Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 84
Copyright (C) HIX
1998-07-10
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Tipushiba (mind)  8 sor     (cikkei)
2 re:huto problema (mind)  42 sor     (cikkei)
3 Re: ongyilkossag (mind)  22 sor     (cikkei)
4 futes, hifi, bicikli, hibak (mind)  76 sor     (cikkei)
5 bukocso,egyebek (mind)  9 sor     (cikkei)
6 Re: *** HIX AUTO *** #83 (mind)  77 sor     (cikkei)
7 Fiero (mind)  8 sor     (cikkei)
8 hazi tuning (mind)  26 sor     (cikkei)
9 Vizhomerseklet (mind)  9 sor     (cikkei)
10 140 W, Trabant tipushiba (mind)  22 sor     (cikkei)

+ - Tipushiba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi !

"Kocka" LADA elso sarvedo a fenyszorok mellett gyorsan kirohad.   - mashol
is :(

Zotya (Trabi, Wartburg -mindegyik ketutemu, Lada 2107, VW Passat 17eves +
amit hagytak a tulajok...
- egyik legkedvesebb egy DAF busz)
+ - re:huto problema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tar Miklos irta:
**********************
Kb. egy honapja kertem tanacsot hutoproblemaban, mindenkinek koszonom a
hozzaszolasokat, a sulyos gondok elmultak, viszont egyet meg mindig nem
ertek. Egyenletes sebessegnel (90-nel) ha a kulso homerseklet alacsony
(10-15 C), a vizhomero pontosan kozepen van es el nem mozdul. Ha a
homerseklet magasabb (20 C felett) akkor szepen elmegy a magasabb
tartomanyba es stabilan ott is marad. Ha ilyenkor mazochista modon raadom a
futest, akkor szepen visszaall a normalis kozepallasba. A hengerfejtomites
rendben (ezt javitottak elsonek), a huto nem lyukas (ez volt a masodik), a
vizpumpa is uj (ez volt a harmadik javitas 1 honapon belul :-( azaz ugy
tunik, mintha a huto nem tudna leadni eleg hot a futes nelkul. A kocsi megy
szepen, de ezt nem ertem. Ja, a kocsi 1.3-as VW Polo Classic, 1983-as. Mi
lehet a baja?
**********************

Vagy a huto van eltomodve belulrol es igy nem minden reszen folyik at a
hutoviz. Ezt egy szakszeru es alapos mosas orvoslhatja. Ha nem akkor el
kell vinni hutoshoz es kipucolja neked.
Lehet, hogy kivulrolvan eltomodve a hutomaszk mogott. Ez gyakori, hogy a
mocsok beszorul a lamellak koze. Javitas: gozborotva.

A harmadik: termosztat problema. A futes kore a termosztatttol fugetlen
koron van igy ha nem nyit rendesen, akkor nem hul elegge, de futessel jo.
Nyilvan a futes segit a hutesnek hiszen a motor hulladekhojet futi el a futes.
Ez egy humerovel es egy fazek vizzel kiprobalhatod.  75-80 foknal kell
elkezdenie nyitni es 95-100 foknal teljesen ki kell hogy legyen nyitva.
Beszereles utan azt is ellenorozni kell, hogy nem maradt-e egy kis buborek
a termosztathaz elott vagy benne, mert igy hiaba meleg a viz, de a
termosztat csak a levegovel erintkezik igy csak kis mertekben nyit.(Ez volt
a Sierrankkal)
udv,
				
     __  		  **
  __/_|\_ Klem Krisztian** 
 |__|_|__|Walter Dragon Tuning
_(_)__(_)_*************	
mailto:
Telefon:06-30-905-837
Budapest
+ - Re: ongyilkossag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thu, 9 Jul 1998 21:37:08 EST, Fogash wrote:

>Ha mar az autot is meg akarja olni, fat keressen, ne engem...Az ongyilok 
>mindenkinek maganugye, de illik olyan megol-
>dast valasztani, ahol masnak nem lesz baja. Pl. egy
>mozdonyban  viszonylag keves kart tesz a polgar. Esetleg
>a menetrend....:)

A mozdonyvezetoben, azert szerintem nem kis kart tesz, ha nem is 
fizikailag, nem beszelve az erintettek csaladtagjairol, baratairol, 
ismeroseirol :-(
Szoval, itt es most megkernem a tisztelt(?)  ongyilkosjelolteket, 
mindenkeppen probaljanak egy-szereplos megoldast valasztani, bar meg ez 
sem vedi meg azokat, akiket talan jobban szeretnek maguknal.


                 Erlich Janos
      mailto: 
      http://www.terrasoft.hu/~jerlich

             
...A santa ember is lehet foldonfuto.
+ - futes, hifi, bicikli, hibak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

* Polo futes/hutes: szerintem normalis dolog, hogy a futoradiatoron 
lead annyi hot, hogy alacsonyabb tole a vizhomerseklet.

* Hifi: Tibi (Varga Tibor), igazad van: nincs igazam es off-topic :-)

* Bicikli: gyakran az autouton kerekparoznak, pedig 2 meterre ott a 
kerekparut. Ekkor nem torodnek (1) sajat testi epsegukkel 
(sajat erdek), es (2) a szaballyal. Ezt nem a rendor,
hanem az (1) miatt kell betartani. (lasd: bizt.ov.).
A valaszt tudom: "a kerekparuton gyalogosok lofralnak" (igaz!),
meg "en profi bringas vagyok, es a kerekparut 
(a tobbi kerekparos) nekem lassu".

* nehany tipus(?)hiba, ami eszembe jutott:

- Lada: "log a kardan"

- Lada: A toltes veszlampa a tu'lto:ltest is jelzi, ami elo szokott
fordulni. ennek a kiszu"resehez be kell kapcsolni nehany fogyasztot, 
ekkor par perc utan elalszik. ha nem, akkor alulto:lt. Oka (lehet) a szenkefe. 
A szenkefe csereje utan par km-en keresztul meg megmaradhat a hiba,
amig a kefe be nem kopik. (foleg, ha valaki beszereles kozben lepattintott
egy kis darabot a szenkefe egyik sarkabol :-))) ) A szenkefe parszaz forint.
(termeszetesen a generator es nem az onindito szenkefejere gondoltam.)

- Lada, Skoda: "kopott gyuruk, eszi az olajat". Ladaknal szokas a kartergaz 
csovet a hossztartoba vezetni, vetelnel ezt eszre kell venni :-).

- Skoda: forralja a vizet. A ventilatort direktbe be kell kotni egy kapcsolora
a muszerfalra. (mas hasznalt autoknal is ott szokott lenni ilyen utolag-beszere
lt
kapcsolo a hutoventilatorra - ez gyanus: valaminek a tuneti kezelese.)

- Lada: gombfejek (2 also, 2 felso) szinte evente cserere szorulnak.
magyart es lengyelt (p125) ne rakjatok be! 2x annyi penzert van nyugatnemet
gyartmany, igaz, azt meg nem probaltam. (a szovjet az igazi.) Ezt irtatok is az
elozo AUTO-ban. - nem azt, hogy nem probaltam, hanem ezt a hibat :-)))

- Opel Manta: gyenge kasztni, 1-2 evente ujra kell lakatolni. kuszobot, ajtokat
, 
tornyokat (lasd kov. hiba). "nincs benne anyag".

- Manta + regebbi Opelek: elso tornyok kirohadnak. Szokas a teljes elem 
csereje helyett a regi, elrohadt toronyra huzni egy "sapkat" es raheggeszteni. 
ez szabalytalan, de profi munka eseten nehez eszrevenni.

- Opel Corsa : az elakadasjelzo nalam is ugymaradt. (berauto volt).

- BMW 3-as "ca'pa" sorozat (esetleg a tobbi is?): hatso tornyok, 
csomagter feneklemez kirohad. volt ra pelda, hogy a csomagterbol latszott
a difi :-)

- Ford Granada ill. szervoval szerelt (csak regebbi?) Fordok (mas is?):
kormany tekerese kozben "sir" a szervo: alacsony olajszint.
A munkahengernel tud elfolyni, teljesen kitekert kormany-allasban latszik
a csopoges. arra kell kitekerni, amelyik oldali munkahengernel nezni akarod a 
csopogest. Allo motornal is csopog, ilyen szervoval nem szabad
"alaszedett" kormannyal parkolni, mert elfoly' a szervoolaj. 1 liter kb 1E Ft.
(valoszinuleg nem az osszes tud ilyenkor elfolyni, csak a rendszer
1 bizonyos szakaszabol...)

- altalanos hasznaltauto hiba: egyenes sima uton menve, egyszercsak
elhuz az egyik iranyba... utana semmi. utana egyszercsak a masik
iranyba... veletlenszeruen, foleg nagyobb sebessegnel (130-140 folott
mar szinte nem lehet biztonsaggal megtartani) jon elo. ez - egy nagyobb 
karambol utan - hibasan helyrehuzott (elso) tornyok miatt (...is..) lehet, az 
autot nem ajanlatos megvenni. (Opel Monza-nal fordult elo, nem velem tortent.)

udv,
zoli

PS: egy balek-poen: (ami *kivetelesen* nem velem tortent) - valaki nagyon 
fel akarta ujittatni a futomuveit, az autosboltban ke'rt "Ladahoz hatso 
feltengely porvedo gumit" (ti. a difire) - es adtak neki ! :-)))))
+ - bukocso,egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok !

Ki tudja , hogy bukocso, uj motor beepitesehez  milyen engedely, stb kell.
Autoalakitasi terv,vagy valami hasonlorol olvastam valahol.
Tud valaki ajanlani olyan leirast, vagy barmit, ami alapjan meg tudnam
csinalni magam is ( becsovezni az autot ) ?

elore is koszi a segitseget
R.Z.
+ - Re: *** HIX AUTO *** #83 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> De mit var az ember egy automatavaltos terepjarotol......... :-))

Automata valtoval jobban lehet terepezni, mint kezivel! Kezi valtonal meginduls
z
akakibol kifele, mar ha tudsz eleg finoman banni a kuplunggal. Elindultal, a se
b.
valtas idejere megszakad a hajtas, aztan ujra lokesszeruen megjon, es maris ott
allunk egy helyben porgo kerekekkel.
Automata valtoval NAGYON finoman lehet raadni a nyomatekot, es a valtas
idejere sem szakad meg a hajtas, igy egy elindulassal jo esellyel kijutunk a
dagonyabol. Az automata valto (hadi) elonye: XYfotorzsormester 1000 ora
gyakorlat utan, nagy odafigyelessel elboldogul kezikapcsolasu, 16 sebesseges
autojaval. Haboru van, lelovik. A kocsi annyira elter a szgk-tol, hogy senki ne
m
kepes vele meg csak elindulni sem, mindenki megy gyalog, a technika elveszett.
G.I. Joe otthoni autojabol atul a HMVV-be, es mindent ott talal, mint az otthon
i
Chevyben, tehat tud vele menni. Ha lelovik, beul G.I. Jane, es o is tudja vezet
ni,
hiszen olyan, mint az otthoni Buickja. Sot, a teherautok, buszok is automatak,
tehat
csak a meretet kell megszokni, az extrem valtot, kezeloszerveket nem.
Szoval nem olyan hujeseg az automata, mint elsore tunne...

> ertek. Egyenletes sebessegnel (90-nel) ha a kulso homerseklet alacsony
> (10-15 C), a vizhomero pontosan kozepen van es el nem mozdul. Ha a
> homerseklet magasabb (20 C felett) akkor szepen elmegy a magasabb
> tartomanyba es stabilan ott is marad. Ha ilyenkor mazochista modon raadom a
> futest, akkor szepen visszaall a normalis kozepallasba.  Mi lehet a baja?

A vizko rendkivul jo hoszigetelo, sajnos. A tunetekbol ugy nez ki, hogy a
hutoholeado kepessege tul kicsi, azaz a viz csak 10-15 fokos kulso hom. mellett
hul eleget. Egy alapos hutotisztitas (barmelyik hutos megcsinalja max 1-1,5 eze
r
penzert) jot tehet neki

> lehetoleg lepcsoshatu esetleg HB v. kombi, lenyeg hogy nagyobb dolgok is
> beferjenek(ez nem olyan fontos) es egymillio korul legyen az ara(na ez
> viszont lenyeges). Mit ajanltok, mit vegyek? A tipus, szarmazasi orszag
> nekem mindegy, nem vagyok markafuggo.

Lehetoseg szerint fiatalabb peldanyra torekedj. Felejtsd el a VW-Opel-Audikort,
annyival nem jobbak, mint amennyivel dragabbak. Kedvezo aron vannak
Fordok, (en a JO allapotu 89-es Sierra 1,6-ott  1.5 ev muszakival) vettem 650er
t.).

Es nagyon kellemesen csalodtam benne. A 90 utani olaszokkal semmi gond
nincsen, az adott egyed allapotat kell vizsgalni. Azt meg felejtsd el, hogy
rohadnak.
Ja, es ha van meg 1 heted, akkor varj. Tervezek egy irast a hasznaltauto-vasarl
as
rejtelmeirol.

> > Egy fektuning rafer erre a kocsira, mert nem a motorhoz mertek.
> Egyetertek, mert a hatso fekpofak merete egyezik a Kispolszkieval !
> Legalabbis ami az enyem volt ( Seat Ibiza 1.5 GLX , 1986 oktober )
> abba a Kispolszkiet tettuk.

De a hatso kereken suly sincsen, tehat nem feltetlenul kell bele 300mm-es
szenszalas fektarcsa. Az Ibiza konnyu auto, ezert senki ne varjon hozza DTM-es
fekeket. A pedalero nagysagat pedig a vakuumos fekrasegito meretezese
hatarozza meg. A Lada hatso fekdobja pl. hatarozottan tul van meretezve.
1-2 szemellyel fekezve a fekeroszabalyzo szinte minden fekerot levesz,
gyakorlatilag az elso fekek fogjak meg a kocsit. (A superbike versenymotorokon
a hatso fek alt. ki van iktatva, a szuks. fekhatashoz eleg a visszakapcsolas.)
Szoval szerintem egy hatso fekdobbol messzemeno kovetkezteteseket nem
nagyon lehet levonni.... Igaz, hegyrol lefele le lehet gyurni a feket, (a dob e
lobb

feladja), de polgari kozlekedessel Mo-on nem nagyon lehet kifektetni egy
fekrendszert. A hegyi autozas meg kulon oldal, ott minden feket meg lehet olni.
Majd irok egyet errol is.

Addig is udv
Fogash

ui: mar irom az osszkerekhajtast!
+ - Fiero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Van Magyarorszagon Pontiac Fiero klub?
Amiota meglattam egy ismeros autoszerelonel
egyet (aprora osszetorve), azota va'gyom egy
sajat peldanyra.

Tisztelettel

Csussz
+ - hazi tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A ketutemu motorok hazilag is megcsinalhato
tuningjarol volt egy rovidebb cikksorozat par evvel
ezelott a Motor Revuben. Talan egy jobban felszerelt
konyvtar folyoirat-archivumaban meg lehet talalni.
Szerintem erdemes elolvasni; meg nekem is az volt, bar
csak vezetni tudom a kocsit (ugy - ahogy), de azt mar 
nem, hogy mitol megy.

Fogash: kosz a kitamaszto gombcsuklora adott tippet!
Sajnos, az a bizonyos porvedo gumiharang lassan mar
szinten cserere szorul, annyiszor szurtam at olajozasi
cellal az idok folyaman. A valaszod is megerositett abban,
hogy mielott ujra kicsereltetem az egesz vacakot, tetetni
fogok egy zsirzoszemet az ujra.

Masik kerdes, ami szinten egyfajta tuningra vonatkozik.
Meg mindig a kocka Lada: a gyujtaseloszto fedele imad
elrepedni, mar allandoan hordok magamnal ujat, hogy ki
tudjam cserelni szukseg eseten. Arra gondoltam, hogy 
erdemes lenne az egesz gyujtasrendszert elektronikusra 
kicserelni. Szerintetek is erdemes? Es ha igen, kb. mibe
kerulhet egy ilyen mutatvany? Esetleg egyeb otletek?

Tisztelettel

Csussz
+ - Vizhomerseklet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> A kocsi megy
> szepen, de ezt nem ertem. Ja, a kocsi 1.3-as VW Polo Classic, 1983-as. Mi
> lehet a baja?
Semmi. Ismeri a fizika torvenyeit es aszerint dolgozik.
Ez az en velemenyem. Rosszul gondolom ?

Udv. Tibi
+ - 140 W, Trabant tipushiba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A 140 W-os teljesitmenyfelvetelt en kisse utopisztikusnak tartom. Egy
Blaupunkt Freiburg autoradio (4x7 Watt) 2 db 4 ohmos es 2 db 6 ohmos
hangszoroval csutka hangeron 2 A-t vesz fel 12 V-nal (labortapegyseg),
magno eseten 2,1 A. Normal hangeronel 0,4 ill. 0,5 A, eleg hangosra
tekerve 0,5 ill. 0,6 A. (sajat meresek, a digitalis muszerben sajna elegge
le van merulve az elem, igy kb. 10-20%-kal tobbet mutat a neverteknel, de 
ezt nem vontam le) Ez baratok kozott sem tobb 30 Wattnal. (Tegyuk 
fel, hogy a hetkoznapi kocsiban nincs erosito, csak radio.) Az igaz, hogy 
10 A-es biztositek kell bele, de 5 A-est sem vert meg ki soha.

: > A multkor elfelejtettem a Trabantrol, hogy a szelvedo
: > gumirozasa kozepen felul szetvalik es becsopog a viz.

: Szerintem csak a szurke gumisak. A fekete vizbiztos.

Nekem fekete guminal kb. 3 mm-es res tatongott, amit kenytelen voltam 
ablakszigetelo szilikongumival kinyomni.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS