Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2126
Copyright (C) HIX
2004-03-19
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 MOL es az ar (mind)  43 sor     (cikkei)
2 Dizel auto fenntartasa (mind)  43 sor     (cikkei)
3 re: Dizel <-> Benzin reszemrol - majdnem :)) - lezarva (mind)  44 sor     (cikkei)
4 re: kukas (mind)  9 sor     (cikkei)
5 re: uzemanyagvezetek dugulas (mind)  21 sor     (cikkei)
6 Draga diesel (mind)  27 sor     (cikkei)
7 Re: gaz (mind)  143 sor     (cikkei)
8 VTi, motorozas (mind)  57 sor     (cikkei)
9 Autoutlevel (mind)  13 sor     (cikkei)
10 uj auto ara (mind)  22 sor     (cikkei)
11 Opel olaj Dodonak ! (mind)  38 sor     (cikkei)
12 Ket kerdes (izzo + hoallo transzparens festek) (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - MOL es az ar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!

Vitatkozunk itt, hogy diesel vagy benzin, illetve turbo vagy szivo, mikor a
kovetkezo dolog sokkal inkabb erint mindannyiunkat!

Aki mar megkapta mas formaban, attol elnezest kerek!

Udv,
Jock

Mennyit er a jo hir?

A Magyar Autoklub probapert indított a Gazdasagi Versenyhivatal ellen a MOL
arkepzese miatt. A per soran a tisztesseges gazdalkodas es armegallapítas
kerdeset boncolgattak. A MAK keresete azon a tenyen alapult, hogy a MOL
uzemanyag forgalmazasa soran olyan arakat allapít meg a nagy- es
kiskereskedelemben egyarant, melyeknek valodi rafordítasaihoz bevallottan
semmi koze. Azaz vasuti koltseget szamol vezeteken erkezett benzinert
(koolajert!), amit nem a nyugati tozsden vasarolt, de annak araval szamolt.
Nem kesz benzint, hanem olcsobb orosz vagy hazai koolajbol - a nyugati
munkaberkoltseg 1/5-e-ert itthon eloallított termeket forgalmaz. Ezt ugy
szamítja, mintha a nyugati tozsden kesz benzint venne es vasuton szallítana
haza. A MOL ebben a foldrajzi kornyezetben kizarolagos koolaj leparlasi
lehetoseggel rendelkezik, ezert nem mindegy, hogyan alakítja ki arait sajat
hasznara es a fogyasztok karara. A pert az Autoklub megnyerte! Ezen
íteletnek rendkívuli a jelentosege. A Legfelsobb Bírosag Íteleteben
kihangsulyozta, hogy a MOL arkepzese mekkora hatast gyakorol az egesz magyar
gazdasagra. Mi magyar allampolgarok, autosok es auto nelkuliek egyarant azt
hihetnenk, hogy 2003. november 26-an hozott ítelet, melyrol az orszag
legnagyobb civil szervezetenek lapjabol, az Autoselet 2004. januari szamabol
vehettunk tudomast, megrengeti az orszagot. (Bizony meg kene rengetnie
gazdasagi eletunket!) ezzel szemben - egyetlen tv-ado aznap esti híradojan
kívul - sem az elektronikus, sem az írott sajto egy szonyi, vonasnyi
figyelemre sem meltatta a hírt mind a mai napig. Így a media hallgatasaval
maga is hozzajarul ahhoz, hogy az ugy elkendozodjon, az eljaras elhuzodjon.
Mi pedig tovabb fizetjuk a terseg legmagasabb arat nem csak a benzinben, de
a kenyerben, ruhaban es minden masban. Kinek az erdeke ez? Vajon hany magyar
nagy- es kisreszvenyese lehet a MOL-nak es milyen szazalekaranyban, akik
nyereseget konyvelhetnek el maguknak? Vajon megeri-e az orszag (tízmillio
ember) gazdasagi helyzetet akar a legcsekelyebb mertekben is rontani
(hagyni) kevesek tisztessegtelen hasznaert?
2003-ban a MOL tortenete legnagyobb nyereseget erte el.
Huba Maria
+ - Dizel auto fenntartasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Ha számolni kezdesz, ne lepődj meg, hogy nem jön ki, amit látni 
> szeretnél.  Jah, kezd például azzal, hogyha fentartási költségeket 
> próbálsz összehasonlítani, legalább egyforma árú olajat számolj bele.

Attol tartok Te fogsz meglepodni ;) A dizel oktober ota van meg es ha 
leszamitom a marhasagokat, amire koltottem (uj klimagomb, mert nem 
tetszett, riaszto, konyoktamasz, folia, ...) akkor bizony kijon, hogy volt 
1 olajcsere es volt egy gombfej, 8 liter ablakmoso, 2 vanilia illat 
wonderbaum, 4 mosatas, 500 liter gazolaj. Ezek kozott semmi nincs, 
ami dizel specifikus lenne...

> Mert mint köztudott, a dízel autó fentartása jelenzősen drágább, 

Imadom a koztudott dolgokat ;) 

> tekinte a gyakoribb olajcserét 

Ez melyik szazadra jellemzo? az utolso 10 evben a turbodizelek 
olajcsereperiodusa megegyezik a benzinmotor ajanlott periodusaval. 
Alfa es FIAT eseten 20000 km. Skoda Superb 2.5 TDI 50000 km. Tessek 
fellapozni par UJ katalogust.

> és a porlasztócsúcsok cseréjét, ami nem olcsó mulatság.

cccc. csak igy, tenyek nelkul? 

>  A te szamitasod bizonnyal ervenyes lesz nalatok, de nem lesz az a 
> nemeteknel. 

Szerencsere nem ott elek, hanem itt, es mivel itt es magamnak 
szamolom, orulok neki, mint majom a farkanak. Nekem aztan 8, hogy a 
Gunther miert mennyit fizet ;))))

> Itt meg evi 30e km  folott eri meg dizelt venni :-)

Az itt nem FRA? Mostanaban egyre tobb a francia ismerosom es valami 
miatt egynek sincs benzin motoros autoja. Hmmm, lehet, hogy nem 
olvasnak ADAC statisztikakat? :))

Cs.
www.cuoresportivo.sk
+ - re: Dizel <-> Benzin reszemrol - majdnem :)) - lezarva (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

**************************
-Nyomatek kontra teljesitmeny
Tudok olyan jarmuvet, amely nulla forgatonyomatekkal
rendelkezik, megis
igen jol megy a teljesitmenyenek hala, pl. a
magnesvasut es a raketa, de
olyan jarmuvet, amelynek nulla a teljesitmenye, nem
nagyon tudok menet
kozben elkepzelni. Maximum traileren. :))
Mert a teljesitmenyt nem csak forgomozgassal lehet
eloallitani. :)))
***************************
Vaaaaaaaaaa ez mekkora hulyeseg!!!!
Szuper, mostmar a raketaval versenyzunk! Eszem megall!
Ilyen dolgok utan asszem senkit nem tudtal meggyozni.
De miert is kellene meggyozni barkit is?
Nem errol szol, nem ezert vetettem fel a
nyomatek-temat. Ha lehetne, egy sima szavazast
inditottam volna hogy ki melyiket szereti jobban, de
ez levlistan kicsit nehezkes.
Bar azert megprobalhatjuk :)

--------------------- cut here -----------------------
** Alacsony fordulaton nyomatekbol szeretek vezetni **
1. GMA, Opel Omega "A", 3.0i 12v
2.
3.
4.
5.

** A nagy fordulatu, porgos az en ritmusom **
1.
2.
3.
4.
5.
------------------- cut here ------------------------

Ennyit akartam csak :) ha van kedvetek irjatok oda a
neveteket, a vegen osszesitunk egyet.

Udv,
-=[GMA]=-
Omega3000
+ - re: kukas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vagy tenyleg nem tudom mirol beszelsz, vagy Te nem
erted a valaszt. :-\
 ( dragallottam a 160-170-et )
Mindenesetre engem mar a "mozdony fustje megcsapott",
a MAV-ot nagyivben
kerulom. (ha erted, hogy mirol beszelek)
---
Hat ettol olcsobban en meg nem talaltam,
ez igaz.
+ - re: uzemanyagvezetek dugulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  A szerelo, aki a kocsit szokta csinalni, nagyon nem rajong az
>  otletert, hogy leszedje a tankot; allitolag ehhez a teljes hatso
>  futomuvet ki kell szedni (Golf I.)
-----
Ez tetszik! Holnap megmondom a fonoknek, hogy csak olyan munkat csinalok 
amiert rajongok. :-) Lehet, hogy nem fog rajongani az otletert? :-(
---

>  Cserebe azt javasolta, tegyek valami adalekot a benzinbe ami feloldja
>  ezt az uledeket.
-----
Hat, uledeket meg nem lattam tankban, viszont rongyot, cigarettas dobozt 
azt igen, es ezek eppen ilyen gondot okoztak Adalekot ezek ellen sem 
arultak.

Szerintem jobb lenne belekukkantani abba a tankba. Akar rajongas nelkul is.
( ha valoban dugulasrol van szo!)

Udv,  Triznyak
+ - Draga diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Mert mint köztudott, a dízel autó fentartása jelenzosen
>  drágább, tekinte a gyakoribb olajcserét és a porlasztócsúcsok
>  cseréjét, ami nem olcsó mulatság.
------
Igen ez koztudott, _tobbnyire_ nem igaz ugyan, de koztudott.
Az en o"sdieselemben 10000km az olajcsere, mig az ugyanilyen koru es 
tipusu benzinesbe szinten 10000km. Mindkettobe 3,5liter kell, egyforma 
minosegu olajbol. (PD-TDI 50000km!!!) Az olajszuroje valoban dragabb, 
viszont csak minden masodik olajcserenel kell cserelni ( vegeredmenyben 
olcsobb) Uzemanyagszuro 50000km, a befecskendezos benzinesek szinten.
Porlasztocsucsot nem kell minden honapban cserelni! Elegendo 200000km 
utan (ekkor sem biztos) A benzinesek gyertyabol megesznek/ehetnek ennyi 
ido alatt annyit amennyibe a csucs kerul. ( TwinSpark, kozvetlen 
befecskendezosok gyertyai) A dieselen nem kell gyertyakabeleket 
cserelni, kb 70000-80000km utan. ( Astra kabelszett 14000-17000Ft) 
140000km alatt nem kellett izzitogyertyat cserelnem. ( ez "szerencse" 
kerdese is) A tobbi ugyanannyiba kerul mint a benzineseknel. Es 
gazolajhoz(esetleg) hozza lehet jutni olcsobban is, mig a benzinrol ez 
nem mondhato ( kivetelek csak erositik a szabalyt) Kiszamoltam a 
kulonbseget, evente kb. 220000Ft-ot sporol nekem a diesel, egy 
ugyanilyen benzines autohoz kepest. Ennyiert en "szeretem" a hangjat, es 
elviselem, hogy nem egy autopalyavirtuoz.
Nem allitom azt, hogy ez minden dieselre ugyanigy igaz!!!!!

Udv,  Triznyak
+ - Re: gaz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gazrol ismet:

Elonyok (szamomra): 
= kornyezetvedelem, ezert pl. Kaliforniaban (szigoru
kornyezetvedelmi szabvanyok miatt) aktivan ugykodnek rajta.
Illusztracio: a Palo Alto-i varosi tanacsnak tobb tucat ilyen jarmuve
van (CNG, ld. kesobb). Az USA-ban erosen tamogatott az ara.
= Olcsobb, angol forras szerint kb az egyharmadaval. Ez mesterseges
ar, nem a piac alakitotta (adokedvezmenyek), de ez van. Fogash szerint
Mo-n meg egyenesen (kb.) fele ar, ami meg jobb.

Hatranyok (szamomra) - foleg - kenyelmiek:
= kevesebb a gaz-toltoallomas (de terkepeket osztogatnak) es a 
= nagyvarosi parkolohazakba _gyakran_ nem engedik be (F);
= Svajcban egyelore nincs is es ott tilos melygarazsba menni vele;
= Ausztriaban altalaban tilos melygarazsban, allitolag Becs kivetel:
http://www.erdgasautos.at/ 
Az ausztriai Steiermark-i (Styria) epitesi szabalyzat kulon emliti az
utcaszintnel melyebb tilalmat es toavbbi specialis "gazos" 
eloirasokat: mindenutt masutt ki kell irni, hogy tilos gazos autoval
behajtani: "Einfahrt mit gasbetriebenen Fahrzeugen verboten"
§ 85  Garagen für gasbetriebene Fahrzeuge
www.brandschutzforum.at/2005/steiermaerkisches_baugesetz2.htm
=?= ... am egy masik forras ennek ellentmond: hogy is van ez, ottlevo 
(A) autos eligazitasat kernem:
http://www.fireworld.at/Themen/gasbetriebkfz.php
= nem mehet at a Manche alatti alaguton (mas ilyen alagut?);
= kisebb szabad uthossz: LPG-nel 20-25%-al, CNG-nel 70-80%-al (!);
= a propaganda-anyagokkal szemben a technologia meg nem elegge
kiforrott, azaz erzekeny a gaz osszetetelere, ha nem jo, rangat,
leall. Ha elterjedtebb lenne, mindez nyilvan javulna.
= Bonyolultabb (=dragabb) mint a benzintank.
= A tilalmak alattomosak, pl. egy  Montpellier-i jovendo kiallitasrol
is ki vannak tiltva (a kiallito nem mehet oda ilyen autoval).

- biztonsagi: 
= A gaz maga erosen robbanasveszelyes;
= HA baleset van AKKOR _neha_ veszelyesebb, mint a benzines. Utobbirol
nem hallottam hazdontogeto robbanasokat. Nem vagyok a kerdes
szakertoje, de utananeztem:
= az amerikai es a francia tuzoltok is sajatos, uj, _nehez_ feladatnak
tartjak a gazos autok menteset.  Lehet, hogy oda fejlodik mindez, hogy
a technologia minden masnal biztonsagosabb lesz. Egyelore nem az.  Az
LPG nehezebb a levegonel, ez indokolja a melygarazs stb. tilalmat. A
CNG meg konnyebb. 
= Eurotunelrol: http://www.eurotunnel1.com/direct/GB_TC.html
  -> 7. Gas-Powered Vehicles
  -> Vehicles powered by LPG, CNG and dual-powered vehicles 
  -> will not be accepted for transport. 
Azaz gazos auto nem juthat at rajta.
Svajc: http://www.e-mobile.ch/

Szalay Akos:
SzA> Mennyivel robbanekonyabb a gaz auto hajtasara hasznalva mint fozni
SzA> vele :-o
Ha minden jol megy, semennyire. De a nagymamak tipikusan nem hajtanak
130-cal gaztuzhelyestul, amikor a galamblevest fozik. Ha egy gazos
auto elkezd egni, akkor nagy baj _lehet_. Egy 2000 koruli francia
gazos auto garazsbaleseteben egy haz teljesen elrepult es 38 masik
rongalodott meg. Az auto biztonsagi szeleppel _el volt latva_, de az
nem mukodott (valahogy beleolvadt a muanyag). Ez mind tanulsag, a
jobbak majd mondjuk bronzszelepest vesznek. 

Terminologia:
CNG: compressed natural gas (foleg USA, Brazilia, Argentina) =
osszenyomott gaz, dontoen meta'n (CH4), tipikus (nagy !) nyomas 
3000 psi (~~ 200 bar, ~ 20MPa); 2400-3600 psi kozt.
http://www.pugetsoundcleancities.org/pdfs/cng_lpg_conversion_facts.pdf

Azaz ha jol kepzelem, ez olyasmi technologia, mint a buvarkodase, ott
200, 240, esetleg 300 bar-os palackokkal merulunk (amikben persze
levego vagy semleges gazban szegenyitett oxigen van es nem PB).

LPG (fr-ul GPL, nemetul Flüssiggas): liquefied petroleum gas =
cseppfolyos petroleumszarmazek gaz, foleg propan C3H8, (neha butan
C4H10 illetve keverekuk) itt a nyomas joval kisebb, 10-20 bar. Ez a
nyomas biztositja, hogy cseppfolyos marad (egyebkent -2 C ill. -48 C
fok a forraspontjuk a legkori [tengerszinti :-)] nyomason). 

psi: Pounds per square inch= font/negyzethuvelyk :-) 
1 atm=760 torr= 14.7 psi; 1 bar=750.062 torr=0.9869 atm=100,000 Pa. 
http://www.ilpi.com/msds/ref/pressureunits.html

http://www.dvfg.de/ szerint 30.000 km-en tul amortizalodik az
atalakitas ara (Nemeto-ban). 

Saab mas kornyezetkimelo megoldasok mellett a _gaz_t is fontolgatja 
rovid tavon is (azaz jelenleg meg nincs?):
http://www.saab.com/main/GLOBAL/en/environ_key_indicators.xml

Ennek ellentmond (megis lenne?), amit Szakacs-Vass Sandor irt:
SzVS> [...] A Saab 1997 szeptemberetol szereli biztonsagi 
SzVS> szeleppel a gples autoit (masodikkent renault utan,
SzVS> hehe). Hat akkor csak van mar gpl-es saab, nem? :-)

Saab gyari mintha meg nem lenne, de talan rosszul neztem?  Renault:
kisautokba, a kis motorokhoz (1.2) ... http://www.renault.fr/

Volvo-nak, amint azt Szalay A'kos megirta (koszonom), mar van: 
http://www.volvocars.fr/Showroom/V40/ -> Caractéristiques techniques
->Motorisation ->Moteur ->bi-carburant quatre cylindres (GPL-essence)
(azaz vegyes, gaz+benzin), 1,8 liter, 4 cilinder, GPL, tartaly a
csomagtarto alatt, keves helyet vesz el. Elonye a kisebb
szennyezoanyag- es CO2 kibocsajtas. Sajnos (elteroen mas motorjaiktol)
nem adnak teljesitmeny-adatot, igy ugy kepzelem, hogy kisebb, mint a
benzinese (ami 109, 122 v. 136 LE). Emellett, ime, folulvizsgalom az
allaspontom :-). A csomagter fontos, nagyobb utakon sosem eleg, de egy
ilyen Volvo nekem mar megfelelne. Viszont gyakran megyek Svajcba es
neha Nagy-Britanniaba is, ebben mar erosen korlatozna. 

Az Egyesult Kiralysagban allitolag a Vauxhall, Volvo, Ford, LDV es
Rover is gyart ilyen vegyes benzines-gazos autokat.
http://www.lpga.co.uk/

Szakacs-Vass Sandor kerdezi:
SzVS> Na de ha franciorszagban elsz, akkor azt is megmondhatnad hogy
SzVS> mikor lattal utoljara a teveben felrobbant gazas autot? 

Soha, szerencsere, ettol viszont meg volt ilyen, amint az interneten
talaltam is. Egy magyar hirrel kezdodott ez a tarsalgas. 

Fogash irja: .."bulvarcsamcsogas kategoriaba"...
F> A hir valos es hasznalhato informacio-tartalma szvsz pont annyi,
F> mint annak, hogy valaki valahol valamiert egy valamilyen autoval
F> valamilyen okbol felrobbant.  

Szerintem tobb. Ugyanis ez egy _gazos_ auto volt, ami _menet kozben_
robbant fol "csak u'gy".. Csunya u:gy. Mindaddig igy hiszem, amig meg
nem cafolod. Nyugi, ha tegyuk fol tenyleg igy is volt, akkor sem
tekintem donto ervnek onmagaban. Nyilvan valami sulyos szerelesi
(emberi) hiba okozta. Sot, egyetertek veled (ha azt mondod), hogy a
gazhajtas szokasos kockazata kb. hasonlo lehet (majd? vagy mar most?)
mint az egyebeke, karbantartott, szabvanyos autok eseteben. Ahogyan
Te, en is bizom a technologiai fejlodesben es a szabvanyokban. 
Magyarorszagon tavaly legalabb egy gazos auto garazsban is folrobbant
(azaz nem csupan leegett). Nyilvan szakszerutlen kezeles miatt. 
Tanulsag.  Tanulsagok.   Mindenesetre szamomra, bar kisse idorablo, de
hasznos volt utananezni a dolgok allasanak. Lathatolag Mo-n es Fro-ban
sem eleg fegyelmezettek a gazbarkacsolo nepek. Ez kockazat.

Minden osszevetve, egyelore megis inkabb lovat vennek.

Udvozlettel             Gaal Tamas
+ - VTi, motorozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ez lenne reszemrol a vegszo a dizel <-> benzines vitahoz, fel lehet
>lelegezni :)

Hhhhhhh    :-D

>-Fogash nem szerette VTi
>A Hondanal a VTEC es a VTi nem ugyanaz a motor. Az 1,7-es az VTEC, a
>2.0-as es az S2000-ben levo 2,2-es pedig VTi. S annyira nem lehet sz@r,
>ha mar az ev motorjanak valasztottak...
Marmint a magyar piacon. Itt bizony rengeteg Hondanak virit a hatuljan a gyaril
ag felnyalt VTI betukombinacio (ha ugy adodok, majd kuldok maganba kepet roluk 
:) ), ami mintha csak a valtozo vezerlesu motorra (azaz VTEC-re) utalna. Ugyani
s van itt i-DSI is, amirol sokaig nem tudtam mi az, de mar rajottem, hogy intel
ligent Dual Ignition System, vagyis twinspark. :) De csak 2 (3?) szelepes.

>lehet, hogy olyan autóv
>al kéne összehasonlítanod, ami hasonló felszereltségű ilyen tekintetben, m
>ert mert az újabb konstrukciójú autó remélhetőleg gazdaságosabb.
Webrol beszolas elott is erdemes lenne tanulmanyozni a HIX Netikettet... Ket to
kegyforma markaju, tipusu, azonos evjaratu autorol szol a tortenet, meg a szinu
k is egyforma. Csak a dizel klimas. 

>Jah, kezd például azzal, hogyha fentartási költségeket próbálsz összehasonlíta
>ni, legalább egyforma árú olajat számolj bele.
Fenntartasi koltsegbe az auto altal igenyelt (autohoz eloirt) minosegu olajat k
ell szamolni. Ha az egyikbe az etolaj is jo lenne, akkor annak annyival olcsobb
 a fenntartasa, amennyivel a 230 Ft-os etolaj olcsobb a 2300Ft-os 10w60 fullsyn
 motorolajnal.

>Januarban hoztam el a vadi uj Suzuki SV 1000S-t. Turak, talalkozok
>tervezve vannak, de iden nem nagyon van idom...
Ezert most nagyon irigyellek!!! Ha nem titok, mibe faj most egy ilyen bringa? E
s milyen magas vagy? Eleg nagy ez 185cm felett is? Az SV650en nem igazan fertem
 el, csak eros gugolassal.

>Ezek alapjan nem is ertem, hogy miert 
>vesznek az emberek saab dieselt :-)
Hat azt en sem. De valahol el kell kezdeni, a Saabnak ez a legelso dizelmotorja
. 

>a fogyasztas kb hasonlonak nez ki, de a lokottek 
>az egyiket l/100km-ben a masikat mpg-ben adtak 
>meg (valaki at tudna esetleg szamolni ?)
 az Excel szerint 1gallon = 3,786235 liter, 1 merfold meg 1,609344km, 

vagyis az 1mpg=235,2658 liter/100km
Ezt a szamot kell OSZTANI a katalogus mpg-adataval, ha liter/100km-t akarsz kap
ni A konkret fogyasztasok 
24,6mpg = 9.56 L/100km
45,6mpg = 5,16 L/100km
34,9mpg = 6,74 L/100km

Az 1.8 szivomotore 10.7/6.2/7.9 volt. A jobb menetteljesitmenyeket alairom, de 
itt kb 15% fogyasztaskulonbsegrol beszelunk a turbomotor JAVARA. Nem cserelted 
fel oket veletlenul?

Fogash
+ - Autoutlevel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok! 

Nem tudjatok, hogy mi lesz majustol az autoutlevellel? 
Tehat az aki kulfoldon el es az autojaval azzal az autoutlevellel 
tud csak bejonni Magyarorszagra, annak lesz valami konnyites 
majustol? Esetleg meg is szunik az autoutlevel? 

Koszi szepen: 

Laci

KNIGHT RIDER KITT replica: 
http://www.agostonl.com/kr/kitt.html
+ - uj auto ara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Teljesen ledobbentem.
Adott egy majdnem egy eves auto.
Uj katalogus ar 8000 font + majd 2000 fontnyi extra.
Mivel mi majd 8000 fontot fizettunk erte (annyira sikerult lealkudni),
ezert gondoltam hogy ha egy ev alatt veszit 2000-2500 fontot az (uj
katalogus) arabol, akkor meg jol is jartunk, mert kicsit olcsobban
lehet eladni mint amit mi fizettunk erte.
A dobb akkor ert, amikor be akartam cserelni egy ujabbra
(rafizetessel), es kozoltek, hogy 5000 fontert beszamitjak.
Magyarul az auto az ertekenek majdnem a felet elvesztette egy ev
alatt!
Ez szerintetek normalis es minden uj autoval igy van, hogy az elso
evben az ertekenek majd a felet vesziti ?
Akkor ezek szerint a 2-3 evben szinte semmit nem veszit az ertekebol ?
(a katalogusokban es a kereskedoknel nezve a harom eves autok az uj
autok ertekenek 60%-aert mennek)
Vagy valamit nem ertek ?

A'kos

--
Ákos Szalay
+ - Opel olaj Dodonak ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

Egy kis kiegeszites !!

10w-40 es olaj nem 3410 Ft, hanem 4400 . Csutortok
reggel kerdeztem meg a nagykert. Nem ertem, hogy
miert kelett rossz arat nyomatatniuk :-(

Az elso sarfogoval kapcsolatban utangyartottban
nincs. Esetleg sarfogo gumi letezik. De ez
gondolom egy muanyag toldalek.

>Az automba az Opel szerviz a 60000 -s
>ellenorzeskor toltotte bele a 10w60 olajat.

Nem rossz ;-)) Ez versenyolaj ! Vanni van nekem de
ez mar egy kisse dragabb kategoria.
Liqui Moly ban van.
Shintoil Race Tech 10w-60 GT1  API SJ/CF/EC II  5
liter 16768 Ft.

Bardi autotol. Triznyak koleganak is ;-)) LM1391

Udv: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
 M: 06-20-9446107
        S 120 L

Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, BRISK tunning gyertya, E -
gyújti kaphato.
  http://frigyes.fw.hu .
+ - Ket kerdes (izzo + hoallo transzparens festek) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

ket kerdesem lenne:
- 24V-os verzioban letezik-e 70W-nal nagyobb teljesitmenyu H7-es izzo? Ha
igen, akkor hol? Szinten kellene olyan transzparens piros festek, ami
kibirja az izzo altal leadott hot (nem konkretan ehhez az izzohoz)...

150°C-ig hoallot mar talaltam, nincs valakinek otlete, hogy egy 10W koruli
szoffita izzonak mennyi lehet a max. homerseklete uzem kozben???

Koszi, udv: Akos

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS