1. |
Gyorsulas, fogyasztas (mind) |
33 sor |
(cikkei) |
2. |
Mitol luxusauto a luxusauto? (ex-Rolls :)) (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
3. |
Meg mindig Landy vs. Niva (mind) |
44 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: GXY-001 #116 (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: fogyasztas (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
6. |
Trabant kerdesek (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
7. |
Skoda valto (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
8. |
Fenyvisszavero matrica (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
9. |
RE: NIVA vs. LR (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Gyorsulas, fogyasztas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Lajbi irta az AUTO #116-ban:
>Nem tudom mennyi az 1/4 merfold ;-). De komolyra forditva a szot: A
>gyorsulas ket dologtol fugg: az erotol, meg a tomegtol (a = F/m). Tehat ha
>egy auto teljesitmeny tomeg aranyat megnezzuk, megkapjuk a gyursolasat.
>A 0-rol indulo dolgokat kicsit bonyolitja, hogy nagy teljesitmenyt neha
>nehez levinni az utra, de ebben egy jo elektronika sokat segithet.
>Az ominozus Ford Sierra ugy 1200 kg es 470 Le, tehat 2.55 kg/Le, ami
>szerintem mar kellemes adrenalin novelo hatasu ertek.
Hogy is van ez? Az elso sorban a=F/m, ami altalanos iskolas fizika anyag,
es OK. A masodik sorban a=P/m ami nekem mar magas :-) Hogy vezeted le
gyorsulast a teljesitmenybol? (Mellesleg a csucsteljesitmenybol eleg
kockazatos barmit is levezetni, mert azt csak egy bizonyos fordulaton adja
le a motor. Hacsak nem fokozatmentes automata valtot hasznalsz, a
gyorsulasod nem lesz allando.)
*** *** *** ***
Sokan irtak a fogyasztasrol az AUTO #120-ban.
Egy tipp, hogyan lehet egyszeruen _teletolteni_ a tankot. Ezt a modszert
(is) az uzemanyagcsempeszek hasznaltak a Jugo embargo idejen, de Romaniabol
most is igy hozzak a nedut. Azzal a kerekkel, amelyik a betoltonyilashoz
legkozelebb van, felallnak a jardaszegelyre a kut melle. Ha esetleg nincs
szegely, akkor visznek magukkal valamit ami eleg magas es ra lehet allni.
Persze a razogatas meg igy is hasznos lehet.
Udv,
Hammer of ExSch
|
+ - | Mitol luxusauto a luxusauto? (ex-Rolls :)) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>X-nepautogyar-markanev alatt futo kocsiert. Ha a VW majd epit egy Bentley
>fazonu Audi A8-as technikaju szuperluxusjarganyt, amit Bentley aron arul,
Hali!
Emlitetted a Ferrarit, meg a Maseratit. Hat azoknak 0 kozuk van futo Fiat
tipusokhoz, csak kozos a financialis keret. Sot valahogy ugy megy a dolog,
hogy Fiat tronol magasban, alatta Ferrari, amely vezerli a Maseratit is :)
Jag/Aston Martin: ezekben sem Ford az alkatresz, csak fejlesztesi,
penzugyi
a segitseg. Hamarosan viszont jon a puding probaja: a "kis" Jaguar,
amelynek padlovaza kesobb mas (pl. Lincoln) tipusokban is feltunik.
Pont az a baj ezzel az egesz marhasaggal, hogy a Rolls/Bentley olyan
szinten osszefonodott Angliaval, hogy minden nemet hatas ohatatlanul
gyengiti a marka arculatat. Folyamatosan adjak vissza a Rolls
kepviseleteket
az egyes orszagokban
Udv!
Negyesi Pal
Szerkeszto, AutoClassic
|
+ - | Meg mindig Landy vs. Niva (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kezdek rajonni, hogy tulajdonkeppen nincs is olyan
nagy kulonbseg a Land Rover es a Lada Niva kozott
... :)
1. Mind a ketto szereti az arnyekos 55 fokot
2. Technologiai szint: 40-50-es evek
3. Konnyen szerelheto 1.6 ill. 2.25 l porlasztos
motor
4. Elerheto ar (itt persze nem a Discovery,
Defender, Freelander es egyeb csodakra gondolok,
hanem a jo oreg bevalt Series Land Roverre)
5. Hasonlo komfort (barki, aki egy 60 merfoldes
sebesseggel robogo
Series Landroverben 5 percig ertelmes tarsalgast
tud folytatni berekedes nelkul, az kap tolem egy
rekesz sort!)
Udv,
Valentin
PS: "The manual said: this program requires
Windows 3.1 or better" ... so I went and got
LINUX!!!! :)
PPS: A mult heten kinnt voltunk jatszani egy
kicsit Series Land Roverekkel. Az egyik srac
(termeszetesen versenyen kivul) kihozta vadonatuj
110-evel volt (V8, permanens osszkerekhajtas,
csuszo difizar stb.) Ot hasznaltuk 'kihuzo'
autonak, egeszen addig, amig egy egeszen konnyu
akadalynal, egy kevesebb mint felmeter mely sarral
toltott aroknal ugy el nem akadt, hogy alig
gyoztuk kihuzni :)
PPPS: A Series Land Roverek fobb ismerteto jegye:
hatratolt huto es potkerek a motorhazteton, nem
osszetevesztendo a '80-'90-es evek R6, 110,
Country es Defender modelljeivel. Kapcsolhato
osszkerekhajtas, 4 sebsseg, alacsony-magas
attetel, 2.25 l (soros, felulselepezett 4 henger
benzin), 2.6 l (soros oldalszelepezett 6 henger
benzin) 3.x l (V6 benzin) es 2.25 l (soros 4
henger diesel), 88" ill. 108" kerektavolsag
|
+ - | Re: GXY-001 #116 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
szia, Bessenyei Zsolt,
ha a ceg nem veszi meg a tobbi rendszamot is, akkor mire odaer a sor, a tobbit
automatice kiadjak hetkoznapi halandoknak. Igy jart pl. a DHL ceg is, aki csak
az elso 30 (?) DHL rendszamot vette meg, a tobbit kozben masnak kiadtak. Ezert
voltak kenytelenek megvenni a WPX-eket.
Udv:
L.
|
+ - | Re: fogyasztas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>> (Gondolom megtett ut/tank terfogata, de abbol nem lehet
Ugy az amerikaiak szamolnak, nalunk forditva: az uzemanyag
mennyisege/megtett ut
esetleg x100, 100km-re szamolva.
a tobbit mar megirtak tobben is.
andor
|
+ - | Trabant kerdesek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Van egy par kerdesem a kedvenc kocsimmal kapcsolatban:
1. Szerintetek hulyeseg volt-e katalizatort szerelni a kocsiba?
Nemreg fel kellett ujitani a motort, es a szerelo szerint azert ment
tonkre, mert az 50-es keverek keves volt, ugyanis a katalizator
hasznalati utasitasa szerint en kevertem az olajat a benzinbe.
2. Mitol csorog a trabi? Azt figyeltem meg, hogy a fordulatszamtol es
a gazpedal allasatol fuggoen adja ezt a hangot. A benzin
minosegetol is fugg, hogy mennyire csorog (a SHELL benzinnel a
legcsondesebb).
3. Erdemes-e szuper kopasgatlo anyagokkal kezelni a motort?
(Metabond es tarsai)
Attila mailto:
|
+ - | Skoda valto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok
Lenne egy kerdesem, tudna nekem mondani egy jo bontot, vagy nincsen
valamelyikotoknek egy elfekvo 5 sebesseges skoda valtoja. Egen foldon keresek,
de eddig csak egyet talaltam azt is horribilis osszegert akartak adni.
A fogyasztasmeresrol pedig: En ugy csinaltam a kocsimnal, hogy leengedtem a
benzint a tankbol és beleontottem 10 litert. Mentem az oram szerint 100km-ert
megint leengedtem es megneztem mennyi maradt (megdobbentoen sok :) ) Ez jó
alkalom volt a tankból a szemet leengedesere is.
Udv
Kreiter Balazs
|
+ - | Fenyvisszavero matrica (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Emlekeim szerint egyszer mar elhangzott itt ez a kerdes, es valasz is
volt ra, de hiaba van meg minden korabbi hixauto, megsem talaltam ra
a valaszra, szoval bocs, hogy en is megkerdezem:
Hol lehet (Bp-en) venni fenyvisszavero matricat, pl. amilyen a
rendorautokon lathato?
Koszi,
Viktor
|
+ - | RE: NIVA vs. LR (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
hi!
">Es mit csinal a Namib sivatag duneinek 55 Celsius
>fokos arnyekaban? :)
Szerintem ugyanazt, mint Afganisztanban az 55 fokban... :-) Megy."
Asz'szem, en kuldtem a "vitaindito" levelet a NIVA-rol, hat par
hozzafuzesem volna.
1. nem azt mondtam, hogy a lada altalanosan jobb, mint a LR. Csak azt,
hogy terepen lehet olyan szitu, ahol "megveri" egy offroad versenyen.
(persze a tavolkeleti vacakok mar kilometerekkel elobb beragadtak ilyenkor.)
2. ha hosszaban at kellene vagnom a szaharan, vagy Ausztralian, en sem
a ladat valasztanam, ha valasztani lehetne. ha X penzbol kellene megcsinalnom,
es X < mint egy LR ara, akkor esszeru megoldasnak latszik a zsiga.
egyebkent, ha viszel egy gyujtaselosztofedelet+rotort+megszakitot, egy ekszijat
,
egy A/C membrant meg egy potkereket, akkor tul sok meglepetes nem erhet.
eppugy paraszti egyszerusegu konstruxio, mint a LR, vagy a Willys vagy a Jeep.
kiallni a niva mellett az kb. olyan megszallottsag kerdese, mint pl., en is tud
om,
hogy a legutobbi vilagbajnok WRC jobb, mint egy "N" csop. 2107 lada, de ha a
ketto kozul valasztanom kellene, lehet, hogy a ladat vinnem el.
z.
ps. a fogyasztas-topic jo otlet volt, megugrott a listaforgalom :-)
|
|