Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 10
Copyright (C) HIX
1998-04-26
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Alfa kerdes (mind)  13 sor     (cikkei)
2 Re:Tipo, autofestes (mind)  18 sor     (cikkei)
3 haszongepjarmu (mind)  10 sor     (cikkei)
4 RE: akkor most CR-V (mind)  143 sor     (cikkei)

+ - Alfa kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv az Autosoknak!

Erdekelne nehany tapasztalat az Alfa 155 V6 es Alfa 164 V6 , szoval a
dogosebb motorral megaldott Alfakkal kapcsolatban.
Sok rosszat hallok az olasz autokkal kapcsolatban, orulnek ha meg tudna
gyozni vki az ellenkezojerol, ugyanis a parametereik figyelemfelkeltoek.

Tulajdonosok (volt tulajok) ne kimeljenek!
Udv
--
Gcross        mailto:
ICQ UIN:      6455496
Web    :      http://www.geocities.com/SiliconValley/Lab/7696/
+ - Re:Tipo, autofestes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mi a velemenyetek a Fiat Tipo-rol? Erdemes ra aldozni
> /'91 koruli/, esetleg jobb a benzines, mint a dizel?
Ha talalsz egy viszonylag sertetlen, nem lefutott peldanyt, meg leszel
vele elegedve. Az a baj, hogy par eve sok rettenetesen lestrapalt Tipot
hoztak be Olaszorszagbol, azok a tapasztalatok nem tettek jot a Tipo (es
egyaltalan az olasz autok) hirnevenek.
A benzinesek kozul az 1.4-es kicsit erotlen, a 2.0 16V (seidicivalvole,
olyan szepen hangzik) meg eleg jo etvagyu (igaz, csereben nagyon megy!),
a ketto kozott valahol...
Az 1.7-es diesel sem egy repulogep, viszont jo a fogyasztasa, az 1.9TD
jol megy, keveset fogyaszt (viszont azok kozott sok a lefutott).
Aprobb elektromos hibak szoktak elofordulni, nem veszelyes. A belseje
tagas, kenyelmes. A digit muszerfalat kicsit szokni kell, a TD GT kerek
oras muszerfala kifejezetten szep.
Ha valakinek mas tapasztalata van, majd ugyis kiabal.. :-)
Udv:
--
Gabor - mailto: - http://surf.to/quattro
+ - haszongepjarmu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy kis dobozos, vegyes hasznalatu kocsit keresek, olyat ami a pickupok
(Opel Combo, Citroen Berlingo, Renault Partner stb.) folott van eggyel, de
a magassaga nem tobb 185 centinel. 

Leci segitsetek a kinalat minel szelesebb koru felterkepezeseben!

Koszi, 
andor
+ - RE: akkor most CR-V (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

zss irta:
>>>	Ezeket az autokat en divatautonak nevezem. Szerintem semmire
>>>	nem jok. Egy szemelyautonal rosszabbak a menetteljesitmenyei,
>>>	viszont terepre nem lehet menni vele.
Ezt a kijelentesedet sajat magad cafoltad meg az irasod vegen (marmint, 
hogy semmire sem jok). En annyit tennek meg hozza, hogy ez a mini-SUV 
(sport utility vehicle) kategoria egy u"rt potol, eppen ez emlitett 
tulajdonsagaival. Ebbol a kategoriabol a CR-V kitunik. Europaban 
nyilvan mas megiteles ala esnek ezek az autok, de Amerikaban nem 
veletlenul "divatosak". A fent emlitett u"r, a minivan es a nagy SUV-k 
kozott volt. Vannak ezek a hatalmas autok, Chevrolet/GMC Tahoe, 
Suburban, Ford Expedition es tarsai, amik  eroben uraljak az utakat 
(persze az teherautokat nem szamitva), s nagy veszelyt jelentnek, ha 
balesetben veszel reszt veluk. A mini-SUV-k merteben kozelitenek 
ezekhez, de kisebb (joval) teljesitmenyu motorral, konnyebb 
karosszeriaval. Ezekbol kitekintve legalabb nem ezeknek a monstrumoknak 
a lokharitojat latod szemmagassagban. Szemelygepkocsival utkozve egy 
Chevy Suburban-nal azonnal a truck alatt talalod magad, s a 
lokharitojat az arcodban talalod. Ezt a magassagbeli kulonbseget 
igyekszik csokkenteni ez a "divatos" kategoria. Itt, Amerikaban nagy 
szerepet jatszik autovasarlasnal a biztonsag. (Ismerek haromtagu 
csaladot, aki csak azert vesz minivan-t, mert egy olyan "nagy" autoban 
sokkal nagyobb biztonsagban erzik magukat.) A CR-V (es tarsai) nyujtjak 
mindazt egy 1-2 gyerekes csalad szamara, amit a minivan tud nyujtani. 
Plusz! A CR-V eppenseggel kozelebb all menetttulajdonsagait illetoen a 
szemelyautokhoz es minivan-ekhez, mint a nagyobb testvereihez. A 
negykerekmeghajtas elonyeit talan nem kell ecsetelni, s nem kell ahhoz 
terepre menni, hogy azt ertekelhessuk.
Viszont, ha terepre szeretnel vele menni (nem sziklamaszasra), arra is 
megfelel bizonyos mertekig (ld. pl. egy del-afrikai sivatagi 
beszamolot, sokan mennek vele erdei utakra, homokos tengerpartra).

>>>	A CR-V ketliteres 16 szelepes motorral kaphato, a manualis
valtoval
>>>	133 LE-s, az automata 128 LE. Ugy tudom ennek is VTI motorja
van,
>>>	tehat valtozo szelepvezerlesu. Viszonylag dinamikus a mozgasa,
>>>	de eleg nehez a karosszeria.
Amerikaban mind az automata, mind az 5-seb teljesitmenye 125 LE. A 
motort az Acura Integra motorjat gyarto soron gyartjak (abbol 
fejlesztve), ennek megfeleloen elegendoen dinamikus, csak nem kell 
felteni 4-5,000rpm-en porgetni.

>>>	A motor az elso ket kereket hajtja, viszont csuszashelyzetben
>>>	bekapcsolodik a hatso ketto is. Manualisan nem kapcsolhato.
>>>	Bekusztam ala, ha't, eleg erdekes megoldasok vannak rajta.
Azt nem sikerult meg senkinek sem magabiztosan megmondania, hogy meddig 
marad az osszkerek-hajtas bekapcsolva (kovetkezo valtasig, ameddig a 
gazpedalt nyomod?). Igaz, hogy 8 huvelyknek irjak a magassagat, az 
alvaz eleg serulekenynek latszik (kipufogo pl.).

>>>	A kulseje tipikusan Hondas, szep autonak tartom. Jo a kulso
>>>	belso kidolgozasa, tetszett a napfenyteto, amely durvan az
elso
>>>	es hatso ulessor kozott helyezkedik el, jo nagy es motoros 
mozgatasu.
Amerikaban csak utolagosan szerelheto be a napfenyteto - azzal nem 
rendelheto. :-(

>>>	Potkerek kivulre szerelve. Belseje viszont kritikan aluli.
Nagyon el lehetsz kenyeztetve. ;-)

>>>	Az ocskabbnak ocskabb anyagok tomkelege, tucatgombok, gagyi
>>>	karpit az ajton es uleseken. Bo:rrel nem rendelheto(miert?).
Nem
>>>	ertem, hogy a regi, hasonlo katagoriaju autok kozott olyan
szep,
>>>	komfortos anyagok voltak, most miert tesznek minden autoba
>>>	kemeny muanyagot????
Nagyon egyszeru a belso kikepzese, de a kivitelezese a Honda minosegnek 
megfelelo (nem zorog sehol meg ocska utburkolaton jarva sem). Ezert az 
arert mit is akarhat meg az ember - borulest persze utolag barmikor be 
lehet szerelni. Az ulesekre sok a panasz, rovid "uloke"es nem eleg a 
lumbaris megtamasztasa (de ez azt hiszem tipikusan Honda megoldas), 
viszon ultem mar kenyelmetlenebb kocsiulesekben is.
Nem ertem a "hasonlo kategoria" meghatarozasodat. Arkategoria? 
Felszereltsegi kategoria? Mert maga a mini-SUV maga egy uj kategoria.

>>>	Nem ertem, hogy a mai idokben, amikor
>>>	eloszeretettel torik fel az autokat, miert nem lehet kapni
ehhez
>>>	az autohoz valami csomagfedo rolot, vagy kalaptartot. Teljesen
>>>	nyitott, barki belelat.
Ketfelet is lehet hozza kapni. Egyik, amelyik rugos, es a masik, amit 
kezzel kell visszatekerni.
Egyebkent pedig a csomagter padlozata alatt a potkereknek megfelelo 
meretu pakolasra alkalmas hely van (szem elol rejtve), plusz megannyi 
apro fedett kompartment.

>>>	A vezeto helyzete kisbuszos. A kormany
>>>	jobban fekszik, mint szgk-ban, a pedalok inkabb lefele vannak,
>>>	mint elore.
Egyetertek.

>>>	A szervot nehezebbnek talaltam mint altalaban megszokott.
Melyiket? Egyikre sem hallottam meg panaszt.

>>>	Kulonben
>>>	jol vezetheto, baromira imbolyog kanyarnal, erosebb
>>	nyomatekvaltasnal a magasabb sulypont miatt.
A CR-V-nel csak a Mercedes M series es (gondolom) a Lexus jobb ilyen 
szempontbol.

>>>	Konkluzio: Csaladi autonak tokeletes, megfeleloen komfortos,
>>>	bar az arat semmikeppen nem eri meg (5MFt). Nem erzekeny
>>>	a Bp-i utakra, viszont sokat fogyaszt (11-13 l).
Orszaguton 8.8L/100KM elerheto konnyeden (negy felnott, tele 
csomagtarto, A/C es cruise kontrol nelkul). Magasabb tengerszint 
feletti magassag eseten (Colorado) meg jobb adatokat kozolnek -persze 
valoszinuleg alacsonyabb a teljesitmeny is.

Egyeb eszrevetelek:
- Gyenge gyari hangszorok (kulonosen a hatsok). Mindenkeppen ajanlatos 
legalabb az elsoket jobbra cserelni es/vagy erositot bekotni. A gyari 
radio (CD, magno) elfogadhato, jo hangzast produkal (Alpine).
- Sokan panaszkodnak, hogy gyenge a motor. Nyilvanvalo, amennyiben 4 
literes motorokhoz hasonlitja az ember. De aki ki meri hasznalni a 
porgos motort, annak azert nincs gondja elozeskor, besorolaskor.
- Az 5-seb valtozat eseten a motor magasabb fordulatszamon porog 
5-osben, mint ugyanannal a sebessegnel az automata valtos. Nem elony az 
5 sebessegesre nezve. Az automata viszont jol el van talalva (grade 
logic, override).
- Panaszkodnak a cruise kontrol-ra. Allitolag nem elegendo vakuum miatt 
extrem korulmenyek kozott (huzos emelkedo) nem kapcsol vissza (az 
automata), s nagyon engedi a sebesseget lecsokkenni.
- Az ablakemelo gombok es a kozponti zar gombja lehetetlenul 
(szokatlanul) van megtervezve, de meg lehet szokni. Egyiknek sincs 
megvilagitasa (stupid!).
- Kategoriajaban a legnagyobb es legtagasabb! A Grand Cherokee es a 
Ford Explorer mereteihez hasonlithato!

Honda minoseget es szolgaltatast is vasarolunk a penzunkert!

Hianycikk volt megjelenesenek eveben, most mar nem kell (olyan) sokat 
varni ra.

Udvozlettel: Berke Tamas


_____________________________________________________________________
You don't need to buy Internet access to use free Internet e-mail.
Get completely free e-mail from Juno at http://www.juno.com
Or call Juno at (800) 654-JUNO [654-5866]

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS