Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1976
Copyright (C) HIX
2003-10-15
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: kodlampa, a klasszikus flame war :-) (mind)  23 sor     (cikkei)
2 Benzinar (mind)  15 sor     (cikkei)
3 Kodfenyszoro (mind)  20 sor     (cikkei)
4 PAX abroncsrendszer (mind)  15 sor     (cikkei)
5 Citroen szerviz? (mind)  16 sor     (cikkei)
6 re: usa (mind)  90 sor     (cikkei)
7 re: Ford Mondeo 1.8 TDI (mind)  12 sor     (cikkei)
8 Re: wanker??? (mind)  11 sor     (cikkei)
9 xm (mind)  61 sor     (cikkei)
10 re: Ford Mondeo 1.8 TDI (mind)  12 sor     (cikkei)
11 re: Defektturo gumi? (mind)  18 sor     (cikkei)
12 wankel (mind)  11 sor     (cikkei)
13 defektturo gumi, kodlampa (mind)  34 sor     (cikkei)
14 Francia auto + Pax systeme (mind)  50 sor     (cikkei)
15 koszonet (mind)  9 sor     (cikkei)
16 wankel (mind)  21 sor     (cikkei)
17 wankel valasz :-) (mind)  13 sor     (cikkei)
18 re: kodlampa, a klasszikus flame war :-) (mind)  21 sor     (cikkei)
19 Valasz: vegyes *** HIX AUTO *** #1975 (mind)  15 sor     (cikkei)
20 Valasz: kodlampa, a klasszikus flame war :-) *** HIX AU (mind)  22 sor     (cikkei)
21 Teli gumi (mind)  14 sor     (cikkei)
22 Vegyes (mind)  33 sor     (cikkei)

+ - re: kodlampa, a klasszikus flame war :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Raki irja Gergonek...
> Hehe...
> szoval bevilagit mondjuk 5 metert.
Akkor miert is valaszolsz ra reflektorral ?
Esoben  bukik  az  5  meter  es  bukik minden eloiras, mert fenye
visszaverodik  az  utrol. Ezert vilagit ilyenkor messzebbre es
mandinerbol vakit.

> Egy jol beallitott kodlampa...
Fogadjunk, hogy meg fogsz lepodni.
5/1990.  (IV.  12.)  KoHEM  rendelet  a  kozuti  jarmuvek muszaki
megvizsgalasarol
 2.2. A gepjarmu fenyszoro ellenorzesenek muveletei
   .
   .
   i)   A   kodfenyszoro  ellenorzesekor  a  fenyszoro  ellenorzo
   keszulek elhelyezese megegyezik a tompitott, illetve tavolsagi
   fenyszoro  vizsgalatara  vonatkozo elhelyezesi eloirasokkal. A
   megvilagitott  terulet  elhelyezkedesenek  ellenorzesekor    a
   terulet  felso  hatara  nem lehet magasabban, mint a tompitott
   fenyszoro sotet–vilagos hatarvonala.
--
Meszaros Geza
+ - Benzinar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta a mult
heten:
>A mai nap egy liter benzin itt Calgaryban 63.4
>kanadai centbe
>kerult. Egy liter palackozott viz ennek tobb mint
>ketszerese.

Europahoz viszonyitva ez persze olcso, de az 
asvanyvizzel valo osszehasonlitas csaloka.
A benzint nem palackozva veszi az ember, a csapviz 
csak nehany tized cent literenkent, vagy a helyi 
biouzletben arult viz is csak 39c/USA gallon, vagyis 
kb. 10c/l.

Katona Csaba
+ - Kodfenyszoro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>KRESZ 44. par.
>(4)  Tompitott  vagy  tavolsagi  fenyszoro  helyett vagy mellett
>kodfenyszorot,  tovabba  hatso  helyzetjelzo  kodlampat abban az
>esetben szabad hasznalni

98-ban vittem vizsgara autot, es azert bukott meg kishijan, mert nem a
tompitottal es csakis azzal egyutt vilagitott.
Akkoriban a tavolsagi fennyel egyutt sem lehetett hasznalni. Tompitott
mellett igen de helyette nem. Tavolsagi mellett es helyett sem.
Ugy tunik egyre esszerutlenebbek lesznek a szabalyok.
Ugyanis szvsz ha indokolt esetben hasznalja a vezeto az elso kodfenyt, akkor
nincs szuksege masra mint tompitottra. Ugyanis a kodrol a tavolsagi feny
visszatukrozodik. Igy hiaba vilagit a kodfoltok ala, ugyanugy oly keveset
lat. Tompitott helyett meg elegge badarsagnak tartanam. Ugyanis ilyenkor meg
csak az utpalyat latni rendesen, es azert attol 1m-rel magasabban is
lehetnek dolgok.

Teeby
+ - PAX abroncsrendszer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>PAX nevuje volt, azota biztosan mas gumis is kihozta illetve mas gyarto is
>feltette az autoira. A gumigyarto nyomja mert uj dolog, high tech, van
>benne penz:), az autogyarto pedig mert meg lehet sporolni a potkereket,
>ami nagy nyereseg a helykihasznalasban (meg a sulyban is).

Ugy tudom ezt elsosorban luxusautokra talaltak ki. Pontosabban nagy
limuzinokra.
Hogy a kedves igazgato urnak ne a hidegben kelljen ucsorognie mig a sofor
kereket cserel.
Hanem a legkozelebbi gyorsszervizben meleg varoban egy kave mellett veszelje
at.

Teeby
+ - Citroen szerviz? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A munkahelyemen ugy dontottunk, hogy Citroen-szervizt valtunk. Az
elozmeny: ket Berlingonkbol mar a masodiknal kellett 40 ezer kornyeken, de
az egy ev jotallas lejarta utan az ekszijfeszito berendezest cserelni, 64
kFt-ert. Megreklamaltuk a Citroen Ormezo szamlajat, akik erre az
ugyvedjukkel irattak valaszt, miszerint menjunk a fenebe, es fizessunk, de
rogton.

Ezert hat most masik szervizt keresunk Budapesten, Berlingo es C5
szamara, meg van egy regebbi ZX is. A lejart jotallasu autok eseten nem
kell markaszerviznek lennie, csak ertsen hozza, dolgozzon tisztessegesen
es lehessen atutalassal fizetni. Jotallas alatt mar csak C5 van, annak
markeszerviz kell.

Varom a szives ajanlasokat.

Ed
+ - re: usa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

> Felado : 
: olyan, mint most egy 600as merci mellett a Swift Sedan... Lehet, hogy
a
: 3 tonna koltoi tulzas, de arra azert nem vennek merget, hogy a 2
: tonna a skala teteje lett volna.

Nem is azt mondtam, hogy a felso hatar, hanem hogy az ATLAG! A
skalacsucs lehetett akar 3 tonnas is, nem zarom ki, csak te azzal
sugallattal irtad ezeket az extrem ertekeket, mintha ilyen lett
volna az amerikai atlagauto.

: Ekkor ha nem is negyven (tulzas, mint koltou eszkoz), de 25 liter feletti
: fogyasztasok szemrebbenes nelkul elojottek.

Hihetetlen, hogy atcsusztal hirtelen 3 tonna/40+ literes fogyasztasrol
2,5 tonna/25+ literre! Alig akarom elhinni, hogy valamit ilyen
alaposan korbeirsz, az ellentenyek utan meg "koltoi tulzasra"
hivatkozol :-(
A "bocs, lehet hogy elneztem"-tol sem dolne ossze am a vilag, hidd el!

: Nezzuk csak vissza: seb.korl. elott 25-30 liter, sebkorl. Utan 10-13
liter.
: Huha! Csak nem van megis valami abban, hogy ezeket "benzintemeto"
: neven emlegetik... Csak nem lehetett ez az oka, hogy epp az
: olajvalsag idejen vezettek be az 55mph-t?

DEHOGYNEM! Minden legendanak van alapja, csakhogy szo sincs
semmifele 40 literekrol tetszoleges autopalya temponal - ami
alatt szerintem eredetileg te sem 150 km/h-t ertettel, de ebben
valoszinuleg nem fogunk konszenzusra jutni, ugyhogy hagyjuk.

: Akkor egy 3-4-5 literes mai (!) amerikai vas sosem fog olyan
: szemermesen fogyasztani, mint egy ugyanekkora teljesitmenyu
: europai auto.

Gondolom az tokmindegy, hogy az europai 4-6 hengerrel es majd'
feleakkora kobcentivel hozza ezt, es igy a teljesitmenyadatok
ellenere az amerikai vas varosban siman lenyomja az europait
nyomatek es hasonlok miatt :-)

Irok valamit beke es a megvilagosodas jegyeben:
volt nehany evvel ezelott egy haveromnak egy CSODASZEP Pontiac
Firebird-je. Nem olyan Firebird volt, amilyeneket az utcan latsz,
mert az mind szejjel van cseszve, hanem olyan, ami ugy nezett
ki, mintha most gordult volna ki a gyarkapun. Addig en sem
hittem, hogy letezik olyan, ami ugy nez ki, mint KITT a Knight
Riderben, de ez ugy nezett ki. (Remelem, sikerult eleg szo-
ismetlessel korulirni.)

Europai kivitel volt, kezi valtoval, km/oras muszerfallal, meg
a szokasos cuccokkal, ami egy korabeli amerikai autot oly vonzova
tesz (klima, elektromos cuccok...). Sportkupehoz merten es
az europai atlaghoz kepest is elkepesztoen komfortos rugozas,
nagyon csendes futas, csodalatos V8-as hang - mar amennyi
hallatszott belole. Az uttartas dolgaban nyilvan a cipofuzojet
nem kothette volna meg egy nemet sportkupenak, de a kocsiban
ulve ez egyaltalan nem szamitott a csend es a kenyelem elvezete
kozben.

A motor a szokasos, ezereves ontvenyt hasznalo 5lityis kozponti
befecsis szerkezet, 190 loero koruli teljesitmennyel, ami ugye,
egy ekkora motortol nem egy nagy durranas. 1450 kg az auto, igy
olyan 10 mp alatt volt 100-on, ami szinten nem egy nagy durranas.
De az a 370-380 Nm, amit KEZI valtoval juttatott az aszfaltra,
valami elkepeszto volt. Teljesen mindegy volt neki, hogy milyen
fokozatban, milyen fordulatrol, milyen emelkedon akartal gyorsitani,
spontan, azonnal ugrott a legkisebb gazpedalpoccintesre, es tolta
magat elore, mint a gozmozdony. Emlekszem 1x a 22 fokos feljaronkon
3-asban, 1000-es fordulaton mentunk fel, nem tesztjelleggel, csak
epp olyan fokozatban maradt a valto. Dobbenet. Ezek utan atulni
a 2.0i Vectraba, ami ELVILEG ugyanazt a gyorsulast tudja...
(10,5 sec / 115 LE / 1100 kg / 11-12 liter varosban) Az ember
folyamatosan azt kerdezi ilyenkor magatol, hogy mi ez a SZAR? :-)
A fogyasztas: full varosban, tetszoleges stilusban 15 liter.
Minoseg: MEGLEPOEN jo anyagok kivul-belul.
Mindez az egyik leghitvanyabb amerikai sportkupetol, amely a
Chevy Camaroval azonos platformra epul. Ez ott olyan volt, mint
itthon egy Lada.

Ezek nem talalgatasok, hanem - szamomra - megtapasztalt tenyek.
Szeretnem tudni, hogy erre a TELJESITMENYre (ami alatt nem csak
a loerok szamat ertem) egy hasonlo koru 1450 kg-os europai auto
milyen fogyasztas mellett kepes? Biztos lenne, amelyik kihozna
13,8 literbol, de en azt gondolom, hogy ez a 15 liter igennagyon
rendben van. Nem azert raknak be az amerikai 2x akkora motort,
mert sik hulyek. Sot! :-)

Z.
+ - re: Ford Mondeo 1.8 TDI (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!
A TotalCar.hu-on nyilatkozott egy szaki, aki meglehetősen jónak ítélte az
ár/érték arányt.
Különösen ajánlott motortípus!
Üdv.:
Zoli

*****
* [matchbox] * HCL-177 * SSSManII *
* WE BREAK FOR NOBODY *
*  *
*****
+ - Re: wanker??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem az NSU volt az egyetlen wankel-motoros europai kocsi, a Citroen is
gyartott ilyet, ugy hivtak, Citroen GS Birotor.

Zalai Gabor

---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.525 / Virus Database: 322 - Release Date: 2003.10.09.
+ - xm (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ilyen "vak vezet vilagtalant" forma eszmecsere miatt ujra 
beidezem mit is irtam errol a temarol:
> ==============================================
>Látok az újságban 800k HuF ért 10 év körüli
>200k-t futott XM eket.
Jaja, nehanyan rajottek hogy lehet ocsoert "luxus"
kocsit venni...
 
>Érdemes szerválni egy ilyet? 
Aztan arra is rajottek, hogy nem mind arany ami 
fenylik... 800k-ert 10 eves XM-et nem szabad megvenni,
mert az elegge szar allapotban lehet, ha viszont valaki
hulyebogyot szedett be es ennyiert elad egy tip-top 
XM-et, arra le kell csapni. En most szemezgettem egy 8 
eves 2.5-os fullos turbodizellel, azt 1.8M-ert mertek. 
Normalis allapotu 10 evesek szerintem olyan 1.2M kornyeken
lehetnek. (Persze haverom pl. 650K-ert vette a 10 eves 
3000-es V6-ost, rakoltott meg 300K-t es volt egy jo autoja.
Kb. masfel evig...) 

>Mire kell figyelni ezeknél a kocsiknál?
Legfokeppen arra, hogy milyen gazdaja volt... Pl. lecserelte-e
a hidraulika olajat 60 ezrenkent. Ha normalis tulajtol
szervizkonyvvel veszed, semmiben nem kulonboznek mondjuk egy
sosemkopeltol (csak kenyelmesebbek ;)). Sokan remegnek a 
hidraulika rendszertol, pedig az olyan hogy eszre sem veszed
hogy van. Az hogy gumicsoveket neha illik cserelni gondolom 
nem ujdonsag egyetlen markanal sem. Ami plusz dolog az XM-nel
(es a hidros Citroeneknel) az a hidraulika szivattyu, a gombok
es a fekszelep. Evente egyszer erdemes leellenoriztetni a 
gomboket, (vagy ha kemenyebbnek tunik a rugozas), a tobbit 
pedig akkor kell cserelni ha csereerett. (Az enyemben 250K km
van most, mind a hidraulikaszivattyu mind a fofekszelep koszoni,
jol vannak)
Ha vasarlason torod a fejed, mindenkeppen vigyel magaddal hidros
citroenest, mivel az egyszeru jelekbol tudni fogja hogy mit
probalnak elsumakolni, vagy vidd el a kocsit egy megbizhato 
citroen szervizbe ami nem fontos hogy markakereskedesben legyen,
sooot... (A http://psa.sysconfig.hu oldalon a PSA-sok altal
kiprobalt es megbizhatonak itelt szervizek/bontok cimeit 
megtalalod, az oldal wap-os telefonrol is elerheto)

>Miben több ez az autó mint egy nem citroen?
Hat, hogy ez CITROEN a javabol :))))
Vegul is semmi masban, mint a szamitogep vezerelte felfuggesz-
tesben; a hidraulika rendszerrol taplalt szupi fekrendszerben;
az elnyuhetetlen dizelmotorban (benzineseket nem ismerem); es 
meg lehetne emliteni meg a kenyelmet, biztonsagot is, de azok
egyreszt osszefuggnek a felfuggesztessel, masreszt meg kit 
erdekelnek?
Szerintem ulj bele egy XM-be, kavarj egy jot vele parkoloban 
(pl. 60-as temponal hirtelen rantsd el a kormanyt ahogy csak 
birod valamerre), vadulj egyet hegyi szerpentinen vagy autopalyan,
aztan rogton erezni fogod a kulonbseget, barmilyen autod is volt 
azelott ;)
Aztan ellatogathatsz a PSA forumra, ahol az apoltak (mindenki 
citroënitis irreverzibilis chronikus-ban szenved) mulatjak az
idejuket:
http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9003694&w=0
Itt pedig talalsz nehany kepet XM-ekrol:
http://condrix.freeweb.hu
+ - re: Ford Mondeo 1.8 TDI (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

egy laza info:
az egyebkent napi betevo falatomat kepezo francia autosujsagok amennyire az
egekig magasztaljak az uj TDCi-t, annyira fikazzak es fikaztak eveken
keresztul a regi Ford 1.8-as TD-kat (azt nem tudom, hogy volt-e
injektorosuk, de TDI biztos nem, hacsak nem a Galaxyban a Sharane).

Teny, hogy ebben a korosztalyban vannak sokkal kellemesebb dizelmotorok is.

udv,
djtiszy
+ - re: Defektturo gumi? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

a Michelin es mas cegek kozos fejlesztese a PAX rendszer. erdemes a neten
korbenezni (esetleg RUN FLAT TYRE-re is rakeresve.). Lenyeg, hogy specialis
felnin van egy rugalmas gumi ov, amivel akar 80 kmh-val is lehet haladni. Ez
per pillanat meg remalom Mo-n, tekintve, hogy senkinek sincs ilyen gepe (na
jo, van 1-2 az orszagban).

Az elso ilyennel szeriaban szerelt auto tavaly a ScenicI volt, a Renault es
Michelin felvaltva nyaltak egymasnak csontig.

Van mas, parhuzamos rendszer is, a Bridgestone-e. Van olyan is, ami normal
felnire is felteheto (pl a GoodYear rendszere). Egyenlore egyik sem
elterjedt, ez tipikusan az, amivel nem erdemes uttoronek lenni.

udv,

djtiszy
+ - wankel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:51 2003.10.14.s +0000, you wrote:
>Mitán a feltalálót Felix Wankel(!!!)-nek hivjak (hivtak?), talan igy 
>probald meg. Esetleg keress ra az NSU Ro80-ra. Ugy tudom ez az egyetlen 
>sorozatban gyartott wankel-motoros europaban gyartott auto. Meg a japanok 
>eroltettek a dolgot. A forgo dugattyu tomitesi problemaja miatt halt el, a 
>szerintem fantasztikus otlet.

na azért nem halt el teljesen, ma is vehetsz, a napokban jönnek az első 
sorozatok az rx-8 -ból azoknak akik már pár hónapja megrendelték..

Ant
+ - defektturo gumi, kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Defektturo gumibol ketfajtat ismerek:
1) merevitett oldalu gumi, ahogy Sandor irta
2) a felnire rahuznak egy kb. 5 cm sze'les sze'nsza'las muanyag csikot, es
   levego nelkuli guminal ezen gurul a kocsi

Nemetorszagban a defektturo gumiknal viszont kotelezo a muszerfalon egy
kereknyomas visszajelzo, mivel szinte eszrevehetetlen, ha leereszt egy
gumi. Ilyen defektturo gumikkal folszerelkezve meg lehet sporolni a
potkereket, lasd BMW Mini.

###

Kodlampa vs. megengedett sebesseg temaban: a nemet Kresz a kovetkezot
mondja a temaban:

3. paragrafus (1) [...] Ha a latasi viszonyok kod, havazas vagy eso miatt
50 m ala csokkennek, max. 50 km/h-val szabad haladni. [...]

17. paragrafus (3) Ha kod, havazas vagy eso a latasi viszonyokat
jelentosen korlatozza, nappal is kotelezo a tompitott. Csak ilyen
idojarasi viszonyok kozepette szabad az elulso kodlampakat bekapcsolni.
[...] A hatso kodlampa hasznalata csak akkor megengedett, ha kod miatt a
latotavolsag 50 m ala csokken.

Szoval: zuhogo esoben az autopalyan itt nem szabad bekapcsolni a kodlampat
(pedig szerintem is jo dolog). Szintugy, csak azert, mert este van, me'g
nem lehet bekapcsolni az elulso kodlampat.


Udv,
marky
+ - Francia auto + Pax systeme (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Nasfay Zoli irta:
>* Citroen CX: na, ez egy gyonyoru gep volt, 2.5 Turbo 2, tehat
>az utso szeria. 350e forintert vette az ismeros ficko,
>hidraulikaval es elektromos zurokkel kuzdott rengeteget,

Nem lehet, hogy a hiba mar ott kezdodott, hogy 350 ezerert
vett egy 10 eve feletti kocsit? Ha ennyiert vesz, legyen az francia,
nemet vagy akarmi, biztos tizen x eves kocsirol van szo, vagyis
tokeletesseget nem lehet elvarni. Most en is johetnek azzal,
hogy az ocsem vett 300 ezerert egy gyonyoru Ford Caprit,
mert beleszeretett es aztan eveken keresztul a gatyajat is
rakoltotte, mert valami mindig elromlott rajta. Pedig nemet
auto volt. Igen, de 15 eves. Es elmeseljem azt is, hogy ket es
fel eve vett egy uj Citroen Xsara-t es azota szervizt csak a kotelezo
szervizek alkalmaval latott? Ez semmi informaciotartalommal nem
bir, hiszen egy uj autonal ez igy termeszetes akar nemet, akar francia.
De emlithetnem a hugomekat is, akik szinten a tizeneves Ford
Fieastajukat (megintcsak nemet auto), - ami igencsak sok sebbol verzett
es tobb idot toltott szerelonel mint naluk -, csereltek le egy 2 eves
Swiftre.
Azota hasznaljak is az autot es nem csak a lakas-szerviz viszonylatban.

Az ilyenfajta osszehasonlitgatasnak semmi ertelme nincs. Egy tizeneves
kocsi messze nem ugyanolyan megbizhato, mint egy uj es nem azert,
mert francia, vagy nemet, vagy olasz. Egy idos kocsi megbizhatatlansagaban
legalabb annyira ludas a nem megfelelo karbantartas/szervizeles, mint
maga a konstrukcio, ha nem jobban. Az viszont igaz, hogy Magyarorszagon
a szerelok tobbsege nem ert a francia kocsikhoz, hiszen nemetbol tobb
van, ezeket lattak, ezeken tanultak, igy valoszinuleg a szervizeles minosege
rosszabb. De ez nem a markat, hanem a szereloket minositi.


Hogy legyen egy kis informacio is: par szo a Pax systeme-rol:
Sanyi hozzaszolasat annyival egeszitenem ki, hogy a specialis
felnin kozepen korbe van tobb centi vastag kemenygumi betet, erre fekszik
fel a gumi ha defektet kapott es lapos, es nem a felnire. Igy a gumi
nem torik meg es meg gurulni is lehet vele. Persze olyan a felni
kialakitasa, hogy a gumi nem tudjon leugrani a peremerol.
A problema az, hogy egyreszt nagyon draga ez a gumi, masreszt, hogy
a Michelin igerete ellenere nem nagyon van olyan gumis, ahol
meg tudjak javitani. Meg itt, Franciaorszagban sem epult ki a
halozat, nemhogy mashol. Vagyis ha valaki defektet kap, jo esellyel
nem talal a kozelben olyan szervizt, aki kijavitana a gumijat.
Es mivel potkerek nincs, igy a helyzet nem rozsas.

Udv,

Zsolt
+ - koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom a tarsasagnak a sok segitokesz es hasznos valaszt!Nagyon jok ezek a li
nkek is, mert jo par kep van rajtuk, es szerettem volna mar kepeket latni errol
 a motorrol.
Tudtok meg esetleg mas, az Ottotol, es a Wankeltol eltero felepitesu motorrol i
s?
koszi
Akos

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-53-96.dial.matav.net)
+ - wankel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
>Meg a japanok eroltettek a dolgot.
>A forgo dugattyu tomitesi problemaja miatt halt
>el, a szerintem fantasztikus otlet.
Nem halt el, most jott ki a mazda RX-8.
Az RX-7 kiszmithatatlan nyers sportossagat allitolag megnyestek es egy
jol kezelheto sportkocsit csinaltak.
A 192 LE valtozat 7500-ig porog a 231 LE 9000-ig, mindketto ket darab
654ccm-es "hengert" tartalmaz.

> Felado : 
>Weboldalt sajna nem tudok, de legnagyobb peldanyszamban Mazda
gyartott
>ilyet, mert eloszerettel pakolgatja Mazda MX-ekbe a 60-as evek ota :)
Tudtommal MX-be sohasem pakolt, az R(X) sorozat a wankel motoros.

A'kos


--
Ákos Szalay, Senior Research Engineer, Sophos Anti-Virus
+ - wankel valasz :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akkor valaszt is adok rogton magamnak arra a kerdesre, hogy mennyi is
az annyi :-) (mennyit is porog a wankel motor valojaban)
Tehat pl. 9000-es fordulaton valoban 9000-et szikrazik a gyujtas, ami
3000-es rotorfordulatot jelent, azonban egy belso attetel hatasara a
motorbol kivezeto tengely 3* gyorsabban porog, aminek kovetkezteben
annak fordulatszama 9000.
Igy mar ertem :-)

A'kos


--
Ákos Szalay, Senior Research Engineer, Sophos Anti-Virus
+ - re: kodlampa, a klasszikus flame war :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Raki wrote:
Akkor ha talalkozol valakivel, aki szembejon es erre reflektort nyom rad, az
en vagyok :-) Ja es nem radvillantok, hanem konstansul vakitalak el, amig el
nem haladok melletted. 

Huha :)
Hat azt azert ne vard, hogy erre en "kussban" leszek, fel fogom nyomni en is
amim van, nyugi :)

Egyebkent ime az a passzus, amit Meszaros Geza ollozott be, es amiben
szerintem is a lenyeg rejtozik:

KRESZ 44. par. (4) Tompitott vagy tavolsagi fenyszoro helyett vagy mellett
kodfenyszorot, tovabba hatso helyzetjelzo kodlampat abban az esetben szabad
hasznalni, ha a latasi viszonyok ezt indokoljak."
 a KRESZ fuggelekebol "Korlatozott latasi viszonyok: az atlagos latasi
viszonyoknak felhosodes, kod, eso, hoeses, porfelho vagy mas ok miatt
eloallt jelentosebb korlatozottsaga." 
Szoval szeretnem meg egyszer leirni, hogy en is csak korlatozott latasi
viszonyok eseten hasznalom a kodlampat.
Meg ha raki meg akar verni akkor is :)))
+ - Valasz: vegyes *** HIX AUTO *** #1975 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Gandalf (Dublin)
> E-mail : 
> Temakor: vegyes ( 45 sor )
> Idopont: Mon Oct 13 11:43:21 CEST 2003 AUTO #1975
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>>>>....
arrafele? Lehet olyat csinalni, hogy "itt" veszem fel a kocsit, es "ott"
adom le?
<<<<<<<<<<<<<<<....

Nemetorszagban es Magyarorszagon biztosan, mashol konkretan nem tudom, de
ezek alapjan szerintem tuti. Az nem valoszinu, hogy masik orszagban is le
tudod adni, de nemzetkozi lancnal ez sem kizart.

udv, Akos
+ - Valasz: kodlampa, a klasszikus flame war :-) *** HIX AU (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: kodlampa, a klasszikus flame war :-) ( 24 sor )
> Idopont: Mon Oct 13 19:36:25 CEST 2003 AUTO #1975
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>....
Lakott teruleten kivul mondjuk mesz 90km/h-val. Az 25m/s. Egy jol
beallitott kodlampa ( mert feltetelezem, hogy neked az van ugye... )
szoval bevilagit mondjuk 5 metert. Az 2 tizedmasodperc.
<<<<<<<<<<<....

5 meter :-)))))

Az  es praktikus lenne. A kivancsisagom miatt lemertem az autom egyik
gyari rajzat, ha a vezeto a helyen ul, akkor az auto orra elotti ~5,5 meter
aszfaltot _nem_latja.

Szerintem jo az 15-nek is, talan inkabb 20. Az meg mar lassan egy
masodperc, amilyen fos utak vannak, nehol igenis jol jon a katyuk ellen
(nem szoktam hasznalni, de neha emiatt igen).

udv,
Akos
+ - Teli gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Sziasztok!
> 
> Nekem van egy 3 eves Suzuki Swift-em 1.0GL .
> Mivel kezdo vagyok ezekben a dolgokban a segítsegeteket kerem.
> Milyen teligumit ajanlotok telre ? Szeretnem oktober vegen 
> lecserelni a gumikat és tippem
> sincs, hogy milyet vegyek, ami megbízhato.
> Most Michelin nyari gumik vannak rajta és 70%-os meg, ezeket 
> ha cserelem, erdemes megtartani jovore
> vagy akkor mar vegyek ezek helyett is ujat majd ?
> Köszi előre is!
> 
> Jani
>
+ - Vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>>Jelenleg a legkisebb amerikai auto
> >motorja 2 literes
> Azert lehet ott 1.3-ast is kapni (RX-8 :-) ).

Bocs, ha felreertheto volt, en az amerikai 3 nagy (GM, Ford,
Chrysler) altal tervezett es gyartott autokra ertettem. Japan,
koreai es europai gyartok termeszetesen arulnak kisebb
hengerurtartalmu autokat is. 


> > motorja 2 literes, dizelt pedig csak a VW arul, ok is csak a
>  [snip]
>  > igencsak nagy kocsiban gondolkodik mindenki. Nem ritkasag, amikor
>  > a masfel meter alatti 40 kilos anyuka egy 3-4 tonnas, dupla
>  > hatsokerekes pick-up truck-bol emeli ki a csemetejet, es indul a
> 
>  Ez a ket mondatresz ennyire kozel azert felreertesre ad alkalmat: bar 
>  szemelygepkocsiban valoban ritka a diesel, a pick-up es egyeb truck-szeru 
>  kepzodmenyek kozott sok van.

Igy igaz, de szerintem az a baj, hogy dizel motorral csak az
veszi a pick-up-okat, akinek tenyleg szuksege van ra (farmerek,
epitomunkasok, olajmunkasok), ez azonban a kisebbseg. A donto
tobbseg pick-upot divatbol vasarol, szinte mind 5-6 literes
benzinmotorral, irodai munkaba jarasra, de lattam mar
kozepiskolas diakot is ilyen kocsival menni az iskolaba. Es ez
mar benzinpazarlas. 

Udv.

Jozsi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS