Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 106
Copyright (C) HIX
1998-08-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 SKODA (mind)  19 sor     (cikkei)
2 Skoda.... (mind)  86 sor     (cikkei)
3 Automata vlto (mind)  34 sor     (cikkei)
4 CsodaSkoda (mind)  17 sor     (cikkei)

+ - SKODA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok,

ne bantsa'tok a Skoda-t...

nekem is az volt. Ha eleg meredek a lejto, es pont
lefele megyunk a 150 teljesen lehetseges. De....
akkor azon a lejton felfele az a gep soha nem megy fel :-)
Tokaj kornyeken elofordult hogy tolatva kellett felmenni.
(ott a legtutibb az attetel)
80 eKm 6 eves auto. egyebkent poccre indult, jo fogyasztas.
megbizhatonak bizonyult. a tipushibakhoz csatlakoznek:
az emlitett hegyen kapta meg a kezi vezerlesu elektromos
ventillatort. hegynek fel a terheleshez kevesnek bizonyult
a hutes.
ps: latta a Fekete tengert is.

udv, bes. 

> legyetek jok, ha tudtok.
+ - Skoda.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A Skoda 120 -rol nekem is volna nehany gondolatom. Ugyanis 3 evvel ezelott egy 
akkor 17 eves peldanyt TELJESEN felujitottam. Az elejebe hiaba tettem nehezeket
, attol meg Skoda maradt. A motorja roppant kenyes volt a porgetesre, sikerult 
egyszer Duanujvaros es Budapest kozott feluton, Ercsiben teljesen kiforralni a 
vizet a motorbol.
Egyszer Duanujvaros elott, Paksrol hazafele jovet, szetszakadt az egyik dugatty
u. Sohasem mentem 100 felett. Megis mi mindent probaltam hazilag megoldani, , h
ogy egy kenyelmes csaladi autot varazsoljak belole ?

-Kulso-belso lakatosmunka, fenyezes.
-Tetokarpit, jo minosegu muborbol megvarrva
-Profilgumik kicserelve
-Ajtokarpitok kicserelve, Aluminium lemezre, es MALTA padloszonyeggel karpitozv
a,  hangszigetelve.
-Az ajtokon a beranto hurok kicserelve normalis konyektamaszos fogantyura.
-Hatso oszlop burkolat Aluminium lemez + padloszonyeg
-Az osszes karpit elegans pici lemezcsavarokkal a helyere fogatva
-Gumi szonyegek szinten profilra formazott szonyegekre cserelve
-Soprtkormany
-Rovid valtokar
-Elso uelesek Ford Escort ulesekre cserelve
-Teljes belso hangszigeteles, polifoam lapokkal
-Hatso papirpolc kidobva, hangszigetelo es szonyeg leragasztva
-Centralzar az osszes ajtoban
-Moss Security riaszto
-Elol a regi GLS -rol 100 mm-es "negylampas" homlokfal
-A kuszobok profilgumi -leszoritoi rozsdamentes acelbol
-Kardanbox
-Automata biztonsagi ovek
-Aluminium kilincsek muanyagra cserelve
-Kromozott lokharitok muanyagra cserelve
-Fekrendszer teljesen felujitva
-14" -os felnik (kerekek) 13"-osra cserelve, femtisztara homokszoras utan metal
ra   fujva.
-Akkumulator athelyezve a motorterbe, "jol lathato" helyre.
-Fenyszorok aramkore, kurt, feklampa, kodlampa aramkorok athuzalozva, relesre  
 atalakitva.
-Hangfalak az elso ajtoba es a hatso polcba sullyesztve.
-Terkeptarto doboz az elso ajtokra szerelve
-Potfeklampa a hatso uvegre ragasztva
-A motorhaztetore diszlec felszerelve
-Ablaktorlo utemvezerlo beepitve.
-Lengescsillapitok kicserelve
-Feltengely gumiharangok kicserelve

Roviden ennyi, ez durvan egy evig tartott, mert eldolgozgattam az auton szabadi
domben. Es mi lett a vege ? Sorolom...

-Felforralta a vizet.
-Az uj vezermulanc 1000 km utan csorogni kezdett
-Elszakadt az egyik dugattyu.
-A hatramenetei fokozatot kidobalta, mert a rudazat "gyarilag" rovid volt (25 m
m)
-Tonkrement a generator.
-Leszakadt a hatso feltengelyrol az anya.
-Tobbszor beszorult a szivato bowden.
-Elhagytam a kipufogo dobot
-Szetdurrant a kuplung munkahenger
-A gyujtofej tengely "elengedte" a ropsulyt. Ragyogo gyari hiba !
-Az AC pumpa membranja ateresztett. Felhigult az olaj. Megette e gyuruket es a
 csapagyakat az olajszurobol kioldott sok szennyezodes. Annyira ette az olajat,
  hogy 10-15 km alatt teljesen mekormolta a gyertyakat, amelyek TOK zarlatosak
 lettek. Mikor mar csak 2-3 henger ment, ki a gyertyakat, es hosszas takarito  
 munka erdemenyekent eltunt a zarlatot okozo korom a porcelanrol.
-Az AC pumpa szelepei soha nem voltek tokeletesek, meg felujitas utan sem.   In
ditas elott ha nem nyomtam fel kezzel az AC-t, inditgathattam mig az akku ki   
 nem merult.

Tul igenyes szerettem volna lenni. Vege az lett, hogy hiaba a gondos felujitas,
hiaba az igenyes es meregdraga anyagok felhasznalasa, csak egy Skoda maradt.
Az osszes koltseget bele szamolva, vagy 170 ezer Forint belement az autoba, mir
e
a muszaki vizsgan is atment, az egykori vetelarat is beleszamolva. Mikor tul so
k alkalommal hagyott cserben, eldontottem hogy mindent megjavitok rajta, es ela
dom.
105 ezer Forint volt a vetelar.

Most ugy tunik, egy Nissan Laurel -el jatszom el ugyanezt. Annyi eszem azert
volt, hogy olcson osszeszedtem egy masik autot alkatesznek. Eleg ritka auto, ig
y
bizom benne hogy a felujitas utan nem egy "hetkoznapi" auto benyomasat fogja ke
lteni, mint a Skoda.

Peter
+ - Automata vlto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eloszor ertem el a HIX oldalra de az automata valtorol szolo szolo
vita azonnal szemembe otlott. Egyszeruen nem ertem mi elonye lehet a
kezi sebvaltonak az automata elleneben. Az a buta megjegyezes
"miszerint az automata valtot az amerikaik miatt talaltak ki" szora
sem lenne erdemes ha nem lenne teny, hogy valojaban magyar volt a
feltatalalo. 1928-ban motorkerekparba epitve Svajcig utazott a a
valtoval. Majd a GM megvasarolta tole...termesztesen tokmagert.

Hogy az automata Amerikaban terjedt el jobban? Nem hinnem, hogy
begyepesedes lenne az oka. Inkabb a negykereku felhasznalasanak
egeszen mas celja. Mig Europaban az autozas mindig is egyfajta
kikapcsolodasnak, szorakozasnak, statusszimbolumnak szamitott es
szamit ma is, addig Amerikaban alapveto kozlekedesi eszkoz. Az auto
nem szorakozas, nem jopofasag, hanem eletszukseglet. Igy aztan egy
kicsit arra emlekeztet ez a vita, mint amikor nehai nagyanyam a
taposo varrogepet reszesitette elonyben az elektromos elleneben. Az
elektromost "nem erezte"! Igaz hogy allandoan taposnia kellett a
"kuplungot", de hat sokkal kevesebbet tudott vele varni! Marha jo!
Az mellett, hogy igenis remekul lehet visszakapcsolni az automata
valtoval is, altalaban megsincs ra szukseg. Az utak, a jarmuvek
teljesitmenye biztositja a biztonsagos elozes
lehetoseget....ugyanakkor nem nagyon ertem errol az elozesrol
kialakult vitat sem! Miert kell elozni amikor nem biztonsagos?
Gyakori hazalatogatasaim soran elkepeszt az a sok orultseg amit az
utakon latok! Elozes? Az esetek 90%-aban nem azert eloznek az
emberek mert lassu jarmu van elottuk,....hanem nem is ertem miert!
De hagyjuk ezt most az automatarol van szo!

Bar tokeletesen vezetek kezi sebessegaltoval ellatott autot,
teherautot, nyergesvontatot, ha tehetem (merpedig tehetem, hiszen
eddigi minden szemelyes hasznalatra vasarolt kocsim automata volt)
csak automatat vezetek! Nem ertem miert kellene megdolgoznom azert,
hogy A ponttol a B-ig biztonsagosan eljussak? Miert kellene nekem
logni az ures 49-es villamoson?
+ - CsodaSkoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:

>Tenyleg nem tudja valaki hogy hany loeros a Skoda 120-as? En olyan 45-re
>saccolom, de nem tudom pontosan.

120   es 120L  : 52 LE es 140-es vegsebesseg.
120LS es 120GLS: 58 LE es 150-es vegsebesseg.

Ugytudom, hogy ez 91-es oktanszamu benzin mellett igaz.

98-assal hajtva teljesen elkepzelheto (foleg, ha a gyujtas is hozza van allitva
),
hogy tudja teljesiteni a 150-et.
Mivel az enyem is tudja. Csak az a problema, hogy ha egy ilyen meghajtas
utan hirtelen araszolni kell, a hofokjelzo lazan tudna tenni meg ket kort..

DEXTER

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS