Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 121
Copyright (C) HIX
1998-08-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Gyorsulas, fogyasztas (mind)  33 sor     (cikkei)
2 Mitol luxusauto a luxusauto? (ex-Rolls :)) (mind)  22 sor     (cikkei)
3 Meg mindig Landy vs. Niva (mind)  44 sor     (cikkei)
4 Re: GXY-001 #116 (mind)  10 sor     (cikkei)
5 Re: fogyasztas (mind)  10 sor     (cikkei)
6 Trabant kerdesek (mind)  18 sor     (cikkei)
7 Skoda valto (mind)  14 sor     (cikkei)
8 Fenyvisszavero matrica (mind)  9 sor     (cikkei)
9 RE: NIVA vs. LR (mind)  28 sor     (cikkei)

+ - Gyorsulas, fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Lajbi irta az AUTO #116-ban:

>Nem tudom mennyi az 1/4 merfold ;-). De komolyra forditva a szot: A
>gyorsulas ket dologtol fugg: az erotol, meg a tomegtol (a = F/m). Tehat ha
>egy auto teljesitmeny tomeg aranyat megnezzuk, megkapjuk a gyursolasat.
>A 0-rol indulo dolgokat kicsit bonyolitja, hogy nagy teljesitmenyt neha
>nehez levinni az utra, de ebben egy jo elektronika sokat segithet.
>Az ominozus Ford Sierra ugy 1200 kg es 470 Le, tehat 2.55 kg/Le, ami
>szerintem mar kellemes adrenalin novelo hatasu ertek.

Hogy is van ez? Az elso sorban a=F/m, ami altalanos iskolas fizika anyag,
es OK. A masodik sorban a=P/m ami nekem mar magas :-) Hogy vezeted le
gyorsulast a teljesitmenybol? (Mellesleg a csucsteljesitmenybol eleg
kockazatos barmit is levezetni, mert azt csak egy bizonyos fordulaton adja
le a motor. Hacsak nem fokozatmentes automata valtot hasznalsz, a
gyorsulasod nem lesz allando.)


     ***  ***  ***  ***

Sokan irtak a fogyasztasrol az AUTO #120-ban.

Egy tipp, hogyan lehet egyszeruen _teletolteni_ a tankot. Ezt a modszert
(is) az uzemanyagcsempeszek hasznaltak a Jugo embargo idejen, de Romaniabol
most is igy hozzak a nedut. Azzal a kerekkel, amelyik a betoltonyilashoz
legkozelebb van, felallnak a jardaszegelyre a kut melle. Ha esetleg nincs
szegely, akkor visznek magukkal valamit ami eleg magas es ra lehet allni.
Persze a razogatas meg igy is hasznos lehet.

Udv,
     Hammer of ExSch
+ - Mitol luxusauto a luxusauto? (ex-Rolls :)) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>X-nepautogyar-markanev alatt futo kocsiert. Ha a VW majd epit egy Bentley
>fazonu Audi A8-as technikaju szuperluxusjarganyt, amit Bentley aron arul,

Hali!
Emlitetted a Ferrarit, meg a Maseratit. Hat azoknak 0 kozuk van futo Fiat
tipusokhoz, csak kozos a financialis keret. Sot valahogy ugy megy a dolog,
hogy Fiat tronol magasban, alatta Ferrari, amely vezerli a Maseratit is :)

Jag/Aston Martin: ezekben sem Ford az alkatresz, csak fejlesztesi,
penzugyi
a segitseg. Hamarosan viszont jon a puding probaja: a "kis" Jaguar,
amelynek padlovaza kesobb mas (pl. Lincoln) tipusokban is feltunik.

Pont az a baj ezzel az egesz marhasaggal, hogy a Rolls/Bentley olyan
szinten osszefonodott Angliaval, hogy minden nemet hatas ohatatlanul
gyengiti a marka arculatat. Folyamatosan adjak vissza a Rolls
kepviseleteket
az egyes orszagokban

Udv!
Negyesi Pal
Szerkeszto, AutoClassic
+ - Meg mindig Landy vs. Niva (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kezdek rajonni, hogy tulajdonkeppen nincs is olyan
nagy kulonbseg a Land Rover es a Lada Niva kozott
... :)

1. Mind a ketto szereti az arnyekos 55 fokot 
2. Technologiai szint: 40-50-es evek
3. Konnyen szerelheto 1.6 ill. 2.25 l porlasztos
motor
4. Elerheto ar (itt persze nem a Discovery,
Defender, Freelander es egyeb csodakra gondolok,
hanem a jo oreg bevalt Series Land Roverre)
5. Hasonlo komfort (barki, aki egy 60 merfoldes
sebesseggel robogo
Series Landroverben 5 percig ertelmes tarsalgast
tud folytatni berekedes nelkul, az kap tolem egy
rekesz sort!)

Udv,

Valentin

PS: "The manual said: this program requires
Windows 3.1 or better" ... so I went and got
LINUX!!!! :)

PPS: A mult heten kinnt voltunk jatszani egy
kicsit Series Land Roverekkel. Az egyik srac
(termeszetesen versenyen kivul) kihozta vadonatuj
110-evel volt (V8, permanens osszkerekhajtas,
csuszo difizar stb.) Ot hasznaltuk 'kihuzo'
autonak, egeszen addig, amig egy egeszen konnyu
akadalynal, egy kevesebb mint felmeter mely sarral
toltott aroknal ugy el nem akadt, hogy alig
gyoztuk kihuzni :)

PPPS: A Series Land Roverek fobb ismerteto jegye:
hatratolt huto es potkerek a motorhazteton, nem
osszetevesztendo a '80-'90-es evek R6, 110,
Country es Defender modelljeivel. Kapcsolhato
osszkerekhajtas, 4 sebsseg, alacsony-magas
attetel, 2.25 l (soros, felulselepezett 4 henger
benzin), 2.6 l (soros oldalszelepezett 6 henger
benzin) 3.x l (V6 benzin) es 2.25 l (soros 4
henger diesel), 88" ill. 108" kerektavolsag
+ - Re: GXY-001 #116 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
szia, Bessenyei Zsolt,

ha a ceg nem veszi meg a tobbi rendszamot is, akkor mire odaer a sor, a tobbit 
automatice kiadjak hetkoznapi halandoknak. Igy jart pl. a DHL ceg is, aki csak 
az elso 30 (?) DHL rendszamot vette meg, a tobbit kozben masnak kiadtak. Ezert 
voltak kenytelenek megvenni a WPX-eket.

Udv:
L.
+ - Re: fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> (Gondolom megtett ut/tank terfogata, de abbol nem lehet

Ugy az amerikaiak szamolnak, nalunk forditva: az uzemanyag
mennyisege/megtett ut

esetleg x100, 100km-re szamolva.

a tobbit mar megirtak tobben is.

andor
+ - Trabant kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van egy par kerdesem a kedvenc kocsimmal kapcsolatban:
1. Szerintetek hulyeseg volt-e katalizatort szerelni a kocsiba?
   Nemreg fel kellett ujitani a motort, es a szerelo szerint azert ment
   tonkre, mert az 50-es keverek keves volt, ugyanis a katalizator
   hasznalati utasitasa szerint en kevertem az olajat a benzinbe.

2. Mitol csorog a trabi? Azt figyeltem meg, hogy a fordulatszamtol es
   a gazpedal allasatol fuggoen adja ezt a hangot. A benzin
   minosegetol is fugg, hogy mennyire csorog (a SHELL benzinnel a
   legcsondesebb).

3. Erdemes-e szuper kopasgatlo anyagokkal kezelni a motort?
   (Metabond es tarsai)


 Attila                          mailto:
+ - Skoda valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Lenne egy kerdesem, tudna nekem mondani egy jo bontot, vagy nincsen 
valamelyikotoknek egy elfekvo 5 sebesseges skoda valtoja. Egen foldon keresek, 
de eddig csak egyet talaltam azt is horribilis osszegert akartak adni.

A fogyasztasmeresrol pedig: En ugy csinaltam a kocsimnal, hogy leengedtem a 
benzint a tankbol és beleontottem 10 litert. Mentem az oram szerint 100km-ert 
megint leengedtem es megneztem mennyi maradt (megdobbentoen sok :) ) Ez jó 
alkalom volt a tankból a szemet leengedesere is.

Udv

					Kreiter Balazs
+ - Fenyvisszavero matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Emlekeim szerint egyszer mar elhangzott itt ez a kerdes, es valasz is 
volt ra, de hiaba van meg minden korabbi hixauto, megsem talaltam ra 
a valaszra, szoval bocs, hogy en is megkerdezem:
Hol lehet (Bp-en) venni fenyvisszavero matricat, pl. amilyen a 
rendorautokon lathato?

Koszi,

Viktor
+ - RE: NIVA vs. LR (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi!

">Es mit csinal a Namib sivatag duneinek 55 Celsius
>fokos arnyekaban? :)
Szerintem ugyanazt, mint Afganisztanban az 55 fokban... :-) Megy."

Asz'szem, en kuldtem a "vitaindito" levelet a NIVA-rol, hat par 
hozzafuzesem volna. 
1. nem azt mondtam, hogy a lada altalanosan jobb, mint a LR. Csak azt,
hogy terepen lehet olyan szitu, ahol "megveri" egy offroad versenyen.
(persze a tavolkeleti vacakok mar kilometerekkel elobb beragadtak ilyenkor.)
2. ha hosszaban at kellene vagnom a szaharan, vagy Ausztralian, en sem
a ladat valasztanam, ha valasztani lehetne. ha X penzbol kellene megcsinalnom,
es X < mint egy LR ara, akkor esszeru megoldasnak latszik a zsiga. 

egyebkent, ha viszel egy gyujtaselosztofedelet+rotort+megszakitot, egy ekszijat
,
egy A/C membrant meg egy potkereket, akkor tul sok meglepetes nem erhet.
eppugy paraszti egyszerusegu konstruxio, mint a LR, vagy a Willys vagy a Jeep.

kiallni a niva mellett az kb. olyan megszallottsag kerdese, mint pl., en is tud
om,
hogy a legutobbi vilagbajnok WRC jobb, mint egy "N" csop. 2107 lada, de ha a
ketto kozul valasztanom kellene, lehet, hogy a ladat vinnem el.

z.

ps. a fogyasztas-topic jo otlet volt, megugrott a listaforgalom :-)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS