar
>talalmanyrol van szo, az oreg autok hideginditasat elosegito keszulek
>gyartasat tervezzuk. . Egy magyar
>talalmanyrol van szo, az oreg autok hideginditasat elosegito keszulek
>gyartasat tervezzuk. A keszuleket, muszaki leirassal egyutt a
>www.helpful.sk oldalon ...


A weblapon lathato motor nekem oly ismeros :-)
Nos kedves Zsolt ! Itt a listan alltalaban minden autostarsam rendben tartja
autojat es vigyaz az indito rendszerre is. Nem minden oreg auto indul
nehezen :-) Enyem sem - 15 fokban eleg 5 sec es indul 17 eves Skoda kora
ellenere :-)
Kerdeseim ?
1, Csak inditasnal lesz aktiv a keszulek ?
2, Miert nem aktiv menet kozben az erosebb szikrakepzodes kepzesehez ?

Emlekeim szerint regebben mar volt hasonlo ilyen keszulek: Tirisztoros majd
a Tranzisztoros gyujtas. A weblapon sajnos semmifele utalas nincs, hogy mit
is tartalmaz a doboz belso resze. Csak az indito aramot jelzi. Tobb infot
sajnos nem ad :-( Sem, hogy a keszulek milyen inpulzust ad le inditas soran
a konnyeb uzembehelyezesnek. Sajnos az egesz weblap eleg alltalanosan van
leirva.

Ez van a lapodon !

>U:zembiztos u:zemeltete'st egy a ge'pkocsi elektromos rendszere'hez
>kapcsolo'do' kis elektromos szerkezet teszi leheto"ve'.

Peldaul ? Valami pontos adat info itt nagyon hianyzik. Bemeno A , kimeno A ?
Valamivel alatamasztani, hogy ez a kutyu mennyivel segiti a hideginditast !
Mennyi a kimeno inditasi kapocsfeszultseg stb. Na gyon szegenyes szvsz a
weblapod muszaki infoja. Nem akarlak bantani teged, nem ez a feladatom. Csak
nagyon alltalanos es keves info van errol a szerkezetrol :-( Lehet, hogy ez
a keszulek szuper, csak a korites egy kicsit sovany ( keves ). En mint auto
alkatreszekkel fogalkozo ember az infok elolvasasa utan, ugy erzem, hogy nem
forgalmaznam ezt a keszuleket ! Ugyanis feluletes informaciokat olvastam a
bemutato lapon. Pedig az nagyon jol meg van szerkesztve csinalva.

Apropo Zsolt :-) ? Nem ismered veletlenul Saghy Felix - et ott
Dunaszerdahelyen ? O az ottani Winghlings ( vagy miaturo ) :-) club elnoke
:-) ?

Ha netan megsertettelek volna irasommal bocsanatot kerek, de az en
szubjektiv velemenyemet szerettem volna megirni.

Udvozlettel: Frigyes

A - MajorKa Bt.
Bp. 1014. Uri u . 24.
Tel: 214-39-50  ; 06-20-9446-107
        Skoda 120 L

HIX autosmatrica , hatso ablak futoszaljavito, elso ajto legterelo kaphato,
Millitec listatagoknak 10% kedvezmeny, BARDI autotol vett alkatreszek utan
10% kedvezmeny listatarsaimnak
+ - Vezess hu - bol olloztam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz -  Autofelszereles

Sziasztok autosok.

A vezess.hu - bol olloztam egy ket erdekes dolgot.

AKCIO'K FIATOKRA E'S ALFA ROMEO'KRA

Februa'rban e's a'prilis ko:zo:tt sza'mos akcio' segi'tse'ge'vel lehet
kedvezo"bb felte'telekkel Alfa Romeo e's Fiat auto'kat va'sa'rolni az
orsza'g ma'rkakereskede'seiben.
--> http://www.vezess.hu/hirvilag/uzletielet/previewfull.php?idx=1705

TESZT: TOYOTA YARIS TS 1.5 VVT-I - HIGH-TECH GTI

Az ide'n Forma-1-es karriert indi'to' Toyota szinte minden katego'ria'ban
sportos modellt mutatott be. A Yaris TS 1,5 literes, 105 lo'ero"s VVT-i
motorral pezsdi'ti fel az e'letet.
--> http://www.vezess.hu/panorama/teszt/previewfull.php?idx=1709

A'TDOLGOZTA'K A 156-OS ALFA'T

Bo" ne'gy e'v e's ko:zel fe'lmillio' pe'lda'ny uta'n jo:tt el a
modellfrissi'te's ideje az Alfa 156-na'l. A legfontosabb u'jdonsa'g a
ko:zvetlen benzinbefecskendeze'ses motor e's a 250 lovas GTA megjelene'se.
--> http://www.vezess.hu/hirvilag/autobemutatok/previewfull.php?idx=1713

MENNYIBE KERU:L A GYORSHAJTA'S?

Mikorto'l sza'mi't helyszi'ni bi'rsa'ggal su'jtott szaba'lyse'rte'snek a
gyorshajta's e's milyen sebesse'gto"l vonhatja'k be a jogosi'tva'nyt? Mennyi
ido"re maradhat jogosi'tva'ny ne'lku:l az ember, ha orsza'gu'ton 120,
auto'pa'lya'n 160 fo:lo:tt megy?
--> http://www.vezess.hu/hirvilag/hirek/previewfull.php?idx=1701

VADONATU'J YOUNGTIMEREK

A vila'g to:bb pontja'n me'g gya'rtanak a hetvenes-nyolcvanas e'vekben
bemutatott auto'kat. A mexiko'i Boga'r mellett e'vtizedes Toyota'k, VW
buszok, Mazda'k, Peugeot-k e's Mitsubishik is kaphato'k - vadonatu'jan.
--> http://www.vezess.hu/hirvilag/hirek/previewfull.php?idx=1708

SKODA: SIKERES E'VTIZED

A Skoda gya'r aka'r ke't szu:lete'snapot is u:nnepelhetne. Az elso" az
1895-os alapi'ta'shoz, a ma'sodik az 1991-es Volkswagen tulajdonszerze'shez
ko:theto". Ez uto'bbi ugyanis a ma'rka u'jja'szu:lete'se't jelentette.
--> http://www.vezess.hu/hirvilag/uzletielet/previewfull.php?idx=1712

Amennyiben tobbet nem kertek ilyen infot, finom hangnemben keretik kifejezni
nemtetszeseteket jo :-) ?

Udvozlettel: Frigyes

        Skoda 120 L

+ - Re: Karamboloztam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> Minden kinek szolgaljon tanulsagul, ha felmerul a dillemma, hogy kell-e
> vonohorog avagy sem.

ketelu a dolog. egyreszt teged ved valamennyire (a mellekelt abra azt
mutatja, hogy igenis egesz jol), viszont a tarsat meg tori zuzza. a masik,
hogyha tortenetesen nem egy alufolia eleju (most mar tudod mibol keszul
:)) megy neked, akkor a vonohorgodon keresztul a te alvazadat deformalja,
ergo totalkarosra zuzza a szekered minden lathato serules nelkul is. :(
ettol fuggetlenul en bizti hogy vonohoroggal fogom vennia szekerem.
homer
+ - napfenyteto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

udv a nepeknek!

a kerdesem a $SUBJECT-belivel kapcsolatban. Mi a szerkezetbeli kulonbseg a
gyarilag szerelt, es az utolag beszerelt napfenytetok kozott? foleg az
erdekelne, hogy a gyarilag szereltekben megerositik-e a tetoszerkezetet,
vagy ott is csak siman kivagjak, beillesztik az ablakot?
homer
+ - guminyomas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziaszatok!

Ha jol tudom, letezik olyan szemlyauto, ami kiabal, ha nincs meg a megfelelo
guminyomas. Hogy mukodik ez?
Hol van a nyomasmero? Hogy kuldi el a jelet?

Udv, Laci

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS