Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 310
Copyright (C) HIX
1999-03-02
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Pager (mind)  47 sor     (cikkei)
2 Re: skodri, trabi, rds (mind)  56 sor     (cikkei)
3 Volvo 760 (mind)  18 sor     (cikkei)
4 DEBICA autogumik (mind)  16 sor     (cikkei)
5 BMW (mind)  9 sor     (cikkei)
6 Octavia ismet, Re:*** HIX AUTO *** #309 (mind)  50 sor     (cikkei)
7 Wartburg motor (mind)  4 sor     (cikkei)
8 Golf merete (mind)  18 sor     (cikkei)
9 fekrendszer (mind)  14 sor     (cikkei)
10 Skodak, Octavia, Magnovedelem, Kocsivedelem (mind)  65 sor     (cikkei)
11 Octavia (mind)  33 sor     (cikkei)
12 Fuelmax /Supermax Booster (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - Pager (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A pager egy ado es egy vevoegysegbol all. A vevo a gyari eszkozoknel zsebben is
 elfer, nalam egy adovevo lett erre a celra szetszedve.
Az ado egyseg bekerult sajat aksival egy rejtet dobozban a kocsiba. A riaszto i
s kepes elinditani, de van sajat mozgaserzekeloje (rugon lengo olomsuly). A ria
sztas indulasakor, 1 percre elindul az ado. Az elso 5 masodpercben a radio saja
t hivohangjat inditja, az utana kovetkezo idoben pedig a karosszeriara erositet
t mikrofon kozvetiti a zajokat az utasterbol.
Sajnos a tolvajok jobban fel vannak keszulve mint mi. Soha nem szabad szembesza
llni veluk, mert kiugral a tobbi kancigany a kozelben varakozo BMW -bol !
A legpuska sem celravezeto megoldas, mert kart tehet a kocsiban. A tolvajert ne
m lenne kar, attol fuggetlenul hogy buntetik ha a seggebe lovok.
Nekem egyszer sikerult a kocsim korul olalkodo etnikumokat elkergetnem. Kisse t
aho megoldast valasztottam. A versenybiroi gigafonnal (mikrofon+erosito+hangtol
cser egybe epitve) hajnali kettokor kiorditottam az ablakon, hogy el lehet tunn
i a kocsik kozul. Ezek annyira meglepodtek, hogy felvettek a nyulcipot. Megfele
lt volna az is, ha kiorditok az ablakon, de akkor nem hiszik hogy a rendorok ki
abaltak rajuk.
Visszaterve a pagerre... Sajnos mint minden radiofrekvencias dolog, ez is (elvi
leg) engedelykoteles. 0.5 Watt a teljesitmenye, es meg nem is biztos hogy a ben
ne levo ado-vevo kvarcpar olyan frekvencian van, amit masok nem hasznalnak. Err
e kulonoskeppen erdemes odafigyelni, mert a HIF -esek ezert morcosak.
Az en esetemben a pager az egyik helybeli automentos ismerosom csatornajan muko
dik. Ejszaka nem forgalmaz, igy ott csend van. Persze ez sem szabalyos, ileltve
 az sem hogy a masik csatorna a radioamator savba esik. Szerencsere rendelkezem
 radioengedellyel, igy elvileg mondhatom azt is, hogy "adason maradt a kocsiban
 az amator radio".
Akit a tema konkretan erdekel, kerem maganlevelben irjon, a  cimr
e ! 
Egyszer kivancsi volnek arra, hogy ha egy autoradioba adot epitenek, mit szolna
 az orgazda ha bemernem es megkalapalnam a feje bubjat...
Arra is kivancsi volnek, hogy mennyire sokkolna a tolvajokat, ha egy "csali" ra
diot kitomnek plasztikkal, es elfelejtenem bekotni. Aztan ha a tolvaj kiprobalj
a hogy "ko'dos -e a radio", akkor a hirekbol megtudnam ki torte fel a kocsim. E
setleg a tolvaj bandat kisoporne vegleg az elok sorabol a detonacio.
A pager ugy 10-12 ezer Ft -bol keszult el.
Akinek van dallamkurt a kocsijaban, annak egy javaslat...
A riaszto inditsa el a dallamkurtot, ugy 8-10 masodpercig, majd egy relevel vil
logtassa a lakotelepi hazzal szemben allo kocsi fenyszorojat. Garantalt a hatas
 ! A riasztora ugyanis nem figyelnek mar oda a lakok, de ha valaki "menot jatsz
ik", azt altalaban elzavarjak. Teljesen olyan a hatas, mint ha beallna a haz el
e, es a haverjanak jelezne. Es ha a kocsiban matat is valaki, akkor kicsit ciki
 ha nehany ablakbol rajuk ordibalnak, esetleg a pofajukat vagy a falazasra hasz
nalt kocsit es rendszamat is meglatjak...

Peter.
+ - Re: skodri, trabi, rds (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Koszi a skoda hengerfejjel kapcsolatos valaszokat...  majd tavasszal
eldontom,
hogy kicserelem e, vagy pedig ontogetem az olomhelyettesito adalekot...
amugy miert szuntetik be az olmozott uzemanyagot? kornyezetvedelmi
okokbol?
Ha igen, akkor az olompotlo adalakot miert nem tudjak eleve
hozzakevelni, es ugy
arulni, mint ahogy keverek is van....
Egy kollegam most vett egy skoda rapidot 89-es evjarat, es ebben mar a
favorit
motor  van. Megvizsgaltam amugy alaposan, a rogzites, a motortarto
bakok,
a valtohoz valo rogzites, a csovek minden ugyanugy van, mint a regi
skodaknal.
Lehet, hogy favorit motorom lesz? :o))

> Aktualissa valt a Trabimon egy fotengely csere. Az
> osszes alkatresz koltseggel, munkadijjal egyutt a
> szerelom 50-60 ezer Ft-os iranyarat mondott ra,
> felujitott fotengellyel, amit soknak erzek. Szerintetek
> ennek ennyi a realis ara?
>
> Segitsegeteket elore is koszonom,
> Nandor
>
Nekem kb ket evvel ezelott volt komplett generalon a trabim,
fotengelycsere,
uj dugattyuk es uj henger (jo, nem uj, hanem folujitott)....
szoval minden, es ez kerult 20000 penzbe....
Nem hinnem, hogy ket ev alatt ennyit emelkedtek volna az arak...


> Szoktam latni egy feher Skodat a varosban (Bp.), ami neha nagyokat
> _durran_. Szoktam, mert a tulaj valoszzinuleg ugyanabban az utcaban
> lekik mint en. Eppenseggel nem zavar, de muszakilag kivancsi lennek,
>  mi okozza a durrogast. Valamint, hogy ez szandekosan eloidezheto,
> vagy csak valami muszaki hiba okozza.
>
Nekem akkor csinalt ilyet, amikor elalitodott a gyujtasom....

A le nem allo skodamotorral kapcsolatban: regebben nekem is csinalta, de

egy gyujtasallitas segitett rajta.

RDS: sajna az adok nevenek kiirasa es a halozatkovetesen kivul en meg
mas funkciot nem lattam mukodni...  Igaz, ennek mar lassan 4 honapja,
amikor is egy lelkes egyen kiramolta az elolap nelkuli autoradiomat...
Apropo, nem erdekel valakit egy Pioneer KEH 4300-as elolap? ui meg
mindig megvan...  az RDS-ben ossz annyit elveztem, hogy itt budapesten
a szlovak adok eleg jol szoktak jonni, es legalabb tudtam, hogy mit
hallgatok :o)

Sziasztok..........Adam voltam
+ - Volvo 760 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi all!

Most vettem egy Volvo 760-ast, 2.4TD, full extrasat, es miutan 
beinditom az autot valami elkezd kattogni. Olyan mint amikor az 
index kattog csak gyorsabban. Ha indexelek akkor abbamarad, 
akkor az index kattog. Gyanitom, hogy mind a 2 kattogast 
ugyanaz a rele (? vagy vmi) adja.
Allitolag a biztonsagi ov be nem kapcsolt allapotara hivja fel a 
figyelmet. Az elso kettot bekapcsoltam de akkor sem szunt meg.
Az osszeset meg nem probaltam bekapcsolni, meg szerintem ez 
hulyeseg is lenne ha igy mukodne.
Es meg a ket elso ules kozott van egy piros lampa a hatso 
utasoknak ami a kattogassal egy idoben egyfolytaban villog.
Lattatok mar ilyet v. van vmi otletetek, mit lehet vele csinalni?
Ezen kivul barmilyen mas tapasztalat is erdekel az autoval 
kapcsolatban.

Laci
+ - DEBICA autogumik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van nekem egy 85-os Skoda 120-asom. Ezen mind a negy gumi egyforma
Debica volt, amikor meg megvettem a nyar elejen. Azota a negy kereken
levo gumibol harom szaltoreses lett, tehat cserelni kell oket. Eloszor
az elso ketto ment tonkre, azokat lecsereltem uj Debica Navigatorokra.
Most az egyik hatsom megy tonkre. Nektek is ilyen rossz tapasztalatok
van a Debicakrol? Egyaltalan, lehet csak az egyiket cserelni? A kocsi
soha sincs tulhajtva, es fokepp orszaguton jarok vele. Ma vittem a
szerelohoz, hogy valami csilingel benne hatul, mintha csapagyas lenne,
mentunk egy kort, es akkor mondta, hogy csereljem le a gumit, mert
szaltoreses, rangat a kocsi hatulja. Mondjuk, eddig meg nagyon nem
vettem eszre, de a regi gumijaim is amiatt lettek cserelve, mert
allandoan remegett a kormany a rossz gumik miatt.

Udv: Papai Tamas
+ - BMW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali !

     Csak egy kerdes erejeig . Az innyektoros auoknak szerintetek milyen
     benzin kell. Az en BMW-m miota megvan( 3/4 ev) 98-as Olmozottat
     kapott. De egyik nap valaki azt mondta ,hogy az olomtol bealnak a
     szelepek. En meg ugy tudtam, hogy sokkal jobb kenest biztosit.
     Na hat itt van elfoldelve a negylabu. Valaszotokat maganba is please.

     Udv RObi
+ - Octavia ismet, Re:*** HIX AUTO *** #309 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> all a Passtahoz, mint a Golfhoz. Az alapfelszereltseg szegenyes, a
> motorkinalat viszont szerintem jo (1.6, 1.6i, 1.8, 1.8T, 1.9D, 1.9SDI,
> 1.9TDI).

kihagytam az 1.9 TDII motort.

> Felado :  [Netherlands]
> Temakor: Octavia ( 32 sor )
> Idopont: Mon Mar  1 06:18:20 EST 1999 AUTO #309
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
> Golf Variantoknal teljesen mas a skala. Kisebb motorral kezdodik (1.4 MPI
> 44kW!), 1.6l-es nincs is, es masok a fokozatok.
> Szoval a kis agyammal azt hittem, hogy pl. egy 1.8T/20V Octavia az
> konkurense
> lehet egy 1.8T/20V Passatnak, fuggetlenul attol, hogy a Passatbol meg van
> 2.3VT
...
Kemenyen konkurrense is! Jomultkor volt egy Octavia kombi 1.8T vs. Audi A4
Avant 1.8T osszehasonlito teszt valamelyik nemet magazinban, es egy-ket
ponttal a Skoda volt jobb! Pedig az Audi elegge magas pontszamot kapott
markapresztizs cimen, ami ugye a Skodanal csak most alakul... Helykinalatban
eg es fold volt a kulonbseg a Skoda javara. A teszt mondanivaloja az volt,
hogy aki egyszeruen jo autot akar (joval olcsobban), az vegyen Skodat,
akinek fontos a presztizsauto, az vegyen Audit.

...
> A harmadik a minoseg. Ha van valakinek ilyen rovid tavon megbizhato adata
> arrol
> ,
> mit varhat az ember egy Octavia Combitol egy VW (valamelyik) Varianthoz,
> egy
> Opel (akarmilyen) Caravanhoz kepest (esetleg a franciak is szoba
> johetnek),
> illetve, ha tenyleg silanyabb egy VW-nel, akkor miert, meg ugy egyaltalan

Kizartnak tartom, hogy rosszabb legyen a VW-nel minosegben. Vegyetek ugy,
hogy ez is egy VW.

Sajnos az alapfelszereltseg tenyleg gyenge, de az olcso alaparat csak igy
tudjak tartani. Az extrak meg eleg dragak, mire az ember a legfontosabbakat
beleteszi (ABS+EDS, 2 airbag, legkondi...) mar 4 millio fole csusztal, ha
nem az alapmotorral veszed a gepet.
Ja, alapmotor: a 75 LE-s motor meglepoen rugalmas! Varosban (alacsonyabb
fordulatokon) szerintem rugalmasabb a 100LE-snel is. Autopalyan persze nincs
vita. De ha valaki eleg sokat megy varosban, nem biztos, hogy az 1.6i jobb
valasztas. Szerintem a 160-at a kisebb is szereti tartosan (azt csak
varosban probaltam).

akos
+ - Wartburg motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello mindenki!
Surgosen szuksegem lenne ketutemu Wartburghoz fuzott motorblokkra.
Ha valaki tud, segitsen. Nem bannam, ha olcso lenne.
Udv: Laca
+ - Golf merete (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Sajnos en csak ugy elmentem szalonokba, megneztem pl. a Golfokat, kisebbnek
>tuntek, minden szempontbol (utaster is!)

A Golf (es kategoriaja) szerintem eros kompromisszum. Mar nem ket de
meg nem negyszemelyes. Ugy 14 eve apamnak volt Golf I-ese, akkor
meg gyerek leven elfertem hatul. Aztan en a 195 centimmel Golf III-ason
tanultam, a vizsgaztato alig fert be mogem, most mentem egy Golf IV-gyel
is, hatul nem fertem be a 190-es baratom moge. Szoval itt nem
lehet tul boseges helykinalatot elvarni, de ket gyerekules elfer hatul.

>Nagyreszt igaz, amit irsz, de a helykinalat egyaltalan nem szukos, kozelebb
>all a Passtahoz, mint a Golfhoz. Az alapfelszereltseg szegenyes, a

Nekem az uj Passatban hatul le kellett csusznom az ulesben, mert a
fejem hatul hozzaert a tetohoz (hala a gombolyu dizajnnak). Octaviaban
meg nem ultem, amint lehet, kiprobalom.

BGabor, Bp.
+ - fekrendszer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok autosok!

egy-ket hete olvasom ezt az autos levelezest. sok erdekes dolgot lattam itt
megjelenni, ezert kerdeznek en is egyet. Ki tudna megnodani, hogy egy
veszfekezes eseten, (nem ABS-es autonal) mekkora a fekrendszerben uralkodo
nyomas? (bar-ban). Meg egy kerdes. Ha ert valaki a diesel befecskendezö
szivattyukhoz megirhatna, hogy hogy müködik (pld. AUDI 100 2.0 D-nel) az
adagolon elhelyezett (szerintem hideginditast megkönnyitö) szerkezet, mely
ugy nez ki, hogy egy a hütökörbe bekötött (termosztat?) alkatreszböl egy
bowden az adagolon a gazkartol független tengelyt forgat.(jelenleg
erzekelhetö hatas 0 , az az ha kezzel ez egyik vegallasba huzom ugyan ugy
indul, mintha a masikba tolom.)
a valaszokat elöre is köszi!
Ivan
+ - Skodak, Octavia, Magnovedelem, Kocsivedelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Durrogos Skoda:
--------------------------
a durrogast rosszul beallitott karburator okozza (okozhatja), 
elo/utogyujtas esete forog fenn. Hagyj neki a szelvedon 
egy uzenetet, meg 500 forintot :-))
Lehet, hogy ugy akar sporolni, hogy uzemanyagszegeny
kevereket hasznal, lehet, hogy csak o is emisszios vizsgan
volt...

Octavia: Ja, egy oriasi elony a VW-hez kepest: nem lopjak.
> ------------------------------------------------------------------------
--------------
Eskuszom nincs 3 perce, hogy a radioban hallottam:
Az xy utcan ma ejjel elloptak egy 2 hetes Octavia kombit.
Jutalom --> Koszonjuk: Keressetek!

Egyebkent egyetertek Akossal, ha csaladom lenne, szo
nelkul az Octaviat valasztanam. Apropo, latta mar valaki
a luxusverziot (nem a kombirol van szo)? Egyelore csak 
a cseh kepviselok kapnak majd belole, kesobb talan a 
nagykozonseg is. 8 cm+, bor, klima, telefon, motor az
1.8T 150 LE, ABS, 6 Airbag, stabilizator meg franc
tudja mi mindent beleraktak. 

Felicia: Svedorszagban tesztelik a Felicia II-t, egy itteni
ujsag szerzett egy rajzot rola, mintha Golf IV es a Focus
egyesult volna... Mivel nagy az igeny, valoszinuleg az
"oreg" Feliciat is gyartani fogjak (mint az Astrakat).

Magnóvédelem:
------------------------
>Magno vedelemre En azt gondoltam ki, hogy egy regi ocska magno elejet
>leoperalni, es a levett elolap helyere felrakni, esetleg egy gyari 
>takarolapot rarakni, mintha nem is lenne magno a gepben ...

A szomszédom is hasonlóan gondolkodott, 1 cm-t süllyesztett
a Pioneeron (egy mm se látsszon ki...), fölötte leoperált Tesla 
magnó eleje. Tudjatok, az a 2 csavarogombos vacak, amit itt
a Tesla kiarusitaskor 200 koronaert arultak - ujan (=1100 Ft)
Szóval fel evig birta ki neki. Valakinek a Tesla tetszik, 
es szegeny Pioneert talal helyette...

Nekem multkor a legnagyobb fagyokban loptak ki a magnot
(fiokos, magno az ules alatt - nem lehetett latni ). 
A vezetoajto uvege ki, riaszto be (egy zsufolt egyetem elott).
Mivel mindenhova kocsival megyek, se sal, se kesztyu... Mit
mondjak, mire hazaertem (60 km, -9 fok ??), nekem is a
kozepkori modszerek jartak az eszemben. Sirjuk vissza??

Most Philips RC 629 CD van (panel + LED), de a kollegamnak
ilyet is elvittek, panel nelkul. Legjobb, ha nincs radio, de a
kocsit akkor is feltori, mert azt hiszi, hogy elszurtad a 
kesztyutartoban. Nincs menekves!!!

Autolopas mobillal / DTMF dekoder:
> -----------------------------------------------------
Nalunk ilyet is arulnak, szerelessel egyutt 15.000 penz, ami
kb 85.000 forint, DTMF-el vezerelheted az autot, akar 
Japanbol is begyujthatod a kocsit... Az ablakemelotol, a
gyujtastol kezdve (persze a szivatot nem tudja kihuzni),
az xy funkcioig mindent beprogramozhatsz.

Sok volt, de remelem kielegito:       Csaba
+ - Octavia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> > Az Octavia ugyan az also-kozepkategoriaban igen hosszunak szamit
> > (4.5 meter hosszu a szokasos 4.2 meter koruli helyett), de az alapfel-
> > szereltsege, a motorkinalata, a tengelytavja, ebbol adodo szukos
> > helykinalata, ara, es minosege eleg egyertelmuen meghatarozza a
> > versenytarsait.
> Nagyreszt igaz, amit irsz, de a helykinalat egyaltalan nem szukos, kozelebb
> all a Passtahoz, mint a Golfhoz. 

Ultel te mar Passatban? Hatul ketszer akkora a hely. Az Octavia belul
ugyanakkora, mint az Astra es a Golf.

> Az alapfelszereltseg szegenyes, a
> motorkinalat viszont szerintem jo (1.6, 1.6i, 1.8, 1.8T, 1.9D, 1.9SDI,
> 1.9TDI).

Nem kritizaltam a motorkinalatot, csak arra akartam utalni, hogy a 
paletta abszolut egy also-kozepkategorias autohoz illik, nem egy
VW Passathoz.

> A minoseggel nincs gond, ez nem egy csicsas japan, hanem egy szolid
> kompakt auto. Nincsen a belseje tulspilazva, ez teny, de ez nem minosegi
> problema, hanem a dizajnt vettek ilyenre a nemetek, hogy a VW-k es Audik ne
> legyenek veszelyben altala.

Errol annyit, hogy a minosege IMHO rosszabb, mint az uj Golfe es Astrae,
a Passateval vagy az Audi A4-esevel pedig meg csak ossze sem merheto.

Udv,
Zoli

Nasfay Zoltan

+ - Fuelmax /Supermax Booster (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Increase Mileage with the Fuelmax Booster. This unique device will increase
Mileage by up to 20% ( 2-4 extra MPG )
Reduces harmful exhaust emissions by up to 43%, makes any car pass through
regulatory smog testing  alot easier.  For more information
visit our Website

http://www.dsuper.net/~tonyg29


-----------== Posted via Deja News, The Discussion Network ==----------
http://www.dejanews.com/       Search, Read, Discuss, or Start Your Own

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS