Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2176
Copyright (C) HIX
2004-05-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re:Hix (mind)  32 sor     (cikkei)
2 felicia traktor hanggal (mind)  26 sor     (cikkei)
3 viz a kipubol (mind)  24 sor     (cikkei)
4 Re: *** HIX AUTO *** #2175 (mind)  12 sor     (cikkei)
5 re:re: (mind)  65 sor     (cikkei)
6 Samara ismet (mind)  12 sor     (cikkei)
7 Re: olasz melleny (mind)  9 sor     (cikkei)
8 Re: hibrid (mind)  9 sor     (cikkei)
9 re: Re: Nemzetkozi jogsi (mind)  31 sor     (cikkei)
10 Avensis (mind)  10 sor     (cikkei)
11 re: jogsi, kicsit off (mind)  39 sor     (cikkei)
12 Differencialmu (mind)  43 sor     (cikkei)
13 sok re: nemzetkozi jogsi (mind)  52 sor     (cikkei)
14 Re: vegyesen (mind)  30 sor     (cikkei)
15 Re: Tanacsot kerek (mind)  27 sor     (cikkei)
16 Valasz: re: Valasz: re: (Alfa difi) Valasz: re*** HIX A (mind)  14 sor     (cikkei)
17 Valasz: vegyesen *** HIX AUTO *** #2175 (mind)  47 sor     (cikkei)

+ - Re:Hix (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"ha javasolhatom tekintsunk el az urazastol." 
Bocsanat, nem akartam megbantani. Es koszonom a 
tajekoztatast is, de ma morci vagyok, es kotekedni 
fogok! :-)) Tehat: ha jol ertettem, nincsen _kulon_ 
futomu minden modellhez, es ami jo az 1,2-hez, az 
keves az 1,6-hoz. Oke, de akkor miert nem az 1,6-hoz 
terveznek futomuvet, es rakjak az 1,2-be is. Mert az 
gondolom nem baj, ha tul jo hozza, ugye? Az persze 
lehet, hogy ez kicsit megdragitana az autok gyartasi 
koltseget, de ez vissza jonne a marketingen, mert az 
autos szakirok a mediaban azt nyomnak, hogy milyen 
tutti futomuve van ennek az autonak, igy meg elegge 
lecikizik. A masik resze a biztonsag: ez mindegyik 
mai autogyartonak fontos, es ugyancsak alkalmas az 
ondicsero marketingre, pl. kiemelheti a konkurensek 
autoihoz kepest joval nagyobb kanyarsebesseget, stb. 
Ha logikailag rossz nyomon jarok nyugodtan cafoljon 
meg, valoszinuleg en vagyok itt a HIX-es forumon a 
legbutabb. :-((  Ami a Regattat illeti, azzal nagy 
szerencseje volt, a mienk rohadt, mattult es minden 
heten elromlott rajta valami. 
Kedves DJ Tiszy: Nem irna valamit a Renault Megane 
Coupe-Cabriorol? Gondolom, ilyen draga autot csak 
olyanok probalhatnak ki, akik meg is tudjak venni, 
de nincs olyan nyilt nap, ahol legalabb statikus 
allapotaban bele lehetne ulni? 
Dorka 

U.i: Bocs, hogy hosszura nyultam - mondta a piton, 
es a sinek koze vetette magat... :-))

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-75-180.dial.freestart.hu)
+ - felicia traktor hanggal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Auto Guruk,

Nehany napja vettem eszre, hogy draga skoda feliciam alacsony
fordulatszamon olyan hangon megy, min egy traktor.

Olyankor fordul elo, amikor ugy jon ki a lepes, hogy lassan gurul az
auto (20 km/h-nal kezdodik a km skala, tehat pontosan nem tudom,
de az alatt), az 1-es meg eppen nem veszi be, kettesben csusztatva
kell probalkoznom. Na ilyenkor mire felengedem a kuplungot zorogni
meg csattogni kezd veszettul. Majdnem mint egy traktor.

Ez a helyzet nem tul gyakran fordul elo, de azert neha megis. Ja, egyszer
ugyanez volt 2-3 fokozatok hataran is. Normalis gyorsitas es elindulas
kozben soha.

Eddig ilyet nem tapasztaltam. Ugyan par masodpercig, amig
fordulatot nyert, kicsit kuszkodott a motor, de normalis hangon ment
az auto.

Most azt csinalom, hogy jobban lelassitok hogy lejjebb tudjak valtani es
alacsonyabb sebessegfokozatbol folytatom az utat.

Tudnatok valami tanaccsal szolgalni hogy mire szamithatok es mit takar6
ez a jelenseg?

Koszonettel, Jozsi (Skoda Felicia 1.3 MPI)
+ - viz a kipubol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!
Eloszor is ne ijedj meg! A kocsidnak semmi baja sincs.
Az uzemanyag legnagyobb resze szenhidrogenekbol all! Ha ezt oxigen
kornyezeteben egetjuk el, akkor H2O es CO2 keletkezik! (tekintsunk el a
levegoben es az uzemanyagban levo szennyezoktol, mert azokbol nitrogen, ken
es egyeb oxidok is keletkeznek, amik mellesleg elegge mergezoek is tudnak
lenni. Valamint ne vegyuk figyelembe, hogy tokeletlen is lehet az eges, mert
akkor szenmonoxid is keleltkezik jelentos mertekben.)
A viz para, vagy goz formalyaban tavozik a kipufogoba, majd onnet a
szabadba. Attol fuggoen, hogy a kipufogo mennyire meleg, vagy le tud
csapodni a hideg cso falara a goz, illetve para, vagy nem! Ha nem, akkor a
hidegebb kulso levegobe torteno kilepeskor jelentos gozolges figyelheto meg.
Ha azonban a cso fala kelloen hideg, akkor mar a csoben teljesen atalakul
folyadekka ott osszegyulik es nagyobb gazadasra vagy pl. emelkedon folyik ki
a csobol a viz! Miutan leallitottad a gepet, a kipufcso szepen lehult a
kornyezeti homersekletre es a benne levo para vizze gyult ossze a legalso
uregben. Ezert nem volt vizes a vege kesobb.
Probald ki, hogy ha hazaersz leallitod, kb egy ora varakozas utan beinditva,
egy jokora gazfroccsel kicsalhato tobb kobcentimeternyi viz. (garazsban jol
mutat a feher falon)
Ilyen erdekes "fustjelenseg" engem is megzavart mar nehanyszor. A kocsimnak
lefele all a kipufcso vege es amikor poros helyen tolatok felkavarja a
foldon levo port! Total ugy nez ki, mintha fustolne a joszag es olyankor in
is megallok megnezni, hogy minden rendben-e!
+ - Re: *** HIX AUTO *** #2175 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> + - Viz a kipufogobol Feladó: kutrincza_uh.liameerf


Előre bocsátom, teljesen laikus vagyok.... Szerintem a víz oka: felhőszakadás u
tán az aszfaltról párolog a víz, ez közel 100%-os relatív páratartalmat eredmén
yez. Ez a vízmennyiség ugyanúgy távozik a kipufogón is. Ehhez még hozzájön a sz
énhidrogén égéséből keletkező vízpára (én spec. gázzal járok -> szinte mindíg c
söpög a kipufogó, de benzinből is lesz vízpára...), ami esetleg a felcsapódó ví
z által hűtött kipu csövén visszahülhet annyira, hogy kicsapódik. Szerintem e 3
 dolog következménye - az amúgy rendesen működő motor mellett - a kipu csöpögés
e.
Üdv: Mik
+ - re:re: (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Tegnap masodikban volt a sebvalto, amikor en marha alapjaraton
>>leleptem a kuplungrol. Persze azonnal lefulladt a motor. Most aztan
>>nem merem elinditani,....................... ki tudja mi tortenhetett
>>a diffivel,...
>
>------
>Huha, Joe te nem figyelsz!!!!! A motor nem tud kart tenni a valtoban,
>diffiben! Arra kizarolag az onindito kepes. :-D :-P     Nyugodtan tovabb
>mehetsz, de inditas elott tedd uresbe, nyomd ki a kuplungot, es a
>biztonsag kedveret bakold fel az elejet! :-D :-D
>
>Udv,  Triznyak

Basszus igazad van! En meg kuzdok itt mint malac a jegen :)
Ugy tettem ahogy javallottad es tenyleg: siman elindult es fol is tudok
valtani otodikig! Megint tanultunk valamit :D
(a bakolast kiszedhetem mar? nem mintha engem zavarna, de nagyon csorompol
az aszfalton)
------
>Szerintem ovatosan told haza! A 8-astol nem laksz messze. :)))
>
>Udv,
>Zotya
Nana, elkoltoztunk Balatonalmadiba. (Bar majdnem vegig lejt az ut :)))
Errol jut eszembe, szallunk be tegnap a kapu elott az autoba, amikor furcsa
hangokat hallok: valaki egyre kozelebbrol inditozik.
Dombon lakuk (szep a pinorama), az ut meg egy olyan joooo huzos emelkedon
jon fel hozzank jobbrol, amelyik van vagy 60-70 meter hosszu, es telen nem
nagyon araszol fol senki se rajta ha mar letapostak a havat. A haztol balra
meg van kb. 25 meter meg meredekebb lejto es ott csatlakozik a foutra a mi
utcank. Szoval, latom am, hogy jobbrol egy uj Opel jon folfele az
oninditojanal fogva. Mellem er, kerdezem mi a gond. Azt mondja kifogyott a
benzin. Kerdem elvontassam-e a kutig. Aaaa, innen mar elgurul.
Igaza volt, onnan mar csak legurult a foutig, es mivel az eppen jo iranyba
lejt, azon urasan levitorlazott egeszen a MOL kutig. De azert szep
teljesitmenyt tudhatott maga mogott mert az biztos hogy nem a kozelunkben
lakik, igy aztan ki tudja hol fogyott ki a nafta es milyen messzirol
koszorult el idaig.
Mi ebbol a tanulsag? Semmi, csak ugy leirtam :))
------
>Ahogy ma hazaertem a baromi nagy felhoszakadas utan es allok be a
>helyemre, nezem a tukorbol a kipufogo veget, elegge fustol. Masfel
>eves az auto, mondom ennek meg nem kene ! Hatramegyek es latom,
>hogy a csobol bizony vizpara jon es csopog is ki belole nehany csepp
>viz. Gazadasra meg tobb para.
Tippek:
1. Follazulhatott a hengerfej es az eso bevert a hengerekbe, de a dugattyuk
kinyomtak onnan a vizet a kipufogoba.
2. Hideg volt a motor, vagyis a katalizator meg nem erte el az uzemi
hofokot. Ilyenkor aztan H2O (is) keletkezik, amit ugye 500 fok kornyeken
biztosan goznek hiv a magyar, de ez huvosebb idoben konnyen vizze alakul es
ilyenkor mar viz lesz a neve. Ez a "viz" ize szeret megulni melyedesekben,
valamint van egy olyan rossz szokasa, hogy folfele az istennek se folyik:
vagy lefele, vagy sehova es csak lapit. Ezert szokott gyakrankent(tm)
kilyukadni rovid uton jarakalo katalizatoros autok kipufogo dobja, ha nem a
megfelelo anyagbol keszul (legalabb is noverem azt mondta).
3. Rosszul raktak ossze a motort a gyarban es a futoradiator legtelenito
csovet bekotottek a kipufogodba, csak eddig nem tunt fol.
4. Biztos hogy a Te autoddal jottel haza?

Udv joe
XM 2.1TD

"Es a nyolcadik napon monda az Ur:
- Oke, Murphy, te gyoztel..."
+ - Samara ismet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HA,

Sok valasz erkezett maganban, mindenkinek koszi ismet.
Felhivtam nehany konyvesboltot. Ahol van, ott 5e egy javitasi kezikonyv.
Ez fajna, most nem igazan adnek erte ennyit.
Valakinek nincs meg ez .pdf-ben?
2108-hoz kellene. Konyv nelkul sajna csak annyit tudok, hogy hol kell
beszallni. :-)

Koszi & udv:

Tamas
+ - Re: olasz melleny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Olaszorszagban kotelezo sotetedes utan a fenyvisszavero melleny
> viselete, ha megallsz es kiszallsz az autobol "orszaguton". 

  A hir igaz. Sot, nem csak kiszallaskor kell, hanem kell legyen
a kocsiban. Az mas kerdes, hogy kulfoldiekkel szemben nem annyira
eroltetik a dolgot. De jogilag kell. Benzinkutaknal beszerezheto
es nem eszement draga. (Forras: ADAC magazin).

Gyula
+ - Re: hibrid (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Hunter,

> .. mar csak egy fura erzesem van. Milyen hangjuk lesz? Brmmmmmm.. 
> vuuuiiiiiiiiiiii..hhhjjyuuuuuuu..brmmmmvuuiiimmmmm.........

  Ultem hibridben (varosban), abszolut nem volt nyilvanvalo elso hallasra,
hogy hibrid. Normalis hangja volt...

Gyula
+ - re: Re: Nemzetkozi jogsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Lista!, szasz Joe!

>Janos, ismered a Bachman Turner Overdrive-tol a "You ain't see nothing yet"
cimu notat?

Nyet :)) ... de a cime se jo, ramnezve .... :))
 ... bar ha jol meggondolom ....
Na mar annyiszor megfogadtam, hogy nem utom az orrom csak ugy
1x,2x-i beleolvasas utan semmibe ....
5 eve olvas(gat)om a listat, de telleg atsiklottam a homokozod felett .
Csak a "hivatastudat" es egyebb torvenyfeles, ill. buntetestol tartas iratta
velem a dolgokat, mert 1-2 ezer Euro ugorhat, ha papirilag nincs rendben a
dolgozo ...
Persze lehet hogy csak a hivatasosok ellen ekkora a dijszabas, mert ok ugye
dolgoznak, es azokat utni kell ..... lasd legutobb Udine-nel a 2 magyar
buszost .....
Na, 5 evig megint csak olvasom a Listat, addig megtanullak mindannyiotokat
:)))

>"Sose hagyd hogy erkolcsi erzeked meggatoljon a helyes cselekvesben".
En sose hagyom...Udv joeXM 2.1TD

Neked van igazad,  ..... csak en  alltallaban merlegelem azt is, hogy : mit
nyerhetek azon amin vesztek, es azt is hogy mit veszthetek azon amin nyerek
:))

Udv : BuszosJani
18-fos kisbusz berles, soforrel
Kulfold-Belfod
Tel/Fax:06-29-410-263
Mob:06-309-775-609
+ - Avensis (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autósok!

Segítséget szeretnék kérni egy új Avensis első lámpáival kapcsolatban. Ugy
anis még nincs egy éves (62.000 km) és a két elsőlámpában a két égő ö
sszesen 9-szer volt cserélve. Ma megyek a 10.-re. Néha kibír 1 hónapot is de mo
st legutoljára 24 órát sem bírt ki. Ha van valakinek hasonló tapasztalata, és t
udja a hiba okát,  kérem segítsen! Köszönöm előre is.
Minden jót!

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: tatabanya-1.wave-access.net)
+ - re: jogsi, kicsit off (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles
Nepmuveszet -  Ajandek

Sziasztok autosok.

GMA irta.

>Az M3 Shell kuton milyen autokat keressek?

1 db vilagosbarna 120 as Skoda. En
1 db zold  Skoda Favorit . Mr Grey
1 db zold Japan kisauto :-)  Lovas Peti
1 db akarmilyen auto. Avi. Ugyanis a Lovelauto
atment love'autoba neki.
Hatso ablakban felismerheto a HiX autos matrica
amit ismet viszek erre a talira is !

>En egy nagy folias feketevel jovok, ha kiszall
belole
>egy figura es feltunoen keresgel valamit/valakit,
>akkor az en leszek  :)

Jo, hogy szolsz ;-) Azt hinnenk, hogy a
hullaszallito jott ertunk :-) Benzinkut mogotti
autoparkoloban leszunk.

Udv: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
 M: 06-20-9446107
        S 120 L

Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, BRISK tunning gyertya, E -
gyújti kaphato.
  http://frigyes.fw.hu    http://amajorka.srv.hu
+ - Differencialmu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Huha, Joe te nem figyelsz!!!!! A motor nem tud kart tenni a valtoban,
> diffiben! Arra kizarolag az onindito kepes. :-D :-P     Nyugodtan tovabb

Humorizalni egyszeru, de esetleg valaszolhatnal arra is, hogy
akkor szerinted mi tortent az adott esetben?

> >  De en a ketto esetet ugy hasonlitanam, hogy az egyikben kozelrol
> >  fejelsz bele egy fix falba, a masikban meg messzebbrol nekifutva, de
> >  egy az erotol elmozdulo falba. Nem mernem kategorikusan kijelenteni,
> >  hogy az utobbi a rosszabb.
> >  Udv, Akos
> -------
> Egy aprosag elkerulte a figyelmedet. Mintket esetben _ugyanazt_ a falat
> _kell_ lefejelni.

Nem, mert a kuplung felengedese utan a "fal" fokozatosan epul fel.
Meg akkor is, ha nagy fordulaton, hirtelen engeded fol.

> Kisetalsz az udvarra, megnezed, van-e 1m szabad hely a kocsi
> elott. Beteszed egyesbe, minden pedalt elengedsz, aztan tekered
> a kulcsot. Utana kijarsz az utcar a, 3000 rpm, es amikor
> leugrasz a kulungrol, padlogaz.

Es ez mennyiben visz kozelebb az eset megertesehez? Fel lehet
tetelezni, hogy az illeto altalaban nem 3000-nel, kuplungrol
leugorva indult, hanem normalisan. Az allitas annyi, hogy a
normalis inditasnal nagyobb terhelest jelent az egyesben
oninditozas.

Tehat az elvegzendo kiserlet az, hogy elindulsz normalisan,
illetve egyesben starterezve. Vajon mikor fog nagyobbat ugrani a
kocsi?

Ugye az utobbiban, es akkor bizony megeshet, hogy az amugy is
problemas differencialmu egyesben starterezve esik szet, nem pedig
a normalis hasznalat soran.

Miutan le is irtak egy ilyen esetet, gond nelkul el tudom hinni,
hogy ez tortent; viszont ha valakinek ez hihetetlen, akkor legyen
olyan jo, es irja meg, hogy szerinte milyen egyeb magyarazat van a
jelensegre. Ugye erezheto, hogy a nagy fordulaton valo kuplungrol
leugrassal kapcsolatos fejtegetesek, es a bargyu humorizalas nem
tartoznak a magyarazatok koze?
+ - sok re: nemzetkozi jogsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

faragok_uh.keleten,
koszonom a okmanyirodas tippet, mar ra is allitottam
szuleimet az ugyre!:)


Miklos,
a miami rendoros interpretalas halalos volt! Korusban
visitottunk reggel az irodaban! :) Teljesen magam
elott latom a szitut... Tippelhetek? 'Afro-amerikai'
volt a joember?:)

Cocas,
en is ugy tudom, hogy mar nem kell Olaszorszagban
nemzetkozi jogsi jo par eve. Ha jol emlexem vmelyik
deli ex-jugoszlav tagallamban kell pl., - de hat van
nekunk balkani szakertonk (megha nem is irt hosszu
ideje a listara semmit, igaz Stevie?:) ) aki pontosit.
En megprobalnam az autoklub honlapjat is, hatha
frissitik.

Joe & Fogash,
azert nem csinaltatok helyi jogsit, mert meglehetosen
komplikalt, a fene tudja melyik vizum, engedely meg
mittomen meg mi minden nem kene hozza. Es igazabol
rendorok nem is kertek jogsit, csak az autokolcsonzok
szoktak szivozni miatta.
Ami miatt mindenkepp kell, hogy majd Mexikoban megyek
par hetre, ahol viszont KELL. Es noha arrafele
"izzadthagymaszaguszakadtegyenruhas
huszonhatodikAbdulrahmanElRahim" elso unokatestvere a
kozeg, - izzadthagymaszaguszakadtegyenruhas
huszonhatodikMighuelSancezRodrigosHalapenos" - aki
viszont tudvalevoleg utazik a kulfoldiekre es az
almoskonyvek szerint nem kifizetodo vele packazni.
Fogash, biztos csak 3 evre adnak nemzk.jogsit? En anno
10 evre kaptam, akarcsak a rendes jogsit!

A tali resztvevoinek jo mokazast kivanok (es
nyalcsorgatast az RX-8-ashoz:))) ), olomcsoveket es a
derek kore csavarhato vezermulancokat ne hagyjatok
otthon!:))
Sajnos most mar zsinorban ez a 4. vagy 5. alkalom,
hogy nem tudok ott lenni en is...:( De jon meg kutyara
teherauto!:)

Udv,
Peter

=====
Ne igyál, amikor vezetsz! Még nekimész valaminek és kilöttyen a pia! :)
+ - Re: vegyesen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thursday 06 May 2004 10:43, buruzs wrote:
> Koltsegtakarekossagbol nem terveznek minden motorhoz kulon futomuvet.
> Igy aztan a futomu sokszor "jo" minositest kap egy 1.2 motorhoz, mert
> ebben a kornyezetb en remekul kiszolgalja a vezetot a motor altal
> nyujtotta lehetosegek kozott. Az 1.6 eseten mar tobb vezetoi tudasra
> lehet szukseg, illetve szelsoseges esetben kimondottan rosszindulatuan
> is viselkedhet az auto.

Egy pelda erre: mar emlitettem hogy a Clio RS futomuve gyakorlatilag azonos 
a rendes Clioeval (persze maskepp hangolva). Nos, az aszimetrikus 
felepitesebol adodoan a kerekre hato huzoero egyuttal a kereket is 
igyekszik elforditani (ha konkret okok, rajzok kellenek vannak, a 
lenyeghez ennyi eleg). Ezt a "kormanyzast" a masik kerek ellensulyozza 
(hiszen az meg az ellenkezo iranyba igyekszik elfordulni), igy alapesetben 
minden rendben.

Igen am, de amennyiben a ket kerek eltero nagysagu erot kozvetit az 
utfeluletre, az elforditas nagysaga is kulonbozo lesz => szepen kormanyoz 
az auto. Gyenge motornal nem gond, meg "rendes" motornal sem mert a 
kormanyzas merteke nem nagy, de eros motornal mar egyenetlen ut eseten 
(amikor is eloall a jelenseg) kemenyen tepik a kormanyt ide-oda. Innen jon 
aztan a Totalcar megjegyzese a Clio RSrol miszerint fogni kell erosen a 
kormanyt...

(A Megane RSnel ezt a bajt mar kikuszoboltek, masfele kerekfelfuggesztest 
alkalmaztak ahol a jelenseget okozo tavolsagot [amelynek sajnos sem 
magyarul sem angolul nem tudom a nevet] megfeleztek.)

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: Tanacsot kerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thursday 06 May 2004 23:54, majorfrigyes wrote:
> Szablytalanul ).E napon kaptam egy tilos
> varakozasert papirt. Ma meg a csekket, hogy
[snip]
> Sajnos nem az en akaratombol voltam kenytelen
> rossz helyen parkolni a rendezvenyek miatt, vari
> behajtasi engedelyem van !

Frigyes, minden tiszteletem mellett engedd meg hogy megmondjam: nem ertek 
egyet a hozzaallasoddal. Gondolom a vari behajtasi engedely nem garantal 
parkolohelyet is, es bar megertem hogy idegesito nem talalni szabad 
helyet, tilosban parkoltal, szerintem illik viselni a kovetkezmenyeit...

Mint ahogy en is termeszetesnek tartottam hogy fizessek mikor egy szomszed 
kulvaros kozpontjaban egy piac parkolojaba bealltam, orultem hogy volt 
hely (par szaz meter ota mar mind helyet kerestem), ki van irva hogy 
masfel oran at ingyenes, hurra, az nekem eleg. Jovok vissza, hat nem 
ajandekcsomag van az ablaktorlo alatt? :-( Aztan kiderult hogy olyan zona 
volt ahol ki kellett volna tenni az ablakba egy korongot az erkezes 
idopontjaval. Ilyen zonajelzes a kerdeses parkoloban nem volt, 
valoszinuleg (nem neztem meg) a varoskozpont bejaratanal, tehat a 
parkolotol 1km-re kiraktak egy tablat hogy az egesz kozpont ilyen. 
Elneztem, fizettem, ez a jatekszabaly. Pedig meg csak nem is parkoltam 
tilosban es az engedelyezett idot sem leptem tul :-)

-- 
Udv, Sandor
+ - Valasz: re: Valasz: re: (Alfa difi) Valasz: re*** HIX A (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Triznyak
> Temakor: re: Valasz: re: (Alfa difi) Valasz: re*** HIX AUTO ***  ( 12 sor )
> Idopont: Thu May  6 20:19:11 CEST 2004 AUTO #2175
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>...
Egy aprosag elkerulte a figyelmedet. Mintket esetben _ugyanazt_ a falat
_kell_ lefejelni.
...<<<<<<<<<

Nem es nem. Az egyik esetben ugyanis a kuplunggal es a csuszo kerekekkel
kialakul az a szlip, ami a kuplung nelkuli rainditasnal gyakorlatilag
nulla.

udv, Akos
+ - Valasz: vegyesen *** HIX AUTO *** #2175 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: vegyesen ( 142 sor )
> Idopont: Thu May  6 05:43:41 CEST 2004 AUTO #2175
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>...
Gondolom a kozelrol falba fejeles lenne az onindito. De miert lenne fix a
fal?
A kocsi ugyanugy elmozdulhat, mint amikor a motorral akarod hajtani. Ilyen
eset
ben kozelrol gyengeden fejeles az elmozdulo falba vs. nekifutasbol fejeles
ugya
nabba a falba. Es mar latod is, melyik eset terheli jobban az eroatvitelt,
a se
bessegben rainditas, vagy egy rendes rajt... :-(((
...<<<<<<<<<<<

Felejtsuk el, hogy mivel tortent, es probaljunk meg targyilagosak lenni.

Ha az oninditoval inditasz sebessegben, akkor az auto vagy megmozdul, vagy
nem. Az esetek nagyobb reszeben vlszeg megmozdul (nekem is kellett mar
oninditoval arrebb gurulnom par metert, de akkor a kuplungot is hasznaltam,
az messze nem ugyanaz), a mi konkret esetunk vegeredmenyebol visszavezetve
valoszinuleg az auto szamara meglehetosen kedvezotlen eset lehetett az,
amirol beszelunk, vagyis amikor az auto nem mozdul (mert laza talajon
suppedten all, mert padkanak van kormanyozva a kerek, mert emelkedon all az
auto es a kerek tamasztja stb.). Ebben az esetben az elso pillanatban az
inditomotor nyomatekanak ~0-10%-a fog elmenni arra, hogy valami
megmozduljon, a maradek 90-100% csak belerug egy jo nagyot a rendszerbe,
csak csavarint(ana) egyet a rideg elemeken (hideginditas minuszban).

Ha a kuplungot ereszted ossze, es a peldaban emlitett csikorgo kerekes
indulast hajtasz vegre, akkor a motor nyomatekanak minimum a 90%-a fel lesz
hasznalva valaminek a forgatasara. Teljesen mindegy, hogy a kuplung
csusztatasara, vagy a kerek perditesere az aszfalton. A motor dolgozik, a
nyomatek kimegy, mert ha nem mehet ki, akkor a belsoegesu motor a
villanymotorral ellentetben rogton lefullad. Raadasul az utobbi jo esellyel
egy uzemi allapotban levo (meleg) rendszer.

Te is azt irod, hogy a kocsi elmozdul_hat_. Igen. De az egesz eset abbol
indult ki, hogy tortent valami, ami szerintetek lehetetlen, en meg azt
mondom, hogy egyreszt megtortent, masreszt sok szerencsetlen korulmeny
osszejatszasa eseten (az auto tipusat _nem_ sorolom ezek koze) igenis
megtortenhet. A cafolatnal viszont ne abbol indulj ki, hogy akkor nem
tortenhet semmi, ha minden jol alakul, mert abban ugyan igazad van, csak
itt nem errol van szo.

Udv, Akos

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS