Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2978
Copyright (C) HIX
2006-11-17
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re:Astra 1.4SI, biztositok (mind)  54 sor     (cikkei)
2 Teli gumi - Renault Thalia (mind)  12 sor     (cikkei)
3 matricas autok (mind)  10 sor     (cikkei)
4 Gagyigumi (mind)  18 sor     (cikkei)
5 sidygaz pahojo (mind)  1 sor     (cikkei)
6 Izzó Kérdés (mind)  11 sor     (cikkei)
7 Biztosito (mind)  12 sor     (cikkei)
8 Re: kotelezo biztositas (mind)  40 sor     (cikkei)

+ - Re:Astra 1.4SI, biztositok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> Van valakinek 199x OPEL ASTRA 1.4 SI,
> a 80 loeros valtozat?
> Vagy valakinek volt ilyenje?
>
> Van valami tipushibaja, fogyasztas milyen stb?
> Ha van ifoja valakinek, ossza meg velem lsz!

Nekem pl. volt. Nagyon szerettem. A motor egyszeru mint a faek, de a kis 
kasztnit egesz dinamikusan tudja mozgatni (az ubertetu sima 1.4-hez kepest). 
A fogyasztasa nem volt rossz (nyaranta orszagut+ varos rendszeresen 
csinaltam 5,5l/100km-t !), egyszer fogyasztott csak sokat, es miutan az 
elozo szerelo altal belerakott csodagyertyakat visszacsereltem gyariakra 
(valami komoly 4e ft volt egy keszlet!) minden helyreallat.
200 000 km kornyeken meg alig fogyasztott olajat és ereje teljeben volt..
Komoly hibak nem voltak vele, ott sosem hagyott, ketszer volt, hogy beragadt 
a termosztat, es csak full futessel tudtam hazaevickelni, meg volt vizpumpa 
csere ketszer (de az amugy is illik vezermuszijcserenel, mert folyni fog, 
viszont par ezer ft. csak). Alaktreszek olcsok hozza.
Mas hiba nem nagyon volt, par gombfej a futomuben, sebvaltorudazatban, 
ablakmososzivattyu, es asszem ezzel az osszes tapasztalt problemat fel 
is 
soroltam.

> Sajnos nem ugy van mint pl. Angliaban, hogy ha nekedmegy vki, akkor
> felhivod a biztositojat, az megmondja hogy hova vidd a serult autot
> ahol pedig megmondjak hogy mikor kell visszamenned a kesz autoert
> es addig is kolcsonautot adnak.

Hat, nem tudom. Egyik csaladtagomnak osszetortek a kocsijat, es pontosan 
igy 
jatszodott le, ahogy fent irtad. Felhivta a biztositot, azok megmondtak 
melyik markaszervizben van kirendeltseguk, bevitte, adtak kolcsonkocsit, 
es 
egy het mulva kesz volt a jarmu. Raadasul nem szamoltak semifele avultatast, 
pedig voltak elemcserek pl. Osszesen a kolcsonkocsinak valami amortizaciojat 
(par ezer ft kornyeken) amit nem fizetett a biztosito. Es mindez 
magyaroszagon.

Nekem meg totalra tort a kocsim, es a biztosito szinte konyorgott, hogy 
fizethessen mar (kb 5 nappal a karfelvetel utan) , a rendorseg sz*rakodott 
csak, vegul nelkuluk megoldotta a biztosito, a megoldas utan 3 nappal nalam 
volt a penz. Igaz, itt egyik biztosito sem Kobe, meg Mav, meg hasonlo volt.

(Az mas kerdes, es szinten a magyar allapotokat tukrozi, hogy azota a 
roncsot lattam a neten (eladtam egy kereskedonek), fele km-rrel (ami azt 
jelenti, hogy szervizkonyvet is ujat csinaltak, mert szervizkonyvesen 
hirdeti, de tudom, hogy volt kesobbi bejegyzes), nem letezo extrakkal, 
meg 
a 
szokaos garazsbantartott-nyugdijas-holgytulajdonostol szoveggel.)

Szabolcs
+ - Teli gumi - Renault Thalia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Aktualis tema vagy leragott csont, nem tudom! Mint ahogy azt se, hogy 
a gyari 175/65/R14 meretu gumi helyett felrakhatok-e 185/65/R14-es 
teli gumit? 

Aki tudja a valaszt, ne kimeljen meg tole!

Kossssssssz!


mezga
+ - matricas autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Egyre tobb felmatricazott autot latni az orszagban. Azokra gondolok, ahol
a maticas ceg [pl ilfero] fizet havi osszeget a reklamfeluletert.
Az teljesen vilagos, hogy csak uj auto vasarlasa mellett erdemes
foglalkozni a dologgal, de van-e valakinek konkret tapasztalata veluk?
Erdekelne a velemenyetek!
--
Udv,
           Hunter                                   -[HE 2.0;]-
+ - Gagyigumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

a Kormoran egy igen gyenge teligumi, bar meg mindig jobb, mint egy 
nyari.

Erdemes rakeresni az AutoBildben (most nem talalom a pdf-et), akik 
csinaltak egy nedves hideg aszfaltos tesztet premium (Conti WContact 
810) abroncs kontra gagyiszarok, 100 km/h-rol allora fekezes (5-os 
Golffal). Ahol megallt a Conti, tettek egy szalmabalat. A tobbi guminal 
mertek a becsapodasi sebesseget a balanal. Ijeszto: 25-55 km/h!!!! A 
sok osan-proletar itthon meg pakolja maganak befele az arut, mer 
o'cso'. Ez legalabb olyan, mint teszkogazdasagos gyerekulest venni. Ez 
persze maganvelemeny volt...


szep napot

djtiszy
+ - sidygaz pahojo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

http://sourceswiss.com
+ - Izzó Kérdés (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Igaz ugyan, hogy már korábban esett róla szó, de szeretném megkérdezni 
a 
következőket a Tungsram Megalight H4(65/55) 60%-os izzóval kapcsolatban,
hogy nekem az első lámpáim sajnos műanyag búrkolatú és emiatt ha én ezt 
beteszem akkor nem fogja megolvasztani a lámpámat?
Nézzétek el a tudatlanságomat, de mint egy ehhez teljesen laikus kérdezném 
ezt....

Üdv: Árpi
+ - Biztosito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A masik oldalrol viszont, ha neked okoz valaki kart akkor
> azt az osszeget amennyivel kevesebbet fizetett a biztosito
> csak polgari peres eljarassal tudod a karokozotol
> kovetelni, ami pedig tobb evbe es rengeteg penzbe kerul.

Ez nonszensz, eppen azert van biztositasod, hogy fizessenek
helyetted, azaz ha barmit megitel a birosag, azt a
biztositonak kell allni.

A karokozon eleve nincs mit perelni, ha van biztositasa,
kivetel talan, ha a kar eleri az egyes biztositasoknal
alkalmazott felso hatart (ami szazmillios nagysagrendu).
+ - Re: kotelezo biztositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akos irta:

> Sajnos nem ugy van mint pl. Angliaban, hogy ha nekedmegy vki, akkor
> felhivod a biztositojat, az megmondja hogy hova vidd a serult autot
> ahol pedig megmondjak hogy mikor kell visszamenned a kesz autoert
> es addig is kolcsonautot adnak.

A francia rendszer ennel is jobb: felhivod a biztosito_d_ (nem a masiket
am), megkerded tole hogy melyik szervizt javasolja, megmondod neki hogy 
oda
viszed-e vagy mashova, elviszed az autot az _altalad_ kivalasztott szervizbe
(amely aztan lejatsza a dolgot a biztosito karfelmerojevel), ahonnan aztan
elviszed a megjavitott autot. Ha nem te voltal a hibas, nem fizetsz semmit,
ha te voltal a hibas (vagy nincs azonositott hibas fel) akkor meg fizeted 
az
onreszt.

Annak hogy _minden_ esetben a sajat biztositoddal targyalsz (a kotelezo 
es 
a
casco nincs szetvalasztva, egy szerzodes van egy biztositoval, amely szukebb
vagy tagabb biztositast nyujt) az a nagy elonye hogy te valasztod meg hogy
milyen ar/ertek szolgaltatast kivansz. A biztositoknak erdekukben all a
"kotelezo" reszre is jo szolgaltatast nyujtani, mert a sajat kliensuknek
teszik (nem olyasvalakinek akihez semmi kozuk), aki ha nem elegedett, elhuz
mashova.

Nincs tehat egyertelmu "mindent felaldozunk azert hogy alacsonyabb arat
tudjunk kinalni kotelezot" verseny a biztostok reszerol (vannak akik
dragabban kinalnak tobbet, vannak akik olcsobban kevesebbet, lehet
valasztani), es a kliens meg nem szivja meg ha a masik fel tortenetesen 
a
letezo legolcsobb es legrosszabb kotelezot valasztotta.

Vannak hatranyai is a rendszernek, de legalabb nincs szerkezetileg benne 
egy
minoseg-ronto mechanizmus mint a magyar autobiztositasi rendszerben :(

--
Udv, Sandor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS