Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1566
Copyright (C) HIX
2002-08-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Toyota talalkozo (mind)  13 sor     (cikkei)
2 Auto biztonsag :)) (mind)  12 sor     (cikkei)
3 Skoda (mind)  40 sor     (cikkei)
4 hasznalt robogo papirok (mind)  14 sor     (cikkei)
5 Re: Robogo + bukas (mind)  67 sor     (cikkei)
6 Re: Mopeddel, motorral Magyarorszagon (mind)  55 sor     (cikkei)
7 oplogo (mind)  7 sor     (cikkei)
8 Zold kartya (mind)  10 sor     (cikkei)
9 Truck trial (mind)  7 sor     (cikkei)
10 Re: Extrak (mind)  31 sor     (cikkei)
11 Re: Mopeddel, motorral Magyarorszagon (mind)  198 sor     (cikkei)
12 Csere-bere (mind)  13 sor     (cikkei)
13 Re: Buntetocedula (mind)  28 sor     (cikkei)

+ - Toyota talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Az index.hu Toyota topicjaban talalkozot szervezunk. Ha valakit erdekel es
toyotas, szivesen latjuk.
Helyszin: Budapesttol nem messze a Kopar Csarda, ami a 10-es ut mellett
Pilisszentivan es Piliscsaba kozott talalhato.
> Idopont: Szeptember 7. delelott vagy delutan, esetleg mindketto, ezt meg nem
tisztaztuk :-)
Program: Turazas(?), autok nezegetese, eszmecsere, autok kiprobalasa(?),
fenykepezkedes, kaja, pia, bogyos macak. ( ez utobbi ketto nem biztos :-)
Reszletek: a http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9007452&uq=3112 topicban.

raki
+ - Auto biztonsag :)) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:31 2002. 08. 23. +0000, you wrote:
> > es olcsobb megoldas a gyujtasfedel le, rotor ki es kesz. Most mondjatok ki
> > az a szellemileg elmaradott tolvaj aki rotorral a zsebeben rohangal. Kicsi
>Mindenki ezt hangoztatja. En nem csodalkoznek, ha egy felkeszult tolvaj
>rotorral a zsebeben rohangalna :)


Ahamm erről mindig a garazsom jobb oldalan leszerelt polc jut az eszembe, 
nemcsakhogy rotorral, komplett computerrel és felszereléssel hogy külső 
tápot adjon az üzemanyagszivattyúnak jött a tolvaj :)

Ant
+ - Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Amugy is a Skodas
>sajatossaga, hogy mindenkor a vizhofok mutaton van a tekintete.
>Normal eloiras az -25 fok. Bar en ezt kevesnek tartom. Ket eve amikor
>merettem a vizet, kutas nem hitt a szemenek :-) -45 fokos volt a hutovizem
>:-) Igaz Skodanal egy kicsit penzpazarlas hisz a hutorendszere 11,5 L - es.

Az biztos, de igaz ez a 2000-res évjáratú skoda felicia 1.9D-re is :) A 
szabadsághegyre mire felérek már a pirosban van a vízhőfok mutató :)

