Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX TIPP 940
Copyright (C) HIX
1993-02-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 X-windows on Mac (mind)  1 sor     (cikkei)
2 Udvozlom a szabad versenyt =versengest== (mind)  5 sor     (cikkei)
3 Balogh Sandornak a feladvanyrol (mind)  23 sor     (cikkei)
4 folytatas Balogh Sandornak (mind)  28 sor     (cikkei)
5 Node Jozsi! (mind)  17 sor     (cikkei)
6 Utlevel (mind)  7 sor     (cikkei)
7 RE:Dr.Balogh feladvanya (mind)  3 sor     (cikkei)
8 befejezes (mind)  3 sor     (cikkei)
9 =Nyakatekereszeti mellfekvenc= megkotese (mind)  42 sor     (cikkei)
10 Amerikai es europai iskolai szintek (mind)  112 sor     (cikkei)
11 nyakkendo (mind)  5 sor     (cikkei)

+ - X-windows on Mac (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

MacTCP Tool-lal megy a dolog.  (Kevesebb, mint 50 Kb.)
+ - Udvozlom a szabad versenyt =versengest== (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ajanlatot megkaptam. Udvozlom a licitalast. Jo pelda a szabad
verseny mukodesere. Az ajanlat kifejezetten a megoldasra szol, ahogy en olvasom 
a felhivast. Ha lehetetlen a megoldas, legfeljebb 
szaklapnak valo szerintem, de meg erdeklodom az illeto laptol, ahol a 
feladvany megjelent.
+ - Balogh Sandornak a feladvanyrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Sandor batyam !

 Szerintem a feladat megoldhatatlan egyszeruen egy elemi mechanikus rendszer
 van a tablan amire ervenyes az energiamegmaradas torvenye.

 Jelolje F(k) a k-ik atloban vagy az alatt levo babuk szamat
 Tehat az elso lepesben F(1)=1,F(2)=1(hiszen az elso babu a
 masodik diagonalis alatt is van,) altalaban F(k)=1.
 Namost jon az energia.Egy f(k) erjen egy harmad a k-ikont.
 Tehat a sorozathoz,hozzaragasztunk egy energia erteket.
 Valamit csinalsz. a tablan.O.K.Ez azt jelenti,hogy az egyik f(k)-t
 eggyel csokkented,a felette levoket viszont 2-vel noveled.Hiszen
 az mindenhol szamit a k felett.
 Ez viszont azt jelenti,hogy az energia nem valtozik !!! Ez as rendszerben
 a megmaradasi torveny.

 Namost amit el akarsz erni,az egy olyan szitu amelyben
 f(1)=0,f(2)=0,f(3)=0 f(4) legfeljebb 4,f(5) legfeljebb 9
 es igy tovabb. Ez osszesen kisebb mint egy (ha nem szamoltam el valamit)Q.E.D

 Mindenesetre gyanusan egyszeru,gondold te is at,lehet,hogy rossz amit
 csinaltam de mentheto,lehet,hogy rossz es menthetetlen.
 Udv EG (Elek Gabor)
+ - folytatas Balogh Sandornak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

szoval,persze,hogy hulyeseget beszelek.
 Amikor egyet torolsz mindenki felette csokken.Tehat az energiat
 erdemesebb siman a babukhoz allokalni a k-ik diagonalisban egyszeruen
 2 a k-ikont.Ilyenkor persze 1 az osszenergia,es tenyleg megmarad.
 Na jo,de akkor ugye van 4/8+5/16+6/32+7/64 + ez mar tobb mint egy
 es ha jol latom az otodik haromszog kinyirhatatlansaga jon csak ki
 belole.En nem vagyok kombinatorikus(kombinatorika'sz ?)
 es a TIPP-et tudtommal eleg penge fiuk is olvassak,szerintem a negyedik
 haromszoget ki fogjak neked izzadni elobb vagy utobb,belefinomitanak a
 sulyozasba vagy kitalalnak valami rafinaltat.DE HA MAR ITT VAGYOK
 
 Igyekszem nem politizalni.Az oroszok ahonnan
 ez a feladat allitolag elindult ,talan a legjobbak voltak a vilagon.
 Az en szukebb "patriam"-ban Novikov,Gromov,Fomenko,Kasparov,Miscsenko
 aztan a friss Fields ermek kozul a Drinfeld,a felistenkent tisztelt MIT-es
 Beilinson,vagy az oreg Gelfand a Rutgersrol.Tudom,hogy ez az utolso harom nev
 nem tunik igazan orosznak es ez az amibe nem fogok belemenni a TIPP-en
 miert volt nekik problemajuk,eleg az hozza,hogy a szovjet tudomany total ossze-
 omlott,Soros Gyuri bacsi atutalt nekik valamit amit Majorekrol ko-
 paszitott le,ebbol elnek.Es tomegevel mennek elfele.
  Errol az AMS Noticesban volt egy kivalo cikk.De mi lesz velunk ?
 Mi lesz a magyar matematikaval ? A magyar matematika kommunizmus ide vagy oda
 nagyon jo volt,nem olyan jo mint a lengyel,de talan volt olyan jo,mint a roman
 (Burghelea,Izu Weitsman,Stoica,Voisculescu a temakorom kornyekerol azert
 szuper jo volt).Volt egy szisztemank,a kismatematikusoktol a KOMAL-ig
 az OKTV-tol a Kurschakig,az olimpiai felkeszito taborok stb.
 En mast nem is irok,mert a kovetkezo mondatban mar valami politika lenne,de
 akit erdekel a tema,a SZALON-ajto nyitva all.EG
+ - Node Jozsi! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hogy kell ezt erteni?

Kedves Hollosi Jozsi!

Tepelodom. Vajon nem kellene-e folfuggeszteni
TIPP-tagsagat az alabbi szavak hasznalojanak? :-)

>1. kendo a nyakban, a vastag szar jo hosszura hagyva a jobboldalon
>(...)
>3. a vastagot atdubjuk a nyakhoz vezeto jobboldali szar felett,
>(...)
>4. majd a nyakhoz veteo baloldali szar felett, kivulrol befele

Csak nehogy ugy nezzen ki a vegen a dolog, mint
egy nagy rakas szerencsetlenseg.

Udvozlettel:                       Szekely Zoli
+ - Utlevel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Korabban tobben erdeklodtek, hogy meddig tart az utlevel meghosszabitasa
ha a kovetsegen vagy konzulatuson keresztul intezzuk. 
En 1992. december 29.-en kuldtem el a szukseges papirokat postan a 
konzulatusra Los Angelesbe. 1993. februar 20-an kaptam meg szinten postan
az uj utlevelet. 

Toth Janos
+ - RE:Dr.Balogh feladvanya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kalman!
$485-ert szivesen megszerzem a kivant cimet.
                              K.Zs.
+ - befejezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

kijon az a negy csak vegig kell szamolni,sot kijon a harom es fel is
 Azert a ket nyavalyas babuert a negyedik atloban adnak otezer dollart,
 rohej mi ? EG
+ - =Nyakatekereszeti mellfekvenc= megkotese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Jozsi!

	Orulok, hogy felhoztad a nyakkendo kerdeset. A tegnapi balra
itt colt egy CT-i baratom, aki tudja az altalad keresett modszert.
Eddig en is ugy kotottem, ahogy te, csak en sokkal tovabb hasznaltam
ezt az alacsonyabbfoku modszert.

	Baratom modszere ez:

1. a szeles felet, varrott reszevel (visza'ja) felfele, hosszan
hagyjuk baloldalt logni. athuzni a jobb, kesekny, rovid alatt, es elol
felfele atdugjuk magunk fele a lyukon.
	2. A szeles fele marad a jobb kezedben, a rovid keskeny a
balban. Innen mindent ugy csinalsz ahogy az elso variacioban irod a
2. pont kozepetol: "... majd megegyszer atdobjuk felette, ..."

	Mikor mindez megvan, fontos az "utolso simitas" hogy jol
nezzen ki. A V felso ketagat szethuzod, hogy a heromszog kialakujon, a
ket szarat kisimitod, megszoritod, es mehetsz a lanyok utan.

	Az utasitashoz hozza tartozik, hogy baratom, bar konnyenmeg
tudja csinalni, rendszerint nem szedi szet hasznalat utan, hanem
meglazitja, kibujik belole, es legkozelebb mikor felteszi, csak
bebujik es megszoritja. Szekreneyeben minden nyakkendo megkotve log. 
	Ezt a szokasat utanozhatod,ha akarod, de altalaban ha igy
csinalod, reggel 3.7 percet alhatsz tovabb.

	Jo szerencset es jo szorakozast

Ha mar itt vagyok, hadd koszonjem meg Szekely Gyulanak az ELTE
atomkutatasi internet szamat. Kerdesevel kapcsolatban talan az a
problema, hogy a Compuserven belul a cimben , (vesszo) van, mig azon
kivul . (pont)-t kell hesznalni. Masik kulonbseg amit tanultam, hogy
mikor internetet hivok, compuservrol nem kell < jelet beutnom mert
ugy visszajon. Mindig mondtam, hogy ezek a masinak bolondosak!

	Nekem is van hasonlo problemam, de ez talan a rendszer
szeszelyessegen tudhato be: nem tudok ket internet ciimde irni, mindig
visszajon. Az egyik illeto adott egy masik internet szamot, es arra
atmegy. 

	Jo szorakozast, Balogh Sanyi
+ - Amerikai es europai iskolai szintek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A minap valaki atmasolt egy erdekes cikket a cegunk belso "news
group"-jara a Usenet misc.education hircsoportjabol.  A cikk egy
amerikai meglepoen oszinte osszehasonlitasat tartalamazza az amerikai
iskolak es europai (s mas) iskolai rendszerekkel s biztosan itt is
erdeklodesre tarthat szamot.  Kulonosen mivel a tema eleg gyakran
felmerul a TIPPen.  Ime a cikk:

<----------------------- INCLUDED ARTICLE ----------------------->

Article: 6810 of misc.education
Newsgroups: sci.econ,soc.culture.usa,soc.culture.british,misc.education
Subject: Re: Education in USA vs Europe (was Re: US as No. 1 (3 data books))
Date: Wed, 17 Feb 93 12:31:18 PDT

In article >  (T
al Kubo) writes:

>>As posted several times, there is a higher % of Americans with college 
>>degrees than Europeans of any nationality.
>
>Some of those American college degrees are so watered down that they
>are not even equivalent to the education in the average Gymnasium.

It would be much more appropriate to compare the number of Americans
with 4 year college degrees with the number of Europeans who graduate
from high school.  Most people I talk to who have experience with both
education systems think that this is about an equivilant level of
education (although some say that a high school diploma from Europe is
about like 3 years of US university instead of 4).  Many American degree
programs are barely up to European or Japanese high school level standards.

Here's a good one for you: a while ago, someone asked several hundred
US college graduates whether there was any gravity on the moon.  Over
60% of them said "no".  Then they asked the same question of European
high school graduates, and over 90% of them got it right.  There were
other simple things like that: one had a ball which was sent down a
spiral track, and then the people were asked to draw the path of the
ball after it left the track.  More than half the Americans drew the
path as if the ball would continue to spiral instead of following a
straight line!  It is things like this which I see every day when
talking to my fellow Americans - its amazing how little grasp of
reality these people really have.  I had a teacher in high school who
"taught" us that it was mathmatically impossible for more than half the
class to score higher than the average!  Another one insisted that
there was *no way* they could predict what time the sun would rise on a
particular day!  If our teachers are believing these things, how are
our students supposed to learn?  I see a vast majority of Americans who
have almost no grasp of simple mathmatical and physical principals of
the world around them - things the average Japanese or European off the
street comprehends quite well.  It is things like this, in addition to
standardized test scores, which are used to show that the American
education system is in shambles.  Even third world countries have a
better system than we do.  Ours is a disgrace, and I say this as
someone who has been through it.  I went to a high school that was good
by US standards, but I know full well that my European friends received
a far, far better education in HS that I did.  Interestingly enough,
the top 3 students from our high school in the year I graduated were
all exchange students from Asia or Europe!  And they all remarked on
how vastly simple the American schools were - even the best we had to
offer was trivial for them.  They did not have to ever study because
they had already learned all the information years ago.  The best we
could do for them was repeat things they had 4 years ago, and our HS
was ranked the 16th best in the state and was supposedly better than
many private high socols...

It is things like this which make me ashamed to be an American.  My
European and Japanese friends notice these things when they come to the
US and talk to average Americans also, and it always concerns me that
my fellow Americans are this uneducated.  Heck, Americans can't even
program Japanese VCRs and are *proud* of that fact...  Wouldn't want to
be a brainiac or anything..

I want us to do better, but its hopeless now.  Americans only care about
MTV and the Super Bowl.  The Japanese, Germans, etc, will be the leaders
in the next centuary.  The best American students are as good as any
anywhere, but our avarage people are woefully ignorant compared to
average people from European and Japan.

One thing my Japanese friends are certain of is that the US is going to
become mostly a vast resource of unskilled and semi-skilled labor for
Japanese companies to use after the Koreans, Taiwanese, etc, become more
educated and the menial labor jobs can't be sent there any more. 
Someplace has to pick upt he slack, and the US is the most likely
candidate.  It is already happening - Japanese auto companies move their
manufacturing to the US both to get aroudn US import quotas, and to take
advantage of the chepaer American unskilled labor while the design and
engineering jobs stay in Japan.  It'll happen with more and more
industries in the future.  It is in Japan's best interest that Americans
have jobs, because we are a big market for them.  Moving unskilled and
semi-skilled jobs here instead of Korea, etc, gives Americans jobs to
buy more Japanese products.  I also have heard about Japanese companies
which tried move manufacturing to the US only to discver that they had
to invest huge sums of money to educate the American workforce up to the
level where they could perform the job effectively.  Mostly this is not
publicized by the companies so as to not embarass the US and hurt
relations and possibly sales of their products.  But it doesn't change
the fact.

Face it, folks - we're on the way out, becasue we couldn't compete. 
Something as big as the US takes a long time to die.  We'll still have
some of the best things in the world here for years to come.  But slowly
and surely we will become a mere shadow in the face of the Japanese and
Europeans.  Nobody can prove their case now.  But just wait 50 years,
and then think back to this article.  You'll see.

John
--
--------------------------------

Mit szoltok hozza?

Pannon J.
+ - nyakkendo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Jozsi!
Mindket modszered kivalo. Ha a csomo megis aszimmetrikusra ill. tul nagyra
sikerulne, ne aggodj. Mindket esetben olloval kicsit utanaigazithatsz.
Harcos udvozlettel: 
Nagy Sandor, Makedonia

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS