1. |
Re: Fogyasztas csokkentes - METABOND tapasztalatok ( 36 (mind) |
42 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: Loerok es riaszto ( 26 sor ) AUTO #74 (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
3. |
Golf I. (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
4. |
motor le lampanal, bizti ov, lampa nappal (mind) |
53 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: Lampa (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
6. |
Elektromos vizpumpa kerdes... (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
7. |
szerver (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: Fogyasztas csokkentes - METABOND tapasztalatok ( 36 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Tue, 30 Jun 1998 wrote:
> En 96 ota hasznalom a XXXX uzemanyag adalekot a 8 eves 80000 km-t
> futott LADA 1500-osomhoz.
> A megtakaritasom a harmadik XXXXX-es tankolas ota a fogyasztasom atlag
> 12%-kal csokkent a reklamozott 3-8%-ossal szemben.
Hulyeseg. Tobb surlodascsokkento es egyeb csodaszer hatasat vizsgaltuk mar
laborunkban. Egy reszuknek tenyleg van ilyen hatasuk, DE!
Ma mar a benzin is, a kenolaj is egy vegyeszeti kompozicio. Hiaba teszek
ehhez valami szuper jo anyagot, ha az boritja az osszhangot, hamis lesz a
jatek. Felesleges.
Es 12% fogyasztascsokkenest nem okozhat egyik sem. Ez placebo hatas,
egeszen mas oka lehet (kulso homerseklet valtozas, onkentelev vezetesi
stilus valtas, stb).
Neke mis volt ureg ladam (UE-s, ha ez mond meg valakinek valamit ;-),
amibe ontottem is sclik adalekot. Azert, mert kopottak voltak a
hajtokarok, es nem akartam generalzoni a motort. Tenyleg jot tett, elment
meg vele 15e km-t, Aztan az egesz tunkrement. De addigra a kszni is,
dobtam ki az egeszet ahogy volt.
Erre talatak ki ezeket elsosorban, a katonaknal: amikor nincs
ido/lehetoseg szervizre, akkor megnyutjani a motor elettartamat. De utanna
tobbnyire javithatatlan lesz a gep a lerakodasok miatt.
XPA adalekkal jarattunk Lada-t. Extrem alacsony fordulaton
kimutathatoan (laborban, fekpadon, nem forgalomban!)
csokkentette a surlodast, javitotta a nyomatekot (3-5%).
Ezutan kifurtuk az olajszivattyu tengelyet, is igy jarattuk a motork kb
ugy, mint ha 30-al mennel 2. fokozatban (valto is volt a motoron, az is
kapott XPA-t). igy elment tobb mint 35 percet, ekkor leallt. Ha korabban
erunk a gazkarhoz, meg ment volna egy darabig.
A motor ezek utan is korbeforgathato volt kezzel, de ektelenul nyikorgott.
Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
LAJBER Zoltan http://jht.gau.hu/~lajbi
GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek http://jht.gau.hu
A member of HuLUG http://www.cab.u-szeged.hu/local/linux/
|
+ - | Re: Loerok es riaszto ( 26 sor ) AUTO #74 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv,
On Tue, 30 Jun 1998 wrote:
> hasznalatos) fordulatszamon. De mi van az alacsonyabb
> tartomanyban, ott hogy viszonyul egymashoz ket azonos
> loketterfogatu, de eltero teljesitmenyu motor.
> Peldaul egy 90 loeros motor 2000-es fordulaton
> is masfelszeres teljesitmeny ad le mint a 60 loeros
> tarsa?
Az nagyon sok mindentol fugg.
A 250ccm-es 90Le-s motorkerekpar motor (14000 1/min-nel) biztos, hogy
kisebb nyomatekot ad le 2000-es fordulaton, mint az 54Le-s (4800 1/min)
1.4-es motor szinten 2000-es fordulaton.
Durvan: ugyan olyan Le szam mellet a nagyobb loketterfogatu motor
"erosebb"
Masik: meg szoktak adni a max. teljesitmeny erteke mellet azt is, hogy
melyik fordulaton eri ezt el. Tovabba megadjak a max. nyomatekot es ennek
fordulatszamat is. Ha ez a ket ertek kozel van egymashoz, akkor az
_valoszinu_, hogy porgosebb, idegesebb motor, de kisebb fordulaton kisebb
erovel.
A turbok, kulonose a turbo Diesel-ek kivetel, ott olyan nyomatek gorbe
van, amit az ECU akar.
Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
LAJBER Zoltan http://jht.gau.hu/~lajbi
GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek http://jht.gau.hu
A member of HuLUG http://www.cab.u-szeged.hu/local/linux/
|
+ - | Golf I. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Tud-e valaki Golf I. GTI (1978) -hez motorbeallitasi adatokat?
pl.gyujtas,hogy kell allitani,megszakitohezag,stb...
Nem nagyon talaltam errol sehol megbizhato adatokat
ha szereloket kerdezek,vagy nem mondjak meg,vagy 3-an 4 felet
mondanak.
Ha tud errol valaki valamit,dobjon meg egy emillel legyszi.
Elore is kosz.
Udv.
Laci
|
+ - | motor le lampanal, bizti ov, lampa nappal (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Mar akartam erre reagalni, de csak most juttam el
odaig, hogy nem birom magamba folytani :)
Az az igazsag, hogy nem ertek azokkal egyet akik
lampanal leallitjak a motort.
Egyreszt: feltartjak a
forgalmat amig inditoznak,masreszt _annyit_ nem
sporolnak meg vele, mert az inditashoz kozismerten
tobb uzemanyag kell mint az alapjaraton allashoz.
Az a sajnalatos dolog, hogy _igy is_ marha sok ember
van aki nem tud elindulni idoben a zoldnel, kepzeljuk
el mi lenne akkor ha mindenki le allitana a motort.
A melegedesrol: szerintem ha leall a motor, akkor
ohne vizpumpa = ohne vizkeringetes...tehat nem
hul jobban a motor, sot...melegszik.
Hat meg ha hozzavesszuk azt is. hogy sok kocsin
(pl az enyemen is) nem elektromos huto ventillator
van, henem ekszij altal hajtott.
Bizti ov: en hasznalom, sot megkovetelem mindenkitol aki beul.
Nekem mar _volt_ frontalis utkozesem ,es TUDOM mit er egy jo
bizti ov.Egyebkent (sajna) en voltam a hibas.Ha a szembejovonek
nem lett volna bekotve az ove, es belehal, akkor en --> borton.
Okes hogy en voltam a hibas, de ha az ov hianya miatt mentem volna
bortonbe, azt mar nem fogadtam volna el olyan konnyen.
Vki irta, hogy ha 2 szembejovo auto 50-50 km/h-s sebesseggel utkozik,
az olyan mint ha vki 50-el menne falnak...hat ezt nemtom hogy jott ki
neki.
Csak ajanlani tudom, ha nem hiszi el hogy az _igen_ kozel van ahhoz
mintha
100-al menne falnak, probalja csak ki.(inkabb megse)
Lampa nappal: naigen...szerintem hasznaljuk csak.Nem eszik tobbet, nem
hal ki az aksid, az egod meg ugyis fogyoeszkoz...
En is _azert_ kaptam el a Volvot szembol, mert nem lehetett latni amikor
kieloztem.
Szurke volt, szurke aszfalton.
Na es most egy kerdes: kinek van tapasztalata kompresszor (supercharger)
beepitesrol.
Reagalasokat varom listara, vagy ha flame akkor maganba.
Sziasztok!
Gyuri
autok: BMW 728i (regi capa), Peugeot 205 GTI (ez lett megzuzva), Mazda
RX-7 (a mostani)
|
+ - | Re: Lampa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Kedves autostarsak. Nem tudom ti hogy alltok a lampazassal, [...]
Mar megszoktam. Amikor bevezettek, jo darabig morogtam az indoklas
miatt: megpedig azert, mert "Europa tobb orszagaban mar bevalt" a dolog.
Csak a terkepre nem nezett senki, hogy melyek ezek az orszagok:
Svedorszag, Finnorszag es Norvegia...
Mas: ki mit tud a het vegi Veszprem-Rally-rol?
Udv:
--
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro
|
+ - | Elektromos vizpumpa kerdes... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> > 4. Mikor ne állítsuk le a motort
> > Hosszú út után ne állítsuk le azonnal a motort, mert a motorban tárolt
> > hot a hutésnek még ki kell dolgoznia magából. Ha leállítjuk a motort,
> > akkor a hutés azonnal megszunik (hiába forog az elektromos ventillátor
> > tovább, az nem sokat ér, ha a vízpumpa nem megy).
Hi !
A motorterben talaltam egy villanymotort, amire ra vannak kotve a vizhutes
csovei. A merete alig nagyobb, mint az ablakmoso kis motorjae. Egy akkora
szivattyu van a vegere szerelve, mint egy gyufasdoboz. A gepkonyvben levo
elektromos kapcsolasi rajzrol kiderult, hogy CSAK diesel motorokhoz szerelik
be es azok kozul is csak az intercooler turbo fajtahoz. Ez a pici jatekszer
egy elektromos vizszivattyu lenne ? Mas tipusoknal nem alkalmazzak ?
Szép napokat: Antal Attila (Opel Omega 2.3TD InterCooler)
http://www.externet.hu/AAS
|
+ - | szerver (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Habar Fogash rajzai mar megjelentek ket szerveren, most van szerencsem
kozolni, hogy a Fogash-fele cikkeket is (kepek nelkul, de amugy
remelem hianytalanul) felnyomattam a http://hal2000.elte.hu/auto
web-helyre. Ha esetleg van olyan cikke valakinek, amirol ugy gondolja,
hogy maradando, erdekes informaciok vannak benne (pl. Krisztian!;-) )
es nincs kifogasa az archivalas ellen, legyszi e-mail nekem azt az
anyagot.
Udv: Zak
(latom az ikezeteket...)
|
|