De... valaki csak okos mert én már tanácstalan vagyok.
Most van a gépben 45e km :) ez nem lenne sok, de ez a bűvös szám amikoris 
teli lesz a kocsi hibával..
Sok bajom nincs vele, de egy igen.
Néha a kuplung teljesen kinyomva is olyan mintha csúsztatnám. Mielött 
valaki azt mondaná hogy állítsam feljebb, mondanom kel lhogy ez nem segít, 
az esetek 85%ban tökéletes.. de néha megyek, lassítok már majdnem megáll az 
autó mert araszolunk beteszem egyesbe.. kuplung nyomas kozben fekezek a 
kocsi megall.. lelepek a fekrol, a kocsi megindul elore! vagy all az 
emelkedőn.. ilyenkor sebessegből csak erős mozdulattal lehet kivenni, és 
egyből a kocsi előremenetből elkezd hátra gurulni.. a bal lábammal még 
mindig maximálisan nyomom a kuplungot.. na és most jön a meglepetés, a 
váltó lazán bemegy 1-esbe és olyan mintha semmi hiba nem lenne.. közben a 
kuplungot meg se mozdítottam, magyarul ha nem emelt volna ki a kuplung 
akkor nem is tudnám visszatenni 1-esbe, de most hibálatlan.. akkor megint 
lehet vele menni..
Első elképzelés a hidraulika volt, de ha az visszaengedi az olajat akkor ha 
sokáig állok a kuplungon akkor kellene ennek előjönnie, márpedig ilyen 
nincs.. ha kinyomom a kuplungot, random szerüen jobban vagy kevésbé emel 
ki,  de ha nem emelt ki eléggé akkor ha sebességben van a kocsi és 
kiráncigálom a váltót akkro utána minden rendbejön, ellenben ha nem megy be 
sebességbe mert üresben van akkor érdemes 4-5-ös fokozatot kapcsolni utána 
1-est és megint jó..

sajnos mivel a váropsban nem ér rá az ember a váltókarral bohóckodni így ez 
megette a szinkronomat már nemsokára váltó szétbontás lesz, de maximum 
egyszer akarom ezt eljátszani, mert nem lesz egy olcsó mulatság..

Valakinek van 5lete hogy mi lehet ez ?

Ant
+ - hasznalt robogo papirok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

> Tudja valaki , hogy milyen papirjai vannak egy hasznalt robogonak? Szeretnek
> venni , de nem tudom milyen papirokat kereshetek az eladonal. Forgalmi
> engedely ilyen kis motornal ugy tudom nincsen.
Na ez most elenken el bennem: egy adasveteli szerzodesre van
szukseged, ami tartalmazza a robogo alvazszamat, stb. Ja es van ra
kotelezo evi 1-2000 Ft, amiert kapsz egy kis matricat a mocidra.

Nagykekesi Arpad
Blue ENTER Bt
Budapest, 2002. augusztus 24.
http://www.blueenter.hu
ICQ: 5035085
+ - Re: Robogo + bukas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

> Bp. Fogarasi ut belso resze, reggeli csucsforgalom, mindket sav
> beallva km hosszan. En a parkolobol alltam ki (befele vezeto oldal),
> viszont kifele szerettem volna menni....
Ismerem a helyet, szitut. Zugloban notem fel, ma is sokat jarok arra.

Egyebkent a Te altalad leirt situt en nem merem bevallalni. Ha
csinalok is valami hasonlot azt lassabban es kello tavolsagra az
autoktol teszem.

> Pont az a bajom a "serulekenyebb" kozlekedokkel, hogy e teny ellenere
> gyakrabban rugjak fel a szabalyokat a sajat kenyelmuk/gyors
> elorehaladasuk erdekeben.
Kenyelem? Mivel egy robogon/motoron eleg nehezkes lenne megoldani a
klimat, belso keringetest, igy eleg megterhelo egy hosszu sor kivarasa
megkockaztatva egy jo kis olommergezest. Egyebkent a tobbiben igazad
van: tobbet szabalytalankodnak a motorosok mint az autosok. Ha
belegondolsz a legtobb ilyen gep azert vasarolodik mert szeretik a
szaguldast. 

> A lelki terhet nem kell bemutatni.
:(

Es meg egy kis elmenybeszamolo ehhez a temahoz:

Sajnos nem tanultam motorozni, igy elso erogeppel felszerelt jarganyom
ez a fekete Yamaha "csoda". Igy tortenhetett meg, hogy sajat hibabol estem
tegnap egy akkorat, hogy orom volt nezni.
A csutortoki 4 orai idojaras az volt, hogy sehol nem esett a varosban
csak az Europarknal. Jottem a varosbol megyek at a keresztezodesen az
Ady E. utra, amikor konstatalom, hogy semmit nem latok ki a buko
leeresztett plexijen. Bal kezzel elenged kormany es kis manualis
ablaktorlesre, es abban a pillantban az elso kereket megdobta egy
utegyenetlenseg. En meg egyszer megprobaltam egyenesbe hozni, majd
hasra vagodtam. Nem tudom mennyivel mentem, mert vagyok 177 cm, eleg
sulyos egyeniseg + nagy buko, igy nekem le kell nezni a sebessegmerore
egy ilyen kis gepen. De biztos volt 30-40 km/h. Vegeredmeny: bukas
utan felkelni, levegot nem kapni, torzskorzes 2x, hatranezni,
dobbenten tapasztalni, hogy 2 savban allnak mogottem az autok es
eldobott allal nezik akrobatikus - legalabb is nekem annak tunt akkor
- mutatvanyaimat majd azonnal kitoltam a tolem 1 meterre levo meg jaro
mocit a jardara. Idoerzekem megszint, igy nem tudom, hogy 30 masodperc
vagy 2 ora telt el. Gyanitom, hogy inkabb az elso.

Ugy tunki semmim sem tort el, csak fajlalom a jobb mellkasi reszt, es
az agybol nem tudok felkellni csak vicsorogva. De mar sokat javultam
tegnap ota.

Ma, azaz meg tegnap ennek ellenere menni kellett dolgozni, igy
valaszthattam auto vagy robogo. Autoban mentem egy kort, de azonnal
atultem robogora, mert annak a futasa nem fajt annyira. Pedig az auto
jelenleg egy nagy csatahajo audi.

Pikanteriaja a dolognak, hogy anyosom Tapioszecsoi, de kb 2 ora mulva
telefonalt, hogy hogy vagyok. Nem tudtam, hogy mitol csikorgatom
jobban a fogamat, hogy tartani kell a kagylot, vagy, hogy....

Tanulsag: esoben felcsapott plexiben kell motorozni es sokkal
ovatosabban. Illetve merosodott a teny bennem, hogy a "A" betut is meg
kell szereznem a "B" es a "C" melle.

Nagykekesi Arpad
Blue ENTER Bt
Budapest, 2002. augusztus 24.
http://www.blueenter.hu
ICQ: 5035085
+ - Re: Mopeddel, motorral Magyarorszagon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello MTibi!

 Eleg negativan latod Te a motorosok mentalitasat. Ugyanakkor
 reagalasodbol kiderult, hogy ha lenne egy "realtiven_kicsi_500-as"
 motorod, ugyanugy mennel Te is vele mint a tobbiek. Igen megertem,
 hogy kenyelmetlen neked figyelni egy picit. Ugyanakkor elozekor illik
 belenezni az visszapillantoba.

> Rahuztam olyan 180 tajan (nem tul kozelre),
> visszalassitottam....hat, 160 -al birt menni, de a hangja fulsiketito 
> volt, inkabb lemaradtam. A kovetkezo elozesnel ugyis  megismetelte
> volna a veszelyeztetest. 
A szereny tapasztalataim alapjan azt kell mondanom, hogy egy 150 cc-is
lehetett.

>> Azt kellene latni, hogy egy motoros sokkal serulekenyebb es meg ha
>> szabalytalan is neha, nem az autosok bosszantasara teszi.
> Hanem mert hulye. Neki kellene legjobban tudni, hogy serulekeny.
??? Szinte mar-mar kedves vagy.
Egy kerdes: mennyit autozol pesten? En viszonylag sokat. Raadasul volt
egy ido, amikor nekem is hasonlo volt a mentalitasom, de rajottem
attol nem tudok gyorsabban menni, igy ha be kell allnom a sorba,
akkor inkabb elfoglalom magamat valamivel: radio, ebook, vagy eppen
segitek valakinek sz.gepet javitnai telefonon, ami mint szabaduszo
rendszergazda, eleg soxot megesik. Mara inkabb az a jellemzo, hogy a
mellettem utazo utas kapja fel a vizet. ;)

De hogy mondjak egy nagyon erdekes helyzetet ami milt penteken torten
meg velem, most a "kicsi" audi quatroval. Lagymanyosi hid, delutan 3
ora. Pentek ellenre eleg temposan lehetett menni. En a kulso savban
haladtam, amikor a belsoben gyorsabban elment egy skoda, majd
lelassitott az en sebessegemre es igy haladtunk tovabb ugy, hogy o es
kozottem kb 2-3 meter volt a kulonbseg. Motor elmegy, kocsi nem tud
elcikazni kozottunk. Egy perc mulva megerkezik egy fekete Citrone XM
vagy valami nagyobb kozepkategorias tipus. En eppen megint el voltam
foglalva az utas kerdeseivel, igy konstataltam a tenyt, majd mentunk
tovabb. Egyszercsak azt latom, hogy a XM-es sofor elfogy a turelme, es egy
eles, hatarozott mozdulattal ramrantja a kormanyt. Persze satufek,
majd padlogaz, hogy elmondjam szemelyesen is a velemenyemet a "kedves"
autos tarsnak. De amint megerkeztem melle, dobbenten tapasztaltam,
hogy a hatso ulesen, jobb oldalt egy mozes kosar van. Tehat amikor
ramhuzta a kormanyt, akkor a hatso ajto volt az audi orranal. Azt
hiszem, csak annyit tudtam kinyogni, hogy "mi van h... vagy? meg
akarod olni a gyerkedet?"
Az egeszbol azt akarom kihozni, hogy a hasonlo metalitassal vannak az
autosok is egymassal szemben.

Neha az a velemenyem, hogy egyeseknek igenis fel kellene ulni es kb 1
hetet elrobogozgatni a varosban.

Nagykekesi Arpad
Blue ENTER Bt
Budapest, 2002. augusztus 24.
http://www.blueenter.hu
ICQ: 5035085
+ - oplogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Most nezegettem a 777sms oldalt, es nem talaltam HIXAUTOS-s oplogot. 
Valakinek nincs kedve csinalni egyet?

Udv,
	Zotya
+ - Zold kartya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>4. Szeptember elejen jar le a zoldkartyam, kulfoldre nemzetkozi
>zoldkartya kell?
Vagy Te keversz valamit, vagy En ertettem felre. Van olyan hogy
kornyezetvedelmi kartya (zold), es van olyan hogy kulfoldre biztositast
igazolo kartya (zold). Az elso kulfoldon nem gond, valoszinuleg nem is
tudjak kulfoldon, hogy itthon kell. Viszont a hatartol haza is kell erni ...
A masikat a biztositod adja, csak be kell mutatni a kotelezod csekkjet.
Az utobbit kerhetik, ezert erdemes kivaltani, amugy is ingyenes.
+ - Truck trial (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Hogyha valakinek van info-ja a szept. 7-8 -i Pecsi Truck Trial EB
>futamrol, azt megkerem hogy tegye kozkinccse.
http://www.truck-trial.hu/ Itt van nemi info. Belepo 1.200, meg datum.
Szinte semmi mas. Budapestrol mennel? Esetleg mehetnenk egyutt.
Pentek 6-kor felvonulassal kezdodik, szombat-vasarnap meg a verseny.
+ - Re: Extrak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

------
THINK GLOBALLY! :-)

Addig, amig egy Clioval egy kategoriaba tartozo gepjarmuvet 
forgalomba hoznak LEGZSAK nelkul is (Swift), addig 
nyugodtan meg lehet emliteni, hogy a Clio fapad verzioban 4 
db figyel + ABS. A 2 db nyugaton a minimum, de a rendes 
autogyartok (sajat erdekukben hehehe) 4-et adnak. A 
rizstalicskak gyartoi meg messze vannak.
------

1. Nem hinnem, hogy egy clio-t, meg egy suzukit egy kategóriába lehetne sorolni
.
2. Clio Authentique 1.2 60LE 3 ajtos 2.500.000 Ft (Baumgartner)
 Swift 1.3 GLX (68 LE) 2.110.000,- Ft + Ketoldali legzsak: 48000.- Ft ABS: 1170
00.- Ft = 2.275.000
Az egy mas dolog, hogy nez ki, meg nem nyugati, de jobban elfer benne minden.

3. En nem tartom nagyon sokra a legzsakot, mert csak nagyn kis szazalekban vedh
ati mega az embert az utkozesben. Persze minden biztonsagi felszerelest bele ke
ll rakni az autoba, de ne varjunk tole csodat. Nem fogjuk tole meguszni a vesze
lyesebb szituaciokat, sot egyeseknel a batorsag szintjet is megemeli, es a full
extras nyugati autoval azt hiszik, hogy barmit megtehetnek, de amikor arra keru
l a sor elalszanak a zooldlampanal, es elfelejtik betenni a telefont a kihangos
itoba... 
Bocsi, de ki kellett irnom magambol. Inkabb peldalozzunk a Tata-val (indica).

Szep napot.
Boca.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: catv-d5de9cb7.bp04catv.broadband.hu)
+ - Re: Mopeddel, motorral Magyarorszagon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Jo sok valasz jott a mocis levelemre, csak nem ismet lesz egy uj tema a
HIX-en? :)))

mgeza irja:

> Mond  az  valakinek valamit, hogy a
> nagyobbik fiam a Blues Company szologitarosa ?
Es meg nem sikerult elernie, hogy motorra ulj? :))
-----------------------

mtibor irta:
> Ettol fuggetlenul szepen elengedem Ha szabalytalanul
> eloz es bajban van, segitek szegenynek :-/.

Amit a legtobb motoros es en is ha csak tudom - pl. nem kell eppen kett
kezzel fognom a kormányt - meg is koszonok.

> > A bunko, primitiv fajta, aki motoros lattan behuzodik kozepre, hogy
> > veletlenul se ferjen el,
> Lehet bunko is valoban, de lehet, hogy egyertelmuve teszi, nem
> akar egy baleset reszese lenni.

Hat ez is egy ertelmezes, bar ezzel inkabb eloidezojeve valik a balesetnek.
Hiszen a 20-30 km/h-val gyorsabb, raadasul az elozes minel elobbi befejezese
miatt egy bo gazt huzo motoros ele rantja az autot esetleg...

> Mas szemszogbol: egy csomo motoros a keresztezodesnel
> SZABALYTALANUL, vagy a kocsisorok kozott, vagy jobbrol, a
> padka mellett eloson (ezzel veszelyes helyzetet teremtve).

Erre meg visszaterek.

> > A multkor jottem befele a BNV felol es a Nepstadionnal levo lampanal
> > elorementem es bealltam egy nagy daruskocsi ele. A primitiv allat
> > elindult, alig valtott a lampa pirosrol sargara (nem zoldre!) es
szabalyosan
> > nekiment a ball konyokomnek.
> Lehet, hogy nem is latott. Ha igen, akkor tenyleg barom, de ha ugy
> alltal meg elotte a SZABALYTALAN "eloremenes" utan, hogy a
> vezetofulke takart, nos, akkor....

Lehet, hogy nem latott, de ahhoz minimum ujsagot kellett olvasnia (sajnos
mar ilyen elrettento esettel is talakoztam...). De igazad van,
szabalytalanul mentem elore (ezzel senkit nem feltartva, veszelyeztetve),
mert nem akartam ot perc alatt tudorakot kapni az isten tudja hol vasarolt
zoldkartyaval rendelkezo teherautojabol omlo fekete fust (amivel a legtobb
teherauto, autobusz ... folyamatosan teszi tonkre a varosok levegojet,
mindannyiunk eletteret :))) ) miatt.
Szoval mi az a nos, akkor... ?


> En ugyan orditozni es a kormanyt rahuzni senkire sem szoktam
> inkabb elengedem, de a qrva anyjat szidom, mert a fulzsir is
> belemfagy, nem tudom, egyaltalan vissza tud-e huzodni az utolso
> pillanatban a SZABALYTALAN elozes kozben.

Teljesen egyenes ut (nem belathatatlan kanyar) volt, jo szeles savokkal. Meg
ket teherazto kozott is van minimum 1-1.5 meter...

>> Na, az a legjobb, mikor relative kicsi mocikkal agressziven
> vaganykodnak. Multkor bealltam egy lassabb jarmu moge, mert
> nagy volt a szembejovo forgalom vagy 10 perc mulva mogem allt
> egy motoros. Mikor vegre volt egy kis hely, elozni akartam, persze
> figyeltem, ezert nem utottem el, mikor kiugrott mogulem, viszont
> radudaltam, erre a hatul ulo megmutatta a kozepso ujjat.

Ha mar a szabalyoknal tartunk:
Amikor a tukorbe nezel kozvetlenul elozes elott, illetve mielott kirakod az
indexet es a mogotted levo jarmu elkezdte az elozest, vagy akar csak kirakta
az indexet jelezve az elozesi szandekat, akkor neked meg kell varnod, hogy
megelozzon Teged, es Te csak akkor kezdhetsz egy esetlegeselozesbe. Ha a
motoros kiugrott moguled, akkor az azt jelenti, hogy amikor elkezdtel
elozni, or mar elozott, ergo SZABALYTALANUL jottel ki ele. (Egy nagy gond
ebben a kerdesben pont az, hogy az atlag magyar autos nem szokta meg a
motorok sokkal nagyobb menetdinamikajat es nem figyel arra, hogy ha egy moci
elkezdi elozni, az biza par tized sec. utan mar mellette is van.) Ha Te
kezdted meg eloszor az elozest, akkor hogy tudott kiugrani moguled? Abban az
esetben persze, ha Te mar indexeltel amikor kiment, akkor valoban o volt
szabalytalan.

> A sztorit befejezve, a kozepso ujj latvanyara padloig nyomtam en is
> - mondom igy magamba e': nezzuk meg mennyire megy a raketta -
> , a jobb gyorsulasbol szarmazo nehany szaz meteres elonye
> rohamosan elfogyott. Rahuztam olyan 180 tajan (nem tul kozelre),
> visszalassitottam....hat, 160 -al birt menni, de a hangja fulsiketito
> volt, inkabb lemaradtam.

Aha! Szoval hogy is van ezzel a SZABALYTALANUL szoval? Egy valos vagy velt
serelem okan jelentos sebbesegtullepesre vetemedtel, csak hogy elegtetelt
vegy??? :)))
Remelem ez nem varosban tortent, mert en az 500 ccm-s mocim peldajat varosra
hoztam fel. Remenyeim szerint a fenti eset csakis autopalyan tortenhetett,
ahol pedig nincs ilyen gond igazabol (jo szelessek a savok) habar Te
szembejovo forgalomrol irsz. Akkor pedig 90-helyett mentel 180-nal... :)))

> Hanem mert hulye. Neki kellene legjobban tudni, hogy serulekeny.
> En, ha szabalytalankodok, tudataban vagyok, hogy en vagyok a
> hunyo. Ha valaki ilyenkor a nemtetszeset fejezi ki, azt intem hogy
> "BOCS, hulye voltam", es nem a kozepsovel :))

Altalaban tudja is minden motoros, es meg is koszoni a segitseget, ha hulye
vagy "hulye" volt, kiveve, ha ugy erzi valaki szandekosan tartott be neki...

> Na ez mar azert sok. En mondjuk belenezek a tukorbe ilyen
> szituban, sot a jobb oldali utast is figyelmeztetem, de szogezzuk
> le, nem az a hibas, aki az ajtot kinyitja (itt).

Alapvetoen igazad van de errol meg irok...

> Aha... es most mar a jobbos tukrot is figyelnem kell, ha jobbra
> kanyarodok. Nem vicc.

Itt megint igazad van, de mar csak sajat erdekedben is: Elutsz pl.egy
kerekparost, aki jobbrol melled allt. Amellett, hogy miutan semmilyen
felelosegbiztositasa sincs es polgari peres uton hajthatod be rajta esetleg
a kocsid javitasi koltsegeit - persze most gondolhatod, hogy a qrva
akarkijet -, meg lehet, hogy Neked kell majd a birosagon bizonyitanod, hogy
nem allt mar ott elotted es nem Te alltal melle...

> Aha.... azt nem lehetne, hogy nem elozni, csak ha adottak a
> feltetelek?

De lehetne, de a motorosok es az autosok is gyarlo emberek. A motorosok
tobbszor eloznek szabalytalanul, mivel egyszeruen tobbszor van ra
lehetoseguk es nagyobb esellyel uszzak meg (ha autoval elozol kanyarban es
szembe jon az IFA, majdnem tuti a temetes, motorral nagy esellyel meguszod).
De allitom, hogy az autosok is ugyanezt tennek, ha tudnak... Sot meg inkabb
ezt tennek, mert hidd el, a motorosok 99%-aban ott van a tudat - meg ha nem
is latszik -, hogy o a torekenyebb.

> Volt itt rola szo, hogy elozesnel a biztonsagos oldaltavolsag 1,5-2
> meter. Ez azt jelenti, hogy ketsavos utnal akkor elozhet BARKI, ha
> SENKI nem jon szembe. Ezt nagyon tudjak a motorosok,
> bicajosok, de csak akkor, ha oket elozi valaki. Ha OK eloznek,
> akkor eleg fel - fel meter is a ket oldalon, persze ez mar akkor van
> meg, ha a szembejovo, es az elozott is elozekenyen lehuzodik.
> Ha en eloznelek meg ekkora oldaltavolsaggal Teged, azt
> mondanad leszoritottalak. Ha egyedul jossz szembe, es en
> eloznek egy masik autot, elvileg akkor is elfernenk (ha
> elozekenyen lehuzodnal), megis szidnad az anyamat, es ugy
> emlekeznel vissza erre az incidensre oreg napjaidban, hogy
> szembol majdnem legazolt az az allat.

Nem ugy emlekeznek, amennyiben latom - mert ezt elegge eszre lehet venni -,
hogy lattal engem es igyekeztel a Toled telhetoen legtavolabb elhaladni
tolem, es nem vettel semmibe. Egyebbkent a biztonsagos oldaltavolsag
szerintem a ket jarmu kozotti sebessegkulonbsegtol is fugg, azaz nagyobb
tavolsagot illik tartani ha 100-zal elozol valakit, aki 20-szal megy, mint
amikor egy 80-nal halado jarmuvet elozol.

> Szoval... csak annyit varjunk el masoktol, amennyit mi magunk
> is... vagy meg annyit sem... en mindig a legrosszabb eshetosegre
> szamitok, talan ezert (is) lehet, hogy 22 ev alatt nem volt
> balesetem... pedig sokat megyek, es nem lassan. Tudom, nem
> lehet elkerulni mindent, de amit lehet azt el kell.

Talan azert varok el sokat masoktol, mert magam is ugy erzem, a leheto
legelozekenyebben vezetek. Meg ha epp autoban is ulok.
Talan mar tobbszor is elhangzott, hogy a kozlekedes alapja nem a szabalyok
merev betartasa, hanem az, hogy lehetosegeinkhez kepest igyekezzunk ugy
kozlekedni, hogy sajat erdekeink figyelembe vetele mellett ne zavarjuk a
masikat, tegyunk meg mindent azert, hogy mindenki eppen es a lehetosegeihez
kepest gyorsan elerje az uticeljat. A KRESZ ehhez igazabol CSAK egy keretet,
ad...
-----------------------

G.Laci irta:

> > Balrakanyarodaskor nem csak az IFA meretu targyakat eszrevenni magunk
> > mellett.
> Mintha ez nekem szolna :-). Akkor meg egy-ket szo errol...

Nem. Sajnos ez nem CSAK Rolad szolt, sot Rolad legkevesbe, mert Te legalabb
elismered, hogy egy kicsit nagyobb figyelmesseggel elkerulheto lett volna a
baj, fuggetlenul, hogy a paragrafusok szerint ki volt a hibas es Veled
valoszinuleg tobbet nem fordul elo ilyen eset. Sajnos sokan nem igy vannak
ezzel.

> > volt, hogy egy, az idezettekhez hasonlo bunko utan ment es lerugta
tukret...
> Akibe ez az eset jol belevesodik, es legkozelebb lehet, hogy te leszel
> az, akin majd torleszteni akar. :-(
> Ez sehova sem vezet. Illetve csak az amugy is idegbetegek kozlekedesi
> "kulturank" sulyosbodasahoz...

Igazad van es en sem tamogatom a tukorlerugdosast. Csak amikor eppen majdnem
elutottek az embert, kicsit maskent latja abban a pillanatban a dolgokat.
:(( Veled meg nem fordult elo, hogy pl. a zebran szabalyosan athaladva
majdnem halalra gazolt egy jobbrakanyarodo auto? Akkor, abban a pillanatban
nem lett volna kedved egy jo nagy kovet utannahajitani, csak szerencsere nem
volt a kezedben? Ha nem, akkor Te egy ritka ember vagy :))

Udv, Gabor

P.S.: Ez jo hosszu lett, pedig mar megint nem mondtam el mndent. Azt hiszem
jon
meg egy level. Szombaton ugysincs nagy listaforgalom :))
+ - Csere-bere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>szerintem van itt a listan egy-2 oreg medve (vagy ven kecske? hehe ) aki
>szivesen bevallalna egy 76-ost :) kapnal helyette mondjuk egy 56=ost
>:)homer
En adnek erte egy 1960-ast. Megkimelt (otven kilonal tobbet nem szabad neki 
emelni), alacsony fogyasztasu. Meg jok ra a lanykori ruhai. (Csak azt nem 
ertem, akkor mi a francnak vesz mindig ujat maganak) A szajbosegbol kene 
csak egy kicsit visszavenni. Egyebkent hazias.
Ugyanitt elado egy 99-es C180-as Merci klimaval  56ezer km-rel.


csendi
www.csendes.de
www.altgerber.de
+ - Re: Buntetocedula (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
 
> Kaptam egy szep piros csomagot multkor Keszthelyen. A kerdesem az lenne,
> hogy a  parkoloorak uzemeltetoje lenyomozhatja-e a cimem.

Le.

> Azert remenykedem az ellenkezojeben, mert apam is kapott meg februarban
> egyet. Szepen elrakta, csak most kerult elo, de eddig semmi surgetes nem
> erkezett a fi zetest illetoleg. 

Cege valogatja. Minel kesobb jelentkeznek, annal koverebbre 
duzzad a buntetes. Vagy nem jelentkeznek, akkor havaj.
Meg jobb, mikor probalkoznak. Debrecenben valami uj ceg vette at 
a parkolast, kikuldtek tobb szaz felszolitast, koztuk nekem is, egy 
10 honappal azelotti idopontrol, 3000 Ft-al. Visszairtam nekik, 
hogy  en nem kaptam mikulascsomagot, ha hitelt erdemloen 
igazolni tudjak (fotoval), hogy ott alltam ES nem volt 
parkolojegyem, fizetek. Azt valaszoltak, megallapitast nyert, hogy 
a kerdeses idopontban NEM tartozkodtam ott, elnezest kernek. 

> Na most akkor szerintetek mennyire kell
> izgatnom magamat?

:-))))))))))))))))). Jol feladtad a labdat. Azert sem utom le. 
Majd masok.  ....

T

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS