Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2057
Copyright (C) HIX
2004-01-06
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: parkolas (mind)  13 sor     (cikkei)
2 Re: engine restorer (mind)  9 sor     (cikkei)
3 honlap, utazas, Alfa Romeo meg ilyesmi (mind)  5 sor     (cikkei)
4 Re: Biztositas = biztonsag? (mind)  36 sor     (cikkei)
5 Tolatas, ami szvsz fontos... (mind)  42 sor     (cikkei)
6 Fogyaszto bikazaskor (mind)  37 sor     (cikkei)
7 Re: re: hupp (mind)  14 sor     (cikkei)
8 FW: parkolas, bikazas, Civic VTi (mind)  58 sor     (cikkei)
9 Radiator "A" Omegaba (mind)  13 sor     (cikkei)
10 Re: Visszahivasokrol (mind)  13 sor     (cikkei)
11 Re: Visszahivasokrol (mind)  22 sor     (cikkei)
12 Lenz torveny (mind)  66 sor     (cikkei)
13 re: re: re: Bikazas (mind)  40 sor     (cikkei)
14 re: parkolas (mind)  23 sor     (cikkei)
15 Elado: Opel radiosmagno SC303 (mind)  20 sor     (cikkei)
16 Radio Fabigyoba :-) (mind)  30 sor     (cikkei)
17 Parkolas ! (mind)  30 sor     (cikkei)
18 re: HIX (#2055) (mind)  8 sor     (cikkei)
19 megyunk Europaba (mind)  64 sor     (cikkei)

+ - Re: parkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nos... hm... hogy en is beszalljak a vitaba: jollehet lenyegesen kellemesebb a 
parkolobol orral kiallni, mint tolatva, de tolatva _kiallni_ meg mindig egyszer
ubb, mint tolatva _beallni_. Egyszeruen azert, mert a betolataskor egy szuk, eg
y autonyi helyre kell belaviroznod ahol raadasul az ajtoknak is el kell ferniuk
, a kitolataskor meg egy tag terre hanyagul ki lehet tenni a kocsit. Az idealis
 megoldas persze az, amikor ket egymassal szemben levo parkolohely ures, ekkor 
orral behajtok az egyik szektorban, kenyelmesen atgordulok a masikba, parkolok,
 es elindulaskor orral is allok ki. Ha ez nem megy, inkabb kifele tolatok, es m
erem allitani, hogy kisebb a veszelye hogy valakit elussek kitolataskor, mint h
ogy meghuzzam valakinek a kocsijat betolataskor.
G.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 112.51-182-adsl-pool.axelero.hu)
+ - Re: engine restorer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Robi, felejtsd el. Ha ki van a motor, meg kell csinalni, es kesz. Vagy venni a 
bontoban egy egeszsegest, most mar ugysincs motorszam meg semmi. Aki mar eleteb
en egyszer is tapintott "kivallasodott" hengert, kirohogi az ilyen csodaszereke
t. Ugyan mi is lenne az az anyag, aminek a kemenysege feler az acel motorblokka
l, de folyekony formaban beontheted a karterbe, es tokeletes kotest letesit egy
 min. egy nagysagrenddel olvadaspontja ala hutott olajos hengerfalhoz? ;-)
G.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 112.51-182-adsl-pool.axelero.hu)
+ - honlap, utazas, Alfa Romeo meg ilyesmi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,
megujult az oldalam, csak a cim a regi: www.cuoresportivo.sk. Felkerult 
az uj autom, 1-2 uj utazas, stb. Enjoy it es varom a velemenyeket.

Cs.
+ - Re: Biztositas = biztonsag? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

> Az utcan parkolo auto oldalat ismeretlen tettes meghuzta, mintegy
> ketarasznyi folytonossagi hianyt ejtve a fenyezesen. 
> Irany a biztosito, ahol az esetet gyorsan megoldjak, megpedig a 
> kovetkezokeppen: 
> A kotelezo felelossegbiztositas alapjan nem teritenek, mert a 
> karokozo ismeretlen. A Casco alapjan nem teritenek, mert az okozott 
> kar nem eri el az onresz merteket.
 
> A tanulsagot ki-ki vonja le maga.
 
Levontam: vagy az auto volt oreg, vagy az onresz tul nagy.

Harom hetes sztori: felesegemet leszoritotta egy szembol, a savjaba
ismeretlen okbol attero kamion (toksotet, eso, csuszik). Szegeny ment
az arok fele amennyire csak lehetett (meg is allt), kozben a kamionos
is kapcsolt, mert elindult vissza, de a vontatmany (vagy hogy a
fenebe hivjak) eleje igy is elerte a kulso tukor szelet. Veszvillogo
be, termeszetesen senki nem allt meg, es vagy 3 percig meg sem tudott
fordulni, hogy a nyomaba eredjen rendszamot olvasni :-( - utana meg
mar nem volt erdemes, az utviszonyok miatt. Orult, hogy meguszta.
Naszoval, igy csak Casco. Tukor, beszerelessel 68000, a Casco 10 % -
lenne, de minimum az eves dij x%-a, ez nalam 34200 Ft. Ez sem orom, de
jobb, mintha egy hegyes bottal a szemembe szurtak volna.
Mult nyaron meg egy oz ugrott bele oldalrol, a kocsi bal elejebe. Nem
nagy serules, de mindennek a sarkat kapta (motorhazteto, sarvedo,
lokharito + a lampa). Na ez 680 000 -be kerult volna, igy csak 68e
volt. Nem mindegy. Ha meg azt is hozzaadom, mikor egy eve a parkolo
kocsim elejet megnyomtak, ott vagyok, hogy duplajat kaptam vissza,
mint amennyit befizettem. Nem is beszelve arrol, ha pl. ellopnak.
A masik kocsimnak (lehet hogy egy szerencsemalac) meg semmilyen
serulese nem volt, annal "kidobott penz", de nem sajnalom.
Ki tudja, mit hoz a jovo?

Yff
+ - Tolatas, ami szvsz fontos... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Hm, lehet hogy kellene egy matricat csinalni a kovetkezo felirattal:
>Tudok am tolatni, de igy kenyelmesebb.

Szerintem meg van akit nem zavar a kitolatas sem.
Nekem pl. sosem okozott gondot, hogy ki kell tolatni. Eppen ugyanannyi
ido mint ameddig betolatsz.
Peldaul ha farral nem tudok kijarni mert az uton elottem setalo
jolnevelt csalad nem huzodik felre, vagy mert kozlekedo gepkocsi van
az utpalyan, akkor ugyanez problemakent jelentkezik orral indulasnal
is.
Mi is a kulonbseg akkor a ketto kozott?
Vagy masik pelda az olyan aruhazi parkolo, ahol szogben felfestett
parkolohelyek vannak. Eleve badarsag lenne betolatni.
Es valoszinuleg psziches oka is van a jelensegnek.
Mert elsosorban vasarolni jottem, ez a celom. Majd ha vegeztem a
feladatommal tolatgatok. Addig is az elso a feladat.

A helytelen parkolasra ez nem jo peldanak.
En inkabb megemlitenem azokat az embereket, akik parhuzamos
varakozasra felfestett teruletet ugy foglalnak el a gepjarmuvukkel,
hogy orral jarnak ra.
Ez foleg akkor okozhat gondot, ha nem megfelelo terjedelmu a terulet.
Magam pl. nehezen tartom elkepzelhetonek, hogy parhuzamos leparkolast
ne tolatva vegezzek. Kivetel, ha menetirany szerinti haladassal egy
manoverbol megoldhato a megfelelo helyezkedes. Ezt kellene nehany
embernek megtanulnia.
Meg azt, hogy a bejaraton kivul egy aruhazi parkoloban meg rengeteg
parkolohely van. A bevasarlokocsinak pedig van 4 kereke. Igy konnyen
mobilizalhato.

Aposjeloltem pl. inkabb a sor vegere parkol, vagy olyan sorba, ahol
tagasan vannak az autok.
Mert amugy oly mindegy hogy orral vagy farral allsz be, ha a melletted
parkolo folyamatosan ranyitja az ajtajat a te szemed fenyere.
Volt egy feher Skodam, az ilyen parkolokban szerzett szep zold es
piros kopadasokat, amolyan bors meretueket, az ajtajaira. Nagyon
nagyon orultem neki mindig. Foleg mikor pont olyan szinu auto allt
mellettem mint az uj serules szine.

Teeby
+ - Fogyaszto bikazaskor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Geza!

>>Nos ha ez veszelyes lenne az elektronikara, akkor nem engednek
nalunk
>>hasznalni,  de  valoszinusitem nem is nagyon szabadna ilyet
gyartani.
>Bla. bla. bla... Nem tanitott meg senki helyesen hasznalni.
>Mar leirtak. Jaratod a motort 5-10 percig. Hagyod toltodni az akkut,
>majd leallitott motornal (kikapcsolt gyujtasnal) lebontod a kabelt.

>Ne  bassza  meg  a gozeke... csak bele kellene olvasni barmelyik
kocsi
>konyvebe.  95  szazalekban  azt  mondjak,  hogy kapcsolj be
valamilyen
>nagyfogyasztot   a  kabel  levetele  elott.

Amugy ezt mar korabban is hallottam sok helyrol. Es ha jol emlekszem
anno uzemeltetesbol is tanultuk.

>A Siemens allaspontjat ismerem a "bikazassal" kapcsolatban. Ok azt 
>mondjak, hogy a kabel levetelekor egy nagyaramu aramkor szakad meg 
>(40-70A), amelyben nagy induktivitasok vannak, (generatorok) ilyenkor

>hatalmas feszultseg csucsok keletkezhetnek ( tobbszaz volt) amit
rendes 
>esetben az akku kepes "elsimitani", de a lemerult vagy tonkre ment
akku 
>nem tudja ezt a feladatot ellatni.

Itt a helyes magyarazat, amire vartam. Ha hihetunk a Siemensnek
Es erre biztosan nincsen megoldas, valami kondenzatoros dolog?
Es mi van akkucserekor?

Teeby

U.i.: en is csak a fogysztoi tarsadalom tagja vagyok, nem ertem meg
csak ha elmagyarazzak, mert utanajarni bonyolult.
+ - Re: re: hupp (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A nagyaruhazi parkolashoz egy gondolat: ha ugy tolatsz be a helyre,
hogyan rakod be a 2m3 bevasarlast a csomagtartoba?...
Fogasf
*******************************************************

Te nagyon jo szakember vagy autoszereles ugyben, de bevasarlonak pocsek. :-)
Ha farral tolattal be a parkoloba, akkor pld. a Cora-nal jardan vegigtolva, ken
yelmesen rakhatod meg a kocsit, akar egy mammutbebivel is. Persze aki gagyi par
kolos Metro-ba,vagy Tesco-ba jar, magara vessen. Szenvedjen csak a kiallassal, 
miutan orral nekitamadt a szembe sorba allo kocsinak.:-)

Udv: Refi J.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: adsl1085.freestart.hu)
+ - FW: parkolas, bikazas, Civic VTi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tovabbra is fenntartom, hogy a nagyaruhazak nagy parkolojaban
nagybevasarlashoz orral erdemes beallni. 2 ora vasarlas alatt ugysem hul
ki annyira a motor, hogy gond legyen a kitolatas, VISZONT:

minden mas helyen ugy erdemes megallni, hogy a kocsi konnyen mehessen.
Fagyos teli ejszaka utan csonthideg motorral egy lejtos bejarobol
feltolatni, gravirozni a kiallassal nem kellemes sem neked, sem az
autonak. Ha viszont orral allsz, inditod a motort, bekapcsolod a hatso
szelvedo futeset, aztan levakarod az elso oldalablakokat meg a
szelvedot, mire ezzel megvagy, a futes kezdi olvasztani a hatso ablaket,
csak letolod a nagyjat es indulsz. Elore. Ha neadjisten nem indul az
autod, hatrafele kihuzni, megkerulni, atkotni az elejere, hogy be
lehessen huzni... 
Szoval nalam minden kenyelmi es praktikussagi szempontot figyelembe
veve: ha csomagok lesznek, orral allok be, amugy mindig tolatva.

Az egy masik kerdes, hogy az emberek 97%-a PARKOLNI nem tud, vagy nem
akar. Az elso 20 erkezo random all meg, mint a lo a buzatablaban, utana
mire feltelik, tuti, hogy 10-20 fel-hely is van a parkoloban. Vagy
annyira a hely szelere all, hogy melle mar nem fersz be (vagy befersz,
de nem tudsz kiszallni). Jardaszegellyel paruzamosan beallni? 1m-re a
szegelytol, 45fokban, egy kerekkel a jardan, kocsi segge a kozlekedo
savban, kocsi elott-mogott fel-fel hely, mert a szentem nem jott ra,
hogy az ket kocsi helye, amire bebarmolta magat... :-((( "Ha en
megallok, kit erdekel, mas is meg tud-e?!" mentalitas... Itt ebben a 12
millios varosban mas a helyzet. Erdekes modon mindenki egy helyre tud
allni, az eltelt 2 honap alatt egysszer sem lattam 2 helyet fogalo
autot. Olyant viszont igen, hogy a merolegesen allo autok elott egy sor
all parhuzamosan is. Ha valaki belulrol akar kijarni, arrebb kell neki
tolni az elotte keresztben levo (meg esetleg nehany masik) autot is.
Ebben segit a parkoloor, es mindenki figyel, hogy uresben, no kezifek,
es egyenes kormannyal hagyja ott a kocsijat.

Bikazas: ha CSAK az aksi merult le, es egy fordulatra elindulna az auto,
szerintem egyszerubb meglokni, mint bikazni, nem? Amikor oninditozni mar
reg nem kepes, gyujtasnyi aram meg van benne. Ekkor gyujtast rakapcsol,
ketten (bikazo soforje + lapos akksi soforje) megtoljak, sofor beugrik,
kuplung, kettes, kuplungrol leugrik. A lenduletbol adodo lokes fordit
egyet-kettot a motoron, az intenziv forditas inditja a motort. Kuplung
azonnal kinyom, masik labbal gaz, hogy kicsit turaztatva legyen. Uresbe
kitesz, megall. Diesel autonal nem mukodik. Automatanal sem. 

Civic VTI. A karacsonyi unnepekben 2000km-t nyomtam le a Civiccel, es
meg mindig nem a szivem csucske. 1.7VTEC VTI, papiron asszem 140LE,
erzesre szarabbul megy, mint a 101 lovas Octavia, pedig annal konnyebb
is. Az automata valto nem tanulekony (az Octavia-e az), 4->3 akkor sem
kapcsol, ha kellene, 3->2 meg mindig, igy feleslegesen bogo motorokkal
ment nehany elozes. A szerpentinen (masfel ora hullamvasut) annyit
tekertem a kormanyt, mint egy buszsofor. A belso vilagitasnak NINCS
"ajtonyitasra bekapcsol" allasa. Vagy te kapcsolgatod, vagy nincs.
Vegyes forgalomban 8,3 litert evett, ez csak elfogadhato, de semmikeppen
nem kiemelkedoen jo ertek a menetteljesitmenyeket is figyelembe veve.
Csomagtarto kicsi, 1 borond, 1 esernyo-babakocsi, es megtelt. A
tompitott rovid, a reflektor az egbe vilagit. Rejtely szamoomra, hogy
tudtak ezt egy foncsorral megcsinalni (nem ikerlampas!). Ami jo benne: a
klimaja (manualis) hatasos, keves szellel is kellemesen huvoset csinal,
illetve maga az auto eleg csendes.
Fogash
+ - Radiator "A" Omegaba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Kerlek titeket, segitsetek, ha tudtok!
Keresek "A" Omegamba futoradiatort.
Hasznalt, mukodo is erdekel, az ujat full aron soknak tartom.
Minden megoldas erdekel.

Udv,
-=[GMA]=-
Omega3000
+36703105227

ps: buek!!!  :)
+ - Re: Visszahivasokrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Egy cikk nemet nyelven az auto motor und sport honlapjarol:

> http://www.auto-motor-und-sport.de/d/50163

> Itt tovabbi linkek vannak gyartok es tipusok szerint, de ezek
> csak a Nemetorszagi visszahivasok.

ehem, sajna nemetul nem ertek, de itt meg is van az en autom hibaja is,
p406 hutoventillator. ha esetleg valaki azt a nehany sort leferditene
nekem, megkoszonnem.
homer
+ - Re: Visszahivasokrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> * Mi a helyzet a visszahivasokkal itthon?

sajat tapasztalat: 2002 augusztusi a p406hdi-m. az unnepek elott voltam
a 20e-es szervizen, mar garancia lejarta utan. nem oda vittem az automat
ahol vettem, mert volt elozoleg egy rossz tapasztalatom, hanem egy a
peugeot klubb altal ajanlott masik markaszervizbe. ott elvegezte4k a
kotelezo szervizt, majd amikor rogzitettek az elvegzett munkakat a
szgepbe, hokolt meg a munkafelvevo, h nem kaptam en egy visszahivasos
levelet az eredeti autoszalontol?(mivel ilyenkor mindig az eredeti
szalonnak kell ertesiteni a vevot). mondom nem. erre azt mondja, akar le
is eghetett volna az autom. na gyorsan megcsinaltak a visszahivasos
munkat is, kicsereltek a hutoventillatoromat egy hovedo biztositekkal
ellatottra.
ezutan nehany nappal, vagy hettel kapok egy levelet az eredeti
szalonbol, h azonnal jelentkezzem a visszahivasos munkara, vagy ha mar
nem az enyem az auto, akkor kuldjem vissza az uj tulaj elerhetoseget,
ecetera... nos, nem tudom ezt a levelet miert kaptam, azert mert ekkor
kerultem volna sorra a cserere, vagy pedig lattak a p hungaria
adatbazisaban h elvegeztek nalam mashol a cseret, es nem akartak sarosak
maradni.
homer
+ - Lenz torveny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Aki kivancsi, hogy mi tortenik a bikakabel levetelekor, az
> olvasson utana Lenz torvenyenek.  (pl A GOOGLE "Lenz torvenye"
> -re ad 108 talalatot magyarul)
> Akkor azt is megerti,(es ez most nem a bikazas) hogy mi tortenik
> amikor a gyujtotrafo primer tekercsere rakapcsoljuk a 12 V-ot,
> illetve mi tortenik, amikor lekapcsoljuk rola. Az elso esetben a
> szekunder tekercs rug par szaz voltot, a masodik esetben pedig
> par tizezret. Ezert, ami ezt csinalja, azt megszakitonak
> neveztek el es nem kapcsolonak. :-)

Az ennel is kivancsibbak esetleg az Ohm torvenynek is
utananezhetnek. Mindket jaro motoru autoban 14.4 V korul kell
legyen a feszultseg, ezert a kozottuk folyo aram minimalis.

> Van olyan automarka, ahol kulom bikazo csatlakozo van. A
> fejleszto mernokei vert izzadva terveztek olyan tranzienseket
> elnyelo pontot, ahova minden hulyen bikazo csatlakozhat.
> (persze, ezt is el kell olvasni a kocsi kezikonyveben)

Azert ezt sem eszik olyan forron, nem okvetlenul kell kulon
csatlakozo. Az mindket altalam idezett forrasban benne van, hogy a
bikazott kocsinal a negativot nem direktben az akkura kell kotni,
hanem egy szexi testpontra.

> >En kettot is elolvastam, ami most eppen keznel van.
> >Citroen Saxo: bekotesi rajz es sorrend megvan, de arrol szo nincs,
> >hogy le kene allitani barmelyik motort a kabelek levetelehez.
> >Opel Astra: detto.
> Kell ott szonak esnie valamilyen nagyfogyaszto bekapcsolasarol.
> Opelbol csak a Corsa konyve van most elottem, de az irja.

Nekem meg csak a Saxoe van most itt, de nincs benne szo
ilyesmirol.

> Magam reszerol olvastam ezeket Mercedes, BMW, Renault, Ford, Fiat,
> Chraisler kezikonyvekben.
> (Tudom hogy  erre azt mondod mar pedig Te ilyent meg nem lattal.
> Sebaj!En sem lattam meg atomreaktort belulrol. :-P )

Chraislert valoban nem lattam meg, de ha te irod, bizonyara van
ilyen automarka is, csak az a sok hulye nem figyel elegge, aki nem
tud rola :)

> A Siemens allaspontjat ismerem a "bikazassal" kapcsolatban. Ok azt
> mondjak, hogy a kabel levetelekor egy nagyaramu aramkor szakad meg
> (40-70A), amelyben nagy induktivitasok vannak, (generatorok) ilyenkor
> hatalmas feszultseg csucsok keletkezhetnek ( tobbszaz volt) amit rendes
> esetben az akku kepes "elsimitani", de a lemerult vagy tonkre ment akku
> nem tudja ezt a feladatot ellatni. Ez pedig a kis feszultsegu
> elektronikakra, megha igyekeznek is vedelemmel ellatni oket, vegzetes lehet.

> En ugy gondolom, hogy inkabb elhiszem ezt, ugyanis igy nem kerul semmibe
> a dolog, ellentetbe a Te allaspontoddal, ha megsem az az igaz.
> OFF

Azt hiszel, amit akarsz. Senki nem mondta, hogy a Siemens
okfejtese helytelen, de ettol meg teny, hogy ez nincs benne minden
auto leirasaban. Ujabban lehet, hogy inkabb irnak ilyesmit, talan
volt valami olyan eset, ami miatt egyes mikrosutoknel is beirjak,
hogy macskat ne szaritsunk benne.

Ha azt irtad volna, hogy aki nagyobb biztonsagra torekszik
bikazasnal, az igy vagy ugy jarjon el, akkor igazad lett volna. De
ha azzal jossz, hogy ezt igy _kell_ csinalni, es kulonben is
minden leirasban benne van, csak a sok hulye nem olvassa el, akkor
_nincs_.
+ - re: re: re: Bikazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tehat meg egyszer: jaro motornal a "bikakabelt" NEM SZABAD
>levenni!!!! ( az elektronika mentes autokra ez nem vonatkozik!)

tanulok, tanulgatok, de azert meg volna kerdesem a temahoz.

azt már megjegyeztem, hogy hogyan kell a bikazast _befejezni_, de arrol meg
nem volt szo, hogyan kell _elkezdeni_
azaz:
- jarjon-e a bikazo auto motorja vagy sem? (szerintem igen, mert ha a
bikazando auto akkuja rossz, leszivhatja a masiket. vagy ez marhasag?)
- ha igen, a kabelek felhelyezése elott vagy utan ajanlatos elinditani?
- ha nem miert?
- lehet-e a bikazo autora valamilyen karos hatassal a muvelet?
- allitolag az sem mindegy, melyik polust helyezem fel eloszor
- ha jol emlekszem az en autom kezikonyveben az all, hogy csak az egyik
kabelt kell kozvetlenul az akkumulatorra csatlakoztatni, a masikat a
karosszeriahoz de semmikeppen az akku masik sarujahoz. igaz ez?

altalanos kerdesek a bikazashoz:
- egysegesek-e ezek az eloirasok benzin- es dizeluzemu autonal (leszamitva
azt, hogy dizelesnek erosebb bikazo szuksegeltetik - a szerelom szavaival
elve: ne szuzukival es ne teszko gazdasagos bikacernaval probalkozzak)
- valoban eleg 8-10 perc jaratas ahhoz, hogy egy lemerult akku feltoltodjon
egy ujrainditas erejeig? dizelnel is (ugye itt elvileg izzitani is kell,
bar 8-10 pec utan ez nem feltetlenul szukseges) ?
- a kabel levetele elotti motorleallitas vonatkozik a bikazo autora is?
(gondolom, ha a kabel masik veget mar levettem, akkor ennek nincs
jelentosege. vagy megis?)
- ha az elozot jol gondolom (ha nem, akkor ezen kerdes okafogyott), akkor
meg lehet-e tenni azt, hogy leallitom a _bikazo_ autot, leveszem errol a
kabeleket, es ezutan veszem le a _bikazott_ autorol a kabeleket, mikozben a
motort nem allitottam le (pl. ha tudom, hogy gyengelkedik az akku es nem
birna ki egy ujrainditast, de el szeretnek jutni vele az elso akkumulator
diszkontba egy uj peldanyert). vagy a bikazo auto akkuja ebbe bezavar?

Triznyak mester !
koszonom az elkuldott e-ujsagokat!

robi
mg 1.8td
+ - re: parkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Aruhazi parkolokban jomagam is orral allok be, mivel amikor 1-2x
>rutinbol tolatva teszem, elag nagy kinok aran lehet csak bepakolni
>a megpakolt bevasarlokocsi tartalmat a csomagtartoba

en meg kizarolag orral elore parkolok be. kornyezetvedelmi okokbol. evekkel
ezelott meselte valaki gey hosszabb svajci tartozkodas utan, hogy arrafele
tilos tolatva parkolni, mert ne a novenyekre (setalo gyerekekre) pofekelje
ra a kiput a fogo. egyebkent lattam mar (bp -en) olyan tablat egy ovoda
keritesen, ami arra kerte a lakotelepi autotulajdonosokat, hogy ne tolatva
parkoljanak az ovoda keritesehez (masik oldalan jatszoter ugyanis). ehhez
kepest az autok 30-40% -a tolatva parkolt, nemelyik pont a tabla ele. volt
mar, hogy a felesegem a gyerekkel inkabb kiment az uttestre, mert az egesz
jardat beteritette a kupufogofust, boven a gyerek feje folott is. amikor
ezt szova tettem az autoban poffeszekdo "uriembernek" majdnem megvert.

en sem szeretek kitolatni a sok figyelmetlen koze, de inkabb ezt vallalom.

>mindenki tudja hogy parkolobol hideg motorral egyszerubb orral kiallni,

ennek csak a hideg motor + csusztatott kupplung az oka, vagy mas egyeb is?

robi
mg 1.8td
+ - Elado: Opel radiosmagno SC303 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Elado a kovetkezo cucc:

Gyari opel autos radiosmagno SC303-as tipusu
Leveheto elolap, security kodos
Kep itt van rola: http://opel-calibra.hu/radio

Adok hozza 1 par gyari blaupunkt hangszoropart 16,5cm-es 4 ohmos,
csipogokkal...


A radiohoz adok egy pot leveheto elolapot is

Ara: 13.000 Ft.


Udv,
 Ronaldo
+ - Radio Fabigyoba :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

Balogh Andrasnak szeretnem uzenni !!

>Azonban megragadnam az alkalmat, ha val
>aki szeretne megvalni egy Favoritba valoban
beepitheto, hasonlo arfekvesu, jo a
>llapotu radiotol, lehetoleg Budapesten, az
erdekelne.

Ha az Arpad hid felol jossz a Domus aruhaz elotti
utcaba jobbra ( Tuzer ) befordulsz. Van a Vilcomp
KFt. Ott kaphatsz mindenfele radiot amit be is
epitenek, ha kell a Faforitodba.

Udv: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
 M: 06-20-9446107
        S 120 L

Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, Militec, BRISK tunning
gyertya, kaphato.
http://kep.tar.hu/budaivar,  http://frigyes.fw.hu
+ - Parkolas ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

>>    Nagyaruhaz parkoloja: ugy tunik hogy a
tanfolyamok nem tanitjak meg
> tolatni a nepet, pedig a szokek, a rendorok es a
Mikulas kivetelevel
> mindenki tudja hogy parkolobol hideg motorral
egyszerubb orral kiallni,
>mint ...

Egyebkent mikor neha megyunk bevasarolni en mindig
betolatok a parkoloba :-) Mivelhogy a csomagtartom
elol van :-) Igy sokkal kenyelmesebb berakni a sok
cuccot. Ezert is jo a farmotoros auto ;-))
Valoszinuleg igy gondoljak a orrbamocis
autostarsak. Ennek annyi elonye ugyan annyi, hogy
nem kell a ket auto kozott manoverezve bepreselni
a bevasarlokocsit es netantan a masik auto
fenyezese lassa karat. Csomagok kulon bevitelerol
csak keves egyedi pedat lattam :-(

Udv: Frigyes

         S 120 L

Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
http://frigyes.fw.hu
+ - re: HIX (#2055) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> en sem kaptam, pontosan nem is tudom hany szamot, (szerintem 27-e elotti
> szamok is hianyoznak) es meg csak utana sem tudok nezni, mert a hix.hu -n
> egy teljes evnyi anyag (2002.12.31 - 2003.12.26) hianyzik

Ha minden jól megy, a hix.hu-ról újra tudod magadnak küldetni a hiányzó
számokat.

Ed
+ - megyunk Europaba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Keresztkerdes: Mo-n most az a nepszokas, hogy a benzinkutak arait
leponyvazzak valami hirdetessel vagy ezt csak a karacsnynak koszonhetem?

Apropo benzinkutak: most hogy megyunk Europaba, a magyar es a szlovak
benzinkutak kitettek magukert. Megyek Bp-re, Pozsonyban az elso OMV-kutnal
megallok tankolni. Tankolok, megyek fizetni, ahol kozlik velem (nemetul,
tenyleg szep kiejtessel), hogy 20 percig kartya nuku, vagy elmegyek a
sarokra az ATM-hez, vagy mindenfele keszpenzzel fizethetek (forint, cseh
es szlovak korona, euro). Utobbiban megegyeztunk es zsebszamologep
kozbeiktatasaval megoldottuk. Na visszafele megint OMV-kut (az utolso az
autopalya kezdete elott), minden kutra kiragasztottak egy 5-soros szlovak
feliratot. Ebbol en dekodoltam egy "nye kupity kartu"-t es angolosan
tavoztam a kovetkezo szimpatikus kuthoz (Slovnaft). Ez ugye a MOL-csoport
tagja, ami azt jelenti, hogy a kutnal a "super 95" feliratot atfoliaztak
"tempo 95"-re. Egyebkent meg nem veszi be a Visa-kartyam, csak az EC-t (3
oraval kesobb a cseheknel mukodik a Visa-kartyam). Apropo MOL-csoport: en
hulye Bp-en a XII. ker., Loitatonal levo kutjuknal akartam
autopalyamatricat venni. A kut bejaratanal hatalmas muanyag tabla fogad,
amin az osszes letezo elektronikus kartya egy piros X-szel at van huzva.
Ha mar tablajuk van, akkor azert ilyesmi eleg gyakran fordulhat elo,
morfondirozok. Mindegy, bemegyek, hogy keszpenzzel fizetek. Az elado
kozli, hogy sajnos lefagyott a szamitogep es meg keszpenzzel sem tudok
fizetni. Sebaj, irany a Deli pu-i Shell kut. Itt megprobaltak eljatszani,
hogy a 10000-esbol csak 9000-ig adnak vissza. Szamolgatom, szamolgatom.
"Megvan?" kerdi a leanyzo. Szotlanul megszamolom elotte. "Jajj,
veletlenul ket otszazast adtam ket ezres helyett." es atnyujt meg 2
otszazast.

Mas: a csehek es a szlovakok mar folfejlodtek autopalyamatrica-kulturaban
europai szintre (ujabban mindig lehet kapni, heti jegyet is, es az eves
jegy is mar 14 honapig ervenyes es nincsen december 20-tol januar 2-ig
arduplazas). Megveszem, (elvileg folirom ra a rendszamot), folragasztom,
az ellenorzo szelvenyt elteszem. Yard/hataror eleddig tobbszor nezegette,
egyszer nem kertek sem ellenorzo szelvenyt, sem pedig azt nem firtattak,
hogy miert nincsen rendszam rairva.

Ezzel szemben a 2003 decembereben vett 4-napos matrica ervenyessegi ideje
az ellenorzo szelveny szerint 2004 decembere. Azon tul, hogy meg kell
oriznem az ellenorzo szelvenyt ES a blokkot, raadasul az eladonak meg
valamit ala is kell irnom. Tovabba ugye a 4-napos matrica majustol
szeptember vegeig dragabb. Ugyes. A 29000 Ft-os evi dijrol nem is
beszelve. A csehek ezt megoldjak 800, a szlovakok pedig 400 koronabol
(minden ar tavalyi). Es akarhogy is nezem, a cseheknel joval tobb
autopalya/autout van, mint Mo-n, ugyhogy kapasbol eves matricat veszek,
mert bar nem eri meg, de a fene fog allandoan szorakozni hetijeggyel.
Raadasul a csehek vasarnap deli 12-kor is epitik az autopalyat, es en ezt
honoralom. Az A'AK Rt. meg arra is keptelen, hogy a nemet nyelvu
szorolapokon feltuntetett www.autobahn.hu oldal nemet nyelvu legyen. A
letoltheto PDF file legalabb mar nyelvtanilag es stilisztikailag kezdi
magat valami civilizalt szintre folkuzdeni. Amikor meg 1400 Ft volt a
tiznapos jegy, ilyen mondatok voltak, hogy "Stellen - die mit Emblem
<matrica-kep> gekennzeichnet sind - gekauft werden", raadasul a terkepen
bejeloltek az M5-ost, mint matricas szakaszt. Ehhez kepest ma mar csak
"Wir danken Ihnen, dass Sie mit dem Kauf der Vignette zu niveauvollen
Unterhaltung und Betrieb unserer Autobahnen beigetragen haben" van.
Magyarorszag mindig olyan buszke az ezereves kulturajara, de mivel az AAK
csak 4 eves, 996 eves hatranyuk van...


Udv,
marky

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS