Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1372
Copyright (C) HIX
2002-02-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: oreg kontra uj takan utoljara :) (mind)  79 sor     (cikkei)
2 Alvazszam... (mind)  11 sor     (cikkei)
3 Re: abc (mind)  19 sor     (cikkei)
4 BX+illemtan, Tiszynek PgDn! :))) (mind)  114 sor     (cikkei)
5 Kresz (mind)  74 sor     (cikkei)
6 Besokal(l)tam (mind)  33 sor     (cikkei)
7 Yaris (mind)  36 sor     (cikkei)
8 Re: regi-uj (mind)  6 sor     (cikkei)
9 va: Mi van maaa? (mind)  38 sor     (cikkei)
10 gidresgodros tema (mind)  30 sor     (cikkei)
11 alvazszam-csere, varialas (mind)  18 sor     (cikkei)
12 Borbet (mind)  34 sor     (cikkei)
13 autoradio-cd (mind)  10 sor     (cikkei)
14 a (mind)  16 sor     (cikkei)
15 NEM en gyartom a Renaultkat (mind)  61 sor     (cikkei)
16 Venezia (mind)  21 sor     (cikkei)
17 Renault Twingo visszahivas (mind)  15 sor     (cikkei)
18 imadom, ha a Suzuki a kozponti tema 8-)) (mind)  40 sor     (cikkei)
19 re: hasznalt auto (mind)  18 sor     (cikkei)

+ - Re: oreg kontra uj takan utoljara :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!


> Ez persze nem valtoztat semmit azon a tenyen, hogy a
> Golf IV biztonsagosabb a II-esnel, de egyuttal arra is mutat
> - szerintem - hogy ennek elsosorban nem a technikai fejlodes
> az oka, hanem az, hogy az uj modellbe egyszeruen nagyobb
> energiaelnyelo reszt terveztek. 

Nagyobb energiaelnyelo reszt terveztek, tettek bele legzsakot meg ovfeszitot...
Ez miert nem technikai fejlodes? Akkor szerinted mi a technikai fejlodes?

> A Scorpio sikertelensegenek egyik fo oka az volt, hogy elavult,
> zajos, kategoriajahoz meltatlan motorokkal gyartottak. A
> vetelytarsai joval csendesebbek voltak. Peched volt, hogy
> epp ezt fogtad ki annak idejen.

Nyilvan ezert szakadt szeta kardan, a feltengely, rohadt a kasztni,
allandoan eltorott a kipufogo (akkor is ha a Frodtol vettem), azott be
az utaster, romlott el a klimakompresszor mert elavult volt a motor...

Amugy volt Asconam is. Azzal mondjuk a fo baj tenyleg csak az volt, hogy
baromira rothadt. Meg mondjuk 1-2x csak ugy ripsz ropsz elfolyt a
hutovize, ami nem okozzott gondot, mert Pesten tortent, haver
elvontatott az elso szereloig es kesz. A kovetkezo hetre elfelejtettem.
Mondjuk ha ez itthontol 500km-re tortenik szomorubb lettem volna...

--------------

> Varj! Ne keverd ossze a hasznalt autot az oreg autoval! En szemely szerint
> azt vallom, hogy egy 2-3 eves, atlagos futasteljesitmenyu (40-60ekm) autoban
> meg boven van tartalek es lehet vele jarni egy jo ideig ( belefer a 3 ev
> alatti 100ekm-ed), viszont elkerulheto vele az uj auto hajmereszto
> ertekvesztese. Ne sarkitsuk ki az ugyet a 27 eves W123-as Mercikre, jo?
> (Csak pelda, nem a Mercisek ellen nyomulok, de) harom eve ugyanazt a
> Megane-t, Focust, Almerat, Astrat, 156-ost, stb. lehetett kapni, mint ma.
> Akkor meg?

Ebben a tekintetben teljesen igazad van. Csak hat amikor en az elso
iromanyomat megirtam, egybol tizenpareves eves, 300ezer km feletti autok
tulajdonosai kezdtek el hozngeni, hogy milyen hulyeseget beszelek es nem
a 3-4 eves, kb. 80-100 ezer km-t futott autok buszke birtokosai.
Ha nem mennem ilyen sokat, en is egy 3 eves 156-ost vennek, 60-70ezer
km-vel. Azert ilyen relativ sokkal, mert talan mar kojittek a hibak ha
voltak. Meg szerintem ha valaki egy 3 eves autot 10ezer km-vel arul -
tisztelet a kivetelnek - akkor azzal nagy gazok lehetnek...
(Amugy most jon ki az uj 156. Lehet, hogy nem is a regit vennem? :))) )

------------

> 
> A "megengedheti maganak" nem tudom mit jelent nalad, szerintem aki
> reszletre vesz kocsit, az mar nem igazan engedhetne meg... 

Ez mondjuk attol fugg. Pl. en 4%-os EUR kamattal vettem. Lehet, hogy
nekem, ha masba fektetem a penzem, akkor ennel tobbet hoz. Raadasul
jelenleg ott tartok, hogy a forint erosodesenek koszonhetoen a
reszleteim kb. 12-13%-kal alacsonyabbak, mint indulaskor. Szoval
forntban igazabol negativ a kamat.
Ha minden esetben igaz lenne amit irtal, akkor nem lizingelne az osszes
ceg az autojait.
-------------

> Melyik a jobb ?
> Szoval a kerdes egyertelmuen nem eldontheto. Az uj autokat mostanaban olyan
> trehanyul rakjak ossze, hogy az minosithetetlen. Es ez (szerintem )majdem
> minden markara vonatkozik. Volt szerencsem 2 evesen 50eKm-es 2.5 dizel
> A6-oshoz turbohibaval, 1 honapos 31x BMW-hez idegesitoen zorgo
> muszerfallal... stb-stb.

Khhhhm. Azert ebben a gyakrabban elromlik-ban benne van az is, hogy
sokkal tobb mindennel van felszerelve egy uj auto, mint egy 18 eves,
erge nagyobb az eselye, hogy valami elromlik. 

Akkor Udv es az oreg autok megbizhatosagahoz kivanok mindenkinek egy
telitalalatos lottoszelvenyt, amikor ugy is elrohan mindenki uj autot
venni. :)))

Gabor
+ - Alvazszam... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> de most mar sok mas tipuson is az emelt(ebb) biztonsag
:> resze, hogy az alvazszam kivulrol is lathato helyen van. A 
:> Seat Toledon is igy van (Leonon is?),...

A Leon-nal is a szelvedo bal elso aljan lathato.


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - Re: abc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Joe!

>Kaptam egy garnitura BORBET alufelnit az XM-hez, >Kerdes1: mennyire gagyi ez a
 felni, mennyire kell vele
>vigyazni, lehet-e menni 140 folott is vele, stb.? 
Biztos lesz aki fikazza majd, de hidd el a Borbet igen jo felniket gyart! Szvsz
 nyugodtan mehetsz vele 250-el is :)


>(Kerdes3:  vehetek ket eltero markaju, de azonos meretu
>gumit elore (novemberben muszaki)?
Persze, nyugodtan vehetsz. Megjegyzem, en a zsigulival nem mehetek vizsgara a g
yaritol eltero meretu gumikkal, de a "nyugati" autoknal ez maskepp van...

Udv. Pali

http://pavel.gun.hu

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: fredi.externet.hu)
+ - BX+illemtan, Tiszynek PgDn! :))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hello,

> Felado : Hajdu Csaba
: Igy van, es mondtam, hogy helyette ott a foleirasom, ugyanis
: sokakkal ellentetben regisztraltam a nevemet, igy a mail cimen
: kivul az is megjelenik a fejlecben.

Kenheted a hajadra. Nem potolja az alairast.

: Tehat ha ott buzditanak koszonesre, ahol szerintem nem
: kene, akkor javaslom a fenymasolast.

Persze. A bibi csak ott van, hogy ezt a listat lathatoan nem
vagy kepes megfeleloen kategorizalni.

> Aki nem irta ala, mindket esetben: 
: Valoban, bar egy e-mail cim a budos eletben nem is fogja
: alairni... 

Micsoda nagy formatumu visszavagas.
Amugy tenyleg nem furcsallod, hogy szinte mindenki alairja
az irasat, sokszor meg koszon is az elejen, csak te nem?

Jo, nem irjak meg neked, de ettol meg nem biztos, hogy nem
veszik rossz neven.

: De miutan a felvetes egy egyeb
: temaju cikk vegen fordult elo, "ha masba nem tudok belekotni,
: akkor legalabb ebbe" alapon, nem vagyok meg meggyozve arrol, hogy
: annyira szornyusegest cselekednek.

Akkor bocs, ha felreertheto volt, de nem ilyen alapon vetettem
fel, csak ha mar hozzad beszeltem, eszembejutott.

> udv,
: Ha ezt koszonesnek szantad, akkor szerintem ennel jobb a semmi...

Ha ennel szerinted jobb a semmi, akkor csak sajnalni tudlak. 
Szerintem arcatlansag kioktatnod, hogyan ne koszonjek, amikor
te egyaltalan nem is koszonsz.

> Hogy szorszalhasogassak: akkor az nem evi 40e. Kulonben
> majdnem mindegy, mivel azt elfelejtetted kozolni, hogy a
> kopoalkatreszeket nem szamoltad bele. Jaaaaa! Hat ugy picit
: Miert is szamolnam bele? Egy uj autoban talan nem kell olajat,
: gumit, fekbetetet, vezermuszijat cserelni?

Dehogynem. Na es? Senki nem mondta, hogy az oreg autonal
30-40e, az ujnal meg nulla. 

> mas. Asszem azt is illene hozzacsapni, mivel nem egy
> jelentektelen tetel, es nem a megbizhatosagrol, hanem
> osszessegeben a fenntartasi koltsegekrol volt szo.
: Nem, arrol volt szo, hogy az oreg auto havi egy hetet allt a
: szervizben, es 30-40 ezret kellett rakolteni. Akkor most ebben a
: benzin es a biztositas is benne volt? 

Te mirol beszelsz? Jo, koss bele, hogy veletlenul fenntartasi
koltsegeket irtam, de pontosan tudjuk mindketten, hogy az
auto szervizelesi koltsegeirol volt szo, az eredeti hozzaszolasnak
megfeleloen. Abban pedig benne van minden egyes forint,
amit a szerelonek kifizetsz. Mar csak azert is esszerutlen lenne
a kotelezo szervizeket kihagyni a szamitasbol, mivel nem 
tipusfuggetlen osszegek, a csereperiodusok es az alkatreszarak
elternek, de meg a munkadijak is.

: Merthogy en, bizonyara
: csokkent szellemi kepessegeim okan, ezt ugy ertettem, hogy nem az
: olaj, gumi, fekbetet, stb. cserek miatt kellett havi egy hetet
: szervizben tolteni, es igy az emlitett koltsegek sem ezekkel
: kapcsolatosak.

Senki nem mondta, hogy szellemi kepessegeid okan, de
felreertetted.

> valaszoljak: eleg hisztis auto, sok torodest igenyel. Ennek ott
> mondasz ellent, ahol akarsz, valoszinuleg azt fogom hallani,
> mindket BX-ed alkatreszfogyasztasa konvergalt a nullahoz. Hat,
> errefele mas a tapasztalat. Csak azert nem reszletezem, mert
> felesleges volna, gondolom, ebben egyetertunk.
: Nekem valoban felesleges, mert ket BX-es listat is olvasok, igy
: sok ujat valoszinuleg nem tudnal mondani. A tobbieket viszont
: esetleg erdekelheti, hogy hisztizik egy BX.

Jo, akkor ha majd erdekli oket, megkerdezik, en meg meselek.

> Nem kovetelek en toled semmit. Te permanensen nem
> koszonsz se be, se el. Neha a tobbiek meg is elhagyjak egyiket
> vagy masikat (esetleg mindkettot), de te tudatosan es allando
> jelleggel teszed. Picit irrital, elismerem. Lehet, hogy masokat is.
: Te viszont latszolag meg sem hallod, hogy szerintem legjobb
: esetben is megszolitasrol es alairasrol lehetne szo, nem be- es
: elkozoszonesrol.

Jobb szot nem tudok ra: ez mar  szintje.

> Ez egy ritka ellenszenves es tiszteletlen huzas volt, valahogy nem
> tudok nevetni rajta. Es meg te irsz olyanokat, hogy szeretned azt
> hinni, hogy intelligens emberek olvassak a listat?
: Igen, szeretnem azt hinni, bar ettol meg lehetnek kivetelek. Az
: intelligenciaba beleertendo a komoly es humoros reszek
: elkulonitesenek kepessege is.

Nem volt humoros resz, nem volt mit elkuloniteni. :))) Amit annak
szantal, azon inkabb sirni kellene.

Reszemrol befejeztem az ertelmetlen vitat, latom, hogy soha a
budos eletben nem foglak meggyozni, csak magamat ismetelni.
Tied az utolso szo.

udv,
Zoli

 - Relax! Magazin - http://www.relax.hu
+ - Kresz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Nezhetjuk ugy is a dolgot, hogy a aszabalyoka zert vannak, hogy
> megszegjuk oket... 

Kiforgatod a szavaim. Nem mondtam, hogy szegjuk meg oket.
Azt mondtam, hogy vigyazzunk egymasra, es aki hibazik, az
nem haljon meg kotelezoen, legyunk mi az okosabbak es mentsuk
meg oket.
Nagyon erzekenyen erint ez a sztrada dolog, mert majdnem igy 
jartam egyszer az M1-en. Opel Astra kombi a belso savban a 100-as 
tablanal beleallt a fekbe. Mivel Feliciaval voltam, brutalis erofesziteseket
kellett tennem, hogy 150-rol 100-ra lassitsak. Tudom, hogy en voltam
a hibas, de a sztrada fo szerepe, hogy gyorsan lehessen kozlekedni
es nem belso savban fekezgetni. 
Nagy kar, hogy ezt nem tanuljuk el az olaszoktol, amig itt kozveszelyes
orultnek neznek, ott en vagyok a szurke atlag. El nem tudom kepzelni
mi lenne, hacsak egy olasz is lefekezne a 2x2-es uton, mert kinn az 
50-es korlatozas.

> Ez egy kicsit onzo allaspont plane, ha a szabalyszegok nemcsak 
> a sajat eletukkel jatszanak. Nem gondolod Csaba?

Igen, igy gondolom en is. De ebbe a kategoriaba nem rakom be a
140-et autopalyan nevezetu szabalyszegest. Sot, meg a 140-el
autopalyan 100-as tablanal sem. Az csak arra valo, hogy figyelmeztessen,
legy eberebb ember, valami keszul. Ha a 100-as utan kovetkezik egy
80-as, akkor mar tudom, hogy utlezaras vagy valami hasonlo van es
lassitok. 100 es 140 kozt 35-40 meternyi fekut van, ennyit azert meg
kepes vagyok felmerni es idoben reagalni. Es valljuk be, a 100-as 
tablak tobbsege abszolute indokolatlan.

> Miert nekem kell vigyazni az olyan idotakra akik "ugy is elfer harom
> auto egymas mellet" felkialtassal akkor eloznek, amikor en jovok
> szemben.  

Azert, mert egy intelligens ember vagy, aki felti a sajat es mas eletet.
Ezert ilyenkor szepen lehuzodsz es orulsz, hogy megmentettel egy
szuletett ongyilkost.

> Na jo, nem elmelkedek tovabb ezen! A lenyeg, hogy ha mindenki
> betartana a Kresz eloirasait a balesetek kb 70%-a nem tortenne meg. 

Rossz a kiindulasi alapod. A KRESZt SOHA nem fogja  MINDENKI
betartani, ezert az autoba ulve ebbol kell kiindulnod. 

> Meg szerencse, hogy az autosok tobbsege jogkoveto allampolgar... 

Jogkoveto... Milyen hulye szo :))) 
Ha mindenki magasrol tenne a szabalyokra es ugy vezetne, hogy
vigyaz magara es masokra, nem a tablakhoz viszonyitana 
a kozlekedes modjat, hanem a mindenkori korulmenyekhez, akkor
sem lenne baleset. Raadasul kevesebb lenne a kikenyszeritett
bevallalas, ami a totyogo, benazo urisoforok miatt tortenik, akik
40-el topognak, mert az 50 a max. megengedett.

> Ez alapjan azt hiszem, joggal velelmezhetem, hogy IGEN megved 
> a Kresz! Elvegre az is lenne a feladata, vagy az hogy megszegjuk!? 
> Hogy gondolod?

Egy kerdes. Nem vagy tanito? Az edesanyamnak van hasonlo 
gondolkodasa. Engedd meg, hogy meggyozzelek, mielott az elet
gyoz meg... A megszeges vagy betartas egy kalap uu-t sem er,
ha plehkoporsoban cipelnek el. Vagy a tulvilagon vigasztal majd,
hogy a masikat bunosnek talaltak es 10 evet kapott? Nem ertem a
hozzaallasod, a kozlekedes nem sakk, ahol kotott szabalyok vannak
es egyszeruen nem lephetsz mashova, mert a masik eltori rajtad 
az asztal labat. Jon egy alak, te nem segited ot es radboritja a 
tablat. Kesz, ennyi.

Ha mas a velemenyed, szivesen latom. Ez jo tema :)))

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Besokal(l)tam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

valoban nem lesz Tied az utolso szo:

> Kedves gonci: Nagyon orultem epito jellegu hozza 
> szolasodnak, sokat tanultam az elmult heten vezetes 

A helyesirasi hibakat nem javitom ki (sorlimit...), de 
a nevem igazan irhatnad naggyal...

> lennek, hogy hasolo helyzetben egy verprofi mit tenne, 
> a hatalmas rutinjaval.

Soha nem ereztem magam verprofinak. Sot, nem is vagyok.
Az a par km, amit levezettem, nem jogosit fel semmi
ilyenre. Az viszont biztos, hogy tudom, mire van a tukor
es ezaltal azt is tudom, mi tortenik mogottem.
A mogottem jovovel pedig kommunikalok, na nem ugy, hogy
a kozepso ujjam kinyujtom, hanem pl.:

- ha nagyon siet, lehuzodok es jobbra index
- ha nagyon ragad ram, pici fek vagy kodlampa
- ha latom, hogy elozni akar es jon valami, akkor bal index

Az utobbi miatt mar sokat dudaltak ram, de csak addig,
amig szembol el nem huzott egy kamion. Azutan csendesen,
szerenyen visszavonultak es veszvillogoval megkoszontek
a figyelmeztetest.
Nem en talaltam ki ezeket a jelzeseket, kamionosoktol
tanultam oket, akik biztosan tudjak, miert csinaljak.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Yaris (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>>Az Alfa 1200 kg a Yaris nem tudom mennyi. De azt tudom, hogy piros
>>lampanal egy ilyen TS a 105 lova ellenere korbeautozott.

> Ne legy elkeseredve! 

En? Elkeseredve? Soha. Elegedettebb vagyok az autommal, mint valaha.
Csak nem szeretem, ha valaki eltulozza a dolgokat, meg akkor sem,
ha az az Alfa javara van. Nem szeretem a kis autokat nagy motorral,
nem szeretem a Toyota formavilagat, de azert elismerem, hogy ezt/azt
jol csinalnak. Es a duhos kis Yaris TS (ami az eredeti beszolas
alapjan nem sportos) igencsak megszivatja 0-80, 0-90-en a (beszolas
szerint) sportos Alfat. Mas kerdes, hogy az Alfaban kb. 140-ig tart
a 3-as, ugyhogy ott mar kap a csigabiga :)))

> Viszont a motorja ronda hangu, 

Hat igen, a 4 hengeres kozt ebben verhetetlen az Alfa. Az egyetlen
autom, amiben szivesen kikapcsolom a radiot es a motort hallgatom.
Nem a kipufogot, a motort. A Muzsikat. 

> De most jon az uj generacio az Alfanal. A 156os modellvaltasaval 
> egyutt jelenik meg a 2.0JTS motor, kozvetlen benzinbefecskendezes+ 
> a szokasos (16V, ikergyujtas, valtozo vezerles, valtozo szivocsohossz, 
> kiegyenlito tengelyek...). Teljesitmenye 170LE, 200Nm, es 10%kal 
> kevesebbet eszik, mint a mostani 2.0TS16V. Csak ido kerdese, hogy 
> ez a hengerfej a kis motorokra is rakeruljon. :)

165 LE lesz az EURO 4 miatt. 
Az 1.6-rol is beszeltek, allitolag 135 LE-s lesz, de egy hettel 
kesobb mar azt olvastam, hogy az 1.6, 1.8 marad.
Nekem mondjuk mindegy, a kovetkezo autom ugyis 2.0 lesz :)

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Re: regi-uj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A Scorpio sikertelensegenek egyik fo oka az volt, hogy elavult,
>zajos, kategoriajahoz meltatlan motorokkal gyartottak.

Eltekintve persze a Cosworth motoroktol...:-)

pJ
+ - va: Mi van maaa? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> M_GEEEZAAAAAAAAAAAA!!!!
> mondjal mar valami nyugtatot!!
Nem mondok semmit !
Tele a tokom a sotettel, a tellel, a kodos paras takonnyal.
Folyamatosan koszos a kocsim. Az osszes galamb raszarik,
a macskak rajta maszkalnak saros tappancsal.
Plusz, meg faj a fogam is.
Ja... es nincs is kocsim, mert az egyik fiam lenyulta, amig az
ove szervizben van.

Az illemhez viszont hozzaszolnak, mert Hajdu Csaba melle kell
hogy alljak. Ugy erzem, hogy egy folyamatosan egyutt levo
tarsasag beszelgeteset, meg akkor is, ha a beszelgetes
napokra van tordelve ugy kell tekinteni, mint ha csak kimentunk
volna possenteni es utana ott folytatjuk, ahol abbahagytuk.
Ha uj temaba kezdek, netan kerek, kerdezek valamit, akkor
megszolitom a tarsasagot.
A maganlevel, mas teszta - mint ahogy Csaba is irta.

Viszont alairom mindig a levelemet a teljes nevemmel.
En igy erzem helyesnek es punktum.
Az enyem alul talalhato, Csabae meg felul - na es?
Megis, legtobben Mgezanak hivnak. Nem sert ugyan, de ez csak
egy postalada nevenek a toredeke. Nem en vagyok.

Viszont mulatsagosnak tartom, ha ketten, harman...huszan eppen
egy napokig tarto anyazasban vannak, akkor minden level elejen
bekoszonnek es a vegen meg el.

Nem hasznalom a hello, hali, udv, csa' stb koszoneseket, mert
ugy erzem, mint ha a kutyaknak loknek maradek.
Ha koszonok itt a listan, akkor ugy gondolom, hogy egy korban,
nezetazonossagban, illetve szimpatiaban is elegge heterogen
tarsasagot ennel konzervativabb koszonessel illik megtisztelnem.
Nem tartom kotelezoen kovetendo peldanak, Isten ments.
Mindenki csinalja, ahogy jo erzese diktalja.
--
Meszaros Geza
+ - gidresgodros tema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali mindenki

 ur irta az 1367-es HA-ban

nrh>> Felado :  [Romania]
nrh> : Es meg egy: imadom a magyar utakat, a hatartol errefele pihent minden
nrh> : eddig fajdalmasan uvolto-recsego resz az autoban. Jo hogy el nem
nrrh> aludtam
nrh> : a volannal :-) Romania ehhez kepest "terep".
nrh>
nrh> Gyere majd fel egyszer Budapestre is :)))

Hat  mit  mondjak,  voltam  Pesten tobbszor is (Hungaroring, aug20, stb), a
kulvarost  lehet  csak  hasonlitani  az  itteni utakhoz, talan meg attol is
rosszabbak.  Nem  mindegy  hogy  varosban  40-50-el kozlekedve meglatsz egy
godrot  es  talan  meg  van  idod  kikerulni,  vagy  a nagy kamionforgalmat
lebonyolito uton 90-120-al telibe talalod. Kezdem komolyan meggondolni hogy
az alufelnieimet az 195/55R15-os gumival eladom... :-(

Ha  mar  itt tartunk, valaki elmondana (lerajzolna nekem) hogyan is merik a
felni es hogyan merik a gumi mereteit? Vagyis mi mit jelent? Tudom volt mar
tema a listan, de nem artana egy osszegzes.

Ami  a  Bajai  utamat  illeti, nem volt egyeb elmeny, keson indultam vissza
mult  het  penteken,  tiszta  szerencse  az  itthoni  zotyogos utakkal, nem
aludtam el a volannal :-)
Pedig szepeket almodtam volna.....

Udv mindenkinek,
Szabi
+ - alvazszam-csere, varialas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egyik nyaron javitottuk az szomszed Daciajat. Total rozsda volt, a
>kaszni 70 %-a ki lett cserelve. Nem olyan nagy ordongosseg egy jo
>lakatosnak levagni az egesz feneklemezt es athegeszteni a masik
>kasznira vagy a rugotornyot.

Nem akarok politizalni, de ezert nem Europa meg Romania... Sokaig nalunk is
igy ment, de szerencsere kezd egy kicsit tisztulni a kep (legalabbis
ny.Mo-on.). Persze rendesen megcsinaltatni penzbe kerul, de vennel olyan
autot milliokert, ami 9db-bol van ferden osszehegesztve? Mert en nem
szivesen...

Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - Borbet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Kaptam egy garnitura BORBET alufelnit az XM-hez, es vele 3 darab kb.
>70%-os(? a gumipockok meg rajta vannak oldalt) Semperit Topspeed2 gumit,
>meret 195/60 R15. Kerdes1: mennyire gagyi ez a felni, mennyire kell vele
>vigyazni, lehet-e menni 140 folott is vele, stb.?
A Borbet az egyik legjobb nevu kf-felni gyarto ceg a vilagban. Ha a felnik
szemre epek, egeszsegesek a felfogato csavarok helyei, centirozaskor nem ut,
hanem egyenesen szalad (gumi nelkul megnezendo), akkor nagy baj nem lehet
vele. Ha nem bizol benne, akkor 1.) repedesvizsgalo spray, 2.) rontgenezes.

>(ilyenek vannak az ontvenyen, kivul: KBA43191, belul 7Jx15H2 (ez gondolom a
>meret), Et35, Lk108, Made in Kaposztafold.)
Nezd meg a lemezfelnire utott szamokat, az XM elbol 15-os, tehat valami
6-6,5-7Jx15H2 szeru feliratot fogsz talalni. Az ET legyen ET30-40 kozott, ha
mas, kerdezd meg a futomuvest, kell-e, lehet-e nyomtav-pogacsakat betenni,
vagy a futomuvon allitani.

>Kerdes2: az egyiken a lakkozas lejott nehany
>kisebb helyen, ugy remlik vhol ujra lehet lakkoztatni, errol tud vki vmit?
En csak Gyorben tudok ilyent, Saho Arpad nevu ember, ha kell cim, jelezz.

>Kerdes3: van vkinek tudomasa elfekvo 1 darab nem nagyon hasznalt gumirol a
>fenti parameterekkel? Vagy vehetek ket eltero markaju, de azonos meretu
>gumit elore (novemberben muszaki)?
Vehetsz parban masfajtat, csak tengelyenkent legyen tokegyforma (meret,
tipus, marka, szin, szag es lehetoleg eletkor), a ket tengely elterhet
egymastol.
Udv
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - autoradio-cd (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>     Sziasztok!
> 
> Ha van valakinek a kozeleben DEH-2300, vagy 2330-as szeriaju 
> autoradio-cd, az legyenszives dobjon meg egy emaillel.
> Kellene nekem magyar nyelvu hasznalati utasitas.
> 
> 
>             Zsolt
> 
>
+ - a (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Mivel kezd a vita elegge parttalanna valni, javaslok egy megoldast. A
feklampahoz be kell vezetni egy plusz kapcsolot valahova az
kozepkonzol/karbanbox kornyekere. Ha valaki nagyon nyomul hatulrol, eleg
csak felvillantani mikozben a sebesseg valtozatlan...ha meg mindig nyomul,
fel kell kapcsolni par masodpercre, attol biztosan magahoz ter.

Jo barkacsolast!

Ropi<<

Minek? Ott van arra a kodlampa! Mar akinek van ketto...

Udv joe
XM 2.1TD
http://condrix.freeweb.hu
ICQ: 1530399
+ - NEM en gyartom a Renaultkat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,



Banoczi Zoli irta:
>> Azert, mert a tobbi motor meg SZARABB (pl. 1.4 16V 75LE),
>> azert ezt az oskovuletet meg nem kialtanam dijnyertesnek.
>
>  Vezettel mar 1.4 MPI Fabiat vagy csak olvastal rola? OK, 
> nem egy versenyauto, de hangtalan es rezzenestelen
> motorja van. Alacsony fordulatrol is nagyon szepen,
> rezzenestelenul huz es ilyenkor sem csorog, mint pl. a 
> szomszed Renaultja.


Zolikam, ugyanarrol beszelunk, ha elolvasod meg egyszer. 
Termeszetesen vezettem a Fabia MPI-t, sot vezettem az 
1.416V.t is. Dicserem is az oskovuletet 3 sorral feljebb 
(levagtad), nagyon szepen, kulturaltan megy. Az altalad irt 
9 liter fogyi viszont nagyon sok.


A csapagyazas nem "akarom-nem akarom" kerdese. Pl. a 3. 
potfeklampa minden uj auton ott van, nem csak mert 
kotelezo, hanem mert JOBB, hogy van. Kabe ilyen az 5 
csapagy is. JOBB.


A Renault-krol meg keretik LESZALLNI.
Nagyon orulok, hogy egy konstruktornel dolgozom, de nem en 
gyartom az evi 2millio autot, nem is en tervezem.


> es ilyenkor sem csorog, mint pl. a 
> szomszed Renaultja.
...
> Bezzeg a RENO', az milyen JOOOOOO!!!! :)) ...foleg
> a Thalia... a szepseg.


ALFA ROMEOval jarok, es a szivem is azert, meg az autokert 
inszgezamt dobog. Ne legyen mar ereny, ha valaki nekem 
cimezve odaszur a Renault-nak.

Egyreszt kisse gyerekes, masreszt ezzel csak a listas 
Renault-sokat bosszantjatok. En tudom, a Reno milyen szar, 
meg milyen jo.

Ha vegiggondolom, ugyis van majd minden Reno a listan:
Twingo, Clio, Thalia, Mégane, Laguna.



Twingo visszahivas:
kabelkoteg szigetelesenek ellenorzese. Szetszed-osszerak. 
Csak asszem a muszerfal alatt van, azert hosszabb ido.



na, udv
deejaytiszy
+ - Venezia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Vegul 11:10-kor erkeztunk meg Velencebe. A parkolasi 
dijakat latvan inkabb kerultem egyet, de hiaba.11:35-kor 
leparkoltunk a parkolohaz 10. emeleten, az utolso 4 szabad 
hely egyiken. Potom 18.59 EUR-ert.

Annyira nem volt sok penz erte, sokkal tobbre emlekeztem. 
Eddig soha nem ertettem, miért is kell bemenni a varosba? 
Velencevel szemben van a Jesoloi felsziget, annak 
csucskeben Punto Sabbioni. Parkolóhelyek rogyasig, zome 
dijmentes. Legjobb ismereteim szerint a kozbiztonsag itt 
jo. A ilyenkor szallas is joval olcsobb. Szezonon kivul fel 
orankent jar a hajo Velencebe. Az ut Lido di Venezia-ig 30 
perc, onnan 10 perc; de a Lidorol (ha ott leszallsz 
bolyongani) vaporettok is jarnak, 10-15 percente. A 
napijegy (ami 11:28-kor megveve masnap 11:28-ig minden 
velencei tomegkozlekedesi hajojaratra ervenyes; mar ahogy 
atszamoltam a regi ITL arakat) 10 EUR lehet, amit amugy is 
megveszel (vagy ennyi penzt vonaljegyre elkoltsegelsz), 
mert vaporettorol szep az latvany.

Kerenyi Peter
+ - Renault Twingo visszahivas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

<Nem tudja vki, hogy mi all a hatterben? Talan Tiszy?>

Igen, igen ! Tiszy hivta vissza az osszeset !
O mozgatja a szalakat a hatterbol, kozben pedig
ugy tesz mintha csak ott ulne az iroasztala
elott, mint akinek semmi dolga,  es a HA.-t olvasna!
Most mar minden vilagos!
:-))))))))))))))))))))))

G.Laci Zoltan



_________________________________________________________________
Chat with friends online, try MSN Messenger: http://messenger.msn.com
+ - imadom, ha a Suzuki a kozponti tema 8-)) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Most megint egy Suzukis onigazolasaval talalhatjuk
> magunkat szemkozt? Ezerszer elhangzott mar, hogy a
> ez a kocsi tokeletesen megfelel arra, hogy meghibasodas
> nelkul elvigyen A-bol B-be. Deklaraltan errol szol es nem
> tobbrol.
Azt hittem, az altalam irtakban deklaraltan ezzel ertek egyet. 
Nalam az onigazolas az, ha magamnak szeretnek bizonyitani. 
En viszont nektek szeretnek, mert en mar tudom, hogy 
tomegauto is jo auto, ti meg azt tudjatok, hogy tomegauto, 
sok van belole, szar. Nekem van, nektek nincs. Amig 
ez vita, azaz ervek utkoztetese, benne vagyok. Ha 
fikazasba csap at, idegesit. (Zoli, ezt nem rad ertettem.)

> Ezt ugy mondod, mintha a kocsid erdeme lenne.
> Megforditom a dolgot: mit csinal ilyenkor egy
> masik tucatauto? Csodot mond a kormanyzas? Beesik
> a fek? A logikad alapjan, ha majd beledmennek oldalrol
> vagy hatulrol, az utasaidat ugyancsak a "Suzi" fogja
> meggyilkolni.
Na, pont ez ellen dolgozom. Nem azert irtam le mindezt, 
mert szeretnem megmutatni, hogy fasza jarganyom van, 
pedig nincs. En ismerem legjobban a jorlatait, de az elonyeit is.
Leirtam a mesemet, mert azota gyakran felbukkan 
bennem a "mi lett volna, ha...". Ugy tudtam, ez 
a levlista meg erre (is) van. Igazad van egyebkent, igy 
visszaolvasva felreertheto nekem is. De a tortenet 
markafuggetlen, barmely mas autoval ugyanigy irtam 
volna le; a lenyeg azon volt, hogy az en autom meg 
en ugyesek (szerencsesek) voltunk. Ippeg az en 
automat Suzukinak hijjak... 8-) 

> Szived joga, hogy szeresd az autod. De miert kell
> folyton bizonygatni, hogy mennyire jo? Valaki muszaj,
> hogy megerositsen a dontesed helyessegeben? Akkor
> megsem annyira jo a kocsi, hogy o maga gyozzon
> meg rola? :))))
En mar meg vagyok gyozve, es szeretnek ezen oromomben
osztozni veled! 8-))
 
Dani
+ - re: hasznalt auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok mindenki

Vannak olyan emberek akik nem kenyszerusegbol, muszajbol, hanem hobbibol
tartanak oreg autot. Belatom ez igen elenyeszo hanyad azokhoz kepest akik
anyagi hatter miatt oregautozik. Csakhogy a ketto kozott hatalmas kulonbseg
van. Ha lacc egy leppukant bele is kilog autot az valoszinuleg nem a
hobbista kategoria. En peldaul ha egymodvan ra a budos eletbe nem akarok
megvalni a 25 eves golfomtol. Nem akar szetesni nem zablja le hajam es megy
rendesen. Akarmilyen hihetetlen lehet vele oromautozni. Igaz kemeny a
rugozas nincs klima meg elektromos bizbazok meg az abalktorlo vegen is, de
nem is varom el. Es ez nem azert van mert ez egy golf vagy mert foccvagen
hanem azert mert nincs szethajtva, ha valami mar nem ugy szol vagy zorog egy
picit is rogton megy az aknara, hogy mi a helyzet. Az hogy mit kell
rakolteni,haat azt hiszem nem veszes, igaz hogy mindent rokon meg magam
csinalunk. Szoval ilyen is van.

Udv
Shake

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS